abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 september 2010 @ 17:22:16 #51
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86093785
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

En hoe wil hij dat doen? verplichten tot abortus? denk niet dat de relatie daar beter van wordt en het kan niet eens.
Een goede toedienen waardoor je een miskraam krijgt? breinaald er in stoppen?

TS helpt zijn vrouw niet, hij steunt zijn vrouw niet, hij krijgt gewoon zijn zin niet en laat haar daarom vallen en maakt zich drukken over eventuele allimentatie dan dat hij een kindje op de wereld zet.
TS zijn vrouw wist dat van te voren toen ze het eens waren om een kind met het syndroom te laten aborteren. TS zijn vrouw wist dat hij het niet wilde, wist dat ze niet op zijn steun en geld hoefde te rekenen.
TS heeft voordat het begon al duidelijk gemaakt dat dat er voor hem niet in zou zitten, dus wat de vrouw nu doet, doet zij zichzelf aan. Had ze maar met een ander moeten trouwen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 5 september 2010 @ 17:23:35 #52
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86093810
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Probeer dan neit te veel te bagatellsieren. gewone kinderen hebben eht soms zwaar, maar kinderen met down of andere aangeboren mentale en fysieke handicaps hebben het in de regel lastiger, al was het maar fysiek.
Ik bagatelliseer het niet, maar dramatiseer het ook niet.
Ik zeg gewoon zoals het is, je kan op de voorhand niet zeggen, omdat een kind gehandicapt wordt het ongelukkig en je kan ook niet zeggen, ik krijg een gezond kind dus het wordt gelukkig.

Overigens plegen er veel meer "gezonde" mensen zelfmoord dan mensen met down. ;)

Dat is wat flauw natuurlijk en dat besef ik me wel, denk ook wel dat een kindje met down in een lage gradatie sneller beseft dat het anders is en dus sneller ongelukkig zal worden dan een kindje met down in een hoge gradatie die er totaal geen besef van heeft dat ie anders is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86093845
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Lijkt me nogal rigoureus allemaal.

Alimentatie geldt altijd, waar je ook bent.. Tot en met je dood. Je kind wordt namelijk erfgenaam.
Al had je die afspraak zwart op wit. Dan nog zou je, denk ik, weinig kans maken...
Maar ze kunnen je, geloof ik, niet verplichten tot omgang met je kind.
normaal is alimentatie toch tot 18 jaar"?
hoe zit dat met een gehandicapte, zelfde toch?

en erfgenaam? als ik niks bij de notaris heb laten vastleggen bedoel je.

alimentatie kom ik wel onderuit.
via het bedrijf van mijn vader kan ik me voor nauwelijks iets op papier zetten en dan word dat gewoon bijde overname verrekend
hans
  zondag 5 september 2010 @ 17:26:39 #54
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86093901
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:20 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

omdat ik zelf een leven wil?
je leeft 1x en waarom dan die ellende op je hals halen?
Je kind leeft ook maar 1 keer.
En het leven is niet altijd rozegeur en maneschijn, grow some balls en neem je verantwoording.
Je bent nu net een klein kind wat een blauwe fiets krijgt inplaats van een groene.
Het gaat hier om een leven, een leven wat jij hebt verwekt, ongeacht eerdere afspraken met je vrouw, daar kan je kind namelijk helemaal niks aan doen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86094021
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je kind leeft ook maar 1 keer.
En het leven is niet altijd rozegeur en maneschijn, grow some balls en neem je verantwoording.
Je bent nu net een klein kind wat een blauwe fiets krijgt inplaats van een groene.
Het gaat hier om een leven, een leven wat jij hebt verwekt, ongeacht eerdere afspraken met je vrouw, daar kan je kind namelijk helemaal niks aan doen.
punt is dat er nog geen kind is en niet hoeft te komen.
en ik neem mijn verantwoording, ik heb de keuze gemaakt.
hans
  zondag 5 september 2010 @ 17:31:58 #56
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86094067
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:22 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

TS zijn vrouw wist dat van te voren toen ze het eens waren om een kind met het syndroom te laten aborteren. TS zijn vrouw wist dat hij het niet wilde, wist dat ze niet op zijn steun en geld hoefde te rekenen.
TS heeft voordat het begon al duidelijk gemaakt dat dat er voor hem niet in zou zitten, dus wat de vrouw nu doet, doet zij zichzelf aan. Had ze maar met een ander moeten trouwen.
TS zijn vrouw wist alleen eerder niet hoe het zou zijn om zwanger te zijn.
TS zijn kind kan helemaal niks doen aan het feit dat zijn moeder zich niet aan de afspraak heeft gehouden, die heeft nergens om gevraagd maar wordt wel ineens door zijn vader genegeerd omdat hij/zij anders is dan verwacht.
En ja, zelfs kinderen met down hebben gevoelens en begrip hoor.
pi_86094080
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:20 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik zie even niet wat alimentatie met een erfenis te maken heeft, kan je me verlichten?
Hier werd gezegd dat als je doodgaat, je kind een erfdeel krijgt. Je kunt je kind in Nederland niet onterven. Dus dan "alimentatie" in de vorm van een erfdeel.
Ja, het is staat er een beetje raar. Maar het is ook meer om te illustreren dat hij als verwekker nu eenmaal aan het kind 'vastzit'.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 5 september 2010 @ 17:34:45 #58
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86094150
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:30 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

Nee, je loopt weg van je verantwoordig.
Ja, het is niet netjes van je vrouw dat ze een eerdere afspraak niet nakomt.

Maar je kind staat daar buiten! die heeft nergens voor gekozen namelijk.
Als je je verantwoording zou nemen zou je er zijn voor je kind, ongeacht eventuele afwijkingen.

Ik zeg niet dat je bij je vrouw moet blijven, maar je kind buitensluiten is gewoon weglopen van je verantwoordingen.
En nee, dan heb ik het niet over het financiele aspect.
  zondag 5 september 2010 @ 17:34:53 #59
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86094152
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

TS zijn kind kan helemaal niks doen aan het feit dat zijn moeder zich niet aan de afspraak heeft gehouden, die heeft nergens om gevraagd maar wordt wel ineens door zijn vader genegeerd omdat hij/zij anders is dan verwacht.
Ja, ga mij wat vertellen over gehandicapten :')

Lullig voor het kind, maar vrouw wist het van te voren. En dat kind wordt er echt niet beter van met een vader om hem heen die hem absoluut niet wil, zoals TS over kinderen met het syndroom van Down praat, alsjeblieft zeg, dat doe je dat kind toch niet aan. Maar dat alles staat los van het feit dat mevrouw prima wist hoe de vork in de steel zat, en als zij dan van gedachten wil veranderen is het haar pakkie an, hij hoeft niet mee te veranderen voor haar.
  zondag 5 september 2010 @ 17:37:37 #60
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86094227
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:34 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, ga mij wat vertellen over gehandicapten :')

Lullig voor het kind, maar vrouw wist het van te voren. En dat kind wordt er echt niet beter van met een vader om hem heen die hem absoluut niet wil, zoals TS over kinderen met het syndroom van Down praat, alsjeblieft zeg, dat doe je dat kind toch niet aan.
Daar heb je dan misschien wel weer gelijk in, hopelijk krijgt het kind ooit een leuke stiefvader. :)

Overigens TS, willen je ouders dit kind als het komt wel zien? Willen ze wel opa en oma zijn van een kind met down of willen die het contact ook verbreken?
En je broer? die wordt immers ook oom, wil hij contact?
pi_86094291
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:30 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

Inderdaad, je hebt de keuze gemaakt een kind te verwekken, met alle risico's van dien. Was je er ook voor weggelopen trouwens als pas bij de geboorte bleek dat er iets mis was?

Ik snap je onwil, ik snap alleen niet hoe weinig je je vrouw hierin steunt. Je wil zelfs naar het buitenland verhuizen om maar niet te hoeven betalen. En je zet haar uit huis! Als je een beetje kerel was dan zou je kunnen zeggen van "Okay, ik zie dit niet zitten maar aangezien ik met je getrouwd ben proberen we hier zo goed mogelijk uit te komen voor allebei".
Geef dan aan dat je wilt scheiden en probeer het te regelen met z'n tweeën, op volwassen niveau. Je bent nu als een klein kind aan het dwingelanden dat je als je je zin niet krijgt dit of dat zult doen.

En die peettante is een vies konkelend wijf.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 5 september 2010 @ 17:48:49 #62
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86094513
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Hier werd gezegd dat als je doodgaat, je kind een erfdeel krijgt. Je kunt je kind in Nederland niet onterven. Dus dan "alimentatie" in de vorm van een erfdeel.
Ja, het is staat er een beetje raar. Maar het is ook meer om te illustreren dat hij als verwekker nu eenmaal aan het kind 'vastzit'.
Waar jij het over hebt is de legitieme portie. Je kunt een kind in Nederland prima onterven, echter blijft het altijd recht houden op de genoemde legitieme portie. Dat is de helft van datgene waar het in een situatie zonder testament recht op zou hebben. Let wel dat een kind dat is onterfd geen erfgenaam is, maar slechts een vordering heeft. Je moet zelf stappen zetten om dit recht te effectueren. Daar komt nog bij dat TS middels hertrouwen kan zorgen dat deze vordering pas opeisbaar is na het overlijden van zijn nieuwe partner. Al met al kun je je daar niet echt rijk mee rekenen, temeer daar kinderen met het syndroom van Down meestal niet heel oud worden.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86094603
[quote]Op zondag 5 september 2010 17:37 schreef snakelady het volgende:

[..]

Daar heb je dan misschien wel weer gelijk in, hopelijk krijgt het kind ooit een leuke stiefvader. :)

Overigens TS, willen je ouders dit kind als het komt wel zien? Willen ze wel opa en oma zijn van een kind met down of willen die het contact ook verbreken?
En je broer? die wordt immers ook oom, wil hij contact?
[/quote

die verbreken ook het contact.
maar goed mijn broer, ouders en vrienden wonen niet bij ons.
we zijn in haar oude studentenstad gaan wonen omdat ze niet naar een andere omgeving wou.
hans
  zondag 5 september 2010 @ 17:52:25 #64
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86094636
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Inderdaad, je hebt de keuze gemaakt een kind te verwekken, met alle risico's van dien. Was je er ook voor weggelopen trouwens als pas bij de geboorte bleek dat er iets mis was?

Ik snap je onwil, ik snap alleen niet hoe weinig je je vrouw hierin steunt. Je wil zelfs naar het buitenland verhuizen om maar niet te hoeven betalen. En je zet haar uit huis! Als je een beetje kerel was dan zou je kunnen zeggen van "Okay, ik zie dit niet zitten maar aangezien ik met je getrouwd ben proberen we hier zo goed mogelijk uit te komen voor allebei".
Geef dan aan dat je wilt scheiden en probeer het te regelen met z'n tweeën, op volwassen niveau. Je bent nu als een klein kind aan het dwingelanden dat je als je je zin niet krijgt dit of dat zult doen.

Daar ben ik het trouwens wel mee. Het land ontvluchten is ook wat overdreven :') Je bent lang genoeg met haar samen geweest, ik vind het raar dat je zomaar je biezen kunt pakken en haar op straat wil zetten.
pi_86094784
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

zoals gezegd we hebben voorheen alle mogelijke scenario's besproken, dus ook dat van een gehandicapt kind.
beiden wouden dat niet, beter gezegd, ik leerde min of meer mijn vrouw kennen door een dergelijke discussie bij een borrel. zij en ik waren een van de weinig voorstanders.

als ze een beetje vrouw was hield ze zich aan haar woord...
ik heb schijnbaar niks meer in te brengen over het kind dus ik zie mezelf als een zaaddonor, het is haar vrijwillige keuze om het kind te houden en op te voeden.

En aangezien ik niks meer te zoeken heb waar we nu wonen, ga ik dus eerst weer even bij mijn broer wonen en dan naar het buitenland, het huis wil ik zo snel mogelijk kwijt, wat ook wel lukt aangezien het een monumentaal herenhuis is (wat madam ook weer wou...)
hans
  zondag 5 september 2010 @ 17:58:15 #66
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86094828
quote:
Er kunnen verscheidene redenen zijn waarom ouders willen weten of zij het risico lopen een kind met het syndroom van Down te krijgen:

De meeste ouders (95%)[bron?] verkiezen over te gaan tot abortus provocatus (die eigenlijk, wanneer na de 12e week uitgevoerd, partus immaturus provocatus genoemd zou moeten worden) indien de afwijking wordt opgemerkt in een vroeg stadium van de zwangerschap. Zij zijn veelal bang dat zij het ouderschap niet aan zullen kunnen of accepteren geen kind met een afwijking.
Ik schrok best van de 95% :') vraag me af of dat waar is.
pi_86094910
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:52 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Daar ben ik het trouwens wel mee. Het land ontvluchten is ook wat overdreven :') Je bent lang genoeg met haar samen geweest, ik vind het raar dat je zomaar je biezen kunt pakken en haar op straat wil zetten.
ik vind het raar dat ze ons leven kapot wil maken...

trouwens als het kind na de scheiding word geboren dan ben ik toch niet officieel vader?

of als ik zeg dat de scheiding door ontrouw komt dan kan ik toch ook niet automatisch de vader zijn?
hans
pi_86094935
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:24 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

via het bedrijf van mijn vader kan ik me voor nauwelijks iets op papier zetten en dan word dat gewoon bijde overname verrekend
Wat ben jij een slappeling zeg...,. dat je ervoor wegloopt ok, maar liegen en bedriegen en vluchten om onder alles uit te komen. Je vrouw mag wel blij zijn dat ze van je af is!

Je wilt wel heel ver gaan zeg, ik vind jou afschuwwekkender dan jij het idee van een kind met Downsyndroom vindt,
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 5 september 2010 @ 18:04:06 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_86095003
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:01 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

ik vind het raar dat ze ons leven kapot wil maken...

trouwens als het kind na de scheiding word geboren dan ben ik toch niet officieel vader?

of als ik zeg dat de scheiding door ontrouw komt dan kan ik toch ook niet automatisch de vader zijn?
Kind is binnen het huwelijk verwekt!
Wil je beweren dat ze onechtelijk een kind van een ander heeft gekregen kan de vrouw een vaderschapstest afdwingen via de rechter, deze zal hierin meegaan.
Daaruit zal blijken dat jij de vader bent.
Kortom je komt er niet onderuit dan.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_86095028
Idd, binnen het huwelijk verwekt : jouw kind. Heel jammer zeg, zelfs erven doet 'de mongool' van je, hij of zij zal altijd zijn of haar legitieme portie/kindsdeel krijgen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_86095037
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Er is (nog) geen kind.
pi_86095102
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:05 schreef McLaura het volgende:
Idd, binnen het huwelijk verwekt : jouw kind. Heel jammer zeg, zelfs erven doet 'de mongool' van je, hij of zij zal altijd zijn of haar legitieme portie/kindsdeel krijgen.
Wat ketchup erover en hij vreet het op
  zondag 5 september 2010 @ 18:08:57 #73
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_86095132
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:24 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

Er is altijd een kindsdeel, zoals eerder aangegeven kun je in Nederland niet je kind onterven.
En ja in principe betaal je tot de 18e alimentatie,. Nu weet ik niet 100% zeker maar volgens mij kan het onder bijzondere omstandigheden tot de 21 verlengd worden zoals dat ook bij halfwezen/wezengeld gedaan wordt bij uitzondering.

In principe zou het systeem werken zoals jezelf beschrijft op papier geldelijk niet genoeg verdienen voor alimentatie, en zal het later berekend worden bij de overname.
Valt deze overname binnen de periode dat het kind 18 wordt, zal je dan toch die alimentatie betale. Het bedrag zal dan echter vele malen hoger komen te liggen gezien je op papier veel meer waard bent als wanneer je gewoon in loondienst bent volgens mij.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_86095168
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:05 schreef McLaura het volgende:
dat valt wel te omzeilen zolang alles op naam van mijn broer staat officieel.
heb al uitgerekend dat als je minder dan 1200 euro netto verdiend je geen alimentatie hoeft te betalen.

en gelukkig is de levensverwachting van mongolen niet hoog dus het officieel erven zal ook niet gebeuren
hans
pi_86095176
Wat ik me afvraag: waren jullie voor het slechte nieuws gelukkig met elkaar, was er geen vuiltje aan de lucht? Ik vind dat je namelijk nogal rigoureuze stappen wil gaan zetten, je zou bijna denken dat er meer aan de hand is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')