Het gras bij de buren lijkt voor velen altijd groener.quote:Op zondag 5 september 2010 12:47 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
dat is iets waar ik over een paar jaar ook mee te maken ga krijgen, want ze krijgt dadelijk door dat ze anders is. De dame gaat straks ook de pubertijd in op haar manier. Ik ben soms best jaloers als ik van vriendinnen hoor wat ze allemaal meemaken met hun tienerdochters, is iets wat ik nooit zal mee maken op die manier. Aan de andere kant zijn die vriendinnen weer jaloers op mij, juist omdat ik die ellende nooit zal meemaken. In elk geval begrijpen wij onze verschillende visie's en waar t gevoel vandaan komt
En jouw conclusie is dus dat de kans enorm is dat je kind met Downsyndroom zal gaan studeren? Laat ik je even uit de droom helpen: zelfs de kans dat ze zelfstandig kunnen functioneren is al zo goed als nul.quote:Op zondag 5 september 2010 12:43 schreef simmu het volgende:
[..]
de kans dat een downkindje afstudeert is ongeveer net zo groot als de kans dat een downkindje een kwijlende idioot wordt die niks kan. is mij althans verteld door onze artsen. het merendeel zal er zo'n beetje tusen vallen. onze artsen vertelden ons ook dat de mogelijkheden voor downkindjes tegenwoordig heel wat meer zijn dat vroeguh. maar goed; onze artsen zullen dan wel uit hun nek geluld hebben.....
*rolt met ogen*
Daar heb je gelijk in, haar kind leeft niet meer.quote:Op zondag 5 september 2010 12:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
En jouw conclusie is dus dat de kans enorm is dat je kind met Downsyndroom zal gaan studeren? Laat ik je even uit de droom helpen: zelfs de kans dat ze zelfstandig kunnen functioneren is al zo goed als nul.
Oh sorry, wist ik nietquote:Op zondag 5 september 2010 12:50 schreef Tan het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, haar kind leeft niet meer.
Daar ging ik ook van uit. Maar het valt me op dat velen - inclusief mijzelf hoor - soms net iets te snel spreken. En dan ook iets te kort denken. Want ik denk als ik dit topic zo eens lees, dat ik vanuit de verschillende uitgangspunten een heel groot aantal mensen wel kan volgen. En zoals wel vaker met discussies. Wat willen we nou eigenlijk bereiken hier? De TS een hart onder de riem steken is het al lang niet meer.quote:
nee, dat concludeer ik niet. ik concludeer dat de meeste downkinderen tussen die uitersten in zitten. maar goed; die opmerking over selectief lezen heb ik geloof ik al zeker een keer of 4 gemaakt.quote:Op zondag 5 september 2010 12:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
En jouw conclusie is dus dat de kans enorm is dat je kind met Downsyndroom zal gaan studeren? Laat ik je even uit de droom helpen: zelfs de kans dat ze zelfstandig kunnen functioneren is al zo goed als nul.
Hangt idd heel erg van de school (en beeldvorming!) af. Mijn broertje had dus een Downie in zijn klas. Ze is weleens op zijn feestje geweest en behalve haar uiterlijk vond ik haar heel normaal.quote:Op zondag 5 september 2010 12:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
De reden dat veel downers niet naar een reguliere school kunnen is ook al uitgelegd, niet omdat de meeste het niet kunnen, maar omdat de meeste scholen het niet willen.
begrijpend lezen is ook een vakquote:Op zondag 5 september 2010 12:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ook artsen zijn natuurlijk gewoon mensen en ook artsen hebben hier verschillende ideeën over. Ik ken artsen met andere denkbeelden dan de jouwe. Die rollende ogen lijken me dan ook wat overbodig.quote:Op zondag 5 september 2010 12:43 schreef simmu het volgende:
maar goed; onze artsen zullen dan wel uit hun nek geluld hebben.....
*rolt met ogen*
Ja hallo, de meeste 'normale' mensen functioneren ergens tussen de bandbreedte gepromoveerd - basisschool niet afgemaaktquote:Op zondag 5 september 2010 12:57 schreef simmu het volgende:
[..]
nee, dat concludeer ik niet. ik concludeer dat de meeste downkinderen tussen die uitersten in zitten. maar goed; die opmerking over selectief lezen heb ik geloof ik al zeker een keer of 4 gemaakt.
Kansrekenen is niet aan je besteed? Down is gewoon een handicap, en een zware bovendien. Dat er witte raven zijn is leuk voor die witte raven, maar zegt niks over de rest van de populatie.quote:net alsof je bij kindjes zonder down vooraf kan zeggen wat ze zullen gaan kunnen. zo zielig hoe zoveel kinderen de verwachtingen van hun ouders waar dienen te maken.
In het geval van Down zijn er ook grijze raven.quote:Op zondag 5 september 2010 13:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Kansrekenen is niet aan je besteed? Down is gewoon een handicap, en een zware bovendien. Dat er witte raven zijn is leuk voor die witte raven, maar zegt niks over de rest van de populatie.
Ik las onlangs nog over één uit Spanje die afgestudeerd was aan een universiteit.quote:Op zondag 5 september 2010 12:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik ben heel sceptisch omdat ik heel goed weet wat de kenmerken van Down zijn. Een hoge intelligentie is niet een van die kenmerken, Down syndroom gaat integendeel gepaard met sterke verstandelijke beperkingen. Dat van dat VMBO wist ik, en petje af daarvoor, want dat is een enorme prestatie voor een Downer. Maar dat is wel zo'n beetje het maximaal haalbare, en al zeer uitzonderlijk.
oh, die opmerking van je over dat kansrekenen niet aan mij besteed is, is goud waard als je weet dat ik statistisch analist benquote:Op zondag 5 september 2010 13:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja hallo, de meeste 'normale' mensen functioneren ergens tussen de bandbreedte gepromoveerd - basisschool niet afgemaakt. Een totaal zinloze en nietszeggende opmerking dus.
[..]
Kansrekenen is niet aan je besteed? Down is gewoon een handicap, en een zware bovendien. Dat er witte raven zijn is leuk voor die witte raven, maar zegt niks over de rest van de populatie.
Zoek het begrip witte raaf eens op.quote:Op zondag 5 september 2010 13:29 schreef Klaudias het volgende:
[..]
In het geval van Down zijn er ook grijze raven.
En iedereen mag lekker voor zichzelf uitmaken, in overleg met de arts, wanneer een grijze raaf zwart is en wanneer wit.
Gezien. Geen idee hoe betrouwbaar het is, maar zo ja, is het een ongelooflijke speling van de natuur.quote:Op zondag 5 september 2010 13:36 schreef Deliah het volgende:
[..]
Ik las onlangs nog over één uit Spanje die afgestudeerd was aan een universiteit.
Ja ... en?quote:Op zondag 5 september 2010 13:41 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zoek het begrip witte raaf eens op.
Hij heeft een Falcon Punch op zijn vrouw losgelaten.quote:Op zondag 5 september 2010 12:21 schreef Stali het volgende:
Waar is TS eigenlijk gebleven? Ik wil weten hoe het afloopt.
Je bent vast knap beroerd in je werk, gezien logica niet aan je besteed lijkt te zijn. We hebben het hier namelijk niet over exacte, altijd u8itkomende voorspellingen, we hebben het hier over kansen. En de kansen van Downers zijn heel anders dan de kansen van 'normale' kinderen. Het is natuurlijk ook niet zomaar dat er getest wordt op de afwijking 'Downsyndroom' en niet op de afwijking 'normaal kind'.quote:Op zondag 5 september 2010 13:37 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, die opmerking van je over dat kansrekenen niet aan mij besteed is, is goud waard als je weet dat ik statistisch analist ben![]()
en ja: wanneer je het gaat hebben over wat individuelen kinderen al dan niet (zullen) kunnen, down of niet, dan is statistiek inderdaad geen zak waard. well duh! je kan vooraf niet zeggen wat een kind zal kunnen. het enige wat je kan is je best doen om je kind het beste te geven. en dat is voor iedereen iets anders en dat mag. dus als iemand zwanger is en uit een test blijkt het kindje down te hebben mag die persoon helemaal zelf kiezen wat die persoon (en partner) wil. volgens mij is iedereen het daar wel over eens hier. waar ik me aan stoor is de rare (en ongeinformeerde) houding die veel mensen hier tonen jegens downsyndroom en de manier waarop wel heel erg makkelijk geroepen wordt dat er dan maar (al dan niet verplicht) een abortus gedaan moet worden. maar goed; da's mijn persoonlijke mening. die mag ik hebben
ik ga me even heel erg verlagen tot nivo niks: wat een ongeloveloos dom persoon ben jij om zo te reagerenquote:Op zondag 5 september 2010 13:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je bent vast knap beroerd in je werk, gezien logica niet aan je besteed lijkt te zijn. We hebben het hier namelijk niet over exacte, altijd u8itkomende voorspellingen, we hebben het hier over kansen. En de kansen van Downers zijn heel anders dan de kansen van 'normale' kinderen. Het is natuurlijk ook niet zomaar dat er getest wordt op de afwijking 'Downsyndroom' en niet op de afwijking 'normaal kind'.
Dat is wel leuk en aardig van een afstandje, maar de meeste downers hebben zserieuze gezondheidsproblemen zoals hartafwijkingen en worden meestal niet echt oud. verder hebben ze heus niet altijd een leuk leventje, veel verstandelijk gehandicapte kinderen hebben het moeilijk. En voor ouders is het enorm zwaar om het hele leven van het kind een kind in huis te hebben met soms de verstandelijke beperking van een kleuter.quote:Op zaterdag 4 september 2010 09:49 schreef Books het volgende:
Misschien had Hans dan maar nooit geboren moeten worden dan kan zijn vrouw gewoon voor een downkindje zorgen. Want ze zijn namelijk niet achterlijk, dom of weet ik wat en natuurlijk heb je gradaties maar dat zie je niet aan de buitenkant. Heb in de directe omgeving twee downkindjes waarvan er eentje inmiddels in het reguliere onderwijs meeloopt en we hebben ook nog twee downpeuters bij mijn schoonzusje en de puurheid die ze meegeven daar kan menigeen nog iets van leren.
Een witte raaf is een zeer zeldzaam verschijnsel. Je eigen uitvinding 'grijze raaf' - ik zal m maar even interpreteren - lijkt te duiden op jouw overtuiging dat dergelijke bijzondere Downers met mogelijkheden veel vaker voorkomen. Dat kan zijn (echter: quod non), maar dan is het geen witte raaf meer.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |