abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86930640
Driekus, grote mooie Driekus, van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag knul! Geniet ervan en maak er een gezellig dagje van (ondanks de tandjes :* ) *O*

Ik heb Minke gisteravond nav hier ook maar es een frietje gegeven... ging er in als zoete koek (of misschien nog wel beter) maar wel voor het eerst een beetje beheerst. Het frietje werd niet volledig in haar mond gepropt, maar met beleid hapje voor hapje afgesabbeld. *O*
pi_86930926
Mefke, van harte gefeliciteerd met je mooie zoon!!! Ik hoop dat jullie een heerlijke dag hebben.
pi_86930946
Mefke, gefeliciteerd met je zoon! *O*

Hier komt friet er (nog) niet in. We hebben sowieso geen frituurpan omdat transvetten de slechtste soorten vetten zijn. Ik zou voor Ivan wel eens zelf frietjes uit de oven kunnen maken. Ik ontdek net dat er in New York een ban op transvetten bestaat. Ik vraag me af hoe ketens als McDonalds daarmee omgaan. Iemand een idee?

Erg grappig filmpje, wickie! Ze beweegt zich heel soepeltjes voort zo. Ivan heeft heel lang uitsluitend getijgerd. Toen we dachten dat hij het kruipen helemaal over zou slaan ging hij het alsnog doen. Hij kon het wel maar wilde het niet. Nu wisselt hij beide technieken af.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86931059
mcdonalds gebruikt geen transvetten meer sinds 2008 (zeggen ze)
  dinsdag 28 september 2010 @ 08:44:25 #180
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_86931118
Mefke en Driekus! Gefeliciteeeeeeerd!! *O* *O* *O* Ik wens jullie een superfijne dag! :*

Hier ook nog altijd geen patat o.i.d. en zo min mogelijk suiker. Ik ga ervan uit dat we Stef niet hoeven leren dat lekker te vinden en we hopen dat als hij later trek heeft in zoetigheid, hij eerder naar een stuk fruit zal grijpen als naar een snoepje. Nu mijn moeder nog even zo ver krijgen :')
3!
pi_86931200
Transvetten? Ik frituur in pure olie. Soms zonnebloem, soms olijf, soms half-half. NIet in die rare blokken.
pi_86931204
Driekus, mooie, grote, knappe vent, heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Een hele fijne dag en dat je maar veel mooie cadeaus mag krijgen! ;)

*O* *O* *O*
pi_86931207
Och, van 1 of 2 patatjes op deze leeftijd krijgen ze echt niks van hoor.
Met suikers ben ik wel weer wat voorzichtiger, maar dingen zoals een Nijnte koekje krijgt hij ook wel eens en straks met zn verjaardag een mini gebakje voor zichzelf waar vast ook wel het 1 en ander in zit.
Zolang allergieen niet meespelen zie ik er absoluut geen kwaad in, je creeert dan echt nog geen kind wat dik gaat worden.
Wij hadden vroeger een klein buurjongetje dat zn ogen bijna letterlijk uitkeek op een verjaardag toen er wat chipsjes op tafel werden gezet, dat wil ik dus wel een beetje voorkomen.

Gefeliciteerd knappe Driekus *O* *O* *O* Hele fijne dag gewenst Mefke
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86931256
Florian krijgt voorlopig ook geen patatjes. Iig niet voor hij een jaar is.
Hij reageert op aardappel ;)
pi_86931292
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 08:48 schreef freecell het volgende:
Transvetten? Ik frituur in pure olie. Soms zonnebloem, soms olijf, soms half-half. NIet in die rare blokken.
Wij ook, als we het al doen.Het zou misschien echt 1x in het half jaar zijn dat we dat doen. Patat eten we iets van om de week of 1x in de 3 weken en dan halen we het.
Oven frites zijn trouwens prima te eten, al moet dat hier wel veel langer in de oven als staat voorgeschreven.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86931309
Suiker-dingen probeer ik hier ook zoveel mogelijk te vermijden, maar helaas krijg ik weinig bijval van familie en dergelijken... die proppen zoveel mogelijk lekkere dingen bij Minke naar binnen... vorige week nog op een feestje, kreeg ze een stukje frikandel van man's Oma... Had het net te laat door dus mevrouw zat al lekker te smikkelen, maar toen heb ik haar daar maar even weggehaald... Oma not amused, jammer dan! "Vroeger deden we niet zo moeilijk hoor" krijg je dan te horen... nee, vroeger had je alleen tulpenbollen en geen frikandellen... }:|
Minke heeft tegenwoordig wel dat ze alles met ons mee wil eten, wij eten altijd iets later dan zij (ze krijgt de warme maaltijd + yoghurt meestal op het kdv al rond 17:00 uur en hoeft dan thuis alleen nog een fles) maar nu staat ze dus echt in de box te rellen tot ze ook een hapje van het een of het ander krijgt... en is niet te vreden tot het bord leeg is (moet je ook echt laten zien)... :Y) Kleine vreetschuur...
pi_86931404
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 08:54 schreef Lijnloos het volgende:
"Vroeger deden we niet zo moeilijk hoor" krijg je dan te horen... nee, vroeger had je alleen tulpenbollen en geen frikandellen... }:|

_O- :D
Daar zou ik ook wat van gezegd hebben hoor.Mijn moeder doet het trouwens ook wel eens en die maakt zich er altijd met een grapje vanaf als ik er iets van zeg.
En hier ook eentje die sindskort hoopt op een hapje eten van ons, hij eet ook eerder dan wij.Soms hangt hij gewoon aan mn broek :') net een hondje
pi_86931446
Ik probeer zo ontspannen mogelijk met eten om te gaan, juist omdat het voor mij zo'n groot issue is. Ik wil idd niet dat snoep of friet iets haast mythisch voor haar wordt, omdat ze het thuis nooit krijgt, maar ik wil ook geen kind dat thuiskomt van school en meteen naar de droppot oid rent. Gewoon af en toe iets van een snoepje en ook heus af en toe een frietje en verder zoveel mogelijk gezond eten.

Isabeau heeft er weer een woordje bij geleerd. Alles is nu booi/mooi! En dan zo langgerekt: Mooooi of boooooi. Ze papegaait gewoon, want ze zegt het altijd als ik heb gezegd dat iets mooi is. Het begrip mooi is natuurlijk op zich nog veel te abstract voor haar. Klinkt erg grappig. Zit ze in de box met haar knuffelbeer "boooooooooooooi" O+
pi_86931457
Wij frituren nooit en als we dat wel doen verschonen we ook het vet omdat we dat niet vertrouwen _O- Maar wij doen ook niet zo moeilijk meer. We steigeren wel als anderen Rienk voeren zonder vragen. J's moeder wil hem steeds aan de lange vingers hebben, maar dat heb ik tot nu toe mooi kunnen voorkomen. Rienk heeft zn eigen eten. Punt uit. Suiker krijgt hij verder ook niet. Hij hapt wel eens van ons mee en als daar dan suiker in zit boeien, maar bewust voor hem iets met suiker geven doen we niet.

Lijnloos, Rienk had gister zn eten ook al op maar zat te mopperen toen wij aten, ik heb hem in zn stoel gezet en een rijstwafel gegeven ^O^ Was ie mooi zoet mee! :Y Mijn ouders willen Rienk ook van alles toe geven. Ik snap dat nooit he, het is ONS kind. Wij bepalen wat hij wel of niet krijgt! -O-

Lieve, lieve mooie Driekus, VAN HARTE MET JE EERSTE VERJAARDAG! *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_86931474
Leah krijgt alleen nog fruit, brood en groente/aard/rijst (en bv). Verder nog helemaal niks (geen tussendoortjes ofzo).
Mijn moeder denkt er hetzelfde over als ik dus dat is al makkelijk (ze zal haar dus nooit wat toestoppen verder).

Mijn jongste zoon heeft wel af en toe de neiging om haar iets toe te stoppen.
pi_86931507
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:02 schreef Sorbootje het volgende:
Ik probeer zo ontspannen mogelijk met eten om te gaan, juist omdat het voor mij zo'n groot issue is. Ik wil idd niet dat snoep of friet iets haast mythisch voor haar wordt, omdat ze het thuis nooit krijgt, maar ik wil ook geen kind dat thuiskomt van school en meteen naar de droppot oid rent. Gewoon af en toe iets van een snoepje en ook heus af en toe een frietje en verder zoveel mogelijk gezond eten.
Ja, ik denk er precies hetzelfde over ^O^
pi_86931566
Wij geven Lente ook nauwelijks iets anders dan brood, fruit, rijstwafels en warme hap. Ik probeer snoep niet krampachtig te vermijden, maar wil wel die basis erin houden.

Ikzelf heb tot m'n vierde of zo echt nooooit een snoepje gehad thuis, maar ik ging natuurlijk los bij vriendjes of op feestjes. Dat wil ik ook voorkomen.

Maar dingen als chips of een hapje koek (of een stukje frikadel :o ) mag ze voorlopig echt nog niet. Op d'r verjaardag vroeg een vriendin of ze een stukje stroopwafel mocht (no way!) en een jongetje van haar leeftijd liep met twee handjes Dorito's! Ik heb Lente een mandarijntje gegeven. :)

Ze heeft dan wel weer een knuistje slagroom van d'r verjaardagstaart gekregen.
pi_86931567
quote:
Ik probeer zo ontspannen mogelijk met eten om te gaan, juist omdat het voor mij zo'n groot issue is. Ik wil idd niet dat snoep of friet iets haast mythisch voor haar wordt, omdat ze het thuis nooit krijgt
Vind ik ook hoor, maar Leah is pas 9 maanden. Snoep en koek kan ze nog heel lang eten (en dat zal ook gebeuren) dus ik wacht er liever zo lang mogelijk mee
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:03:47 #194
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86932752
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:35 schreef RockabeIIa het volgende:
haha poppejans, ja echt daar was ik op mijn allerbest :') (maar thanks, lief :D)

Kun je nagaan hoe benieuwd we zijn naar hoe je eruit ziet als je wél op je best bent :D

Mefke, van harte gefeliciteerd met je knul! Maak er een mooie dag van! w/

Minke ook al aan de friet! :Y)

Mijn schoonouders houden zich gelukkig prima aan de instructies. Laatst had oma zelf appelmoes gemaakt voor Harry waar ze snel aan toevoegde: ik heb er geen suiker in gedaan! (oma is zelf een enorme zoetekauw). Behalve dat hapje ijs op vakantie heeft hij verder ook niks gekregen. Snoepen 'leren' ze vanzelf wel.

Nou hier 'a night from hell' vannacht. Harry heeft alleen maar elke 10 min tot half uur gebruld. Hij is heel erg verkouden en volgens mij komt er een boventand. Hij wilde wel drinken aan de borst. Hij is nu bij opa en oma en ik kruip zo terug mijn bed in om bij te slapen.
En nou moest ik dat kind ook nog douchen vanmorgen want de luier was geknapt dus zijn hele buik zat vol met die gel... :{
pi_86932843
Ik geef Isabeau nu ook geen snoep of koek hoor. Ik had het meer over dat ik daar in de toekomst ontspannen mee om wil gaan :D
pi_86932865
Ik geef Isabeau nu ook geen snoep en koekjes hoor! Ik had het over de toekomst, dat ik er dan ontspannen mee om wil gaan :D
pi_86932875
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 08:48 schreef freecell het volgende:
Maar hoe zit dat dan precies? Is het niet het proces van verhitting dat de vetten juist zo slecht maakt, ook bij plantaardige onverzadigde vetten (of: juist bij zulke vetten) die anders prima zouden zijn? Ik weet dat geharde vetten evil zijn, maar het fijne weet ik er niet van. Ik zou me echt eens in moeten lezen.

Ik vind wel het volgende: "Onverzadigde vetten moet je al niet verhitten maar transvetten (geharde onverzadigde vetten) moet je zéker niet gaan verhitten. Ze vormen dan érg veel toxische stoffen en werken zelfs kankerbevorderend. Gebruik daarom voor het bakken en braden van oorsprong verzadigde vetten (ossewit, reuzel, roomboter of kokosvet) of enkelvoudig onverzadigde olie (olijfolie). De olijfolie absoluut niet warmer maken dan 160 graden." (Bron)
pi_86933019
quote:
Mijn familie dacht ook dat ze zo met slecht eten omgingen, maar hun definitie van 'af en toe' was 'een keer in de week'. :+ Er wordt geschat dat 6-19% van de hartaanvallen in Amerika voorkomen kan worden als er geen transvetten meer gebruikt worden (bron). Ik vind dat soort gegevens best choquerend.

Als je in de basis goed eet dan kun je best eens een uitzondering maken, natuurlijk. Dat hoef ik jou niet te vertellen, want jij omarmt de prachtige Italiaanse keuken. O+
pi_86933069
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn familie dacht ook dat ze zo met slecht eten omgingen, maar hun definitie van 'af en toe' was 'een keer in de week'. :+ Er wordt geschat dat 6-19% van de hartaanvallen in Amerika voorkomen kan worden als er geen transvetten meer gebruikt worden (bron). Ik vind dat soort gegevens best choquerend.

Als je in de basis goed eet dan kun je best eens een uitzondering maken, natuurlijk. Dat hoef ik jou niet te vertellen, want jij omarmt de prachtige Italiaanse keuken. O+
Zo is dat! Italia O+

Ik kan je bron nu niet gaan lezen (want werk aan de winkel :') ), zal ik thuis even doen.
pi_86933187
Die bron is echt fantastisch! Heel gedegen wetenschappelijk bewijs zonder te rigide te zijn. Er zijn vrijwel geen 'verboden voedingsmiddelen', maar er zijn wel verhoudingen waarvan het verstandig is om ze in acht te houden. Zo is het is niet goed om vaak rood vlees te eten, maar als je zorgt dat het bij af en toe blijft en je afwisselt met kip, vis en vegetarisch eten dan mag het heus wel eens.

Ik probeer er wel op te letten. Als we boodschappen halen voor 4 dagen dan probeer ik bijvoorbeeld 1x vegetarisch, 1x vis en 1x kip te eten. En dan mag er ook een runderstoofpotje of biefstuk bij (steak tagliata :9).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')