quote:VVD,CDA,PVV:akkoord over veiligheid
` De onderhandelaars van VVD,CDA en PVV
zijn het eens geworden over hun beleid
op veiligheidsgebied.Het nieuwe kabinet
moet als het aan de drie partijen ligt,
zorgen dat er op termijn 3000 agenten
bijkomen en dat het aantal korpsen
wordt verkleind van 24 tot 10.
De politie moet gaan vallen onder de
nieuwe minister van Veiligheid.Verder
willen de partijen minimumstraffen
instellen voor zwaardere vergrijpen.
Ook moet er een beperking komen van het
proefverlof van tbs'ers.De maatregelen
moeten nog wel worden doorgerekend;de
onderhandelaars moeten het financieel
rond krijgen.
Oh zeker. Niet gek als er flink wat miljarden bezuinigd gaan worden.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:31 schreef Jojoke het volgende:
Plannen zijn altijd leuk, maar de uitvoering is niet zo makkelijk. Ik voorzie bovengemiddeld veel protesten in Den Haag de komende jaren (ongeacht het kabinet dat er zit).
Ik voorzie maar weinig protesten. Zelfs in Frankrijk krijgt de vakbond maar 30000 man op de been om te protesteren tegen de pensioenhervormingen van Sarkozy.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:31 schreef Jojoke het volgende:
Ik voorzie bovengemiddeld veel protesten in Den Haag de komende jaren (ongeacht het kabinet dat er zit).
Ligt er erg aan hoe ze het weten te verkopen. De grote crisis die Sarkozy nog als excuus kon gebruiken is wel aardig over tegen de tijd dat ze maatregelen klaar hebben om in te voeren. En dan wordt het een stuk lastiger.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik voorzie maar weinig protesten. Zelfs in Frankrijk krijgt de vakbond maar 30000 man op de been om te protesteren tegen de pensioenhervormingen van Sarkozy.
quote:Klink stelt dat Bleker het met hem eens was. De CDA-voorzitter koos echter uiteindelijk voor de lijn van Verhagen, die door wilde gaan met de onderhandelingen.
Klink stelt verder dat hij op verzoek van Verhagen en Bleker zijn bezwaren op papier heeft gezet. Verhagen ontkende tot nu toe steeds dat hij Klink heeft gevraagd een brief te schrijven.
Nederlanders die opkomen voor hun rechten? Nee, dat gebeurt al jaren niet meer.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:31 schreef Jojoke het volgende:
Plannen zijn altijd leuk, maar de uitvoering is niet zo makkelijk. Ik voorzie bovengemiddeld veel protesten in Den Haag de komende jaren (ongeacht het kabinet dat er zit).
quote:Bezuinigingen op de zorg zijn het belangrijkste obstakel in de onderhandelingen voor het nieuwe kabinet. De PVV van Geert Wilders verzet zich tegen een flinke verhoging van het eigen risico in de zorg. Hij wil ook geen zware ingrepen in het basispakket.
...
De gesprekken tussen Wilders en Mark Rutte (VVD) en Maxime Verhagen (CDA) zijn de afgelopen week moeizaam verlopen, stellen bronnen rond de formatie. ‘Er was veel chagrijn. Het gaat nu puur om harde euro’s.’
...
Vooralsnog houdt Rutte vast aan de doelstelling van 18 miljard euro bezuinigen in 2015. Maar de VVD-onderhandelaars zouden zijn geschrokken van de impact die alle maatregelen tezamen voor de koopkracht van ouderen en chronisch zieken hebben. De PVV en het CDA zijn bereid water bij de wijn te doen, om de scherpste kantjes van de ingrepen te halen.
Dat wordt toch wel gezegd in de reportage.quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:00 schreef Mike het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat 'minimumstraffen' erin staat omdat ook maar iemand denkt dat dit helpt criminaliteit te verminderen.
Oh, maar het kan best dat het zo gebracht gaat worden (hoewel we dat nog even moeten afwachten). Het is natuurlijk alleen vooral op het gevoel van mensen gericht, want naar voorbeelden in het buitenland, waar je ziet dat het in ieder geval geen effect heeft op de hoeveelheid criminaliteit, hoef je natuurlijk niet ver te zoeken.quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:07 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat wordt toch wel gezegd in de reportage.
Dit is puur om Henk en Ingrid te plezieren. Toch bizar dat serieuze partijen als CDA en VVD daar zo makkelijk in meegaanquote:Op zaterdag 18 september 2010 01:00 schreef Mike het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat 'minimumstraffen' erin staat omdat ook maar iemand denkt dat dit helpt criminaliteit te verminderen. Het is natuurlijk slechts een gebaar naar de burgers die roepen dat de straffen te laag zijn en dan in het bijzonder naar familieleden van slachtoffers van misdrijven.
Ik vind het overigens niet per definitie slecht om Henk en Ingrid te plezieren. Die verwachten dit immers van politici. Mocht het averechtse effecten hebben, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:20 schreef du_ke het volgende:
Dit is puur om Henk en Ingrid te plezieren. Toch bizar dat serieuze partijen als CDA en VVD daar zo makkelijk in meegaan
Dit lijkt me echt een idee waar niet echt over nagedacht is maar dat alleen wordt ingevoerd omdat het zo leuk klinkt in de publieke opinie. En dat staat me gewoon een beetje tegenquote:Op zaterdag 18 september 2010 01:28 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vind het overigens niet per definitie slecht om Henk en Ingrid te plezieren. Die verwachten dit immers van politici. Mocht het averechtse effecten hebben, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Op zich vind ik ook dat het vergeldingsaspect (tov slachtoffers en maatschappij) meegenomen moet worden. Maar volgens mij zijn rechters daar prima toe zelf in staat. Rechters in Nederland straffen streng, en de laatste jaren zelfs steeds strenger.quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:28 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vind het overigens niet per definitie slecht om Henk en Ingrid te plezieren. Die verwachten dit immers van politici. Mocht het averechtse effecten hebben, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Ik denk dat Teeven etc. het er gewoon mee eens zijn hoor.quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit is puur om Henk en Ingrid te plezieren. Toch bizar dat serieuze partijen als CDA en VVD daar zo makkelijk in meegaan
Teeven komt dan ook van dat maffe leefbare volk afquote:Op zaterdag 18 september 2010 11:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat Teeven etc. het er gewoon mee eens zijn hoor.
Klopt, maar de tijd van uitgaan van de dader ook. Ik vind deze maatregelen vanuit een links oogpunt verdedigbaar omdat het gaat om het beschermen van de samenleving tegen dit soort figuren. Of misschien ben ik meer centrum, maar het lijkt me duidelijk dat als mensen een dreiging vormen voor de rest ze hard aangepakt mogen worden. Een van de weinige zaken waar ik totaal niet van wakker lig van een eventueel rechts kabinet.quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:39 schreef du_ke het volgende:
Vergelding cq wraak voor de nabestaanden/ slachtoffers lijkt mij nogal secundair bij het bepalen van de strafmaat. We zijn de tijd van pek en veren voorbij dacht ik.
Misschien wel interessant om te kijken of er paralellen zijn met Nederland.quote:De opkomst van rechts in Zweden
Het tolerante politieke klimaat in Zweden zou vanaf morgen weleens drastisch kunnen veranderen. Peilingen geven aan dat er voor het eerst in de geschiedenis een rechts kabinet zal worden gekozen. Ook de Zweedse Democratische Partij, die de immigratie met negentig procent wil terugbrengen, doet mee aan de verkiezingen.
Zodadelijk ook een stukje hierover in het RTL Nieuws.quote:Op zondag 19 september 2010 18:46 schreef Mike het volgende:
Vanavond in Nieuwsuur:
Misschien wel interessant om te kijken of er paralellen zijn met Nederland.
Wat mij betreft laat de VVD die AOW leeftijd lekker waaien. Dan heb je gelijk de sociale partners wat positiever gestemd en ook CDA en PVV zijn weer blij. Ik heb liever dat de VVD in zet op bezuinigingen in de zorg en de WW.quote:Op zondag 19 september 2010 23:08 schreef Toad het volgende:
De laatste formatieperikelen:
http://www.volkskrant.nl/(...)AOW-leeftijd_naar_67
Hmm ja, want door te bezuinigen in de zorg dwing je vanzelf alles behalve de toplaag van de bevolking om langer door te werken omdat ze anders hun zorg, die nodig is op die leeftijd, niet meer kunnen bekostigen. Zie hier het hart van de ware conservatief. Fuck you, got mine tot het einde aan toe.quote:Op zondag 19 september 2010 23:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat mij betreft laat de VVD die AOW leeftijd lekker waaien. Dan heb je gelijk de sociale partners wat positiever gestemd en ook CDA en PVV zijn weer blij. Ik heb liever dat de VVD in zet op bezuinigingen in de zorg en de WW.
En dat terwijl verhoging van de AOW-leeftijd een veel logischer en beter te verdedigen bezuinigingsmaatregel is die het ook nog eens de pensioenfondsen wat makkelijker maakt.quote:Op zondag 19 september 2010 23:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat mij betreft laat de VVD die AOW leeftijd lekker waaien. Dan heb je gelijk de sociale partners wat positiever gestemd en ook CDA en PVV zijn weer blij. Ik heb liever dat de VVD in zet op bezuinigingen in de zorg en de WW.
Principieel en consequent.quote:Op maandag 20 september 2010 15:28 schreef Toad het volgende:
Joris Voorhoeve heeft zijn VVD-lidmaatschap opgezegd
Ik lees het net op volkskrant.nl: Voorhoeve zegt lidmaatschap VVD op.quote:Op maandag 20 september 2010 15:28 schreef Toad het volgende:
Joris Voorhoeve heeft zijn VVD-lidmaatschap opgezegd en Henk Bleker mag vanavond in DWDD reageren op de kritiek van Wijffels.
Denk het ook. Ik denk dat Bleker wel voor onderhandelen is, maar als voorzitter moet-ie proberen naar alle geluiden te luisteren in de partij en hij zal zich dan ook niet snel 100% ergens voor uitspreken. Aan de andere kant van de tafel zal Jan Mulder zitten, dus echt een prettige avond wordt het vast niet voor 'm.quote:Op maandag 20 september 2010 15:39 schreef Toad het volgende:
Bleker wil trouwens nogal eens de indruk wekken dat samenwerken met de PVV niet zijn eerste keus is. Ik ben benieuwd hoe hij vanavond reageert, maar het zal wel hetzelfde liedje zijn.
Terecht, want zoals Pechtold ook al zei:quote:Op maandag 20 september 2010 15:31 schreef remlof het volgende:
Ik lees het net op volkskrant.nl: Voorhoeve zegt lidmaatschap VVD op.
Liberale Voorhoeve voelt zich niet meer thuis bij de conservatieve VVD.
http://www.depers.nl/binnenland/504551/Volgende-week-akkoord.htmlquote:'Goed gewerkt', volgende week akkoord
Gepubliceerd: woensdag 25 augustus 2010 19:12
Update: woensdag 25 augustus 2010 20:49
Er wordt ,,goed'' gewerkt tijdens de onderhandelingen tussen VVD, PVV en CDA over de vorming van een kabinet. Dat maakte informateur Ivo Opstelten woensdagavond duidelijk na een nieuwe gespreksronde met de onderhandelaars. Ondertussen blijft het rommelen binnen het CDA.
De onderhandelaars van VVD, PVV en CDA willen in de loop van volgende week een akkoord bereiken over het minderheidskabinet van VVD en CDA, dat gedoogd zal worden door de PVV. Op die manier kunnen het regeer- en het gedoogakkoord op zaterdag 4 september aan het CDA-congres worden voorgelegd. Dat stelden bronnen rond de formatie woensdag.
VVD-fractievoorzitter Mark Rutte (R)gaat woensdagochtend met een toeriste op de foto op het Binnenhof in Den Haag. De onderhandelingen tussen VVD, CDA en PVV onder leiding van informateur Ivo Opstelten gaan woensdag verder. ANP VALERIE KUYPERS
Opstelten
Informateur Opstelten wilde niet ingaan op vragen, wanneer naar zijn verwachting de onderhandelingen kunnen worden afgerond. ,,Zodra er iets te melden valt, hoort u van mij.'' Voorafgaand aan zijn werkzaamheden liet Opstelten weten pakweg drie weken nodig te hebben. De gesprekken tussen VVD, PVV en CDA zijn nu 2,5 week aan de gang.
De onderhandelaars Mark Rutte (VVD), Geert Wilders (PVV) en Maxime Verhagen (CDA) spraken woensdag met hun financiële secondanten opnieuw uren over de 18 miljard aan bezuinigingen die ze willen invullen. Dat bedrag zal gehaald worden, stelt een bron, maar het is wel sprokkelwerk. Een andere ingewijde spreekt van het verdelen van zoet en zuur tussen de drie partijen. Vertrouwen dat het lukt is er wel.
Ground Zero
Als er volgende week overeenstemming is, kan er op 4 september een CDA-congres worden gehouden. Die datum heeft de voorkeur om zo te voorkomen dat het congres met een kritische achterban op 11 september valt, de dag waarop Wilders een speech op Ground Zero in New York gaat houden.
Mjah, maar dat was voordat het geweten van het CDA begon te spreken via Klink.quote:Op maandag 20 september 2010 15:59 schreef Pool het volgende:
Zijn ze nou nog steeds aan het onderhandelen? Een tijdje terug hadden ze toch nog maar één week nodig?
Bericht van 25 augustus ter herinnering:
[..]
http://www.depers.nl/binnenland/504551/Volgende-week-akkoord.html
Zullen ze straks ook zo 'voortvarend' zijn?
Prima, maar ook sinds de hervatting zijn ze alweer langer bezig dan dat ze destijds nog nodig dachten te hebben.quote:Op maandag 20 september 2010 16:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah, maar dat was voordat het geweten van het CDA begon te spreken via Klink.
Hoe zie jij de bezuinigen van de WW voor je , dat is een werknemers voorziening waarvoor de werkgever gewoon maandelijks 4.2% premie voor afdraagt. Deze afdracht is al wat verminderd omdat er teveel geld in zat en de voorwaarden voor WW al een stuk strenger geworden zijn.quote:Op zondag 19 september 2010 23:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
. Ik heb liever dat de VVD in zet op bezuinigingen in de zorg en de WW.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
quote:Op maandag 20 september 2010 18:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Is het liberalisme samen met Voorhoeve uit de partij gestapt?
[ afbeelding ]
http://twitter.com/FemkeHalsema/status/25037471388Ja al lang, zie ook dit artikel in het Reformatorisch Dagblad: Geen vrije koopzondag in akkoordSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |