abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2010 @ 20:48:31 #101
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86764676
Ja stomme schimmels, ik weet niet hoe ze daar nu ineens aan komt, ze heeft het wel eens eerder gehad maar nu na het kdv ineens superveel. Moet ik dit aankaarten? En moet ik die zal meegeven om te smeren??
pi_86764980
Lisa zit nu zo'n 7 weken op het kdv en dit is voor het eerst dat ze het heeft. Maar Lisa heeft ook diarree en telkens één of 2 rode wangetjes. Het zou misschien ook wel door tandjes kunnen komen, maar het blijft gissen met zo'n ukkie.

Wel vreemd dat Noortje het zo vaak heeft. Het is volgens mij wel besmettelijk, dus ze zouden beter op de hygiëne kunnen letten misschien. De HAP vertelde dat het zalfje 2x daags moet en dan over de zalf heen sudocreme smeren. Dan zou de zalf dus op zich niet mee hoeven naar het KDV. Succes ermee!
  donderdag 23 september 2010 @ 20:59:00 #103
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86765231
Nou ze heeft het nog maar 1 keer eerder gehad, maar nu is het echt heel heftig, haar hele onderkantje zit onder de rode puntjes.
  donderdag 23 september 2010 @ 20:59:51 #104
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86765285
Zit net te kijken, maar Nikki, onze meisjes zijn de eerste die over gaan naar het grote babietjes topic!
pi_86765334
Wat een schattige foto zeg Tico, samen borstvoeding geven.. :) en Sonnetje ook al een heerlijk slapende Floris.

Hier ging het goed gister met haar vroeg in de avond in bedje te leggen en nu weer. We was vanochtend half 5 wakker iets vroeger dan normaal maar wij hadden lekker samen de kamer en even rust. Zo nog even en bedje weer in.
pi_86765433
Bah, ik hoop dat het snel over is.

En ja inderdaad, ze zijn bijna grote babies. En dat terwijl ze pas gisteren geboren is... ik kan echt nu al heimwee hebben naar die eerste weken. Natuurlijk is ze nu ook leuk, maar dat ieniemieniekleine... O+ O+ O+ ik krijg 'r echt rinkelende eierstokken van. :@

Zo, en nu ga ik mezelf in bed installeren om oh oh cherso te kijken.... :X :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijne avond allemaal! *O*
pi_86769131
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:49 schreef Ticootje het volgende:
Lekker dan maffe... E-Coli, das toch een darmbacterie?
Coli-bacterie Inderdaad Tico, en hij komt dus (helaas) ook voor in alle andere uitscheidingsorganen zoals nieren/blaas etc.

quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:57 schreef becky27 het volgende:
Mag ik nog een andere vraag stellen, ik heb al sinds de geboorte van Noortje ontzettend last van haaruitval, wanneer is dat eens klaar (zeker tegelijk met de gebroken nachten ;) )? Hou geen haar meer over.
Uitvallend haar *check* Bij R heb ik dit probleem ook gekregen en bijna 3 jaar later heb ik er nog last van.. gelukkig groeit er ook nog haar terug en ben ik nog steeds niet kaal mag ik elke ochtend in de spiegel vast-stellen _O-

En ja wij zijn enorm geschrokken natuurlijk. Morgen nog een gesprekje met de kinderarts over hoe en wat voor het vaccinatie programma, hij persoonlijk wilde dat liever niet op het CB laten doen maar via een dagopname+observatie in het ziekenhuis omdat Diego nu pertinent geen verhoging/koorts mag hebben zonder observatieopname. Maar dit ging hij nog overleggen met de rest van het team. Morgen komt de Fysio nog langs om naar de voorkeurshouding te kijken.
nou dat was de update voor dit topic geloof ik wel :@
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_86777841
Haar uitval heb ik helemaal geen last van :? komt dat dan nog?

Hier heeft ze geslapen van 11 tot 3 (lag er om half 11 al in maar het duurde even voordat ze sliep.. wel uit zichzelf!) en toen heb ik haar na de voeding bij ons in bed genomen :? waarom weet ik eigenlijk niet :D maar heerlijk tegen me aan heeft ze nog geslapen van half 4 tot 7! Net toen M. naar zijn werk ging lag ze nog heerlijk in coma maar niet lang daarna kwam ze voor voeding en toen was het WAKKER *O*

Dus zijn we er maar uit gegaan! Maar lekker nachtje zo!

Oh en dametje lag even lekker in de box te spelen alwaar ze weer ligt te slapen _O- ze denkt ook 'zoek het uit met je schema! Ik ben nu moe, ik ga wel vast slapen!' :z

[ Bericht 16% gewijzigd door Orea op 24-09-2010 08:18:49 ]
pi_86778286
Orea, als je echt wilt dat ze in haar bedje gaat slapen dan kun je haar beter terugleggen in bed als ze gewoon gaat slapen.

Je kan een kindje niet verwennen, maar wel iets aanwennen. ;) (Kijk maar naar Jen, die slaapt nog steeds tussenin, maar daar hebben we zelf voor gekozen)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86778319
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:10 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Coli-bacterie Inderdaad Tico, en hij komt dus (helaas) ook voor in alle andere uitscheidingsorganen zoals nieren/blaas etc.
[..]

Uitvallend haar *check* Bij R heb ik dit probleem ook gekregen en bijna 3 jaar later heb ik er nog last van.. gelukkig groeit er ook nog haar terug en ben ik nog steeds niet kaal mag ik elke ochtend in de spiegel vast-stellen _O-

En ja wij zijn enorm geschrokken natuurlijk. Morgen nog een gesprekje met de kinderarts over hoe en wat voor het vaccinatie programma, hij persoonlijk wilde dat liever niet op het CB laten doen maar via een dagopname+observatie in het ziekenhuis omdat Diego nu pertinent geen verhoging/koorts mag hebben zonder observatieopname. Maar dit ging hij nog overleggen met de rest van het team. Morgen komt de Fysio nog langs om naar de voorkeurshouding te kijken.
nou dat was de update voor dit topic geloof ik wel :@
Gewoon prikjes geven in het ziekenhuis dus. Das wel veel veiliger.
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:51:59 #111
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86778448
Orea, bij mij kwam het uitvallen van het haar pas na 2,5 a 3 maanden.

Hier was het weer een korte nacht, 24.00 en 05.00 waarna mevrouw bedacht dat de dag al was begonnen....
pi_86778500
zo ik ben ook wakker :)
gisteravond heeft floris geslapen, niet van harte maar goed. althans duurde even voor hij sliep.
hij lag in de box in zn ogen te wrijven, dus toen was het bedtijd. ik had voor mezelf bedacht iedere 5min naar boven te gaan als ie huilde. ik ben 2keer geweest en toen was ie stil.
na 3kwartier werd ie wakker. was ook 3uur na de voeding. hij heeft toen gegeten even in de box gelegen en weer naar bed, wakker. nog geen minuut mopperen en hij was stil.
hij vind t fijn als k zn armen onder de dekens doe blijkbaar.
dus we gaan ook wat strenger de regelmaat erin houden. ben benieuwd hoe dat gaat werken.

oh ja en hij heeft de hele avond NIET gedronken tussen de voedingen :D
pi_86778529
Is het dan het beste haar nu op te pakken en naar boven te doen? Als ik haar nu oppak is ze wakker namelijk... (ze komt ook zo voor eten dus nu heeft eigenlijk geen zin meer, maar even ter check voor later?)
(en van dat verwennen-wennen: weet ik ;))
pi_86778535
orea mijn haar ging uitvallen na 9 weken
mijn zus riep wacht maar met tien weken na de bevalling gaat je haar uitvallen.
was dus een week eerder
pi_86778580
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:57 schreef Orea het volgende:
Is het dan het beste haar nu op te pakken en naar boven te doen? Als ik haar nu oppak is ze wakker namelijk... (ze komt ook zo voor eten dus nu heeft eigenlijk geen zin meer, maar even ter check voor later?)
(en van dat verwennen-wennen: weet ik ;))
Nou ja, als jij het slapen echt in een eigen bedje wil aanwennen, dan moet je inderdaad consequent alle slaapjes in haar bedje laten doen.

Mijn kraam begon al over dat de box geen slaapplek is...
pi_86778638
Daar heb je wel gelijk in, vooral dat consequente.. Nou goed, het volgende slaapje pakken we het weer op (voor die 20 minuten heeft het nu geen zin meer)

Punt is dat ze van mij best in de box zou mogen slapen (zowel M. als ik sliepen vroeger overal) maar ze is er zo snel wakker van.. dus is de rust beter voor haar, denk ik!
  vrijdag 24 september 2010 @ 09:14:13 #117
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86778831
Orea, wij zijn na een week of 5 Noortje gaan inbakeren en sindsdien hebben we haar structureel in haar wieg en later bedje gelegd. Blijkbaar hebben kindjes wel baat bij een stukje zekerheid en regelmaat.
pi_86778850
Opvoeden begint meteen... ;)
pi_86778964
:Y ik merk het ook, dat sowieso het ritme wakker worden - luier - voeden - samen spelen - alleen spelen - slapen al redelijk werkt! De 2 slaapjes in haar bed gisteren waren wat moeizaam. Maar tis natuurlijk wennen!

Pak het straks weer op en dan maar eens heel strak aanhouden :) Vraag me dan wel af of het verstandig is haar overdag ook in haar wieg te leggen. Op zich zou ik graag zien: overdag ledikant (kan haar kamer overdag iets donkerder maken dan onze kamer) en 's nachts in de wieg bij ons. 's Nachts gaat overigens prima! Ze was gisterenavond echt super wakker toen we naar bed gingen, maar sliep binnen 15 minuten zonder commentaar ;)
pi_86779025
Becky, herkenbaar dat haaruitval.. Had je er voor je zwangerschap last van?! Het is de eerste maanden na je bevalling heel erg en dan ineens word het weer minder.. Hier 3,5 maand verder en nog extreem veel uitval.. :(

Pessie, erg druk zo werken en kindjes maar red het eigenlijk heel erg goed. We hebben het goed kunnen regelen zonder kdv enz. De Oma's passen beide een paar uurtjes op en zo gaat het prima. Het scheelt dat ik in de Horeca werk dus vooral 's avonds aan de gang ben :)

Ik ga me nu haasten, Nanique een fles, hopen dat Henk optijd thuis is straks, ff snel strijken en dan zo alweer werken..
Altijd blijven lachen... :)
pi_86779256
haaruitval: ik wil niemand depri maken, maar hier nog steeds :( nu 7 maanden na de bevalling.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86779350
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:22 schreef Orea het volgende:
:Y ik merk het ook, dat sowieso het ritme wakker worden - luier - voeden - samen spelen - alleen spelen - slapen al redelijk werkt! De 2 slaapjes in haar bed gisteren waren wat moeizaam. Maar tis natuurlijk wennen!

Pak het straks weer op en dan maar eens heel strak aanhouden :) Vraag me dan wel af of het verstandig is haar overdag ook in haar wieg te leggen. Op zich zou ik graag zien: overdag ledikant (kan haar kamer overdag iets donkerder maken dan onze kamer) en 's nachts in de wieg bij ons. 's Nachts gaat overigens prima! Ze was gisterenavond echt super wakker toen we naar bed gingen, maar sliep binnen 15 minuten zonder commentaar ;)
zo doe k het ook. overdag in zn eigen kamer s nachts bij ons. ben ermee begonnen om m aan t ledikant te laten wennen. ik doe op zn kamer de gordijnen niet dicht overdag
pi_86780280
Hmm, jij doet gordijnen niet dicht.. Ik denk dat ik het rolgordijn wel dicht doe. Tis dan niet donker donker, maar toch onderscheid met beneden, zeg maar.

God, al die keuzes :P we komen er wel! Gisteren in 1 uur 4 keer naar boven, M. zat gelijk: wow dat je dat kan, ik had haar er allang uitgehaald... :') en hij is de geduldigste van ons 2, normaal...

Maargoed, ik snap ook wel dat als je dat gaat doen het einde zoek is.. Consequent is inderdaad belangrijk!
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:20:27 #124
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86780447
Nathan wil niet slapen als hij het niet donker genoeg vind. 's Avonds leg ik hem regelmatig met open ogen in de wieg en omdat het dan echt donker is valt hij uit zichzelf in slaap, zonder huilen.

Nathan heeft geslapen van 22.45 tot 5.30!!!!! Ik sta er echt versteld van!

Orea, 1 nachtvoeding! Zo begon het hier ook hoor, wacht maar, over een week komt ze opeens pas tussen 4 en 4.30 en 's ochtends ook later!
pi_86780589
Nee, overdag maak ik het ook niet donker.
pi_86781470
Het was hier sowieso maar 1 nachtvoeding, op zich.. Meestal rond 2 uur en dan pas weer rond 6 :) maar dit was wel lekker! Ik vermoed dan ook dat ik haar gewoon van schrik bij ons in bed heb gelegd, omdat ik vast dacht dat ze om half 2 ook al was geweest ;)

Er was er net één wakker, lekker gespeeld en alles en toen gaapte ze weer toen ze in de box lag... Dus hoppa, naar boven gedaan, heb haar bed anders gezet, rolgordijn wel dicht (ze slaapt makkelijker in als het een beetje schemer is heb ik al gemerkt) en ik ben een wasje gaan vouwen boven, onder het mom van als ze 'roept' ben ik er meteen!

Wasje is klaar en ik ben beneden :) meer zeg ik niet ivm Fok! wet :P maar jullie snappen me! Ben benieuwd hoelang ze het volhoudt.. Ze was wel echt heel erg moe!
pi_86782978
Een zeker bepaald iemand ligt nog te tukken!! *O*
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:49:53 #128
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_86783296
/egopost
Diego mag naar huis vanmiddag *O*
/einde egopost
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:11:25 #129
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86784111
Maffemuts! Wat fijn, geniet ervan, van weer lekker thuis zijn.

Orea, slaapkoppie! goed zeg.
pi_86784367
*O* voor een zeker slapend iemand ;)

*O* diego die naar huis mag!
pi_86784598
Ook ik kom me hier melden! Mijn kleine Isabelle is 16 september geboren *O*

Alles gaat goed, op een trage/moeilijke start met de borstvoeding na. Ze kronkelt hier nu ook na iedere voeding. Ze loopt rood aan en weet niet wat ze moet doen van gekkigheid lijkt het wel. Zouden dit darmkrampjes kunnen zijn?
pi_86784699
* ook maar weer eens meepost :@

Wat fijn dat Diego weer naar huis mag! *O*

Hier slaapt Isabel overdag op haar eigen kamer, in haar ledikant, en 's nachts (nog) bij ons in de wieg.. En ik doe de gordijnen ook niet dicht..
En haaruitval begon bij mij al tijdens de laatste 2? weken van de zwangerschap, en heb het nu nog steeds, 4 maanden later :{ Maar goed, het is vooral lastig, ben nog niet kaal :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_86785000
Noa, welkom!

Meiden, ze slaapt nog!! (en ja ben net even gaan kijken :') just checking!)
pi_86785159
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:26 schreef Noa24 het volgende:
Ook ik kom me hier melden! Mijn kleine Isabelle is 16 september geboren *O*

Alles gaat goed, op een trage/moeilijke start met de borstvoeding na. Ze kronkelt hier nu ook na iedere voeding. Ze loopt rood aan en weet niet wat ze moet doen van gekkigheid lijkt het wel. Zouden dit darmkrampjes kunnen zijn?
Darmkrampjes :Y Hoort erbij, maar is megastom!

Mijn dame ligt in de hangmat te pitten, ze dacht dat ze weer bij mij op schoot kon gaan slapen, maar mooi niet. Dan slaapt ze heel onrustig.
pi_86785219
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:38 schreef Orea het volgende:
Noa, welkom!

Meiden, ze slaapt nog!! (en ja ben net even gaan kijken :') just checking!)
Ik kan niet zo in de hangmat kijken, maar ik hoef er niet boven te hangen om te weten of ze nog ademt, ze blijft namelijk geluidjes maken, ook als ze slaapt.

Oh en mn cake is mislukt. :9~
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:51:37 #136
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86785540
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh en mn cake is mislukt. :9~
Goede reden om hem op te eten??
pi_86785582
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:51 schreef becky27 het volgende:

[..]

Goede reden om hem op te eten??
Ik heb al een flink stuk op ja. :@ Eet nog steeds voor 2 he?
pi_86785596
Welkom Noa en Isabelle!

Pff, hier typen met 1 vinger. Elise is al sinds gisteravond (18 uur) aan het drinken met hazeslaapjes tussendoor. Dood aan de Fokwet :')
pi_86785770
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:52 schreef Cantare het volgende:
Welkom Noa en Isabelle!

Pff, hier typen met 1 vinger. Elise is al sinds gisteravond (18 uur) aan het drinken met hazeslaapjes tussendoor. Dood aan de Fokwet :')
:D :D
Echt he die fokwet!

Ik hoor de mijne ook wakker worden, die heeft ook nog niet echt geslapen vandaag. En ik wilde eigenlijk gaan wandelen... Maar stiekem ben ik ook erg moe en zit ik dus te twijfelen om met kind en al naar mn bed te gaan.
pi_86785775
Oh laat maar..... Ik hoor Jen al roepen. -O-
pi_86786153
Ze houden ons wel bezig, he? :D

Mja, zolang ik nog niet zoveel verplichtingen heb vind ik het wel best. Lekker cocoonen met m'n meisje. O+
pi_86786247
Nou ik ben ook niet zo dat ik elke 15 minuten ga kijken, maar na 2 uur wilde ik wel even checken... (in de Pacco maakt ze namelijk amper geluidjes.. zonder Pacco is het net een Cavia :') of Vsnaar die aanloopt :')) en ze ligt nog! Volgens mij komt ze nu pas écht tot rust ;)

Heerlijk!

Ze zal zo wel met bere-honger wakker worden :D
pi_86786385
De mijne blijft kraken, die moet geoliet worden.
pi_86787252
wat klinkt dat goed orea
ik loop nu in delft, zoon op bed bij mn zus. moet mn ogen laten controleren en mn zus bood aan op te passen. in het kader van de regelmaat is t handiger hem niet mee te nemen. plus scheelt een hoop wagen in- en uitelkaar halen.

valt me mee dat k nog niemand omver gelopen heb, want dat door delft lopen moet je letterlijk nemen :')
pi_86787380
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
wat klinkt dat goed orea
ik loop nu in delft, zoon op bed bij mn zus. moet mn ogen laten controleren en mn zus bood aan op te passen. in het kader van de regelmaat is t handiger hem niet mee te nemen. plus scheelt een hoop wagen in- en uitelkaar halen.

valt me mee dat k nog niemand omver gelopen heb, want dat door delft lopen moet je letterlijk nemen :')
Ik heb mn wagen pas 1x gebruikt en ik vind het weer een onding.. Verder doe ik de kleine gewoon in de doek. Ik ga wel ff opzoek naar koppelstukken voor mn buggy's. Ik heb 2 dezelfde dus kan ik er mooi een duoding van maken voor de langere ritten.
pi_86787629
ik vind mn wagen wel handig :)
tis alleen even uitelkaar halen voor mn auto
maar doek is niet handig met lenzencontrole :)
floris op de grond leggen is ook weer zowat :D
met boodschappen doe. is de doek wel handig. heb k mn handen vrij voor het karretje.
pi_86787764
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik vind mn wagen wel handig :)
tis alleen even uitelkaar halen voor mn auto
maar doek is niet handig met lenzencontrole :)
floris op de grond leggen is ook weer zowat :D
met boodschappen doe. is de doek wel handig. heb k mn handen vrij voor het karretje.
Ik vind de wagen zo onhandig groot...
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:57:50 #148
259886 pessie
pi_86788010
Ik ben dol op mn wagen. Hij rijd ontzettend fijn en makkelijk. Verder moet ik altijd de bak eraf halen en het onderstel inklappen omdat we een halve verdieping boven de straat wonen en vrij klein wonen, dus dat ben ik gewend en kost een halve minuut per keer. Boodschappen doen met wagen want dan kunnen de boodschappen onder in :D en grote boodschappen doe ik tegenwoordig alleen, als in mn eentje, op vrijdagmiddag wanneer manlief zich even met Nathan bezig houdt.

En mijn ventje slaapt vandaag in mijn familiewieg!!!

Was wel noodzaak, hij had gisteren weinig gepoept, wat ik al raar vond, maar dat kwam er dus vannacht allemaal uit, dat kon zelfs zn nummer 2 luier niet aan :') . Overdag zit ie dus nog steeds prima in 1 he. Dus alles van mn man's wieg zit in de was, eerst maar even gevanished :P .
pi_86788197
Ik maak mn luiers maat 1 op en dan ga ik over naar maat 2.
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:03:52 #150
259886 pessie
pi_86788246
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind de wagen zo onhandig groot...
Welke wagen heb jij? Of ben jij lid van de draagmaffia ;) :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: