abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107294170
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2010 11:31 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Ach met een paar ton is deze familie vast wel bereid naar een andere gemeente te vertrekken om daar de hand op te houden.
Tot ze het daar zat zijn en ze voor een paar ton wéér naar een andere gemeente gedrukt worden.
Heeft Zembla hier niet een keer een vernietigend oordeel over gedaan in de zoveelste aflevering over gemeentelijk wanbeleid?
Nee ik geloof van niet.
Het is ook te veel om bij te houden voor die mensen.
Er is een poepstorm op komst.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:09:28 #202
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107294204
Ik heb ook eens een keer een inbreker afgerost, politie gebeld, die lieten hem meteen weer vrij, hij zocht zijn hondje had ie gezegd, ging ie de volgende dag aangifte tegen mij doen omdat zijn vinger gebroken was 8)7

Maar daar heb ik nooit iets van gehoord
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:11:18 #203
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107294260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:07 schreef H.FR het volgende:

[..]

:') Volgens mij heb je je oogkleppen vergeten af te doen.

De Koninklijke familie spant zich fulltime in om de diplomatieke relaties met andere landen goed te houden en te verbeteren en ze brengen veel meer op dan ze kosten. Diverse contracten van Nederlandse bedrijven met Oosterse opdrachtgevers zouden er zonder ons Koningshuis niet zijn gekomen.
Er zijn er die hier en daar een miljoen aan steekpenningen aannemen, als er vliegtuigen gekocht moeten worden, maar dat is sporadisch
pi_107294278
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:09 schreef Goofjansen het volgende:
Ik heb ook eens een keer een inbreker afgerost, politie gebeld, die lieten hem meteen weer vrij, hij zocht zijn hondje had ie gezegd, ging ie de volgende dag aangifte tegen mij doen omdat zijn vinger gebroken was 8)7

Maar daar heb ik nooit iets van gehoord

Het is een godswonder dat je niet in de cel bent gegooid en een schadevergoeding van enkele tienduizenden euro's moest betalen inclusief strafblad.
Er is een poepstorm op komst.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:01:21 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_107308660
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:52 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat heb ik net eens om zitten rekenen. Dat is eigenlijk een koopje voor de gemeente Driebergen Zeist geweest.
Gemiddeld uitkeringsbedrag pp pj14K
Stel dat ze met 10 man zijn -> 140 K pj
Die 6 ton is in 5 jaar terug verdiend in Driebergen/Zeist. Die hebben hun investering er al uit.
En dan heb ik het nog niet eens over overlast, investering van allerlei instanties, diefstal, vernieling en wat al meer.
Die moeten zich kapot lachen op het gemeentehuis _O-
Ja, dat is wel zo gezien vanuit de Gemeente Driebergen. Maar als iedereen het zo gaat 'oplossen' dan zijn we uiteindelijk toch slechter af. Er zijn duizenden zigeunerfamilies in Nederland, die dan in principe in iedere gemeente geld kunnen ophalen. Dat kost toch echt meer.
Bovendien is het moreel onjuist om te bezuinigen op allerlei zaken, veel gemeentebelasting te innen en dit weg te geven aan mensen ómdat ze zo asociaal zijn.
The End Times are wild
pi_107309528
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, dat is wel zo gezien vanuit de Gemeente Driebergen. Maar als iedereen het zo gaat 'oplossen' dan zijn we uiteindelijk toch slechter af. Er zijn duizenden zigeunerfamilies in Nederland, die dan in principe in iedere gemeente geld kunnen ophalen. Dat kost toch echt meer.
Bovendien is het moreel onjuist om te bezuinigen op allerlei zaken, veel gemeentebelasting te innen en dit weg te geven aan mensen ómdat ze zo asociaal zijn.
Het komt gewoon neer op het belonen van asociaal gedrag.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:24:00 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_107309725
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:20 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ja. Ik vraag me ook af of dit asociaal gedrag dan niet eerder in de hand werkt dan terugdringt. Ik bedoel: wat denken al die mensen in Utrecht die al 8 jaar op de wachtlijst staan voor een eenvoudig flatje er nu van dat voor deze allochtone, criminele, steuntrekkende zigeunerfamilie meteen allerlei huisvesting gereed staat?
The End Times are wild
pi_107309969
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:20 schreef Ferdo het volgende:

[..]

wat denk je dat er in de praktijk met de rest van de kampers en zigeuners gebeurt?
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 21:30:38 #209
249559 crew  Lavenderr
pi_107310067
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. Ik vraag me ook af of dit asociaal gedrag dan niet eerder in de hand werkt dan terugdringt. Ik bedoel: wat denken al die mensen in Utrecht die al 8 jaar op de wachtlijst staan voor een eenvoudig flatje er nu van dat voor deze allochtone, criminele, steuntrekkende zigeunerfamilie meteen allerlei huisvesting gereed staat?
Die kunnen alleen maar machteloos woedend zijn als ze wéér een staaltje zien van verkeerd bestuur. En criminelen pamperen. En dan hebben ze ook nog eens een burgemeester die te bang is om voor ze op te komen.
pi_107310507
Zigeuners, niet voor niets al eeuwenlang in heel Europa intens gehaat...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_107311091
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:28 schreef lezzer het volgende:

[..]

wat denk je dat er in de praktijk met de rest van de kampers en zigeuners gebeurt?
Veel te weinig.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 00:43:01 #212
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_107317506
Gesubsidieerd terrorisme. Yep, alleen in Nederland.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_107317647
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:43 schreef popolon het volgende:
Moet jij zeggen als wooonachtig in Amerika, met je door de CIA gesponsorde al Qaida.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_107317771
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:43 schreef popolon het volgende:
Racist.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 00:54:32 #215
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_107317884
Sorry, ik had moeten zeggen buurttereur. Niet globaal natuurlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_107321141
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Veel te weinig.
Dat bedoel ik.
En vooral, onduidelijk, inconsequent beleid, lokale ambtenaren die zeer gevoelig zijn voor intimidatie.

Oh, en vergis je niet in slappe wethouders...
pi_107321378
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2010 09:54 schreef Lastpost het volgende:
weer een lekker voorbeeld van hoe het niet moet.
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:05:06 #218
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108038715
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
Zaken mogen niet in het openbaar besproken worden, zoals de inbraken en oplichting van die familie

quote:
do 16 feb 2012, 10:00 | lees voor
Weer debat over Romafamilie in Utrecht

UTRECHT - De gemeenteraad van Utrecht komt donderdagavond voor de tweede maal bijeen om te praten over de gang van zaken rond de Romafamilie Nicolich, die hun villa in Leidsche Rijn op last van de gemeente moet ontruimen.
Het debat liep 2 weken geleden al vast voordat het begonnen was, omdat de fracties het niet eens konden worden over zaken die in het openbaar besproken mogen worden.

De villa in De Meern waar de familie Nicolich woont.
De coalitie vindt dat crimineel gedrag en medische gegevens van de familieleden niet aan de orde mogen komen wegens hun privacy.
De oppositie wil dat juist wel, aangezien burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht de raad daarover tegen de afspraken in niet tijdig heeft geïnformeerd.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_108038957
quote:
De coalitie vindt dat crimineel gedrag en medische gegevens van de familieleden niet aan de orde mogen komen wegens hun privacy.
Niemand durft zijn handen er aan te branden uit angst voor represailles.
Maar dat zeggen ze nooit hardop.
pi_108039147
quote:
9s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:14 schreef Specularium het volgende:
Niemand durft zijn handen er aan te branden uit angst voor represailles.
Maar dat zeggen ze nooit hardop.
Nog los van repressailles is er gewoon sprake van onmacht bij de overheid. Men krijgt feitelijk niks gedaan. Zie ook dat topic over het weggepeste gezin uit Nieuwegein. Die mensen hebben steen en been geklaagd over overlast, maar blijven in de kou staan. De gemeente komt met halfslachtige maatregelen als 'een goed gesprek' of een tijdelijk gebiedsverbod, dat zo snel mogelijk weer wordt ingetrokken omdat het een 'zware' maatregel is.

Die manier van denken - dat zoiets een 'zware' maatregel is, is diep verankerd binnen de overheid. Zo is het ook in Utrecht: er moet straks weer een andere oplossing komen voor dit tuig. Daar waar andere mensen worden beboet of bestraft voor crimineel gedrag, blijft deze familie buiten schot en komen ze feitelijk overal mee weg. De overheid staat machteloos.
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:26:01 #221
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108039334
terug sturen naar Roemenie asap
pi_108039784
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:26 schreef HD9 het volgende:
terug sturen naar Roemenie asap
Dat mag niet, want dan wordt Roemenië boos op ons...

Wat mij betreft horen criminele asocialen (ongeacht afkomst) thuis in een gevangenis, maar daarop rust anno 2012 in Nederland bijna een taboe. Het doel lijkt wel om gevangenissen zo leeg mogelijk te houden...
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:03:44 #223
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108040514
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:39 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Dat mag niet, want dan wordt Roemenië boos op ons...

lekker boos laten zijn
pi_108040772
quote:
15s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:19 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Nog los van repressailles is er gewoon sprake van onmacht bij de overheid. Men krijgt feitelijk niks gedaan. Zie ook dat topic over het weggepeste gezin uit Nieuwegein. Die mensen hebben steen en been geklaagd over overlast, maar blijven in de kou staan. De gemeente komt met halfslachtige maatregelen als 'een goed gesprek' of een tijdelijk gebiedsverbod, dat zo snel mogelijk weer wordt ingetrokken omdat het een 'zware' maatregel is.

Die manier van denken - dat zoiets een 'zware' maatregel is, is diep verankerd binnen de overheid. Zo is het ook in Utrecht: er moet straks weer een andere oplossing komen voor dit tuig. Daar waar andere mensen worden beboet of bestraft voor crimineel gedrag, blijft deze familie buiten schot en komen ze feitelijk overal mee weg.
Nou vertel eens welke mogelijkheden de overheid eigenlijk heeft in deze zaak?
quote:
De overheid staat machteloos.
Dat dus. Letterlijk. Want geen tools.
pi_108041927
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:12 schreef lezzer het volgende:
Nou vertel eens welke mogelijkheden de overheid eigenlijk heeft in deze zaak?

Dat dus. Letterlijk. Want geen tools.
Ik besluit mijn post daar dan ook niet voor niets mee. De overheid kan eigenlijk bar weinig beginnen tegen dit soort asocialen. Maar de houding van de overheid is nou ook niet bepaald eentje van: "Dit gaan we eens even flink aanpakken", maar meer eentje van pappen en nathouden.

Het schort aan de wisselwerking tussen overheid, politie en rechterlijke macht. Er is altijd wel weer een recht waarop dit soort asocialen zich kan beroepen, altijd wel weer een reden om een 'humaan' met de kwestie om te gaan, om bepaalde zaken door de vingers te zien en/of niet te bestraffen, of om de boel te sussen in hoop op verbetering.

Waarom niet gewoon accepteren dat sommige mensen nu eenmaal overbeterlijk zijn en dusdanige overlast in de samenleving veroorzaken dat ze daarvoor flink bestraft moeten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')