abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86264305

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous Leeftijd:37 BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken Regio: Hilversum Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets) Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.

jpjedi Leeftijd: 32 Regio: Hoogstraten-Belgie Fiets: Specialized allez tripple Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep Leeftijd: 20 Regio: Amsterdam en Gouda Fiets: Stevens Aspin genaamd V2 Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen. Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.

marcodej Leeftijd: 25 Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010. Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0 Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo) Regio: Utrecht, Amersfoort Licentie: B Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200 Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke Leeftijd: 23 Regio: 't Noorden Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.

ultra_ivo Leeftijd: 42 Regio: Zuid-Limburg Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200

Wombcat Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81 Regio: Utrecht Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

FJD Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg) Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105 Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg) Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod Licentie? Neen Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

Gripper Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg) Regio: Utrecht Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning) Licentie: Nee Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.

Oksel Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee Leeftijd: 26 BMI: 22.8 Regio: Groningen Fiets: Wilier Izoard Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt Leeftijd: 22 Bmi: 20 Regio: Amsterdam Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76) Regio: Nijmegen/achterhoek Fiets: Concorde camp. mirage Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel

Jakkop Leeftijd: 18 BMI: 23 Regio: United Kingdom Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg ) Regio: Den Bosch Fiets: Merida Licentie: Nee Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets

Najr Leeftijd: 20 Regio: Rotterdam Fiets: Bulls Harrier Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent Leeftijd: 16 Regio: Midden-Limburg Fiets: Trek 1.2 Licentie: (nog) niet Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen

rockin_the_lowland Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m Regio: Weert Fiets: Trek 1200 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm) Regio: Midden-Delfland (Delft) Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon Leeftijd: 21 Bmi: 20 Regio: nijmegen Fiets: koga en gazelle Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg ) Regio: Dordrecht Fiets: Trek Madone 4.5 WSD Licentie: Ja Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg ) Regio: Dordrecht Fiets: 2002 Giant OCR Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen

Mascleta Leeftijd: 21 BMI: 19 (176cm, 59kg ) Regio: Zeeland Fiets: Mardini instapfietsje. Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik Leeftijd: 26 BMI: 27 (184cm, 91kg ) Regio: Utrecht Fiets: Moser instapfietsje Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber Leeftijd: 29 BMI: 24 (190 cm, 88 kg) Regio: Groningen Fiets: Cadex (tweedehands ex-studentenfiets, binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe) Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Marurk Leeftijd: 21 BMI: 20 (183 cm, 66 kg) Regio: Zuid-Limburg Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra Licentie: - Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging.

Aardengel Leeftijd: 24 BMI: 23 (186 cm, 81kg) Regio: Noord-Holland ('t Gooi) Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd Leeftijd: 31 BMI: 20.1 (184 cm, 68kg) Regio: Zuid-Holland Fiets: Ilson Dura-Ace Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
  vrijdag 10 september 2010 @ 07:06:09 #2
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86267382
Morning!

Hmmm mijn fietsen zijn toch echt geen dames, ik misbruik ze, trap ze aan gort, maak ze stuk, en daarna ritsel ik weer een nieuwe :')

Teven fipo O-)
pi_86267879
Vrouwlief vond iets in een oude doos met zwangerschapsspullen. Perineum olie. Gisteravond en vanochtend maar eens ingemasseerd :') maar lijkt nog verlichting te geven ook.

Heerlijk, die vrouwenproducten...
pi_86268243
Fred, spaar ons de details, wil je?
pi_86268255
Gisteravond met de club WEER geen snelle groep. Dus maar 80-90% kopwerk gedaan. Ging lekker, continue 34-35 dus :)
pi_86268777
Haha! Zal het er niet meer over hebben :P Ik laat het wel weten als m'n zadel ingereden is en de pijntjes weg zijn :+
pi_86268814
Heb het idee dat m'n benen sterker worden. Om een of andere reden viel me op dat ik steeds een kransje verder naar buiten ga. Is pas iets van de afgelopen week, terwijl m'n spierpijn flink erg is in m'n bovenbenen. Inmiddels de 5e dag achtereen dat ik fiets naar kantoor, denk dat deze maand een recordmaandje wordt 8-)
pi_86269125
Nou ik wil die details wel weten, is altijd handig :)

Nou dat is een mooi record, Freddeh. Wij gaan zaterdag een kort ritje doen. In oktober moet ik toch weer gaan opbouwen naar het volgende seizoen en dan is het niet goed dat ik tot die tijd helemaal niet meer op de fiets heb gezeten.

Ik ben wel van plan om in de winter als de temperaturen redelijk zijn en er niet zoveel ijs ligt ik op de fiets naar Capelle ga. Ben die files nu al zat :r
Haters gonna hate.
pi_86269200
Nu pas? Ik was het al zat na 1 dag heen-en-weer... Achteraf ben ik wel blij dat ik binnen zit op kantoor en niet in de buitendienst, nu kan ik iedere dag fietsen en gratis douchen. Ik heb hier alles wat ik nodig heb, en de baas geeft me de mogelijkheid om te doen wat ik het liefst doe. Heerlijk :)

En ik wil weer net als afgelopen winter doen. Droog asfalt en onder 0, fietsen. Nat asfalt en boven 0, fietsen. Nat asfalt en onder 0, of sneeuw op het fietspad, OV.
pi_86269283
Ja idd dat wil ik ook zo gaan doen.

Weet je wat het is, ik kan niet altijd fietsen klinkt stom maar ik heb zoveel afspraken staan voor het trouwen op het moment dat als ik op de fiets moet gaan dan moet ik eerst naar huis, douchen en dan naar de afspraak. Nu met de auto ben ik toch nog steeds sneller omdat ik dan vaak gelijk al door kan rijden naar die locatie.

Hier op het werk hebben we ook geen douche dus als het regent of de weg super vies is dan is het lastig schoonmaken met het kouwe kraantje en een handdoekje. Dat is ook zoiets, in de winter ben je koud en dan moet ik hier nog met koud water gaan wassen. Op zich trek ik dat wel maar het is wel iets dat als je al geen zin heb om te gaan fietsen het je tegen houdt :)
Haters gonna hate.
pi_86269405
Goed punt. Is idd een erg drukke periode zo voor het trouwen. Ben nu iets meer dan 5 jaar getrouwd en begin nu pas wat tijd over te houden om te fietsen, hoewel het nu helaas 's avonds al weer te vroeg donker wordt. A.s. zaterdag zit ik helaas heel de dag in Groningen, dus fietsen wordt het niet.
Hopelijk na zaterdag wel weer wat nieuwe info over de verhuisplannen, ben benieuwd wat de aannemer zegt.
pi_86270507
zijn er nog mensen van plan om aanstaande zondag de Via Romana te gaan rijden. dit is een door een nijmeegse studentenvereniging georganiseerde toertocht. het volgt min of meer de aloude via romana richting Xanten (duitsland). onderweg worden verschillende heuveltjes aangedaan.

het was vorig jaar mijn eerste toertocht. errug goed georganiseerd en voor iedereen volop krentenbollen, repen en appels! :p

dit jaar zal het de laatste tocht voor mijn oude stalen ros zijn. :'(

heb gisteren een nieuwe fiets gekocht welke ik volgende week kan gaan ophalen! :)

*O*!

[ Bericht 0% gewijzigd door nodisch18 op 10-09-2010 10:37:44 ]
pi_86271121
Joh wat voor fiets heb je gekocht?
Haters gonna hate.
pi_86271215
@Superher0 had je nog gekeken naar de Tacx? Anders gaat ie volgende week Marktplaats op ofzo :P
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_86272757
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 09:42 schreef Freddeh het volgende:
Nu pas? Ik was het al zat na 1 dag heen-en-weer... Achteraf ben ik wel blij dat ik binnen zit op kantoor en niet in de buitendienst, nu kan ik iedere dag fietsen en gratis douchen. Ik heb hier alles wat ik nodig heb, en de baas geeft me de mogelijkheid om te doen wat ik het liefst doe. Heerlijk :)

En ik wil weer net als afgelopen winter doen. Droog asfalt en onder 0, fietsen. Nat asfalt en boven 0, fietsen. Nat asfalt en onder 0, of sneeuw op het fietspad, OV.
-> Crosser :+
pi_86272909
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:49 schreef eentwee het volgende:

[..]

-> Crosser :+
Nee, heb net SKS Raceblades getest op m'n racer. Werken op zich prima.

Wel lekker, op nat asfalt rijd ik harder dan droog :Y
Behalve in bochten uiteraard.
pi_86274241
Dilemma. :') Vanavond een feestje maar morgen wil ik eigenlijk een flinke rit (100+ km) maken met een paar man van de club.
Ben eigenlijk gewoon van plan om om 0:00 uur vanavond het voor gezien te houden bij het feest. Maar dan weet ik dat ze toch gaan zeiken (doen ze altijd als je vóór 5:00 uur 's ochtends naar huis gaat :')). Zij willen doorgaan tot vroeg in de ochtend en flink zuipen, maar daar heb ik gewoon geen zin in vanavond. Wil het liefst gewoon op tijd naar huis, en dan morgen fit op de fiets. :+ Ben benieuwd hoeveel moeite het me weer gaat kosten om uit te leggen dat ik niet nog tot vroeg in de ochtend mee ga feesten. :') Valt me op dat sommigen hier amper begrip voor hebben. Vorige keer ook gingen ze me zowat meeslepen en moest ik bijna gaan vechten om los te komen. :r
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:40:55 #18
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_86276334
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:59 schreef FJD het volgende:
@Superher0 had je nog gekeken naar de Tacx? Anders gaat ie volgende week Marktplaats op ofzo :P
Niet echt tijd gehad om mij in te lezen. Weet nog niet precies wat de mogelijkheden zijn en wat ik wil. Ene kant lijkt het mij leuk om via de computer met anderen te kunnen rijden. Ik wilde eigenlijk pas na mijn vakantie er naar gaan kijken. Begin oktober is dat, misschien wel eind oktober als ik naar de BikeMotion beurs ben geweest. Mocht je hem dan nog hebben dan graag anders zet hem maar op Marktplaats.

hoorde gisteren trouwens wat de oorzaak van de valpartij was afgelopen dinsdag. De pedaal brak af waardoor de voorste zijn fiets onder zichzelf wegtrapte (met 40 door de bocht) en toen ging de rest er over heen. Zag hem gisteren, leek wel een rariteitenkabinet. Eentje met dubbel sleutelbeen breuk, de andere met nekkraag en een groot verband om zijn hoofd. Had zijn zonnebril in de oogkas gekregen, met plastische chirugie verholpen.

Ben trouwens 16de geworden in de dinsdagavondcompetitie seizoen 2010. En dat terwijl ik ergens pas in Juni ben gaan fietsen bij ze en vanaf eind Juli elke dinsdag. Niet verkeerd dus. Volgend jaar is mijn streven de top 5 .
Superhero to the rescue!
pi_86276460
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:37 schreef Marurk het volgende:
Dilemma. :') Vanavond een feestje maar morgen wil ik eigenlijk een flinke rit (100+ km) maken met een paar man van de club.
Ben eigenlijk gewoon van plan om om 0:00 uur vanavond het voor gezien te houden bij het feest. Maar dan weet ik dat ze toch gaan zeiken (doen ze altijd als je vóór 5:00 uur 's ochtends naar huis gaat :')). Zij willen doorgaan tot vroeg in de ochtend en flink zuipen, maar daar heb ik gewoon geen zin in vanavond. Wil het liefst gewoon op tijd naar huis, en dan morgen fit op de fiets. :+ Ben benieuwd hoeveel moeite het me weer gaat kosten om uit te leggen dat ik niet nog tot vroeg in de ochtend mee ga feesten. :') Valt me op dat sommigen hier amper begrip voor hebben. Vorige keer ook gingen ze me zowat meeslepen en moest ik bijna gaan vechten om los te komen. :r
Welkom in de wereld van sport. Het enige sociale in je leven is je fiets ;)
Ik heb dat probleem ook en ik rij dan nog wedstrijden.
Haters gonna hate.
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:46:31 #20
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86276562
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:37 schreef Marurk het volgende:
Gewoon gaan zuipen, morgen fietsen kan dan prima.....met een kater valt wel te fietsen. Dit doe ik zelf ook redelijk vaak en vind het altijd weer lekker om met mn brakke kop even een frisse neus te halen
.
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:55:43 #21
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_86276880
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:46 schreef Yankee het volgende:

[..]

Gewoon gaan zuipen, morgen fietsen kan dan prima.....met een kater valt wel te fietsen. Dit doe ik zelf ook redelijk vaak en vind het altijd weer lekker om met mn brakke kop even een frisse neus te halen
Frisse neus halen is niet het probleem, het is het uit bed komen. tenminste dat is mijn ervaring. Vaak genoeg gefietst met katers maar van mij hoeft het niet meer. Kotsend sprinten (en winnen).
Superhero to the rescue!
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:59:36 #22
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86277020
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:55 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Frisse neus halen is niet het probleem, het is het uit bed komen. tenminste dat is mijn ervaring. Vaak genoeg gefietst met katers maar van mij hoeft het niet meer. Kotsend sprinten (en winnen).
:7 daar heb je inderdaad wel gelijk in
.
pi_86277821
Moet ook maar eens zorgen dat ik een flinke kater krijg. Rij ik nog eens echte recordtijden 8)7
pi_86278469
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:55 schreef Superher0 het volgende:
Omdat je over de anderen heen kotste?
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:40:48 #25
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_86278547
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:38 schreef FJD het volgende:

[..]

Omdat je over de anderen heen kotste?
Sprinten is puur tactiek, hoef je niet de sterkste voor te zijn ;)

Ooit een keer met een kater gefietst waarbij ik om de 5km moest pissen. Had het ook godsgruwelijk warm, veel water drinken. Een van de weinige keren dat ik een route niet uitgefietst had. Route ging vlak bij mij thuis langs en om eerst weer 25km naar een andere stad te fietsen en dan weer 25km naar huis, nee, dank je.
Superhero to the rescue!
pi_86279231
Zul je altijd zien.. Heb ik eindelijk mijn fiets terug van de FM :) Frame van grijs naar wit gegaan.. ( ik had geen keuze, omdat ik een 2008 frame had ).. Gaat het nu opeens onwijs hard regenen, Blegh!
pi_86280831
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:46 schreef Yankee het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben ik echt een slappeling. Denk dat ik dan echt niet mijn bed uit kan komen. :') Zeker niet om 08.00 uur ofzo. :') Nee, ik ga gewoon vroeg naar huis en dan morgen en zondag lekker fietsen! *O*
pi_86281538
Ik heb ook eens met een kater gefietst. Eens maar nooit weer.
Haters gonna hate.
pi_86281639
Ik heb ooit met 1 biertje gefietst. Nog nooit zoveel pijn gehad, mijn spieren reageerden daar als een gek op. Voor mij sindsdien geen druppel alcohol meer...
pi_86281694
Ik heb geen sportieve kater. Mijne is meer zo'n vensterbank kater die dan alleen maar in de zon wil liggen en ranzig eten wil later op de dag...
Alcohol en sport zijn niet verenigbaar (in ieder geval niet op hoger niveau), je prestaties en conditie gaan daar echt van teruglopen. Daarnaast is sporten mét alcohol niet zo best voor het hart (dunner bloed geeft niet genoeg tegendruk bij het pompen)
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:18:57 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_86282156
Hmm, wilde eigenlijk vanavond fietsen... Maar het is echt weer boutweer vanavond

Morgen komt het er ook al niet van om te wielrennen, dus dan maar hopen dat het zondag ook mooi weer is
pi_86282846
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:44 schreef Marurk het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben ik echt een slappeling. Denk dat ik dan echt niet mijn bed uit kan komen. :') Zeker niet om 08.00 uur ofzo. :') Nee, ik ga gewoon vroeg naar huis en dan morgen en zondag lekker fietsen! *O*
Kun je zondag niet gewoon wat later gaan fietsen? Als je niet al te veel zuipt en wat langer slaapt hoef je geen concessies te doen.
pi_86282919
Zometeen nog een uurtje en dan zit mijn fietsweek erop. Maandag weer verder. Eindelijk de kans om vanavond m'n Brooks te gaan behandelen, kwam ik gisteren ook al niet meer aan toe.
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:25:41 #34
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_86284515
Heb m'n spullen voor de Dam tot Dam binnen...Nr 152 zal aan mijn stuur hangen! Wist dat ik vroeg was ingeschreven, maar zo'n laag nummer op een tocht waar 5000 man meedoen is wel cool...elke 40 km een verzorgingspost zo te zien volgens de routebeschrijving...mooie afsluiting van het seizoen. Alleen heb ik de laatste tijd wel vaak in de sporstschool gespind etc maar geen lange stukken gereden...dus kan zijn dat ik de 20ste ook over m;n perineum ga klagen...maar ik zal geen foto's doen, wees niet bang :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_86286615
Ik probeer de 19e een andere tocht te rijden, de Brussels Crazy Tour. Een ritje van 200km van Tournai naar Brussel en terug. Net op de dag dat het hele Brusselse Gewest autovrij is. De route voert dus dwars door de stad.
pi_86287537
Zo, heb mijn benen geschoren. :@ :@ :D :') *O*
Lol.
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:44:40 #37
153506 Captain_Fabulous
pi_86289370
Ik heb eigenlik te weinig kilometers in de benen om de langste afstand te doen voor m'n plezier...maar vind het wel belangrijk om het te doen. Door m'n nieuwe baan en hooikoorts had ik te weinig tijd en domweg lucht om veel te fietsen, maar ga wel trouw naar de sportschool. Dus ik ben zeker sterker dan eerst...we zullen het wel zien.
Ook speelt mee dat je volgens mij in een uurtje in de sportschool meer calorieen verbrand dan op de fiets, en fietsen met 115 kilo...is gewoon niet optimaal. Ik merk het steeds meer, dus ik focus me nu vooral op afvallen. Wat met een sukerverslaving niet echt leuk is :N maar m'n broeken gaan weer iets ruimer zitten, dus gram voor gram gaan we de goede kant op...
pi_86289638
Ik heb speling ofzo op m'n voorwiel, bij het klimmen hoor ik gekraak ofzo. Met een ander wiel heb ik dat niet. Tot nu toe niet echt geluk met m'n Zonda's..
pi_86289699
Ik moet ook nodig weer caloriën gaan tellen, want ik zit iets té stabiel op 90kg. Dus dat moet komende week maar weer, morgen eerst nog een verjaardag.

En behalve dat staat er weer een walnoten/rozijnenbrood te pruttelen in de broodbakmachine... Jullie moesten eens weten hoe lekker het is om daar een plak van te nemen als je thuis komt van een rit :9
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:57:05 #40
153506 Captain_Fabulous
pi_86289804
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:53 schreef Freddeh het volgende:
Jullie moesten eens weten hoe lekker het is om daar een plak van te nemen als je thuis komt van een rit :9
Heb jij ook een bak-zwakheid? Ik ben veel te goed met taarten bakken voor m'n lijn....zal de eerste fietsmeet een proeve mee nemen...ben ook erg leuk met kwarktaart :Y)
En nee Oksel, morgen niet, heb de hele week in bed gelegen met griep, ik ga nou NIET bakken ! Wil wel als een bikkel naar Wierden rijden morgen, maar ik blijf zeer alcoholvrij en ga thuis slapen...
pi_86289814
Meer eten.. maar wel de juiste dingen :) En geen alcohol. That's it. Ofzo.
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:59:19 #42
153506 Captain_Fabulous
pi_86289906
Leg morgen maar eens je dieet uit...ik zal goed opletten. Tenzij ik te veel afgeleid wordt door de BBQ O-)
pi_86290274
C_F, ik ga zondagochtend trouwens wel fietsen.. :) Maar ik vermoed dat de groep wat te snel voor je is, helaas. Fietsen in groepje van 10 man (oude taaie knakkers) 90km met 33-35 op de teller, continue. De laatste 5-10km gaat het tempo altijd wat omhoog naar 40.
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:17:21 #44
153506 Captain_Fabulous
pi_86290567
weet wel zeker dat ik dat niet ga volgen knul, ik vermijd ouwe taaien voorlopig nog effe...al dat nadenken over vakantiefietsen heeft me wel iets duidelijk gemaakt. In vergelijking met haast alle groepen, rij ik pemanent rond met bagage voor een trektocht om de wereld...en dat merk je in de snelheid. Maar ik ben cool met dat...ik blijf gewoon afvallen totdat de dag dat mensen zitten te kermen in m'n achterwiel.
pi_86290763
Het is niet echt een bak-zwakheid die ik heb. Maar ik weet wel heel goed waar mijn lichaam om vraagt als het om voeding gaat. En dat is met name die walnoten/rozijnenbroden van me. Blijkt die broodbakmachine toch geen miskoop te zijn geweest ;)

Ik wil inmiddels al 2 weken een bananenbrood bakken, maar dat komt er ook telkens niet van omdat de bananen op zijn voor ze overrijp zijn :')
pi_86291855
bananenbrood is echt lekker *O*

/kaasplankje (ik zit op mn babes account)

btw ik zal volgend seizoen eens moeten gaan kijken naar een nieuw koersfietsje denk ik. Na 12 jaren trouwe dienst begint mn stalen ros toch een beetje gedateerd te raken. Bovendien heb ik aan die fiets alles al minstens 1x vervangen met uitzondering van het frame, de vork, de remhoeven en het crankstel. Ik zag vd week met schoonmaken dat er roest door de lak komt aan de onderzijde van de bovenbuis. Nu kan ik m wel voor de 4e keer laten moffelen en weer een fortuin uitgeven aan nieuwe onderdelen, maar misschien is het onderhand beter dit in een nieuw karretje te investeren. :P
pi_86291995
Toch nog even een klein uurtje gefietst :) Mijn " Witte dame " is nu wel wat smerig, maar ach dat maken we wel weer schoon.
pi_86292048
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:52 schreef Oksel het volgende:
Ik heb speling ofzo op m'n voorwiel, bij het klimmen hoor ik gekraak ofzo. Met een ander wiel heb ik dat niet. Tot nu toe niet echt geluk met m'n Zonda's..
Probeer eens andere snelspanners..? of vet de padden in en/of zet ze wat strakker. Speling in de lagers kun je daarnaast heel makkelijk bijstellen bij Zonda's.
pi_86293893
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:45 schreef Leintjeuh het volgende:
bananenbrood is echt lekker *O*

/kaasplankje (ik zit op mn babes account)

btw ik zal volgend seizoen eens moeten gaan kijken naar een nieuw koersfietsje denk ik. Na 12 jaren trouwe dienst begint mn stalen ros toch een beetje gedateerd te raken. Bovendien heb ik aan die fiets alles al minstens 1x vervangen met uitzondering van het frame, de vork, de remhoeven en het crankstel. Ik zag vd week met schoonmaken dat er roest door de lak komt aan de onderzijde van de bovenbuis. Nu kan ik m wel voor de 4e keer laten moffelen en weer een fortuin uitgeven aan nieuwe onderdelen, maar misschien is het onderhand beter dit in een nieuw karretje te investeren. :P
12 jaar is voor een stalen frame pas halverwege. Als je echt al lang aan deze fiets gewend bent zou ik 'm gewoon een goede opfrisbeurt geven. Een beetje gedateerde onderdelen (zo 3-5 jaar oud) zijn voor een prikkie te koop, een fortuin uitgeven is echt niet nodig.
En staal blijft gewoon lekker rijden.
pi_86298916
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:50 schreef eentwee het volgende:

[..]

Probeer eens andere snelspanners..? of vet de padden in en/of zet ze wat strakker. Speling in de lagers kun je daarnaast heel makkelijk bijstellen bij Zonda's.
Ze moeten wat strakker denk ik ofzo. Fixed m'n mannetje wel.

AskBrad zie ik hier trouwens ook nooit meer.
pi_86300338
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Hoezo eruit halen...inlijsten en aan de muur hangen dat shirt...met een Samurai zwaard ernaast. Met een beetje geluk heb je daarmee je schoonmoeder gelijk gedresseerd :P
Opzich heel tof hoor, maar 't betreft m'n uberaerodynamische en voor 'n student iets te dure om te vervangen, snelpak.
Normaal train ik er niet in, maar al m'n andere kleren zaten in de was.

Yankee z'n vriendinnetje is trouwens clubkampioen geworden!
  zaterdag 11 september 2010 @ 09:18:54 #52
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86306213
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:24 schreef ultra_ivo het volgende:

12 jaar is voor een stalen frame pas halverwege. Als je echt al lang aan deze fiets gewend bent zou ik 'm gewoon een goede opfrisbeurt geven. Een beetje gedateerde onderdelen (zo 3-5 jaar oud) zijn voor een prikkie te koop, een fortuin uitgeven is echt niet nodig.
En staal blijft gewoon lekker rijden.
Hmmm misschien geen gek idee en dat ik 't frame nog even houd. Daar ben ik idd wel aardig mee vergroeit. Het is een Gazelle Démax en dat ding is niet kapot te krijgen. Ik heb er 2x La Marmotte mee gereden, nog over het oude parcours met de Col de la Croix de Fer ipv de Glandon.
Er zit nog een 9 speed groep op en die heeft 't altijd lekker gedaan.

Maja ik rijd met Campa Chorus/Record en spare parts zijn altijd duur. Nu kan je wel 2e hands aanschaffen op marktplaats maar dat is niet zo handig in mijn geval aangezien fietskosten fiscaal aftrekbaar zijn. Ik kan het beter nieuw kopen.

Wellicht dat ik in het vorjaar een nieuwe Record groep haal (mss een afgeprijsde 2010 groep ofzo)en deze op mijn oude frame monteer.
Het moet wel een Record groep zijn ivm met de zwarte remhoeven, die vind ik zo mooi :@ Ik kan ook wel een 105 black nemen maar dan moet ik ook al mn wieltjes wegdoen.
  zaterdag 11 september 2010 @ 09:20:13 #53
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86306226
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 23:51 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Opzich heel tof hoor, maar 't betreft m'n uberaerodynamische en voor 'n student iets te dure om te vervangen, snelpak.
Normaal train ik er niet in, maar al m'n andere kleren zaten in de was.

Dat is wel leuk! ^O^
pi_86307587
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 09:18 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hmmm misschien geen gek idee en dat ik 't frame nog even houd. Daar ben ik idd wel aardig mee vergroeit. Het is een Gazelle Démax en dat ding is niet kapot te krijgen. Ik heb er 2x La Marmotte mee gereden, nog over het oude parcours met de Col de la Croix de Fer ipv de Glandon.
Er zit nog een 9 speed groep op en die heeft 't altijd lekker gedaan.

Maja ik rijd met Campa Chorus/Record en spare parts zijn altijd duur. Nu kan je wel 2e hands aanschaffen op marktplaats maar dat is niet zo handig in mijn geval aangezien fietskosten fiscaal aftrekbaar zijn. Ik kan het beter nieuw kopen.

Wellicht dat ik in het vorjaar een nieuwe Record groep haal (mss een afgeprijsde 2010 groep ofzo)en deze op mijn oude frame monteer.
Het moet wel een Record groep zijn ivm met de zwarte remhoeven, die vind ik zo mooi :@ Ik kan ook wel een 105 black nemen maar dan moet ik ook al mn wieltjes wegdoen.
9-vits wordt inderdaad langzaam wat lastiger. Voor mij trouwens wel de ideale variant, ik ben er dus een privé voorraad aan onderdelen van aan aan het leggen. Campa is mischien qua onderdelen wat duurder, je verslijt wel een stuk minder tandwielen dan bij Shimano. De vraag is natuurlijk of je echt wel bespaart als je nieuw koopt en aftrekt vs via Ebay NOS spullen kopen tegen een veel lagere prijs (en mss kun je Ebay aankopen ook wel aftrekken).
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:26:42 #55
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86311188
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 23:51 schreef Tommeke het volgende:

Heeft ze mooi gedaan ^O^

Overigens, ik was net even mijn fiets aan het inspecteren....kom ik dit tegen:

Mijn 53 heeft besloten een 52 te worden ):O
.
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:32:14 #56
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86311334
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 11:03 schreef ultra_ivo het volgende:

9-vits wordt inderdaad langzaam wat lastiger. Voor mij trouwens wel de ideale variant, ik ben er dus een privé voorraad aan onderdelen van aan aan het leggen. Campa is mischien qua onderdelen wat duurder, je verslijt wel een stuk minder tandwielen dan bij Shimano. De vraag is natuurlijk of je echt wel bespaart als je nieuw koopt en aftrekt vs via Ebay NOS spullen kopen tegen een veel lagere prijs (en mss kun je Ebay aankopen ook wel aftrekken).
Ach ja, je zal mss wel iets goedkoper uit zijn maar dat maakt me niet zo heel veel uit. Ik vind ´t zeker met vervangingsonderdelen wel fijn om nieuw aan te schaffen ipv 2e hands, en ´t mag ook best wat kosten uiteindelijk. En op een gegeven moment wil je toch graag wat nieuws onder je kont, althans ik dan. :P

Misschien eerst een nieuwe groep volgend seizoen, en dan over 1/2 jaar een nieuw kader. Ik zat laatst op de site van Duell te koekeloeren en vind die frames toch wel ontzettend mooi. _O_
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:38:05 #57
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86311486
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 13:26 schreef Yankee het volgende:

Heeft ze mooi gedaan ^O^

Overigens, ik was net even mijn fiets aan het inspecteren....kom ik dit tegen:

[ link | afbeelding ]

Mijn 53 heeft besloten een 52 te worden ):O
tijd voor een nieuwe :') proficiat met je vriendin, is dat per categorie?
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:42:57 #58
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86311647
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 13:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

tijd voor een nieuwe :') proficiat met je vriendin, is dat per categorie?
Net nieuwe + ketting besteld.

Omdat er op dit moment bijna geen dames zijn bij de club met een licentie reden ze gisteren allemaal in dezelfde categorie.
.
pi_86315644
Ik ga deze winter toch maar aan de Tacx denk ik. De investering in een mountainbike vind ik too much en hardlopen is kut.

Kwam ter sprake bij mijn FM en zijn broertje/medewerker winkel had nog een Satori (duurste model) staan waar hij niets mee deed. Kon hem voor 100,- overnemen (normaal ca. 250,-) aangezien hij hem voor inkoopprijs heeft kunnen krijgen. Nog een goepkoop wieltje en goedkope cassette scoren en dan kan ik er tegenaan. En als het niks is kan ik de boel toch weer op MP zetten.

[ Bericht 3% gewijzigd door marcodej op 11-09-2010 16:19:59 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_86318027
Net terug van een heerlijk middagje fietsen in het Zuid-Limburgse heuvelland. Daar werd ook Boogie's Extreme gereden, en wij konden lekker meeprofiteren van de verkeersleiders die het verkeer tegenhielden. :+ Aantal goede klimmetjes gedaan: Camerig, Drielandenpunt, Kruisberg, Eyserbosweg, en jawel, zelfs de Keutenberg (22%) [voor het eerst in m'n leven]! :D Was samen met m'n fietsgenoten een van de weinigen die niet afstapte... een groot deel van de Boogie's Extreme-wielrenners die deze beklimming deden stapte af. :') Wij waren op het steilste stuk zowat de enigen die nog fietsten. En ook bij de Eyserbosweg moest een deel afstappen. Bovenaan zei iemand nog: "Dit is gewoon geen fietsen meer, dit is kijken of je het haalt of niet." :') En zo moeilijk vond ik het dus niet. Kwam goed boven, en ging iedereen voorbij. :D
pi_86322932
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 13:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ach ja, je zal mss wel iets goedkoper uit zijn maar dat maakt me niet zo heel veel uit. Ik vind ´t zeker met vervangingsonderdelen wel fijn om nieuw aan te schaffen ipv 2e hands, en ´t mag ook best wat kosten uiteindelijk. En op een gegeven moment wil je toch graag wat nieuws onder je kont, althans ik dan. :P

Misschien eerst een nieuwe groep volgend seizoen, en dan over 1/2 jaar een nieuw kader. Ik zat laatst op de site van Duell te koekeloeren en vind die frames toch wel ontzettend mooi. _O_
NOS is trouwens New Old Stock, oude voorraad maar nog nooit gebruikt. Regelmatig staan er op Ebay zulke spullen.
Een nieuwe groep kun je natuurlijk later overhevelen op een nieuw kader. Ik zou als ik jou was ook eens kijken bij een aantal Britse maatbouwers. Die zijn vaak goedkoper dan Nederlandse maatbouwers en hebben een heel bepaalde stijl (ook weer per maatbouwer verschillend). Kijk maar eens bij Bob Jackson, Mercian, Dave Yates en een aantal anderen. Ik heb sinds 3 jaar een randonneur van Bob Jackson, puik spul.
pi_86323171
Vandaag een lekker rondje door de Selfkant gefietst. Heen over Wassenberg, dan een ommetje over Geilenkirchen en Eys. Zo uitkienen dat ik net na het donker thuis ben, pas in Margraten moest het licht erop. Heerlijk gereden op m'n Koga uit '87.
pi_86334961
Zo, daar was ik weer. Zadelpijntjes trekken al heel snel weg inmiddels, hoewel ik gisteren dus niet heb kunnen fietsen.
Beetje mistroostig als ik nu naar buiten kijk. Grote druppels regen druipen langs het raam. Benieuwd wat er van de komende week wordt, ik vermoed veel regen :{
pi_86335042
Heb best wel last van m'n benen na al die beklimmingen van gister. :P :o Maar het ziet er nog redelijk uit hier (bewolkt) en ik verwacht de regen pas in de (na)middag, dus misschien dat ik toch nog een rondje kan gaan doen.
pi_86335836
Het ziet er niet echt goed uit, dus denk ik dat ik maar pas vandaag. :'( De weg is toch wel nat, en vanmiddag om 14:00 uur gaat er flink wat uit de lucht vallen. K*Tweer altijd in dit land. :r
pi_86336117
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:16 schreef Marurk het volgende:
Het ziet er niet echt goed uit, dus denk ik dat ik maar pas vandaag. :'( De weg is toch wel nat, en vanmiddag om 14:00 uur gaat er flink wat uit de lucht vallen. K*Tweer altijd in dit land. :r
Afgelopen zomer zat jij zeker in het buitenland?
pi_86336289
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:35 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Afgelopen zomer zat jij zeker in het buitenland?
:D
Eind augustus hadden we ook een dikke week somberheid en regen hoor. :P
pi_86337993
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:45 schreef Marurk het volgende:

[..]

:D
Eind augustus hadden we ook een dikke week somberheid en regen hoor. :P
Heel augustus volgens mij.
pi_86339167
Alleen juni/juli was erg goed maar toen heb ik vier weken praktisch niet kunnen fietsen door middag/avond-diensten :')
  zondag 12 september 2010 @ 14:06:07 #70
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86341765
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:16 schreef Marurk het volgende:
Daar zit je dan met je geschoren benen :')
  zondag 12 september 2010 @ 14:11:57 #71
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86341967
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:06 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

:D ........maar het is inderdaad kutweer inmiddels -O-
.
  zondag 12 september 2010 @ 14:12:37 #72
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86341992
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:38 schreef Marurk het volgende:
Net terug van een heerlijk middagje fietsen in het Zuid-Limburgse heuvelland. Daar werd ook Boogie's Extreme gereden, en wij konden lekker meeprofiteren van de verkeersleiders die het verkeer tegenhielden. :+ Aantal goede klimmetjes gedaan: Camerig, Drielandenpunt, Kruisberg, Eyserbosweg, en jawel, zelfs de Keutenberg (22%) [voor het eerst in m'n leven]! :D Was samen met m'n fietsgenoten een van de weinigen die niet afstapte... een groot deel van de Boogie's Extreme-wielrenners die deze beklimming deden stapte af. :') Wij waren op het steilste stuk zowat de enigen die nog fietsten. En ook bij de Eyserbosweg moest een deel afstappen. Bovenaan zei iemand nog: "Dit is gewoon geen fietsen meer, dit is kijken of je het haalt of niet." :') En zo moeilijk vond ik het dus niet. Kwam goed boven, en ging iedereen voorbij. :D
goed gedaan dan ^O^ wat is je kleinste verzet?
pi_86342535
Ik denk dat ik dalijk toch even een uurtje tussen de regenbuien door ga fietsen....
  zondag 12 september 2010 @ 14:29:00 #74
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86342631
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:46 schreef ultra_ivo het volgende:

NOS is trouwens New Old Stock, oude voorraad maar nog nooit gebruikt. Regelmatig staan er op Ebay zulke spullen.
Een nieuwe groep kun je natuurlijk later overhevelen op een nieuw kader. Ik zou als ik jou was ook eens kijken bij een aantal Britse maatbouwers. Die zijn vaak goedkoper dan Nederlandse maatbouwers en hebben een heel bepaalde stijl (ook weer per maatbouwer verschillend). Kijk maar eens bij Bob Jackson, Mercian, Dave Yates en een aantal anderen. Ik heb sinds 3 jaar een randonneur van Bob Jackson, puik spul.
Jajaja ik heb eens zitten googelen en dat is wel apart idd, zo ken ik ook vaag iemand die helemaal lyrisch is van Roberts :P Moet zeggen dat 't niet echt mijn ding is die britse frames. Ik ben toch meer van de gelikte Italiaanse stilo geloof ik. Pegoretti vind ik ook erg mooi en Vanilla Bicycles Portland; tja veel mooier dan dat wordt 't niet als je 't mij vraagt.

http://vanillabicycles.com/frames/road/1/

btw,
Waarom heb je liever 9vits ipv 11 Ivo? Prijstechnisch of meer vanwege de robuustheid?
pi_86342870
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Jajaja ik heb eens zitten googelen en dat is wel apart idd, zo ken ik ook vaag iemand die helemaal lyrisch is van Roberts :P Moet zeggen dat 't niet echt mijn ding is die britse frames. Ik ben toch meer van de gelikte Italiaanse stilo geloof ik. Pegoretti vind ik ook erg mooi en Vanilla Bicycles Portland; tja veel mooier dan dat wordt 't niet als je 't mij vraagt.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

http://vanillabicycles.com/frames/road/1/

btw,
Waarom heb je liever 9vits ipv 11 Ivo? Prijstechnisch of meer vanwege de robuustheid?
Tomassini dan? In Aken zit een handelaar die die op maar kan laten leveren (wel een lange wachttijd). Chas Roberts is ook een goede, nogal wat van m'n Britse clubgenoten rijden met een Roberts.
Ik merkte bij het overgaan van 8 op 9 vits dat het voor mij weinig extra voordeel opleverde. Met elke versnelling erbij wordt het verslijt groter evenals de kwetsbaarheid. Waar het optimum ligt is voor iedereen verschillend, voor mij is dat bij 9-vits. Zeker omdat er nogal wat robuuste naven voor 8/9 vits Shimano en 9/10 vits Campa te vinden zijn. Standaardiseer ik alles op 9-vits dan kan ik prima wisselen met onderdelen.
pi_86344674
Net terug van Gerrie Kneteman Classic. Vanochtend vroeg, ondanks een hele fikse verkoudheid, begonnen vanuit het Olympisch Stadion. Ontzettend leuke tocht, ondanks wat regen onderweg. Voor mij deels onbekend terrein (alleen bij Ter Aar fiets ik soms nog) en met Korte Kneet Kliml.

Helaas wel een lekke band, maar met behulpzame mensen uit Bloemendaal de nieuwe band weer goed opgepompt. Uiteindelijk 110 kilometer met een gemiddelde van 27.1, wat toch best lekker is :) Zomerseizoen zit er nu echt op. Ik ga mijn hardloopschoenen weer actiever gebruiken en in oktober gaan toch ook de meeste schaatsbanen weer open :)
pi_86346324
In het westen is het heerlijk vanmiddag. Nog lekker een rondje kunnen trappen met een zadel die halverwege een centimeter of vier naar beneden zakte... Dat fietst a-relaxed... :')
pi_86349840
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:06 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

_O- _O- lol :D

quote:
Op zondag 12 september 2010 14:12 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

goed gedaan dan ^O^ wat is je kleinste verzet?
30:25 :@ :@
  zondag 12 september 2010 @ 18:15:40 #79
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86350269
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:35 schreef ultra_ivo het volgende:

Tomassini dan? In Aken zit een handelaar die die op maar kan laten leveren (wel een lange wachttijd). Chas Roberts is ook een goede, nogal wat van m'n Britse clubgenoten rijden met een Roberts.
Ik merkte bij het overgaan van 8 op 9 vits dat het voor mij weinig extra voordeel opleverde. Met elke versnelling erbij wordt het verslijt groter evenals de kwetsbaarheid. Waar het optimum ligt is voor iedereen verschillend, voor mij is dat bij 9-vits. Zeker omdat er nogal wat robuuste naven voor 8/9 vits Shimano en 9/10 vits Campa te vinden zijn. Standaardiseer ik alles op 9-vits dan kan ik prima wisselen met onderdelen.
Tomassini! ^O^ dan vooral de Tecno erg mooi om te zien met die bewerkte lugs, al vraag ik me af of de rij eigenschappen met die Columbus memo niet iets minder zijn dan de oversized Deda buizenset. :P
Misschien is het ook gewoon ruis, ik rijd nu met Reynolds 531 en dat is prima, ligt als een huis in de bochten.
Ach ja, ik heb nog minstens een jaar om na te denken over een nieuw kader :z
  zondag 12 september 2010 @ 18:24:15 #80
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86350597
Ik zag een paar jaar terug in overschie bij een fietsenmaker een Gios Compact Pro (staal en ook met de mooie lugs) in de etalage staan, oud demo model, mijn maat en met een veloce groep en een setje campa wielen slechts 1250.- compleet! Ik reed er iedere dag langs voor werk gedurende 2 jaar en ik keek er vaak naar maar had niet zoveel geld op dat moment. Nu was ik er laatst weer en hij is natuurlijk verkocht :(

Nog steeds een soort spijt van dat ik dat ding niet heb gekocht 8)7
  zondag 12 september 2010 @ 20:22:03 #82
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86355286
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:19 schreef Marurk het volgende:
Dit topic :') :

[TK] Zo goed als nieuwe racefiets
Zag hem gisteren, reactie die ik toen heb geplaatst was vanochtend ineens verwijderd ):O
.
pi_86355923
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:22 schreef Yankee het volgende:

[..]

Zag hem gisteren, reactie die ik toen heb geplaatst was vanochtend ineens verwijderd ):O
Whehe. :') Ja, die gast weet zelf niet waar ie 't over heeft. Toen iemand vroeg of het een triple is, wist ie niet wat dat was. :') En van afmontagegroepen heeft hij ook geen verstand. En dan wel per se een hoog bedrag ervoor willen hebben. :D
  zondag 12 september 2010 @ 20:36:50 #84
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86356005
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:35 schreef Marurk het volgende:

[..]

Whehe. :') Ja, die gast weet zelf niet waar ie 't over heeft. Toen iemand vroeg of het een triple is, wist ie niet wat dat was. :') En van afmontagegroepen heeft hij ook geen verstand. En dan wel per se een hoog bedrag ervoor willen hebben. :D
inderdaad, gast heeft die fiets zelf waarschijnlijk voor veel te veel gekocht _O-
.
  zondag 12 september 2010 @ 20:59:20 #85
11102 knep
Mountainfreak
pi_86357178
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:38 schreef Marurk het volgende:
Probeer jij de Keutenberg maar eens op te rijden met 150+ km in je benen en meer dan 2000 hoogtemeters (3000+ voor de 220 km route) :).
pi_86360007
Voor morgen ziet het weer er hier in het westen wel weer aardig uit. 18C bij windkrachtje 3. Hopen dat ik morgen niet weer lek rijd, was afgelopen week ook al 2x raak. Maar heb wel weer 2 binnenbandjes op reserve nu ^O^
  zondag 12 september 2010 @ 21:54:19 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86360685
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:44 schreef Freddeh het volgende:
Voor morgen ziet het weer er hier in het westen wel weer aardig uit. 18C bij windkrachtje 3. Hopen dat ik morgen niet weer lek rijd, was afgelopen week ook al 2x raak. Maar heb wel weer 2 binnenbandjes op reserve nu ^O^
Ik lees anders net dat de wind in de middag aantrekt naar 5-6 Beaufort :P kan je lekker trainen ~O>
pi_86365069
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zag een paar jaar terug in overschie bij een fietsenmaker een Gios Compact Pro (staal en ook met de mooie lugs) in de etalage staan, oud demo model, mijn maat en met een veloce groep en een setje campa wielen slechts 1250.- compleet! Ik reed er iedere dag langs voor werk gedurende 2 jaar en ik keek er vaak naar maar had niet zoveel geld op dat moment. Nu was ik er laatst weer en hij is natuurlijk verkocht :(

Nog steeds een soort spijt van dat ik dat ding niet heb gekocht 8)7
Gios is natuurlijk helemaal klassiek super. Ik zie er af en toe eentje voorbijschuiven op de fora (en op de beurs in Neerkant). Meestal voor schandalig veel geld.
Als je een keertje in Limburg aan het fietsen bent kun je dan ff de grens over wippen naar Aken, moet je bij Uta van de fietsenhandel Sausewind (Südstrasse) voorbijrijden, die is Tomassini handelaar en rijdt er zelf ook eentje (in een kleine maat).
pi_86371395
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik lees anders net dat de wind in de middag aantrekt naar 5-6 Beaufort :P kan je lekker trainen ~O>
Ik lees nog steeds de verwachting hier van max 3 Bft. Maar dan nog, 5-6 is nog te doen hoor. Windkrachtje 7 wordt al aardig minder ;)
pi_86372394
Blauwe lucht hier. Jammer dat ik echt mega-druk ben. Gisteren nog wel 76km gefietst, met 4 anderen, dus veel kopwerk. Duitsland in, heuvelachtig. Ik had het ZWAAR.
pi_86372586
Yankee, gefeliciteerd met de prestaties van je vriendin. Erg goed!
Haters gonna hate.
  maandag 13 september 2010 @ 10:05:14 #92
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_86374099
Feli Yankee *O*
pi_86374769
Ik had gister het NK Tijdrijden, nouja, de open klasse. M'n doel was van te voren eigenlijk top 5, en met top 10 zou ik ook nog blij zijn. Maar nadat ik woensdag op m'n bek was gegaan en de drie dagen daarna bijna 30 uur gewerkt had wist ik dat ik m'n doelen maar bij moest gaan stellen :')

't Rondje was best lastig, een beetje glooiend en ik had 't ook niet goed verkend. Ik startte ook op m'n binnenblad, helemaal vergeten om 'm op 't buitenblad te leggen :')
Opzich kon ik wel met 'n hoge hartslag rond blijven rijden en liepen de bochten ook goed, maar ik miste gewoon net 'n beetje de kracht en explosiviteit om goed hard te kunnen rijden. M'n tijd viel ook een beetje tegen en ik ben uiteindelijk 12e geworden. Toch zat ik vrij dicht achter een paar namen die normaal verder voor me staan, dus misschien heb ik 't nog niet eens zo heel slecht gedaan. Gelukkig wisten de dames wel (weer) bekers mee naar huis te nemen!

Maar goed, de tijdritfiets kan worden opgeborgen dit jaar, tijd om te gaan crossen! :D
pi_86381767
Vanavond voor het eerst in jaren zwemtraining. Met fietsen train je niet alles en ik wil toch in shape blijven. Het is ook goed voor de buik en rugspieren.

Als het nu eens droog blijft kan ik weer eens met de fiets naar het werk. Lampen heb ik inmiddels :D
Haters gonna hate.
pi_86383278
Ik overweeg serieus een extra set beenwarmers omdat die beter bij m'n broek zou passen :@ Misschien toch maar niet zo zeuren :+
pi_86384979
Zeuren waarover? Beenwarmers moeten wel bijpassend zijn :D
Haters gonna hate.
  maandag 13 september 2010 @ 17:14:52 #97
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86387768
quote:
Op maandag 13 september 2010 08:54 schreef CyclingGirl het volgende:
Yankee, gefeliciteerd met de prestaties van je vriendin. Erg goed!
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:05 schreef ursel het volgende:
Feli Yankee *O*
Bedankt! Bij de open klasse gisteren bij het NK tijdrijden heeft ze ook gewonnen. Dus het gaat wel lekker voor haar.
.
pi_86388079
Hoppakee, weer 50km bovenop m'n totaal gegooid vandaag. M'n Brooks begint inmiddels wat te wennen, maar kraakt alsof ie gaat breken. Is uiteraard m'n zadelpen of zadelrailklem. Vanavond dus even met de pot montagepasta de zitinstallatie even nalopen, en dan morgen eens kijken wat dat oplevert.

M'n zadel voelde dus vandaag al stukken minder hard aan, met name door lichamelijke behandeling (voor details PM, kan Oksel niet tegen namelijk ;)) en het voor het eerst behandelen van mijn zadel met olie natuurlijk.
pi_86392667
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:59 schreef knep het volgende:

[..]

Probeer jij de Keutenberg maar eens op te rijden met 150+ km in je benen en meer dan 2000 hoogtemeters (3000+ voor de 220 km route) :).
Toen ik de Keutenberg opging, had ik ong 100 km in de benen, en had ik al best een aantal redelijke beklimmingen gedaan, dus zo heel slecht vind ik 't nog niet van me. :P
pi_86392755
Net terug van een hele dag uni + avondeten, dus fietsen zit er niet meer in vandaag (en dat terwijl het de hele dag droog is geweest :'(). Morgen gaat het volgens mij de hele dag regenen, dus van mijn avondtraining zal ook wel niet veel terecht komen.
pi_86393836
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:39 schreef Marurk het volgende:
Net terug van een hele dag uni + avondeten, dus fietsen zit er niet meer in vandaag (en dat terwijl het de hele dag droog is geweest :'(). Morgen gaat het volgens mij de hele dag regenen, dus van mijn avondtraining zal ook wel niet veel terecht komen.
Zit je op uni Maastricht? Die hebben toch een eigen wielren- en mtb-team he?
pi_86394117
Net een lap met wasbenzine langs mijn fiets gehaald, oogt nu in ieder geval weer wat schoner. Ook mijn velgjes even schoongelapt, en de ketting schoongemaakt en opnieuw gesmeerd. Hij glimt zowaar weer een beetje :)

Binnenkort toch even een nieuw stuurlintje erop gooien, dan kan ik mijn cockpit een beetje herinrichten :)
pi_86395675
Man man man wat een beetje slaap al niet kan doen voor je lichaam. Zaterdag was ik niet vooruit te branden en reed ik iets van 27 int uur op 70km, na twee dagen +10u slaap rijd ik vandaag m'n hoogste gemiddelde op een rondje iig sinds ik met GPS rijdt; ruim 31 int uur over 82km. Ging echt soepel *O*

Wel jammer dat de lichtjes weer aan moesten en dat uitgerekend deze keer ook de eerste keer is dat iemand me er op pure snelheid af heeft gereden :')
pi_86397455
Mensen, eenvoudige vraag, wat is jullie rusthartslag?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_86397545
Om en nabij 65.
  maandag 13 september 2010 @ 21:16:42 #106
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86397591
geen idee eigenlijk
.
  maandag 13 september 2010 @ 21:21:45 #107
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86397896
45 ong meestal, max 190
pi_86399856
Ik maak me soms een beetje zorgen omdat mijn hartslag in 3 maanden 2-3 keer per week 2-3 uur fietsen omlaag is gegaan van 60-64 naar zo rond de 50 nu. Zeker omdat ik me soms best moe voel. Mijn conditie is bovendien helemaal niet uitermate goed. Aan de andere kant: tijdens het fietsen heb ik nergens last van. :)
  maandag 13 september 2010 @ 22:24:10 #109
308981 Narcotical
Best in the World
pi_86402071
In echt totale rust zit ik meestal zo rond de 50-60 slagen/min..

Zou het wel in de gaten houden, dat het niet echt verontrustend laag wordt. Op zich denk ik dat 3 maanden flink trainen wel een flinke vooruitgang in je conditie kan hebben hoor ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_86402724
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:24 schreef Narcotical het volgende:
In echt totale rust zit ik meestal zo rond de 50-60 slagen/min..

Zou het wel in de gaten houden, dat het niet echt verontrustend laag wordt. Op zich denk ik dat 3 maanden flink trainen wel een flinke vooruitgang in je conditie kan hebben hoor ;)
Vooruitgang is er ook zeker wel hoor, alleen ga ik nog steeds niet heel hard. Wat op zich niet betekent dat ik niet veel harder ga dan 3 maanden terug, toen ik overigens ook nog eens 6 kilo zwaarder was.
pi_86403934
-edit-
  maandag 13 september 2010 @ 22:56:21 #112
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_86404028
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:54 schreef FJD het volgende:
-edit-
Goed verhaal :Y
pi_86412416
Rust 49 en max 198
Haters gonna hate.
pi_86413220
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:20 schreef FJD het volgende:
Ik overweeg serieus een extra set beenwarmers omdat die beter bij m'n broek zou passen :@ Misschien toch maar niet zo zeuren :+
+ 1 voor soigne zijn! _O_

Mijn rustpols is zo rond de 55-58 denk ik. M'n max weet ik niet precies. Zondag zag ik op m'n hartslagmeter een max van 202 staan. :X

Een lagere hartslag ineens kan op 2 dingen duiden. Of je wordt beter, of je raakt overtraind.
pi_86416252
Ik zag pas iemand met WITTE beenwarmers. Jezus, dat staat echt lelijk..
pi_86416332
Die zijn idd lelijk, witte beenwarmers.
Haters gonna hate.
pi_86416348
Je kan ook een blauw of rood broekje met blauwe of rode beenwarmers doen maar dan gemixt dan ben je net superman.

Of zwart met rood dan ben je spiderman.
Haters gonna hate.
pi_86416767
Ik heb ook een deels witte wielerbroek :') Denk dat ik gewoon niet soigne ga doen, overleef ik ook wel weer denk ik zo.
pi_86417400
Witte wielerkleding kan erg mooi zijn, maar is o zo moeilijk schoon te houden.
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:57:55 #120
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86418049
.
pi_86418076
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:57 schreef Yankee het volgende:
[ link | afbeelding ]
Doe jij je TH kleding daar ook mee? Ik smeer altijd afwasmiddel op de vieze plekken.
Gelukkig krijg ik binnenkort een oranje wintersetje ;)
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:14:11 #122
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86418593
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:58 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Doe jij je TH kleding daar ook mee? Ik smeer altijd afwasmiddel op de vieze plekken.
Gelukkig krijg ik binnenkort een oranje wintersetje ;)
Meestal was ik die kleding met 'gewone' wasmiddel van de appie. Gebruik wel eens van dat vlekken verwijderingsspul.

Dat cross-setje vind ik er wel mooi uitzien....qua kleuren natuurlijk ook wat handiger bij het crossen
.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:25:15 #123
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_86418961
Rustpols is 43, max is 197. Wedstrijd van 1u15m rijd ik met gemiddelde van 188. Belangrijker is te weten hoe snel je van max weer naar normaal ben. Op het moment dat ik van de fiets afstap zit ik alweer op de 80.

Witte broeken zijn trouwens fout. Vooral als het nat is willen ze wel eens iets te transparant worden -O-
Superhero to the rescue!
pi_86421306
Ik moet helaas zo nu en dan constateren dat ook zwarte broeken (dan met name die net te klein zijn) ook erg transparant worden. Ik heb gevallen gezien dat de haren tussen de mazen van het net doorkropen zeg maar. Not very nice...

Hartslag in rust (wakker worden) ~ 45
Max ~ 190

Voor mijn coachpupillen (roeiertjes) houden wij (coaches) inderdaad hersteltijden bij, die zijn uiteindelijk toch belangrijker/informatiever.
pi_86421493
Getver ben blij dat ik nooit op die kant let hahahaha.
Haters gonna hate.
pi_86425689
Dat is ook mijn meest praktische oplossing, altijd zorgen dat je voorop rijdt...dan krijg je hooguit commentaar over je eigen afgesleten broek :)
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:17:13 #127
153506 Captain_Fabulous
pi_86425860
Of je koopt op tijd een nieuwe broek?
pi_86426658
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:03 schreef 045represent het volgende:

[..]

Zit je op uni Maastricht? Die hebben toch een eigen wielren- en mtb-team he?
:Y

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:26 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Ik moet helaas zo nu en dan constateren dat ook zwarte broeken (dan met name die net te klein zijn) ook erg transparant worden. [..]
Zag laatst een vent met een zwart broekje welke in het midden transparant was geworden. Hij haalde me in en ik kon zo z'n witte billen en bilnaad + haren zien. :r :r Dat zo iemand dat zelf niet door heeft. :')
pi_86427441
Het blijft tot laat in de avond droog vandaag, dus denk dat ik toch maar even ga fietsen nog straks! *O* Winderig is het wel. }:|
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:52:26 #130
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_86427570
Zo terug van hoogtestage op de uitlopers van de Alpen in Italie, je kunt mooi hiken daar...
Hopelijk is het morgen een beetje fatsoenlijk fietsweer, want donderdagochtend stap ik alweer op het vliegtuig naar Finland...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_86429854
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:07 schreef Oksel het volgende:
Ik zag pas iemand met WITTE beenwarmers. Jezus, dat staat echt lelijk..
Bij deze temperaturen een beenwarmer? Wat een mietje.
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:47:36 #132
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86429890
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:46 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Gisteren nog met beenwarmers gefietst :7 Was niet echt nodig trouwens
.
pi_86429900
quote:

[..]

15 graden en dan al beenwarmers, dat is idd :')
pi_86430182
Ik heb wel eens dat m'n knieën heel koud aanvoelen net na een training en als ik reactie daarop irritatie ontwikkel dan weet ik t wel :+
pi_86430629
quote:

[..]

Ik heb ze zondag ook al aan gehad, toen was het idd aan de warme kant. De week ervoor was het 's ochtends vroeg nog knap fris, toen vond ik het wel lekker.
pi_86431733
Vandaag niet met de fiets gegaan. Vanochtend moest ik er om 6 uur uit, begint de jongedame ineens te huilen om half 6. Dus op toilet gezet, luier weer aan en terug in bed. Ik niet meer goed geslapen natuurlijk, dus iets later eruit gegaan, en uiteindelijk maar met het OV. Trok het gewoon even niet mentaal gezien ;)

Voel nu wel dat ik enorm veel energie over heb, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het bananenbrood dat ik gebakken heb gisteravond. Heerlijk zo'n broodbakmachine, maar het gaat wel ten koste van je gewicht als je niet uitkijkt ;)
  dinsdag 14 september 2010 @ 20:06:41 #137
153506 Captain_Fabulous
pi_86435721
Tot 18 graden ga ik voor kriestukken hoor...anders voelt het of iemand breinaalden in de gewrichten steekt :{w
pi_86436539
Beter te warm dan te koud. Ik ben ook een eersteklas koukleum en rij gewoon beter als ik niet tegen het randje van te koud aanzit.
Dat dat een beetje slap is neem ik dan wel op de koop toe, ik ga niet voor de Noordpool award.
  dinsdag 14 september 2010 @ 20:33:02 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86437067
quote:

Helemaal niet :{w je spieren moet je juist lekker warm houden, als je stijve poten hebt, hup gewoon met 18 graden je beenwarmers aan :P
  FOK!fotograaf dinsdag 14 september 2010 @ 20:50:31 #140
73911 ultra_ivo
pi_86437869
Dan ben ik toch anders, zelfs bij 18 graden ben ik aan het stomen. Vanaf 10 graden alleen kniestukken, boven de 15 graden gewoon korte broek (en zomershirtje). Heb wel eens gehad dat anderen nog met een fleece jackje rondreden en ik m'n zomershirtje helemaal open had geritst en tegen de oververhitting aanzat.
pi_86438229
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan ben ik toch anders, zelfs bij 18 graden ben ik aan het stomen. Vanaf 10 graden alleen kniestukken, boven de 15 graden gewoon korte broek (en zomershirtje). Heb wel eens gehad dat anderen nog met een fleece jackje rondreden en ik m'n zomershirtje helemaal open had geritst en tegen de oververhitting aanzat.
Jij scheert niet, toch? Is er een mogelijk verband?
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:07:00 #142
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86438790
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:57 schreef Leintjeuh het volgende:

Bwoah, de een heeft toch een andere thermostaat-afstelling dan de ander, dat is gewoon zo, ik heb zelden last van koude vingers of tenen, ook als 't vriest, maar mijn benen houd ik graag een beetje warm altijd, ik fiets ook regelmatig met een lange broek en een shirt korte mouw. Ik ken er ook wel een die 's winters al oververhit raakt als 't boven 5 graden komt. :P
pi_86439566
Zo, ik weet niet waarom maar ik besloot vanavond toch nog een uurtje te gaan trappen in de stromende regen/storm. :') Naast een paar mountainbikers was ik de enige op de racer op de club vanavond. :D

Rondje van 25km met twee "klimmetjes" die ik meerdere keren gedaan heb. Heel rustig gereden, vooral door de bochten was het glibberen... Het was niet koud, dus op zich reed het nog wel aardig. Het was alleen kleddernat.

Maar het is gedaan met de avondritjes, na achten is het niet meer verantwoord op een racefiets zonder licht... :'(
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:30:26 #144
27167 SuperWeber
pi_86440173
Ik draag beneden de 20 graden ook beenstukken....
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:40:52 #145
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86440748
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:19 schreef marcodej het volgende:
Zo, ik weet niet waarom maar ik besloot vanavond toch nog een uurtje te gaan trappen in de stromende regen/storm. :') Naast een paar mountainbikers was ik de enige op de racer op de club vanavond. :D

Rondje van 25km met twee "klimmetjes" die ik meerdere keren gedaan heb. Heel rustig gereden, vooral door de bochten was het glibberen... Het was niet koud, dus op zich reed het nog wel aardig. Het was alleen kleddernat.

Maar het is gedaan met de avondritjes, na achten is het niet meer verantwoord op een racefiets zonder licht... :'(
Ja, 19:50 is 't alweer donker in het land momenteel -O- Het was vandaag niet koud idd, maar wel veel regen en veel woei :o ik werd bijna van mn fietsje geblazen :o
pi_86441513
quote:

[..]

Nee, ik scheer wel maar draag bij 10C al korte broeken zonder kniestukken/beenstukken.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 september 2010 @ 22:08:13 #147
73911 ultra_ivo
pi_86442119
quote:

[..]

In m'n gezicht zeker.
pi_86442327
Mijn bovenlijf en armen verpak ik vaak goed tegen de kou.
Maar de benen heb ik meestal gewoon bloot, alleen onder de 10 graden dan wel beenstukken.
Ik vind het heerlijk die kou tegen mijn benen.
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:16:07 #149
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86442521
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:

In m'n gezicht zeker.
Ja, ik laat in de winterkoude ook graag een driedagenbaard groeien, dat scheelt absoluut! :D

Ga je met een frisgeschoren bakkes naar buiten om te fietsen als 't vriest dan praat je platter dan plat _O-

trouwens wel altijd een pet of een mutsie op
  FOK!fotograaf dinsdag 14 september 2010 @ 22:41:19 #150
73911 ultra_ivo
pi_86443818
Drie dagen is niet echt genoeg, ik heb m'n scheerapparaat iets van 18 jaar geleden opgeborgen. (ok, wel af en toe trimmen). Vooral in de winter is dat heel prettig.
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:45:45 #151
308981 Narcotical
Best in the World
pi_86444046
Door al dat gepraat over been en armstukken bedenk ik me dat ik die nog moet kopen!

Hebben jullie suggesties? :) Ook met het oog op hoe dat zit met maten, ben niet heel erg lang maar heb wel vrij stevige benen.
pi_86444986
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:45 schreef Narcotical het volgende:
Door al dat gepraat over been en armstukken bedenk ik me dat ik die nog moet kopen!

Hebben jullie suggesties? :) Ook met het oog op hoe dat zit met maten, ben niet heel erg lang maar heb wel vrij stevige benen.
De lengte van je benen bepaalt de maat. Pas gewoon een aantal verschillende maten, kijk hoe hoog ze zitten, en neem dan die welke het fijnste zitten en die lang genoeg zijn. Voor armstukken geldt hetzelfde. Mijn idee/gevoel was dat ze allemaal ongeveer even strak zitten, maar dat de lengte verschilt.
Heb vanavond trouwens ook met arm- en beenstukken gereden. Maar het was me toch iets te warm nog. Volgende keer laat ik ze thuis, of ik doe alleen de beenstukken.

Was BTW, door wat oponthoud onderweg, wat aan de late kant thuis vanavond. :@ Half negen. En dan is het toch al erg donker, en zonder licht is dat niet echt veilig + je hebt kans op een boete (en dat zou K*T zijn, helemaal als je je ID vergeet :')).
pi_86446248
Ik heb zaterdag voor het eerst weer eens (deels) in het donker gereden. Dat beviel goed, geeft een aparte sensatie en met een goede koplamp denken ze dat je een brommer bent ofzo :P
pi_86450886
Ik rijd regelmatig in het donker, doordat ik late diensten (tot 22:00) moet draaien. Soms ook vroege diensten (vanaf 7:00). Kom dus regelmatig in het donker thuis, of vertrek in het donker.

Ik vloek niet gauw, maar vanochtend kwam ik weer dichtbij die grens. 3x Lek gereden, in nog geen 2 weken tijd. Binnenbandje weer vervangen. In de lunchpauze even de buitenbandjes omwisselen, kijken of m'n volgende lek voorkant is. Weet ik iig of het aan het buitenbandje ligt.
pi_86451467
Het kan idd aan je buitenbanden liggen hoor, hoeveel km liggen die er al op?
Haters gonna hate.
  woensdag 15 september 2010 @ 09:29:38 #156
153506 Captain_Fabulous
pi_86451500
Nog 4 nachtjes tot de Dam tot Dam...
  woensdag 15 september 2010 @ 09:30:28 #157
62913 Blik
The one and Only!
pi_86451521
En koop meteen goede buitenbanden :)
pi_86451769
Liggen er ongeveer 2500 km op. Vorig jaar zelfde setje gehad, maar die hebben gewoon doorgetrokken tot 6000km met 1x lek.
Heb iig vast gekeken, en in het kader van winterbandjes worden het wat bij betreft de Continental GP4000 All Season 4-Season bandjes.

[ Bericht 3% gewijzigd door Freddeh op 15-09-2010 09:48:31 ]
pi_86451971
Dan liggen ze er al te lang op. Gewoon vervangen die handel en voor GP's idd want die zijn het beste voor de winter.
Haters gonna hate.
pi_86452357
Bij 2500km vervangen al? Vind ik wel wat raar, vorige setje ging 5500 mee voor ik echte slijtage begon te zien... Bij deze zie je ook nog niet echt schade. Wat me wel op valt is dat er wat gaatjes in de band zichtbaar beginnen te worden, alsof die poreus is :?
  woensdag 15 september 2010 @ 10:20:49 #161
62913 Blik
The one and Only!
pi_86452601
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:09 schreef Freddeh het volgende:
Bij 2500km vervangen al? Vind ik wel wat raar, vorige setje ging 5500 mee voor ik echte slijtage begon te zien... Bij deze zie je ook nog niet echt schade. Wat me wel op valt is dat er wat gaatjes in de band zichtbaar beginnen te worden, alsof die poreus is :?
Geen band is hetzelfde

Als er gaatjes in de band beginnen te vormen dan komt er meer vuil e.d. in de band terecht en rij je dus sneller lek.
pi_86452687
Ik loop in de lunchpauze ff langs een fietsenmaker die hier vlakbij zit. Gooi ik er iig even een vers bandje omheen.
pi_86453257
Welke is dat dan?
Haters gonna hate.
pi_86453616
Elco Tweewielers. Maar even kijken wat zij hebben liggen. Denk dat die Conti's bestellen wordt, maar wil iig ff iets meer zekerheid dan nog meer lekken.
pi_86453935
Ik ben vandaag ook weer eens op de fiets. Vol wind tegen natuurlijk :P

Overigens ga ik niet in het donker fietsen, vind ik te gek. Dan ga ik wel wat later weg. Of gewoon overdag fietsen. Dat kan ook nog wel eens.. :)

Heb wel de 4000S bandjes erop liggen nu, voor de zekerheid.
pi_86454438
Ik heb een redelijke route uitgestippeld die je verlicht kunt rijden. Geen inspirerend rondje maar goed je kunt iig fietsen na zonsondergang.
pi_86455716
Ha oke die zit bij mij dus te ver uit de buurt, is het een leuke zaak?
Haters gonna hate.
pi_86455767
Geen idee, ik ben er nog niet eerder geweest. Ik heb gewoon nu ff een tijdelijk bandje nodig die me meer zekerheid biedt dan die Vittoria. Wat ook nog meewerkt is natuurlijk het feit dat ze in Dordrecht heel het centrum (mjin route) overhoop gooien en overal steentjes e.d. liggen.
pi_86456064
Ik heb ook nog setje Vittoria liggen, die dingen slijten als de pest.
pi_86456095
Ja in Dordt is het een drama ja.

Nou die Vittorias die slijten idd als de pest ja. Zijn wel fijne koersbandjes.
Haters gonna hate.
pi_86456160
Vond het vorig jaar nog prima bandjes, maar begin er nu wat ontevreden over te worden. snap gewoon niet dat 1 setje het trekt tot 6000km, toen ben ik puur moeten gaan vervangen omdat ze glad werden. Nu zit ik op 2500km en dus al gaan vervangen. I'm not amused :N
pi_86458052
Hoe werkt een koppeltijdrit? :') Gaan de 10e meedoen bij RTC Hoekse Renners maar zie bv al staan dat een koppel bestaat uit een gentleman & gangmaker? Concept is toch gewoon met twee man zo snel mogelijk de finish bereiken zonder hulpmotor? :+
pi_86458626
Straks wind mee.. :9
pi_86458809
Iemand wel eens iets besteld op zo'n soort site?
http://www.sourcingmap.com/bicycle-c-1163_1723.html?page=1

Ze hebben een voor- en achterderailleur voor 8 pond 43 _O-
pi_86459528
Zo. Continental Ultra Sport meegenomen van de fietsenmaker. Die er nog even op zetten en dan bidden dat ik vanmiddag niet lek rijd.
pi_86459622
Ga je vanmiddag mee rondje Hoekse Waard Freddeh? Vertrek 17:45 ongeveer, terugkomst op Zuid @ 20:30.
pi_86459684
Nee sorry, heb voor vanavond een afspraak staan... :(
pi_86460041
Heb nog wel een extra fiets 8-)
pi_86460375
Een bakfiets? :D
pi_86460662
Het zit hem ook niet in de fiets. Dat bandje verwissel ik zo. Ik moet alleen om 19:30 al weg van huis... :{
pi_86460664
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:09 schreef Oksel het volgende:
Ik ben vandaag ook weer eens op de fiets. Vol wind tegen natuurlijk :P

Overigens ga ik niet in het donker fietsen, vind ik te gek. Dan ga ik wel wat later weg. Of gewoon overdag fietsen. Dat kan ook nog wel eens.. :)
Dat dacht ik eerst ook maar ik vind het wel een uitkomst. Je kunt zo de avonden nog eens gebruiken om te fietsen, als je voor donker terug moet zijn kun je niet lang fietsen en moet je heel vroeg eten, ik kan althans niet vanaf de lunch niks eten en dan ook nog tussen 18-20u fietsen. Vroeg of laat ga jij ook om ;)
pi_86460936
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja in Dordt is het een drama ja.

Nou die Vittorias die slijten idd als de pest ja. Zijn wel fijne koersbandjes.
Dat is wel wat te algemeen gesteld. Je hebt ze vanaf een paar euro en heel stug (Zaffiro, 26 threads per inch) tot soepele dure wedstrijdbandjes (Evo II, 320tpi). Duurzaamheid (in kms) is in het algemeen omgekeerd evenredig met het aantal tpi. Maar ook met een set Evo's moet je best 2500km kunnen doen. De alom bejubelde GP4000S gaan beduidend langer mee maar rijden ook wel wat minder comfortabel (hebben ook maar 120tpi) en incidenteel worden blowouts gemeld door de relatief kwetsbare zijwangen. Ergens moet gewicht bespaard zijn want op het loopvlak zit wel veel rubber. Voor de winter voldoen de Conti's best goed maar ook Vittoria Zaffiro en Rubino worden veel in de winter gebruikt.

@Freddeh: als je plots veel lek rijdt kan er ook iets anders aan de hand zijn.. bijv. wat vuil/zand in de band, velglint beschadigd, slechte kwaliteit binnenbanden, scherp steentje/doorntje achtergebleven in de buitenband etc.
pi_86461118
Heb dat buitenbandje echt -tig keer nagekeken, maar er zit niets meer in. Is ook gewoon schoon van binnen. Valt me overigens wel heel erg op dat hij veel harder is versleten dan de voorband.

Heb overigens dit velglint er zelf op gezet dus daar kán het gewoon niet aan liggen *kuch* :')

*edit* Velglint is het overigens sowieso niet, want ik had alle 3 de lekken gewoon over de buitenkant van de band, dus niet de velgkant.

Denk echt dat het een gevalletje slijtage is. Ga hem zo vervangen en we zien het wel.

*edit²* hoeveel km gaat een bandje normaal gesproken ongeveer mee? Wil me een beetje kunnen voorbereiden op de toekomst, dat ik vast wat nieuwe aankoopmomentjes in de agenda mik en het niet vergeet...

[ Bericht 13% gewijzigd door Freddeh op 15-09-2010 14:44:40 ]
pi_86462514
Ik heb dit jaar trouwens ook extreem veel lekke banden gehad. En ik heb geen velglint.. elke keer gewoon steentjes, trouwens. Stukjes glas, etc. etc.
pi_86462813
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:38 schreef Freddeh het volgende:
Valt me overigens wel heel erg op dat hij veel harder is versleten dan de voorband.

Is altijd zo. Er rust meer gewicht op de achterband dan op de voorband.
pi_86463653
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:33 schreef eentwee het volgende:

[..]

Dat is wel wat te algemeen gesteld. Je hebt ze vanaf een paar euro en heel stug (Zaffiro, 26 threads per inch) tot soepele dure wedstrijdbandjes (Evo II, 320tpi). Duurzaamheid (in kms) is in het algemeen omgekeerd evenredig met het aantal tpi. Maar ook met een set Evo's moet je best 2500km kunnen doen. De alom bejubelde GP4000S gaan beduidend langer mee maar rijden ook wel wat minder comfortabel (hebben ook maar 120tpi) en incidenteel worden blowouts gemeld door de relatief kwetsbare zijwangen. Ergens moet gewicht bespaard zijn want op het loopvlak zit wel veel rubber. Voor de winter voldoen de Conti's best goed maar ook Vittoria Zaffiro en Rubino worden veel in de winter gebruikt.

@Freddeh: als je plots veel lek rijdt kan er ook iets anders aan de hand zijn.. bijv. wat vuil/zand in de band, velglint beschadigd, slechte kwaliteit binnenbanden, scherp steentje/doorntje achtergebleven in de buitenband etc.
Ik rij met de EVO
Haters gonna hate.
pi_86464233
Ik heb mijn binnenband voor er al zo'n 4000km inzitten inmiddels.
Achterband is 2500km meegegaan en is daarna 1 keer lek geweest. :)
Voorbanden zijn best versleten en moeten nieuw.
pi_86464844
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:17 schreef FJD het volgende:
Hoe werkt een koppeltijdrit? :') Gaan de 10e meedoen bij RTC Hoekse Renners maar zie bv al staan dat een koppel bestaat uit een gentleman & gangmaker? Concept is toch gewoon met twee man zo snel mogelijk de finish bereiken zonder hulpmotor? :+
Gewoon kop over kop en rammen maar! Kan erg zwaar zijn als je de minste bent ;)

Over beenstukken etc. Ik had ze aan moeten doen vandaag want ik had echt last van m'n knieën.
pi_86464947
Net m'n bandje vervangen. Had sterk het idee dat het bandje veel smaller was dan het origineel. Maar toen ik hem er eenmaal om had (wat voor m'n gevoel véél te soepel ging) en ik hem oppompte, zag ik hem de breedte in schieten. Is dat normaal bij Continentals? :X
  woensdag 15 september 2010 @ 16:36:06 #190
153506 Captain_Fabulous
pi_86465446
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:22 schreef Freddeh het volgende:
Net m'n bandje vervangen. Had sterk het idee dat het bandje veel smaller was dan het origineel. Maar toen ik hem er eenmaal om had (wat voor m'n gevoel véél te soepel ging) en ik hem oppompte, zag ik hem de breedte in schieten. Is dat normaal bij Continentals? :X
Uh..smaller is waarschijnlijk optisch omdat de wangen nog niet zijn opgerekt bij de nieuwe. Maar ik moet meestal behoorlijk veel moeite doen om een nieuwe Conti om de velg te krijgen, dus dat klinkt niet zo gunstig...
pi_86465560
Jua, moest wel aardig duwen met mn duimen tegen de wangen om hem binnen de velgrand te krijgen, maar ben alleen maar gewend om dat met bandenlichters voor elkaar te krijgen bij die Vittoria's.
  woensdag 15 september 2010 @ 16:40:57 #192
153506 Captain_Fabulous
pi_86465633
Ok, dan is het waarschijnlijk niet zo erg..ik wring het laatste stukje meestal ook met m'n duimen, maar ben dan ook vrij sterk in de vingers.
pi_86465662
Ik heb m'n duim gekneusd met het plaatsen van bandjes.. :D Nu al echt tijden last van.
  woensdag 15 september 2010 @ 17:00:46 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_86466478
Ik krijg nieuwe bandjes nooit zonder hulp om de velg heen, moet echt altijd de bandenlichters gebruiken. Bij de Continentals was dat nog wel het meest het geval
  woensdag 15 september 2010 @ 17:05:21 #195
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86466613
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:19 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Gewoon kop over kop en rammen maar! Kan erg zwaar zijn als je de minste bent ;)

Over beenstukken etc. Ik had ze aan moeten doen vandaag want ik had echt last van m'n knieën.
Was lekker even uitwaaien vandaag.....en mooi even de regen gemist ^O^
.
  woensdag 15 september 2010 @ 17:06:54 #196
153506 Captain_Fabulous
pi_86466655
Het wordt zondag kniestukken en een jasje zo te zien...13 graden en 40% kans op regen.
  woensdag 15 september 2010 @ 17:14:46 #197
308981 Narcotical
Best in the World
pi_86466896
Zaterdag wordt het ook fris, maar denk toch dat ik samen met een maat van mij gewoon in korte broek en t-shirt ga.. Blijft als het goed is wel droog, ook al weet je dat in dit land helaas nooit zeker
  woensdag 15 september 2010 @ 17:16:33 #198
153506 Captain_Fabulous
pi_86466952
Nja ik sta zaterdag een paar uur verkeer te regelen tijdens de dam tot dam wandelloop, zondag fietsen
  woensdag 15 september 2010 @ 17:18:19 #199
308981 Narcotical
Best in the World
pi_86466995
Voor mij de eerste keer dat ik samen met die maat van mij fiets zaterdag, eens zien wie wie eraf gaat rijden.. :P. Hoop wel dat er niet al te veel wind staat, vooral niet op dat stuk langs de kust :{
pi_86467527
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:05 schreef Yankee het volgende:

[..]

Was lekker even uitwaaien vandaag.....en mooi even de regen gemist ^O^
Dat was inderdaad mooi gepland, ben nu mooi van m'n brakheid af! ^O^
pi_86467868
Ik fiets eigenlijk altijd met alleen een korte broek en een shirt. Zweet me alsnog kapot bij 5 graden dan.
pi_86468106
Hoe onderhouden jullie je ketting? Met smeer of? Geen zin om "bestolen" te worden bij mijn local bikeshop :N
pi_86468181
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:53 schreef vault_tec het volgende:
Hoe onderhouden jullie je ketting? Met smeer of? Geen zin om "bestolen" te worden bij mijn local bikeshop :N
Eerst zelf met een lap schoonmaken, vervolgens ontvetten. Flesje gekocht bij de FM voor 8 euro die zeker jaren meegaat gok ik zo. Weer alles schoonmaken en als het een echte bende is ga ik gewoon even snel de ketting per tandje af.. Vervolgens weer olie erop flatsen. Voordat ik ga fietsen ( dag erna ) even met een lap eroverheen, zodat ik geen " spettershow "heb ;)
pi_86468754
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:56 schreef Drassss het volgende:

[..]

Eerst zelf met een lap schoonmaken, vervolgens ontvetten. Flesje gekocht bij de FM voor 8 euro die zeker jaren meegaat gok ik zo. Weer alles schoonmaken en als het een echte bende is ga ik gewoon even snel de ketting per tandje af.. Vervolgens weer olie erop flatsen. Voordat ik ga fietsen ( dag erna ) even met een lap eroverheen, zodat ik geen " spettershow "heb ;)
Dus een lap, ontvetter en smeer?
pi_86468848
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:15 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Dus een lap, ontvetter en smeer?
Tja zo doe ik het nu een jaartje. Werkt prima. De ene keer doe ik het even snel en wanneer hij echt smerig is ga ik gewoon een uurtje of 2 aan het werk. Vooral met dit herfstweer krijg je vaak snel vuil in je ketting dus vandaar.
pi_86469140
Zo, armwarmers, beenwarmers en overschoenen zijn besteld. Allemaal zwart, scheelt schoonmaken en dat soigne deel daar ga ik wel op letten als ik t wat makkelijker kan betalen :P
pi_86469953
Even een vraagje:

Heb van mijn FM een reservebinnenbandje meegekregen waarop staat: 28'' ETRTO: 18 / 28-622 / 630.
Op de buitenband van mijn fiets staat: 23-622 (700x23C).

Is deze binnenband dan wel "compatibel" met mijn wielen? :?
pi_86470140
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:53 schreef vault_tec het volgende:
Een met wasbenzine bevochtigde poetslap meerdere malen langs de ketting halen tijdens het draaien van de cranks. Dan de ketting voor op het grootste blad leggen en elk schakeltje een voor een schoonmaken met de poetsdoek (niet te lang over doen, want anders duurt het wel lang... maar als je 'm goed schoon wilt maken...). Vervolgens nieuwe smeer erop (gebruik zelf SquirtLube, uitstekend spul). Gewoon op elk schakeltje van de ketting druppelen en dan doordraaien met de crank totdat je de hele ketting opnieuw gesmeerd hebt. Dan even het hele bereik voor en achter afschakelen zodat de smeer zich goed over alle tandjes verspreidt.
pi_86470194
Heb nu een uurtje kunnen rijden op de Conti, en weet niet of ik hem lekker vind of niet. Moet er aan wennen denk ik...
  woensdag 15 september 2010 @ 19:05:40 #210
308981 Narcotical
Best in the World
pi_86470371
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:45 schreef twisteddlogic het volgende:
Ik fiets eigenlijk altijd met alleen een korte broek en een shirt. Zweet me alsnog kapot bij 5 graden dan.
Ik heb het zelf ook vrij snel warm, niet alleen bij het sporten maar ook gewoon in het dagelijks leven. Hou het van het weekend denk ik gewoon bij korte broek en tshirt :)
pi_86473199
Terugweg 35,4 gemiddeld.. :P Over 36km.

Ik had vandaag koersbroek + shirt (korte mouw) aan, met arm en beenstukken. Vond het net okay.
pi_86473282
Mijn dame is echt vies. Ze moest vandaag zelfs in de douche op me wachten, te smerig om de trap mee op te zeulen, wat ik normaal altijd doe. Even laatste stukje training, naar de 3e met Berta op m'n schouders.
pi_86473957
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:55 schreef Marurk het volgende:
Even een vraagje:

Heb van mijn FM een reservebinnenbandje meegekregen waarop staat: 28'' ETRTO: 18 / 28-622 / 630.
Op de buitenband van mijn fiets staat: 23-622 (700x23C).

Is deze binnenband dan wel "compatibel" met mijn wielen? :?
Da's prima compatibel. Sowieso kun je met binnenbandjes erg veel schuiven. Die die jij hebt is goed voor 18 t/m28mm breed bij 622 wielen. 622 is dan weer hetzelfde als 700C. Je binnenbandjes zou ik sowieso niet te krap kiezen, dan rekken ze veel op en zijn sneller lek.
pi_86475753
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:35 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Da's prima compatibel. Sowieso kun je met binnenbandjes erg veel schuiven. Die die jij hebt is goed voor 18 t/m28mm breed bij 622 wielen. 622 is dan weer hetzelfde als 700C. Je binnenbandjes zou ik sowieso niet te krap kiezen, dan rekken ze veel op en zijn sneller lek.
Thnx! ^O^ Maar die wat ik nu heb zijn dus prima, of is er een nog betere maat die kan nemen?
pi_86475905
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:14 schreef Marurk het volgende:

[..]

Thnx! ^O^ Maar die wat ik nu heb zijn dus prima, of is er een nog betere maat die kan nemen?
Wat je nu hebt is prima. Overigens is 1 binnenbandje wat erg krap.
pi_86476237
Ik koop ze altijd per 4 of 8.. 4 voor 'n tientje :)
pi_86476690
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:22 schreef Oksel het volgende:
Ik koop ze altijd per 4 of 8.. 4 voor 'n tientje :)
Waar kun je ze zo goedkoop vinden?
pi_86478077
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:30 schreef marcodej het volgende:

[..]

Waar kun je ze zo goedkoop vinden?
Bij de lokale Wierdense fietsenmaker? Is Alan dealer.

http://www.biketuningwierden.nl
pi_86478122
Ik twijfel nog steeds of ik een ATB wil. Het ziet er zo saai uit. Langzaam vooral. En lomp.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:05:16 #220
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86478494
Salden heeft ook een Michelin binnenband voor 2.50 er zit er nog eentje in Maastricht die goedkoop is met bandjes, maar ik weet ff niet hoe die heet.

Oja George Walstock, die heeft bijv. 5 vittoria ultralight binnenbandjes 40 mm voor 10.50 incl btw
  woensdag 15 september 2010 @ 22:06:01 #221
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86478546
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:58 schreef Oksel het volgende:
Ik twijfel nog steeds of ik een ATB wil. Het ziet er zo saai uit. Langzaam vooral. En lomp.
En hij wordt altijd heel vies :') en jij ook :')
pi_86478773
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:06 schreef kaasplankje het volgende:
En hij wordt altijd heel vies :') en jij ook :')
Isolerende modderlaag bij 2 graden. Ik zie het nut er wel van in.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:13:37 #223
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86478972
Atb-en in de sneeuw is leuk, en je wordt niet vies. Als je gaat mountainbiken ben je meestal net zoveel tijd kwijt aan afkuisen als aan 't trainen zelf :')
pi_86479314
Afkuisen? :P Klinkt zuidelijk.

Ben met de racer al veel kwijt aan schoonhouden.. ATB is vast 10x zo erg. Zitten trouwens ook veel dikke mensen op de ATB valt me op.. :P Grote, stevige mannen.

Denk trouwens over een spatbordje op mn fiets.
pi_86479702
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:16 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Wat je nu hebt is prima. Overigens is 1 binnenbandje wat erg krap.
Klopt. Daarom ga ik er morgen ook een paar bijhalen. En misschien wat van die goedkope fietslampjes die ik met een klittebandje kan bevestigen en afnemen. Heb al 2 x meegemaakt dat 't toch vrij donker was toen ik terug thuis was...
pi_86479788
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:05 schreef kaasplankje het volgende:
Salden heeft ook een Michelin binnenband voor 2.50 er zit er nog eentje in Maastricht die goedkoop is met bandjes, maar ik weet ff niet hoe die heet.

Oja George Walstock, die heeft bijv. 5 vittoria ultralight binnenbandjes 40 mm voor 10.50 incl btw
Die in Maastricht wil ik wel weten. :P
Cycling Evers? Quaaden?
pi_86479929
Walstock heeft de goedkope binnenbandjes. Ik ga echter liever naar Evers.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:54:35 #228
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86480973
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Walstock heeft de goedkope binnenbandjes. Ik ga echter liever naar Evers.
Wrom Ivo? :P
pi_86481547
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wrom Ivo? :P
Heel goede ervaringen met Evers, goede sfeer. En ze leveren me dat wat ik vraag en niet iets wat er op lijkt. Bij mijn wensen is dat erg prettig. Ik kom al een jaar of 20 bij hun, heb ook met de eigenaar vaker gefietst. De sfeer is er totaal anders dan bij Walstock
pi_86482319
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:01 schreef Freddeh het volgende:
Heb nu een uurtje kunnen rijden op de Conti, en weet niet of ik hem lekker vind of niet. Moet er aan wennen denk ik...
Ik merk verschillende bandjes echt niet he, zal wel aan mij liggen ;)

quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:58 schreef Oksel het volgende:
Daarom heb ik 'n crosser, ziet er veel toffer uit ;)
pi_86482409
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:28 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik merk verschillende bandjes echt niet he, zal wel aan mij liggen ;)
Tussen het hogere en het lagere prijssegment merk ik het weldegelijk, maar voor de rest vind ik de verschillen inderdaad marginaal.
pi_86483162
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:30 schreef marcodej het volgende:

[..]

Tussen het hogere en het lagere prijssegment merk ik het weldegelijk, maar voor de rest vind ik de verschillen inderdaad marginaal.
Ik reed eerst met schwalbe bandjes van 8 euro, en nu met GP4000s. Maar ik merk 't echt niet. Alleen veel grip met nat weer... Al heb ik als tussenfase wel 'n setje gewone GP's gehad.
pi_86483401
Waren bandjes uit dezelfde prijsklasse. De Vittoria Rubino Pro en de Continental Ultra Sport. Puur even een bandje om het eind van de maand mee te redden en dan andere erop te slingeren.
Heb het idee dat er in de Conti veel meer lucht gaat om tot dezelfde druk te komen. Heb vanochtend veel korter moeten pompen op m'n Vittoria dan vanmiddag op m'n Conti. Kan uiteraard niet kloppen, maar is een gevoel.
Bandje achter voelt heel anders aan dan die Vittoria. Was sowieso zachter doordat ik er eigenlijk wat te weinig lucht in had zitten, maar hij ligt gewoon strak op de weg. Hij wil niet naar links, niet naar recht, maar gewoon rechtdoor. Wel lekker als je op de pedalen gaat staan, maar wat onwennig doordat die Vittoria mee leek te geven naar links/rechts.

Vermoed dat het gewoon een gevoel is dat nergens op gebaseerd is....
pi_86485279
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:01 schreef Freddeh het volgende:
Waren bandjes uit dezelfde prijsklasse. De Vittoria Rubino Pro en de Continental Ultra Sport. Puur even een bandje om het eind van de maand mee te redden en dan andere erop te slingeren.
Heb het idee dat er in de Conti veel meer lucht gaat om tot dezelfde druk te komen. Heb vanochtend veel korter moeten pompen op m'n Vittoria dan vanmiddag op m'n Conti. Kan uiteraard niet kloppen, maar is een gevoel.
Bandje achter voelt heel anders aan dan die Vittoria. Was sowieso zachter doordat ik er eigenlijk wat te weinig lucht in had zitten, maar hij ligt gewoon strak op de weg. Hij wil niet naar links, niet naar recht, maar gewoon rechtdoor. Wel lekker als je op de pedalen gaat staan, maar wat onwennig doordat die Vittoria mee leek te geven naar links/rechts.

Vermoed dat het gewoon een gevoel is dat nergens op gebaseerd is....
Zou kunnen komen door de spanning. Als de banden wel op gelijke druk staan heb je wellicht het verschil in soepelheid (Rubino pro 120tpi, Ultrasport 28tpi) bemerkt! ^O^
pi_86485515
Hebben jullie eigenlijk ook (een) "reservebuitenband(en)" [lees: vouwband(en)] bij jullie als jullie langere afstanden rijden?
  donderdag 16 september 2010 @ 08:04:12 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_86486856
Ik had eerst ook echt basic buitenbandjes, toen overgestapt naar GP4000s en ik merk het verschil wel degelijk. Meer grip in de bochten en minder "rolweerstand"
  donderdag 16 september 2010 @ 08:45:16 #237
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86487436
quote:
Op donderdag 16 september 2010 01:47 schreef Marurk het volgende:
Hebben jullie eigenlijk ook (een) "reservebuitenband(en)" [lees: vouwband(en)] bij jullie als jullie langere afstanden rijden?
nee, nooit :P

Ik controleer/vervang mn buitenbanden regelmatig en ik kijk altijd waar ik rijd. Ik rijd zelden lek.
Gaan ze dan toch kapot kan je ze altijd nog volstoppen met gras.
pi_86487502
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

nee, nooit :P

Ik controleer/vervang mn buitenbanden regelmatig en ik kijk altijd waar ik rijd. Ik rijd zelden lek.
Gaan ze dan toch kapot kan je ze altijd nog volstoppen met gras.
Seriously.... Volstoppen met gras? :?
  donderdag 16 september 2010 @ 08:51:10 #239
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86487540
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:48 schreef Freddeh het volgende:

Seriously.... Volstoppen met gras? :?
hahaha :D
pi_86487843
Zo geloof het of niet. Maar ik ga komend weekend weer fietsen. Moet weer gaan opbouwen.
En ik ga toch maar lid worden van de sportschool. Wilde het eerst niet omdat de sportschool waar ik lid van was afgelopen winter niet zo fijn was. Maar ik ga nu naar een andere. Ietsje verder weg maar wel te doen.
Haters gonna hate.
  donderdag 16 september 2010 @ 09:31:04 #241
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86488306
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Zo geloof het of niet. Maar ik ga komend weekend weer fietsen. Moet weer gaan opbouwen.
En ik ga toch maar lid worden van de sportschool. Wilde het eerst niet omdat de sportschool waar ik lid van was afgelopen winter niet zo fijn was. Maar ik ga nu naar een andere. Ietsje verder weg maar wel te doen.
Speciaal voor krachttraining of spinning ofzo?

Ik heb ook een sportschoolabo maar ben al een half jaar niet geweest omdat ik te druk was met werk. Nu wil ik m nog niet opzeggen omdat als 't straks winter is ik toch weer lekker ga trainen. Bovendien hebben ze een sauna'tje en dat is ook wel lekker om even in te duiken na een dag in de kou fietsen.
pi_86489744
Ja daarom ze hebben daar ook een sauna en een stoombad.

Ik ga krachttraining, spinning en cardio doen.
Haters gonna hate.
pi_86489951
Ik doe dat nu ook al twee jaar achterelkaar in de winter. Veel spinnen en soms wat krachttraining. In 't weekend duurkilometers maken. Tot nu toe ben ik beide keren sterker uit de winter gekomen.
pi_86492507
Ja daarom, had het alleen niet zo naar mijn zin in die sportschool van afgelopen winter.
Haters gonna hate.
  donderdag 16 september 2010 @ 12:28:48 #245
27167 SuperWeber
pi_86493964
Schaatsen in de winter O+
pi_86497476
Vanochtend 72km weggetrapt. Via een omweg van huis naar het werk, helaas stond de wind verkeerd en had ik vanaf Amerongen op de dijk vol tegen tot Utrecht. Had me ook te warm aangekleed, lange broek, lange shirt en dikke zweetshirt. Inclusief Amerongseberg en een paar klimmetjes bij Leersum toch 30 gemiddeld met die pokken wind.

merk wel dat ik niet zoveel zin meer heb om alleen te fietsen. Fiets liever in een groep, gezelliger. Ook heb ik niets om voor te trainen. Rijd pas in november Hoek van Holland - Den Helder op de mountainbike. 135km over het strand. Eerste wedstrijd 9 januari in Egmond, Egmond-Pier-Egmond. Dit weekend de mountainbike maar even controleren en klaar maken.
Mountainbiken lijkt makkelijk maar het is nog best uitdagend. Ligt ook aan de route. Ik woon gelukkig vlak bij lage vuursche en bij Amerongen en dat zijn beide toch wel uitdagende routes zeker als het flink geregend heeft!
Superhero to the rescue!
pi_86497841
Iemand bekend met de MTB/ATB opties op Bergschenhoek? Rijd er wel eens langs en t lijkt wel leuk maar vraagt me af hoe leuk dat gebiedje is om in te spelen.

Doe je dat trouwens gewoon in je wielerkleding of niet? :+
pi_86498200
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:26 schreef FJD het volgende:
Iemand bekend met de MTB/ATB opties op Bergschenhoek? Rijd er wel eens langs en t lijkt wel leuk maar vraagt me af hoe leuk dat gebiedje is om in te spelen.

Doe je dat trouwens gewoon in je wielerkleding of niet? :+
in wielerkleding, en dan een laagje minder dan op de racer omdat de snelheid minder is en het veel intensiever is. Veel intervallen, veel meer met het hele lichaam. Je stuurt echt met je bovenlijf en gooit die fiets alle kanten op. Veel staan, dan weer zitten, dan weer trekken aan het stuur. Krijg er nu al zin in!

Ow, en niet bang worden om vies te worden. En je hebt uiteraard SPD schoenen nodig, loopt beter. Vies, nat, dikke lagen modder, smaak van zand in je mond en dan heb je maar een gemiddelde snelheid van 21km/u. Het is afzien!
Superhero to the rescue!
pi_86499139
Lijkt me wel gaaf om eens wat mee aan te kloten maar SPD zou t meteen weer duurder maken; schoenen + pedalen. Ik begin wel wat knulliger en goedkoper met bestaand materiaal. Tis ook niet alsof er in Rotterdam zo enorm veel goede MTB opties zijn.
pi_86499452
Nou mijn wiel is weer terug. Kost 180 euro. Nu die kerel te pakken krijgen voor de verzekering.
Haters gonna hate.
pi_86502526
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:28 schreef SuperWeber het volgende:
Schaatsen in de winter O+

Ik heb weer een wedstrijdlicentie aangevraagd, dit keer alleen voor Geleen. Maar ik ga natuurlijk wel een of meerdere gewestelijke kampioenschappen rijden. Sowieso de 10km en verder kijken welke GK's passen in m'n PBP voorbereiding en waar ik toegelaten wordt.
pi_86503398
Hoeveel kost een 2de hands tacx waarbij je ook de weerstand kan instellen?

Waarbij moet ik vooral op letten als ik er een koop?
  donderdag 16 september 2010 @ 16:49:19 #253
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86503455
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:47 schreef snakeman123 het volgende:
Hoeveel kost een 2de hands tacx waarbij je ook de weerstand kan instellen?

Nieuw 160 ofzo, dus tweedehands afhankelijk van hoe oud e.d. tussen de 75 en 120 oid gok ik
.
  donderdag 16 september 2010 @ 17:03:16 #254
27167 SuperWeber
pi_86504010
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:30 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik heb weer een wedstrijdlicentie aangevraagd, dit keer alleen voor Geleen. Maar ik ga natuurlijk wel een of meerdere gewestelijke kampioenschappen rijden. Sowieso de 10km en verder kijken welke GK's passen in m'n PBP voorbereiding en waar ik toegelaten wordt.
Ik heb ook nagedacht over een licentie, maar ik denk dat ik dat komend seizoen nog niet doen. Ze willen me nl. ook in het bestuur v/d ijsvereniging hebben en in dat geval is het bij ons op de club belangrijk dat je er op de recreanten uren bent... Ik ga wel in de snelle groep rijden :D
pi_86504168
Ik heb de afgelopen pakweg 15 jaar steeds een licentie gehad, eerst vooral marathons gerdden, sinds een paar jaar alleen nog mara lange baan. Eigenlijk draait m'n schaatsseizoen om 1 wedstrijd, het GAK 10km. ALs ik een goed jaar heb wil ik daar nog wel eens (krap aan) top 10 rijden).
  donderdag 16 september 2010 @ 17:16:48 #256
27167 SuperWeber
pi_86504517
Hehe, ik moet nog goed oefenen om ergens top 10 te kunnen rijden :D
pi_86504973
Beste mensen ik vertrek volgende week op fietsvakantie, ik moet nog nieuwe buitenbandjes voor mijn Bianchi hebben (Campagnolo wielen), en dacht dat het misschien een goed idee zou zijn om er aangezien het natte weer dat te verwachten is buitenbanden op te zetten met wat profiel erop. Welke velggroottes kan ik op mijn wiel zetten?

De meeste normale buitenbandjes die ik tegenkom zijn 700x23c, die met wat meer profiel die volgens de website die ik bekijk (http://www.wiggle.co.uk) geclassifieerd worden als "Road Race City Tyres" of "Hybrid Tyres" zijn echter vaak 700x32, minimaal.

Kan dat ook?
  donderdag 16 september 2010 @ 17:31:31 #258
308981 Narcotical
Best in the World
pi_86504997
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:47 schreef snakeman123 het volgende:
Ben ik ook benieuwd naar, overweeg om van de winter ook te gaan tacxen :)
  donderdag 16 september 2010 @ 17:55:39 #259
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86505681
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:30 schreef JohnDDD het volgende:
Beste mensen ik vertrek volgende week op fietsvakantie, ik moet nog nieuwe buitenbandjes voor mijn Bianchi hebben (Campagnolo wielen), en dacht dat het misschien een goed idee zou zijn om er aangezien het natte weer dat te verwachten is buitenbanden op te zetten met wat profiel erop. Welke velggroottes kan ik op mijn wiel zetten?

De meeste normale buitenbandjes die ik tegenkom zijn 700x23c, die met wat meer profiel die volgens de website die ik bekijk (http://www.wiggle.co.uk) geclassifieerd worden als "Road Race City Tyres" of "Hybrid Tyres" zijn echter vaak 700x32, minimaal.

Kan dat ook?
Als 't een racefiets betreft zou ik gewoon 23mm bandjes nemen, 25mm kan ook wel hoor, maar voor 32mm heb je eigenlijk een iets bredere velg nodig.
  donderdag 16 september 2010 @ 17:56:34 #260
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86505718
Ik schaats nooit, ik kan niet overstappen _O- ik kan alleen maar goed fietsen :')
pi_86505800
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als 't een racefiets betreft zou ik gewoon 23mm bandjes nemen, 25mm kan ook wel hoor, maar voor 32mm heb je eigenlijk een iets bredere velg nodig.
Thanks, ik heb hier een mooie aanbieding gevonden, Halo "Courier" Type tires, met behoorlijk veel profiel en 24mm, speciaal gemaakt schijnt voor Berlijnse fietskoeriers die zoveel klaagden over het natte weer daar. :)
pi_86505985
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:59 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Thanks, ik heb hier een mooie aanbieding gevonden, Halo "Courier" Type tires, met behoorlijk veel profiel en 24mm, speciaal gemaakt schijnt voor Berlijnse fietskoeriers die zoveel klaagden over het natte weer daar. :)
Klinkt goed. Kan ik dan komende winter misschien wel gebruiken. Waar heb je ze gevonden
  donderdag 16 september 2010 @ 18:11:13 #263
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86506160
quote:

Berlijnse fietskoeriers klagen altijd :{w
pi_86507737
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:05 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Klinkt goed. Kan ik dan komende winter misschien wel gebruiken. Waar heb je ze gevonden
http://www.ukbikestore.co.uk

15 pond per stuk :P
pi_86508379
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:56 schreef kaasplankje het volgende:
Ik schaats nooit, ik kan niet overstappen _O- ik kan alleen maar goed fietsen :')
Schaatles _O_ Daar leer je het wel beter van en het is gewoon een leuke sport om te leren.
pi_86508652
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:05 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

http://www.ukbikestore.co.uk

15 pond per stuk :P
Kijk eens naar de Panaracer Pasela. Ook leverbaar in 23mm. Die gebruik ik vaak, is ook zowat 1e keus onder Britse randonneurs. (in Nerland zo goed als niet te krijgen, bij jou prima).
25mm kan meestal wel in een raceframe. Bij breder zit het frame meestal in de weg, bij de remmen. Qua velgbreedte is het niet zo'n punt, ik heb een tijdlang op m'n vakantiefiets de Mavic MA40 velg gehad, een puik ding (wordt helaas niet meer gemaakt). Een smalle racevelg maar ik legde er zonder probleem een 40mm band omheen. Ging prima.
pi_86510672
Ik heb vandaag winterhandschoentjes gescoord bij de Aldi. Waren 6 euro, maar los naadje, dus kreeg korting.. :D
pi_86511321
quote:

[..]

32 mm zal makkelijk op een racefietsvelg passen. In crossfietsen gaan wel 35mm bandjes. Het enige obstakel is je frame en de remmen. Die zijn te klein voor zo'n dikke band.

Ik heb vandaag voor 't eerst in lange tijd weer gefietst met m'n handgespaakte wielsetje met Ultegra naven. Wat een verschil met m'n Easton Vista's icm een oud achterwiel waar ik tot vandaar mee reed. Heerlijk licht lopende naven en dito freewheel. Alles zo soepel en fijn, wat een topproducten _O_
Plus dat de wielen ook goed stijf zijn en prima accelereren. Ik weet voorlopig wel even waar ik mee rond ga rijden ;)
Die Vista's mogen lekker modder vangen in m'n crosser.
pi_86511357
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:19 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag winterhandschoentjes gescoord bij de Aldi. Waren 6 euro, maar los naadje, dus kreeg korting.. :D
Zijn die dingen er ook in 't blauw/wit ofzo? :D
pi_86512280
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:33 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Zijn die dingen er ook in 't blauw/wit ofzo? :D
Geen idee, zag maar 1 kleur.

Ik heb dus deze week helemaal niet met de club gefietst.. :( Kutweer. Morgen pak ik overdag wel ff rondje Holterberg.
pi_86512292
'T was hier trouwens om 8 uur al te donker om te fietsen.. :{
  donderdag 16 september 2010 @ 21:23:49 #272
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86513555
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:32 schreef Tommeke het volgende:

32 mm zal makkelijk op een racefietsvelg passen. In crossfietsen gaan wel 35mm bandjes. Het enige obstakel is je frame en de remmen. Die zijn te klein voor zo'n dikke band.

Ik heb vandaag voor 't eerst in lange tijd weer gefietst met m'n handgespaakte wielsetje met Ultegra naven. Wat een verschil met m'n Easton Vista's icm een oud achterwiel waar ik tot vandaar mee reed. Heerlijk licht lopende naven en dito freewheel. Alles zo soepel en fijn, wat een topproducten _O_
Plus dat de wielen ook goed stijf zijn en prima accelereren. Ik weet voorlopig wel even waar ik mee rond ga rijden ;)
Die Vista's mogen lekker modder vangen in m'n crosser.
Ik dacht eigenlijk dat een cross-velg ietsie breder was dan een race-velg? :@

Verder heb ik vandaag een nieuwe winterfiets opgebouwd met roemel die 'k nog had, hij is klaar behalve spd pedalen, bar ends en een brooks zadel maar dat ligt nog op kantoor, dus dat doe ik morgen wel.
Het is een doortrapper 52 x 18 met een voorrem, spatborden voor & achter en een recht stuur.
Oja lampjes moeten er ook nog op dan is ie wel af. :P
pi_86514112
Aldi heeft ze in diverse kleuren. Was toevallig ook bij Aldi vandaag, en zag idd blauw/wit liggen. Heb zelf al winterhandschoenen gescoord daar vorig jaar en vind ze prima. Alleen bij temperaturen onder 0 heb ik er toch een fleece handschoen overheen ook nog, want dan worden ze wat fris...

Net m´n zadel eraf gehad en de pen en railklem besmeurd met wat montagepasta. Zal als het goed is het kraakje eruit halen dat ik de laatste tijd teveel hoor. Achterbandje ook nog wat bijgepompt. Begint nu lekker op druk te komen, morgenmiddag een ritje naar het werk en kijken of ie hard genoeg is, anders op het werk nog iets er bij of eruit :)
pi_86514660
Bij Aldi lag hier niks meer dat me beviel. Wel bij Lidl, wat wielersokken gescoord vandaag. En wat handschoentjes. Die kun je nooit genoeg hebben.
pi_86515002
Mijn favo paar handschoentjes stinken zo erg dat je handen er nog dagen naar ruiken.. :+ Zelfs een azijnbad hielp niet.
pi_86515315
Bedankt voor de antwoorden Ivo en Tommeke _O_

Even vraagje hier, wilde de trein pakken Amsterdam-Kopenhagen met de fiets, Captain Fabulous had dat geloof ik gedaan, hoe werkt dat? Moet je je fiets dan inpakken? De uitleg op de NS website is een beetje vaag.
  donderdag 16 september 2010 @ 22:09:18 #277
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86516166
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:48 schreef Oksel het volgende:
Mijn favo paar handschoentjes stinken zo erg dat je handen er nog dagen naar ruiken.. :+ Zelfs een azijnbad hielp niet.
bweuh, daar helpt niets meer tegen :{w zo'n muffe zure lucht :X beter nieuwe halen
pi_86517724
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:26 schreef FJD het volgende:

Pas reed ik daar een paadje op.. ineens werd dat paadje een een grindpaadje en ging stijl omhoog.. Maar liet me niet kennen en reed in eens tussen de mtb'ers de berg op :+ nog best hoog daar..
En toen over een grindpaadje van max 30 cm breed weer naar beneden incl haarspeldbochten.. Op een gegeven moment maar even afgestapt.. was bang dat ik voer mijn stuur zou heenduiken zo stijl voelde het 8)7
pi_86518084
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:54 schreef JohnDDD het volgende:

Even vraagje hier, wilde de trein pakken Amsterdam-Kopenhagen met de fiets, Captain Fabulous had dat geloof ik gedaan, hoe werkt dat? Moet je je fiets dan inpakken? De uitleg op de NS website is een beetje vaag.
Fiets inpakken mag bij de NS niet. Dat is voor Frankrijk. Je moet gewoon een fietsplekje reserveren, die trein heeft die mogelijkheid.
  vrijdag 17 september 2010 @ 08:46:14 #280
153506 Captain_Fabulous
pi_86525896
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:54 schreef JohnDDD het volgende:

Ik wil het volgende zomer gaan doen, dus ervaringen graag delen! Gewoon kaartje reserveren met fiets erbij, en dan heeft de trein een wagon met speciaal plekjes voor fietsen volgens mij.
pi_86528529
Ik heb vanochtend lekker uurtje gefietst, voordat ik naar m'n kantoor ging :) Twente is echt, echt prachtig. Genieten. Elke keer ontdek ik weer nieuwe weggetjes. Bos, weiland, koeien, uitzicht, rust. Prachtig om te fietsen!
pi_86528545
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:40 schreef Stage het volgende:

[..]

Pas reed ik daar een paadje op.. ineens werd dat paadje een een grindpaadje en ging stijl omhoog.. Maar liet me niet kennen en reed in eens tussen de mtb'ers de berg op :+ nog best hoog daar..
En toen over een grindpaadje van max 30 cm breed weer naar beneden incl haarspeldbochten.. Op een gegeven moment maar even afgestapt.. was bang dat ik voer mijn stuur zou heenduiken zo stijl voelde het 8)7
Ben er eens met de racefiets opgeweest en verschrikkelijk op mijn bek gegaan.
Haters gonna hate.
pi_86530065
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:23 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat een cross-velg ietsie breder was dan een race-velg? :@

Verder heb ik vandaag een nieuwe winterfiets opgebouwd met roemel die 'k nog had, hij is klaar behalve spd pedalen, bar ends en een brooks zadel maar dat ligt nog op kantoor, dus dat doe ik morgen wel.
Het is een doortrapper 52 x 18 met een voorrem, spatborden voor & achter en een recht stuur.
Oja lampjes moeten er ook nog op dan is ie wel af. :P
Ik heb nu in m'n crossfiets wielen zitten die eerst in m'n racefiets zaten ;)
Klinkt wel erg cool, je winterfiets! Wat voor frame is het?
pi_86530238
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:41 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Mond. Een paard heeft een bek.
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:35:07 #285
153506 Captain_Fabulous
pi_86530291
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:34 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Andersom o|O .
pi_86532354
Omg, ik krijg net een telefoontje van 't bestuur, of ik het NCK ook wil rijden :')
  vrijdag 17 september 2010 @ 12:35:57 #287
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86532477
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 12:32 schreef Tommeke het volgende:
Omg, ik krijg net een telefoontje van 't bestuur, of ik het NCK ook wil rijden :')
gewoon doen, volgens m'n vriendin is dat een vet mooie belevenis
.
pi_86532503
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 12:35 schreef Yankee het volgende:

[..]

gewoon doen, volgens m'n vriendin is dat een vet mooie belevenis
Ik heb ook ja gezegd, maar wel gezegd dat er ook sterkere zijn ;)
pi_86533083
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Kijk eens naar de Panaracer Pasela. Ook leverbaar in 23mm. Die gebruik ik vaak, is ook zowat 1e keus onder Britse randonneurs. (in Nerland zo goed als niet te krijgen, bij jou prima).
25mm kan meestal wel in een raceframe. Bij breder zit het frame meestal in de weg, bij de remmen. Qua velgbreedte is het niet zo'n punt, ik heb een tijdlang op m'n vakantiefiets de Mavic MA40 velg gehad, een puik ding (wordt helaas niet meer gemaakt). Een smalle racevelg maar ik legde er zonder probleem een 40mm band omheen. Ging prima.
Ha Ivo
heb net van m'n laatste geld de Panaracer Pasela 700x23 besteld _O_
Plus een Cateye Wireless :) m'n fietscomputer was al sinds ik een keer in de sneeuw heb gefietst in december stuk :P
pi_86537198
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 12:36 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik heb ook ja gezegd, maar wel gezegd dat er ook sterkere zijn ;)
Gewoon rijden is super gaaf.
Haters gonna hate.
pi_86537646
Morgenochtend even bij een MTB kijken, ding heeft wat liefde nodig en de print is redelijk afschuwelijk maar daar is de prijs ook naar.
pi_86538621
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Andersom o|O .
Nee, want vrouwen zijn edele dieren. Toch? Of was het nou ijdele dieren? :+

Vandaag weer op de fiets dus. Lekker ritje in het donker vanavond. Voelde me niet top, of het lag aan de tegenwind. Zat op 28km/u gemiddeld.

Over dat nieuwe Continental bandje... Ik weet het niet. Ik weet gewoon niet of ik hem fijn moet vinden of niet. Ik heb het idee dat er nóg meer lucht in moet, terwijl ik hem vanochtend al goed hard opgepompt heb. Hij voelt wat zomperig aan voor m'n gevoel en weet niet of dat nou aan mij ligt, of dat het écht iets is met dat bandje wat ik niet gewend ben van die Vittoria's.
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:20:47 #293
153506 Captain_Fabulous
pi_86538865
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:15 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ijdele dieren met edele delen? Anyway....ben je nu blij met je zadel inmiddels?
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:24:12 #294
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86539009
aan de ene kant vind ik dat ik even moet gaan fietsen....aan de andere kant heb jk daar geen zin in ):O

moeilijk moeilijk :')
.
pi_86539413
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ijdele dieren met edele delen? Anyway....ben je nu blij met je zadel inmiddels?
is nog wat aan de harde kant, maar al een stuk comfortabeler dan m'n oude. Gewoon netjes zadel blijven behandelen, evenals m'n zitvlakje dan komt dat helemaal goed.
Prima zadel dus :)
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:24 schreef Yankee het volgende:
aan de ene kant vind ik dat ik even moet gaan fietsen....aan de andere kant heb jk daar geen zin in ):O

moeilijk moeilijk :')
Doe je morgen dubbele afstand, dan wordt het 'mooi' weer.
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:35:07 #296
308981 Narcotical
Best in the World
pi_86539445
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:34 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Laat mijn zusje het niet horen :')
pi_86539498
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:15 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Vandaag weer op de fiets dus. Lekker ritje in het donker vanavond. Voelde me niet top, of het lag aan de tegenwind. Zat op 28km/u gemiddeld.

Over dat nieuwe Continental bandje... Ik weet het niet. Ik weet gewoon niet of ik hem fijn moet vinden of niet. Ik heb het idee dat er nóg meer lucht in moet, terwijl ik hem vanochtend al goed hard opgepompt heb. Hij voelt wat zomperig aan voor m'n gevoel en weet niet of dat nou aan mij ligt, of dat het écht iets is met dat bandje wat ik niet gewend ben van die Vittoria's.
Hey hey zo kan ie wel weer he .
Haters gonna hate.
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:50:53 #298
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86540062
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:34 schreef Freddeh het volgende:

[..]
[..]

Dat is wel een idee inderdaad
.
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:11:28 #299
27167 SuperWeber
pi_86540771
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:34 schreef Freddeh het volgende:

[..]

is nog wat aan de harde kant, maar al een stuk comfortabeler dan m'n oude. Gewoon netjes zadel blijven behandelen, evenals m'n zitvlakje dan komt dat helemaal goed.
Prima zadel dus :)
[..]

Hoeveel druk heb je er op staan dan?
pi_86544763
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:41 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Dit was ook met de racefiets 8)7

Maar wie komt er hier nou eig allemaal uit zuid-holland?
Misschien eens leuk om samen een rondje te rijden ;)
pi_86545735
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:12 schreef Stage het volgende:

[..]

Dit was ook met de racefiets 8)7

Maar wie komt er hier nou eig allemaal uit zuid-holland?
Misschien eens leuk om samen een rondje te rijden ;)
*meld*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')