stemmen, waarvoor?quote:Op donderdag 2 september 2010 00:14 schreef RomeijnLand het volgende:
[..]
Ja, maar behalve deze brief zullen de meeste mensen Klink alleen kennen van het verbod op roken in de horeca.
En op die manier haal je nou niet echt veel stemmen.
Als hij uit het CDA stapt, lijkt het me dat hij niet van plan is om bij de volgende verkiezingen meteen uit de politiek te verdwijnen.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:17 schreef gbm het volgende:
#8 btw
en
[..]
stemmen, waarvoor?
gaat er alleen om als je geen cda-vvd-pvv constructie wil, je dat op deze manier duidelijk maakt... geen gezeik met 'we zijn eigenlijk tegen, maar nu ff niet'... gewoon een keer duidelijkheid...
Maar hij wil zo graag premier worden...quote:Op donderdag 2 september 2010 00:11 schreef Boldface het volgende:
Nee, als Rutte een IQ van hoger dan 80 heeft (en volgens mij bezit -ie bijna het dubbele daarvan), zet hij een streep onder deze heilloze missie.
Zie vquote:Op donderdag 2 september 2010 00:17 schreef Toad het volgende:
@jojoke: O, heb jij kroketten in 't frituur?
principes zijn blijkbaar niet belangrijk....quote:Op donderdag 2 september 2010 00:21 schreef MOVO het volgende:
Wat me wel opvalt is dat alle pro-dooronderhandel cda-ers niet op de inhoud van de bezwaren van Klink ingaan die wat mij betreft steekhoudend zijn. Men staart zich blind op eventuele te behalen resultaten.
VVD heeft CDA nog nodig waarschijnlijk, dus dat scheelt. Ik denk eerder dat Wilders de stekker eruit trek (en iets roept over de leugens van Klink).quote:Op donderdag 2 september 2010 00:20 schreef marcodej het volgende:
Als dit een compromis wordt dan ben je als CDA aangeschoten wild. Dan geef je het initiatief uit handen en geef je de VVD het initiatief om de stekker eruit te trekken omdat het CDA een instabiele factor is.
Feitelijk maakt het weinig uit wat je beslist, als je maar iets beslist. Dat straalt duidelijkheid uit, nu sleep je het probleem maar voort. Dramatisch.
Bedankt !quote:
bloedgroepenstrijd, laait eens in de 10 jaar weer eens op om de partij te onthoofden en zich weer eens bezig houden met de achterban ipv het pluche.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:21 schreef MOVO het volgende:
Wat me wel opvalt is dat alle pro-dooronderhandel cda-ers niet op de inhoud van de bezwaren van Klink ingaan die wat mij betreft steekhoudend zijn. Men staart zich blind op eventuele te behalen resultaten.
Er zullen toch ook binnen de Cda fractie leden moeten zijn die inzien dat de oplossing geen oplossing bied?quote:Op donderdag 2 september 2010 00:22 schreef remlof het volgende:
Ik hoop toch niet dat ze het al te laat gaan maken
Anyway, morgen is sowieso alweer verloren als onderhandelingsdag voor de formatie, dag 3 van de Lubberspauze
quote:Op donderdag 2 september 2010 00:24 schreef Toad het volgende:
Leuk sfeerverslag van de VK:
http://www.volkskrant.nl/(...)Verhagen_de_Kamer_in
quote:‘Dit is al weer twee dagen oud’, zegt een hoge CDA’er. ‘Dus wat is definitief?’
Waarom zou het CDA voor alles passen? Ze passen dan alleen voor een kabinet met Wilders. Ik zie nog wel potentie in een middenkabinet. VVD, CDA, PvdA, D66/GL...quote:Op donderdag 2 september 2010 00:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik denk toch echt dat we afstevenen op nieuwe verkiezingen. Als het CDA nu past, passen ze voor elke andere coalitie. Het moet al heel raar lopen wil Rutte in een regerin stappen met 3 linkse partijen (Pcda, GrL, D66). Dat waren zo'n beetje alle opties?
Dat hebben D66 en GL al afgewezen, ze willen geen 5de wiel aan de wagen zijn. Voor een meerderheid zijn ze niet nodig namelijk.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waarom zou het CDA voor alles passen? Ze passen dan alleen voor een kabinet met Wilders. Ik zie nog wel potentie in een middenkabinet. VVD, CDA, PvdA, D66/GL...
Rutte was altijd de liberale tak van de VVD, misschien heeft hij stiekem gehoopt dat het zou mislukken; zo is hij de conservatieve tak ter wille geweest, helaas mislukt, en nu in volle vaart de liberale kant op.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik denk toch echt dat we afstevenen op nieuwe verkiezingen. Als het CDA nu past, passen ze voor elke andere coalitie. Het moet al heel raar lopen wil Rutte in een regerin stappen met 3 linkse partijen (Pcda, GrL, D66). Dat waren zo'n beetje alle opties?
Bolk, ik ben wel benieuwd wat jij ervan vindt:quote:Op donderdag 2 september 2010 00:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is Verhagen al gevierendeeld? (even weg geweest vanavond)
De liberale kant op. Met wie?quote:Op donderdag 2 september 2010 00:28 schreef MOVO het volgende:
[..]
Rutte was altijd de liberale tak van de VVD, misschien heeft hij stiekem gehoopt dat het zou mislukken; zo is hij de conservatieve tak ter wille geweest, helaas mislukt, en nu in volle vaart de liberale kant op.
Paarsplus.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:30 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
De liberale kant op. Met wie?
Ik denk dat je hierin wel eens ongelijk zal krijgen? Ik denk als het nu mislukt, dat Wilders er wel eens 20 zetels bij gaat krijgen? Maar laten we afwachten wat er allemaal uit gaat komen?quote:Op donderdag 2 september 2010 00:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als deze formatie niet lukt is centrum-rechts na de volgende verkiezingen ook uitgesloten.
paars-plus? GL/D'66 zijn vrij liberaal op economische terreinenquote:Op donderdag 2 september 2010 00:30 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
De liberale kant op. Met wie?
Die onderhandelingen zijn toch al geweest?quote:Op donderdag 2 september 2010 00:31 schreef gbm het volgende:
[..]
paars-plus? GL/D'66 zijn vrij liberaal op economische terreinen
CDA logica, daar kan niemand tegenop.quote:
Je voeg met wie, je vergeet de VVD mee te tellen.quote:
Want dat was zo 'afgesproken.'quote:Op donderdag 2 september 2010 00:33 schreef Toad het volgende:
Ik zit nu de hh van Knevel te kijken. Die redenering van die CDA-gedeputeerde kan ik niet echt volgen. Hij vindt dat Klink zijn bewaren voor zich moet houden, totdat hij het akkoord moet verdedigen..Ik snap het niet.
Nu er meer druk op staat zal men vast wel wat piketpaaltjes laten vallen.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Die onderhandelingen zijn toch al geweest?
Yep, zijn kansen keerden, hij stond echt onder druk. Door de brief werden veel ogen geopend en dat maakte zijn positie sterker.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:34 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat juist hierom de brief vanavond 'uitgelekt' is.
Zonder die brief had het toch een heel ander beeld gegeven. Nu weet het kamp Klink zich ervan verzekerd dat iedereen weet wat er echt speelt.
mja, rutte heeft wat 'piket-paaltjes' geplaatst... da's allesquote:Op donderdag 2 september 2010 00:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Die onderhandelingen zijn toch al geweest?
Ook mijn angst. Maar is dan wel meteen het einde van de PVV. Hij kan dan geen trucjes meer verzinnen en zal aan heel het land moeten bekennen dat het een one man show is die dus niet serieus kan meedraaien aan een regering.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:31 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Ik denk dat je hierin wel eens ongelijk zal krijgen? Ik denk als het nu mislukt, dat Wilders er wel eens 20 zetels bij gaat krijgen? Maar laten we afwachten wat er allemaal uit gaat komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |