abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86740590
Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 60

De kleine babietjes :

10 april 2010: Lisa, dochter van _Nikki_
17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
mei 2010: 'Bob', (pleeg)zoon van appelfan
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 23-09-2010 11:23:06 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86740614
waar we het over dreumesjes hebben die moeten wennen aan de baby!
  donderdag 23 september 2010 @ 10:50:44 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86741792
Tessie fijn dat het vanochtend beter ging!

Son, ik spuit ook regelmatig even als ik het niet meer zie zitten, daar heb je ook een forum voor :D . En wat betreft slapen, ook Nathan heeft 's nachts een slaapzak aan, al vanaf dat hij 2 weken oud is. Hij vond het heel moeilijk om zelf in slaap te vallen maar dat gaat steeds beter. Het heeft bij Nathan geen zin om hem echt te laten huilen omdat hij dan overstuur raakt en te druk om te kunnen slapen. Wel laat ik hem mekkeren en een beetje jengelen. Ik ben op een gegeven moment ermee begonnen dat wanneer hij echt moe leek, in zn oogjes wreef, begon te gapen hem heel rustig in zn bedje te leggen en voor hem te zingen/zn muziekdoosje aan te zetten. Dan blijf ik erbij en houd ik hem rustig door hem zn speentje te geven en rustig over zn neus te aaien. Als hij dan helemaal tot rust is ga ik weg. En dan valt hij in slaap. Maar dit werkt nu in ongeveer 50% van de keren dat hij naar bed moet. Verder valt hij aan de borst in slaap of wil hij gewoon niet slapen ondanks dat hij moe is.
pi_86741928
Wat Cantare doet, doe ik ook! En het werkt wonderlijk! En als ze toch even niet wil slapen, ligt ze heel relaxed om zich heen te kijken en komt tot rust.. Ik ben ook bezig met die regelmaat in te brengen, dus vast ritme met slapen, voeden, spelen enz. Het lukt alleen nog niet zo :') maar dat is omdat deze week een beetje druk is. (En Leia niet lekker is)

Vanaf vanmiddag en rest van de week is er meer rust, dus de komende dagen staan daarvan in het teken! Als de taxateur straks geweest is kan ze eindelijk boven in haar bedje.. Ben heel benieuwd hoe het gaat!

Gisteren heeft ze mega veel geslapen! Als ik dan zie hoe vaak ze vorige week wakker was.. kind moet op geweest zijn!!

Ook wel een beetje Ria Blom, maar wat op www.inbakeren.nl staat is ook wel een richtlijn. Je hoeft overigens niet in te bakeren, het kan wel een hulpmiddel zijn... Verder volg ik Ria Blom niet, onnodig heel lang laten huilen vind ik niet nodig.. Merk nu met de Pacco dat ze dus niet eens huilt! Ze kijkt gewoon om zich heen en valt in slaap.. en als ze begint te huilen, dan is er echt wat!

Leia vocht duidelijk in de puckababy, maar ze kreeg gewoon teveel ruimte.. Nu ligt ze gewoon te lachen als ik haar in de Pacco stop :? echt zo'n 'he, lekker mam! Ik ga even uitrusten' lach... Nooit verwacht!

Ze is nu zo mega verkouden dat ik het niet zie gebeuren dat ze doorslaapt.. vind het al wat dat ze 3,5 uur pakt nu 's nachts, want ze is echt mega benauwd! Vannacht was ik zo moe dat ik geen last had van haar geknor, maar manlief wel.. Ze heeft echt de hele nacht liggen knorren!

En Son, ik begrijp je helemaal qua BV! Ik doe het met liefde en het wordt steeds makkelijker, maar het benauwd me ook wel eens! Net wanneer M. haar overpakt 's avonds en ik even tijd voor mezelf heb, geeft ze weer hongersignalen af en mag ik 'weer opdraven'... ik doe het met liefde maar het benauwd echt! Ik ga echter bewust even niet kolven, want mijn borsten zijn net weer tot rust/ getuned op Leia.. paar keer kolven en ik maak weer teveel aan.. (doet zeer!) (aan de andere kant, misschien maar wel doen en dan maar wat voorraad opbouwen.. mag in december alweer voor trainingen op het werk opdraven en heb in januari natuurlijk ook voorraad nodig, plus dat ik dan nu even tot rust kan komen...)

Hmmm even overdenken! Maar ook ik snap je heel goed!! Wil Floris ook niet slapen als je hem in de draagdoek bij je houdt? Wat ik bijvoorbeeld doe (en deed toen Leia zoveel wakker was) was haar 's morgens even in haar ledikant leggen en dan maar even een was doen.. en douchen. En tegen de tijd dat ze het zat was, was ik net klaar en was zij aan de beurt!

En nou heb ik ook nog de mazzel dat ik zo'n raar kind heb, dat als ik ga stofzuigen, zij gaat liggen slapen :') wat op zich handig is als er nog wat in huis moet gebeuren!

Jemig wat een verhaal! Maar herkenning alom! Zouden we toch allemaal heel normaal zijn? ;)
pi_86742078
Aylenn (jongen) geboren op: 21-09-2010 11:22 *O*
Hij had wat lichtelijk koorts aangezien mijn vrouw dit kreeg aan het einde van de weeën. Hij ligt nu nog onder wat toezicht van de verzorgsters, maar alles gaat verder helemaal goed met hem.
Hoorde net dat hij de verzorg kamer af mag en naast mijn vrouw mag liggen!
Random number generator:
8
pi_86742179
Gefeliciteerd Cluijt! Wat fijn dat hij weer bij je vrouw mag liggen O+ genieten hoor!
pi_86742266
Oh (aangezien ik toch op mijn lulstoel zit) ik heb Leia net in een GMK pakje maat 62-68 gestopt, en hij staat al op spanning :') :{w qua lengte nog te lang, uiteraard, maar qua lijfje zittie gewoon al goed! Waar gaan ze met mijn baby heen? Stond maandag hier thuis op de weegschaal en ze was al rond de 5700 gram :o

Oh en paar dagen Pacco, en mevrouw valt ineens ook zomaar zelf in slaap O+

pi_86742822
Pfff, teveel om allemaal bij te houden hier zeg :o

pessie, fijn dat het weer beter gaat met Nathan :*

De bv-verhalen komen mij ook bekend voor. MP komt echt elke 1,5 uur. Gelukkig lijkt ze nu wel sneller te drinken waardoor ik effectief iets meer tijd overhou voor mezelf (of het huishouden :') ), maar het blijft een flinke investering. Hier wordt er ook bijna alleen in slaap gevallen aan de borst. Behalve bij oma, want als die een rondje met haar heeft gelopen wil ze wel in oma's armen in slaap vallen -O-
Ik wil ook wel proberen 's avonds een flesje te geven, maar ik ben bang dat ik nooit genoeg kolf om direct te kunnen geven. Dan moet ik vaker gaan kolven en ben ik effectief misschien wel evenveel tijd kwijt. Maar goed, niet geschoten is altijd mis he? Soms moet je gewoon eens experimenteren en niet de weg van de minste weerstand kiezen :7

Verder gaat alles goed hier. Volgende week weer naar het cb. Ze zal ondertussen wel zo'n 7,5 kilo zijn en bijna 70cm :D
pi_86742914
Gefeliciteerd Cluijt *O*

Fijn dat de pacco werkt Orea *O*
Lief he, als ze zo liggen te slapen O+
En dat van die pakjes ken ik, maar dan juist in de lengte :X Ik heb ook broekjes maat 74 gekocht anders zijn ze te kort :')
pi_86743245
slaapzakje doe ik ook, alleen s nachts dan. maar dan is slapen geen probleem. althans als ie slaapt kan k m overleggen

t gekke is dat ie eerst wel gewoon sliep en zelf in slaap viel.
misschien is zo'n pacco of pucca ding toch wel een idee. op zich is t geen onrustig kind, nou ja tot ie dus in zn bed ligt en hij er niet snel genoeg uitgehaald wordt.

oh en slapen in de draagdoek slaapt ie wel, zolang ik beweeg. zodra je stil staat is ie weer wakker.

en tis echt niet zo dat het een heel moeilijk kind I'd ofzo. tis echt zo'n heerlijk ventje O+

orea wat gaat Leia hard! pff en ben benieuwd naar de jumpsuits die ik besteld heb dan trouwens :o
pi_86743408
Dank je wel voor de felicitaties! :)
Het is wel een beetje een dikkertje :D Hij woog namelijk 4450gram bij geboorte :P
Random number generator:
8
pi_86743435
Son, Leia is dus ook geen onrustig kind ;) maar vóór de Pacco ( :') ) was ze toch steeds na 5 minuten of 10 minuten weer even wakker, of aan het kreunen, of net even anders aan het liggen en daardoor uit haar diepe slaap.. En zelf in slaap vallen deed Leia dus niet! Dan kon ik haar ook niet even 3 minuten laten liggen want dan was het brullen.. nu kijkt ze dan heel tevreden lekker om zich heen O+

Ze slaapt nog!! :o en diep ook!! Wonderkind!
pi_86743501
hmz waar koop je zo'n ding?
pi_86743524
Slapen is ook helemaal niet leuk sonnetje. Knuffelen en de wereld ontdekken is veeeeeeeeel leuker. En dat lukt niet zo vanuit je bedje :7 ;)

Troost je Cluijt, mijn meisje woog 4690 gram _O- (maar ze was ook heel lang, dus niet bepaald dik te noemen ;) - en twee weken overtijd :Y) )
pi_86743559
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:44 schreef Orea het volgende:
Son, Leia is dus ook geen onrustig kind ;) maar vóór de Pacco ( :') ) was ze toch steeds na 5 minuten of 10 minuten weer even wakker, of aan het kreunen, of net even anders aan het liggen en daardoor uit haar diepe slaap.. En zelf in slaap vallen deed Leia dus niet! Dan kon ik haar ook niet even 3 minuten laten liggen want dan was het brullen.. nu kijkt ze dan heel tevreden lekker om zich heen O+

Ze slaapt nog!! :o en diep ook!! Wonderkind!
En wonderpacco :P
pi_86743565
Son: http://www.pacco.nl/

En ja! Wonderding, vooral omdat ze nu zónder Pacco ligt te pitten! Of ze krijgt nu door dat als ik haar wegleg en ze moe is, ze gewoon haar ogen dicht moet doen :P w/

En nu kreunt ze wel, maar volgens mij is ze een flinke luier aan het produceren :')
pi_86743710
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:48 schreef Orea het volgende:
Son: http://www.pacco.nl/

En ja! Wonderding, vooral omdat ze nu zónder Pacco ligt te pitten! Of ze krijgt nu door dat als ik haar wegleg en ze moe is, ze gewoon haar ogen dicht moet doen :P w/

En nu kreunt ze wel, maar volgens mij is ze een flinke luier aan het produceren :')
Is de pacco voor niets geweest dan? :+
pi_86743843
Welneeee! Die heeft haar gewoon geholpen :P

Nee, ga nog wel even door met de Pacco, vooral 's nachts was het soms een drama om haar terug te leggen, wakker, na de voeding :) dan sliep ze in op mijn borst en dan viel ik weer in slaap en werden we vlak voor de volgende voeding wakker :') heel gezellig hoor, maar mijn rug dacht daar anders over :P

En dat gaat nu goed! Alleen ze is nu zoooo verkouden, het sneutje..
pi_86743920
Het zou wel zomaar kunnen dat ze er toch wat van 'geleerd' heeft :)
En echt heel fijn dat het werkt. Scheelt jouw je rug en je nachtrust en zal haar ook een hoop rust geven denk ik :)

Verkouden lijkt me zo zielig ;(
pi_86744225
Nou, vannacht zaten de meneer en ik bijna te janken ;( zo sneu! Echt constant was ze (wel in haar slaap, maar het kost haar natuurlijk wel energie) te knorren en ze zat zo vol! Zelfs de borstvoedingsdruppels in haar neus hielpen niet (gek genoeg heeft ze er overdag amper last van, tis voornamelijk 's nachts...)

Vannacht maar eens een ui in de slaapkamer leggen.. Zal wel lekker gaan stinken, maar als het werkt :)
pi_86745751
Oh hier was de nacht ook een ramp hoor.. Beetje een snotneusje, plus regelnachtje... Reken maar uit.

Leyla lag net te pruttelen in de wieg.. Pruttelen mag, dus ik ging ff lekker stofzuigen, blijkbaar vindt ze dat geluid erg fijn, want ze viel meteen in slaap en werd wakker toen ik klaar was met stofzuigen. :') Maar om nu de hele dag de stofzuiger aan te zetten.

Orea, kun je haar bedje omhoog zetten? Dus dat haar hoofdje hoger ligt dan de rest van haar lichaam?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86745800
Hahaha das hier ook zo met die stofzuiger ;)

Das een goeie, wilde ik van de week al doen, maar weer vergeten... Even boek onder het hoofdeinde ofzo!
pi_86745832
Wij hebben handige kinderen, die houden nu al van stofzuigen... Dat kun je alleen maar uitbuiten later! :D
pi_86746053
Ik ga zo mn doos maat 62 maar eens uitzoeken... Volgens mij passen de kleertjes die klein vallen nu gewoon al, anders moet ik straks dingen wegdoen die niet gedragen zijn.
pi_86746067
Ik zag gisteren bij de Bart Smit een schoonmaakset voor kindjes in de aanbieding (bezem, emmer enzo) had het al bijna meegenomen :')
pi_86746504
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:07 schreef Orea het volgende:
Nou, vannacht zaten de meneer en ik bijna te janken ;( zo sneu! Echt constant was ze (wel in haar slaap, maar het kost haar natuurlijk wel energie) te knorren en ze zat zo vol! Zelfs de borstvoedingsdruppels in haar neus hielpen niet (gek genoeg heeft ze er overdag amper last van, tis voornamelijk 's nachts...)

Vannacht maar eens een ui in de slaapkamer leggen.. Zal wel lekker gaan stinken, maar als het werkt :)
Ja sneu he? Elise heeft er ook last van.

@Sonnetje: ik heb de Pacco gekocht bij Prenatal.
pi_86747060
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:02 schreef Orea het volgende:
Ik zag gisteren bij de Bart Smit een schoonmaakset voor kindjes in de aanbieding (bezem, emmer enzo) had het al bijna meegenomen :')
Oh die staat op mn lijstje voor Jen. :)
pi_86747074
:* voor iedereen

Ben niet echt bijgelezen dat hoop ik van het weekend hier en daar te kunnen doen..
Ben zoooo druk!! Heb 4 eerste werkdagen erop zitten.. Wennen, zwaar maar weer heel erg fijn! Nu mijn 2e vrije dag waarin ik probeer het huishouden te doen en ook nog te studeren en van mijn kindjes te genieten :)
Er zit geen ritme in dus daar zijn we nog naar aan het zoeken..

Verder doet Nanique het heel erg goed!!! :) Ze is een klein lief meiske wat ineens heel goed kan slapen en het naar haar zin heeft hier in huis! Dus het gaat heerlijk de goede kant op..

Nu ga ik afwassen want dat moet ook gebeuren..
Altijd blijven lachen... :)
pi_86747165
Mijn kleding maat 62 heb ik even snel doorgeneust... Ik heb al 1 lade vol liggen, die kleertjes gaat ze waarschijnlijk al passen.
pi_86747228
Ik ga dit weekend maat 62 maar eens erbij pakken en kijken wat al past.. Inderdaad, voordat ik straks, zoals nu, heel veel shirtjes heb die ze eigenlijk al niet meer aankan! (maar die ik voor de vorm nog even aandoe :') arm kind)
pi_86747320
Haha... Gewoon vaker verkleden! Leyla haat het alleen om omgekleed te worden. Dus om haar nu 3x per dag een ander outfit aan te doen is niet zo'n strak plan.

Ik heb al best wat kleertjes uit haar kast gehaald die ze niet meer aankan, zoals haar eerste pakje uit het ziekenhuis, dat past echt niet meer. Ik zat nog te twijfelen om het pakje een maatje groter te bestellen, maar ze heeft zoveel kleding, dat is eigenlijk van de zotte.

Ik ga zo maar eens kijken of ze al in haar burberrybroekje past. :P
pi_86747397
Ritme begint hier overigens ook een beetje te werken... Als ik haar 'zomaar' in de box leg dan blieft mevrouwtje dat niet :')

Maar nu is het: wakker worden, schone broek, eten. Spelen met mama (of papa) weer een schone broek (na het eten meteen poepen is fijn! Schijnbaar) en dan even zelf in de box 'spelen' (kijken naar de mobiel die ronddraait) en ze kraait het uit... Als het goed is komen we zo weer bij het punt slapen en gaat dat goed :P

Echt, ik had altijd zoiets van ja daag, kind geeft het zelf allemaal wel aan! Maar 'ritme' (oftewel regelmaat) werkt voor het dametje toch wel! Ze is me een partij vrolijk!

O+ O+
pi_86747436
Oh en ik had vanmorgen na de voeding nog even nagekolft, bijna 100cc in 5 minuutjes.. Heel netjes vond ik nog. En mijn eigen raad opgevolgd, kind bij papa gelegd en hem een flesje gegeven... Zo ennu ga ik strijken, jullie redden het wel ffies. :D

Alleen ze pakt nog geen flesje. :')

Na de strijk was ze toch wel dorstig, moest ze ff wat harder werken voor de melk en madam ligt nu al een flinke tijd knock out. Ideaal. Nu kan ik allemaal nuttige dingen doen.... Zoals fokken. :')
Eerst lunch! Dan wordt ze zeer weten wakker, mama eten = wakkere Leyla.
pi_86747455
Orea, ze lijkt op je vent he?
pi_86747541
:Y vreselijk!! Tis echt een kopie (al begin ik nu wel wat dingen van mezelf te zien ;) maar het blijft een kopie van M!)
pi_86747611
Oh en dat nakolven :') ken dat! Dacht een week terug: mijn borsten voelen zo slapjes steeds... even nakolven.. inderdaad ook in no time 80 cc uit 1 borst :')
pi_86747623
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:44 schreef Orea het volgende:
:Y vreselijk!! Tis echt een kopie (al begin ik nu wel wat dingen van mezelf te zien ;) maar het blijft een kopie van M!)
Kan nog bijtrekken he? ;)

Jen leek ook echt als een druppel water op M.. Bij Leyla zie ik hte eigenlijk nog niet zo goed. Die is van de melkboer.
pi_86747689
:D en toch vind ik Leyla héél duidelijk een zusje van Jen! :Y
Wij weten nu in elk geval dat Leia echt van het goede zaadje en eitje is ;) ook een opluchting op zich :P
pi_86747752
Op foto's wel ja, maar in het echie lijkt Leyla echt weinig op Jen. Ze heeft echt een ander koppie.
pi_86747890
Mijn baby slaapt weer O+ dit keer wel in de Pacco!

*O* oh als dit zo toch eens werkt hè! (en dan nog overdag in eigen bed, maar ik vind dit al heel wat!)
pi_86748112
nou zoveel red ik echt niet met kolven, nou ja s ochtends wel.
net met kolven 120, uit 2 kanten
s ochtends haal k dat uit 1 kant (en dan drinkt ie r ook maar 1)

orea, er is iig echt niets verwisseld met de ivf (iig vsn zijn kant niet haha). als ik die foto hier zie en die laatst op Twitter van M is t echt heel duidelijk

tico, bij de foto's die ik van leyla heb gezien vond k dr wel op jou lijken, maar ook op jen

floris lijkt op mn vader en mn zus als baby
en ook wel op mij
met sommige blikken lijkt ie opbzn vaderen volgens mn zus heeft ie meisjesogen.
op dit moment zijn ze heel blauw, dus ben benieuwd of ie mijn kleur houdt :)
maar echt duidelijk op 1 van ons lijken doet ie niet :N
pi_86748215
Qua ogen ben ik inderdaad ook erg benieuwd wat ze gaan doen! M. en ik hebben allebei groen-bruine ogen.. Leia's ogen waren bij geboorte heel donkerblauw en nu veel lichter :? ze neigen naar grijs-blauw zelfs! Maar ik lijkt soms aan de buitenrand wel een mini-randje bruin te zien...

Kan nog tot een jaar veranderen toch!?
pi_86748446
de ogen van lieke zijn nu opeens groeniger dan eerst, toen waren ze heel blauw. ze us bijna 3

R's ogen zijn donkerbruin en de mijne heel blauw. dus t kan echt alle kanten op :)
pi_86748513
Wat een lekker bolletje is Leia! O+

Ik vind Leyla ook wel op Jen lijken, hoor! Niet sprekend, maar wel genoeg om te zien dat het zusjes zijn.

Ik ben ook heel benieuwd wat voor oogjes Elise krijgt. Ik denk dat ze toch bruin gaan worden, zeker omdat haar haar zo donker is. Dat heeft ze van mij, net als haar neus. Verder kan ik niet zeggen op wie ze lijkt. Sommigen zeggen dat ze echt op mij lijkt, terwijl anderen weer zeggen dat ze haar vader er ook in zien. Ik zie het eigenlijk allebei niet, volgens mij is het gewoon een mengelmoesje. :)

Elise slaapt nu alweer een uur in haar Pacco in haar wieg op haar eigen kamer. Het gaat lekker vandaag! Ik ben het vanaf gisteravond aan het bijhouden:

22.30 eten - slapen
04.45 eten - slapen
08.30 eten - spelen - slapen
11.40 eten - knuffelen - badje - slapen

Eigenlijk vind ik het ook weer ongezellig, al dat geslaap in haar wieg :D :') -O- maar ja.
pi_86748718
Leyla heeft ook een andere kleur ogen dan Jen had. Jen heeft echt blauwe ogen, met een groen randje rond haar pupil als het heel licht is. Leyla heeft donkerdere ogen.
pi_86748804
bij R thuis worden de ogen per kind donkerder :)
zijn broer heeft groene ogen, zijn zus bruin en hij donkerbruin.
pi_86748941
Hihi Cantare! Saai hè? Gisterenavond sliep ze ook al zo lekker, na het eten.. Manlief zat ontredderd: ik vind er geen hol aan zo :D

weer in coma!! Vanaf morgen gaat ze in de wieg... ik ga er stiekem vanuit dat dat ook wel goed gaat komen!

En die speen! Dat is wel iets, als ze net in de Pacco ligt, dan wil ze heel graag de speen. En voordat ze wegzakt plopt ze hem eruit, wil ze hem ook niet meer en dan kan ze slapen :D O+

Oh wat hou ik van mijn mupke O+ ;( (emo moment :D)
pi_86749036
Jaja maak me maar jaloers :P
ik ga zo gauw even verder opruimen boven en daarna even mijn zoon ophalen
pi_86749172
Jaloers? :D met wat? Dat ze slaapt? Ruilen? Moet je er wel 2 keer uit 's nachts! ;)
pi_86749354
Oh hier slaapt Leyla nu ook, in de hangmat.. Vannacht moest ik er 4x uit... Jaloers? Ik wil wel ruilen hoor. 1 nachtje slapen zou geen luxe zijn.
pi_86749716
haha
das minder ja ;)
hier was t vanochtend ook 5 uur hoor ;)
(maar normaal slaapt ie door haha)
pi_86749821
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
haha
das minder ja ;)
hier was t vanochtend ook 5 uur hoor ;)
(maar normaal slaapt ie door haha)
Hier was het half 1 (ok dat kan nog) 2 uur, 3 uur, 4 uur en 5 uur... En ik was het best zat kan ik vertellen. Ze wilde perse op me slapen... Maar dat verhaal gaat echt mooi niet door voor haar. 'S avonds mag ze best op me hangen, 's nachts slaapt ze gewoon in haar bedje... Maakt mij niet uit hoevaak ik er dan uit moet, dat principe gaat ze snel doorhebben.
pi_86750139
Oh ze heeft weer een truitje maat 62 aan, past ook gewoon. Ze is gewoon lang. Wel korte beentjes, want broekjes maat 62 past nog echt niet.

Volgende week als we weer voor de gehoortest gaan dan leg ik haar ff op de weegschaal en meet ik dr ff op, dan heb ik een goed uitgangspunt. Kan Jen ook meteen even opgemeten worden.

Oh en qua gehoortest, die mag ze nog een keer niet halen, dan wordt er gemeten met een ander apparaat en als dat ook niet lukt dan pas naar een audiologisch centrum. Maar ze schrikt wel wakker als ik naar de hond viswijf, dus ze hoort wel wat.
pi_86750250
Jen ging vannacht Leyla troosten.. Dat was echt lief. Niet dat Leyla getroost wilde worden, door mij ook niet.

En M. brommen: "Wil ze niet goed drinken ofzo?" Nee schat, ze wilt gewoon niets... Al sinds gisteravond.
pi_86750262
Komt ie he!!!! KWARTET!
pi_86751561
:D zit jij even lekker in gesprek met jezelf :P

Maar jemig, lekker nachtje dan...
pi_86751679
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:32 schreef Orea het volgende:
:D zit jij even lekker in gesprek met jezelf :P

Maar jemig, lekker nachtje dan...
Boeiend leven heb ik he? Zo saai is mijn kind... Slapen, slapen, slapen...

Maar goed, mijn aandacht wordt getrokken... Ik hoor iemand die mij nodig heeft.

Vals alarm.
pi_86751815
Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ze 's morgens op papa's plek graag nog een paar uur wegtukt.. Ik ernaast! Zo blijven we bijgeslapen :)
pi_86751902
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:39 schreef Orea het volgende:
Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ze 's morgens op papa's plek graag nog een paar uur wegtukt.. Ik ernaast! Zo blijven we bijgeslapen :)
Doen wij normaal in de middag. Maar ik had ff geen zin om te gaan slapen vandaag.
pi_86752168
zo ik ben bijna klaar met opruimen enzo :)
ga ik straks lekker naar mijn ventje toe O+
is t erg dat ik best even lekker vond om even mijn handen vrij te hebben. Is geloof voor t eerst in 10 weken dat ik gewoon een paar uur niet aan Floris hoef te denken.
Had ik even nodig geloof ik :)
pi_86752233
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:47 schreef Sonnetje85 het volgende:
zo ik ben bijna klaar met opruimen enzo :)
ga ik straks lekker naar mijn ventje toe O+
is t erg dat ik best even lekker vond om even mijn handen vrij te hebben. Is geloof voor t eerst in 10 weken dat ik gewoon een paar uur niet aan Floris hoef te denken.
Had ik even nodig geloof ik :)
Daar knap je van op he? Even jezelf zijn en even geen mama.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:49:54 #62
259886 pessie
pi_86752240
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:39 schreef Orea het volgende:
Dat dus :D

Ik heb zn ID-kaart opgehaald! Als we nu naar Frankrijk willen kan dat *O* . Alleen niet volgende week want woensdag krijgt ie prikjes en ik ga geen risico lopen met een ziek kind in de auto zo'n eind te rijden.

Fijn dat de Pacco zo werkt Orea!

Tico, jouw kind slaapt overdag maar niet 's nachts -O- :*

Cantare fijn dat de pacco ook voor Elise werkt

Lies, zal wel erg druk zijn allemaal! Red je het een beetje?

Cluijt Gefeliciteerd! *O*

En Nathan slaapt in zn eigen wieg O+ hij was volledig afgedraaid, ik was even naar de V en D gegaan nadat we zn ID hadden opgehaald en een nijntje romper gescoord voor 2 euro, kwam de vrouw van de fotoshoot langs met bonnen, ja ik wilde altijd nog maar moet een afspraak maken, oh ze had op dat moment wel plek dus hebben we meteen gedaan :D . Over 2 weken foto's kijken *O*
pi_86752288
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:49 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat dus :D

Ik heb zn ID-kaart opgehaald! Als we nu naar Frankrijk willen kan dat *O* . Alleen niet volgende week want woensdag krijgt ie prikjes en ik ga geen risico lopen met een ziek kind in de auto zo'n eind te rijden.

Fijn dat de Pacco zo werkt Orea!

Tico, jouw kind slaapt overdag maar niet 's nachts -O- :*

Cantare fijn dat de pacco ook voor Elise werkt

Lies, zal wel erg druk zijn allemaal! Red je het een beetje?

Cluijt Gefeliciteerd! *O*

En Nathan slaapt in zn eigen wieg O+ hij was volledig afgedraaid, ik was even naar de V en D gegaan nadat we zn ID hadden opgehaald en een nijntje romper gescoord voor 2 euro, kwam de vrouw van de fotoshoot langs met bonnen, ja ik wilde altijd nog maar moet een afspraak maken, oh ze had op dat moment wel plek dus hebben we meteen gedaan :D . Over 2 weken foto's kijken *O*
Normaal wel hoor. Maar als ze vannacht weer spookt, dan ga ik haar morgen overdag vaker wakker maken.. Slapen doen we 's nachts.
pi_86752385
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daar knap je van op he? Even jezelf zijn en even geen mama.
nou idd
en net belde mn moeder hoe t potje voeding open ging...
dus is zn 2e voeding vandaag vanaf half 9 ofzo...
echt dat heeft ie in tijden niet gered bij mij...
pi_86752389
Mijn baby ligt in haar ledikant boven! :o en het is rustig (krijgen we zo vast de wet van fok! maar die neem ik wel even voor lief... :'))

Slaapje net was amper een slaapje te noemen namelijk, ik werd 3 keer gebeld en ze bleef half half in slaap.. Net na het eten en zelf in de box was ze alleen maar aan het gapen! Dus dan maar lekker in je eigen bed!

Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat! :o
pi_86752417
fijn zeg orea :D
pi_86752439
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:53 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

nou idd
en net belde mn moeder hoe t potje voeding open ging...
dus is zn 2e voeding vandaag vanaf half 9 ofzo...
echt dat heeft ie in tijden niet gered bij mij...
Ja zie je wel! Heeft ie zeker de hele tijd geslapen?

Heb jij straks een heerlijk uitgerust kind.
pi_86752469
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:53 schreef Orea het volgende:
Mijn baby ligt in haar ledikant boven! :o en het is rustig (krijgen we zo vast de wet van fok! maar die neem ik wel even voor lief... :'))

Slaapje net was amper een slaapje te noemen namelijk, ik werd 3 keer gebeld en ze bleef half half in slaap.. Net na het eten en zelf in de box was ze alleen maar aan het gapen! Dus dan maar lekker in je eigen bed!

Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat! :o
Wij hebben geen boven, maar ik leg Leyla expres nog even in de box, omdat ik het anders zo ongezellig vind.
pi_86753040
Oh jouw post had ik even gemist Son! Wat fijn! O+ Dus tussendoor heeft ie veel geslapen?

Nou ja, daarom ben ik ook met die Pacco eerst even in de box begonnen.. Om haar toch bij me te hebben en omdat ik het best even wennen vond, mijn meisje zo ingepakt ;) maar ik begon te merken dat ze wel insliep, maar snel weer even wakker was van geluiden (of bijv. de telefoon, leuk beide toestellen beneden maar wat een teringherrie als er iemand belt :'))..

Moest net even speentje er weer inploppen, maar ze lag al met oogjes dicht O+ dus ik ben benieuwd! Van mij mag ze op zich in de box slapen, maar niet als ik vervolgens alles op mijn tenen moet doen ;)
pi_86754127
het is nog steeds stil..... O+
pi_86754231
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:37 schreef Orea het volgende:
het is nog steeds stil..... O+
Hier ook... Ze ligt nu ff bij me, als we zo gaan eten mag ze weer even op zichzelf liggen. Maar ik mis gewoon het contact een beetje. Jen woonde op me, Leyla slaapt prima zelf. Het is zo wennen.
pi_86754490
Maf is dat hè, hoe dat per kindje verschilt.. Je moet gewoon bij elk kindje weer opnieuw het wiel uitvinden!
pi_86754576
*niet ingelezen sorry :@ *
Kleine heeft een verwijding bij het nierbekken, en de COli bacterie. morgen of Zaterdag mag ie (onder voorbehoud) naar huis. bij verhoging/koorts gelijk weer melden tot iig 6 maanden. binnen enkele weken krijgt hij dan een catheteronderzoek om te kijken in welke gradatie de verwijding valt en hoeveel reflux daar bij zit. en over 6 maanden een scan van zijn nieren om d e schade te kunnen beoordelen. al die tijd zal hij iig aan de antibiotica blijven (onderhouds-dosering)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K ga maar een bordje op de deur maken "huize Antibiotica en co." :Y
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_86754698
Lekker dan maffe... E-Coli, das toch een darmbacterie?
  donderdag 23 september 2010 @ 16:50:56 #75
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86754757
oeh maffe, jeetje je krijgt het wel voor je kiezen zeg. Is het ook zo'n zoete antibiotica? Of niet oraal? Noortje heeft ook al twee kuren gehad en nu begon iemand dat dat nu al slecht voor het melkgebit zou moeten zijn (wat ze nog niet heeft).

Slapende kindjes O+
pi_86754985
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:50 schreef becky27 het volgende:
oeh maffe, jeetje je krijgt het wel voor je kiezen zeg. Is het ook zo'n zoete antibiotica? Of niet oraal? Noortje heeft ook al twee kuren gehad en nu begon iemand dat dat nu al slecht voor het melkgebit zou moeten zijn (wat ze nog niet heeft).

Slapende kindjes O+
MAar ja wat moet je dan? In nederland zijn ze al terughoudend met antibiotica, ze schrijven het alleen voor als het echt nodig is.
  donderdag 23 september 2010 @ 16:57:01 #77
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86754989
Mag ik nog een andere vraag stellen, ik heb al sinds de geboorte van Noortje ontzettend last van haaruitval, wanneer is dat eens klaar (zeker tegelijk met de gebroken nachten ;) )? Hou geen haar meer over.
pi_86754991
Jee, het zit ook echt niet mee hè, Maffe? Succes! :*
  donderdag 23 september 2010 @ 16:58:56 #79
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86755075
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

MAar ja wat moet je dan? In nederland zijn ze al terughoudend met antibiotica, ze schrijven het alleen voor als het echt nodig is.
Ik heb geen idee? Noortje heeft het ook al twee keer gehad en dan zal het ook echt wel nodig zijn, ik weet niet of het nog zo is dat het gebit erdoor wordt aangetast. Diegene die het vertelde had het wel over iemand die nu ook al kinderen zou kunnen hebben dus misschien is het wel achterhaald.
pi_86755119
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:58 schreef becky27 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee? Noortje heeft het ook al twee keer gehad en dan zal het ook echt wel nodig zijn, ik weet niet of het nog zo is dat het gebit erdoor wordt aangetast. Diegene die het vertelde had het wel over iemand die nu ook al kinderen zou kunnen hebben dus misschien is het wel achterhaald.
Ik weet het niet, maar van 2 kuurtjes verpest je echt niet het gebit. Als je elke maand een kuur nodig hebt zal het vast anders zijn.
pi_86756290
Nu jullie hier toch over kuurtjes etc. bezig zijn... net is Lisa teruggekomen van het KDV met een schimmel op haar billetjes. Helemaal rood, het ziet er echt AUW uit. Lisa lijkt er tot nu toe weinig last van te hebben, maar toch... moet ik hier nu de doktersdienst voor bellen of kan zoiets wachten tot morgen?

p.s. helemaal niet bijgelezen, kom net uit m'n werk.
pi_86756631
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja zie je wel! Heeft ie zeker de hele tijd geslapen?

Heb jij straks een heerlijk uitgerust kind.
nou niet de hele tijd, maar hij heeft wel 1,5 uur in de wagen geslapen toen ze naar het dorp gingen (maar goed das normaal). En ook nog een uur zo in t bedje van mijn neefje.
Flesjes vind ie niet zo leuk alleen. Dus even gaan oefenen haha.
Op dit moment ligt ie weer in bed. Zat in zn oogje te wrijven. Heb m in zn slaapzak gelegd. Dus ben benieuwd :)

Hij was net wel rustiger dan ik m in dagen heb gezien...
pi_86756952
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nu jullie hier toch over kuurtjes etc. bezig zijn... net is Lisa teruggekomen van het KDV met een schimmel op haar billetjes. Helemaal rood, het ziet er echt AUW uit. Lisa lijkt er tot nu toe weinig last van te hebben, maar toch... moet ik hier nu de doktersdienst voor bellen of kan zoiets wachten tot morgen?

Miconazalcreme halen, is zonder recept.
pi_86757750
ZO even laten zien hoe hij er nu bij ligt O+
(dat knuffeltje stop ik altijd in zn hand :))

pi_86757801
O+
pi_86757871
Iets zei me dat als ik twijfelde dat ik toch moest bellen. Dus ik heb toch even de HAP gebeld en die vertelden me inderdaad over de creme die Tico ook beschrijft. Dus ik ben ff naar de drogist geweest en nu ligt mevrouw met ingesmeerde billetjes te slapen.

Tico, ook bedankt voor de tip! ^O^

Son, wat 'n schatje! O+
pi_86758393
fijn Nikki! Hopelijk is het snel weg!

Het slaapje in haar bed van 4 tot 5 ging zo, zo.. Kon een paar keer even naar boven.. (maargoed, eerste keer echt in ledikant hè ;) in de box is het slaap, even wakker: oh daar is mama! En dat is nu natuurlijk niet zo) dus om 5 uur eruit geplukt en het hele ritueel gedaan.. Net een beetje gemopper na het bekijken van haar mobiel in de box en ze ligt er weer in! O+ Hoor een beetje gemopper, maar dat mag :)

Ben benieuwd!
pi_86758749
Nikki, de miconazol niet dik smeren hoor. Dun laagje mico en dan een goede laag sudo eroverheen!

O+ Floris met knijn O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 23 september 2010 @ 19:08:49 #89
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86759821
Afgelopen nacht om de 4 uur wakker voor eten *O* zo fijn! En vanmiddag heb ik Ylana gebakerd en in d'r wieg te slapen gelegd, ze is nog nooit zó rustig wakker geworden O+

En.... tromgeroffel.... vanmiddag kreeg ik een héle grote échte lag van haar O+ Smelttttttt....

Tico, regelen rond de 6 weken he?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_86759865
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:08 schreef Saffier het volgende:
Afgelopen nacht om de 4 uur wakker voor eten *O* zo fijn! En vanmiddag heb ik Ylana gebakerd en in d'r wieg te slapen gelegd, ze is nog nooit zó rustig wakker geworden O+

En.... tromgeroffel.... vanmiddag kreeg ik een héle grote échte lag van haar O+ Smelttttttt....

Tico, regelen rond de 6 weken he?
10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden..

[ Bericht 8% gewijzigd door Ticootje op 23-09-2010 19:17:17 ]
  donderdag 23 september 2010 @ 19:11:05 #91
259886 pessie
pi_86759920
Maffe wat een schrik!

Becky, van 2 keer een AB kuurtje krijgen kids niet meteen een verrot gebit. Van een speen met suiker wel. Het gaat om de eetmomenten. Als je de AB geeft vlak voor of na een voeding maakt het verder niet uit.
pi_86759961
Ze slaapt *O* echt slaap!

Vechten tegen de slaap, speen eruit (ik laat haar dus niet huilen, ze mekkert soms een beetje maar dat mag.. Zodra dat wat onrustiger wordt ben ik er al! Bedoel, tis sowieso dag 1 dat ik probeer haar in haar bedje te laten slapen en het moet vertrouwd voor haar zijn.. ze is al geen huilerd, dus als ze huilt is er iets en is daar mama.. even kort, aai over bolletje, zachtjes wat liefs zeggen en weer weg...) dat 3 keer gedaan en nu slaapt ze O+

Het was vandaag sowieso al raar dat ze ineens op haar kamer lag en ik hier zat, maar nu zit ik samen met de meneer beneden te zitten, zonder kind :D RAAR!! Maar zoveel beter, ik merk echt dat ze er van opknapt! Veel vrolijker!! En echt heel grappig om te merken hoe snel zo'n kleintje een 'ritme' oppakt :)
  donderdag 23 september 2010 @ 19:12:13 #93
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86759970
Dankje :*

Als ze dat nou vannacht gaat doen, elk uur ongeveer (maandag 6 weken nl) dan heb ik 2 vliegen in 1 klap...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ylana
pi_86760019
Dat regelen, is dat gerekend vanaf uitgerekende datum? Sprongen wel toch? Leia was volgens de uitgerekende datum vorige week 5 weken en toen was ze wel wat meer aan het jengelen enzo!
pi_86760213
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:13 schreef Orea het volgende:
Dat regelen, is dat gerekend vanaf uitgerekende datum? Sprongen wel toch? Leia was volgens de uitgerekende datum vorige week 5 weken en toen was ze wel wat meer aan het jengelen enzo!
Bij Jen heb ik de eerste paar regeldagen niet gemerkt omdat ik toch overproductie had.
  donderdag 23 september 2010 @ 19:25:38 #96
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86760533
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:29 schreef _NIKKI_ het volgende:

nou moe, zitten wij bij hetzelfde kdv? Hier precies hetzelfde, alleen meer rondom haar vagina, rode uitslag. Had de miconogietscreme al in huis dus das wel makkelijk.
  donderdag 23 september 2010 @ 19:28:17 #97
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86760647
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:11 schreef pessie het volgende:
Maffe wat een schrik!

Becky, van 2 keer een AB kuurtje krijgen kids niet meteen een verrot gebit. Van een speen met suiker wel. Het gaat om de eetmomenten. Als je de AB geeft vlak voor of na een voeding maakt het verder niet uit.
Oh, was ook niet het idee dat ik dat dacht hoor. Meer dat iemand daarmee kwam. Kan me voorstellen dat het bij structurele AB anders is dus vandaar.

Ticootje, wat een schattige foto!!
als ik dat dan zie mis ik de bv enorm :'(
  donderdag 23 september 2010 @ 19:32:12 #98
259886 pessie
pi_86760838
Tico ik had de foto gemist! Mooi!
pi_86760979
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij Jen heb ik de eerste paar regeldagen niet gemerkt omdat ik toch overproductie had.
Vandaar, qua regelen heb ik nog niet zoveel gemerkt eigenlijk ;) maar dat verklaart! Melk in overvloed :P
Alleen die sprong klopte wel redelijk.. Maar dan wel met 7 weken (vorige week ergens) toen was ze 5 weken na UD. En daarna inderdaad ineens huilen met traan enzo :))

Wat een cute foto! Die Jen O+
pi_86764262
Ik heb inderdaad 'n beetje creme gedaan en daaroverheen veel sudocreme. Ik ben benieuwd hoe het er morgenochtend uitziet. Wel jammer, want nu kan ze niet zwemmen morgen met papa. }:|

Tico, wat 'n schattige foto! O+

Becky, Noortje ook al. -O- stomme schimmels.
  donderdag 23 september 2010 @ 20:48:31 #101
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86764676
Ja stomme schimmels, ik weet niet hoe ze daar nu ineens aan komt, ze heeft het wel eens eerder gehad maar nu na het kdv ineens superveel. Moet ik dit aankaarten? En moet ik die zal meegeven om te smeren??
pi_86764980
Lisa zit nu zo'n 7 weken op het kdv en dit is voor het eerst dat ze het heeft. Maar Lisa heeft ook diarree en telkens één of 2 rode wangetjes. Het zou misschien ook wel door tandjes kunnen komen, maar het blijft gissen met zo'n ukkie.

Wel vreemd dat Noortje het zo vaak heeft. Het is volgens mij wel besmettelijk, dus ze zouden beter op de hygiëne kunnen letten misschien. De HAP vertelde dat het zalfje 2x daags moet en dan over de zalf heen sudocreme smeren. Dan zou de zalf dus op zich niet mee hoeven naar het KDV. Succes ermee!
  donderdag 23 september 2010 @ 20:59:00 #103
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86765231
Nou ze heeft het nog maar 1 keer eerder gehad, maar nu is het echt heel heftig, haar hele onderkantje zit onder de rode puntjes.
  donderdag 23 september 2010 @ 20:59:51 #104
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86765285
Zit net te kijken, maar Nikki, onze meisjes zijn de eerste die over gaan naar het grote babietjes topic!
pi_86765334
Wat een schattige foto zeg Tico, samen borstvoeding geven.. :) en Sonnetje ook al een heerlijk slapende Floris.

Hier ging het goed gister met haar vroeg in de avond in bedje te leggen en nu weer. We was vanochtend half 5 wakker iets vroeger dan normaal maar wij hadden lekker samen de kamer en even rust. Zo nog even en bedje weer in.
pi_86765433
Bah, ik hoop dat het snel over is.

En ja inderdaad, ze zijn bijna grote babies. En dat terwijl ze pas gisteren geboren is... ik kan echt nu al heimwee hebben naar die eerste weken. Natuurlijk is ze nu ook leuk, maar dat ieniemieniekleine... O+ O+ O+ ik krijg 'r echt rinkelende eierstokken van. :@

Zo, en nu ga ik mezelf in bed installeren om oh oh cherso te kijken.... :X :+
SPOILER
Fijne avond allemaal! *O*
pi_86769131
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:49 schreef Ticootje het volgende:
Lekker dan maffe... E-Coli, das toch een darmbacterie?
Coli-bacterie Inderdaad Tico, en hij komt dus (helaas) ook voor in alle andere uitscheidingsorganen zoals nieren/blaas etc.

quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:57 schreef becky27 het volgende:
Mag ik nog een andere vraag stellen, ik heb al sinds de geboorte van Noortje ontzettend last van haaruitval, wanneer is dat eens klaar (zeker tegelijk met de gebroken nachten ;) )? Hou geen haar meer over.
Uitvallend haar *check* Bij R heb ik dit probleem ook gekregen en bijna 3 jaar later heb ik er nog last van.. gelukkig groeit er ook nog haar terug en ben ik nog steeds niet kaal mag ik elke ochtend in de spiegel vast-stellen _O-

En ja wij zijn enorm geschrokken natuurlijk. Morgen nog een gesprekje met de kinderarts over hoe en wat voor het vaccinatie programma, hij persoonlijk wilde dat liever niet op het CB laten doen maar via een dagopname+observatie in het ziekenhuis omdat Diego nu pertinent geen verhoging/koorts mag hebben zonder observatieopname. Maar dit ging hij nog overleggen met de rest van het team. Morgen komt de Fysio nog langs om naar de voorkeurshouding te kijken.
nou dat was de update voor dit topic geloof ik wel :@
Gewoon n stuiterballetje
pi_86777841
Haar uitval heb ik helemaal geen last van :? komt dat dan nog?

Hier heeft ze geslapen van 11 tot 3 (lag er om half 11 al in maar het duurde even voordat ze sliep.. wel uit zichzelf!) en toen heb ik haar na de voeding bij ons in bed genomen :? waarom weet ik eigenlijk niet :D maar heerlijk tegen me aan heeft ze nog geslapen van half 4 tot 7! Net toen M. naar zijn werk ging lag ze nog heerlijk in coma maar niet lang daarna kwam ze voor voeding en toen was het WAKKER *O*

Dus zijn we er maar uit gegaan! Maar lekker nachtje zo!

Oh en dametje lag even lekker in de box te spelen alwaar ze weer ligt te slapen _O- ze denkt ook 'zoek het uit met je schema! Ik ben nu moe, ik ga wel vast slapen!' :z

[ Bericht 16% gewijzigd door Orea op 24-09-2010 08:18:49 ]
pi_86778286
Orea, als je echt wilt dat ze in haar bedje gaat slapen dan kun je haar beter terugleggen in bed als ze gewoon gaat slapen.

Je kan een kindje niet verwennen, maar wel iets aanwennen. ;) (Kijk maar naar Jen, die slaapt nog steeds tussenin, maar daar hebben we zelf voor gekozen)
pi_86778319
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:10 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Coli-bacterie Inderdaad Tico, en hij komt dus (helaas) ook voor in alle andere uitscheidingsorganen zoals nieren/blaas etc.
[..]

Uitvallend haar *check* Bij R heb ik dit probleem ook gekregen en bijna 3 jaar later heb ik er nog last van.. gelukkig groeit er ook nog haar terug en ben ik nog steeds niet kaal mag ik elke ochtend in de spiegel vast-stellen _O-

En ja wij zijn enorm geschrokken natuurlijk. Morgen nog een gesprekje met de kinderarts over hoe en wat voor het vaccinatie programma, hij persoonlijk wilde dat liever niet op het CB laten doen maar via een dagopname+observatie in het ziekenhuis omdat Diego nu pertinent geen verhoging/koorts mag hebben zonder observatieopname. Maar dit ging hij nog overleggen met de rest van het team. Morgen komt de Fysio nog langs om naar de voorkeurshouding te kijken.
nou dat was de update voor dit topic geloof ik wel :@
Gewoon prikjes geven in het ziekenhuis dus. Das wel veel veiliger.
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:51:59 #111
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86778448
Orea, bij mij kwam het uitvallen van het haar pas na 2,5 a 3 maanden.

Hier was het weer een korte nacht, 24.00 en 05.00 waarna mevrouw bedacht dat de dag al was begonnen....
pi_86778500
zo ik ben ook wakker :)
gisteravond heeft floris geslapen, niet van harte maar goed. althans duurde even voor hij sliep.
hij lag in de box in zn ogen te wrijven, dus toen was het bedtijd. ik had voor mezelf bedacht iedere 5min naar boven te gaan als ie huilde. ik ben 2keer geweest en toen was ie stil.
na 3kwartier werd ie wakker. was ook 3uur na de voeding. hij heeft toen gegeten even in de box gelegen en weer naar bed, wakker. nog geen minuut mopperen en hij was stil.
hij vind t fijn als k zn armen onder de dekens doe blijkbaar.
dus we gaan ook wat strenger de regelmaat erin houden. ben benieuwd hoe dat gaat werken.

oh ja en hij heeft de hele avond NIET gedronken tussen de voedingen :D
pi_86778529
Is het dan het beste haar nu op te pakken en naar boven te doen? Als ik haar nu oppak is ze wakker namelijk... (ze komt ook zo voor eten dus nu heeft eigenlijk geen zin meer, maar even ter check voor later?)
(en van dat verwennen-wennen: weet ik ;))
pi_86778535
orea mijn haar ging uitvallen na 9 weken
mijn zus riep wacht maar met tien weken na de bevalling gaat je haar uitvallen.
was dus een week eerder
pi_86778580
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:57 schreef Orea het volgende:
Is het dan het beste haar nu op te pakken en naar boven te doen? Als ik haar nu oppak is ze wakker namelijk... (ze komt ook zo voor eten dus nu heeft eigenlijk geen zin meer, maar even ter check voor later?)
(en van dat verwennen-wennen: weet ik ;))
Nou ja, als jij het slapen echt in een eigen bedje wil aanwennen, dan moet je inderdaad consequent alle slaapjes in haar bedje laten doen.

Mijn kraam begon al over dat de box geen slaapplek is...
pi_86778638
Daar heb je wel gelijk in, vooral dat consequente.. Nou goed, het volgende slaapje pakken we het weer op (voor die 20 minuten heeft het nu geen zin meer)

Punt is dat ze van mij best in de box zou mogen slapen (zowel M. als ik sliepen vroeger overal) maar ze is er zo snel wakker van.. dus is de rust beter voor haar, denk ik!
  vrijdag 24 september 2010 @ 09:14:13 #117
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86778831
Orea, wij zijn na een week of 5 Noortje gaan inbakeren en sindsdien hebben we haar structureel in haar wieg en later bedje gelegd. Blijkbaar hebben kindjes wel baat bij een stukje zekerheid en regelmaat.
pi_86778850
Opvoeden begint meteen... ;)
pi_86778964
:Y ik merk het ook, dat sowieso het ritme wakker worden - luier - voeden - samen spelen - alleen spelen - slapen al redelijk werkt! De 2 slaapjes in haar bed gisteren waren wat moeizaam. Maar tis natuurlijk wennen!

Pak het straks weer op en dan maar eens heel strak aanhouden :) Vraag me dan wel af of het verstandig is haar overdag ook in haar wieg te leggen. Op zich zou ik graag zien: overdag ledikant (kan haar kamer overdag iets donkerder maken dan onze kamer) en 's nachts in de wieg bij ons. 's Nachts gaat overigens prima! Ze was gisterenavond echt super wakker toen we naar bed gingen, maar sliep binnen 15 minuten zonder commentaar ;)
pi_86779025
Becky, herkenbaar dat haaruitval.. Had je er voor je zwangerschap last van?! Het is de eerste maanden na je bevalling heel erg en dan ineens word het weer minder.. Hier 3,5 maand verder en nog extreem veel uitval.. :(

Pessie, erg druk zo werken en kindjes maar red het eigenlijk heel erg goed. We hebben het goed kunnen regelen zonder kdv enz. De Oma's passen beide een paar uurtjes op en zo gaat het prima. Het scheelt dat ik in de Horeca werk dus vooral 's avonds aan de gang ben :)

Ik ga me nu haasten, Nanique een fles, hopen dat Henk optijd thuis is straks, ff snel strijken en dan zo alweer werken..
Altijd blijven lachen... :)
pi_86779256
haaruitval: ik wil niemand depri maken, maar hier nog steeds :( nu 7 maanden na de bevalling.
pi_86779350
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:22 schreef Orea het volgende:
:Y ik merk het ook, dat sowieso het ritme wakker worden - luier - voeden - samen spelen - alleen spelen - slapen al redelijk werkt! De 2 slaapjes in haar bed gisteren waren wat moeizaam. Maar tis natuurlijk wennen!

Pak het straks weer op en dan maar eens heel strak aanhouden :) Vraag me dan wel af of het verstandig is haar overdag ook in haar wieg te leggen. Op zich zou ik graag zien: overdag ledikant (kan haar kamer overdag iets donkerder maken dan onze kamer) en 's nachts in de wieg bij ons. 's Nachts gaat overigens prima! Ze was gisterenavond echt super wakker toen we naar bed gingen, maar sliep binnen 15 minuten zonder commentaar ;)
zo doe k het ook. overdag in zn eigen kamer s nachts bij ons. ben ermee begonnen om m aan t ledikant te laten wennen. ik doe op zn kamer de gordijnen niet dicht overdag
pi_86780280
Hmm, jij doet gordijnen niet dicht.. Ik denk dat ik het rolgordijn wel dicht doe. Tis dan niet donker donker, maar toch onderscheid met beneden, zeg maar.

God, al die keuzes :P we komen er wel! Gisteren in 1 uur 4 keer naar boven, M. zat gelijk: wow dat je dat kan, ik had haar er allang uitgehaald... :') en hij is de geduldigste van ons 2, normaal...

Maargoed, ik snap ook wel dat als je dat gaat doen het einde zoek is.. Consequent is inderdaad belangrijk!
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:20:27 #124
259886 pessie
pi_86780447
Nathan wil niet slapen als hij het niet donker genoeg vind. 's Avonds leg ik hem regelmatig met open ogen in de wieg en omdat het dan echt donker is valt hij uit zichzelf in slaap, zonder huilen.

Nathan heeft geslapen van 22.45 tot 5.30!!!!! Ik sta er echt versteld van!

Orea, 1 nachtvoeding! Zo begon het hier ook hoor, wacht maar, over een week komt ze opeens pas tussen 4 en 4.30 en 's ochtends ook later!
pi_86780589
Nee, overdag maak ik het ook niet donker.
pi_86781470
Het was hier sowieso maar 1 nachtvoeding, op zich.. Meestal rond 2 uur en dan pas weer rond 6 :) maar dit was wel lekker! Ik vermoed dan ook dat ik haar gewoon van schrik bij ons in bed heb gelegd, omdat ik vast dacht dat ze om half 2 ook al was geweest ;)

Er was er net één wakker, lekker gespeeld en alles en toen gaapte ze weer toen ze in de box lag... Dus hoppa, naar boven gedaan, heb haar bed anders gezet, rolgordijn wel dicht (ze slaapt makkelijker in als het een beetje schemer is heb ik al gemerkt) en ik ben een wasje gaan vouwen boven, onder het mom van als ze 'roept' ben ik er meteen!

Wasje is klaar en ik ben beneden :) meer zeg ik niet ivm Fok! wet :P maar jullie snappen me! Ben benieuwd hoelang ze het volhoudt.. Ze was wel echt heel erg moe!
pi_86782978
Een zeker bepaald iemand ligt nog te tukken!! *O*
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:49:53 #128
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_86783296
/egopost
Diego mag naar huis vanmiddag *O*
/einde egopost
Gewoon n stuiterballetje
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:11:25 #129
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86784111
Maffemuts! Wat fijn, geniet ervan, van weer lekker thuis zijn.

Orea, slaapkoppie! goed zeg.
pi_86784367
*O* voor een zeker slapend iemand ;)

*O* diego die naar huis mag!
pi_86784598
Ook ik kom me hier melden! Mijn kleine Isabelle is 16 september geboren *O*

Alles gaat goed, op een trage/moeilijke start met de borstvoeding na. Ze kronkelt hier nu ook na iedere voeding. Ze loopt rood aan en weet niet wat ze moet doen van gekkigheid lijkt het wel. Zouden dit darmkrampjes kunnen zijn?
pi_86784699
* ook maar weer eens meepost :@

Wat fijn dat Diego weer naar huis mag! *O*

Hier slaapt Isabel overdag op haar eigen kamer, in haar ledikant, en 's nachts (nog) bij ons in de wieg.. En ik doe de gordijnen ook niet dicht..
En haaruitval begon bij mij al tijdens de laatste 2? weken van de zwangerschap, en heb het nu nog steeds, 4 maanden later :{ Maar goed, het is vooral lastig, ben nog niet kaal :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_86785000
Noa, welkom!

Meiden, ze slaapt nog!! (en ja ben net even gaan kijken :') just checking!)
pi_86785159
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:26 schreef Noa24 het volgende:
Ook ik kom me hier melden! Mijn kleine Isabelle is 16 september geboren *O*

Alles gaat goed, op een trage/moeilijke start met de borstvoeding na. Ze kronkelt hier nu ook na iedere voeding. Ze loopt rood aan en weet niet wat ze moet doen van gekkigheid lijkt het wel. Zouden dit darmkrampjes kunnen zijn?
Darmkrampjes :Y Hoort erbij, maar is megastom!

Mijn dame ligt in de hangmat te pitten, ze dacht dat ze weer bij mij op schoot kon gaan slapen, maar mooi niet. Dan slaapt ze heel onrustig.
pi_86785219
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:38 schreef Orea het volgende:
Noa, welkom!

Meiden, ze slaapt nog!! (en ja ben net even gaan kijken :') just checking!)
Ik kan niet zo in de hangmat kijken, maar ik hoef er niet boven te hangen om te weten of ze nog ademt, ze blijft namelijk geluidjes maken, ook als ze slaapt.

Oh en mn cake is mislukt. :9~
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:51:37 #136
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86785540
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh en mn cake is mislukt. :9~
Goede reden om hem op te eten??
pi_86785582
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:51 schreef becky27 het volgende:

[..]

Goede reden om hem op te eten??
Ik heb al een flink stuk op ja. :@ Eet nog steeds voor 2 he?
pi_86785596
Welkom Noa en Isabelle!

Pff, hier typen met 1 vinger. Elise is al sinds gisteravond (18 uur) aan het drinken met hazeslaapjes tussendoor. Dood aan de Fokwet :')
pi_86785770
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:52 schreef Cantare het volgende:
Welkom Noa en Isabelle!

Pff, hier typen met 1 vinger. Elise is al sinds gisteravond (18 uur) aan het drinken met hazeslaapjes tussendoor. Dood aan de Fokwet :')
:D :D
Echt he die fokwet!

Ik hoor de mijne ook wakker worden, die heeft ook nog niet echt geslapen vandaag. En ik wilde eigenlijk gaan wandelen... Maar stiekem ben ik ook erg moe en zit ik dus te twijfelen om met kind en al naar mn bed te gaan.
pi_86785775
Oh laat maar..... Ik hoor Jen al roepen. -O-
pi_86786153
Ze houden ons wel bezig, he? :D

Mja, zolang ik nog niet zoveel verplichtingen heb vind ik het wel best. Lekker cocoonen met m'n meisje. O+
pi_86786247
Nou ik ben ook niet zo dat ik elke 15 minuten ga kijken, maar na 2 uur wilde ik wel even checken... (in de Pacco maakt ze namelijk amper geluidjes.. zonder Pacco is het net een Cavia :') of Vsnaar die aanloopt :')) en ze ligt nog! Volgens mij komt ze nu pas écht tot rust ;)

Heerlijk!

Ze zal zo wel met bere-honger wakker worden :D
pi_86786385
De mijne blijft kraken, die moet geoliet worden.
pi_86787252
wat klinkt dat goed orea
ik loop nu in delft, zoon op bed bij mn zus. moet mn ogen laten controleren en mn zus bood aan op te passen. in het kader van de regelmaat is t handiger hem niet mee te nemen. plus scheelt een hoop wagen in- en uitelkaar halen.

valt me mee dat k nog niemand omver gelopen heb, want dat door delft lopen moet je letterlijk nemen :')
pi_86787380
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
wat klinkt dat goed orea
ik loop nu in delft, zoon op bed bij mn zus. moet mn ogen laten controleren en mn zus bood aan op te passen. in het kader van de regelmaat is t handiger hem niet mee te nemen. plus scheelt een hoop wagen in- en uitelkaar halen.

valt me mee dat k nog niemand omver gelopen heb, want dat door delft lopen moet je letterlijk nemen :')
Ik heb mn wagen pas 1x gebruikt en ik vind het weer een onding.. Verder doe ik de kleine gewoon in de doek. Ik ga wel ff opzoek naar koppelstukken voor mn buggy's. Ik heb 2 dezelfde dus kan ik er mooi een duoding van maken voor de langere ritten.
pi_86787629
ik vind mn wagen wel handig :)
tis alleen even uitelkaar halen voor mn auto
maar doek is niet handig met lenzencontrole :)
floris op de grond leggen is ook weer zowat :D
met boodschappen doe. is de doek wel handig. heb k mn handen vrij voor het karretje.
pi_86787764
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik vind mn wagen wel handig :)
tis alleen even uitelkaar halen voor mn auto
maar doek is niet handig met lenzencontrole :)
floris op de grond leggen is ook weer zowat :D
met boodschappen doe. is de doek wel handig. heb k mn handen vrij voor het karretje.
Ik vind de wagen zo onhandig groot...
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:57:50 #148
259886 pessie
pi_86788010
Ik ben dol op mn wagen. Hij rijd ontzettend fijn en makkelijk. Verder moet ik altijd de bak eraf halen en het onderstel inklappen omdat we een halve verdieping boven de straat wonen en vrij klein wonen, dus dat ben ik gewend en kost een halve minuut per keer. Boodschappen doen met wagen want dan kunnen de boodschappen onder in :D en grote boodschappen doe ik tegenwoordig alleen, als in mn eentje, op vrijdagmiddag wanneer manlief zich even met Nathan bezig houdt.

En mijn ventje slaapt vandaag in mijn familiewieg!!!

Was wel noodzaak, hij had gisteren weinig gepoept, wat ik al raar vond, maar dat kwam er dus vannacht allemaal uit, dat kon zelfs zn nummer 2 luier niet aan :') . Overdag zit ie dus nog steeds prima in 1 he. Dus alles van mn man's wieg zit in de was, eerst maar even gevanished :P .
pi_86788197
Ik maak mn luiers maat 1 op en dan ga ik over naar maat 2.
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:03:52 #150
259886 pessie
pi_86788246
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind de wagen zo onhandig groot...
Welke wagen heb jij? Of ben jij lid van de draagmaffia ;) :P
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:05:26 #151
259886 pessie
pi_86788308
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik maak mn luiers maat 1 op en dan ga ik over naar maat 2.
Ben je uiteindelijk niet naar de wasbaar gegaan?

Ook ik maak de maat 1 op en stap dan over op 2, heb nog 1 pak maat 1, dan 3 pakken maat 2 en dan 2 pakken maat 3 (goede aanbiedingen in combinatie met bonnen bv 4 pakken pampers voor 15 euro enzo...).
pi_86788514
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:05 schreef pessie het volgende:

[..]

Ben je uiteindelijk niet naar de wasbaar gegaan?

Ook ik maak de maat 1 op en stap dan over op 2, heb nog 1 pak maat 1, dan 3 pakken maat 2 en dan 2 pakken maat 3 (goede aanbiedingen in combinatie met bonnen bv 4 pakken pampers voor 15 euro enzo...).
Nee geen zin in, tis geen lekker weer, dus ik krijg ze amper droog nu.
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:10:56 #153
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86788544
Kijk die Nathan nou in zijn wieg! Wat een ukkie dat zo zeg...

Wij gebruiken de wagen ook nog wel eens, wel steeds minder omdat Noortje veel liever in de maxi cosi zit. We leggen haar nu wel eens op haar buik in de wandelwagenbak zodat ze lekker rond kan koekeloeren.

Voor poepvlekken hier trouwens biotex en ossengalzeep.
pi_86788556
grappig heb je t over doeken...liep er net een vent met een minibaby in doek. beetje onhandiggeknoopt maar wel schattig O+

oh en doe als k weinig boodschappen heb ze met de wagen en ga k lopen.
anders de doek, als k met R ven de wagen.
pi_86788598
Poepvlekken van bv, in de zon hangen... (Welke zon)
pi_86789650
Hier wel zon *O*
Maar zelden poepvlekken :P
En die gaan sowieso eerst altijd in de Biotex :Y

En ik heb niet ver teruggelezen. Komt nog als ik tijd heb :D

En ik wil ook een draagdoek. Eentje die minder stretchy is dan degene die ik heb. Grote, zware baby enzo :P
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:48:32 #157
259886 pessie
pi_86790053
Tico, punt voor de draagdoek. Moest even een paar brieven posten, draagdoek is dan inderdaad sneller. Had Nathan een mutsje op gemoeten? Ik liep met hem buiten en dacht opeens, oh muts nodig? :? .
pi_86790656
Bij Leia zit de maat 2 al krap! :D heb nog 2 pakken van kruidvat in maat 2 en dan staan er pampers maat 3 klaar :) die zitten nog wat ruim maar zitten echt beter dan maat 2. Maar Leia heeft een lekkere spekbuik.. 1 krijg ik echt niet meer aan denk ik!

3 uur heeft mevrouw geslapen en moest haar echt wakker maken! Maar gedaan want het was 4 uur na laatste voeding..
pi_86790990
Oh wauw Orea! Isabel slaapt altijd maar een uurtje maximaal, en dan weer een uurtje wakker enz..

Pessie, het is niet echt koud vandaag toch? En wind is er ook nauwelijks dacht ik? Ik zou ook zo zonder mutsje naar buiten zijn gegaan hoor.. Maar wij gaan niet, want ik ben ontzettend verkouden en mevrouw heeft prikken gehad vanmorgen en is toch wel jengelig.. }:|
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:12:08 #160
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86791016
Oh Noortje heeft echt minibillies, die zit nog in maat 2, die maak ik op en dan gaat ze wel over naar maat drie maar twee past nog prima. Wel last van een volle luier trouwens 's nachts.
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:23:33 #161
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86791541
Minibillies check! We zitten nog in maatje 1 O+
Vanmorgen naar het cb geweest, ze weegt nu 3945 gram en is 53,5 cm O+ Dat is weer 310 gram gegroeid in een week *O*
Ylana
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:52:26 #162
259886 pessie
pi_86792693
Nathan heeft vandaag trouwens een jumpsuit maat 62/68 aan. Zit nog wel ruim maar ja...

En Leia al naar maat 3 :o wat gaat dat snel! Maar Nathan is lang en slank. In het ziekenhuis woog hij 4.6 kilo. 's Nachts heeft hij een maat 2 luier aan zodat we em tijdens de nachtvoeding niet hoeven te verschonen. Had ik dat vanochtend nou maar wel gedaan :') . Maar alles is weer schoon! Wilde het op het balkon hangen maar a. dan moet ik via Nathan's kamer, b. het regent }:| dus nu heb ik een schone natte was
pi_86794452
Maarja Leia is al bijna 6 kilo :D en Mereltje dit was ook voor het eerst dat ze zo lang sliep hoor! Heb ook liever dat ze overdag iets minder slaapt en dan vannacht iets langer ;)

'S nacht heeft ze idd de maatjes 3 al aan, dan verschoon ik haar rond 10 uur en dan weer rond 6 en dat redt ze (nog wel)
pi_86799376
Ze ligt weer op me. :')

Net weer alles ondergespuugd.
pi_86801242
Hier hetzelfde, alleen ligt E in haar bedje. Maar slapen, ho maar. :{w Het arme schaap is helemaal uit haar ritme.
pi_86801388
Agos... spokende dames.. tot nu toe gaat het hier goed.. moesten vanmiddag echt even de stad in, maar ze deed haar slaapje in de wagen... precies toen we thuiskwamen werd ze wakker en kon ze zo aanschuiven :Y)

En vanaf 6 uur ligt ze er weer in... slapend :o ben heel benieuwd wat ze vannacht gaat doen.. Ga haar er met max. een half uur wel uitplukken, anders heeft ze te weinig voedingen gehad en dan weet ik zeker dat ze vannacht vaak gaat komen :+
  vrijdag 24 september 2010 @ 19:48:23 #167
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86802210
Orea, bijna 6 kg??? N. (vind afkorten denk wel relaxt) is net 6 kilo. Jeeeetje, echt slagroom he!
pi_86803428
Ja :D erg hè? Ze komt gemiddeld zo'n 400 gram per week aan :X (dat trekt als het goed is binnenkort weer bij ;)) vorige week maandag (dus bijna 2 weken terug) was ze op het CB 5240 zoiets.. en afgelopen maandag thuis zat ze rond de 5700 gram... :D

Nou is mijn man ook groot (1.88) en stevig! Ik normaal (1.70 en momenteel stevig door nog zwevende zw. kilo's :P) jij bent ook mega slank en niet zo groot, toch?

Leia lag net wat te pruttelen, dus ik haar eruit gehaald (ze had wat gespuugd.. arm ding) was haar aan de Pacco aan het halen en mevrouw deed ogen weer dicht en dacht: doei! Maar ik wil dat er overdag niet meer dan 3 a 4 uur tussen de voedingen zit, anders haalt ze dat 's nachts in.. Dus ik haar eruit gehaald, ze heeft even 5 minuten gedronken en echt diepe coma nu nog :o

Ze mag even bij M. liggen nu en dan ga ik haar zo weer proberen aan te koppelen! Slaapkopje :D (en als ik zie dat ze zo 3 a 4 uur kan blijven liggen vraag ik me echt af of ze misschien op haar eigen kamer langer zou slapen omdat ze geen last heeft van onze geluiden, zoals het oerwoudzagen van meneer (oerwoudzagen is understatement :X) maargoed, first things first, eerst dit ritme maar eens standaard maken
pi_86803555
Mijn kinderen slapen juist lekker door het snurken. Als het te stil is worden ze allebei wakker.

Ik ben heel benieuwd naar het gewicht van leyla. Maat 1 luiers passen nog wel gewoon, maar ik heb al 4 pakken maat 2 dus ik ga geen pak maat 1 meer kopen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:26:46 #170
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86803917
Orea, alleen maar fijn hoor! Ik merk meteen aan mijn meisje als ze een beetje ziekig is geweest. Ze heeft gewoon niet zoveel reserve. Ik ben niet zo heel groot, 1.74 en ietsie te dun, probeer de kilo's nu weer aan te eten en dat lukt gelukkig wel een beetje. Vriend is niet heul lang, 1.84 en niet heul slank, gewoon. N. is dan al wel 66 cm, dat is dan wel weer bovengemiddeld, gewicht dik ondergemiddeld haha.

Noortje slaapt heerlijk op haar eigen kamertje, toen wij haar nog inbakerde sliep ze overal, dat is wel het nadeel van niet meer inbakeren, uiteindelijk hebben wij dat meer heel even gedaan.
pi_86804010
Leyla heeft geen eigen kamer. In een volgende huis zou ik zelfs nog overwegen om de meiden bij elkaar te leggen, omdat ze gewent zijn om met meer mensen te slapen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:33:17 #172
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86804191
Ik vond het ook wel knus, met Noortje op onze kamer, maar vriend deed geen oog dicht. Toen ze eenmaal op haar eigen kamer lag, deed ie ook weer geen oog dicht, ging om de haverklap kijken of ze het nog wel deed.
Nu wordt ie er niet meer wakker van...... das minder....
pi_86804433
Ik vind het vooral nog makkelijk met de nachtvoedingen :) ik verwacht niet op korte termijn dat ze gaat doorslapen (hoeft ook niet.. iets langer slapen zou fijn zijn, maar ergens is het nog wel knus..) dus dan is het wel fijn dat ik er niet uit hoef!
pi_86804774
Hier hebben we Lisa na 2,5 à 3 weken 's nachts naar haar eigen kamer gebonjourd. :') Overdag vanaf dag 1 al trouwens. Ik wilde niet dat ze zou wennen aan bij ons slapen ivm niet meer naar haar eigen kamer willen straks (waarschijnlijk onzin, maargoed). Eigenlijk is het de "schuld" van meneer dat het zo lang geduurd heeft voor ze snachts naar haar eigen kamer ging. Als het aan mij had gelegen was het gelijk gebeurd.
Nu slapen we gewoon met de deur open en dat gaat prima! Ze maakt ons (bijna) nooit wakker 's nachts, maar dat is al zo vanaf 1,5 week oud, dus we mogen niet klagen. Als we er in totaal 5 keer zijn uitgeweest heb je het wel gehad. Luxe ja...

Tico, is er een reden dat Leyla zoveel spuugt? Het lijkt me heel sneu voor 't meiske. ;(
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:46:44 #175
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86804783
Noortje is nu ruim 5 maanden en die slaapt nog niet door. Omdat ik helaas heb moeten stoppen met de bv is het nu wel handig dat vriend haar haar flesje op haar eigen kamertje kan geven. Ik moet hem nog wel wakker schoppen dus wakker word ik toch wel.
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:51:44 #176
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86804987
oooh Nikki wat een heerlijkheid! Slaaaaaapen, oh, gewoon eens 6 uur achter elkaar slapen, wat heb ik daar zin in.

Tico, ik was ook wel benieuwd of er een reden is voor het spugen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:54:11 #177
259886 pessie
pi_86805115
Nathan heeft vandaag 4 keer een half uur op zn kamer geslapen. Vind ik al best goed! Hij is alleen wel echt moe omdat hij wat te weinig geslapen heeft. Hij heeft wel veel gedronken dus straks zit er alleen maar achtermelk in. Ben benieuwd hoe laat hij vannacht/morgenochtend komt!
Wat betreft slapen bij ons, hij blijft bij ons totdat hij standaard slaapt van 22.30 tot een uur of 7. Daarvoor vind ik het nog nacht en blijft ie lekker bij ons. Iedere keer 3 deuren door en weer terug naar bed en vervolgens hem weer naar bed heb ik echt niet zoveel zin in.
pi_86805144
Dat is inderdaad soms wel lastig, dat ik de enige ben die haar 's nachts kan voeden (ja het kan anders maar dan moet ik kolven.. en ik ben tot januari thuis dus vind het onzin dat M. nu 's nachts eruit zou moeten..)..

Nou, ik weet het even niet, maar mevrouw ligt nog in coma :? heb haar wel rond 8 uur iets geforcefeed ;) dus tis niet zo dat ze nu zonder voeding zit vanaf 5 uur, maar jemig..! Zo maar eens pyjama aandoen, en kijken of ze daar wakker van wordt, en dan eens lekker voltanken...
pi_86805261
Ja het spugen kan ik vast een naampje voor krijgen. Feit is dat er nu eenmaal kindjes zijn die wat meer spugen dan andere. Ik ga niet lopen kloten met indikken van voedingen en zolang ze geen pijn heeft van het spugen is het best zo. Het is vervelend omdat we wat vaker moeten verkleden. Zolang ze goede natte luiers heeft hoeft er van mij niet direct een arts naar te kijken.
pi_86805274
Becky dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik was het na 1,5 week 's nachts voeden al zat. :@ Gelukkig was Lisa het met me eens en sliep ze ineens gewoon van 11 tot 6 door na 1,5 week.
Nu ben ik er zó ontzettend blij mee. Ik werk 40+ uur en dan kun je je nachtrust wel goed gebruiken moet ik zeggen.
Krijgt Noortje trouwens iets van rijstebloem of voeding voor hongerige babies in de laatste fles. Het is geen wondermiddel, maar het zou kunnen helpen om haar net wat langer een vol gevoel te geven.

Je hebt helemaal gelijk Tico! Als moeder heb je snel genoeg door of er echt iets niet klopt. En zolang de luiers nat zijn is 't natuurlijk oké. Maar voor 't meiske is 't wel sneu. ;( Ik hoop dat 't snel beter gaat met het spugen
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:04:23 #181
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86805678
Ik werk officieel 32 uur maar kom bijna altijd wel uit op 40. Ben wel pas net begonnen met werken en merk dat ik het nu al weer minder zwaar vind als in het begin.
Noortje krijgt er nog niets bij, we zijn net een week over op volledige flesvoeding, ze drinkt s avonds wel altijd haar fles leeg, en we proberen 's nachts nu af te bouwen maar ik vind dat zo zielig, dan gaat ze met honger weer slapen. :(
Ik weet niet of die hongerige babyvoeding uit maakt. Of rijstebloem, ik vind het 'bijvoeding' en daar wil ik eigenlijk nog mee wachten tot 6 maanden.
pi_86806109
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:04 schreef becky27 het volgende:
Ik werk officieel 32 uur maar kom bijna altijd wel uit op 40. Ben wel pas net begonnen met werken en merk dat ik het nu al weer minder zwaar vind als in het begin.
Noortje krijgt er nog niets bij, we zijn net een week over op volledige flesvoeding, ze drinkt s avonds wel altijd haar fles leeg, en we proberen 's nachts nu af te bouwen maar ik vind dat zo zielig, dan gaat ze met honger weer slapen. :(
Ik weet niet of die hongerige babyvoeding uit maakt. Of rijstebloem, ik vind het 'bijvoeding' en daar wil ik eigenlijk nog mee wachten tot 6 maanden.
Waarom bouw je dan af als ze honger heeft? Je mag flesvoeding ook op verzoek geven he?
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:37:39 #183
259886 pessie
pi_86807306
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waarom bouw je dan af als ze honger heeft? Je mag flesvoeding ook op verzoek geven he?
Ik had begrepen dat dat niet mag omdat er een kleine hoeveelheid natrium in flesvoeding zit.
pi_86807549
Dan mag het alsnog op verzoek hoor! Als je maar niet boven een bepaalde hoeveelheid op een dag uitkomt! Dat is het enige verschil, borstvoeding mag je onbeperkt geven.

We hebben er één eindelijk wakker :D even omkleden in een frisse kamer et voila! En dan nu maar aftanken :P
pi_86807552
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:37 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat dat niet mag omdat er een kleine hoeveelheid natrium in flesvoeding zit.
je mag niet boven een bepaalde hoeveelheid komen. Maar of je nu 6x 100cc geeft of 4x 150cc maakt allebei 600cc totaal. Kindjes geven vaak zelf aan dat een fles meer of minder nodig is.
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:45:43 #186
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86807664
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou omdat ze dan teveel krijgt, 5 volledige flessen ad 180/6 en dan ook nog s nachts een fles is eigenlijk te veel. Nu laat ze 's ochtends wat staan, soms best veel en eigenlijk zou het zo moeten zijn dat ze ipv 120 's nachts en 80 ml 's ochtends alleen 200 ml 's ochtends zou moeten. Maar ik denk dat we dat afbouwen nog maar even achterwege laten want ik denk dat ze dat nog hard nodig heeft.
pi_86807761
Krijgt ze echt teveel? Ook als je wat ze laat staan van het totaal aftrekt? Zo ja, dan kun je misschien overleggen op het cb om forte voeding te gaan geven.
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:56:18 #188
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86808213
Ja ze krijgt wel te veel dan, met aftrek toch 1100 ml op sommige dagen. Ik wil eigenlijk met het afbouwen in de nacht ook even afwachten wat het cb zegt. Evenals bijvoeding etc etc.
Daar moeten we de 4e oktober heen.

Wat was bv toch makkelijk.....
pi_86808337
Je hebt gewoon een hongerlapje!
Kaart het gewoon aan bij het cb.
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:18:31 #190
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86809334
Ze heeft wat in te halen, bv was niet genoeg dus nu kan ze eindelijk wat reserve opbouwen.
pi_86809434
Ja maar het is wat pessie zegt, het gaat erom dat teveel niet goed is voor de nieren. Daarom is er speciale voeding voor de kindjes die meer honger hebben.
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:27:01 #192
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86809757
Ja dat weet ik, hou me er over het algemeen ook wel aan. Ze krijgt dan in d'r laatste fles ietsie meer of minder. Maar ik ben zo blij dat ze nu ook echt groeit, en dan meer dan 100 gram per week ipv max 50 gram per week.
4 oktober gaat vriend met mijn vragenlijstje naar het cb.
pi_86810558
Mijn baby was net even wakker om vol te tanken en is inmiddels alweer diep in coma-land... ik ben heel erg benieuwd wat ze vannacht gaat doen :o

Ik ga haar nog een schone broek geven en hopen dat ze nog even wil tanken in bed en dan maar slapen... Truste, hoop ik ;) :W
pi_86810773
Trusten Orea en Leia! :z
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:49:03 #195
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86810809
Slaap lekker! En tankze.
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:57:10 #196
259886 pessie
pi_86811194
Welterusten!

Ook Nathan ligt afgetankt te slapen. Zo lief, heb vanavond foto's gemaakt waarop papa en Nathan samen naar Top Gear kijken O+
pi_86811272
Leyla is ook afgetankt, maar nog wat onrustig. Ik hoop een goede nacht.
pi_86819423
En hoe hebben Leia en Leyla geslapen?

Vannacht heeft de mijne voor het eerst op haar eigen kamer geslapen, van 10 tot 8! :o En ze werd me toch gezellig wakker, heeeeel anders dan bij ons in de wieg. We maken te veel lawaai dus ;)
pi_86820544
Prima, als madam zo doorgaat heeft ze geen nachtvoeding nodig... voor die 6 verdwaalde slokken die ze drinkt in de nacht kan ze ook prima op mn pink zuigen en weer gaan slapen.
pi_86820689
Leia kotste en pieste zich nog even lekker helemaal onder toen ik haar klaar ging maken voor de nacht, dus die kreeg nog een late night bad :P ze sliep om 23.15 en rond 1.45 was ze wat aan het pruttelen (neus enzo) dus aai over bol en ze sliep weer.. en kwam toen om: 3.45 :o

Tanken en teruggelegd, en toen heeft ze nog van 4 tot 7 geslapen! Weer even wat gedronken en kon ik haar lekker nog even zonder Pacco op haar buik in bed leggen.. toen kwam ze rond 8.45 nog voor wat drinken...

En nu ligt ze er weer in! Pacco zit in de was, dus heb even een laken wat strakker gedaan en ze slaapt :o

*O* *O*

Wow Mor, wat lekker!! dus jullie hebben ook wel een lekker nachtje gemaakt of was je steeds wakker om te checken of ze wel sliep enzo? ;)
pi_86820752
lekker tico en Morretje!

hier was t 6.30
gisteravond is floris bij oma geweest.
was wel even wennen voor m :) hij ziet deze oma minder dan mijn moeder. hij heeft wel een beetje geslapen. flesje drinken doet ie niet van harte. even kijken voor een andere fles. en k had niet genoeg gekolfd dus ook poeder meegegeven en dat drinkt ie dus beter uit de fles

mijn zus kwam erachter ook dat floris graag op zn zij ligt. die heeft voor tim zo'n zijliggingskussen en daar had ze floris opgelegd en hij sliep zo. op zich logisch, toen hij net geboren was krulde hij zich zo op dat ie op zn zij lag als k m in bed legde.

oh ja en k heb bedacht dat we 1voedingvoor kv vervangen.
pi_86821454
Welke voeding ga je vervangen? Specifieke reden voor?

Wij gaan straks pasfoto's met het mupke laten maken :D ik ben heel erg benieuwd!

En dan ga ik vandaag of morgen ook maar eens mijn kast uitbaggeren, want de helft aan zw. kleding flubbert! Al ben ik nog (lang) niet op gewicht dus ben benieuwd wat ik van voor de zw. nog pas.. maar ik wil weer iets meer keuze hebben! (al is het soms lastig met BV! Had net mijn favo jurkje aan O+ maar het shirt wat ik er altijd onder heb moet ik echt omhoog vouwen, niet handig als er een jurkje overheen zit :') dat soort dingen)
pi_86821552
welke voeding weet ik nog niet
en de reden omdat we dus moeten oefenen met het flesje, ik niet in 1 keer genoeg kolf voor 1 voeding en geen zin heb meerdere keren te kolven.
En ergens vind ik t ook wel prettig :@

ben benieuwd naar Leia's pasfoto O+

Oh ja en gisteren liet mijn schoonmoeder het schema van mijn schoonzusje zien.
Er zit daar duidelijk ritme in, alleen iets te strak naar mijn zin...
Staat dus echt zo van: 6 uur, wakker maken voor fles, daarna weer naar bed, zo en zo laat de gordijnen omhoog doen enz...
pi_86822314
O+ O+

Kloon van Papa!
pi_86822454
Orea, ik was dus inderdaad om half 5 wakker :P En ik denk dat ze om 8 uur ook van ons wakker werd, want ik was al sinds half 8 wakker en stomverbaasd met Ravage aan het praten :+

Zonde eigenlijk he, dat je bepaalde kleding nu minder makkelijk aan kunt, m.n. door de bv. Maar goed, volgend jaar is alles al weer anders natuurlijk.

En Leia op de pasfoto! ^O^ Ben benieuwd. -edit- mooi poppie heb je daar

Son, das wel een heel strak ritme van je schoonzus!

[ Bericht 2% gewijzigd door Morretje op 25-09-2010 11:43:17 (scherm te lang open) ]
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:47:27 #206
259886 pessie
pi_86822581
Mooie foto van Leia! En wat fijn die uren vannacht!!! Zo begint het, wacht maar af!

Son, heel strak schema van je schoonzus. Maar ik heb ook vriendinnen die zo'n strak schema houden voor hun kind. Ze vinden mij dan zielig omdat ze denken dat Nathan niet slaapt.

En vanochtend was het 6.15 :o en toen werd ik wakker van wat gesmak. Dus op mn gemak naar de koelkast gelopen, tepelhoed gepakt, luier en doekjes pakken, even wachten totdat hij zn ogen open had luier verschoont en uiteindelijk zonder gehuil of krijsen om 6.30 aangelegd :o . Hij wilde wel beide kanten :P .
pi_86822685
ook hier maar Leia O+

morretje inderdaad!zou niets voor ons zijn. ik leef niet zo op de klok.

floris heeft zn tong ontdekt trouwens :D hij steekt m uit als ie lacht haha O+
pi_86823046
Ik moet ook altijd kijken hoe lang ze al weer wakker is voor ik denk dat ze misschien wel eens zou willen slapen :+

Pessie, dat klinkt ook fijn zeg, jouw nacht!
pi_86823595
Ik meld me hier ook eens met O+ Anne O+ (17-09-2010).

We hebben een heel heftig weekje achter de rug. De bevalling verliep eigenlijk best vlotjes, maar daarna begon het gedonder. Mevrouw wilde niet drinken aan de borst en in het ziekenhuis hebben ze dat slecht begeleid, waardoor mijn productie maar niet op gang kwam. Anne was na twee dagen al meer dan 10% afgevallen, maar mocht toch naar huis.
Eenmaal thuis bleef de BV een drama en moesten we gaan bijvoeden met fingerfeeding en gaan kolven, wat ook voor geen meter werkte. Daarbij kwam dat ons poppetje erg geel begon te zien, op een gegeven moment zelfs oranje. Ze was érg sloom, sliep eigenlijk gewoon de hele dag. Op dag 4 is er bloed afgenomen en toen bleek dat haar bilirubinegehalte inderdaad veel te hoog was, dus 's avonds lag ze weer in het ziekenhuis onder de UV lampen.
Dit bleek gelukkig al snel goed aan te slaan, want haar bilirubinegehalte daalde meteen. Maar op dag 6, toen we dachten dat ze de volgende dag wel naar huis zou kunnen, kregen we nog even een behoorlijk schrikmoment. Uit het bloed van het hielprikje was namelijk een afwijking geconstateerd die kon duiden op een zeer zeldzame en heftige stofwisselingsziekte. Er moesten weer diverse buisjes bloed afgenomen worden voor verdere controles in het Radboud ziekenhuis en daar zijn ze bijna een uur mee bezig geweest, arm meiske.
Na een onzekere 24 uur kwam er op dag 7 gelukkig goed nieuws uit het Radboud; de uitslag bleek vals positief en ons meisje heeft dus geen stofwisselingsziekte. Uiteindelijk mocht ze de volgende dag, gisteren dus, naar huis.

Ik ben uiteindelijk ook gestopt met de BV, dat kostte me in combinatie met alles echt teveel energie. Wel heel jammer natuurlijk, maar gelukkig kan ik er wel vrede mee hebben.
En hopelijk kan het grote genieten nu beginnen, want het was wel een emotionele rollercoaster.

Ons mupke:
pi_86823985
Welkom fannetje en anne!
jeetje fannetje wat een gedoe zeg! fijn dat ze weer thuis is.
wat een mooi meisje zeg!
gelukkig heb je vrede met t stoppen met de bv. kan me voorstellen dat t allemaal veel moeite is als er nog allemaal andere dingen spelen.

floris slaapt. echt binnen 5minuten was ie weg. t was even met mij spelen, in de box, geeuwen --> naar bed. armpjes onder de deken, heel even miepen en toen was t stil :o
we wilden vandaag een pacco halen, maar us dus niet nodig als zn armen onder de deken zitten.
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:16:14 #211
259886 pessie
pi_86825456
Fannetje welkom met Anne! *O* *O* *O*
Ik snap dat je gestopt bent, soms is bv opstarten gewoon heel moeilijk en als je dit alles er dan nog bij hebt is het gewoon veel te veel. Fijn dat je er vrede mee hebt.

Heb ik nog niet eens verteld dat ie daarna heeft geslapen van 7.30 tot 10.30? :+
* pessiezo trots

Son, ik stop ook altijd Nathan's handjes onder de deken, dan maait ie zichzelf niet zo wakker, wel haalt hij altijd zn rechterarm er weer uit, maar daar heeft ie minder last van omdat hij meestal naar links draait met zn hoofd tijdens zn slaap.
pi_86825960
Fannetje, welkom! Wat een popje O+

Nou pasfoto gemaakt, mevrouw viel steeds in slaap :D en de fotograaf was een beetje, euhm, apart.. Die stond met een Ernie te bléren, en maar te roepen LEIA LEIA LEIA :?

Geloof dat zijn perceptie van wat een 8 weken oude baby begrijpt niet helemaal klopt...

Maargoed, wel een foto van Speklap O+ scanner maakt hem wat donkerder, maar dan heb je een idee :D

pi_86826001
Oh en Leia's handen onder de dekens werkt niet :P mevrouw heeft ze er binnen 3 seconden uit! Heb haar nu in een laken gewikkeld/gebakerd, kan ook! :P
pi_86826018
nathan en floris en nathan hebben t zelfde gedaan :)
floris werd om half 7 wakker. en daarna vsn 7 tot 10 geslapen. toen vsn half 11 tot half 12.
en tien weer om kwart over 12 weer :)
slaapkop O+
en die armpjes werkt echt. hij slaapt nog steeds.
wat me trouwens op is gevallen, floris slaapt 12uur s nachts, met voedingen ertussen. daarna is hij wakker wakker
pi_86826075
oh hij wordt nu wakker :)
foto vsn Leia O+
echt schattig!
pi_86826207
Het verbaast mij ook hoeveel ze kunnen slapen hoor (en hoe weinig ze dus eerst sliep toen ik haar beneden hield :X) gisteren heeft ze echt van 18:00 tot 22:30 geslapen (met even force-feeden tussendoor) even bad en toen van 23.15 tot 03.45 en daarna gewoon weer door!
pi_86826470
hoe je dan merkt dat ze t echt nodig hebben. hij is ook gelijk een stuk vrolijker vandaag :)
pi_86826538
:Y minder jengelig en meer lachen en relaxed om zich heen kijken (en sinds een week ofzo wordt ze helemaal dolenthousiast van haar mobiel, met 1 been ligt ze dan te trappen en te doen O+)
  zaterdag 25 september 2010 @ 15:05:27 #219
259886 pessie
pi_86829162
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:32 schreef Sonnetje85 het volgende:
nathan en floris en nathan hebben t zelfde gedaan :)
floris werd om half 7 wakker. en daarna vsn 7 tot 10 geslapen. toen vsn half 11 tot half 12.
en tien weer om kwart over 12 weer :)
slaapkop O+
en die armpjes werkt echt. hij slaapt nog steeds.
wat me trouwens op is gevallen, floris slaapt 12uur s nachts, met voedingen ertussen. daarna is hij wakker wakker
Dat doet Nathan dus al weken he! Nu alleen nog van 20.00 tot 8.00 maar goed, eerst maar es leren dat ie in zn eigen kamer slaapt :') . Vandaag helpt manlief me, is wat makkelijker omdat mn hart al week wordt bij enkel piepen :') .

En ik ben langzamerhand zwangerschapskleren uit mn kast aan het verwijderen, en heb vandaag voor het eerst een niet-zwangerschapsbroek aan *O*
  zaterdag 25 september 2010 @ 15:11:59 #220
259886 pessie
pi_86829332
oh ja, Cantare, wat is de verhouding voor het maken van zoutoplossing? Mn druppelaar die ik had meegekregen uit het ziekenhuis is leeg ;( .
pi_86829642
Nu de afgelopen 2 slaapjes waren knudde, omdat de Pacco lag te drogen en het bleek dat ze zich gewoon weer uit het laken had gewurmd! Maaaaar hij was net droog, heb haar ingewikkeld.. Kreeg tijdens het aantrekken van het ding een mega grote glimlach en eindelijk.... SLAAP! O+

Pessie, je kunt het ook met BV druppelen hè, of had je dat al geprobeerd?
pi_86830833
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 15:11 schreef pessie het volgende:
oh ja, Cantare, wat is de verhouding voor het maken van zoutoplossing? Mn druppelaar die ik had meegekregen uit het ziekenhuis is leeg ;( .
Uhm, geen idee, ik heb Otrivin Baby gekocht. :)
pi_86833934
Fannetje en Anna, welkom! *O* Wat een heftig verhaal, gelukkig bleek alles achteraf mee te vallen. :*

Orea, wat heb je toch een heerlijk speklapje! O+

Son, heb je Tommee Tippee flessen al geprobeerd voor Floris? Lijkt erg veel op een tepel, dus misschien dat Floris "erin trapt".

Ik heb hier 'n ziek klein meisje. Gisteravond half 12 ineens keihard huilen. ik haar even een schone broek gegeven. Ze zou net weer naar bed gaan toen ze ineens moest overgeven. Het liep zelfs uit haar neusje. Ze had een beetje verhoging, dus zetpil erin en naar bed. De hele nacht niet meer gehoord en vanmorgen had ze 36.8, dus weer helemaal oké. Alleen ging ze gedurende de dag weer steeds warmer aanvoelen en nu had ze net 38.3. ;( 't Gekke is, ze slaapt wel wat meer, maar ze is nog net zo vrolijk als anders, gekkie! Als ik niet zou weten dat ze koorts heeft zou ik zeggen dat er niets aan de hand is. Ook alle flessen gaan helemaal leeg en ze heeft sinds gisteravond niet meer gespuugd. Gelukkig maar.

Als haar koorts zo blijft geef ik haar geen zetpil, die koorts heeft ze nl. niet voor niets, het is ergens goed voor. Vanavond maar even zien hoe het gaat. Nu ligt ze hier lekker in het grote bed van papa en mama te slapen. Muppie. O+
pi_86834167
Agos, arme Lisa ;( sneu hè! Als die kleintjes ziek zijn! Ik hoop dat je snel opknapt!! :*
pi_86834441
nikki die flessen had ik :)
juist om die reden, maar trapt ie niet in ;)

beterschap voor lisa!
pi_86834792
Valt me wel op dat bij Tommee Tippee, ze heel makkelijk (te makkelijk naar mijn idee) uit de speen drinken! Ik heb alles ervan, maar vind het toch pas wat geschikter als ze iets ouder is.. Bij de Medela zat een slowflow breast achtige speen, ziet er wel uit als een 'gewone' speen, maar ze moet er net zo voor werken als aan de borst..

Nooit geen problemen mee gehad (maar ze krijgt al vanaf 4 weken af en toe BV met de fles.. dat fingerfeeden met meer dan 60ml per keer wordt je snel zat ;))
pi_86835199
Oh Son... euhm Nuby heeft volgens mij ook nog iets tepelachtigs, maar wellicht is dat nou nét waar Floris niet intrapt. Succes met zoeken!

Orea, ik heb helemaal niet het idee dat het Lisa gemakkelijk afgaat. Ik ben zelfs al sneller naar speen 2 overgestapt omdat 't arme ding er bijna niets uitkreeg. Ze kreeg overigens wel voeding waar JBPM in zat, dus daardoor was het wel iets dikker dan normale voeding natuurlijk.
pi_86835850
bij floris gaat t juist niet snel t drinken uit de fles. hij probeert m de hele tijd eruit te werken...en wordt boos dat er niets uitkomt, is best zielig, want hij doet zowat een uur over 110cc...
pi_86835950
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
bij floris gaat t juist niet snel t drinken uit de fles. hij probeert m de hele tijd eruit te werken...en wordt boos dat er niets uitkomt, is best zielig, want hij doet zowat een uur over 110cc...
Hij moet het nog leren. Sommige kindjes doen daar iets langer over.

Ik heb gewoon een fles van avent, maat Leyla pakt ook de fles niet, omdat ze niet weet wat ze ermee moet. Maar das gewoon oefenen en blijven aanbieden.
pi_86835999
Son, in principe moeten ze het binnen 30 minuten op hebben. Nu is het voor Floris natuurlijk anders omdat hij anders BV krijgt en de fles vreemd is, dus hij zal vast even moeten wennen, maar een uur is wel heel lang.
Sneu voor 't mannetje dat hij boos wordt omdat hij er niets uit krijgt. ;(
pi_86836662
Hier ook de Nuby fles, maar misschien gaat dat ook te langzaam voor Floris, heb ook de Avent fles maar dat gaat hier weer iets te snel.
pi_86837114
Dus ik moet maar mazzel hebben met mijn beeb? Echt, die maakt het volgens mij niet uit hóé ze iets krijgt, als ze het maar krijgt :@ (maarja niet voor niets 2 kilo in 2 maanden aangekomen natuurlijk :D)
pi_86837388
die van mij is ook zoveel gegroeid hoor :) maar flessen zijn zn hobby niet :)
komt vanzelf goed, regelmatig oefenen
pi_86837886
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:06 schreef Orea het volgende:
Dus ik moet maar mazzel hebben met mijn beeb? Echt, die maakt het volgens mij niet uit hóé ze iets krijgt, als ze het maar krijgt :@ (maarja niet voor niets 2 kilo in 2 maanden aangekomen natuurlijk :D)
Die van tankt zich liever in 5 minuten aan de borst af dan dat ze met een fles wordt gepest. Maar ze moet er toch aan geloven... Nog een weekje ofzo en dan gaan we toch echt dagelijks oefenen.
pi_86838089
Het enige wat ik merk als ze een flesje krijgt is dat ik er zo 150 ml in krijg, bij wijze van.. Ze blijft gewoon drinken! Ze had nu 2 weken geen flesje gehad en net voor het eerst weer en dat gaat echt prima!!
  zaterdag 25 september 2010 @ 20:56:47 #236
259886 pessie
pi_86840467
Nathan doet et prima met de Avent fles, maar die heeft hij gehad vanaf dag 2 en kennelijk is hij het dus niet verleerd (hij kreeg de fles omdat hij zn tong niet goed deed en hij met de fles kon oefenen waar zn tong moest zijn). Wel druppelt papa een beetje melk in zn mond vanuit de speen zodat Nathan weet dat er iets uit kan komen, daarna drinkt hij volgens mij prima.

Hm, mn zoon heeft nu al een tv verslaving... Niet gek met zo'n papa. Hij speelt er wel bij met zn boekje.

Cantare ik dacht dat jij de zoutoplossing zelf had gemaakt, wie was het dan? Volgens de kinderarts in het ziekenhuis mocht Nathan geen Otrivin baby omdat er xylometazoline in zit en dat niet mag beneden 3 maanden.
pi_86840839
Pessie, je kunt borstvoeding in zijn neus druppelen! Werkt prima..! Ook heb je van VSM een neusspray voor baby's, op homeopatische basis. Leia had 's nachts zo'n snotneus dat BV niet eens meer hielp (overdag wel!) en die VSM spray werkt wel super!
pi_86840938
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 20:56 schreef pessie het volgende:
Nathan doet et prima met de Avent fles, maar die heeft hij gehad vanaf dag 2 en kennelijk is hij het dus niet verleerd (hij kreeg de fles omdat hij zn tong niet goed deed en hij met de fles kon oefenen waar zn tong moest zijn). Wel druppelt papa een beetje melk in zn mond vanuit de speen zodat Nathan weet dat er iets uit kan komen, daarna drinkt hij volgens mij prima.

Hm, mn zoon heeft nu al een tv verslaving... Niet gek met zo'n papa. Hij speelt er wel bij met zn boekje.

Cantare ik dacht dat jij de zoutoplossing zelf had gemaakt, wie was het dan? Volgens de kinderarts in het ziekenhuis mocht Nathan geen Otrivin baby omdat er xylometazoline in zit en dat niet mag beneden 3 maanden.
zelf maken: 1 liter water met 8 gram zout koken.

Otrivin baby bevat trouwens gen Xylo hoor
http://www.efarma.nl/PAGES/ItemInfo.asp?ItemID=13675222

[ Bericht 8% gewijzigd door Vicky op 25-09-2010 21:15:26 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86852520
Zo kijk! Gewoon 1 voeding om half 4 is gewoon voldoende voor madam. Niet bij elke kik uit bed halen dus.
  zondag 26 september 2010 @ 09:30:51 #240
259886 pessie
pi_86852924
quote:
Op zondag 26 september 2010 08:24 schreef Ticootje het volgende:
Zo kijk! Gewoon 1 voeding om half 4 is gewoon voldoende voor madam. Niet bij elke kik uit bed halen dus.
Kinderen. Trial and error.
pi_86853416
lekker is dat he.
heb k ook wel s gedaan, en toen kwam ie 1,5uur later.
vandaag was t tien voor 8 *O*
pi_86853716
Hier was het van 22.45 tot 3.30 :o *O*

Alleen daarna was mevrouw klaarwakker -O- en wij dus ook... maar ze ligt er nu weer in en gaat maar eens even een goed slaapje doen nu, ipv steeds maar een kwartiertje ;)

Maar verder wel :o :o over die eerste ruk!! Bijna 5 uur!!
pi_86854318
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:06 schreef Orea het volgende:
Hier ging het ook heel makkelijk!

Vannacht van 20.00 uur tot 02.45, toen ging ze gelijk weer slapen tot 6.30 ofzo *O* Ik had haar eigenlijk om 0.00 willen voeden zodat ze vanaf dan haar lange slaap zou houden, maar ik was zelf in slaap gevallen. }:| :D Maar ze is dus weer normaal na 2 dagen héél ongezellig en plakkerig en hangerig te zijn geweest. O+ En ik heb weer stuwing. :o
pi_86854390
Oh lekker zeg!! :D al die goedslapende beebs!

Ik heb een protesterende beeb. Ze wil wel volgens mij, maar het lukt niet zo.. ze ligt nog wakker.. Ze protesteert niet echt, alleen soms als ze te lang haar speentje kwijt ik mekkert ze even. Plop ik hem erin en ligt ze weer tevreden te kijken :?

nou ja, zal wel goedkomen! Denk dat ze straks zo moe is dan ze wel in slaap móet vallen..
pi_86854427
quote:
Op zondag 26 september 2010 11:23 schreef Orea het volgende:
Ik heb een protesterende beeb. Ze wil wel volgens mij, maar het lukt niet zo.. ze ligt nog wakker.. Ze protesteert niet echt, alleen soms als ze te lang haar speentje kwijt ik mekkert ze even. Plop ik hem erin en ligt ze weer tevreden te kijken :?
Hier pre-cies hetzelfde (zelfs dezelfde Pacco en speen, zag ik ergens op een foto :+ ). Vannacht viel ze gauw in slaap, maar nu zijn we alweer 20 minuten naar boven aan het lopen om dat ding weer in haar mondje te stoppen. En dat is eigenlijk hoe het meestal gaat. Alleen als ze midden in de nacht komt dan verschoon ik haar niet (als het niet echt nodig is), praat niet tegen haar en houd het een beetje donker. Dat scheelt volgens mij heel erg, dan suft ze zo weer weg ipv dat ze nog heel hieperdepieper om zich heen aan het kijken is.
pi_86854474
Grappig :D

Ik ga haar er zo weer uithalen, want het is al wel weer 3 uur na de laatste voeding. En wil er overdag niet zoveel tussen hebben (dan komt ze tenminste aan genoeg voedingen en kan ze er 's nachts langer tussen laten :+) en dan verwacht ik dat ze straks zo moe is dat ze er binnen een uur weer in ligt.. Ik ben benieuwd!
pi_86856718
Nou dat was met recht VOL tanken :P (ze is sinds een paar dagen ook over naar 2 borsten per voeding! Das nieuw :D) en weer gapen en wegkijken (= moe) dus hop er weer in! Heb 1 keer speentje weer terug moeten ploppen en tis nu al een half uur stil! O+
  zondag 26 september 2010 @ 12:54:20 #248
259886 pessie
pi_86856762
Nathan was wakker van 9.45 tot 12.15. Hij wil echt niet slapen in de kerk, vind alles veel te leuk. Heb hem wel wakker moeten maken toen omdat we weg moesten, maar toen we thuis kwamen meteen weer in bed gelegd en binnen 10 minuten sliep hij!

Cantare en Orea hebben slapende meisjes *O*

En Son wat heeft Floris heerlijk lang geslapen!
pi_86856826
Floris ligt hier ook alweer vanaf half 12 te slapen :')
hoezo hij heeft het nodig
straks naar een verjaardag/housewarming
pi_86857651
Hier heeft madam vanmorgen steeds op M. geslapen en hazeslaapjes in de box, dus die heb ik nu naar de slaapkamer gebonjourd. Hup lekker in dr wiegje, slaapt ze een stuk rustiger. Ze hebben gewoon slaap nodig.
pi_86859522
Hier is het net alsof er boven steeds een deur opengaat :D Ze piept! :D (en slaapt nog steeds O+)
pi_86860436
Ze lig nog steeds te knorren, slaapkamer is echt beter dan de box.
pi_86861292
Mn borsten beginnen wat vol te raken. :') :') En maar doorknorren. :D
pi_86862388
Hier werd er één heel relaxed wakker, heeft gedronken en lag weer in coma :? die ligt er dus ook weer in :D
pi_86863389
floris heeft heel even geslapen op de verjaardag.
normaal gingen we er s avonds heen ivm kinderen.
echt wat een drukte omg, ben k niet zo voor gemaakt nog geloof ik, de horror...

zit nu even rustig te voeden :')
pi_86863746
Er zit er nu een bij M. op schoot te duimen!!! O+ OMG dat ziet er echt heel erg cute uit (en dat gesmak!)
pi_86866244
dat gesmak is lief he O+
ik moet ook altijd zo lachen om t gesmak vsn floris. hij sabbelt op zn vingers, tis echt een kind van zn moeder, ik deed dat ook vroeger :D
  zondag 26 september 2010 @ 17:28:22 #258
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86866352
Ik vind dat duimen/vingers sabbelen ook zo cute O+ Ylana doet het soms en heel af en toe krijgt ze haar duim te pakken maar niet in de klassieke duimhouding.
Ylana
pi_86872780
Ik kon zowaar eten vanavond. De klok stond stil, dus Leyla kon niet stiekem kijken hoe laat het was.

Oh en hier wordt er af en toe op de vingers gesabbeld. Ik heb liever dat ze een duimelotje wordt dan dat er straks een speentje in gaat.
  zondag 26 september 2010 @ 20:43:57 #260
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_86873873
Ik had gelezen dat een speen beter af te leren valt?
Bob steekt vaak een vuist in zijn mond, lomperik :p
pi_86875800
Das wel waar, maar een duim hoef je niet 's nachts in je blote reet ergens achter een bed vandaan te vissen.
pi_86876895
Hier ook lekker geduim en dat ga ik echt niet afleren. Als zij het lekker vindt :)
Jaja, ik weet dat het slecht kan zijn voor d'r tanden, maar ik heb zelf ook erg lang geduimd. Ben er ook vanzelf een keer mee gestopt en heb er nooit wat aan overgehouden.

Mooi dat je rustig hebt kunnen eten Tico. Voortaan alle klokken stil zetten :Y)
pi_86877171
daar hebben ze toch beugels voor :P
als floris gezegend is met mijn gebit (of dat vsn zn vader, maar vooral t mijne) moet er toch een beugel in :')

dat klok verhaal ging hier niet op. maar k kon wel rustig koken en eten eigenlijk ook. sinds ie weer genoeg slaap krijgt jan ie zichzelf ook beter vermaken.
pi_86878178
Fijn dat het beter gaat Sonnetje! *O*

Hier probeert Elise te duimen maar het lukt niet goed, afgezien van een toevalstreffer. Dus hier toch maar een speentje. Is ook makkelijker straks met afleren. Ik werd gek van het terugstoppen, maar sinds ze weer in de Pacco slaapt, ligt ze rustiger en blijft 'ie beter zitten. Soms valt 'ie er héél vaak uit, maar dat is ook wel een teken dat ze nog te onrustig is om te slapen. Als ze eenmaal slaapt dan vraagt ze er niet meer om.

Hier gaat het al de hele dag lekker. Straks om een uur of 11/half 12 nog een keertje voeden en kijken wat ze vannacht doet. :)
pi_86878450
kutfokwet! :( :D :') madammeke is ineens weer wakker
pi_86878628
Hier hetzelfde als bij Cantare! Idd als ze nog te onrustig is kan ik blijven lopen, als ze moe genoeg is om te slapen hoef ik vaak maar 1 keer terug :)

Straks nog even volgooien (al is ze de hele avond flink aan het tanken, hoop dat dat betekent dat ze straks vol genoeg voor de nacht zit :)) en dan hopelijk een lekker nachtje!

Truste vast allemaal ;) ik hoop op een goede nacht voor allemaal!
pi_86879290
floris ligt op bed. hopelijk gaat ie slapen, want dan kan k ook vroeg erin.
in zn wieg slaapt ie t best, maar daar kan k m goed strak instoppen.
overdag gaat ie wel gewoon in zn ledikant, want binnenkort moet ie echt over. hij wordt te groot voor de wieg -O-
ook grappig, ik had altijd zoiets van: baby op zn eigen kamer, maar vind t helemaal niet leuk m naar zolder te doen :)

orea ook weltruste!
pi_86889449
Niet slecht, al zeg ik zelf.. 22.30 tot 3.15 en toen dach ze: feestje! Kotste zichzelf onder van het drukdoen, dus omgekleed.. Toen 50 keer speen erin (gelukkig staat wieg tegen mijn bedkant) en ineens sliep ze! En is nu aan het drinken.. (Niet helemaal wakker maar ik moet zo naar de tandarts)

Dus en sich mag ik niet klagen!
pi_86889513
Mooi Orea, over het speenterugduwen gesproken...

We zijn vannacht begonnen met een poging tot het stoppen van de speen terugduwen 's nachts. Best een onderneming.

Ze valt 's avonds vaak gewoon zonder speen in slaap. Maar om 4 a 5 uur wordt ze wakker en wil ze een speentje. Honger heeft ze nog niet. Dat speentje geven we dan normaal gesproken en dan mag ik daarna dus 's nachts 100 keer de speen terugduwen, totdat ze óf slaapt, óf toch honger krijgt en we opstaan. Het laatste komt eigenlijk bijna niet voor.

Nu heb ik dus besloten dat het vlak voor ik weer moet gaan werken hier een einde aan moet komen. Ik was eigenlijk van plan van de ene op de andere nacht te stoppen. Maar ze was zooooo zielig om kwart voor vijf. Ik heb haar twintig minuten laten huilen en toen vond ik het welletjes. Speentje gegeven. Na vijf minuten was het weer raak. Weer twintig minuutjes laten huilen. Toen sliep ze weer lekker verder tot half zeven, tijd voor een flesje. Morgen weer, maar dan een half uurtje laten huilen en zo iedere dag wat langer. Ik ben benieuwd of ik dat trek. Van mij hoeft ze dus nog helemaal niet helemaal van de speen af, maar ze moet wel ook midden in de nacht zichzelf in slaap kunnen krijgen, ze kan het 's avonds immers ook. En dan is de stap naar volledig stoppen met het speentje natuurlijk helemaal makkelijk. Iemand nog goede tips?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_86890298
Kleintjes hebben gewoon veel zuigebehoefte, daar worden ze rustig van. Als je nu eenmaal met een speentje bent begonnen, waarom wil je er dan nu alweer vanaf?

Jen heeft een speen, en ik zie het niet makkelijk worden om haar er vanaf te krijgen. Om die reden wil ik echt even aankijken of Leyla wel echt een speentje nodig heeft. Als ze haar vingers vaker vindt en daarop lekker gaat sabbelen vind ik dat fijner.
pi_86890669
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:14 schreef Ticootje het volgende:
Kleintjes hebben gewoon veel zuigebehoefte, daar worden ze rustig van. Als je nu eenmaal met een speentje bent begonnen, waarom wil je er dan nu alweer vanaf?

Jen heeft een speen, en ik zie het niet makkelijk worden om haar er vanaf te krijgen. Om die reden wil ik echt even aankijken of Leyla wel echt een speentje nodig heeft. Als ze haar vingers vaker vindt en daarop lekker gaat sabbelen vind ik dat fijner.
Volgens mij staat er letterlijk in dat ik haar er nog helemaal niet vanaf wil hebben? Maar wel van het midden in de nacht 100x speen terug duwen?

Edit: Uiteindelijk wil ik haar er wel voor haar eerste verjaardag vanaf hebben. En eerder mag ook. Maar als dat niet zou lukken vind ik dat ook geen ramp hoor. Ik ben eraan begonnen omdat ik niet wil dat ze gaat duimzuigen en ze wel veel zuigbehoefte heeft.
pi_86891253
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:29 schreef djenneke het volgende:

[..]

Volgens mij staat er letterlijk in dat ik haar er nog helemaal niet vanaf wil hebben? Maar wel van het midden in de nacht 100x speen terug duwen?

Edit: Uiteindelijk wil ik haar er wel voor haar eerste verjaardag vanaf hebben. En eerder mag ook. Maar als dat niet zou lukken vind ik dat ook geen ramp hoor. Ik ben eraan begonnen omdat ik niet wil dat ze gaat duimzuigen en ze wel veel zuigbehoefte heeft.
Maar half / half gaat niet werken..
pi_86891963
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar half / half gaat niet werken..
We zullen zien. Als het niet lukt, dan lukt het niet. Nogmaals, ze mag van mij de hele nacht tutten hoor. Maar de gebroken nachten proberen we gewoon te minderen.
pi_86892095
Overigens heeft ze hem vannacht al maar twee keer uitgespuugd nu ze er langer op moest wachten. Ik zie nu al vooruitgang na dit nachten lang echt tig keer te mogen doen. :)
pi_86892432
nu ben ik blij dat floris geen speen wil :P
overdag heeft ie iets meer moeite met slapen, maar s nachts niet. dan slaapt ie aan 1stuk door. of iig als ie wakker wordt valt ie in slaap.

overdag/a svonds helpt t wel met troosten, maar daarna plopt ie m even hard eruit
pi_86892542
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
overdag heeft ie iets meer moeite met slapen, maar s nachts niet. dan slaapt ie aan 1stuk door. of iig als ie wakker wordt valt ie in slaap.

overdag/a svonds helpt t wel met troosten, maar daarna plopt ie m even hard eruit
Voor het heel even sabbelen mag Leyla op mn pink zuigen... Verder heeft ze er geen behoefte aan.
pi_86892586
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef Sonnetje85 het volgende:

Gelijk heb je. Wij hebben altijd gezegd dat we er niet aan zouden beginnen :@

Maar ja, ons meisje drinkt haar flesje in 7 minuten leeg. En dan houdt ze echt zuigbehoefte over. We hebben ons een week verzet en toen vond ze al haar duimpje. En dat wilde ik perse niet (ik ben zelf een duimzuiger geweest en baal nog van mijn gebit hierdoor, beetje een jeugdtrauma zeg maar). Dus toen werd het toch een speen.
  maandag 27 september 2010 @ 10:47:04 #278
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86892603
Ik moet me echt vaker melden hier.

Dochter heeft hier nooit een speen gehad. Ze had wel enorme zuigbehoefte maar het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'. Het was met name de eerste drie maanden en daarna werd het al veel beter.

Joop gaat ook niet aan de speen hier, die leg ik ook aan als hij wil zuigen. Het is even pittig maar het is de 'investering' wel waard.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_86892606
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voor het heel even sabbelen mag Leyla op mn pink zuigen... Verder heeft ze er geen behoefte aan.
Omdat ze spruw had, mochten we geen pinkjes geven, helaas.
pi_86892618
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef Floria het volgende:
Ik moet me echt vaker melden hier.

Dochter heeft hier nooit een speen gehad. Ze had wel enorme zuigbehoefte maar het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'. Het was met name de eerste drie maanden en daarna werd het al veel beter.

Joop gaat ook niet aan de speen hier, die leg ik ook aan als hij wil zuigen. Het is even pittig maar het is de 'investering' wel waard.
Ja, heel fijn en leuk. Maar niets als je dochter dus spruw heeft.

(En dat grapje duurde dus maar liefst acht weken).
pi_86892647
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:46 schreef djenneke het volgende:

[..]

Gelijk heb je. Wij hebben altijd gezegd dat we er niet aan zouden beginnen :@

Maar ja, ons meisje drinkt haar flesje in 7 minuten leeg. En dan houdt ze echt zuigbehoefte over. We hebben ons een week verzet en toen vond ze al haar duimpje. En dat wilde ik perse niet (ik ben zelf een duimzuiger geweest en baal nog van mijn gebit hierdoor, beetje een jeugdtrauma zeg maar). Dus toen werd het toch een speen.
Ik heb zelf geduimd tot er een beugel in ging en dat is voor mn stiefdochter niet anders geweest. We hebben allebei een mooi recht gebit terug.

Een scheef gebit kan me dus echt heel weinig boeien, dat is een kwestie van 2 jaar beugelen en de boel is weer op zn plaats.
pi_86892784
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb zelf geduimd tot er een beugel in ging en dat is voor mn stiefdochter niet anders geweest. We hebben allebei een mooi recht gebit terug.

Een scheef gebit kan me dus echt heel weinig boeien, dat is een kwestie van 2 jaar beugelen en de boel is weer op zn plaats.
Ook heel leuk voor jou. Ik heb er tot mijn 14de last van gehad. Eén voordeel, ik leerde goed van me afbijten. (Niet letterlijk trouwens, hahaha). Toen kreeg ik een beugel, kreeg ik daar weer gezeur over. Toen heb ik van mijn 16de tot mijn 19de een heel mooi kaarsrecht gebit gehad. En sindsdien is het steeds schever gaan staan, en nóg. Nu is het dus weer een drama, dat gebit van mij. En nu heb ik het geld er niet meer voor over om zo laat weer een beugel te nemen. Ik vind het dus wel heel erg boeien.
pi_86892809
Het is echt een wereld van verschil, slapen in de box vs slapen op haar bedje.

Waarom heb ik dit nooit geprobeerd met Jen??? Misschien was dat de oplossing.
  maandag 27 september 2010 @ 11:03:28 #284
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86893038
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja, heel fijn en leuk. Maar niets als je dochter dus spruw heeft.

(En dat grapje duurde dus maar liefst acht weken).
Niet zo kattig.

Hoe weet jij dat wij spruw vrij zijn of zijn geweest?!
Probeer eens gentiaan violet dat was bij ons altijd voldoende om spruw de kop in te drukken.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_86893074
speen, duim, niks. je kan er over ouwehoeren tot je een ons weegt, maar uiteindelijk maakt zo'n kind het zelf wel uit. selene kreeg een speen, maar moest die niet en pakte haar duim zodra ze kon. die duimt nog. ravi boden we ook speen aan, en die moet geen speen. en ook geen duim. nu en dan vindt hij het lekker om zn mouw over zn duim te doen en daar dan op te vlokken, maar verder niks dat we zien eigenlijk.
pi_86893134
Speen of geen speen, de nieuwe flesvoeding - borstvoeding discussie. >:)
  maandag 27 september 2010 @ 11:08:19 #287
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86893170
Nou je kind maakt het in zoverre zelf uit dat als je geen speen geeft het kind iig niet aan de speen gaat :+

Duimpjes kan je afbinden en of afhakken maar dat geeft zoveel tranen dat je je kind net zo goed zijn gang kan laten gaan en daar heb je dan inderdaad geen zeg in :D
pi_86893391
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef Floria het volgende:
Bedoel je dat ze dan steeds de borst kreeg? Dat was hier niet zo'n goed idee, ze kreeg dan veel te veel melk binnen.
  maandag 27 september 2010 @ 11:18:21 #289
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86893455
Yup ze kreeg steeds de borst. Als het heel vaak was kreeg ze de lege borst en dat ging prima. Blokvoeden.

Met krampen is teveel melk minder gezellig maar anders is het geen probleem.
pi_86893532
Wat een gezelligheid hier zeg :? Hormonen?

Ik heb liever dat ze gaat duimen :P heb ik zelf tot mijn 14e gedaan en manlief doet het nog in zijn slaap :') dus grote kans dat ze het ook doet.. als ze ons gebit krijgt moet ze toch wel aan de beugel! En het scheelt erin ploppen 's nachts! Alleen nu met de Pacco ist wat onhandig :P

Vannacht kon ik blijven ploppen, maar toen ik haar hoofd omdraaide weigerde ze de speen en ging slapen :') raar kind!
pi_86893592
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:16 schreef Cantare het volgende:

[..]

Bedoel je dat ze dan steeds de borst kreeg? Dat was hier niet zo'n goed idee, ze kreeg dan veel te veel melk binnen.
Hier ook, als ze 1 avond constant plakt heb iki meteen weer teveel productie... wat dat betreft hoop ik dat het snel bijtrekt... (maar ze drinkt sinds een paar dagen 2 borsten per voeding, dus het komt wel goed denk ik
  maandag 27 september 2010 @ 11:27:23 #292
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86893730
Hier zetten we ook in op de duim :Y Hij vind 'm al steeds vaker en dat ziet er ontzettend schattig uit O+

Zowel Martijn als ik waren duimzuigers, beiden ook tot late leeftijd... Ik heb wel een beugel gehad, maar dat had niets met het duimen te maken. Het kost hier trouwens wel best wat energie omdat Willem heel veel zuigbehoefte heeft en we dan soms wel een halve dag met onze pink als speentje aan het fungeren zijn... Gelukkig heeft hij die behoefte 's nachts niet zo heel erg...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 27 september 2010 @ 11:30:36 #293
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86893848
:o Wat een mooierd is WIllem ook!
pi_86893890
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:16 schreef Cantare het volgende:

[..]

Das hier ook zo hoor... En na de voeding meteen rechtop... En dan nog kon ik me gister weer 2x omkleden.. Ik hou haar altijd tegen me aan, dus ze spuugt steeds precies tussen mn borsten. Heel fijn.
pi_86894055
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:03 schreef Floria het volgende:

[..]

Niet zo kattig.

Hoe weet jij dat wij spruw vrij zijn of zijn geweest?!
Probeer eens gentiaan violet dat was bij ons altijd voldoende om spruw de kop in te drukken.
Het is inmiddels al weer weken geleden verholpen hoor. Ik weet helemaal niet of je spruw vrij bent geweest. Ik las misschien iets in je reactie wat niet zo bedoeld was.

quote:
het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'.
Dat klinkt als een oordeel over dat ik het a) niet prima zou vinden of te vermoeiend en b) ik zou het niet doen zoals het 'hoort'. Maar gezien je reactie zul je het niet zo bedoeld hebben.
pi_86894155
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:37 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het is inmiddels al weer weken geleden verholpen hoor. Ik weet helemaal niet of je spruw vrij bent geweest. Ik las misschien iets in je reactie wat niet zo bedoeld was.
[..]

Dat klinkt als een oordeel over dat ik het a) niet prima zou vinden of te vermoeiend en b) ik zou het niet doen zoals het 'hoort'. Maar gezien je reactie zul je het niet zo bedoeld hebben.
Niemand valt je aan, waarom reageer je zo heftig?
  maandag 27 september 2010 @ 11:43:02 #297
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86894212
Ik ben nogal van het 'iedereen doet lekker wat ie zelf wil' en het is allemaal prima, echt.

En mijn hoe het 'hoort' ging over biologische zin en that's it.

Ik zou me niet zo snel op de kast laten jagen Djenneke. Als je alles wat mensen schrijven ziet alsof jij het niet goed zou doen dan maak je het ouderschap nodeloos zwaar en deprimerend.
Edit: en dat wat Tico zegt: eensch.
  maandag 27 september 2010 @ 11:59:45 #298
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86894771
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:30 schreef Floria het volgende:
:o Wat een mooierd is WIllem ook!
Dat is met name z'n haar... :Y

Enne Djenneke, wat Tico en Floria zeggen... Niet alles als terechtwijzing voelen, dan ga je er zelf niet veel gelukkiger op worden. Ieder heeft z'n eigen ding, je moet gewoon je eigen weg ontdekken. Zeker mensen die wel echt oordelend naar je reageren moet je niet al te serieus nemen... Ik bedoel, m'n schoonmoeder vroeg of we op het CB al een voedingsadvies hadden gekregen omdat Willem in haar ogen veel te hard aankomt :')

Het CB zelf vind dat Willem netjes z'n lijntje volgt trouwens
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_86894871
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Niemand valt je aan, waarom reageer je zo heftig?
Waarom denk je dat mijn reactie heftig is? Ik heb blijkbaar een bericht verkeerd geïnterpreteerd.

quote:
Op maandag 27 september 2010 11:43 schreef Floria het volgende:
Ik ben nogal van het 'iedereen doet lekker wat ie zelf wil' en het is allemaal prima, echt.

En mijn hoe het 'hoort' ging over biologische zin en that's it.

Ik zou me niet zo snel op de kast laten jagen Djenneke. Als je alles wat mensen schrijven ziet alsof jij het niet goed zou doen dan maak je het ouderschap nodeloos zwaar en deprimerend.
Edit: en dat wat Tico zegt: eensch.
Daar is anders geen sprake van hoor, don't worry.
pi_86894987
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:54 schreef Ticootje het volgende:
Het is echt een wereld van verschil, slapen in de box vs slapen op haar bedje.

Waarom heb ik dit nooit geprobeerd met Jen??? Misschien was dat de oplossing.
Maf he? Ik dacht eerst: dat ga ik echt niet snel doen! Haar 'helemaal alleen' op haar kamer! Das sielug!
Nou niks zieligs aan, tis pas zielig als ze amper aan haar slaap toekomt als ze van alle indrukken beneden maar wakker blijft of mini slaapjes doet... :)

Ik ben net onder gekwijld :') leuk spelletje, steeds kusjes aan je kind geven, maar als die constant haar tong uitsteekt :P als je net een kusje geeft! O+

Ze begint overigens haar stembanden te vinden, er kwam net een 'gil' uit :o en dat was een 'blije' gil naar haar mobiel :D

Oooh Willem, met je duim! Wat een supercute foto! O+
pi_86895030
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:07 schreef Orea het volgende:

[..]

Maf he? Ik dacht eerst: dat ga ik echt niet snel doen! Haar 'helemaal alleen' op haar kamer! Das sielug!
Nou niks zieligs aan, tis pas zielig als ze amper aan haar slaap toekomt als ze van alle indrukken beneden maar wakker blijft of mini slaapjes doet... :)

Ik ben net onder gekwijld :') leuk spelletje, steeds kusjes aan je kind geven, maar als die constant haar tong uitsteekt :P als je net een kusje geeft! O+

Ze begint overigens haar stembanden te vinden, er kwam net een 'gil' uit :o en dat was een 'blije' gil naar haar mobiel :D

Oooh Willem, met je duim! Wat een supercute foto! O+
Ja, ik vond het ook zielig... Maar het is gewoon helemaal niet zielig. Ze ligt amper 3 meter van me vandaan, maar slaapt gewoon zo veel beter en ik heb dan ook in de avond een veel leuker en rustiger kind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')