dat dus!quote:Op maandag 27 september 2010 12:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik had geen flauw idee welk deel het moest zijn.. Dusz...
Maar goed, mijn zielige kindje ligt ook veel beter in de slaapkamer overdag. Niets zielig, het is zielig dat ze anders in de avond van gekkigheid niet meer weet wat ze moet, drinken of slapen of huilen... Dan maar huilen of toch drinken en dan dus spugen... Nee dit is echt beter en veel fijner. Wel heel saai.
Ik denk het ook... alleen altijd zo jammer dat het badderen daarmee vaak met protest eindigt. Dan zit ze heerlijk in de tummytub en moet ze daarna aangekleed worden. Ik doe nu meestal eerst haar romper en sokjes aan, voed haar en doe dan de rest.quote:Op maandag 27 september 2010 12:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat alle babies het haten om omgekleed te worden.
quote:
Zuigbehoefte komt voort uit voedingsbehoefte zou je zwart/wit kunnen stellen & uit mijn tepels komt melk. Baby wil zuigen en ik geef hem dus mijn tepel. Heel simpel en zoals de natuur het bedoeld heeft.quote:Op maandag 27 september 2010 13:04 schreef Cantare het volgende:
Om nog even op het speenverhaal terug te komen: ik zie niet waarom het in biologische zin 'hoort' om je baby steeds aan te leggen als een baby veel zuigbehoefte heeft. Als een moeder op gevoel haar pink aanbiedt of de baby het duimpje pakt, is dat toch net zo natuurlijk? Een speentje zie ik als vervanging van die pink of de duim.
lekker he!!quote:
hahadas ook een oplossing jaquote:Op maandag 27 september 2010 14:37 schreef Orea het volgende:
Ik zat al te denken om maar gewoon weer snel zwanger te zijndan kan ik zo al mijn positiekleding weer aan. Scheelt weer! Was M. het alleen niet zo mee eens
Dat had ik ook in mijn rijtje 'argumenten pro' staan.quote:Op maandag 27 september 2010 14:37 schreef Orea het volgende:
Ik zat al te denken om maar gewoon weer snel zwanger te zijndan kan ik zo al mijn positiekleding weer aan. Scheelt weer! Was M. het alleen niet zo mee eens
Ik begrijp de gedachtegang, maar ben het er niet mee eens dat het dús hoort om je kind zijn zuigbehoefte altijd op de borst te laten uitleven. Als ik Elise elke keer aanleg als ze wil zuigen dan krijgt ze veel teveel melk binnen, heb ik gemerkt. Spugen, kramp, afwijkende luierinhoud... dat lijkt mij persoonlijk niet 'hoe de natuur het bedoeld heeft'. Wat in mijn ogen natuurlijk is, is dat moeders hun instinct en gezond verstand volgen, of dat nou inhoudt dat het kind altijd de borst aangeboden krijgt of niet. Moeders van alle tijden en plaatsen geven hun kind de pink of iets anders om op te zuigen als ze aanvoelen dat het genoeg gedronken heeft maar gewoon nog lekker wil zuigen. Dat is dan toch blijkbaar ook hoe de natuur werkt.quote:Op maandag 27 september 2010 14:19 schreef Floria het volgende:
Zuigbehoefte komt voort uit voedingsbehoefte zou je zwart/wit kunnen stellen & uit mijn tepels komt melk. Baby wil zuigen en ik geef hem dus mijn tepel. Heel simpel en zoals de natuur het bedoeld heeft.
In de eerste maanden stem je vraag/aanbod af met je baby en stimuleer je de borstvoeding. Het komt goed op gang en blijft op gang als je toegeeft aan de vraag van de baby.
Zuigbehoefte is dus vaak een voedingsbehoefte en wie ben ik om te bepalen wanneer wat wat is? Ik leg mijn baby dus aan en ben dus soms, voor mijn gevoel, een levende speen maar dat is ok want zo 'hoort' het.
Hier ook in bed en soms bij kramp, want ik merk dat dat haar troost en afleidt.quote:Op maandag 27 september 2010 14:48 schreef Orea het volgende:ik doe op zich niet dwang voederen hoor! Maar als ik overdag en 's avonds merk dat ze zuigbehoefte heeft, leg ik haar aan. Vooral 's avonds zijn mijn borsten wat leger, dus krijgt ze wat meer achtermelk. Tis ook niet dat ze elk half uur krijgt ofzo hoor
maar eerst was het echt om de 3 uur en nu soms al na 1,5/2 uur. Speentje krijgt ze echt voornamelijk in bed!
quote:
Nee, niet echt. Ik aai over dr bolletje en wang, maar ze is dan toch te veel geschrokken.quote:Op maandag 27 september 2010 17:40 schreef Orea het volgende:
Ja, volg je gevoel. Als je bij haar staat, hand op haar hoofdje en/of buikje legt en zachtjes tegen haar sust? Helpt dat? Ik zou haar niet direct oppakken, behalve als dit niet werkt en ze zichzelf echt overstuur huilt...
Ja zo heb ik dat hier ook gedaanquote:Op maandag 27 september 2010 14:37 schreef Orea het volgende:
dan zou k dr ook gewoon eruit halenquote:Op maandag 27 september 2010 17:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Ik aai over dr bolletje en wang, maar ze is dan toch te veel geschrokken.
Bij pruttelen pak ik haar zeker niet meteen, maar echt huilen kan ik gewoon niet bij blijven staan...
Ik heb bovenkleding gekocht die handig waren met borstvoeding. Verder heb ik tot vorige week mn positiejeans aangehad afgewisseld met een rokje dat ik weer aanpaste. Heb zaterdag een broek uit de kast gevist die weer enigzins past! Verder passen normale truien al wel weer.quote:Op maandag 27 september 2010 17:55 schreef tessie het volgende:
[..]
Ja zo heb ik dat hier ook gedaan![]()
Maar ik pas ook nog niet in mijn gewone kleding, en positiekleding vind ik ook niet echt meer goed zitten. Beetje irritant dus. Heb ook geen idee hoe lang het dan gaat duren voordat ik wel weer in mijn gewone kleding ga passen. Ga denk ik toch maar shoppen voor nieuwe kleren. Vind ik ook niet heel erg
Mijn mam werkt op dinsdag bij een kringloopwinkel. Daar staat ze bij de inname van kinderkleertjes... Ik heb beneden in de kelder voor elke maat een bananendoos vol tm maat 92... Het meeste van de kleertjes is niet gedragen of de kaartjes zitten er nog aan. En allemaal merkzooi van mexx enzo.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:13 schreef Mereltje het volgende:
Pessie fijn dat je ouders langskomen
Hier heb ik weer een heerlijke nacht gehad, Femke sliep om 21.30 uur en werd om 6.00 uur wakker, ze ligt vanaf 6.45 uur alweer te slapen, maar denk dat ze zo weer wakker wordt.
Hebben jullie ook dat je ouders en schoonouders allemaal kleertjes kopen...? ze was laatst weer bij mijn moeder geweest kwam ze met een schattig wollen mutsje thuisheb ook allemaal wollen hempjes en broekjes gekregen voor de winter lekker warm. Gelukkig zijn het geen lelijke kleertjes.
Mijn werk mailde me ook alweer. Of ik dinsdag langskom om wat werkzaken te bespreken op de koffie. Op zich wel fijn want ik zie er wel tegenop aan de ene kant om weer te beginnen omdat ik weet dat het megadruk wordt. Diegene die mij vervangt blijft waarschijnlijk wat langer vanwege de drukte en we krijgen er zelfs nog 1 iemand voor 2 dagen bij dus ben helemaal blij
Ja en nee... Ze komt elke week met een berg zooi aanzetten...quote:
Rijstebloemquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:31 schreef DaviniaHR het volgende:
ik breek ff in
Wie heeft er behoefte aan 1,5 pak Friso 1 en/of 2 pakken rijstebloem van Bambix (ongeopend)?
Ik hoor graag. Hier staat het te verpieteren, is ook zonde.
Ook mexx jongenskleertjes maat 68?quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mijn mam werkt op dinsdag bij een kringloopwinkel. Daar staat ze bij de inname van kinderkleertjes... Ik heb beneden in de kelder voor elke maat een bananendoos vol tm maat 92... Het meeste van de kleertjes is niet gedragen of de kaartjes zitten er nog aan. En allemaal merkzooi van mexx enzo.
Mexx is toch niet zo duur? Gewoon in de uitverkoop, dan heb je truitjes voor 4 euro ofzo. Oh ja en marktplaats.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Ook mexx jongenskleertjes maat 68?Ik ben erg
![]()
... Ik ging zaterdag eens kijken bij de V&D wat baby mexx eigenlijk kost
. Ik wist niet dat het zo veel was. Ik marktplaats nieuwe kleertjes met kaartjes er nog aan
. Nathan zit wat mexx betreft wel in maat 62. De rest is nog 56.
Mereltje mooie nacht gemaakt! Blijf je veel werken of lever je (een) dag(en) in?
wil je hebben?quote:
Ik begin ook steeds meer over te stappen op 62 voor Nathan hoor. Hij heeft vandaag een superstoere romper aan maat 62/68, maar hij heeft ook rompers maat 50/56 die nog supermooi zitten. De petit bateau rompers 54 zijn nu wel echt te klein, die heb ik uit de kast gehaald maar hij heeft ze toch 5/6 weken aan gehad!quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:44 schreef Ticootje het volgende:
Oh en hier verdwijnt steeds meer kleding maat 56 uit de kast... Zelfs de nieuwe rompers die oma had meegenomen uit frankrijk... ik krijg ze wel dicht, maar tis wel een beetje zielig.
Petit bateau is hier dus gewoon maat 60 nodig... De maat 54 heeft ze 3 weken aangehad.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:52 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik begin ook steeds meer over te stappen op 62 voor Nathan hoor. Hij heeft vandaag een superstoere romper aan maat 62/68, maar hij heeft ook rompers maat 50/56 die nog supermooi zitten. De petit bateau rompers 54 zijn nu wel echt te klein, die heb ik uit de kast gehaald maar hij heeft ze toch 5/6 weken aan gehad!
Wat kleertjes betreft, alleen mexx maat 62 past hij in 62, de rest is allemaal nog 50/56. Misschien moet ik vandaag toch even bij zn kleertjes 62 kijken of er weer iets is wat begint te passen.
En Nathan begon weer te piepen in de box en ligt nu heel tevreden in bed.
Smaakt vast heel vies met soyamelk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:49 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
wil je hebben?
kheb ook biobim, maar die is open. stuur ik niet zo over de post. geeft zo'n troep
Hema rompers zijn heel breed vind ik. Die van de petit bateau zijn veel smaller en zitten daardoor gewoon beter.quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:31 schreef Orea het volgende:
Aaah Moneypennie ben je zo'n bikkel geweest?stomme rotprikken (Leia moet dinsdag
)! Lekker bijkomen!!
Nah pruttel ligt er weer inhad zo'n lieveheerstbeestpakje (dubbele woordwaarde
) van de H&M in maat 56, dacht oh die trekken we weer eens aan
tis echt de laatste keer dat ze die aan heeft! Zat echt net an..
Rompers van de Hema beginnen ook strak te zitten, maar de 62-68 lijken nog zo ruim! (hmm maar dat dacht ik ook van de GMK jumpsuits in die maat en die zitten ook vrij goedtoch maar even proberen straks..)
2 maanden is mijn dondersteen vandaagvanmorgen had ik een bijna schaterlach omdat ik iets zong over poepies in haar broek
(koekkoek
)
Ha, dat doe ik ook.. Het wordt toch al flink kouder.quote:Op maandag 27 september 2010 20:16 schreef Ticootje het volgende:
Ik zorg voor laagjes. Dus ik heb een spagettiband truitje onder mn truitje met lange mouw. Het ene truitje doe ik omhoog, de andere omlaag... Zo ben ik het minst bloot.
Nee, is gewone Friso 1quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:17 schreef Mereltje het volgende:
DaviniaHR de Friso 1 is hypoallergeen? Femke drinkt hyperallergeen.. vast niet anders had je het er wel bij gezet, maar ik vraag het even voor de zekerheid.
CP fijn dat het goed is gegaan met de prikjes, wat een grote meid heb jij zeg
Pessie is ga 4 dagen werken, 1 dag minder.
HIer ook HEMA rompers maatje 62-68, zitten inderdaad wat breed, qua lengte zijn ze prima.
Ze pakt met d'r handjes m'n borst altijd vast, net alsof het een fles is zeg maar.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:27 schreef Orea het volgende:
zielig hè Mor, die koude knuistjes! Leia slaapt hoofdzakelijk nog in de Pacco en dan zitten haar handjes lekker binnen.. Maar heb haar na 5 uur zonder weggelegd en vanmorgen waren haar handen weer ijsklompjes! Zo mooi, als ik haar dan ga voeden, dan propt ze haar handjes echt tussen mijn (warme) borsten om op te warmendoet Isabel dat ook?
Ik heb een foto waarop Nathan dat doetquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:58 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ze pakt met d'r handjes m'n borst altijd vast, net alsof het een fles is zeg maar.
Al 2250 gram! Ik hoop dat ik de verdubbeling niet mis!quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:11 schreef Orea het volgende:
Hahaha Pessie, maar als je mijn man ziet, dan is het niet gek dat Leia zo hard gaatEn Nathan is ook al ruim 2 kilo aangekomen nu toch? Wat dat betreft lopen ze gelijk op
Voordeel van een kleintje, dat verdubbelt snellerquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:30 schreef Orea het volgende:
Dat verdubbelen hoop ik ook dat dat nog eventjes duurtwellicht dat ze dan sommige kleding wat vaker dan 1 keer aan kan, voordat ze eruit gegroeid is...
44quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:34 schreef pessie het volgende:
[..]
Voordeel van een kleintje, dat verdubbelt sneller![]()
![]()
![]()
.
Wij mochten beginnen in maat 44, ook heel schattig, was hij alleen na 2 weken uiten iedere keer dat kleertjes niet meer passen zeg ik tegen manlief dat ik het zooo jammer vind dat ze niet meer passen en dan zegt hij 'is alleen maar goed, het betekent dat Nathan groeit en dat is de bedoeling'. Maar toch... Ik zou het niet erg vinden als sommige kleren gewoon meegroeiden.
Soms pak ik ze uit de kast voor bezoek om te laten zien hoe klein Nathan was. *zwijmel*. Het waren ook zulke leuke kleertjes...quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
44![]()
Zelfs 50 heeft Leyla eigenlijk niet ingepast..
44 is zo lief! Poppenkleertjes.
Wij leggen een schone luier onder de luier voordat we de luier afdoen. Werkt hier heel goed.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:56 schreef Orea het volgende:
Mevrouw begint er een sport van te maken, om precies in de 3 seconde dat ze geen luier om heeft bij het wisselen, zichzelf + aankleedkussen en alles onder te piesenschijnbaar piest het het lekkerst in je blote gat
![]()
ik doe tegenwoordig al geen hoes meer om het kussen...
GMK jumpsuit 2 voor vandaag al uit de kast kunnen trekkengelijk romper maat 62-68 aangedaan. 50-56 mag definitief de kast uit
![]()
![]()
(mijn baby wordt groot!!)
quote:Ik had nog even een vraagje. Elise heeft vaak rond 8 uur/half 9 's avonds een voeding. Is het verstandig om haar tegen middernacht nog eens wakker te maken voor een voeding zodat ze daarna tot 's morgens vroeg door kan slapen, of juist niet? De vorige keer dat ik haar niet wakker maakte, kwam ze om kwart voor 3. Vind ik geen probleem, maar ik vraag me af of ze dan haar lange slaapje vanzelf naar de nacht gaat verschuiven of dat ik daarin wat moet helpen.
Jeetjequote:Op dinsdag 28 september 2010 20:17 schreef Ticootje het volgende:
Leyla kan dr hoofdje al ophouden vanaf dag 3.. De kraamhulp stond er verbaasd van. (ik ook)
Ja, gisteren, en ze begon direct hongersignalen te vertonen toen ik haar wakker maakte en dronk goed. Maar daarna sliep ze "maar" 4 uur.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:17 schreef Orea het volgende:
Heb je al eens geprobeerd haar wakker te maken rond dat tijdstip voor voeding? Leia krijg ik namelijk echt niet wakker als ze echt diep slaapt (van de week geprobeerdze zakte gewoon constant weer weg en drinken ho maar!)
Ik zou het gewoon proberen, je merkt snel genoeg of ze dat 'trekt' of niet
bij floris werkt t ook niet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:42 schreef Ticootje het volgende:
Nee, bij mij werkt het niet als ik Leyla wakker maak... Als ze geen honger heeft trekt ze heel vies haar neus op.
jaquote:Op woensdag 29 september 2010 09:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
oh ja wil iemand nog een witte lange mouwen romper van villa happ maat 68
je kind moet wel smal zijn. floris' hoofd past er niet eens doorheen, door t lijfje
vervelend he als ze zo vaak komen s nachtsje went zo snel aan de langere nachten
Elise dus vannacht ook weer... dus ik laat haar voortaan lekker pitten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
bij floris werkt t ook niet.
die slaapt dan alsnog maar 3/4 uur ipv lange ruk
Dat!quote:Op woensdag 29 september 2010 11:09 schreef Orea het volgende:
Dat is inderdaad best lekker!!
Nathan prikjes! Agos (zat net op mobiel en niet alles bijgelezen)
Mevrouw had net een explosie in den luier.. verklaart het gekreun en gedoe van de afgelopen 2 nachtenze lag net even in de box en begon te miepen en te dreinen en ik keek goed: ogen bijna dicht! Dus hoppa, naar boven.. terwijl ik haar in de Pacco deed sliep ze al
en tis stil weer.. Hoefde niet eens terug voor de speen!
Kan niet zeggen hoe blij ik ben dat ik begonnen ben met die regelmaat en slapen in eigen bed!![]()
En ik had me toch een vage droom vannacht! Ik was weer zwanger (jeej voor dat) maar wel spontaan!
En dat stak toch even toen ik wakker werd.. Gek eigenlijk hè, al sinds mijn 18e weet ik dat alleen ivf het voor mij is en daar heb ik me jaren terug al bij neergelegd..(het kan tenminste! En helemaal nu we Leia hebben heb ik me er nog meer bij neergelegd, want kijk eens naar die kanjer
al zou er geen meer bijkomen, dan heb ik dit geluk!!) en dan nu ineens zo'n droom en dan toch wakker worden met het gevoel 'kon het maar! Als ik 1 ding kon wensen was dat het spontaan zwanger worden, gewoon niet ongesteld worden en dan verwonderd staan om de positieve test, zoiets...'
Hier komt er (mocht het lukken he!) zeker nog 1 bij, misschien nog wel 2quote:Op woensdag 29 september 2010 11:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat!
Oh en over zwanger worden... Dat zit er hier niet meer in.Wel jammer, maar aan de andere kant is het ook wel goed zo. Maar mensjes maken is zo leuk.
Nou ja wij hebben er natuurlijk al 3 he?quote:Op woensdag 29 september 2010 11:15 schreef Orea het volgende:
[..]
Hier komt er (mocht het lukken he!) zeker nog 1 bij, misschien nog wel 2ik rammel gewoon echt de pan al uit
quote:Op woensdag 29 september 2010 14:56 schreef Ticootje het volgende:
Mijn madam weegt nu 4440 gr. Dus ze komt gewoon goed aan, ondanks het spugen..
Dat was de info die we wildenquote:Op woensdag 29 september 2010 15:01 schreef Ticootje het volgende:
Oh en geslaagd voor de gehoortest.
Ja ik ook.quote:
quote:Op woensdag 29 september 2010 15:11 schreef flugeltje het volgende:
nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee
kloteFOK!wet
quote:Op woensdag 29 september 2010 15:11 schreef flugeltje het volgende:
nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee
kloteFOK!wet
Nou hij vond het blijkbaar leuk...quote:Op woensdag 29 september 2010 15:18 schreef flugeltje het volgende:
Zie net Martijn z'n hoofd in beeld verschijnen en Willem gezicht van huilen direct in lachen veranderen
Het kan ook het vals gezongen liedje wat erbij hoorde geweest zijn trouwens
Jammer dat er geen opnamefunctie op zit, was té lief om te zien gewoon
ik krijg altijd kriebels van termen zoals sprongetjes... Sorry...quote:Op woensdag 29 september 2010 15:26 schreef Orea het volgende:
Gewoon een prutteldagje? Is het de 5 weken sprong? (ze was toch een week over datum?)
En allemaal lekker slapende kindjes hierwat fijn!! Het is even de eerste dagen veel lopen en volhouden, maar dan gaat het vruchten afwerpen
Ik heb net met mijn dame op de grond gespeeld (foto in fototopic) en ze rolde zo van buik naar rug
daarna lukte het niet meer, dus zal wel toeval geweest zijn
maar heel grappig wel!
Die zelfde dame valt nu om van de slaap, dus ze gaat er weer in!
Heu! Nathan draaide maandag al!quote:Op woensdag 29 september 2010 15:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ik krijg altijd kriebels van termen zoals sprongetjes... Sorry...![]()
Orea, je bent een heuse trendsetter!
Je maakt ons wel heel nieuwsgierig... Kun je niet een tipje van de sluier oplichten?quote:Op woensdag 29 september 2010 16:03 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Mereltje, volgende week kan ik het je vertellen hoeveel Nanique weegt..Denk zo rond de 6 Kilo nu. Ben benieuwd hoe het straks met voeden bij je gaat! Hier alleen bekend met KV. Als alles doorgaat kom ik binnenkort positief nieuws vertellen ja
Ik ga weer.. saai he?! Nanique huilt dus pluk haar zo maar eens uit bed. Heb iig een groot deel huishouden gedaan dus morgen de laatste dingen en dan kan Henk het weekend in en zelf alles gaan doen
tot snel lady's!
Voedend eten! Zo bedreven als dat ik daarin geworden ben...quote:Op woensdag 29 september 2010 18:56 schreef Ticootje het volgende:
Als we optijd hadden gegeten had ik kunnen eten. Eten gaat zo op tafel en madam begint wakker te worden.
Niet leuk een ziek kind... Kan me voorstellen dat jij je dan ook niet zo lekker voelt.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:39 schreef Ticootje het volgende:
Hehe, ik hoor een kind.
Oh, door dr speentje laat ze ook iets langer tussen de voedingen waardoor ze iets beter en netter drinkt. Ook fijn!
Gister lagen we om 9 uur op bed, Jen was ziek... Ze kwam om half 3 en om half 6.. En 8 uur..
Dit!!!quote:Op donderdag 30 september 2010 11:49 schreef Cantare het volgende:
Oh en verder ben ik zo gek op mijn kleine meisje, he.Ik had me van tevoren echt niet voorgesteld dat het zo leuk zou zijn, had het veel zwaarder verwacht. Nu heb ik ook niet de moeilijkste baby, maar los daarvan: wat is het gewoon heerlijk om je eigen kind te hebben.
Ik wil er nog wel 10!
quote:Op donderdag 30 september 2010 14:20 schreef Ticootje het volgende:
Misschien kleurt ze nog bij zal ze gedacht hebben?
Het voelt ook niet meer als echt zwaar, maar pittig is het wel. Op dagen dat Willem niet slaapt kan ik mezelf amper nog horen denken. Maar nu lijkt het goed te gaan, hij doet al voor de tweede dag op een rij een prima middagdutje in z'n eigen bed! En als hij wat beter slaapt is hij ook een stuk vrolijker, wat het zorgen ook weer makkelijker maakt. Ik zing liever voor een lachende baby natuurlijkquote:Op donderdag 30 september 2010 14:21 schreef Orea het volgende:
Wat tof Flugelwij willen ook nog een weekend/week weg met Leia deze herfst
Maar dan wel naar Duitsland ofzo
Ik moet zeggen dat ik het in het begin echt heftig vond.. voedingen, amper slaap, wennen aan elkaar.. maar dat gaat wel steeds beter en daardoor wordt het gevoelsmatig ook een stuk makkelijker!
Herkenbaar! Geen onwil inderdaad, maar het is hier ook al een paar keer gebeurd dat er een mededeling kwam waarbij hij totaal niet stil had gestaan of ik dan wel beschikbaar was om op te passenquote:Op donderdag 30 september 2010 14:36 schreef Orea het volgende:
Ik ben al eens via vakantieveilingen weggeweest! Soms is het echt top, soms heb je er een minder iets tussen zitten.. maar is wel een goeie om daar nog even te kijken inderdaad!
Die Martijn met zijn papadagMoet zeggen dat het bij Mart allemaal wel prima loopt, alleen die vergeet af en toe dat ik ook nog wel eens wat wil doen
zoals van het weekend: oh als het morgenochtend lekker weer is stap ik even op de motor! Dus ik keek hem al aan (met de blik van Leia hierboven
) en zei: wat denk je ervan dat IK even een stukje weg ga op de motor?
En later: hij wilde uit bed springen om te gaan douchen.. Dus ik: hooo!! Hier is je dochterIK ga nu even lekker uitgebreid douchen...
Hij heeft het besef nog niet helemaal wat dat soort dingen betreft.. dat ik het ook wel eens lekker vind om iets langer dan 2 minuten te douchen of even alleen op de motor weg te gaan..(zonder erbij na te denken zeg maar..) hij moet die switch nog maken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar, ik had je vent dus direct terug naar huis laten komen!
quote:Op donderdag 30 september 2010 15:56 schreef Orea het volgende:
Nou ja, sommige dingen kun je ze niet kwalijk nemen.. Over het algemeen zijn wij vrouwen toch het vaakst bij onze kids en hebben de 'gebruiksaanwijzing' wat sneller door
Maar Tico, als mijn vent wijn ging zitten drinken bij de Buuf in die situatie, had ik hem voor de eerste slok al thuisHij was ook snel thuis, stinkend naar de rook... Jen sliep snel weer, dus ging hij nog ff snel zn drankje opdrinken.. ik had totaal geen zin in een discussie, dus ga je goddelijke gang maar. Ik ging ff afsluiten zeg maar en de 2 kindjes gelukkig ook. Ik heb dus geen idee hoelaat hij thuis was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar, ik had je vent dus direct terug naar huis laten komen!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Ja maar wat ik hierboven al zeg.. wij zijn gemiddeld ook vaker bij onze beebs, hebben ze gedragen in onze buiken... hier helpt het al door gewoon dingen aan mijn vent te vragen. Hij denkt er gewoon niet aan, en niet alleen met dingen rondom Leia, maar ook andere dingen.. Als je dat weet wordt het al makkelijker!quote:Op donderdag 30 september 2010 16:05 schreef ChilllayD het volgende:
Ja wat dat betreft zijn wij vrouwen dus blijkbaar niet voor niets degene die 'standaard' voor de kindjes zorgen. Wij kunnen dat, 90% gaat automatisch helemaal vanzelfsprekend. Althans, dit is m'n eerste kindje maar 'het gaat' alsof het nooit anders is geweest. Geen moeilijke dingen of dergelijks.
M'n kerel in dat geval die lijkt zelf opnieuw 'geboren' te zijn geworden en moet alles echt leren door te doen (of aan mij te vragen)hihi
Das echt snel!quote:Op donderdag 30 september 2010 16:05 schreef Orea het volgende:
MP![]()
![]()
wat knap!!
Ik ben net gewoon ongesteld geworden(enige voordeel is dat ik pre-zwangerschap eerst 4 dagen krom lag van de pijn en dit keer pijnloos.. )
quote:
quote:
Hier borstvoedingquote:Op donderdag 30 september 2010 22:47 schreef ChilllayD het volgende:
Ik hoef er 's nachts niet uit, dat doet mijn meneer![]()
Nu manlief nog overtuigen. Denk dat ik vannacht op zijn kant ga slapen, mag hij er 4 keer uit.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:10 schreef Ticootje het volgende:
Kleintjes hebben ook gewoon geen ritme. Dat komt vanzelf.
Pessie, is een pucababy of een Paco niets voor jou? 4x eruit in de nacht ga je niet lang volhouden.
Hoezo?? Als het werkt. Een kleintje heeft gewoon zn slaap nodig. Het wordt er echt niet beter op als jullie niet slapen, je komt een beetje in een negatieve spiraal terecht. Nathan is moe, huilen... Hazenslaapje, eigenlijk te moe om te drinken, dus drinkt een beetje waardoor hij dus vaker voor een voeding komt. En als ze te moe zijn komen ze ook niet in slaap he?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:55 schreef pessie het volgende:
[..]
Nu manlief nog overtuigen. Denk dat ik vannacht op zijn kant ga slapen, mag hij er 4 keer uit.
En Orea inderdaad dat shirt!
Fannetje fijn dat Anne thuis is!
Tess lag heerlijk te genieten als ik d'r in ging pakkenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:10 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik vind t wel schattig dat inbakeren
floris vind t ook echt niet erg. het heeft floris echt goed geholpen! en ik heb ook nog best wat slaapjes die hij zonder doet. vooral s avonds gebruik ik de pacco, want dan heeft ie t meest moeite met slapen
moet ook nog ergens foto's hebben maar dan moet ik vanavond ff zoeken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:30 schreef Orea het volgende:![]()
En handig filmpje! Als de Pacco eens in de was zit kan ik dit wel doen!
Wat een geweldig filmpjequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:15 schreef Vicky het volgende:
Tess was ook te bewegelijk voor de pucka. Inbakeren ging veel beter hier.
Filmpje:
Ik heb bedacht thuis te blijven zolang ik borstvoeding geef. Daarna zie ik wel verder. Daar komt bij, ik zou niet weten wat voor werk ik kan/wil doen met een bachelor pedagogiek.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:42 schreef CrazyPrincess het volgende:
Wat een groot verdriet Orea voor zo'n klein meisje Orea![]()
Wat je zegt hoor pessie. Gaat je man er 4 keer per nacht uit? Zo ja, dan mag hij erover meepraten. Anders gewoon mond houden en je er niet mee bemoeien
Sonnetje, dat gevoel over weer gaan werken heb ik ook. Ik heb op dit moment geen werk, maar ben wel op zoek. En aan de ene kant hoop ik snel een baan te vinden, maar aan de andere kant wil ik nog veel langer bij ons meisje blijven. Ze is nog zo klein... En ik vraag me ook af hoe dat dan moet met de borstvoeding, want m'n gevoel zegt om lekker zo lang mogelijk borstvoeding te geven (langer dan 6 maanden in ieder geval). Maar als ik ga werken moet ik gaan kolven, bestaat het risico dat de borstvoeding in de soep loopt, en weet ik veel wat voor beren ik nog meer zie. Stomme dilemma's
Hier ook geen absolute noodzaak, maar ik wil ook geen herintredende moeder worden over 5 jaar. Dan kan ik een leuke baan wel vergeten ben ik bang.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja precies hier t zelfde cp
op zich kwa bv niet, hoewel t idee van altijd kolven enzo me ook wel tegenstaat
Mja die baan lijkt me dan ook wel weer heel erg leuk haha. Tis ook niet zozeer dat ik per se moet werken, das op zich ook wel fijn. Tis geen absolute noodzaak, hoewel met ons leefpatroon het wel handig is
Heb je wel al werkervaring? Kun je dan niet soortgelijk werk doen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:46 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik heb bedacht thuis te blijven zolang ik borstvoeding geef. Daarna zie ik wel verder. Daar komt bij, ik zou niet weten wat voor werk ik kan/wil doen met een bachelor pedagogiek.
Hier ook, half uurtje fietsen (ja, ik zou gaan fietsen, we hebben niet eens een autoquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha das ook bij die vacature die ik gezien heb.
Tis ook echt superdichtbij, zou zowat kunnen fietsen(oh nee veel te ver weg
)
Tis 10 minuten met de auto! Zelfs in de spits is t nog te doen(dorp naast t mijne)
Ik zou fietsen! 'Heb je meteen je dagelijkse portie beweging gehad' denk ik dan altijd voor mezelf...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha das ook bij die vacature die ik gezien heb.
Tis ook echt superdichtbij, zou zowat kunnen fietsen(oh nee veel te ver weg
)
Tis 10 minuten met de auto! Zelfs in de spits is t nog te doen(dorp naast t mijne)
Behalve als het regent, want regen is smerigquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:58 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik zou fietsen! 'Heb je meteen je dagelijkse portie beweging gehad' denk ik dan altijd voor mezelf...
Dan blijf ik thuisquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:00 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Behalve als het regent, want regen is smerig
Gelukkig hebben wij hier nog goed OV. Helaas wel met een overstapquote:
Ik in Den Haagquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
t ov is hier echt bagger...
wat dat betreft mis ik Rijswijk welMaar toch woon in liever in Pijnacker haha,
Dat gevoel had ik ook totdat ik er ging wonen. Nu ben ik helemaal omquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:17 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha, daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden
hehe ik hou niet zo van Den Haag zeg maar![]()
Wat voor soort werk is dat?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:36 schreef pessie het volgende:
Hm zat ook even te kijken en het type werk dat ik als studentassistent heb gedaan bestaat gewoon als echt werk. Hoef ook alleen een VWO diploma en de talen kennen. Hmmm... Best interessant eigenlijk...
Je mag die van mij wel doorsturen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:01 schreef Ticootje het volgende:
Plaats anders ff een oproep in v&a of je een ding kan lenen van iemand, zodat je het kunt proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |