Voor het heel even sabbelen mag Leyla op mn pink zuigen... Verder heeft ze er geen behoefte aan.quote:Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
nu ben ik blij dat floris geen speen wil
overdag heeft ie iets meer moeite met slapen, maar s nachts niet. dan slaapt ie aan 1stuk door. of iig als ie wakker wordt valt ie in slaap.
overdag/a svonds helpt t wel met troosten, maar daarna plopt ie m even hard eruit
Gelijk heb je. Wij hebben altijd gezegd dat we er niet aan zouden beginnenquote:Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
nu ben ik blij dat floris geen speen wil
overdag heeft ie iets meer moeite met slapen, maar s nachts niet. dan slaapt ie aan 1stuk door. of iig als ie wakker wordt valt ie in slaap.
overdag/a svonds helpt t wel met troosten, maar daarna plopt ie m even hard eruit
Omdat ze spruw had, mochten we geen pinkjes geven, helaas.quote:Op maandag 27 september 2010 10:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Voor het heel even sabbelen mag Leyla op mn pink zuigen... Verder heeft ze er geen behoefte aan.
Ja, heel fijn en leuk. Maar niets als je dochter dus spruw heeft.quote:Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef Floria het volgende:
Ik moet me echt vaker melden hier.
Dochter heeft hier nooit een speen gehad. Ze had wel enorme zuigbehoefte maar het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'. Het was met name de eerste drie maanden en daarna werd het al veel beter.
Joop gaat ook niet aan de speen hier, die leg ik ook aan als hij wil zuigen. Het is even pittig maar het is de 'investering' wel waard.
Ik heb zelf geduimd tot er een beugel in ging en dat is voor mn stiefdochter niet anders geweest. We hebben allebei een mooi recht gebit terug.quote:Op maandag 27 september 2010 10:46 schreef djenneke het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Wij hebben altijd gezegd dat we er niet aan zouden beginnen![]()
Maar ja, ons meisje drinkt haar flesje in 7 minuten leeg. En dan houdt ze echt zuigbehoefte over. We hebben ons een week verzet en toen vond ze al haar duimpje. En dat wilde ik perse niet (ik ben zelf een duimzuiger geweest en baal nog van mijn gebit hierdoor, beetje een jeugdtrauma zeg maar). Dus toen werd het toch een speen.
Ook heel leuk voor jou. Ik heb er tot mijn 14de last van gehad. Eén voordeel, ik leerde goed van me afbijten. (Niet letterlijk trouwens, hahaha). Toen kreeg ik een beugel, kreeg ik daar weer gezeur over. Toen heb ik van mijn 16de tot mijn 19de een heel mooi kaarsrecht gebit gehad. En sindsdien is het steeds schever gaan staan, en nóg. Nu is het dus weer een drama, dat gebit van mij. En nu heb ik het geld er niet meer voor over om zo laat weer een beugel te nemen. Ik vind het dus wel heel erg boeien.quote:Op maandag 27 september 2010 10:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb zelf geduimd tot er een beugel in ging en dat is voor mn stiefdochter niet anders geweest. We hebben allebei een mooi recht gebit terug.
Een scheef gebit kan me dus echt heel weinig boeien, dat is een kwestie van 2 jaar beugelen en de boel is weer op zn plaats.
Niet zo kattig.quote:Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, heel fijn en leuk. Maar niets als je dochter dus spruw heeft.
(En dat grapje duurde dus maar liefst acht weken).
Bedoel je dat ze dan steeds de borst kreeg? Dat was hier niet zo'n goed idee, ze kreeg dan veel te veel melk binnen.quote:Op maandag 27 september 2010 10:47 schreef Floria het volgende:
Dochter heeft hier nooit een speen gehad. Ze had wel enorme zuigbehoefte maar het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'. Het was met name de eerste drie maanden en daarna werd het al veel beter.
Hier ook, als ze 1 avond constant plakt heb iki meteen weer teveel productie... wat dat betreft hoop ik dat het snel bijtrekt... (maar ze drinkt sinds een paar dagen 2 borsten per voeding, dus het komt wel goed denk ikquote:Op maandag 27 september 2010 11:16 schreef Cantare het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze dan steeds de borst kreeg? Dat was hier niet zo'n goed idee, ze kreeg dan veel te veel melk binnen.
Das hier ook zo hoor... En na de voeding meteen rechtop... En dan nog kon ik me gister weer 2x omkleden.. Ik hou haar altijd tegen me aan, dus ze spuugt steeds precies tussen mn borsten. Heel fijn.quote:Op maandag 27 september 2010 11:16 schreef Cantare het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze dan steeds de borst kreeg? Dat was hier niet zo'n goed idee, ze kreeg dan veel te veel melk binnen.
Het is inmiddels al weer weken geleden verholpen hoor. Ik weet helemaal niet of je spruw vrij bent geweest. Ik las misschien iets in je reactie wat niet zo bedoeld was.quote:Op maandag 27 september 2010 11:03 schreef Floria het volgende:
[..]
Niet zo kattig.
Hoe weet jij dat wij spruw vrij zijn of zijn geweest?!
Probeer eens gentiaan violet dat was bij ons altijd voldoende om spruw de kop in te drukken.
Dat klinkt als een oordeel over dat ik het a) niet prima zou vinden of te vermoeiend en b) ik zou het niet doen zoals het 'hoort'. Maar gezien je reactie zul je het niet zo bedoeld hebben.quote:het is voor mij prima om als levende speen te fungeren. Dat is soms vermoeiend maar dat is ook hoe het 'hoort'.
Niemand valt je aan, waarom reageer je zo heftig?quote:Op maandag 27 september 2010 11:37 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het is inmiddels al weer weken geleden verholpen hoor. Ik weet helemaal niet of je spruw vrij bent geweest. Ik las misschien iets in je reactie wat niet zo bedoeld was.
[..]
Dat klinkt als een oordeel over dat ik het a) niet prima zou vinden of te vermoeiend en b) ik zou het niet doen zoals het 'hoort'. Maar gezien je reactie zul je het niet zo bedoeld hebben.
Dat is met name z'n haar...quote:
Waarom denk je dat mijn reactie heftig is? Ik heb blijkbaar een bericht verkeerd geïnterpreteerd.quote:Op maandag 27 september 2010 11:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Niemand valt je aan, waarom reageer je zo heftig?
Daar is anders geen sprake van hoor, don't worry.quote:Op maandag 27 september 2010 11:43 schreef Floria het volgende:
Ik ben nogal van het 'iedereen doet lekker wat ie zelf wil' en het is allemaal prima, echt.
En mijn hoe het 'hoort' ging over biologische zin en that's it.
Ik zou me niet zo snel op de kast laten jagen Djenneke. Als je alles wat mensen schrijven ziet alsof jij het niet goed zou doen dan maak je het ouderschap nodeloos zwaar en deprimerend.
Edit: en dat wat Tico zegt: eensch.
Maf he? Ik dacht eerst: dat ga ik echt niet snel doen! Haar 'helemaal alleen' op haar kamer! Das sielug!quote:Op maandag 27 september 2010 10:54 schreef Ticootje het volgende:
Het is echt een wereld van verschil, slapen in de box vs slapen op haar bedje.
Waarom heb ik dit nooit geprobeerd met Jen??? Misschien was dat de oplossing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |