abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86264305

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous Leeftijd:37 BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken Regio: Hilversum Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets) Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.

jpjedi Leeftijd: 32 Regio: Hoogstraten-Belgie Fiets: Specialized allez tripple Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep Leeftijd: 20 Regio: Amsterdam en Gouda Fiets: Stevens Aspin genaamd V2 Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen. Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.

marcodej Leeftijd: 25 Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010. Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0 Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo) Regio: Utrecht, Amersfoort Licentie: B Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200 Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke Leeftijd: 23 Regio: 't Noorden Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.

ultra_ivo Leeftijd: 42 Regio: Zuid-Limburg Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200

Wombcat Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81 Regio: Utrecht Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

FJD Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg) Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105 Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg) Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod Licentie? Neen Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

Gripper Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg) Regio: Utrecht Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning) Licentie: Nee Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.

Oksel Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee Leeftijd: 26 BMI: 22.8 Regio: Groningen Fiets: Wilier Izoard Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt Leeftijd: 22 Bmi: 20 Regio: Amsterdam Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76) Regio: Nijmegen/achterhoek Fiets: Concorde camp. mirage Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel

Jakkop Leeftijd: 18 BMI: 23 Regio: United Kingdom Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg ) Regio: Den Bosch Fiets: Merida Licentie: Nee Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets

Najr Leeftijd: 20 Regio: Rotterdam Fiets: Bulls Harrier Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent Leeftijd: 16 Regio: Midden-Limburg Fiets: Trek 1.2 Licentie: (nog) niet Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen

rockin_the_lowland Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m Regio: Weert Fiets: Trek 1200 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm) Regio: Midden-Delfland (Delft) Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon Leeftijd: 21 Bmi: 20 Regio: nijmegen Fiets: koga en gazelle Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg ) Regio: Dordrecht Fiets: Trek Madone 4.5 WSD Licentie: Ja Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg ) Regio: Dordrecht Fiets: 2002 Giant OCR Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen

Mascleta Leeftijd: 21 BMI: 19 (176cm, 59kg ) Regio: Zeeland Fiets: Mardini instapfietsje. Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik Leeftijd: 26 BMI: 27 (184cm, 91kg ) Regio: Utrecht Fiets: Moser instapfietsje Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber Leeftijd: 29 BMI: 24 (190 cm, 88 kg) Regio: Groningen Fiets: Cadex (tweedehands ex-studentenfiets, binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe) Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Marurk Leeftijd: 21 BMI: 20 (183 cm, 66 kg) Regio: Zuid-Limburg Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra Licentie: - Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging.

Aardengel Leeftijd: 24 BMI: 23 (186 cm, 81kg) Regio: Noord-Holland ('t Gooi) Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd Leeftijd: 31 BMI: 20.1 (184 cm, 68kg) Regio: Zuid-Holland Fiets: Ilson Dura-Ace Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
  vrijdag 10 september 2010 @ 07:06:09 #2
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86267382
Morning!

Hmmm mijn fietsen zijn toch echt geen dames, ik misbruik ze, trap ze aan gort, maak ze stuk, en daarna ritsel ik weer een nieuwe :')

Teven fipo O-)
pi_86267879
Vrouwlief vond iets in een oude doos met zwangerschapsspullen. Perineum olie. Gisteravond en vanochtend maar eens ingemasseerd :') maar lijkt nog verlichting te geven ook.

Heerlijk, die vrouwenproducten...
pi_86268243
Fred, spaar ons de details, wil je?
pi_86268255
Gisteravond met de club WEER geen snelle groep. Dus maar 80-90% kopwerk gedaan. Ging lekker, continue 34-35 dus :)
pi_86268777
Haha! Zal het er niet meer over hebben :P Ik laat het wel weten als m'n zadel ingereden is en de pijntjes weg zijn :+
pi_86268814
Heb het idee dat m'n benen sterker worden. Om een of andere reden viel me op dat ik steeds een kransje verder naar buiten ga. Is pas iets van de afgelopen week, terwijl m'n spierpijn flink erg is in m'n bovenbenen. Inmiddels de 5e dag achtereen dat ik fiets naar kantoor, denk dat deze maand een recordmaandje wordt 8-)
pi_86269125
Nou ik wil die details wel weten, is altijd handig :)

Nou dat is een mooi record, Freddeh. Wij gaan zaterdag een kort ritje doen. In oktober moet ik toch weer gaan opbouwen naar het volgende seizoen en dan is het niet goed dat ik tot die tijd helemaal niet meer op de fiets heb gezeten.

Ik ben wel van plan om in de winter als de temperaturen redelijk zijn en er niet zoveel ijs ligt ik op de fiets naar Capelle ga. Ben die files nu al zat :r
Haters gonna hate.
pi_86269200
Nu pas? Ik was het al zat na 1 dag heen-en-weer... Achteraf ben ik wel blij dat ik binnen zit op kantoor en niet in de buitendienst, nu kan ik iedere dag fietsen en gratis douchen. Ik heb hier alles wat ik nodig heb, en de baas geeft me de mogelijkheid om te doen wat ik het liefst doe. Heerlijk :)

En ik wil weer net als afgelopen winter doen. Droog asfalt en onder 0, fietsen. Nat asfalt en boven 0, fietsen. Nat asfalt en onder 0, of sneeuw op het fietspad, OV.
pi_86269283
Ja idd dat wil ik ook zo gaan doen.

Weet je wat het is, ik kan niet altijd fietsen klinkt stom maar ik heb zoveel afspraken staan voor het trouwen op het moment dat als ik op de fiets moet gaan dan moet ik eerst naar huis, douchen en dan naar de afspraak. Nu met de auto ben ik toch nog steeds sneller omdat ik dan vaak gelijk al door kan rijden naar die locatie.

Hier op het werk hebben we ook geen douche dus als het regent of de weg super vies is dan is het lastig schoonmaken met het kouwe kraantje en een handdoekje. Dat is ook zoiets, in de winter ben je koud en dan moet ik hier nog met koud water gaan wassen. Op zich trek ik dat wel maar het is wel iets dat als je al geen zin heb om te gaan fietsen het je tegen houdt :)
Haters gonna hate.
pi_86269405
Goed punt. Is idd een erg drukke periode zo voor het trouwen. Ben nu iets meer dan 5 jaar getrouwd en begin nu pas wat tijd over te houden om te fietsen, hoewel het nu helaas 's avonds al weer te vroeg donker wordt. A.s. zaterdag zit ik helaas heel de dag in Groningen, dus fietsen wordt het niet.
Hopelijk na zaterdag wel weer wat nieuwe info over de verhuisplannen, ben benieuwd wat de aannemer zegt.
pi_86270507
zijn er nog mensen van plan om aanstaande zondag de Via Romana te gaan rijden. dit is een door een nijmeegse studentenvereniging georganiseerde toertocht. het volgt min of meer de aloude via romana richting Xanten (duitsland). onderweg worden verschillende heuveltjes aangedaan.

het was vorig jaar mijn eerste toertocht. errug goed georganiseerd en voor iedereen volop krentenbollen, repen en appels! :p

dit jaar zal het de laatste tocht voor mijn oude stalen ros zijn. :'(

heb gisteren een nieuwe fiets gekocht welke ik volgende week kan gaan ophalen! :)

*O*!

[ Bericht 0% gewijzigd door nodisch18 op 10-09-2010 10:37:44 ]
pi_86271121
Joh wat voor fiets heb je gekocht?
Haters gonna hate.
pi_86271215
@Superher0 had je nog gekeken naar de Tacx? Anders gaat ie volgende week Marktplaats op ofzo :P
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_86272757
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 09:42 schreef Freddeh het volgende:
Nu pas? Ik was het al zat na 1 dag heen-en-weer... Achteraf ben ik wel blij dat ik binnen zit op kantoor en niet in de buitendienst, nu kan ik iedere dag fietsen en gratis douchen. Ik heb hier alles wat ik nodig heb, en de baas geeft me de mogelijkheid om te doen wat ik het liefst doe. Heerlijk :)

En ik wil weer net als afgelopen winter doen. Droog asfalt en onder 0, fietsen. Nat asfalt en boven 0, fietsen. Nat asfalt en onder 0, of sneeuw op het fietspad, OV.
-> Crosser :+
pi_86272909
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:49 schreef eentwee het volgende:

[..]

-> Crosser :+
Nee, heb net SKS Raceblades getest op m'n racer. Werken op zich prima.

Wel lekker, op nat asfalt rijd ik harder dan droog :Y
Behalve in bochten uiteraard.
pi_86274241
Dilemma. :') Vanavond een feestje maar morgen wil ik eigenlijk een flinke rit (100+ km) maken met een paar man van de club.
Ben eigenlijk gewoon van plan om om 0:00 uur vanavond het voor gezien te houden bij het feest. Maar dan weet ik dat ze toch gaan zeiken (doen ze altijd als je vóór 5:00 uur 's ochtends naar huis gaat :')). Zij willen doorgaan tot vroeg in de ochtend en flink zuipen, maar daar heb ik gewoon geen zin in vanavond. Wil het liefst gewoon op tijd naar huis, en dan morgen fit op de fiets. :+ Ben benieuwd hoeveel moeite het me weer gaat kosten om uit te leggen dat ik niet nog tot vroeg in de ochtend mee ga feesten. :') Valt me op dat sommigen hier amper begrip voor hebben. Vorige keer ook gingen ze me zowat meeslepen en moest ik bijna gaan vechten om los te komen. :r
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:40:55 #18
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_86276334
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:59 schreef FJD het volgende:
@Superher0 had je nog gekeken naar de Tacx? Anders gaat ie volgende week Marktplaats op ofzo :P
Niet echt tijd gehad om mij in te lezen. Weet nog niet precies wat de mogelijkheden zijn en wat ik wil. Ene kant lijkt het mij leuk om via de computer met anderen te kunnen rijden. Ik wilde eigenlijk pas na mijn vakantie er naar gaan kijken. Begin oktober is dat, misschien wel eind oktober als ik naar de BikeMotion beurs ben geweest. Mocht je hem dan nog hebben dan graag anders zet hem maar op Marktplaats.

hoorde gisteren trouwens wat de oorzaak van de valpartij was afgelopen dinsdag. De pedaal brak af waardoor de voorste zijn fiets onder zichzelf wegtrapte (met 40 door de bocht) en toen ging de rest er over heen. Zag hem gisteren, leek wel een rariteitenkabinet. Eentje met dubbel sleutelbeen breuk, de andere met nekkraag en een groot verband om zijn hoofd. Had zijn zonnebril in de oogkas gekregen, met plastische chirugie verholpen.

Ben trouwens 16de geworden in de dinsdagavondcompetitie seizoen 2010. En dat terwijl ik ergens pas in Juni ben gaan fietsen bij ze en vanaf eind Juli elke dinsdag. Niet verkeerd dus. Volgend jaar is mijn streven de top 5 .
Superhero to the rescue!
pi_86276460
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:37 schreef Marurk het volgende:
Dilemma. :') Vanavond een feestje maar morgen wil ik eigenlijk een flinke rit (100+ km) maken met een paar man van de club.
Ben eigenlijk gewoon van plan om om 0:00 uur vanavond het voor gezien te houden bij het feest. Maar dan weet ik dat ze toch gaan zeiken (doen ze altijd als je vóór 5:00 uur 's ochtends naar huis gaat :')). Zij willen doorgaan tot vroeg in de ochtend en flink zuipen, maar daar heb ik gewoon geen zin in vanavond. Wil het liefst gewoon op tijd naar huis, en dan morgen fit op de fiets. :+ Ben benieuwd hoeveel moeite het me weer gaat kosten om uit te leggen dat ik niet nog tot vroeg in de ochtend mee ga feesten. :') Valt me op dat sommigen hier amper begrip voor hebben. Vorige keer ook gingen ze me zowat meeslepen en moest ik bijna gaan vechten om los te komen. :r
Welkom in de wereld van sport. Het enige sociale in je leven is je fiets ;)
Ik heb dat probleem ook en ik rij dan nog wedstrijden.
Haters gonna hate.
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:46:31 #20
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86276562
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:37 schreef Marurk het volgende:
Gewoon gaan zuipen, morgen fietsen kan dan prima.....met een kater valt wel te fietsen. Dit doe ik zelf ook redelijk vaak en vind het altijd weer lekker om met mn brakke kop even een frisse neus te halen
.
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:55:43 #21
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_86276880
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:46 schreef Yankee het volgende:

[..]

Gewoon gaan zuipen, morgen fietsen kan dan prima.....met een kater valt wel te fietsen. Dit doe ik zelf ook redelijk vaak en vind het altijd weer lekker om met mn brakke kop even een frisse neus te halen
Frisse neus halen is niet het probleem, het is het uit bed komen. tenminste dat is mijn ervaring. Vaak genoeg gefietst met katers maar van mij hoeft het niet meer. Kotsend sprinten (en winnen).
Superhero to the rescue!
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:59:36 #22
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86277020
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:55 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Frisse neus halen is niet het probleem, het is het uit bed komen. tenminste dat is mijn ervaring. Vaak genoeg gefietst met katers maar van mij hoeft het niet meer. Kotsend sprinten (en winnen).
:7 daar heb je inderdaad wel gelijk in
.
pi_86277821
Moet ook maar eens zorgen dat ik een flinke kater krijg. Rij ik nog eens echte recordtijden 8)7
pi_86278469
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:55 schreef Superher0 het volgende:
Omdat je over de anderen heen kotste?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:40:48 #25
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_86278547
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:38 schreef FJD het volgende:

[..]

Omdat je over de anderen heen kotste?
Sprinten is puur tactiek, hoef je niet de sterkste voor te zijn ;)

Ooit een keer met een kater gefietst waarbij ik om de 5km moest pissen. Had het ook godsgruwelijk warm, veel water drinken. Een van de weinige keren dat ik een route niet uitgefietst had. Route ging vlak bij mij thuis langs en om eerst weer 25km naar een andere stad te fietsen en dan weer 25km naar huis, nee, dank je.
Superhero to the rescue!
pi_86279231
Zul je altijd zien.. Heb ik eindelijk mijn fiets terug van de FM :) Frame van grijs naar wit gegaan.. ( ik had geen keuze, omdat ik een 2008 frame had ).. Gaat het nu opeens onwijs hard regenen, Blegh!
pi_86280831
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:46 schreef Yankee het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben ik echt een slappeling. Denk dat ik dan echt niet mijn bed uit kan komen. :') Zeker niet om 08.00 uur ofzo. :') Nee, ik ga gewoon vroeg naar huis en dan morgen en zondag lekker fietsen! *O*
pi_86281538
Ik heb ook eens met een kater gefietst. Eens maar nooit weer.
Haters gonna hate.
pi_86281639
Ik heb ooit met 1 biertje gefietst. Nog nooit zoveel pijn gehad, mijn spieren reageerden daar als een gek op. Voor mij sindsdien geen druppel alcohol meer...
pi_86281694
Ik heb geen sportieve kater. Mijne is meer zo'n vensterbank kater die dan alleen maar in de zon wil liggen en ranzig eten wil later op de dag...
Alcohol en sport zijn niet verenigbaar (in ieder geval niet op hoger niveau), je prestaties en conditie gaan daar echt van teruglopen. Daarnaast is sporten mét alcohol niet zo best voor het hart (dunner bloed geeft niet genoeg tegendruk bij het pompen)
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:18:57 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_86282156
Hmm, wilde eigenlijk vanavond fietsen... Maar het is echt weer boutweer vanavond

Morgen komt het er ook al niet van om te wielrennen, dus dan maar hopen dat het zondag ook mooi weer is
pi_86282846
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:44 schreef Marurk het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben ik echt een slappeling. Denk dat ik dan echt niet mijn bed uit kan komen. :') Zeker niet om 08.00 uur ofzo. :') Nee, ik ga gewoon vroeg naar huis en dan morgen en zondag lekker fietsen! *O*
Kun je zondag niet gewoon wat later gaan fietsen? Als je niet al te veel zuipt en wat langer slaapt hoef je geen concessies te doen.
pi_86282919
Zometeen nog een uurtje en dan zit mijn fietsweek erop. Maandag weer verder. Eindelijk de kans om vanavond m'n Brooks te gaan behandelen, kwam ik gisteren ook al niet meer aan toe.
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:25:41 #34
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_86284515
Heb m'n spullen voor de Dam tot Dam binnen...Nr 152 zal aan mijn stuur hangen! Wist dat ik vroeg was ingeschreven, maar zo'n laag nummer op een tocht waar 5000 man meedoen is wel cool...elke 40 km een verzorgingspost zo te zien volgens de routebeschrijving...mooie afsluiting van het seizoen. Alleen heb ik de laatste tijd wel vaak in de sporstschool gespind etc maar geen lange stukken gereden...dus kan zijn dat ik de 20ste ook over m;n perineum ga klagen...maar ik zal geen foto's doen, wees niet bang :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_86286615
Ik probeer de 19e een andere tocht te rijden, de Brussels Crazy Tour. Een ritje van 200km van Tournai naar Brussel en terug. Net op de dag dat het hele Brusselse Gewest autovrij is. De route voert dus dwars door de stad.
pi_86287537
Zo, heb mijn benen geschoren. :@ :@ :D :') *O*
Lol.
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:44:40 #37
153506 Captain_Fabulous
pi_86289370
Ik heb eigenlik te weinig kilometers in de benen om de langste afstand te doen voor m'n plezier...maar vind het wel belangrijk om het te doen. Door m'n nieuwe baan en hooikoorts had ik te weinig tijd en domweg lucht om veel te fietsen, maar ga wel trouw naar de sportschool. Dus ik ben zeker sterker dan eerst...we zullen het wel zien.
Ook speelt mee dat je volgens mij in een uurtje in de sportschool meer calorieen verbrand dan op de fiets, en fietsen met 115 kilo...is gewoon niet optimaal. Ik merk het steeds meer, dus ik focus me nu vooral op afvallen. Wat met een sukerverslaving niet echt leuk is :N maar m'n broeken gaan weer iets ruimer zitten, dus gram voor gram gaan we de goede kant op...
pi_86289638
Ik heb speling ofzo op m'n voorwiel, bij het klimmen hoor ik gekraak ofzo. Met een ander wiel heb ik dat niet. Tot nu toe niet echt geluk met m'n Zonda's..
pi_86289699
Ik moet ook nodig weer caloriën gaan tellen, want ik zit iets té stabiel op 90kg. Dus dat moet komende week maar weer, morgen eerst nog een verjaardag.

En behalve dat staat er weer een walnoten/rozijnenbrood te pruttelen in de broodbakmachine... Jullie moesten eens weten hoe lekker het is om daar een plak van te nemen als je thuis komt van een rit :9
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:57:05 #40
153506 Captain_Fabulous
pi_86289804
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:53 schreef Freddeh het volgende:
Jullie moesten eens weten hoe lekker het is om daar een plak van te nemen als je thuis komt van een rit :9
Heb jij ook een bak-zwakheid? Ik ben veel te goed met taarten bakken voor m'n lijn....zal de eerste fietsmeet een proeve mee nemen...ben ook erg leuk met kwarktaart :Y)
En nee Oksel, morgen niet, heb de hele week in bed gelegen met griep, ik ga nou NIET bakken ! Wil wel als een bikkel naar Wierden rijden morgen, maar ik blijf zeer alcoholvrij en ga thuis slapen...
pi_86289814
Meer eten.. maar wel de juiste dingen :) En geen alcohol. That's it. Ofzo.
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:59:19 #42
153506 Captain_Fabulous
pi_86289906
Leg morgen maar eens je dieet uit...ik zal goed opletten. Tenzij ik te veel afgeleid wordt door de BBQ O-)
pi_86290274
C_F, ik ga zondagochtend trouwens wel fietsen.. :) Maar ik vermoed dat de groep wat te snel voor je is, helaas. Fietsen in groepje van 10 man (oude taaie knakkers) 90km met 33-35 op de teller, continue. De laatste 5-10km gaat het tempo altijd wat omhoog naar 40.
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:17:21 #44
153506 Captain_Fabulous
pi_86290567
weet wel zeker dat ik dat niet ga volgen knul, ik vermijd ouwe taaien voorlopig nog effe...al dat nadenken over vakantiefietsen heeft me wel iets duidelijk gemaakt. In vergelijking met haast alle groepen, rij ik pemanent rond met bagage voor een trektocht om de wereld...en dat merk je in de snelheid. Maar ik ben cool met dat...ik blijf gewoon afvallen totdat de dag dat mensen zitten te kermen in m'n achterwiel.
pi_86290763
Het is niet echt een bak-zwakheid die ik heb. Maar ik weet wel heel goed waar mijn lichaam om vraagt als het om voeding gaat. En dat is met name die walnoten/rozijnenbroden van me. Blijkt die broodbakmachine toch geen miskoop te zijn geweest ;)

Ik wil inmiddels al 2 weken een bananenbrood bakken, maar dat komt er ook telkens niet van omdat de bananen op zijn voor ze overrijp zijn :')
pi_86291855
bananenbrood is echt lekker *O*

/kaasplankje (ik zit op mn babes account)

btw ik zal volgend seizoen eens moeten gaan kijken naar een nieuw koersfietsje denk ik. Na 12 jaren trouwe dienst begint mn stalen ros toch een beetje gedateerd te raken. Bovendien heb ik aan die fiets alles al minstens 1x vervangen met uitzondering van het frame, de vork, de remhoeven en het crankstel. Ik zag vd week met schoonmaken dat er roest door de lak komt aan de onderzijde van de bovenbuis. Nu kan ik m wel voor de 4e keer laten moffelen en weer een fortuin uitgeven aan nieuwe onderdelen, maar misschien is het onderhand beter dit in een nieuw karretje te investeren. :P
pi_86291995
Toch nog even een klein uurtje gefietst :) Mijn " Witte dame " is nu wel wat smerig, maar ach dat maken we wel weer schoon.
pi_86292048
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:52 schreef Oksel het volgende:
Ik heb speling ofzo op m'n voorwiel, bij het klimmen hoor ik gekraak ofzo. Met een ander wiel heb ik dat niet. Tot nu toe niet echt geluk met m'n Zonda's..
Probeer eens andere snelspanners..? of vet de padden in en/of zet ze wat strakker. Speling in de lagers kun je daarnaast heel makkelijk bijstellen bij Zonda's.
pi_86293893
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:45 schreef Leintjeuh het volgende:
bananenbrood is echt lekker *O*

/kaasplankje (ik zit op mn babes account)

btw ik zal volgend seizoen eens moeten gaan kijken naar een nieuw koersfietsje denk ik. Na 12 jaren trouwe dienst begint mn stalen ros toch een beetje gedateerd te raken. Bovendien heb ik aan die fiets alles al minstens 1x vervangen met uitzondering van het frame, de vork, de remhoeven en het crankstel. Ik zag vd week met schoonmaken dat er roest door de lak komt aan de onderzijde van de bovenbuis. Nu kan ik m wel voor de 4e keer laten moffelen en weer een fortuin uitgeven aan nieuwe onderdelen, maar misschien is het onderhand beter dit in een nieuw karretje te investeren. :P
12 jaar is voor een stalen frame pas halverwege. Als je echt al lang aan deze fiets gewend bent zou ik 'm gewoon een goede opfrisbeurt geven. Een beetje gedateerde onderdelen (zo 3-5 jaar oud) zijn voor een prikkie te koop, een fortuin uitgeven is echt niet nodig.
En staal blijft gewoon lekker rijden.
pi_86298916
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:50 schreef eentwee het volgende:

[..]

Probeer eens andere snelspanners..? of vet de padden in en/of zet ze wat strakker. Speling in de lagers kun je daarnaast heel makkelijk bijstellen bij Zonda's.
Ze moeten wat strakker denk ik ofzo. Fixed m'n mannetje wel.

AskBrad zie ik hier trouwens ook nooit meer.
pi_86300338
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Hoezo eruit halen...inlijsten en aan de muur hangen dat shirt...met een Samurai zwaard ernaast. Met een beetje geluk heb je daarmee je schoonmoeder gelijk gedresseerd :P
Opzich heel tof hoor, maar 't betreft m'n uberaerodynamische en voor 'n student iets te dure om te vervangen, snelpak.
Normaal train ik er niet in, maar al m'n andere kleren zaten in de was.

Yankee z'n vriendinnetje is trouwens clubkampioen geworden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')