abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85844297

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous Leeftijd:37 BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken Regio: Hilversum Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets) Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.

jpjedi Leeftijd: 32 Regio: Hoogstraten-Belgie Fiets: Specialized allez tripple Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep Leeftijd: 20 Regio: Amsterdam en Gouda Fiets: Stevens Aspin genaamd V2 Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen. Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.

marcodej Leeftijd: 25 Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010. Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0 Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo) Regio: Utrecht, Amersfoort Licentie: B Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200 Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke Leeftijd: 23 Regio: 't Noorden Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.

ultra_ivo Leeftijd: 42 Regio: Zuid-Limburg Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200

Wombcat Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81 Regio: Utrecht Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

FJD Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg) Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105 Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg) Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod Licentie? Neen Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

Gripper Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg) Regio: Utrecht Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning) Licentie: Nee Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.

Oksel Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee Leeftijd: 26 BMI: 22.8 Regio: Groningen Fiets: Wilier Izoard Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt Leeftijd: 22 Bmi: 20 Regio: Amsterdam Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76) Regio: Nijmegen/achterhoek Fiets: Concorde camp. mirage Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel

Jakkop Leeftijd: 18 BMI: 23 Regio: United Kingdom Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg ) Regio: Den Bosch Fiets: Merida Licentie: Nee Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets

Najr Leeftijd: 20 Regio: Rotterdam Fiets: Bulls Harrier Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent Leeftijd: 16 Regio: Midden-Limburg Fiets: Trek 1.2 Licentie: (nog) niet Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen

rockin_the_lowland Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m Regio: Weert Fiets: Trek 1200 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm) Regio: Midden-Delfland (Delft) Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon Leeftijd: 21 Bmi: 20 Regio: nijmegen Fiets: koga en gazelle Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg ) Regio: Dordrecht Fiets: Trek Madone 4.5 WSD Licentie: Ja Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg ) Regio: Dordrecht Fiets: 2002 Giant OCR Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen

Mascleta Leeftijd: 21 BMI: 19 (176cm, 59kg ) Regio: Zeeland Fiets: Mardini instapfietsje. Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik Leeftijd: 26 BMI: 27 (184cm, 91kg ) Regio: Utrecht Fiets: Moser instapfietsje Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber Leeftijd: 29 BMI: 24 (190 cm, 88 kg) Regio: Groningen Fiets: Cadex (tweedehands ex-studentenfiets, binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe) Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Marurk Leeftijd: 21 BMI: 20 (183 cm, 66 kg) Regio: Zuid-Limburg Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra Licentie: - Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging.

Aardengel Leeftijd: 24 BMI: 23 (186 cm, 81kg) Regio: Noord-Holland ('t Gooi) Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd Leeftijd: 31 BMI: 20.1 (184 cm, 68kg) Regio: Zuid-Holland Fiets: Ilson Dura-Ace Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
pi_85844682
@Captain_Fabulous: Lekker bezig met je fietsje :) Als ik jou zo hoor krijg ik ook zin om te gaan toeren. Heb het er thuis ook nog over gehad, en vrouwlief lijkt het wel wat, mits we met een tandem gaan. Of ze er blij mee is of niet, inspiratie krijg ik er wel van :D
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:41:40 #3
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_85846288
Zo'n andere fiets is gelijk wel weer een uitdaging...begin ik net racefietsen een kleinbeetje te snappen ga ik weer wat anders doen O+
De eerste vraag die denk ik belangrijk is, is of ik moet investeren in stuurshifters, of gewoon lekker de handels op de buis moet laten. Op zich is het een beproefd systeem, dus waarvoor is het eigenlijk nodig? Als je met bagage en al rondfietst, schakel je dan meer of juist minder dan op een racert? In elk geval ga ik de trappers niet gelijk veranderen, als ik deze fiets eerst voor tochtjes van een paar dagen met minimale bepakking wil gebruiken, is 1 paar schoenen voor op en af de fiets heel handig.
Merinowol schijnt geen lichaamsgeur aan te nemen, dus als ik daar wat sokken van koop zal ook de geur niet zo snel oplopen in een paar dagen. Kosten wel tussen de 20 en 50 euro, afhankelijk van waar je kijkt...maar als je dan maar 2 paar nodig hebt, valt het weer mee...moet ik maar denken :7
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_85846992
Het is inderdaad iets heel anders dan wielrennen. Het gaat ook niet zo zeer om zo hard mogelijk te fietsen, maar meer om het genieten van de omgeving en de vrijheid tijdens het fietsen.
Denk inderdaad dat je tijdens het toeren minder schakelt dan tijdens het wielrennen. Je rijdt meer een constant tempo denk ik.

Ik heb écht zin in m'n Brooks trouwens :D Het kan bijna niet anders of die Brooks gaat verlichting brengen aan m'n perineum.
Om over die SKS spatbordjes nog maar te zwijgen. Speciaal voor 700Cx25 (max) dus dat gaat vast prima passen. Wordt vast een herst/winter seizoen met een stuk minder natte/koude voeten :)
pi_85856914
@Captain Fabulous. Zoek eens op Ebay voor een stelletje Suntour Command shifters. Die zijn te combineren met Shimano derailleurs, schakelen goed en zijn niet kapot te krijgen. Brooks zadels zijn trouwens goedkoop bij de Britse verzendhandel. Ik zou er dan gelijk wat Panaracer Paselas bij kopen (en een echte Zéfal HPX), dan heb je de spullen in huis die hier lastig te krijgen zijn.
pi_85858700
Als ik dit zo allemaal lees heb ik ook zin om 'n hippe stadsfiets te bouwen waar je ook lang op toeren kan.
Mooie klassieke kleuren, veel glimmend (chroom) en een Brooks zadel :9~

Eerst maar eens verhuizen en m'n tijdritfiets en crosser afmaken ;)
Ik heb die eerste bij m'n ouders laten staan dit weekend, wat betekent dat ik deze week een koppeltijdritje op m'n gewone fiets moet doen. Wel met 'n opzetstuurtje natuurlijk
pi_85861865
Oh man... Ben droog overgekomen. Maar wat een wind. vol. tegen. }:|

Vanmiddag hopelijk wind mee.

Zat ff te speuren op Marktplaats. Vind dat wel een aardig fietsje voor een achterlijk lage prijs. En behalve dat vind ik het fijn dat ik er zelf nog lekker veel aan zou moeten doen. Spatborden, banden, bagagedrager voor erop en alles in 1 kleur spuiten en een mooi logo stickertje erop 8-) Daarna een Brooks, een mooi racestuurtje met Brooks lint erom, tassen erop.... en gaan!

@CyclingGirl ook op de fiets vandaag?
  maandag 30 augustus 2010 @ 08:57:13 #8
153506 Captain_Fabulous
pi_85862076
dat ziet er zo goed uit dat ik me afvraag wat het addertje onder het gras is...heeft al een achterbagagedrager, dus tassen achter, stuurtasje...klaar!
pi_85862249
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 08:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
dat ziet er zo goed uit dat ik me afvraag wat het addertje onder het gras is...heeft al een achterbagagedrager, dus tassen achter, stuurtasje...klaar!
Ik vermoed roest (niet op het frame, maar lopende onderdelen) en slecht lopende ketting/derailleur. Slechter onderhoud dan de foto op afstand doet vermoeden ;) Verklaart ook de missende foto van de andere kant van de fiets.
Vind het zelf een mooi ding, maar die kleur.... :N
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:54:38 #10
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85863204
wederom een lekker zomers weertje vandaag -O-
.
pi_85863305
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 08:42 schreef Freddeh het volgende:
Oh man... Ben droog overgekomen. Maar wat een wind. vol. tegen. }:|

Vanmiddag hopelijk wind mee.

Zat ff te speuren op Marktplaats. Vind dat wel een aardig fietsje voor een achterlijk lage prijs. En behalve dat vind ik het fijn dat ik er zelf nog lekker veel aan zou moeten doen. Spatborden, banden, bagagedrager voor erop en alles in 1 kleur spuiten en een mooi logo stickertje erop 8-) Daarna een Brooks, een mooi racestuurtje met Brooks lint erom, tassen erop.... en gaan!

@CyclingGirl ook op de fiets vandaag?
Wat gaan jullie snel joh het andere topic is alweer dicht.
Nee ik ben ziek geweest van het weekend. Dus toch. Nu strontverkouden dus beter maar van niet op de fiets.
Haters gonna hate.
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:32:34 #12
153506 Captain_Fabulous
pi_85864121
Geen Suntour Command shifters op marktplaats op het moment, maar zal het in de gaten houden ivo, bedankt voor de tip!
pi_85864160
Ai, gezondheid! Heb zelf ook een kriebeltje in m'n keel, maar geen ernstige verkoudheid. Behalve dat vind ik zelf alles boven de nek eruit gefietst kan worden natuurlijk ;)
pi_85864218
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Geen Suntour Command shifters op marktplaats op het moment, maar zal het in de gaten houden ivo, bedankt voor de tip!
Kijk hier eens: link
Die man heeft meestal wel veel NOS spulletjes. Heb er wat dingetjes voor m'n oude Raleigh vandaan gehaald ook (waarvan ik nu eigenlijk beetje verdrietig ben dat ik hem weg heb gedaan. Het was zo'n fijne fiets, en ideaal voor vakanties ook als je er spatbordjes en dragers op zet).
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:41:23 #15
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_85864335
Zo, wss woensdag weer eens proberen te fietsen. :s)
pi_85864457
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die vindt je ook zelden tot nooit op Marktplaats, werden bijna niet in Nederland verkocht. Je moet meer kijken op Ebay.
pi_85864536
7-vits Command schakelt trouwens ook 8-Vits Shimano
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:55:52 #18
153506 Captain_Fabulous
pi_85864688
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:46 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Die vindt je ook zelden tot nooit op Marktplaats, werden bijna niet in Nederland verkocht. Je moet meer kijken op Ebay.
Grotendeels in Engeland verkocht bedoel je?
pi_85864749
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Grotendeels in Engeland verkocht bedoel je?
Wisselend. Ik heb een paar jaar geleden een aantal setjes uit Zwitserland gehaald. Vandaag staat er trouwens geen enkele op Ebay.
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:18:33 #20
153506 Captain_Fabulous
pi_85865368
Heeft het eigenlijk zin om deze koffer aan te schaffen, denken julie?Kan het wat zijn kwalitatief voor die prijs? Of ben ik beter af met de onderdelen los te kopen als ik ze nodig heb, en dan gelijk een goede kwaliteit te nemen?
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:20:10 #21
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85865408
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om deze koffer aan te schaffen, denken julie?Kan het wat zijn kwalitatief voor die prijs? Of ben ik beter af met de onderdelen los te kopen als ik ze nodig heb, en dan gelijk een goede kwaliteit te nemen?
Heb geen idee, zoek overigens ook zoiets...

hmmm de helft van de inhoud van die koffer heb ik in ieder geval al....misschien toch maar los wat gereedschap kopen. Alhoewel dat me dan waarschijnlijk meer kost dan het aanschaffen van zo'n complete koffer.

[ Bericht 11% gewijzigd door Yankee op 30-08-2010 11:27:06 ]
.
pi_85865622
Ik meld me hier ook!

Ik heb namelijk afgelopen weekend mezelf opgegeven om mee te doen met de Alpe du Zes 9 juni 2010 :) samen met 2 neven en 3 ooms.

Racefiets-ervaring heb ik een beetje, maar de afgelopen 3 jaar heb ik alleen maar gefietst op een hybride-fiets, zo'n soort van veldrij fiets, dus ik moet eerst maar eens een fiets gaan scoren, en deze fiets gaan verpatsen.
Ik denk dat ik zo'n 500 tot 1000 km per jaar fiets gemiddeld, en dan voornamelijk rondjes van max 40 km.

Straks dus maar eens een plan van aanpak maken qua training, voorbereiding en sponsoring, en me hier een beetje inlezen :)
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:28:53 #23
153506 Captain_Fabulous
pi_85865736
Alpe du Zes...Cyclechick heef dat dit jaar gedaan, misschien dat die wat goede tips heeft.
pi_85865765
Als je kijkt naar de prijs kun je beter deze complete set kopen. Enige dat me tegenvalt zijn die kunststof bandenlichters, die breken bij mij altijd. Ben zelf een groot fan van de Simson bandenlichters, massief metaal en nog nooit gebroken, of zelfs verbogen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:32:39 #25
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85865868
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kwalitatief zal het minder zijn dan een goede set van Pro, BBB of Parktool maar goed genoeg voor de gemiddelde thuissleutelaar. Ik heb een vergelijkbare set waarmee ik eigenlijk alles van mijn racefiets mee kan repareren en onderhouden. Ook vind ik het wel handig dat je er gelijk een koffer bij hebt. Een andere optie: een simpele koffer kopen bij een bouwmarkt en daar losse onderdelen voor kopen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')