quote:Op zondag 5 september 2010 13:48 schreef SeaOfLove het volgende:
en de ongefundeerde meningen is wat mij hier ook behoorlijk dwars zit. Crisismeziele zeg, ik denk dat simmu en ik veel meer open staan voor andere meningen dan sommigen van jullie. Dit is 2010, we leven niet meer in 1960 ofzo
een goede troll die de gemoederen weet bezig te houdenquote:Op zondag 5 september 2010 14:16 schreef opgebaarde het volgende:
Maar, maar, ik wil weten watskeburt met Hans
exact dat. kansen. kansen zijn geen zekerheden. gegeven de kansruimte dat het kind downsyndroom heeft, is dus nog altijd niet gegeven dat het kind zich nooit verder zal ontwikkelen tot hoger dan niveau "2 jaar oud". je kunt vooraf niet weten hoe je leven eruit gaat zien met een kind. ook niet als dat kind down heeft.quote:Op zondag 5 september 2010 13:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je bent vast knap beroerd in je werk, gezien logica niet aan je besteed lijkt te zijn. We hebben het hier namelijk niet over exacte, altijd u8itkomende voorspellingen, we hebben het hier over kansen. En de kansen van Downers zijn heel anders dan de kansen van 'normale' kinderen. Het is natuurlijk ook niet zomaar dat er getest wordt op de afwijking 'Downsyndroom' en niet op de afwijking 'normaal kind'.
dat weet ik maar al te goed. overigens zijn die hartafwijkingen tegenwoordig niet het grootste probleem hoor. die zijn nl fixbaar. ademhalingsproblemen zijn iets minder voorkomend dan hartproblemen, maar veel slechter behandelbaar.quote:Op zondag 5 september 2010 13:51 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is wel leuk en aardig van een afstandje, maar de meeste downers hebben zserieuze gezondheidsproblemen zoals hartafwijkingen en worden meestal niet echt oud.
Ben het grotendeels met je eens hoor. En heus, ik weet dat het voor een deel beeldvorming is. Het is wel een feit dat het leven voor verstandelijk eghandicapten in veel gevallen geen pretje is. Iets om te overdenken in het genoemde geval.quote:Op zondag 5 september 2010 14:38 schreef simmu het volgende:
[..]
exact dat. kansen. kansen zijn geen zekerheden. gegeven de kansruimte dat het kind downsyndroom heeft, is dus nog altijd niet gegeven dat het kind zich nooit verder zal ontwikkelen tot hoger dan niveau "2 jaar oud". je kunt vooraf niet weten hoe je leven eruit gaat zien met een kind. ook niet als dat kind down heeft.
wb:
[..]
dat weet ik maar al te goed. overigens zijn die hartafwijkingen tegenwoordig niet het grootste probleem hoor. die zijn nl fixbaar. ademhalingsproblemen zijn iets minder voorkomend dan hartproblemen, maar veel slechter behandelbaar.
natuurlijk is het allemaal niet makkelijk. en zoals ik al vaker gezegd heb: het is ieders recht om te besluiten om een abortus te ondergaan zodra je weet dat het kindje down heeft. niemand hier zegt anders. maar down is niet alleen kwijlende mongooltjes met hartkwalen. down is ook gewone kindjes net als ieder ander. en zoals met alles in het leven is het gewoon een hele grote loterij waarin je pech of geluk kan hebben. het enige wat ik vraag is dat mensen iig hun mening en/of besluit baseren op kennis en niet op ouderwetse beeldvorming.
Ik doelde niet op het feit dat je bevooroordeeld zou worden genoemd als je een kind met down niet wil, dat lees ik idd ook nergens.quote:Op zondag 5 september 2010 11:49 schreef simmu het volgende:
[..]
ik heb in deze topicreeks nergens gelezen dat iemand niet mag zeggen dat die geen kindje met down wil. sterker nog; ik lees van de mensen die zelf een kindje met down hebben of gehad hebben dat er alle begrip voor is om dat niet te willen. deze mensen geven ook aan dat zij het ook niet zouden weten als ze wel een keus gehad zouden hebben. dat maakt je bevooroordeeld. niet je mening over een abortus als je zelf een downkindje verwacht.
Ik betwijfel of het grote verschil hier zit in kennis of beeldvorming. Volgens mij zit het m vooral in het gewicht dat iedereen zelf geeft aan de verschillende opties.quote:Op zondag 5 september 2010 14:38 schreef simmu het volgende:
maar down is niet alleen kwijlende mongooltjes met hartkwalen. down is ook gewone kindjes net als ieder ander. en zoals met alles in het leven is het gewoon een hele grote loterij waarin je pech of geluk kan hebben. het enige wat ik vraag is dat mensen iig hun mening en/of besluit baseren op kennis en niet op ouderwetse beeldvorming.
waar haal jij je informatie vandaanquote:Op zondag 5 september 2010 14:44 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ben het grotendeels met je eens hoor. En heus, ik weet dat het voor een deel beeldvorming is. Het is wel een feit dat het leven voor verstandelijk eghandicapten in veel gevallen geen pretje is. Iets om te overdenken in het genoemde geval.
Tweede punt is waar je de maatschappij mee opzadelt. Want veel ouders kunnen het gewoon niet aan (en daar kunnen ze zelf niets aan doen) en dat resulteert in kinderen die niet thuis kunnen wonen, maar bij een zorginstelling waar ze geen vakantie hebben maar verplicht de sociale werkplaats in moeten. Waar kinderen gewoon ziek nar school moeten, omdat er geen personeel is. Waar seksueel misbruik veel voorkomt etc.
Derde punt is het gevolg voor de ouders. Die zitten het hele leven van eht kind met een kind waarvan nu niet te voorspellen is of die het niveau van een 5-jarige zal ontstijgen en heel veel extra aandacht vraagt. Natuurlijk kun je dat egocentrisme noemen, maar het is wel waar. En zeker iets om mee te nemen in de keuze.
Anyway, ik wens hans veel succes met deze situatie, in alle gevallen een rotsituatie.
De voorbeelden die daarbij genoemd worden in dit topic vind ik juist heel erg gericht op het individu (te weinig verzorging, kans op misbruik etc.).quote:Op zondag 5 september 2010 14:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
O en dat gelul over waar je de maatschappij mee opzadelt vind ik walgelijk.
De maatschappij bestaat uit individuen en die zijn ieder voor zich in hun eigen leven en omgeving een stuk belangrijker dan de maatschappij.
Als je gericht aangeeft waar jij je twijfels bij hebt, maak je het voor spanky een stuk makkelijker om zinvol te reageren.quote:Op zondag 5 september 2010 14:51 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
waar haal jij je informatie vandaan
Degene die het hierboven noemt wel ja, had dat stukje niet gelezen omdat ik het vermoeiend vind. Alsnog is dat ook een vrij bevooroordeeld beeld wat ie schetst.quote:Op zondag 5 september 2010 14:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De voorbeelden die daarbij genoemd worden in dit topic vind ik juist heel erg gericht op het individu (te weinig verzorging, kans op misbruik etc.).
Een kind met down is per definitie niet gewoon. Dat sommige kinderen met down redelijk normaal kunnen leven en dus 'gewoon' lijken (of misschien wel bijna zijn) doet daar niets aan af.quote:Op zondag 5 september 2010 14:38 schreef simmu het volgende:
down is ook gewone kindjes net als ieder ander.
Het is wel opmerkelijk te noemen dat je vrouw een vlokkentest laat doen om dit uit te sluiten en dan helemaal een andere mening aanneemt... Zou het misschien kunnen dat ze jou naar de mond praat?quote:Op zondag 5 september 2010 16:14 schreef mijnnaamishans het volgende:
en wel opmerkelijk dat veel mannen hier zeggen dat ze gelukkig een vriendin hebben die wel voor abortus kiest of vrouwen die ervan overtuigd zijn...
3x raden wat mijn vrouw zei altijd ...
ze is/was introvert en durfde niet vaak haar mening te zeggen.quote:Op zondag 5 september 2010 16:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Het is wel opmerkelijk te noemen dat je vrouw een vlokkentest laat doen om dit uit te sluiten en dan helemaal een andere mening aanneemt... Zou het misschien kunnen dat ze jou naar de mond praat?
Je zei al ergens in één van de topics dat je haar vaak 'ergens uit moet redden/trekken'. Zou het kunnen dat ze meer waarde hecht aan jouw mening dan die van zichzelf en nu, dankzij de hormonen, voor haar eigen mening kiest...?
Maar is een hoge opleiding noodzakelijk om gelukkig te zijn?quote:Op zondag 5 september 2010 15:21 schreef Harajuku. het volgende:
Dat iemand met het syndroom van Down naar de universiteit gaat zal dus echt niet vaak voorkomen hè, het is al wereldnieuws als iemand met Down naar de mavo gaat. Mensen met Down zijn i.i.g. vaak zwakbegaafd (IQ ~75), daar zijn zat bronnen voor te vinden. Net zo'n deel heeft een verstandelijke beperking -> nog lager IQ. En ja, dan is er ook een groepje wat misschien ook de 100 haalt, maar diploma's behalen is niet reëel voor de meeste mensen met Down. En nee, dat ligt dan echt niet alleen aan een school.
Misschien vind jij het walgelijk, dat mag. Het opvoeden van een laagniveau downer is een enorme klus, nog een stuk lastiger dan het opvoeden van een 'normaal' kind. Er zijn ouder die dat niet aankunnen, zeker in het geval van laag niveau komen kinderen in gezinsvervangende tehuizen terecht. Is dat dan wenselijk? Naast het feit dat kinderen daar niet horen (kinderen horen tenslotte bij de ouders) krijgen ze vaak niet de nodige zorg (lees: jeugdzorg, zelfverrijkende zorgdirecteuren, misstanden etc).quote:Op zondag 5 september 2010 14:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
O en dat gelul over waar je de maatschappij mee opzadelt vind ik walgelijk.
De maatschappij bestaat uit individuen en die zijn ieder voor zich in hun eigen leven en omgeving een stuk belangrijker dan de maatschappij.
pfff ik zeg niet dat die moet studeren maar onderwijs volgen en een leuke baan...quote:Op zondag 5 september 2010 16:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar is een hoge opleiding noodzakelijk om gelukkig te zijn?
Ik lees hier veel van Ts over dat zijn kind dan niet een hoge opleiding kan volgen, geen relatie kan krijgen, niet uit huis kan en hij kan geen opa worden.
Laten we eerlijk zijn, ook een kind zonder down kan niet altijd een hoge opleiding volgen, of wil het gewoonweg niet.
Een relatie krijgen kan iemand met down wel, die kan ook uit huis gaan.
Kinderen krijgen is idd niet wenselijk, maar je gaat toch niet aan kinderen beginnen met de bedoeling ooit opa te worden?
Waarom wordt er zoveel verwacht van een kind? Gaat het er niet om wat het kind wil en dat dat kind zijn of haar leven zo moet indelen dat het gelukkig is, of dat nu met of zonder hoge opleiding is, met of zonder relatie, met of zonder gezin?
Daarom denk ik dat TS heel het kind gebeuren zwaar onderschat en er alleen van uit gaat dat als het gehandicapt is hij niet kan krijgen wat hij wil, het ideale voorbeeldkind (wat al een mythe is)
Of ze nu wel of niet besluiten het kind te houden, denk dat TS nog eens goed na moet denken of een kind sowieso wel in zijn "perfecte" leventje past.
Ik snap het.quote:Op zondag 5 september 2010 16:36 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ze is/was introvert en durfde niet vaak haar mening te zeggen.
bijvoorbeeld tijdens der studie in projectgroepjes en afstuderen als ze iets anders wou dan zei ze niks.
maar ik heb haar geleerd dat ze gewoon moest zeggen wat zij vond en heb ook altijd gezegd dat ze alles tegen mij kon zeggen, we hebben dus wel meningsverschillen gehad maar nooit over dit.
en mijn/onze hond die had kanker, niet operabel.
we besloten het beestje te houden totdat ze pijn kreeg.
laatste maand brak steeds het gezwel door de omvang, bloed, urine en ontlasting.
mijn vriendin was helemaal hysterisch, ik heb dan ook toen alles moeten regelen tot de dierenarts die haar een spuitje gaf.
dit was een hond, maar straks dus een gehandicapt kind
Nee. Het kind bestaat nog niet en heeft niets te willen. Het bestaat enkel in de droom van de ouders. Geluk zoeken doet het maar zodra het geboren en wat opgegroeid is, tot die tijd zijn de ouders degene die voor hem kiezen. Ik zou graag willen dat mijn kind in potentie raketwetenschapper zou kunnen worden. Dat ik mogelijk de vader van de volgende Einstein ben. Of dat ie millionair wordt en ik een mooie oude dag heb. Zoiets zal nooit gebeuren met een mongooltje. Als 'gelukkig worden' het hoogste doel is neem ik wel een aapjequote:Op zondag 5 september 2010 16:42 schreef snakelady het volgende:
Waarom wordt er zoveel verwacht van een kind? Gaat het er niet om wat het kind wil en dat dat kind zijn of haar leven zo moet indelen dat het gelukkig is, of dat nu met of zonder hoge opleiding is, met of zonder relatie, met of zonder gezin?
Je kunt de boel ook omdraaien. Je kunt een kind met een grote kans op heel veel ellende in zijn/haar leven al die ellende besparen. Ik zeg niet dat het waar is, maar je kunt beargumenteren dat het geboren laten worden van zo'n kindje egoisme is van de ouder.quote:Op zondag 5 september 2010 15:12 schreef Lot_1 het volgende:
Ik ben het wél eens ben met de levensvisie van Tan en Simmu over de maakbaarheid van ons leven (zie vorig topic). En de abortus-discussie hoeft hier niet gevoerd te worden maar ik begrijp gewoon niet dat mensen het hebben over het voorkomen van een gehandicapt kindje. Het kindje is er (in potentie) al, en je kunt het weg laten halen, je kunt voorkomen dat het kindje geboren wordt en dat je het op moet voeden en er voor moet zorgen maar je kunt niet voorkomen dat het ontstaan is en in de vrouw leeft.
Ergens zie ik het ook zo: in je leven komen bepaalde dingen op je pad (moeilijke en minder moeilijke) en het is je opdracht om het daar zo goed mogelijk mee te doen. Maargoed, als je het leven ziet als een mogelijkheid om er zoveel mogelijk geluk uit te halen als mogelijk is, is het begrijpelijker dat je kiest voor een abortus.
oftewel: in deze discussie zijn er totaal verschillende visies op het leven en dat leidt er toe dat je niet dichter bij elkaar komt wat betreft standpunten.
Vervelend, maar verstandige beslissing.quote:Op zondag 5 september 2010 16:12 schreef mijnnaamishans het volgende:
het was dus geen leuk gesprek...
haar zo leuke peettante heeft veel met haar gepraat....
zij zegt dat als ze abortus pleegt ze een uniek mens vermoord want vroeger ging mijn vrouw dus wel veel om met mijn tante en haar down neefje.
in eerste instantie was dat ook voor haar reden om nooit een kind met down syndroom ter wereld te zetten maar dat kutwijf heeft op haar schuldgevoelens zitten inpraten.
Nu denkt ze dus dat we wel een kind met down syndroom kunnen opvoeden en haar peettante wou ons helpen...die peettante wil ik nooit meer zien in mijn leven (ben ook bang dat ik der aan vlieg dan).
ik heb haar geprobeerd uit te leggen dat het kind echt nooit zelfstandig kan zijn, vaak ziek is en ons leven zoals we dat kennen ook ophoudt te bestaan.
toen kwam ze ermee dat we overal hulp konden krijgen maar snapt niet dat het desondanks nog zwaar is en ik gewoon een mooi leven wil voor ons.
heb haar ook het toekomstbeeld gegeven en het feit dat ze ook nooit een normaal functionerende dachter kan hebben waarmee ze winkelt en over vriendjes en dergelijke praat.
haar ouders hebben ook nog met haar gepraat omdat ook zij vinden dat dit ontzettend onverstandig is, de tante is ook niet meer welkom bij haar ouders...
helaas was de conclusie dat er niet meer normaal met haar te praten was, elke vorm van rede was verdwenen, elk realiteitsbesef.
ik herkende niet meer de dame waarop ik verliefd ben geworden en mee ben getrouwd, die verstandige beslissingen maakte en mij juist moest remmen in mijn soms over-enthousiasme.
ik heb gisteren de hele dag de situatie overdacht, een soort van crisisberaad met mijn ouders, broer en mijn beste vrienden.
Achterin de twintig, een goede baan en perspectief om de zaak van mijn vader voort te zetten met mijn broer, nog jong, sportief en gezond.
dat leven, dat wat mij gelukkig maakt verdwijnt...ik zal niet overweg kunnen met een kind met down en ik vind het gewoon achterlijk dat je de samenleving opzadelt met iets wat voorkomen kan worden.
Ik heb dan ook mijn vrouw vanochtend verteld dat als ze niet voor abortus kiest ze mij dus wel verliest en dat ik maandag direct de scheiding aan vraag.
toen werd ze woest en ben ik maar weg gegaan voordat de buren de politie zouden bellen want ze begon te gooien met van alles....
Acht jaar samen en zo eindigd het, naja, ik kan beginnen aan een nieuw leven, alles beter dan je leven vergooien.
als mijn vrouw het kiest en mij erbuiten laat maar wel haar tantes mening gebruikt dan is het gewoon voorbij, ga maar naar je tante dan als het zwaar word.
ik kan gelukkig nog een paar maanden bij mijn broer wonen maar ik probeer zo snel mogelijk weer iets voor mezelf te hebben, ik denk zelfs aan het werken voor mijn vader in Londen, zal mijn aandacht flink afleiden en me uit de omgeving weghalen en dus ook mijn gedachten.
Uit haar uitlatingen blijkt dat zij geen kaas heeft gegeten van kansrekening.quote:Op zondag 5 september 2010 14:15 schreef SeaOfLove het volgende:
@duitse of wat voor een taart dan ook: wat geeft jou het recht om zomaar te concluderen dat de opleiding van simmu niet goed genoeg is?
Aan welke kansspel doe je liever mee, Russische roulette met 5 kogels in de kamer, of de staatsloterij?quote:Op zondag 5 september 2010 14:38 schreef simmu het volgende:
[..]
exact dat. kansen. kansen zijn geen zekerheden. gegeven de kansruimte dat het kind downsyndroom heeft, is dus nog altijd niet gegeven dat het kind zich nooit verder zal ontwikkelen tot hoger dan niveau "2 jaar oud". je kunt vooraf niet weten hoe je leven eruit gaat zien met een kind. ook niet als dat kind down heeft.
De vraag of dit soort beslissingen rationeel genomen kunnen worden.quote:Op zondag 5 september 2010 16:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Uit haar uitlatingen blijkt dat zij geen kaas heeft gegeten van kansrekening.
Waarom hebben jullie eigenlijk zo vroeg een vlokkentest gekregen?quote:Op zondag 5 september 2010 16:14 schreef mijnnaamishans het volgende:
en wel opmerkelijk dat veel mannen hier zeggen dat ze gelukkig een vriendin hebben die wel voor abortus kiest of vrouwen die ervan overtuigd zijn...
3x raden wat mijn vrouw zei altijd ...
Denk het niet, maar dat was ook niet de discussie.quote:Op zondag 5 september 2010 17:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De vraag of dit soort beslissingen rationeel genomen kunnen worden.
Dat is een andere kwestie. En ja, voor veel mensen is dat noodzakelijk is mijn ervaring. Ik ben in mijn leven heel veel gehandicapten tegen gekomen, in allerlei soorten en maten, en wed maar dat zij zich realiseren dat ze dingen missen, dat ze dingen niet kunnen die anderen wel kunnen en dat zij dat ook willen. Je hoeft geen Einstein te zijn om dingen te kunnen missen.quote:Op zondag 5 september 2010 16:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar is een hoge opleiding noodzakelijk om gelukkig te zijn?
Ik lees hier veel van Ts over dat zijn kind dan niet een hoge opleiding kan volgen, geen relatie kan krijgen, niet uit huis kan en hij kan geen opa worden.
Laten we eerlijk zijn, ook een kind zonder down kan niet altijd een hoge opleiding volgen, of wil het gewoonweg niet.
Een relatie krijgen kan iemand met down wel, die kan ook uit huis gaan.
Kinderen krijgen is idd niet wenselijk, maar je gaat toch niet aan kinderen beginnen met de bedoeling ooit opa te worden?
Daarom denk ik dat TS heel het kind gebeuren zwaar onderschat en er alleen van uit gaat dat als het gehandicapt is hij niet kan krijgen wat hij wil, het ideale voorbeeldkind (wat al een mythe is)
Of ze nu wel of niet besluiten het kind te houden, denk dat TS nog eens goed na moet denken of een kind sowieso wel in zijn "perfecte" leventje past.
Nou, toch wel als je iemand aanspreekt op rekenvermogen...quote:Op zondag 5 september 2010 17:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Denk het niet, maar dat was ook niet de discussie.
dat is dus de volgende stap...quote:Op zondag 5 september 2010 16:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik snap het.
Hier wordt trouwens gezegd:
'Hij realiseert zich wel dat hij, als verwekker, in enige mate nog steeds verantwoordelijk is voor het kind?'
We hebben het even nagezocht. Hier kun je er meer over lezen.
Ik beweer ook nergens dat kinderen/mensen met down helemaal geweldig zijn, ik beweer alleen dat kinderen/mensen met down niet verschrikkelijk hoeven te zijn en dat gezonde kinderen ook niet altijd aan je verwachtingen voldoen.quote:Op zondag 5 september 2010 16:46 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
pfff ik zeg niet dat die moet studeren maar onderwijs volgen en een leuke baan...
maar gewoon iemand waarmee ik later ook normaal kan praten.
iemand met down is gewoon niet zelfstandig en gewoon ontzettend vervelend.
als down syndroom zo geweldig zou zijn dan had je geen extra hulp en tehuizen voor downers
Ja, die disclaimer wilde ik er ook nog bij zetten maar hoopte dat het niet nodig zou zijn.quote:Op zondag 5 september 2010 17:09 schreef snakelady het volgende:
Ik beweer ook nergens dat kinderen met down altijd gelukkig zijn, zeker niet.
Maar een gewoon kind is ook niet altijd gelukkig, een gehandicapt kind is niet altijd gelukkig.
Denk dat als je als ouder je gehandicapt kind zo goed mogelijk steunt en laat weten dat ook al kan je niet alles, je toch heel veel wel kan.
Ik lees hier namelijk voornamelijk zaken die op alles mensen van toepassing zijn, niet alleen op kinderen met down, een gezond kind wil niet zeggen dat het gelukkig zal worden, een ongezond kind wil niet zeggen dat het ongelukkig zal worden.
Nogmaals, ik zeg niet dat aborteren een slechte keuze is en houden de goede keuze is, dat is voor iedereen persoonlijk.
Maar zet je overwegingen wel in de juiste perspectieven en ga niet zomaar overal vanuit.
Aangezien als je eenmaal aan kinderen begint je nergens meer vanuit moet gaan en je zorgeloze leventje sowieso al voorbij is, 'kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen'.
Ik denk NU dus ook dat ik dan graag zou willen dat mijn niet door hormonen ontoerekeningsvatbaar geworden partner me beschermt tegen het nemen van een beslissing waar ik in minder behormoonde toestand niet achter stond. Maar daar denk ik DAN natuurlijk heel anders overquote:Op zondag 5 september 2010 17:00 schreef snakelady het volgende:
Hoe dan ook, zoals ik al schreef, ik denk nu dat ik het weg zou laten halen, maar weet niet hoe ik zou reageren als ik zwanger zou zijn van een kindje met down.
Wat als het kindje dadelijk geboren wordt en het is toch wel gewoon gezond ( de kans is heel klein maar het kan), wil je dan ineens wel weer contact?quote:Op zondag 5 september 2010 17:10 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
dat is dus de volgende stap...
ik wil niks, maar dan ook niks met dat kind te maken hebben.
en als ik dit lees dan schrik ik:
http://www.alimentatie.nl(...)orden_tot_omgang_met
maandag ga ik op zoek naar een advocaat gespecialiseerd in echtscheidingen en alimentatie.
ik wil wel eens weten of ik wel alimentatie moet betalen als ik duidelijk voorheen en nadien heb aangegeven dat ik geen mongooltje wil en dat zij diezelfde gedachte deelde.
ik wil er niet voor betalen of er mee om hoeven te gaan.
we zijn gelukkig niet in gemeenschapo van goederen getrouwd...het huis staat op mijn naam en die gaat deze week ook de verkoop in.
kan ze mooi bij der tante intrekken, meubillair mag ze houden aangezien ik toch ws naar het buitenland ga verhuizen (geld dan alimentatie ook nog?)
Probeer dan neit te veel te bagatellsieren. gewone kinderen hebben eht soms zwaar, maar kinderen met down of andere aangeboren mentale en fysieke handicaps hebben het in de regel lastiger, al was het maar fysiek.quote:Op zondag 5 september 2010 17:09 schreef snakelady het volgende:
Ik beweer ook nergens dat kinderen met down altijd gelukkig zijn, zeker niet.
Maar een gewoon kind is ook niet altijd gelukkig, een gehandicapt kind is niet altijd gelukkig.
Denk dat als je als ouder je gehandicapt kind zo goed mogelijk steunt en laat weten dat ook al kan je niet alles, je toch heel veel wel kan.
Ik lees hier namelijk voornamelijk zaken die op alles mensen van toepassing zijn, niet alleen op kinderen met down, een gezond kind wil niet zeggen dat het gelukkig zal worden, een ongezond kind wil niet zeggen dat het ongelukkig zal worden.
Nogmaals, ik zeg niet dat aborteren een slechte keuze is en houden de goede keuze is, dat is voor iedereen persoonlijk.
Maar zet je overwegingen wel in de juiste perspectieven en ga niet zomaar overal vanuit.
Aangezien als je eenmaal aan kinderen begint je nergens meer vanuit moet gaan en je zorgeloze leventje sowieso al voorbij is, 'kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen'.
Lijkt me nogal rigoureus allemaal.quote:Op zondag 5 september 2010 17:10 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
maandag ga ik op zoek naar een advocaat gespecialiseerd in echtscheidingen en alimentatie.
ik wil wel eens weten of ik wel alimentatie moet betalen als ik duidelijk voorheen en nadien heb aangegeven dat ik geen mongooltje wil en dat zij diezelfde gedachte deelde.
we zijn gelukkig niet in gemeenschapo van goederen getrouwd...het huis staat op mijn naam en die gaat deze week ook de verkoop in.
kan ze mooi bij der tante intrekken, meubillair mag ze houden aangezien ik toch ws naar het buitenland ga verhuizen (geld dan alimentatie ook nog?)
Rechter redeneert altijd in het belang van het kind. Wat jij hebt afgesproken is niet belangrijk. Niet voor niets is de enige zekere weg om onder betaling uit te komen een faillissement.quote:Op zondag 5 september 2010 17:10 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Ook dan geldt dat je alimentatie moet betalen, al is de inning bij weigerachtige betalers uiteraard een heel stuk lastiger.quote:we zijn gelukkig niet in gemeenschapo van goederen getrouwd...het huis staat op mijn naam en die gaat deze week ook de verkoop in.
En hoe wil hij dat doen? verplichten tot abortus? denk niet dat de relatie daar beter van wordt en het kan niet eens.quote:Op zondag 5 september 2010 17:14 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik denk NU dus ook dat ik dan graag zou willen dat mijn niet door hormonen ontoerekeningsvatbaar geworden partner me beschermt tegen het nemen van een beslissing waar ik in minder behormoonde toestand niet achter stond. Maar daar denk ik DAN natuurlijk heel anders over. Alhoewel ik toch hoop dat ik in zo'n geval mezelf bij de kladden kan pakken en tot de orde roepen.
Ben het met Harajuku eens dat, hoe fijn ook dat er 'downers' zijn die gelukkig zijn en relatief kansrijk, je moet oppassen voor het opzetten van een al te roze bril.
Ik zie even niet wat alimentatie met een erfenis te maken heeft, kan je me verlichten?quote:Op zondag 5 september 2010 17:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Lijkt me nogal rigoureus allemaal.
Alimentatie geldt altijd, waar je ook bent.. Tot en met je dood. Je kind wordt namelijk erfgenaam.
Al had je die afspraak zwart op wit. Dan nog zou je, denk ik, weinig kans maken...
Maar ze kunnen je, geloof ik, niet verplichten tot omgang met je kind.
En dan nog, hij kan nooit bewijzen dat ze die afspraak hadden.quote:Op zondag 5 september 2010 17:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Rechter redeneert altijd in het belang van het kind. Wat jij hebt afgesproken is niet belangrijk. Niet voor niets is de enige zekere weg om onder betaling uit te komen een faillissement.
omdat ik zelf een leven wil?quote:Op zondag 5 september 2010 17:16 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat als het kindje dadelijk geboren wordt en het is toch wel gewoon gezond ( de kans is heel klein maar het kan), wil je dan ineens wel weer contact?
Als ik jouw vrouw was overigens dan wist ik het wel, ik liet het kindje weghalen ( denk ik) maar wilde niks meer met jou te maken hebben.
Heb zelden zo'n egoistisch persoon meegemaakt.
Ik schrijf niet voor niets dat ik hoop in dit hypothetische geval zelf nog enigszins de tegenwoordigheid van geest te hebben. Anders krijg je inderdaad de ellende die nu in dit -hopelijk net zo hypothetische- topic onderwerp van gesprek is.quote:Op zondag 5 september 2010 17:20 schreef snakelady het volgende:
En hoe wil hij dat doen? verplichten tot abortus? denk niet dat de relatie daar beter van wordt en het kan niet eens.
Een goede toedienen waardoor je een miskraam krijgt? breinaald er in stoppen?
TS zijn vrouw wist dat van te voren toen ze het eens waren om een kind met het syndroom te laten aborteren. TS zijn vrouw wist dat hij het niet wilde, wist dat ze niet op zijn steun en geld hoefde te rekenen.quote:Op zondag 5 september 2010 17:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
En hoe wil hij dat doen? verplichten tot abortus? denk niet dat de relatie daar beter van wordt en het kan niet eens.
Een goede toedienen waardoor je een miskraam krijgt? breinaald er in stoppen?
TS helpt zijn vrouw niet, hij steunt zijn vrouw niet, hij krijgt gewoon zijn zin niet en laat haar daarom vallen en maakt zich drukken over eventuele allimentatie dan dat hij een kindje op de wereld zet.
Ik bagatelliseer het niet, maar dramatiseer het ook niet.quote:Op zondag 5 september 2010 17:16 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Probeer dan neit te veel te bagatellsieren. gewone kinderen hebben eht soms zwaar, maar kinderen met down of andere aangeboren mentale en fysieke handicaps hebben het in de regel lastiger, al was het maar fysiek.
normaal is alimentatie toch tot 18 jaar"?quote:Op zondag 5 september 2010 17:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Lijkt me nogal rigoureus allemaal.
Alimentatie geldt altijd, waar je ook bent.. Tot en met je dood. Je kind wordt namelijk erfgenaam.
Al had je die afspraak zwart op wit. Dan nog zou je, denk ik, weinig kans maken...
Maar ze kunnen je, geloof ik, niet verplichten tot omgang met je kind.
Je kind leeft ook maar 1 keer.quote:Op zondag 5 september 2010 17:20 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
omdat ik zelf een leven wil?
je leeft 1x en waarom dan die ellende op je hals halen?
punt is dat er nog geen kind is en niet hoeft te komen.quote:Op zondag 5 september 2010 17:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je kind leeft ook maar 1 keer.
En het leven is niet altijd rozegeur en maneschijn, grow some balls en neem je verantwoording.
Je bent nu net een klein kind wat een blauwe fiets krijgt inplaats van een groene.
Het gaat hier om een leven, een leven wat jij hebt verwekt, ongeacht eerdere afspraken met je vrouw, daar kan je kind namelijk helemaal niks aan doen.
TS zijn vrouw wist alleen eerder niet hoe het zou zijn om zwanger te zijn.quote:Op zondag 5 september 2010 17:22 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
TS zijn vrouw wist dat van te voren toen ze het eens waren om een kind met het syndroom te laten aborteren. TS zijn vrouw wist dat hij het niet wilde, wist dat ze niet op zijn steun en geld hoefde te rekenen.
TS heeft voordat het begon al duidelijk gemaakt dat dat er voor hem niet in zou zitten, dus wat de vrouw nu doet, doet zij zichzelf aan. Had ze maar met een ander moeten trouwen.
Hier werd gezegd dat als je doodgaat, je kind een erfdeel krijgt. Je kunt je kind in Nederland niet onterven. Dus dan "alimentatie" in de vorm van een erfdeel.quote:Op zondag 5 september 2010 17:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik zie even niet wat alimentatie met een erfenis te maken heeft, kan je me verlichten?
Nee, je loopt weg van je verantwoordig.quote:Op zondag 5 september 2010 17:30 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
punt is dat er nog geen kind is en niet hoeft te komen.
en ik neem mijn verantwoording, ik heb de keuze gemaakt.
Ja, ga mij wat vertellen over gehandicaptenquote:Op zondag 5 september 2010 17:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
TS zijn vrouw wist alleen eerder niet hoe het zou zijn om zwanger te zijn.
TS zijn kind kan helemaal niks doen aan het feit dat zijn moeder zich niet aan de afspraak heeft gehouden, die heeft nergens om gevraagd maar wordt wel ineens door zijn vader genegeerd omdat hij/zij anders is dan verwacht.
En ja, zelfs kinderen met down hebben gevoelens en begrip hoor.
Daar heb je dan misschien wel weer gelijk in, hopelijk krijgt het kind ooit een leuke stiefvader.quote:Op zondag 5 september 2010 17:34 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, ga mij wat vertellen over gehandicapten
Lullig voor het kind, maar vrouw wist het van te voren. En dat kind wordt er echt niet beter van met een vader om hem heen die hem absoluut niet wil, zoals TS over kinderen met het syndroom van Down praat, alsjeblieft zeg, dat doe je dat kind toch niet aan.
Inderdaad, je hebt de keuze gemaakt een kind te verwekken, met alle risico's van dien. Was je er ook voor weggelopen trouwens als pas bij de geboorte bleek dat er iets mis was?quote:Op zondag 5 september 2010 17:30 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
punt is dat er nog geen kind is en niet hoeft te komen.
en ik neem mijn verantwoording, ik heb de keuze gemaakt.
Waar jij het over hebt is de legitieme portie. Je kunt een kind in Nederland prima onterven, echter blijft het altijd recht houden op de genoemde legitieme portie. Dat is de helft van datgene waar het in een situatie zonder testament recht op zou hebben. Let wel dat een kind dat is onterfd geen erfgenaam is, maar slechts een vordering heeft. Je moet zelf stappen zetten om dit recht te effectueren. Daar komt nog bij dat TS middels hertrouwen kan zorgen dat deze vordering pas opeisbaar is na het overlijden van zijn nieuwe partner. Al met al kun je je daar niet echt rijk mee rekenen, temeer daar kinderen met het syndroom van Down meestal niet heel oud worden.quote:Op zondag 5 september 2010 17:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Hier werd gezegd dat als je doodgaat, je kind een erfdeel krijgt. Je kunt je kind in Nederland niet onterven. Dus dan "alimentatie" in de vorm van een erfdeel.
Ja, het is staat er een beetje raar. Maar het is ook meer om te illustreren dat hij als verwekker nu eenmaal aan het kind 'vastzit'.
Daar ben ik het trouwens wel mee. Het land ontvluchten is ook wat overdrevenquote:Op zondag 5 september 2010 17:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Inderdaad, je hebt de keuze gemaakt een kind te verwekken, met alle risico's van dien. Was je er ook voor weggelopen trouwens als pas bij de geboorte bleek dat er iets mis was?
Ik snap je onwil, ik snap alleen niet hoe weinig je je vrouw hierin steunt. Je wil zelfs naar het buitenland verhuizen om maar niet te hoeven betalen. En je zet haar uit huis! Als je een beetje kerel was dan zou je kunnen zeggen van "Okay, ik zie dit niet zitten maar aangezien ik met je getrouwd ben proberen we hier zo goed mogelijk uit te komen voor allebei".
Geef dan aan dat je wilt scheiden en probeer het te regelen met z'n tweeën, op volwassen niveau. Je bent nu als een klein kind aan het dwingelanden dat je als je je zin niet krijgt dit of dat zult doen.
En die peettante is een vies konkelend wijf.
zoals gezegd we hebben voorheen alle mogelijke scenario's besproken, dus ook dat van een gehandicapt kind.quote:Op zondag 5 september 2010 17:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Inderdaad, je hebt de keuze gemaakt een kind te verwekken, met alle risico's van dien. Was je er ook voor weggelopen trouwens als pas bij de geboorte bleek dat er iets mis was?
Ik snap je onwil, ik snap alleen niet hoe weinig je je vrouw hierin steunt. Je wil zelfs naar het buitenland verhuizen om maar niet te hoeven betalen. En je zet haar uit huis! Als je een beetje kerel was dan zou je kunnen zeggen van "Okay, ik zie dit niet zitten maar aangezien ik met je getrouwd ben proberen we hier zo goed mogelijk uit te komen voor allebei".
Geef dan aan dat je wilt scheiden en probeer het te regelen met z'n tweeën, op volwassen niveau. Je bent nu als een klein kind aan het dwingelanden dat je als je je zin niet krijgt dit of dat zult doen.
En die peettante is een vies konkelend wijf.
Ik schrok best van de 95%quote:Er kunnen verscheidene redenen zijn waarom ouders willen weten of zij het risico lopen een kind met het syndroom van Down te krijgen:
De meeste ouders (95%)[bron?] verkiezen over te gaan tot abortus provocatus (die eigenlijk, wanneer na de 12e week uitgevoerd, partus immaturus provocatus genoemd zou moeten worden) indien de afwijking wordt opgemerkt in een vroeg stadium van de zwangerschap. Zij zijn veelal bang dat zij het ouderschap niet aan zullen kunnen of accepteren geen kind met een afwijking.
ik vind het raar dat ze ons leven kapot wil maken...quote:Op zondag 5 september 2010 17:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Daar ben ik het trouwens wel mee. Het land ontvluchten is ook wat overdrevenJe bent lang genoeg met haar samen geweest, ik vind het raar dat je zomaar je biezen kunt pakken en haar op straat wil zetten.
Wat ben jij een slappeling zeg...,. dat je ervoor wegloopt ok, maar liegen en bedriegen en vluchten om onder alles uit te komen. Je vrouw mag wel blij zijn dat ze van je af is!quote:Op zondag 5 september 2010 17:24 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
normaal is alimentatie toch tot 18 jaar"?
hoe zit dat met een gehandicapte, zelfde toch?
en erfgenaam? als ik niks bij de notaris heb laten vastleggen bedoel je.
alimentatie kom ik wel onderuit.
via het bedrijf van mijn vader kan ik me voor nauwelijks iets op papier zetten en dan word dat gewoon bijde overname verrekend
Kind is binnen het huwelijk verwekt!quote:Op zondag 5 september 2010 18:01 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik vind het raar dat ze ons leven kapot wil maken...
trouwens als het kind na de scheiding word geboren dan ben ik toch niet officieel vader?
of als ik zeg dat de scheiding door ontrouw komt dan kan ik toch ook niet automatisch de vader zijn?
Er is (nog) geen kind.quote:Op zondag 5 september 2010 17:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
TS zijn vrouw wist alleen eerder niet hoe het zou zijn om zwanger te zijn.
TS zijn kind kan helemaal niks doen aan het feit dat zijn moeder zich niet aan de afspraak heeft gehouden, die heeft nergens om gevraagd maar wordt wel ineens door zijn vader genegeerd omdat hij/zij anders is dan verwacht.
En ja, zelfs kinderen met down hebben gevoelens en begrip hoor.
Wat ketchup erover en hij vreet het opquote:Op zondag 5 september 2010 18:05 schreef McLaura het volgende:
Idd, binnen het huwelijk verwekt : jouw kind. Heel jammer zeg, zelfs erven doet 'de mongool' van je, hij of zij zal altijd zijn of haar legitieme portie/kindsdeel krijgen.
Er is altijd een kindsdeel, zoals eerder aangegeven kun je in Nederland niet je kind onterven.quote:Op zondag 5 september 2010 17:24 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
normaal is alimentatie toch tot 18 jaar"?
hoe zit dat met een gehandicapte, zelfde toch?
en erfgenaam? als ik niks bij de notaris heb laten vastleggen bedoel je.
alimentatie kom ik wel onderuit.
via het bedrijf van mijn vader kan ik me voor nauwelijks iets op papier zetten en dan word dat gewoon bijde overname verrekend
dat valt wel te omzeilen zolang alles op naam van mijn broer staat officieel.quote:Op zondag 5 september 2010 18:05 schreef McLaura het volgende:
Idd, binnen het huwelijk verwekt : jouw kind. Heel jammer zeg, zelfs erven doet 'de mongool' van je, hij of zij zal altijd zijn of haar legitieme portie/kindsdeel krijgen.
Ze kunnen 60 worden hoor. En die mongool is wel een mongool dankzij jouw genen, how do you like them applesquote:Op zondag 5 september 2010 18:10 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
dat valt wel te omzeilen zolang alles op naam van mijn broer staat officieel.
heb al uitgerekend dat als je minder dan 1200 euro netto verdiend je geen alimentatie hoeft te betalen.
en gelukkig is de levensverwachting van mongolen niet hoog dus het officieel erven zal ook niet gebeuren
Dienstmededeling: vanaf nu vind ook ik je een klootzak.quote:Op zondag 5 september 2010 18:10 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
heb al uitgerekend dat als je minder dan 1200 euro netto verdiend je geen alimentatie hoeft te betalen.
en gelukkig is de levensverwachting van mongolen niet hoog dus het officieel erven zal ook niet gebeuren
Heb je mijn post wel gelezen? Nee he?quote:Op zondag 5 september 2010 18:05 schreef McLaura het volgende:
Vreemd dat de vader van dochter met een wao uitkering toch echt alimentatie moest betalen...quote:Op zondag 5 september 2010 18:10 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Leugenachtige familie dus. Beter voor het kind als je hem smeert!quote:Op zondag 5 september 2010 18:10 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
gewoon gelukkig al moet ik zeggen dat we elkaar niet veel zagen, ik moet veel werken en vaak weg.quote:Op zondag 5 september 2010 18:10 schreef Sloggi het volgende:
Wat ik me afvraag: waren jullie voor het slechte nieuws gelukkig met elkaar, was er geen vuiltje aan de lucht? Ik vind dat je namelijk nogal rigoureuze stappen wil gaan zetten, je zou bijna denken dat er meer aan de hand is.
Jij de mijne niet goed dusquote:Op zondag 5 september 2010 18:12 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Heb je mijn post wel gelezen? Nee he?
down of niet down... discussie deeltje 4
Jawel hoor. Jij zegt dat genoemde mongool altijd zal erven, en de legitieme portie zal krijgen. Dat is niet waar, want deze mongool zal niet erven, want is onterfd, en zal de legitieme portie ook niet krijgen, want dat si een vordering, en die moet je zelf opeisen. Doe je niks, krijg je ook niks.quote:
Nooit van bewindvoering gehoord?quote:Op zondag 5 september 2010 18:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jawel hoor. Jij zegt dat genoemde mongool altijd zal erven, en de legitieme portie zal krijgen. Dat is niet waar, want deze mongool zal niet erven, want is onterfd, en zal de legitieme portie ook niet krijgen, want dat si een vordering, en die moet je zelf opeisen. Doe je niks, krijg je ook niks.
Het twistpunt is jouw gebruik van het woord ´krijgen´. Dat impliceert dat het vanzelf gaat, dat je er geen controle over hebt. Dat is dus niet waar, een kind dat is onterfd heeft inderdaad wel recht op de legitieme portie, maar zal niks krijgen als de erfgenamen niet willen betalen en het zelf ook geen stappen zet. Daarnaast is de vordering in geval van een nieuw regulier huwelijk ook nog eens pas opeisbaar na het oevrlijden van de langstlevende partner, en ook dan kan uitbetaling makkelijk gerekt worden via het gerechtelijk traject. Kortom, er zijn betere posities denkbaar als je geld wil erven.quote:Op zondag 5 september 2010 18:23 schreef _evenstar_ het volgende:
s het mogelijk om mijn echtgenoot en kinderen te onterven?
U kunt uw echtgenoot en uw kinderen in een testament onterven. Uw kinderen hebben wel een speciale positie in het erfrecht. Zo hebben zij altijd recht op een bepaald deel van de erfenis van hun ouders. Het maakt daarvoor niet uit hoe de relatie van de kinderen met de ouders is. Als kinderen akkoord gaan met hun onterving dan krijgen zij niets uit de nalatenschap.
Legitieme portie
Kinderen kunnen een beroep doen op hun legitieme portie. Dit is een gedeelte van de erfenis van de ouder waarop het kind altijd recht heeft. De legitieme portie is de helft van het erfdeel van het kind. Deze legitieme portie bestaat alleen uit geld. Het onterfde kind heeft geen recht op goederen uit de erfenis. Als de wettelijke verdeling van toepassing is, kan het onterfde kind pas het geld opeisen van de langstlevende echtgenoot na diens overlijden. Dit geldt ook voor een partner met wie iemand samenwoont, maar alleen als er een samenlevingsovereenkomst bij de notaris is afgesloten.
Onterven kinderen
Ouders kunnen verklaren dat hun kinderen niets van hun vermogen erven, maar het zijn uiteindelijk de kinderen die bepalen of dat ook gebeurt. Zij bepalen zelf of ze een beroep op de legitieme portie doen of niet.
nee, wat snappen jullie niet dat ze zelf afspraken schend.quote:Op zondag 5 september 2010 18:18 schreef McLaura het volgende:
Dus je gebruikt dit kindje alleen maar als slap excuus? Ik ben het geloof ik met Snakelady eens... grow some balls!
Het lijkt me duidelijk dat ik de enige in dit topic ben die echt kennis van (erf)recht heeft ipv foldertjes van notarissen op te snorren zonder ze echt te begrijpen.quote:
Dit komt van rijksoverheid..quote:Op zondag 5 september 2010 18:31 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het twistpunt is jouw gebruik van het woord ´krijgen´. Dat impliceert dat het vanzelf gaat, dat je er geen controle over hebt. Dat is dus niet waar, een kind dat is onterfd heeft inderdaad wel recht op de legitieme portie, maar zal niks krijgen als de erfgenamen niet willen betalen en het zelf ook geen stappen zet. Daarnaast is de vordering in geval van een nieuw regulier huwelijk ook nog eens pas opeisbaar na het oevrlijden van de langstlevende partner, en ook dan kan uitbetaling makkelijk gerekt worden via het gerechtelijk traject. Kortom, er zijn betere posities denkbaar als je geld wil erven.
Door het verbreken van het huwelijk schend jij ook een afspraak tussen jullie dus pot verwijt ketel etc.quote:Op zondag 5 september 2010 18:32 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
nee, wat snappen jullie niet dat ze zelf afspraken schend.
en dan kan ik wel heel nobel de brave lieve papa uithangen, een andere baan nemen en mijn carriere opgeven en dan mijn energie in iets steken wat ik niet wou en ik nutteloos vind.
ik verdien op dit moment meer dan de meesten wo geschoolden op het eind van hun carriere verdienen.
Ik doe iets wat weinig anderen kunnen.
waarom zou ik dat alles opgeven....
mijn vrouw heeft daar ook flink van kunnen profiteren, niet dat ik dat erg vind want zoveel heb ik zelf niet nodig maar ze denkt dat mijn geld alles wel gaat oplossen.
Ja en?quote:
Dus je wil nu ook al gaan liegen?quote:Op zondag 5 september 2010 18:01 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik vind het raar dat ze ons leven kapot wil maken...
trouwens als het kind na de scheiding word geboren dan ben ik toch niet officieel vader?
of als ik zeg dat de scheiding door ontrouw komt dan kan ik toch ook niet automatisch de vader zijn?
Over ongeveer 6 maanden wel.quote:
Als je echt alle mogelijke scenario's had besproken, dan had je dit probleem niet gehad, of wel?quote:Op zondag 5 september 2010 17:56 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
zoals gezegd we hebben voorheen alle mogelijke scenario's besproken, dus ook dat van een gehandicapt kind.
beiden wouden dat niet, beter gezegd, ik leerde min of meer mijn vrouw kennen door een dergelijke discussie bij een borrel. zij en ik waren een van de weinig voorstanders.
En het was jouw vrijwillige keuze om die zaaddonor en vooral haar man te zijn. Aan die keuze zaten bepaalde verantwoordelijkheden vast. Neem die.quote:als ze een beetje vrouw was hield ze zich aan haar woord...
ik heb schijnbaar niks meer in te brengen over het kind dus ik zie mezelf als een zaaddonor, het is haar vrijwillige keuze om het kind te houden en op te voeden.
Ja wat een nuf zeg, dat ze zomaar in een mooi huis wou wonen. Natuurlijk had jij daar niks bij in te brengen. Je hebt wat mij betreft al genoeg bewezen niet echt te voldoen aan mijn idee van echte man, dus dit past wel in het totaalbeeld. Iemand die prima voor zijn vrouw wil zorgen. Voorwaardelijk...quote:En aangezien ik niks meer te zoeken heb waar we nu wonen, ga ik dus eerst weer even bij mijn broer wonen en dan naar het buitenland, het huis wil ik zo snel mogelijk kwijt, wat ook wel lukt aangezien het een monumentaal herenhuis is (wat madam ook weer wou...)
quote:Artikel 18
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst;dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van de geboden en voorschriften.
Je hebt er anders geen moeite mee om op te draaien voor de kosten van de abortussen.quote:Op zondag 5 september 2010 18:50 schreef elisaan1 het volgende:
Met de huidige technieken mag van mijn apart ook mensen die nog bewust kiezen om het te houden ze zelf ook op te laten draaien voor de kosten.
Inderdaad!quote:Op zondag 5 september 2010 18:27 schreef McLaura het volgende:
Ik was er al van overtuigd dat Hans een troll was, maar nu nog meer.
'met deze ring beloof ik je trouw,quote:Op zondag 5 september 2010 17:56 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
als ze een beetje vrouw was hield ze zich aan haar woord...
zij schend onze afspraken waarom zou ik me er aan houden.quote:Op zondag 5 september 2010 18:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als je echt alle mogelijke scenario's had besproken, dan had je dit probleem niet gehad, of wel?
[..]
En het was jouw vrijwillige keuze om die zaaddonor en vooral haar man te zijn. Aan die keuze zaten bepaalde verantwoordelijkheden vast. Neem die.
[..]
Ja wat een nuf zeg, dat ze zomaar in een mooi huis wou wonen. Natuurlijk had jij daar niks bij in te brengen. Je hebt wat mij betreft al genoeg bewezen niet echt te voldoen aan mijn idee van echte man, dus dit past wel in het totaalbeeld. Iemand die prima voor zijn vrouw wil zorgen. Voorwaardelijk...
En oh ja:
[..]
Dus voor dat jullie erachter kwamen dat jullie kind down heeft vond je haar al een trut? Alleen je wilde zo graag een gezond kind dat je dat voor lief nam?quote:Op zondag 5 september 2010 19:03 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
zij schend onze afspraken waarom zou ik me er aan houden.
waarom heb ik als man zijnde niks in te brengen over het kind houden maar mag ik wel opdraaien voor de kosten en de plichten?
beetje omgekeerde wereld is dat.
zij als studente kon dat niet betalen, daarom staat het huis en de hypotheek dus op mijn naam.
ik had genoegen genomen om wat meer achteraf te wonen, zeg 20 minuten va het centrum waar de keuze, bereikbaarheid en prijs veel lager is.
maar dat wou ze niet.
Wat een egoïsme....quote:Op zondag 5 september 2010 17:20 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
omdat ik zelf een leven wil?
je leeft 1x en waarom dan die ellende op je hals halen?
Juf! Juf! Zij doet het ook!quote:Op zondag 5 september 2010 19:03 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
zij schend onze afspraken waarom zou ik me er aan houden.
Omdat je in on the game was? Het is toch ook jouw kind?quote:waarom heb ik als man zijnde niks in te brengen over het kind houden maar mag ik wel opdraaien voor de kosten en de plichten?
Nee, en jij ook niet. Doe nou niet alsof ze jou dwong. En zo ja: je oogst wat je zaait. Nu dwing jij haar tot iets wat zij niet wilt.quote:beetje omgekeerde wereld is dat.
zij als studente kon dat niet betalen, daarom staat het huis en de hypotheek dus op mijn naam.
ik had genoegen genomen om wat meer achteraf te wonen, zeg 20 minuten va het centrum waar de keuze, bereikbaarheid en prijs veel lager is.
maar dat wou ze niet.
elke vrouw heeft zo haar eigenaardigheden en is niet echt rationeel maar dat kon ik accepteren maar nu vind ik het een grove schending.quote:Op zondag 5 september 2010 19:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus voor dat jullie erachter kwamen dat jullie kind down heeft vond je haar al een trut? Alleen je wilde zo graag een gezond kind dat je dat voor lief nam?
Eigenlijk denk ik dat je het nu aan het goed praten bent en zieltjes probeert te winnen, kan me namelijk niet voorstellen dat je met zo'n verschrikkelijk mens bewust een kind zou willen.
Weet je wat een grove schendig is, dat je je meer bezighoudt met geld en status dan met je vrouw waar je lief en leed mee hebt gedeeld die je ongeboren kind draagt.quote:Op zondag 5 september 2010 19:12 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
elke vrouw heeft zo haar eigenaardigheden en is niet echt rationeel maar dat kon ik accepteren maar nu vind ik het een grove schending.
verder ben ik ook niet zo van the one and only.
Is wel het einde van de wereld want het zal je geen kleinkinderen gevenquote:Op zondag 5 september 2010 19:10 schreef Leandra het volgende:
Alsof het hebben van een kind met Down het eind van de wereld is,
quote:Op zondag 5 september 2010 19:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een egoïsme....
Alsof het hebben van een kind met Down het eind van de wereld is, man man man, ik wil niet weten wat voor drama je gaat maken als je iets echt ernstigs overkomt.
Kan me voorstellen dat je vrouw niet heel erg onder de indruk gaat zijn van je echtscheidingseis... ze verliest er weinig mee.
een downer blijft je hele leven een blok aan het been.quote:Op zondag 5 september 2010 19:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een egoïsme....
Alsof het hebben van een kind met Down het eind van de wereld is, man man man, ik wil niet weten wat voor drama je gaat maken als je iets echt ernstigs overkomt.
Kan me voorstellen dat je vrouw niet heel erg onder de indruk gaat zijn van je echtscheidingseis... ze verliest er weinig mee.
Ja en?quote:Op zondag 5 september 2010 19:15 schreef beeer het volgende:
[..]
Is wel het einde van de wereld want het zal je geen kleinkinderen geven
Waarom blijf je volhouden dat een kind met down je carriere in de weg staat?quote:Op zondag 5 september 2010 19:17 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
een downer blijft je hele leven een blok aan het been.
en dan weet ik dat jullie ws geen carriere hebben maar zoiets is het einde van mijn dromen
op mijn 17 een brommer ongeluk gehad, gecompliceerde botbreuk, 1 jaar revalideren en 4 maanden in een rolstoel gezeten, vriend die achterop zat heeft zelfs nog even in coma gelegen en een tijdje op de IC.quote:Op zondag 5 september 2010 19:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Weet je wat een grove schendig is, dat je je meer bezighoudt met geld en status dan met je vrouw waar je lief en leed mee hebt gedeeld die je ongeboren kind draagt.
Hoewel ik het vermoeden heb dat je weinig leed hebt gekend in je leven en je daarom nu wegvlucht.
Dan had je je vrouw niet moeten bezwangeren, of was je echt zo naief dat je dacht dat jouw kind het voorbeeldkind zou zijn?quote:Op zondag 5 september 2010 19:21 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
het heeft mijn ogen idd geopend, ik ga mezelf geen ellende meer op de hals halen als het te voorkomen is
Nu moet je niet doen alsof een dagverblijf dé oplossing is hè. En in de eerste jaren ziekenhuis in en uit lopen voor operatie zus en test zo kan je carrière best een tijd in de weg staan.quote:Op zondag 5 september 2010 19:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom blijf je volhouden dat een kind met down je carriere in de weg staat?
Er zijn genoeg mensen met carriere en een gehandicapt kind, vandaar dus ook het bestaan van de medisch kinderdagverblijven.
dat klopt. maar als niet-medelevende aso kom je er best mee weg om verstek te laten gaan hoor. dan laat hij zulke dingen toch aan zn vrouw. volgens mij is iedereen het er ook wel over eens dat hans beter maar kan scheiden. dat iigquote:Op zondag 5 september 2010 19:24 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nu moet je niet doen alsof een dagverblijf dé oplossing is hè. En in de eerste jaren ziekenhuis in en uit lopen voor operatie zus en test zo kan je carrière best een tijd in de weg staan.
Mijn partner heeft een meer dan uitstekende carrière, en wij hebben voor de zwangerschap ook eea besproken, maar gezien mijn leeftijd was het risico op een kindje met Down iets waarmee je simpelweg rekening moet houden, we wisten echter ook dat het niet het eind van de wereld is, en Down was voor ons geen reden tot abortus geweest, we hadden het dan alleen wel graag vantevoren geweten.quote:Op zondag 5 september 2010 19:17 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
een downer blijft je hele leven een blok aan het been.
en dan weet ik dat jullie ws geen carriere hebben maar zoiets is het einde van mijn dromen
Dan kan hij op zoek naar een vrouw die wel haar woord houd.quote:Op zondag 5 september 2010 19:27 schreef simmu het volgende:
[..]
dat klopt. maar als niet-medelevende aso kom je er best mee weg om verstek te laten gaan hoor. dan laat hij zulke dingen toch aan zn vrouw. volgens mij is iedereen het er ook wel over eens dat hans beter maar kan scheiden. dat iig
och jee. blijkbaar is nader uitleg nodig. ik stel dat statistiek nooit eenduidige antwoorden geeft. ik stel dat er idd downkinderen ijn die het prima doen en dat er ook downkinderen zijn die het heel slecht doen. het merendeel echter zweeft daar qua functioneren tussenin. nou, dan heb ik zeker geen kaas gegeten van kansrekeningquote:Op zondag 5 september 2010 16:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Uit haar uitlatingen blijkt dat zij geen kaas heeft gegeten van kansrekening.
Ja, ik reageerde even algemeen. Ik mag lijen dat zijn vrouw TS allang niet meer wilquote:Op zondag 5 september 2010 19:27 schreef simmu het volgende:
[..]
dat klopt. maar als niet-medelevende aso kom je er best mee weg om verstek te laten gaan hoor. dan laat hij zulke dingen toch aan zn vrouw. volgens mij is iedereen het er ook wel over eens dat hans beter maar kan scheiden. dat iig
Was het maar waar, ze belt en smst de hele tijd dat ze me wil zien.quote:Op zondag 5 september 2010 19:31 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, ik reageerde even algemeen. Ik mag lijen dat zijn vrouw TS allang niet meer wil
Het lijkt me dat, als je als man een beetje een serieuze carrière hebt, het financieel niet echt een gigantisch probleem moet zijn als je vrouw voor je kind zorgt...quote:Op zondag 5 september 2010 19:27 schreef simmu het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat alles om geld gaat?quote:Op zondag 5 september 2010 19:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijkt me dat, als je als man een beetje een serieuze carrière hebt, het financieel niet echt een gigantisch probleem moet zijn als je vrouw voor je kind zorgt...
Waarschijnlijk is haar liefde voor jou groter dan jouw liefde voor haar.quote:Op zondag 5 september 2010 19:33 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Was het maar waar, ze belt en smst de hele tijd dat ze me wil zien.
Wie bepaalt wat moreel superieur is? De stap tot abortus behoort even zo goed tot 'het daar zo goed mogelijk mee doen' als het kind laten komen.quote:Op zondag 5 september 2010 15:12 schreef Lot_1 het volgende:
Ergens zie ik het ook zo: in je leven komen bepaalde dingen op je pad (moeilijke en minder moeilijke) en het is je opdracht om het daar zo goed mogelijk mee te doen. Maargoed, als je het leven ziet als een mogelijkheid om er zoveel mogelijk geluk uit te halen als mogelijk is, is het begrijpelijker dat je kiest voor een abortus.
Financieel niet maar qua tijd wel, kun je heel mooi zeggen dat dat wel samengaat maar dat gaat dus niet.quote:Op zondag 5 september 2010 19:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijkt me dat, als je als man een beetje een serieuze carrière hebt, het financieel niet echt een gigantisch probleem moet zijn als je vrouw voor je kind zorgt...
Nou ja... zijn vrouw dan.quote:Op zondag 5 september 2010 17:16 schreef snakelady het volgende:
Heb zelden zo'n egoistisch persoon meegemaakt.
dan wel ook de rest van de post plaatsen he:quote:Op zondag 5 september 2010 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat moreel superieur is? De stap tot abortus behoort even zo goed tot 'het daar zo goed mogelijk mee doen' als het kind laten komen.
lot heeft het zelf nergens over morele superieuriteit. volgens mij zeggen juist degenen die niet voor een abortus zouden kiezen hier dat het wel kiezen van een abortus ook een prima legitieme keuze is. het zijn degenen die al zeker weten wel een abortus te willen die degenen die geen abortus willen of deden moreel verwerpelijk vinden. de meest botte argumenten worden aangedragen ongehinderd door enige vorm van kennis of ervaring bij de meestenquote:En de abortus-discussie hoeft hier niet gevoerd te worden maar ik begrijp gewoon niet dat mensen het hebben over het voorkomen van een gehandicapt kindje. Het kindje is er (in potentie) al, en je kunt het weg laten halen, je kunt voorkomen dat het kindje geboren wordt en dat je het op moet voeden en er voor moet zorgen maar je kunt niet voorkomen dat het ontstaan is en in de vrouw leeft.
En jij dacht echt dat een gezond kind genoeg zou hebben aan op zondag aan tafel het vlees te snijden?quote:Op zondag 5 september 2010 19:39 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Financieel niet maar qua tijd wel, kun je heel mooi zeggen dat dat wel samengaat maar dat gaat dus niet.
een werkweek is minimaal 50 uur doordeweeks en dan werk ik in het weekend ook vaak gewoon door en in de avonduurtjes soms nog aan mijn eigen project.
en dan gaat de rest van de tijd die ik heb naar een kind die geen progressie maakt.
Dat was ik!!!quote:Op zondag 5 september 2010 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah ik zie alle schreeuwende vrouwen weer vooraan staan om zo hard mogelijk te roepen dat TS zo'n klootzak is. Laten we maar vergeten dat zijn vrouw een fundamentele afspraak schendt. Ik bedoel we hebben het niet over een kleur fiets wat iemand van jullie zo mooi riep.
disclaimer: Ik weet dat hoax aan alle kanten van dit topic afdruipt. Puur for the sake of argument dus
als je toch in zo'n leuk groot huis woont kan je toch bivakkeren in een eigen slaapkamer en een werkkamerquote:Op zondag 5 september 2010 19:39 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Financieel niet maar qua tijd wel, kun je heel mooi zeggen dat dat wel samengaat maar dat gaat dus niet.
een werkweek is minimaal 50 uur doordeweeks en dan werk ik in het weekend ook vaak gewoon door en in de avonduurtjes soms nog aan mijn eigen project.
en dan gaat de rest van de tijd die ik heb naar een kind die geen progressie maakt.
Ach beide Swets, ik ben het vaak met je eens maar in dit geval is de vader gewoon een lamlul.quote:
Waarom, het ging me op dat specifieke stukquote:Op zondag 5 september 2010 19:47 schreef simmu het volgende:
[..]
dan wel ook de rest van de post plaatsen he:
[..]
Prachtig, net zo goed als dat stuk van Lot een morele superioriteit verkondigt. Zeker dit stukquote:lot heeft het zelf nergens over morele superieuriteit. volgens mij zeggen juist degenen die niet voor een abortus zouden kiezen hier dat het wel kiezen van een abortus ook een prima legitieme keuze is. het zijn degenen die al zeker weten wel een abortus te willen die degenen die geen abortus willen of deden moreel verwerpelijk vinden. de meest botte argumenten worden aangedragen ongehinderd door enige vorm van kennis of ervaring bij de meesten
suggereert op zijn minst dat mensen die voor abortus kiezen onverantwoordelijke flierenfluiters zijn die alleen voor geluk leven.quote:Maargoed, als je het leven ziet als een mogelijkheid om er zoveel mogelijk geluk uit te halen als mogelijk is, is het begrijpelijker dat je kiest voor een abortus.
quote:Op zondag 5 september 2010 19:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Ik denk dat het krijgen van een kind met mogelijkheden toch wel ruimschoots binnen de definitie van iets ernstigs meemaken valt.
Je gaat gewoon voorbij aan iets heel fundamenteels. Hij wil dit kind niet en heeft dat daarom ook al ver van te voren besproken en dacht overeenstemming te hebben.quote:Op zondag 5 september 2010 19:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ach beide Swets, ik ben het vaak met je eens maar in dit geval is de vader gewoon een lamlul.
Iedereen begrijpt dat hij een abortus zou willen, iedereen begrijpt dat hij is geschroken.
Maar om nou zijn boeltje te pakken, naar Londen te gaan verhuizen en zijn kind links te laten liggen is ook weer een uiterste.
Ja, zijn vrouw is fout geweest, kan zijn kind daar iets aan doen?
Tja, ongeveer de standaard houding bij bepaalde soorten vrouwen bij een scheiding.quote:Op zondag 5 september 2010 19:51 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik heb pas een halve pagina teruggelezen maar wat een BS wordt er weer gepost door sommigen
En van wat ik tot nu toe heb gelezen van TS ga ik bijna hopen dat zijn vriendin hem te pletter procedeert en hem helemaal kaalplukt.
Nou dan is er denk ik een geluk, denk dat dit kind ook niet hem als vader wil hebben.quote:Op zondag 5 september 2010 19:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je gaat gewoon voorbij aan iets heel fundamenteels. Hij wil dit kind niet en heeft dat daarom ook al ver van te voren besproken en dacht overeenstemming te hebben.
Maar daar valt niets te kiezen he.quote:Op zondag 5 september 2010 19:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou dan is er denk ik een geluk, denk dat dit kind ook niet hem als vader wil hebben.
Ik heb het hele topic gevolgd en kon zelfs tot op zekere hoogte begrip voor je standpunt en gevoelens opbrengen. Jullie hadden het immers anders afgesproken. Maar na deze post kan ik niet anders concluderen dan dat jij een vreselijk walgelijk figuur bent. Je vrouw mag blij zijn dat je je koffers pakt.quote:Op zondag 5 september 2010 18:10 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Niet als actieve vader dan.quote:Op zondag 5 september 2010 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar daar valt niets te kiezen he.
Exact, dat is de kern. Afspraak=afspraak. Zijn vrouw wil daar op terug komen. Daar wordt TS begrijpelijkerwijs niet vrolijk van, temeer daar het hem een hoop gezeik oplevert, en wrs ook veel geld. En dat allemaal omdat zijn vrouw zich opeens heeft bedacht, onder invloed van hormonen en een gestoorde peettante.quote:Op zondag 5 september 2010 19:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je gaat gewoon voorbij aan iets heel fundamenteels. Hij wil dit kind niet en heeft dat daarom ook al ver van te voren besproken en dacht overeenstemming te hebben.
ik dacht precies hetzelfde...quote:Op zondag 5 september 2010 19:54 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik heb het hele topic gevolgd en kon zelfs tot op zekere hoogte begrip voor je standpunt en gevoelens opbrengen. Jullie hadden het immers anders afgesproken. Maar na deze post kan ik niet anders concluderen dan dat jij een vreselijk walgelijk figuur bent. Je vrouw mag blij zijn dat je je koffers pakt.
Zolang alles maar voldoet aan het perfecte plaatje past het allemaal mooi in je rijke leventje. Wat nu als je vrouw gehandicapt was geraakt door bijv. een hersenbloeding? Had je haar dan ook aan de kant gezet? Je had dan ook vast nog wel een of ander boekhoudkundig trucje zodat het je geen cent zou kosten...
Wat een gejank. Zijn vrouw pleegt een vreselijk verraad, en nu is TS de boeman?quote:Op zondag 5 september 2010 19:54 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik heb het hele topic gevolgd en kon zelfs tot op zekere hoogte begrip voor je standpunt en gevoelens opbrengen. Jullie hadden het immers anders afgesproken. Maar na deze post kan ik niet anders concluderen dan dat jij een vreselijk walgelijk figuur bent. Je vrouw mag blij zijn dat je je koffers pakt.
Zolang alles maar voldoet aan het perfecte plaatje past het allemaal mooi in je rijke leventje. Wat nu als je vrouw gehandicapt was geraakt door bijv. een hersenbloeding? Had je haar dan ook aan de kant gezet? Je had dan ook vast nog wel een of ander boekhoudkundig trucje zodat het je geen cent zou kosten...
dat is niet de ongeveer standaard houding van vrouwenquote:Op zondag 5 september 2010 19:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, ongeveer de standaard houding bij bepaalde soorten vrouwen bij een scheiding.
helemaal niet, als ik zo'n zeikerd was over perfectie dan had ik na 1x sex het wel uitgemaakt destijds want dat litteken die ze als kind heeft opgelopen toen ze kokend water over zich heen kreeg is verder van schoonheid (op haar onderrug en billen).quote:Op zondag 5 september 2010 19:54 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Da's grappig, ik ben het bijna nooit met Swets eens maar in dit geval helemaal. Ik erger me meer aan het toontje van sommige dames hier dan aan de botte formuleringen van onze troll-TS.quote:Op zondag 5 september 2010 19:50 schreef snakelady het volgende:
Ach beide Swets, ik ben het vaak met je eens maar in dit geval
niet wat mij betreft hoorquote:Op zondag 5 september 2010 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:
suggereert op zijn minst dat mensen die voor abortus kiezen onverantwoordelijke flierenfluiters zijn die alleen voor geluk leven.
Heb jij een bril nodig? Ik schrijf toch ook dat ik in de basis zijn standpunt begrijp en het met hem eens ben dat zijn vrouw de afspraken die eerder gemaakt zijn schend. Dat is zeker niet okee.quote:Op zondag 5 september 2010 19:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat een gejank. Zijn vrouw pleegt een vreselijk verraad, en nu is TS de boeman?![]()
Wat voor kronkel heb je in je hoofd|?
Dat is ook niet wat ik zeg.quote:Op zondag 5 september 2010 20:00 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
dat is niet de ongeveer standaard houding van vrouwen![]()
Fijn voor je, koop een dagboek.quote:wtf, ik zal mijzelf als voorbeeld nemen, mijn dochter krijgt pas sinds een jaar of 2 alimentatie, iets wat ik nieteens wilde, maar ik had een behoorlijk gehaaide advocaat
Nou, ik vind het prima als Vrouw die afspraak wil verbreken en het kind houdt, maar ik vind dan ook dat ze haar handje niet op moet gaan houden.quote:Op zondag 5 september 2010 20:03 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Heb jij een bril nodig? Ik schrijf toch ook dat ik in de basis zijn standpunt begrijp en het met hem eens ben dat zijn vrouw de afspraken die eerder gemaakt zijn schend. Dat is zeker niet okee.
Maar dat hij hier nu allerlei trucs opboert die hem van een financiële verplichting kunnen ontslaan en als slagroom op de taart roept dat mongolen gelukkig toch niet oud worden, dat vind jij normaal?
Over kronkels gesproken...
Uiteraard zet ik mijn mening nu ook wat harder neer als anders, maar kom op, troll topic!quote:Op zondag 5 september 2010 20:02 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Da's grappig, ik ben het bijna nooit met Swets eens maar in dit geval helemaal. Ik erger me meer aan het toontje van sommige dames hier dan aan de botte formuleringen van onze troll-TS.
En de vader in spe die nergens om heeft gevraagd moet dan maar slikken? Ook als hem een fundamenteel onrecht wordt aangedaan.quote:Op zondag 5 september 2010 20:05 schreef snakelady het volgende:
de baby in wording die nergens om heeft gevraagd.
Daarom is het ook het verstandigst om te aborteren. Het kind is al gehandicapt en komt ook nog eens in zo'n kutsituatie terecht.quote:Op zondag 5 september 2010 20:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Uiteraard zet ik mijn mening nu ook wat harder neer als anders, maar kom op, troll topic!
Maar hoe dan ook, het gaat nu steeds over hem en over haar en wie is er schuldig maar het belangrijkste wordt vergeten, de baby in wording die nergens om heeft gevraagd.
Het grote voordeel is dan wel dat die het ook niet gaat snappen en alles wel leuk zal vinden.quote:Op zondag 5 september 2010 20:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Uiteraard zet ik mijn mening nu ook wat harder neer als anders, maar kom op, troll topic!
Maar hoe dan ook, het gaat nu steeds over hem en over haar en wie is er schuldig maar het belangrijkste wordt vergeten, de baby in wording die nergens om heeft gevraagd.
Vind jij het normaal dat TS moet opdraaien voor een keuze die niet de zijne is, een keuze die vooraf uit en te na is besproken, en waarover overeenstemming was? Wat zijn zijn opties behalve dit soort 'streken'? Want wat jij in feite zegt is dat hij niet moet zeiken, maar gewoon moet dokken.quote:Op zondag 5 september 2010 20:03 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Heb jij een bril nodig? Ik schrijf toch ook dat ik in de basis zijn standpunt begrijp en het met hem eens ben dat zijn vrouw de afspraken die eerder gemaakt zijn schend. Dat is zeker niet okee.
Maar dat hij hier nu allerlei trucs opboert die hem van een financiële verplichting kunnen ontslaan en als slagroom op de taart roept dat mongolen gelukkig toch niet oud worden, dat vind jij normaal?
ik zal moeten teruglezen ooit, maar dat is toch niet waar zijn vrouw mee dreigt?quote:Op zondag 5 september 2010 20:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nou, ik vind het prima als Vrouw die afspraak wil verbreken en het kind houdt, maar ik vind dan ook dat ze haar handje niet op moet gaan houden.
quote:Op zondag 5 september 2010 20:08 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
Het grote voordeel is dan wel dat die het ook niet gaat snappen en alles wel leuk zal vinden.
Koop het een triangel waar die op zolder flink op kan hengsten en je hebt weinig last meer.
ik moest lachen.quote:Op zondag 5 september 2010 20:08 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
Het grote voordeel is dan wel dat die het ook niet gaat snappen en alles wel leuk zal vinden.
Koop het een triangel waar die op zolder flink op kan hengsten en je hebt weinig last meer.
Nee, TS heeft daar nog niets over gezegd maar mensen hier zeggen wel dat ie moet betalen.quote:Op zondag 5 september 2010 20:11 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik zal moeten teruglezen ooit, maar dat is toch niet waar zijn vrouw mee dreigt?
Waarom is dat walgelijk. Dat mens moet zich gewoon aan de afspraken houden en als ze dat deed was er niet eens gepraat over alimentatie!quote:Op zondag 5 september 2010 20:11 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, TS heeft daar nog niets over gezegd maar mensen hier zeggen wel dat ie moet betalen.
Walgelijk dat ie onder alimentatie uit wil komen enzo.
Dat zeggen anderen dus, ik het tegenovergestelde.quote:Op zondag 5 september 2010 20:14 schreef Mascio het volgende:
[..]
Waarom is dat walgelijk. Dat mens moet zich gewoon aan de afspraken houden en als ze dat deed was er niet eens gepraat over alimentatie!
Ik voel me, denk ik, maar niet aangesproken. Ik probeer alleen te helpen en beweer ook niet alle wijsheid in pacht te hebben.quote:Op zondag 5 september 2010 18:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat ik de enige in dit topic ben die echt kennis van (erf)recht heeft ipv foldertjes van notarissen op te snorren zonder ze echt te begrijpen.
Als Hans geluk heeft word het geboren met een defect hart wat niet te opereren is, komt ook vaak voor.quote:Op zondag 5 september 2010 20:13 schreef SeaOfLove het volgende:
en speciaal voor Hans: dankzij alle medische kennis worden mensen met down juist heel erg oudHeb je je knip al open staan?
Ook dat heb ik niet gezegd. Het gaat mij om de harteloosheid van zijn opmerkingen. Voor de laatste keer, ik ben het eens met het feit dat zijn vrouw zich niet aan de afspraken houdt. Ook snap ik dat de relatie hierdoor naar zijn gallemiezen gaat. Maar dat hij zich nu alleen maar bezig houdt met het uitdenken van financiële ontsnappingsroutes en zich gelukkig prijst dat mongolen "toch niet zo oud worden"... daar word ik persoonlijk niet goed van.quote:Op zondag 5 september 2010 20:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Vind jij het normaal dat TS moet opdraaien voor een keuze die niet de zijne is, een keuze die vooraf uit en te na is besproken, en waarover overeenstemming was? Wat zijn zijn opties behalve dit soort 'streken'? Want wat jij in feite zegt is dat hij niet moet zeiken, maar gewoon moet dokken.
Blijkbaar heeft hij geen enkele binding met het kind. In zo'n geval zou ik me ook over dat soort dingen zorgen maken, het is toch (ook al wil hij geen contact) een flinke impact op je leven.quote:Op zondag 5 september 2010 20:20 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ook dat heb ik niet gezegd. Het gaat mij om de harteloosheid van zijn opmerkingen. Voor de laatste keer, ik ben het eens met het feit dat zijn vrouw zich niet aan de afspraken houdt. Ook snap ik dat de relatie hierdoor naar zijn gallemiezen gaat. Maar dat hij zich nu alleen maar bezig houdt met het uitdenken van financiële ontsnappingsroutes en zich gelukkig prijst dat mongolen "toch niet zo oud worden"... daar word ik persoonlijk niet goed van.
Maar het zal wel komen doordat ik zelf zwanger ben. Ik ga maar weer wat augurken eten en koffiedik snuiven.
het gedrocht nog welquote:Op zondag 5 september 2010 20:18 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
Als Hans geluk heeft word het geboren met een defect hart wat niet te opereren is, komt ook vaak voor.
Vrouwen zijn ook zo hypocriet he, afspraken maken.
Zelf de afspraak niet nakomen en dan mag de man toch voor het gedrocht betalen en zorgen
Laten we wel wezen dat de toegevoegde waarde van een mongool aan de samenleving zwaar negatief is.quote:
Ja ja, heel stoer hoor de termen die jij gebruikt, iedereen zit op de kast enzo dus doe maar weer normaal.quote:Op zondag 5 september 2010 20:25 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
Laten we wel wezen dat de toegevoegde waarde van een mongool aan de samenleving zwaar negatief is.
Ieder weldenkend mens zou onmiddelijk tot abortus over gaan maar deze hormonale trut dus niet.
Typisch vrouwenquote:Op zondag 5 september 2010 20:18 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
Als Hans geluk heeft word het geboren met een defect hart wat niet te opereren is, komt ook vaak voor.
Vrouwen zijn ook zo hypocriet he, afspraken maken.
Zelf de afspraak niet nakomen en dan mag de man toch voor het gedrocht betalen en zorgen
Ik vind het toontje van "kill it, het is toch een gedrocht" eerlijk gezegd overheersender.quote:Op zondag 5 september 2010 20:02 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Da's grappig, ik ben het bijna nooit met Swets eens maar in dit geval helemaal. Ik erger me meer aan het toontje van sommige dames hier dan aan de botte formuleringen van onze troll-TS.
quote:Op zondag 5 september 2010 20:25 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
Laten we wel wezen dat de toegevoegde waarde van een mongool aan de samenleving zwaar negatief is.
Ieder weldenkend mens zou onmiddelijk tot abortus over gaan maar deze hormonale trut dus niet.
als ik dit zo lees is jouw toegevoegde waarde aan de maatschappij ook niet bijster veel. ah well, missch ben je irl niet zo trolly. een mens kan hopenquote:Op zondag 5 september 2010 20:25 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
ik moest ook ff op mijn handen zitten (wat later faaldequote:Op zondag 5 september 2010 20:33 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik zou bijna willen dat ik ongesteld was want dat zou deze opmerking rechtvaardigen: wat een domme koe ben jij
Helemaal als je alles had gelezen hier. Iedereen die normaal reageert, of het nu voor of tegen is, maakt een punt. Opmerkingen zoals die van jou slaan nergens op
Jij claimde niet gelijk te hebben, itt een aantal anderen.quote:Op zondag 5 september 2010 20:15 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik voel me, denk ik, maar niet aangesproken. Ik probeer alleen te helpen en beweer ook niet alle wijsheid in pacht te hebben.
Het is toch belachelijk dat als tests aantonen dat je een zwaar gehandicapt kind krijgt dit toch op aarde zet.quote:Op zondag 5 september 2010 20:36 schreef simmu het volgende:
[..]
als ik dit zo lees is jouw toegevoegde waarde aan de maatschappij ook niet bijster veel. ah well, missch ben je irl niet zo trolly. een mens kan hopen
dan zet je toch leuk geen kind op de wereld. wat je gelukkig maakt johquote:Op zondag 5 september 2010 20:39 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
Het is toch belachelijk dat als tests aantonen dat je een zwaar gehandicapt kind krijgt dit toch op aarde zet.
Overbevolking, crisis en al een zorgstelsel onder druk en dan nog zoiets op de wereld zetten.
Kunnen we beter alle gepensioneerden een spuitje geven. Dat lost helemaal veel op.quote:Op zondag 5 september 2010 20:39 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
Het is toch belachelijk dat als tests aantonen dat je een zwaar gehandicapt kind krijgt dit toch op aarde zet.
Overbevolking, crisis en al een zorgstelsel onder druk en dan nog zoiets op de wereld zetten.
Gepensioneerden hebben toch bijgedragen aan de samenleving? Downers kosten alleen maar geld. Oja, en soms worden ze ingehuurd door een of andere filantroop om koffie te morsen of iets in die trant.quote:Op zondag 5 september 2010 20:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kunnen we beter alle gepensioneerden een spuitje geven. Dat lost helemaal veel op.
Hoewel ze wel wat gepresteerd hebben voor ons zal ik dan maar de lat op 73+ers zetten
Vergeet der triangel niet in der rugzakje te stoppenquote:Op zondag 5 september 2010 20:42 schreef SeaOfLove het volgende:
ik ga slapen, mijn gedrocht moet morgen weer naar school, ik zal haar liefdevol uitzwaaien als ze kwijlend met haar tong de ruiten van het busje aan het aflebberen is
Wat een merkwaardige opmerking.quote:Op zondag 5 september 2010 20:13 schreef SeaOfLove het volgende:
en speciaal voor Hans: dankzij alle medische kennis worden mensen met down juist heel erg oudHeb je je knip al open staan?
der triangel? Mijn gedrocht is gelukkig een heel stuk verder met schrijven en lezenquote:Op zondag 5 september 2010 20:48 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
Vergeet der triangel niet in der rugzakje te stoppen
quote:Op zondag 5 september 2010 20:57 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
der triangel? Mijn gedrocht is gelukkig een heel stuk verder met schrijven en lezenSorry voor jou als je geen basisschool hebt kunnen volgen en je nooit met dit soort basisvaardigheden in aanraking bent gekomen. * SeaOfLove in een hoekje een triangel gaat zoeken
Wat gaat ze hebben aan dat ze kan lezen en schrijven, een werkgever zal haar nooit aannemen voor een baan waar dat noodzakelijk is.quote:Op zondag 5 september 2010 20:57 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
der triangel? Mijn gedrocht is gelukkig een heel stuk verder met schrijven en lezenSorry voor jou als je geen basisschool hebt kunnen volgen en je nooit met dit soort basisvaardigheden in aanraking bent gekomen. * SeaOfLove in een hoekje een triangel gaat zoeken
Ze kan de politiek in gaanquote:Op zondag 5 september 2010 21:02 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
Wat gaat ze hebben aan dat ze kan lezen en schrijven, een werkgever zal haar nooit aannemen voor een baan waar dat noodzakelijk is.
net alsof iemand jou zou aannemen met je 'der triangel'quote:Op zondag 5 september 2010 21:02 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
Wat gaat ze hebben aan dat ze kan lezen en schrijven, een werkgever zal haar nooit aannemen voor een baan waar dat noodzakelijk is.
En daarmee ga je niet op z'n punt in. Hij heeft toch gewoon gelijk?quote:Op zondag 5 september 2010 21:06 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
net alsof iemand jou zou aannemen met je 'der triangel'
Jij bent de oorspronkelijke TS, of niet?quote:Op zondag 5 september 2010 20:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
Ze komt zo hierheen, ze was over haar toeren en ze wil praten.
Lees de topics eens door... Je hebt blijkbaar een hoop gemistquote:Op zondag 5 september 2010 21:26 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij bent de oorspronkelijke TS, of niet?
Je bent een beetje op de achtergrond geraakt. Ik zou het wel tof van je vinden als je het verloop ook post.
Wel aardbeien smaak hoop ik he?quote:Op zondag 5 september 2010 20:42 schreef SeaOfLove het volgende:
ik ga slapen, mijn gedrocht moet morgen weer naar school, ik zal haar liefdevol uitzwaaien als ze kwijlend met haar tong de ruiten van het busje aan het aflebberen is
Met alles valt te leven uiteraard.quote:Op zondag 5 september 2010 21:35 schreef Stali het volgende:
Overigens vind ik het wel een beetje ordinair trappen hier. Lekker makkelijk ook.
Voor wat het waard is, ik was aanvankelijk vrij hard door kenbaar te maken onmiddellijk voor abortus te kiezen. Alleen vond ik reacties en de ervaring van o.a. SeaOfLove wel de moeite waard om over na te denken.
Met het hebben van de keuze verander ik niet van standpunt maar die posts van bepaalde users hier met ervaring hebben mij wel doen laten inzien dat het niet het einde van de wereld is om een baby met down syndroom te krijgen en dat dacht ik voor deze reeks wel.
De tweede pagina, zat al op de derde inderdaad.quote:Op zondag 5 september 2010 21:28 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Lees de topics eens door... Je hebt blijkbaar een hoop gemist
TS, ik hoop dat er nog iets constructiefs uit komt.
Je predikt tegen de bekeerde. Alleen hoeft die grofheid van mij niet zo. Zeker niet omdat hier users posten met tegenovergestelde standpunten en met ervaring als ouder zijnde van "normale" kinderen en van downies. Beetje jammer als het verzand in wie hier het hardst zijn mening kan schreeuwen.quote:Op zondag 5 september 2010 21:43 schreef elisaan1 het volgende:
[..]
Met alles valt te leven uiteraard.
Als jij morgen gehandicapt word zul je er ook mee leren leven maar ik neem aan dat je niet opzettelijk gehandicapt wil worden.
De meerwaarde van een mongool die ik niet als je voortijdig de zwangerschap kunt afbreken en daarna wel een gezond kind op de wereld kan zetten.
Je kunt alles wel in leven houden en nemen maar of dat goed is...
Tegenwoordig laten ze zwakbegaafden/mongolen al kinderen krijgen en dan raar vinden als er weer eens een kind dood gaat
quote:Op zondag 5 september 2010 21:45 schreef Stali het volgende:
[..]
De tweede pagina, zat al op de derde inderdaad..
[knip]
Vervolg zou ik daarom heel graag lezen, dus slacht TS niet helemaal af.
Hij gaat voor de Falcon Punch.quote:Op zondag 5 september 2010 21:26 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij bent de oorspronkelijke TS, of niet?
Je bent een beetje op de achtergrond geraakt. Ik zou het wel tof van je vinden als je het verloop ook post.
Voor mijzelf sprekend: dat hoef je toch ook niet te vinden als je het min of meer eens bent met TS? ik vind in dít geval, met overleg en de reden van testen dat hij iets verwachtte en dat het anders liep.quote:Op zondag 5 september 2010 21:35 schreef Stali het volgende:
Overigens vind ik het wel een beetje ordinair trappen hier. Lekker makkelijk ook.
Voor wat het waard is, ik was aanvankelijk vrij hard door kenbaar te maken onmiddellijk voor abortus te kiezen. Alleen vond ik reacties en de ervaring van o.a. SeaOfLove wel de moeite waard om over na te denken.
Met het hebben van de keuze verander ik niet van standpunt maar die posts van bepaalde users hier met ervaring hebben mij wel doen laten inzien dat het niet het einde van de wereld is om een baby met down syndroom te krijgen en dat dacht ik voor deze reeks wel.
Welkom in OUDquote:Op maandag 6 september 2010 07:50 schreef dalaiblama het volgende:
Wat een hysterische discussie is dit geworden.
Welkom in OUDquote:Jullie weten dat Hans, het lijdend voorwerp, nog heeft gereageerd een paar replies terug? Jullie kakelen er gewoon overheen. Omdat iedereen zonodig zijn punt moet maken.
Wat een treurnis.
En jij zegt het in iets andere bewoording.quote:Dus,..Hans, hoe is het gegaan?
weet je al of je een kloon bent Hans ?quote:Op maandag 6 september 2010 08:38 schreef miss_sly het volgende:
In de ene post heeft Hans het over dochter, de andere zoon; weet je al wat het is, Hans?
tja mijn kind zal me de eerste paar jaar zeker niet veel zien of althans, ik ben in het weekend gewoon thuis en in de avonden.quote:Op maandag 6 september 2010 07:29 schreef Rewimo het volgende:
Scherp, GrijsNet als dat ie denkt dat een kind met Down meer aandacht vergt dan een "gewoon" kind. Want daarmee kan ie rustig 50 uur werken en wekenlang van huis zijn. Heeft dat kind geen last van, toch?
Ik hoop het voor jequote:
Hét forum voor hysterische hormonenbalen? TS was misschien beter af geweest in R&P.quote:Op maandag 6 september 2010 08:45 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Welkom in OUD
[..]
Welkom in OUD
om welke reden?quote:Op maandag 6 september 2010 10:47 schreef snakelady het volgende:
Ik had als ik jouw vrouw was ook abortus gedaan, maar jou alsnog gedumpt.
Hoe romantisch... ik had ook niet anders van je verwacht.quote:Op maandag 6 september 2010 10:38 schreef mijnnaamishans het volgende:
Eind goed al goed, vanavond ga ik weer terug naar huis en heb als verassing voor haar maar een vakantie geboekt met de kerst om alle ellende te vergeten.
quote:Op maandag 6 september 2010 10:38 schreef mijnnaamishans het volgende:
Eind goed al goed, vanavond ga ik weer terug naar huis en heb als verassing voor haar maar een vakantie geboekt met de kerst om alle ellende te vergeten.
zij wwas fout maar haar gedrag en schending van afspraken...quote:Op maandag 6 september 2010 10:55 schreef Lienekien het volgende:
Je hebt je bepaald niet sympathiek over je vrouw uitgelaten. Afgezien van je onvrede over de afspraak die ze niet wilde nakomen, mankeerde er ineens van alles aan 'madam'.
Dat je totaal geen inlevingsvermogen heb getoont naar de situatie van je vrouw.quote:
Dan nog zou ik het ook heel goed begrijpen dat je vrouw niet met jou door wil, als zij eenmaal een beetje bij haar positieven begint te komen.quote:Op maandag 6 september 2010 10:58 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
zij wwas fout maar haar gedrag en schending van afspraken...
waarom denk je dat we in eerste instantie een vlokkentest hebben gedaan, omdat als het dan nog een mongooltje was het toch te nemen?
maar goed, de rol van haar tante was ook smerig.
een van de afspraken is dat het contact verbroken is en nooit meer word hersteld
Wat geeft jou vervolgens het recht om er ineens allerlei zaken bij te halen die verder niets met die afspraak te doen hebben? Ik noem een creditcard, huis etc...quote:Op maandag 6 september 2010 10:58 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
zij wwas fout maar haar gedrag en schending van afspraken...
waarom denk je dat we in eerste instantie een vlokkentest hebben gedaan, omdat als het dan nog een mongooltje was het toch te nemen?
een van de afspraken is dat het contact verbroken is en nooit meer word hersteld
De rol van tante was zeker smerig, maar jouw rol niet minder.quote:Op maandag 6 september 2010 10:58 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Hij heeft haar hier al afgebrand, dan kan een verassing er ook nog wel bij.quote:Op maandag 6 september 2010 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe romantisch... ik had ook niet anders van je verwacht.
het werkt hier wel eenzijdig he, steeds inlevingsvermogen voor de vrouw hebben....quote:Op maandag 6 september 2010 11:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat je totaal geen inlevingsvermogen heb getoont naar de situatie van je vrouw.
Dat je een kind met down niet als een kind ziet, daarmee wil ik niet zeggen dat ik tegen abortus ben maar zou zelf niet met een man samen willen zijn met zo'n bekrompen instelling.
Dat je echt werkelijk waar denkt dat een kind wat gezond is genoeg heeft aan op zondag bij het eten jou het vlees te zien snijden.
Dat jullie beide een totaal geromantiseerd beeld hebben over ouderschap.
Ben benieuwd hoe ze over hem denkt als ze dit topic zou lezen.quote:Op maandag 6 september 2010 11:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Hij heeft haar hier al afgebrand, dan kan een verassing er ook nog wel bij.
Tip: sluit een annuleringsverzekering af. Want het zou me niet verbazen dat je reeds een bom onder je relatie hebt gelegd. Tja, of je moet een suf kindvrouwtje hebben, dat kan.quote:Op maandag 6 september 2010 10:38 schreef mijnnaamishans het volgende:
Onzin, vele waaronder ik hadden zeker inlevingsvermogen voor jou in het begin en voor de situatie.quote:Op maandag 6 september 2010 11:04 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
het werkt hier wel eenzijdig he, steeds inlevingsvermogen voor de vrouw hebben....
niet voor de man.
Vruchtje vind ik gewoon stom klinken maar bedoel hetzelfde.quote:en het is nog geen kind, het is miniscuul en als ze niet zou weten dat ze zwanger was dan wist ze het ook niet.
die moedergevoelens zijn gewoon ontzettend subjectief.
Maar je onderschat hoe belangrijk een actieve vader is voor een kind, daarbij, de eerste jaren krijg je nooit meer terug, je zal veel missen.quote:ik heb geen geromantiseerd beeld van ouderschap en een kind kan best deels zonder zijn vader opgroeien wanneer de moeder maar thuis is.
naar een creche zal hij of zij niet gaan maar gewoon thuis, zoals dat vroeger ook werd gedaan.
daarnaast huren we gewoon een extra hulp in de eerste paar jaar voor het huishouden en boodschappen, dat scheelt ook al veel
Neuh, niet eenzijdig, ik kan me heel goed voorstellen dat je een leven met een gehandicapt kindje niet ziet zitten. Maar de manier waarop jij je hier uitgelaten hebt over je vrouw, doet mij vermoeden dat jullie relatie geen juiste basis heeft...quote:Op maandag 6 september 2010 11:04 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
het werkt hier wel eenzijdig he, steeds inlevingsvermogen voor de vrouw hebben....
niet voor de man.
Tuurlijk is dat subjectief, maar het is ook zo dat jij nooit enig benul zult hebben van wat hormonen met je kunnen doen...quote:en het is nog geen kind, het is miniscuul en als ze niet zou weten dat ze zwanger was dan wist ze het ook niet.
die moedergevoelens zijn gewoon ontzettend subjectief.
Waarom moet je in godsnaam hulp hebben in de huishouding en voor de boodschappen als je fulltime thuis bent om je kind op te voeden?quote:ik heb geen geromantiseerd beeld van ouderschap en een kind kan best deels zonder zijn vader opgroeien wanneer de moeder maar thuis is.
naar een creche zal hij of zij niet gaan maar gewoon thuis, zoals dat vroeger ook werd gedaan.
daarnaast huren we gewoon een extra hulp in de eerste paar jaar voor het huishouden en boodschappen, dat scheelt ook al veel
Het gedrag van de vrouw wordt goedgepraat, want ja, hormonen of zo, maar Hans heeft natuurlijk geen emoties en mag geen vreemde dingen gaan roepen als hij zijn toekomst in duigen ziet vallen en zijn relatie stukloopt?quote:Op maandag 6 september 2010 11:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat geeft jou vervolgens het recht om er ineens allerlei zaken bij te halen die verder niets met die afspraak te doen hebben? Ik noem een creditcard, huis etc...
ja ik ben dominant en ik wil mijn zin hebben als ik zeker weet gelijk te hebben, ik doe niet aan dergelijke compromissen waar al een besluit over was genomen.quote:Op maandag 6 september 2010 11:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
De rol van tante was zeker smerig, maar jouw rol niet minder.
Je komt over als een dominante man die perse zijn zin wil hebben zonder ook maar enig inlevingsvermogen.
Daarbij was "madam" ineens nergens meer goed voor.
hans heeft geen gevoelens. hans wil voor zn 50ste binnen zijn en de rest boeit hem geen zak. zn wijf is een statussymbool en ik vermoed dat een toekomstig kind niet veel meer zal zijn. ik heb bij voorbaat eigenlijk al meelij met het wurm.quote:Op maandag 6 september 2010 11:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het gedrag van de vrouw wordt goedgepraat, want ja, hormonen of zo, maar Hans heeft natuurlijk geen emoties en mag geen vreemde dingen gaan roepen als hij zijn toekomst in duigen ziet vallen en zijn relatie stukloopt?
Dat is onzin inderdaad. Maar het is wel de toon die de muziek maakt en er is in ieder geval geen sprake van gelijkwaardigheid in die relatie. Ik vind TS wel erg oubollig overkomen.quote:Op maandag 6 september 2010 11:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het gedrag van de vrouw wordt goedgepraat, want ja, hormonen of zo, maar Hans heeft natuurlijk geen emoties en mag geen vreemde dingen gaan roepen als hij zijn toekomst in duigen ziet vallen en zijn relatie stukloopt?
Seriously, kots kots kots.quote:Op maandag 6 september 2010 11:10 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ja ik ben dominant en ik wil mijn zin hebben als ik zeker weet gelijk te hebben, ik doe niet aan dergelijke compromissen waar al een besluit over was genomen.
heel leuk voor normale mensen die verder geen toekomstplannen hebben maar daarvoor leef ik niet.
ik wil voor mijn 50ste zover zijn dat ik part-time kan werken.
en mijn vrouw weet wie ik ben, ik heb me nooit anders voor gedaan.
als ik eerlijk word behandel dan behandel ik de ander eerlijk.
word ik bedonderd dan zal ik zorgen dat ik het spelletje net iets harder speel dan de ander en win.
Als ze een man wil die als toekomstbeeld een 2 onder-1-kap in een vinex wijk met een prius voor de deur wou dan had ze daarvoor moeten kiezen.
als je wat wil bereiken dan moet je afspraken en regels handhaven en daar keihard in zijn, anders geef het maar direct op
Ik denk niet ook dat het helemaal goed zit tussen die twee, om mezelf maar eens even zacht uit te drukken, maar ik kan me wel voorstellen dat hij boos is / was. En dan ga je wel eens vreemde dingen roepen.quote:Op maandag 6 september 2010 11:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat is onzin inderdaad. Maar het is wel de toon die de muziek maakt en er is in ieder geval geen sprake van gelijkwaardigheid in die relatie. Ik vind TS wel erg oubollig overkomen.
D'r spreekt nergens ook maar een greintje gevoel uit de posts van Hans over zijn vrouw. Ik daag je uit om ook maar ergens één hint te ontdekken dat ie met haar meeleeft, op wat voor manier dan ook.quote:Op maandag 6 september 2010 11:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat Lentilka en hans een en dezelfde troll is.quote:Op maandag 6 september 2010 11:13 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Seriously, kots kots kots.
Misschien een verkeerde opmerking maar ik hoop dat je vrouw dit alleen al doet om jou te pesten.
wie zit een leven met een downer wel zitten als je de keuze vooraf hebt...quote:Op maandag 6 september 2010 11:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Neuh, niet eenzijdig, ik kan me heel goed voorstellen dat je een leven met een gehandicapt kindje niet ziet zitten. Maar de manier waarop jij je hier uitgelaten hebt over je vrouw, doet mij vermoeden dat jullie relatie geen juiste basis heeft...
[..]
Tuurlijk is dat subjectief, maar het is ook zo dat jij nooit enig benul zult hebben van wat hormonen met je kunnen doen...
[..]
Waarom moet je in godsnaam hulp hebben in de huishouding en voor de boodschappen als je fulltime thuis bent om je kind op te voeden?
Ik heb nergens het gedrag van zijn vrouw goedgepraat, ik kan er alleen heel slecht tegen dat er las iets niet gaat zoals iemand het graag zou hebben, ineens vanalles boven komt drijven dat ook nog fout is... Waarom heb je dan überhaupt nog een relatie met iemand, als het toch alleen maar allemaal kut is?quote:Op maandag 6 september 2010 11:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Goede tip, hoewel ik Hans ervan verdenk de kosten van een eventuele annulering te willen verhalen op zijn vrouw, wegens het niet nakomen van afspraken.... ongeacht of zij ingestemd heeft met die "verassings" vakantiequote:Op maandag 6 september 2010 11:08 schreef Stali het volgende:
[..]
Tip: sluit een annuleringsverzekering af. Want het zou me niet verbazen dat je reeds een bom onder je relatie hebt gelegd. Tja, of je moet een suf kindvrouwtje hebben, dat kan.
Ik begon al mijn twijfels te krijgen maar deze uitspraak deed het hem.quote:Op zondag 5 september 2010 18:10 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Lienekien?quote:Op maandag 6 september 2010 11:17 schreef mijnnaamishans het volgende:
hulp in huishouden is gewoon prettig voor haar, houdt ze tijd over voor leuke dingen en ontneemt haar stress.
Ik denk dat zij al niet eens meer beschikt over haar eigen paspoort.quote:Op maandag 6 september 2010 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goede tip, hoewel ik Hans ervan verdenk de kosten van een eventuele annulering te willen verhalen op zijn vrouw, wegens het niet nakomen van afspraken.... ongeacht of zij ingestemd heeft met die "verassings" vakantie
Maar goed, ik kan me voorstellen dat ze toch al het idee heeft in de hel te zijn beland, dus dat kan er nog wel bij.
dat noem je idealen....quote:Op maandag 6 september 2010 11:12 schreef simmu het volgende:
[..]
hans heeft geen gevoelens. hans wil voor zn 50ste binnen zijn en de rest boeit hem geen zak. zn wijf is een statussymbool en ik vermoed dat een toekomstig kind niet veel meer zal zijn. ik heb bij voorbaat eigenlijk al meelij met het wurm.
Gut... laat ik daar bij die van mij nou ook van overtuigd zijn...quote:Op maandag 6 september 2010 11:23 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
dat noem je idealen....
mijn vrouw is geen statussymbool, ja ze is een ontzettende mooie verschijning maar het is er wel een met bagage, iets waar ik ook voor gekozen heb.
als ze niet met mij was getrouwd maar een loser die alles goed vond dan zat ze nu ergens in een huurhuis in een verpauperde wijk.
het feit dat ik voor mijn 50ste binnen wil zijn is is omdat ik voor de lichamelijke aftakeling nog veel mooie dingen wil doen.
reizen, jaartje buitenland wonen, auto's restaureren etc.
dat toekomstbeeld delen we beiden.
en ik weet wel zeker dat mijn kind later een goede opvoeding krijgt en goed terecht komt, het word alleen wel met discipline opgevoed
quote:Op maandag 6 september 2010 11:23 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik denk dat zij al niet eens meer beschikt over haar eigen paspoort..
ja dat roept elke ouder maar gezien de reacties van velen hier betwijfel ik dat.quote:Op maandag 6 september 2010 11:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Gut... laat ik daar bij die van mij nou ook van overtuigd zijn...
Dit rijmt niet met dit:quote:Op maandag 6 september 2010 11:23 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
mijn vrouw is geen statussymbool, ja ze is een ontzettende mooie verschijning maar het is er wel een met bagage, iets waar ik ook voor gekozen heb.
Bestaan er eigenlijk nog wel echt van dit soort autoritaire jaren vijftig kereltjes?quote:als ze niet met mij was getrouwd maar een loser die alles goed vond dan zat ze nu ergens in een huurhuis in een verpauperde wijk.
op kostschool dan denk ik. want jij bent weg (reizen, jaartje buitenland, werk etc...) en je wijf is nou niet echt stabiel he, volgens jou dan. succes ermee.quote:Op maandag 6 september 2010 11:23 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
dat noem je idealen....
als ze niet met mij was getrouwd maar een loser die alles goed vond dan zat ze nu ergens in een huurhuis in een verpauperde wijk.
het feit dat ik voor mijn 50ste binnen wil zijn is is omdat ik voor de lichamelijke aftakeling nog veel mooie dingen wil doen.
reizen, jaartje buitenland wonen, auto's restaureren etc.
dat toekomstbeeld delen we beiden.
en ik weet wel zeker dat mijn kind later een goede opvoeding krijgt en goed terecht komt, het word alleen wel met discipline opgevoed
Dat kan niet... Jij werkt! Jullie meisje gaat naar de opvang. Je hebt geen hulp in de huishouden. En nog veeeeeeel erger: je woont in een rijtjes huis. Kan nooit zo zijn dat jullie meisje net zo goed opgevoed gaat zijn als Hans zijn toekomstig kind.quote:Op maandag 6 september 2010 11:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Gut... laat ik daar bij die van mij nou ook van overtuigd zijn...
Ja, want je kunt aan reacties op een forum precies aflezen hoe iemand zijn kind opvoedt...quote:Op maandag 6 september 2010 11:29 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ja dat roept elke ouder maar gezien de reacties van velen hier betwijfel ik dat.
van die mensen die hun kind maar snoep en een spelcomputer geven om het stil te houden omdat ze het anders niet aankunnen.
dus het nemen van een kind met down is hoog gevoel voor verantwoordelijkheid?quote:Op maandag 6 september 2010 11:29 schreef lammegiraf het volgende:
pfff....kan bijna niet geloven wat Hans post....Tuurlijk is het hebben van een 'down'' kindje af en toe best moeilijk maar dit betekent echt niet het einde van de wereld. Begrijp niet zo goed waar hij bang voor is. Het zal hem echt de kans niet ontemen zijn dromen te laten uitkomen.
Misschien had de moeder van Hans ook wel abortus laten plegen als ze vooraf geweten had dat ze zo'n egocentisch kind zou krijgen met zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel in zijn donder!
Heeft iedereen het zelfde foldertje gelezen of zoquote:Op maandag 6 september 2010 11:29 schreef lammegiraf het volgende:
Tuurlijk is het hebben van een 'down'' kindje af en toe best moeilijk maar dit betekent echt niet het einde van de wereld.
Ik woon niet in een rijtjeshuisquote:Op maandag 6 september 2010 11:30 schreef chacama het volgende:
[..]
Dat kan niet... Jij werkt! Jullie meisje gaat naar de opvang. Je hebt geen hulp in de huishouden. En nog veeeeeeel erger: je woont in een rijtjes huis. Kan nooit zo zijn dat jullie meisje net zo goed opgevoed gaat zijn als Hans zijn toekomstig kind.
En dat geldt dus ook voor mij. ohhhhh nee mijn meiden zijn kansloos....![]()
@Hans. Ben blij voor je dat je bereikt hebt wat je wilde. Of je daarmee je uiteindelijke doel misschien voorbij bent geschoten is aanwezig. Mocht dat niet zo zijn dan wens ik jou en je vrouw een gelukkig leven en hoop voor je kinderen dat ze met liefde worden opgevoed.
rekenen kun je dus ook niet overlaten aan een vrouw zie ik wel....quote:Op maandag 6 september 2010 11:30 schreef simmu het volgende:
[..]
op kostschool dan denk ik. want jij bent weg (reizen, jaartje buitenland, werk etc...) en je wijf is nou niet echt stabiel he, volgens jou dan. succes ermee.
Hou je er even rekening mee dat er misschien niet zo heel gemakkelijk meer een kind komt...quote:Op maandag 6 september 2010 11:33 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
rekenen kun je dus ook niet overlaten aan een vrouw zie ik wel....
het kind zal er komen als ik 30 ben, zal twintig zijn als ik volgens de planning wil gaan reizen.
dan zit hij of zij al lang op kamers
Of kwijlend in een rolstoel.quote:Op maandag 6 september 2010 11:33 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
rekenen kun je dus ook niet overlaten aan een vrouw zie ik wel....
het kind zal er komen als ik 30 ben, zal twintig zijn als ik volgens de planning wil gaan reizen.
dan zit hij of zij al lang op kamers
Inderdaad. Wat als er alleen maar downies kunnen komen? Hoe moet dat dan, Hans?quote:Op maandag 6 september 2010 11:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hou je er even rekening mee dat er misschien niet zo heel gemakkelijk meer een kind komt...
tja, alles komt met een prijs.quote:Op maandag 6 september 2010 11:29 schreef Stali het volgende:
[..]
Dit rijmt niet met dit:
[..]
Bestaan er eigenlijk nog wel echt van dit soort autoritaire jaren vijftig kereltjes?
Omdat je karakter niet aan je uiterlijk valt af te lezenquote:Op maandag 6 september 2010 11:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
tja, alles komt met een prijs.
als ik zo verschrikkelijk was en zo gehaat bij vrouwen dan vraag ik me af waarom ze nog steeds een poging doen om mij te versieren....
in eerste instantie een donor-eicel met mijn zaad en als dat niet werkt een adoptiekindquote:Op maandag 6 september 2010 11:35 schreef Stali het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat als er alleen maar downies kunnen komen? Hoe moet dat dan, Hans?
Klopt, veel vrouwen vallen op verkeerde mannen inderdaad.quote:Op maandag 6 september 2010 11:35 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
tja, alles komt met een prijs.
als ik zo verschrikkelijk was en zo gehaat bij vrouwen dan vraag ik me af waarom ze nog steeds een poging doen om mij te versieren....
Nouhou als de eerste zwangerschap meteen al een mongooltje oplevert zou ik daar maar niet zo gemakkelijk vanuit gaan hoor. Volgens mij is de kans op een kind met een aangeboren afwijking in jullie geval , toch echt wel wat groter.quote:Als het kind gehandicapt geboren word is dat een hele andere situatie, eentje die je niet kon inzien.
maar de kans daarop is nagenoeg nihil.
Maar als je vrouw zelf al redelijk labiel is met veel bagage en jij de meerderheid van de tijd weg bent, hoe ben jij er dan zo zeker van dat jouw kind de juiste opvoeding krijgt?quote:Op maandag 6 september 2010 11:29 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ja dat roept elke ouder maar gezien de reacties van velen hier betwijfel ik dat.
van die mensen die hun kind maar snoep en een spelcomputer geven om het stil te houden omdat ze het anders niet aankunnen.
nee vrouwen willen een succesvolle dominante man.quote:Op maandag 6 september 2010 11:37 schreef Stali het volgende:
[..]
Klopt, veel vrouwen vallen op verkeerde mannen inderdaad.
Dan weet je in elk geval aan wie het ligtquote:Op maandag 6 september 2010 11:37 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
in eerste instantie een donor-eicel met mijn zaad en als dat niet werkt een adoptiekind
Adoptie vind ik veel te nobel voor deze gimmickkloon.quote:Op maandag 6 september 2010 11:37 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
in eerste instantie een donor-eicel met mijn zaad en als dat niet werkt een adoptiekind
Nee, vrouwenlogica werkt als volgt:quote:Op maandag 6 september 2010 11:32 schreef beeer het volgende:
[..]
Heeft iedereen het zelfde foldertje gelezen of zo
mijn ouders, haar ouders, hulp in huishouding eerste tijd, etcquote:Op maandag 6 september 2010 11:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar als je vrouw zelf al redelijk labiel is met veel bagage en jij de meerderheid van de tijd weg bent, hoe ben jij er dan zo zeker van dat jouw kind de juiste opvoeding krijgt?
Wat doe jij eigenlijk voor werk, Hans?quote:Op maandag 6 september 2010 11:38 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
nee vrouwen willen een succesvolle dominante man.
de meesten zullen er geen krijgen en geven daarna af op mensen zoals mij.
En als het aan jouw zaad ligt en haar eitjes gewoon goed zijn?quote:Op maandag 6 september 2010 11:37 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Waar stond dat? Heb het dan iig gemist.quote:Op maandag 6 september 2010 11:38 schreef livelink het volgende:
Nou, ik ga er maar vanuit dat de vrouw van Hans heel bewust voor hem heeft gekozen. Ik hoop alleen niet dat ze ooit leest dat hij zelfs haar littekens moest vermelden, om ons te laten weten wat een verschrikking madam wel niet is.
Eind goed, al goed, inderdaad.
het blijft moeilijk voor vrouwen he, lezen...quote:Op maandag 6 september 2010 11:38 schreef livelink het volgende:
Nou, ik ga er maar vanuit dat de vrouw van Hans heel bewust voor hem heeft gekozen. Ik hoop alleen niet dat ze ooit leest dat hij zelfs haar littekens moest vermelden, om ons te laten weten wat een verschrikking madam wel niet is.
Eind goed, al goed, inderdaad.
de hulp in de huishouding?quote:Op maandag 6 september 2010 11:39 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
mijn ouders, haar ouders, hulp in huishouding eerste tijd, etc
Wat studeer jij eigenlijk, Hans, en je hebt het zeker nog niet zo druk met colleges?quote:Op maandag 6 september 2010 11:39 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat doe jij eigenlijk voor werk, Hans?
ja van mijn broerquote:Op maandag 6 september 2010 11:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
En als het aan jouw zaad ligt en haar eitjes gewoon goed zijn?
Dan donorzaad gebruiken?
quote:Op maandag 6 september 2010 11:41 schreef Stali het volgende:
[..]
Waar stond dat? Heb het dan iig gemist.
quote:Op zondag 5 september 2010 20:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
helemaal niet, als ik zo'n zeikerd was over perfectie dan had ik na 1x sex het wel uitgemaakt destijds want dat litteken die ze als kind heeft opgelopen toen ze kokend water over zich heen kreeg is verder van schoonheid (op haar onderrug en billen).
heb haar altijd geholpen en gesteund en nu op een cruciaal moment wil madam keuzes voor ons beiden maken waarbij ze niet alles overdenkt.
oh en als ze een kasplantje zou worden na een hersenbloeding dan zou ik haar ombrengen, ook zulke dingen hebben we besproken.
Lees het topic eerst voor je zelf gaat blaten als een zwakzinnige.quote:Op maandag 6 september 2010 11:38 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Nee, vrouwenlogica werkt als volgt:
Hans moet dood want hij houd geen rekening met HAAR gevoelens en HAAR beleving.
Een mongool is niet het einde van de wereld hoor!
Waarbij ze doodleuk over het feit heenstappen dat de term 'het einde van de wereld' voor elk mens een andere lading heeft en iedereen het einde van de wereld anders beleeft. Iets waar je rekening mee moet houden. En het verdomde onbeschoft is om dat voor een ander in te vullen EN er een waardeoordeel aan te hangen.
Zo werkt het dus; een kant op en altijd de kant van de meute. Want zoals de vrouwen in dit topic bezig zijn geweest is er geen andere vergelijking meer passend dan een meute. Een meute domme schapen die elkaar maar nablaten omdat ELK. KIND. VERDOMME. MOET. LEVEN.
Ik begin ineens beter te begrijpen waarom ze als laatste kiesrecht kregen. It makes sense.
Dat je niet voor de perfecte vrouw gekozen hebt, is inmiddels wel duidelijk. Alleen zo jammer dat je zo ontzettend overtuigd bent van jezelfquote:Op maandag 6 september 2010 11:41 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
het blijft moeilijk voor vrouwen he, lezen...
ik maakte melding van het feit dat ze littekens van brandwonden heeft nadat meerdere mensen mij ervan beschuldigden dat ik alleen voor perfectie kies en de perfecte vrouw, bla bla bla.
Dus je vertrouwd je vrouw niet zodanig dat ze alleen jullie kind kan opvoeden?quote:Op maandag 6 september 2010 11:39 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
mijn ouders, haar ouders, hulp in huishouding eerste tijd, etc
O ja? Wat vindt je broer daarvan? Al uitgebreid met hem besproken, zeker?quote:
Maar hopen dat het niet in de familie zit dan...quote:
studietijd is al 6 jaar voorbij.quote:Op maandag 6 september 2010 11:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat studeer jij eigenlijk, Hans, en je hebt het zeker nog niet zo druk met colleges?
Keep digging!quote:Op maandag 6 september 2010 11:46 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
studietijd is al 6 jaar voorbij.
wat ik precies doe kan ik niet zeggen omdat de herkenningskans te groot word.
ik heb ben met de master financial engineering afgestudeerd en daarnaast wat kleine diensten voor mijn vaders bedrijf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |