Ik zag geen deel 2 van het vorige topic, dan maar zo met wat nieuwe info.quote:De gemeente Utrecht heeft de Romafamilie Nicolich de afgelopen dertig jaar minimaal vier huizen, twee hotelovernachtingen en zeven keer een bungalow of staplaats op een camping aangeboden. Dit blijkt uit documenten die NRC Handelsblad in handen kreeg na een beroep op de wet openbaarheid van bestuur. De woningen van de familie werden zeker vijf keer ontruimd “wegens overlast of huurachterstand.”
De familie, bestaande uit twee gezinnen, werd landelijk bekend toen ze in 2010 van de gemeente Utrecht bijna kosteloos een vervallen landhuis aan de A2 in De Meern kreeg toegewezen. De zaak bracht burgemeester Aleid Wolfsen (PvdA) van Utrecht regelmatig in verlegenheid. Deze week nog stelde de VVD vragen toen het AD schreef dat de bestuursadviseur van Wolfsen, Jan van der Valk, persoonlijk vakantiehuizen en campingplaatsen voor de familie regelde.
In februari 2012 gaf wethouder Wonen Gilbert Isabella (PvdA) al toe dat de gemeenteraad niet goed geïnformeerd was over de afspraken met de familie Nicolich: „We hebben steeds op twee gedachten gehinkt: een reële laatste kans geven versus het niets meer willen tolereren. Daarin hebben we gefaald.” Wolfsen overleefde een motie van wantrouwen; zijn derde sinds zijn aantreden in 2008.
Begin april van dit jaar moesten de gezinnen de woning in De Meern verlaten; het contract met de gemeente liep af. Een gezin staat op straat. Het andere gezin, met vier jonge kinderen, woont sindsdien in een sloopwoning op Kanaleneiland. Wethouder Isabella spande zich er persoonlijk voor in, op aandringen van de gemeenteraad.
Zelf had hij het liever anders gezien, zegt hij. “De familie Nicolich heeft zich jarenlang niet als goed huurder gedragen. Wat mij betreft was het begin dit jaar voorbij.” De wethouder heeft geprobeerd de familie in een andere gemeente onder te brengen, maar niemand wilde ze opnemen. Isabella: “De sloopwoning is de laatste kans. Nu echt.”
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)eer-huisvesting-aan/
'van ons belastinggeld' roepers oh my god, lees eens een goed boek ofzo.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:46 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Belastinggeld is toch wel degelijk boeiend ja
Want jij hebt daarmee ervaring, of ben je een domme naprater?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, tot je er naast woont.
dat dus! en in iedere cultuur heb je goede mensen en slechte mensen ertussenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Want jij hebt daarmee ervaring, of ben je een domme naprater?
Zijn ook gewoon mensen hoor, net als jij en ik.
Uiteraard. Alleen bij sommige culturen ligt de verhouding anders dan bij anderen. Je kan moeilijk om het feit heen dat hardwerkende belastingbetalende mensen bij de zigeuners nou niet bepaald oververtegenwoordigd zijn.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:00 schreef sherezade het volgende:
[..]
dat dus! en in iedere cultuur heb je goede mensen en slechte mensen ertussen
'T is alleen zo frappant dat zigeuners al eeuwenlang en in heel Europa intens gehaat worden...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
dat is ook overdreven genomenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
'T is alleen zo frappant dat zigeuners al eeuwenlang en in heel Europa intens gehaat worden...
klopt, maar dat komt merendeels ook doordat ze geen onderwijs hebben gehad vroeger, tegenwoordig is het gelukkig wel al verbeterd dat de jonge generatie merendeels wel deelneemt aan het onderwijs..quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:03 schreef Ludd het volgende:
[..]
Uiteraard. Alleen bij sommige culturen ligt de verhouding anders dan bij anderen. Je kan moeilijk om het feit heen dat hardwerkende belastingbetalende mensen bij de zigeuners nou niet bepaald oververtegenwoordigd zijn.
Joden ook, maar die wil je dus ook niet als buren?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
'T is alleen zo frappant dat zigeuners al eeuwenlang en in heel Europa intens gehaat worden...
turken, marokkanen, irakezen waarschijnlijk dan ook nietquote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:17 schreef Piye het volgende:
[..]
Joden ook, maar die wil je dus ook niet als buren?
Ik denk dat het meer met de cultuur te maken heeft dan met het gebrek aan onderwijs al verergert het een het ander natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:10 schreef sherezade het volgende:
[..]
klopt, maar dat komt merendeels ook doordat ze geen onderwijs hebben gehad vroeger, tegenwoordig is het gelukkig wel al verbeterd dat de jonge generatie merendeels wel deelneemt aan het onderwijs..
het is een samenloop van allerlei factoren ook, ze hebben ook het nodige meegemaakt natuurlijk, waardoor ze zo op hun eigen zijn ..het is echter geen excuus maar mocht iemand geinteresseerd zijn hier dan zou ik jullie dit even aanraden wellicht begrijpen jullie erna iets meer over de cultuur e.d.,quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:27 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer met de cultuur te maken heeft dan met het gebrek aan onderwijs al verergert het een het ander natuurlijk.
Straks maar eens kijken, benieuwd of ze die parasieten goed kunnen praten.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:42 schreef sherezade het volgende:
[..]
het is een samenloop van allerlei factoren ook, ze hebben ook het nodige meegemaakt natuurlijk, waardoor ze zo op hun eigen zijn ..het is echter geen excuus maar mocht iemand geinteresseerd zijn hier dan zou ik jullie dit even aanraden wellicht begrijpen jullie erna iets meer over de cultuur e.d.,
http://www.uitzending.net(...)auw_in_de_lucht.html
ben benieuwd naar wat je ervan vindt!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:21 schreef Quir het volgende:
[..]
Straks maar eens kijken, benieuwd of ze die parasieten goed kunnen praten.
Ben je er zelf eenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
welk verhaal?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:45 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Ben je er zelf eenHet verhaal spreekt voor zich.
Onder andere dit:quote:
Zegt genoeg over dit overvriendelijke Nederland.quote:Utrecht bood Romafamilie 13 plekken aan
in de afgelopen 30 jaar heeft de gemeente Utrecht zeker 13 verschillende plekken aangeboden aan de Romafamilie Nicolich om te wonen. Het gaat om vier huizen, twee hotelovernachtingen en zeven keer een bungalow of staplaats op een camping. Dat schrijft het NRC Handelsblad op basis van documenten van de gemeente.
Zeker vijf keer werden huizen van de familie Nicolich ontruimd "wegens overlast of huurachterstand". In 2010 kreeg de familie Nicolich nationale bekendheis, toen ze bijna kosteloos een vervallen landhuis aan de A2 in De Meern kreeg toegewezen van de gemeente Utrecht.
Dit is ook een belachelijk geval, er scheelt echt iets bij het bestuur daarzo....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:06 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Onder andere dit:
[..]
Zegt genoeg over dit overvriendelijke Nederland.
Dat bedoel ik ook te zeggen, ze moeten hierin een voorbeeld geven. Maar nee het gemeentelijk bestuur faalt daarin schijnbaar keihard. Het homostel wordt weggepest en wordt niets voor gedaan, de Roma familie krijgt keer op keer nieuwe woonruimte en geld. Ik wil ze zeker niet allemaal over een kam scheren, maar 1x de fout ingaan ok. 2x is gewoon harde aanpak want het werkt schijnbaar nietquote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:17 schreef sherezade het volgende:
[..]
Dit is ook een belachelijk geval, er scheelt echt iets bij het bestuur daarzo....
Het domme. overvriendelijke nederland is wel trouwens erg selectiefniet iedereen krijgt zulke cadeautjes ....dus zal wel wat meer aan de hand zijn
Ze verpesten het voor de andere mensen ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |