-> Crosserquote:Op vrijdag 10 september 2010 09:42 schreef Freddeh het volgende:
Nu pas? Ik was het al zat na 1 dag heen-en-weer... Achteraf ben ik wel blij dat ik binnen zit op kantoor en niet in de buitendienst, nu kan ik iedere dag fietsen en gratis douchen. Ik heb hier alles wat ik nodig heb, en de baas geeft me de mogelijkheid om te doen wat ik het liefst doe. Heerlijk
En ik wil weer net als afgelopen winter doen. Droog asfalt en onder 0, fietsen. Nat asfalt en boven 0, fietsen. Nat asfalt en onder 0, of sneeuw op het fietspad, OV.
Nee, heb net SKS Raceblades getest op m'n racer. Werken op zich prima.quote:
Niet echt tijd gehad om mij in te lezen. Weet nog niet precies wat de mogelijkheden zijn en wat ik wil. Ene kant lijkt het mij leuk om via de computer met anderen te kunnen rijden. Ik wilde eigenlijk pas na mijn vakantie er naar gaan kijken. Begin oktober is dat, misschien wel eind oktober als ik naar de BikeMotion beurs ben geweest. Mocht je hem dan nog hebben dan graag anders zet hem maar op Marktplaats.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:59 schreef FJD het volgende:
@Superher0 had je nog gekeken naar de Tacx? Anders gaat ie volgende week Marktplaats op ofzo
Welkom in de wereld van sport. Het enige sociale in je leven is je fietsquote:Op vrijdag 10 september 2010 12:37 schreef Marurk het volgende:
Dilemma.Vanavond een feestje maar morgen wil ik eigenlijk een flinke rit (100+ km) maken met een paar man van de club.
Ben eigenlijk gewoon van plan om om 0:00 uur vanavond het voor gezien te houden bij het feest. Maar dan weet ik dat ze toch gaan zeiken (doen ze altijd als je vóór 5:00 uur 's ochtends naar huis gaat). Zij willen doorgaan tot vroeg in de ochtend en flink zuipen, maar daar heb ik gewoon geen zin in vanavond. Wil het liefst gewoon op tijd naar huis, en dan morgen fit op de fiets.
Ben benieuwd hoeveel moeite het me weer gaat kosten om uit te leggen dat ik niet nog tot vroeg in de ochtend mee ga feesten.
Valt me op dat sommigen hier amper begrip voor hebben. Vorige keer ook gingen ze me zowat meeslepen en moest ik bijna gaan vechten om los te komen.
Gewoon gaan zuipen, morgen fietsen kan dan prima.....met een kater valt wel te fietsen. Dit doe ik zelf ook redelijk vaak en vind het altijd weer lekker om met mn brakke kop even een frisse neus te halenquote:Op vrijdag 10 september 2010 12:37 schreef Marurk het volgende:
Dilemma.Vanavond een feestje maar morgen wil ik eigenlijk een flinke rit (100+ km) maken met een paar man van de club.
Ben eigenlijk gewoon van plan om om 0:00 uur vanavond het voor gezien te houden bij het feest. Maar dan weet ik dat ze toch gaan zeiken (doen ze altijd als je vóór 5:00 uur 's ochtends naar huis gaat). Zij willen doorgaan tot vroeg in de ochtend en flink zuipen, maar daar heb ik gewoon geen zin in vanavond. Wil het liefst gewoon op tijd naar huis, en dan morgen fit op de fiets.
Ben benieuwd hoeveel moeite het me weer gaat kosten om uit te leggen dat ik niet nog tot vroeg in de ochtend mee ga feesten.
Valt me op dat sommigen hier amper begrip voor hebben. Vorige keer ook gingen ze me zowat meeslepen en moest ik bijna gaan vechten om los te komen.
Frisse neus halen is niet het probleem, het is het uit bed komen. tenminste dat is mijn ervaring. Vaak genoeg gefietst met katers maar van mij hoeft het niet meer. Kotsend sprinten (en winnen).quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Gewoon gaan zuipen, morgen fietsen kan dan prima.....met een kater valt wel te fietsen. Dit doe ik zelf ook redelijk vaak en vind het altijd weer lekker om met mn brakke kop even een frisse neus te halen
quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:55 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Frisse neus halen is niet het probleem, het is het uit bed komen. tenminste dat is mijn ervaring. Vaak genoeg gefietst met katers maar van mij hoeft het niet meer. Kotsend sprinten (en winnen).
Omdat je over de anderen heen kotste?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:55 schreef Superher0 het volgende:
Frisse neus halen is niet het probleem, het is het uit bed komen. tenminste dat is mijn ervaring. Vaak genoeg gefietst met katers maar van mij hoeft het niet meer. Kotsend sprinten (en winnen).
Sprinten is puur tactiek, hoef je niet de sterkste voor te zijnquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Omdat je over de anderen heen kotste?
Wat dat betreft ben ik echt een slappeling. Denk dat ik dan echt niet mijn bed uit kan komen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Gewoon gaan zuipen, morgen fietsen kan dan prima.....met een kater valt wel te fietsen. Dit doe ik zelf ook redelijk vaak en vind het altijd weer lekker om met mn brakke kop even een frisse neus te halen
Kun je zondag niet gewoon wat later gaan fietsen? Als je niet al te veel zuipt en wat langer slaapt hoef je geen concessies te doen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:44 schreef Marurk het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik echt een slappeling. Denk dat ik dan echt niet mijn bed uit kan komen.Zeker niet om 08.00 uur ofzo.
Nee, ik ga gewoon vroeg naar huis en dan morgen en zondag lekker fietsen!
Heb jij ook een bak-zwakheid? Ik ben veel te goed met taarten bakken voor m'n lijn....zal de eerste fietsmeet een proeve mee nemen...ben ook erg leuk met kwarktaartquote:Op vrijdag 10 september 2010 19:53 schreef Freddeh het volgende:
Jullie moesten eens weten hoe lekker het is om daar een plak van te nemen als je thuis komt van een rit
Probeer eens andere snelspanners..? of vet de padden in en/of zet ze wat strakker. Speling in de lagers kun je daarnaast heel makkelijk bijstellen bij Zonda's.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:52 schreef Oksel het volgende:
Ik heb speling ofzo op m'n voorwiel, bij het klimmen hoor ik gekraak ofzo. Met een ander wiel heb ik dat niet. Tot nu toe niet echt geluk met m'n Zonda's..
12 jaar is voor een stalen frame pas halverwege. Als je echt al lang aan deze fiets gewend bent zou ik 'm gewoon een goede opfrisbeurt geven. Een beetje gedateerde onderdelen (zo 3-5 jaar oud) zijn voor een prikkie te koop, een fortuin uitgeven is echt niet nodig.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:45 schreef Leintjeuh het volgende:
bananenbrood is echt lekker
/kaasplankje (ik zit op mn babes account)
btw ik zal volgend seizoen eens moeten gaan kijken naar een nieuw koersfietsje denk ik. Na 12 jaren trouwe dienst begint mn stalen ros toch een beetje gedateerd te raken. Bovendien heb ik aan die fiets alles al minstens 1x vervangen met uitzondering van het frame, de vork, de remhoeven en het crankstel. Ik zag vd week met schoonmaken dat er roest door de lak komt aan de onderzijde van de bovenbuis. Nu kan ik m wel voor de 4e keer laten moffelen en weer een fortuin uitgeven aan nieuwe onderdelen, maar misschien is het onderhand beter dit in een nieuw karretje te investeren.
Ze moeten wat strakker denk ik ofzo. Fixed m'n mannetje wel.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:50 schreef eentwee het volgende:
[..]
Probeer eens andere snelspanners..? of vet de padden in en/of zet ze wat strakker. Speling in de lagers kun je daarnaast heel makkelijk bijstellen bij Zonda's.
Opzich heel tof hoor, maar 't betreft m'n uberaerodynamische en voor 'n student iets te dure om te vervangen, snelpak.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hoezo eruit halen...inlijsten en aan de muur hangen dat shirt...met een Samurai zwaard ernaast. Met een beetje geluk heb je daarmee je schoonmoeder gelijk gedresseerd
Hmmm misschien geen gek idee en dat ik 't frame nog even houd. Daar ben ik idd wel aardig mee vergroeit. Het is een Gazelle Démax en dat ding is niet kapot te krijgen. Ik heb er 2x La Marmotte mee gereden, nog over het oude parcours met de Col de la Croix de Fer ipv de Glandon.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:24 schreef ultra_ivo het volgende:
12 jaar is voor een stalen frame pas halverwege. Als je echt al lang aan deze fiets gewend bent zou ik 'm gewoon een goede opfrisbeurt geven. Een beetje gedateerde onderdelen (zo 3-5 jaar oud) zijn voor een prikkie te koop, een fortuin uitgeven is echt niet nodig.
En staal blijft gewoon lekker rijden.
Dat is wel leuk!quote:Op vrijdag 10 september 2010 23:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Opzich heel tof hoor, maar 't betreft m'n uberaerodynamische en voor 'n student iets te dure om te vervangen, snelpak.
Normaal train ik er niet in, maar al m'n andere kleren zaten in de was.
Yankee z'n vriendinnetje is trouwens clubkampioen geworden!
9-vits wordt inderdaad langzaam wat lastiger. Voor mij trouwens wel de ideale variant, ik ben er dus een privé voorraad aan onderdelen van aan aan het leggen. Campa is mischien qua onderdelen wat duurder, je verslijt wel een stuk minder tandwielen dan bij Shimano. De vraag is natuurlijk of je echt wel bespaart als je nieuw koopt en aftrekt vs via Ebay NOS spullen kopen tegen een veel lagere prijs (en mss kun je Ebay aankopen ook wel aftrekken).quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmmm misschien geen gek idee en dat ik 't frame nog even houd. Daar ben ik idd wel aardig mee vergroeit. Het is een Gazelle Démax en dat ding is niet kapot te krijgen. Ik heb er 2x La Marmotte mee gereden, nog over het oude parcours met de Col de la Croix de Fer ipv de Glandon.
Er zit nog een 9 speed groep op en die heeft 't altijd lekker gedaan.
Maja ik rijd met Campa Chorus/Record en spare parts zijn altijd duur. Nu kan je wel 2e hands aanschaffen op marktplaats maar dat is niet zo handig in mijn geval aangezien fietskosten fiscaal aftrekbaar zijn. Ik kan het beter nieuw kopen.
Wellicht dat ik in het vorjaar een nieuwe Record groep haal (mss een afgeprijsde 2010 groep ofzo)en deze op mijn oude frame monteer.
Het moet wel een Record groep zijn ivm met de zwarte remhoeven, die vind ik zo mooiIk kan ook wel een 105 black nemen maar dan moet ik ook al mn wieltjes wegdoen.
Heeft ze mooi gedaanquote:Op vrijdag 10 september 2010 23:51 schreef Tommeke het volgende:
Yankee z'n vriendinnetje is trouwens clubkampioen geworden!
Ach ja, je zal mss wel iets goedkoper uit zijn maar dat maakt me niet zo heel veel uit. Ik vind ´t zeker met vervangingsonderdelen wel fijn om nieuw aan te schaffen ipv 2e hands, en ´t mag ook best wat kosten uiteindelijk. En op een gegeven moment wil je toch graag wat nieuws onder je kont, althans ik dan.quote:Op zaterdag 11 september 2010 11:03 schreef ultra_ivo het volgende:
9-vits wordt inderdaad langzaam wat lastiger. Voor mij trouwens wel de ideale variant, ik ben er dus een privé voorraad aan onderdelen van aan aan het leggen. Campa is mischien qua onderdelen wat duurder, je verslijt wel een stuk minder tandwielen dan bij Shimano. De vraag is natuurlijk of je echt wel bespaart als je nieuw koopt en aftrekt vs via Ebay NOS spullen kopen tegen een veel lagere prijs (en mss kun je Ebay aankopen ook wel aftrekken).
tijd voor een nieuwequote:Op zaterdag 11 september 2010 13:26 schreef Yankee het volgende:
Heeft ze mooi gedaan![]()
Overigens, ik was net even mijn fiets aan het inspecteren....kom ik dit tegen:
[ link | afbeelding ]
Mijn 53 heeft besloten een 52 te worden
Net nieuwe + ketting besteld.quote:Op zaterdag 11 september 2010 13:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
tijd voor een nieuweproficiat met je vriendin, is dat per categorie?
NOS is trouwens New Old Stock, oude voorraad maar nog nooit gebruikt. Regelmatig staan er op Ebay zulke spullen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 13:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach ja, je zal mss wel iets goedkoper uit zijn maar dat maakt me niet zo heel veel uit. Ik vind ´t zeker met vervangingsonderdelen wel fijn om nieuw aan te schaffen ipv 2e hands, en ´t mag ook best wat kosten uiteindelijk. En op een gegeven moment wil je toch graag wat nieuws onder je kont, althans ik dan.![]()
Misschien eerst een nieuwe groep volgend seizoen, en dan over 1/2 jaar een nieuw kader. Ik zat laatst op de site van Duell te koekeloeren en vind die frames toch wel ontzettend mooi.
Afgelopen zomer zat jij zeker in het buitenland?quote:Op zondag 12 september 2010 10:16 schreef Marurk het volgende:
Het ziet er niet echt goed uit, dus denk ik dat ik maar pas vandaag.De weg is toch wel nat, en vanmiddag om 14:00 uur gaat er flink wat uit de lucht vallen. K*Tweer altijd in dit land.
quote:Op zondag 12 september 2010 10:35 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Afgelopen zomer zat jij zeker in het buitenland?
Heel augustus volgens mij.quote:Op zondag 12 september 2010 10:45 schreef Marurk het volgende:
[..]
![]()
Eind augustus hadden we ook een dikke week somberheid en regen hoor.
Daar zit je dan met je geschoren benenquote:Op zondag 12 september 2010 10:16 schreef Marurk het volgende:
Het ziet er niet echt goed uit, dus denk ik dat ik maar pas vandaag.De weg is toch wel nat, en vanmiddag om 14:00 uur gaat er flink wat uit de lucht vallen. K*Tweer altijd in dit land.
quote:Op zondag 12 september 2010 14:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar zit je dan met je geschoren benen
goed gedaan danquote:Op zaterdag 11 september 2010 17:38 schreef Marurk het volgende:
Net terug van een heerlijk middagje fietsen in het Zuid-Limburgse heuvelland. Daar werd ook Boogie's Extreme gereden, en wij konden lekker meeprofiteren van de verkeersleiders die het verkeer tegenhielden.Aantal goede klimmetjes gedaan: Camerig, Drielandenpunt, Kruisberg, Eyserbosweg, en jawel, zelfs de Keutenberg (22%) [voor het eerst in m'n leven]!
Was samen met m'n fietsgenoten een van de weinigen die niet afstapte... een groot deel van de Boogie's Extreme-wielrenners die deze beklimming deden stapte af.
Wij waren op het steilste stuk zowat de enigen die nog fietsten. En ook bij de Eyserbosweg moest een deel afstappen. Bovenaan zei iemand nog: "Dit is gewoon geen fietsen meer, dit is kijken of je het haalt of niet."
En zo moeilijk vond ik het dus niet. Kwam goed boven, en ging iedereen voorbij.
Jajaja ik heb eens zitten googelen en dat is wel apart idd, zo ken ik ook vaag iemand die helemaal lyrisch is van Robertsquote:Op zaterdag 11 september 2010 20:46 schreef ultra_ivo het volgende:
NOS is trouwens New Old Stock, oude voorraad maar nog nooit gebruikt. Regelmatig staan er op Ebay zulke spullen.
Een nieuwe groep kun je natuurlijk later overhevelen op een nieuw kader. Ik zou als ik jou was ook eens kijken bij een aantal Britse maatbouwers. Die zijn vaak goedkoper dan Nederlandse maatbouwers en hebben een heel bepaalde stijl (ook weer per maatbouwer verschillend). Kijk maar eens bij Bob Jackson, Mercian, Dave Yates en een aantal anderen. Ik heb sinds 3 jaar een randonneur van Bob Jackson, puik spul.
Tomassini dan? In Aken zit een handelaar die die op maar kan laten leveren (wel een lange wachttijd). Chas Roberts is ook een goede, nogal wat van m'n Britse clubgenoten rijden met een Roberts.quote:Op zondag 12 september 2010 14:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jajaja ik heb eens zitten googelen en dat is wel apart idd, zo ken ik ook vaag iemand die helemaal lyrisch is van RobertsMoet zeggen dat 't niet echt mijn ding is die britse frames. Ik ben toch meer van de gelikte Italiaanse stilo geloof ik. Pegoretti vind ik ook erg mooi en Vanilla Bicycles Portland; tja veel mooier dan dat wordt 't niet als je 't mij vraagt.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
http://vanillabicycles.com/frames/road/1/
btw,
Waarom heb je liever 9vits ipv 11 Ivo? Prijstechnisch of meer vanwege de robuustheid?
quote:Op zondag 12 september 2010 14:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar zit je dan met je geschoren benen
30:25quote:Op zondag 12 september 2010 14:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
goed gedaan danwat is je kleinste verzet?
Tomassini!quote:Op zondag 12 september 2010 14:35 schreef ultra_ivo het volgende:
Tomassini dan? In Aken zit een handelaar die die op maar kan laten leveren (wel een lange wachttijd). Chas Roberts is ook een goede, nogal wat van m'n Britse clubgenoten rijden met een Roberts.
Ik merkte bij het overgaan van 8 op 9 vits dat het voor mij weinig extra voordeel opleverde. Met elke versnelling erbij wordt het verslijt groter evenals de kwetsbaarheid. Waar het optimum ligt is voor iedereen verschillend, voor mij is dat bij 9-vits. Zeker omdat er nogal wat robuuste naven voor 8/9 vits Shimano en 9/10 vits Campa te vinden zijn. Standaardiseer ik alles op 9-vits dan kan ik prima wisselen met onderdelen.
Zag hem gisteren, reactie die ik toen heb geplaatst was vanochtend ineens verwijderdquote:Op zondag 12 september 2010 20:19 schreef Marurk het volgende:
Dit topic:
[TK] Zo goed als nieuwe racefiets
Whehe.quote:Op zondag 12 september 2010 20:22 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zag hem gisteren, reactie die ik toen heb geplaatst was vanochtend ineens verwijderd
inderdaad, gast heeft die fiets zelf waarschijnlijk voor veel te veel gekochtquote:Op zondag 12 september 2010 20:35 schreef Marurk het volgende:
[..]
Whehe.Ja, die gast weet zelf niet waar ie 't over heeft. Toen iemand vroeg of het een triple is, wist ie niet wat dat was.
En van afmontagegroepen heeft hij ook geen verstand. En dan wel per se een hoog bedrag ervoor willen hebben.
Probeer jij de Keutenberg maar eens op te rijden met 150+ km in je benen en meer dan 2000 hoogtemeters (3000+ voor de 220 km route)quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:38 schreef Marurk het volgende:
Net terug van een heerlijk middagje fietsen in het Zuid-Limburgse heuvelland. Daar werd ook Boogie's Extreme gereden, en wij konden lekker meeprofiteren van de verkeersleiders die het verkeer tegenhielden.Aantal goede klimmetjes gedaan: Camerig, Drielandenpunt, Kruisberg, Eyserbosweg, en jawel, zelfs de Keutenberg (22%) [voor het eerst in m'n leven]!
Was samen met m'n fietsgenoten een van de weinigen die niet afstapte... een groot deel van de Boogie's Extreme-wielrenners die deze beklimming deden stapte af.
Wij waren op het steilste stuk zowat de enigen die nog fietsten. En ook bij de Eyserbosweg moest een deel afstappen. Bovenaan zei iemand nog: "Dit is gewoon geen fietsen meer, dit is kijken of je het haalt of niet."
En zo moeilijk vond ik het dus niet. Kwam goed boven, en ging iedereen voorbij.
Ik lees anders net dat de wind in de middag aantrekt naar 5-6 Beaufortquote:Op zondag 12 september 2010 21:44 schreef Freddeh het volgende:
Voor morgen ziet het weer er hier in het westen wel weer aardig uit. 18C bij windkrachtje 3. Hopen dat ik morgen niet weer lek rijd, was afgelopen week ook al 2x raak. Maar heb wel weer 2 binnenbandjes op reserve nu
Gios is natuurlijk helemaal klassiek super. Ik zie er af en toe eentje voorbijschuiven op de fora (en op de beurs in Neerkant). Meestal voor schandalig veel geld.quote:Op zondag 12 september 2010 18:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zag een paar jaar terug in overschie bij een fietsenmaker een Gios Compact Pro (staal en ook met de mooie lugs) in de etalage staan, oud demo model, mijn maat en met een veloce groep en een setje campa wielen slechts 1250.- compleet! Ik reed er iedere dag langs voor werk gedurende 2 jaar en ik keek er vaak naar maar had niet zoveel geld op dat moment. Nu was ik er laatst weer en hij is natuurlijk verkocht![]()
Nog steeds een soort spijt van dat ik dat ding niet heb gekocht
Ik lees nog steeds de verwachting hier van max 3 Bft. Maar dan nog, 5-6 is nog te doen hoor. Windkrachtje 7 wordt al aardig minderquote:Op zondag 12 september 2010 21:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik lees anders net dat de wind in de middag aantrekt naar 5-6 Beaufortkan je lekker trainen
quote:Op maandag 13 september 2010 08:54 schreef CyclingGirl het volgende:
Yankee, gefeliciteerd met de prestaties van je vriendin. Erg goed!
Bedankt! Bij de open klasse gisteren bij het NK tijdrijden heeft ze ook gewonnen. Dus het gaat wel lekker voor haar.quote:
Toen ik de Keutenberg opging, had ik ong 100 km in de benen, en had ik al best een aantal redelijke beklimmingen gedaan, dus zo heel slecht vind ik 't nog niet van me.quote:Op zondag 12 september 2010 20:59 schreef knep het volgende:
[..]
Probeer jij de Keutenberg maar eens op te rijden met 150+ km in je benen en meer dan 2000 hoogtemeters (3000+ voor de 220 km route).
Zit je op uni Maastricht? Die hebben toch een eigen wielren- en mtb-team he?quote:Op maandag 13 september 2010 19:39 schreef Marurk het volgende:
Net terug van een hele dag uni + avondeten, dus fietsen zit er niet meer in vandaag (en dat terwijl het de hele dag droog is geweest). Morgen gaat het volgens mij de hele dag regenen, dus van mijn avondtraining zal ook wel niet veel terecht komen.
Vooruitgang is er ook zeker wel hoor, alleen ga ik nog steeds niet heel hard. Wat op zich niet betekent dat ik niet veel harder ga dan 3 maanden terug, toen ik overigens ook nog eens 6 kilo zwaarder was.quote:Op maandag 13 september 2010 22:24 schreef Narcotical het volgende:
In echt totale rust zit ik meestal zo rond de 50-60 slagen/min..
Zou het wel in de gaten houden, dat het niet echt verontrustend laag wordt. Op zich denk ik dat 3 maanden flink trainen wel een flinke vooruitgang in je conditie kan hebben hoor
+ 1 voor soigne zijn!quote:Op maandag 13 september 2010 15:20 schreef FJD het volgende:
Ik overweeg serieus een extra set beenwarmers omdat die beter bij m'n broek zou passenMisschien toch maar niet zo zeuren
Doe jij je TH kleding daar ook mee? Ik smeer altijd afwasmiddel op de vieze plekken.quote:
Meestal was ik die kleding met 'gewone' wasmiddel van de appie. Gebruik wel eens van dat vlekken verwijderingsspul.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Doe jij je TH kleding daar ook mee? Ik smeer altijd afwasmiddel op de vieze plekken.
Gelukkig krijg ik binnenkort een oranje wintersetje
quote:Op maandag 13 september 2010 20:03 schreef 045represent het volgende:
[..]
Zit je op uni Maastricht? Die hebben toch een eigen wielren- en mtb-team he?
Zag laatst een vent met een zwart broekje welke in het midden transparant was geworden. Hij haalde me in en ik kon zo z'n witte billen en bilnaad + haren zien.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:26 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Ik moet helaas zo nu en dan constateren dat ook zwarte broeken (dan met name die net te klein zijn) ook erg transparant worden. [..]
Bij deze temperaturen een beenwarmer? Wat een mietje.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:07 schreef Oksel het volgende:
Ik zag pas iemand met WITTE beenwarmers. Jezus, dat staat echt lelijk..
Gisteren nog met beenwarmers gefietstquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:46 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Bij deze temperaturen een beenwarmer? Wat een mietje.
15 graden en dan al beenwarmers, dat is iddquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:46 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Bij deze temperaturen een beenwarmer? Wat een mietje.
Ik heb ze zondag ook al aan gehad, toen was het idd aan de warme kant. De week ervoor was het 's ochtends vroeg nog knap fris, toen vond ik het wel lekker.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:46 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Bij deze temperaturen een beenwarmer? Wat een mietje.
Helemaal nietquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:46 schreef FredWielergek het volgende:
Bij deze temperaturen een beenwarmer? Wat een mietje.
Jij scheert niet, toch? Is er een mogelijk verband?quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan ben ik toch anders, zelfs bij 18 graden ben ik aan het stomen. Vanaf 10 graden alleen kniestukken, boven de 15 graden gewoon korte broek (en zomershirtje). Heb wel eens gehad dat anderen nog met een fleece jackje rondreden en ik m'n zomershirtje helemaal open had geritst en tegen de oververhitting aanzat.
Bwoah, de een heeft toch een andere thermostaat-afstelling dan de ander, dat is gewoon zo, ik heb zelden last van koude vingers of tenen, ook als 't vriest, maar mijn benen houd ik graag een beetje warm altijd, ik fiets ook regelmatig met een lange broek en een shirt korte mouw. Ik ken er ook wel een die 's winters al oververhit raakt als 't boven 5 graden komt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:57 schreef Leintjeuh het volgende:
Jij scheert niet, toch? Is er een mogelijk verband?
Ja, 19:50 is 't alweer donker in het land momenteelquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:19 schreef marcodej het volgende:
Zo, ik weet niet waarom maar ik besloot vanavond toch nog een uurtje te gaan trappen in de stromende regen/storm.Naast een paar mountainbikers was ik de enige op de racer op de club vanavond.
Rondje van 25km met twee "klimmetjes" die ik meerdere keren gedaan heb. Heel rustig gereden, vooral door de bochten was het glibberen... Het was niet koud, dus op zich reed het nog wel aardig. Het was alleen kleddernat.
Maar het is gedaan met de avondritjes, na achten is het niet meer verantwoord op een racefiets zonder licht...
Nee, ik scheer wel maar draag bij 10C al korte broeken zonder kniestukken/beenstukken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:57 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Jij scheert niet, toch? Is er een mogelijk verband?
In m'n gezicht zeker.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:57 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Jij scheert niet, toch? Is er een mogelijk verband?
Ja, ik laat in de winterkoude ook graag een driedagenbaard groeien, dat scheelt absoluut!quote:
De lengte van je benen bepaalt de maat. Pas gewoon een aantal verschillende maten, kijk hoe hoog ze zitten, en neem dan die welke het fijnste zitten en die lang genoeg zijn. Voor armstukken geldt hetzelfde. Mijn idee/gevoel was dat ze allemaal ongeveer even strak zitten, maar dat de lengte verschilt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:45 schreef Narcotical het volgende:
Door al dat gepraat over been en armstukken bedenk ik me dat ik die nog moet kopen!
Hebben jullie suggesties?Ook met het oog op hoe dat zit met maten, ben niet heel erg lang maar heb wel vrij stevige benen.
Geen band is hetzelfdequote:Op woensdag 15 september 2010 10:09 schreef Freddeh het volgende:
Bij 2500km vervangen al? Vind ik wel wat raar, vorige setje ging 5500 mee voor ik echte slijtage begon te zien... Bij deze zie je ook nog niet echt schade. Wat me wel op valt is dat er wat gaatjes in de band zichtbaar beginnen te worden, alsof die poreus is
Dat dacht ik eerst ook maar ik vind het wel een uitkomst. Je kunt zo de avonden nog eens gebruiken om te fietsen, als je voor donker terug moet zijn kun je niet lang fietsen en moet je heel vroeg eten, ik kan althans niet vanaf de lunch niks eten en dan ook nog tussen 18-20u fietsen. Vroeg of laat ga jij ook omquote:Op woensdag 15 september 2010 11:09 schreef Oksel het volgende:
Ik ben vandaag ook weer eens op de fiets. Vol wind tegen natuurlijk
Overigens ga ik niet in het donker fietsen, vind ik te gek. Dan ga ik wel wat later weg. Of gewoon overdag fietsen. Dat kan ook nog wel eens..![]()
Dat is wel wat te algemeen gesteld. Je hebt ze vanaf een paar euro en heel stug (Zaffiro, 26 threads per inch) tot soepele dure wedstrijdbandjes (Evo II, 320tpi). Duurzaamheid (in kms) is in het algemeen omgekeerd evenredig met het aantal tpi. Maar ook met een set Evo's moet je best 2500km kunnen doen. De alom bejubelde GP4000S gaan beduidend langer mee maar rijden ook wel wat minder comfortabel (hebben ook maar 120tpi) en incidenteel worden blowouts gemeld door de relatief kwetsbare zijwangen. Ergens moet gewicht bespaard zijn want op het loopvlak zit wel veel rubber. Voor de winter voldoen de Conti's best goed maar ook Vittoria Zaffiro en Rubino worden veel in de winter gebruikt.quote:Op woensdag 15 september 2010 12:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja in Dordt is het een drama ja.
Nou die Vittorias die slijten idd als de pest ja. Zijn wel fijne koersbandjes.
Is altijd zo. Er rust meer gewicht op de achterband dan op de voorband.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:38 schreef Freddeh het volgende:
Valt me overigens wel heel erg op dat hij veel harder is versleten dan de voorband.
Ik rij met de EVOquote:Op woensdag 15 september 2010 14:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat is wel wat te algemeen gesteld. Je hebt ze vanaf een paar euro en heel stug (Zaffiro, 26 threads per inch) tot soepele dure wedstrijdbandjes (Evo II, 320tpi). Duurzaamheid (in kms) is in het algemeen omgekeerd evenredig met het aantal tpi. Maar ook met een set Evo's moet je best 2500km kunnen doen. De alom bejubelde GP4000S gaan beduidend langer mee maar rijden ook wel wat minder comfortabel (hebben ook maar 120tpi) en incidenteel worden blowouts gemeld door de relatief kwetsbare zijwangen. Ergens moet gewicht bespaard zijn want op het loopvlak zit wel veel rubber. Voor de winter voldoen de Conti's best goed maar ook Vittoria Zaffiro en Rubino worden veel in de winter gebruikt.
@Freddeh: als je plots veel lek rijdt kan er ook iets anders aan de hand zijn.. bijv. wat vuil/zand in de band, velglint beschadigd, slechte kwaliteit binnenbanden, scherp steentje/doorntje achtergebleven in de buitenband etc.
Gewoon kop over kop en rammen maar! Kan erg zwaar zijn als je de minste bentquote:Op woensdag 15 september 2010 13:17 schreef FJD het volgende:
Hoe werkt een koppeltijdrit?Gaan de 10e meedoen bij RTC Hoekse Renners maar zie bv al staan dat een koppel bestaat uit een gentleman & gangmaker? Concept is toch gewoon met twee man zo snel mogelijk de finish bereiken zonder hulpmotor?
Uh..smaller is waarschijnlijk optisch omdat de wangen nog niet zijn opgerekt bij de nieuwe. Maar ik moet meestal behoorlijk veel moeite doen om een nieuwe Conti om de velg te krijgen, dus dat klinkt niet zo gunstig...quote:Op woensdag 15 september 2010 16:22 schreef Freddeh het volgende:
Net m'n bandje vervangen. Had sterk het idee dat het bandje veel smaller was dan het origineel. Maar toen ik hem er eenmaal om had (wat voor m'n gevoel véél te soepel ging) en ik hem oppompte, zag ik hem de breedte in schieten. Is dat normaal bij Continentals?
Was lekker even uitwaaien vandaag.....en mooi even de regen gemistquote:Op woensdag 15 september 2010 16:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gewoon kop over kop en rammen maar! Kan erg zwaar zijn als je de minste bent
Over beenstukken etc. Ik had ze aan moeten doen vandaag want ik had echt last van m'n knieën.
Dat was inderdaad mooi gepland, ben nu mooi van m'n brakheid af!quote:Op woensdag 15 september 2010 17:05 schreef Yankee het volgende:
[..]
Was lekker even uitwaaien vandaag.....en mooi even de regen gemist
Eerst zelf met een lap schoonmaken, vervolgens ontvetten. Flesje gekocht bij de FM voor 8 euro die zeker jaren meegaat gok ik zo. Weer alles schoonmaken en als het een echte bende is ga ik gewoon even snel de ketting per tandje af.. Vervolgens weer olie erop flatsen. Voordat ik ga fietsen ( dag erna ) even met een lap eroverheen, zodat ik geen " spettershow "hebquote:Op woensdag 15 september 2010 17:53 schreef vault_tec het volgende:
Hoe onderhouden jullie je ketting? Met smeer of? Geen zin om "bestolen" te worden bij mijn local bikeshop
Dus een lap, ontvetter en smeer?quote:Op woensdag 15 september 2010 17:56 schreef Drassss het volgende:
[..]
Eerst zelf met een lap schoonmaken, vervolgens ontvetten. Flesje gekocht bij de FM voor 8 euro die zeker jaren meegaat gok ik zo. Weer alles schoonmaken en als het een echte bende is ga ik gewoon even snel de ketting per tandje af.. Vervolgens weer olie erop flatsen. Voordat ik ga fietsen ( dag erna ) even met een lap eroverheen, zodat ik geen " spettershow "heb
Tja zo doe ik het nu een jaartje. Werkt prima. De ene keer doe ik het even snel en wanneer hij echt smerig is ga ik gewoon een uurtje of 2 aan het werk. Vooral met dit herfstweer krijg je vaak snel vuil in je ketting dus vandaar.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:15 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Dus een lap, ontvetter en smeer?
Een met wasbenzine bevochtigde poetslap meerdere malen langs de ketting halen tijdens het draaien van de cranks. Dan de ketting voor op het grootste blad leggen en elk schakeltje een voor een schoonmaken met de poetsdoek (niet te lang over doen, want anders duurt het wel lang... maar als je 'm goed schoon wilt maken...). Vervolgens nieuwe smeer erop (gebruik zelf SquirtLube, uitstekend spul). Gewoon op elk schakeltje van de ketting druppelen en dan doordraaien met de crank totdat je de hele ketting opnieuw gesmeerd hebt. Dan even het hele bereik voor en achter afschakelen zodat de smeer zich goed over alle tandjes verspreidt.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:53 schreef vault_tec het volgende:
Hoe onderhouden jullie je ketting? Met smeer of? Geen zin om "bestolen" te worden bij mijn local bikeshop
Ik heb het zelf ook vrij snel warm, niet alleen bij het sporten maar ook gewoon in het dagelijks leven. Hou het van het weekend denk ik gewoon bij korte broek en tshirtquote:Op woensdag 15 september 2010 17:45 schreef twisteddlogic het volgende:
Ik fiets eigenlijk altijd met alleen een korte broek en een shirt. Zweet me alsnog kapot bij 5 graden dan.
Da's prima compatibel. Sowieso kun je met binnenbandjes erg veel schuiven. Die die jij hebt is goed voor 18 t/m28mm breed bij 622 wielen. 622 is dan weer hetzelfde als 700C. Je binnenbandjes zou ik sowieso niet te krap kiezen, dan rekken ze veel op en zijn sneller lek.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:55 schreef Marurk het volgende:
Even een vraagje:
Heb van mijn FM een reservebinnenbandje meegekregen waarop staat: 28'' ETRTO: 18 / 28-622 / 630.
Op de buitenband van mijn fiets staat: 23-622 (700x23C).
Is deze binnenband dan wel "compatibel" met mijn wielen?
Thnx!quote:Op woensdag 15 september 2010 20:35 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Da's prima compatibel. Sowieso kun je met binnenbandjes erg veel schuiven. Die die jij hebt is goed voor 18 t/m28mm breed bij 622 wielen. 622 is dan weer hetzelfde als 700C. Je binnenbandjes zou ik sowieso niet te krap kiezen, dan rekken ze veel op en zijn sneller lek.
Wat je nu hebt is prima. Overigens is 1 binnenbandje wat erg krap.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:14 schreef Marurk het volgende:
[..]
Thnx!Maar die wat ik nu heb zijn dus prima, of is er een nog betere maat die kan nemen?
Waar kun je ze zo goedkoop vinden?quote:Op woensdag 15 september 2010 21:22 schreef Oksel het volgende:
Ik koop ze altijd per 4 of 8.. 4 voor 'n tientje
Bij de lokale Wierdense fietsenmaker? Is Alan dealer.quote:Op woensdag 15 september 2010 21:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waar kun je ze zo goedkoop vinden?
En hij wordt altijd heel viesquote:Op woensdag 15 september 2010 21:58 schreef Oksel het volgende:
Ik twijfel nog steeds of ik een ATB wil. Het ziet er zo saai uit. Langzaam vooral. En lomp.
Isolerende modderlaag bij 2 graden. Ik zie het nut er wel van in.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:06 schreef kaasplankje het volgende:
En hij wordt altijd heel viesen jij ook
Klopt. Daarom ga ik er morgen ook een paar bijhalen. En misschien wat van die goedkope fietslampjes die ik met een klittebandje kan bevestigen en afnemen. Heb al 2 x meegemaakt dat 't toch vrij donker was toen ik terug thuis was...quote:Op woensdag 15 september 2010 21:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat je nu hebt is prima. Overigens is 1 binnenbandje wat erg krap.
Die in Maastricht wil ik wel weten.quote:Op woensdag 15 september 2010 22:05 schreef kaasplankje het volgende:
Salden heeft ook een Michelin binnenband voor 2.50 er zit er nog eentje in Maastricht die goedkoop is met bandjes, maar ik weet ff niet hoe die heet.
Oja George Walstock, die heeft bijv. 5 vittoria ultralight binnenbandjes 40 mm voor 10.50 incl btw
Wrom Ivo?quote:Op woensdag 15 september 2010 22:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Walstock heeft de goedkope binnenbandjes. Ik ga echter liever naar Evers.
Heel goede ervaringen met Evers, goede sfeer. En ze leveren me dat wat ik vraag en niet iets wat er op lijkt. Bij mijn wensen is dat erg prettig. Ik kom al een jaar of 20 bij hun, heb ook met de eigenaar vaker gefietst. De sfeer is er totaal anders dan bij Walstockquote:
Ik merk verschillende bandjes echt niet he, zal wel aan mij liggenquote:Op woensdag 15 september 2010 19:01 schreef Freddeh het volgende:
Heb nu een uurtje kunnen rijden op de Conti, en weet niet of ik hem lekker vind of niet. Moet er aan wennen denk ik...
Daarom heb ik 'n crosser, ziet er veel toffer uitquote:Op woensdag 15 september 2010 21:58 schreef Oksel het volgende:
Ik twijfel nog steeds of ik een ATB wil. Het ziet er zo saai uit. Langzaam vooral. En lomp.
Tussen het hogere en het lagere prijssegment merk ik het weldegelijk, maar voor de rest vind ik de verschillen inderdaad marginaal.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:28 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik merk verschillende bandjes echt niet he, zal wel aan mij liggen
Ik reed eerst met schwalbe bandjes van 8 euro, en nu met GP4000s. Maar ik merk 't echt niet. Alleen veel grip met nat weer... Al heb ik als tussenfase wel 'n setje gewone GP's gehad.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tussen het hogere en het lagere prijssegment merk ik het weldegelijk, maar voor de rest vind ik de verschillen inderdaad marginaal.
Zou kunnen komen door de spanning. Als de banden wel op gelijke druk staan heb je wellicht het verschil in soepelheid (Rubino pro 120tpi, Ultrasport 28tpi) bemerkt!quote:Op donderdag 16 september 2010 00:01 schreef Freddeh het volgende:
Waren bandjes uit dezelfde prijsklasse. De Vittoria Rubino Pro en de Continental Ultra Sport. Puur even een bandje om het eind van de maand mee te redden en dan andere erop te slingeren.
Heb het idee dat er in de Conti veel meer lucht gaat om tot dezelfde druk te komen. Heb vanochtend veel korter moeten pompen op m'n Vittoria dan vanmiddag op m'n Conti. Kan uiteraard niet kloppen, maar is een gevoel.
Bandje achter voelt heel anders aan dan die Vittoria. Was sowieso zachter doordat ik er eigenlijk wat te weinig lucht in had zitten, maar hij ligt gewoon strak op de weg. Hij wil niet naar links, niet naar recht, maar gewoon rechtdoor. Wel lekker als je op de pedalen gaat staan, maar wat onwennig doordat die Vittoria mee leek te geven naar links/rechts.
Vermoed dat het gewoon een gevoel is dat nergens op gebaseerd is....
nee, nooitquote:Op donderdag 16 september 2010 01:47 schreef Marurk het volgende:
Hebben jullie eigenlijk ook (een) "reservebuitenband(en)" [lees: vouwband(en)] bij jullie als jullie langere afstanden rijden?
Seriously.... Volstoppen met gras?quote:Op donderdag 16 september 2010 08:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
nee, nooit![]()
Ik controleer/vervang mn buitenbanden regelmatig en ik kijk altijd waar ik rijd. Ik rijd zelden lek.
Gaan ze dan toch kapot kan je ze altijd nog volstoppen met gras.
hahahaquote:Op donderdag 16 september 2010 08:48 schreef Freddeh het volgende:
Seriously.... Volstoppen met gras?
Speciaal voor krachttraining of spinning ofzo?quote:Op donderdag 16 september 2010 09:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Zo geloof het of niet. Maar ik ga komend weekend weer fietsen. Moet weer gaan opbouwen.
En ik ga toch maar lid worden van de sportschool. Wilde het eerst niet omdat de sportschool waar ik lid van was afgelopen winter niet zo fijn was. Maar ik ga nu naar een andere. Ietsje verder weg maar wel te doen.
in wielerkleding, en dan een laagje minder dan op de racer omdat de snelheid minder is en het veel intensiever is. Veel intervallen, veel meer met het hele lichaam. Je stuurt echt met je bovenlijf en gooit die fiets alle kanten op. Veel staan, dan weer zitten, dan weer trekken aan het stuur. Krijg er nu al zin in!quote:Op donderdag 16 september 2010 14:26 schreef FJD het volgende:
Iemand bekend met de MTB/ATB opties op Bergschenhoek? Rijd er wel eens langs en t lijkt wel leuk maar vraagt me af hoe leuk dat gebiedje is om in te spelen.
Doe je dat trouwens gewoon in je wielerkleding of niet?
quote:
Nieuw 160 ofzo, dus tweedehands afhankelijk van hoe oud e.d. tussen de 75 en 120 oid gok ikquote:Op donderdag 16 september 2010 16:47 schreef snakeman123 het volgende:
Hoeveel kost een 2de hands tacx waarbij je ook de weerstand kan instellen?
Waarbij moet ik vooral op letten als ik er een koop?
Ik heb ook nagedacht over een licentie, maar ik denk dat ik dat komend seizoen nog niet doen. Ze willen me nl. ook in het bestuur v/d ijsvereniging hebben en in dat geval is het bij ons op de club belangrijk dat je er op de recreanten uren bent... Ik ga wel in de snelle groep rijdenquote:Op donderdag 16 september 2010 16:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
![]()
Ik heb weer een wedstrijdlicentie aangevraagd, dit keer alleen voor Geleen. Maar ik ga natuurlijk wel een of meerdere gewestelijke kampioenschappen rijden. Sowieso de 10km en verder kijken welke GK's passen in m'n PBP voorbereiding en waar ik toegelaten wordt.
Ben ik ook benieuwd naar, overweeg om van de winter ook te gaan tacxenquote:Op donderdag 16 september 2010 16:47 schreef snakeman123 het volgende:
Waarbij moet ik vooral op letten als ik er een koop?
Als 't een racefiets betreft zou ik gewoon 23mm bandjes nemen, 25mm kan ook wel hoor, maar voor 32mm heb je eigenlijk een iets bredere velg nodig.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:30 schreef JohnDDD het volgende:
Beste mensen ik vertrek volgende week op fietsvakantie, ik moet nog nieuwe buitenbandjes voor mijn Bianchi hebben (Campagnolo wielen), en dacht dat het misschien een goed idee zou zijn om er aangezien het natte weer dat te verwachten is buitenbanden op te zetten met wat profiel erop. Welke velggroottes kan ik op mijn wiel zetten?
De meeste normale buitenbandjes die ik tegenkom zijn 700x23c, die met wat meer profiel die volgens de website die ik bekijk (http://www.wiggle.co.uk) geclassifieerd worden als "Road Race City Tyres" of "Hybrid Tyres" zijn echter vaak 700x32, minimaal.
Kan dat ook?
Thanks, ik heb hier een mooie aanbieding gevonden, Halo "Courier" Type tires, met behoorlijk veel profiel en 24mm, speciaal gemaakt schijnt voor Berlijnse fietskoeriers die zoveel klaagden over het natte weer daar.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als 't een racefiets betreft zou ik gewoon 23mm bandjes nemen, 25mm kan ook wel hoor, maar voor 32mm heb je eigenlijk een iets bredere velg nodig.
Klinkt goed. Kan ik dan komende winter misschien wel gebruiken. Waar heb je ze gevondenquote:Op donderdag 16 september 2010 17:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Thanks, ik heb hier een mooie aanbieding gevonden, Halo "Courier" Type tires, met behoorlijk veel profiel en 24mm, speciaal gemaakt schijnt voor Berlijnse fietskoeriers die zoveel klaagden over het natte weer daar.
Berlijnse fietskoeriers klagen altijdquote:Op donderdag 16 september 2010 17:59 schreef JohnDDD het volgende:
Thanks, ik heb hier een mooie aanbieding gevonden, Halo "Courier" Type tires, met behoorlijk veel profiel en 24mm, speciaal gemaakt schijnt voor Berlijnse fietskoeriers die zoveel klaagden over het natte weer daar.
http://www.ukbikestore.co.ukquote:Op donderdag 16 september 2010 18:05 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Klinkt goed. Kan ik dan komende winter misschien wel gebruiken. Waar heb je ze gevonden
Schaatlesquote:Op donderdag 16 september 2010 17:56 schreef kaasplankje het volgende:
Ik schaats nooit, ik kan niet overstappenik kan alleen maar goed fietsen
Kijk eens naar de Panaracer Pasela. Ook leverbaar in 23mm. Die gebruik ik vaak, is ook zowat 1e keus onder Britse randonneurs. (in Nerland zo goed als niet te krijgen, bij jou prima).quote:Op donderdag 16 september 2010 19:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
http://www.ukbikestore.co.uk
15 pond per stuk
32 mm zal makkelijk op een racefietsvelg passen. In crossfietsen gaan wel 35mm bandjes. Het enige obstakel is je frame en de remmen. Die zijn te klein voor zo'n dikke band.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Thanks, ik heb hier een mooie aanbieding gevonden, Halo "Courier" Type tires, met behoorlijk veel profiel en 24mm, speciaal gemaakt schijnt voor Berlijnse fietskoeriers die zoveel klaagden over het natte weer daar.
Zijn die dingen er ook in 't blauw/wit ofzo?quote:Op donderdag 16 september 2010 20:19 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag winterhandschoentjes gescoord bij de Aldi. Waren 6 euro, maar los naadje, dus kreeg korting..
Geen idee, zag maar 1 kleur.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zijn die dingen er ook in 't blauw/wit ofzo?
Ik dacht eigenlijk dat een cross-velg ietsie breder was dan een race-velg?quote:Op donderdag 16 september 2010 20:32 schreef Tommeke het volgende:
32 mm zal makkelijk op een racefietsvelg passen. In crossfietsen gaan wel 35mm bandjes. Het enige obstakel is je frame en de remmen. Die zijn te klein voor zo'n dikke band.
Ik heb vandaag voor 't eerst in lange tijd weer gefietst met m'n handgespaakte wielsetje met Ultegra naven. Wat een verschil met m'n Easton Vista's icm een oud achterwiel waar ik tot vandaar mee reed. Heerlijk licht lopende naven en dito freewheel. Alles zo soepel en fijn, wat een topproducten
Plus dat de wielen ook goed stijf zijn en prima accelereren. Ik weet voorlopig wel even waar ik mee rond ga rijden
Die Vista's mogen lekker modder vangen in m'n crosser.
bweuh, daar helpt niets meer tegenquote:Op donderdag 16 september 2010 21:48 schreef Oksel het volgende:
Mijn favo paar handschoentjes stinken zo erg dat je handen er nog dagen naar ruiken..Zelfs een azijnbad hielp niet.
Pas reed ik daar een paadje op.. ineens werd dat paadje een een grindpaadje en ging stijl omhoog.. Maar liet me niet kennen en reed in eens tussen de mtb'ers de berg opquote:Op donderdag 16 september 2010 14:26 schreef FJD het volgende:
Iemand bekend met de MTB/ATB opties op Bergschenhoek? Rijd er wel eens langs en t lijkt wel leuk maar vraagt me af hoe leuk dat gebiedje is om in te spelen.
Fiets inpakken mag bij de NS niet. Dat is voor Frankrijk. Je moet gewoon een fietsplekje reserveren, die trein heeft die mogelijkheid.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:54 schreef JohnDDD het volgende:
Bedankt voor de antwoorden Ivo en Tommeke
Even vraagje hier, wilde de trein pakken Amsterdam-Kopenhagen met de fiets, Captain Fabulous had dat geloof ik gedaan, hoe werkt dat? Moet je je fiets dan inpakken? De uitleg op de NS website is een beetje vaag.
Ik wil het volgende zomer gaan doen, dus ervaringen graag delen! Gewoon kaartje reserveren met fiets erbij, en dan heeft de trein een wagon met speciaal plekjes voor fietsen volgens mij.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:54 schreef JohnDDD het volgende:
Bedankt voor de antwoorden Ivo en Tommeke
Even vraagje hier, wilde de trein pakken Amsterdam-Kopenhagen met de fiets, Captain Fabulous had dat geloof ik gedaan, hoe werkt dat? Moet je je fiets dan inpakken? De uitleg op de NS website is een beetje vaag.
Ben er eens met de racefiets opgeweest en verschrikkelijk op mijn bek gegaan.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:40 schreef Stage het volgende:
[..]
Pas reed ik daar een paadje op.. ineens werd dat paadje een een grindpaadje en ging stijl omhoog.. Maar liet me niet kennen en reed in eens tussen de mtb'ers de berg opnog best hoog daar..
En toen over een grindpaadje van max 30 cm breed weer naar beneden incl haarspeldbochten.. Op een gegeven moment maar even afgestapt.. was bang dat ik voer mijn stuur zou heenduiken zo stijl voelde het
Ik heb nu in m'n crossfiets wielen zitten die eerst in m'n racefiets zatenquote:Op donderdag 16 september 2010 21:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat een cross-velg ietsie breder was dan een race-velg?![]()
Verder heb ik vandaag een nieuwe winterfiets opgebouwd met roemel die 'k nog had, hij is klaar behalve spd pedalen, bar ends en een brooks zadel maar dat ligt nog op kantoor, dus dat doe ik morgen wel.
Het is een doortrapper 52 x 18 met een voorrem, spatborden voor & achter en een recht stuur.
Oja lampjes moeten er ook nog op dan is ie wel af.
Mond. Een paard heeft een bek.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:41 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ben er eens met de racefiets opgeweest en verschrikkelijk op mijn bek gegaan.
Andersomquote:
gewoon doen, volgens m'n vriendin is dat een vet mooie belevenisquote:Op vrijdag 17 september 2010 12:32 schreef Tommeke het volgende:
Omg, ik krijg net een telefoontje van 't bestuur, of ik het NCK ook wil rijden
Ik heb ook ja gezegd, maar wel gezegd dat er ook sterkere zijnquote:Op vrijdag 17 september 2010 12:35 schreef Yankee het volgende:
[..]
gewoon doen, volgens m'n vriendin is dat een vet mooie belevenis
Ha Ivoquote:Op donderdag 16 september 2010 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Kijk eens naar de Panaracer Pasela. Ook leverbaar in 23mm. Die gebruik ik vaak, is ook zowat 1e keus onder Britse randonneurs. (in Nerland zo goed als niet te krijgen, bij jou prima).
25mm kan meestal wel in een raceframe. Bij breder zit het frame meestal in de weg, bij de remmen. Qua velgbreedte is het niet zo'n punt, ik heb een tijdlang op m'n vakantiefiets de Mavic MA40 velg gehad, een puik ding (wordt helaas niet meer gemaakt). Een smalle racevelg maar ik legde er zonder probleem een 40mm band omheen. Ging prima.
Gewoon rijden is super gaaf.quote:Op vrijdag 17 september 2010 12:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb ook ja gezegd, maar wel gezegd dat er ook sterkere zijn
Nee, want vrouwen zijn edele dieren. Toch? Of was het nou ijdele dieren?quote:
Ijdele dieren met edele delen? Anyway....ben je nu blij met je zadel inmiddels?quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:15 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, want vrouwen zijn edele dieren. Toch? Of was het nou ijdele dieren?![]()
is nog wat aan de harde kant, maar al een stuk comfortabeler dan m'n oude. Gewoon netjes zadel blijven behandelen, evenals m'n zitvlakje dan komt dat helemaal goed.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ijdele dieren met edele delen? Anyway....ben je nu blij met je zadel inmiddels?
Doe je morgen dubbele afstand, dan wordt het 'mooi' weer.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:24 schreef Yankee het volgende:
aan de ene kant vind ik dat ik even moet gaan fietsen....aan de andere kant heb jk daar geen zin in![]()
moeilijk moeilijk
Hey hey zo kan ie wel weer he .quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:15 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, want vrouwen zijn edele dieren. Toch? Of was het nou ijdele dieren?![]()
Vandaag weer op de fiets dus. Lekker ritje in het donker vanavond. Voelde me niet top, of het lag aan de tegenwind. Zat op 28km/u gemiddeld.
Over dat nieuwe Continental bandje... Ik weet het niet. Ik weet gewoon niet of ik hem fijn moet vinden of niet. Ik heb het idee dat er nóg meer lucht in moet, terwijl ik hem vanochtend al goed hard opgepompt heb. Hij voelt wat zomperig aan voor m'n gevoel en weet niet of dat nou aan mij ligt, of dat het écht iets is met dat bandje wat ik niet gewend ben van die Vittoria's.
Dat is wel een idee inderdaadquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:34 schreef Freddeh het volgende:
[..]
[..]
Doe je morgen dubbele afstand, dan wordt het 'mooi' weer.
Hoeveel druk heb je er op staan dan?quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:34 schreef Freddeh het volgende:
[..]
is nog wat aan de harde kant, maar al een stuk comfortabeler dan m'n oude. Gewoon netjes zadel blijven behandelen, evenals m'n zitvlakje dan komt dat helemaal goed.
Prima zadel dus
[..]
Doe je morgen dubbele afstand, dan wordt het 'mooi' weer.
Dit was ook met de racefietsquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:41 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ben er eens met de racefiets opgeweest en verschrikkelijk op mijn bek gegaan.
*meld*quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:12 schreef Stage het volgende:
[..]
Dit was ook met de racefiets![]()
Maar wie komt er hier nou eig allemaal uit zuid-holland?
Misschien eens leuk om samen een rondje te rijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |