abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:25:40 #51
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86825788
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 08:57 schreef Twinkly het volgende:
Asy wat is hij toch leuk O+ Ik verheug met al op 2 oktober, dan moet ik hem even knuffelen hoor!

Met Niels gaat het een stuk beter, hij is nog wat aan het hoesten en snotteren, daar werd hij gisteravond een paar keer wakker van, maar heeft er nu niet echt last van :)
Dat mag hoor! Vindt ie vast leuk :)

FIjn dat het met Niels beter gaat.
HIer gaat het slapen (overdag) inmiddels ook weer goed. Er lijkt weer ritme in te zitten :Y
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:34:33 #52
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_86826084
Leuk shirt Twinkly, R heeft het ook ;) (alleen dan maat 74). Ik hou sowieso van die kleuren, maar het staat Niels inderdaad erg goed ook O+ .

Dat was voor het kinderkleertjestopic bedoeld 8)7 .
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:46:51 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86828680
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:34 schreef Groofsken3 het volgende:
Leuk shirt Twinkly, R heeft het ook ;) (alleen dan maat 74). Ik hou sowieso van die kleuren, maar het staat Niels inderdaad erg goed ook O+ .

Dat was voor het kinderkleertjestopic bedoeld 8)7 .
:D
Is het studeren nog gelukt?
pi_86830360
De laatste keer op het CB zeiden ze: hij mag al wel op de fiets hoor!
Ik: maar hij gaat nog niet zelf zitten!
Maar hij zat al meer dan 6 weken stevig zelf en hij kontschuift dus het kon wel :P

Toch nog gewacht. Het was nog niet echt nodig en gewoon gaan freewheelen... neh.

Maar vandaag moesten we naar het station.
Lopen: te ver Bus: onhandig....

Dus: TARA Florian voorop, Leander verbannen naar achteren bij mij.

En wie deed er net of hij elke dag mee gaat op de fiets? Al jaren? :D
Hij vond het doodnormaal geloof ik :')
  zaterdag 25 september 2010 @ 16:52:37 #55
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_86832334
Nooit verwacht, toch gekomen: de dag dat mijn moeder het zat zou zijn op Stef te passen.. :{ Ze belde: hij had zó afschuwelijk slecht geslapen, ze had de halve nacht met hem opgezeten en van vermoeidheid was hij zo sjago (of hoe je dat ook schrijft) dat hij alléén maar huilde. Eh, ja mam, welkom in onze wereld: het is gewoon niet altijd feest. Overigens heeft hij daarna nog een keer een tuk van anderhalf uur gedaan en eentje van een uur, dus nu is hij wel weer blij.

Zag net ook hoe het komt: tandje 7 is ook ineens door!

Zodadelijk naar een familie-BBQ, dus even een erge egopost.. :*
3!
pi_86833702
7 tandjes!!! OMG!!! Evie is stikjaloers denk ik.... (uhhh nog steeds geen tanden te bekken hiero).
Ik heb lekker een dagje samen met Evie, papa is voetballen.

Vanavond gaan we samen op verjaardag en gaat Evie daar in het campingbedje (ze hebben zelf ook 2 kids), hebben we nog nooit gedaan, dus ik ben enorm benieuwd hoe het gaat, of ze gaat slapen, en of ze thuis dan ook weer wil slapen..
(krijgt ze gewoon nog een rondje BV als we thuis zijn ).

Vlindur: hoe is het met Rienk zijn handjes/??

Evie wil ineens alles staand doen, zit echt geen rem op mijn meisje,een week geleden ging ze staan en nu wil ze het liefst ook direct lopen, ze probeert ook van de bank naar de tafel te stappen etc etc...
beetje eng, want dat kan ze natuurlijk nog niet zo goed....
resultaat; op het KDV een neusblessure opgelopen (zie fototopic)...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_86834113
Wow Evie :o Ik zag het neusje inderdaad ;( Hoort erbij, de komende tijd gaat ze er vast nog erger dan dat uitzien ;)

Tandjes zijn hier ook nog niet, mag van mij nog even blijven :@ Ze zijn nog zo lekker klein met dat bekkie zo O+
pi_86837098
ZEVEN tandjes :o Driekus heeft er twee. En het lijkt er nu toch echt op dat er boven ook wat aan zit te komen, ik hoop dat ze niet alle vier ineens komen, maar zo ziet het er nu wel uit.

Ik ben al volop aan het terugbeleven. Driekus is natuurlijk op een maandag geboren, dus ik heb wat met die weekend dagen. Nog effe en dan is ie geen baby meer. Om het maar meteen even te bewijzen, hij heeft vanochtend laten zien dat ie zonder hulp van ons (maar met vleugels) zelf kan zwemmen. Hij blijf netjes boven water en dan komt ie ook nog vooruit.
(tis niet het beste filmpje, komt van de telefoon)
Zo gaaf om te zien. En omdat papa vandaag mee ging zwemmen in plaats van mama, is ie ook nog van de gewone glijbaan geweest! En een lol dat ie had. Hij is gewoon nergens bang voor.
Echt ik ben zoooo trots :P
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_86837540
Oh wauw, Mef, wat onwijs goed! Terecht hoor, dat je trots bent!

Na het zien van het filmpje, heb ik me meteen voorgenomen om vaker met Lente te gaan zwemmen. We hebben het nog maar een paar keer gedaan en de laatste keer op vakantie was ze wat bangig in het water. Dat wil ik voorkomen.
  zaterdag 25 september 2010 @ 19:41:44 #60
313287 Groofsken3
pi_86838236
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:46 schreef Asyniur het volgende:

[..]

:D
Is het studeren nog gelukt?
Mwa...

Het is echt een doorbijtenkwestie.
  zaterdag 25 september 2010 @ 19:42:30 #61
313287 Groofsken3
pi_86838252
Oh Mefke, wat ziet dat er mooi uit zeg, zo'n iniminizwemmendjongetje O+ .
pi_86838308
wij waren ook een beetje bang dat het wat minder zou gaan de zomerstop van het zwemmen, maar hij is gewoon zo vrij in het water. Doet ook zelf zijn koppie onder, ' springt' zelf van kant of van zo'n mat (zittend dan, staan gaat niet) en klimt zelf via het trapje eruit. En is echt vriendjes met een van de andere jochies, als hij die ziet dan spetteren ze elkaar helemaal nat, kletsen honderduit en verliezen elkaar niet uit het oog, leuk om te zien.

Oh, hij heeft net weer wat ontdekt: hij weet nu hoe ie de konijnenkooi open moet maken, das niet handig :X
pi_86843129
Stef al zeven tandjes!! Dat gaat snel! Hier ook nog steeds niets te bekennen!

Evie, wat sneu dat je bent gevallen. Maar zoals Freecell zegt zal het wel vaker voorkomen. :*

Mefke, wat kan Driekus goed zwemmen, leuk om te zien! Ik heb nog nooit gezwommen met Isa maar wil het al heel lang. Moet dat nu inderdaad echt eens doen!
pi_86843820
Een vraagje voor de overgang van 4 naar 3 flessen. Isa zit nog steeds op 4 (ongeveer 7.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00). 's Ochtends eet ze fruit en rond 18.00 eten met yoghurt na. Kan ik nou bv de fles van 16.00 uur zomaar vervangen door alleen wat te drinken (water) met een tussendoortje (bv rijstewafel)? Of hebben jullie juist een andere fles laten vallen? Hoe hebben jullie dit gedaan?
pi_86846512
Rienk krijgt om 7 en 19:30 een fles, en de 3e fles komt tussen 12 en 16. hij komt er zelf wel om. Misschien is dat wat?
Vandaag waren we zo druk dat hij pas om 19:00 kreeg, maar vervolgens had ie om 21:00 weer honger. Hij was helemaal van slag. We waren de hele dag weg en druk enzo..

Rienk heeft trouwens 7 tanden en de 8e komt nu door :Y Daar heeft ie wel last van trouwens -O-

Oh Driekus wat knap van je! :o *O*

Och arme evie, je mooie neusje helemaal stuk :*

Met Rienk zijn hand (alleen zn linkerhand, de rechter mankeert niks) is het wel goed. De blaren zijn nu allemaal in helende staat, zn handje is helemaal ruw en hard door alle korsten en helend vel enzo. Maar hij heeft nergens last van!
Vandaag hebben we een nieuwe autostoel gekocht, een maxicosi Priori. Bij de babydump in de aanbieding! ^O^
Hij zit er prinsheerlijk en hoeft eindelijk zn nek niet meer te verdraaien om ons te bekijken *O* We hebben er een verkleiningsset bij gekocht zodat zn hoofd meer ondersteuning heeft. Wel zo veilig vonden we :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_86846999
Evie heeft dezelfde autostoel als Rienk Vlindur; ook inclusief verkleiner, zit ze nu 2 weken in en gaat helemaal super!
Fijn dat het goed gaat met zijn handje O+

en jeetje Mefke, je mannetje is ook al bijna jarig joh! en wat ligt ie daar heerlijk in het zwembad! O+
pi_86852466
Goedemorgen!

Dat zou kunnen Vlindur, maar ik geef eigenlijk liever de voorkeur aan het aanhouden van een bepaald moment. En dan het andere moment bv alleen iets van water /diksap geven. Alleen hoe ik dat precies in wil delen weet ik nog niet.

Fijn dat het steeds beter met Rienk z'n handje gaat!

En een autostoeltje, wij hebben nog geen nieuwe gekocht. Ik heb wel gelezen dat het het beste is voor kleintjes om ze tot 3 jaar achterstevoren te vervoeren. Kan dat ook met die stoeltjes van Maxicosi?
pi_86852575
quote:
Op zondag 26 september 2010 07:55 schreef NieuweUser het volgende:
Goedemorgen!

Dat zou kunnen Vlindur, maar ik geef eigenlijk liever de voorkeur aan het aanhouden van een bepaald moment. En dan het andere moment bv alleen iets van water /diksap geven. Alleen hoe ik dat precies in wil delen weet ik nog niet.

Fijn dat het steeds beter met Rienk z'n handje gaat!

En een autostoeltje, wij hebben nog geen nieuwe gekocht. Ik heb wel gelezen dat het het beste is voor kleintjes om ze tot 3 jaar achterstevoren te vervoeren. Kan dat ook met die stoeltjes van Maxicosi?
De eerste keer dat Rienk moppert krijgt hij de fles, de keren daarna 'los' drinken. Het werkt echt!

Ik wilde Rienk ook zolang mogelijk achterstevoren houden wegens ongelukken, maar toen mijn vriend zei dat het bij een klap van achteren helemaal niet veilig is was ik gauw om. Beide systemen hebben een moment van onveilig, de babystoel is veiliger voor klappen van voren en de +1 is veiliger voor klappen van achteren. Die kansen hou je toch wel. Dus ik heb nu liever dat Rienk zn nek niet hoeft te verdraaien ;)

Gossiedorie, ik zat net op de wc maar had de deur naar de hal niet goed achter me dicht gedaan bleek want ik hoorde ineens gestommel op de trap. Dus ik kijken, staat Rienk op de derde trede met een motorhandschoen van J. te wapperen! :o Dus ik spring van die plee af (broek nog op de knieen :') ) en kan Rienk nog net opvangen! Die wilde gaan zitten :X Ik denk dat ik niet nog een keer vergeet om de deur achter mn kont goed dicht te doen :N
Rienk kan deuren ook open krijgen als ze niet dicht zitten. Gewoon je vingers er tussen en trekken maar (Of duwen natuurlijk) En één trede wist ik, maar dat hij meer kon is nieuw :o
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_86852591
quote:
Op zondag 26 september 2010 07:55 schreef NieuweUser het volgende:
Toen wij nog op 3 flessen zaten had hij s ochtends een fles bij wakker worden dus tussen 7:00 en 8:00 ong.
Dan rond 10:00 fruit
Rond 12:00 boterham met water of diksap
Na het slapen, rond 14:00 fles melk
Rond 15:30 ofzo een "koekje" , rijstwafel o.i.d. met event. nog wat drinken en dan avondeten tussen 17:00 en 18:00 en de laatste fles voor het naar bed gaan.
Ong. rond 19:00 maar als hij een keer een avond later naar bed ging omdat we weg waren ofzo dan verschoof die fles ook zeg maar.
Dus gewoon de laatste melkfles net voor slapen gaa.

Succes ermee.
  zondag 26 september 2010 @ 08:47:04 #70
95408 Incantrix
pi_86852611
Goodmornings! :*

NU, bij Stef hebben we die fles inderdaad niet meer, omstreeks die tijd krijgt hij inderdaad meestel een rijstwafeltje of 2, of wat druifjes, of een soepstengel :)

Heuj, Vlindur en BJ, die hebben wij ook net gekocht, geweldig! Ik wist eigenlijk niet dat er ook een verkleiner voor is, dus die hebben we niet :@ Ga er meteen voor kijken! NU, deze kan dat niet, ik heb wel een beetje zitten kijken, maar bij de meeste stoeltjes kan dat niet :{ Bij Stef vind ik het echter ook niet echt handig, hij probeerde zich in de cosi telkens om te draaien om vooruit te kunnen kijken, hij zat heel vaak in een hele rare, half-gedraaide houding en dan heb ik hem liever vooruitkijkend. Dat vind hij trouwens De BOM, haha! Zó schattig hoe hij dan om zich heenkijkt en lekker kletst enzo :)

Owja! Rienk *O* voor je helende handje! (Klinkt best wel als een Suske & Wiske-titel :P )

Mefke, wat GAAF!! O+ O+ Stef was na de zomerstop wel even een soort van semi-bang in het water.. Voor iets van 40 seconden :D

Hiero was het toch weer een slechte nacht, Stef hoestte zichzelf telkens wakker :'( Heel sneu.. "rochel kuch hoest" *jank* *in slaap val* "KUCH pruttel" "Whèèèè!!" :')

Qua spelen is hij trouwens zó leuk nu! Hij heeft ontdekt dat je kleine dingetjes zoals blokjes in andere dingetjes kunt stoppen O+ Gisteravond ruimde ik het speelgoed op en toen zat er een blokje in een schoen, in een doos, in de loopwagen en eentje in de Maxicosi :D O+
3!
pi_86852892
Driekus wat kun je goed zwemmen, waterratje O+ O+ Echt geweldig zeg, wij moeten ook maar eens gaan zwemmen met Niels!

Arme hoestende Stef en arme jullie Icantrix, pfoeh wat is dat slopend he :* Hopelijk is hij er snel vanaf en kunnen jullie vannacht weer lekker doorslapen.

Niels speelt ook al een tijd op die manier, ik vind dat zo'n leuke fase! Zijn favoriete speelgoedjes zijn een blokkenstoof en de stapelbekertjes van de Ikea, die combineert hij heel creatief door bijvoorbeeld een blokje in een bekertje te doen, een ander bekertje erbovenop en rammelen maar :D

Rienk wat fijn he zo'n stoel! Die verkleiner kende ik helemaal niet :o Ik vond de stoel al zo enorm voor zo'n kleine frummel.

Niels had vannacht hongerrrr! We aten gisteren pannenkoeken met vrienden, maar hij was veel te afgeleid om te eten, dus haalde hij dat vannacht in bij mij (en ik was zo duf om niet op het idee te komen hem een boterham te geven) :') Hij heeft net 1,5 boterham met roomboter en appelstroop gehad :o

[ Bericht 4% gewijzigd door Twinkly op 26-09-2010 09:49:08 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_86852917
quote:
Op zondag 26 september 2010 08:42 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Toen wij nog op 3 flessen zaten had hij s ochtends een fles bij wakker worden dus tussen 7:00 en 8:00 ong.
Rond 15:30 ofzo een "koekje" , rijstwafel o.i.d. met event. nog wat drinken en dan avondeten tussen 17:00 en 18:00 en de laatste fles voor het naar bed gaan.
Ong. rond 19:00 maar als hij een keer een avond later naar bed ging omdat we weg waren ofzo dan verschoof die fles ook zeg maar.

Succes ermee.
Hier ook ongeveer dit schema :)
Maar van het CB kregen we het advies de fles toch met of net ná de boterham te geven. Wij geven Mart dus rond 12u00 een boterham en voordat hij naar bed gaat rond 13u00 krijgt hij die fles.
pi_86853163
quote:
Op zondag 26 september 2010 08:42 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Succes ermee.
Dankje! Dat is inderdaad ook een idee! Ga ik maar eens proberen vandaag. Ze eet nog niet een hele boterham (nog niet eens de helft), dus ik denk dat ik de fles dan nog wel wat dichter op de boterham houdt.

Inca, wat leuk dat Stef zo goed zelf speelt! Leuk dat ze zelf bedenken wat je allemaal met zo'n blokje kan doen!

En Niels al 1,5 boterham op! Lekker! :Y)
pi_86853352
over de stoeltjes: er zijn speciale stoeltjes waarin je kind tot 4 jaar achteruit kan. Die zijn in Nederland en duur en moeilijk te krijgen. Die stoelen zijn er op gemaakt en dus veiliger dan de stoelen in Nederland, ook bij botsen van achter. Zweden weet niet beter...
pi_86854475
Was het niet gewoon een momentopname van je moeder die Stef effe zat was,Inca? Of wil ze echt liever niet meer oppassen?
Wat zielig voor hem (en jullie!) dat hij slecht geslapen heeft vannacht
En 7 tanden? :o Wolf heeft nog steeds alleen maar 1 dracula tand

Wat lekker Driekus, zo heerlijk in het zwembad

Heb ik nou een veelvraat of zijn er hier meer kindjes die al een hele poos met gemak 2 boterhammen opeten 's middags?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86854985
quote:
Op zondag 26 september 2010 11:27 schreef Poppejans het volgende:
Heb ik nou een veelvraat of zijn er hier meer kindjes die al een hele poos met gemak 2 boterhammen opeten 's middags?
Daan krijgt er maar 1 maar ik vermoed dat als ik een 2e zou aanbieden, hij die ook wel opeet. Gewoon omdat hij brood erg lekker vindt. Nu krijgt hij daarna gewoon als toetje zijn fles dus dan is hij daar tevreden mee.
pi_86855231
:@ valt mee. Evie eet er smorgens ook steeds vaker 2... :@

en over 3 flessen, of in ons geval bv, Evie krijgt deze als ze uit bed komt, smiddags ergens als ik merk dat ze er behoefte aan heeft, en idd voor het slapen gaan. en tussendoor krijgt ze sinds een paar dagen diksap...maar das totaal maar iets van 100 ml..
pi_86855353
quote:
Op zondag 26 september 2010 11:49 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Daan krijgt er maar 1 maar ik vermoed dat als ik een 2e zou aanbieden, hij die ook wel opeet. Gewoon omdat hij brood erg lekker vindt. Nu krijgt hij daarna gewoon als toetje zijn fles dus dan is hij daar tevreden mee.
Ik ben hier die fles gaan vervangen door een tweede boterham :Y dus dan gaan onze heren gelijk op.
Wolf heeft alleen nog een papfles 's ochtends en voor het naar bed gaan.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86855371
Daan nijgt ook steeds meer naar 3 flessen. Hij drinkt zijn 2e fles vaak pas om 13.00 uur en dan 's middags kom ik steeds met zijn slaapje in de war en als hij dan pas om 16.30 uur zijn 3e fles krijgt hoeft hij om 17.30 uur bijna geen eten meer, dus dan sla ik 'm soms over. Om 19.00 uur krijgt hij dan nog wel een fles voor het slapen gaan natuurlijk. Hij lijkt daar voldoende aan te hebben. Om tussen half 7 en 8 krijgt hij zijn eerste (pap)fles (afhankelijk van hoe laat hij wakker wordt en rond 10 uur fruit met soms een liga erdoorheen. Ik denk er nu over om dan helemaal die 3e fles te laten vervallen en een koekje met wat water of thee te geven.
pi_86855491
zo hebben wij het Happy, toen die fles eraf ging ben ik inderdaad gestart met wat diksap of water bij te geven en dat tussendoortje 's middags, anders is het wel een lange ruk tot het avondeten. Gaat hier super zo!
6.30 papfles 180+6 schepjes fv+pap
12.00 2 boterhammen + wat diksap of water
14.30/15.00 tussendoortje van bijv. een soepstengel/Nijntjekoekje/fruit met wat diksap/water
16.30 avondeten+toetje
18.30/19.00 papfles 210+7 schepjes+pap
  zondag 26 september 2010 @ 12:11:38 #81
313287 Groofsken3
pi_86855571
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:08 schreef Poppejans het volgende:
zo hebben wij het Happy, toen die fles eraf ging ben ik inderdaad gestart met wat diksap of water bij te geven en dat tussendoortje 's middags, anders is het wel een lange ruk tot het avondeten. Gaat hier super zo!
6.30 papfles 180+6 schepjes fv+pap
12.00 2 boterhammen + wat diksap of water
14.30/15.00 tussendoortje van bijv. een soepstengel/Nijntjekoekje/fruit met wat diksap/water
16.30 avondeten+toetje
18.30/19.00 papfles 210+7 schepjes+pap
Haha, en mensen lachen mij al uit als ik zeg dat we altijd tussen 1700 en 1730 uur aan tafel zitten. (Ik kom uit zo'n vriendennclub waar iedereen pas tussen 1900 en 20000uur eet, dat deed ik zelf ook voor de kinderen).
pi_86855736
Over eetritmes: Mette eet maar slecht..
Momenteel is het helemaal verschrikkelijk, maar dat begrijp ik wel. Er zijn 3 tanden aan het doorbreken en vriendlief voelde een hele dikke bobbel op de plek van een kies.
Maar als er geen tanden problemen zijn eet ze fruit 's ochtends met geluk 1 boterham 's middags en vooral daarna gaat het fout. Avondeten blijft heel moeizaam gaan meestal gaan er een paar hapjes in en dan wil ze niet meer. Soms hebben we geluk en eet ze fatsoenlijk. De yoghurt daarna gaat dan weer wel goed. Op de dagen dat ze wel avond eet hebben we 3 flessen en op de dagen dat ze slecht eet nog steeds 4. Ik zit er wel mee in mijn maag, hoe krijg ik haar ooit van de fles af.
Ze drinkt trouwens over de gehele dag ongeveer 150 tot 200 ml diksap en wat water tussendoor.
Oja en tussendoortjes zoals rijstewafel en cracker, maar dat is dan meestal een kwart ervan en dan hoeft ze niet meer.

Driekus wat kan jij goed zwemmen, heb spontaan zin om te gaan zwemmen vandaag.

Twinkly, fijn dat het beter gaat met Niels en nogmaals een :*

Vlindur, ik schrok echt van Rienks handje (zag de foto in het fototopic), wat ontzettend zielig. Maar ik las dat het goed met zn handjes, wat fijn :)

Ik begin steeds meer terug te denken aan vorig jaar, kan me het nog niet voorstellen dat ze over een maandje alweer 1 is. Tijd om haar verjaardag eens te gaan plannen :P
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_86856544
Brood gaat hier nog niet zo super. Ik laat haar wel zelf de stukjes pakken en dat stopt ze goed in haar mondje. Zojuist had ze ruim een halve boterham op (en daarna wil ze erg graag een fles!). Soms geef ik haar nog de korstjes en dat eet ze dan ook nog wel op. Hier doe ik nu trouwens meestal smeerkaas op de boterham. Nog andere tips wat goed in de smaak valt qua beleg?

Ohja, brood eten vond ze net wel erg vermoeiend!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 26 september 2010 @ 12:52:54 #84
95408 Incantrix
pi_86856703
Poppejans, was voor dat moment even hoor, bij de familieBBQ een paar uur later werd hij alweer ouderwets uit mijn handen gerukt bij binnenkomst :') Ze was gewoon moe en hij bleef huilen, en dan is een escape via de ouders natuurlijk ideaal.. Als ik 'm had zou ik 'm ook gebruiken :7

En euh, ja, Wolf en Stef weer zeker? Stef is ook een klein vreetzakje, hij eet elke ochtend en elke middag 2 boterhammen (als je er 3 geeft eet hij ze ook op, maar dat doe ik niet meer omdat ik het gevoel heb dat hij zich overeet) en bij die boterhammen gaat er ook nog een fruithapje danwel een heel stuk fruit (bijv. een banaan of een peer) op. Gisteren bij de BBQ waren er ook familieleden van een aangetrouwde oom aanwezig en die hebben met open mond zitten kijken hoe Stef achtereenvolgens een soort kaasstengel (maar dan zonder kaas), een snoepkomkommer, een compleet potje en een bakje yoghurt naar binnen harkte :Y)

We hebben maar niet gezegd dat hij daarna bij het slapen gaan ook nog een fles van 120 cc naar binnen slobbert :@
3!
pi_86856832
Haha Stef!! Dat is een behoorlijke hoeveelheid! :D

Isa eet zoveel echt nog niet! Fruit en groente etc gaan we erg goed hoor! Dat lust ze bijna allemaal tot nu toe! Maar de hoeveelheden van Stef redt ze nog niet! ;) Maar goed, ze was 2 weken geleden ook nog maar 7,3 kilo. In gewicht zit ook wel een verschil neem ik zo aan.
pi_86856843
Noh O+ Wat schattig zo!

Smeerkaas? Hmmm, dan eerder verse roomkaas of geitenkaas (zitten geen smeltzouten in) of gewoon roomboter, of humus oid :)

Vanaf 1 jaar is pindakaas ook wel de bom :D
pi_86857011
Maar Stef groeit ook super hard!!

Hummus O+
Ohhh Free jij woont natuurlijk in Grun, ik mis Le Souk :'( Olijven, Feta, Hummus O+ O+

Niels heeft door dat je in fruit kunt knijpen en dat is veel leuker dan het opeten :') En de zwaartekracht moet natuurlijk ook nog steeds getest worden :Y
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_86857182
Hmm ja dat klopt, er zit idd zout in! Dan ga ik eens roomkaas kopen bij de Appie!
pi_86857396
Hier mag je van het CB nu al pindakaas geven :)
Blijkt erg gezond te zijn. Ik doe één x per week pindakaas. Voor de rest smeerkaas, leverpastei, alleen boter en soms beetje fruit op brood uitsmeren.
pi_86857419
Evie eet brood met alleen boter en dat vindt ze heerlijk! dus zolang ze dat lekker vindt doe ik er verder geen beleg op.

wat Evie op een dag eet:

Ochtend:
BV
1 of 2 boterhammen
fruit

middag:
1 boterham of fruit of iets anders (gister een halve krentebol)
(op de kinderopvang ligahap)
diksap
BV

avond:
warme hap
yoghurt
BV of avondpap

gaat zo eigenlijk wel prima.
:Y
pi_86857428
Nieuwe User, we hebben hier een beetje hetzelfde 'probleem' met Hannah. Die drinkt ook nog 4 flessen omdat ze niet genoeg binnenkrijgt van de bijvoeding. Potjes lust ze overigens niet, zelfgemaakt fruitprutje vindt ze wel lekker. Ik bied haar vaak wat aan, maar ze eet eigenlijk alleen maar kleine hoeveelheden en raakt niet verzadigd.
Ze komt ook de nacht nog niet door op de fles die ze voor het slapen gaan krijgt trouwens.
pi_86857917
Mooi schema BJ! Ik ga vanmiddag de fles eens vervangen door wat drinken met een rijstewafel. Eens kijken hoe dat gaat!

Octo, in principe eet ze wel genoeg bijvoeding (denk ik), maar ik heb die vierde fles nog niet laten vallen. Is er gewoon nog niet van gekomen eigenlijk! :@

Oh trouwens, Isa heeft het zelf gaan staan helemaal onder de knie! Ze gaat continue naar de box om zich nog weer even op te trekken! O+
pi_86858216
Ymmy: met leverpatei moet je ook uitkijken hè? Heel veel vitamine a en lever is niet zo héél gezond eigenlijk :) Af en toe is trouwens echt geen punt, maar ik zou het zelf niet standaard doen.

Fruitmoes is een goede trouwens! Ow en appelstroop natuurlijk, zit heel veel ijzer in!
pi_86858220
jeeujjj Isa gaat ook zelf staan! goed hoor *O* *O* *O*
pi_86858297
Hier is het nu:

7:00 fles
10:00 (na slaapje) fruit
11:00 fles
soms tussendoor broodkorst oid, meestal niet
14:30 fles
17:00 groente
18:00 papfles
pi_86858616
Het schema is hier.
- borst
- heel veul fruit
- brood + kv (op het brood zit dan kaas of gewoon boter of een vleesje)
- avondeten (wat de pot schaft)
- melk

Toevallig heeft hij gisteren pindakaas op. Eva had haar boterham op tafel laten liggen, en Fabian heeft die vakkundig gejat en opgepeuzeld. En 's middags weer met haar korstjes aardbeienjam O+

Ik kan niet wachten tot Fabian groter is en dat hij dan vriendjes wordt met R. van groofksken.
We hebben ons gisteren echt een breuk gelachen in ieder geval met Eva en S.
Die hadden op mijn telefoon een na-praat-kat aan gezet (talking tom). Ik had het eigenlijk moeten filmen.
Dus benieuwd of R en Fabian ook zo leuk met elkaar kunnen spelen.
pi_86862563
Hier is het schema als volgt:
6:00 - 6:30: fles (210cc/7 scheppen)
8:30: cracotte
11:00: groentenpap en water
15:00: fruitpap
17:00 - 18:00: fles (150cc/5 scheppen)
20:00 - 21:00: fles (210cc/7 scheppen) (tijdstip hangt af van de vorige fles)

Gisteren heeft hij de fles van 17u niet meer gedronken (maar was het weekend en waren we dus met alles later) en we merken dat hij tegenwoordig niet meer alle flessen leegdrinkt. Dus ik veronderstel dat er binnenkort nog wat van af zal gaan. Maar dat kan ook wel liggen aan het feit dat er weer 2 tanden aan het doorkomen zijn.

Vandaag hadden we trouwens rijst met pompoen, courgette en vlees. En smullen dat hij deed :o En hij begint ook zijn fruitpap wat vlotter op te eten *O* Helemaal goed dus :Y

Binnen een goeie maand zal hij zijn eerste boterham krijgen, vermoed ik :)
pi_86863371
Vind het wel lastig af en toe dat bijvoeden, maar Daan is erg tevreden, dus het lijkt goed te gaan.

Hier qua beleg vaak boter, soms likje appelstroop, abrikozenjam of kindersmeerkaas. Ik dacht dat pindakaas alleen uitkijken was als er vermoeden is van allergeen? Hier nog niet geprobeerd, maar zou ook een optie zijn.

Vandaag weer de 3e fles overgeslagen en dat lijkt goed te gaan. Vanmiddag heeft Daan een halve eerste stap liga en een beetje water op. Nu slaapt hij en na zijn slaapje het avondeten en yoghurt en dan voor het slapen nog de fles. Denk dat ik het hier maar op houd.

Trouwens vanmiddag even wezen winkelen en we hebben bij de Prenatal (Mama mazzeldagen) een Maxi Cosi Tobi gekocht. Natuurlijk gelijk even geprobeerd en hij zit daar veel beter in dan in de Maxi Cosi. Hij is inmiddels ook 9 kilo maar natuurlijk geen 9 maanden. Maar hij heeft van die brede schouders waardoor hij gewoon niet comfortabel ligt in de maxi cosi. Twijfel twijfel of we de autostoel al zullen gaan gebruiken.
pi_86865252
Ik vind appelstroop vreselijk spul. Alles zit eronder en het is zo plakkerig. Ik geef hem liever geitenkaas of pindakaas, maar appelstroop is wel heel gezond.

Ivan vindt het vooruit kijken in de auto trouwens ook geweldig. Tegenwoordig begint hij niet meer heel hard te snikken als we hem in de stoel zetten.

En ik dacht dat Ivan niet zo eenkennig was, maar vandaag moest hij niet zoveel hebben van zijn opa en oma. Mijn moeder zat veel te uitbundig te doen, dus Ivan wilde bijna alleen bij ons op schoot zitten. Nu heeft hij ook wat last van het vierde tandje dat doorkomt, en ik zou zelf ook schrikken van al dat enthousiasme om me heen, maar toch.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 26 september 2010 @ 17:28:49 #100
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86866369
Wat eten jullie kinders veel!

Hier niet eens een voedingsschema :D
Tenminste niet echt.
Ik probeer er wel iets van te maken maar als hij honger heeft, krijgt hij gewoon de borst, ongeacht het tijdstip ;)
Meestal ziet het er zoiets uit:
tussen 7-8u borst
12u halve boterham met roomboter, wat fruit a la Rapley, bv uit beker en naar behoefte nog gewoon aan de borst
16u borst
17u groenten a la Rapley als wij warme maaltijd nuttigen
rond 19:30/20u borst
12u borst
half 4/half 5 borst

Maar vaak komt hij tussendoor voor slokjes (of hele maaltijden ;) ). Ik hou wel de boterham en de groenten altijd op dezelfde tijd, ongeacht of hij 4 uur of 10 min geleden de borst heeft gehad.
Het fruit wil ik gaan verschuiven naar de middag (tussen 3 en 4)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')