stemmen, waarvoor?quote:Op donderdag 2 september 2010 00:14 schreef RomeijnLand het volgende:
[..]
Ja, maar behalve deze brief zullen de meeste mensen Klink alleen kennen van het verbod op roken in de horeca.
En op die manier haal je nou niet echt veel stemmen.
Als hij uit het CDA stapt, lijkt het me dat hij niet van plan is om bij de volgende verkiezingen meteen uit de politiek te verdwijnen.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:17 schreef gbm het volgende:
#8 btw
en
[..]
stemmen, waarvoor?
gaat er alleen om als je geen cda-vvd-pvv constructie wil, je dat op deze manier duidelijk maakt... geen gezeik met 'we zijn eigenlijk tegen, maar nu ff niet'... gewoon een keer duidelijkheid...
Maar hij wil zo graag premier worden...quote:Op donderdag 2 september 2010 00:11 schreef Boldface het volgende:
Nee, als Rutte een IQ van hoger dan 80 heeft (en volgens mij bezit -ie bijna het dubbele daarvan), zet hij een streep onder deze heilloze missie.
Zie vquote:Op donderdag 2 september 2010 00:17 schreef Toad het volgende:
@jojoke: O, heb jij kroketten in 't frituur?
principes zijn blijkbaar niet belangrijk....quote:Op donderdag 2 september 2010 00:21 schreef MOVO het volgende:
Wat me wel opvalt is dat alle pro-dooronderhandel cda-ers niet op de inhoud van de bezwaren van Klink ingaan die wat mij betreft steekhoudend zijn. Men staart zich blind op eventuele te behalen resultaten.
VVD heeft CDA nog nodig waarschijnlijk, dus dat scheelt. Ik denk eerder dat Wilders de stekker eruit trek (en iets roept over de leugens van Klink).quote:Op donderdag 2 september 2010 00:20 schreef marcodej het volgende:
Als dit een compromis wordt dan ben je als CDA aangeschoten wild. Dan geef je het initiatief uit handen en geef je de VVD het initiatief om de stekker eruit te trekken omdat het CDA een instabiele factor is.
Feitelijk maakt het weinig uit wat je beslist, als je maar iets beslist. Dat straalt duidelijkheid uit, nu sleep je het probleem maar voort. Dramatisch.
Bedankt !quote:
bloedgroepenstrijd, laait eens in de 10 jaar weer eens op om de partij te onthoofden en zich weer eens bezig houden met de achterban ipv het pluche.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:21 schreef MOVO het volgende:
Wat me wel opvalt is dat alle pro-dooronderhandel cda-ers niet op de inhoud van de bezwaren van Klink ingaan die wat mij betreft steekhoudend zijn. Men staart zich blind op eventuele te behalen resultaten.
Er zullen toch ook binnen de Cda fractie leden moeten zijn die inzien dat de oplossing geen oplossing bied?quote:Op donderdag 2 september 2010 00:22 schreef remlof het volgende:
Ik hoop toch niet dat ze het al te laat gaan maken
Anyway, morgen is sowieso alweer verloren als onderhandelingsdag voor de formatie, dag 3 van de Lubberspauze
quote:Op donderdag 2 september 2010 00:24 schreef Toad het volgende:
Leuk sfeerverslag van de VK:
http://www.volkskrant.nl/(...)Verhagen_de_Kamer_in
quote:‘Dit is al weer twee dagen oud’, zegt een hoge CDA’er. ‘Dus wat is definitief?’
Waarom zou het CDA voor alles passen? Ze passen dan alleen voor een kabinet met Wilders. Ik zie nog wel potentie in een middenkabinet. VVD, CDA, PvdA, D66/GL...quote:Op donderdag 2 september 2010 00:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik denk toch echt dat we afstevenen op nieuwe verkiezingen. Als het CDA nu past, passen ze voor elke andere coalitie. Het moet al heel raar lopen wil Rutte in een regerin stappen met 3 linkse partijen (Pcda, GrL, D66). Dat waren zo'n beetje alle opties?
Dat hebben D66 en GL al afgewezen, ze willen geen 5de wiel aan de wagen zijn. Voor een meerderheid zijn ze niet nodig namelijk.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waarom zou het CDA voor alles passen? Ze passen dan alleen voor een kabinet met Wilders. Ik zie nog wel potentie in een middenkabinet. VVD, CDA, PvdA, D66/GL...
Rutte was altijd de liberale tak van de VVD, misschien heeft hij stiekem gehoopt dat het zou mislukken; zo is hij de conservatieve tak ter wille geweest, helaas mislukt, en nu in volle vaart de liberale kant op.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik denk toch echt dat we afstevenen op nieuwe verkiezingen. Als het CDA nu past, passen ze voor elke andere coalitie. Het moet al heel raar lopen wil Rutte in een regerin stappen met 3 linkse partijen (Pcda, GrL, D66). Dat waren zo'n beetje alle opties?
Bolk, ik ben wel benieuwd wat jij ervan vindt:quote:Op donderdag 2 september 2010 00:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is Verhagen al gevierendeeld? (even weg geweest vanavond)
De liberale kant op. Met wie?quote:Op donderdag 2 september 2010 00:28 schreef MOVO het volgende:
[..]
Rutte was altijd de liberale tak van de VVD, misschien heeft hij stiekem gehoopt dat het zou mislukken; zo is hij de conservatieve tak ter wille geweest, helaas mislukt, en nu in volle vaart de liberale kant op.
Paarsplus.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:30 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
De liberale kant op. Met wie?
Ik denk dat je hierin wel eens ongelijk zal krijgen? Ik denk als het nu mislukt, dat Wilders er wel eens 20 zetels bij gaat krijgen? Maar laten we afwachten wat er allemaal uit gaat komen?quote:Op donderdag 2 september 2010 00:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als deze formatie niet lukt is centrum-rechts na de volgende verkiezingen ook uitgesloten.
paars-plus? GL/D'66 zijn vrij liberaal op economische terreinenquote:Op donderdag 2 september 2010 00:30 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
De liberale kant op. Met wie?
Die onderhandelingen zijn toch al geweest?quote:Op donderdag 2 september 2010 00:31 schreef gbm het volgende:
[..]
paars-plus? GL/D'66 zijn vrij liberaal op economische terreinen
CDA logica, daar kan niemand tegenop.quote:
Je voeg met wie, je vergeet de VVD mee te tellen.quote:
Want dat was zo 'afgesproken.'quote:Op donderdag 2 september 2010 00:33 schreef Toad het volgende:
Ik zit nu de hh van Knevel te kijken. Die redenering van die CDA-gedeputeerde kan ik niet echt volgen. Hij vindt dat Klink zijn bewaren voor zich moet houden, totdat hij het akkoord moet verdedigen..Ik snap het niet.
Nu er meer druk op staat zal men vast wel wat piketpaaltjes laten vallen.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Die onderhandelingen zijn toch al geweest?
Yep, zijn kansen keerden, hij stond echt onder druk. Door de brief werden veel ogen geopend en dat maakte zijn positie sterker.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:34 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat juist hierom de brief vanavond 'uitgelekt' is.
Zonder die brief had het toch een heel ander beeld gegeven. Nu weet het kamp Klink zich ervan verzekerd dat iedereen weet wat er echt speelt.
mja, rutte heeft wat 'piket-paaltjes' geplaatst... da's allesquote:Op donderdag 2 september 2010 00:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Die onderhandelingen zijn toch al geweest?
Ook mijn angst. Maar is dan wel meteen het einde van de PVV. Hij kan dan geen trucjes meer verzinnen en zal aan heel het land moeten bekennen dat het een one man show is die dus niet serieus kan meedraaien aan een regering.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:31 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Ik denk dat je hierin wel eens ongelijk zal krijgen? Ik denk als het nu mislukt, dat Wilders er wel eens 20 zetels bij gaat krijgen? Maar laten we afwachten wat er allemaal uit gaat komen?
Mwoah, veel stemmers van de PvdA zal hij er niet bij krijgen, en de CDA zal zich wel een tweede keer bedenken om evt (en nog kleiner) in zon kabinet plaats te nemen, dan red hij het zelf als de PVV er 20 zetels bij zou krijgen alleen met gedoogsteun van d66(die dat niet zullen doen) of de SGP(die haaks op het 'liberale gedachtengoed van de VVD staat).quote:Op donderdag 2 september 2010 00:31 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Ik denk dat je hierin wel eens ongelijk zal krijgen? Ik denk als het nu mislukt, dat Wilders er wel eens 20 zetels bij gaat krijgen? Maar laten we afwachten wat er allemaal uit gaat komen?
Hoe je het ook went of keert, het blijft een moeilijke kwestie.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Mwoah, veel stemmers van de PvdA zal hij er niet bij krijgen, en de CDA zal zich wel een tweede keer bedenken om evt (en nog kleiner) in zon kabinet plaats te nemen, dan red hij het zelf als de PVV er 20 zetels bij zou krijgen alleen met gedoogsteun van d66(die dat niet zullen doen) of de SGP(die haaks op het 'liberale gedachtengoed van de VVD staat).
Ik heb Balkenende altijd een vervelende vent gevonden, maar als ik personen als Verhagen en Bleker zie, vind ik dat achteraf gezien toch best nog wel meevallen.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:38 schreef marcodej het volgende:
En Balkenende ondertussen maar trouw het land draaiende houden. De man is een held.
Het wordt nog zijn langstzittende kabinet zoquote:Op donderdag 2 september 2010 00:38 schreef marcodej het volgende:
En Balkenende ondertussen maar trouw het land draaiende houden. De man is een held.
Dat is het! Klink heeft de boel even vertraagd omdat zijn oude maatje balkie nog even in het torentje wil blijven zitten!quote:Op donderdag 2 september 2010 00:38 schreef marcodej het volgende:
Nee hoor, ze waren nog volop bezig en vorige week waren er nog geen grote knopen doorgehakt.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:38 schreef Toad het volgende:
Ik vind het nu toch wel erg lang duren hoor. Akkoord lag toch al klaar?!
ik denk dat JP liever vandaag nog er mee ophoudt.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:40 schreef Zak het volgende:
[..]
Dat is het! Klink heeft de boel even vertraagd omdat zijn oude maatje bakkie nog even in het torentje wil blijven zitten!
Ja ook zoiets dat congres, die hebben geen zeggenschap, de kamerleden stemmen niet het congres.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:39 schreef Jojoke het volgende:
Ik hoop en denk dat Klink en de andere dissidenten de rug recht houden. Als het niet nu is uit partijbeleefdheid, dan in ieder geval na het congres.
Dat is het nu al een tijdje.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het wordt nog zijn langstzittende kabinet zo
Ut was ook een, slecht, grapje hoor....quote:Op donderdag 2 september 2010 00:41 schreef Klaudias het volgende:
[..]
ik denk dat JP liever vandaag nog er mee ophoudt.
Lol, ik bedoel het akkoord van Donner.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nee hoor, ze waren nog volop bezig en vorige week waren er nog geen grote knopen doorgehakt.
Ja de Wouke van Scherrenburg variant.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:39 schreef noruas_ het volgende:
als Verhagen slim is laat hij het rechtse kabinet varen en geeft hij Klink alsnog zijn zin, via een omweg dan wel. Hij kan nu makkelijk meer van Wilders eisen wat betreft samenwerking en steun aan het kabinet. Dat zal Wilders niet willen toezeggen waarschijnlijk, dat kost hem z'n kiezers. Voila, rechts kabinet mislukt maar Verhagen zelf kan leider blijven, Klink blijft behouden en het CDA kan uit de crisis geraken. Lijkt me veel belangrijker voor het CDA eerlijk gezegd.
owquote:Op donderdag 2 september 2010 00:42 schreef Toad het volgende:
[..]
Lol, ik bedoel het akkoord van Donner.
Als hij zijn Keutel intrekt, dan kun je hem toch niet meer serieus nemenquote:Op donderdag 2 september 2010 00:41 schreef Geleerde het volgende:
Klink is al aan het bijdraaien.
http://www.telegraaf.nl/b(...)phanden__.html?p=1,1
Ja maar dat is natuurlijk een schijn oplossing en daar zullen toch ook een paar cda-ers moeite mee hebben.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:42 schreef Toad het volgende:
[..]
Lol, ik bedoel het akkoord van Donner.
Ze moeten Wilders gewoon een kans geven, dan kunnen we echt zien hoe hij is.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:44 schreef MOVO het volgende:
[..]
Ja maar dat is natuurlijk een schijn oplossing en daar zullen toch ook een paar cda-ers moeite mee hebben.
dat blijkt al tijdens deze onderhandelingenquote:Op donderdag 2 september 2010 00:46 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Ze moeten Wilders gewoon een kans geven, dan kunnen we echt zien hoe hij is.
Brief van Klink gelezen?quote:Op donderdag 2 september 2010 00:46 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Wat voor kans? Hij gaat in dit kabinet niet eens meeregeren. Hij neemt geen beslissingen. Hij zal gewoon op de oude voet verdergaan.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:46 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Als klopt wat er in de brief van Klink staat (ik hou een slag om de arm omdat niet duidelijk in hoeverre Verhagen de zienswijze steunt, en ik wil ook wel weten wat de VVD er nou op te zeggen heeft), dan is verder onderhandelen zinloos. De basis van samenwerking (altijd en in iedere organisatie) is toch vertrouwen en het vermogen om je aan de ander aan te passen om zo vruchtbaar te kunnen samenwerken, maar volgens de brief van Klink is Wilders daar niet op uit. Sterker nog, hou zou zich als een klein kind gedragen met stampvoetende dreigementen als ik het zo lees. Met zo'n partner kun je, nog afgezien van de politieke verschillen, gewoon niet samenwerken en dan is verder onderhandelen dus ook zinloos.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:29 schreef Toad het volgende:
- Er wordt verder onderhandeld.
Ik ken de naam wel, maar verder zal het wel. Hij is wat minder principieel christen-democraat denk ik (Klink is volgens mij gepromoveerd op de christen-democratie), maar daar wordt het natuurlijk allemaal niet ineens beter door.quote:- Ger Koopmans neemt plaats Klink in.
Wat lost dat nu nog op? Inhoudelijk kan het allemaal best oke zijn, maar een recalcitrante Wilders kun je niet in een akkoord vatten. Er over stemmen heeft dus ook weinig zin omdat volstrekt onduidelijk is hoe Wilders zich gaat gedragen. Hij heeft in ieder geval niet het fatsoen om op een normale manier samen te werken. Op zich komt dit plan goed in de buurt bij de route waar ik vanmiddag nog voor pleitte maar toen was ik er nog van overtuigd dat Wilders de wil had om een deel van zijn plannen (de niet racistische) te realiseren, maar dat lijkt nu niet meer het geval.quote:- Klink c.s. vellen oordeel nadat onderhandelingen zijn afgerond en mogen op congres spreken.
Dit doet Wilders expres om de boel een beetje op te naaien.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat blijkt al tijdens deze onderhandelingen
Yep en wordt door zowel Bleker, Wilders als Rutte ontkent. Dus wie liegt?quote:
Misschien dat hij zich nu terugtrekt, maar hij zal vast nog steeds tegenstemmen na het congres. Er was juist afgelopen avond op tv een analyse dat Klink wikt en weegt om tot een conclusie te komen, maar dat hij dan vrijwel niet van die conclusie af te houden is. Koppejan is ook koppig. Ferrier in dit geval waarschijnlijk ook.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:43 schreef Brerius het volgende:
[..]
Als hij zijn Keutel intrekt, dan kun je hem toch niet meer serieus nemen![]()
Blekerquote:Op donderdag 2 september 2010 00:51 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Yep en wordt door zowel Bleker, Wilders als Rutte ontkent. Dus wie liegt?
De vraag is meer hoe ze die kans geven zonder zelf gezichtsverlies te lijden, de VVD heeft dat probleem niet omdat ze het op belangrijkste punten met de PVV kunnen vinden, het CDA daarintegen heeft vrijheid van geloof en onderwijs als principe, je kunt dan moeilijk zaken doen met een partij die deze wilt gaan beperken(zeker op het moment dat er ook maar een kleine kans is dat je bij de volgende verkiezingen weer halveert en een evt opvolgend sociaal-liberaal kabinet op dezelfde gronden verder gaat dan alleen islam-onderwijs beperken).quote:Op donderdag 2 september 2010 00:46 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Ze hadden ook geen rondvraag in moeten lassen.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:57 schreef Jud1th het volgende:
[..]
(Bron: Twitter: woukevscherrenb)
Eensgezind naar buiten iig!quote:Op donderdag 2 september 2010 00:58 schreef Jud1th het volgende:
Misschien zijn ze allemaal al door het raam naar buiten geklommen en naar huis gegaan
De 3 dissidenten schijnen nu frikandellen ipv kroketten te eisen, het wordt hard gespeeld nu!quote:Op donderdag 2 september 2010 00:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ze hadden ook geen rondvraag in moeten lassen.
De bezorgchinees had er geen zin meer in op dit tijdstip?quote:Op donderdag 2 september 2010 00:59 schreef MOVO het volgende:
[..]
De 3 dissidenten schijnen nu frikandellen ipv kroketten te eisen, het wordt hard gespeeld nu!
'k krijg er honger van... bedankt!quote:Op donderdag 2 september 2010 00:59 schreef MOVO het volgende:
[..]
De 3 dissidenten schijnen nu frikandellen ipv kroketten te eisen, het wordt hard gespeeld nu!
Ik zeg schorsen en morgen weer verderquote:Op donderdag 2 september 2010 01:01 schreef Jud1th het volgende:
Volgens de radio is het slechts een voorstel dat op tafel ligt, maar zeggen ze niet of Klink er ook mee akkoord gaat.
Kijk dat is nou een wezenlijke richtingenstrijd. En dan zit 'friet' en 'patat' er nog aan te komen. Verhagen zou in het friet kamp zitten, Klink houdt het op patat.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:59 schreef MOVO het volgende:
Hebben ze het mayo/curry conflict ook nog niet opgelost?quote:Op donderdag 2 september 2010 01:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kijk dat is nou een wezenlijke richtingenstrijd. En dan zit 'friet' en 'patat' er nog aan te komen. Verhagen zou in het friet kamp zitten, Klink houdt het op patat.
Blijf dromen. Wilders kan nu al bijna zijn mond niet houden (CDA-voorzitter = zeurpiet), dus laat staan als hij de bezuinigingen moet verklaren. De vraag is waarom Verhagen, Rutte en VVD-secondant daar weliswaar van schrokken, maar niet hem de halt aanriepen. Het pluche lokt teveel blijkbaar.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:51 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Yep en wordt door zowel Bleker, Wilders als Rutte ontkent. Dus wie liegt?
Ze staan altijd op 2 maar hebben nooit uitzicht op 1quote:Op donderdag 2 september 2010 01:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Vrouwen binnen het CDA hebben over het algemeen ook niet veel te zeggen.
quote:Op donderdag 2 september 2010 01:06 schreef alors het volgende:
Is Bijleveld die snol van onderwijs die zo vreselijk betuttelend en overdreven duidelijk praat? Of heb ik de verkeerde voor me?
En als ze op 2 staan mogen ze op VWS carpoolstroken openen.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ze staan altijd op 2 maar hebben nooit uitzicht op 1
mwaah hij is bekend geworden als de meest ruggengraatloze dweil in het hele land, maar voor de rest zal hij denk ik wel goed slapenquote:Op donderdag 2 september 2010 01:06 schreef rubbereend het volgende:
Ben benieuwd hoe Klink slaapt vannacht
Nee. die zit met een half been in kamp Klink. Marja van Bijsterveldt is haar naam en ze heeft veel meer macht dan Ank Bijleveld, maar die is nr. 2 op de CDA lijst omdat ze vrouw én katholiek is (én dus kamp Verhagen).quote:Op donderdag 2 september 2010 01:06 schreef alors het volgende:
Is Bijleveld die snol van onderwijs die zo vreselijk betuttelend en overdreven duidelijk praat? Of heb ik de verkeerde voor me?
Inderdaad. Een week lang zinloos onderhandelen in grimmige sfeer en de wetenschap dat het toch op niks uitdraait.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:08 schreef rubbereend het volgende:
het eerste uur morgen bij de formatiegesprekken zou goud waard zijn als je het mag uitzenden
Nee die is het dus niet, ik zat met Marja van Bijsterveld in mijn hoofd..quote:Op donderdag 2 september 2010 01:07 schreef borisz het volgende:
[..]
Nee dat is die ander
[ afbeelding ]
Van Bijleveld
De onderhandelaar is
[ afbeelding ]
hij is niet om, dat is de truc..quote:Op donderdag 2 september 2010 01:10 schreef rubbereend het volgende:
Wat dacht Klink toch toen hij die brief schreef, dan weet je eigenlijk dat je een éénrichtingsstraat in rijdt, daaruit terugdraaien is bijna niet te doen....... maar 5 uur later al om zijn
Die is niet van mening veranderd maar geeft Verhagen de papieren kans om Wilders te matigen.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:09 schreef Brerius het volgende:
Wat heeft Klinkje van mening doen veranderen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
die paar die ze nog over hebbenquote:Op donderdag 2 september 2010 01:10 schreef Steincity87 het volgende:
Dit gaat het CDA zoveel stemmen kosten...
Dat ging hij ook doen. Dat heeft hij ook zelf gezegd. Droom is werkelijkheid gewordenquote:Op donderdag 2 september 2010 01:09 schreef noruas_ het volgende:
okee, nu weet ik het zeker, dit kabinet gaat er niet komen, tenzij Wilders van houding verandert natuurlijk.
Dit is dan de achterkamertjespolitiek waar Wilders het over heeft?quote:Op donderdag 2 september 2010 01:11 schreef noruas_ het volgende:
[..]
hij is niet om, dat is de truc..
Hij is niet om, maar even geparkeerd om na het congres gewoon verder de rijden in de éénrichtingsstraat.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:10 schreef rubbereend het volgende:
Wat dacht Klink toch toen hij die brief schreef, dan weet je eigenlijk dat je een éénrichtingsstraat in rijdt, daaruit terugdraaien is bijna niet te doen....... maar 5 uur later al om zijn
eerst moet de fractie het nog goedkeuren volgens mij, dikke kans dat dat al niet gebeurdquote:Op donderdag 2 september 2010 01:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij is niet om, maar even geparkeerd om na het congres gewoon verder de rijden in de éénrichtingsstraat.
Goedkeuren dat ze verder onderhandelen bedoel je?quote:Op donderdag 2 september 2010 01:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
eerst moet de fractie het nog goedkeuren volgens mij, dikke kans dat dat al niet gebeurd
Die brief is twee dagen oud. Hij is pas vandaag gelekt.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:10 schreef rubbereend het volgende:
zo zou je het kunnen zien. of natuurlijk een briljante oplossing in het politieke spel.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dit is dan de achterkamertjespolitiek waar Wilders het over heeft?
Nee het regeerakkoord moet volgens mij eerst naar de fractie als die het goedkeuren kan het naar een congres.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:15 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Goedkeuren dat ze verder onderhandelen bedoel je?
Het CDA had inderdaad beter de stekker eruit kunnen trekken vanavondquote:Op donderdag 2 september 2010 01:14 schreef Steincity87 het volgende:
Ideaal scenario voor de PVV dit: Zij kunnen zich nu terugtrekken uit de onderhandelingen en daarmee alleen maar populariteit winnen..
Fractie stemt na congres dacht ik (dat congres wordt een enorme soapquote:Op donderdag 2 september 2010 01:16 schreef Jud1th het volgende:
Op radio 1 hebben ze het er over dat Klink de gelegenheid krijgt om zijn bezwaren aan het congres uit te leggen. Dat zal toch niet waar zijn he, dat hij in de fractie er wel mee instemt en het aan het congres over laat?
zo zal 't gaan idd... uitstel van executie, of Klink moet echt geen ruggengraat hebben (al heeft deze avond mij al weer aan 't twijfelen gebracht...)quote:Op donderdag 2 september 2010 01:17 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nee het regeerakkoord moet volgens mij eerst naar de fractie als die het goedkeuren kan het naar een congres.
Dat lijkt me niet. Het spel is door deze crisis al gespeeld.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het CDA had inderdaad beter de stekker eruit kunnen trekken vanavond. Het is alleen uitstel.
Nog lang niet gespeeld.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Het spel is door deze crisis al gespeeld.
Alleen als Verhagen en Bijleveld ze ervan kan overtuigen dat de fractie unaniem zal beslissen. En dat de dissidenten zich daarbij hebben neergelegd.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:20 schreef Toad het volgende:
De vraag is nu of Rutte, Wilders en Opstelten verder willen onderhandelen.
Wilders baalt, hij gaat het nog zwaar krijgen in de onderhandelingen, aangenomen dat hij dit kabinet wil en er niet op uit is om het te laten mislukken. Maar dat lijkt me niet, gezien hoe voortvarend de onderhandelingen tot nu toe liepen.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Wilders pist echt in z'n broek van het lachen, volgens mij. Toch jammer dat ze hem zoveel macht hebbn gegeven.
quote:rietbergen #Klink 'onze bezwaren worden meegenomen in de onderhandelingen'
Ik zie de dissidenten niet de Kamerfractie opblazen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:20 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Nog lang niet gespeeld.
Tweet van Frits Wester, met foto. Bij de NOS zag je dat-ie 'm nam.quote:
Fractie beoordeelt gewoon eindresultaat zoals eerder bedoeling.Vz Bleker legt nog eens uit(zie foto)
http://twitpic.com/2kcuex
Het gedeelte dat katholiek is biecht het gewoon op en doet een paar onze vaders en wees gegroetjes, het gereformeerde deel heeft zn zin gekregen dus hoeft niksquote:
Dat hebben ze vandaag anders ook bijna gedaan, dus ik sluit 't niet uit.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:24 schreef nikk het volgende:Ik zie de dissidenten niet de Kamerfractie opblazen eerlijk gezegd.
maar dat zou betekenen dat verhagen dikke ballen moet tonen en eist dat Wilders z'n gedrag tempert, toch? Dat zie ik hem niet overtuigend doen, en ik zie Wilders ook niet braaf ja schudden.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:22 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Wilders baalt, hij gaat het nog zwaar krijgen in de onderhandelingen, aangenomen dat hij dit kabinet wil en er niet op uit is om het te laten mislukken. Maar dat lijkt me niet, gezien hoe voortvarend de onderhandelingen tot nu toe liepen.
[..]
typisch cda... helaasquote:Op donderdag 2 september 2010 01:26 schreef Arcee het volgende:
En wat flauwekul allemaal. 2 dagen vergaderen om te concluderen dat ze het eindresultaat gaan afwachten en daar hun mening over gaan geven. Goh, dat is exact zo als steeds al de bedoeling was dus.
Op een EO jongerendag krijg je nog sneller een mening over dat soort zaken idd.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:26 schreef Arcee het volgende:
En wat flauwekul allemaal. 2 dagen vergaderen om te concluderen dat ze het eindresultaat gaan afwachten en daar hun mening over gaan geven. Goh, dat is exact zo als steeds al de bedoeling was dus.
Wilders gaat geen enkele van zijn anti moslim standpunten krijgen, dus ik denk dat Wilders aan het oefenen is hoe hij dat zijn kiezers gaat uitleggen.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:21 schreef Zak het volgende:
Zou Wilders voor de spiegel al zijn zielige gezicht aan het oefenen zIjn?
Ik denk dat ze dat niet hoeven doen: Verhagen terug naar de onderhandelingstafel om Wilders te matigen, die zegt fuck you en Verhagen trekt de stekker eruit. Verhagen de baas, Klink zijn zin, CDA weer eensgezint.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:24 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik zie de dissidenten niet de Kamerfractie opblazen eerlijk gezegd.
Dat is 'm nu juist. Als ze de intentie hadden gehad dan was het al gebeurd.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:26 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Dat hebben ze vandaag anders ook bijna gedaan, dus ik sluit 't niet uit.
Er moet toch iemand zijn die het rookverbod handhaaft.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:29 schreef Toad het volgende:
Michiel Breedveld (NOS): Positie van Klink: Als onderhandelaar kan ik mijn positie niet meer handhaven, maar als kamerlid kan ik rustig onderhandelingen afwachten..
Dat kunnen ze zich niet veroorloven: als het CDA nu scheurt dan blijft er niets van over.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is 'm nu juist. Als ze de intentie hadden gehad dan was het al gebeurd.
verhagen heeft ballen genoeg hoor. hij kan kiezen, einde van z'n carriere en de partij in duigen of wilders temmen. ik zie wilders ook niet braaf ja schudden, vandaar dat ik er van overtuigd ben dat dit kabinet er niet komt..quote:Op donderdag 2 september 2010 01:26 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
maar dat zou betekenen dat verhagen dikke ballen moet tonen en eist dat Wilders z'n gedrag tempert, toch? Dat zie ik hem niet overtuigend doen, en ik zie Wilders ook niet braaf ja schudden.
Maar goed, ik heb dan ook weinig verstand van politiek.
Wat is het verschil met nu en over een week?quote:Op donderdag 2 september 2010 01:31 schreef MOVO het volgende:
[..]
Dat kunnen ze zich niet veroorloven: als het CDA nu scheurt dan blijft er niets van over.
Heb je mijn reactie op je vraag nog gelezen? Net toen ik hem geschreven had kwam er een stortvloed aan reacties op gang omdat Verhagen naar buiten kwam.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:29 schreef Toad het volgende:
Michiel Breedveld (NOS): Positie van Klink: Als onderhandelaar kan ik mijn positie niet meer handhaven, maar als kamerlid kan ik rustig onderhandelingen afwachten..
uhm, hopen dat er wat anders gebeurt... wilders met een of andere uitspraak ofzo, dat ze 't daar op kunnen laten klappen... is gewoon extra tijd kopen in de hoop dat ze 't op een of andere manier kunnen 'spinnen'quote:Op donderdag 2 september 2010 01:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat is het verschil met nu en over een week?
O, lol, nee. Ff lezen.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heb je mijn reactie op je vraag nog gelezen? Net toen ik hem geschreven had kwam er een stortvloed aan reacties op gang omdat Verhagen naar buiten kwam.
de uitleg van klink dat de brief puur ging om zijn positie als onderhandelaar, niet als kamerlid, dat is natuurlijk wel een walgelijk slechte verklaring.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:29 schreef Toad het volgende:
Ik snap niet dat ze die oplossing niet meteen al hadden bedacht.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:34 schreef Ghostbuster het volgende:
nou slimme zet, even de 3 aan boord houden, en na het akoord, het congres een advies laten uitspreken
En dan alsnog eruit stappen
Ze tillen het denk ik over 11 september heen, zodat het CDA de uitspraken van wilders af kan doen als het verleden.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:33 schreef gbm het volgende:
[..]
uhm, hopen dat er wat anders gebeurt... wilders met een of andere uitspraak ofzo, dat ze 't daar op kunnen laten klappen... is gewoon extra tijd kopen in de hoop dat ze 't op een of andere manier kunnen 'spinnen'
Met bleker als lid(dubbelzinnig bedoelt).quote:Op donderdag 2 september 2010 01:36 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk dat Verhagen bij het congres gaat voorstellen om van het CDA ook maar een beweging te maken...
Over een week kan Verhagen met opgeheven hoofd kan mededelen dat de verschillen te groot bleken op principiele uitgangspunten en hij blijft de grote man bij het CDA. Als ze nu stoppen met onderhandelen is Verhagen de grote verliezer en is Klink de gebeten hond die de stekker eruit trok en blijf je met twee kampen zitten. Volgende week denkt kamp Verhagen: jammer dat het niet gelukt is maar gelukkig hebben we Verhagen nog en denkt kamp Klink gelukkig is de formatie mislukt jammer dat we die rat niet kwijt zijn en daar kunnen beide kampen mee leven.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Wilders niet, die gaat straks een leuke drol draaien in de Tweede Kamer.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:36 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik zou als ik Rutte of Wilders was toch morgen zeggen pleur maar op met je schijnvertoning
simpel gezegd, over een week kun je meer van wilders eisen en hem de schuld geven als het mislukt. dit is allemaal puur zelfbehoud van het cda.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Lijkt me lastig, want hij moet hier toch wel harde kak van hebben gekregen.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:38 schreef Ryan3 het volgende:
Wilders niet, die gaat straks een leuke drol draaien in de Tweede Kamer.
Dat zou volstrekt ongeloofwaardig zijn. Verhagen schat ik strategisch toch wel slimmer in.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:37 schreef MOVO het volgende:
[..]
Over een week kan Verhagen met opgeheven hoofd kan mededelen dat de verschillen te groot bleken op principiele uitgangspunten en hij blijft de grote man bij het CDA. Als ze nu stoppen met onderhandelen is Verhagen de grote verliezer en is Klink de gebeten hond die de stekker eruit trok en blijf je met twee kampen zitten. Volgende week denkt kamp Verhagen: jammer dat het niet gelukt is maar gelukkig hebben we Verhagen nog en denkt kamp Klink gelukkig is de formatie mislukt jammer dat we die rat niet kwijt zijn en daar kunnen beide kampen mee leven.
Piemol hard, volgens mij.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Lijkt me lastig, want hij moet hier toch wel harde kak van hebben gekregen.
Het CDA zal eisen dat wilders zn bek houd en Wilders zal zeggen dat hij zn mening niet mag uiten, dus het CDA schiet er qua zelfbehoud niks mee op.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:38 schreef noruas_ het volgende:
[..]
simpel gezegd, over een week kun je meer van wilders eisen en hem de schuld geven als het mislukt. dit is allemaal puur zelfbehoud van het cda.
Dat komt er niet dit lijkt me een exit-strategie waarbij het CDA de minste extra schade oploopt.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:39 schreef Boldface het volgende:
Verhagen schuift morgen als kleinste van de drie partijen weer aan tafel en gaat met allerlei eisen komen. De vraag is of de drie partijen er überhaupt inhoudelijk uit komen, los van de vraag hoe het staat met de sfeer en het onderlinge vertrouwen. En in de wetenschap dat het zeer twijfelachtig is dat de volledige CDA-fractie instemt met het regeer/gedoogakkoord, ongeacht de precieze uitkomst.
Maar zelfs als die moeilijkheden rondom de onderhandelingen allemaal worden overwonnen, komt het CDA-congres nog aan zet. Dat is een mogelijke hobbel. En ook al zet het congres de lichten op groen, dan nog maken fractieleden hun eigen afweging. Van de drie dissidenten hoeft er maar eentje voet bij stuk te houden en de nieuwbakken coalitie is zijn meerderheid al kwijt.
Hoe dit pad ooit tot een stabiel kabinet moet leiden, is mij een compleet mysterie.
Ik denk dat het niet kan. Maar vergeet niet dat de achterban tot nu toe vrij massaal voor zo'n akkoord was. Deze weg kan nu bewandeld worden om de onrust niet meteen al te groot te laten zijn maar om de leden langzaam aan het handje mee te nemen naar een definitief 'nee'.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:39 schreef Boldface het volgende:
Hoe dit pad ooit tot een stabiel kabinet moet leiden, is mij een compleet mysterie.
Ik zie ook geen oplossing. Of Wilders moet dan een gedoogakkoord onderschrijven waarin hij zegt dat hij zijn Islamideologie overboord gooit of zijn mond hierover de komende vier jaar houdt. Maar goed, daarop antwoord hij natuurlijk: nee. Eventueel kan het CDA dan zeggen dat hij de onderhandelingen heeft opgeblazen. En Verhagen kan dan zeggen dat hij altijd in gesprek is gebleven, voor het landsbelang. Min of meer wat Bolk en Mike ook hebben gepost.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:39 schreef Boldface het volgende:
precies! het leven is mooi af en toequote:Op donderdag 2 september 2010 01:39 schreef Boldface het volgende:
En dan?quote:Op donderdag 2 september 2010 01:42 schreef Ben_op_FOK het volgende:
Mijn voorspelling is dat dit kabinet er hoe dan ook gaat komen, waarna het CDA het vervolgens zo snel mogelijk zal laten vallen met een goede reden, zodat ze de PVV hiervan de schuld kunnen geven.
Komt dit kabinet er niet, dan is dit regelrechte zelfmoord voor het CDA.
De meerderheid van de CDA-stemmers willen dit kabinet. Komt dit er niet, dan wordt WIlders bij de volgende verkiezen by far de grootste, mark my words!
natuurlijk wel. ze kunnen dan de stekker uit de onderhandelingen trekken zonder dat de partij uiteenscheurt. dat is toch duidelijk?quote:Op donderdag 2 september 2010 01:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het CDA zal eisen dat wilders zn bek houd en Wilders zal zeggen dat hij zn mening niet mag uiten, dus het CDA schiet er qua zelfbehoud niks mee op.
Nee hoor. Ik denk juist dat veel CDA'ers en ex CDA'ers het erg kunnen waarderen dat de partij het verdomd om samen te werken met iemand als Wilders. Dat kan ze juist wel eens stemmen kunnen gaan opleveren.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:42 schreef Ben_op_FOK het volgende:
Mijn voorspelling is dat dit kabinet er hoe dan ook gaat komen, waarna het CDA het vervolgens zo snel mogelijk zal laten vallen met een goede reden, zodat ze de PVV hiervan de schuld kunnen geven.
Komt dit kabinet er niet, dan is dit regelrechte zelfmoord voor het CDA.
De meerderheid van de CDA-stemmers willen dit kabinet. Komt dit er niet, dan wordt WIlders bij de volgende verkiezen by far de grootste, mark my words!
Wilders moet eerst nog een peleton kandidaten klaarstomen voor die verkiezingen.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Of ze proberen de (in)formatie het zo lang mogenlijk te rekken, gaan daarna 100 dagen het land in en hopen dat de PS verkiezingen van volgend jaar positiever uitpakken.
Dat denk ik ook, het CDA kan zich profileren als een partij, die sowieso niet met de PVV gaat regeren.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:46 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik denk juist dat veel CDA'ers en ex CDA'ers het erg kunnen waarderen dat de partij het verdomd om samen te werken met iemand als Wilders. Dat kan ze juist wel eens stemmen kunnen gaan opleveren.
En ook al wordt de PVV de grootste.... is niet boeiend. Regeren zal die partij nooit. Daar zijn ze te extreem voor. Geen enkele van de extreme standpunten kunnen ze binnenhalen, aangezien het tegen de grondwet ingaat. Hopeloos dus.
Het gaat er niet om of de PVV dan ook gaat regeren, het gaat om het effect wat het zal hebben in Nederland (en Den Haag). Dit wilt men hoe dan ook voorkomen.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:46 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik denk juist dat veel CDA'ers en ex CDA'ers het erg kunnen waarderen dat de partij het verdomd om samen te werken met iemand als Wilders. Dat kan ze juist wel eens stemmen kunnen gaan opleveren.
En ook al wordt de PVV de grootste.... is niet boeiend. Regeren zal die partij nooit. Daar zijn ze te extreem voor. Geen enkele van de extreme standpunten kunnen ze binnenhalen, aangezien het tegen de grondwet ingaat. Hopeloos dus.
Voor zover ik heb begrepen gaat dat redelijk goed. De klasjes lopen al.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wilders moet eerst nog een peleton kandidaten klaarstomen voor die verkiezingen.
Heb je enig idee hoeveel stemmen ze nu al zijn verloren in het zuiden van het land?quote:Op donderdag 2 september 2010 01:48 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, het CDA kan zich profileren als een partij, die sowieso niet met de PVV gaat regeren.
En zo toch veel kiezers binnenhalen weer.
hoezo? bij gemeenteraadsverkiezingen in almere en den haag had hij toch ook maar een stuk of 3 man nodig, 1 kopstuk en 2 lijstduwers? in het geval van de gemeenteraadsverkieingen maakt het niet gek veel uit, maar in het geval van PS heb je alleen wat stemvolk nodig om op een stuk of 5 senatoren te stemmen.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wilders moet eerst nog een peleton kandidaten klaarstomen voor die verkiezingen.
http://twitter.com/XandervdWulp/status/22751812674quote:XandervdWulp BREEK Reactie Wilders: ik heb nog veel vragen aan Verhagen, morgenvroeg, om vast te stellen of ik hiermee uit de voeten kan. #CDA
Ze gaan gewoon doorquote:Op donderdag 2 september 2010 01:50 schreef MOVO het volgende:
Het CDA kan zich niet (meer) veroorloven om dit kabinet te vormen, de brief van Klink zal een heleboel twijfelaars binnen het CDA over de streep hebben getrokken. De enige mogelijkheid om er zonder scheuring uit te komen is om Verhagen de stekker er uit te laten trekken, en het zo spinnen dat het aan Wilders ligt dat dit kabinet er niet komt. Puur lijfbehoud dit.
12 provincies, een kandidaatje of 20 per provincie (?), die als ze op de kandidatenlijst staan meteen uitgevlooid worden door het journaille? Hij moet ze selecteren, daarna instruëren... Hell of a job.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
hoezo? bij gemeenteraadsverkiezingen in almere en den haag had hij toch ook maar een stuk of 3 man nodig, 1 kopstuk en 2 lijstduwers? in het geval van de gemeenteraadsverkieingen maakt het niet gek veel uit, maar in het geval van PS heb je alleen wat stemvolk nodig om op een stuk of 5 senatoren te stemmen.
Helaas helaas, er is ook nog een persoon als Maxime Verhagen en die ging gewoon net zolang door tot ie zn zin kreeg....was er al bang voorquote:Op donderdag 2 september 2010 01:45 schreef Ghostbuster het volgende:
Ja Klink is vrij duidelijk in die brief, die gaat never meer voor stemmen
en dan zijn er die andere 2 ook nog
Ja Verhagen gaat dooronderhandelen om de bezwaren weg te krijgen, dat gaat niet lukken en dan trekt hij de stekker eruit.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:52 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ze gaan gewoon door: http://www.nu.nl/politiek(...)nderhandelingen.html
Ik ben zeer benieuwd hoe hij dat wilt doen zonder dat hij zelf het veld moet ruimen of dat het CDA klappen krijgt.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:55 schreef MOVO het volgende:
[..]
Ja Verhagen gaat dooronderhandelen om de bezwaren weg te krijgen, dat gaat niet lukken en dan trekt hij de stekker eruit.
Dit gaat ook niet gebeuren..quote:Op donderdag 2 september 2010 01:57 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd hoe hij dat wilt doen zonder dat hij zelf het veld moet ruimen of dat het CDA klappen krijgt.
Kansloos. Na zoveel herrie gaat dat kabinet er nooit komen. Als het er wel komt, is het binnen een paar maanden gevallen vanwege de grote bek van Wilders. Verhagen gaat door omdat hij wil dat het om de juiste reden wordt afgewezen, niet nu al voordat het akkoord op tafel ligt.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:54 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Helaas helaas, er is ook nog een persoon als Maxime Verhagen en die ging gewoon net zolang door tot ie zn zin kreeg....was er al bang voorPVV, VVD, CDA it will be
![]()
Ze gaan klappen krijgen maar hoe ongeloofwaardig ook gaat hij het redden: zolang beide stammen binnen het CDA inleveren en niet de overwinning kunnen claimen sluiten de rijen zich vanzelf weer, dat is nu eenmaal het CDA eigen hoe hypocriet het ook is.quote:Op donderdag 2 september 2010 01:57 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd hoe hij dat wilt doen zonder dat hij zelf het veld moet ruimen of dat het CDA klappen krijgt.
Jij koesterd de illusie dat deze formatie tot een kabinet komt?quote:Op donderdag 2 september 2010 01:58 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Dit gaat ook niet gebeuren..
Ik ben er van overtuigd dat dit kabinet er gaat komen, er is allang geen weg meer terug.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:03 schreef MOVO het volgende:
[..]
Jij koesterd de illusie dat deze formatie tot een kabinet komt?
quote:Op donderdag 2 september 2010 02:09 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat dit kabinet er gaat komen, er is allang geen weg meer terug.
Wat er daarna gaat gebeuren is afwachten, maar dat het er komt, dat staat voor mij vast.
Als het CDA nu alsnog de stekker uit de onderhandelingen trekt, dan krijgt men echt een mokerslag te verwerken. Het zou kunnen dat het akkoord op het allerlaatste moment wordt afgeblazen, maar ook dan geldt hetzelfde..quote:Op donderdag 2 september 2010 02:11 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Veel kenners denken inmiddels anders hoor. Te veel tegenstanders. Helemaal na vandaag is het zo goed als onmogelijk geworden. Maar jij mag denken wat je wilt natuurlijk.
Vrijwel niemand, maar dat dit kabinet er hoe dan ook komt, daar geloof ik heilig in.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:15 schreef maartena het volgende:
Wie geloofd er nog echt dat VVD/CDA met gedoogsteun PVV een stabiele regering gaat worden?
Een regering hoeft niet stabiel te zijn om er te kunnen komen. Dat hebben de afgelopen jaren ons wel geleerd.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:15 schreef maartena het volgende:
Wie geloofd er nog echt dat VVD/CDA met gedoogsteun PVV een stabiele regering gaat worden?
Ik. Zolang de dissidenten weg worden gepromoveerd.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:15 schreef maartena het volgende:
Meer momenten zijn er niet.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:16 schreef Ben_op_FOK het volgende:
Nee, het CDA zal zoeken naar een geschikt moment, en dat moment is zeker niet tijdens de onderhandelingen of nadat het akkoord er ligt..
De ellende waar ze in zitten hebben ze volledig aan zichzelf te danken. Aan de fractie, de partijleiding, de prominenten, de leden, iedereen binnen de partij dus.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:18 schreef Nielsch het volgende:
CDA![]()
![]()
![]()
Wat een stelletje masochisten zonder eigenwaarde zitten er in die partij zeg. Stug door willen gaan terwijl Wilders je in je aars neukt en Brinkman over je kop pist...![]()
Wat denk je van Wilders die zijn boekje te buiten gaat tijdens de regeerperiode?quote:Op donderdag 2 september 2010 02:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Meer momenten zijn er niet.
Denk ik niet. Ik hoor vooral van veel CDA stemmers of ex CDA stemmers dat ze het erg zouden waarderen als het CDA stopt met een komende samenwerking met een partij die mensen wil uitsluiten van de samenleving.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:16 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Als het CDA nu alsnog de stekker uit de onderhandelingen trekt, dan krijgt men echt een mokerslag te verwerken. Het zou kunnen dat het akkoord op het allerlaatste moment wordt afgeblazen, maar ook dan geldt hetzelfde..
Nee, het CDA zal zoeken naar een geschikt moment, en dat moment is zeker niet tijdens de onderhandelingen of nadat het akkoord er ligt..
Dat is dus nadat het akkoord er ligtquote:Op donderdag 2 september 2010 02:21 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Wat denk je van Wilders die zijn boekje te buiten gaat tijdens de regeerperiode?
Dat gaat non stop gebeuren en ook dat weten de CDA prominenten nu al. Vandaar dus ook dat ze het niet zover gaan laten komen.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:21 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Wat denk je van Wilders die zijn boekje te buiten gaat tijdens de regeerperiode?
Maar vooral aan Verhagen. Die man is echt ongeschikt gebleken als leiderquote:Op donderdag 2 september 2010 02:20 schreef nikk het volgende:
[..]
De ellende waar ze in zitten hebben ze volledig aan zichzelf te danken. Aan de fractie, de partijleiding, de prominenten, de leden, iedereen binnen de partij dus.
Zou Ab Klink het ook geweten hebben?quote:Op donderdag 2 september 2010 02:22 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Dat gaat non stop gebeuren en ook dat weten de CDA prominenten nu al. Vandaar dus ook dat ze het niet zover gaan laten komen.
Dat bedoelde ik dus ook, maar dus niet dat men de stekker eruit trekt voordat het kabinet zitting heeft genomen..quote:Op donderdag 2 september 2010 02:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is dus nadat het akkoord er ligt
Werkelijk? Als Wilders zich zo opstelt als uit de brief van Klink blijkt dan valt er niet fatsoenlijk samen te werken met die man.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik. Zolang de dissidenten weg worden gepromoveerd.
quote:Op donderdag 2 september 2010 02:24 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dus ook, maar dus niet dat men de stekker eruit trekt voordat het kabinet zitting heeft genomen..
Ja, helemaal mee eens. Ik had dolgraag een VVD-CDA-D66 kabinet gehad. Ook omdat we dan nu al een regering hadden.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:25 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het best jammer dat nu de VVD eindelijk een keer de grootste is, ze met die mongolen van de PVV moeten gaan samenwerken eigenlijk. Een goed rechts kabinet zou niet gek zijn namelijk.
Dat zou ook mijn droomcoalitie zijn geweest, op voorwaarde dat het CDA dan niet te groot zou zijn en de andere twee evenwicht kunnen bieden aan de Gristelijke onzin (geen koopzondagen enzo...)quote:Op donderdag 2 september 2010 02:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, helemaal mee eens. Ik had dolgraag een VVD-CDA-D66 kabinet gehad. Ook omdat we dan nu al een regering hadden.
Grappig, ik dacht altijd dat jij meer voor een linkse koers was.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:28 schreef Nielsch het volgende:
Dat zou ook mijn droomcoalitie zijn geweest, op voorwaarde dat het CDA dan niet te groot zou zijn en de andere twee evenwicht kunnen bieden aan de Gristelijke onzin (geen koopzondagen enzo...)
Zolang het CDA erbij zit zou ik weinig progressiviteit verwachten op ethisch of koopzondaggerelateerd gebied. Om daadwerkelijk iets aan zo'n vastgeroeste wet als die over koopzondagen te veranderen, is vastberadenheid en vooral eensgezindheid nodig. Alleen Paars zou ik er een kansje op geven.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zou ook mijn droomcoalitie zijn geweest, op voorwaarde dat het CDA dan niet te groot zou zijn en de andere twee evenwicht kunnen bieden aan de Gristelijke onzin (geen koopzondagen enzo...)
Ja, iemand die steevast Wilders met nazi's vergelijkt moet wel links zijn, niet?quote:Op donderdag 2 september 2010 02:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Grappig, ik dacht altijd dat jij meer voor een linkse koers was.
Ik vind het maar vreemd dat links altijd zo in de weer is met de koopzondagen. Voor heel veel kleine ondernemers is de koopzondag een ramp omdat zij door verhuurders van hun panden gedwongen worden op te zijn terwijl zij de kosten niet goed kunnen maken met de omzet op de koopzondag. Ik dacht dat links altijd zo voor de kleine man op kwam...quote:Op donderdag 2 september 2010 02:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Om daadwerkelijk iets aan zo'n vastgeroeste wet als die over koopzondagen te veranderen, is vastberadenheid en vooral eensgezindheid nodig. Alleen Paars zou ik er een kansje op geven.
Ook dat ja.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, iemand die steevast Wilders met nazi's vergelijkt moet wel links zijn, niet?
Wel verdomme, nu doe je het weer.quote:
Omzeil vooral het punt dat gemaakt wordt in het stukje.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wel verdomme, nu doe je het weer.
Daarentegen poogde ik zelf een punt te maken naar aanleiding van jouw eeuwige categorisering van anderen in 'links' en 'rechts'. Lege termen als je het mij vraagt. Vanwaar je betrekking van een achterhaald politiek begrip bij elk volledig op zichzelf staand standpunt?quote:Op donderdag 2 september 2010 02:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omzeil vooral het punt dat gemaakt wordt in het stukje.
De PvdA en SP zijn dan ook tegen koopzondagen. Alhoewel de PvdA wel eens van standpunt wil veranderen op dit gebied.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het maar vreemd dat links altijd zo in de weer is met de koopzondagen. Voor heel veel kleine ondernemers is de koopzondag een ramp omdat zij door verhuurders van hun panden gedwongen worden op te zijn terwijl zij de kosten niet goed kunnen maken met de omzet op de koopzondag. Ik dacht dat links altijd zo voor de kleine man op kwam...
Een na laatste verkiezingen heb ik VVD gestemd. Afgelopen D66, omdat ik het al zag aankomen dat Rutte wilde gaan praten met die onbetrouwbare clown. Daar wilde ik uiteindelijk m'n stem niet aan geven, hoewel ik echt lang getwijfeld had tussen VVD en D66quote:Op donderdag 2 september 2010 02:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Grappig, ik dacht altijd dat jij meer voor een linkse koers was.
Als je tegen Wilders bent, ben je blijkbaar direct een eng linksmensch, althans dat is wat Wilders adepten altijd beweren. Niets is minder waar, ik ken genoeg VVD, CDA en D66 stemmers die Wilders een dropmongool vinden. Maar van dat eeuwige gezeik van die extreme VVD-PVV flank, zou ik bijna wel links gaan stemmenquote:
Rijk mij een ander woord aan dat bij veel mensen bekend is en waarvan iedereen wel zo'n beetje weet wat er mee bedoeld wordt en ik zal dat voortaan gebruiken. Als je over socialisten begint krijg je bijvoorbeeld weer het verwijt dat de PvdA sociaaldemocratisch is.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Daarentegen poogde ik zelf een punt te maken naar aanleiding van jouw eeuwige categorisering van anderen in 'links' en 'rechts'.
Ja, idd, ik kan me zeer goed voorstellen dat iemand die niet in de klassieke linkse stromingen valt, diametraal tegenover het antiliberalisme en moreel absolutisme van Wilders staat.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je tegen Wilders bent, ben je blijkbaar direct een eng linksmensch, althans dat is wat Wilders adepten altijd beweren. Niets is minder waar, ik ken genoeg VVD, CDA en D66 stemmers die Wilders een dropmongool vinden.
Noem me fluitbekzeenaald2.0. Individu. Aangenaamquote:Op donderdag 2 september 2010 02:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Rijk mij een ander woord aan dat bij veel mensen bekend is en waarvan iedereen wel zo'n beetje weet wat er mee bedoeld wordt en ik zal dat voortaan gebruiken. Als je over socialisten begint krijg je bijvoorbeeld weer het verwijt dat de PvdA sociaaldemocratisch is.
Ook goed voor die meer dan een miljoen mensen die onder de armoedegrens moeten levenquote:Op donderdag 2 september 2010 02:25 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het best jammer dat nu de VVD eindelijk een keer de grootste is, ze met die mongolen van de PVV moeten gaan samenwerken eigenlijk. Een goed rechts kabinet zou niet gek zijn namelijk.
En wat is precies het verschil? Zelfs de jongerenafdeling heet de Jonge Socialisten...quote:Op donderdag 2 september 2010 02:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als je over socialisten begint krijg je bijvoorbeeld weer het verwijt dat de PvdA sociaaldemocratisch is.
Dan zou ik specifiek tegen jou praten, dat is niet de bedoeling, ik adresseer het aan 'links' (quote:Op donderdag 2 september 2010 02:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Noem me fluitbekzeenaald2.0. Individu. Aangenaam
Sociaaldemocraten hebben ieder denken aan een revolutie uitgeband, dit anders dan socialisten (die eigenlijk marxisten zijn).quote:Op donderdag 2 september 2010 02:55 schreef nikk het volgende:
[..]
En wat is precies het verschil? Zelfs de jongerenafdeling heet de Jonge Socialisten...
Ook die worden er uiteindelijk beter van; die worden nu kunstmatig in leven gehouden door allerlei subsidies en extraatjes. Absoluut geen incentive om zelf ook maar iets te gaan presteren. Neem je de extraatjes weg en durf je mensen op hun eigen benen te laten staan, dan komt het met de meesten wel goed. Degenen die er dan nog doorheen glippen worden wel opgevangen.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:55 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Ook goed voor die meer dan een miljoen mensen die onder de armoedegrens moeten leven
Geldt dat ook voor de Europese fractie waar de PvdA deel van uitmaakt?quote:Op donderdag 2 september 2010 02:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sociaaldemocraten hebben ieder denken aan een revolutie uitgeband, dit anders dan socialisten (die eigenlijk marxisten zijn).
Je vraagt iets over het verschil tussen socialisten en sociaaldemocraten toch?quote:Op donderdag 2 september 2010 03:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor de Europese fractie waar de PvdA deel van uitmaakt?
Dat weet ik. Mijn vraag is waarom? Je hebt het immers tegen mijquote:Op donderdag 2 september 2010 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan zou ik specifiek tegen jou praten, dat is niet de bedoeling, ik adresseer het aan 'links' ().
Nee, ik haak in op de quote.quote:Op donderdag 2 september 2010 03:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Mijn vraag is waarom? Je hebt het immers tegen mij![]()
En precies daarom vind ik jou een verschrikkelijk mens en het is uitermate jammer dat volk als jij stemrecht heeft. Het wordt tijd voor een echt links kabinet, wat er nog nooit is geweest. Misschien dat dan de armoede echt eens wordt opgelost in dit welvarende land. Zo lang rechts nog altijd mee kan regeren, worden de mensen die het ongewild heel erg zwaar hebben er alleen maar slechter op. Mensen die werkloos worden op hun 50e en nooit meer een baan kunnen vinden... alleenstaande vrouwen die voor hun pasgeboren kind moeten zorgen enz enz. Rechts heeft voor de armoede in dit land gezorgd en het wordt godverdomme tijd dat rechts een enorme trap onder de kont krijgt en dat links eens orde op zaken gaat stellen.quote:Op donderdag 2 september 2010 02:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ook die worden er uiteindelijk beter van; die worden nu kunstmatig in leven gehouden door allerlei subsidies en extraatjes. Absoluut geen incentive om zelf ook maar iets te gaan presteren. Neem je de extraatjes weg en durf je mensen op hun eigen benen te laten staan, dan komt het met de meesten wel goed. Degenen die er dan nog doorheen glippen worden wel opgevangen.
Sowieso mogen 1,5 miljoen mensen van mij fluiten naar sociale voorzieningen (zie ondertitel)![]()
Je doet net alsof 'links' een scheldwoord is...?quote:Op donderdag 2 september 2010 03:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Mijn vraag is waarom? Je hebt het immers tegen mij![]()
Ik zie het niet. Het verschil tussen een socialist en communist/marxist zie ik nog. Maar niet tussen de sociaaldemocratie en het socialisme. Het socialisme mag dan in gradaties komen, maar het blijft socialistisch.quote:Op donderdag 2 september 2010 03:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je vraagt iets over het verschil tussen socialisten en sociaaldemocraten toch?
Daar zit een fundamenteel verschil tussen. Ze kunnen elkaars bloed wel drinken als het ware.
Socialist is een ander woord voor communist/marxist.quote:Op donderdag 2 september 2010 03:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik zie het niet. Het verschil tussen een socialist en communist/marxist zie ik nog. Maar niet tussen de sociaaldemocratie en het socialisme. Het socialisme mag dan in gradaties komen, maar het blijft socialistisch.
Op de emotie spelen vind ik dan ook een onjuiste manier van discussiërenquote:Op donderdag 2 september 2010 03:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je doet net alsof 'links' een scheldwoord is...?
Bolkestein heeft wel gelijk hoor, je kunt net doen alsof links-rechts een tegenstelling is die zich overleefd heeft, maar ondertussen blijft het floreren, dwz mensen aanspreken m.n. op de emotie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |