dat dus!quote:Op maandag 27 september 2010 12:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik had geen flauw idee welk deel het moest zijn.. Dusz...
Maar goed, mijn zielige kindje ligt ook veel beter in de slaapkamer overdag. Niets zielig, het is zielig dat ze anders in de avond van gekkigheid niet meer weet wat ze moet, drinken of slapen of huilen... Dan maar huilen of toch drinken en dan dus spugen... Nee dit is echt beter en veel fijner. Wel heel saai.
Ik denk het ook... alleen altijd zo jammer dat het badderen daarmee vaak met protest eindigt. Dan zit ze heerlijk in de tummytub en moet ze daarna aangekleed worden. Ik doe nu meestal eerst haar romper en sokjes aan, voed haar en doe dan de rest.quote:Op maandag 27 september 2010 12:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat alle babies het haten om omgekleed te worden.
quote:
Zuigbehoefte komt voort uit voedingsbehoefte zou je zwart/wit kunnen stellen & uit mijn tepels komt melk. Baby wil zuigen en ik geef hem dus mijn tepel. Heel simpel en zoals de natuur het bedoeld heeft.quote:Op maandag 27 september 2010 13:04 schreef Cantare het volgende:
Om nog even op het speenverhaal terug te komen: ik zie niet waarom het in biologische zin 'hoort' om je baby steeds aan te leggen als een baby veel zuigbehoefte heeft. Als een moeder op gevoel haar pink aanbiedt of de baby het duimpje pakt, is dat toch net zo natuurlijk? Een speentje zie ik als vervanging van die pink of de duim.
lekker he!!quote:
hahadas ook een oplossing jaquote:Op maandag 27 september 2010 14:37 schreef Orea het volgende:
Ik zat al te denken om maar gewoon weer snel zwanger te zijndan kan ik zo al mijn positiekleding weer aan. Scheelt weer! Was M. het alleen niet zo mee eens
Dat had ik ook in mijn rijtje 'argumenten pro' staan.quote:Op maandag 27 september 2010 14:37 schreef Orea het volgende:
Ik zat al te denken om maar gewoon weer snel zwanger te zijndan kan ik zo al mijn positiekleding weer aan. Scheelt weer! Was M. het alleen niet zo mee eens
Ik begrijp de gedachtegang, maar ben het er niet mee eens dat het dús hoort om je kind zijn zuigbehoefte altijd op de borst te laten uitleven. Als ik Elise elke keer aanleg als ze wil zuigen dan krijgt ze veel teveel melk binnen, heb ik gemerkt. Spugen, kramp, afwijkende luierinhoud... dat lijkt mij persoonlijk niet 'hoe de natuur het bedoeld heeft'. Wat in mijn ogen natuurlijk is, is dat moeders hun instinct en gezond verstand volgen, of dat nou inhoudt dat het kind altijd de borst aangeboden krijgt of niet. Moeders van alle tijden en plaatsen geven hun kind de pink of iets anders om op te zuigen als ze aanvoelen dat het genoeg gedronken heeft maar gewoon nog lekker wil zuigen. Dat is dan toch blijkbaar ook hoe de natuur werkt.quote:Op maandag 27 september 2010 14:19 schreef Floria het volgende:
Zuigbehoefte komt voort uit voedingsbehoefte zou je zwart/wit kunnen stellen & uit mijn tepels komt melk. Baby wil zuigen en ik geef hem dus mijn tepel. Heel simpel en zoals de natuur het bedoeld heeft.
In de eerste maanden stem je vraag/aanbod af met je baby en stimuleer je de borstvoeding. Het komt goed op gang en blijft op gang als je toegeeft aan de vraag van de baby.
Zuigbehoefte is dus vaak een voedingsbehoefte en wie ben ik om te bepalen wanneer wat wat is? Ik leg mijn baby dus aan en ben dus soms, voor mijn gevoel, een levende speen maar dat is ok want zo 'hoort' het.
Hier ook in bed en soms bij kramp, want ik merk dat dat haar troost en afleidt.quote:Op maandag 27 september 2010 14:48 schreef Orea het volgende:ik doe op zich niet dwang voederen hoor! Maar als ik overdag en 's avonds merk dat ze zuigbehoefte heeft, leg ik haar aan. Vooral 's avonds zijn mijn borsten wat leger, dus krijgt ze wat meer achtermelk. Tis ook niet dat ze elk half uur krijgt ofzo hoor
maar eerst was het echt om de 3 uur en nu soms al na 1,5/2 uur. Speentje krijgt ze echt voornamelijk in bed!
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |