Mja, dat blijft nog wel even vrees ikquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:37 schreef ymme het volgende:
Hoooi
Ik zit gezellig aardappels te schillen met mijn zoon naast mij in de kinderstoel. En hij wilt rauwe aardappel
Dacht ik ook even inderdaad. Ik weet het niet zeker.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:38 schreef Sorbootje het volgende:
Oeh maar da's toch giftig? Of vergifs ik me nu?
idem datquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:42 schreef Sorbootje het volgende:
Heb ik net ook gedaan en ik lees dat het op zich niet giftig is maar dat je er wel buikpijn en gasvorming van krijgt.
Hihihihih vorig jaar zat ik al hoogzwanger thuisquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
hahaaaa ja dat gaat hard he??
mijn baby blijft nog heeeeeeeeel lang klein
*kop in het zand steekt en zo maar eens boontjes gaat doppen*
't is ook niet zo lekker hè?quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:44 schreef ymme het volgende:
Maar ik geef hem geen rauwe aardappel hoor
Toch knap van d'r!quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:46 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Hihihihih vorig jaar zat ik al hoogzwanger thuisen nu loopt hier een Japans pratend klein dametje rond
lieffffff; dat babygebrabbel/geklets is zo leuk om naar te luisteren;quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:46 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Hihihihih vorig jaar zat ik al hoogzwanger thuisen nu loopt hier een Japans pratend klein dametje rond
Hier is het de hele dag Oooioooioioii kakakaakaa didkdikddikdiiidkdkdkki neenneenneeenquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:49 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
lieffffff; dat babygebrabbel/geklets is zo leuk om naar te luisteren;
Evie heeft een pop "Aagje"![]()
en daar klets ze altijd tegen
quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:53 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Hier is het de hele dag Oooioooioioii kakakaakaa didkdikddikdiiidkdkdkki neenneenneeen
Waarom niet gewoon elleboogjes voeren? Misschien lust ie het wel gewoon.quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:53 schreef ymme het volgende:
Hier overigens nog geen pasta's geprobeerd. Ik prak over het algemeen alles. Maar om nou macaroni te prakkenGewoon even de staafmixer erdoor?
Oh, brood gaat er hier ook in! Lekker met smeerkaas en de korstjes vindt ze lekker om op te sabbelen en uiteindelijk eet ze ze ook op!quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:06 schreef octopussy het volgende:
Pasta kan ik ook wel eens gaan introduceren denk ik. Ik heb een broodmonster trouwensZe eet gewoon de hele boterham zo op (op de korstjes na) en het liefst dan volkoren brood.
Enne: soepstengels
Zo is Harry begonnen met kruipen. Ik had er geen idee van dat ie het van Mette had afgekekenquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:52 schreef wickie het volgende:
Kruiptechniek op 1 knie en met een uitgestrekt been zijdelings afzetten met de voet. Wij noemen het de 'Sven Kramer Kruip'.
Fabian heeeft vandaag gewoon lasagna gegeten, zo uit de schaal. Wel in stukjes natuurlijk, maar niet gepureerd ofzo. Hij heeft echt gruwelijk veel op.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:11 schreef Groofsken3 het volgende:
Pasta eten ze hier zo. Heb ik nooit gepureerd. Brood ga je toch ook niet pureren?
Jaaaaaa! dat is 'm!!!quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:03 schreef Asyniur het volgende:
Harry en de van Mette afgekeken Sven Kramer Kruip
Hij kruipt inmiddels ook 'gewoon'quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:01 schreef wickie het volgende:
[..]
Jaaaaaa! dat is 'm!!!![]()
Zo gaaf! Harry wat ben je toch een poepie
![]()
Wacht maar, over een weekje gaat ie zooo snel. Sven Kramer is namelijk ook heel snel en het is een zeer doeltreffende kruipslag.
Ik ga morgen een filmpje maken
Hij is niet alleen in je hoofd zo klein hoor. Hij is gewoon kleinquote:Op zaterdag 25 september 2010 06:34 schreef Incantrix het volgende:
Asy, hiero wil je filmpje niet laden, die moet ik strakjes even op de pc kijkenMaar ik blijf me zo vreselijk verwonderen om al die ontwikkelingen in zo'n korte tijd.. In mijn hoofd is Harry zo'n klein ventje nog, terwijl hij gewoon al kruipt!
![]()
![]()
Ik ben gewoon op Stef-tijd wakker maar mijn baby is er nietStom hoor, met Lowlands had ik minder moeite als met dit éne nachtje
Vandaag maar veel troostnagellakjes kopen! Ow, we vieren Stef's verjaardag waarschijnlijk toch nog in dit huis. De overdracht staat nu voor 1 december en kan waarschijnlijk wel een weekje eerder, maar meer ook niet. Bij nader inzien is het denk ik toch fijner om eerst het één, dan het ander aan de hand te hebben.
Dank je!quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Prachtig mannetje! Zo fijntjes ook in zijn gelaatstrekken
Amaranta, inderdaad een opluchting. Ik hoop dat hij het morgen nog 'kan'. Dat geeft me wat meer vrijheid nu en dan.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:16 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hij kruipt inmiddels ook 'gewoon'
Harry met een boterham
Dat mag hoor! Vindt ie vast leukquote:Op zaterdag 25 september 2010 08:57 schreef Twinkly het volgende:
Asy wat is hij toch leukIk verheug met al op 2 oktober, dan moet ik hem even knuffelen hoor!
Met Niels gaat het een stuk beter, hij is nog wat aan het hoesten en snotteren, daar werd hij gisteravond een paar keer wakker van, maar heeft er nu niet echt last van
quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:34 schreef Groofsken3 het volgende:
Leuk shirt Twinkly, R heeft het ook(alleen dan maat 74). Ik hou sowieso van die kleuren, maar het staat Niels inderdaad erg goed ook
.
Dat was voor het kinderkleertjestopic bedoeld.
De eerste keer dat Rienk moppert krijgt hij de fles, de keren daarna 'los' drinken. Het werkt echt!quote:Op zondag 26 september 2010 07:55 schreef NieuweUser het volgende:
Goedemorgen!
Dat zou kunnen Vlindur, maar ik geef eigenlijk liever de voorkeur aan het aanhouden van een bepaald moment. En dan het andere moment bv alleen iets van water /diksap geven. Alleen hoe ik dat precies in wil delen weet ik nog niet.
Fijn dat het steeds beter met Rienk z'n handje gaat!
En een autostoeltje, wij hebben nog geen nieuwe gekocht. Ik heb wel gelezen dat het het beste is voor kleintjes om ze tot 3 jaar achterstevoren te vervoeren. Kan dat ook met die stoeltjes van Maxicosi?
Toen wij nog op 3 flessen zaten had hij s ochtends een fles bij wakker worden dus tussen 7:00 en 8:00 ong.quote:Op zondag 26 september 2010 07:55 schreef NieuweUser het volgende:
Dat zou kunnen Vlindur, maar ik geef eigenlijk liever de voorkeur aan het aanhouden van een bepaald moment. En dan het andere moment bv alleen iets van water /diksap geven. Alleen hoe ik dat precies in wil delen weet ik nog niet.
Hier ook ongeveer dit schemaquote:Op zondag 26 september 2010 08:42 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Toen wij nog op 3 flessen zaten had hij s ochtends een fles bij wakker worden dus tussen 7:00 en 8:00 ong.
Dan rond 10:00 fruit
Rond 12:00 boterham met water of diksap
Na het slapen, rond 14:00 fles melk
Rond 15:30 ofzo een "koekje" , rijstwafel o.i.d. met event. nog wat drinken en dan avondeten tussen 17:00 en 18:00 en de laatste fles voor het naar bed gaan.
Ong. rond 19:00 maar als hij een keer een avond later naar bed ging omdat we weg waren ofzo dan verschoof die fles ook zeg maar.
Dus gewoon de laatste melkfles net voor slapen gaa.
Succes ermee.
Dankje! Dat is inderdaad ook een idee! Ga ik maar eens proberen vandaag. Ze eet nog niet een hele boterham (nog niet eens de helft), dus ik denk dat ik de fles dan nog wel wat dichter op de boterham houdt.quote:Op zondag 26 september 2010 08:42 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Toen wij nog op 3 flessen zaten had hij s ochtends een fles bij wakker worden dus tussen 7:00 en 8:00 ong.
Dan rond 10:00 fruit
Rond 12:00 boterham met water of diksap
Na het slapen, rond 14:00 fles melk
Rond 15:30 ofzo een "koekje" , rijstwafel o.i.d. met event. nog wat drinken en dan avondeten tussen 17:00 en 18:00 en de laatste fles voor het naar bed gaan.
Ong. rond 19:00 maar als hij een keer een avond later naar bed ging omdat we weg waren ofzo dan verschoof die fles ook zeg maar.
Dus gewoon de laatste melkfles net voor slapen gaa.
Succes ermee.
Daan krijgt er maar 1 maar ik vermoed dat als ik een 2e zou aanbieden, hij die ook wel opeet. Gewoon omdat hij brood erg lekker vindt. Nu krijgt hij daarna gewoon als toetje zijn fles dus dan is hij daar tevreden mee.quote:Op zondag 26 september 2010 11:27 schreef Poppejans het volgende:
Heb ik nou een veelvraat of zijn er hier meer kindjes die al een hele poos met gemak 2 boterhammen opeten 's middags?
Ik ben hier die fles gaan vervangen door een tweede boterhamquote:Op zondag 26 september 2010 11:49 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Daan krijgt er maar 1 maar ik vermoed dat als ik een 2e zou aanbieden, hij die ook wel opeet. Gewoon omdat hij brood erg lekker vindt. Nu krijgt hij daarna gewoon als toetje zijn fles dus dan is hij daar tevreden mee.
Haha, en mensen lachen mij al uit als ik zeg dat we altijd tussen 1700 en 1730 uur aan tafel zitten. (Ik kom uit zo'n vriendennclub waar iedereen pas tussen 1900 en 20000uur eet, dat deed ik zelf ook voor de kinderen).quote:Op zondag 26 september 2010 12:08 schreef Poppejans het volgende:
zo hebben wij het Happy, toen die fles eraf ging ben ik inderdaad gestart met wat diksap of water bij te geven en dat tussendoortje 's middags, anders is het wel een lange ruk tot het avondeten. Gaat hier super zo!
6.30 papfles 180+6 schepjes fv+pap
12.00 2 boterhammen + wat diksap of water
14.30/15.00 tussendoortje van bijv. een soepstengel/Nijntjekoekje/fruit met wat diksap/water
16.30 avondeten+toetje
18.30/19.00 papfles 210+7 schepjes+pap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uhm, ik denk van wel. Thomas krijgt bijv al vlees en rijst. Dat krijgt Harry nog niet.quote:Op zondag 26 september 2010 18:30 schreef leonieke het volgende:
Ik moet zeggen dat we er dat mooie schema in gekregen hebben dankzij de onthaalmoeder. Hij is echt enorm veranderd sinds hij naar daar gaat. Eet veel flinker, speelt meer alleen, zit alleen in zijn park, ... Mooi was hij natuurlijk al![]()
Maar Asyniur, zoveel meer eet Thomas toch niet in vergelijking met Harry?
Ow ja, dan eet Thomas effectief wel meer jaquote:Op zondag 26 september 2010 19:49 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Uhm, ik denk van wel. Thomas krijgt bijv al vlees en rijst. Dat krijgt Harry nog niet.
En ik denk dat de hoeveelheden die Thomas naar binnen gelepeld krijgt meer zijn dan Harry opknaagt
Harry krijgt bijv een pruim, waarvan de helft misschien in zijn buik beland
Ik ga nu even hier zooi ruimen en als ik dan nog tijd heb, ga ik nog een filmpje uploaden. Harry kruipt écht echt en behoorlijk snel!
Oh zeer herkenbaar weer! Wolf zou dus denk ik ook gewoon door eten als we het zouden blijven aanbieden, een 3e boterham zou hij zo weg hebben als ik dat zou geven. Idem met avondeten/yoghurt, die eet gewoon door hoor (hij is gelukkig niet verdrietig oid als hij door heeft dat het eten op is)quote:Op zondag 26 september 2010 12:52 schreef Incantrix het volgende:
En euh, ja, Wolf en Stef weer zeker? Stef is ook een klein vreetzakje, hij eet elke ochtend en elke middag 2 boterhammen (als je er 3 geeft eet hij ze ook op, maar dat doe ik niet meer omdat ik het gevoel heb dat hij zich overeet) en bij die boterhammen gaat er ook nog een fruithapje danwel een heel stuk fruit (bijv. een banaan of een peer) op. Gisteren bij de BBQ waren er ook familieleden van een aangetrouwde oom aanwezig en die hebben met open mond zitten kijken hoe Stef achtereenvolgens een soort kaasstengel (maar dan zonder kaas), een snoepkomkommer, een compleet potje en een bakje yoghurt naar binnen harkte![]()
We hebben maar niet gezegd dat hij daarna bij het slapen gaan ook nog een fles van 120 cc naar binnen slobbert
Wat een goed idee! Ik heb een cheesecakerecept dat ik wel aan kan passen. Ik zou in plaats van citroensnippers bijvoorbeeld sinaasappelsnippers erin kunnen doen en in plaats van citroensap een beetje sinaasappelsap. De bodem kan ik ook van volkoren koekjes maken. Ik ben wel bang dat de taart nergens naar smaakt zonder suiker. Ga je helemaal geen suiker erin doen?quote:Op maandag 27 september 2010 09:30 schreef Twinkly het volgende:
lolHier kijkt hij ons heel blij aan en gaat dan zitten "hu hu hu-en" dat we het nog een keer moeten doen.
Ik ga kwarktaart maken, dat kun je zo zoet maken als je zelf wilt. Moet alleen even kijken welk vers fruit er is eind oktober. Misschien doe ik het met sinaasappelsap erdoor en manderijnpartjes erop. En als bodem misschien volkoren koekjes? Mijn moeder deed lange vingers, maar die zijn mierzoet natuurlijk.
Dat heb ik nou ook!quote:Op maandag 27 september 2010 10:08 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat je je moeilijk voor kunt stellen dat je grote baby uitgroeit tot een peuter en kleuter? Ik las net in het dreumestopic over naar de speeltuin gaan, en ineens besefte ik dat wij dat ook mee mogen gaan maken, dat Ivan in een speeltuin op toestellen klimt en van de glijbaan gaat.Je krijgt zoveel voor de prijs van één.
Ik kijk ook nooit met weemoed terug, wel met mooie herinneringen (zo van toen was het óok leuk).quote:Op maandag 27 september 2010 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat heb ik ook! En ik denk eigenlijk nooit met weemoed terug aan zijn periode als kleine baby, want ik vind hem goed precies zoals hij nu is. Ik merk dat dat een stabiel gevoel is terwijl hij juist allerlei ontwikkelingen doormaakt.
En ik heb ook helemaal niet dat de tweede me minder interessant lijkt omdat kleine baby's nog zo weinig kunnen. Integendeel! Bij haar kijk ik juist heel erg uit naar die beginperiode. Maar bij Ivan is dat een gesloten boek, een herinnering.
Och wat sneuquote:Op maandag 27 september 2010 11:15 schreef freecell het volgende:
Hier een snotverkouden ventje, snapt er niks van, als hij wakker is is het even spelen en dan weer huil-krijs. Echt dat doordringende krijsje wat ik een maand of wat neit gehoord heb. Ik heb hem niet gemist
Arm ding. Als hij zo blijft krijsen even langs de HA om oortjes te checken, want het is echt zijn 'ik voel me ontzettend rot' geluid. Maar nu slaapt hij eerst
Ja, dat dus.quote:Op maandag 27 september 2010 11:35 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Och wat sneuSnel weer beter worden hoor!
![]()
Dat was bij Niels dus ook zo van de week toen hij zo verkouden was, precies hetzelfde geluid als toen hij zo'n last van reflux had.
Grappig dat je dat zegt, Claudia. Ik had net precies zo'n momentje. Lente was alleen in de tuin aan het spelen en ik was de vaatwasser aan het leegruimen (in het fototopic staan foto's). Ik vond 'r zo groot ineens en vind dat het de laatste tijd zo onmogelijk snel is gegaan. Het lijkt soms zelfs wel of we een paar maanden hebben overgeslagen!quote:Op maandag 27 september 2010 10:08 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat je je moeilijk voor kunt stellen dat je grote baby uitgroeit tot een peuter en kleuter? Ik las net in het dreumestopic over naar de speeltuin gaan, en ineens besefte ik dat wij dat ook mee mogen gaan maken, dat Ivan in een speeltuin op toestellen klimt en van de glijbaan gaat.Je krijgt zoveel voor de prijs van één.
ik heb dat helemaal nietquote:Op maandag 27 september 2010 10:08 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat je je moeilijk voor kunt stellen dat je grote baby uitgroeit tot een peuter en kleuter?
Dat heb ik ook met Lentequote:Op maandag 27 september 2010 13:37 schreef Ssserpente het volgende:
Grappig dat je dat zegt, Claudia. Ik had net precies zo'n momentje. Lente was alleen in de tuin aan het spelen en ik was de vaatwasser aan het leegruimen (in het fototopic staan foto's). Ik vond 'r zo groot ineens en vind dat het de laatste tijd zo onmogelijk snel is gegaan. Het lijkt soms zelfs wel of we een paar maanden hebben overgeslagen!
Ik had gisteravond wel ineens zo'n moment dat ik besefte dat Minke er gewoon is, nu zoals ze is en dat ze gewoon echt "van ons" is en dat wij haar ouders zijn (vooral dat ik haar mama ben)... geen idee waar dat ineens vandaan kwam, maar was heel apart. Maar ik ben vooral heel benieuwd hoe ze zal opgroeien, hoe ze eruit zal komen te zien, hoe haar karakter is/wordt (blijft het zo'n drukbol of wordt ze toch rustig in haar doen) en blijft ze altijd zo vrolijk en lief tegen andere mensen...quote:Op maandag 27 september 2010 10:08 schreef Claudia_x het volgende:
Met lok-aapquote:Op maandag 27 september 2010 20:42 schreef wickie het volgende:
Mette demonstreert haar kruiptechniek:
Heel erg dank Asy!!
Wij ook, als we het al doen.Het zou misschien echt 1x in het half jaar zijn dat we dat doen. Patat eten we iets van om de week of 1x in de 3 weken en dan halen we het.quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:48 schreef freecell het volgende:
Transvetten? Ik frituur in pure olie. Soms zonnebloem, soms olijf, soms half-half. NIet in die rare blokken.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:54 schreef Lijnloos het volgende:
"Vroeger deden we niet zo moeilijk hoor" krijg je dan te horen... nee, vroeger had je alleen tulpenbollen en geen frikandellen...![]()
Ja, ik denk er precies hetzelfde overquote:Op dinsdag 28 september 2010 09:02 schreef Sorbootje het volgende:
Ik probeer zo ontspannen mogelijk met eten om te gaan, juist omdat het voor mij zo'n groot issue is. Ik wil idd niet dat snoep of friet iets haast mythisch voor haar wordt, omdat ze het thuis nooit krijgt, maar ik wil ook geen kind dat thuiskomt van school en meteen naar de droppot oid rent. Gewoon af en toe iets van een snoepje en ook heus af en toe een frietje en verder zoveel mogelijk gezond eten.
Vind ik ook hoor, maar Leah is pas 9 maanden. Snoep en koek kan ze nog heel lang eten (en dat zal ook gebeuren) dus ik wacht er liever zo lang mogelijk meequote:Op dinsdag 28 september 2010 09:02 schreef Sorbootje het volgende:
Ik probeer zo ontspannen mogelijk met eten om te gaan, juist omdat het voor mij zo'n groot issue is. Ik wil idd niet dat snoep of friet iets haast mythisch voor haar wordt, omdat ze het thuis nooit krijgt
Kun je nagaan hoe benieuwd we zijn naar hoe je eruit ziet als je wél op je best bentquote:Op maandag 27 september 2010 22:35 schreef RockabeIIa het volgende:
haha poppejans, ja echt daar was ik op mijn allerbest(maar thanks, lief
)
Maar hoe zit dat dan precies? Is het niet het proces van verhitting dat de vetten juist zo slecht maakt, ook bij plantaardige onverzadigde vetten (of: juist bij zulke vetten) die anders prima zouden zijn? Ik weet dat geharde vetten evil zijn, maar het fijne weet ik er niet van. Ik zou me echt eens in moeten lezen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:48 schreef freecell het volgende:
Transvetten? Ik frituur in pure olie. Soms zonnebloem, soms olijf, soms half-half. NIet in die rare blokken.
Mijn familie dacht ook dat ze zo met slecht eten omgingen, maar hun definitie van 'af en toe' was 'een keer in de week'.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:02 schreef Sorbootje het volgende:
Ik probeer zo ontspannen mogelijk met eten om te gaan, juist omdat het voor mij zo'n groot issue is. Ik wil idd niet dat snoep of friet iets haast mythisch voor haar wordt, omdat ze het thuis nooit krijgt, maar ik wil ook geen kind dat thuiskomt van school en meteen naar de droppot oid rent. Gewoon af en toe iets van een snoepje en ook heus af en toe een frietje en verder zoveel mogelijk gezond eten.
Zo is dat! Italiaquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn familie dacht ook dat ze zo met slecht eten omgingen, maar hun definitie van 'af en toe' was 'een keer in de week'.Er wordt geschat dat 6-19% van de hartaanvallen in Amerika voorkomen kan worden als er geen transvetten meer gebruikt worden (bron). Ik vind dat soort gegevens best choquerend.
Als je in de basis goed eet dan kun je best eens een uitzondering maken, natuurlijk. Dat hoef ik jou niet te vertellen, want jij omarmt de prachtige Italiaanse keuken.
Ah, oke.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:07 schreef Sorbootje het volgende:
Ik geef Isabeau nu ook geen snoep of koek hoor. Ik had het meer over dat ik daar in de toekomst ontspannen mee om wil gaan
Precies, dat is net zoiets als koekjes eten omdat je honger hebt (ik ben schuldigquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een tijdje geleden ontdekt dat mijn schoonmoeder mijn neefje wel eens liga's geeft. Soms heeft hij een trek die niet gestild kan worden met een rijstwafel of soepstengel. Nu weet ik niet precies hoe hun afspraken zijn, maar ik wil niet dat ze Ivan liga's gaat geven als hij 1 jaar is geworden. Als Ivan honger heeft geeft ze hem maar een boterham extra.
Nu moet ik nog mijn vriend zover krijgen om de liga's, fruitkicks en dat soort prut het huis uit te doen.
haha, Nielsquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:31 schreef Sorbootje het volgende:
Mmm Niels! Haute cuisine uit de kattenbak!![]()
Ik merk bij mezelf dat het gemakzucht is. Wij zouden yoghurt met bijvoorbeeld rode besjes kunnen eten. Dat is heerlijk, vind ik, net als verse aardbeien of yoghurt met stukjes mandarijn erin. Ik wil Ivan niet leren om calvinistisch met eten om te gaan - integendeel! Ik wil hem leren dat eten heerlijk is, vooral als je verse producten gebruikt. Ik wil er zelf alleen beter in worden om te ontdekken hoe ik op die manier lekkere dingen kan maken. Daarom vind ik de Italiaanse keuken zo geweldig, en ik word ook heel vrolijk van bentoboxen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:27 schreef Twinkly het volgende:
Wat lijkt Stef groot met zijn haartjes in een stoer jongenskapsel![]()
Ik wil met eten net zo omgaan als jij omschrijft Sorbootje. Mijn moeder was vroeger heel streng, waardoor ik niet van de snoepjes af kon blijven wanneer we ze een keer wel hadden. Maar aan de andere kant vind ik dat snoep en chips wel iets bijzonders moet blijven voor het weekend ofzo, niet dat je het iedere dag eet.
Wij eten nu zelf na het eten vaak bijzondere toetjes als fruitkwark, kwarkyoghurt, herstvla, terwijl Niels gewone volle yoghurt krijgt. Eigenlijk moeten we onszelf voor de toekomst aanleren om bijzondere toetjes alleen in het weekend te eten zodat het voor Niels geen gewoonte wordt.
'Kankerverwekkend' vind ik als label al niet eens alarmerend meer. Je kunt geloof ik overal wel kanker van krijgen, ook van brood. Ik weet dat het in de hoeveelheden zit. Het is saai, maar mate houden is meestal the way to go.quote:Er is nu trouwens uit recent onderzoek gebleken dat bij het bakken met vetten en suikers ook kankerverwekkende stoffen vrijkomen. Dat zit dus in ongeveer al onze bereide voedingsmiddelen (geen zin om het onderzoek op te zoeken).
Hey, dat filmpje had ik nog niet gezien! Wonderlijk is dat dansen, he? Wij hebben het Ivan ook niet geleerd, maar hij begon er al mee voor hij uberhaupt kon zitten. Je herinnert je dat filmpje vast wel, dat hij op de grond wat mee ligt te swingen op de muziek. Ik verbaas me er zo over dat dat iets aangeborens is.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:27 schreef Twinkly het volgende:
Kijk hem dansen dan met die voetjes![]()
Dat hebben wij hem niet geleerd hoor!
Jaaaa!quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:53 schreef Twinkly het volgende:
Misschien wordt Niels wel tap dancer zoals een Billie Elliot![]()
Och, waarom niet direct een drumstel joh, gewoon de muren beplakken met eierdozenquote:Op dinsdag 28 september 2010 11:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft momenteel een trommeltic. Nu wil mijn moeder bongo's voor hem kopen.![]()
Dit stukje is de reden dat ik die dvd heb gekocht, zo te gek! Als Niels dat later kan, is ie echt da BOM!quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:53 schreef Twinkly het volgende:
Precies, dat dat er bij mensen schijnbaar al inzit!![]()
Ja, dat filmpje herinner ik me nog heel goed![]()
Misschien wordt Niels wel tap dancer zoals een Billie Elliot![]()
Er staat een drumstel in het nieuwe Intertoys boekje 29,95quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jaaaa!
Ivan heeft momenteel een trommeltic. Nu wil mijn moeder bongo's voor hem kopen.![]()
Geef dat kind dan ook wat fatsoenlijks te eten!quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:57 schreef Twinkly het volgende:
Asy![]()
Zo heej Ravi, wat een mooie curves en wat super dat je zelfs niet gecorrigeerd op schema loopt!!![]()
Niels verbouwt de huiskamerAlles wordt gebruikt om mee te lopen, de salontafel, de stoelen, de wasmand. De bakken in de boekenkast en het doosje met billendoekjes worden vakkundig leeggetrokken. Oh en hij heeft de smaak te pakken hoor, als het aan hem ligt eet hij de kattenbak leeg
quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:08 schreef Groofsken3 het volgende:
En dan het grote nieuws van onze kant: MIJN ZOON KOMT VOORUIT![]()
![]()
.
Oké, het ziet eruit als spastisch zwemmen op het droge, maar hij komt doelbewust vooruit en ik vind het zo knap en stoer.
en ook voor jouw bijna 1jarigequote:Op dinsdag 28 september 2010 20:20 schreef sproet-je het volgende:
Hier een bijna 1 jarige die nog steeds niet staat, niet vooruit komt maar alles zijwaarts doet (ze is wel heeeel lief)
Ja, dat schiet er bij mijn zoon nu even bij in. Echt charmant is dit nietquote:
quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:34 schreef lily het volgende:
haha, doet me denken aan een zeehond
zijn bewegingen heh, niet zijn voorkomen
Nee hoor, hij groeit veel te hard. Ik wil een bonsai-babyquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Geef dat kind dan ook wat fatsoenlijks te eten!
Hij heeft al helemaal bedacht wat hij nu allemaal uit de kast kan gaan trekken enzoquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:39 schreef Groofsken3 het volgende:
Haha, ja Twinkly klopt. Hij is er volgens mij een beetje hyper/baldadig van.
Ja, dat zijn die poppetjes ja. Mijn dochter gebruikt de toren op z'n kop als pan en de poppetjes zijn aardbeiën, appelmoes of soep, net hoe het uitkomtquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:42 schreef sproet-je het volgende:
En zijn dat nou poppetjes van de toren van pisa?? (ik krijg er weer helemaal warme zondagmiddag met de hele familie om tafel gevoelens van..)
Dan maak je toch zelf gaar gekookte (of zou het rauw zijn?) en geprakte/ gestaafmixerde peer klaar? Dan kun je ook een deel invriezen. Veul goedkoperquote:Op woensdag 29 september 2010 10:33 schreef simmu het volgende:
gefeliciteerd xeentje![]()
sinds zaterdag mag ravi dus potje eten met een lepeltje. ze zeggen altijd dat kindjes dan maar een beetje binnenkrijgen, maar de mijne kan dus inmiddels al van het lepeltje eten en knaagt zo een half potje peer weg. ik wilde deze keer zo graag van begin af echt helemaal met rapley doenah well: kind eet prima, niet piepen dus! ik ga wel een kapitaal kwijt zijn aan die stomme rotpotjes, want ravi eet dus nu al in zn up makkelijk een halve en seleentje wil **OOOOOHK!!!!!***** (echt, die "ooohk" komt dan uit der tenen!)
al geprobeerd, moettie ook niet. seleentje was precies zo. die trok bij toen ze eenmaal een was hoor, eet nu gewoon netjes met ons mee! ik ga voorlopig wel gewoon hardnekkig combineren. gewoon veel verschillende dingen aanbieden en niet schrikkerig doen als selene hem wat geeft! denk dat dat wel veel uit zal makenquote:Op woensdag 29 september 2010 10:41 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dan maak je toch zelf gaar gekookte (of zou het rauw zijn?) en geprakte/ gestaafmixerde peer klaar? Dan kun je ook een deel invriezen. Veul goedkoperAls het ongekookte peer is wordt het snel bruin, dat kun je voorkomen door er een ietsiepietsie citroensap door te doen, gewoon uit zo'n spuitflesje.
Wat leuk zeg! Wij hebben zelf een muisje wat je zo aandrijft als een autootje, maar die heeft Niels kapot gemaakt door het onder te kwijlenquote:Op woensdag 29 september 2010 10:58 schreef Poppejans het volgende:
Wat lief en knap van Niels dat hij gewoon zo goed kan aangeven wat hij wilDat houten krokodilletje is nog steeds een hit hier, helemaal nu hij kruipen kan sjeest hij hem achterna.De kat vindt het ook een geweldig ding
![]()
Dat herken ik wel, Wolf eet eigenlijk pas sinds hij 8,5 mnd is wat ik voor hem maak.Daarvoor dus alleen maar potjes van zowel fruit als groentequote:Op woensdag 29 september 2010 11:02 schreef simmu het volgende:
[..]
al geprobeerd, moettie ook niet. seleentje was precies zo. die trok bij toen ze eenmaal een was hoor, eet nu gewoon netjes met ons mee! ik ga voorlopig wel gewoon hardnekkig combineren. gewoon veel verschillende dingen aanbieden en niet schrikkerig doen als selene hem wat geeft! denk dat dat wel veel uit zal maken
Oh niet doen dan, dan koop ik het hem wellicht nog als kadootje erbij!! Het ding lijkt trouwens echt onverwoestbaar, het is ook meegeweest naar Spanje,in vliegtuig e.dquote:Op woensdag 29 september 2010 11:03 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Wat leuk zeg! Wij hebben zelf een muisje wat je zo aandrijft als een autootje, maar die heeft Niels kapot gemaakt door het onder te kwijlen![]()
Ik wil nog steeds eens dat krokodilletje ook voor Niels kopen!
Herkenbaar! Ik stoei tegenwoordig best ruig met Ivan en dat vindt hij geweldig. Ik druk hem op zijn zij, begraaf mijn hoofd in zijn nek en zeg dan op een enge manier 'rakkertje!!!!'. Hij gilt het dan uit, begraaft zijn gezicht in de bank of het kleed, ik kietel hem en trek hem terug aan zijn benen als hij wegkruipt. Als hij het spelletje wil spelen komt hij naar me toe, begint hij hoog te gillen en begraaft hij zijn gezicht in mijn nek. Zo lief!quote:Op woensdag 29 september 2010 10:03 schreef Twinkly het volgende:
Niels heeft een krokodillenknuffeltje en als hij op de commode ligt laat ik de krokodil soms naar hem toe zwemmen en hem in zijn wang, neus, buik, nek ofzo bijten. En vanmorgen gaf hij mij de krokodil aan en wilde hij dat ik dat spelletje weer met hem ging spelen "uh uh"
quote:Op woensdag 29 september 2010 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Herkenbaar! Ik stoei tegenwoordig best ruig met Ivan en dat vindt hij geweldig. Ik druk hem op zijn zij, begraaf mijn hoofd in zijn nek en zeg dan op een enge manier 'rakkertje!!!!'. Hij gilt het dan uit, begraaft zijn gezicht in de bank of het kleed, ik kietel hem en trek hem terug aan zijn benen als hij wegkruipt. Als hij het spelletje wil spelen komt hij naar me toe, begint hij hoog te gillen en begraaft hij zijn gezicht in mijn nek. Zo lief!
Het is precies zoals jij zeij, Poppejans: ze leren steeds beter zelf aan te geven wat ze willen. Ik vind het ook zo leuk dat Ivan bijvoorbeeld naar zijn bakje banaan wijst als hij een stukje wil en naar zijn bekertje water als hij juist dorst heeft. (Ik zet die op de rand van het bad als we samen in bad gaan.) Als hij met de shampoofles wil spelen wijst hij daarnaar. Soms mag hij ergens ook niet mee spelen en dan accepteert hij 'nee'. Hij schudt soms zelf ook met zijn hoofd als ik dat zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |