En wonderpaccoquote:Op donderdag 23 september 2010 11:44 schreef Orea het volgende:
Son, Leia is dus ook geen onrustig kindmaar vóór de Pacco (
) was ze toch steeds na 5 minuten of 10 minuten weer even wakker, of aan het kreunen, of net even anders aan het liggen en daardoor uit haar diepe slaap.. En zelf in slaap vallen deed Leia dus niet! Dan kon ik haar ook niet even 3 minuten laten liggen want dan was het brullen.. nu kijkt ze dan heel tevreden lekker om zich heen
Ze slaapt nog!!en diep ook!! Wonderkind!
Is de pacco voor niets geweest dan?quote:Op donderdag 23 september 2010 11:48 schreef Orea het volgende:
Son: http://www.pacco.nl/
En ja! Wonderding, vooral omdat ze nu zónder Pacco ligt te pitten! Of ze krijgt nu door dat als ik haar wegleg en ze moe is, ze gewoon haar ogen dicht moet doen![]()
![]()
En nu kreunt ze wel, maar volgens mij is ze een flinke luier aan het produceren
Ja sneu he? Elise heeft er ook last van.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:07 schreef Orea het volgende:
Nou, vannacht zaten de meneer en ik bijna te jankenzo sneu! Echt constant was ze (wel in haar slaap, maar het kost haar natuurlijk wel energie) te knorren en ze zat zo vol! Zelfs de borstvoedingsdruppels in haar neus hielpen niet (gek genoeg heeft ze er overdag amper last van, tis voornamelijk 's nachts...)
Vannacht maar eens een ui in de slaapkamer leggen.. Zal wel lekker gaan stinken, maar als het werkt
Oh die staat op mn lijstje voor Jen.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:02 schreef Orea het volgende:
Ik zag gisteren bij de Bart Smit een schoonmaakset voor kindjes in de aanbieding (bezem, emmer enzo) had het al bijna meegenomen
Kan nog bijtrekken he?quote:Op donderdag 23 september 2010 13:44 schreef Orea het volgende:vreselijk!! Tis echt een kopie (al begin ik nu wel wat dingen van mezelf te zien
maar het blijft een kopie van M!)
Hier was het half 1 (ok dat kan nog) 2 uur, 3 uur, 4 uur en 5 uur... En ik was het best zat kan ik vertellen. Ze wilde perse op me slapen... Maar dat verhaal gaat echt mooi niet door voor haar. 'S avonds mag ze best op me hangen, 's nachts slaapt ze gewoon in haar bedje... Maakt mij niet uit hoevaak ik er dan uit moet, dat principe gaat ze snel doorhebben.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
haha
das minder ja
hier was t vanochtend ook 5 uur hoor
(maar normaal slaapt ie door haha)
Boeiend leven heb ik he? Zo saai is mijn kind... Slapen, slapen, slapen...quote:Op donderdag 23 september 2010 15:32 schreef Orea het volgende:zit jij even lekker in gesprek met jezelf
Maar jemig, lekker nachtje dan...
Doen wij normaal in de middag. Maar ik had ff geen zin om te gaan slapen vandaag.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:39 schreef Orea het volgende:
Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ze 's morgens op papa's plek graag nog een paar uur wegtukt.. Ik ernaast! Zo blijven we bijgeslapen
Daar knap je van op he? Even jezelf zijn en even geen mama.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:47 schreef Sonnetje85 het volgende:
zo ik ben bijna klaar met opruimen enzo
ga ik straks lekker naar mijn ventje toe
is t erg dat ik best even lekker vond om even mijn handen vrij te hebben. Is geloof voor t eerst in 10 weken dat ik gewoon een paar uur niet aan Floris hoef te denken.
Had ik even nodig geloof ik
Dat dusquote:Op donderdag 23 september 2010 15:39 schreef Orea het volgende:
Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ze 's morgens op papa's plek graag nog een paar uur wegtukt.. Ik ernaast! Zo blijven we bijgeslapen
Normaal wel hoor. Maar als ze vannacht weer spookt, dan ga ik haar morgen overdag vaker wakker maken.. Slapen doen we 's nachts.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:49 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat dus![]()
Ik heb zn ID-kaart opgehaald! Als we nu naar Frankrijk willen kan dat. Alleen niet volgende week want woensdag krijgt ie prikjes en ik ga geen risico lopen met een ziek kind in de auto zo'n eind te rijden.
Fijn dat de Pacco zo werkt Orea!
Tico, jouw kind slaapt overdag maar niet 's nachts![]()
![]()
Cantare fijn dat de pacco ook voor Elise werkt
Lies, zal wel erg druk zijn allemaal! Red je het een beetje?
Cluijt Gefeliciteerd!![]()
En Nathan slaapt in zn eigen wieghij was volledig afgedraaid, ik was even naar de V en D gegaan nadat we zn ID hadden opgehaald en een nijntje romper gescoord voor 2 euro, kwam de vrouw van de fotoshoot langs met bonnen, ja ik wilde altijd nog maar moet een afspraak maken, oh ze had op dat moment wel plek dus hebben we meteen gedaan
. Over 2 weken foto's kijken
nou iddquote:Op donderdag 23 september 2010 15:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar knap je van op he? Even jezelf zijn en even geen mama.
Ja zie je wel! Heeft ie zeker de hele tijd geslapen?quote:Op donderdag 23 september 2010 15:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
nou idd
en net belde mn moeder hoe t potje voeding open ging...
dus is zn 2e voeding vandaag vanaf half 9 ofzo...
echt dat heeft ie in tijden niet gered bij mij...
Wij hebben geen boven, maar ik leg Leyla expres nog even in de box, omdat ik het anders zo ongezellig vind.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:53 schreef Orea het volgende:
Mijn baby ligt in haar ledikant boven!en het is rustig (krijgen we zo vast de wet van fok! maar die neem ik wel even voor lief...
)
Slaapje net was amper een slaapje te noemen namelijk, ik werd 3 keer gebeld en ze bleef half half in slaap.. Net na het eten en zelf in de box was ze alleen maar aan het gapen! Dus dan maar lekker in je eigen bed!
Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat!
Hier ook... Ze ligt nu ff bij me, als we zo gaan eten mag ze weer even op zichzelf liggen. Maar ik mis gewoon het contact een beetje. Jen woonde op me, Leyla slaapt prima zelf. Het is zo wennen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K ga maar een bordje op de deur maken "huize Antibiotica en co."
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
MAar ja wat moet je dan? In nederland zijn ze al terughoudend met antibiotica, ze schrijven het alleen voor als het echt nodig is.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:50 schreef becky27 het volgende:
oeh maffe, jeetje je krijgt het wel voor je kiezen zeg. Is het ook zo'n zoete antibiotica? Of niet oraal? Noortje heeft ook al twee kuren gehad en nu begon iemand dat dat nu al slecht voor het melkgebit zou moeten zijn (wat ze nog niet heeft).
Slapende kindjes
Ik heb geen idee? Noortje heeft het ook al twee keer gehad en dan zal het ook echt wel nodig zijn, ik weet niet of het nog zo is dat het gebit erdoor wordt aangetast. Diegene die het vertelde had het wel over iemand die nu ook al kinderen zou kunnen hebben dus misschien is het wel achterhaald.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
MAar ja wat moet je dan? In nederland zijn ze al terughoudend met antibiotica, ze schrijven het alleen voor als het echt nodig is.
Ik weet het niet, maar van 2 kuurtjes verpest je echt niet het gebit. Als je elke maand een kuur nodig hebt zal het vast anders zijn.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:58 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee? Noortje heeft het ook al twee keer gehad en dan zal het ook echt wel nodig zijn, ik weet niet of het nog zo is dat het gebit erdoor wordt aangetast. Diegene die het vertelde had het wel over iemand die nu ook al kinderen zou kunnen hebben dus misschien is het wel achterhaald.
nou niet de hele tijd, maar hij heeft wel 1,5 uur in de wagen geslapen toen ze naar het dorp gingen (maar goed das normaal). En ook nog een uur zo in t bedje van mijn neefje.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja zie je wel! Heeft ie zeker de hele tijd geslapen?
Heb jij straks een heerlijk uitgerust kind.
Miconazalcreme halen, is zonder recept.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nu jullie hier toch over kuurtjes etc. bezig zijn... net is Lisa teruggekomen van het KDV met een schimmel op haar billetjes. Helemaal rood, het ziet er echt AUW uit. Lisa lijkt er tot nu toe weinig last van te hebben, maar toch... moet ik hier nu de doktersdienst voor bellen of kan zoiets wachten tot morgen?
p.s. helemaal niet bijgelezen, kom net uit m'n werk.
10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden..quote:Op donderdag 23 september 2010 19:08 schreef Saffier het volgende:
Afgelopen nacht om de 4 uur wakker voor etenzo fijn! En vanmiddag heb ik Ylana gebakerd en in d'r wieg te slapen gelegd, ze is nog nooit zó rustig wakker geworden
En.... tromgeroffel.... vanmiddag kreeg ik een héle grote échte lag van haarSmelttttttt....
Tico, regelen rond de 6 weken he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Bij Jen heb ik de eerste paar regeldagen niet gemerkt omdat ik toch overproductie had.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:13 schreef Orea het volgende:
Dat regelen, is dat gerekend vanaf uitgerekende datum? Sprongen wel toch? Leia was volgens de uitgerekende datum vorige week 5 weken en toen was ze wel wat meer aan het jengelen enzo!
nou moe, zitten wij bij hetzelfde kdv? Hier precies hetzelfde, alleen meer rondom haar vagina, rode uitslag. Had de miconogietscreme al in huis dus das wel makkelijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nu jullie hier toch over kuurtjes etc. bezig zijn... net is Lisa teruggekomen van het KDV met een schimmel op haar billetjes. Helemaal rood, het ziet er echt AUW uit. Lisa lijkt er tot nu toe weinig last van te hebben, maar toch... moet ik hier nu de doktersdienst voor bellen of kan zoiets wachten tot morgen?
p.s. helemaal niet bijgelezen, kom net uit m'n werk.
Oh, was ook niet het idee dat ik dat dacht hoor. Meer dat iemand daarmee kwam. Kan me voorstellen dat het bij structurele AB anders is dus vandaar.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:11 schreef pessie het volgende:
Maffe wat een schrik!
Becky, van 2 keer een AB kuurtje krijgen kids niet meteen een verrot gebit. Van een speen met suiker wel. Het gaat om de eetmomenten. Als je de AB geeft vlak voor of na een voeding maakt het verder niet uit.
Vandaar, qua regelen heb ik nog niet zoveel gemerkt eigenlijkquote:Op donderdag 23 september 2010 19:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij Jen heb ik de eerste paar regeldagen niet gemerkt omdat ik toch overproductie had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijne avond allemaal!![]()
Coli-bacterie Inderdaad Tico, en hij komt dus (helaas) ook voor in alle andere uitscheidingsorganen zoals nieren/blaas etc.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:49 schreef Ticootje het volgende:
Lekker dan maffe... E-Coli, das toch een darmbacterie?
Uitvallend haar *check* Bij R heb ik dit probleem ook gekregen en bijna 3 jaar later heb ik er nog last van.. gelukkig groeit er ook nog haar terug en ben ik nog steeds niet kaal mag ik elke ochtend in de spiegel vast-stellenquote:Op donderdag 23 september 2010 16:57 schreef becky27 het volgende:
Mag ik nog een andere vraag stellen, ik heb al sinds de geboorte van Noortje ontzettend last van haaruitval, wanneer is dat eens klaar (zeker tegelijk met de gebroken nachten)? Hou geen haar meer over.
Gewoon prikjes geven in het ziekenhuis dus. Das wel veel veiliger.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:10 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Coli-bacterie Inderdaad Tico, en hij komt dus (helaas) ook voor in alle andere uitscheidingsorganen zoals nieren/blaas etc.
[..]
Uitvallend haar *check* Bij R heb ik dit probleem ook gekregen en bijna 3 jaar later heb ik er nog last van.. gelukkig groeit er ook nog haar terug en ben ik nog steeds niet kaal mag ik elke ochtend in de spiegel vast-stellen
En ja wij zijn enorm geschrokken natuurlijk. Morgen nog een gesprekje met de kinderarts over hoe en wat voor het vaccinatie programma, hij persoonlijk wilde dat liever niet op het CB laten doen maar via een dagopname+observatie in het ziekenhuis omdat Diego nu pertinent geen verhoging/koorts mag hebben zonder observatieopname. Maar dit ging hij nog overleggen met de rest van het team. Morgen komt de Fysio nog langs om naar de voorkeurshouding te kijken.
nou dat was de update voor dit topic geloof ik wel
Nou ja, als jij het slapen echt in een eigen bedje wil aanwennen, dan moet je inderdaad consequent alle slaapjes in haar bedje laten doen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:57 schreef Orea het volgende:
Is het dan het beste haar nu op te pakken en naar boven te doen? Als ik haar nu oppak is ze wakker namelijk... (ze komt ook zo voor eten dus nu heeft eigenlijk geen zin meer, maar even ter check voor later?)
(en van dat verwennen-wennen: weet ik)
zo doe k het ook. overdag in zn eigen kamer s nachts bij ons. ben ermee begonnen om m aan t ledikant te laten wennen. ik doe op zn kamer de gordijnen niet dicht overdagquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:22 schreef Orea het volgende:ik merk het ook, dat sowieso het ritme wakker worden - luier - voeden - samen spelen - alleen spelen - slapen al redelijk werkt! De 2 slaapjes in haar bed gisteren waren wat moeizaam. Maar tis natuurlijk wennen!
Pak het straks weer op en dan maar eens heel strak aanhoudenVraag me dan wel af of het verstandig is haar overdag ook in haar wieg te leggen. Op zich zou ik graag zien: overdag ledikant (kan haar kamer overdag iets donkerder maken dan onze kamer) en 's nachts in de wieg bij ons. 's Nachts gaat overigens prima! Ze was gisterenavond echt super wakker toen we naar bed gingen, maar sliep binnen 15 minuten zonder commentaar
Darmkrampjesquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:26 schreef Noa24 het volgende:
Ook ik kom me hier melden! Mijn kleine Isabelle is 16 september geboren![]()
Alles gaat goed, op een trage/moeilijke start met de borstvoeding na. Ze kronkelt hier nu ook na iedere voeding. Ze loopt rood aan en weet niet wat ze moet doen van gekkigheid lijkt het wel. Zouden dit darmkrampjes kunnen zijn?
Ik kan niet zo in de hangmat kijken, maar ik hoef er niet boven te hangen om te weten of ze nog ademt, ze blijft namelijk geluidjes maken, ook als ze slaapt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:38 schreef Orea het volgende:
Noa, welkom!
Meiden, ze slaapt nog!! (en ja ben net even gaan kijkenjust checking!)
Ik heb al een flink stuk op ja.quote:
quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:52 schreef Cantare het volgende:
Welkom Noa en Isabelle!
Pff, hier typen met 1 vinger. Elise is al sinds gisteravond (18 uur) aan het drinken met hazeslaapjes tussendoor. Dood aan de Fokwet
Ik heb mn wagen pas 1x gebruikt en ik vind het weer een onding.. Verder doe ik de kleine gewoon in de doek. Ik ga wel ff opzoek naar koppelstukken voor mn buggy's. Ik heb 2 dezelfde dus kan ik er mooi een duoding van maken voor de langere ritten.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
wat klinkt dat goed orea
ik loop nu in delft, zoon op bed bij mn zus. moet mn ogen laten controleren en mn zus bood aan op te passen. in het kader van de regelmaat is t handiger hem niet mee te nemen. plus scheelt een hoop wagen in- en uitelkaar halen.
valt me mee dat k nog niemand omver gelopen heb, want dat door delft lopen moet je letterlijk nemen
Ik vind de wagen zo onhandig groot...quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik vind mn wagen wel handig
tis alleen even uitelkaar halen voor mn auto
maar doek is niet handig met lenzencontrole![]()
floris op de grond leggen is ook weer zowat
met boodschappen doe. is de doek wel handig. heb k mn handen vrij voor het karretje.
Welke wagen heb jij? Of ben jij lid van de draagmaffiaquote:Op vrijdag 24 september 2010 13:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind de wagen zo onhandig groot...
Ben je uiteindelijk niet naar de wasbaar gegaan?quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik maak mn luiers maat 1 op en dan ga ik over naar maat 2.
Nee geen zin in, tis geen lekker weer, dus ik krijg ze amper droog nu.quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:05 schreef pessie het volgende:
[..]
Ben je uiteindelijk niet naar de wasbaar gegaan?
Ook ik maak de maat 1 op en stap dan over op 2, heb nog 1 pak maat 1, dan 3 pakken maat 2 en dan 2 pakken maat 3 (goede aanbiedingen in combinatie met bonnen bv 4 pakken pampers voor 15 euro enzo...).
Waarom bouw je dan af als ze honger heeft? Je mag flesvoeding ook op verzoek geven he?quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:04 schreef becky27 het volgende:
Ik werk officieel 32 uur maar kom bijna altijd wel uit op 40. Ben wel pas net begonnen met werken en merk dat ik het nu al weer minder zwaar vind als in het begin.
Noortje krijgt er nog niets bij, we zijn net een week over op volledige flesvoeding, ze drinkt s avonds wel altijd haar fles leeg, en we proberen 's nachts nu af te bouwen maar ik vind dat zo zielig, dan gaat ze met honger weer slapen.
Ik weet niet of die hongerige babyvoeding uit maakt. Of rijstebloem, ik vind het 'bijvoeding' en daar wil ik eigenlijk nog mee wachten tot 6 maanden.
Ik had begrepen dat dat niet mag omdat er een kleine hoeveelheid natrium in flesvoeding zit.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waarom bouw je dan af als ze honger heeft? Je mag flesvoeding ook op verzoek geven he?
je mag niet boven een bepaalde hoeveelheid komen. Maar of je nu 6x 100cc geeft of 4x 150cc maakt allebei 600cc totaal. Kindjes geven vaak zelf aan dat een fles meer of minder nodig is.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:37 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat dat niet mag omdat er een kleine hoeveelheid natrium in flesvoeding zit.
Nou omdat ze dan teveel krijgt, 5 volledige flessen ad 180/6 en dan ook nog s nachts een fles is eigenlijk te veel. Nu laat ze 's ochtends wat staan, soms best veel en eigenlijk zou het zo moeten zijn dat ze ipv 120 's nachts en 80 ml 's ochtends alleen 200 ml 's ochtends zou moeten. Maar ik denk dat we dat afbouwen nog maar even achterwege laten want ik denk dat ze dat nog hard nodig heeft.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waarom bouw je dan af als ze honger heeft? Je mag flesvoeding ook op verzoek geven he?
Dat doet Nathan dus al weken he! Nu alleen nog van 20.00 tot 8.00 maar goed, eerst maar es leren dat ie in zn eigen kamer slaaptquote:Op zaterdag 25 september 2010 13:32 schreef Sonnetje85 het volgende:
nathan en floris en nathan hebben t zelfde gedaan
floris werd om half 7 wakker. en daarna vsn 7 tot 10 geslapen. toen vsn half 11 tot half 12.
en tien weer om kwart over 12 weer
slaapkop
en die armpjes werkt echt. hij slaapt nog steeds.
wat me trouwens op is gevallen, floris slaapt 12uur s nachts, met voedingen ertussen. daarna is hij wakker wakker
Uhm, geen idee, ik heb Otrivin Baby gekocht.quote:Op zaterdag 25 september 2010 15:11 schreef pessie het volgende:
oh ja, Cantare, wat is de verhouding voor het maken van zoutoplossing? Mn druppelaar die ik had meegekregen uit het ziekenhuis is leeg.
Hij moet het nog leren. Sommige kindjes doen daar iets langer over.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
bij floris gaat t juist niet snel t drinken uit de fles. hij probeert m de hele tijd eruit te werken...en wordt boos dat er niets uitkomt, is best zielig, want hij doet zowat een uur over 110cc...
Die van tankt zich liever in 5 minuten aan de borst af dan dat ze met een fles wordt gepest. Maar ze moet er toch aan geloven... Nog een weekje ofzo en dan gaan we toch echt dagelijks oefenen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:06 schreef Orea het volgende:
Dus ik moet maar mazzel hebben met mijn beeb? Echt, die maakt het volgens mij niet uit hóé ze iets krijgt, als ze het maar krijgt(maarja niet voor niets 2 kilo in 2 maanden aangekomen natuurlijk
)
zelf maken: 1 liter water met 8 gram zout koken.quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:56 schreef pessie het volgende:
Nathan doet et prima met de Avent fles, maar die heeft hij gehad vanaf dag 2 en kennelijk is hij het dus niet verleerd (hij kreeg de fles omdat hij zn tong niet goed deed en hij met de fles kon oefenen waar zn tong moest zijn). Wel druppelt papa een beetje melk in zn mond vanuit de speen zodat Nathan weet dat er iets uit kan komen, daarna drinkt hij volgens mij prima.
Hm, mn zoon heeft nu al een tv verslaving... Niet gek met zo'n papa. Hij speelt er wel bij met zn boekje.
Cantare ik dacht dat jij de zoutoplossing zelf had gemaakt, wie was het dan? Volgens de kinderarts in het ziekenhuis mocht Nathan geen Otrivin baby omdat er xylometazoline in zit en dat niet mag beneden 3 maanden.
Kinderen. Trial and error.quote:Op zondag 26 september 2010 08:24 schreef Ticootje het volgende:
Zo kijk! Gewoon 1 voeding om half 4 is gewoon voldoende voor madam. Niet bij elke kik uit bed halen dus.
Hier ging het ook heel makkelijk!quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:06 schreef Orea het volgende:
Dus ik moet maar mazzel hebben met mijn beeb? Echt, die maakt het volgens mij niet uit hóé ze iets krijgt, als ze het maar krijgt(maarja niet voor niets 2 kilo in 2 maanden aangekomen natuurlijk
)
Hier pre-cies hetzelfde (zelfs dezelfde Pacco en speen, zag ik ergens op een fotoquote:Op zondag 26 september 2010 11:23 schreef Orea het volgende:
Ik heb een protesterende beeb. Ze wil wel volgens mij, maar het lukt niet zo.. ze ligt nog wakker.. Ze protesteert niet echt, alleen soms als ze te lang haar speentje kwijt ik mekkert ze even. Plop ik hem erin en ligt ze weer tevreden te kijken![]()
Volgens mij staat er letterlijk in dat ik haar er nog helemaal niet vanaf wil hebben? Maar wel van het midden in de nacht 100x speen terug duwen?quote:Op maandag 27 september 2010 09:14 schreef Ticootje het volgende:
Kleintjes hebben gewoon veel zuigebehoefte, daar worden ze rustig van. Als je nu eenmaal met een speentje bent begonnen, waarom wil je er dan nu alweer vanaf?
Jen heeft een speen, en ik zie het niet makkelijk worden om haar er vanaf te krijgen. Om die reden wil ik echt even aankijken of Leyla wel echt een speentje nodig heeft. Als ze haar vingers vaker vindt en daarop lekker gaat sabbelen vind ik dat fijner.
Maar half / half gaat niet werken..quote:Op maandag 27 september 2010 09:29 schreef djenneke het volgende:
[..]
Volgens mij staat er letterlijk in dat ik haar er nog helemaal niet vanaf wil hebben? Maar wel van het midden in de nacht 100x speen terug duwen?
Edit: Uiteindelijk wil ik haar er wel voor haar eerste verjaardag vanaf hebben. En eerder mag ook. Maar als dat niet zou lukken vind ik dat ook geen ramp hoor. Ik ben eraan begonnen omdat ik niet wil dat ze gaat duimzuigen en ze wel veel zuigbehoefte heeft.
We zullen zien. Als het niet lukt, dan lukt het niet. Nogmaals, ze mag van mij de hele nacht tutten hoor. Maar de gebroken nachten proberen we gewoon te minderen.quote:Op maandag 27 september 2010 09:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar half / half gaat niet werken..
Voor het heel even sabbelen mag Leyla op mn pink zuigen... Verder heeft ze er geen behoefte aan.quote:Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
nu ben ik blij dat floris geen speen wil
overdag heeft ie iets meer moeite met slapen, maar s nachts niet. dan slaapt ie aan 1stuk door. of iig als ie wakker wordt valt ie in slaap.
overdag/a svonds helpt t wel met troosten, maar daarna plopt ie m even hard eruit
Gelijk heb je. Wij hebben altijd gezegd dat we er niet aan zouden beginnenquote:Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
nu ben ik blij dat floris geen speen wil
overdag heeft ie iets meer moeite met slapen, maar s nachts niet. dan slaapt ie aan 1stuk door. of iig als ie wakker wordt valt ie in slaap.
overdag/a svonds helpt t wel met troosten, maar daarna plopt ie m even hard eruit
Omdat ze spruw had, mochten we geen pinkjes geven, helaas.quote:Op maandag 27 september 2010 10:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Voor het heel even sabbelen mag Leyla op mn pink zuigen... Verder heeft ze er geen behoefte aan.
Ja, heel fijn en leuk. Maar niets als je dochter dus spruw heeft.quote:Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef Floria het volgende:
Ik moet me echt vaker melden hier.
Dochter heeft hier nooit een speen gehad. Ze had wel enorme zuigbehoefte maar het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'. Het was met name de eerste drie maanden en daarna werd het al veel beter.
Joop gaat ook niet aan de speen hier, die leg ik ook aan als hij wil zuigen. Het is even pittig maar het is de 'investering' wel waard.
Ik heb zelf geduimd tot er een beugel in ging en dat is voor mn stiefdochter niet anders geweest. We hebben allebei een mooi recht gebit terug.quote:Op maandag 27 september 2010 10:46 schreef djenneke het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Wij hebben altijd gezegd dat we er niet aan zouden beginnen![]()
Maar ja, ons meisje drinkt haar flesje in 7 minuten leeg. En dan houdt ze echt zuigbehoefte over. We hebben ons een week verzet en toen vond ze al haar duimpje. En dat wilde ik perse niet (ik ben zelf een duimzuiger geweest en baal nog van mijn gebit hierdoor, beetje een jeugdtrauma zeg maar). Dus toen werd het toch een speen.
Ook heel leuk voor jou. Ik heb er tot mijn 14de last van gehad. Eén voordeel, ik leerde goed van me afbijten. (Niet letterlijk trouwens, hahaha). Toen kreeg ik een beugel, kreeg ik daar weer gezeur over. Toen heb ik van mijn 16de tot mijn 19de een heel mooi kaarsrecht gebit gehad. En sindsdien is het steeds schever gaan staan, en nóg. Nu is het dus weer een drama, dat gebit van mij. En nu heb ik het geld er niet meer voor over om zo laat weer een beugel te nemen. Ik vind het dus wel heel erg boeien.quote:Op maandag 27 september 2010 10:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb zelf geduimd tot er een beugel in ging en dat is voor mn stiefdochter niet anders geweest. We hebben allebei een mooi recht gebit terug.
Een scheef gebit kan me dus echt heel weinig boeien, dat is een kwestie van 2 jaar beugelen en de boel is weer op zn plaats.
Niet zo kattig.quote:Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, heel fijn en leuk. Maar niets als je dochter dus spruw heeft.
(En dat grapje duurde dus maar liefst acht weken).
Bedoel je dat ze dan steeds de borst kreeg? Dat was hier niet zo'n goed idee, ze kreeg dan veel te veel melk binnen.quote:Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef Floria het volgende:
Dochter heeft hier nooit een speen gehad. Ze had wel enorme zuigbehoefte maar het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'. Het was met name de eerste drie maanden en daarna werd het al veel beter.
Hier ook, als ze 1 avond constant plakt heb iki meteen weer teveel productie... wat dat betreft hoop ik dat het snel bijtrekt... (maar ze drinkt sinds een paar dagen 2 borsten per voeding, dus het komt wel goed denk ikquote:Op maandag 27 september 2010 11:16 schreef Cantare het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze dan steeds de borst kreeg? Dat was hier niet zo'n goed idee, ze kreeg dan veel te veel melk binnen.
Das hier ook zo hoor... En na de voeding meteen rechtop... En dan nog kon ik me gister weer 2x omkleden.. Ik hou haar altijd tegen me aan, dus ze spuugt steeds precies tussen mn borsten. Heel fijn.quote:Op maandag 27 september 2010 11:16 schreef Cantare het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze dan steeds de borst kreeg? Dat was hier niet zo'n goed idee, ze kreeg dan veel te veel melk binnen.
Het is inmiddels al weer weken geleden verholpen hoor. Ik weet helemaal niet of je spruw vrij bent geweest. Ik las misschien iets in je reactie wat niet zo bedoeld was.quote:Op maandag 27 september 2010 11:03 schreef Floria het volgende:
[..]
Niet zo kattig.
Hoe weet jij dat wij spruw vrij zijn of zijn geweest?!
Probeer eens gentiaan violet dat was bij ons altijd voldoende om spruw de kop in te drukken.
Dat klinkt als een oordeel over dat ik het a) niet prima zou vinden of te vermoeiend en b) ik zou het niet doen zoals het 'hoort'. Maar gezien je reactie zul je het niet zo bedoeld hebben.quote:het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'.
Niemand valt je aan, waarom reageer je zo heftig?quote:Op maandag 27 september 2010 11:37 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het is inmiddels al weer weken geleden verholpen hoor. Ik weet helemaal niet of je spruw vrij bent geweest. Ik las misschien iets in je reactie wat niet zo bedoeld was.
[..]
Dat klinkt als een oordeel over dat ik het a) niet prima zou vinden of te vermoeiend en b) ik zou het niet doen zoals het 'hoort'. Maar gezien je reactie zul je het niet zo bedoeld hebben.
Dat is met name z'n haar...quote:
Waarom denk je dat mijn reactie heftig is? Ik heb blijkbaar een bericht verkeerd geïnterpreteerd.quote:Op maandag 27 september 2010 11:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Niemand valt je aan, waarom reageer je zo heftig?
Daar is anders geen sprake van hoor, don't worry.quote:Op maandag 27 september 2010 11:43 schreef Floria het volgende:
Ik ben nogal van het 'iedereen doet lekker wat ie zelf wil' en het is allemaal prima, echt.
En mijn hoe het 'hoort' ging over biologische zin en that's it.
Ik zou me niet zo snel op de kast laten jagen Djenneke. Als je alles wat mensen schrijven ziet alsof jij het niet goed zou doen dan maak je het ouderschap nodeloos zwaar en deprimerend.
Edit: en dat wat Tico zegt: eensch.
Maf he? Ik dacht eerst: dat ga ik echt niet snel doen! Haar 'helemaal alleen' op haar kamer! Das sielug!quote:Op maandag 27 september 2010 10:54 schreef Ticootje het volgende:
Het is echt een wereld van verschil, slapen in de box vs slapen op haar bedje.
Waarom heb ik dit nooit geprobeerd met Jen??? Misschien was dat de oplossing.
Ja, ik vond het ook zielig... Maar het is gewoon helemaal niet zielig. Ze ligt amper 3 meter van me vandaan, maar slaapt gewoon zo veel beter en ik heb dan ook in de avond een veel leuker en rustiger kind.quote:Op maandag 27 september 2010 12:07 schreef Orea het volgende:
[..]
Maf he? Ik dacht eerst: dat ga ik echt niet snel doen! Haar 'helemaal alleen' op haar kamer! Das sielug!
Nou niks zieligs aan, tis pas zielig als ze amper aan haar slaap toekomt als ze van alle indrukken beneden maar wakker blijft of mini slaapjes doet...
Ik ben net onder gekwijldleuk spelletje, steeds kusjes aan je kind geven, maar als die constant haar tong uitsteekt
als je net een kusje geeft!
![]()
Ze begint overigens haar stembanden te vinden, er kwam net een 'gil' uiten dat was een 'blije' gil naar haar mobiel
Oooh Willem, met je duim! Wat een supercute foto!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |