Ah, oke.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:07 schreef Sorbootje het volgende:
Ik geef Isabeau nu ook geen snoep of koek hoor. Ik had het meer over dat ik daar in de toekomst ontspannen mee om wil gaan
Precies, dat is net zoiets als koekjes eten omdat je honger hebt (ik ben schuldigquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een tijdje geleden ontdekt dat mijn schoonmoeder mijn neefje wel eens liga's geeft. Soms heeft hij een trek die niet gestild kan worden met een rijstwafel of soepstengel. Nu weet ik niet precies hoe hun afspraken zijn, maar ik wil niet dat ze Ivan liga's gaat geven als hij 1 jaar is geworden. Als Ivan honger heeft geeft ze hem maar een boterham extra.
Nu moet ik nog mijn vriend zover krijgen om de liga's, fruitkicks en dat soort prut het huis uit te doen.
haha, Nielsquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:31 schreef Sorbootje het volgende:
Mmm Niels! Haute cuisine uit de kattenbak!![]()
Ik merk bij mezelf dat het gemakzucht is. Wij zouden yoghurt met bijvoorbeeld rode besjes kunnen eten. Dat is heerlijk, vind ik, net als verse aardbeien of yoghurt met stukjes mandarijn erin. Ik wil Ivan niet leren om calvinistisch met eten om te gaan - integendeel! Ik wil hem leren dat eten heerlijk is, vooral als je verse producten gebruikt. Ik wil er zelf alleen beter in worden om te ontdekken hoe ik op die manier lekkere dingen kan maken. Daarom vind ik de Italiaanse keuken zo geweldig, en ik word ook heel vrolijk van bentoboxen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:27 schreef Twinkly het volgende:
Wat lijkt Stef groot met zijn haartjes in een stoer jongenskapsel![]()
Ik wil met eten net zo omgaan als jij omschrijft Sorbootje. Mijn moeder was vroeger heel streng, waardoor ik niet van de snoepjes af kon blijven wanneer we ze een keer wel hadden. Maar aan de andere kant vind ik dat snoep en chips wel iets bijzonders moet blijven voor het weekend ofzo, niet dat je het iedere dag eet.
Wij eten nu zelf na het eten vaak bijzondere toetjes als fruitkwark, kwarkyoghurt, herstvla, terwijl Niels gewone volle yoghurt krijgt. Eigenlijk moeten we onszelf voor de toekomst aanleren om bijzondere toetjes alleen in het weekend te eten zodat het voor Niels geen gewoonte wordt.
'Kankerverwekkend' vind ik als label al niet eens alarmerend meer. Je kunt geloof ik overal wel kanker van krijgen, ook van brood. Ik weet dat het in de hoeveelheden zit. Het is saai, maar mate houden is meestal the way to go.quote:Er is nu trouwens uit recent onderzoek gebleken dat bij het bakken met vetten en suikers ook kankerverwekkende stoffen vrijkomen. Dat zit dus in ongeveer al onze bereide voedingsmiddelen (geen zin om het onderzoek op te zoeken).
Hey, dat filmpje had ik nog niet gezien! Wonderlijk is dat dansen, he? Wij hebben het Ivan ook niet geleerd, maar hij begon er al mee voor hij uberhaupt kon zitten. Je herinnert je dat filmpje vast wel, dat hij op de grond wat mee ligt te swingen op de muziek. Ik verbaas me er zo over dat dat iets aangeborens is.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:27 schreef Twinkly het volgende:
Kijk hem dansen dan met die voetjes![]()
Dat hebben wij hem niet geleerd hoor!
Jaaaa!quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:53 schreef Twinkly het volgende:
Misschien wordt Niels wel tap dancer zoals een Billie Elliot![]()
Och, waarom niet direct een drumstel joh, gewoon de muren beplakken met eierdozenquote:Op dinsdag 28 september 2010 11:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft momenteel een trommeltic. Nu wil mijn moeder bongo's voor hem kopen.![]()
Dit stukje is de reden dat ik die dvd heb gekocht, zo te gek! Als Niels dat later kan, is ie echt da BOM!quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:53 schreef Twinkly het volgende:
Precies, dat dat er bij mensen schijnbaar al inzit!![]()
Ja, dat filmpje herinner ik me nog heel goed![]()
Misschien wordt Niels wel tap dancer zoals een Billie Elliot![]()
Er staat een drumstel in het nieuwe Intertoys boekje 29,95quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jaaaa!
Ivan heeft momenteel een trommeltic. Nu wil mijn moeder bongo's voor hem kopen.![]()
Geef dat kind dan ook wat fatsoenlijks te eten!quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:57 schreef Twinkly het volgende:
Asy![]()
Zo heej Ravi, wat een mooie curves en wat super dat je zelfs niet gecorrigeerd op schema loopt!!![]()
Niels verbouwt de huiskamerAlles wordt gebruikt om mee te lopen, de salontafel, de stoelen, de wasmand. De bakken in de boekenkast en het doosje met billendoekjes worden vakkundig leeggetrokken. Oh en hij heeft de smaak te pakken hoor, als het aan hem ligt eet hij de kattenbak leeg
quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:08 schreef Groofsken3 het volgende:
En dan het grote nieuws van onze kant: MIJN ZOON KOMT VOORUIT![]()
![]()
.
Oké, het ziet eruit als spastisch zwemmen op het droge, maar hij komt doelbewust vooruit en ik vind het zo knap en stoer.
en ook voor jouw bijna 1jarigequote:Op dinsdag 28 september 2010 20:20 schreef sproet-je het volgende:
Hier een bijna 1 jarige die nog steeds niet staat, niet vooruit komt maar alles zijwaarts doet (ze is wel heeeel lief)
Ja, dat schiet er bij mijn zoon nu even bij in. Echt charmant is dit nietquote:
quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:34 schreef lily het volgende:
haha, doet me denken aan een zeehond
zijn bewegingen heh, niet zijn voorkomen
Nee hoor, hij groeit veel te hard. Ik wil een bonsai-babyquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Geef dat kind dan ook wat fatsoenlijks te eten!
Hij heeft al helemaal bedacht wat hij nu allemaal uit de kast kan gaan trekken enzoquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:39 schreef Groofsken3 het volgende:
Haha, ja Twinkly klopt. Hij is er volgens mij een beetje hyper/baldadig van.
Ja, dat zijn die poppetjes ja. Mijn dochter gebruikt de toren op z'n kop als pan en de poppetjes zijn aardbeiën, appelmoes of soep, net hoe het uitkomtquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:42 schreef sproet-je het volgende:
En zijn dat nou poppetjes van de toren van pisa?? (ik krijg er weer helemaal warme zondagmiddag met de hele familie om tafel gevoelens van..)
Dan maak je toch zelf gaar gekookte (of zou het rauw zijn?) en geprakte/ gestaafmixerde peer klaar? Dan kun je ook een deel invriezen. Veul goedkoperquote:Op woensdag 29 september 2010 10:33 schreef simmu het volgende:
gefeliciteerd xeentje![]()
sinds zaterdag mag ravi dus potje eten met een lepeltje. ze zeggen altijd dat kindjes dan maar een beetje binnenkrijgen, maar de mijne kan dus inmiddels al van het lepeltje eten en knaagt zo een half potje peer weg. ik wilde deze keer zo graag van begin af echt helemaal met rapley doenah well: kind eet prima, niet piepen dus! ik ga wel een kapitaal kwijt zijn aan die stomme rotpotjes, want ravi eet dus nu al in zn up makkelijk een halve en seleentje wil **OOOOOHK!!!!!***** (echt, die "ooohk" komt dan uit der tenen!)
al geprobeerd, moettie ook niet. seleentje was precies zo. die trok bij toen ze eenmaal een was hoor, eet nu gewoon netjes met ons mee! ik ga voorlopig wel gewoon hardnekkig combineren. gewoon veel verschillende dingen aanbieden en niet schrikkerig doen als selene hem wat geeft! denk dat dat wel veel uit zal makenquote:Op woensdag 29 september 2010 10:41 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dan maak je toch zelf gaar gekookte (of zou het rauw zijn?) en geprakte/ gestaafmixerde peer klaar? Dan kun je ook een deel invriezen. Veul goedkoperAls het ongekookte peer is wordt het snel bruin, dat kun je voorkomen door er een ietsiepietsie citroensap door te doen, gewoon uit zo'n spuitflesje.
Wat leuk zeg! Wij hebben zelf een muisje wat je zo aandrijft als een autootje, maar die heeft Niels kapot gemaakt door het onder te kwijlenquote:Op woensdag 29 september 2010 10:58 schreef Poppejans het volgende:
Wat lief en knap van Niels dat hij gewoon zo goed kan aangeven wat hij wilDat houten krokodilletje is nog steeds een hit hier, helemaal nu hij kruipen kan sjeest hij hem achterna.De kat vindt het ook een geweldig ding
![]()
Dat herken ik wel, Wolf eet eigenlijk pas sinds hij 8,5 mnd is wat ik voor hem maak.Daarvoor dus alleen maar potjes van zowel fruit als groentequote:Op woensdag 29 september 2010 11:02 schreef simmu het volgende:
[..]
al geprobeerd, moettie ook niet. seleentje was precies zo. die trok bij toen ze eenmaal een was hoor, eet nu gewoon netjes met ons mee! ik ga voorlopig wel gewoon hardnekkig combineren. gewoon veel verschillende dingen aanbieden en niet schrikkerig doen als selene hem wat geeft! denk dat dat wel veel uit zal maken
Oh niet doen dan, dan koop ik het hem wellicht nog als kadootje erbij!! Het ding lijkt trouwens echt onverwoestbaar, het is ook meegeweest naar Spanje,in vliegtuig e.dquote:Op woensdag 29 september 2010 11:03 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Wat leuk zeg! Wij hebben zelf een muisje wat je zo aandrijft als een autootje, maar die heeft Niels kapot gemaakt door het onder te kwijlen![]()
Ik wil nog steeds eens dat krokodilletje ook voor Niels kopen!
Herkenbaar! Ik stoei tegenwoordig best ruig met Ivan en dat vindt hij geweldig. Ik druk hem op zijn zij, begraaf mijn hoofd in zijn nek en zeg dan op een enge manier 'rakkertje!!!!'. Hij gilt het dan uit, begraaft zijn gezicht in de bank of het kleed, ik kietel hem en trek hem terug aan zijn benen als hij wegkruipt. Als hij het spelletje wil spelen komt hij naar me toe, begint hij hoog te gillen en begraaft hij zijn gezicht in mijn nek. Zo lief!quote:Op woensdag 29 september 2010 10:03 schreef Twinkly het volgende:
Niels heeft een krokodillenknuffeltje en als hij op de commode ligt laat ik de krokodil soms naar hem toe zwemmen en hem in zijn wang, neus, buik, nek ofzo bijten. En vanmorgen gaf hij mij de krokodil aan en wilde hij dat ik dat spelletje weer met hem ging spelen "uh uh"
quote:Op woensdag 29 september 2010 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Herkenbaar! Ik stoei tegenwoordig best ruig met Ivan en dat vindt hij geweldig. Ik druk hem op zijn zij, begraaf mijn hoofd in zijn nek en zeg dan op een enge manier 'rakkertje!!!!'. Hij gilt het dan uit, begraaft zijn gezicht in de bank of het kleed, ik kietel hem en trek hem terug aan zijn benen als hij wegkruipt. Als hij het spelletje wil spelen komt hij naar me toe, begint hij hoog te gillen en begraaft hij zijn gezicht in mijn nek. Zo lief!
Het is precies zoals jij zeij, Poppejans: ze leren steeds beter zelf aan te geven wat ze willen. Ik vind het ook zo leuk dat Ivan bijvoorbeeld naar zijn bakje banaan wijst als hij een stukje wil en naar zijn bekertje water als hij juist dorst heeft. (Ik zet die op de rand van het bad als we samen in bad gaan.) Als hij met de shampoofles wil spelen wijst hij daarnaar. Soms mag hij ergens ook niet mee spelen en dan accepteert hij 'nee'. Hij schudt soms zelf ook met zijn hoofd als ik dat zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |