abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86820544
Prima, als madam zo doorgaat heeft ze geen nachtvoeding nodig... voor die 6 verdwaalde slokken die ze drinkt in de nacht kan ze ook prima op mn pink zuigen en weer gaan slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86820689
Leia kotste en pieste zich nog even lekker helemaal onder toen ik haar klaar ging maken voor de nacht, dus die kreeg nog een late night bad :P ze sliep om 23.15 en rond 1.45 was ze wat aan het pruttelen (neus enzo) dus aai over bol en ze sliep weer.. en kwam toen om: 3.45 :o

Tanken en teruggelegd, en toen heeft ze nog van 4 tot 7 geslapen! Weer even wat gedronken en kon ik haar lekker nog even zonder Pacco op haar buik in bed leggen.. toen kwam ze rond 8.45 nog voor wat drinken...

En nu ligt ze er weer in! Pacco zit in de was, dus heb even een laken wat strakker gedaan en ze slaapt :o

*O* *O*

Wow Mor, wat lekker!! dus jullie hebben ook wel een lekker nachtje gemaakt of was je steeds wakker om te checken of ze wel sliep enzo? ;)
pi_86820752
lekker tico en Morretje!

hier was t 6.30
gisteravond is floris bij oma geweest.
was wel even wennen voor m :) hij ziet deze oma minder dan mijn moeder. hij heeft wel een beetje geslapen. flesje drinken doet ie niet van harte. even kijken voor een andere fles. en k had niet genoeg gekolfd dus ook poeder meegegeven en dat drinkt ie dus beter uit de fles

mijn zus kwam erachter ook dat floris graag op zn zij ligt. die heeft voor tim zo'n zijliggingskussen en daar had ze floris opgelegd en hij sliep zo. op zich logisch, toen hij net geboren was krulde hij zich zo op dat ie op zn zij lag als k m in bed legde.

oh ja en k heb bedacht dat we 1voedingvoor kv vervangen.
pi_86821454
Welke voeding ga je vervangen? Specifieke reden voor?

Wij gaan straks pasfoto's met het mupke laten maken :D ik ben heel erg benieuwd!

En dan ga ik vandaag of morgen ook maar eens mijn kast uitbaggeren, want de helft aan zw. kleding flubbert! Al ben ik nog (lang) niet op gewicht dus ben benieuwd wat ik van voor de zw. nog pas.. maar ik wil weer iets meer keuze hebben! (al is het soms lastig met BV! Had net mijn favo jurkje aan O+ maar het shirt wat ik er altijd onder heb moet ik echt omhoog vouwen, niet handig als er een jurkje overheen zit :') dat soort dingen)
pi_86821552
welke voeding weet ik nog niet
en de reden omdat we dus moeten oefenen met het flesje, ik niet in 1 keer genoeg kolf voor 1 voeding en geen zin heb meerdere keren te kolven.
En ergens vind ik t ook wel prettig :@

ben benieuwd naar Leia's pasfoto O+

Oh ja en gisteren liet mijn schoonmoeder het schema van mijn schoonzusje zien.
Er zit daar duidelijk ritme in, alleen iets te strak naar mijn zin...
Staat dus echt zo van: 6 uur, wakker maken voor fles, daarna weer naar bed, zo en zo laat de gordijnen omhoog doen enz...
pi_86822314
O+ O+

Kloon van Papa!
pi_86822454
Orea, ik was dus inderdaad om half 5 wakker :P En ik denk dat ze om 8 uur ook van ons wakker werd, want ik was al sinds half 8 wakker en stomverbaasd met Ravage aan het praten :+

Zonde eigenlijk he, dat je bepaalde kleding nu minder makkelijk aan kunt, m.n. door de bv. Maar goed, volgend jaar is alles al weer anders natuurlijk.

En Leia op de pasfoto! ^O^ Ben benieuwd. -edit- mooi poppie heb je daar

Son, das wel een heel strak ritme van je schoonzus!

[ Bericht 2% gewijzigd door Morretje op 25-09-2010 11:43:17 (scherm te lang open) ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:47:27 #206
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86822581
Mooie foto van Leia! En wat fijn die uren vannacht!!! Zo begint het, wacht maar af!

Son, heel strak schema van je schoonzus. Maar ik heb ook vriendinnen die zo'n strak schema houden voor hun kind. Ze vinden mij dan zielig omdat ze denken dat Nathan niet slaapt.

En vanochtend was het 6.15 :o en toen werd ik wakker van wat gesmak. Dus op mn gemak naar de koelkast gelopen, tepelhoed gepakt, luier en doekjes pakken, even wachten totdat hij zn ogen open had luier verschoont en uiteindelijk zonder gehuil of krijsen om 6.30 aangelegd :o . Hij wilde wel beide kanten :P .
pi_86822685
ook hier maar Leia O+

morretje inderdaad!zou niets voor ons zijn. ik leef niet zo op de klok.

floris heeft zn tong ontdekt trouwens :D hij steekt m uit als ie lacht haha O+
pi_86823046
Ik moet ook altijd kijken hoe lang ze al weer wakker is voor ik denk dat ze misschien wel eens zou willen slapen :+

Pessie, dat klinkt ook fijn zeg, jouw nacht!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_86823595
Ik meld me hier ook eens met O+ Anne O+ (17-09-2010).

We hebben een heel heftig weekje achter de rug. De bevalling verliep eigenlijk best vlotjes, maar daarna begon het gedonder. Mevrouw wilde niet drinken aan de borst en in het ziekenhuis hebben ze dat slecht begeleid, waardoor mijn productie maar niet op gang kwam. Anne was na twee dagen al meer dan 10% afgevallen, maar mocht toch naar huis.
Eenmaal thuis bleef de BV een drama en moesten we gaan bijvoeden met fingerfeeding en gaan kolven, wat ook voor geen meter werkte. Daarbij kwam dat ons poppetje erg geel begon te zien, op een gegeven moment zelfs oranje. Ze was érg sloom, sliep eigenlijk gewoon de hele dag. Op dag 4 is er bloed afgenomen en toen bleek dat haar bilirubinegehalte inderdaad veel te hoog was, dus 's avonds lag ze weer in het ziekenhuis onder de UV lampen.
Dit bleek gelukkig al snel goed aan te slaan, want haar bilirubinegehalte daalde meteen. Maar op dag 6, toen we dachten dat ze de volgende dag wel naar huis zou kunnen, kregen we nog even een behoorlijk schrikmoment. Uit het bloed van het hielprikje was namelijk een afwijking geconstateerd die kon duiden op een zeer zeldzame en heftige stofwisselingsziekte. Er moesten weer diverse buisjes bloed afgenomen worden voor verdere controles in het Radboud ziekenhuis en daar zijn ze bijna een uur mee bezig geweest, arm meiske.
Na een onzekere 24 uur kwam er op dag 7 gelukkig goed nieuws uit het Radboud; de uitslag bleek vals positief en ons meisje heeft dus geen stofwisselingsziekte. Uiteindelijk mocht ze de volgende dag, gisteren dus, naar huis.

Ik ben uiteindelijk ook gestopt met de BV, dat kostte me in combinatie met alles echt teveel energie. Wel heel jammer natuurlijk, maar gelukkig kan ik er wel vrede mee hebben.
En hopelijk kan het grote genieten nu beginnen, want het was wel een emotionele rollercoaster.

Ons mupke:
pi_86823985
Welkom fannetje en anne!
jeetje fannetje wat een gedoe zeg! fijn dat ze weer thuis is.
wat een mooi meisje zeg!
gelukkig heb je vrede met t stoppen met de bv. kan me voorstellen dat t allemaal veel moeite is als er nog allemaal andere dingen spelen.

floris slaapt. echt binnen 5minuten was ie weg. t was even met mij spelen, in de box, geeuwen --> naar bed. armpjes onder de deken, heel even miepen en toen was t stil :o
we wilden vandaag een pacco halen, maar us dus niet nodig als zn armen onder de deken zitten.
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:16:14 #211
259886 pessie
pi_86825456
Fannetje welkom met Anne! *O* *O* *O*
Ik snap dat je gestopt bent, soms is bv opstarten gewoon heel moeilijk en als je dit alles er dan nog bij hebt is het gewoon veel te veel. Fijn dat je er vrede mee hebt.

Heb ik nog niet eens verteld dat ie daarna heeft geslapen van 7.30 tot 10.30? :+
* pessiezo trots

Son, ik stop ook altijd Nathan's handjes onder de deken, dan maait ie zichzelf niet zo wakker, wel haalt hij altijd zn rechterarm er weer uit, maar daar heeft ie minder last van omdat hij meestal naar links draait met zn hoofd tijdens zn slaap.
pi_86825960
Fannetje, welkom! Wat een popje O+

Nou pasfoto gemaakt, mevrouw viel steeds in slaap :D en de fotograaf was een beetje, euhm, apart.. Die stond met een Ernie te bléren, en maar te roepen LEIA LEIA LEIA :?

Geloof dat zijn perceptie van wat een 8 weken oude baby begrijpt niet helemaal klopt...

Maargoed, wel een foto van Speklap O+ scanner maakt hem wat donkerder, maar dan heb je een idee :D

pi_86826001
Oh en Leia's handen onder de dekens werkt niet :P mevrouw heeft ze er binnen 3 seconden uit! Heb haar nu in een laken gewikkeld/gebakerd, kan ook! :P
pi_86826018
nathan en floris en nathan hebben t zelfde gedaan :)
floris werd om half 7 wakker. en daarna vsn 7 tot 10 geslapen. toen vsn half 11 tot half 12.
en tien weer om kwart over 12 weer :)
slaapkop O+
en die armpjes werkt echt. hij slaapt nog steeds.
wat me trouwens op is gevallen, floris slaapt 12uur s nachts, met voedingen ertussen. daarna is hij wakker wakker
pi_86826075
oh hij wordt nu wakker :)
foto vsn Leia O+
echt schattig!
pi_86826207
Het verbaast mij ook hoeveel ze kunnen slapen hoor (en hoe weinig ze dus eerst sliep toen ik haar beneden hield :X) gisteren heeft ze echt van 18:00 tot 22:30 geslapen (met even force-feeden tussendoor) even bad en toen van 23.15 tot 03.45 en daarna gewoon weer door!
pi_86826470
hoe je dan merkt dat ze t echt nodig hebben. hij is ook gelijk een stuk vrolijker vandaag :)
pi_86826538
:Y minder jengelig en meer lachen en relaxed om zich heen kijken (en sinds een week ofzo wordt ze helemaal dolenthousiast van haar mobiel, met 1 been ligt ze dan te trappen en te doen O+)
  zaterdag 25 september 2010 @ 15:05:27 #219
259886 pessie
pi_86829162
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:32 schreef Sonnetje85 het volgende:
nathan en floris en nathan hebben t zelfde gedaan :)
floris werd om half 7 wakker. en daarna vsn 7 tot 10 geslapen. toen vsn half 11 tot half 12.
en tien weer om kwart over 12 weer :)
slaapkop O+
en die armpjes werkt echt. hij slaapt nog steeds.
wat me trouwens op is gevallen, floris slaapt 12uur s nachts, met voedingen ertussen. daarna is hij wakker wakker
Dat doet Nathan dus al weken he! Nu alleen nog van 20.00 tot 8.00 maar goed, eerst maar es leren dat ie in zn eigen kamer slaapt :') . Vandaag helpt manlief me, is wat makkelijker omdat mn hart al week wordt bij enkel piepen :') .

En ik ben langzamerhand zwangerschapskleren uit mn kast aan het verwijderen, en heb vandaag voor het eerst een niet-zwangerschapsbroek aan *O*
  zaterdag 25 september 2010 @ 15:11:59 #220
259886 pessie
pi_86829332
oh ja, Cantare, wat is de verhouding voor het maken van zoutoplossing? Mn druppelaar die ik had meegekregen uit het ziekenhuis is leeg ;( .
pi_86829642
Nu de afgelopen 2 slaapjes waren knudde, omdat de Pacco lag te drogen en het bleek dat ze zich gewoon weer uit het laken had gewurmd! Maaaaar hij was net droog, heb haar ingewikkeld.. Kreeg tijdens het aantrekken van het ding een mega grote glimlach en eindelijk.... SLAAP! O+

Pessie, je kunt het ook met BV druppelen hè, of had je dat al geprobeerd?
pi_86830833
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 15:11 schreef pessie het volgende:
oh ja, Cantare, wat is de verhouding voor het maken van zoutoplossing? Mn druppelaar die ik had meegekregen uit het ziekenhuis is leeg ;( .
Uhm, geen idee, ik heb Otrivin Baby gekocht. :)
pi_86833934
Fannetje en Anna, welkom! *O* Wat een heftig verhaal, gelukkig bleek alles achteraf mee te vallen. :*

Orea, wat heb je toch een heerlijk speklapje! O+

Son, heb je Tommee Tippee flessen al geprobeerd voor Floris? Lijkt erg veel op een tepel, dus misschien dat Floris "erin trapt".

Ik heb hier 'n ziek klein meisje. Gisteravond half 12 ineens keihard huilen. ik haar even een schone broek gegeven. Ze zou net weer naar bed gaan toen ze ineens moest overgeven. Het liep zelfs uit haar neusje. Ze had een beetje verhoging, dus zetpil erin en naar bed. De hele nacht niet meer gehoord en vanmorgen had ze 36.8, dus weer helemaal oké. Alleen ging ze gedurende de dag weer steeds warmer aanvoelen en nu had ze net 38.3. ;( 't Gekke is, ze slaapt wel wat meer, maar ze is nog net zo vrolijk als anders, gekkie! Als ik niet zou weten dat ze koorts heeft zou ik zeggen dat er niets aan de hand is. Ook alle flessen gaan helemaal leeg en ze heeft sinds gisteravond niet meer gespuugd. Gelukkig maar.

Als haar koorts zo blijft geef ik haar geen zetpil, die koorts heeft ze nl. niet voor niets, het is ergens goed voor. Vanavond maar even zien hoe het gaat. Nu ligt ze hier lekker in het grote bed van papa en mama te slapen. Muppie. O+
pi_86834167
Agos, arme Lisa ;( sneu hè! Als die kleintjes ziek zijn! Ik hoop dat je snel opknapt!! :*
pi_86834441
nikki die flessen had ik :)
juist om die reden, maar trapt ie niet in ;)

beterschap voor lisa!
pi_86834792
Valt me wel op dat bij Tommee Tippee, ze heel makkelijk (te makkelijk naar mijn idee) uit de speen drinken! Ik heb alles ervan, maar vind het toch pas wat geschikter als ze iets ouder is.. Bij de Medela zat een slowflow breast achtige speen, ziet er wel uit als een 'gewone' speen, maar ze moet er net zo voor werken als aan de borst..

Nooit geen problemen mee gehad (maar ze krijgt al vanaf 4 weken af en toe BV met de fles.. dat fingerfeeden met meer dan 60ml per keer wordt je snel zat ;))
pi_86835199
Oh Son... euhm Nuby heeft volgens mij ook nog iets tepelachtigs, maar wellicht is dat nou nét waar Floris niet intrapt. Succes met zoeken!

Orea, ik heb helemaal niet het idee dat het Lisa gemakkelijk afgaat. Ik ben zelfs al sneller naar speen 2 overgestapt omdat 't arme ding er bijna niets uitkreeg. Ze kreeg overigens wel voeding waar JBPM in zat, dus daardoor was het wel iets dikker dan normale voeding natuurlijk.
pi_86835850
bij floris gaat t juist niet snel t drinken uit de fles. hij probeert m de hele tijd eruit te werken...en wordt boos dat er niets uitkomt, is best zielig, want hij doet zowat een uur over 110cc...
pi_86835950
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
bij floris gaat t juist niet snel t drinken uit de fles. hij probeert m de hele tijd eruit te werken...en wordt boos dat er niets uitkomt, is best zielig, want hij doet zowat een uur over 110cc...
Hij moet het nog leren. Sommige kindjes doen daar iets langer over.

Ik heb gewoon een fles van avent, maat Leyla pakt ook de fles niet, omdat ze niet weet wat ze ermee moet. Maar das gewoon oefenen en blijven aanbieden.
pi_86835999
Son, in principe moeten ze het binnen 30 minuten op hebben. Nu is het voor Floris natuurlijk anders omdat hij anders BV krijgt en de fles vreemd is, dus hij zal vast even moeten wennen, maar een uur is wel heel lang.
Sneu voor 't mannetje dat hij boos wordt omdat hij er niets uit krijgt. ;(
pi_86836662
Hier ook de Nuby fles, maar misschien gaat dat ook te langzaam voor Floris, heb ook de Avent fles maar dat gaat hier weer iets te snel.
pi_86837114
Dus ik moet maar mazzel hebben met mijn beeb? Echt, die maakt het volgens mij niet uit hóé ze iets krijgt, als ze het maar krijgt :@ (maarja niet voor niets 2 kilo in 2 maanden aangekomen natuurlijk :D)
pi_86837388
die van mij is ook zoveel gegroeid hoor :) maar flessen zijn zn hobby niet :)
komt vanzelf goed, regelmatig oefenen
pi_86837886
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:06 schreef Orea het volgende:
Dus ik moet maar mazzel hebben met mijn beeb? Echt, die maakt het volgens mij niet uit hóé ze iets krijgt, als ze het maar krijgt :@ (maarja niet voor niets 2 kilo in 2 maanden aangekomen natuurlijk :D)
Die van tankt zich liever in 5 minuten aan de borst af dan dat ze met een fles wordt gepest. Maar ze moet er toch aan geloven... Nog een weekje ofzo en dan gaan we toch echt dagelijks oefenen.
pi_86838089
Het enige wat ik merk als ze een flesje krijgt is dat ik er zo 150 ml in krijg, bij wijze van.. Ze blijft gewoon drinken! Ze had nu 2 weken geen flesje gehad en net voor het eerst weer en dat gaat echt prima!!
  zaterdag 25 september 2010 @ 20:56:47 #236
259886 pessie
pi_86840467
Nathan doet et prima met de Avent fles, maar die heeft hij gehad vanaf dag 2 en kennelijk is hij het dus niet verleerd (hij kreeg de fles omdat hij zn tong niet goed deed en hij met de fles kon oefenen waar zn tong moest zijn). Wel druppelt papa een beetje melk in zn mond vanuit de speen zodat Nathan weet dat er iets uit kan komen, daarna drinkt hij volgens mij prima.

Hm, mn zoon heeft nu al een tv verslaving... Niet gek met zo'n papa. Hij speelt er wel bij met zn boekje.

Cantare ik dacht dat jij de zoutoplossing zelf had gemaakt, wie was het dan? Volgens de kinderarts in het ziekenhuis mocht Nathan geen Otrivin baby omdat er xylometazoline in zit en dat niet mag beneden 3 maanden.
pi_86840839
Pessie, je kunt borstvoeding in zijn neus druppelen! Werkt prima..! Ook heb je van VSM een neusspray voor baby's, op homeopatische basis. Leia had 's nachts zo'n snotneus dat BV niet eens meer hielp (overdag wel!) en die VSM spray werkt wel super!
pi_86840938
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 20:56 schreef pessie het volgende:
Nathan doet et prima met de Avent fles, maar die heeft hij gehad vanaf dag 2 en kennelijk is hij het dus niet verleerd (hij kreeg de fles omdat hij zn tong niet goed deed en hij met de fles kon oefenen waar zn tong moest zijn). Wel druppelt papa een beetje melk in zn mond vanuit de speen zodat Nathan weet dat er iets uit kan komen, daarna drinkt hij volgens mij prima.

Hm, mn zoon heeft nu al een tv verslaving... Niet gek met zo'n papa. Hij speelt er wel bij met zn boekje.

Cantare ik dacht dat jij de zoutoplossing zelf had gemaakt, wie was het dan? Volgens de kinderarts in het ziekenhuis mocht Nathan geen Otrivin baby omdat er xylometazoline in zit en dat niet mag beneden 3 maanden.
zelf maken: 1 liter water met 8 gram zout koken.

Otrivin baby bevat trouwens gen Xylo hoor
http://www.efarma.nl/PAGES/ItemInfo.asp?ItemID=13675222

[ Bericht 8% gewijzigd door Vicky op 25-09-2010 21:15:26 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86852520
Zo kijk! Gewoon 1 voeding om half 4 is gewoon voldoende voor madam. Niet bij elke kik uit bed halen dus.
  zondag 26 september 2010 @ 09:30:51 #240
259886 pessie
pi_86852924
quote:
Op zondag 26 september 2010 08:24 schreef Ticootje het volgende:
Zo kijk! Gewoon 1 voeding om half 4 is gewoon voldoende voor madam. Niet bij elke kik uit bed halen dus.
Kinderen. Trial and error.
pi_86853416
lekker is dat he.
heb k ook wel s gedaan, en toen kwam ie 1,5uur later.
vandaag was t tien voor 8 *O*
pi_86853716
Hier was het van 22.45 tot 3.30 :o *O*

Alleen daarna was mevrouw klaarwakker -O- en wij dus ook... maar ze ligt er nu weer in en gaat maar eens even een goed slaapje doen nu, ipv steeds maar een kwartiertje ;)

Maar verder wel :o :o over die eerste ruk!! Bijna 5 uur!!
pi_86854318
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:06 schreef Orea het volgende:
Hier ging het ook heel makkelijk!

Vannacht van 20.00 uur tot 02.45, toen ging ze gelijk weer slapen tot 6.30 ofzo *O* Ik had haar eigenlijk om 0.00 willen voeden zodat ze vanaf dan haar lange slaap zou houden, maar ik was zelf in slaap gevallen. }:| :D Maar ze is dus weer normaal na 2 dagen héél ongezellig en plakkerig en hangerig te zijn geweest. O+ En ik heb weer stuwing. :o
pi_86854390
Oh lekker zeg!! :D al die goedslapende beebs!

Ik heb een protesterende beeb. Ze wil wel volgens mij, maar het lukt niet zo.. ze ligt nog wakker.. Ze protesteert niet echt, alleen soms als ze te lang haar speentje kwijt ik mekkert ze even. Plop ik hem erin en ligt ze weer tevreden te kijken :?

nou ja, zal wel goedkomen! Denk dat ze straks zo moe is dan ze wel in slaap móet vallen..
pi_86854427
quote:
Op zondag 26 september 2010 11:23 schreef Orea het volgende:
Ik heb een protesterende beeb. Ze wil wel volgens mij, maar het lukt niet zo.. ze ligt nog wakker.. Ze protesteert niet echt, alleen soms als ze te lang haar speentje kwijt ik mekkert ze even. Plop ik hem erin en ligt ze weer tevreden te kijken :?
Hier pre-cies hetzelfde (zelfs dezelfde Pacco en speen, zag ik ergens op een foto :+ ). Vannacht viel ze gauw in slaap, maar nu zijn we alweer 20 minuten naar boven aan het lopen om dat ding weer in haar mondje te stoppen. En dat is eigenlijk hoe het meestal gaat. Alleen als ze midden in de nacht komt dan verschoon ik haar niet (als het niet echt nodig is), praat niet tegen haar en houd het een beetje donker. Dat scheelt volgens mij heel erg, dan suft ze zo weer weg ipv dat ze nog heel hieperdepieper om zich heen aan het kijken is.
pi_86854474
Grappig :D

Ik ga haar er zo weer uithalen, want het is al wel weer 3 uur na de laatste voeding. En wil er overdag niet zoveel tussen hebben (dan komt ze tenminste aan genoeg voedingen en kan ze er 's nachts langer tussen laten :+) en dan verwacht ik dat ze straks zo moe is dat ze er binnen een uur weer in ligt.. Ik ben benieuwd!
pi_86856718
Nou dat was met recht VOL tanken :P (ze is sinds een paar dagen ook over naar 2 borsten per voeding! Das nieuw :D) en weer gapen en wegkijken (= moe) dus hop er weer in! Heb 1 keer speentje weer terug moeten ploppen en tis nu al een half uur stil! O+
  zondag 26 september 2010 @ 12:54:20 #248
259886 pessie
pi_86856762
Nathan was wakker van 9.45 tot 12.15. Hij wil echt niet slapen in de kerk, vind alles veel te leuk. Heb hem wel wakker moeten maken toen omdat we weg moesten, maar toen we thuis kwamen meteen weer in bed gelegd en binnen 10 minuten sliep hij!

Cantare en Orea hebben slapende meisjes *O*

En Son wat heeft Floris heerlijk lang geslapen!
pi_86856826
Floris ligt hier ook alweer vanaf half 12 te slapen :')
hoezo hij heeft het nodig
straks naar een verjaardag/housewarming
pi_86857651
Hier heeft madam vanmorgen steeds op M. geslapen en hazeslaapjes in de box, dus die heb ik nu naar de slaapkamer gebonjourd. Hup lekker in dr wiegje, slaapt ze een stuk rustiger. Ze hebben gewoon slaap nodig.
pi_86859522
Hier is het net alsof er boven steeds een deur opengaat :D Ze piept! :D (en slaapt nog steeds O+)
pi_86860436
Ze lig nog steeds te knorren, slaapkamer is echt beter dan de box.
pi_86861292
Mn borsten beginnen wat vol te raken. :') :') En maar doorknorren. :D
pi_86862388
Hier werd er één heel relaxed wakker, heeft gedronken en lag weer in coma :? die ligt er dus ook weer in :D
pi_86863389
floris heeft heel even geslapen op de verjaardag.
normaal gingen we er s avonds heen ivm kinderen.
echt wat een drukte omg, ben k niet zo voor gemaakt nog geloof ik, de horror...

zit nu even rustig te voeden :')
pi_86863746
Er zit er nu een bij M. op schoot te duimen!!! O+ OMG dat ziet er echt heel erg cute uit (en dat gesmak!)
pi_86866244
dat gesmak is lief he O+
ik moet ook altijd zo lachen om t gesmak vsn floris. hij sabbelt op zn vingers, tis echt een kind van zn moeder, ik deed dat ook vroeger :D
  zondag 26 september 2010 @ 17:28:22 #258
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86866352
Ik vind dat duimen/vingers sabbelen ook zo cute O+ Ylana doet het soms en heel af en toe krijgt ze haar duim te pakken maar niet in de klassieke duimhouding.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_86872780
Ik kon zowaar eten vanavond. De klok stond stil, dus Leyla kon niet stiekem kijken hoe laat het was.

Oh en hier wordt er af en toe op de vingers gesabbeld. Ik heb liever dat ze een duimelotje wordt dan dat er straks een speentje in gaat.
  zondag 26 september 2010 @ 20:43:57 #260
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_86873873
Ik had gelezen dat een speen beter af te leren valt?
Bob steekt vaak een vuist in zijn mond, lomperik :p
pi_86875800
Das wel waar, maar een duim hoef je niet 's nachts in je blote reet ergens achter een bed vandaan te vissen.
pi_86876895
Hier ook lekker geduim en dat ga ik echt niet afleren. Als zij het lekker vindt :)
Jaja, ik weet dat het slecht kan zijn voor d'r tanden, maar ik heb zelf ook erg lang geduimd. Ben er ook vanzelf een keer mee gestopt en heb er nooit wat aan overgehouden.

Mooi dat je rustig hebt kunnen eten Tico. Voortaan alle klokken stil zetten :Y)
pi_86877171
daar hebben ze toch beugels voor :P
als floris gezegend is met mijn gebit (of dat vsn zn vader, maar vooral t mijne) moet er toch een beugel in :')

dat klok verhaal ging hier niet op. maar k kon wel rustig koken en eten eigenlijk ook. sinds ie weer genoeg slaap krijgt jan ie zichzelf ook beter vermaken.
pi_86878178
Fijn dat het beter gaat Sonnetje! *O*

Hier probeert Elise te duimen maar het lukt niet goed, afgezien van een toevalstreffer. Dus hier toch maar een speentje. Is ook makkelijker straks met afleren. Ik werd gek van het terugstoppen, maar sinds ze weer in de Pacco slaapt, ligt ze rustiger en blijft 'ie beter zitten. Soms valt 'ie er héél vaak uit, maar dat is ook wel een teken dat ze nog te onrustig is om te slapen. Als ze eenmaal slaapt dan vraagt ze er niet meer om.

Hier gaat het al de hele dag lekker. Straks om een uur of 11/half 12 nog een keertje voeden en kijken wat ze vannacht doet. :)
pi_86878450
kutfokwet! :( :D :') madammeke is ineens weer wakker
pi_86878628
Hier hetzelfde als bij Cantare! Idd als ze nog te onrustig is kan ik blijven lopen, als ze moe genoeg is om te slapen hoef ik vaak maar 1 keer terug :)

Straks nog even volgooien (al is ze de hele avond flink aan het tanken, hoop dat dat betekent dat ze straks vol genoeg voor de nacht zit :)) en dan hopelijk een lekker nachtje!

Truste vast allemaal ;) ik hoop op een goede nacht voor allemaal!
pi_86879290
floris ligt op bed. hopelijk gaat ie slapen, want dan kan k ook vroeg erin.
in zn wieg slaapt ie t best, maar daar kan k m goed strak instoppen.
overdag gaat ie wel gewoon in zn ledikant, want binnenkort moet ie echt over. hij wordt te groot voor de wieg -O-
ook grappig, ik had altijd zoiets van: baby op zn eigen kamer, maar vind t helemaal niet leuk m naar zolder te doen :)

orea ook weltruste!
pi_86889449
Niet slecht, al zeg ik zelf.. 22.30 tot 3.15 en toen dach ze: feestje! Kotste zichzelf onder van het drukdoen, dus omgekleed.. Toen 50 keer speen erin (gelukkig staat wieg tegen mijn bedkant) en ineens sliep ze! En is nu aan het drinken.. (Niet helemaal wakker maar ik moet zo naar de tandarts)

Dus en sich mag ik niet klagen!
pi_86889513
Mooi Orea, over het speenterugduwen gesproken...

We zijn vannacht begonnen met een poging tot het stoppen van de speen terugduwen 's nachts. Best een onderneming.

Ze valt 's avonds vaak gewoon zonder speen in slaap. Maar om 4 a 5 uur wordt ze wakker en wil ze een speentje. Honger heeft ze nog niet. Dat speentje geven we dan normaal gesproken en dan mag ik daarna dus 's nachts 100 keer de speen terugduwen, totdat ze óf slaapt, óf toch honger krijgt en we opstaan. Het laatste komt eigenlijk bijna niet voor.

Nu heb ik dus besloten dat het vlak voor ik weer moet gaan werken hier een einde aan moet komen. Ik was eigenlijk van plan van de ene op de andere nacht te stoppen. Maar ze was zooooo zielig om kwart voor vijf. Ik heb haar twintig minuten laten huilen en toen vond ik het welletjes. Speentje gegeven. Na vijf minuten was het weer raak. Weer twintig minuutjes laten huilen. Toen sliep ze weer lekker verder tot half zeven, tijd voor een flesje. Morgen weer, maar dan een half uurtje laten huilen en zo iedere dag wat langer. Ik ben benieuwd of ik dat trek. Van mij hoeft ze dus nog helemaal niet helemaal van de speen af, maar ze moet wel ook midden in de nacht zichzelf in slaap kunnen krijgen, ze kan het 's avonds immers ook. En dan is de stap naar volledig stoppen met het speentje natuurlijk helemaal makkelijk. Iemand nog goede tips?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_86890298
Kleintjes hebben gewoon veel zuigebehoefte, daar worden ze rustig van. Als je nu eenmaal met een speentje bent begonnen, waarom wil je er dan nu alweer vanaf?

Jen heeft een speen, en ik zie het niet makkelijk worden om haar er vanaf te krijgen. Om die reden wil ik echt even aankijken of Leyla wel echt een speentje nodig heeft. Als ze haar vingers vaker vindt en daarop lekker gaat sabbelen vind ik dat fijner.
pi_86890669
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:14 schreef Ticootje het volgende:
Kleintjes hebben gewoon veel zuigebehoefte, daar worden ze rustig van. Als je nu eenmaal met een speentje bent begonnen, waarom wil je er dan nu alweer vanaf?

Jen heeft een speen, en ik zie het niet makkelijk worden om haar er vanaf te krijgen. Om die reden wil ik echt even aankijken of Leyla wel echt een speentje nodig heeft. Als ze haar vingers vaker vindt en daarop lekker gaat sabbelen vind ik dat fijner.
Volgens mij staat er letterlijk in dat ik haar er nog helemaal niet vanaf wil hebben? Maar wel van het midden in de nacht 100x speen terug duwen?

Edit: Uiteindelijk wil ik haar er wel voor haar eerste verjaardag vanaf hebben. En eerder mag ook. Maar als dat niet zou lukken vind ik dat ook geen ramp hoor. Ik ben eraan begonnen omdat ik niet wil dat ze gaat duimzuigen en ze wel veel zuigbehoefte heeft.
pi_86891253
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:29 schreef djenneke het volgende:

[..]

Volgens mij staat er letterlijk in dat ik haar er nog helemaal niet vanaf wil hebben? Maar wel van het midden in de nacht 100x speen terug duwen?

Edit: Uiteindelijk wil ik haar er wel voor haar eerste verjaardag vanaf hebben. En eerder mag ook. Maar als dat niet zou lukken vind ik dat ook geen ramp hoor. Ik ben eraan begonnen omdat ik niet wil dat ze gaat duimzuigen en ze wel veel zuigbehoefte heeft.
Maar half / half gaat niet werken..
pi_86891963
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar half / half gaat niet werken..
We zullen zien. Als het niet lukt, dan lukt het niet. Nogmaals, ze mag van mij de hele nacht tutten hoor. Maar de gebroken nachten proberen we gewoon te minderen.
pi_86892095
Overigens heeft ze hem vannacht al maar twee keer uitgespuugd nu ze er langer op moest wachten. Ik zie nu al vooruitgang na dit nachten lang echt tig keer te mogen doen. :)
pi_86892432
nu ben ik blij dat floris geen speen wil :P
overdag heeft ie iets meer moeite met slapen, maar s nachts niet. dan slaapt ie aan 1stuk door. of iig als ie wakker wordt valt ie in slaap.

overdag/a svonds helpt t wel met troosten, maar daarna plopt ie m even hard eruit
pi_86892542
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
overdag heeft ie iets meer moeite met slapen, maar s nachts niet. dan slaapt ie aan 1stuk door. of iig als ie wakker wordt valt ie in slaap.

overdag/a svonds helpt t wel met troosten, maar daarna plopt ie m even hard eruit
Voor het heel even sabbelen mag Leyla op mn pink zuigen... Verder heeft ze er geen behoefte aan.
pi_86892586
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef Sonnetje85 het volgende:

Gelijk heb je. Wij hebben altijd gezegd dat we er niet aan zouden beginnen :@

Maar ja, ons meisje drinkt haar flesje in 7 minuten leeg. En dan houdt ze echt zuigbehoefte over. We hebben ons een week verzet en toen vond ze al haar duimpje. En dat wilde ik perse niet (ik ben zelf een duimzuiger geweest en baal nog van mijn gebit hierdoor, beetje een jeugdtrauma zeg maar). Dus toen werd het toch een speen.
  maandag 27 september 2010 @ 10:47:04 #278
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86892603
Ik moet me echt vaker melden hier.

Dochter heeft hier nooit een speen gehad. Ze had wel enorme zuigbehoefte maar het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'. Het was met name de eerste drie maanden en daarna werd het al veel beter.

Joop gaat ook niet aan de speen hier, die leg ik ook aan als hij wil zuigen. Het is even pittig maar het is de 'investering' wel waard.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_86892606
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voor het heel even sabbelen mag Leyla op mn pink zuigen... Verder heeft ze er geen behoefte aan.
Omdat ze spruw had, mochten we geen pinkjes geven, helaas.
pi_86892618
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef Floria het volgende:
Ik moet me echt vaker melden hier.

Dochter heeft hier nooit een speen gehad. Ze had wel enorme zuigbehoefte maar het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'. Het was met name de eerste drie maanden en daarna werd het al veel beter.

Joop gaat ook niet aan de speen hier, die leg ik ook aan als hij wil zuigen. Het is even pittig maar het is de 'investering' wel waard.
Ja, heel fijn en leuk. Maar niets als je dochter dus spruw heeft.

(En dat grapje duurde dus maar liefst acht weken).
pi_86892647
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:46 schreef djenneke het volgende:

[..]

Gelijk heb je. Wij hebben altijd gezegd dat we er niet aan zouden beginnen :@

Maar ja, ons meisje drinkt haar flesje in 7 minuten leeg. En dan houdt ze echt zuigbehoefte over. We hebben ons een week verzet en toen vond ze al haar duimpje. En dat wilde ik perse niet (ik ben zelf een duimzuiger geweest en baal nog van mijn gebit hierdoor, beetje een jeugdtrauma zeg maar). Dus toen werd het toch een speen.
Ik heb zelf geduimd tot er een beugel in ging en dat is voor mn stiefdochter niet anders geweest. We hebben allebei een mooi recht gebit terug.

Een scheef gebit kan me dus echt heel weinig boeien, dat is een kwestie van 2 jaar beugelen en de boel is weer op zn plaats.
pi_86892784
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb zelf geduimd tot er een beugel in ging en dat is voor mn stiefdochter niet anders geweest. We hebben allebei een mooi recht gebit terug.

Een scheef gebit kan me dus echt heel weinig boeien, dat is een kwestie van 2 jaar beugelen en de boel is weer op zn plaats.
Ook heel leuk voor jou. Ik heb er tot mijn 14de last van gehad. Eén voordeel, ik leerde goed van me afbijten. (Niet letterlijk trouwens, hahaha). Toen kreeg ik een beugel, kreeg ik daar weer gezeur over. Toen heb ik van mijn 16de tot mijn 19de een heel mooi kaarsrecht gebit gehad. En sindsdien is het steeds schever gaan staan, en nóg. Nu is het dus weer een drama, dat gebit van mij. En nu heb ik het geld er niet meer voor over om zo laat weer een beugel te nemen. Ik vind het dus wel heel erg boeien.
pi_86892809
Het is echt een wereld van verschil, slapen in de box vs slapen op haar bedje.

Waarom heb ik dit nooit geprobeerd met Jen??? Misschien was dat de oplossing.
  maandag 27 september 2010 @ 11:03:28 #284
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86893038
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja, heel fijn en leuk. Maar niets als je dochter dus spruw heeft.

(En dat grapje duurde dus maar liefst acht weken).
Niet zo kattig.

Hoe weet jij dat wij spruw vrij zijn of zijn geweest?!
Probeer eens gentiaan violet dat was bij ons altijd voldoende om spruw de kop in te drukken.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_86893074
speen, duim, niks. je kan er over ouwehoeren tot je een ons weegt, maar uiteindelijk maakt zo'n kind het zelf wel uit. selene kreeg een speen, maar moest die niet en pakte haar duim zodra ze kon. die duimt nog. ravi boden we ook speen aan, en die moet geen speen. en ook geen duim. nu en dan vindt hij het lekker om zn mouw over zn duim te doen en daar dan op te vlokken, maar verder niks dat we zien eigenlijk.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86893134
Speen of geen speen, de nieuwe flesvoeding - borstvoeding discussie. >:)
  maandag 27 september 2010 @ 11:08:19 #287
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86893170
Nou je kind maakt het in zoverre zelf uit dat als je geen speen geeft het kind iig niet aan de speen gaat :+

Duimpjes kan je afbinden en of afhakken maar dat geeft zoveel tranen dat je je kind net zo goed zijn gang kan laten gaan en daar heb je dan inderdaad geen zeg in :D
pi_86893391
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef Floria het volgende:
Bedoel je dat ze dan steeds de borst kreeg? Dat was hier niet zo'n goed idee, ze kreeg dan veel te veel melk binnen.
  maandag 27 september 2010 @ 11:18:21 #289
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86893455
Yup ze kreeg steeds de borst. Als het heel vaak was kreeg ze de lege borst en dat ging prima. Blokvoeden.

Met krampen is teveel melk minder gezellig maar anders is het geen probleem.
pi_86893532
Wat een gezelligheid hier zeg :? Hormonen?

Ik heb liever dat ze gaat duimen :P heb ik zelf tot mijn 14e gedaan en manlief doet het nog in zijn slaap :') dus grote kans dat ze het ook doet.. als ze ons gebit krijgt moet ze toch wel aan de beugel! En het scheelt erin ploppen 's nachts! Alleen nu met de Pacco ist wat onhandig :P

Vannacht kon ik blijven ploppen, maar toen ik haar hoofd omdraaide weigerde ze de speen en ging slapen :') raar kind!
pi_86893592
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:16 schreef Cantare het volgende:

[..]

Bedoel je dat ze dan steeds de borst kreeg? Dat was hier niet zo'n goed idee, ze kreeg dan veel te veel melk binnen.
Hier ook, als ze 1 avond constant plakt heb iki meteen weer teveel productie... wat dat betreft hoop ik dat het snel bijtrekt... (maar ze drinkt sinds een paar dagen 2 borsten per voeding, dus het komt wel goed denk ik
  maandag 27 september 2010 @ 11:27:23 #292
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86893730
Hier zetten we ook in op de duim :Y Hij vind 'm al steeds vaker en dat ziet er ontzettend schattig uit O+

Zowel Martijn als ik waren duimzuigers, beiden ook tot late leeftijd... Ik heb wel een beugel gehad, maar dat had niets met het duimen te maken. Het kost hier trouwens wel best wat energie omdat Willem heel veel zuigbehoefte heeft en we dan soms wel een halve dag met onze pink als speentje aan het fungeren zijn... Gelukkig heeft hij die behoefte 's nachts niet zo heel erg...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 27 september 2010 @ 11:30:36 #293
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86893848
:o Wat een mooierd is WIllem ook!
pi_86893890
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:16 schreef Cantare het volgende:

[..]

Das hier ook zo hoor... En na de voeding meteen rechtop... En dan nog kon ik me gister weer 2x omkleden.. Ik hou haar altijd tegen me aan, dus ze spuugt steeds precies tussen mn borsten. Heel fijn.
pi_86894055
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:03 schreef Floria het volgende:

[..]

Niet zo kattig.

Hoe weet jij dat wij spruw vrij zijn of zijn geweest?!
Probeer eens gentiaan violet dat was bij ons altijd voldoende om spruw de kop in te drukken.
Het is inmiddels al weer weken geleden verholpen hoor. Ik weet helemaal niet of je spruw vrij bent geweest. Ik las misschien iets in je reactie wat niet zo bedoeld was.

quote:
het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'.
Dat klinkt als een oordeel over dat ik het a) niet prima zou vinden of te vermoeiend en b) ik zou het niet doen zoals het 'hoort'. Maar gezien je reactie zul je het niet zo bedoeld hebben.
pi_86894155
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:37 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het is inmiddels al weer weken geleden verholpen hoor. Ik weet helemaal niet of je spruw vrij bent geweest. Ik las misschien iets in je reactie wat niet zo bedoeld was.
[..]

Dat klinkt als een oordeel over dat ik het a) niet prima zou vinden of te vermoeiend en b) ik zou het niet doen zoals het 'hoort'. Maar gezien je reactie zul je het niet zo bedoeld hebben.
Niemand valt je aan, waarom reageer je zo heftig?
  maandag 27 september 2010 @ 11:43:02 #297
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86894212
Ik ben nogal van het 'iedereen doet lekker wat ie zelf wil' en het is allemaal prima, echt.

En mijn hoe het 'hoort' ging over biologische zin en that's it.

Ik zou me niet zo snel op de kast laten jagen Djenneke. Als je alles wat mensen schrijven ziet alsof jij het niet goed zou doen dan maak je het ouderschap nodeloos zwaar en deprimerend.
Edit: en dat wat Tico zegt: eensch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')