abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85973648
nou slimme zet, even de 3 aan boord houden, en na het akoord, het congres een advies laten uitspreken
En dan alsnog eruit stappen
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  donderdag 2 september 2010 @ 01:34:43 #202
104871 remlof
Europees federalist
pi_85973651
Ja, goed plan, laten we nog meer tijd verspillen aan deze niet-levensvatbare coalitie :')

En dat alleen om de carrière van Verhagen te redden :N
Yankee go home!
pi_85973656
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Heb je mijn reactie op je vraag nog gelezen? Net toen ik hem geschreven had kwam er een stortvloed aan reacties op gang omdat Verhagen naar buiten kwam. :')
O, lol, nee. Ff lezen.

Edit: gelezen. Helder verhaal. Ik ben het er mee eens. :) Ik ben benieuwd wat Rutte nu gaat doen.
pi_85973661
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:29 schreef Toad het volgende:
Michiel Breedveld (NOS): Positie van Klink: Als onderhandelaar kan ik mijn positie niet meer handhaven, maar als kamerlid kan ik rustig onderhandelingen afwachten.

:{.
de uitleg van klink dat de brief puur ging om zijn positie als onderhandelaar, niet als kamerlid, dat is natuurlijk wel een walgelijk slechte verklaring.

en ach, eigenlijk is het allemaal niet om aan te zien. maarja, politics as usual :s)
pi_85973662
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:34 schreef Ghostbuster het volgende:
nou slimme zet, even de 3 aan boord houden, en na het akoord, het congres een advies laten uitspreken
En dan alsnog eruit stappen
Ik snap niet dat ze die oplossing niet meteen al hadden bedacht.
Vreemd dus dat daar zoveel uren vergaderen voor nodig is geweest.
pi_85973669
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:33 schreef gbm het volgende:

[..]

uhm, hopen dat er wat anders gebeurt... wilders met een of andere uitspraak ofzo, dat ze 't daar op kunnen laten klappen... is gewoon extra tijd kopen in de hoop dat ze 't op een of andere manier kunnen 'spinnen'
Ze tillen het denk ik over 11 september heen, zodat het CDA de uitspraken van wilders af kan doen als het verleden.
pi_85973676
Ik denk dat Verhagen bij het congres gaat voorstellen om van het CDA ook maar een beweging te maken...
I´m back.
pi_85973679
Ik zou als ik Rutte of Wilders was toch morgen zeggen pleur maar op met je schijnvertoning :P
pi_85973687
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:36 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk dat Verhagen bij het congres gaat voorstellen om van het CDA ook maar een beweging te maken...
Met bleker als lid(dubbelzinnig bedoelt).
  donderdag 2 september 2010 @ 01:37:46 #210
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_85973696
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Wat is het verschil met nu en over een week?
Over een week kan Verhagen met opgeheven hoofd kan mededelen dat de verschillen te groot bleken op principiele uitgangspunten en hij blijft de grote man bij het CDA. Als ze nu stoppen met onderhandelen is Verhagen de grote verliezer en is Klink de gebeten hond die de stekker eruit trok en blijf je met twee kampen zitten. Volgende week denkt kamp Verhagen: jammer dat het niet gelukt is maar gelukkig hebben we Verhagen nog en denkt kamp Klink gelukkig is de formatie mislukt jammer dat we die rat niet kwijt zijn en daar kunnen beide kampen mee leven.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_85973707
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:36 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik zou als ik Rutte of Wilders was toch morgen zeggen pleur maar op met je schijnvertoning :P
Wilders niet, die gaat straks een leuke drol draaien in de Tweede Kamer.
I´m back.
pi_85973725
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Wat is het verschil met nu en over een week?
simpel gezegd, over een week kun je meer van wilders eisen en hem de schuld geven als het mislukt. dit is allemaal puur zelfbehoud van het cda.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 september 2010 @ 01:39:19 #213
862 Arcee
Look closer
pi_85973728
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:38 schreef Ryan3 het volgende:
Wilders niet, die gaat straks een leuke drol draaien in de Tweede Kamer.
Lijkt me lastig, want hij moet hier toch wel harde kak van hebben gekregen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85973736
Verhagen schuift morgen als kleinste van de drie partijen weer aan tafel en gaat met allerlei eisen komen. De vraag is of de drie partijen er überhaupt inhoudelijk uit komen, los van de vraag hoe het staat met de sfeer en het onderlinge vertrouwen. En in de wetenschap dat het zeer twijfelachtig is dat de volledige CDA-fractie instemt met het regeer/gedoogakkoord, ongeacht de precieze uitkomst.

Maar zelfs als die moeilijkheden rondom de onderhandelingen allemaal worden overwonnen, komt het CDA-congres nog aan zet. Dat is een mogelijke hobbel. En ook al zet het congres de lichten op groen, dan nog maken fractieleden hun eigen afweging. Van de drie dissidenten hoeft er maar eentje voet bij stuk te houden en de nieuwbakken coalitie is zijn meerderheid al kwijt.

Hoe dit pad ooit tot een stabiel kabinet moet leiden, is mij een compleet mysterie.
pi_85973747
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:37 schreef MOVO het volgende:

[..]

Over een week kan Verhagen met opgeheven hoofd kan mededelen dat de verschillen te groot bleken op principiele uitgangspunten en hij blijft de grote man bij het CDA. Als ze nu stoppen met onderhandelen is Verhagen de grote verliezer en is Klink de gebeten hond die de stekker eruit trok en blijf je met twee kampen zitten. Volgende week denkt kamp Verhagen: jammer dat het niet gelukt is maar gelukkig hebben we Verhagen nog en denkt kamp Klink gelukkig is de formatie mislukt jammer dat we die rat niet kwijt zijn en daar kunnen beide kampen mee leven.
Dat zou volstrekt ongeloofwaardig zijn. Verhagen schat ik strategisch toch wel slimmer in.
pi_85973751
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:39 schreef Arcee het volgende:

[..]

Lijkt me lastig, want hij moet hier toch wel harde kak van hebben gekregen.
Piemol hard, volgens mij.
I´m back.
pi_85973752
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:38 schreef noruas_ het volgende:

[..]

simpel gezegd, over een week kun je meer van wilders eisen en hem de schuld geven als het mislukt. dit is allemaal puur zelfbehoud van het cda.
Het CDA zal eisen dat wilders zn bek houd en Wilders zal zeggen dat hij zn mening niet mag uiten, dus het CDA schiet er qua zelfbehoud niks mee op.
pi_85973762
En die Opstelten maar de zoete onschuld uithangen dat alles zo lekker liep :')
Tot de brief van Klink
  donderdag 2 september 2010 @ 01:41:52 #219
62292 MOVO
pi_85973767
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:39 schreef Boldface het volgende:
Verhagen schuift morgen als kleinste van de drie partijen weer aan tafel en gaat met allerlei eisen komen. De vraag is of de drie partijen er überhaupt inhoudelijk uit komen, los van de vraag hoe het staat met de sfeer en het onderlinge vertrouwen. En in de wetenschap dat het zeer twijfelachtig is dat de volledige CDA-fractie instemt met het regeer/gedoogakkoord, ongeacht de precieze uitkomst.

Maar zelfs als die moeilijkheden rondom de onderhandelingen allemaal worden overwonnen, komt het CDA-congres nog aan zet. Dat is een mogelijke hobbel. En ook al zet het congres de lichten op groen, dan nog maken fractieleden hun eigen afweging. Van de drie dissidenten hoeft er maar eentje voet bij stuk te houden en de nieuwbakken coalitie is zijn meerderheid al kwijt.

Hoe dit pad ooit tot een stabiel kabinet moet leiden, is mij een compleet mysterie.
Dat komt er niet dit lijkt me een exit-strategie waarbij het CDA de minste extra schade oploopt.
  Moderator donderdag 2 september 2010 @ 01:42:06 #220
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_85973772
quote:

Ik denk dat het niet kan. Maar vergeet niet dat de achterban tot nu toe vrij massaal voor zo'n akkoord was. Deze weg kan nu bewandeld worden om de onrust niet meteen al te groot te laten zijn maar om de leden langzaam aan het handje mee te nemen naar een definitief 'nee'.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 2 september 2010 @ 01:42:53 #221
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_85973782
Mijn voorspelling is dat dit kabinet er hoe dan ook gaat komen, waarna het CDA het vervolgens zo snel mogelijk zal laten vallen met een goede reden, zodat ze de PVV hiervan de schuld kunnen geven.
Komt dit kabinet er niet, dan is dit regelrechte zelfmoord voor het CDA.

De meerderheid van de CDA-stemmers willen dit kabinet. Komt dit er niet, dan wordt WIlders bij de volgende verkiezen by far de grootste, mark my words!
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
gefeli, names de hele crew :*
pi_85973786
quote:
Ik zie ook geen oplossing. Of Wilders moet dan een gedoogakkoord onderschrijven waarin hij zegt dat hij zijn Islamideologie overboord gooit of zijn mond hierover de komende vier jaar houdt. Maar goed, daarop antwoord hij natuurlijk: nee. Eventueel kan het CDA dan zeggen dat hij de onderhandelingen heeft opgeblazen. En Verhagen kan dan zeggen dat hij altijd in gesprek is gebleven, voor het landsbelang. Min of meer wat Bolk en Mike ook hebben gepost.

[ Bericht 4% gewijzigd door Toad op 02-09-2010 01:50:28 ]
pi_85973794
quote:

precies! het leven is mooi af en toe :P maargoed, ik zie persoonlijk dan ook liefst zo min mogelijk pvv terug in het toekomstige kabinetsbeleid
pi_85973795
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:42 schreef Ben_op_FOK het volgende:
Mijn voorspelling is dat dit kabinet er hoe dan ook gaat komen, waarna het CDA het vervolgens zo snel mogelijk zal laten vallen met een goede reden, zodat ze de PVV hiervan de schuld kunnen geven.

De meerderheid van de CDA-stemmers willen dit kabinet. Komt dit er niet, dan wordt WIlders bij de volgende verkiezen by far de grootste, mark my words!
En dan?
Dan moet er nog een hele grote bij komen ook, om aan 76 zetels te komen
pi_85973807
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Het CDA zal eisen dat wilders zn bek houd en Wilders zal zeggen dat hij zn mening niet mag uiten, dus het CDA schiet er qua zelfbehoud niks mee op.
natuurlijk wel. ze kunnen dan de stekker uit de onderhandelingen trekken zonder dat de partij uiteenscheurt. dat is toch duidelijk?
pi_85973815
Of ze proberen de (in)formatie het zo lang mogenlijk te rekken, gaan daarna 100 dagen het land in en hopen dat de PS verkiezingen van volgend jaar positiever uitpakken.
pi_85973818
Ja Klink is vrij duidelijk in die brief, die gaat never meer voor stemmen
en dan zijn er die andere 2 ook nog
pi_85973821
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:42 schreef Ben_op_FOK het volgende:

Nee hoor. Ik denk juist dat veel CDA'ers en ex CDA'ers het erg kunnen waarderen dat de partij het verdomd om samen te werken met iemand als Wilders. Dat kan ze juist wel eens stemmen kunnen gaan opleveren.

En ook al wordt de PVV de grootste.... is niet boeiend. Regeren zal die partij nooit. Daar zijn ze te extreem voor. Geen enkele van de extreme standpunten kunnen ze binnenhalen, aangezien het tegen de grondwet ingaat. Hopeloos dus.
pi_85973838
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Of ze proberen de (in)formatie het zo lang mogenlijk te rekken, gaan daarna 100 dagen het land in en hopen dat de PS verkiezingen van volgend jaar positiever uitpakken.
Wilders moet eerst nog een peleton kandidaten klaarstomen voor die verkiezingen.
I´m back.
pi_85973846
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:46 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik denk juist dat veel CDA'ers en ex CDA'ers het erg kunnen waarderen dat de partij het verdomd om samen te werken met iemand als Wilders. Dat kan ze juist wel eens stemmen kunnen gaan opleveren.

En ook al wordt de PVV de grootste.... is niet boeiend. Regeren zal die partij nooit. Daar zijn ze te extreem voor. Geen enkele van de extreme standpunten kunnen ze binnenhalen, aangezien het tegen de grondwet ingaat. Hopeloos dus.
Dat denk ik ook, het CDA kan zich profileren als een partij, die sowieso niet met de PVV gaat regeren.
En zo toch veel kiezers binnenhalen weer.
  donderdag 2 september 2010 @ 01:49:18 #231
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_85973861
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:46 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of de PVV dan ook gaat regeren, het gaat om het effect wat het zal hebben in Nederland (en Den Haag). Dit wilt men hoe dan ook voorkomen.

Als je nagaat hoeveel er nu al te doen is om de PVV, dan wil je al helemaal niet weten hoe het zal gaan als ze de grootste zijn...
pi_85973871
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wilders moet eerst nog een peleton kandidaten klaarstomen voor die verkiezingen.
Voor zover ik heb begrepen gaat dat redelijk goed. De klasjes lopen al.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 02-09-2010 01:55:25 ]
  donderdag 2 september 2010 @ 01:50:52 #233
62292 MOVO
pi_85973884
Het CDA kan zich niet (meer) veroorloven om dit kabinet te vormen, de brief van Klink zal een heleboel twijfelaars binnen het CDA over de streep hebben getrokken. De enige mogelijkheid om er zonder scheuring uit te komen is om Verhagen de stekker er uit te laten trekken, en het zo spinnen dat het aan Wilders ligt dat dit kabinet er niet komt. Puur lijfbehoud dit.
  donderdag 2 september 2010 @ 01:50:53 #234
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_85973885
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:48 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, het CDA kan zich profileren als een partij, die sowieso niet met de PVV gaat regeren.
En zo toch veel kiezers binnenhalen weer.
Heb je enig idee hoeveel stemmen ze nu al zijn verloren in het zuiden van het land?
pi_85973892
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

hoezo? bij gemeenteraadsverkiezingen in almere en den haag had hij toch ook maar een stuk of 3 man nodig, 1 kopstuk en 2 lijstduwers? in het geval van de gemeenteraadsverkieingen maakt het niet gek veel uit, maar in het geval van PS heb je alleen wat stemvolk nodig om op een stuk of 5 senatoren te stemmen.
pi_85973901
quote:
XandervdWulp BREEK Reactie Wilders: ik heb nog veel vragen aan Verhagen, morgenvroeg, om vast te stellen of ik hiermee uit de voeten kan. #CDA
http://twitter.com/XandervdWulp/status/22751812674
pi_85973905
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:50 schreef MOVO het volgende:
Het CDA kan zich niet (meer) veroorloven om dit kabinet te vormen, de brief van Klink zal een heleboel twijfelaars binnen het CDA over de streep hebben getrokken. De enige mogelijkheid om er zonder scheuring uit te komen is om Verhagen de stekker er uit te laten trekken, en het zo spinnen dat het aan Wilders ligt dat dit kabinet er niet komt. Puur lijfbehoud dit.
Ze gaan gewoon door ;( : http://www.nu.nl/politiek(...)nderhandelingen.html
pi_85973910
Ben nu al benieuwd naar de peilingen van De Hond. :P
  donderdag 2 september 2010 @ 01:53:39 #239
62292 MOVO
pi_85973925
Tweet Van der Wulp:

BREEK Reactie Wilders: ik heb nog veel vragen aan Verhagen, morgenvroeg, om vast te stellen of ik hiermee uit de voeten kan.
pi_85973926
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

hoezo? bij gemeenteraadsverkiezingen in almere en den haag had hij toch ook maar een stuk of 3 man nodig, 1 kopstuk en 2 lijstduwers? in het geval van de gemeenteraadsverkieingen maakt het niet gek veel uit, maar in het geval van PS heb je alleen wat stemvolk nodig om op een stuk of 5 senatoren te stemmen.
12 provincies, een kandidaatje of 20 per provincie (?), die als ze op de kandidatenlijst staan meteen uitgevlooid worden door het journaille? Hij moet ze selecteren, daarna instruëren... Hell of a job.
I´m back.
pi_85973933
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:45 schreef Ghostbuster het volgende:
Ja Klink is vrij duidelijk in die brief, die gaat never meer voor stemmen
en dan zijn er die andere 2 ook nog
Helaas helaas, er is ook nog een persoon als Maxime Verhagen en die ging gewoon net zolang door tot ie zn zin kreeg....was er al bang voor :N PVV, VVD, CDA it will be :X
  donderdag 2 september 2010 @ 01:55:02 #242
62292 MOVO
pi_85973935
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:52 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Ze gaan gewoon door ;( : http://www.nu.nl/politiek(...)nderhandelingen.html
Ja Verhagen gaat dooronderhandelen om de bezwaren weg te krijgen, dat gaat niet lukken en dan trekt hij de stekker eruit.
pi_85973957
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:55 schreef MOVO het volgende:

[..]

Ja Verhagen gaat dooronderhandelen om de bezwaren weg te krijgen, dat gaat niet lukken en dan trekt hij de stekker eruit.
Ik ben zeer benieuwd hoe hij dat wilt doen zonder dat hij zelf het veld moet ruimen of dat het CDA klappen krijgt.
  donderdag 2 september 2010 @ 01:58:38 #244
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_85973969
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:57 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik ben zeer benieuwd hoe hij dat wilt doen zonder dat hij zelf het veld moet ruimen of dat het CDA klappen krijgt.
Dit gaat ook niet gebeuren..
pi_85973977
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:54 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Helaas helaas, er is ook nog een persoon als Maxime Verhagen en die ging gewoon net zolang door tot ie zn zin kreeg....was er al bang voor :N PVV, VVD, CDA it will be :X
Kansloos. Na zoveel herrie gaat dat kabinet er nooit komen. Als het er wel komt, is het binnen een paar maanden gevallen vanwege de grote bek van Wilders. Verhagen gaat door omdat hij wil dat het om de juiste reden wordt afgewezen, niet nu al voordat het akkoord op tafel ligt.
  donderdag 2 september 2010 @ 02:01:18 #246
62292 MOVO
pi_85974002
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:57 schreef nikk het volgende:

[..]

Ze gaan klappen krijgen maar hoe ongeloofwaardig ook gaat hij het redden: zolang beide stammen binnen het CDA inleveren en niet de overwinning kunnen claimen sluiten de rijen zich vanzelf weer, dat is nu eenmaal het CDA eigen hoe hypocriet het ook is.
  donderdag 2 september 2010 @ 02:03:15 #247
62292 MOVO
pi_85974027
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:58 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Dit gaat ook niet gebeuren..
Jij koesterd de illusie dat deze formatie tot een kabinet komt?
  donderdag 2 september 2010 @ 02:09:24 #248
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_85974082
quote:
Op donderdag 2 september 2010 02:03 schreef MOVO het volgende:

[..]

Jij koesterd de illusie dat deze formatie tot een kabinet komt?
Ik ben er van overtuigd dat dit kabinet er gaat komen, er is allang geen weg meer terug.
Wat er daarna gaat gebeuren is afwachten, maar dat het er komt, dat staat voor mij vast.
pi_85974095
quote:
Op donderdag 2 september 2010 02:09 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat dit kabinet er gaat komen, er is allang geen weg meer terug.
Wat er daarna gaat gebeuren is afwachten, maar dat het er komt, dat staat voor mij vast.
_O-

Veel kenners denken inmiddels anders hoor. Te veel tegenstanders. Helemaal na vandaag is het zo goed als onmogelijk geworden. Maar jij mag denken wat je wilt natuurlijk.
pi_85974120
Is er een site waar je op de besprekingen kan wedden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')