abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 september 2010 @ 18:11:36 #76
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86095192
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:10 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

dat valt wel te omzeilen zolang alles op naam van mijn broer staat officieel.
heb al uitgerekend dat als je minder dan 1200 euro netto verdiend je geen alimentatie hoeft te betalen.

en gelukkig is de levensverwachting van mongolen niet hoog dus het officieel erven zal ook niet gebeuren
Ze kunnen 60 worden hoor. En die mongool is wel een mongool dankzij jouw genen, how do you like them apples
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_86095194
quote:

[..]

heb al uitgerekend dat als je minder dan 1200 euro netto verdiend je geen alimentatie hoeft te betalen.

en gelukkig is de levensverwachting van mongolen niet hoog dus het officieel erven zal ook niet gebeuren
Dienstmededeling: vanaf nu vind ook ik je een klootzak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2010 18:12:03 ]
  zondag 5 september 2010 @ 18:12:59 #78
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86095229
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:05 schreef McLaura het volgende:
Idd, binnen het huwelijk verwekt : jouw kind. Heel jammer zeg, zelfs erven doet 'de mongool' van je, hij of zij zal altijd zijn of haar legitieme portie/kindsdeel krijgen.
Heb je mijn post wel gelezen? Nee he?

down of niet down... discussie deeltje 4
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 5 september 2010 @ 18:14:20 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_86095276
quote:

[..]

Vreemd dat de vader van dochter met een wao uitkering toch echt alimentatie moest betalen... :')
Ik heb daar zelf vanaf gezien omdat ik het belangrijker vond dat hij als hij haar de weekenden zag wat geld had om iets leuks met haar te doen.
Dus waar jij dat bedrag vandaan haalt:?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_86095318
quote:

[..]

Leugenachtige familie dus. Beter voor het kind als je hem smeert!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_86095334
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:10 schreef Sloggi het volgende:
Wat ik me afvraag: waren jullie voor het slechte nieuws gelukkig met elkaar, was er geen vuiltje aan de lucht? Ik vind dat je namelijk nogal rigoureuze stappen wil gaan zetten, je zou bijna denken dat er meer aan de hand is.
gewoon gelukkig al moet ik zeggen dat we elkaar niet veel zagen, ik moet veel werken en vaak weg.
maar goed, echt verliefd ben ik nooit meer geworden na mijn eerste jeugdliefde, er was dan ook meer een relatie op basis van wederzijds vertrouwen, respect en dergelijke.
maar goed, jullie kunnen wel zeggen dat ik egoistisch ben maar zij had er ook geen problemen mee om met mijn CC uitgebreid te gaan shoppen.
ik brak elke dag mijn nek over der nieuwe aankopen :r
hans
pi_86095360
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:12 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Heb je mijn post wel gelezen? Nee he?

down of niet down... discussie deeltje 4
Jij de mijne niet goed dus :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_86095401
Dus je gebruikt dit kindje alleen maar als slap excuus? Ik ben het geloof ik met Snakelady eens... grow some balls!
  zondag 5 september 2010 @ 18:21:21 #84
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86095466
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:17 schreef McLaura het volgende:

[..]

Jij de mijne niet goed dus :)
Jawel hoor. Jij zegt dat genoemde mongool altijd zal erven, en de legitieme portie zal krijgen. Dat is niet waar, want deze mongool zal niet erven, want is onterfd, en zal de legitieme portie ook niet krijgen, want dat si een vordering, en die moet je zelf opeisen. Doe je niks, krijg je ook niks.
  zondag 5 september 2010 @ 18:23:29 #85
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_86095517
s het mogelijk om mijn echtgenoot en kinderen te onterven?

U kunt uw echtgenoot en uw kinderen in een testament onterven. Uw kinderen hebben wel een speciale positie in het erfrecht. Zo hebben zij altijd recht op een bepaald deel van de erfenis van hun ouders. Het maakt daarvoor niet uit hoe de relatie van de kinderen met de ouders is. Als kinderen akkoord gaan met hun onterving dan krijgen zij niets uit de nalatenschap.

Legitieme portie

Kinderen kunnen een beroep doen op hun legitieme portie. Dit is een gedeelte van de erfenis van de ouder waarop het kind altijd recht heeft. De legitieme portie is de helft van het erfdeel van het kind. Deze legitieme portie bestaat alleen uit geld. Het onterfde kind heeft geen recht op goederen uit de erfenis. Als de wettelijke verdeling van toepassing is, kan het onterfde kind pas het geld opeisen van de langstlevende echtgenoot na diens overlijden. Dit geldt ook voor een partner met wie iemand samenwoont, maar alleen als er een samenlevingsovereenkomst bij de notaris is afgesloten.

Onterven kinderen
Ouders kunnen verklaren dat hun kinderen niets van hun vermogen erven, maar het zijn uiteindelijk de kinderen die bepalen of dat ook gebeurt. Zij bepalen zelf of ze een beroep op de legitieme portie doen of niet.
pi_86095596
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:21 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Jawel hoor. Jij zegt dat genoemde mongool altijd zal erven, en de legitieme portie zal krijgen. Dat is niet waar, want deze mongool zal niet erven, want is onterfd, en zal de legitieme portie ook niet krijgen, want dat si een vordering, en die moet je zelf opeisen. Doe je niks, krijg je ook niks.
Nooit van bewindvoering gehoord?
pi_86095629
Ik vertrek trouwens weer uit deze discussie.

Het gaat van abortus naar vrouw verlaten naar vrouw afzeiken naar een discussie over erfrecht.

Ik was er al van overtuigd dat Hans een troll was, maar nu nog meer.
  zondag 5 september 2010 @ 18:31:54 #88
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86095724
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:23 schreef _evenstar_ het volgende:
s het mogelijk om mijn echtgenoot en kinderen te onterven?

U kunt uw echtgenoot en uw kinderen in een testament onterven. Uw kinderen hebben wel een speciale positie in het erfrecht. Zo hebben zij altijd recht op een bepaald deel van de erfenis van hun ouders. Het maakt daarvoor niet uit hoe de relatie van de kinderen met de ouders is. Als kinderen akkoord gaan met hun onterving dan krijgen zij niets uit de nalatenschap.

Legitieme portie

Kinderen kunnen een beroep doen op hun legitieme portie. Dit is een gedeelte van de erfenis van de ouder waarop het kind altijd recht heeft. De legitieme portie is de helft van het erfdeel van het kind. Deze legitieme portie bestaat alleen uit geld. Het onterfde kind heeft geen recht op goederen uit de erfenis. Als de wettelijke verdeling van toepassing is, kan het onterfde kind pas het geld opeisen van de langstlevende echtgenoot na diens overlijden. Dit geldt ook voor een partner met wie iemand samenwoont, maar alleen als er een samenlevingsovereenkomst bij de notaris is afgesloten.

Onterven kinderen
Ouders kunnen verklaren dat hun kinderen niets van hun vermogen erven, maar het zijn uiteindelijk de kinderen die bepalen of dat ook gebeurt. Zij bepalen zelf of ze een beroep op de legitieme portie doen of niet.
Het twistpunt is jouw gebruik van het woord ´krijgen´. Dat impliceert dat het vanzelf gaat, dat je er geen controle over hebt. Dat is dus niet waar, een kind dat is onterfd heeft inderdaad wel recht op de legitieme portie, maar zal niks krijgen als de erfgenamen niet willen betalen en het zelf ook geen stappen zet. Daarnaast is de vordering in geval van een nieuw regulier huwelijk ook nog eens pas opeisbaar na het oevrlijden van de langstlevende partner, en ook dan kan uitbetaling makkelijk gerekt worden via het gerechtelijk traject. Kortom, er zijn betere posities denkbaar als je geld wil erven.
pi_86095734
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:18 schreef McLaura het volgende:
Dus je gebruikt dit kindje alleen maar als slap excuus? Ik ben het geloof ik met Snakelady eens... grow some balls!
nee, wat snappen jullie niet dat ze zelf afspraken schend.

en dan kan ik wel heel nobel de brave lieve papa uithangen, een andere baan nemen en mijn carriere opgeven en dan mijn energie in iets steken wat ik niet wou en ik nutteloos vind.

ik verdien op dit moment meer dan de meesten wo geschoolden op het eind van hun carriere verdienen.
Ik doe iets wat weinig anderen kunnen.
waarom zou ik dat alles opgeven....

mijn vrouw heeft daar ook flink van kunnen profiteren, niet dat ik dat erg vind want zoveel heb ik zelf niet nodig maar ze denkt dat mijn geld alles wel gaat oplossen.
hans
  zondag 5 september 2010 @ 18:33:30 #90
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86095764
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:26 schreef McLaura het volgende:

[..]

Nooit van bewindvoering gehoord?
Het lijkt me duidelijk dat ik de enige in dit topic ben die echt kennis van (erf)recht heeft ipv foldertjes van notarissen op te snorren zonder ze echt te begrijpen.
  zondag 5 september 2010 @ 18:34:26 #91
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_86095784
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:31 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het twistpunt is jouw gebruik van het woord ´krijgen´. Dat impliceert dat het vanzelf gaat, dat je er geen controle over hebt. Dat is dus niet waar, een kind dat is onterfd heeft inderdaad wel recht op de legitieme portie, maar zal niks krijgen als de erfgenamen niet willen betalen en het zelf ook geen stappen zet. Daarnaast is de vordering in geval van een nieuw regulier huwelijk ook nog eens pas opeisbaar na het oevrlijden van de langstlevende partner, en ook dan kan uitbetaling makkelijk gerekt worden via het gerechtelijk traject. Kortom, er zijn betere posities denkbaar als je geld wil erven.
Dit komt van rijksoverheid.. :')
  zondag 5 september 2010 @ 18:36:59 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_86095841
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:32 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

nee, wat snappen jullie niet dat ze zelf afspraken schend.

en dan kan ik wel heel nobel de brave lieve papa uithangen, een andere baan nemen en mijn carriere opgeven en dan mijn energie in iets steken wat ik niet wou en ik nutteloos vind.

ik verdien op dit moment meer dan de meesten wo geschoolden op het eind van hun carriere verdienen.
Ik doe iets wat weinig anderen kunnen.
waarom zou ik dat alles opgeven....

mijn vrouw heeft daar ook flink van kunnen profiteren, niet dat ik dat erg vind want zoveel heb ik zelf niet nodig maar ze denkt dat mijn geld alles wel gaat oplossen.
Door het verbreken van het huwelijk schend jij ook een afspraak tussen jullie dus pot verwijt ketel etc.

En niemand zegt dat jij je baan oid op moet geven.. Maar als ze nu toch al mag profiteren van al je geld, want alleen heb je zoveel niet nodig. wat is het verschil dan dat jij een deel afstaat aan haar en JULLIE kind?
Je hebt alleen toch neit zoveel geld nodig? :+
  zondag 5 september 2010 @ 18:37:55 #93
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86095867
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:34 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Dit komt van rijksoverheid.. :')
Ja en?

Een foldertje van de rijksoverheid heeft geen rechtskracht, het BW wel. Overigens gaat het in deze discussie vooral om het juist lezen, iets wat jij niet goed doet. Dat kan ik ook niet helpen. :')
  zondag 5 september 2010 @ 18:50:25 #94
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86096192
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:01 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

ik vind het raar dat ze ons leven kapot wil maken...

trouwens als het kind na de scheiding word geboren dan ben ik toch niet officieel vader?

of als ik zeg dat de scheiding door ontrouw komt dan kan ik toch ook niet automatisch de vader zijn?
Dus je wil nu ook al gaan liegen? :{
Je bent de vader, klaar.
En als je het echt hard wil spelen kan jouw vrouw dat ook doen door een vaderschapstest aan te vragen, dan kom je er helemaal niet onderuit.

Vind het wel erg vreemd dat je meer met geld bezig bent dan met je ongeboren kind.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86096202
altijd aborteren, zoiets verpest je leven...

Met de huidige technieken mag van mijn apart ook mensen die nog bewust kiezen om het te houden ze zelf ook op te laten draaien voor de kosten.
  zondag 5 september 2010 @ 18:51:51 #96
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86096246
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Er is (nog) geen kind.
Over ongeveer 6 maanden wel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86096408
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:56 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

zoals gezegd we hebben voorheen alle mogelijke scenario's besproken, dus ook dat van een gehandicapt kind.
beiden wouden dat niet, beter gezegd, ik leerde min of meer mijn vrouw kennen door een dergelijke discussie bij een borrel. zij en ik waren een van de weinig voorstanders.
Als je echt alle mogelijke scenario's had besproken, dan had je dit probleem niet gehad, of wel?
quote:
als ze een beetje vrouw was hield ze zich aan haar woord...
ik heb schijnbaar niks meer in te brengen over het kind dus ik zie mezelf als een zaaddonor, het is haar vrijwillige keuze om het kind te houden en op te voeden.
En het was jouw vrijwillige keuze om die zaaddonor en vooral haar man te zijn. Aan die keuze zaten bepaalde verantwoordelijkheden vast. Neem die.
quote:
En aangezien ik niks meer te zoeken heb waar we nu wonen, ga ik dus eerst weer even bij mijn broer wonen en dan naar het buitenland, het huis wil ik zo snel mogelijk kwijt, wat ook wel lukt aangezien het een monumentaal herenhuis is (wat madam ook weer wou...)
Ja wat een nuf zeg, dat ze zomaar in een mooi huis wou wonen. Natuurlijk had jij daar niks bij in te brengen. Je hebt wat mij betreft al genoeg bewezen niet echt te voldoen aan mijn idee van echte man, dus dit past wel in het totaalbeeld. Iemand die prima voor zijn vrouw wil zorgen. Voorwaardelijk...

En oh ja:

quote:
Artikel 18
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst;dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van de geboden en voorschriften.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 5 september 2010 @ 18:58:10 #98
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86096452
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:50 schreef elisaan1 het volgende:
Met de huidige technieken mag van mijn apart ook mensen die nog bewust kiezen om het te houden ze zelf ook op te laten draaien voor de kosten.
Je hebt er anders geen moeite mee om op te draaien voor de kosten van de abortussen.
  zondag 5 september 2010 @ 18:58:51 #99
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86096474
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:27 schreef McLaura het volgende:

Ik was er al van overtuigd dat Hans een troll was, maar nu nog meer.
Inderdaad!
  zondag 5 september 2010 @ 18:58:53 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_86096476
Oh en hoe handig denk je dat zulke uitlatingen zijn op een internet :+ ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')