Wij ook, als we het al doen.Het zou misschien echt 1x in het half jaar zijn dat we dat doen. Patat eten we iets van om de week of 1x in de 3 weken en dan halen we het.quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:48 schreef freecell het volgende:
Transvetten? Ik frituur in pure olie. Soms zonnebloem, soms olijf, soms half-half. NIet in die rare blokken.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:54 schreef Lijnloos het volgende:
"Vroeger deden we niet zo moeilijk hoor" krijg je dan te horen... nee, vroeger had je alleen tulpenbollen en geen frikandellen...![]()
Ja, ik denk er precies hetzelfde overquote:Op dinsdag 28 september 2010 09:02 schreef Sorbootje het volgende:
Ik probeer zo ontspannen mogelijk met eten om te gaan, juist omdat het voor mij zo'n groot issue is. Ik wil idd niet dat snoep of friet iets haast mythisch voor haar wordt, omdat ze het thuis nooit krijgt, maar ik wil ook geen kind dat thuiskomt van school en meteen naar de droppot oid rent. Gewoon af en toe iets van een snoepje en ook heus af en toe een frietje en verder zoveel mogelijk gezond eten.
Vind ik ook hoor, maar Leah is pas 9 maanden. Snoep en koek kan ze nog heel lang eten (en dat zal ook gebeuren) dus ik wacht er liever zo lang mogelijk meequote:Op dinsdag 28 september 2010 09:02 schreef Sorbootje het volgende:
Ik probeer zo ontspannen mogelijk met eten om te gaan, juist omdat het voor mij zo'n groot issue is. Ik wil idd niet dat snoep of friet iets haast mythisch voor haar wordt, omdat ze het thuis nooit krijgt
Kun je nagaan hoe benieuwd we zijn naar hoe je eruit ziet als je wél op je best bentquote:Op maandag 27 september 2010 22:35 schreef RockabeIIa het volgende:
haha poppejans, ja echt daar was ik op mijn allerbest(maar thanks, lief
)
Maar hoe zit dat dan precies? Is het niet het proces van verhitting dat de vetten juist zo slecht maakt, ook bij plantaardige onverzadigde vetten (of: juist bij zulke vetten) die anders prima zouden zijn? Ik weet dat geharde vetten evil zijn, maar het fijne weet ik er niet van. Ik zou me echt eens in moeten lezen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:48 schreef freecell het volgende:
Transvetten? Ik frituur in pure olie. Soms zonnebloem, soms olijf, soms half-half. NIet in die rare blokken.
Mijn familie dacht ook dat ze zo met slecht eten omgingen, maar hun definitie van 'af en toe' was 'een keer in de week'.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:02 schreef Sorbootje het volgende:
Ik probeer zo ontspannen mogelijk met eten om te gaan, juist omdat het voor mij zo'n groot issue is. Ik wil idd niet dat snoep of friet iets haast mythisch voor haar wordt, omdat ze het thuis nooit krijgt, maar ik wil ook geen kind dat thuiskomt van school en meteen naar de droppot oid rent. Gewoon af en toe iets van een snoepje en ook heus af en toe een frietje en verder zoveel mogelijk gezond eten.
Zo is dat! Italiaquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn familie dacht ook dat ze zo met slecht eten omgingen, maar hun definitie van 'af en toe' was 'een keer in de week'.Er wordt geschat dat 6-19% van de hartaanvallen in Amerika voorkomen kan worden als er geen transvetten meer gebruikt worden (bron). Ik vind dat soort gegevens best choquerend.
Als je in de basis goed eet dan kun je best eens een uitzondering maken, natuurlijk. Dat hoef ik jou niet te vertellen, want jij omarmt de prachtige Italiaanse keuken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |