He wat goedquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:34 schreef Sorbootje het volgende:
Wie heeft er van 7 tot half 6 geslapen en daarna nog drie kwartier?
JUIST! ISABEAU![]()
![]()
![]()
![]()
Zo en nu even bijlezen, goedemorgen allemaal!
Mag ik een CCtje?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:53 schreef Sorbootje het volgende:
Jeeeee Stiemie, ik hoop echt dat je nog wa hebt kunnen slapen. Dat soort nachten zijn zó slopend! Een keer een nachtje doorhalen omdat je iets leuks aan het doen bent is niet zo'n punt, maar met een krijsend kind kan het je zó aanvliegen!![]()
Vlindur, klinkt goed meid! Onze kinders kúnnen het wel! Recepten krijg je van me, maar ik moet echt even tijd hebben.
Kersjes, wat naar van toby zeg!
Brengt me op een verhaal van een vriendin. Haar zoontje heeft van de week in het ziekenhuis gelegen met een allergische reactie op pinda. Ze hadden hem pindasaus gegeven op het kdv, terwijl ze wéten van zijn allergie. Vond het behoorlijk shocking.
Misschien moest ik Ivan maar alvast leren op de commode te klimmen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:27 schreef huuphuup het volgende:
ik moest van de fysio gaan oefenen met traplopen met haar want ik moet proberen om haar zo min mogelijk te dragen. Ze zei van ja ik weet heus dat je haar nu nog best vaak zult dragen, maar wacht maar, straks als je 30 weken bent ben je blij dat je geoefend hebt!
ik weet niet hoe gevoelig mart is, maar je kan er ook nog voor kiezen om 1 en 2 te combineren. sommige kindjes reageren niet helemaal lekker op de overgang. dus per voeding 180/6 5 schepjes 1 en 1 schepje 2, en dat dan in 6 dagen (of langzamer) ombouwen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:27 schreef ymme het volgende:
Volgens mij doe ik er 1,5 week mee Claudia. Dus denk nu nog eerst 1 keer 1 en daarna de 2
Kom heel onzeker over qua sommige dingen merk ik nu door mijn postgedrag, maar probeer overal een mening van andere op te krijgen, zodat ik zeker weten het beste doeOok al doe je dat toch wel. Met gezond verstand.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien moest ik Ivan maar alvast leren op de commode te klimmen.
Wat fijn dat Linde naar je ouders is! Het is natuurlijk ook wel sneu voor haar, maar ik vind het vooral rot voor jullie. Zulke avonden en nachten klinken heel zwaar. Dat ze maar gauw weer fijn met elkaar op één kamer slapen! Je gaat morgen toch hun kamer roze verven?quote:Esmee ligt er net in. Onder luid protest. Ze heeft de full treatment gehad voordat ze naar bed ging (eten, spelen, neusspray, stoombadje, paracetamol, fles, chamodent druppels). Bij de opvang heeft ze vanmiddag 2,5 uur geslapen (da's zelfs langer dan vannacht) Mijn moeder heeft Linde opgehaald en die logeert daar een nachtje. Ze had al geklaagd bij oma over haar zusje:"ja en dan gaat Esmee heel hard huilen en dan kan ik niet slapen..."
Je hebt vakantie!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
vandaag lekker een beetje in en om het huis genoten. Ben blij dat ik lekker tijd heb voor mijn meisje nu ik vakantie heb. Geniet er echt van om lekker even samen te zijn.
Zou ik me niet druk om maken. Ivan eet wel alles op, maar dat is afhankelijk van of ik hem het eten geef of hem zelf laat eten.quote:nog even een vraagje; in de potjes met groente enzo; zit vaak 200 ml; eten jullie kids dat in 1 keer op???
Evie lang niet altijd zoveel namelijk; meestal net meer dan de helft..
(en daarna dan nog wel iets van 100 ml yoghurt ofzo; maar ze geeft aan dat ze dan niet meer wil.)
Momenteel is het stil, maar geen idee voor hoelang. Ik reken maar gewoon nergens op, dan kan het alleen maar meevallenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
Robin helemaal vergeten! Gefeliciteerd met haar halfverjaardag! Ongelooflijk hoe ze nog op haar pasgeborenefoto lijkt trouwens.
[..]
Wat fijn dat Linde naar je ouders is! Het is natuurlijk ook wel sneu voor haar, maar ik vind het vooral rot voor jullie. Zulke avonden en nachten klinken heel zwaar. Dat ze maar gauw weer fijn met elkaar op één kamer slapen! Je gaat morgen toch hun kamer roze verven?
Als je het eens fijn vindt als iemand een middagje met Linde naar de kinderboerderij gaat of zo dan moet je dat gewoon zeggen. Lijkt me heel leuk om te doen. Linde zal het wel doodeng vinden met zo'n vreemde, maar die koop ik wel om met een Shetlandpony.![]()
Ja, je bent natuurlijk doodop. Morgen even bijtanken?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:30 schreef Stiemie het volgende:
Momenteel is het stil, maar geen idee voor hoelang. Ik reken maar gewoon nergens op, dan kan het alleen maar meevallenHet verven wilde ik vandaag doen, maar nadat ik 3x iets dat ik in de magnetron had gestopt in plaats van in de koelkast heb ik maar besloten om ervanaf te zien
Ik plan binnenkort wel weer een ander moment.
Leuk! Ik grijp sowieso elk excuus aan om Linde en Esmee weer eens te kunnen zien.quote:Enneh ik vind het ook wel leuk om mee te gaan naar de kinderboerderijEens een kinderboerderij-meet houden?
In het begin zeiden we ze heeft mama haar oren maar nu is toch wel duidelijk dat ze dat ook een beetje van papa heeftquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
Robin helemaal vergeten! Gefeliciteerd met haar halfverjaardag! Ongelooflijk hoe ze nog op haar pasgeborenefoto lijkt trouwens.
[..]
Dat is hier echt grandioos misluktquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:52 schreef Sorbootje het volgende:
Oh ja da's heerlijk Claudia. En dan kun je daarna zo'n op en top vrouwelijk gevoel hebben. Wil er ook voor waken om door het moederschap mijn eigen uiterlijke verzorging te laten verslonzen
Ik dacht alquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:15 schreef Poppedein het volgende:
jullie gaan te snel, ik kan hier niet eens snel genoeg mn berichtje aftikken![]()
In rokjes heb ik altijd zo'n enorme buikquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, nou, ik chargeer wat.Maar ik herken dat wel, van die broek die je zo vaak aan hebt en die eigenlijk niet zit zoals jij altijd in je hoofd hebt. Voor mij is dé oplossing... rokjes dragen!
Corrigerende hemdjes!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:24 schreef freecell het volgende:
In rokjes heb ik altijd zo'n enorme buik
In broeken veel minder!
Ach sneutjequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ach misschien ben ik ook wel gewoon een tutje![]()
Net Isabeau uit bed gehaald. Was wat pieperig, dus ik nam haar temp op. 38,8
Oh, wat heerlijk!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:03 schreef Poppedein het volgende:
Oh man, ik ben helemaal happy, ik krijg een dikke smak geld terug van de belasting, en na heel lang wikken en wegen of we nu in deze 3 weken nog op vakantie zouden gaan, hebben we gister gewoon acuut de knoop doorgehakt, in november gaan we gewoon alsnog een weekje weg, met zn 3tjes naar Egypte, waar t dan nog zo'n 26-28 graden is...heeeeerlijk! Ik tel nu al de dagen af!
Ik word er meestal alleen maar sacherijnig vanquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 08:54 schreef Claudia_x het volgende:
Wat geweldig, Stiemie! Het was dus gewoon een uitzondering? Of was ze de laatste tijd al wel hangerig/zeurderig/moeilijk?
Oef, Asy, hoe dat zo?
Ivan werd helaas vanochtend keurig om kwart voor 7 wakker. Ik heb dus al gestofzuigd, gedweild, gepoetst, bedden verschoond en een wasje gedraaid. Je wordt er wel productief van.
Lotte sabbelt aan ieder rozijntje en spuugt het dan vakkundig weer uitquote:Op zondag 22 augustus 2010 18:56 schreef Ca.ra het volgende:
Oh popcorn.... dat heb ik nog nooit geprobeerd. Maar ik heb zelf zo'n popcornautomaat-dinges dus dat kan ik makkelijk eens proberen. Goeie tip!
Rozijntjes krijgt Thomas ook sinds vorige week. Die komen er geweld maar verder ongeschonden weer aan de achterkant uit
Dat lijkt mij ook fijn, Groof! Nu kun je er toch vaak maar effetjes tussenuit 's middags. Want eer ze geluncht heeft, ik de boel heb opgeruimd en ze goed en wel in de auto zit, is het alweer bijna tijd voor 'r middagslaapje.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:43 schreef Groofsken3 het volgende:
Serpente, bij ons op het kdv zeiden ze dat de kinderen met ongeveer een jaar over gaan op één slaapje. De dochter van een vriendin doet het sinds kort en is 11 mnd. Mijn eigen dochter was bijna anderhalf. Ik zou het denk ik gewoon eens proberen. Wie weet. Ik vond het heerlijk, ik kon ineens weer veel langere uitstapjes maken. Een hele ochtend weg. Of de hééééle middag mèt avondeten
.
Nou dat dus...quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:46 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook fijn, Groof! Nu kun je er toch vaak maar effetjes tussenuit 's middags. Want eer ze geluncht heeft, ik de boel heb opgeruimd en ze goed en wel in de auto zit, is het alweer bijna tijd voor 'r middagslaapje.
Haha, echt in 10 minuten ja?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:05 schreef Meimeltje het volgende:
Je kan gewoon goed plannen Groof![]()
Dyon valt juist net als Kyllian altijd wel in slaap in de auto.
Vanmiddag gingen we even naar een 'speelbos', nog geen 10 minuten rijden maar beiden waren zo vertrokken.
[ afbeelding ]
Aaaah Kyllianquote:Op zondag 22 augustus 2010 21:15 schreef Meimeltje het volgende:
Uhm in 10 min? Ze kunnen beiden binnen een halve minuut in de auto in slaap vallen
Wat lief dat ze dan zelf dr oogjes dicht doet!Als ik Kyllian vraag 'ben je moe?' dan zegt hij standaard 'nee hoor' om een paar seconden daarna dus in slaap te vallen.
Haha, geef dat ei maar aan ons idd, Kers.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:21 schreef Kersjes het volgende:
Oh Meimeltje, wat een geweldig uitzicht zo op de achterbank![]()
En ik hou ook nooit rekening met slaapjes van de jongens hoor.. Ze sliepen/slapen allebei zo onregelmatig! En in de wagen, draagdoek of auto slapen ze ook goed als het moet![]()
Dank dames, altijd fijn om je ei hier kwijt te kunnen!
quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:34 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Haha, geef dat ei maar aan ons idd, Kers.
Hoe doe je dat dan met eten, als ze meteen naar bed gaat?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:47 schreef Linda2205 het volgende:
Ssserpente, Lotte doet ook sinds een paar weken maar 1 slaapje. Soort van.. Op het KDV slaapt ze alleen van 12-2. Soms lukt dat niet zo goed, dus dan haal ik haar op en gaat ze meteen weer naar bed. Dat reken ik eigenlijk tot 1 slaapje. Als ze daar wel goed slaapt, dan trekt ze het ook tot 's avonds.
En Kersjes, ik weet niks anders te zeggen als, dikke kus voor jullie en maar hopen dat Toby nu snel van zn klachten af is
Welke maaltijd?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:58 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan met eten, als ze meteen naar bed gaat?
Ga je naar Zeeland, BJ? Waar ga je naar toe? Kom je een bakkie doen?
Wij gaan naar Bruinisse; ben nog nooit in Zeeland geweest... ben benieuwd! het weer is alleen niet zo super de komende dagen...quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:58 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan met eten, als ze meteen naar bed gaat?
Ga je naar Zeeland, BJ? Waar ga je naar toe? Kom je een bakkie doen?
Ja, ze eten warm om half 12, dan om 12u naar bed, om 2u eruit en dan haal ik haar opquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:05 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Avondeten. Of gaat Lotte maar halve dagen naar het kdv?
Naar Bru!quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:05 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Wij gaan naar Bruinisse; ben nog nooit in Zeeland geweest... ben benieuwd! het weer is alleen niet zo super de komende dagen...
naja lekker uitwaaien op het strand dan maar; neem een draagdoek mee![]()
en waar woon je Ssserpente: wij zijn maar 5 dagen in Zeeland; daarna gaan we door richting Brabant..
Ach soooooo!quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:06 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, ze eten warm om half 12, dan om 12u naar bed, om 2u eruit en dan haal ik haar op
En ze kan de stapeltoren bouwen
dat was vanmorgen om 6u![]()
ik neem de laptop mee; dus ik kom nog gewoon online; ligt even aan de planning en wat vriendlief allemaal wil doen enzo;quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:08 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Naar Bru!Ik woon vlakbij Goes, da's zo'n 30 km van Bruinisse vandaan. Dat eiland onder Schouwen Duiveland. Laat maar weten als je toevallig die kant uitkomt en zin hebt natuurlijk, dan kunnen we de dametjes samen op de kiek zetten.
Ik heb ook vakantie.
Wrm bedenk je dat nu pas dan? Er zit geen woord Duits in dat filmpjequote:Op zondag 22 augustus 2010 22:11 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ach soooooo!
Wat goed van Lotte! Bedenk me nu pas dat ze tweetalig wordt opgevoed trouwens. Handig!
Is goed hoor, kijk maar. Fijne vakantie iig!quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:11 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik neem de laptop mee; dus ik kom nog gewoon online; ligt even aan de planning en wat vriendlief allemaal wil doen enzo;
maar kan best dat ik nog op je aanbod inga; lijkt me leuk om jou en Lente te zien/ spreken
quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:19 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Is goed hoor, kijk maar. Fijne vakantie iig!
Linda, geen idee waarom ik me dat nu bedenk.
de 25e, as woensdag dus. nog laaaaaaaaang nietquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:17 schreef Groofsken3 het volgende:
Wanneer is ze eigenlijk jarig Huup?
ik ben ook niet vies van tweedehandsquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:54 schreef Groofsken3 het volgende:
Héél erg mooi Huup. Ik koop zelf dat soort dingen altijd tweedehands. Maar hier ben ik toch wel een beetje jaloers op hoor.
Ik heb me voorgenomen dat S als ze zonder zijwieltjes kan fietsen een nieuwe fiets krijgt, ook met slingers aan het stuur. Volgend jaar lente met haar verjaardag denk ik.
Ja, dat vind ik ook, al hoeft het wat mij betreft ook niet een duur cadeau te zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:56 schreef huuphuup het volgende:
maar eerlijk, ik vind zo'n eerste verjaardag gewoon bijzonder, daar hoort een bijzonder cadeau bij vonden B. en ik dus ik heb niet eens de moeite genomen om er tweedehands naar te kijken
oh nee prijs maakt me ook niet uit, het hoeft niet per se duur te zijn. Nou was deze dat welquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook, al hoeft het wat mij betreft ook niet een duur cadeau te zijn.
Het is een drollig Améliefietsje!
Ik denk dat ik weet welke je bedoelt, die hebben ze in R's groep bij het kdv ook. Die is ook leukquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:14 schreef Sorbootje het volgende:
Ik zou wel zo'n stoffen pop met van die vlechten voor haar willen kopen denk ik.
ja daar kwam mn moeder zelf meequote:Op maandag 23 augustus 2010 11:23 schreef Groofsken3 het volgende:
Maar dan is dat bankje wel een heel slimme vondst dus.
Nou er zijn veel van die stoffen poppen. Deze vind ik ook wel leuk:quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:21 schreef Groofsken3 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik weet welke je bedoelt, die hebben ze in R's groep bij het kdv ook. Die is ook leuk![]()
.
Voordeel van deze pop is wel dat hij dus mee in bad kan (niet van stof). Ze had al twee kleine babiepopjes met een stoffenlijfje en dat was wat we misten. Ze had bij een vriendinnetje de hele dag gesjouwd met een pop met speen. Dus dat waren mijn eisen toen ik ging zoeken. Geen stof en mèt speen.
hahahaha herkenbaarquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:54 schreef Sorbootje het volgende:
Vlindur, het is idd vermoeiend. Hier is het steeds kruipkruipkruip......aan lamp trekken..........kruipkruipkruip........luidsprekers proberen te pakken............. kruipkruipkruip .........etensbakjes katten door de hal smijten............. kruikruipkruip....... stoelen aan eettafle verschuiven etc...etc..
De dingen die ik niet héél erg boeiend vind laat ik maar gewoon. Ik wil haar niet de hele dag beperken. Ze moet ook kunnen ontdekken, maar mán wat is dat soms vermoeiend![]()
Maar ook leuk!
Zoiets?quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:03 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahahaha herkenbaar![]()
hier heeft ze ontdekt dat de laatjes open kunnen. Manman, hilarisch om de hele inhoud eruit te gooien en speelgoedblokjes erin te doen
Opzich mag ie overal aan trekken en omgooien, maar niet mn 2 staande planten en de kattenbakjes en dat het niet mag lijkt ie nu al door te hebbenquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:54 schreef Sorbootje het volgende:
Vlindur, het is idd vermoeiend. Hier is het steeds kruipkruipkruip......aan lamp trekken..........kruipkruipkruip........luidsprekers proberen te pakken............. kruipkruipkruip .........etensbakjes katten door de hal smijten............. kruikruipkruip....... stoelen aan eettafle verschuiven etc...etc..
De dingen die ik niet héél erg boeiend vind laat ik maar gewoon. Ik wil haar niet de hele dag beperken. Ze moet ook kunnen ontdekken, maar mán wat is dat soms vermoeiend![]()
Maar ook leuk!
Maar jij hebt een boekenmuur, moet je niet Ivan continu bij de boeken vandaan plukken?quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
Die Rienk!
Hier vind ik het ineens veel minder vermoeiend worden nu hij zelf goed kan zitten/vallen/opstaan en weer doorgaan.
Heerlijk hequote:
Deze ficus is me echt heilig.. Vind hem zo mooi ook enzoquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:08 schreef freecell het volgende:
Ficussen kunen al niet zoveel hebben, maar van aanraken en trekken gaan ze echt doodErvaring.
oh ik hoorde juist weer van anderen dat het zo'n fijn stevig fietsje isquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:18 schreef Sidn3y het volgende:
Huup wij hebben dat fietsje, maar ik ben er helaas niet zo heel tevreden over. Bij ieder kind wat erop gaat zitten kiept ie om de haverklap. Of wij hebben gewoon een maandagmorgenmodelletje.
Buiten dat blijft ie übercute.
Het is wel een heel goed fietsje om op te leren fietsen, binnen een maand kon m'n oudste fietsen en weer een maand later sturen. Ze was 1 jaar en 9 maanden maar wel klein dus dat helpt niet mee.
Dat is exact wat ik ook gehoord had, ik snap er dan ook helemaal niks van. Maar ze doen het er hier maar gewoon meequote:Op maandag 23 augustus 2010 12:21 schreef huuphuup het volgende:
oh ik hoorde juist weer van anderen dat het zo'n fijn stevig fietsje is![]()
nouja goed, we zien het wel![]()
Het is een complotquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:28 schreef Sorbootje het volgende:
Ja hebben! (ondanks die tweeling)
Lief van je dat je aan me dacht!
En idd, heel erg Isabeau.Ik kan er niks aan doen, maar soms bekruipt me het gevoel dat ze een loopje met me neemt. Kan natuurlijk niet, maar toch...
Klinkt superquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:31 schreef Sorbootje het volgende:
En ik ben even kwijt wie het vroeg, maar ze had volgens mij overdag geen honger, maar werd 's nachts wel hongerig wakker. Nu ze overdag extra krijgt, wordt ze niet wakker voor een nachtfles. Zo eenvoudig, maar zo briljant. Echt, als ik OUD niet had![]()
Free, succes met het vervroegen van de fles!
En Vlindur, Isabeau heeft hier al meerdere boeken gesloopt. Zo vond ze dat wij het handboek voor de beginnende tuinier wel weg konden doen (heeft ze zeker goed naar onze tuin gekeken en geconcludeerd dat het toch zinloos was). En iedere keer pakt ze een studieboek van B., 'volwassenheid in perspectief' en daar zit ze dan bloedserieus in te bladeren. Echt je lacht je slap!
Hierquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:33 schreef freecell het volgende:
Ow en vlindur? 'k ben het meetingtopic kwijt![]()
De ficus staat niet in mn gifwijzer..quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:09 schreef simmu het volgende:
uhm, dames. jullie weten dat ficussen giftig zijn? ik heb geen idee in hoeverre voor babies, maar voor katten zijn ze giftig in de zin van dat poes er niet van doodgaat, wel moet spugen.
het zwart witte monster heeft de mijne indertijd opgegeten. vandaar dat ik het weetquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:16 schreef Vlindur het volgende:
[..]
De ficus staat niet in mn gifwijzer..![]()
Ik zal ff speuren op internet, moment
Haha, ja, voortdurend! De box staat er voor een deel voor. Voor een ander deel heb ik vaak zijn loopkarretje staan, en het deel dat nog open is is in principe verboden terrein. Hij luistert best goed naar 'nee', dus zo heel vermoeiend is het niet. Ik geef hem ook altijd zijn eigen boekjes en vertel daarbij dat dat zijn boeken zijn en dat hij daar zoveel mee mag spelen als hij wil. Als dat niet zou werken zou ik onderin voor hem een hoekje maken met spullen waar hij wel aan mag zitten. Dat doen mijn schoonouders ook.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:11 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Maar jij hebt een boekenmuur, moet je niet Ivan continu bij de boeken vandaan plukken?
Wat heb jij een leuk huis, zeg! Die kleine verbouwingen zijn zo geslaagd!quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:25 schreef Groofsken3 het volgende:
Als ik later groot ben zou ik ook wel eens een echt schilderij willen kopen, of een paar hele mooie lampen.
Ja dat doen we hier ook in principe. Niet heel bewust maar gewoon, om niet de hele dag een strijd te hoeven maken zeg maar.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, ja, voortdurend! De box staat er voor een deel voor. Voor een ander deel heb ik vaak zijn loopkarretje staan, en het deel dat nog open is is in principe verboden terrein. Hij luistert best goed naar 'nee', dus zo heel vermoeiend is het niet. Ik geef hem ook altijd zijn eigen boekjes en vertel daarbij dat dat zijn boeken zijn en dat hij daar zoveel mee mag spelen als hij wil. Als dat niet zou werken zou ik onderin voor hem een hoekje maken met spullen waar hij wel aan mag zitten. Dat doen mijn schoonouders ook.
Ik las als tip in het dreumestopic om ervoor te zorgen dat je niet meer dan 3 (of waren het 5?) plekken in je woonkamer hebt waar hij niet mag komen of niet aan mag zitten. Pick your battles, zeg maar.
Op de onderste 2 planken staan ook de kinderboeken, dus hij mag in principe plukken wat hij wilquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, ja, voortdurend! De box staat er voor een deel voor. Voor een ander deel heb ik vaak zijn loopkarretje staan, en het deel dat nog open is is in principe verboden terrein. Hij luistert best goed naar 'nee', dus zo heel vermoeiend is het niet. Ik geef hem ook altijd zijn eigen boekjes en vertel daarbij dat dat zijn boeken zijn en dat hij daar zoveel mee mag spelen als hij wil. Als dat niet zou werken zou ik onderin voor hem een hoekje maken met spullen waar hij wel aan mag zitten. Dat doen mijn schoonouders ook.
Ik las als tip in het dreumestopic om ervoor te zorgen dat je niet meer dan 3 (of waren het 5?) plekken in je woonkamer hebt waar hij niet mag komen of niet aan mag zitten. Pick your battles, zeg maar.
zelf geen kinderen hè...quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:41 schreef freecell het volgende:
Ik schoot hardop in de lachWaarom bemoeit jouw buurman zich sowieso met je traphekjes?
Ik heb een hele leuke buurman, maar zodra hij zich met dat soort dingen zou gaan bemoeien zou ik echt
doen
Klopt. Maar ik kan me die fase wel nog goed herinneren. Inderdaad gewoon heel erg hard gaan lachen als er een nee kwam en gewoon toch doen. Of juist heel erg gaan huilen bij een nee, ook herkenbaarquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:45 schreef huuphuup het volgende:
[..]
zelf geen kinderen hè...
iets met beste stuurlui enzo![]()
groofs dat kan ik me ook wel voorstellen hoor, op een gegeven moment ben je gewoon op een hele andere manier bezig met 'corrigeren' dan bij zo'n kleintje. Dan is het echt nog aanleren waar ze wel en niet mogen komen. Jouw dochter weet inmiddels waarschijnlijk best wel waar ze wel en niet aan mag zitten.
Wat schattig. Zo stond ik mezelf vroeger op m'n billen te slaan terwijl ik aan de knopjes van de radio zat.quote:Nu gaat het er eigenlijk nog vergelijkbaar aan toe. Ze reageert meestal nog voordat ik mijn zin heb af kunnen maken met "bank isse oppe zitte hè mama? Magge nie springe nee". En dan vervolgens toch doen, bijna ondanks zichzelf.![]()
quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:52 schreef Ssserpente het volgende:
Wat schattig. Zo stond ik mezelf vroeger op m'n billen te slaan terwijl ik aan de knopjes van de radio zat.![]()
quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:52 schreef Ssserpente het volgende:
Oooh, Groof, wat heb jij een geweldig huisje, zeg! Wij hebben een groot en strak ingericht grotemensenhuis. Maar stiekem droom ik van een huisje zoals dat van jou.
[..]
Wat schattig. Zo stond ik mezelf vroeger op m'n billen te slaan terwijl ik aan de knopjes van de radio zat.![]()
Ik ben ook altijd nieuwsgierig naar andere huizen! Ik wil wel showenquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
Groofsken, ik ben ook heel benieuwd naar hoe je huis er verder uitziet! Misschien eens in de SC posten?
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar alle huizen.(Ssserpente! Vlindur!)
Vanavond!quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:49 schreef Vlindur het volgende:
Nou, foto's van Ssserpente's en mijn huis staan in het SC! Nu jullie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lotte!
Noah!
quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:34 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Haha, geef dat ei maar aan ons idd, Kers.
BJ, elke keer als ik foto's van Evie zie moet ik aan Mette denken, ze hebben ook veel dezelfde kleertjes (dit jurkje heeft ze ook) Je praat ook altijd over je meisje zoals ik me ook voel. En volgens mij gaan ze qua ontwikkeling vrij gelijk op. Ik voel altijd herkenning.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
ligt het aan mij of is mijn baby ineens een klein meisje??
kiek tan hoe parmantig ze daar zit..![]()
[ afbeelding ]
Geef jij de fles om een tijd of wanneer Minke er om vraagt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 07:46 schreef Lijnloos het volgende:
Goeie morgen!
Ca.ra, gecondoleerd... timing is niet fantastisch inderdaad..
Vlindur, wat een gedoe met Rienk, maar wel top dat jullie eidnelijk weer es lekker lang hebben kunnen slapen! Daar knapt een mens van op!![]()
Lindavoor de wallen... lastig als niks helpt. Minke wordt ook meestal tussen 5 en 6 wakker, maar is met haar speentje (die meestal ergens in de kamer ligt omdat ie uit bed is gevallen) dan wel weer snel vertrokken.
Wij hebben de laatste dagen steeds meer moeite met de overdag-flessen... Die willen er gewoon niet fatsoenlijk meer in. Minke wurmt zich alle kanten op, 3 slokken en dan duwt ze de fles weer weg om vervolgens na 10 seconden weer te gaan happen naar de speen. Gemiddeld duurt een fles dan echt onwijs lang, zolang als we volhouden... maar soms is het gewurm niet meer te houden en is ze weg (over de bank naar de andere kant toe... We hebben ook al de 1-2-3-speen geprobeerd zodat het misschien wat sneller gaat,maar dan gaat eht weer te snel waardoor ze zich hoestend en proestend verslikt. Iemand een idee of tip?
Nouja, ik ben idd al wakker dan en zij ook al een tijdje blijkbaar, want ze zit te jammeren en gaat met dr speentjes gooien. Dan kan ik er meteen uit of na 5min, maar dat maakt dan ook geen verschil meer..quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 07:31 schreef Vlindur het volgende:
Oh Wat naar LindaGewoon negeren en wachten tot ze huilt is ook geen optie?
(Bij mij werkt dat ook niet hoor, je bent zelf ondertussen immers ook al wakker) Ik hoop dat ze je binnenkort je rust weer gunt
![]()
Hopelijk is Rienk vandaag een beetje beter te spreken. Fijn dat je in ieder geval goed hebt geslapen, vind ik altijd wel uitmaken! Als Lotte een echte zeurdag heeft, ga ik 's middags ook nog een uurtje slapen. Dan is de middag/avond net ff wat beter vol te houden!quote:Hier was het gister dramadag. Niks was goed en slapen wilde hij ook niet. Hij heeft alleen van 11:30 tot 15:00 geslapen en daarna niet meer. En moe dat hij was! Jemig. Alleen maar krijsen in bed en staan he, want als je staat dan kun je zelf niet meer zitten omdat je dat niet durft en dus ga je nog meer gillen en krijsen.. Poeh hee. Ik heb hem om 18:15 in de maxicosi voor het raam gezet en hij sliep binnen 3 minuten![]()
Om 18:45 kwam mn vriend thuis en die wist dat dus niet dus die kwam lekker luid binnen en dus Rienk ook weer wakker. Maar toch een half uur geslapenHij wilde ook geen fles ofzo, dus het was echt gewoon dwarsigheid.
Daarna hebben we boodschappen gedaan (Rienk zit nu in de winkelwagen en dat is zo makkelijk en leuk!) En om 20:45 lag hij in bed na 2 slokken van zn papfles hij ging gelijk slapen......... Tot 07:00!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben ook voor de verandering optijder naar bed gegaan en voor 00:00 sliepen we beide. Dus we hebben goed geslapen! J. staat nu onder de douche en gaat dan naar het werk. En wij zijn er ook uit. Ik denk dat ik morgen pap ga geven ipv een fles die ik nog steeds geef. Eens kijken of dat gaat.
Alles ligt ook zo op z'n gat in de vakantieperiode, hè? Ik hoop dat je snel gewoon eens op gesprek wordt gevraagd. Dat geeft je tenminste het gevoel dat je gehoord wordt en je het ergens voor doet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:11 schreef Twinkly het volgende:
Ik slaap zelf echt heel slecht de laatste tijd, ik zit ook wel een beetje in een dipje omdat het vinden van een baan nog steeds niet lukt. Maar nu de vakantieperiode zo goed als voorbij is zal het aantal vacatures wel weer toenemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |