http://www.telegraaf.nl/b(...)probleemgezin__.htmlquote:Miljoenenvilla voor probleemgezin
door Harry van Gelder
UTRECHT - De gemeente Utrecht heeft een beruchte Roma-familie, die wegens overlast al vaker uit een huurwoning is gezet, gehuisvest in een miljoenenpand.
Dat is hoogst opmerkelijk omdat burgemeester Aleid Wolfsen een paar dagen geleden in het tv-programma Pauw & Witteman nog zei dat er niet gemarchandeerd kon worden met de regels.
De familie die het betreft, de familie Nicolich, werd in 2007 nog door de gemeente weggestuurd omdat ze zich in de ogen van de gemeente "voortdurend boven de wet stelden". De gemeente vond toen ook dat de uit het voormalig Joegoslavie afkomstige en beruchte Roma-familie geen enkel recht had op een woonurgentie, omdat ze buurtbewoners te veel overlast bezorgden. Volgens de woordvoerster van burgemeester Aleid Wolfsen zijn er nu "allerlei redenen om de familie Nicolich neer te zetten in het gemeentelijke monument Rhijnshoek, maar om privacyredenen kunnen wij daar verder niks over zeggen".
Overal uitgezet na moord
De familie kwam in grote problemen nadat in 1995 Dragan Nicolich werd doodgeschoten. Het probleemgezin werd op verschillende adressen weggestuurd. Steeds ging het om woonoverlast, vandalisme, keiharde muziek en ruzie door dronkenschap. Ook zijn er talloze problemen met bureau Jeugdzorg.
Dragan is de broer van Guiseppe Nicolich, die in 2007 landelijke bekendheid kreeg toen hij met zijn familie door Utrecht toerde met zijn caravan, nadat zijn gezin uit de huurwoning in Houten was gezet in ruil voor enkele tienduizenden euro's.
Volgens de woordvoerster van burgemeester Wolfsen wordt het landhuis "niet aan de woningmarkt onttrokken en is het een woning waarvoor de gemeente zelf een besteding mag zoeken". Maar het is de vraag of dat zo is. De gemeente kreeg Rhijnshoek in bezit door verkeersaanpassingen aan de A2. Volgens de regels mag Utrecht eigen huizen niet zelf verhuren, maar moet dat om willekeur te voorkomen worden gedaan door een aantal stichtingen.
Als je achternaam Petalo of anderszins zigeunerisch klinkend is loont het altijd.quote:Op woensdag 22 september 2010 08:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Hieruit blijkt maar weer dat criminaliteit / asociaal gedrag in sommige gevallen dus loont.
Bronquote:donderdag 17 augustus 2006 13:44 uur
Rechter beslist vrijdag over uitzetting Romafamilie
UTRECHT - De rechter in Utrecht bepaalt vrijdag of de Romafamilie Nicolich hun huis in Zeist mogen worden uitgezet.
De 600.000 gulden vertrekpremie, die de zigeuners zes jaar geleden kregen van de toenmalige gemeente Driebergen, is volgens Wlasco Nicolich niet voldoende om de huur te kunnen betalen. Hij spande daarom een kort geding aan tegen de verhuurder, de Seyster Veste. Die wil maandag ontruimen.
Nicolich betaalde na betalingsproblemen in een keer een grote huurachterstand. Daarop werd de sociale dienst wantrouwig en stopte zijn uitkering, waarna Nicolich opnieuw de huur niet kon betalen.
quote:De onderhandelingen worden geleid door Wit. Nicolic vraagt 1,2 miljoen. Hij krijgt zes ton. Over wat ze daarmee doen, wordt nauwelijks gesproken. Nicolic wil ergens buiten wonen en de projectgroep heeft al plannen bedacht: een lapje grond in Limburg, een boerderij in Twente, een twee-onder-een kap elders. In het contract staat er geen letter over.
'Ik dacht: wij hebben zoveel geld nu, verdomme, we kunnen alles kopen wat we willen!', zegt Nicolic, in een tuinstoel voor zijn caravan. 'Maar toen bleek dat het eigenlijk niks was. Voor dat geld koop ik geen huis.' Hij koopt een caravan, een Tabbert Baronesse 710, voor bijna veertigduizend gulden. Hij koopt een blauwe Mercedes 220D, tweedehands. 'Nu is het bijna op. Ik heb het geld verdeeld en zelf 85 duizend gulden gehouden. De rest is weg.'
Wel als het 'pappen en nathouden' systeem blijft bestaan.quote:Op woensdag 22 september 2010 08:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Hieruit blijkt maar weer dat criminaliteit / asociaal gedrag in sommige gevallen dus loont.
En dan zijn er nog mongolen op dit forum die dit soort lui hier willen houdenquote:Op woensdag 22 september 2010 09:40 schreef Cassero het volgende:
600.000 gulden niet genoeg om de huur te betalen?![]()
Met 600.000 gulden kan ik mijn huis afbetalen en mjin kinderen naar de beste scholen sturen en nog genoeg overhouden.
"Voor dat geld koop ik geen huis"
Ga weg man, achterlijke. Dit soort families is dus duideljik ONGEWENST!
Nederland trapt er weer in.
Ja maar het is toch zielug voor die mensen ! O god ik ga kapot hier, al die naieve mensen die dit soort lui hier willen houden zouden eigenlijk deze mensen een paar maandjes in de achtertuin te logeren moeten hebbenquote:Op woensdag 22 september 2010 09:33 schreef Wokkel het volgende:
Hier valt je bek toch van open. Dezelfde familie heeft al eens 600.000 gulden gekregen maar zit nog wel lekker in de bijstand.
[..]
Bron
Ik heb me verdomme uit de naad gewerkt om een mooi huisje te vinden maar nee hoor, de familie criminele-roma krijgt het zo voor elkaar door de hele dag geen flikker uit te voeren. En ze zullen wel niet de eerste en enige zijn.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan zijn er nog mongolen op dit forum die dit soort lui hier willen houdenOngelooflijk.
quote:Het probleem ligt in Poero's wagen. Poero is de aanspreektitel van Wlasko Nicolic, familie-oudste en spreekbuis namens de groep. Met zijn vrouw Elisabeth voedt hij de acht kinderen op van zijn overleden zoons en nu wonen ze met z'n tienen in de caravan. Daar bewaart hij het contract, drie velletjes A 4. Het is zijn zwaarbewaakte geheim. Niemand mag de papieren zien. Dat is op aandringen van hemzelf zo geregeld in een aparte paragraaf.
De velletjes, op gemeentelijk briefpapier, vatten samen wat de bedoeling is. De Roma zullen zich nooit meer op het grondgebied van Driebergen-Rijsenburg vestigen. Ze zullen ook nooit meer aanspraak maken op een standplaats elders in de regio. In ruil krijgen ze zes ton , door Wlasko te verdelen onder de gezinnen. Hoeveel gezinnen dat zijn, is onbekend. Bij het contract is een lijst gevoegd met tien namen en handtekeningen. Die zijn in de gauwigheid door Wlasko bij elkaar gezocht. Een aantal ondertekenaars woonde in Driebergen, een aantal niet.
Hieruit blijkt wel weer hoe onbetrouwbaar Aleid Wolfsen is.quote:Dat is hoogst opmerkelijk omdat burgemeester Aleid Wolfsen een paar dagen geleden in het tv-programma Pauw & Witteman nog zei dat er niet gemarchandeerd kon worden met de regels.
Verspilling van publieke gelden maar het volk mag niet weten waarom het verspild wordt. Zijn er wethouders bedreigd? Oude mercedessen met dikke sigaar rokende clowns die weken voor de deur van Aleid stonden?quote:Volgens de woordvoerster van burgemeester Aleid Wolfsen zijn er nu "allerlei redenen om de familie Nicolich neer te zetten in het gemeentelijke monument Rhijnshoek, maar om privacyredenen kunnen wij daar verder niks over zeggen".
Klopt. Amsterdam verneukt door Cohen, Wolfsen verneukt Utrecht, whats nextquote:Op woensdag 22 september 2010 09:56 schreef TJDoornbos het volgende:
Wolfsen is PvdA toch?
dat zegt genoeg..........
Dan is het ineens moeilijk en zul je je aanvraag moeten motiveren of het wordt onder "staatsgeheim" geschaard.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:56 schreef zuigmarmot het volgende:
Via de WOB moet dit anders wel op te vragen zijn hoor.
gewoon even een verzoekje richting de gemeente sturen
De woorden van politici zijn als los zand in je hand. Een zuchtje wind, het glipt door je vingers en het is net zoveel waard als dat hoopje zand.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:15 schreef Lavenderr het volgende:
"er wordt niet meer gemarchandeerd" aldus Aleid Wolfsen bij P&W.
Nee, niet meer, deze deal was blijkbaar al rond.
Wat zonde van dat mooie pand, dat zal nu wel 'gerenoveerd' worden
rotterdam door Abouquote:Op woensdag 22 september 2010 09:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt. Amsterdam verneukt door Cohen, Wolfsen verneukt Utrecht, whats next
Ik neem aan dat ze niet illegaal zijn, anders waren ze allang uitgezet natuurlijk. Blijft me verbazen hoe moeilijk het schijnbaar is om dit soort mensen te straffen, de wet is volgens mij toch duidelijk zat.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
Deze figuren hebben toch geen NL paspoort? Dan kun je ze op een gegeven moment toch gewoon wegsturen? Niet dat ik per se voorstander ben van massale Roma-deportaties, maar als het echt de klauwen loopt dan zijn individuen wat mij betreft niet meer welkom.
Nee, deze 'arme mensen' zijn statenloos. Ooit in de jaren 60 of 70 waren ze opeens aan het rondreizen door west-europa. Maar weinigen lukte het met gevaar voor eigen leven te ontsnappen van achter het ijzeren gordijn, maar toch schijnen ze op een onbewaakt ogenblik met een sliert caravans een gaatje in dat gordijn gevonden te hebben (quote:Op woensdag 22 september 2010 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
Deze figuren hebben toch geen NL paspoort? Dan kun je ze op een gegeven moment toch gewoon wegsturen? Niet dat ik per se voorstander ben van massale Roma-deportaties, maar als het echt de klauwen loopt dan zijn individuen wat mij betreft niet meer welkom.
Dat heeft geen zin Koos. Als je het verhaal van A tot Z doorleest zul je zien dat die gasten gewoon overal malling aan hebben. Krijgen een oprotpremie van gemeente A en gaan dan gewoon doodleuk in gemeente B staan, wat misschien amper een kilometer verderop ligt. De grens over zetten kun je doen, maar dan komt het een dag later gewoon via de achterdeur weer naar binnen.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
Kijk er nog maar eens goed naar, over een paar maanden is het rijp voor de sloop.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:48 schreef Stokstaart het volgende:
Trouwens dit is hun nieuwe stulpje :
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 22 september 2010 11:26 schreef Pool het volgende:
Die premies moeten ze dus echt niet meer geven. Ik snap dat het moeilijk en gevaarlijk is, maar zero tolerance, met fikse straffen en eventueel uithuisplaatsing van de kinderen is hier toch echt de beste langetermijnoplossing.
Dat er mongolen op dit forum zijn die al tranen in hun ogen krijgen als zo'n zigeuner beweert dat hij voor 600.000 gulden in 1998 oid! geen huis kan kopen is al erg genoeg.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan zijn er nog mongolen op dit forum die dit soort lui hier willen houdenOngelooflijk.
Zigeuner kan je niet worden. Dat is het vreemde en in wezen racistisch. Alleen mensen met afkomst zigeuner krijgen deze voorkeursbehandeling.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:26 schreef Cassero het volgende:
Waar kan ik zigeuner worden? Snel verdiend met een beetje dreigen en huilen.
Moet toch eens bij die lui in de leer. Snel verdiendquote:Op woensdag 22 september 2010 12:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die zigeunerfamilie uit Best kreeg trouwens 1,200.000 euro. Dat zijn pas bedragen!
Commissie Gelijke Behandeling?quote:Op woensdag 22 september 2010 12:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zigeuner kan je niet worden. Dat is het vreemde en in wezen racistisch. Alleen mensen met afkomst zigeuner krijgen deze voorkeursbehandeling.
Wie start een proefproces?quote:Op woensdag 22 september 2010 12:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zigeuner kan je niet worden. Dat is het vreemde en in wezen racistisch. Alleen mensen met afkomst zigeuner krijgen deze voorkeursbehandeling.
Bronquote:Gemeente Ede heeft spijt van registreren Roma
woensdag 22 september 2010 12:29
De gemeente Ede zegt in de fout te zijn gegaan door persoonsgegevens en andere informatie van Roma zonder toestemming te registeren. Het gaat niet om de veelbesproken ‘etnische registratie’, maar om het verzamelen van informatie.
Ede houdt bij hoeveel Roma er in de gemeente zijn
Verantwoordelijk wethouder Simon van de Pol excuseert zich voor het handelen van de gemeente. Hij doet dat in een reactie op het artikel in weekblad De Groene Amsterdammer.
Niet etnisch
Daarin staat dat Ede namen en adresgegevens van alle Roma registreert, plus informatie van politie, justitie, kinderbescherming, sociale dienst en reclassering.
Er is echter geen sprake van etnische registratie, benadrukt de gemeente. ‘De Roma is een groep die speciale aandacht nodig heeft op het gebied van onder meer onderwijs. De gegevens zijn alleen bedoeld om de Roma te helpen,’ aldus Van der Pol.
Zonder toestemming
De registratie gebeurde zonder expliciete toestemming van de betrokkenen, erkent de wethouder. De gemeente wil zo snel mogelijk overleggen met het College Bescherming Persoonsgegevens.
Over de Roma is, mede door de commotie in Frankrijk en het geruzie tussen de Franse president Nicolas Sarkozy en de Europese Commissie, ook in Nederland steeds meer te doen. Zo is een Roma-gezin in Utrecht, dat al jarenlang voor overlast zorgt, door de gemeente in een vrijstaand landhuis geplaatst.
Verder zei CDA-Kamerlid Mirjam Sterk dinsdag dat haar partij criminele, illegale Roma wil gaan uitzetten.
quote:UTRECHT - Bij het monumentale landhuis Rhijnshoek hebben zich diverse cameraploegen en andere vertegenwoordigers van de media gemeld. De Telegraaf schreef vanmorgen dat de beruchte familie Nicolich daar is gehuisvest door de gemeente Utrecht.
Het Romagezin werd drie jaar geleden nog door de gemeente weggestuurd uit Leidsche Rijn, omdat de familie zich niet aan de regels hield. Bovendien veroorzaakte het gezin op meerdere adressen overlast en waren er problemen met Jeugdzorg.
De mediatoeloop zorgt voor onrust in de buurt van het landhuis. De familie is niet van de aandacht gediend en weigert de pers te woord te staan. Volgens de gemeente is een tv-camera van RTL in het water gegooid. Een camerateam van RTV Utrecht legde vast hoe een camerateam van PowNed werd weggejaagd.
Utrecht laat in de krant weten dat er meerdere redenen zijn om de familie Nicolich in het monumentale landhuis te laten wonen, maar welke wil ze niet zeggen.
Dat ze die lui van Powned wegjagen kan ik mij wel voorstellen. Brrr, wat slecht is die zooi zegquote:Op woensdag 22 september 2010 13:43 schreef Wokkel het volgende:
Mooi moment om de ME eropaf te sturen!
[..]
Sterker nog, hele hordes aanbidden dit soort idioten. Ze krijgen zelfs een tv serie in sommige gevallen. We moeten echt eens ophouden met die idolisatie van asociaal gedrag.quote:Op woensdag 22 september 2010 08:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Heb jij er dan al naar gekeken? Dan wil je vast wel even vertellen wanneer die zooi wordt uitgezonden, want ik ga er vanavond maar eens goed voor zitten.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ze die lui van Powned wegjagen kan ik mij wel voorstellen. Brrr, wat slecht is die zooi zeg
Elf uur op ned 3 als ik het goed heb. Programma wordt gepresenteerd door een kerel met een bijzonder irritante kop en een dode hamster op zn hoofd.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Heb jij er dan al naar gekeken? Dan wil je vast wel even vertellen wanneer die zooi wordt uitgezonden, want ik ga er vanavond maar eens goed voor zitten.
Weesie?quote:Op woensdag 22 september 2010 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Elf uur op ned 3 als ik het goed heb. Programma wordt gepresenteerd door een kerel met een bijzonder irritante kop en een dode hamster op zn hoofd.
En anders hebben de Mariniers weer een mooi oefenobject.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:43 schreef Wokkel het volgende:
Mooi moment om de ME eropaf te sturen!
[..]
heeft niks met racisme te maken, maar des te meer met angst.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:26 schreef okiokinl het volgende:
nogal raar allemaal. zet ze ergens in een woonwagen kamp, dan leren ze zich wel aanpassen denk ik. aan de rest van het kamp, lol.
die oprotpremies zijn echt belachelijk en nogal racistisch ook om ze dan mar je gemeente uit te trappen. geef mij maar 600.000 euro, ben ik weg.
ik denk dat ze gewone woonwagen bewoners dit niet zouden aanbieden, die geven ze in utrecht gewoon een plekje op een kamp, desnoods een caravan aleen ergens achter op een indiustrie terrein, als ze lastige mensen zijn. roma, die willen ze de gemeente uit hebben.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
heeft niks met racisme te maken, maar des te meer met angst.
En wat heeft het voor nut om ze dan een oprotpremie te betalen, terwijl je weet dat ze een paar honderd meter gewoon weer neerstrijken?quote:Op woensdag 22 september 2010 15:31 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik denk dat ze gewone woonwagen bewoners dit niet zouden aanbieden, die geven ze in utrecht gewoon een plekje op een kamp, desnoods een caravan aleen ergens achter op een indiustrie terrein, als ze lastige mensen zijn. roma, die willen ze de gemeente uit hebben.
Het fijne gevoel een Gutmensch te zijn? Om er niet automatisch vanuit te gaan dat zo'n tranentrekkende zigeuner je altijd staat te beliegen? Ik weet het niet.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
En wat heeft het voor nut om ze dan een oprotpremie te betalen, terwijl je weet dat ze een paar honderd meter gewoon weer neerstrijken?
2014? Iedereen weet toch dat alle Romas in 2012 doodgaan?quote:Op woensdag 22 september 2010 08:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)probleemgezin__.html
Zo zie je maar dat de werkelijkheid de fantasie uiteindelijk overstijgt! De verhaallijn is precies hetzelfde als de Flodders.
Als er straks in 2014 honderdduizenden Roma's naar Nederland mogen komen komen we nog villa's tekort om al deze mensen te huisvesten. Investeer dus alvast op de woningmarkt.
blij te zien dat voorbeeld burgers zoals genoemd in de OP een woning krijgen die ze verdienen.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:48 schreef Stokstaart het volgende:
[ afbeelding ]
geen nut, slecht idee dus.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
En wat heeft het voor nut om ze dan een oprotpremie te betalen, terwijl je weet dat ze een paar honderd meter gewoon weer neerstrijken?
Dat is het hem nou net, het stelen gebeurt voornamelijk door minderjarigen, die dus na een paar uur weer naar huis mogen. Ze hebben het strafboek goed doorgenomen, niet?quote:Op woensdag 22 september 2010 17:47 schreef okiokinl het volgende:
[..]
geen nut, slecht idee dus.
maar als ze stelen, dan pak je ze op toch? lijkt me dat ze vanzelf wel ophouden als het echt op gevangenis straffen gaat uitkomen. zelfde regels voor hun als voor iedereen.
Concentratiekampen.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:57 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Bizar verhaal. Te gek voor woorden natuurlijk. En in 2014 gaat de beer pas echt los want dan komen ze massaal de grens over. Is er dan niks dat we hier tegen kunnen doen?
De politie en de politiek zijn doodsbang voor zulke mensenquote:Op woensdag 22 september 2010 11:02 schreef longinus het volgende:
Als ze er het plaatje "roma" voorplaatsen zijn ze ineens heilig, laten we dat weg gaat het hier om criminelen.
Niet dat ze die aanpakken, maar toch....
Nou, het woord heeft natuurlijk in de tweede wereldoorlog een enigzins negatieve klank gekregen, maar in feite zijn het niets meer dan kampen waarin een bevolking verzameld (geconcentreerd) kan worden. Om te voorkomen dat er chaos ontstaat en om ze centraal te kunnen verzorgen.quote:
quote:wo 22 sep 2010, 18:51
Roma-broers sturen open brief naar gemeente Utrecht
UTRECHT - De Roma-broers Stefano en Guiseppe Nicolich hebben een boze brief naar de gemeente Utrecht gestuurd. De twee vinden dat de gemeente de Roma-problematiek bagatelliseert.
Weggejaagd
Morgen gaan de broers naar de Utrechtse gemeente om de brief te presenteren. De broers menen te moeten bedelen om hulp die ze niet krijgen.
Volgens een artikel van De Nieuwe Utrechter dreigt Jeugdzorg kinderen uit huis te plaatsen omdat het niet goed gaat met de families.
Eerder vandaag hebben leden van de Roma-familie twee cameraploegen bedreigd en weggejaagd bij hun woning in Utrecht. EenVandaag besloot om die reden een geplande reportage niet door te laten gaan.
De brief van de Roma-broers is hier (en hier) te lezen.
Niksquote:Op woensdag 22 september 2010 18:49 schreef Verburg_K het volgende:
Hoeveel huur zouden ze betalen ??
Zal wel veel zijn voor zo 'n villa
Waar leven die mensen van??
Hebben ze een baan.
Mogen ze zich hier vestigen zonder werk ?/
Wat een lefquote:Op woensdag 22 september 2010 19:25 schreef Verburg_K het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
open brief
deel 2 open brief
[..]
Liget eraan wat je ermee bedoeltquote:
De datum van de Open Brief.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Liget eraan wat je ermee bedoelt
Dit ontgaat me even. Je generaliseert wel even heel erg snel van een specifieke familie die problemen veroorzaakt naar "honderdduizenden Roma".quote:
Kun je beter naar Aleid Wolfsen sturen dan. Geef die familie eens ongelijk. Ze krijgen gewoon alles wat hun hebberige hartje begeert.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:44 schreef Hathor het volgende:
Jammer trouwens dat het adres er niet bijstaat, ik zou ook graag eens een boze brief willen sturen naar de familie Nicolich en trawanten.
"Wij vragen u te onderzoeken of het gemeenschapsgeld dat u daaraan geeft wel goed gebruikt wordt."quote:Op woensdag 22 september 2010 19:25 schreef Verburg_K het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
open brief
deel 2 open brief
[..]
quote:De onderhandelingen worden geleid door Wit. Nicolic vraagt 1,2 miljoen. Hij krijgt zes ton. Over wat ze daarmee doen, wordt nauwelijks gesproken. Nicolic wil ergens buiten wonen en de projectgroep heeft al plannen bedacht: een lapje grond in Limburg, een boerderij in Twente, een twee-onder-een kap elders. In het contract staat er geen letter over.
'Ik dacht: wij hebben zoveel geld nu, verdomme, we kunnen alles kopen wat we willen!', zegt Nicolic, in een tuinstoel voor zijn caravan. 'Maar toen bleek dat het eigenlijk niks was. Voor dat geld koop ik geen huis.' Hij koopt een caravan, een Tabbert Baronesse 710, voor bijna veertigduizend gulden. Hij koopt een blauwe Mercedes 220D, tweedehands. 'Nu is het bijna op. Ik heb het geld verdeeld en zelf 85 duizend gulden gehouden. De rest is weg.'
Idd, een sleurhut van 40.000 en een MB 220D (W115, W123???) ouwe zooi iig. Blijft er 550.000 over en dat is nu op???quote:
In ieder geval onvindbaar voor de overheidquote:Op woensdag 22 september 2010 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, een sleurhut van 40.000 en een MB 220D (W115, W123???) ouwe zooi iig. Blijft er 550.000 over en dat is nu op???
hebben ze echt schijt aan hoor, Haquote:Op woensdag 22 september 2010 19:44 schreef Hathor het volgende:
Jammer trouwens dat het adres er niet bijstaat, ik zou ook graag eens een boze brief willen sturen naar de familie Nicolich en trawanten.
Roemenië en Bulgarije uit de EU zetten asapquote:Op woensdag 22 september 2010 17:57 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Bizar verhaal. Te gek voor woorden natuurlijk. En in 2014 gaat de beer pas echt los want dan komen ze massaal de grens over. Is er dan niks dat we hier tegen kunnen doen?
Dacht je dat ik dat niet wist?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:58 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
hebben ze echt schijt aan hoor, Ha
Dat wisten politici en gelovigen allang!quote:Op woensdag 22 september 2010 08:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het "spookhuis" dus.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:48 schreef Stokstaart het volgende:
[ afbeelding ]
Je kunt ze inderdaad niet verwijten dat ze dit buitenkansje grijpen.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kun je beter naar Aleid Wolfsen sturen dan. Geef die familie eens ongelijk. Ze krijgen gewoon alles wat hun hebberige hartje begeert.
Angstquote:Op woensdag 22 september 2010 20:52 schreef Ferdo het volgende:
[..]Maar ondertussen ben ik benieuwd wat die steekhoudende argumenten van de heer Wolfsen dan wel zijn om dit soort uitschot in zó'n pand te stoppen.
Nou, daar was het niet echt angst, hé?quote:
quote:Op woensdag 22 september 2010 20:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, daar was het niet echt angst, hé?
Okee, een beetje goede wil tonen kan geen kwaad...de verkiezingen staan ook voor de deur...
De man die zich inzette voor de goedwillende mensen die nooit een kans hebben gekregen in de welvaartsmaatschappij.quote:
Dit gebeurt al jaren aan de lopende band. Want niemand heeft een grotere bek en dreigt met meer problemen te veroorzaken dan de zigeuners.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:48 schreef Schanulleke het volgende:
Ik blijf me vandaag toch verbazen over dit nieuws. Werkelijk ongelooflijk dat dit echt gebeurt in Nederland. Wat een moreel en politiek failliet voor de betrokken bestuurders.
Conclusie, je kan het beste je baan opzeggen en je buren terroriseren. Binnen afzienbare tijd beschik je dan over een mooi optrekje wat je niets kost zodat je lekker je hele uitkering kan uitgeven. Zorgverzekering hoef je ook niet te betalen, je wordt toch wel geholpen. Wat een prachtland.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit gebeurt al jaren aan de lopende band. Want niemand heeft een grotere bek en dreigt met meer problemen te veroorzaken dan de zigeuners.
Goed plan.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:37 schreef Elfletterig het volgende:
Het gebrek aan bestuurlijke daadkracht, op allerlei fronten, is verbijsterend. Eigenlijk moet je als Nederlands staatsburger en belastingbetaler dit soort faalhazen strafrechtelijk kunnen vervolgen.
Wil je echt wachten om uit te vinden dat er veel waarheid in de generalisaties zit of nemen we maatregelen om meer van dit tuig buiten de deur te houden?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dit ontgaat me even. Je generaliseert wel even heel erg snel van een specifieke familie die problemen veroorzaakt naar "honderdduizenden Roma".
Zie je het nu pas? Schrikken he?quote:
In een normale situatie waarin de politiek hun normale burgers zou beschermen zou dit tuig allang het land uit gedeporteerd zijn.quote:Op woensdag 22 september 2010 08:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Want er is geen normale woning voor een gezin met jonge kinderen te vinden? Hier in mijn buurt met rijtjeshuizen is het een en al jonge kinderen, maar ja, die mensen betalen dan ook gewoon de hypotheek of de huur, misschien moesten ze dat ook maar niet meer doen, dan kunnen ze misschien ook in aanmerking komen voor een villaquote:Op woensdag 22 september 2010 23:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Cameraploeg weggejaagd bij landhuis familie Nicolich
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/261888
UTRECHT - Bij het monumentale landhuis Rhijnshoek aan de Rijksstraatweg hebben zich diverse cameraploegen en andere vertegenwoordigers van de media gemeld. De Telegraaf schreef vanmorgen dat de beruchte familie Nicolich daar is gehuisvest door de gemeente Utrecht.
Het Romagezin werd drie jaar geleden nog door de gemeente weggestuurd uit Leidsche Rijn, omdat de familie zich niet aan de regels hield. Bovendien veroorzaakte het gezin op meerdere adressen overlast en waren er problemen met Jeugdzorg.
De mediatoeloop zorgde voor onrust in de buurt van het landhuis. De familie was niet van de aandacht gediend en weigerde de pers te woord te staan. Een camerateam van RTV Utrecht legde vast hoe een camerateam van PowNed werd weggejaagd.
Een tas met apparatuur van EenVandaag werd in het water gegooid en de ploeg werd bedreigd. De actualiteitenrubriek zal geen item over de Roma uitzenden omwille van de veiligheid en gaat aangifte doen.
REACTIE GEMEENTE
De gemeente Utrecht vindt het te verdedigen dat de familie Nicolich in een kapitale villa woont, omdat een gezin met jonge kinderen anders op straat komt te staan.
De Roma-familie woont nu in het Utrechtse landhuis Rhijnshoek. Dat pand is in handen van de gemeente en moet op termijn plaats maken voor bouwplannen aan de A2. Volgens de gemeente hadden woningcorporaties geen geschikte woningen en was er ook geen plek voor de familie in de opvang. De familie Nicolich krijgt begeleiding.
De VVD in Utrecht vindt de beslissing niet uit te leggen en vraagt het college om opheldering.
Ik hou er niet van dat mensen beoordeeld worden op de daden van anderen. Rotte appels moet je aanpakken, maar de mensen die goede intenties hebben en niemand tot last zijn mag je niet "uit voorzorg" aanpakken, alleen omdat ze een bepaalde afkomst hebben. Dat is niet alleen vreemd, maar zo ontneem je ze ook de mogelijkheid om te laten zien dat ze wel deugen. Stel je voor dat alle werkgevers zo een instelling zouden hebben, dan zou een Roma die gewoon een normale baan wil nergens aan de slag kunnen omdat iedereen ze een hele grote sticker op hun voorhoofd plakt.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wil je echt wachten om uit te vinden dat er veel waarheid in de generalisaties zit of nemen we maatregelen om meer van dit tuig buiten de deur te houden?
http://www.geenstijl.nl/archives/images/KST133324.pdfquote:Van de Roma jongeren onder de
18 jaar heeft naar schatting een kwart een strafblad. Bij de overige bevolking
uit die leeftijdscategorie is dat 2%. Boven de 18 jaar heeft naar schat-
ting ruim driekwart van de Roma een strafblad vergeleken met 15% van
de overige Nieuwegeinse bevolkingsgroep uit die categorie. Daarnaast
stuit de politie vaak op 12-minners die ingezet worden voor criminele
activiteiten.
De minister voor Wonen, Wijken en Integratie,
E. E. van der Laan
Ik geloof dat ze toen ook al slecht bekend stonden.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, het woord heeft natuurlijk in de tweede wereldoorlog een enigzins negatieve klank gekregen(...)
Al tijdens de boerenoorlog waren er dat soort kampen.
Ik denk dat ik ook maar stop met betalen, kijken in wat voor gigantische hut ik neergezet ga worden. Ze kunnen me toch niet op straat zetten?quote:Op woensdag 22 september 2010 23:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Want er is geen normale woning voor een gezin met jonge kinderen te vinden? Hier in mijn buurt met rijtjeshuizen is het een en al jonge kinderen, maar ja, die mensen betalen dan ook gewoon de hypotheek of de huur, misschien moesten ze dat ook maar niet meer doen, dan kunnen ze misschien ook in aanmerking komen voor een villa
*met spanning wacht op de verdediging van Aleid Wolfsen.
Maak je niet druk, er is geen Roma te vinden die zit te wachten op een normale baan, en die voorhoofden zitten al helemaal vol met stickers die ze er grotendeels zelf opgeplakt hebben.quote:Op donderdag 23 september 2010 06:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik hou er niet van dat mensen beoordeeld worden op de daden van anderen. Rotte appels moet je aanpakken, maar de mensen die goede intenties hebben en niemand tot last zijn mag je niet "uit voorzorg" aanpakken, alleen omdat ze een bepaalde afkomst hebben. Dat is niet alleen vreemd, maar zo ontneem je ze ook de mogelijkheid om te laten zien dat ze wel deugen. Stel je voor dat alle werkgevers zo een instelling zouden hebben, dan zou een Roma die gewoon een normale baan wil nergens aan de slag kunnen omdat iedereen ze een hele grote sticker op hun voorhoofd plakt.
Zeister Vestequote:Op woensdag 22 september 2010 09:33 schreef Wokkel het volgende:
Hier valt je bek toch van open. Dezelfde familie heeft al eens 600.000 gulden gekregen maar zit nog wel lekker in de bijstand.
[..]
Bron
Ik geloof dat best hoorquote:Op donderdag 23 september 2010 12:00 schreef okiokinl het volgende:
ik wil toch ook wel even zeggen, dat een heleboel roma en zigeuners tegenwoordig gewoon in rijtejshuizen wonen, en helemaal niemand lastigvallen.
quote:Op woensdag 22 september 2010 23:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Cameraploeg weggejaagd bij landhuis familie Nicolich
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/261888
UTRECHT - Bij het monumentale landhuis Rhijnshoek aan de Rijksstraatweg hebben zich diverse cameraploegen en andere vertegenwoordigers van de media gemeld. De Telegraaf schreef vanmorgen dat de beruchte familie Nicolich daar is gehuisvest door de gemeente Utrecht.
De mediatoeloop zorgde voor onrust in de buurt van het landhuis. De familie was niet van de aandacht gediend en weigerde de pers te woord te staan. Een camerateam van RTV Utrecht legde vast hoe een camerateam van PowNed werd weggejaagd.
Een tas met apparatuur van EenVandaag werd in het water gegooid en de ploeg werd bedreigd. De actualiteitenrubriek zal geen item over de Roma uitzenden omwille van de veiligheid en gaat aangifte doen.
REACTIE GEMEENTE
De gemeente Utrecht vindt het te verdedigen dat de familie Nicolich in een kapitale villa woont, omdat een gezin met jonge kinderen anders op straat komt te staan.
De Roma-familie woont nu in het Utrechtse landhuis Rhijnshoek. Dat pand is in handen van de gemeente en moet op termijn plaats maken voor bouwplannen aan de A2. Volgens de gemeente hadden woningcorporaties geen geschikte woningen en was er ook geen plek voor de familie in de opvang. De familie Nicolich krijgt begeleiding.
De VVD in Utrecht vindt de beslissing niet uit te leggen en vraagt het college om opheldering.
Hier geef ik die Roma's dan weer wel groot gelijk in. Omdat je een huis van de gemeente hebt gekregen, wil dat nog niet zeggen dat het gezin openbaar bezit is van de persquote:De mediatoeloop zorgde voor onrust in de buurt van het landhuis. De familie was niet van de aandacht gediend en weigerde de pers te woord te staan. Een camerateam van RTV Utrecht legde vast hoe een camerateam van PowNed werd weggejaagd.
quote:vr 24 sep 2010, 20:31
Roma Nieuwegein eisen 100.000 euro
NIEUWEGEIN - Twintig Roma-families in Nieuwegein willen 100.000 euro per gezin. "En dan zijn we weg", aldus Rade Duric.
"Nergens is het zo erg voor Roma als hier". De familie reageert op het plan van burgemeester De Vos die de discussie wil opstarten over de vraag hoe vaak Roma in de fout gaan. In een gesprek met het AD trekt Duric direct de vergelijking met de Tweede Wereldoorlog en de Jodenvervolging. "Je moet samenwerken met Roma en niet met dwang werken. Kom maar met een oprotpremie. Dan gaan we ergens anders aan de toekomst bouwen".
Gisteren bleek dat 75% van de Roma in Nieuwegein een strafblad heeft, bijna niemand werkt en kinderen gaan ondanks tientallen jaren begeleiding nauwelijks naar school. Nieuwegein steekt jaarlijks vier ton in het heropvoedingsproject voor de Roma.
Deze denkbeelden ontstaan ook omdat er jarenlang stelselmatig véél te soft is opgetreden. Als die zigeuners gewoon al scharenslijpend hadden rondgetrokken in woonwagentjes met een oud paard ervoor had bijna niemand ze gehaat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:16 schreef DeParo het volgende:
[..]
Gers wat intrigerend om te zien hoe ver Nederland en het Westen weer zijn afgedaald
in jouw geval duidelijk.
Bevestig je nou met een soort van omtrekkende beweging dat sommige groepen het hebben verdiend om uitgeroeid te worden?quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deze denkbeelden ontstaan ook omdat er jarenlang stelselmatig véél te soft is opgetreden. Als die zigeuners gewoon al scharenslijpend hadden rondgetrokken in woonwagentjes met een oud paard ervoor had bijna niemand ze gehaat.
Nee. Ik zeg dat übersoft gedrag leidt tot een überharde tegenreactie. (van de bevolking)quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Bevestig je nou met een soort van omtrekkende beweging dat sommige groepen het hebben verdiend om uitgeroeid te worden?
aah, gelukkig maar.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Ik zeg dat übersoft gedrag leidt tot een überharde tegenreactie. (van de bevolking)
Nogmaals, ze komen uit landen waar ze als tweederangsburgers werden behandeld, ze hadden niets en kregen hier ook niet de kans om iets te beginnen, preciez hetzelfde beleid als er met gastarbeiders is omgegaan die uit een totaal andere cultuur kwamen. Er werd niet op of om naar gekeken, dan krijg je dit soort problemen, opnieuw hadden landen gewoon kunnen ingrijpen door een goed integratiebeleid en dat is het enige waar o.a. Nederland in heeft verzaakt, hard aanpakken zal nooit of te nimmer in dat opzicht helpen, daarmee verkrijg je alleen maar meer en extra agressie.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deze denkbeelden ontstaan ook omdat er jarenlang stelselmatig véél te soft is opgetreden. Als die zigeuners gewoon al scharenslijpend hadden rondgetrokken in woonwagentjes met een oud paard ervoor had bijna niemand ze gehaat.
maar ubersoft gedrag zal snel over zijn, wie hier zich niet kan vestigen moet terug, en de EU moet veranderen, dus PVV in de EUquote:Op vrijdag 24 september 2010 21:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Ik zeg dat übersoft gedrag leidt tot een überharde tegenreactie. (van de bevolking)
quote:vr 24 sep 2010, 22:01
Extreem rechts mag betogen in Aken
MÜNSTER/AKEN - Duitse neonazi's mogen zaterdag demonstreren in de stad Aken, net over de grens bij Kerkrade. Dat heeft het gerechtshof in Münster vrijdag bepaald.
De organisatoren willen betogen tegen de bouw van een moskee in Aken. Uit angst voor ongeregeldheden had de politie de mars verboden. Onlangs was een extreem rechtse Akenaar aangehouden die illegale explosieven zou bezitten. Volgens de rechters in Münster kan de politie problemen zaterdag voorkomen door de demonstranten te fouilleren.
ja maar om de EU te veranderen moet je eerst in de EUquote:
Ja hoor, daar heb je weer zo'n gek.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:13 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen zouden eens moeten kappen met alle Roma over dezelfde kam te scheren.
Zie bovenstaande foto, die mensen ontvluchten niet voor niets landen als Roemenie waar ze als tweederangsburgers worden gezien, als ze hier komen met helemaal niets, en ze krijgen ook helemaal niets qua hulp of wat dan ook, dan zijn problemen iing niet ver te zoeken.
Kennelijk, ik houd er niet van om op die manier te generaliseren,quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja hoor, daar heb je weer zo'n gek.
Een eerlijke oplossing wordt in elk geval niet gevonden in het feit dat er jaarlijks 4 ton besteed moet worden om enkele 10-tallen gezinnen koest te houden terwijl ophetzelfde moment besloten wordt dat bejaarden hun rollator niet langer vergoed kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kennelijk, ik houd er niet van om op die manier te generaliseren,
als je niet naar eerlijke oplossingen voor problemen zoekt zal de wereld nooit een betere plek worden.
Onzin, gewoon re-integratie, geef ze banen en geef ze een kans, ik zie niet in hoe ze die tot dusverre hebben verkregen. Als ze in kampen willen wonen dan doen ze dat lekker, maar laat ze wel in contact komen met de rest van het land, dan passen beide groepen zich aan elkaar aan, bij integratie mag je overigens best streng zijn, maar tot dusverre heeft er nauwelijks goede integratie plaatsgevonden dus kan je de Roma daar niet de schuld van vinden daar.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:50 schreef quo_ het volgende:
[..]
Een eerlijke oplossing wordt in elk geval niet gevonden in het feit dat er jaarlijks 4 ton besteed moet worden om enkele 10-tallen gezinnen koest te houden terwijl ophetzelfde moment besloten wordt dat bejaarden hun rollator niet langer vergoed kunnen krijgen.
Maar in het kader van gelijke behandeling van alle roma ben ik de beroerdste niet: geen problemen met het inrichten van een gratis koepeltentenkamp ergens in de polder. Gelijke roma gelijke kappen, voor heel europa
Naief gezwam.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Onzin, gewoon re-integratie, geef ze banen en geef ze een kans, ik zie niet in hoe ze die tot dusverre hebben verkregen. Als ze in kampen willen wonen dan doen ze dat lekker, maar laat ze wel in contact komen met de rest van het land, dan passen beide groepen zich aan elkaar aan, bij integratie mag je overigens best streng zijn, maar tot dusverre heeft er nauwelijks goede integratie plaatsgevonden dus kan je de Roma daar niet de schuld van vinden daar.
Noem mij maar lekker 'naief' maar ik verloochen tenminste m'n principes niet. Bovendien kan je de linkse politiek van vandaag de dag, of de laatste decennia, nauwelijks echt links noemen of trouw aan deze zaken.quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:02 schreef quo_ het volgende:
[..]
Naief gezwam.
Ik heb mijn hele leven links tot zeer links gestemd, en in mijn hart blijf ik dat ook.
Maar omdat dit land nog vol vol zit met figuren die bovenstaande onzin verkondigen ben zelfs ik inmiddel blij met een vvd pvv kabinet. Ik ben er schijtziek van en erger kan het toch niet worden, van mij krijgen ze een kans.
Niet lullig bedoeld maar het is al erg druk in Nederland, waarom niet de grenzen sluiten en echt alleen de mensen die in levensgevaar zijn in eigen land zonder eigen toedoen toelaten?quote:Op donderdag 23 september 2010 06:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik hou er niet van dat mensen beoordeeld worden op de daden van anderen. Rotte appels moet je aanpakken, maar de mensen die goede intenties hebben en niemand tot last zijn mag je niet "uit voorzorg" aanpakken, alleen omdat ze een bepaalde afkomst hebben. Dat is niet alleen vreemd, maar zo ontneem je ze ook de mogelijkheid om te laten zien dat ze wel deugen. Stel je voor dat alle werkgevers zo een instelling zouden hebben, dan zou een Roma die gewoon een normale baan wil nergens aan de slag kunnen omdat iedereen ze een hele grote sticker op hun voorhoofd plakt.
We zitten in Nederland in een financiele crisis en die zal met de toekomstige plannen alleen maar erger worden.quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals, ze komen uit landen waar ze als tweederangsburgers werden behandeld, ze hadden niets en kregen hier ook niet de kans om iets te beginnen, preciez hetzelfde beleid als er met gastarbeiders is omgegaan die uit een totaal andere cultuur kwamen. Er werd niet op of om naar gekeken, dan krijg je dit soort problemen, opnieuw hadden landen gewoon kunnen ingrijpen door een goed integratiebeleid en dat is het enige waar o.a. Nederland in heeft verzaakt, hard aanpakken zal nooit of te nimmer in dat opzicht helpen, daarmee verkrijg je alleen maar meer en extra agressie.
Ik ken anders een Nederlands/Duitste/Argentijnse (en vast nog wat) rijke familie, die al decennia zo niet een eeuw (of zelfs wel langer) niets doet, en profiteert van miljoenen per jaar van onze belastingcenten.quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
We zitten in Nederland in een financiele crisis en die zal met de toekomstige plannen alleen maar erger worden.
In Nederland zitten ook mensen die armoede kennen, waarschijnlijk niet zo heftig als de mensen die we binnen halen maar als we steeds meer mensen hier laten wonen dan zal dat ook gebeuren.
En daar helpen we die mensen ook niet mee hoor, dan zitten ze weer in dezelfde situatie en dan ook nog heel veel Nederlanders er bij.
Pardon, daar hoor je me niet over zeuren? Daar gaat het nu toch niet over?quote:Op zaterdag 25 september 2010 02:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ken anders een Nederlands/Duitste/Argentijnse (en vast nog wat) rijke familie, die al decennia zo niet een eeuw (of zelfs wel langer) niets doet, en profiteert van miljoenen per jaar van onze belastingcenten.
Daar hoor ik je niet over zeuren, terwijl deze familie van ons geld monumentale gebouwen in Nederland wil slopen om er dure panden op te zetten om te exploiteren, of dure villa's in Mozambique wil laten bouwen.
Waarom zeg ik dat? Omdat we wel kunnen zeiken om zaken die ons wel kunnen helpen!quote:Op zaterdag 25 september 2010 02:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Pardon, daar hoor je me niet over zeuren? Daar gaat het nu toch niet over?
Die mensen kunnen we niet het land uitzetten, aangezien ze hier zijn geboren, maar dat betekend niet dat ik het eens ben met de gang van zaken.
Je vergelijking slaat dus werkelijk kant nog wal.
Waarom nog meer mensen binnenhalen in deze tijd van financiele problemen?
Wat ze moeten doen is de lamzakken die al in Nederland wonen aan het werk zetten!quote:Op zaterdag 25 september 2010 02:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waarom zeg ik dat? Omdat we wel kunnen zeiken om zaken die ons wel kunnen helpen!
Oost-Europeanen zijn nu eenmaal goed voor de markt en helaas leven we in een dergelijke samenleving!
Maar een dergelijke koningshuis dat bijna geen toegevoegde waarde meer heeft, nou, daar worden miljoenen aan belastingcenten in gestopt, bovendien, als de Roma elders in Europa notabene schandalig worden behandeld dan heeft Nederland een gedeelde taak met andere Europese landen om dit volk op te kunnen vangen, opvangen kan gepaard gaan met integratie (en dat is wat ontbreekt) en dan zullen of zouden de Roma ook een meer belangrijke rol in de maatschappij kunnen spelen, dus als ik jou was zou ik me meer richten op de problemen die echt geld kosten, en niet over de zaken die makkelijk te verhelpen zijn.
Ik stel voor dat je je beperkt tot je pro israel retoriek, want hier heb je dus duidelijk geen kaas van gegeten, en voor het geval je al die andere topics gemist hebt, zal ik het nog 1 keer herhalen voor je....decennia lang is geprobeerd deze groep in de maatschappij te betrekken, hele bakken vol subsidiegelden zijn er voor jan lul tegenaan gesmeten, maar de uiteindelijke conclusie luid keihard dat dit volk niet wil werken, niet wil studeren, en niet wil integreren, en bovenal zichzelf boven de wet plaatsen. Er zijn ze plenty kansen aangeboden, in sommige gevallen zelfs onfatsoenlijk hoge geldbedragen, maar niks, en dan bedoel ik ook NIKS, heeft geholpen deze mensen in het gareel te laten lopen. En nog zit jij hier te verkondigen dat er nauwelijks iets is gedaan is voor ze, waar haal je het gore debiele lef vandaan???quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Onzin, gewoon re-integratie, geef ze banen en geef ze een kans, ik zie niet in hoe ze die tot dusverre hebben verkregen. Als ze in kampen willen wonen dan doen ze dat lekker, maar laat ze wel in contact komen met de rest van het land, dan passen beide groepen zich aan elkaar aan, bij integratie mag je overigens best streng zijn, maar tot dusverre heeft er nauwelijks goede integratie plaatsgevonden dus kan je de Roma daar niet de schuld van vinden daar.
Dus jij denkt dat de essentie van het financiele en economische probleem in de mensen zit die niet willen werken? Of bij de mensen die wel geld hebben en het beheren op een schandalige manier?quote:Op zaterdag 25 september 2010 02:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat ze moeten doen is de lamzakken die al in Nederland wonen aan het werk zetten!
Er zitten duizenden mensen thuis die gewoon kunnen werken maar het gewoon niet willen omdat ze door thuis te zitten ook geld krijgen.
Zet eerst die eens aan het werk voordat we nog meer mensen binnenhalen waarvan vele niet willen werken en overlast veroorzaken.
Daarbij is er een woningtekort voor de mensen met een modaal inkomen, een huis kopen is momenteel te duur, met een modaal inkomen krijg je een hypotheek van rond de 180.000 terwijl de gemiddelde woning in midden Nederland bv rond de 230.000 ligt.
Er zijn te weinig huurhuizen aangezien er nu geen doorstroming meer is.
De mensen die we naar Nederland halen zullen toch ook ergens moeten wonen.
Dus ja, ik maak me zorgen om zaken die echt geld kosten en steek daarbij niet mijn kop in het zand.
Ook is het heel erg dat die mensen in hun eigen land niet welkom zijn, maar dat is nu niet ons probleem.
Eerst eigen land weer van de ondergang redden, dan kunnen we andere gaan helpen en nog beter ook.
Weet je wat er aan is gedaan? Helemaal niets, absoluut niets, ze kregen geen hulp, ze kregen geen werk of tenminste een soort verwijzing waar ze dat zouden moeten halen!quote:Op zaterdag 25 september 2010 02:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je je beperkt tot je pro israel retoriek, want hier heb je dus duidelijk geen kaas van gegeten, en voor het geval je al die andere topics gemist hebt, zal ik het nog 1 keer herhalen voor je....decennia lang is geprobeerd deze groep in de maatschappij te betrekken, hele bakken vol subsidiegelden zijn er voor jan lul tegenaan gesmeten, maar de uiteindelijke conclusie luid keihard dat dit volk niet wil werken, niet wil studeren, en niet wil integreren, en bovenal zichzelf boven de wet plaatsen. Er zijn ze plenty kansen aangeboden, in sommige gevallen zelfs onfatsoenlijk hoge geldbedragen, maar niks, en dan bedoel ik ook NIKS, heeft geholpen deze mensen in het gareel te laten lopen. En nog zit jij hier te verkondigen dat er nauwelijks iets is gedaan is voor ze, waar haal je het gore debiele lef vandaan???
Niet alleen, het is een combinatie van verschillende oorzaken en dat is er eentje van.quote:Op zaterdag 25 september 2010 02:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de essentie van het financiele en economische probleem in de mensen zit die niet willen werken? Of bij de mensen die wel geld hebben en het beheren op een schandalige manier?
Snakelady, we leven in Nederland, niet in een of andere ghetto. Die groep bestaat, uiteraard, maar dat is een uitzondering en bovendien is er geen oorzakelijk verband met de economische/financiele crisis. Als je het hebt over 'allochtone' Nederlanders dan heb je weer heel andere oorzaken daar maar geen verband met de crisis.quote:Op zaterdag 25 september 2010 02:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet alleen, het is een combinatie van verschillende oorzaken en dat is er eentje van.
Er zijn genoeg mensen in Nederland om het werk te doen wat gedaan moet worden, maar vele zitten liever thuis inplaats van hun handen vuil maken, hebben geen opleiding gehad en zien het niet zitten om in de kassen etc. te gaan werken als ze voor wat minder geld thuis kunnen blijven zitten en daarnaast zwart werken of criminele zaken uitvoeren voor extra geld.
Haal je kop eens uit het zand joh, in mijn geboortedorp is zelfs een aparte klas gemaakt met extra leraren om poolse kindjes Nederlands te leren, dat kost per kind 1590 euro per jaar, ouders hoeven hier niks voor te betalen dus ook geen ouderbijdrage, schoolboeken enz.quote:
Ja, het zijn altijd de uitzonderingen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 03:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Snakelady, we leven in Nederland, niet in een of andere ghetto. Die groep bestaat, uiteraard, maar dat is een uitzondering en bovendien is er geen oorzakelijk verband met de economische/financiele crisis. Als je het hebt over 'allochtone' Nederlanders dan heb je weer heel andere oorzaken daar maar geen verband met de crisis.
Een Nederlandse werknemer kost bovendien veel meer dan 'bvb' een Poolse werknemer.
Dat is ook nog steeds niet opgelost en dat heeft de gemeente ook al heel veel geld gekost allemaal.quote:Dit resulteerde in rellen, waarbij de burgemeester zo werd bedreigd dat hij nu 24 uur per dag wordt bewaakt. "Onderduiken zal ik niet, ik buig niet", aldus Van den Bosch. "Maar goed, ik heb wel twee kleine kinderen."
"Vrouwen worden hier na een avondje winkelen uit hun auto getrokken. Soms worden hun kleren kapot gescheurd", vertelde een van bewoners eind januari aan de Telegraaf. "Ruiten sneuvelen dagelijks. De parkeerplaats is onveilig. Het is constant hommeles hier." Enkele winkeliers durven uit angst geen koopavonden meer te draaien.
Ik had het over de autochtone werkelozen die weigeren te werken.quote:Op zaterdag 25 september 2010 03:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, het zijn altijd de uitzonderingen.![]()
Weet niet waar jij woont maar hier is het meer regel dat uitzondering, helaas.
Dus dat die Poolse kindjes eindelijk worden ingeburgerd wil jij voorkomen? Want als die dadelijk opgroeien zonder die opvoeding gaan ze niet werken en de criminaliteit in! Waarom zouden ze anders, niemand heeft ze geholpen, en ze leven in een groep met dezelfde problemen! Uiteraard mag je klagen, maar klaag dan tegen die rijke gasten die jouw geld en hypotheken hebben vergald, niet tegen je mede-lotgenoten!quote:Op zaterdag 25 september 2010 03:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Haal je kop eens uit het zand joh, in mijn geboortedorp is zelfs een aparte klas gemaakt met extra leraren om poolse kindjes Nederlands te leren, dat kost per kind 1590 euro per jaar, ouders hoeven hier niks voor te betalen dus ook geen ouderbijdrage, schoolboeken enz.
De ouders zitten in huizen waar ik momenteel van droom, en dat is niet zo enorm veel hoor, gewoon een rijtjeswoning, 3 slaapkamers en graag een tuintje er bij als het kan
Waar ik nu woon exact hetzelfde alleen dan met Marokkanen, speciale klassen, leuke huizen en tot voor kort een prachtig samewoningsgebouw wat ze hebben moeten platgooien wegens teveel overlast.
Wat wil je nog meer als je ergens in een land komt wonen?
Nee, dat zeg ik ook nergens, ik zeg alleen dat er niet meer bij moeten komen aangezien het dan zoveel geld gaat kosten dat de kindjes die hier nu al wonen er ook de dupe van zijn.quote:Op zaterdag 25 september 2010 03:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik had het over de autochtone werkelozen die weigeren te werken.
Bij de allochtonen zullen het er inderdaad relatief meer zijn maar niet zonder een reden.
Dat is dus het punt waar integratie en re-integratie duidelijk faalt.
Het moet verbeterd worden.
[..]
Dus dat die Poolse kindjes eindelijk worden ingeburgerd wil jij voorkomen? Want als die dadelijk opgroeien zonder die opvoeding gaan ze niet werken en de criminaliteit in! Waarom zouden ze anders, niemand heeft ze geholpen, en ze leven in een groep met dezelfde problemen! Uiteraard mag je klagen, maar klaag dan tegen die rijke gasten die jouw geld en hypotheken hebben vergald, niet tegen je mede-lotgenoten!
Het probleem zit hem niet in kosten voor dat soort mensen want als het goed besteed wordt dan levert het alleen maar extra geld op. Zoals ik al zei, de rijke mensen hebben het veroorzaak, en wreed genoeg hebben ze de verkiezingen via de VVD ook nog gewonnen, zij moeten opdraaien voor de kosten, en niet de arme mensen of ze nu uit Nederland komen of niet, of ze nu blank zijn of niet daar, het geld moet van de rijke Nederlanders komen, uit de markt, uit de financiele wereld, van de groothandels, zij die hebben gespeculeerd met jouw geld, en niet degene die op een in Nederland een beter leven proberen op te bouwen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 03:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik ook nergens, ik zeg alleen dat er niet meer bij moeten komen aangezien het dan zoveel geld gaat kosten dat de kindjes die hier nu al wonen er ook de dupe van zijn.
Kijk, het is heel simpel, er is woningtekort en er is geld tekort.
Mensen zitten in de financiele problemen en vele kunnen maar net hun hoofd boven water houden.
Dan is meer mensen toelaten in Nederland niet de beste optie lijkt me.
Waarom verdraai je mijn woorden de hele tijd en ga je er zaken bij verzinnen? Dat is enorm irritant.
Ferme uitspraken! Het lijkt bijna fascisme! Is de gemeente Utrecht WO2 dan vergeten?quote:Romafamilie nog 2 jaar in villa
Van onze verslaggevers
UTRECHT - De familie Nicolich heeft nog één kans haar leven te beteren, anders wordt ze door Utrecht op straat gezet en gaan de kinderen naar opvangtehuizen. Gedragen ze zich, dan worden ze beloond met nog twee jaar verblijf in de miljoenenvilla Rhijnshoek, waarin de gemeente hen heeft geplaatst.
Dat is duidelijk gemaakt aan het gezin. Per maand betalen ze driehonderd euro voor het riante onderkomen.
De gemeente neemt het de Roma niet kwalijk dat ze een paar camerateams te lijf zijn gegaan. Die kwamen eerder deze week een kijkje nemen en werden verjaagd en hun apparatuur in het water gegooid. Utrecht vindt de agressieve uitingen van de beruchte familie de schuld van de media. "Het was de laatste tijd juist erg rustig, maar ze raakten in paniek toen journalisten op hun erf kwamen. We wachten eerst tot het weer rustig wordt", zegt een woordvoerster.
Sinds het moment dat de familie in de villa woont, hebben meerdere omwonenden geklaagd. Maar volgens wethouder Harrie Bosch van de PvdA zijn die "afgehandeld".
Ik ga de gemeente Utrecht ook maar eens mailen, ik zoek nog een tijdelijk onderkomen in Utrecht en heb het ook niet zo breed. Daarbij ben ik ook nog eens niet zo agressief als deze Roma's, lijkt me dan toch dat ik hier zeker ook voor in aanmerking moet komen?quote:Op zaterdag 25 september 2010 07:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ferme uitspraken! Het lijkt bijna fascisme! Is de gemeente Utrecht WO2 dan vergeten?![]()
Nou, ik vraag me af wat er gebeurt over 2 jaar als de familie gewoon blijft zitten...
quote:Op zaterdag 25 september 2010 07:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ferme uitspraken! Het lijkt bijna fascisme! Is de gemeente Utrecht WO2 dan vergeten?![]()
Nou, ik vraag me af wat er gebeurt over 2 jaar als de familie gewoon blijft zitten...
Ach met een paar ton is deze familie vast wel bereid naar een andere gemeente te vertrekken om daar de hand op te houden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 07:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
nee je moet je buurt terroriseren maar wel zo dat je niet in het gevang kan komen, dus twee grote vechthonden nemen en die vast in het lege huis zetten, dan weten ze dat je eraan komtquote:Op zaterdag 25 september 2010 09:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ga de gemeente Utrecht ook maar eens mailen, ik zoek nog een tijdelijk onderkomen in Utrecht en heb het ook niet zo breed. Daarbij ben ik ook nog eens niet zo agressief als deze Roma's, lijkt me dan toch dat ik hier zeker ook voor in aanmerking moet komen?
Ga nou toch eens fietsen met elke keer weer die overdrijvingen die erin gaan als zoete broodjes maar compleet nergens op slaan.quote:Op zaterdag 25 september 2010 07:35 schreef LXIV het volgende:
Net zoals in de jaren 70 om de textielindustrie een paar jaartjes langer het hoofd boven water te laten houden enkele duizenden gastarbeiders geimporteerd zijn. DIe enkele duizenden zijn nu uitgegroeid tot miljoenen steuntrekkers en overlastgevers en die textielindustrie ging sowieso na een paar jaar failliet.
Als we dan toch met percentages strooien..quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Ga nou toch eens fietsen met elke keer weer die overdrijvingen die erin gaan als zoete broodjes maar compleet nergens op slaan.
Van de pakweg 350.000 Marokkanen bvb waren er in 2009 12,3 % werkloos, nog geen 45.000 dus. Turken, iets van 380.000, met daarvan iets van 11 % werkloos.
Bronquote:Het percentage allochtonen met een uitkering is het dubbele van het aantal autochtonen. Eind vorig jaar ontving 21 procent van de niet-westerse allochtonen een uitkering.
quote:Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.
Sommigen zijn kennelijk meer gelijk dan anderen...quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:06 schreef NotYou het volgende:
Doe mij ook maar een miljoenenvilla voor 300 euro per maand. Alle burgers zijn toch gelijk voor de wet?
Handig hé, op het ene moment gooien we als het zo uitkomt even alle allochtonen op een grote hoop om aan wat indrukwekkende cijfers te komen, en op het andere moment splitsen we uit op etniciteit en leeftijd .. van de Marokkaanse mannen tussen 15 en 22 zijn er zus-en-zoveel-percent als verdachte opgepakt.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als we dan toch met percentages strooien..
[..]
Bron
De CBS definitie van allochtoon:
[..]
Jij begint met het strooien van percentages over werkloosheid die op zich vast kloppen, maar je vergat de totaalsom. Die heb ik er even bij gezet om het beeld compleet te maken.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Handig hé, op het ene moment gooien we als het zo uitkomt even alle allochtonen op een grote hoop om aan wat indrukwekkende cijfers te komen, en op het andere moment splitsen we uit op etniciteit en leeftijd .. van de Marokkaanse mannen tussen 15 en 22 zijn er zus-en-zoveel-percent als verdachte opgepakt.
Want met 10.000 verdachten oftewel een miezerige 3%, daar valt niet mee te scoren blijkbaar, dus gaan we lekker overdrijven. Leuk wat goochelen met cijfers, 37.5% van alle verdachten waren niet-westers allochtoon of zoiets. Dat we daarmee 97% van de Marokkanen onrecht aandoen, ach wat geeft het?
hou je er ook ff mee dat±quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Handig hé, op het ene moment gooien we als het zo uitkomt even alle allochtonen op een grote hoop om aan wat indrukwekkende cijfers te komen, en op het andere moment splitsen we uit op etniciteit en leeftijd .. van de Marokkaanse mannen tussen 15 en 22 zijn er zus-en-zoveel-percent als verdachte opgepakt.
Want met 10.000 verdachten oftewel een miezerige 3%, daar valt niet mee te scoren blijkbaar, dus gaan we lekker overdrijven. Leuk wat goochelen met cijfers, 37.5% van alle verdachten waren niet-westers allochtoon of zoiets. Dat we daarmee 97% van de Marokkanen onrecht aandoen, ach wat geeft het?
Het zijn er dus bij elkaar nog niet eens 1 miljoen, daar ging het om.quote:... enkele duizenden gastarbeiders geimporteerd zijn. DIe enkele duizenden zijn nu uitgegroeid tot miljoenen steuntrekkers en overlastgevers ...
De gemeente heeft haar uiterste best gedaan om alle diefstallen te verbergen, zoals fotoshoppen van opnames, maar nu moet ze welquote:vr 27 jan 2012, 12:57 | lees voor
Advocaat gemeente: strafbare feiten Nicolich
UTRECHT - Leden van de familie Nicolich die wonen in een villa in De Meern, hebben zich schuldig gemaakt aan strafbare feiten zoals huiselijk geweld en steunfraude.
Dat stelde de advocaat van de gemeente Utrecht vrijdag in een kort geding bij de rechtbank in Utrecht. De gemeente eist dat de familie Nicolich vertrekt uit de villa.
Advocaat Bernhard Tomlow benadrukte dat de familie al aan de zevende woning in Utrecht toe is sinds 1986.
De villa was een allerlaatste gunst, waar de gemeente geen huur voor vroeg, vertelde Tomlow.
''De villa was een allerlaatste gunst, waar de gemeente geen huur voor vroeg, vertelde Tomlow.'quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:25 schreef Goofjansen het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
Ach ze hebben iets strafbaars gedaan, dat had ik nu nooooit verwacht
Zulke leuke sociale mensen
[ afbeelding ]
[..]
De gemeente heeft haar uiterste best gedaan om alle diefstallen te verbergen, zoals fotoshoppen van opnames, maar nu moet ze wel
http://www.geenstijl.nl/archives/images/Hengeveld1.html
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:25 schreef Goofjansen het volgende:
De gemeente heeft haar uiterste best gedaan om alle diefstallen te verbergen, zoals fotoshoppen van opnames, maar nu moet ze wel
http://www.geenstijl.nl/archives/images/Hengeveld1.html
Dat rijmt volgens mij niet met elkaar hoorquote:Leden van de familie Nicolich die wonen in een villa in De Meern, hebben zich schuldig gemaakt aan strafbare feiten zoals huiselijk geweld en steunfraude.
Dat stelde de advocaat van de gemeente Utrecht vrijdag in een kort geding bij de rechtbank in Utrecht. De gemeente eist dat de familie Nicolich vertrekt uit de villa.
Tja, die paar ton die ze eerder kregen is ook wel erg karig, hoor.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
''De villa was een allerlaatste gunst, waar de gemeente geen huur voor vroeg, vertelde Tomlow.'
Waarom in vredesnaam gunsten aan bewezen criminelen verlenen
Dat heb ik net eens om zitten rekenen. Dat is eigenlijk een koopje voor de gemeente Driebergen Zeist geweest.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Tja, die paar ton die ze eerder kregen is ook wel erg karig, hoor.
Het zijn ook tweederangsburgers. Één grote criminele bende. In Roemenië wordt daar blijkbaar op de juiste wijze mee om gegaan.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:13 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen zouden eens moeten kappen met alle Roma over dezelfde kam te scheren.
Zie bovenstaande foto, die mensen ontvluchten niet voor niets landen als Roemenie waar ze als tweederangsburgers worden gezien, als ze hier komen met helemaal niets, en ze krijgen ook helemaal niets qua hulp of wat dan ook, dan zijn problemen iing niet ver te zoeken.
Welkom in Nederland , waarje als crimineel in de watten gelegd wordtquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
''De villa was een allerlaatste gunst, waar de gemeente geen huur voor vroeg, vertelde Tomlow.'
Waarom in vredesnaam gunsten aan bewezen criminelen verlenen
quote:Op zaterdag 25 september 2010 02:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ken anders een Nederlands/Duitste/Argentijnse (en vast nog wat) rijke familie, die al decennia zo niet een eeuw (of zelfs wel langer) niets doet, en profiteert van miljoenen per jaar van onze belastingcenten.
Daar hoor ik je niet over zeuren, terwijl deze familie van ons geld monumentale gebouwen in Nederland wil slopen om er dure panden op te zetten om te exploiteren, of dure villa's in Mozambique wil laten bouwen.
Tot ze het daar zat zijn en ze voor een paar ton wéér naar een andere gemeente gedrukt worden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:31 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Ach met een paar ton is deze familie vast wel bereid naar een andere gemeente te vertrekken om daar de hand op te houden.
Er zijn er die hier en daar een miljoen aan steekpenningen aannemen, als er vliegtuigen gekocht moeten worden, maar dat is sporadischquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:07 schreef H.FR het volgende:
[..]Volgens mij heb je je oogkleppen vergeten af te doen.
De Koninklijke familie spant zich fulltime in om de diplomatieke relaties met andere landen goed te houden en te verbeteren en ze brengen veel meer op dan ze kosten. Diverse contracten van Nederlandse bedrijven met Oosterse opdrachtgevers zouden er zonder ons Koningshuis niet zijn gekomen.
Het is een godswonder dat je niet in de cel bent gegooid en een schadevergoeding van enkele tienduizenden euro's moest betalen inclusief strafblad.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:09 schreef Goofjansen het volgende:
Ik heb ook eens een keer een inbreker afgerost, politie gebeld, die lieten hem meteen weer vrij, hij zocht zijn hondje had ie gezegd, ging ie de volgende dag aangifte tegen mij doen omdat zijn vinger gebroken was![]()
Maar daar heb ik nooit iets van gehoord
Ja, dat is wel zo gezien vanuit de Gemeente Driebergen. Maar als iedereen het zo gaat 'oplossen' dan zijn we uiteindelijk toch slechter af. Er zijn duizenden zigeunerfamilies in Nederland, die dan in principe in iedere gemeente geld kunnen ophalen. Dat kost toch echt meer.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:52 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat heb ik net eens om zitten rekenen. Dat is eigenlijk een koopje voor de gemeente Driebergen Zeist geweest.
Gemiddeld uitkeringsbedrag pp pj14K
Stel dat ze met 10 man zijn -> 140 K pj
Die 6 ton is in 5 jaar terug verdiend in Driebergen/Zeist. Die hebben hun investering er al uit.
En dan heb ik het nog niet eens over overlast, investering van allerlei instanties, diefstal, vernieling en wat al meer.
Die moeten zich kapot lachen op het gemeentehuis
Het komt gewoon neer op het belonen van asociaal gedrag.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo gezien vanuit de Gemeente Driebergen. Maar als iedereen het zo gaat 'oplossen' dan zijn we uiteindelijk toch slechter af. Er zijn duizenden zigeunerfamilies in Nederland, die dan in principe in iedere gemeente geld kunnen ophalen. Dat kost toch echt meer.
Bovendien is het moreel onjuist om te bezuinigen op allerlei zaken, veel gemeentebelasting te innen en dit weg te geven aan mensen ómdat ze zo asociaal zijn.
Ja. Ik vraag me ook af of dit asociaal gedrag dan niet eerder in de hand werkt dan terugdringt. Ik bedoel: wat denken al die mensen in Utrecht die al 8 jaar op de wachtlijst staan voor een eenvoudig flatje er nu van dat voor deze allochtone, criminele, steuntrekkende zigeunerfamilie meteen allerlei huisvesting gereed staat?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:20 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het komt gewoon neer op het belonen van asociaal gedrag.
wat denk je dat er in de praktijk met de rest van de kampers en zigeuners gebeurt?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:20 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het komt gewoon neer op het belonen van asociaal gedrag.
Die kunnen alleen maar machteloos woedend zijn als ze wéér een staaltje zien van verkeerd bestuur. En criminelen pamperen. En dan hebben ze ook nog eens een burgemeester die te bang is om voor ze op te komen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Ik vraag me ook af of dit asociaal gedrag dan niet eerder in de hand werkt dan terugdringt. Ik bedoel: wat denken al die mensen in Utrecht die al 8 jaar op de wachtlijst staan voor een eenvoudig flatje er nu van dat voor deze allochtone, criminele, steuntrekkende zigeunerfamilie meteen allerlei huisvesting gereed staat?
Veel te weinig.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:28 schreef lezzer het volgende:
[..]
wat denk je dat er in de praktijk met de rest van de kampers en zigeuners gebeurt?
Moet jij zeggen als wooonachtig in Amerika, met je door de CIA gesponsorde al Qaida.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:43 schreef popolon het volgende:
Gesubsidieerd terrorisme. Yep, alleen in Nederland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The problem is not the occupation, but how people deal with it.
Racist.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:43 schreef popolon het volgende:
Gesubsidieerd terrorisme. Yep, alleen in Nederland.
Dat bedoel ik.quote:
quote:Op woensdag 22 september 2010 09:54 schreef Lastpost het volgende:
weer een lekker voorbeeld van hoe het niet moet.
quote:do 16 feb 2012, 10:00 | lees voor
Weer debat over Romafamilie in Utrecht
UTRECHT - De gemeenteraad van Utrecht komt donderdagavond voor de tweede maal bijeen om te praten over de gang van zaken rond de Romafamilie Nicolich, die hun villa in Leidsche Rijn op last van de gemeente moet ontruimen.
Het debat liep 2 weken geleden al vast voordat het begonnen was, omdat de fracties het niet eens konden worden over zaken die in het openbaar besproken mogen worden.
De villa in De Meern waar de familie Nicolich woont.
De coalitie vindt dat crimineel gedrag en medische gegevens van de familieleden niet aan de orde mogen komen wegens hun privacy.
De oppositie wil dat juist wel, aangezien burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht de raad daarover tegen de afspraken in niet tijdig heeft geïnformeerd.
Niemand durft zijn handen er aan te branden uit angst voor represailles.quote:De coalitie vindt dat crimineel gedrag en medische gegevens van de familieleden niet aan de orde mogen komen wegens hun privacy.
Nog los van repressailles is er gewoon sprake van onmacht bij de overheid. Men krijgt feitelijk niks gedaan. Zie ook dat topic over het weggepeste gezin uit Nieuwegein. Die mensen hebben steen en been geklaagd over overlast, maar blijven in de kou staan. De gemeente komt met halfslachtige maatregelen als 'een goed gesprek' of een tijdelijk gebiedsverbod, dat zo snel mogelijk weer wordt ingetrokken omdat het een 'zware' maatregel is.quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:14 schreef Specularium het volgende:
Niemand durft zijn handen er aan te branden uit angst voor represailles.
Maar dat zeggen ze nooit hardop.
Dat mag niet, want dan wordt Roemenië boos op ons...quote:
lekker boos laten zijnquote:Op donderdag 16 februari 2012 11:39 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dat mag niet, want dan wordt Roemenië boos op ons...
Nou vertel eens welke mogelijkheden de overheid eigenlijk heeft in deze zaak?quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:19 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Nog los van repressailles is er gewoon sprake van onmacht bij de overheid. Men krijgt feitelijk niks gedaan. Zie ook dat topic over het weggepeste gezin uit Nieuwegein. Die mensen hebben steen en been geklaagd over overlast, maar blijven in de kou staan. De gemeente komt met halfslachtige maatregelen als 'een goed gesprek' of een tijdelijk gebiedsverbod, dat zo snel mogelijk weer wordt ingetrokken omdat het een 'zware' maatregel is.
Die manier van denken - dat zoiets een 'zware' maatregel is, is diep verankerd binnen de overheid. Zo is het ook in Utrecht: er moet straks weer een andere oplossing komen voor dit tuig. Daar waar andere mensen worden beboet of bestraft voor crimineel gedrag, blijft deze familie buiten schot en komen ze feitelijk overal mee weg.
Dat dus. Letterlijk. Want geen tools.quote:De overheid staat machteloos.
Ik besluit mijn post daar dan ook niet voor niets mee. De overheid kan eigenlijk bar weinig beginnen tegen dit soort asocialen. Maar de houding van de overheid is nou ook niet bepaald eentje van: "Dit gaan we eens even flink aanpakken", maar meer eentje van pappen en nathouden.quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:12 schreef lezzer het volgende:
Nou vertel eens welke mogelijkheden de overheid eigenlijk heeft in deze zaak?
Dat dus. Letterlijk. Want geen tools.
Dan moet je als overheid die wet aanpassen. Niks pappen en nathouden, maar problemen oplossen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:55 schreef lezzer het volgende:
Dat is dus tegen de wet.
Daarom pappen en nathouden, omdat ze niks anders kunnen.
Dat heb ik al vaker mee gemaakt...quote:Op woensdag 22 september 2010 08:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Begrijp ik nu goed uit dit artikel dat die woningbouwstichting nieuwe woningen moet regelen voor deze aso-familie (want de aangekochte woningen van 1.000.000,00 waren niet goed genoeg), en als zij hierin niet slaagt 5.000 euro per dag moet betalen? Waarom in hemelsnaam? Kan die familie niet gewoon op straat gezet worden? Dat gebeurt toch ook met eerlijke mensen die doordat ze hun baan zijn kwijtgeraakt de huur niet kunnen betalen? Waarom accepteren we dat wel, maar als het bij zo'n aso-familie gebeurt niet?quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:31 schreef Ladylike het volgende:
Oh excuses, ze zijn niet gebouwd, maar gekocht..
toch 1 miljoen uitgegeven
http://maastricht.nieuws.nl/22599
Heeft niets met huurders te maken, de gemeente wil de zaak sussen.quote:
Waarom zou de gemeente dat willen sussen denk je?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 07:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Heeft niets met huurders te maken, de gemeente wil de zaak sussen.
Als die familie geen onderdak krijgt dan gaan ze een tent in het Julianapark opzetten, en dan heb je herrie in de gemeente
It pays to be Aso, lijkt me allang zo duidelijk als wat.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 00:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed uit dit artikel dat die woningbouwstichting nieuwe woningen moet regelen voor deze aso-familie (want de aangekochte woningen van 1.000.000,00 waren niet goed genoeg), en als zij hierin niet slaagt 5.000 euro per dag moet betalen? Waarom in hemelsnaam? Kan die familie niet gewoon op straat gezet worden? Dat gebeurt toch ook met eerlijke mensen die doordat ze hun baan zijn kwijtgeraakt de huur niet kunnen betalen? Waarom accepteren we dat wel, maar als het bij zo'n aso-familie gebeurt niet?
Nee, maar het gaat er ook om dat die mensen al een huurwoning hebben. En dan geldt gewoon de wet zoals voor iedereen, dat je er niet zomaar uitgezet kan worden. Je moet er bij wijze van uit gelokt worden. Met geld, met een betere woning, of met "dan doe ik verder niks met die aanklachten die er tegen je lopen".quote:Op vrijdag 17 februari 2012 08:24 schreef HD9 het volgende:
Gewone daklozen die krijgen geen woning hoor, geen huur en geen koop
quote:Het spoeddebat over de ‘kwestie’ Nicolich zal donderdagavond openhartig gevoerd kunnen worden. Namens de familie is vanmiddag een verklaring aan burgemeester Wolfsen overhandigd waarin goedkeuring wordt uitgesproken over het openbaren van tot nu toe geheime dossiers.
De brief spreekt verontwaardiging uit over het feit dat het college en een meerderheid van de gemeenteraad notulen van hulpverleners geheim hield zonder de familie naar hun mening daarover te vragen. Zelfs toen de familie de documenten via deze website openbaarde werd de geheimhouding ervan niet opgeheven.
De familie schrijft met lede ogen te aanschouwen hoe hun leven in de war is gegooid. “Uit naam van onze vier kinderen hopen wij dat u een eind wil maken aan het rondslepen van onze gezinnen dat al dertig jaar de praktijk is in Utrecht.”
De familie beroept zich op opmerkingen van de gemeente in de notulen van de hulpverleners waarin de intentie wordt uitgesproken mee te werken aan definitieve huisvesting. “Het beste zou zijn als wij met alle partijen werken aan een duurzame woon- en leefsituatie vanuit Rhijnshoek.”
De familie zegt daar uiteraard weg te gaan als er een fatsoenlijk alternatief is. Rocky Nicolich kan niet verklaren waarom de hulpverleners pas vanaf maart 2011 bij de gezinnen betrokken raakte terwijl in de contracten was vastgelegd dat dit direct vanaf april 2010 zou gebeuren. “Maar er zijn zoveel schimmige zaken gebeurd. Namens de gemeente verklaarde advocaat Tomlow dat wij steunfraude hebben gepleegd en daarvoor tot 180 uur taakstraf zijn veroordeeld. Dat is via het ANP in alle kranten gekomen. Maar dat gaat om een echtpaar van in de 50. Er zijn meer hondjes die fikkie heten. Inmiddels zijn wij vals beschuldigd van het intimideren van een lerares, vals beschuldigd van het molesteren van ambulancebroeders en vals beschuldigd van tien jaar steunfraude. En voor het publiek waren we al profiteurs die gratis in een luxe villa mochten wonen. Ik wil niks meer dan een dak boven ons hoofd, een school voor onze kinderen en werken voor mijn geld. En natuurlijk moet onze naam worden gezuiverd van alle foute beschuldigingen.”
PDF: verklaring en brief over uitspraken Tomlow steunfraude. http://dnu.nu/sites/defau(...)ic16februari2012.pdf
http://dnu.nu/artikel/595(...)gen-dossier-openbaar
Je zou wetgeving kunnen maken dat totaal asociale families in kampementen ondergebracht kunnen worden (onder menselijke omstandigheden). Dit is misschien niet zo sociaal, maar nu hebben tientallen andere families voortdurend last van deze familie. Dat is ook asociaal.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 08:45 schreef zuigmarmot het volgende:
Het ligt heel simpel, de brave burgers zijn makkelijk in het gareel te houden, daar deze wat te verliezen hebben. Wanneer je (denkt) niets te verliezen hebt, kun je die mensen ook weinig maken, en kom je dus overal mee weg. de normale "straffen" werken dan niet meer.
Normale huurders die de huur niet betalen worden na drie maanden het huis uitgezet, op straat met hun spulletjes in de regen, zelfs bijstandmoeders met kinderen, zelf gezienquote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:17 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, maar het gaat er ook om dat die mensen al een huurwoning hebben. En dan geldt gewoon de wet zoals voor iedereen, dat je er niet zomaar uitgezet kan worden. Je moet er bij wijze van uit gelokt worden. Met geld, met een betere woning, of met "dan doe ik verder niks met die aanklachten die er tegen je lopen".
Mensen vergeten wel eens dat je als huurder gewoon heel goed beschermd bent (blijkbaar).
Pas maar op anders zorgen ze dat jij een ongeluk krijgt , de burgemeester is ook bang voor zequote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:03 schreef StateOfMind het volgende:
Die familie zou eigenlijk een 'ongeluk' moeten krijgen.
Je moet niet zo uit je nek kletsen, ouwe trollquote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:33 schreef lezzer het volgende:
9 jaar steunfraude![]()
Dat is 125K
Als daar 180 uur werkstraf voor bepaald is, en overeind gebleven bij de rechter, dan is dat gewoon aangetoond hoor.![]()
Die bezwaarprocudures, bezwaarcommissies en rechters zijn vaak erg in het voordeel van de belanghebbende, niet zijnde gemeente.
In Siberie is nog genoeg ruimte voor ze, niemand die last van ze heeftquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je zou wetgeving kunnen maken dat totaal asociale families in kampementen ondergebracht kunnen worden (onder menselijke omstandigheden). Dit is misschien niet zo sociaal, maar nu hebben tientallen andere families voortdurend last van deze familie. Dat is ook asociaal.
Ik zal gemist hebben dat die mensen geen huur betaald hebben (ik lees het nergens).quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:14 schreef HD9 het volgende:
[..]
Normale huurders die de huur niet betalen worden na drie maanden het huis uitgezet, op straat met hun spulletjes in de regen, zelfs bijstandmoeders met kinderen, zelf gezien
Vraag maar eens na bij de woningbouw
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:26 schreef HD9 het volgende:
[..]
Je moet niet zo uit je nek kletsen, ouwe troll
met je tochtige corporatieflatje
Je kleppert maar een end weg zonder behept te zijn van enige kennis van zakenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:24 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik zal gemist hebben dat die mensen geen huur betaald hebben (ik lees het nergens).
Blijft natuurlijk nog steeds het probleem, wat gaan die mensen doen als ze op straat gezet worden? Wie is daar verantwoordelijk voor? Wie lost dat op? Vastzetten maar?
Als die mensen vrijkomen gaan ze een tent opzetten in het Wilhelminapark bij de Maliebaan, en daar hun eten koken op een houtvuur met stukken boomstam als brandstof en voor geld inbreken in de naburige notariskantoren.quote:Tomlow benadrukt dat het hierbij niet ging om een huurovereenkomst, die kun je namelijk niet zomaar opzeggen, maar om een gebruikersovereenkomst waarbij de familie geen huur hoefde te betalen. Vanaf het begin was ook duidelijk dat deze gebruikersovereenkomst per 1 januari 2012 zou aflopen, daarna zou de familie zelf voor vervangende woonruimte moeten zorgen
Was het dan een quotefaal ofzo?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:59 schreef HD9 het volgende:
Je kleppert maar een end weg zonder behept te zijn van enige kennis van zaken
Maar je moet niet zo in de ruimte lullen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:09 schreef lezzer het volgende:
[..]
Overigens kun je natuurlijk gewoon op een nette manier met elkaar hierover praten.
Je hebt natuurlijk geen enkel idee wat ik in het dagelijks leven doe en ik ook niet bij jou.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:12 schreef HD9 het volgende:
[..]
Maar je moet niet zo in de ruimte lullen.
dat ik er op reageer is al een mirakel, normaal doe ik alleen zo
Zal niet zo veel zijn, als je op deze manier zo maar ongefundeerde uitspraken de ruimte in knaltquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:16 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk geen enkel idee wat ik in het dagelijks leven doe
Nou, ik verdien er meer mee dan een corporatieflat, dus dat is weer een meevaller.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:18 schreef HD9 het volgende:
[..]
Zal niet zo veel zijn, als je op deze manier zo maar ongefundeerde uitspraken de ruimte in knalt
Ben bang dat het hier op neerkomt .quote:Op vrijdag 17 februari 2012 08:45 schreef zuigmarmot het volgende:
Het ligt heel simpel, de brave burgers zijn makkelijk in het gareel te houden, daar deze wat te verliezen hebben. Wanneer je (denkt) niets te verliezen hebt, kun je die mensen ook weinig maken, en kom je dus overal mee weg. de normale "straffen" werken dan niet meer.
Meer dan 550 euro per maand bruto, das niet slecht, er zijn weinig vakkenvullers of cassieres die dat hebbenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:19 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, ik verdien er meer mee dan een corporatieflat, dus dat is weer een meevaller.
quote:De gemeente Utrecht krijgt een deel van de familie Nicolich nog niet uit het landhuis in De Meern. Er verbleven twee gezinnen. Het ene gezin met vier kleine kinderen woont vanaf vandaag in een nieuwe woning in de stad, maar de overige familieleden willen vooralsnog niet vertrekken. Ze hadden het huis per 1 april moeten verlaten
is toch een sloopwoning, dus maakt niet uitquote:Op donderdag 5 april 2012 10:31 schreef Re het volgende:
dat huis zal er inmiddels van binnen niet echt meer tof uitzien denk ik
Tsa als ze niet willen, dan houdt het op.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:26 schreef HD9 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-Roma-familie.dhtml
[..]
de ambtenaren zoeken allemaal de makkelijkste weg, allemaal Sjakiesquote:Op donderdag 5 april 2012 11:10 schreef yavanna het volgende:
[..]
Tsa als ze niet willen, dan houdt het op.
Mesjokke situatie.
Ik versta het niet, welk punt willen die mevrouwen maken?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:22 schreef lezzer het volgende:
En, die mensen zijn gewend om met een grote bek heel ver te komen.
Dit zo'n beetje...
quote:'Romafamilie logeert gratis'
AMSTERDAM - De beruchte Romafamilie Nicolich is al een half jaar op kosten van de gemeente Utrecht ondergebracht in hotels en op vakantieparken.
Dat blijkt uit stukken die het AD in handen heeft. Zo kostte de huisvesting de gemeente bijna 30.000 euro, maar kende de gemeenteraad de details niet van de deal. De overnachtingen werden geregeld door de rechterhand van de Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen.
Het AD kreeg de nota's in handen met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.
Daaruit bleek verder dat de gemeente niet alleen de overnachtingen betaalde, maar ook de kosten van diners in de hotels, een huurfilm, telefoonkosten en een schoonmaakploeg om het 'extreem vervuilde' vakantiehuisje van de familie weer bewoonbaar te krijgen.
Tering overheid!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:47 schreef HD9 het volgende:
Ahhhhhh, Hier zijn ze dus, nee de Sjakie van de gemeente Utrecht blijft de zaak beduvelen om deze familie maar zoet hoouden
http://www.telegraaf.nl/b(...)geert_gratis___.html
[..]
Slecht gedrag loont, daar zijn we al enige tijd achter.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:47 schreef HD9 het volgende:
Ahhhhhh, Hier zijn ze dus, nee de Sjakie van de gemeente Utrecht blijft de zaak beduvelen om deze familie maar zoet hoouden
[..]
Flodder in Amerika ???quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:58 schreef Specularium het volgende:
Welke film hebben ze gehuurd? Is dat ook bekend?
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:07 schreef Ferdo het volgende:
Ach, je hoeft in elk geval niet te verwachten dat dit geintje Wolfsen nu eens wel de kop gaat kosten. Die wordt wel weer fijn de hand boven het hoofd gehouden door de gemeenteraad.
Mijn god wat een flierefluiter. Dat zo'n man een dergelijke functie mag bekleden is echt volkomen idioot.quote:Op 14 april 2009 kwam Wolfsen in opspraak toen hij een artikel uit een huis-aan-huisblad tegen wilde houden en er vervolgens 132.000 exemplaren van het huis-aan-huisblad Ons Utrecht werden vernietigd. In het artikel werd Wolfsen door emeritus hoogleraar bestuursrecht Twan Tak ervan beschuldigd dat hij ten onrechte, op grond van een pensionkostenregeling, de gemeente liet opdraaien voor de huur van een tijdelijke woning in afwachting van een definitieve. De hoofdredacteur van de krant Robert-Jan van der Horst wilde het artikel niet schrappen. De uitgever Holland Combinatie is uiteindelijk ingegaan op het verzoek.[6][7]
Een soortgelijke handelwijze van Utrechts burgemeester betrof het Algemeen Dagblad-Utrechts Nieuwsblad. Door persoonlijke interventie bij hoofdredacteur Arjeh Kalmann bleef berichtgeving over (vermeend) onterecht gebruikmaken de pensionkostenregeling geheel uit de krant.
Bestuursrechtdeskundige Mr. E.F. Vink uit Utrecht heeft aangifte van oplichting gedaan tegen burgemeester Wolfsen. Volgens de jurist had de in opspraak geraakte burgemeester ten onrechte 17.000 euro aan pensionkostenvergoeding ontvangen.[8] De aangifte werd in augustus 2009 door het Openbaar Ministerie afgewezen. In de aangifte stond volgens het OM niet genoeg informatie om aan te nemen dat er sprake is van oplichting.[9]![]()
Op 26 juni 2009 kwam Wolfsen opnieuw in opspraak na de ontdekking door het Algemeen Dagblad van buitensporige declaraties door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Utrecht. Het aandeel van burgemeester Wolfsen daarin was aanmerkelijk.[10][11][12]
Hiernaast kwam in de zomermaanden van 2009 aan het licht dat de burgemeester de (privé)kosten van twee toegangskaartjes voor het bijwonen van een musicalvoorstelling op Broadway in New York bij de Gemeente Utrecht had gedeclareerd.
Op 4 december 2009 veroorzaakte Wolfsen opnieuw deining. In de aula van het Academiegebouw aan het Utrechtse Domplein weigerde hij, eigenmachtig, op het laatste moment en ten overstaan van de minister van Justitie Hirsch Ballin en enkele tientallen Marokkaanse Utrechters, een 'Charter' te ondertekenen over integratie van Marokkanen in de Utrechtse samenleving.
In februari 2010 diende de Partij Vrij Utrecht (PVU) een klacht in bij de Gemeentelijke Ombudsman tegen de haar inziens bewuste tegenwerking op partij-politieke gronden van het Centraal Stembureau in de persoon van burgemeester Wolfsen. Het verzoek tot registratie van de PVU werd afgewezen. De PVU heeft hierdoor volgens de klacht (electorale) schade geleden; door de negatieve berichtgeving, de vertraging van de registratie waardoor de campagne pas later op gang kon komen en tenslotte door alle gemaakte kosten. De PVU sprak over de "politieke onwil" van de burgemeester.[13] In juni 2010 kwam Wolfsen opnieuw in opspraak omdat hij business class naar de wereldtentoonstelling in Shanghai was gevlogen, waar de rest van de Utrechtse delegatie economy class vloog. Met name de SP stoorde zich aan dit gedrag.[14]
Na herhaaldelijke vormen van geweldpleging tegen homo's wordt het beleid van Wolfsen in 2011 ernstig bekritiseerd. De Jonge Socialisten (JS) vinden zijn optredens na incidenten "te soft en vaak te laat".[15] De Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen verklaarde eerder dat de politie alles op alles heeft gezet om een van de slepende zaken op te lossen. Maar volgens advocaat Yehudi Moszkowicz blijkt echter uit het politiedossier dat er nauwelijks onderzoek is gedaan naar de zes aangiftes van een bedreigd homostel in 2009 en 2010.[16][17]
In augustus 2011 kwam Aleid Wolfsen wederom negatief in het nieuws betreffende een vermeend mediaincident. Wethouder Jeroen Kreijkamp (D66) van de gemeente Utrecht zou de beschuldiging van RTV Utrecht onderzoeken,[18] dat de gemeentelijke afdeling voorlichting een journalist heeft tegengewerkt. Gesprekspartners van verslaggever Marc van Rossum du Chattel (RTV Utrecht) zegden interviewafspraken af, nadat ze vanuit de gemeente een waarschuwende e-mail ontvingen. In Van Rossums item van vrijdag 19 augustus[19] werd het functioneren van burgemeester Wolfsen aan de orde gesteld en concludeerde Van Rossum dat Wolfsen weinig kans maakt op een tweede termijn. RTV Utrecht berichtte in dat verslag ook over de afzeggingen. Wolfsen ontkent dat hij opdracht heeft gegeven een mail te sturen.
Verbijsterend. We hebben het over zo'n beetje de grootste aso-familie van Nederland en ze worden gewoon in de watten gelegd. Wat een bestuurlijk onvermogen zeg. Gevangeniscellen staan leeg en dit tuig leeft een luxe leventje in hotels. En dan ook nog de boel versmeerd achterlaten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:47 schreef HD9 het volgende:
[..]
Aleid fucking Wolfsen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verbijsterend. We hebben het over zo'n beetje de grootste aso-familie van Nederland en ze worden gewoon in de watten gelegd. Wat een bestuurlijk onvermogen zeg. Gevangeniscellen staan leeg en dit tuig leeft een luxe leventje in hotels. En dan ook nog de boel versmeerd achterlaten.
Hoe is zoiets in godsnaam mogelijk?
Nou, maar dit keer wel hoorquote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:07 schreef Ferdo het volgende:
Ach, je hoeft in elk geval niet te verwachten dat dit geintje Wolfsen nu eens wel de kop gaat kosten. Die wordt wel weer fijn de hand boven het hoofd gehouden door de gemeenteraad.
Je zal verweachten dat de burgers van Utrecht eens wakker werden....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, maar dit keer wel hoorze zijn nu echt te ver gegaan en Wolfsen zal ze eigenhandig over de stadsgrens zetten.
Daarna zal hij uit eigen zak de 30.000 lappen, zijn ambtsketen inleveren en het boetekleed aantrekken.
Denk ik...toch?
Daarvoor moeten ze naar een ander land worden geëxporteerd.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:07 schreef Jarno het volgende:
Hebben we geen donker diep gevang met een stapel brood en een paar emmers water voor dit soort gespuis, ergens?
Nou laten we beginnen met dit soort mensen eens te straffen voor hun overtredingen en ze, heel gek idee misschien, in de gevangenis te werpen?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:18 schreef waht het volgende:
[..]
Daarvoor moeten ze naar een ander land worden geëxporteerd.
Wat moeten de inwoners van Utrecht hier dan tegen gaan doen?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je zal verweachten dat de burgers van Utrecht eens wakker werden....
Begrijp me goed, van mij mag Wolfsen het veld ruimen, maar denk je werkelijk dat hetzelfde niet had kunnen gebeuren in een andere gemeente dan Utrecht?quote:
protesteren ?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat moeten de inwoners van Utrecht hier dan tegen gaan doen?
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou laten we beginnen met dit soort mensen eens te straffen voor hun overtredingen en ze, heel gek idee misschien, in de gevangenis te werpen?
quote:15 mei 2012, 15:15 | 0 reacties |lees voor
PVV: burgemeester moet Roma in huis nemen
DEN HAAG - De PVV weet wel wat de gemeente Utrecht met de Romafamilie Nicolich aan moet: burgemeester Aleid Wolfsen kan hen „lekker zelf in huis nemen”.
Dat stelde de partij dinsdag naar aanleiding van berichten dat Utrecht de portemonnee voor de familie heeft getrokken. Volgens de PVV „hangt de familie de aso uit”.
„Het moet toch niet gekker worden. Misdraag je, zorg voor overlast, hang de aso uit, en alles wordt voor je geregeld en betaald. Dit is de wereld op zijn kop”, stelde Tweede Kamerlid van de PVV Lilian Helder. De partij vindt dat „deze aso's moeten worden opgepakt en opgesloten in plaats van dat zij worden verwend met belastinggeld”.
quote:'Iedere Roma heeft zijn 06'
UTRECHT - De Utrechtse Roma-familie Nicolich woonde een half jaar lang in vakantieparken en hotels, op kosten van de gemeente Utrecht. Jan van der Valk, de rechterhand van burgemeester Wolfsen, was degene die dat alles mogelijk maakte.
De 61-jarige topambtenaar zorgde ervoor dat de rekeningen bij de gemeente terechtkwamen. De Utrechtse gemeenteraad wil alle details boven tafel hebben over de dure zwerftocht van de Romafamilie, meldt het AD.
Facturen werden steevast ondertekend met 'in opdracht van Jan van der Valk'. Wolfsen en Van der Valk overleggen iedere grote stap. Beiden zijn ze op de hoogte van elkaars activiteiten.
Het weggepeste homostel Hans en Ton kon niet rekenen op de steun van de topambtenaar, in tegenstelling tot de Nicolichs. Volgens woonwethouder Isabella gebeurde dat om "humanitaire redenen." De vrouw van Rocky Nicolich was hoogzwanger, toen Van der Valk ze een veilig onderkomen bood op kosten van de gemeente. Een ingewijde: "Iedere Roma in Utrecht heeft het mobiele nummer van Van der Valk. Jan mag je altijd bellen. Dag en nacht."
Vooral de Utrechtse burger blijkt diep in de buidel te hebben moeten tasten voor de opvangkosten van de familie, die eind 2009 een halfjaar lang riant onderdak kreeg. De kosten, 29.000 euro, werden voorgeschoten door de gemeente, maar moesten door middel van een betalingsregeling worden terugbetaald. De restschuld van 17.000 euro werd hun kwijtgescholden. Die rekening is uiteindelijk door de gemeenschap betaald.
Dit maakt het vooral kwalijk. Dat geld zal allemaal wel.quote:Het weggepeste homostel Hans en Ton kon niet rekenen op de steun van de topambtenaar, in tegenstelling tot de Nicolichs.
het is toch gemeenschapsgeld en ze gaan toch bezuinigen dusquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:00 schreef StateOfMind het volgende:
Dit hele dossier is compleet van de zotten![]()
Hoog tijd dat ieder verantwoordelijke, op elk niveau, hier voor wordt aangepakt.
Dikke bullshit!quote:Het weggepeste homostel Hans en Ton kon niet rekenen op de steun van de topambtenaar, in tegenstelling tot de Nicolichs. Volgens woonwethouder Isabella gebeurde dat om "humanitaire redenen.
Dat mensen in geval van nood bij de gemeente kunnen aankloppen, is nog tot daar aan toe, maar dat de gemeente wél voor de één en niet voor de ander klaarstaat, is bijzonder kwalijk. Temeer omdat de Roma-familie zelf het aso-gedrag vertoont, terwijl dat homostel slachtoffer was.quote:Het weggepeste homostel Hans en Ton kon niet rekenen op de steun van de topambtenaar, in tegenstelling tot de Nicolichs.
En vergeet de verrijking niet!quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tja dat is sociaal beleid en beschaving en zo hè.
Hij was er indedaad wethouder. En nu is hij dus partijvoorzitter van de PvdA...quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:49 schreef Ringo het volgende:
Wat een lila-linkse waanzin daar in Utrecht. Club geschifte overrijpe welzijnswerkers. Punnikkampioen Spekman heeft er ook zijn politieke wortels liggen, niet?
Dit getuigt van willekeur en machtsmisbruik van die topambtenaar. Ik zou nog bijna denken dat die topambtenaar wordt afgeperst door die familie voor iets wat hij heeft geflikt.quote:Het weggepeste homostel Hans en Ton kon niet rekenen op de steun van de topambtenaar, in tegenstelling tot de Nicolichs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |