abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 september 2010 @ 22:44:12 #1
862 Arcee
Look closer
pi_86517916

Vorige topics:

CDA gaat praten met VVD en PVV
CDA, VVD en PVV praten informeel - deel 2.
CDA en VVD onderhandelen met Wilders, die gedoogt - deel 3.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #4: Met Geert op de buitenboordmotor.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #5: Met Geert op de 1e plek
VVD, CDA en PVV onderhandelen #6: Over minder ministeries
VVD, CDA en PVV onderhandelen #7: De deur staat nog op een kier.
VVD, CDA en PVV onderhandelen verder #8: Met dank aan Ab Klink.
VVD, CDA en PVV onderhandelen verder #9: Rutte bij de koningin.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #10: Tjeenk Willink adviseert
VVD, CDA en PVV onderhandelen #11: Volgens het juiste protocol.
VVD, PVV en CDA onderhandelen #12

Gerelateerd en historie:

2010-09-01 CDA kritiek op PVV neemt toe #6 De brief van Klink ( Bedank hier Ab Klink )
2010-09-03 Informatiepoging VVD/PVV/CDA mislukt
2010-09-06 Ab Klink stapt uit de Tweede Kamer
2010-09-07 Wilders wil toch de onderhandelingen hervatten
2010-09-07 LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie (7-09 14:05)
2010-09-08 Informatieronde Tjeenk Willink
2010-09-11 [Poll] 9/11 toespraak: Wat gaat Wilders doen?

Laatste nieuws:

quote:
VVD,CDA,PVV:akkoord over veiligheid

` De onderhandelaars van VVD,CDA en PVV
zijn het eens geworden over hun beleid
op veiligheidsgebied.Het nieuwe kabinet
moet als het aan de drie partijen ligt,
zorgen dat er op termijn 3000 agenten
bijkomen en dat het aantal korpsen
wordt verkleind van 24 tot 10.

De politie moet gaan vallen onder de
nieuwe minister van Veiligheid.Verder
willen de partijen minimumstraffen
instellen voor zwaardere vergrijpen.

Ook moet er een beperking komen van het
proefverlof van tbs'ers.De maatregelen
moeten nog wel worden doorgerekend;de
onderhandelaars moeten het financieel
rond krijgen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86518268
Ik heb deze middag 1 vandaag zitten kijken en als je het allemaal mag geloven staat het hele politieapparaat op klappen? Dus zij kunnen in Den Haag wel brabbelen over de veiligheid, maar als er straks w/ geen jut meer is te bekennen vrees ik toch wel een opstand.
Apprentice Entrepreneur.
pi_86520127
Plannen zijn altijd leuk, maar de uitvoering is niet zo makkelijk. Ik voorzie bovengemiddeld veel protesten in Den Haag de komende jaren (ongeacht het kabinet dat er zit).
pi_86520982
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:31 schreef Jojoke het volgende:
Plannen zijn altijd leuk, maar de uitvoering is niet zo makkelijk. Ik voorzie bovengemiddeld veel protesten in Den Haag de komende jaren (ongeacht het kabinet dat er zit).
Oh zeker. Niet gek als er flink wat miljarden bezuinigd gaan worden.

Al denk ik dat een kabinet dat meer rekening houdt met het maatschappelijke middenveld wel makkelijker de hervormingen door zou kunnen voeren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86523251
quote:
Ik voorzie bovengemiddeld veel protesten in Den Haag de komende jaren (ongeacht het kabinet dat er zit).
Ik voorzie maar weinig protesten. Zelfs in Frankrijk krijgt de vakbond maar 30000 man op de been om te protesteren tegen de pensioenhervormingen van Sarkozy.
pi_86525658
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 00:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik voorzie maar weinig protesten. Zelfs in Frankrijk krijgt de vakbond maar 30000 man op de been om te protesteren tegen de pensioenhervormingen van Sarkozy.
Ligt er erg aan hoe ze het weten te verkopen. De grote crisis die Sarkozy nog als excuus kon gebruiken is wel aardig over tegen de tijd dat ze maatregelen klaar hebben om in te voeren. En dan wordt het een stuk lastiger.
pi_86526035
Ministerie van Veiligheid. Hoe is dat precies deregulering?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86526577
http://www.nu.nl/politiek(...)nderhandelingen.html

quote:
Klink stelt dat Bleker het met hem eens was. De CDA-voorzitter koos echter uiteindelijk voor de lijn van Verhagen, die door wilde gaan met de onderhandelingen.

Klink stelt verder dat hij op verzoek van Verhagen en Bleker zijn bezwaren op papier heeft gezet. Verhagen ontkende tot nu toe steeds dat hij Klink heeft gevraagd een brief te schrijven.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_86526628
quote:
Nederlanders die opkomen voor hun rechten? Nee, dat gebeurt al jaren niet meer.
pi_86556558
PVV verzet zich tegen korten zorg

quote:
Bezuinigingen op de zorg zijn het belangrijkste obstakel in de onderhandelingen voor het nieuwe kabinet. De PVV van Geert Wilders verzet zich tegen een flinke verhoging van het eigen risico in de zorg. Hij wil ook geen zware ingrepen in het basispakket.

...

De gesprekken tussen Wilders en Mark Rutte (VVD) en Maxime Verhagen (CDA) zijn de afgelopen week moeizaam verlopen, stellen bronnen rond de formatie. ‘Er was veel chagrijn. Het gaat nu puur om harde euro’s.’

...

Vooralsnog houdt Rutte vast aan de doelstelling van 18 miljard euro bezuinigen in 2015. Maar de VVD-onderhandelaars zouden zijn geschrokken van de impact die alle maatregelen tezamen voor de koopkracht van ouderen en chronisch zieken hebben. De PVV en het CDA zijn bereid water bij de wijn te doen, om de scherpste kantjes van de ingrepen te halen.
pi_86559848
Wel een aardige reportage van Nieuwsuur over de minimumstraffen:
http://nieuwsuur.nl/video(...)er-onder-ruttei.html

Ik ben op zich niet tegen minimumstraffen, maar Nederland moet daardoor wel veiliger worden. Het moet niet een wet zijn voor de beeldvorming. Datzelfde geldt voor minder korpsen. Op zich ben ik daar ook niet principieel tegen, maar het moet wel werken. En dat is een beetje zo voor alle maatregelen uit het akkoord veiligheid. Het is aardig voor de beeldvorming, maar ik zet mijn vraagtekens bij de effectiviteit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 18-09-2010 01:09:56 ]
  Moderator zaterdag 18 september 2010 @ 01:00:22 #12
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86560824
Ik kan me niet voorstellen dat 'minimumstraffen' erin staat omdat ook maar iemand denkt dat dit helpt criminaliteit te verminderen. Het is natuurlijk slechts een gebaar naar de burgers die roepen dat de straffen te laag zijn en dan in het bijzonder naar familieleden van slachtoffers van misdrijven.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_86560941
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 01:00 schreef Mike het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat 'minimumstraffen' erin staat omdat ook maar iemand denkt dat dit helpt criminaliteit te verminderen.
Dat wordt toch wel gezegd in de reportage.
  Moderator zaterdag 18 september 2010 @ 01:10:21 #14
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86561007
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 01:07 schreef Toad het volgende:

[..]

Dat wordt toch wel gezegd in de reportage.
Oh, maar het kan best dat het zo gebracht gaat worden (hoewel we dat nog even moeten afwachten). Het is natuurlijk alleen vooral op het gevoel van mensen gericht, want naar voorbeelden in het buitenland, waar je ziet dat het in ieder geval geen effect heeft op de hoeveelheid criminaliteit, hoef je natuurlijk niet ver te zoeken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_86561162
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 01:00 schreef Mike het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat 'minimumstraffen' erin staat omdat ook maar iemand denkt dat dit helpt criminaliteit te verminderen. Het is natuurlijk slechts een gebaar naar de burgers die roepen dat de straffen te laag zijn en dan in het bijzonder naar familieleden van slachtoffers van misdrijven.
Dit is puur om Henk en Ingrid te plezieren. Toch bizar dat serieuze partijen als CDA en VVD daar zo makkelijk in meegaan :{
  Moderator zaterdag 18 september 2010 @ 01:28:25 #16
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86561317
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 01:20 schreef du_ke het volgende:
Dit is puur om Henk en Ingrid te plezieren. Toch bizar dat serieuze partijen als CDA en VVD daar zo makkelijk in meegaan :{
Ik vind het overigens niet per definitie slecht om Henk en Ingrid te plezieren. Die verwachten dit immers van politici. Mocht het averechtse effecten hebben, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
pi_86561352
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 01:28 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik vind het overigens niet per definitie slecht om Henk en Ingrid te plezieren. Die verwachten dit immers van politici. Mocht het averechtse effecten hebben, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Dit lijkt me echt een idee waar niet echt over nagedacht is maar dat alleen wordt ingevoerd omdat het zo leuk klinkt in de publieke opinie. En dat staat me gewoon een beetje tegen :P
pi_86561359
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 01:28 schreef Mike het volgende:

[..]

Op zich vind ik ook dat het vergeldingsaspect (tov slachtoffers en maatschappij) meegenomen moet worden. Maar volgens mij zijn rechters daar prima toe zelf in staat. Rechters in Nederland straffen streng, en de laatste jaren zelfs steeds strenger.
pi_86561530
Vergelding cq wraak voor de nabestaanden/ slachtoffers lijkt mij nogal secundair bij het bepalen van de strafmaat. We zijn de tijd van pek en veren voorbij dacht ik.
pi_86561766
Ik heb daar op zich weinig moeite mee. Als een vergrijp de samenleving zo heeft geschokt, mag dat best meegewogen worden in het oordeel van de rechter (naast alle andere afwegingen die de rechter maakt). Ik meen dat de rechter in zijn vonnis hier ook regelmatig naar refereert.
pi_86565570
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 01:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik denk dat Teeven etc. het er gewoon mee eens zijn hoor.
pi_86565877
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 11:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk dat Teeven etc. het er gewoon mee eens zijn hoor.
Teeven komt dan ook van dat maffe leefbare volk af :P
pi_86567716
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 01:39 schreef du_ke het volgende:
Vergelding cq wraak voor de nabestaanden/ slachtoffers lijkt mij nogal secundair bij het bepalen van de strafmaat. We zijn de tijd van pek en veren voorbij dacht ik.
Klopt, maar de tijd van uitgaan van de dader ook. Ik vind deze maatregelen vanuit een links oogpunt verdedigbaar omdat het gaat om het beschermen van de samenleving tegen dit soort figuren. Of misschien ben ik meer centrum, maar het lijkt me duidelijk dat als mensen een dreiging vormen voor de rest ze hard aangepakt mogen worden. Een van de weinige zaken waar ik totaal niet van wakker lig van een eventueel rechts kabinet.
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 18:46:08 #24
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86608373
Vanavond in Nieuwsuur:

quote:
De opkomst van rechts in Zweden
Het tolerante politieke klimaat in Zweden zou vanaf morgen weleens drastisch kunnen veranderen. Peilingen geven aan dat er voor het eerst in de geschiedenis een rechts kabinet zal worden gekozen. Ook de Zweedse Democratische Partij, die de immigratie met negentig procent wil terugbrengen, doet mee aan de verkiezingen.
Misschien wel interessant om te kijken of er paralellen zijn met Nederland. :)
  zondag 19 september 2010 @ 18:50:25 #25
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86608504
Mijn muis hing half over de topictitel en ik las daardoor heel even "akkoord over gezelligheid". Helaas, het mag niet zo zijn. ;(
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')