abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86892542
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
nu ben ik blij dat floris geen speen wil :P
overdag heeft ie iets meer moeite met slapen, maar s nachts niet. dan slaapt ie aan 1stuk door. of iig als ie wakker wordt valt ie in slaap.

overdag/a svonds helpt t wel met troosten, maar daarna plopt ie m even hard eruit
Voor het heel even sabbelen mag Leyla op mn pink zuigen... Verder heeft ze er geen behoefte aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86892586
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
nu ben ik blij dat floris geen speen wil :P
overdag heeft ie iets meer moeite met slapen, maar s nachts niet. dan slaapt ie aan 1stuk door. of iig als ie wakker wordt valt ie in slaap.

overdag/a svonds helpt t wel met troosten, maar daarna plopt ie m even hard eruit
Gelijk heb je. Wij hebben altijd gezegd dat we er niet aan zouden beginnen :@

Maar ja, ons meisje drinkt haar flesje in 7 minuten leeg. En dan houdt ze echt zuigbehoefte over. We hebben ons een week verzet en toen vond ze al haar duimpje. En dat wilde ik perse niet (ik ben zelf een duimzuiger geweest en baal nog van mijn gebit hierdoor, beetje een jeugdtrauma zeg maar). Dus toen werd het toch een speen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 27 september 2010 @ 10:47:04 #278
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86892603
Ik moet me echt vaker melden hier.

Dochter heeft hier nooit een speen gehad. Ze had wel enorme zuigbehoefte maar het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'. Het was met name de eerste drie maanden en daarna werd het al veel beter.

Joop gaat ook niet aan de speen hier, die leg ik ook aan als hij wil zuigen. Het is even pittig maar het is de 'investering' wel waard.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_86892606
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voor het heel even sabbelen mag Leyla op mn pink zuigen... Verder heeft ze er geen behoefte aan.
Omdat ze spruw had, mochten we geen pinkjes geven, helaas.
pi_86892618
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef Floria het volgende:
Ik moet me echt vaker melden hier.

Dochter heeft hier nooit een speen gehad. Ze had wel enorme zuigbehoefte maar het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'. Het was met name de eerste drie maanden en daarna werd het al veel beter.

Joop gaat ook niet aan de speen hier, die leg ik ook aan als hij wil zuigen. Het is even pittig maar het is de 'investering' wel waard.
Ja, heel fijn en leuk. Maar niets als je dochter dus spruw heeft.

(En dat grapje duurde dus maar liefst acht weken).
pi_86892647
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:46 schreef djenneke het volgende:

[..]

Gelijk heb je. Wij hebben altijd gezegd dat we er niet aan zouden beginnen :@

Maar ja, ons meisje drinkt haar flesje in 7 minuten leeg. En dan houdt ze echt zuigbehoefte over. We hebben ons een week verzet en toen vond ze al haar duimpje. En dat wilde ik perse niet (ik ben zelf een duimzuiger geweest en baal nog van mijn gebit hierdoor, beetje een jeugdtrauma zeg maar). Dus toen werd het toch een speen.
Ik heb zelf geduimd tot er een beugel in ging en dat is voor mn stiefdochter niet anders geweest. We hebben allebei een mooi recht gebit terug.

Een scheef gebit kan me dus echt heel weinig boeien, dat is een kwestie van 2 jaar beugelen en de boel is weer op zn plaats.
pi_86892784
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb zelf geduimd tot er een beugel in ging en dat is voor mn stiefdochter niet anders geweest. We hebben allebei een mooi recht gebit terug.

Een scheef gebit kan me dus echt heel weinig boeien, dat is een kwestie van 2 jaar beugelen en de boel is weer op zn plaats.
Ook heel leuk voor jou. Ik heb er tot mijn 14de last van gehad. Eén voordeel, ik leerde goed van me afbijten. (Niet letterlijk trouwens, hahaha). Toen kreeg ik een beugel, kreeg ik daar weer gezeur over. Toen heb ik van mijn 16de tot mijn 19de een heel mooi kaarsrecht gebit gehad. En sindsdien is het steeds schever gaan staan, en nóg. Nu is het dus weer een drama, dat gebit van mij. En nu heb ik het geld er niet meer voor over om zo laat weer een beugel te nemen. Ik vind het dus wel heel erg boeien.
pi_86892809
Het is echt een wereld van verschil, slapen in de box vs slapen op haar bedje.

Waarom heb ik dit nooit geprobeerd met Jen??? Misschien was dat de oplossing.
  maandag 27 september 2010 @ 11:03:28 #284
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86893038
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja, heel fijn en leuk. Maar niets als je dochter dus spruw heeft.

(En dat grapje duurde dus maar liefst acht weken).
Niet zo kattig.

Hoe weet jij dat wij spruw vrij zijn of zijn geweest?!
Probeer eens gentiaan violet dat was bij ons altijd voldoende om spruw de kop in te drukken.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_86893074
speen, duim, niks. je kan er over ouwehoeren tot je een ons weegt, maar uiteindelijk maakt zo'n kind het zelf wel uit. selene kreeg een speen, maar moest die niet en pakte haar duim zodra ze kon. die duimt nog. ravi boden we ook speen aan, en die moet geen speen. en ook geen duim. nu en dan vindt hij het lekker om zn mouw over zn duim te doen en daar dan op te vlokken, maar verder niks dat we zien eigenlijk.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86893134
Speen of geen speen, de nieuwe flesvoeding - borstvoeding discussie. >:)
  maandag 27 september 2010 @ 11:08:19 #287
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86893170
Nou je kind maakt het in zoverre zelf uit dat als je geen speen geeft het kind iig niet aan de speen gaat :+

Duimpjes kan je afbinden en of afhakken maar dat geeft zoveel tranen dat je je kind net zo goed zijn gang kan laten gaan en daar heb je dan inderdaad geen zeg in :D
pi_86893391
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef Floria het volgende:
Bedoel je dat ze dan steeds de borst kreeg? Dat was hier niet zo'n goed idee, ze kreeg dan veel te veel melk binnen.
  maandag 27 september 2010 @ 11:18:21 #289
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86893455
Yup ze kreeg steeds de borst. Als het heel vaak was kreeg ze de lege borst en dat ging prima. Blokvoeden.

Met krampen is teveel melk minder gezellig maar anders is het geen probleem.
pi_86893532
Wat een gezelligheid hier zeg :? Hormonen?

Ik heb liever dat ze gaat duimen :P heb ik zelf tot mijn 14e gedaan en manlief doet het nog in zijn slaap :') dus grote kans dat ze het ook doet.. als ze ons gebit krijgt moet ze toch wel aan de beugel! En het scheelt erin ploppen 's nachts! Alleen nu met de Pacco ist wat onhandig :P

Vannacht kon ik blijven ploppen, maar toen ik haar hoofd omdraaide weigerde ze de speen en ging slapen :') raar kind!
pi_86893592
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:16 schreef Cantare het volgende:

[..]

Bedoel je dat ze dan steeds de borst kreeg? Dat was hier niet zo'n goed idee, ze kreeg dan veel te veel melk binnen.
Hier ook, als ze 1 avond constant plakt heb iki meteen weer teveel productie... wat dat betreft hoop ik dat het snel bijtrekt... (maar ze drinkt sinds een paar dagen 2 borsten per voeding, dus het komt wel goed denk ik
  maandag 27 september 2010 @ 11:27:23 #292
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86893730
Hier zetten we ook in op de duim :Y Hij vind 'm al steeds vaker en dat ziet er ontzettend schattig uit O+

Zowel Martijn als ik waren duimzuigers, beiden ook tot late leeftijd... Ik heb wel een beugel gehad, maar dat had niets met het duimen te maken. Het kost hier trouwens wel best wat energie omdat Willem heel veel zuigbehoefte heeft en we dan soms wel een halve dag met onze pink als speentje aan het fungeren zijn... Gelukkig heeft hij die behoefte 's nachts niet zo heel erg...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 27 september 2010 @ 11:30:36 #293
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86893848
:o Wat een mooierd is WIllem ook!
pi_86893890
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:16 schreef Cantare het volgende:

[..]

Das hier ook zo hoor... En na de voeding meteen rechtop... En dan nog kon ik me gister weer 2x omkleden.. Ik hou haar altijd tegen me aan, dus ze spuugt steeds precies tussen mn borsten. Heel fijn.
pi_86894055
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:03 schreef Floria het volgende:

[..]

Niet zo kattig.

Hoe weet jij dat wij spruw vrij zijn of zijn geweest?!
Probeer eens gentiaan violet dat was bij ons altijd voldoende om spruw de kop in te drukken.
Het is inmiddels al weer weken geleden verholpen hoor. Ik weet helemaal niet of je spruw vrij bent geweest. Ik las misschien iets in je reactie wat niet zo bedoeld was.

quote:
het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'.
Dat klinkt als een oordeel over dat ik het a) niet prima zou vinden of te vermoeiend en b) ik zou het niet doen zoals het 'hoort'. Maar gezien je reactie zul je het niet zo bedoeld hebben.
pi_86894155
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:37 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het is inmiddels al weer weken geleden verholpen hoor. Ik weet helemaal niet of je spruw vrij bent geweest. Ik las misschien iets in je reactie wat niet zo bedoeld was.
[..]

Dat klinkt als een oordeel over dat ik het a) niet prima zou vinden of te vermoeiend en b) ik zou het niet doen zoals het 'hoort'. Maar gezien je reactie zul je het niet zo bedoeld hebben.
Niemand valt je aan, waarom reageer je zo heftig?
  maandag 27 september 2010 @ 11:43:02 #297
186094 Floria
Ghost of shark
pi_86894212
Ik ben nogal van het 'iedereen doet lekker wat ie zelf wil' en het is allemaal prima, echt.

En mijn hoe het 'hoort' ging over biologische zin en that's it.

Ik zou me niet zo snel op de kast laten jagen Djenneke. Als je alles wat mensen schrijven ziet alsof jij het niet goed zou doen dan maak je het ouderschap nodeloos zwaar en deprimerend.
Edit: en dat wat Tico zegt: eensch.
  maandag 27 september 2010 @ 11:59:45 #298
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_86894771
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:30 schreef Floria het volgende:
:o Wat een mooierd is WIllem ook!
Dat is met name z'n haar... :Y

Enne Djenneke, wat Tico en Floria zeggen... Niet alles als terechtwijzing voelen, dan ga je er zelf niet veel gelukkiger op worden. Ieder heeft z'n eigen ding, je moet gewoon je eigen weg ontdekken. Zeker mensen die wel echt oordelend naar je reageren moet je niet al te serieus nemen... Ik bedoel, m'n schoonmoeder vroeg of we op het CB al een voedingsadvies hadden gekregen omdat Willem in haar ogen veel te hard aankomt :')

Het CB zelf vind dat Willem netjes z'n lijntje volgt trouwens
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_86894871
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Niemand valt je aan, waarom reageer je zo heftig?
Waarom denk je dat mijn reactie heftig is? Ik heb blijkbaar een bericht verkeerd geïnterpreteerd.

quote:
Op maandag 27 september 2010 11:43 schreef Floria het volgende:
Ik ben nogal van het 'iedereen doet lekker wat ie zelf wil' en het is allemaal prima, echt.

En mijn hoe het 'hoort' ging over biologische zin en that's it.

Ik zou me niet zo snel op de kast laten jagen Djenneke. Als je alles wat mensen schrijven ziet alsof jij het niet goed zou doen dan maak je het ouderschap nodeloos zwaar en deprimerend.
Edit: en dat wat Tico zegt: eensch.
Daar is anders geen sprake van hoor, don't worry.
pi_86894987
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:54 schreef Ticootje het volgende:
Het is echt een wereld van verschil, slapen in de box vs slapen op haar bedje.

Waarom heb ik dit nooit geprobeerd met Jen??? Misschien was dat de oplossing.
Maf he? Ik dacht eerst: dat ga ik echt niet snel doen! Haar 'helemaal alleen' op haar kamer! Das sielug!
Nou niks zieligs aan, tis pas zielig als ze amper aan haar slaap toekomt als ze van alle indrukken beneden maar wakker blijft of mini slaapjes doet... :)

Ik ben net onder gekwijld :') leuk spelletje, steeds kusjes aan je kind geven, maar als die constant haar tong uitsteekt :P als je net een kusje geeft! O+

Ze begint overigens haar stembanden te vinden, er kwam net een 'gil' uit :o en dat was een 'blije' gil naar haar mobiel :D

Oooh Willem, met je duim! Wat een supercute foto! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')