abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 september 2010 @ 08:25:22 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86700386
quote:
Miljoenenvilla voor probleemgezin
door Harry van Gelder
UTRECHT - De gemeente Utrecht heeft een beruchte Roma-familie, die wegens overlast al vaker uit een huurwoning is gezet, gehuisvest in een miljoenenpand.

Dat is hoogst opmerkelijk omdat burgemeester Aleid Wolfsen een paar dagen geleden in het tv-programma Pauw & Witteman nog zei dat er niet gemarchandeerd kon worden met de regels.

De familie die het betreft, de familie Nicolich, werd in 2007 nog door de gemeente weggestuurd omdat ze zich in de ogen van de gemeente "voortdurend boven de wet stelden". De gemeente vond toen ook dat de uit het voormalig Joegoslavie afkomstige en beruchte Roma-familie geen enkel recht had op een woonurgentie, omdat ze buurtbewoners te veel overlast bezorgden. Volgens de woordvoerster van burgemeester Aleid Wolfsen zijn er nu "allerlei redenen om de familie Nicolich neer te zetten in het gemeentelijke monument Rhijnshoek, maar om privacyredenen kunnen wij daar verder niks over zeggen".

Overal uitgezet na moord

De familie kwam in grote problemen nadat in 1995 Dragan Nicolich werd doodgeschoten. Het probleemgezin werd op verschillende adressen weggestuurd. Steeds ging het om woonoverlast, vandalisme, keiharde muziek en ruzie door dronkenschap. Ook zijn er talloze problemen met bureau Jeugdzorg.

Dragan is de broer van Guiseppe Nicolich, die in 2007 landelijke bekendheid kreeg toen hij met zijn familie door Utrecht toerde met zijn caravan, nadat zijn gezin uit de huurwoning in Houten was gezet in ruil voor enkele tienduizenden euro's.

Volgens de woordvoerster van burgemeester Wolfsen wordt het landhuis "niet aan de woningmarkt onttrokken en is het een woning waarvoor de gemeente zelf een besteding mag zoeken". Maar het is de vraag of dat zo is. De gemeente kreeg Rhijnshoek in bezit door verkeersaanpassingen aan de A2. Volgens de regels mag Utrecht eigen huizen niet zelf verhuren, maar moet dat om willekeur te voorkomen worden gedaan door een aantal stichtingen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)probleemgezin__.html

Zo zie je maar dat de werkelijkheid de fantasie uiteindelijk overstijgt! De verhaallijn is precies hetzelfde als de Flodders.
Als er straks in 2014 honderdduizenden Roma's naar Nederland mogen komen komen we nog villa's tekort om al deze mensen te huisvesten. Investeer dus alvast op de woningmarkt.
The End Times are wild
  Forum Admin woensdag 22 september 2010 @ 08:37:15 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_86700558
Wat een verhaal!
  woensdag 22 september 2010 @ 08:38:53 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86700579
Overigens is in de gemeente Best iets soortgelijks gebeurd, met een zeer criminele grote Roma-familie die uit de Verenigde Staten kwam. Die hadden daar zoveel geroofd dat ze lange gevangenisstraffen tegenmoet zagen, en kregen op grond daarvan asiel!!
Die woonden ook in een enorme villa, die ze gekocht hadden met bijeen geroofd geld. Toen hun roofpartijen in de omgeving uit de hand liepen is gepoogd deze familie weg te krijgen. De gemeente Best heeft toen het dubbele bedrag dat de familie oorspronkelijk betaald had neergelegd om ze weg te krijgen.
The End Times are wild
  Forum Admin woensdag 22 september 2010 @ 08:44:53 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_86700661
Hieruit blijkt maar weer dat criminaliteit / asociaal gedrag in sommige gevallen dus loont. ;(
  woensdag 22 september 2010 @ 08:53:45 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86700810
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Hieruit blijkt maar weer dat criminaliteit / asociaal gedrag in sommige gevallen dus loont. ;(
Als je achternaam Petalo of anderszins zigeunerisch klinkend is loont het altijd.

Waar is trouwens Bijdevoet? Ik heb nog geen zigeunertopic gezien zonder dat hij erin postte!
The End Times are wild
  woensdag 22 september 2010 @ 08:56:31 #6
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_86700879
Ongelooflijk :')
Wat een volk , gaat nog leuk worden in 2014 :{
Ik ben inmiddels overleden
pi_86700977
Dit komt zo vaak voor...
Hadden we daar geen gevangenissen voor i.p.v. villa's?
censuur :O
pi_86701475
_O- Het bewijst maar weer, je kunt vaak in dit land beter crimineel zijn want aardige lieve mensen krijgen niks hier.
pi_86701532
Nicolic komt me bekend voor
Volgens mij hebben ze (of hun broers/zussen) ook in capelle gewoond
die pa had geen baan, maar reed in de dikste mercedessen rond :')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86701637
Hier valt je bek toch van open. Dezelfde familie heeft al eens 600.000 gulden gekregen maar zit nog wel lekker in de bijstand.

quote:
donderdag 17 augustus 2006 13:44 uur
Rechter beslist vrijdag over uitzetting Romafamilie

UTRECHT - De rechter in Utrecht bepaalt vrijdag of de Romafamilie Nicolich hun huis in Zeist mogen worden uitgezet.

De 600.000 gulden vertrekpremie, die de zigeuners zes jaar geleden kregen van de toenmalige gemeente Driebergen, is volgens Wlasco Nicolich niet voldoende om de huur te kunnen betalen. Hij spande daarom een kort geding aan tegen de verhuurder, de Seyster Veste. Die wil maandag ontruimen.

Nicolich betaalde na betalingsproblemen in een keer een grote huurachterstand. Daarop werd de sociale dienst wantrouwig en stopte zijn uitkering, waarna Nicolich opnieuw de huur niet kon betalen.
Bron
pi_86701735
nou, met 600.000 gulden kun je toch wel bijna 300 maanden (25 jaar!) een huis van 1k euro per maand huren. Weet niet in wat voor kast ze wonen, maar dit lijkt me toch "best" schappelijk.
pi_86701779
quote:
De onderhandelingen worden geleid door Wit. Nicolic vraagt 1,2 miljoen. Hij krijgt zes ton. Over wat ze daarmee doen, wordt nauwelijks gesproken. Nicolic wil ergens buiten wonen en de projectgroep heeft al plannen bedacht: een lapje grond in Limburg, een boerderij in Twente, een twee-onder-een kap elders. In het contract staat er geen letter over.

'Ik dacht: wij hebben zoveel geld nu, verdomme, we kunnen alles kopen wat we willen!', zegt Nicolic, in een tuinstoel voor zijn caravan. 'Maar toen bleek dat het eigenlijk niks was. Voor dat geld koop ik geen huis.' Hij koopt een caravan, een Tabbert Baronesse 710, voor bijna veertigduizend gulden. Hij koopt een blauwe Mercedes 220D, tweedehands. 'Nu is het bijna op. Ik heb het geld verdeeld en zelf 85 duizend gulden gehouden. De rest is weg.'
:')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86701791
600.000 gulden niet genoeg om de huur te betalen? _O-
Met 600.000 gulden kan ik mijn huis afbetalen en mjin kinderen naar de beste scholen sturen en nog genoeg overhouden.

"Voor dat geld koop ik geen huis"
Ga weg man, achterlijke. Dit soort families is dus duideljik ONGEWENST!

Nederland trapt er weer in. _O-
pi_86701827
quote:
Wel als het 'pappen en nathouden' systeem blijft bestaan.
pi_86701835
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:40 schreef Cassero het volgende:
600.000 gulden niet genoeg om de huur te betalen? _O-
Met 600.000 gulden kan ik mijn huis afbetalen en mjin kinderen naar de beste scholen sturen en nog genoeg overhouden.

"Voor dat geld koop ik geen huis"
Ga weg man, achterlijke. Dit soort families is dus duideljik ONGEWENST!

Nederland trapt er weer in. _O-
En dan zijn er nog mongolen op dit forum die dit soort lui hier willen houden :') Ongelooflijk.
pi_86701864
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:33 schreef Wokkel het volgende:
Hier valt je bek toch van open. Dezelfde familie heeft al eens 600.000 gulden gekregen maar zit nog wel lekker in de bijstand.
[..]

Bron
Ja maar het is toch zielug voor die mensen ! O god ik ga kapot hier, al die naieve mensen die dit soort lui hier willen houden zouden eigenlijk deze mensen een paar maandjes in de achtertuin te logeren moeten hebben _O-
  woensdag 22 september 2010 @ 09:45:34 #17
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86701917
:r

En de goedwillende modelburger zich maar uit de naad werken om een dak boven het hoofd te kunnen bekostigen en braaf zijn zuurverdiende centen af te staan aan de belasting. :(
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  woensdag 22 september 2010 @ 09:46:30 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86701947
Eerst dacht ik aan een carriere move richting 'problematisch alcohol verslaafde dakloze' (uitkering, goedkope opvang, goedkoop eten en goedkoop bier verstrekking), ik denk nu dat ik liever richting 'criminele overlastgever met een discutabele achtergrond ga'.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86701994
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dan zijn er nog mongolen op dit forum die dit soort lui hier willen houden :') Ongelooflijk.
Ik heb me verdomme uit de naad gewerkt om een mooi huisje te vinden maar nee hoor, de familie criminele-roma krijgt het zo voor elkaar door de hele dag geen flikker uit te voeren. En ze zullen wel niet de eerste en enige zijn.

Je zou bijna zelf een criminele carriere gaan starten, of ben ik niet zielig genoeg omdat ik een 100% Nederlandse stamboom heb? Ik vrees het...
pi_86701999
Het meest walgelijke is wel dit :

quote:
Het probleem ligt in Poero's wagen. Poero is de aanspreektitel van Wlasko Nicolic, familie-oudste en spreekbuis namens de groep. Met zijn vrouw Elisabeth voedt hij de acht kinderen op van zijn overleden zoons en nu wonen ze met z'n tienen in de caravan. Daar bewaart hij het contract, drie velletjes A 4. Het is zijn zwaarbewaakte geheim. Niemand mag de papieren zien. Dat is op aandringen van hemzelf zo geregeld in een aparte paragraaf.

De velletjes, op gemeentelijk briefpapier, vatten samen wat de bedoeling is. De Roma zullen zich nooit meer op het grondgebied van Driebergen-Rijsenburg vestigen. Ze zullen ook nooit meer aanspraak maken op een standplaats elders in de regio. In ruil krijgen ze zes ton , door Wlasko te verdelen onder de gezinnen. Hoeveel gezinnen dat zijn, is onbekend. Bij het contract is een lijst gevoegd met tien namen en handtekeningen. Die zijn in de gauwigheid door Wlasko bij elkaar gezocht. Een aantal ondertekenaars woonde in Driebergen, een aantal niet.
Groetjes, Ezio.
pi_86702015
Trouwens dit is hun nieuwe stulpje :

Groetjes, Ezio.
pi_86702019
quote:
Dat is hoogst opmerkelijk omdat burgemeester Aleid Wolfsen een paar dagen geleden in het tv-programma Pauw & Witteman nog zei dat er niet gemarchandeerd kon worden met de regels.
Hieruit blijkt wel weer hoe onbetrouwbaar Aleid Wolfsen is.

quote:
Volgens de woordvoerster van burgemeester Aleid Wolfsen zijn er nu "allerlei redenen om de familie Nicolich neer te zetten in het gemeentelijke monument Rhijnshoek, maar om privacyredenen kunnen wij daar verder niks over zeggen".
Verspilling van publieke gelden maar het volk mag niet weten waarom het verspild wordt. Zijn er wethouders bedreigd? Oude mercedessen met dikke sigaar rokende clowns die weken voor de deur van Aleid stonden?
pi_86702060
Hoe verrassend, een PartijvandeArmoede-burgemeester. :D
pi_86702074
Wolfsen is sowieso de woordenboek-verklaring van het woord 'incompetent'.
  woensdag 22 september 2010 @ 09:54:14 #25
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86702153
Jesus he, weer een lekker voorbeeld van hoe het niet moet.
pi_86702186
Wolfsen is PvdA toch?

dat zegt genoeg..........
  woensdag 22 september 2010 @ 09:56:42 #27
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_86702204
Via de WOB moet dit anders wel op te vragen zijn hoor.

gewoon even een verzoekje richting de gemeente sturen
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_86702232
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:56 schreef TJDoornbos het volgende:
Wolfsen is PvdA toch?

dat zegt genoeg..........
Klopt. Amsterdam verneukt door Cohen, Wolfsen verneukt Utrecht, whats next :)
pi_86702235
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:56 schreef zuigmarmot het volgende:
Via de WOB moet dit anders wel op te vragen zijn hoor.

gewoon even een verzoekje richting de gemeente sturen
Dan is het ineens moeilijk en zul je je aanvraag moeten motiveren of het wordt onder "staatsgeheim" geschaard. :D
pi_86702728
"er wordt niet meer gemarchandeerd" aldus Aleid Wolfsen bij P&W.
Nee, niet meer, deze deal was blijkbaar al rond :').

Wat zonde van dat mooie pand, dat zal nu wel 'gerenoveerd' worden -O-
pi_86702816
Hierna kan dat pand gesloopt worden.
pi_86702818
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:15 schreef Lavenderr het volgende:
"er wordt niet meer gemarchandeerd" aldus Aleid Wolfsen bij P&W.
Nee, niet meer, deze deal was blijkbaar al rond :').

Wat zonde van dat mooie pand, dat zal nu wel 'gerenoveerd' worden -O-
De woorden van politici zijn als los zand in je hand. Een zuchtje wind, het glipt door je vingers en het is net zoveel waard als dat hoopje zand. :D
  woensdag 22 september 2010 @ 10:18:42 #33
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_86702824
Wolfsen :')
Nederland :')
pi_86703169
Nederlandse Roma nu ook ongewenst

Lekker tegenstrijdig weer :')
Groetjes, Ezio.
pi_86703351
Deze figuren hebben toch geen NL paspoort? Dan kun je ze op een gegeven moment toch gewoon wegsturen? Niet dat ik per se voorstander ben van massale Roma-deportaties, maar als het echt de klauwen loopt dan zijn individuen wat mij betreft niet meer welkom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86703447
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt. Amsterdam verneukt door Cohen, Wolfsen verneukt Utrecht, whats next :)
rotterdam door Abou
pi_86704070
Als ze er het plaatje "roma" voorplaatsen zijn ze ineens heilig, laten we dat weg gaat het hier om criminelen.
Niet dat ze die aanpakken, maar toch....
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 22 september 2010 @ 11:11:46 #38
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_86704401
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
Deze figuren hebben toch geen NL paspoort? Dan kun je ze op een gegeven moment toch gewoon wegsturen? Niet dat ik per se voorstander ben van massale Roma-deportaties, maar als het echt de klauwen loopt dan zijn individuen wat mij betreft niet meer welkom.
Ik neem aan dat ze niet illegaal zijn, anders waren ze allang uitgezet natuurlijk. Blijft me verbazen hoe moeilijk het schijnbaar is om dit soort mensen te straffen, de wet is volgens mij toch duidelijk zat.
En de gemeente moet voor de rechter gesleept worden voor dit soort praktijken, dit is een lange neus naar je inwoners.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 22 september 2010 @ 11:12:14 #39
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_86704415
quote:
Nee, deze 'arme mensen' zijn statenloos. Ooit in de jaren 60 of 70 waren ze opeens aan het rondreizen door west-europa. Maar weinigen lukte het met gevaar voor eigen leven te ontsnappen van achter het ijzeren gordijn, maar toch schijnen ze op een onbewaakt ogenblik met een sliert caravans een gaatje in dat gordijn gevonden te hebben ( :') ) Toen bleek dus dat ze geen paspoort hadden en was niet te bewijzen waar ze vandaan kwamen. Oorspronkelijk landen wilden ze natuurlijk niet terug.

Op humanitaire gronden zijn die arme mensen toen tot Nederland toegelaten omdat wij nu eenmaal het braafste jongetje van de klas willen zijn. En nu zitten we opgescheept met een clubje puur tuig dat nog steeds met fluwelen handschoenen worden aangepakt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_86704548
quote:
Dat heeft geen zin Koos. Als je het verhaal van A tot Z doorleest zul je zien dat die gasten gewoon overal malling aan hebben. Krijgen een oprotpremie van gemeente A en gaan dan gewoon doodleuk in gemeente B staan, wat misschien amper een kilometer verderop ligt. De grens over zetten kun je doen, maar dan komt het een dag later gewoon via de achterdeur weer naar binnen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_86704636
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:48 schreef Stokstaart het volgende:

[ afbeelding ]
Kijk er nog maar eens goed naar, over een paar maanden is het rijp voor de sloop. :')
  woensdag 22 september 2010 @ 11:26:43 #42
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86704879
Die premies moeten ze dus echt niet meer geven. Ik snap dat het moeilijk en gevaarlijk is, maar zero tolerance, met fikse straffen en eventueel uithuisplaatsing van de kinderen is hier toch echt de beste langetermijnoplossing.
pi_86705529
Het is de schuld van de linksen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86705751
Toch jammer dat de PvdA steeds weer alle vermoedens moet bevestigen inzake hun overdreven affectie met criminelen en buitenlanders. Had het graag anders gezien.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_86705931
Only in the Netherlands xD
pi_86706370
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:26 schreef Pool het volgende:
Die premies moeten ze dus echt niet meer geven. Ik snap dat het moeilijk en gevaarlijk is, maar zero tolerance, met fikse straffen en eventueel uithuisplaatsing van de kinderen is hier toch echt de beste langetermijnoplossing.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 22 september 2010 @ 12:20:54 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86706681
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat er mongolen op dit forum zijn die al tranen in hun ogen krijgen als zo'n zigeuner beweert dat hij voor 600.000 gulden in 1998 oid! geen huis kan kopen is al erg genoeg.
Veel erger is dat het bestuur van gemeenten gevuld is met dit soort goedgelovige naivelingen die na zo'n tranentrekkend verhaal meteen de portomonee voor de tweede keer trekken. Of schaarse woonruimte met urgentie toewijzen aan zo'n familie.
"Ja, 6 ton is natuurlijk een fooitje. Dat is binnen een half jaar gewoon weg. Logisch dat wij dan verantwoordelijk zijn voor het vervolg."

Die zigeunerfamilie uit Best kreeg trouwens 1,200.000 euro. Dat zijn pas bedragen! :7
The End Times are wild
pi_86706832
Waar kan ik zigeuner worden? Snel verdiend met een beetje dreigen en huilen.
  woensdag 22 september 2010 @ 12:36:54 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86707121
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:26 schreef Cassero het volgende:
Waar kan ik zigeuner worden? Snel verdiend met een beetje dreigen en huilen.
Zigeuner kan je niet worden. Dat is het vreemde en in wezen racistisch. Alleen mensen met afkomst zigeuner krijgen deze voorkeursbehandeling.
The End Times are wild
pi_86707190
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die zigeunerfamilie uit Best kreeg trouwens 1,200.000 euro. Dat zijn pas bedragen! :7
Moet toch eens bij die lui in de leer. Snel verdiend
pi_86707201
Het was dan ook een retorische vraag met een naïef laagje. .
pi_86707203
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zigeuner kan je niet worden. Dat is het vreemde en in wezen racistisch. Alleen mensen met afkomst zigeuner krijgen deze voorkeursbehandeling.
Commissie Gelijke Behandeling?
pi_86707406
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wie start een proefproces?
pi_86708062
Jaja, waar hardwerkende Nederlanders tegenwoordig overwerken om hun hypotheek te kunnen betalen, krijgen deze illegale criminelen gewoon een villa cadeau! Serieus, hardwerkende burgers die gewoon netjes hun belastingen betalen zijn de grootste sukkels die er zijn. Frauderen, crimineel zijn en overlast veroorzaken loont hier in Nederland. Goed gedaan, gemeente!

Waarom zitten deze mensen niet gewoon in het gevang?
pi_86708378
quote:
Gemeente Ede heeft spijt van registreren Roma
woensdag 22 september 2010 12:29

De gemeente Ede zegt in de fout te zijn gegaan door persoonsgegevens en andere informatie van Roma zonder toestemming te registeren. Het gaat niet om de veelbesproken ‘etnische registratie’, maar om het verzamelen van informatie.

Ede houdt bij hoeveel Roma er in de gemeente zijn
Verantwoordelijk wethouder Simon van de Pol excuseert zich voor het handelen van de gemeente. Hij doet dat in een reactie op het artikel in weekblad De Groene Amsterdammer.

Niet etnisch
Daarin staat dat Ede namen en adresgegevens van alle Roma registreert, plus informatie van politie, justitie, kinderbescherming, sociale dienst en reclassering.

Er is echter geen sprake van etnische registratie, benadrukt de gemeente. ‘De Roma is een groep die speciale aandacht nodig heeft op het gebied van onder meer onderwijs. De gegevens zijn alleen bedoeld om de Roma te helpen,’ aldus Van der Pol.

Zonder toestemming
De registratie gebeurde zonder expliciete toestemming van de betrokkenen, erkent de wethouder. De gemeente wil zo snel mogelijk overleggen met het College Bescherming Persoonsgegevens.

Over de Roma is, mede door de commotie in Frankrijk en het geruzie tussen de Franse president Nicolas Sarkozy en de Europese Commissie, ook in Nederland steeds meer te doen. Zo is een Roma-gezin in Utrecht, dat al jarenlang voor overlast zorgt, door de gemeente in een vrijstaand landhuis geplaatst.

Verder zei CDA-Kamerlid Mirjam Sterk dinsdag dat haar partij criminele, illegale Roma wil gaan uitzetten.

Bron
pi_86709132
Mooi moment om de ME eropaf te sturen!

quote:
UTRECHT - Bij het monumentale landhuis Rhijnshoek hebben zich diverse cameraploegen en andere vertegenwoordigers van de media gemeld. De Telegraaf schreef vanmorgen dat de beruchte familie Nicolich daar is gehuisvest door de gemeente Utrecht.

Het Romagezin werd drie jaar geleden nog door de gemeente weggestuurd uit Leidsche Rijn, omdat de familie zich niet aan de regels hield. Bovendien veroorzaakte het gezin op meerdere adressen overlast en waren er problemen met Jeugdzorg.

De mediatoeloop zorgt voor onrust in de buurt van het landhuis. De familie is niet van de aandacht gediend en weigert de pers te woord te staan. Volgens de gemeente is een tv-camera van RTL in het water gegooid. Een camerateam van RTV Utrecht legde vast hoe een camerateam van PowNed werd weggejaagd.

Utrecht laat in de krant weten dat er meerdere redenen zijn om de familie Nicolich in het monumentale landhuis te laten wonen, maar welke wil ze niet zeggen.
pi_86709183
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]

Dat ze die lui van Powned wegjagen kan ik mij wel voorstellen. Brrr, wat slecht is die zooi zeg :{
pi_86709273
quote:
Sterker nog, hele hordes aanbidden dit soort idioten. Ze krijgen zelfs een tv serie in sommige gevallen. We moeten echt eens ophouden met die idolisatie van asociaal gedrag.
pi_86709569
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ze die lui van Powned wegjagen kan ik mij wel voorstellen. Brrr, wat slecht is die zooi zeg :{
Heb jij er dan al naar gekeken? Dan wil je vast wel even vertellen wanneer die zooi wordt uitgezonden, want ik ga er vanavond maar eens goed voor zitten.
pi_86709609
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:57 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Heb jij er dan al naar gekeken? Dan wil je vast wel even vertellen wanneer die zooi wordt uitgezonden, want ik ga er vanavond maar eens goed voor zitten.
Elf uur op ned 3 als ik het goed heb. Programma wordt gepresenteerd door een kerel met een bijzonder irritante kop en een dode hamster op zn hoofd.
pi_86709699
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Elf uur op ned 3 als ik het goed heb. Programma wordt gepresenteerd door een kerel met een bijzonder irritante kop en een dode hamster op zn hoofd.
Weesie?

Dank voor de info. Goed glas erbij, dat wordt genieten :Y)
pi_86709757
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:18 schreef Eva4Evah het volgende:
Wolfsen :')
Nederland :')
Mensen :')
pi_86710672
nogal raar allemaal. zet ze ergens in een woonwagen kamp, dan leren ze zich wel aanpassen denk ik. aan de rest van het kamp, lol.
die oprotpremies zijn echt belachelijk en nogal racistisch ook om ze dan mar je gemeente uit te trappen. geef mij maar 600.000 euro, ben ik weg.
  woensdag 22 september 2010 @ 14:35:12 #64
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_86710969
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]

En anders hebben de Mariniers weer een mooi oefenobject.
Life is what you make it.
pi_86711490
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:26 schreef okiokinl het volgende:
nogal raar allemaal. zet ze ergens in een woonwagen kamp, dan leren ze zich wel aanpassen denk ik. aan de rest van het kamp, lol.
die oprotpremies zijn echt belachelijk en nogal racistisch ook om ze dan mar je gemeente uit te trappen. geef mij maar 600.000 euro, ben ik weg.
heeft niks met racisme te maken, maar des te meer met angst.
pi_86711604
Opzouten met die gasten.
pi_86712829
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

heeft niks met racisme te maken, maar des te meer met angst.
ik denk dat ze gewone woonwagen bewoners dit niet zouden aanbieden, die geven ze in utrecht gewoon een plekje op een kamp, desnoods een caravan aleen ergens achter op een indiustrie terrein, als ze lastige mensen zijn. roma, die willen ze de gemeente uit hebben.
pi_86713165
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:31 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik denk dat ze gewone woonwagen bewoners dit niet zouden aanbieden, die geven ze in utrecht gewoon een plekje op een kamp, desnoods een caravan aleen ergens achter op een indiustrie terrein, als ze lastige mensen zijn. roma, die willen ze de gemeente uit hebben.
En wat heeft het voor nut om ze dan een oprotpremie te betalen, terwijl je weet dat ze een paar honderd meter gewoon weer neerstrijken?
  woensdag 22 september 2010 @ 15:54:38 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86713724
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

En wat heeft het voor nut om ze dan een oprotpremie te betalen, terwijl je weet dat ze een paar honderd meter gewoon weer neerstrijken?
Het fijne gevoel een Gutmensch te zijn? Om er niet automatisch vanuit te gaan dat zo'n tranentrekkende zigeuner je altijd staat te beliegen? Ik weet het niet.

In het dorp waar mijn ouders vandaan komen zitten de zigeuners allemaal in de villawijk. En ondertussen in flodderkleren rondlopen in het dorp om er te stelen. Een toegangsverbod voor hen (waar de winkeliers om gevraagd hebben omdat ze altijd komen om te stelen) zit er ook niet in. Teveel associatie met WOII. :')
The End Times are wild
  woensdag 22 september 2010 @ 15:58:55 #70
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86713920
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)probleemgezin__.html

Zo zie je maar dat de werkelijkheid de fantasie uiteindelijk overstijgt! De verhaallijn is precies hetzelfde als de Flodders.
Als er straks in 2014 honderdduizenden Roma's naar Nederland mogen komen komen we nog villa's tekort om al deze mensen te huisvesten. Investeer dus alvast op de woningmarkt.
2014? Iedereen weet toch dat alle Romas in 2012 doodgaan?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_86714799
quote:

[ afbeelding ]
blij te zien dat voorbeeld burgers zoals genoemd in de OP een woning krijgen die ze verdienen. :')

mijn god ik moest echt even kijken of het bijna 1 april was :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_86714824
Tsja, met dit soort onwaarschijnlijk gestoorde beslissingen neem ik het niemand kwaad die vraagt om harder aanpakken. En ook al zou die familie dan in een godvergeten oord in het buitenland gedropt worden, niemand zal er om rouwen.

Het is aan de overheid om rechtvaardiger tegenover dit soort mensen en de bevolking te handelen. Zaken die ongewenst zijn, zoals overlast, mogen onder geen beding beloond worden. Zaken die gewenst zijn moeten in ieder geval niet bestraft worden. Het schort in mijn ogen te vaak aan dat soort simpele vuistregels. In plaats daarvan wordt gehandeld naar de letter van de wet zonder af te vragen of die wel klopt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86716368
tja dat krijg je met pvda bewindslieden...ontwijken liever een probleem.

de enige oplossing is ze keihard te slaan tot ze integreren of door te slaan dat ze niks meer doen
pi_86718661
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

geen nut, slecht idee dus.
maar als ze stelen, dan pak je ze op toch? lijkt me dat ze vanzelf wel ophouden als het echt op gevangenis straffen gaat uitkomen. zelfde regels voor hun als voor iedereen.
pi_86719107
Bizar verhaal. Te gek voor woorden natuurlijk. En in 2014 gaat de beer pas echt los want dan komen ze massaal de grens over. Is er dan niks dat we hier tegen kunnen doen?
pi_86719911
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:47 schreef okiokinl het volgende:

[..]

geen nut, slecht idee dus.
maar als ze stelen, dan pak je ze op toch? lijkt me dat ze vanzelf wel ophouden als het echt op gevangenis straffen gaat uitkomen. zelfde regels voor hun als voor iedereen.
Dat is het hem nou net, het stelen gebeurt voornamelijk door minderjarigen, die dus na een paar uur weer naar huis mogen. Ze hebben het strafboek goed doorgenomen, niet? :')
pi_86719933
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:57 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Bizar verhaal. Te gek voor woorden natuurlijk. En in 2014 gaat de beer pas echt los want dan komen ze massaal de grens over. Is er dan niks dat we hier tegen kunnen doen?
Concentratiekampen.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_86720626
Het ergste is nog wel dat dit geen uitzondering is, maar dat dit structureel beleid is ten opzichte van Roma families. Het komt alleen in het nieuws omdat Mirjam Sterk de discussie rond de Roma problemen aanzwengelde.
pi_86720852
Tja, ziehende gauners.

Ongelofelijk dat dit allemaal getolereerd wordt.

Vooral het signaal dat er mee afgeven wordt naar anderen. Waarom zou je ergens voor een kutloon gaan werken, als je het ook toegeworpen kan krijg mits je je maar asociaal gedraagt.

In dezen kan de woede zich overigens beter richten op de bestuurders die dit soort beslissingen nemen ten koste van de belastingbetaler.

[ Bericht 23% gewijzigd door Gulo op 22-09-2010 18:59:48 ]
pi_86721031
Hoeveel huur zouden ze betalen ??
Zal wel veel zijn voor zo 'n villa

Waar leven die mensen van??
Hebben ze een baan.
Mogen ze zich hier vestigen zonder werk ?/
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_86721160
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:02 schreef longinus het volgende:
Als ze er het plaatje "roma" voorplaatsen zijn ze ineens heilig, laten we dat weg gaat het hier om criminelen.
Niet dat ze die aanpakken, maar toch....
De politie en de politiek zijn doodsbang voor zulke mensen
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  woensdag 22 september 2010 @ 18:55:40 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86721297
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:18 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Concentratiekampen.
Nou, het woord heeft natuurlijk in de tweede wereldoorlog een enigzins negatieve klank gekregen, maar in feite zijn het niets meer dan kampen waarin een bevolking verzameld (geconcentreerd) kan worden. Om te voorkomen dat er chaos ontstaat en om ze centraal te kunnen verzorgen.
Al tijdens de boerenoorlog waren er dat soort kampen. Het lijkt me in ieder geval realistischer om, wanneer ze daadwerkelijk met honderdduizenden de grens over trekken, ze in kampementen te huisvesten dan ze allemaal van een villa te voorzien.
The End Times are wild
pi_86722625
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

open brief
deel 2 open brief
quote:
wo 22 sep 2010, 18:51
Roma-broers sturen open brief naar gemeente Utrecht
UTRECHT - De Roma-broers Stefano en Guiseppe Nicolich hebben een boze brief naar de gemeente Utrecht gestuurd. De twee vinden dat de gemeente de Roma-problematiek bagatelliseert.

Weggejaagd

Morgen gaan de broers naar de Utrechtse gemeente om de brief te presenteren. De broers menen te moeten bedelen om hulp die ze niet krijgen.

Volgens een artikel van De Nieuwe Utrechter dreigt Jeugdzorg kinderen uit huis te plaatsen omdat het niet goed gaat met de families.

Eerder vandaag hebben leden van de Roma-familie twee cameraploegen bedreigd en weggejaagd bij hun woning in Utrecht. EenVandaag besloot om die reden een geplande reportage niet door te laten gaan.

De brief van de Roma-broers is hier (en hier) te lezen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Verburg_K op 22-09-2010 20:03:02 ]
pi_86722881
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:49 schreef Verburg_K het volgende:
Hoeveel huur zouden ze betalen ??
Zal wel veel zijn voor zo 'n villa

Waar leven die mensen van??
Hebben ze een baan.
Mogen ze zich hier vestigen zonder werk ?/
Niks
diefstal
nee
blijkbaar
pi_86722992
pi_86723173
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat een lef :')
Ze zijn wel op tijd :P
pi_86723216
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze zijn wel op tijd :P
Liget eraan wat je ermee bedoelt :')
pi_86723294
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Liget eraan wat je ermee bedoelt :')
De datum van de Open Brief.
pi_86723361
Jammer trouwens dat het adres er niet bijstaat, ik zou ook graag eens een boze brief willen sturen naar de familie Nicolich en trawanten.
pi_86723393
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1532708/1/75#86700386]..
Als er straks in 2014 honderdduizenden Roma's naar Nederland mogen komen komen we nog villa's tekort om al deze mensen te huisvesten.
Dit ontgaat me even. Je generaliseert wel even heel erg snel van een specifieke familie die problemen veroorzaakt naar "honderdduizenden Roma".
pi_86723490
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:44 schreef Hathor het volgende:
Jammer trouwens dat het adres er niet bijstaat, ik zou ook graag eens een boze brief willen sturen naar de familie Nicolich en trawanten.
Kun je beter naar Aleid Wolfsen sturen dan. Geef die familie eens ongelijk. Ze krijgen gewoon alles wat hun hebberige hartje begeert.
  woensdag 22 september 2010 @ 19:49:00 #92
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_86723519
Tja, de familie Nicolich is zo ver gekomen met bedreigingen. Als je beroepshalve met ze te doen hebt, ben je niet blij. En ik vrees dat gemeenteambtenaren niet sterk genoeg in hun schoenen staan om met deze zeer intimiderende, bedreigende familie om te gaan. Dat kan ik ze ook bijna niet kwalijk nemen. Hier moet een gemeente echt geholpen worden en gesteund door de landelijke politiek, politie en justitie. En dat gebeurt niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_86723552
quote:
"Wij vragen u te onderzoeken of het gemeenschapsgeld dat u daaraan geeft wel goed gebruikt wordt."

_O- _O- _O-

Jaja, jullie hadden natuurlijk liever gehad dat al dat geld rechtstreeks in de Tabbert Paganini gestoken werd.
  woensdag 22 september 2010 @ 19:50:53 #94
306713 turnazz
Gym Tan Laundry
pi_86723591
quote:
De onderhandelingen worden geleid door Wit. Nicolic vraagt 1,2 miljoen. Hij krijgt zes ton. Over wat ze daarmee doen, wordt nauwelijks gesproken. Nicolic wil ergens buiten wonen en de projectgroep heeft al plannen bedacht: een lapje grond in Limburg, een boerderij in Twente, een twee-onder-een kap elders. In het contract staat er geen letter over.

'Ik dacht: wij hebben zoveel geld nu, verdomme, we kunnen alles kopen wat we willen!', zegt Nicolic, in een tuinstoel voor zijn caravan. 'Maar toen bleek dat het eigenlijk niks was. Voor dat geld koop ik geen huis.' Hij koopt een caravan, een Tabbert Baronesse 710, voor bijna veertigduizend gulden. Hij koopt een blauwe Mercedes 220D, tweedehands. 'Nu is het bijna op. Ik heb het geld verdeeld en zelf 85 duizend gulden gehouden. De rest is weg.'
:')
Weet je wat dit? Dit kost me niet alleen 10.000 en shit. Dit kost me 10.000, en gevangenisstraf. Tot hoeverre kan ik een black-out beheersen. Niemand kan mijn black-out beheersen.
pi_86723821
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, een sleurhut van 40.000 en een MB 220D (W115, W123???) ouwe zooi iig. Blijft er 550.000 over en dat is nu op???
In ieder geval onvindbaar voor de overheid :)
pi_86723878
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:44 schreef Hathor het volgende:
hebben ze echt schijt aan hoor, Ha _O-
pi_86723958
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:57 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Roemenië en Bulgarije uit de EU zetten asap

O en doe Griekenland ook maar gelijk dan
pi_86724029
pi_86724238
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:58 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

hebben ze echt schijt aan hoor, Ha _O-
Dacht je dat ik dat niet wist?
  woensdag 22 september 2010 @ 20:14:07 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86724504
quote:
Dat wisten politici en gelovigen allang!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86726075
quote:

[ afbeelding ]
Het "spookhuis" dus.

Komen die Utrechters hun afval in hun wingewesten dumpen.

Het is in ieder geval op de buren na een vrij afgelegen plek. Moeten ze dus wat verder op rooftocht. Ik hoop dat er op de Rijksstraatweg toch wel genoeg potige kerels wonen om dit probleem weg te werken.
pi_86726351
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kun je beter naar Aleid Wolfsen sturen dan. Geef die familie eens ongelijk. Ze krijgen gewoon alles wat hun hebberige hartje begeert.
Je kunt ze inderdaad niet verwijten dat ze dit buitenkansje grijpen.

Maar ondertussen ben ik benieuwd wat die steekhoudende argumenten van de heer Wolfsen dan wel zijn om dit soort uitschot in zó'n pand te stoppen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_86726492
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:52 schreef Ferdo het volgende:

[..]Maar ondertussen ben ik benieuwd wat die steekhoudende argumenten van de heer Wolfsen dan wel zijn om dit soort uitschot in zó'n pand te stoppen.
Angst

Net als in Flodder
pi_86726659
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:55 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Angst

Net als in Flodder
Nou, daar was het niet echt angst, hé? :P

Okee, een beetje goede wil tonen kan geen kwaad...de verkiezingen staan ook voor de deur...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_86727105
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De man die zich inzette voor de goedwillende mensen die nooit een kans hebben gekregen in de welvaartsmaatschappij. :7

Maar zelfs híj zal waarschijnlijk die gasten maar wat graag op een rotte schuit naar Verweggistan willen zetten. :X
  woensdag 22 september 2010 @ 21:48:00 #108
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_86729255
Ik blijf me vandaag toch verbazen over dit nieuws. Werkelijk ongelooflijk dat dit echt gebeurt in Nederland. Wat een moreel en politiek failliet voor de betrokken bestuurders.
pi_86729292
Die Wolfsen.. Daar zou ik maar wat graag eens met de auto overheen rijden. Wat een achterbakse pvda kwal is dat. Ik moet me de tering werken voor een rijtjeshut, en deze aso's krijgen gewoon een prachtvilla voor niets. En bakken geld. Het is toch te gek voor woorden in dit land?
  woensdag 22 september 2010 @ 21:49:20 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86729322
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:48 schreef Schanulleke het volgende:
Ik blijf me vandaag toch verbazen over dit nieuws. Werkelijk ongelooflijk dat dit echt gebeurt in Nederland. Wat een moreel en politiek failliet voor de betrokken bestuurders.
Dit gebeurt al jaren aan de lopende band. Want niemand heeft een grotere bek en dreigt met meer problemen te veroorzaken dan de zigeuners.
The End Times are wild
pi_86729909
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit gebeurt al jaren aan de lopende band. Want niemand heeft een grotere bek en dreigt met meer problemen te veroorzaken dan de zigeuners.
Conclusie, je kan het beste je baan opzeggen en je buren terroriseren. Binnen afzienbare tijd beschik je dan over een mooi optrekje wat je niets kost zodat je lekker je hele uitkering kan uitgeven. Zorgverzekering hoef je ook niet te betalen, je wordt toch wel geholpen. Wat een prachtland.

Ik heb net de gemeente Utrecht een mail gestuurd met de vraag wanneer ik mijn villa kan betrekken. Hoewel ik nog geen onaangepast gedrag vertoon heb ik ook zo mijn privacy redenen om dit te willen. Ben benieuwd wanneer die luie honden antwoorden....
pi_86730271
wattef...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_86731770
Het gebrek aan bestuurlijke daadkracht, op allerlei fronten, is verbijsterend. Eigenlijk moet je als Nederlands staatsburger en belastingbetaler dit soort faalhazen strafrechtelijk kunnen vervolgen.
  woensdag 22 september 2010 @ 23:02:02 #114
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_86732982
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:37 schreef Elfletterig het volgende:
Het gebrek aan bestuurlijke daadkracht, op allerlei fronten, is verbijsterend. Eigenlijk moet je als Nederlands staatsburger en belastingbetaler dit soort faalhazen strafrechtelijk kunnen vervolgen.
Goed plan.
Is dit soort gelul sowieso niet aan te pakken trouwens? Er moet hier toch een Beginsel van Behoorlijk Bestuur worden vertrappelt. Iedere Utrechter moet op basis van het beginsel van gelijkheid een villa op gaan eisen bij de Raad van State.

Echt, wat een bavianen daar.
pi_86733564
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dit ontgaat me even. Je generaliseert wel even heel erg snel van een specifieke familie die problemen veroorzaakt naar "honderdduizenden Roma".
Wil je echt wachten om uit te vinden dat er veel waarheid in de generalisaties zit of nemen we maatregelen om meer van dit tuig buiten de deur te houden?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86733743
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:08 schreef bijdehand het volgende:
wattef...
Zie je het nu pas? Schrikken he?
En nee, het is geen dolletje, het is echt.

Ben zó benieuwd hoe Wolfsen dit uit gaat leggen aan de burgers van Utrecht.
  woensdag 22 september 2010 @ 23:49:50 #117
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86734900
Cameraploeg weggejaagd bij landhuis familie Nicolich
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/261888

UTRECHT - Bij het monumentale landhuis Rhijnshoek aan de Rijksstraatweg hebben zich diverse cameraploegen en andere vertegenwoordigers van de media gemeld. De Telegraaf schreef vanmorgen dat de beruchte familie Nicolich daar is gehuisvest door de gemeente Utrecht.

Het Romagezin werd drie jaar geleden nog door de gemeente weggestuurd uit Leidsche Rijn, omdat de familie zich niet aan de regels hield. Bovendien veroorzaakte het gezin op meerdere adressen overlast en waren er problemen met Jeugdzorg.

De mediatoeloop zorgde voor onrust in de buurt van het landhuis. De familie was niet van de aandacht gediend en weigerde de pers te woord te staan. Een camerateam van RTV Utrecht legde vast hoe een camerateam van PowNed werd weggejaagd.

Een tas met apparatuur van EenVandaag werd in het water gegooid en de ploeg werd bedreigd. De actualiteitenrubriek zal geen item over de Roma uitzenden omwille van de veiligheid en gaat aangifte doen.

REACTIE GEMEENTE
De gemeente Utrecht vindt het te verdedigen dat de familie Nicolich in een kapitale villa woont, omdat een gezin met jonge kinderen anders op straat komt te staan.

De Roma-familie woont nu in het Utrechtse landhuis Rhijnshoek. Dat pand is in handen van de gemeente en moet op termijn plaats maken voor bouwplannen aan de A2. Volgens de gemeente hadden woningcorporaties geen geschikte woningen en was er ook geen plek voor de familie in de opvang. De familie Nicolich krijgt begeleiding.

De VVD in Utrecht vindt de beslissing niet uit te leggen en vraagt het college om opheldering.
  woensdag 22 september 2010 @ 23:53:49 #118
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86735017
quote:
In een normale situatie waarin de politiek hun normale burgers zou beschermen zou dit tuig allang het land uit gedeporteerd zijn.

Nu zitten we met een politiek klimaat waarin iedereen bang is voor hun eigen politiek hachje, de wo2 erfenis, bang voor discriminatie/racisme beschuldigingen en kopen we criminelen af door er eindeloos belastinggeld tegenaan te gooien.

Ongelovelijk :N
pi_86735064
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:49 schreef slashdotter3 het volgende:

UTRECHT - Bij het monumentale landhuis Rhijnshoek aan de Rijksstraatweg hebben zich diverse cameraploegen en andere vertegenwoordigers van de media gemeld. De Telegraaf schreef vanmorgen dat de beruchte familie Nicolich daar is gehuisvest door de gemeente Utrecht.

De mediatoeloop zorgde voor onrust in de buurt van het landhuis. De familie was niet van de aandacht gediend en weigerde de pers te woord te staan. Een camerateam van RTV Utrecht legde vast hoe een camerateam van PowNed werd weggejaagd.

Een tas met apparatuur van EenVandaag werd in het water gegooid en de ploeg werd bedreigd. De actualiteitenrubriek zal geen item over de Roma uitzenden omwille van de veiligheid en gaat aangifte doen.

REACTIE GEMEENTE
De gemeente Utrecht vindt het te verdedigen dat de familie Nicolich in een kapitale villa woont, omdat een gezin met jonge kinderen anders op straat komt te staan.

De Roma-familie woont nu in het Utrechtse landhuis Rhijnshoek. Dat pand is in handen van de gemeente en moet op termijn plaats maken voor bouwplannen aan de A2. Volgens de gemeente hadden woningcorporaties geen geschikte woningen en was er ook geen plek voor de familie in de opvang. De familie Nicolich krijgt begeleiding.

De VVD in Utrecht vindt de beslissing niet uit te leggen en vraagt het college om opheldering.
Want er is geen normale woning voor een gezin met jonge kinderen te vinden? Hier in mijn buurt met rijtjeshuizen is het een en al jonge kinderen, maar ja, die mensen betalen dan ook gewoon de hypotheek of de huur, misschien moesten ze dat ook maar niet meer doen, dan kunnen ze misschien ook in aanmerking komen voor een villa :')

*met spanning wacht op de verdediging van Aleid Wolfsen.
  donderdag 23 september 2010 @ 02:14:28 #120
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_86737066
Dit land kan zoveel beter... _O-
pi_86737466
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wil je echt wachten om uit te vinden dat er veel waarheid in de generalisaties zit of nemen we maatregelen om meer van dit tuig buiten de deur te houden?
Ik hou er niet van dat mensen beoordeeld worden op de daden van anderen. Rotte appels moet je aanpakken, maar de mensen die goede intenties hebben en niemand tot last zijn mag je niet "uit voorzorg" aanpakken, alleen omdat ze een bepaalde afkomst hebben. Dat is niet alleen vreemd, maar zo ontneem je ze ook de mogelijkheid om te laten zien dat ze wel deugen. Stel je voor dat alle werkgevers zo een instelling zouden hebben, dan zou een Roma die gewoon een normale baan wil nergens aan de slag kunnen omdat iedereen ze een hele grote sticker op hun voorhoofd plakt.
  donderdag 23 september 2010 @ 07:52:27 #122
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_86737847
quote:
Van de Roma jongeren onder de
18 jaar heeft naar schatting een kwart een strafblad. Bij de overige bevolking
uit die leeftijdscategorie is dat 2%. Boven de 18 jaar heeft naar schat-
ting ruim driekwart van de Roma een strafblad vergeleken met 15% van
de overige Nieuwegeinse bevolkingsgroep uit die categorie. Daarnaast
stuit de politie vaak op 12-minners die ingezet worden voor criminele
activiteiten.

De minister voor Wonen, Wijken en Integratie,
E. E. van der Laan
http://www.geenstijl.nl/archives/images/KST133324.pdf
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_86737880
Als Utrechter blijf ik me verbazen over het feit dat onze burgemeester keer op keer zijn grote incompetentie aantoont... Dit is echt de slechtste burgemeester ooit... plus een gemeenteraad gedomineerd door GroenLinks en de PvdA helpt ook niet echt...
pi_86738034
ach jongens.

de politiek doet niks alleen maar geld geven en de overlast steeds verplaatsen.
de politie mag niks.

logisch gevolg is dus dat een simpele burger die naast zoiets woont op een dag de deuren en ramen bij de buren dicht maakt en er een molotovcocktail naar binnen gooit
  donderdag 23 september 2010 @ 10:18:07 #125
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_86740953
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, het woord heeft natuurlijk in de tweede wereldoorlog een enigzins negatieve klank gekregen(...)
Al tijdens de boerenoorlog waren er dat soort kampen.
Ik geloof dat ze toen ook al slecht bekend stonden.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_86741130
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Want er is geen normale woning voor een gezin met jonge kinderen te vinden? Hier in mijn buurt met rijtjeshuizen is het een en al jonge kinderen, maar ja, die mensen betalen dan ook gewoon de hypotheek of de huur, misschien moesten ze dat ook maar niet meer doen, dan kunnen ze misschien ook in aanmerking komen voor een villa :')

*met spanning wacht op de verdediging van Aleid Wolfsen.
Ik denk dat ik ook maar stop met betalen, kijken in wat voor gigantische hut ik neergezet ga worden. Ze kunnen me toch niet op straat zetten? :D
pi_86741572
quote:
Op donderdag 23 september 2010 06:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik hou er niet van dat mensen beoordeeld worden op de daden van anderen. Rotte appels moet je aanpakken, maar de mensen die goede intenties hebben en niemand tot last zijn mag je niet "uit voorzorg" aanpakken, alleen omdat ze een bepaalde afkomst hebben. Dat is niet alleen vreemd, maar zo ontneem je ze ook de mogelijkheid om te laten zien dat ze wel deugen. Stel je voor dat alle werkgevers zo een instelling zouden hebben, dan zou een Roma die gewoon een normale baan wil nergens aan de slag kunnen omdat iedereen ze een hele grote sticker op hun voorhoofd plakt.
Maak je niet druk, er is geen Roma te vinden die zit te wachten op een normale baan, en die voorhoofden zitten al helemaal vol met stickers die ze er grotendeels zelf opgeplakt hebben.
pi_86743959
ik wil toch ook wel even zeggen, dat een heleboel roma en zigeuners tegenwoordig gewoon in rijtejshuizen wonen, en helemaal niemand lastigvallen.
pi_86744174
dit is natuurlijk wel een extreem geval (of gevallen bij roma zigeuners).

maar het is toch overal in de samenleving....
van kleine koters van 8 die vuile hoer zeggen tot eikels die ambulancepersoneel aanvallen.

en wat doet men, achterlijke campagnes, integratieprojecten, vlinderreisjes, etc.

dit roma gezin is heer en meester van deze tacktiek, gewoon zoveel rotzooi trappen totdat iedereen bang is en je maar geld geeft zodat je je bek houdt.

beleid moet eens veranderen dat je je gewoon normaal gedraagt en wanneer je dat dit niet doet dat er geen discussie is maar je maar eerst tikken van de lange lat krijgt en daarna een lange tijd in de cel verdwijnt
pi_86798088
Ongelofelijk dit :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_86798321
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]

Bron
Zeister Veste :') En laat de betalende huurder gewoon een jaar met lekkage zitten :+ En nog niet verholpen. Geweldig dit :')
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_86798634
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:00 schreef okiokinl het volgende:
ik wil toch ook wel even zeggen, dat een heleboel roma en zigeuners tegenwoordig gewoon in rijtejshuizen wonen, en helemaal niemand lastigvallen.
Ik geloof dat best hoor :Y Neem de mensen het niet eens kwalijk. Blijkbaar doet de regering er alles aan om mensen die crimineel gedrag vertonen te belonen. En dan boeit het me geen bal of je wit/roze/geel/gekleurd of wat dan ook bent.

En blijkbaar vind Zeyster Veste dit ook eerlijker dan huurders die wel betalen niet te helpen. Kijk er niet eens van op trouwens.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_86798834
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:49 schreef slashdotter3 het volgende:

REACTIE GEMEENTE

quote:

Hier geef ik die Roma's dan weer wel groot gelijk in. Omdat je een huis van de gemeente hebt gekregen, wil dat nog niet zeggen dat het gezin openbaar bezit is van de pers
pi_86804547
Ha de andere Flodders staan ook op, Sjakie waar ben je , je moet geld brengen B-) :7

quote:
vr 24 sep 2010, 20:31
Roma Nieuwegein eisen 100.000 euro
NIEUWEGEIN - Twintig Roma-families in Nieuwegein willen 100.000 euro per gezin. "En dan zijn we weg", aldus Rade Duric.

"Nergens is het zo erg voor Roma als hier". De familie reageert op het plan van burgemeester De Vos die de discussie wil opstarten over de vraag hoe vaak Roma in de fout gaan. In een gesprek met het AD trekt Duric direct de vergelijking met de Tweede Wereldoorlog en de Jodenvervolging. "Je moet samenwerken met Roma en niet met dwang werken. Kom maar met een oprotpremie. Dan gaan we ergens anders aan de toekomst bouwen".

Gisteren bleek dat 75% van de Roma in Nieuwegein een strafblad heeft, bijna niemand werkt en kinderen gaan ondanks tientallen jaren begeleiding nauwelijks naar school. Nieuwegein steekt jaarlijks vier ton in het heropvoedingsproject voor de Roma.
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:04:08 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86805662
Zigeuners gaan eerst gewoon zeuren, soms wordt daar nog aan toegegeven.
Als dat niet werkt gaan ze dreigen met geweld en nog meer overlast. Meestal krijgen ze dan wat ze eisen.
Als dat ook nog niet werkt wordt de Tweede Wereldoorlog erbij gehaald. Dat is nog steeds altijd een gegarandeerd succes. Nooit zal een zigeuner daarna met lege handen de deur uitgaan.

Het is natuurlijk te gek dat een gemeente overweegt een bedrag per gezin te betalen om zigeuners op te laten rotten. Want hiermee wordt het probleem totaal niet opgelost, enkel maar verplaatst. Naar een volgende gemeente, waar ze weer overlast zullen veroorzaken, om weer geld los te krijgen et cetera.

Zigeuners die ná 1945 zijn binnengekomen, en dat is de meerderheid, kunnen gewoon weer terug achter het voormalige IJzeren gordijn gerepatrieerd worden. Voor het restant zal een andere blijvende oplossing gevonden moeten worden.
The End Times are wild
pi_86806105

Mensen zouden eens moeten kappen met alle Roma over dezelfde kam te scheren.
Zie bovenstaande foto, die mensen ontvluchten niet voor niets landen als Roemenie waar ze als tweederangsburgers worden gezien, als ze hier komen met helemaal niets, en ze krijgen ook helemaal niets qua hulp of wat dan ook, dan zijn problemen iing niet ver te zoeken.
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:14:33 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_86806147
TVP, wat ontzettend belachelijk zeg! Kan hier gewoon boos om worden. En ik maar +40 uur per week werken om een rijtjeshuis te kunnen betalen :(
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:32:12 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86807016
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Gers wat intrigerend om te zien hoe ver Nederland en het Westen weer zijn afgedaald
in jouw geval duidelijk.
Deze denkbeelden ontstaan ook omdat er jarenlang stelselmatig véél te soft is opgetreden. Als die zigeuners gewoon al scharenslijpend hadden rondgetrokken in woonwagentjes met een oud paard ervoor had bijna niemand ze gehaat.
The End Times are wild
pi_86807702
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Deze denkbeelden ontstaan ook omdat er jarenlang stelselmatig véél te soft is opgetreden. Als die zigeuners gewoon al scharenslijpend hadden rondgetrokken in woonwagentjes met een oud paard ervoor had bijna niemand ze gehaat.
Bevestig je nou met een soort van omtrekkende beweging dat sommige groepen het hebben verdiend om uitgeroeid te worden?
pleased to meet you
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:47:22 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86807749
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Bevestig je nou met een soort van omtrekkende beweging dat sommige groepen het hebben verdiend om uitgeroeid te worden?
Nee. Ik zeg dat übersoft gedrag leidt tot een überharde tegenreactie. (van de bevolking)
The End Times are wild
pi_86808257
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Ik zeg dat übersoft gedrag leidt tot een überharde tegenreactie. (van de bevolking)
aah, gelukkig maar.
Hoe dan ook, dat die tegenreactie er is en in die mate geeft wel aan dat we maar weinig hebben geleerd van het verleden. Hier zo'n beetje de 'endlösung' propageren (inmiddels gelukkig verwijdert) .. walgelijk gewoon.
pleased to meet you
  Moderator vrijdag 24 september 2010 @ 22:01:18 #142
8781 crew  Frutsel
pi_86808497
User is weg, reageren hoeft niet meer :*
pi_86808673
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nogmaals, ze komen uit landen waar ze als tweederangsburgers werden behandeld, ze hadden niets en kregen hier ook niet de kans om iets te beginnen, preciez hetzelfde beleid als er met gastarbeiders is omgegaan die uit een totaal andere cultuur kwamen. Er werd niet op of om naar gekeken, dan krijg je dit soort problemen, opnieuw hadden landen gewoon kunnen ingrijpen door een goed integratiebeleid en dat is het enige waar o.a. Nederland in heeft verzaakt, hard aanpakken zal nooit of te nimmer in dat opzicht helpen, daarmee verkrijg je alleen maar meer en extra agressie.
pi_86809066
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

maar ubersoft gedrag zal snel over zijn, wie hier zich niet kan vestigen moet terug, en de EU moet veranderen, dus PVV in de EU

anders krijg je dit en dat willen we niet
quote:
vr 24 sep 2010, 22:01
Extreem rechts mag betogen in Aken
MÜNSTER/AKEN - Duitse neonazi's mogen zaterdag demonstreren in de stad Aken, net over de grens bij Kerkrade. Dat heeft het gerechtshof in Münster vrijdag bepaald.
De organisatoren willen betogen tegen de bouw van een moskee in Aken. Uit angst voor ongeregeldheden had de politie de mars verboden. Onlangs was een extreem rechtse Akenaar aangehouden die illegale explosieven zou bezitten. Volgens de rechters in Münster kan de politie problemen zaterdag voorkomen door de demonstranten te fouilleren.
pi_86809152
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:13 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

... PVV in de EU
PVV wil juist uit de EU.
pi_86809210
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

PVV wil juist uit de EU.
ja maar om de EU te veranderen moet je eerst in de EU

Uit de EU is not an option, helaas
pi_86812767
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:13 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]

Zie bovenstaande foto, die mensen ontvluchten niet voor niets landen als Roemenie waar ze als tweederangsburgers worden gezien, als ze hier komen met helemaal niets, en ze krijgen ook helemaal niets qua hulp of wat dan ook, dan zijn problemen iing niet ver te zoeken.
Ja hoor, daar heb je weer zo'n gek. :')
pi_86812979
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 23:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja hoor, daar heb je weer zo'n gek. :')
Kennelijk, ik houd er niet van om op die manier te generaliseren,
als je niet naar eerlijke oplossingen voor problemen zoekt zal de wereld nooit een betere plek worden.
pi_86813665
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 23:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kennelijk, ik houd er niet van om op die manier te generaliseren,
als je niet naar eerlijke oplossingen voor problemen zoekt zal de wereld nooit een betere plek worden.
Een eerlijke oplossing wordt in elk geval niet gevonden in het feit dat er jaarlijks 4 ton besteed moet worden om enkele 10-tallen gezinnen koest te houden terwijl ophetzelfde moment besloten wordt dat bejaarden hun rollator niet langer vergoed kunnen krijgen.

Maar in het kader van gelijke behandeling van alle roma ben ik de beroerdste niet: geen problemen met het inrichten van een gratis koepeltentenkamp ergens in de polder. Gelijke roma gelijke kappen, voor heel europa :)
-
pi_86813783
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 23:50 schreef quo_ het volgende:

[..]

Een eerlijke oplossing wordt in elk geval niet gevonden in het feit dat er jaarlijks 4 ton besteed moet worden om enkele 10-tallen gezinnen koest te houden terwijl ophetzelfde moment besloten wordt dat bejaarden hun rollator niet langer vergoed kunnen krijgen.

Maar in het kader van gelijke behandeling van alle roma ben ik de beroerdste niet: geen problemen met het inrichten van een gratis koepeltentenkamp ergens in de polder. Gelijke roma gelijke kappen, voor heel europa :)
Onzin, gewoon re-integratie, geef ze banen en geef ze een kans, ik zie niet in hoe ze die tot dusverre hebben verkregen. Als ze in kampen willen wonen dan doen ze dat lekker, maar laat ze wel in contact komen met de rest van het land, dan passen beide groepen zich aan elkaar aan, bij integratie mag je overigens best streng zijn, maar tot dusverre heeft er nauwelijks goede integratie plaatsgevonden dus kan je de Roma daar niet de schuld van vinden daar.
pi_86814187
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 23:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, gewoon re-integratie, geef ze banen en geef ze een kans, ik zie niet in hoe ze die tot dusverre hebben verkregen. Als ze in kampen willen wonen dan doen ze dat lekker, maar laat ze wel in contact komen met de rest van het land, dan passen beide groepen zich aan elkaar aan, bij integratie mag je overigens best streng zijn, maar tot dusverre heeft er nauwelijks goede integratie plaatsgevonden dus kan je de Roma daar niet de schuld van vinden daar.
Naief gezwam.

Ik heb mijn hele leven links tot zeer links gestemd, en in mijn hart blijf ik dat ook.
Maar omdat dit land nog vol vol zit met figuren die bovenstaande onzin verkondigen ben zelfs ik inmiddel blij met een vvd pvv kabinet. Ik ben er schijtziek van en erger kan het toch niet worden, van mij krijgen ze een kans.
-
pi_86817007
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 00:02 schreef quo_ het volgende:

[..]

Naief gezwam.

Ik heb mijn hele leven links tot zeer links gestemd, en in mijn hart blijf ik dat ook.
Maar omdat dit land nog vol vol zit met figuren die bovenstaande onzin verkondigen ben zelfs ik inmiddel blij met een vvd pvv kabinet. Ik ben er schijtziek van en erger kan het toch niet worden, van mij krijgen ze een kans.
Noem mij maar lekker 'naief' maar ik verloochen tenminste m'n principes niet. Bovendien kan je de linkse politiek van vandaag de dag, of de laatste decennia, nauwelijks echt links noemen of trouw aan deze zaken.
  zaterdag 25 september 2010 @ 01:36:52 #153
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86817278
Verschrikkelijk zeg, en wij hard werkende tweeverdieners kunnen niet eens een fatsoenlijk rijtjeswwoning krijgen wegens tekort aan huurwoningen en te weinig hypotheek, terwijl we niet eens slecht verdienen.

Ben benieuwd hoe de staat van de villa is als ze uit dit huis gaan.
Wij zijn laats bij een prachtig pand wezen kijken uit 1920, vrij groot en erg goedkoop.
Toen we er waren wisten we waarom, er hadden polen ingezeten en die hadden heel dat huis geruineerd, echt verschrikkelijk wat ze er mee hebben gedaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 25 september 2010 @ 01:51:21 #154
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86817593
quote:
Op donderdag 23 september 2010 06:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld maar het is al erg druk in Nederland, waarom niet de grenzen sluiten en echt alleen de mensen die in levensgevaar zijn in eigen land zonder eigen toedoen toelaten?
Waarom moeten die zigeuners hier naar toe?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 25 september 2010 @ 01:58:47 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86817718
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, ze komen uit landen waar ze als tweederangsburgers werden behandeld, ze hadden niets en kregen hier ook niet de kans om iets te beginnen, preciez hetzelfde beleid als er met gastarbeiders is omgegaan die uit een totaal andere cultuur kwamen. Er werd niet op of om naar gekeken, dan krijg je dit soort problemen, opnieuw hadden landen gewoon kunnen ingrijpen door een goed integratiebeleid en dat is het enige waar o.a. Nederland in heeft verzaakt, hard aanpakken zal nooit of te nimmer in dat opzicht helpen, daarmee verkrijg je alleen maar meer en extra agressie.
We zitten in Nederland in een financiele crisis en die zal met de toekomstige plannen alleen maar erger worden.
In Nederland zitten ook mensen die armoede kennen, waarschijnlijk niet zo heftig als de mensen die we binnen halen maar als we steeds meer mensen hier laten wonen dan zal dat ook gebeuren.
En daar helpen we die mensen ook niet mee hoor, dan zitten ze weer in dezelfde situatie en dan ook nog heel veel Nederlanders er bij.
pi_86817809
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

We zitten in Nederland in een financiele crisis en die zal met de toekomstige plannen alleen maar erger worden.
In Nederland zitten ook mensen die armoede kennen, waarschijnlijk niet zo heftig als de mensen die we binnen halen maar als we steeds meer mensen hier laten wonen dan zal dat ook gebeuren.
En daar helpen we die mensen ook niet mee hoor, dan zitten ze weer in dezelfde situatie en dan ook nog heel veel Nederlanders er bij.
Ik ken anders een Nederlands/Duitste/Argentijnse (en vast nog wat) rijke familie, die al decennia zo niet een eeuw (of zelfs wel langer) niets doet, en profiteert van miljoenen per jaar van onze belastingcenten.
Daar hoor ik je niet over zeuren, terwijl deze familie van ons geld monumentale gebouwen in Nederland wil slopen om er dure panden op te zetten om te exploiteren, of dure villa's in Mozambique wil laten bouwen.
  zaterdag 25 september 2010 @ 02:13:18 #157
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86817949
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik ken anders een Nederlands/Duitste/Argentijnse (en vast nog wat) rijke familie, die al decennia zo niet een eeuw (of zelfs wel langer) niets doet, en profiteert van miljoenen per jaar van onze belastingcenten.
Daar hoor ik je niet over zeuren, terwijl deze familie van ons geld monumentale gebouwen in Nederland wil slopen om er dure panden op te zetten om te exploiteren, of dure villa's in Mozambique wil laten bouwen.
Pardon, daar hoor je me niet over zeuren? Daar gaat het nu toch niet over?
Die mensen kunnen we niet het land uitzetten, aangezien ze hier zijn geboren, maar dat betekend niet dat ik het eens ben met de gang van zaken.
Je vergelijking raakt dus werkelijk kant noch wal.

Waarom nog meer mensen binnenhalen in deze tijd van financiele problemen?

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 25-09-2010 02:20:07 ]
pi_86818007
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Pardon, daar hoor je me niet over zeuren? Daar gaat het nu toch niet over?
Die mensen kunnen we niet het land uitzetten, aangezien ze hier zijn geboren, maar dat betekend niet dat ik het eens ben met de gang van zaken.
Je vergelijking slaat dus werkelijk kant nog wal.

Waarom nog meer mensen binnenhalen in deze tijd van financiele problemen?
Waarom zeg ik dat? Omdat we wel kunnen zeiken om zaken die ons wel kunnen helpen!
Oost-Europeanen zijn nu eenmaal goed voor de markt en helaas leven we in een dergelijke samenleving!
Maar een dergelijke koningshuis dat bijna geen toegevoegde waarde meer heeft, nou, daar worden miljoenen aan belastingcenten in gestopt, bovendien, als de Roma elders in Europa notabene schandalig worden behandeld dan heeft Nederland een gedeelde taak met andere Europese landen om dit volk op te kunnen vangen, opvangen kan gepaard gaan met integratie (en dat is wat ontbreekt) en dan zullen of zouden de Roma ook een meer belangrijke rol in de maatschappij kunnen spelen, dus als ik jou was zou ik me meer richten op de problemen die echt geld kosten, en niet over de zaken die potentieel wel iets kunnen
opleveren voor onze schatkist.
  zaterdag 25 september 2010 @ 02:26:53 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86818093
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom zeg ik dat? Omdat we wel kunnen zeiken om zaken die ons wel kunnen helpen!
Oost-Europeanen zijn nu eenmaal goed voor de markt en helaas leven we in een dergelijke samenleving!
Maar een dergelijke koningshuis dat bijna geen toegevoegde waarde meer heeft, nou, daar worden miljoenen aan belastingcenten in gestopt, bovendien, als de Roma elders in Europa notabene schandalig worden behandeld dan heeft Nederland een gedeelde taak met andere Europese landen om dit volk op te kunnen vangen, opvangen kan gepaard gaan met integratie (en dat is wat ontbreekt) en dan zullen of zouden de Roma ook een meer belangrijke rol in de maatschappij kunnen spelen, dus als ik jou was zou ik me meer richten op de problemen die echt geld kosten, en niet over de zaken die makkelijk te verhelpen zijn.
Wat ze moeten doen is de lamzakken die al in Nederland wonen aan het werk zetten!
Er zitten duizenden mensen thuis die gewoon kunnen werken maar het gewoon niet willen omdat ze door thuis te zitten ook geld krijgen.
Zet eerst die eens aan het werk voordat we nog meer mensen binnenhalen waarvan vele niet willen werken en overlast veroorzaken.

Daarbij is er een woningtekort voor de mensen met een modaal inkomen, een huis kopen is momenteel te duur, met een modaal inkomen krijg je een hypotheek van rond de 180.000 terwijl de gemiddelde woning in midden Nederland bv rond de 230.000 ligt.
Er zijn te weinig huurhuizen aangezien er nu geen doorstroming meer is.

De mensen die we naar Nederland halen zullen toch ook ergens moeten wonen.

Dus ja, ik maak me zorgen om zaken die echt geld kosten en steek daarbij niet mijn kop in het zand.
Ook is het heel erg dat die mensen in hun eigen land niet welkom zijn, maar dat is nu niet ons probleem.
Eerst eigen land weer van de ondergang redden, dan kunnen we andere gaan helpen en nog beter ook.
pi_86818153
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 23:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik stel voor dat je je beperkt tot je pro israel retoriek, want hier heb je dus duidelijk geen kaas van gegeten, en voor het geval je al die andere topics gemist hebt, zal ik het nog 1 keer herhalen voor je....decennia lang is geprobeerd deze groep in de maatschappij te betrekken, hele bakken vol subsidiegelden zijn er voor jan lul tegenaan gesmeten, maar de uiteindelijke conclusie luid keihard dat dit volk niet wil werken, niet wil studeren, en niet wil integreren, en bovenal zichzelf boven de wet plaatsen. Er zijn ze plenty kansen aangeboden, in sommige gevallen zelfs onfatsoenlijk hoge geldbedragen, maar niks, en dan bedoel ik ook NIKS, heeft geholpen deze mensen in het gareel te laten lopen. En nog zit jij hier te verkondigen dat er nauwelijks iets is gedaan is voor ze, waar haal je het gore debiele lef vandaan???
pi_86818280
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat ze moeten doen is de lamzakken die al in Nederland wonen aan het werk zetten!
Er zitten duizenden mensen thuis die gewoon kunnen werken maar het gewoon niet willen omdat ze door thuis te zitten ook geld krijgen.
Zet eerst die eens aan het werk voordat we nog meer mensen binnenhalen waarvan vele niet willen werken en overlast veroorzaken.

Daarbij is er een woningtekort voor de mensen met een modaal inkomen, een huis kopen is momenteel te duur, met een modaal inkomen krijg je een hypotheek van rond de 180.000 terwijl de gemiddelde woning in midden Nederland bv rond de 230.000 ligt.
Er zijn te weinig huurhuizen aangezien er nu geen doorstroming meer is.

De mensen die we naar Nederland halen zullen toch ook ergens moeten wonen.

Dus ja, ik maak me zorgen om zaken die echt geld kosten en steek daarbij niet mijn kop in het zand.
Ook is het heel erg dat die mensen in hun eigen land niet welkom zijn, maar dat is nu niet ons probleem.
Eerst eigen land weer van de ondergang redden, dan kunnen we andere gaan helpen en nog beter ook.
Dus jij denkt dat de essentie van het financiele en economische probleem in de mensen zit die niet willen werken? Of bij de mensen die wel geld hebben en het beheren op een schandalige manier?

quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik stel voor dat je je beperkt tot je pro israel retoriek, want hier heb je dus duidelijk geen kaas van gegeten, en voor het geval je al die andere topics gemist hebt, zal ik het nog 1 keer herhalen voor je....decennia lang is geprobeerd deze groep in de maatschappij te betrekken, hele bakken vol subsidiegelden zijn er voor jan lul tegenaan gesmeten, maar de uiteindelijke conclusie luid keihard dat dit volk niet wil werken, niet wil studeren, en niet wil integreren, en bovenal zichzelf boven de wet plaatsen. Er zijn ze plenty kansen aangeboden, in sommige gevallen zelfs onfatsoenlijk hoge geldbedragen, maar niks, en dan bedoel ik ook NIKS, heeft geholpen deze mensen in het gareel te laten lopen. En nog zit jij hier te verkondigen dat er nauwelijks iets is gedaan is voor ze, waar haal je het gore debiele lef vandaan???
Weet je wat er aan is gedaan? Helemaal niets, absoluut niets, ze kregen geen hulp, ze kregen geen werk of tenminste een soort verwijzing waar ze dat zouden moeten halen!
Ze kregen geen inburgeringscursus, tenminste niet verplicht, ze werden niet in contact gebracht met Nederlanders of zich aan te laten passen! Er werd gezegd dat dit gedaan was, maar dat is niet waar en dat is nooit waar geweest, de mogelijkheden waren er wel degelijk maar als jij als buitenlander vanuit een vreemde Nederlander plotseling hier komt en je weet van niets dan kan je ook niet weten waar je die mogelijkheden zou moeten zoeken dunkt me. Er is niets aangeboden, er had actief geholpen moeten worden, maar dat heeft er al die tijd aan ontbroken. Vroeger met de gastarbeiders en nu weer, en dan komen er problemen ja, maar dat had heel makkelijk voorkomen kunnen worden (en verholpen nu ook) door middel van verplichte integratie maar ook verplichte re-integratie.
  zaterdag 25 september 2010 @ 02:57:17 #162
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86818385
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat de essentie van het financiele en economische probleem in de mensen zit die niet willen werken? Of bij de mensen die wel geld hebben en het beheren op een schandalige manier?
Niet alleen, het is een combinatie van verschillende oorzaken en dat is er eentje van.
Er zijn genoeg mensen in Nederland om het werk te doen wat gedaan moet worden, maar vele zitten liever thuis inplaats van hun handen vuil maken, hebben geen opleiding gehad en zien het niet zitten om in de kassen etc. te gaan werken als ze voor wat minder geld thuis kunnen blijven zitten en daarnaast zwart werken of criminele zaken uitvoeren voor extra geld.
pi_86818445
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Niet alleen, het is een combinatie van verschillende oorzaken en dat is er eentje van.
Er zijn genoeg mensen in Nederland om het werk te doen wat gedaan moet worden, maar vele zitten liever thuis inplaats van hun handen vuil maken, hebben geen opleiding gehad en zien het niet zitten om in de kassen etc. te gaan werken als ze voor wat minder geld thuis kunnen blijven zitten en daarnaast zwart werken of criminele zaken uitvoeren voor extra geld.
Snakelady, we leven in Nederland, niet in een of andere ghetto. Die groep bestaat, uiteraard, maar dat is een uitzondering en bovendien is er geen oorzakelijk verband met de economische/financiele crisis. Als je het hebt over 'allochtone' Nederlanders dan heb je weer heel andere oorzaken daar maar geen verband met de crisis.
Een Nederlandse werknemer kost bovendien veel meer dan 'bvb' een Poolse werknemer.
  zaterdag 25 september 2010 @ 03:06:52 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86818465
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 02:44 schreef DeParo het volgende:

Haal je kop eens uit het zand joh, in mijn geboortedorp is zelfs een aparte klas gemaakt met extra leraren om poolse kindjes Nederlands te leren, dat kost per kind 1590 euro per jaar, ouders hoeven hier niks voor te betalen dus ook geen ouderbijdrage, schoolboeken enz.
De ouders zitten in huizen waar ik momenteel van droom, en dat is niet zo enorm veel hoor, gewoon een rijtjeswoning, 3 slaapkamers en graag een tuintje er bij als het kan

Waar ik nu woon exact hetzelfde alleen dan met Marokkanen, speciale klassen, leuke huizen en tot voor kort een prachtig samenkomingsgebouw wat ze hebben moeten platgooien wegens teveel overlast.

Wat wil je nog meer als je ergens in een land komt wonen?

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 25-09-2010 03:19:39 ]
  zaterdag 25 september 2010 @ 03:09:10 #165
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86818489
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Snakelady, we leven in Nederland, niet in een of andere ghetto. Die groep bestaat, uiteraard, maar dat is een uitzondering en bovendien is er geen oorzakelijk verband met de economische/financiele crisis. Als je het hebt over 'allochtone' Nederlanders dan heb je weer heel andere oorzaken daar maar geen verband met de crisis.
Een Nederlandse werknemer kost bovendien veel meer dan 'bvb' een Poolse werknemer.
Ja, het zijn altijd de uitzonderingen. :')

Weet niet waar jij woont maar hier is het meer regel dat uitzondering, helaas.
  zaterdag 25 september 2010 @ 03:17:20 #166
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86818548
Dit bericht is uit 2007, onderussen komer en iedere paar maanden ongeveer 16 poolse kindjes bij en die worden nog steeds gesubsidieerd.

Scholen in de problemen met Poolse kinderen

Dit is een gedeelte van een nieuwsbericht uit mijn woonplaats.

quote:
Dit resulteerde in rellen, waarbij de burgemeester zo werd bedreigd dat hij nu 24 uur per dag wordt bewaakt. "Onderduiken zal ik niet, ik buig niet", aldus Van den Bosch. "Maar goed, ik heb wel twee kleine kinderen."

"Vrouwen worden hier na een avondje winkelen uit hun auto getrokken. Soms worden hun kleren kapot gescheurd", vertelde een van bewoners eind januari aan de Telegraaf. "Ruiten sneuvelen dagelijks. De parkeerplaats is onveilig. Het is constant hommeles hier." Enkele winkeliers durven uit angst geen koopavonden meer te draaien.

Dat is ook nog steeds niet opgelost en dat heeft de gemeente ook al heel veel geld gekost allemaal.

We kunnen ons kop in het zand steken en zeggen dat er niks aan de hand is, helaas is dat wel zo, dus eerst dit oplossen inplaats van nieuwe mensen er bij halen die er bekend om staan niet te willen werken en voor problemen zorgen.
pi_86818559
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:09 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, het zijn altijd de uitzonderingen. :')

Weet niet waar jij woont maar hier is het meer regel dat uitzondering, helaas.
Ik had het over de autochtone werkelozen die weigeren te werken.
Bij de allochtonen zullen het er inderdaad relatief meer zijn maar niet zonder een reden.
Dat is dus het punt waar integratie en re-integratie duidelijk faalt.
Het moet verbeterd worden.

quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Haal je kop eens uit het zand joh, in mijn geboortedorp is zelfs een aparte klas gemaakt met extra leraren om poolse kindjes Nederlands te leren, dat kost per kind 1590 euro per jaar, ouders hoeven hier niks voor te betalen dus ook geen ouderbijdrage, schoolboeken enz.
De ouders zitten in huizen waar ik momenteel van droom, en dat is niet zo enorm veel hoor, gewoon een rijtjeswoning, 3 slaapkamers en graag een tuintje er bij als het kan

Waar ik nu woon exact hetzelfde alleen dan met Marokkanen, speciale klassen, leuke huizen en tot voor kort een prachtig samewoningsgebouw wat ze hebben moeten platgooien wegens teveel overlast.

Wat wil je nog meer als je ergens in een land komt wonen?
Dus dat die Poolse kindjes eindelijk worden ingeburgerd wil jij voorkomen? Want als die dadelijk opgroeien zonder die opvoeding gaan ze niet werken en de criminaliteit in! Waarom zouden ze anders, niemand heeft ze geholpen, en ze leven in een groep met dezelfde problemen! Uiteraard mag je klagen, maar klaag dan tegen die rijke gasten die jouw geld en hypotheken hebben vergald, niet tegen je mede-lotgenoten!
  zaterdag 25 september 2010 @ 03:21:40 #168
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86818588
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik had het over de autochtone werkelozen die weigeren te werken.
Bij de allochtonen zullen het er inderdaad relatief meer zijn maar niet zonder een reden.
Dat is dus het punt waar integratie en re-integratie duidelijk faalt.
Het moet verbeterd worden.
[..]

Dus dat die Poolse kindjes eindelijk worden ingeburgerd wil jij voorkomen? Want als die dadelijk opgroeien zonder die opvoeding gaan ze niet werken en de criminaliteit in! Waarom zouden ze anders, niemand heeft ze geholpen, en ze leven in een groep met dezelfde problemen! Uiteraard mag je klagen, maar klaag dan tegen die rijke gasten die jouw geld en hypotheken hebben vergald, niet tegen je mede-lotgenoten!
Nee, dat zeg ik ook nergens, ik zeg alleen dat er niet meer bij moeten komen aangezien het dan zoveel geld gaat kosten dat de kindjes die hier nu al wonen er ook de dupe van zijn.

Kijk, het is heel simpel, er is woningtekort en er is geld tekort.
Mensen zitten in de financiele problemen en vele kunnen maar net hun hoofd boven water houden.

Dan is meer mensen toelaten in Nederland niet de beste optie lijkt me.

Waarom verdraai je mijn woorden de hele tijd en ga je er zaken bij verzinnen? Dat is enorm irritant. :{
pi_86818614
Nu ben ik wel redelijk pro-PvdA... maar toch vraag ik me af of er toch niet een PvdA-politicus achter het geniale plan zit deze familie in die peperdure villa te herbergen.
Daarnaast vraag ik me af hoe lang een peloton van de ME erover zou doen de boel te ontruimen... .
pi_86818715
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik ook nergens, ik zeg alleen dat er niet meer bij moeten komen aangezien het dan zoveel geld gaat kosten dat de kindjes die hier nu al wonen er ook de dupe van zijn.

Kijk, het is heel simpel, er is woningtekort en er is geld tekort.
Mensen zitten in de financiele problemen en vele kunnen maar net hun hoofd boven water houden.

Dan is meer mensen toelaten in Nederland niet de beste optie lijkt me.

Waarom verdraai je mijn woorden de hele tijd en ga je er zaken bij verzinnen? Dat is enorm irritant. :{
Het probleem zit hem niet in kosten voor dat soort mensen want als het goed besteed wordt dan levert het alleen maar extra geld op. Zoals ik al zei, de rijke mensen hebben het veroorzaak, en wreed genoeg hebben ze de verkiezingen via de VVD ook nog gewonnen, zij moeten opdraaien voor de kosten, en niet de arme mensen of ze nu uit Nederland komen of niet, of ze nu blank zijn of niet daar, het geld moet van de rijke Nederlanders komen, uit de markt, uit de financiele wereld, van de groothandels, zij die hebben gespeculeerd met jouw geld, en niet degene die op een in Nederland een beter leven proberen op te bouwen.
pi_86818853
Serieus, hoe groot kan een bord voor je kop zijn? Ik zie hem bij jou groeien met de minuut. Amusant wel...ga er effe popcorn bijhalen.
pi_86818905
Eigenlijk zou men sommige mensen gewoon vogelvrij moeten kunnen verklaren, net als in de middeleeuwen :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 25 september 2010 @ 07:35:51 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86819070
Tegenover de geringe opbrengsten voor werkgevers (concurrentie op de arbeidsmarkt) staan enorme sociaal-maatschappelijke problemen. Het is geld met bakken het raam uitflikkeren om ergens een paar dubbeltjes te besparen.
Net zoals in de jaren 70 om de textielindustrie een paar jaartjes langer het hoofd boven water te laten houden enkele duizenden gastarbeiders geimporteerd zijn. DIe enkele duizenden zijn nu uitgegroeid tot miljoenen steuntrekkers en overlastgevers en die textielindustrie ging sowieso na een paar jaar failliet.
The End Times are wild
  zaterdag 25 september 2010 @ 07:39:43 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86819078
quote:
Romafamilie nog 2 jaar in villa
Van onze verslaggevers
UTRECHT - De familie Nicolich heeft nog één kans haar leven te beteren, anders wordt ze door Utrecht op straat gezet en gaan de kinderen naar opvangtehuizen. Gedragen ze zich, dan worden ze beloond met nog twee jaar verblijf in de miljoenenvilla Rhijnshoek, waarin de gemeente hen heeft geplaatst.

Dat is duidelijk gemaakt aan het gezin. Per maand betalen ze driehonderd euro voor het riante onderkomen.

De gemeente neemt het de Roma niet kwalijk dat ze een paar camerateams te lijf zijn gegaan. Die kwamen eerder deze week een kijkje nemen en werden verjaagd en hun apparatuur in het water gegooid. Utrecht vindt de agressieve uitingen van de beruchte familie de schuld van de media. "Het was de laatste tijd juist erg rustig, maar ze raakten in paniek toen journalisten op hun erf kwamen. We wachten eerst tot het weer rustig wordt", zegt een woordvoerster.

Sinds het moment dat de familie in de villa woont, hebben meerdere omwonenden geklaagd. Maar volgens wethouder Harrie Bosch van de PvdA zijn die "afgehandeld".
Ferme uitspraken! Het lijkt bijna fascisme! Is de gemeente Utrecht WO2 dan vergeten? :'(
Nou, ik vraag me af wat er gebeurt over 2 jaar als de familie gewoon blijft zitten...
The End Times are wild
  zaterdag 25 september 2010 @ 09:31:17 #175
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_86819816
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 07:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ferme uitspraken! Het lijkt bijna fascisme! Is de gemeente Utrecht WO2 dan vergeten? :'(
Nou, ik vraag me af wat er gebeurt over 2 jaar als de familie gewoon blijft zitten...
Ik ga de gemeente Utrecht ook maar eens mailen, ik zoek nog een tijdelijk onderkomen in Utrecht en heb het ook niet zo breed. Daarbij ben ik ook nog eens niet zo agressief als deze Roma's, lijkt me dan toch dat ik hier zeker ook voor in aanmerking moet komen?
pi_86820123
quote:

[..]

_O- En Nederland staat er weer bij en kijkt er weer naar _O-
pi_86822187
quote:

[..]

Ach met een paar ton is deze familie vast wel bereid naar een andere gemeente te vertrekken om daar de hand op te houden.
pi_86822221
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ga de gemeente Utrecht ook maar eens mailen, ik zoek nog een tijdelijk onderkomen in Utrecht en heb het ook niet zo breed. Daarbij ben ik ook nog eens niet zo agressief als deze Roma's, lijkt me dan toch dat ik hier zeker ook voor in aanmerking moet komen?
nee je moet je buurt terroriseren maar wel zo dat je niet in het gevang kan komen, dus twee grote vechthonden nemen en die vast in het lege huis zetten, dan weten ze dat je eraan komt
vervolgens vier oude auto's kopen en gaan sleutelen voor je huis
een ferme muziekinstallatie en die zet je 's nachts aan, je zus voor hoer zetten thuis en klanten 's nachts laten komen.
De tuin laten volgroeien enz en vragen aan de buren of ze wekelijks een klachtenbrief willen sturen
pi_86822529
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 07:35 schreef LXIV het volgende:

Net zoals in de jaren 70 om de textielindustrie een paar jaartjes langer het hoofd boven water te laten houden enkele duizenden gastarbeiders geimporteerd zijn. DIe enkele duizenden zijn nu uitgegroeid tot miljoenen steuntrekkers en overlastgevers en die textielindustrie ging sowieso na een paar jaar failliet.
Ga nou toch eens fietsen met elke keer weer die overdrijvingen die erin gaan als zoete broodjes maar compleet nergens op slaan.

Van de pakweg 350.000 Marokkanen bvb waren er in 2009 12,3 % werkloos, nog geen 45.000 dus. Turken, iets van 380.000, met daarvan iets van 11 % werkloos. Bij elkaar dus nog niet eens 1 miljoen inwoners/nazaten van wat er toen binnengehaald werd. En tja, van die pakweg 750.000 werden blijkbaar iets van 10.000 Marokkanen als verdacht geregistreerd en 7500 Turken, let wel verdacht, niet veroordeelt .. hoe dan ook, alweer geen miljoen, laat staan miljoenen. Dus pleur op met je stemmingemakende retoriek over miljoenen steuntrekkers en overlastgevers, ga liever aanschuiven in de basisschool, je moet blijkbaar nog leren rekenen.
pleased to meet you
pi_86822717
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Ga nou toch eens fietsen met elke keer weer die overdrijvingen die erin gaan als zoete broodjes maar compleet nergens op slaan.

Van de pakweg 350.000 Marokkanen bvb waren er in 2009 12,3 % werkloos, nog geen 45.000 dus. Turken, iets van 380.000, met daarvan iets van 11 % werkloos.
Als we dan toch met percentages strooien..

quote:
Het percentage allochtonen met een uitkering is het dubbele van het aantal autochtonen. Eind vorig jaar ontving 21 procent van de niet-westerse allochtonen een uitkering.
Bron

De CBS definitie van allochtoon:

quote:
Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.
pi_86823135
Doe mij ook maar een miljoenenvilla voor 300 euro per maand. Alle burgers zijn toch gelijk voor de wet?
Je suis Charlie Sheen
pi_86823159
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:06 schreef NotYou het volgende:
Doe mij ook maar een miljoenenvilla voor 300 euro per maand. Alle burgers zijn toch gelijk voor de wet?
Sommigen zijn kennelijk meer gelijk dan anderen...
pi_86824010
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:51 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Als we dan toch met percentages strooien..
[..]

Bron

De CBS definitie van allochtoon:
[..]

Handig hé, op het ene moment gooien we als het zo uitkomt even alle allochtonen op een grote hoop om aan wat indrukwekkende cijfers te komen, en op het andere moment splitsen we uit op etniciteit en leeftijd .. van de Marokkaanse mannen tussen 15 en 22 zijn er zus-en-zoveel-percent als verdachte opgepakt.
Want met 10.000 verdachten oftewel een miezerige 3%, daar valt niet mee te scoren blijkbaar, dus gaan we lekker overdrijven. Leuk wat goochelen met cijfers, 37.5% van alle verdachten waren niet-westers allochtoon of zoiets. Dat we daarmee 97% van de Marokkanen onrecht aandoen, ach wat geeft het?
pleased to meet you
pi_86832483
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Handig hé, op het ene moment gooien we als het zo uitkomt even alle allochtonen op een grote hoop om aan wat indrukwekkende cijfers te komen, en op het andere moment splitsen we uit op etniciteit en leeftijd .. van de Marokkaanse mannen tussen 15 en 22 zijn er zus-en-zoveel-percent als verdachte opgepakt.
Want met 10.000 verdachten oftewel een miezerige 3%, daar valt niet mee te scoren blijkbaar, dus gaan we lekker overdrijven. Leuk wat goochelen met cijfers, 37.5% van alle verdachten waren niet-westers allochtoon of zoiets. Dat we daarmee 97% van de Marokkanen onrecht aandoen, ach wat geeft het?
Jij begint met het strooien van percentages over werkloosheid die op zich vast kloppen, maar je vergat de totaalsom. Die heb ik er even bij gezet om het beeld compleet te maken.
pi_86836547
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

hou je er ook ff mee dat±

3e generatie allochtonen niet meer mee worden genomen in die statistieken
dat niet elk korps op etniciteit registreerd
dat pvda bolwerken zijn gevestigd in allochtonen gebieden en positieve cijfers geven.
dat de politie niet elke aangifte meer behandeld
dat mensen geen aangfite of melding meer doen van buurt terreur
:X
  zondag 26 september 2010 @ 11:05:05 #186
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_86854029
En de brave bejaarden die keihard hun hele leven lang gewerkt hebben hun AOW nog verder korten....
How can I make this topic about me?
pi_86854702
Lol .. en ja hoor, ze buitelen even over elkaar heen om mijn 'statistieken' te ontkrachten, hoezo voorspelbaar ..

Lees anders eens terug waarop ik reageerde
quote:
... enkele duizenden gastarbeiders geimporteerd zijn. DIe enkele duizenden zijn nu uitgegroeid tot miljoenen steuntrekkers en overlastgevers ...
Het zijn er dus bij elkaar nog niet eens 1 miljoen, daar ging het om.
En ja, klopt, derde generatie is in de statistieken geen allochtoon meer. Maar hadden we niet nieuwe wetten aangenomen om de import van huwelijkspartners aan banden te leggen, omdat vrijwel iedereen zijn partner uit het thuisland haalt? Dus als er hier miljoenen steuntrekkers en overlastgevers van de derde generatie rond zouden lopen, waar komen die dan vandaan? Klopt het verhaal van de massale import soms niet? Of zijn die miljoenen een bedenksel, een overdrijving, beetje stemming maken met een ziek makende retoriek die erin glijdt als warme broodjes?

Dat er problemen zijn zal ik overigens niet ontkennen, maar dit soort onzinnige retoriek waarmee je hele bevolkingsgroepen in een hoek zet zal zeker niet helpen bij het vinden van een oplossing, eerder het tegendeel. Ieder normaal mens wordt toch boos als die met dit soort onzin in een hoek gezet wordt, en de tijden dat de slaaf met een zweep terug gedreven werd in zijn hoek zijn gelukkig voorbij
pleased to meet you
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:14:40 #188
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99480002
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99480075
Tatjana had tenminste geen snor.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 10:19:15 #190
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_99493499
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:15 schreef Specularium het volgende:
Tatjana had tenminste geen snor.
Wel hoor, 2 zelfs :')
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:25:39 #191
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107292789
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland

Ach ze hebben iets strafbaars gedaan, dat had ik nu nooooit verwacht
Zulke leuke sociale mensen

quote:
vr 27 jan 2012, 12:57 | lees voor

Advocaat gemeente: strafbare feiten Nicolich
UTRECHT - Leden van de familie Nicolich die wonen in een villa in De Meern, hebben zich schuldig gemaakt aan strafbare feiten zoals huiselijk geweld en steunfraude.
Dat stelde de advocaat van de gemeente Utrecht vrijdag in een kort geding bij de rechtbank in Utrecht. De gemeente eist dat de familie Nicolich vertrekt uit de villa.
Advocaat Bernhard Tomlow benadrukte dat de familie al aan de zevende woning in Utrecht toe is sinds 1986.
De villa was een allerlaatste gunst, waar de gemeente geen huur voor vroeg, vertelde Tomlow.
De gemeente heeft haar uiterste best gedaan om alle diefstallen te verbergen, zoals fotoshoppen van opnames, maar nu moet ze wel
http://www.geenstijl.nl/archives/images/Hengeveld1.html

[ Bericht 6% gewijzigd door Goofjansen op 27-01-2012 13:31:59 ]
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 13:38:20 #192
249559 crew  Lavenderr
pi_107293206
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:25 schreef Goofjansen het volgende:

Ach ze hebben iets strafbaars gedaan, dat had ik nu nooooit verwacht
Zulke leuke sociale mensen
[ afbeelding ]

[..]

De gemeente heeft haar uiterste best gedaan om alle diefstallen te verbergen, zoals fotoshoppen van opnames, maar nu moet ze wel

''De villa was een allerlaatste gunst, waar de gemeente geen huur voor vroeg, vertelde Tomlow.'

Waarom in vredesnaam gunsten aan bewezen criminelen verlenen :?
pi_107293326
Wanneer vonden die strafbare feiten plaats? En is dat een (wettelijk!) argument voor uithuis plaatsing?
Je kan van alles willen, als een rechter je terug fluit en je weet dat van te voren hoef je er niet aan te beginnen ;)
pi_107293429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:25 schreef Goofjansen het volgende:

quote:
Leden van de familie Nicolich die wonen in een villa in De Meern, hebben zich schuldig gemaakt aan strafbare feiten zoals huiselijk geweld en steunfraude.
Dat stelde de advocaat van de gemeente Utrecht vrijdag in een kort geding bij de rechtbank in Utrecht. De gemeente eist dat de familie Nicolich vertrekt uit de villa.
Dat rijmt volgens mij niet met elkaar hoor :?
pi_107293502
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

''De villa was een allerlaatste gunst, waar de gemeente geen huur voor vroeg, vertelde Tomlow.'

Tja, die paar ton die ze eerder kregen is ook wel erg karig, hoor. :N
pi_107293669
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Tja, die paar ton die ze eerder kregen is ook wel erg karig, hoor. :N
Dat heb ik net eens om zitten rekenen. Dat is eigenlijk een koopje voor de gemeente Driebergen Zeist geweest.
Gemiddeld uitkeringsbedrag pp pj14K
Stel dat ze met 10 man zijn -> 140 K pj
Die 6 ton is in 5 jaar terug verdiend in Driebergen/Zeist. Die hebben hun investering er al uit.
En dan heb ik het nog niet eens over overlast, investering van allerlei instanties, diefstal, vernieling en wat al meer.
Die moeten zich kapot lachen op het gemeentehuis _O-
pi_107293783
Een maatje van mij heeft een paar jaar terug in dat huis wat bijgeklust.. het zou door Nicolich zwart betaald worden maar hij heeft nooit een cent gehad voor zijn schilderwerk.
Het zijn fucking ratten , ze hebben genoeg geld verstopt in bankstellen .. maar hun verplichtingen nakomen ho maar. Dat de gemeente hier nog energie en geld in steekt.... onbegrijpelijk.
pi_107293947
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2010 21:13 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]

Het zijn ook tweederangsburgers. Één grote criminele bende. In Roemenië wordt daar blijkbaar op de juiste wijze mee om gegaan.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:02:12 #199
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_107293961
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Welkom in Nederland , waarje als crimineel in de watten gelegd wordt :{
Ik ben inmiddels overleden
pi_107294147
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2010 02:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

:') Volgens mij heb je je oogkleppen vergeten af te doen.

De Koninklijke familie spant zich fulltime in om de diplomatieke relaties met andere landen goed te houden en te verbeteren en ze brengen veel meer op dan ze kosten. Diverse contracten van Nederlandse bedrijven met Oosterse opdrachtgevers zouden er zonder ons Koningshuis niet zijn gekomen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_107294170
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2010 11:31 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Ach met een paar ton is deze familie vast wel bereid naar een andere gemeente te vertrekken om daar de hand op te houden.
Tot ze het daar zat zijn en ze voor een paar ton wéér naar een andere gemeente gedrukt worden.
Heeft Zembla hier niet een keer een vernietigend oordeel over gedaan in de zoveelste aflevering over gemeentelijk wanbeleid?
Nee ik geloof van niet.
Het is ook te veel om bij te houden voor die mensen.
Er is een poepstorm op komst.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:09:28 #202
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107294204
Ik heb ook eens een keer een inbreker afgerost, politie gebeld, die lieten hem meteen weer vrij, hij zocht zijn hondje had ie gezegd, ging ie de volgende dag aangifte tegen mij doen omdat zijn vinger gebroken was 8)7

Maar daar heb ik nooit iets van gehoord
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:11:18 #203
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107294260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:07 schreef H.FR het volgende:

[..]

:') Volgens mij heb je je oogkleppen vergeten af te doen.

De Koninklijke familie spant zich fulltime in om de diplomatieke relaties met andere landen goed te houden en te verbeteren en ze brengen veel meer op dan ze kosten. Diverse contracten van Nederlandse bedrijven met Oosterse opdrachtgevers zouden er zonder ons Koningshuis niet zijn gekomen.
Er zijn er die hier en daar een miljoen aan steekpenningen aannemen, als er vliegtuigen gekocht moeten worden, maar dat is sporadisch
pi_107294278
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:09 schreef Goofjansen het volgende:
Ik heb ook eens een keer een inbreker afgerost, politie gebeld, die lieten hem meteen weer vrij, hij zocht zijn hondje had ie gezegd, ging ie de volgende dag aangifte tegen mij doen omdat zijn vinger gebroken was 8)7

Maar daar heb ik nooit iets van gehoord

Het is een godswonder dat je niet in de cel bent gegooid en een schadevergoeding van enkele tienduizenden euro's moest betalen inclusief strafblad.
Er is een poepstorm op komst.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:01:21 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_107308660
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:52 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat heb ik net eens om zitten rekenen. Dat is eigenlijk een koopje voor de gemeente Driebergen Zeist geweest.
Gemiddeld uitkeringsbedrag pp pj14K
Stel dat ze met 10 man zijn -> 140 K pj
Die 6 ton is in 5 jaar terug verdiend in Driebergen/Zeist. Die hebben hun investering er al uit.
En dan heb ik het nog niet eens over overlast, investering van allerlei instanties, diefstal, vernieling en wat al meer.
Die moeten zich kapot lachen op het gemeentehuis _O-
Ja, dat is wel zo gezien vanuit de Gemeente Driebergen. Maar als iedereen het zo gaat 'oplossen' dan zijn we uiteindelijk toch slechter af. Er zijn duizenden zigeunerfamilies in Nederland, die dan in principe in iedere gemeente geld kunnen ophalen. Dat kost toch echt meer.
Bovendien is het moreel onjuist om te bezuinigen op allerlei zaken, veel gemeentebelasting te innen en dit weg te geven aan mensen ómdat ze zo asociaal zijn.
The End Times are wild
pi_107309528
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, dat is wel zo gezien vanuit de Gemeente Driebergen. Maar als iedereen het zo gaat 'oplossen' dan zijn we uiteindelijk toch slechter af. Er zijn duizenden zigeunerfamilies in Nederland, die dan in principe in iedere gemeente geld kunnen ophalen. Dat kost toch echt meer.
Bovendien is het moreel onjuist om te bezuinigen op allerlei zaken, veel gemeentebelasting te innen en dit weg te geven aan mensen ómdat ze zo asociaal zijn.
Het komt gewoon neer op het belonen van asociaal gedrag.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:24:00 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_107309725
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:20 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ja. Ik vraag me ook af of dit asociaal gedrag dan niet eerder in de hand werkt dan terugdringt. Ik bedoel: wat denken al die mensen in Utrecht die al 8 jaar op de wachtlijst staan voor een eenvoudig flatje er nu van dat voor deze allochtone, criminele, steuntrekkende zigeunerfamilie meteen allerlei huisvesting gereed staat?
The End Times are wild
pi_107309969
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:20 schreef Ferdo het volgende:

[..]

wat denk je dat er in de praktijk met de rest van de kampers en zigeuners gebeurt?
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 21:30:38 #209
249559 crew  Lavenderr
pi_107310067
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. Ik vraag me ook af of dit asociaal gedrag dan niet eerder in de hand werkt dan terugdringt. Ik bedoel: wat denken al die mensen in Utrecht die al 8 jaar op de wachtlijst staan voor een eenvoudig flatje er nu van dat voor deze allochtone, criminele, steuntrekkende zigeunerfamilie meteen allerlei huisvesting gereed staat?
Die kunnen alleen maar machteloos woedend zijn als ze wéér een staaltje zien van verkeerd bestuur. En criminelen pamperen. En dan hebben ze ook nog eens een burgemeester die te bang is om voor ze op te komen.
pi_107310507
Zigeuners, niet voor niets al eeuwenlang in heel Europa intens gehaat...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_107311091
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:28 schreef lezzer het volgende:

[..]

wat denk je dat er in de praktijk met de rest van de kampers en zigeuners gebeurt?
Veel te weinig.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 00:43:01 #212
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_107317506
Gesubsidieerd terrorisme. Yep, alleen in Nederland.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_107317647
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:43 schreef popolon het volgende:
Moet jij zeggen als wooonachtig in Amerika, met je door de CIA gesponsorde al Qaida.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107317771
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:43 schreef popolon het volgende:
Racist.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 00:54:32 #215
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_107317884
Sorry, ik had moeten zeggen buurttereur. Niet globaal natuurlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_107321141
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Veel te weinig.
Dat bedoel ik.
En vooral, onduidelijk, inconsequent beleid, lokale ambtenaren die zeer gevoelig zijn voor intimidatie.

Oh, en vergis je niet in slappe wethouders...
pi_107321378
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2010 09:54 schreef Lastpost het volgende:
weer een lekker voorbeeld van hoe het niet moet.
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:05:06 #218
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108038715
Zaken mogen niet in het openbaar besproken worden, zoals de inbraken en oplichting van die familie

quote:
do 16 feb 2012, 10:00 | lees voor
Weer debat over Romafamilie in Utrecht

UTRECHT - De gemeenteraad van Utrecht komt donderdagavond voor de tweede maal bijeen om te praten over de gang van zaken rond de Romafamilie Nicolich, die hun villa in Leidsche Rijn op last van de gemeente moet ontruimen.
Het debat liep 2 weken geleden al vast voordat het begonnen was, omdat de fracties het niet eens konden worden over zaken die in het openbaar besproken mogen worden.

De villa in De Meern waar de familie Nicolich woont.
De coalitie vindt dat crimineel gedrag en medische gegevens van de familieleden niet aan de orde mogen komen wegens hun privacy.
De oppositie wil dat juist wel, aangezien burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht de raad daarover tegen de afspraken in niet tijdig heeft geïnformeerd.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_108038957
quote:
De coalitie vindt dat crimineel gedrag en medische gegevens van de familieleden niet aan de orde mogen komen wegens hun privacy.
Niemand durft zijn handen er aan te branden uit angst voor represailles.
Maar dat zeggen ze nooit hardop.
pi_108039147
quote:
9s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:14 schreef Specularium het volgende:
Niemand durft zijn handen er aan te branden uit angst voor represailles.
Maar dat zeggen ze nooit hardop.
Nog los van repressailles is er gewoon sprake van onmacht bij de overheid. Men krijgt feitelijk niks gedaan. Zie ook dat topic over het weggepeste gezin uit Nieuwegein. Die mensen hebben steen en been geklaagd over overlast, maar blijven in de kou staan. De gemeente komt met halfslachtige maatregelen als 'een goed gesprek' of een tijdelijk gebiedsverbod, dat zo snel mogelijk weer wordt ingetrokken omdat het een 'zware' maatregel is.

Die manier van denken - dat zoiets een 'zware' maatregel is, is diep verankerd binnen de overheid. Zo is het ook in Utrecht: er moet straks weer een andere oplossing komen voor dit tuig. Daar waar andere mensen worden beboet of bestraft voor crimineel gedrag, blijft deze familie buiten schot en komen ze feitelijk overal mee weg. De overheid staat machteloos.
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:26:01 #221
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108039334
terug sturen naar Roemenie asap
pi_108039784
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:26 schreef HD9 het volgende:
terug sturen naar Roemenie asap
Dat mag niet, want dan wordt Roemenië boos op ons...

Wat mij betreft horen criminele asocialen (ongeacht afkomst) thuis in een gevangenis, maar daarop rust anno 2012 in Nederland bijna een taboe. Het doel lijkt wel om gevangenissen zo leeg mogelijk te houden...
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:03:44 #223
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108040514
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:39 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Dat mag niet, want dan wordt Roemenië boos op ons...

lekker boos laten zijn
pi_108040772
quote:
15s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:19 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Nog los van repressailles is er gewoon sprake van onmacht bij de overheid. Men krijgt feitelijk niks gedaan. Zie ook dat topic over het weggepeste gezin uit Nieuwegein. Die mensen hebben steen en been geklaagd over overlast, maar blijven in de kou staan. De gemeente komt met halfslachtige maatregelen als 'een goed gesprek' of een tijdelijk gebiedsverbod, dat zo snel mogelijk weer wordt ingetrokken omdat het een 'zware' maatregel is.

Die manier van denken - dat zoiets een 'zware' maatregel is, is diep verankerd binnen de overheid. Zo is het ook in Utrecht: er moet straks weer een andere oplossing komen voor dit tuig. Daar waar andere mensen worden beboet of bestraft voor crimineel gedrag, blijft deze familie buiten schot en komen ze feitelijk overal mee weg.
Nou vertel eens welke mogelijkheden de overheid eigenlijk heeft in deze zaak?
quote:
De overheid staat machteloos.
Dat dus. Letterlijk. Want geen tools.
pi_108041927
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:12 schreef lezzer het volgende:
Nou vertel eens welke mogelijkheden de overheid eigenlijk heeft in deze zaak?

Dat dus. Letterlijk. Want geen tools.
Ik besluit mijn post daar dan ook niet voor niets mee. De overheid kan eigenlijk bar weinig beginnen tegen dit soort asocialen. Maar de houding van de overheid is nou ook niet bepaald eentje van: "Dit gaan we eens even flink aanpakken", maar meer eentje van pappen en nathouden.

Het schort aan de wisselwerking tussen overheid, politie en rechterlijke macht. Er is altijd wel weer een recht waarop dit soort asocialen zich kan beroepen, altijd wel weer een reden om een 'humaan' met de kwestie om te gaan, om bepaalde zaken door de vingers te zien en/of niet te bestraffen, of om de boel te sussen in hoop op verbetering.

Waarom niet gewoon accepteren dat sommige mensen nu eenmaal overbeterlijk zijn en dusdanige overlast in de samenleving veroorzaken dat ze daarvoor flink bestraft moeten worden.
pi_108043713
Dat is dus tegen de wet.
Daarom pappen en nathouden, omdat ze niks anders kunnen.
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:06:48 #227
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_108044037
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 13:55 schreef lezzer het volgende:
Dat is dus tegen de wet.
Daarom pappen en nathouden, omdat ze niks anders kunnen.
Dan moet je als overheid die wet aanpassen. Niks pappen en nathouden, maar problemen oplossen.
censuur :O
pi_108044134
Dat gebeurt bijvoorbeeld met de Inkomenstoets in de WWB.
Probleem is 1 juli opgelost hoor...

En, gemeentelijke overheden maken geen wetten. Dus, je kan boos doen over de gemeente, maar nogmaals, die heeft geen poot om op te staan.
pi_108048034
quote:
3s.gif Op woensdag 22 september 2010 08:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Dat heb ik al vaker mee gemaakt...
Daarom hebben ze speciaal voor de familie Krijnen ook een paar woningen gebouwd, terwijl er genoeg mensen smeken om een huisje en zich wel gedragen :N
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-oma-Tiny-beu.dhtml
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_108048080
Oh excuses, ze zijn niet gebouwd, maar gekocht..
toch 1 miljoen uitgegeven :')
http://maastricht.nieuws.nl/22599
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  vrijdag 17 februari 2012 @ 00:05:12 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108066722
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:31 schreef Ladylike het volgende:
Oh excuses, ze zijn niet gebouwd, maar gekocht..
toch 1 miljoen uitgegeven :')
http://maastricht.nieuws.nl/22599
Begrijp ik nu goed uit dit artikel dat die woningbouwstichting nieuwe woningen moet regelen voor deze aso-familie (want de aangekochte woningen van 1.000.000,00 waren niet goed genoeg), en als zij hierin niet slaagt 5.000 euro per dag moet betalen? Waarom in hemelsnaam? Kan die familie niet gewoon op straat gezet worden? Dat gebeurt toch ook met eerlijke mensen die doordat ze hun baan zijn kwijtgeraakt de huur niet kunnen betalen? Waarom accepteren we dat wel, maar als het bij zo'n aso-familie gebeurt niet?
The End Times are wild
pi_108069375
Lang leve het huurdersrecht hè :')
  vrijdag 17 februari 2012 @ 07:37:49 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_108069449
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 07:26 schreef lezzer het volgende:
Lang leve het huurdersrecht hè :')
Heeft niets met huurders te maken, de gemeente wil de zaak sussen.
Als die familie geen onderdak krijgt dan gaan ze een tent in het Julianapark opzetten, en dan heb je herrie in de gemeente
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_108069504
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 07:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Heeft niets met huurders te maken, de gemeente wil de zaak sussen.
Als die familie geen onderdak krijgt dan gaan ze een tent in het Julianapark opzetten, en dan heb je herrie in de gemeente
Waarom zou de gemeente dat willen sussen denk je?
Die mensen intimideren gewoon, dat is hun methode. Als je daar gevoelig voor bent, dan komen ze heel ver.
Maar als die familie hun tent op zet in het park, wie heeft er dan last van? De omwonenden. Naar wie gaan die? Naar de gemeente. Waarom zou de gemeente dat niet willen voorkomen? Dat is toch logisch?

Ik blijf er bij, de overheid heeft geen middelen als die mensen geen misdrijf begaan.
Voor winkeldiefstal kun je iemand niet z'n huis uit zetten. Voor uitkeringsfraude ook niet. Voor ruzie met de buren ook niet.
Lees maar eens wat dingen over Piet Pfaff in Eindhoven. Uiteindelijk heeft de bezwaarcommissie van de gemeente (!!) bepaald dat de ontruiming onterecht was, omdat er geen goede vervangende woonruimte geboden is. Dat heeft álles met huurdersrecht te maken.
Wáár je die mensen ook neer zet, ze veroorzaken overal overlast (nou zal dat met Pfaff wel meevallen, die moest weg om een andere reden).

[ Bericht 21% gewijzigd door lezzer op 17-02-2012 07:55:43 ]
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:24:30 #235
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108069819
Gewone daklozen die krijgen geen woning hoor, geen huur en geen koop
pi_108069903
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 00:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Begrijp ik nu goed uit dit artikel dat die woningbouwstichting nieuwe woningen moet regelen voor deze aso-familie (want de aangekochte woningen van 1.000.000,00 waren niet goed genoeg), en als zij hierin niet slaagt 5.000 euro per dag moet betalen? Waarom in hemelsnaam? Kan die familie niet gewoon op straat gezet worden? Dat gebeurt toch ook met eerlijke mensen die doordat ze hun baan zijn kwijtgeraakt de huur niet kunnen betalen? Waarom accepteren we dat wel, maar als het bij zo'n aso-familie gebeurt niet?
It pays to be Aso, lijkt me allang zo duidelijk als wat.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:45:22 #237
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_108070024
Het ligt heel simpel, de brave burgers zijn makkelijk in het gareel te houden, daar deze wat te verliezen hebben. Wanneer je (denkt) niets te verliezen hebt, kun je die mensen ook weinig maken, en kom je dus overal mee weg. de normale "straffen" werken dan niet meer.
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_108070264
Die familie zou eigenlijk een 'ongeluk' moeten krijgen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_108070483
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 08:24 schreef HD9 het volgende:
Gewone daklozen die krijgen geen woning hoor, geen huur en geen koop
Nee, maar het gaat er ook om dat die mensen al een huurwoning hebben. En dan geldt gewoon de wet zoals voor iedereen, dat je er niet zomaar uitgezet kan worden. Je moet er bij wijze van uit gelokt worden. Met geld, met een betere woning, of met "dan doe ik verder niks met die aanklachten die er tegen je lopen".
Mensen vergeten wel eens dat je als huurder gewoon heel goed beschermd bent (blijkbaar).
pi_108071920
Bericht van gister voor het debat.

quote:
Het spoeddebat over de ‘kwestie’ Nicolich zal donderdagavond openhartig gevoerd kunnen worden. Namens de familie is vanmiddag een verklaring aan burgemeester Wolfsen overhandigd waarin goedkeuring wordt uitgesproken over het openbaren van tot nu toe geheime dossiers.

De brief spreekt verontwaardiging uit over het feit dat het college en een meerderheid van de gemeenteraad notulen van hulpverleners geheim hield zonder de familie naar hun mening daarover te vragen. Zelfs toen de familie de documenten via deze website openbaarde werd de geheimhouding ervan niet opgeheven.

De familie schrijft met lede ogen te aanschouwen hoe hun leven in de war is gegooid. “Uit naam van onze vier kinderen hopen wij dat u een eind wil maken aan het rondslepen van onze gezinnen dat al dertig jaar de praktijk is in Utrecht.”

De familie beroept zich op opmerkingen van de gemeente in de notulen van de hulpverleners waarin de intentie wordt uitgesproken mee te werken aan definitieve huisvesting. “Het beste zou zijn als wij met alle partijen werken aan een duurzame woon- en leefsituatie vanuit Rhijnshoek.”

De familie zegt daar uiteraard weg te gaan als er een fatsoenlijk alternatief is. Rocky Nicolich kan niet verklaren waarom de hulpverleners pas vanaf maart 2011 bij de gezinnen betrokken raakte terwijl in de contracten was vastgelegd dat dit direct vanaf april 2010 zou gebeuren. “Maar er zijn zoveel schimmige zaken gebeurd. Namens de gemeente verklaarde advocaat Tomlow dat wij steunfraude hebben gepleegd en daarvoor tot 180 uur taakstraf zijn veroordeeld. Dat is via het ANP in alle kranten gekomen. Maar dat gaat om een echtpaar van in de 50. Er zijn meer hondjes die fikkie heten. Inmiddels zijn wij vals beschuldigd van het intimideren van een lerares, vals beschuldigd van het molesteren van ambulancebroeders en vals beschuldigd van tien jaar steunfraude. En voor het publiek waren we al profiteurs die gratis in een luxe villa mochten wonen. Ik wil niks meer dan een dak boven ons hoofd, een school voor onze kinderen en werken voor mijn geld. En natuurlijk moet onze naam worden gezuiverd van alle foute beschuldigingen.”

PDF: verklaring en brief over uitspraken Tomlow steunfraude. http://dnu.nu/sites/defau(...)ic16februari2012.pdf

http://dnu.nu/artikel/595(...)gen-dossier-openbaar
pi_108072138
9 jaar steunfraude :o
Dat is 125K :o

Als daar 180 uur werkstraf voor bepaald is, en overeind gebleven bij de rechter, dan is dat gewoon aangetoond hoor. :)
Die bezwaarprocudures, bezwaarcommissies en rechters zijn vaak erg in het voordeel van de belanghebbende, niet zijnde gemeente.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 11:41:47 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108074058
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 08:45 schreef zuigmarmot het volgende:
Het ligt heel simpel, de brave burgers zijn makkelijk in het gareel te houden, daar deze wat te verliezen hebben. Wanneer je (denkt) niets te verliezen hebt, kun je die mensen ook weinig maken, en kom je dus overal mee weg. de normale "straffen" werken dan niet meer.
Je zou wetgeving kunnen maken dat totaal asociale families in kampementen ondergebracht kunnen worden (onder menselijke omstandigheden). Dit is misschien niet zo sociaal, maar nu hebben tientallen andere families voortdurend last van deze familie. Dat is ook asociaal.
The End Times are wild
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:14:42 #243
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108075031
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:17 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nee, maar het gaat er ook om dat die mensen al een huurwoning hebben. En dan geldt gewoon de wet zoals voor iedereen, dat je er niet zomaar uitgezet kan worden. Je moet er bij wijze van uit gelokt worden. Met geld, met een betere woning, of met "dan doe ik verder niks met die aanklachten die er tegen je lopen".
Mensen vergeten wel eens dat je als huurder gewoon heel goed beschermd bent (blijkbaar).
Normale huurders die de huur niet betalen worden na drie maanden het huis uitgezet, op straat met hun spulletjes in de regen, zelfs bijstandmoeders met kinderen, zelf gezien
Vraag maar eens na bij de woningbouw
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:17:31 #244
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108075111
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:03 schreef StateOfMind het volgende:
Die familie zou eigenlijk een 'ongeluk' moeten krijgen.
Pas maar op anders zorgen ze dat jij een ongeluk krijgt , de burgemeester is ook bang voor ze
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:26:01 #245
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108075320
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:33 schreef lezzer het volgende:
9 jaar steunfraude :o
Dat is 125K :o

Als daar 180 uur werkstraf voor bepaald is, en overeind gebleven bij de rechter, dan is dat gewoon aangetoond hoor. :)
Die bezwaarprocudures, bezwaarcommissies en rechters zijn vaak erg in het voordeel van de belanghebbende, niet zijnde gemeente.
Je moet niet zo uit je nek kletsen, ouwe troll

met je tochtige corporatieflatje

[ Bericht 1% gewijzigd door HD9 op 17-02-2012 12:31:46 ]
pi_108075436
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je zou wetgeving kunnen maken dat totaal asociale families in kampementen ondergebracht kunnen worden (onder menselijke omstandigheden). Dit is misschien niet zo sociaal, maar nu hebben tientallen andere families voortdurend last van deze familie. Dat is ook asociaal.
In Siberie is nog genoeg ruimte voor ze, niemand die last van ze heeft ^O^
pi_108078729
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:14 schreef HD9 het volgende:

[..]

Normale huurders die de huur niet betalen worden na drie maanden het huis uitgezet, op straat met hun spulletjes in de regen, zelfs bijstandmoeders met kinderen, zelf gezien
Vraag maar eens na bij de woningbouw
Ik zal gemist hebben dat die mensen geen huur betaald hebben (ik lees het nergens).
Blijft natuurlijk nog steeds het probleem, wat gaan die mensen doen als ze op straat gezet worden? Wie is daar verantwoordelijk voor? Wie lost dat op? Vastzetten maar?

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:26 schreef HD9 het volgende:

[..]

Je moet niet zo uit je nek kletsen, ouwe troll

met je tochtige corporatieflatje
:?

[ Bericht 20% gewijzigd door lezzer op 17-02-2012 14:34:17 ]
pi_108078985
:D
  vrijdag 17 februari 2012 @ 14:44:58 #249
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_108079472

inderdaad, 1 op 1.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 14:59:20 #250
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108079941
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:24 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik zal gemist hebben dat die mensen geen huur betaald hebben (ik lees het nergens).
Blijft natuurlijk nog steeds het probleem, wat gaan die mensen doen als ze op straat gezet worden? Wie is daar verantwoordelijk voor? Wie lost dat op? Vastzetten maar?
:?
Je kleppert maar een end weg zonder behept te zijn van enige kennis van zaken

http://www.destadutrecht.(...)atste-kans-verspeeld
quote:
Tomlow benadrukt dat het hierbij niet ging om een huurovereenkomst, die kun je namelijk niet zomaar opzeggen, maar om een gebruikersovereenkomst waarbij de familie geen huur hoefde te betalen. Vanaf het begin was ook duidelijk dat deze gebruikersovereenkomst per 1 januari 2012 zou aflopen, daarna zou de familie zelf voor vervangende woonruimte moeten zorgen
Als die mensen vrijkomen gaan ze een tent opzetten in het Wilhelminapark bij de Maliebaan, en daar hun eten koken op een houtvuur met stukken boomstam als brandstof en voor geld inbreken in de naburige notariskantoren.

Tot de gemeente ze 300.000 euro geeft en ze ophoepelen naar de volgende gemeente
pi_108080289
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:59 schreef HD9 het volgende:
Je kleppert maar een end weg zonder behept te zijn van enige kennis van zaken
Was het dan een quotefaal ofzo?
Ik had het over 140K, dat is een simpele rekensom hoor.
Dat gaat ook over de steunfraude, en helemaal niet over de huur of wat ook.

Overigens kun je natuurlijk gewoon op een nette manier met elkaar hierover praten. Met argumenten bijvoorbeeld. Het is nogal een vraagstuk namelijk. Dat met deze generatie van aso's nauwelijks op te lossen is.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:12:11 #252
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108080383
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:09 schreef lezzer het volgende:

[..]
Overigens kun je natuurlijk gewoon op een nette manier met elkaar hierover praten.
Maar je moet niet zo in de ruimte lullen.
dat ik er op reageer is al een mirakel, normaal doe ik alleen zo :)
pi_108080498
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:12 schreef HD9 het volgende:

[..]

Maar je moet niet zo in de ruimte lullen.
dat ik er op reageer is al een mirakel, normaal doe ik alleen zo :)
Je hebt natuurlijk geen enkel idee wat ik in het dagelijks leven doe en ik ook niet bij jou.
Het zou zomaar kunnen dat jij nu een eind in de ruimte zit te lullen.
Dat jij je als een lompe hork opstelt in het topic, so be it. Het maakt niet dat mensen naar je luisteren.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:18:21 #254
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108080552
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:16 schreef lezzer het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk geen enkel idee wat ik in het dagelijks leven doe
Zal niet zo veel zijn, als je op deze manier zo maar ongefundeerde uitspraken de ruimte in knalt
pi_108080583
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:18 schreef HD9 het volgende:

[..]

Zal niet zo veel zijn, als je op deze manier zo maar ongefundeerde uitspraken de ruimte in knalt
Nou, ik verdien er meer mee dan een corporatieflat, dus dat is weer een meevaller.

Jij quote mij en haalt dan het specifieke verhaal van deze familie aan in dat artikel. Prima, begrijpelijk. Het ging naar mijn idee al langer in het topic over deze problematiek in het algemeen. Zoals dat voorbeeld van die familie in Maastricht. Zo zijn er nog talloze voorbeelden (Best werd al aangehaald, maar ik ken nog wel meer voorbeelden).
Punt is dat er asofamilies zijn die de maatschappij in de tang hebben met intimidatie.

[ Bericht 13% gewijzigd door lezzer op 17-02-2012 15:25:50 ]
pi_108080652
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 08:45 schreef zuigmarmot het volgende:
Ben bang dat het hier op neerkomt .
pi_108080698
En, die mensen zijn gewend om met een grote bek heel ver te komen.
Dit zo'n beetje...
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:21:36 #258
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108083449
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:19 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou, ik verdien er meer mee dan een corporatieflat, dus dat is weer een meevaller.

Meer dan 550 euro per maand bruto, das niet slecht, er zijn weinig vakkenvullers of cassieres die dat hebben
  donderdag 5 april 2012 @ 10:26:11 #259
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109930482
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-Roma-familie.dhtml

quote:
De gemeente Utrecht krijgt een deel van de familie Nicolich nog niet uit het landhuis in De Meern. Er verbleven twee gezinnen. Het ene gezin met vier kleine kinderen woont vanaf vandaag in een nieuwe woning in de stad, maar de overige familieleden willen vooralsnog niet vertrekken. Ze hadden het huis per 1 april moeten verlaten
pi_109930591
Gebed zonder einde. :')
  donderdag 5 april 2012 @ 10:31:19 #261
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109930638
dat huis zal er inmiddels van binnen niet echt meer tof uitzien denk ik ;(
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 5 april 2012 @ 10:31:49 #262
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109930656
quote:
3s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:31 schreef Re het volgende:
dat huis zal er inmiddels van binnen niet echt meer tof uitzien denk ik ;(
is toch een sloopwoning, dus maakt niet uit
  donderdag 5 april 2012 @ 11:10:14 #263
19242 yavanna
Results may vary.
pi_109931950
quote:
Tsa als ze niet willen, dan houdt het op.

Mesjokke situatie. 8)7
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 5 april 2012 @ 11:19:54 #264
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109932248
quote:
19s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:10 schreef yavanna het volgende:

[..]

Tsa als ze niet willen, dan houdt het op.

Mesjokke situatie. 8)7
de ambtenaren zoeken allemaal de makkelijkste weg, allemaal Sjakies
pi_109966485
Verschil is dat Sjakie een vriend van de familie werd.

Deze echte ambtenaren moeten gewoon oppassen.
pi_109970387
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:22 schreef lezzer het volgende:
En, die mensen zijn gewend om met een grote bek heel ver te komen.
Dit zo'n beetje...
Ik versta het niet, welk punt willen die mevrouwen maken?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:47:46 #267
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111568220
Ahhhhhh, Hier zijn ze dus, nee de Sjakie van de gemeente Utrecht blijft de zaak beduvelen om deze familie maar zoet hoouden

http://www.telegraaf.nl/b(...)geert_gratis___.html
quote:
'Romafamilie logeert gratis'
AMSTERDAM - De beruchte Romafamilie Nicolich is al een half jaar op kosten van de gemeente Utrecht ondergebracht in hotels en op vakantieparken.

Dat blijkt uit stukken die het AD in handen heeft. Zo kostte de huisvesting de gemeente bijna 30.000 euro, maar kende de gemeenteraad de details niet van de deal. De overnachtingen werden geregeld door de rechterhand van de Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen.

Het AD kreeg de nota's in handen met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.

Daaruit bleek verder dat de gemeente niet alleen de overnachtingen betaalde, maar ook de kosten van diners in de hotels, een huurfilm, telefoonkosten en een schoonmaakploeg om het 'extreem vervuilde' vakantiehuisje van de familie weer bewoonbaar te krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door HD9 op 15-05-2012 08:53:34 ]
pi_111568257
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:47 schreef HD9 het volgende:
Ahhhhhh, Hier zijn ze dus, nee de Sjakie van de gemeente Utrecht blijft de zaak beduvelen om deze familie maar zoet hoouden

[..]

Tering overheid! :(
pi_111568381
Welke film hebben ze gehuurd? Is dat ook bekend?
pi_111568393
quote:

[..]

Slecht gedrag loont, daar zijn we al enige tijd achter.
Het is me eigenlijk een raadsel waarom een meerderheid van de Nederlanders zich nog steeds netjes probeert te gedragen en telkens door de politiek in hun (figuurlijke) aars genaaid worden, terwijl je schijnbaar lekker op kosten van de maatschappij kan leven als je maar zo onaangepast als mogelijk is gedraagt.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:59:32 #271
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111568415
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:58 schreef Specularium het volgende:
Welke film hebben ze gehuurd? Is dat ook bekend?
Flodder in Amerika ???
pi_111568521
Eerder tering Aleid Wolfsen. Dat is echt een kankergezwel van jewelste voor Utrecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2012 09:05:13 ]
pi_111568568
Ach, je hoeft in elk geval niet te verwachten dat dit geintje Wolfsen nu eens wel de kop gaat kosten. Die wordt wel weer fijn de hand boven het hoofd gehouden door de gemeenteraad.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:30:49 #274
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111569045
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:07 schreef Ferdo het volgende:
Ach, je hoeft in elk geval niet te verwachten dat dit geintje Wolfsen nu eens wel de kop gaat kosten. Die wordt wel weer fijn de hand boven het hoofd gehouden door de gemeenteraad.
quote:
Op 14 april 2009 kwam Wolfsen in opspraak toen hij een artikel uit een huis-aan-huisblad tegen wilde houden en er vervolgens 132.000 exemplaren van het huis-aan-huisblad Ons Utrecht werden vernietigd. In het artikel werd Wolfsen door emeritus hoogleraar bestuursrecht Twan Tak ervan beschuldigd dat hij ten onrechte, op grond van een pensionkostenregeling, de gemeente liet opdraaien voor de huur van een tijdelijke woning in afwachting van een definitieve. De hoofdredacteur van de krant Robert-Jan van der Horst wilde het artikel niet schrappen. De uitgever Holland Combinatie is uiteindelijk ingegaan op het verzoek.[6][7]

Een soortgelijke handelwijze van Utrechts burgemeester betrof het Algemeen Dagblad-Utrechts Nieuwsblad. Door persoonlijke interventie bij hoofdredacteur Arjeh Kalmann bleef berichtgeving over (vermeend) onterecht gebruikmaken de pensionkostenregeling geheel uit de krant.

Bestuursrechtdeskundige Mr. E.F. Vink uit Utrecht heeft aangifte van oplichting gedaan tegen burgemeester Wolfsen. Volgens de jurist had de in opspraak geraakte burgemeester ten onrechte 17.000 euro aan pensionkostenvergoeding ontvangen.[8] De aangifte werd in augustus 2009 door het Openbaar Ministerie afgewezen. In de aangifte stond volgens het OM niet genoeg informatie om aan te nemen dat er sprake is van oplichting.[9] _O-

Op 26 juni 2009 kwam Wolfsen opnieuw in opspraak na de ontdekking door het Algemeen Dagblad van buitensporige declaraties door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Utrecht. Het aandeel van burgemeester Wolfsen daarin was aanmerkelijk.[10][11][12]

Hiernaast kwam in de zomermaanden van 2009 aan het licht dat de burgemeester de (privé)kosten van twee toegangskaartjes voor het bijwonen van een musicalvoorstelling op Broadway in New York bij de Gemeente Utrecht had gedeclareerd.
Op 4 december 2009 veroorzaakte Wolfsen opnieuw deining. In de aula van het Academiegebouw aan het Utrechtse Domplein weigerde hij, eigenmachtig, op het laatste moment en ten overstaan van de minister van Justitie Hirsch Ballin en enkele tientallen Marokkaanse Utrechters, een 'Charter' te ondertekenen over integratie van Marokkanen in de Utrechtse samenleving.
In februari 2010 diende de Partij Vrij Utrecht (PVU) een klacht in bij de Gemeentelijke Ombudsman tegen de haar inziens bewuste tegenwerking op partij-politieke gronden van het Centraal Stembureau in de persoon van burgemeester Wolfsen. Het verzoek tot registratie van de PVU werd afgewezen. De PVU heeft hierdoor volgens de klacht (electorale) schade geleden; door de negatieve berichtgeving, de vertraging van de registratie waardoor de campagne pas later op gang kon komen en tenslotte door alle gemaakte kosten. De PVU sprak over de "politieke onwil" van de burgemeester.[13] In juni 2010 kwam Wolfsen opnieuw in opspraak omdat hij business class naar de wereldtentoonstelling in Shanghai was gevlogen, waar de rest van de Utrechtse delegatie economy class vloog. Met name de SP stoorde zich aan dit gedrag.[14]
Na herhaaldelijke vormen van geweldpleging tegen homo's wordt het beleid van Wolfsen in 2011 ernstig bekritiseerd. De Jonge Socialisten (JS) vinden zijn optredens na incidenten "te soft en vaak te laat".[15] De Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen verklaarde eerder dat de politie alles op alles heeft gezet om een van de slepende zaken op te lossen. Maar volgens advocaat Yehudi Moszkowicz blijkt echter uit het politiedossier dat er nauwelijks onderzoek is gedaan naar de zes aangiftes van een bedreigd homostel in 2009 en 2010.[16][17]
In augustus 2011 kwam Aleid Wolfsen wederom negatief in het nieuws betreffende een vermeend mediaincident. Wethouder Jeroen Kreijkamp (D66) van de gemeente Utrecht zou de beschuldiging van RTV Utrecht onderzoeken,[18] dat de gemeentelijke afdeling voorlichting een journalist heeft tegengewerkt. Gesprekspartners van verslaggever Marc van Rossum du Chattel (RTV Utrecht) zegden interviewafspraken af, nadat ze vanuit de gemeente een waarschuwende e-mail ontvingen. In Van Rossums item van vrijdag 19 augustus[19] werd het functioneren van burgemeester Wolfsen aan de orde gesteld en concludeerde Van Rossum dat Wolfsen weinig kans maakt op een tweede termijn. RTV Utrecht berichtte in dat verslag ook over de afzeggingen. Wolfsen ontkent dat hij opdracht heeft gegeven een mail te sturen.
Mijn god wat een flierefluiter. Dat zo'n man een dergelijke functie mag bekleden is echt volkomen idioot. :{ :r
pi_111569683
quote:

[..]

Verbijsterend. We hebben het over zo'n beetje de grootste aso-familie van Nederland en ze worden gewoon in de watten gelegd. Wat een bestuurlijk onvermogen zeg. Gevangeniscellen staan leeg en dit tuig leeft een luxe leventje in hotels. En dan ook nog de boel versmeerd achterlaten.

Hoe is zoiets in godsnaam mogelijk?
pi_111569804
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Verbijsterend. We hebben het over zo'n beetje de grootste aso-familie van Nederland en ze worden gewoon in de watten gelegd. Wat een bestuurlijk onvermogen zeg. Gevangeniscellen staan leeg en dit tuig leeft een luxe leventje in hotels. En dan ook nog de boel versmeerd achterlaten.

Hoe is zoiets in godsnaam mogelijk?
Aleid fucking Wolfsen.
pi_111569939
Hebben we geen donker diep gevang met een stapel brood en een paar emmers water voor dit soort gespuis, ergens?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Moderator dinsdag 15 mei 2012 @ 10:16:27 #278
249559 crew  Lavenderr
pi_111570205
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:07 schreef Ferdo het volgende:
Nou, maar dit keer wel hoor :Y ze zijn nu echt te ver gegaan en Wolfsen zal ze eigenhandig over de stadsgrens zetten.
Daarna zal hij uit eigen zak de 30.000 lappen, zijn ambtsketen inleveren en het boetekleed aantrekken.

Denk ik...toch?
pi_111570238
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, maar dit keer wel hoor :Y ze zijn nu echt te ver gegaan en Wolfsen zal ze eigenhandig over de stadsgrens zetten.
Daarna zal hij uit eigen zak de 30.000 lappen, zijn ambtsketen inleveren en het boetekleed aantrekken.

Denk ik...toch?
Je zal verweachten dat de burgers van Utrecht eens wakker werden....
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:18:24 #280
93664 waht
Mushir
pi_111570259
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:07 schreef Jarno het volgende:
Hebben we geen donker diep gevang met een stapel brood en een paar emmers water voor dit soort gespuis, ergens?
Daarvoor moeten ze naar een ander land worden geëxporteerd.
pi_111570290
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:18 schreef waht het volgende:

[..]

Daarvoor moeten ze naar een ander land worden geëxporteerd.
Nou laten we beginnen met dit soort mensen eens te straffen voor hun overtredingen en ze, heel gek idee misschien, in de gevangenis te werpen?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_111570313
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je zal verweachten dat de burgers van Utrecht eens wakker werden....
Wat moeten de inwoners van Utrecht hier dan tegen gaan doen?
pi_111570460
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:02 schreef Scorpie het volgende:
Aleid fucking Wolfsen.
Begrijp me goed, van mij mag Wolfsen het veld ruimen, maar denk je werkelijk dat hetzelfde niet had kunnen gebeuren in een andere gemeente dan Utrecht?

Ze (de lokale overheid) zitten met een probleem waarvoor ze geen oplossing hebben. In plaats van krachtig beleid - aso's opsluiten en de rekening van hun overlast presenteren - komen ze met deze slappe hap.

Ik denk echt dat hetzelfde had kunnen gebeuren in elke willekeurige Nederlandse gemeente. Het is volgens mij gewoon een mentaliteits- en cultuurkwestie. Politieke correctheid, zowel bij de overheid als bij organen als de politie. Niemand wil zich de vingers eraan branden.
pi_111570464
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wat moeten de inwoners van Utrecht hier dan tegen gaan doen?
protesteren ?
pi_111570618
Even een opsomming van wat de familie Nicolich allemaal gedaan heeft met toestemming van Wolfsen:
-Ze hebben een leraar geintimideerd waarna er een agent bijgehaald werd.
-Ze hebben benzine gestolen, wat vervolgens door Wolfsen is verzwegen.
-Ze hebben 8 jaar lang bijstandsfraude kunnen plegen, wat verzwegen is door Wolfsen.
-Ze hebben een team verslaggevers met de dood bedreigd, wat ongetwijfeld door Wolfsen verzwegen zou zijn wanneer het niet verslaggevers met een camera waren geweest.
-Ze hebben huiselijk geweld gepleegd, wederom verzwegen door Wolfsen.
-Ze hebben ambulancepersoneel bedreigd en hun het werken onmogelijk gemaakt. Politie was hierbij al aanwezig maar het ambulancepersoneel kon pas hun werk voortzetten nadat de ME met honden ingezet werd tegen de familie Nicolich. Wolfsen verzweeg dit niet, maar maakte er ook geen melding van. De familie Nicolich is hier, uiteraard, vanaf gekomen doordat men niet tot vervolging over is gegaan. Dit ondanks dat er zoveel aandacht is (terecht) om geweld tegen hulpverleners aan te pakken.

En nu hebben ze dus ook nog hun aangeboden vakantiehuisjes en hotelkamers vernield en vervuild achter gelaten, terwijl ze ook nog eens de 'andere' vakantievierders overlast hebben bezorgd.
En wederom, voor de zoveelste maal, heeft Aleid Wolfsen dit verzwegen en zal hij ook hierover geen verantwoording willen afleggen en gewoon blijven zitten. :(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:32:44 #286
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111570690
Godverdomme :r :r }:|
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:33:53 #287
93664 waht
Mushir
pi_111570721
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou laten we beginnen met dit soort mensen eens te straffen voor hun overtredingen en ze, heel gek idee misschien, in de gevangenis te werpen?
Dat sowieso.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:26:39 #288
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111581808
Ook een goed plan wel
http://www.telegraaf.nl/b(...)huis_Wolfsen___.html

quote:
15 mei 2012, 15:15 | 0 reacties |lees voor
PVV: burgemeester moet Roma in huis nemen
DEN HAAG - De PVV weet wel wat de gemeente Utrecht met de Romafamilie Nicolich aan moet: burgemeester Aleid Wolfsen kan hen „lekker zelf in huis nemen”.
Dat stelde de partij dinsdag naar aanleiding van berichten dat Utrecht de portemonnee voor de familie heeft getrokken. Volgens de PVV „hangt de familie de aso uit”.

„Het moet toch niet gekker worden. Misdraag je, zorg voor overlast, hang de aso uit, en alles wordt voor je geregeld en betaald. Dit is de wereld op zijn kop”, stelde Tweede Kamerlid van de PVV Lilian Helder. De partij vindt dat „deze aso's moeten worden opgepakt en opgesloten in plaats van dat zij worden verwend met belastinggeld”.
  woensdag 16 mei 2012 @ 08:36:01 #289
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111612843
Jan is de Sjakie van Utrecht
http://www.telegraaf.nl/b(...)eeft_zijn_06___.html

quote:
'Iedere Roma heeft zijn 06'

UTRECHT - De Utrechtse Roma-familie Nicolich woonde een half jaar lang in vakantieparken en hotels, op kosten van de gemeente Utrecht. Jan van der Valk, de rechterhand van burgemeester Wolfsen, was degene die dat alles mogelijk maakte.
De 61-jarige topambtenaar zorgde ervoor dat de rekeningen bij de gemeente terechtkwamen. De Utrechtse gemeenteraad wil alle details boven tafel hebben over de dure zwerftocht van de Romafamilie, meldt het AD.

Facturen werden steevast ondertekend met 'in opdracht van Jan van der Valk'. Wolfsen en Van der Valk overleggen iedere grote stap. Beiden zijn ze op de hoogte van elkaars activiteiten.

Het weggepeste homostel Hans en Ton kon niet rekenen op de steun van de topambtenaar, in tegenstelling tot de Nicolichs. Volgens woonwethouder Isabella gebeurde dat om "humanitaire redenen." De vrouw van Rocky Nicolich was hoogzwanger, toen Van der Valk ze een veilig onderkomen bood op kosten van de gemeente. Een ingewijde: "Iedere Roma in Utrecht heeft het mobiele nummer van Van der Valk. Jan mag je altijd bellen. Dag en nacht."

Vooral de Utrechtse burger blijkt diep in de buidel te hebben moeten tasten voor de opvangkosten van de familie, die eind 2009 een halfjaar lang riant onderdak kreeg. De kosten, 29.000 euro, werden voorgeschoten door de gemeente, maar moesten door middel van een betalingsregeling worden terugbetaald. De restschuld van 17.000 euro werd hun kwijtgescholden. Die rekening is uiteindelijk door de gemeenschap betaald.
pi_111613223
Dit hele dossier is compleet van de zotten :{w

Hoog tijd dat ieder verantwoordelijke, op elk niveau, hier voor wordt aangepakt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_111613232
quote:
Het weggepeste homostel Hans en Ton kon niet rekenen op de steun van de topambtenaar, in tegenstelling tot de Nicolichs.
Dit maakt het vooral kwalijk. Dat geld zal allemaal wel.
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:05:45 #292
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111613334
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:00 schreef StateOfMind het volgende:
Dit hele dossier is compleet van de zotten :{w

Hoog tijd dat ieder verantwoordelijke, op elk niveau, hier voor wordt aangepakt.
het is toch gemeenschapsgeld en ze gaan toch bezuinigen dus
pi_111616787
quote:
Het weggepeste homostel Hans en Ton kon niet rekenen op de steun van de topambtenaar, in tegenstelling tot de Nicolichs. Volgens woonwethouder Isabella gebeurde dat om "humanitaire redenen.
Dikke bullshit! _O-
pi_111617507
quote:
Het weggepeste homostel Hans en Ton kon niet rekenen op de steun van de topambtenaar, in tegenstelling tot de Nicolichs.
Dat mensen in geval van nood bij de gemeente kunnen aankloppen, is nog tot daar aan toe, maar dat de gemeente wél voor de één en niet voor de ander klaarstaat, is bijzonder kwalijk. Temeer omdat de Roma-familie zelf het aso-gedrag vertoont, terwijl dat homostel slachtoffer was.

De gemeente Utrecht staat klaar voor asociaal tuig en laat slachtoffers in de kou staan.

Mijn gedachten dwalen ook weer af naar het doodschieten van een bewoner in de wijk Ondiep, een paar jaar geleden. De man had steen en been geklaagd over overlast door hangjongeren, maar kreeg steeds nul op het rekest. Het kwam tot ongeregeldheden, waarbij de man compleet door het lint ging en vervolgens door de politie, zonder enig waarschuwingsschot vooraf, werd doodgeschoten.

Het is toch echt de wereld op z'n kop.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:49:53 #295
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111620705
Wat een lila-linkse waanzin daar in Utrecht. Club geschifte overrijpe welzijnswerkers. Punnikkampioen Spekman heeft er ook zijn politieke wortels liggen, niet?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_111620931
Tja dat is sociaal beleid en beschaving en zo hè.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:58:29 #297
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111621015
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Ringo op 16-05-2012 13:02:03 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_111621084
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tja dat is sociaal beleid en beschaving en zo hè.
En vergeet de verrijking niet!
quote:
10s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:49 schreef Ringo het volgende:
Wat een lila-linkse waanzin daar in Utrecht. Club geschifte overrijpe welzijnswerkers. Punnikkampioen Spekman heeft er ook zijn politieke wortels liggen, niet?
Hij was er indedaad wethouder. En nu is hij dus partijvoorzitter van de PvdA...
  woensdag 16 mei 2012 @ 13:07:57 #299
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111621374
quote:
Dit getuigt van willekeur en machtsmisbruik van die topambtenaar. Ik zou nog bijna denken dat die topambtenaar wordt afgeperst door die familie voor iets wat hij heeft geflikt.
pi_111625287
Ik denk dat hij bedreigd wordt. Gewoon omdat het kan.
pi_111811722
Even de mod uithangen, met mijn post dit topic definitief sluiten en wijzen op het vervolgtopic: Utrecht bood Romafamilie dertien keer huisvesting aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')