abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:05:26 #151
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86788308
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik maak mn luiers maat 1 op en dan ga ik over naar maat 2.
Ben je uiteindelijk niet naar de wasbaar gegaan?

Ook ik maak de maat 1 op en stap dan over op 2, heb nog 1 pak maat 1, dan 3 pakken maat 2 en dan 2 pakken maat 3 (goede aanbiedingen in combinatie met bonnen bv 4 pakken pampers voor 15 euro enzo...).
pi_86788514
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:05 schreef pessie het volgende:

[..]

Ben je uiteindelijk niet naar de wasbaar gegaan?

Ook ik maak de maat 1 op en stap dan over op 2, heb nog 1 pak maat 1, dan 3 pakken maat 2 en dan 2 pakken maat 3 (goede aanbiedingen in combinatie met bonnen bv 4 pakken pampers voor 15 euro enzo...).
Nee geen zin in, tis geen lekker weer, dus ik krijg ze amper droog nu.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:10:56 #153
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86788544
Kijk die Nathan nou in zijn wieg! Wat een ukkie dat zo zeg...

Wij gebruiken de wagen ook nog wel eens, wel steeds minder omdat Noortje veel liever in de maxi cosi zit. We leggen haar nu wel eens op haar buik in de wandelwagenbak zodat ze lekker rond kan koekeloeren.

Voor poepvlekken hier trouwens biotex en ossengalzeep.
pi_86788556
grappig heb je t over doeken...liep er net een vent met een minibaby in doek. beetje onhandiggeknoopt maar wel schattig O+

oh en doe als k weinig boodschappen heb ze met de wagen en ga k lopen.
anders de doek, als k met R ven de wagen.
pi_86788598
Poepvlekken van bv, in de zon hangen... (Welke zon)
pi_86789650
Hier wel zon *O*
Maar zelden poepvlekken :P
En die gaan sowieso eerst altijd in de Biotex :Y

En ik heb niet ver teruggelezen. Komt nog als ik tijd heb :D

En ik wil ook een draagdoek. Eentje die minder stretchy is dan degene die ik heb. Grote, zware baby enzo :P
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:48:32 #157
259886 pessie
pi_86790053
Tico, punt voor de draagdoek. Moest even een paar brieven posten, draagdoek is dan inderdaad sneller. Had Nathan een mutsje op gemoeten? Ik liep met hem buiten en dacht opeens, oh muts nodig? :? .
pi_86790656
Bij Leia zit de maat 2 al krap! :D heb nog 2 pakken van kruidvat in maat 2 en dan staan er pampers maat 3 klaar :) die zitten nog wat ruim maar zitten echt beter dan maat 2. Maar Leia heeft een lekkere spekbuik.. 1 krijg ik echt niet meer aan denk ik!

3 uur heeft mevrouw geslapen en moest haar echt wakker maken! Maar gedaan want het was 4 uur na laatste voeding..
pi_86790990
Oh wauw Orea! Isabel slaapt altijd maar een uurtje maximaal, en dan weer een uurtje wakker enz..

Pessie, het is niet echt koud vandaag toch? En wind is er ook nauwelijks dacht ik? Ik zou ook zo zonder mutsje naar buiten zijn gegaan hoor.. Maar wij gaan niet, want ik ben ontzettend verkouden en mevrouw heeft prikken gehad vanmorgen en is toch wel jengelig.. }:|
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:12:08 #160
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86791016
Oh Noortje heeft echt minibillies, die zit nog in maat 2, die maak ik op en dan gaat ze wel over naar maat drie maar twee past nog prima. Wel last van een volle luier trouwens 's nachts.
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:23:33 #161
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86791541
Minibillies check! We zitten nog in maatje 1 O+
Vanmorgen naar het cb geweest, ze weegt nu 3945 gram en is 53,5 cm O+ Dat is weer 310 gram gegroeid in een week *O*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:52:26 #162
259886 pessie
pi_86792693
Nathan heeft vandaag trouwens een jumpsuit maat 62/68 aan. Zit nog wel ruim maar ja...

En Leia al naar maat 3 :o wat gaat dat snel! Maar Nathan is lang en slank. In het ziekenhuis woog hij 4.6 kilo. 's Nachts heeft hij een maat 2 luier aan zodat we em tijdens de nachtvoeding niet hoeven te verschonen. Had ik dat vanochtend nou maar wel gedaan :') . Maar alles is weer schoon! Wilde het op het balkon hangen maar a. dan moet ik via Nathan's kamer, b. het regent }:| dus nu heb ik een schone natte was
pi_86794452
Maarja Leia is al bijna 6 kilo :D en Mereltje dit was ook voor het eerst dat ze zo lang sliep hoor! Heb ook liever dat ze overdag iets minder slaapt en dan vannacht iets langer ;)

'S nacht heeft ze idd de maatjes 3 al aan, dan verschoon ik haar rond 10 uur en dan weer rond 6 en dat redt ze (nog wel)
pi_86799376
Ze ligt weer op me. :')

Net weer alles ondergespuugd.
pi_86801242
Hier hetzelfde, alleen ligt E in haar bedje. Maar slapen, ho maar. :{w Het arme schaap is helemaal uit haar ritme.
pi_86801388
Agos... spokende dames.. tot nu toe gaat het hier goed.. moesten vanmiddag echt even de stad in, maar ze deed haar slaapje in de wagen... precies toen we thuiskwamen werd ze wakker en kon ze zo aanschuiven :Y)

En vanaf 6 uur ligt ze er weer in... slapend :o ben heel benieuwd wat ze vannacht gaat doen.. Ga haar er met max. een half uur wel uitplukken, anders heeft ze te weinig voedingen gehad en dan weet ik zeker dat ze vannacht vaak gaat komen :+
  vrijdag 24 september 2010 @ 19:48:23 #167
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86802210
Orea, bijna 6 kg??? N. (vind afkorten denk wel relaxt) is net 6 kilo. Jeeeetje, echt slagroom he!
pi_86803428
Ja :D erg hè? Ze komt gemiddeld zo'n 400 gram per week aan :X (dat trekt als het goed is binnenkort weer bij ;)) vorige week maandag (dus bijna 2 weken terug) was ze op het CB 5240 zoiets.. en afgelopen maandag thuis zat ze rond de 5700 gram... :D

Nou is mijn man ook groot (1.88) en stevig! Ik normaal (1.70 en momenteel stevig door nog zwevende zw. kilo's :P) jij bent ook mega slank en niet zo groot, toch?

Leia lag net wat te pruttelen, dus ik haar eruit gehaald (ze had wat gespuugd.. arm ding) was haar aan de Pacco aan het halen en mevrouw deed ogen weer dicht en dacht: doei! Maar ik wil dat er overdag niet meer dan 3 a 4 uur tussen de voedingen zit, anders haalt ze dat 's nachts in.. Dus ik haar eruit gehaald, ze heeft even 5 minuten gedronken en echt diepe coma nu nog :o

Ze mag even bij M. liggen nu en dan ga ik haar zo weer proberen aan te koppelen! Slaapkopje :D (en als ik zie dat ze zo 3 a 4 uur kan blijven liggen vraag ik me echt af of ze misschien op haar eigen kamer langer zou slapen omdat ze geen last heeft van onze geluiden, zoals het oerwoudzagen van meneer (oerwoudzagen is understatement :X) maargoed, first things first, eerst dit ritme maar eens standaard maken
pi_86803555
Mijn kinderen slapen juist lekker door het snurken. Als het te stil is worden ze allebei wakker.

Ik ben heel benieuwd naar het gewicht van leyla. Maat 1 luiers passen nog wel gewoon, maar ik heb al 4 pakken maat 2 dus ik ga geen pak maat 1 meer kopen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:26:46 #170
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86803917
Orea, alleen maar fijn hoor! Ik merk meteen aan mijn meisje als ze een beetje ziekig is geweest. Ze heeft gewoon niet zoveel reserve. Ik ben niet zo heel groot, 1.74 en ietsie te dun, probeer de kilo's nu weer aan te eten en dat lukt gelukkig wel een beetje. Vriend is niet heul lang, 1.84 en niet heul slank, gewoon. N. is dan al wel 66 cm, dat is dan wel weer bovengemiddeld, gewicht dik ondergemiddeld haha.

Noortje slaapt heerlijk op haar eigen kamertje, toen wij haar nog inbakerde sliep ze overal, dat is wel het nadeel van niet meer inbakeren, uiteindelijk hebben wij dat meer heel even gedaan.
pi_86804010
Leyla heeft geen eigen kamer. In een volgende huis zou ik zelfs nog overwegen om de meiden bij elkaar te leggen, omdat ze gewent zijn om met meer mensen te slapen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:33:17 #172
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86804191
Ik vond het ook wel knus, met Noortje op onze kamer, maar vriend deed geen oog dicht. Toen ze eenmaal op haar eigen kamer lag, deed ie ook weer geen oog dicht, ging om de haverklap kijken of ze het nog wel deed.
Nu wordt ie er niet meer wakker van...... das minder....
pi_86804433
Ik vind het vooral nog makkelijk met de nachtvoedingen :) ik verwacht niet op korte termijn dat ze gaat doorslapen (hoeft ook niet.. iets langer slapen zou fijn zijn, maar ergens is het nog wel knus..) dus dan is het wel fijn dat ik er niet uit hoef!
pi_86804774
Hier hebben we Lisa na 2,5 à 3 weken 's nachts naar haar eigen kamer gebonjourd. :') Overdag vanaf dag 1 al trouwens. Ik wilde niet dat ze zou wennen aan bij ons slapen ivm niet meer naar haar eigen kamer willen straks (waarschijnlijk onzin, maargoed). Eigenlijk is het de "schuld" van meneer dat het zo lang geduurd heeft voor ze snachts naar haar eigen kamer ging. Als het aan mij had gelegen was het gelijk gebeurd.
Nu slapen we gewoon met de deur open en dat gaat prima! Ze maakt ons (bijna) nooit wakker 's nachts, maar dat is al zo vanaf 1,5 week oud, dus we mogen niet klagen. Als we er in totaal 5 keer zijn uitgeweest heb je het wel gehad. Luxe ja...

Tico, is er een reden dat Leyla zoveel spuugt? Het lijkt me heel sneu voor 't meiske. ;(
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:46:44 #175
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86804783
Noortje is nu ruim 5 maanden en die slaapt nog niet door. Omdat ik helaas heb moeten stoppen met de bv is het nu wel handig dat vriend haar haar flesje op haar eigen kamertje kan geven. Ik moet hem nog wel wakker schoppen dus wakker word ik toch wel.
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:51:44 #176
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86804987
oooh Nikki wat een heerlijkheid! Slaaaaaapen, oh, gewoon eens 6 uur achter elkaar slapen, wat heb ik daar zin in.

Tico, ik was ook wel benieuwd of er een reden is voor het spugen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:54:11 #177
259886 pessie
pi_86805115
Nathan heeft vandaag 4 keer een half uur op zn kamer geslapen. Vind ik al best goed! Hij is alleen wel echt moe omdat hij wat te weinig geslapen heeft. Hij heeft wel veel gedronken dus straks zit er alleen maar achtermelk in. Ben benieuwd hoe laat hij vannacht/morgenochtend komt!
Wat betreft slapen bij ons, hij blijft bij ons totdat hij standaard slaapt van 22.30 tot een uur of 7. Daarvoor vind ik het nog nacht en blijft ie lekker bij ons. Iedere keer 3 deuren door en weer terug naar bed en vervolgens hem weer naar bed heb ik echt niet zoveel zin in.
pi_86805144
Dat is inderdaad soms wel lastig, dat ik de enige ben die haar 's nachts kan voeden (ja het kan anders maar dan moet ik kolven.. en ik ben tot januari thuis dus vind het onzin dat M. nu 's nachts eruit zou moeten..)..

Nou, ik weet het even niet, maar mevrouw ligt nog in coma :? heb haar wel rond 8 uur iets geforcefeed ;) dus tis niet zo dat ze nu zonder voeding zit vanaf 5 uur, maar jemig..! Zo maar eens pyjama aandoen, en kijken of ze daar wakker van wordt, en dan eens lekker voltanken...
pi_86805261
Ja het spugen kan ik vast een naampje voor krijgen. Feit is dat er nu eenmaal kindjes zijn die wat meer spugen dan andere. Ik ga niet lopen kloten met indikken van voedingen en zolang ze geen pijn heeft van het spugen is het best zo. Het is vervelend omdat we wat vaker moeten verkleden. Zolang ze goede natte luiers heeft hoeft er van mij niet direct een arts naar te kijken.
pi_86805274
Becky dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik was het na 1,5 week 's nachts voeden al zat. :@ Gelukkig was Lisa het met me eens en sliep ze ineens gewoon van 11 tot 6 door na 1,5 week.
Nu ben ik er zó ontzettend blij mee. Ik werk 40+ uur en dan kun je je nachtrust wel goed gebruiken moet ik zeggen.
Krijgt Noortje trouwens iets van rijstebloem of voeding voor hongerige babies in de laatste fles. Het is geen wondermiddel, maar het zou kunnen helpen om haar net wat langer een vol gevoel te geven.

Je hebt helemaal gelijk Tico! Als moeder heb je snel genoeg door of er echt iets niet klopt. En zolang de luiers nat zijn is 't natuurlijk oké. Maar voor 't meiske is 't wel sneu. ;( Ik hoop dat 't snel beter gaat met het spugen
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:04:23 #181
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86805678
Ik werk officieel 32 uur maar kom bijna altijd wel uit op 40. Ben wel pas net begonnen met werken en merk dat ik het nu al weer minder zwaar vind als in het begin.
Noortje krijgt er nog niets bij, we zijn net een week over op volledige flesvoeding, ze drinkt s avonds wel altijd haar fles leeg, en we proberen 's nachts nu af te bouwen maar ik vind dat zo zielig, dan gaat ze met honger weer slapen. :(
Ik weet niet of die hongerige babyvoeding uit maakt. Of rijstebloem, ik vind het 'bijvoeding' en daar wil ik eigenlijk nog mee wachten tot 6 maanden.
pi_86806109
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:04 schreef becky27 het volgende:
Ik werk officieel 32 uur maar kom bijna altijd wel uit op 40. Ben wel pas net begonnen met werken en merk dat ik het nu al weer minder zwaar vind als in het begin.
Noortje krijgt er nog niets bij, we zijn net een week over op volledige flesvoeding, ze drinkt s avonds wel altijd haar fles leeg, en we proberen 's nachts nu af te bouwen maar ik vind dat zo zielig, dan gaat ze met honger weer slapen. :(
Ik weet niet of die hongerige babyvoeding uit maakt. Of rijstebloem, ik vind het 'bijvoeding' en daar wil ik eigenlijk nog mee wachten tot 6 maanden.
Waarom bouw je dan af als ze honger heeft? Je mag flesvoeding ook op verzoek geven he?
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:37:39 #183
259886 pessie
pi_86807306
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waarom bouw je dan af als ze honger heeft? Je mag flesvoeding ook op verzoek geven he?
Ik had begrepen dat dat niet mag omdat er een kleine hoeveelheid natrium in flesvoeding zit.
pi_86807549
Dan mag het alsnog op verzoek hoor! Als je maar niet boven een bepaalde hoeveelheid op een dag uitkomt! Dat is het enige verschil, borstvoeding mag je onbeperkt geven.

We hebben er één eindelijk wakker :D even omkleden in een frisse kamer et voila! En dan nu maar aftanken :P
pi_86807552
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:37 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat dat niet mag omdat er een kleine hoeveelheid natrium in flesvoeding zit.
je mag niet boven een bepaalde hoeveelheid komen. Maar of je nu 6x 100cc geeft of 4x 150cc maakt allebei 600cc totaal. Kindjes geven vaak zelf aan dat een fles meer of minder nodig is.
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:45:43 #186
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86807664
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou omdat ze dan teveel krijgt, 5 volledige flessen ad 180/6 en dan ook nog s nachts een fles is eigenlijk te veel. Nu laat ze 's ochtends wat staan, soms best veel en eigenlijk zou het zo moeten zijn dat ze ipv 120 's nachts en 80 ml 's ochtends alleen 200 ml 's ochtends zou moeten. Maar ik denk dat we dat afbouwen nog maar even achterwege laten want ik denk dat ze dat nog hard nodig heeft.
pi_86807761
Krijgt ze echt teveel? Ook als je wat ze laat staan van het totaal aftrekt? Zo ja, dan kun je misschien overleggen op het cb om forte voeding te gaan geven.
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:56:18 #188
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86808213
Ja ze krijgt wel te veel dan, met aftrek toch 1100 ml op sommige dagen. Ik wil eigenlijk met het afbouwen in de nacht ook even afwachten wat het cb zegt. Evenals bijvoeding etc etc.
Daar moeten we de 4e oktober heen.

Wat was bv toch makkelijk.....
pi_86808337
Je hebt gewoon een hongerlapje!
Kaart het gewoon aan bij het cb.
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:18:31 #190
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86809334
Ze heeft wat in te halen, bv was niet genoeg dus nu kan ze eindelijk wat reserve opbouwen.
pi_86809434
Ja maar het is wat pessie zegt, het gaat erom dat teveel niet goed is voor de nieren. Daarom is er speciale voeding voor de kindjes die meer honger hebben.
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:27:01 #192
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86809757
Ja dat weet ik, hou me er over het algemeen ook wel aan. Ze krijgt dan in d'r laatste fles ietsie meer of minder. Maar ik ben zo blij dat ze nu ook echt groeit, en dan meer dan 100 gram per week ipv max 50 gram per week.
4 oktober gaat vriend met mijn vragenlijstje naar het cb.
pi_86810558
Mijn baby was net even wakker om vol te tanken en is inmiddels alweer diep in coma-land... ik ben heel erg benieuwd wat ze vannacht gaat doen :o

Ik ga haar nog een schone broek geven en hopen dat ze nog even wil tanken in bed en dan maar slapen... Truste, hoop ik ;) :W
pi_86810773
Trusten Orea en Leia! :z
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:49:03 #195
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_86810809
Slaap lekker! En tankze.
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:57:10 #196
259886 pessie
pi_86811194
Welterusten!

Ook Nathan ligt afgetankt te slapen. Zo lief, heb vanavond foto's gemaakt waarop papa en Nathan samen naar Top Gear kijken O+
pi_86811272
Leyla is ook afgetankt, maar nog wat onrustig. Ik hoop een goede nacht.
pi_86819423
En hoe hebben Leia en Leyla geslapen?

Vannacht heeft de mijne voor het eerst op haar eigen kamer geslapen, van 10 tot 8! :o En ze werd me toch gezellig wakker, heeeeel anders dan bij ons in de wieg. We maken te veel lawaai dus ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_86820544
Prima, als madam zo doorgaat heeft ze geen nachtvoeding nodig... voor die 6 verdwaalde slokken die ze drinkt in de nacht kan ze ook prima op mn pink zuigen en weer gaan slapen.
pi_86820689
Leia kotste en pieste zich nog even lekker helemaal onder toen ik haar klaar ging maken voor de nacht, dus die kreeg nog een late night bad :P ze sliep om 23.15 en rond 1.45 was ze wat aan het pruttelen (neus enzo) dus aai over bol en ze sliep weer.. en kwam toen om: 3.45 :o

Tanken en teruggelegd, en toen heeft ze nog van 4 tot 7 geslapen! Weer even wat gedronken en kon ik haar lekker nog even zonder Pacco op haar buik in bed leggen.. toen kwam ze rond 8.45 nog voor wat drinken...

En nu ligt ze er weer in! Pacco zit in de was, dus heb even een laken wat strakker gedaan en ze slaapt :o

*O* *O*

Wow Mor, wat lekker!! dus jullie hebben ook wel een lekker nachtje gemaakt of was je steeds wakker om te checken of ze wel sliep enzo? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')