abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86987373
Het vorige deel: Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 53

08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)

*O* Xeentje is jarig *O*

Mart houdt van macaroni :Y)

Ivan en Niels houden van stoeien :D

Isabeau houdt van haar popje O+

Icantrix wil het bolletje van Stef nou wel weer eens kunnen zoenen! :*

Minisproetje is ontzettend snotterig :*

[ Bericht 3% gewijzigd door RockabeIIa op 02-10-2010 18:17:44 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 29 september 2010 @ 17:27:27 #2
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86987650
Ties kruipt. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86987736
Anders lees je eerst even de op ymme O-)

[ Bericht 26% gewijzigd door ymme op 29-09-2010 17:44:55 ]
pi_86987766
En ik zie Marlinde en Tessa hier niet meer voorbij komen. Of lees ik er overheen.
Hoe gaat het met jullie?
pi_86987794
Ik vind het best wel een beetje eng, dat staan. Hij trekt zich overal aan op maar laat dus als hij geen zin meer heeft gewoon zn handjes los en valt dan steeds heel hard.
Ben echt veel aan het achterna rennen momenteel :D hopelijk snapt hij snel dat je van staan ook weer terug kan naar op knieeen zitten.

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86988175
Ah lieve Wolf, wat goed! En Poppejans, dat is herkenbaar hoor! Isa probeert zich nu ook overal aan op te trekken en telkens ga ik er toch weer even bij staan.
pi_86988291
Had e laatste pagina van vorig topic gemist

Wat een heerlijke post Claudia O+ en wat knap dat hij echt betekenis al snapt van sommige woorden en kan aanwijzen als hij iets wil!

quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:54 schreef Twinkly het volgende:
Wat niet herkenbaar is is Ivan's begrip van "nee". Niels denkt volgens mij dat "nee" hetzelfde betekend als "leuk" :') Ik probeer mijn "nee" echt wel serieus over te laten komen hoor :P Gisteravond keek Niels naar Sesamstraat en daarin zei een monster "nee" en ging Niels heel blij "neeneenee" staan roepen :D

:D _O- Geweldig!

Leuk dat je het vestje hebt kunnen vinden,erg leuk ding! Denk ook zeker lekker als je zoals jullie veel de doek gebruikt

Wolf lijkt ''nee'' wel iets te snappen, steeds als hij naar de stekkerdoos/een snoer kruipt en ik ''nee'' zeg gaat hij er toch aanzitten en dan vervolgens meteen naar mij kijken naar mijn reactie :D
Als ik dan weer ''nee'' zeg kruipt hij er 9 van de 10 keer van weg!

Inca, logisch van je helm-baalmoment op zn tijd hoor! Kan het me helemaal voorstellen dat je dat ding onderhand zooo zat bent :* nog effies! voor het hele goede doel
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86988323
oh hihi Ymme je had het al gewijzigd :D

Oohh Wolfje O+
Nou, Niels had het snel door hoor, door vallen (en opstaan) :P Maar de eerste tijd vond ik het ook best eng hoor!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_86990308
Wolfje! Wat ziet hij er stoer uit in verticale positie!

Ik ben even foto's van Isabeau en haar poppetje 'lapje' aan het uploaden. Het was weer hetzelfde verhaal. Lapje moest en zou mee. Ook weer in de winkelwagen. En thuis ook mee in de box en door het hele huis. Korte samenvatting: waar Isabeau is, is lapje. O+
pi_86990620
Ja, de foto's staan in het fototopic O+

Poppejans, het begrip van het woord 'nee' is bij Isaeau ongeveer net zoals bij Wolf, behalve dat Isabeau het na de tweede keer 'Nee' met een grijns op haar gezicht alsnog doet. Maar ze weet het best hoor!
pi_86992712
Das tochlief? O+
En het voordeel van 'lapje' is dat je snel een backup kunt regelen :Y

Over bckups gesproken... Ik zoek een isi mini speenlap Blauw-wit....
pi_86993422
Nog even een *O* voor de jarige job Xeentje.

ziggyziggyziggy, wat goed dat Ties kruipt *O*

Incantrix, ik had er nog niet eens bij stilgestaan dat zo'n helmpje voor ongewenstje luchtjes zorgt. Gelukkig is 7 weken maar iets meer dan een maand :* En dan moet je vast weer wennen aan zijn 'blote' hoofd :D

Ben vandaag weer eens naar het CB geweest. Madam is 67 cm en 7,7 kilo. Prima op schema :) Ze kreeg een compliment over het pakken en overpakken van de houten blokjes. Ik had het met de cb-mevrouw over het eten en ze vertelde dat ik Hannah nu ook vlees mag gaan aanbieden. Vanavond gelijk maar even de proef op de som genomen en wat gemalen kalkoenfilet gegeven met fussili. Ze vond het niet lekker :')
Ik mag ook gaan afbouwen met de melk, maar daar ben ik nog niet helemaal aan toe. Hannah krijgt daarvoor te weinig bijvoeding voor binnen vind ik. Ik kan ook niet de hele dag met eten achter haar aanzitten :{
  woensdag 29 september 2010 @ 20:05:37 #13
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_86993954
Poppejans, wat ziet dat er koddig uit zeg O+ . Je zou zeggen dat ze groot lijken als ze dan ineens staan, maar ik vind Wolf echt weer een baby juist. met dat grote hoofd en dat kleine lijfje eronder :o . Daar klopt dus ook niks van, dat dat jongske al staat :P . Knap O+ .

Nou R kon dus gisteren ineens vooruit 'zwemmen', nu kan hij voor- en achteruit kontschuiven *O* . Hij heeft gewoon door dat hij op eigen kracht als hij een beetje zijn best doet overal kan komen. Wonderlijk hoe snel het nu gaat zeg. Echt, het kwartje is gevallen :') .
  woensdag 29 september 2010 @ 20:12:45 #14
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86994340
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:05 schreef Groofsken3 het volgende:
Poppejans, wat ziet dat er koddig uit zeg O+ . Je zou zeggen dat ze groot lijken als ze dan ineens staan, maar ik vind Wolf echt weer een baby juist. met dat grote hoofd en dat kleine lijfje eronder :o . Daar klopt dus ook niks van, dat dat jongske al staat :P . Knap O+ .

Nou R kon dus gisteren ineens vooruit 'zwemmen', nu kan hij voor- en achteruit kontschuiven *O* . Hij heeft gewoon door dat hij op eigen kracht als hij een beetje zijn best doet overal kan komen. Wonderlijk hoe snel het nu gaat zeg. Echt, het kwartje is gevallen :') .
Same here. Twee weken geleden schoof hij alleen achteruit op de buik, nu moet Ties in de box als ik even de kamer uit ga, want hij zit zo aan de andere kant van de kamer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86995061
Wat leuk om te zien, Wolf ook flink aan het oefenen met staan... en ik herken het ook hoor Poppejans; ik loop ook steeds achter Evie aan; om te voorkomen dat Evie hard valt, maar de laatste dagen is dr balans al vele malen beter geworden en staat ze ook vrij regelmatig met 1 handje en stapt zelfs langs dingen..
(maar soms houd ik echt mijn hart vast..). :o

en Isa dus ook al flink in de baan... zo leuk dat veel kindjes hier gelijkop gaan.

Sorboo; wat schattig dat Isabeau Lappie zo leuk vindt! O+ Evie heeft ook een oranje vriendje; tutje. En ik heb dr inmiddels 4 van; want die hoort bij het slaapritueel. Evie heeft dr een in bed, ik ook, eentje op het KDV en een in de luiertas...
heel lief, als ze tutje krijgt, wordt ze helemaal rustig, gaat de duim in de mond en gaat Evie in de standby stand haha...
( is bijvoorbeeld ook wel handig in de auto).

ben ik nog net op tijd om Xenia en Xeentje uit te zwaaien??? veel plezier bij de dreumesjes!

jeujjjjj voor Hannah en dr curve! en vlees kan altijd nog hoor... komt vast goed..

en ik wilde trix nog even een dikke knuffele gevenl ik help je mee hopen dat je mannetje snel helmloos zal zijn....

Lente is ook al bijna jarig! en Isabeautje ook!! (ja en nog meer i know). maar OMG dit gaat veeeeeel te snel ineens hoor! mijn moeder vroeg gister ook wat wij voor Evie wilde hebben voor verjaardag cq Sinterklaas..... maar maar maar; mijn meisje is nog lang niet jarig hoor.... O-)

Evie is flink aan het mama, mawa aan het oefenen. haha Als ik de deur uitstap; dan roept ze me na. En als ik binnenkom kan ze nu ineens zwaaien; en zegt ze af en toe heeeeeeeyyyy _O-
(uh ja dat heeft ze ook van mama).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_86995457
Twinly: Ivan begrijpt weer niet wat 'au' betekent.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86995610
Oh, wat schattig, dat staan van Wolf! O+ Ivan had het heel snel onder de knie hoe hij moest staan en weer gaan zitten, Poppejans. Ik geloof dat hij binnen 3-5 dagen al veel voorzichtiger en bekwamer erin was, ook met het (her)vinden van zijn evenwicht. Ik heb hier wel eens geklaagd dat ik het zo eng vond en me schuldig voelde als hij viel, maar dat heb ik sindsdien niet meer gehad.
pi_86995793
oja, daar wilde ik ook nog op reageren; Ivan snapt nee; das wel errrg prettig haha.
Evie snapt het volgens mij ook, maar probeert ook vaak nog een keer, (of 2) maar als ik dan uhhhhh zeg, dan kijkt ze heeeeeeel beteuterd en gaat ze wat anders doen.
Heel bijzonder, want ik zeg bijna nooit uhhhh, maar ze vindt het zo'n naar woord volgens mij haha.

vind het zo leuk hoe kindjes zich ontwikkelen, ook leuk dat ze dingen gaan herkennen, als ik aan Evie vraag; waar is het poesje? dan kijkt Evie eerst naar buiten voor het raam, en dan achter uit het raam... en daar zitten onze katten ook regelmatig. Als ze er dan eentje ziet; maakt ze gilletjes..
zo lollig.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_86995991
Ivan begrijpt niet alleen "nee", maar ook "uhh uhh" en "iiiiiiivaaaaan". :D Hij luistert niet altijd, hoor, want het is ook wel een boefje. Boeken, dvd's en borrelglaasjes oefenen vaak toch wel een heel grote aantrekkingskracht uit, maar er zijn ook genoeg dagen dat hij die spullen wel laat staan.

Als hij iets van het bijzettafeltje wil pakken en ik 'nee' zeg dan luistert hij wel héél goed daarnaar. Hij begrijpt geloof ik wel dat dat eng is. Misschien heeft het geholpen dat hij wel eens een beker water over zich heen getrokken heeft. :+
  woensdag 29 september 2010 @ 21:59:17 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87000327
Inca, heel begrijpelijk hoor! Je mag het best even kut vinden. En daarna gewoon weer doorgaan :*

De euro van R is erdoor! ;)

Wolf, wat ben je stoer als je staat! 8-)

octo, fijn dat Hannah weer goedgekeurd is ;)
Wij mogen morgen

En wat leuk die pratende kinders O+
pi_87010006
Naar nee luisteren is wel handig inderdaad.
hier niet nodig. F zet je ergens neer, die is daar al dan niet gelukkig, maar gat nog niet echt ergens heen. :+
Alleen mijn haar ;( Hij trekt echt elke dag wel ergens op mijn kop een plukje uit :X
pi_87010027
Mijn haar valt nog steeds vreselijk uit, zonder dat er een baby aan trekt ;(
pi_87010063
Ik had me verslapen vandaag. Vergeten de wekker aan te zetten (wel op de goede tijd gezet maar verder niks) :'(

Ik had dus 40 minuten om Leah borstvoeding te geven, aan te kleden, lunchtrommels te maken, de jongens in kleding te hijsen, haren te kammen en tanden te poetsen, en mezelf aan te kleden/op te maken.
Douchen en koffie is er helaas bij ingeschoten, en de jongens zaten met boterham in de auto maar tussen opstaan en het hele spul in de auto hijsen zat precies 40 minuten :7
pi_87010086
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:32 schreef lily het volgende:
Mijn haar valt nog steeds vreselijk uit, zonder dat er een baby aan trekt ;(
ja, dat ken ik :X Was hier ook drama, maar trekt nu weer iets bij. Sowieso krijg ik ook weer wat krul ineens O+

Octo? Jij gaf toch BV? Waarom zou je dan gaan afbouwen met melk? Daar hebben ze het eerste jaar in principe genoeg aan :) Bijvoeding is bijvoeding en gaat langzaam de melk vervangen, maar dat regelt Hannah zelf wel :Y

Hier heeft Florian gisteren volgens mij te weinig gehad? :o
Hij krijgt nu 2x per dag groente of fruit oid en tussendoor soms een stukje broodkorst (of bij grote honger het hele broodje _O- ) of een rijstwafel oid.

Maar gisteren was het 2x fruit (kwam even zo uit) en geen brood, wel een keer een soepstengel.
En vanmorgen was hij vroeg wakker en WOEDEND tot hij zijn fles kreeg :o en nu nog hongerig :') Heb hem net maar een soepstengel gegeven... Dat ging er soepel in :)

Mar wat eten andere 7,5 maandertjes tussendoor? Want het gaat zo hard nu :o
Ik bedoel: gisteren 4 flessen en 2x fruit en een soepstengel en dat is dus echt niet genoeg :X

En ik wilde vandaag erwten provoceren. lekkere maagvulling :Y)
pi_87010296
Mogge!

Ik ben nu alweer vergeten waar ik op wilde reageren :') handig.

Oh ja, haaruitval, check! Sinds ik met bv gestopt ben (bijna 3 maanden geleden) ben ik iedere keer na het douchen in shock als ik daarna het douchputje zie. Het is een wonder dat er nog haar op mijn hoofd zit.

Isabeau had gistermiddag geweigerd te slapen op het KDV, dus die was behoorlijk moe toen we thuiskwamen. Ik heb haar niet eens meer een warme maaltijd gegeven, maar een extra grote fles en linea recta haar bed in. Ik gokte erop dat ze door het missen van een maaltijd halverwege de nacht hongerig wakker zou worden, dus ik had al een fles klaargezet en jawel, om half 1 had ze HONGER! Fles erin en toen lekker doorgeslapen. Grappig om te merken dat je je kind zo goed kent.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:03:04 #26
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87010517
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:36 schreef lily het volgende:
Ik had me verslapen vandaag. Vergeten de wekker aan te zetten (wel op de goede tijd gezet maar verder niks) :'(

Ik had dus 40 minuten om Leah borstvoeding te geven, aan te kleden, lunchtrommels te maken, de jongens in kleding te hijsen, haren te kammen en tanden te poetsen, en mezelf aan te kleden/op te maken.
Douchen en koffie is er helaas bij ingeschoten, en de jongens zaten met boterham in de auto maar tussen opstaan en het hele spul in de auto hijsen zat precies 40 minuten :7
Wat goed! *O*
Ow en mijn haar valt ook nog steeds vreselijk uit hoor! En ik heb al zo'n dun en weinig haar van mezelf :{
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:38 schreef freecell het volgende:

Mar wat eten andere 7,5 maandertjes tussendoor? Want het gaat zo hard nu :o
Ik bedoel: gisteren 4 flessen en 2x fruit en een soepstengel en dat is dus echt niet genoeg :X

En ik wilde vandaag erwten provoceren. lekkere maagvulling :Y)
Harry krijgt bv op verzoek (6-7 voedingen per dag etmaal :') ). Bij de lunch een halve boterham met roomboter. In de middag een stuk fruit. Bij het avondeten wat aardappel en groenten.
Alles a la Rapley dus niet alles beland in zijn buik ;)
pi_87013120
Toen we vanochtend in het ziekenhuis waren ontdekten we per ongeluk dat Ivan de trap op kan. :o Hij klimt sinds hij zich optrekt eigenlijk overal bovenop, maar we komen nooit ergens waar men een trap heeft; al onze vrienden wonen gelijkvloers. :+ Ik stond er echt van te kijken dat hij dat zo soepeltjes deed, zonder ooit geoefend te hebben met trappen beklimmen.

Hij was vandaag ook zo lekker aan het spelen in het ziekenhuis (ik moest een uur wachten om bloed te prikken). Eigenlijk ken ik dit niet zo van hem, die exploratiedrift in vreemde omgevingen en het zwaaien naar en praten tegen andere mensen. Het deed me erg goed om te zien dat hij zich zo op zijn gemak voelde.
pi_87013172
Freecell: hoe zat dat nou met Florian en brood? Mag hij dat wel of niet? Wij gaven Ivan rond die tijd 1 boterham bij de lunch en zijn er vrij snel op advies van het consultatiebureau mee begonnen om hem ook een boterham te geven voor de eerste fles. (Dat mocht ook een papfles zijn.)

Oh, en octopussy is gestopt met de borstvoeding, dus ik neem aan dat ze het over flesjes kunstvoeding had.
pi_87013694
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
sinds hij zich optrekt eigenlijk overal bovenop,
Ik las: sinds hij zijn eigen optrekt :')

Vond het al niet erg Claudiaïg.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:09:24 #30
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_87013877
Wolf :D Wat leuk! Ziet er stoer uit! Het is ook nog steeds de grootste hobby van Elyas, overal gaan staan. Kruipen doet hij tot hij ergens aan kan gaan staan, want dat is dus nog steeds niet zijn favoriete bezigheid: kruipen... zo anders dan zijn grote broer, die met 4,5 maanden al kroop en tot zijn eerste verjaardag niet anders deed :o

Geven jullie je kinderen al patatjes? Op het CB zeiden ze dat Elyas nu alles mag eten (hij is 9,5 maand), maar volgens de lijst van BV.com absoluut nog niet. Ik geef bijv. ook nog geen kool of zo (nou ja, er zit wel eens een sliertje door de nasi, maar ik bedoel stamppot boerenkool of zo :9)
pi_87013998
Volgens mij moet je de discussie van een paar dagen geleden even opzoeken, over patatjes. :) Ik geef ze nog niet echt, maar een keer ééntje zonder zout, daar zie ik geen kwaad in.

Verder krijgt Isabeau inmiddels álles. En ze eet ook alles met smaak zonder dat ze er last van krijgt. Ben wel voorzichtig met het proberen van nieuwe dingen, maar tot nu toe valt alles prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')