abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85501630
Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 44

*O* 23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra *O*
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
pi_85501669
Wat ontzettend rot van die allergieen, kersjes. Ik lees het nu pas. Sterkte ermee!

Jeetje, Stiemi, wat een nacht zeg :o

Thomas kruipt ^O^ en Niels staat ^O^

veel zwemplezier, Asyniur :)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:32:05 #3
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85501704
*O* wij mogen nog een paar nachtjes bovenaan staan
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85501710
Stiemie wat een nacht!! :o :X arme jullie.
Geen last van de oortjes ofzo?

Zwemse Asy!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85501745
Wie heeft er van 7 tot half 6 geslapen en daarna nog drie kwartier?

JUIST! ISABEAU ^O^ :D O+ *O*

Zo en nu even bijlezen, goedemorgen allemaal!
pi_85501789
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 08:34 schreef Sorbootje het volgende:
Wie heeft er van 7 tot half 6 geslapen en daarna nog drie kwartier?

JUIST! ISABEAU ^O^ :D O+ *O*

Zo en nu even bijlezen, goedemorgen allemaal!
He wat goed *O*

Hier was het vanmorgen ook half 6 :O Gelukkig na een voeding weer gaan slapen tot 7u. Ronny eruit geschopt om met dr te spelen en naar het kdv te brengen en die ligt nu te sjaggo-en in bed omdattie op moest staan... mannen. }:|
Lotte!
Noah!
pi_85501849
Kersjess, wat balen met Toby zeg! Ik hoop echt dat hij er overheen groeit als dat kan! Sterkte! :*

Niels! Wat goed van je! En dat Thomas ook lekker aan de kruip! Cara, wat zijn ze dan ineens snel he! :o
Rienk heeft nu lol met een balletje, die rolt steeds weg en dan gaat hij er weer achteraan O+

Oh jemig Stiemie, wat een kutnacht! Ik heb helaas geen tips voor je.. Ik hoop dat het maar een faaase is dan.. ;( :*

Asy ging zwemmen! Leuk! Ik wil ook maar J. wil nooit mee en ik durf niet alleen -O-

Ymme, ik heb pak 1 en 2 toen gemixt, tenminste de laatste 5 centimeter, zodat hij kon wennen. Bleek geen goed plan te zijn geweest, hij heeft er niks aan over gehouden ofzo, maar had beter eerst 1 kunnen opmaken en dan gewoon met 2 te beginnen.

En oh ja! Lotte! Engerd! Wel knap van je hoor!
En Lente bij de kipjes! Wat schattig!

Nou, nu weet ik het echt niet meer :@

Rienk heeft goed geslapen!

We waren in de middag bij McLaura geweest en daar ging hij voor het eerst in de box staan! *O* Thuis wilde hij maar niet slapen dus voordat we eindelijk konden eten was het half 8. Rienk heeft meegegeten, had apart voor hem gekookt en hij vond de broccoli heerlijk! Hij propte het weer in zn mond! Na de broccoli (toch een paar happen daarwerkelijk ook binnen gekregen) kreeg hij een dikke papfles. 210/7 en omdat hij daarna weer gezelliger was, ook nog maar voor het eerst yoghurt gegeven, hij vond het heerlijk! At het allemaal op!
Ik had het in een beker gedaan, zodat hij ook kon drinken. Dat vond hij wel leuk!
Daarna ging hij in bed en sliep hij wel goed!
Om 00:00 gingen wij op bed (En we proberen al een week op tijd naar bed te gaan.. Lukt goed he! :') ) en Rienk lag helemaal bovenaan op zijn buik te slapen. We hebben hem maar laten liggen en om 03:00 werd ie even wakker. Speen er weer in en het was weer goed. Om 06:42 werd ie weer wakker maar de speen was weer goed genoeg. En om 07:50 kwam hij pas weer! Dus na een fles zijn we nu beneden en Rienk is heerlijk aan de kruip O+ Maar hij word nu weer moe, dus we gaan weer op bed!

J. Is nog steeds thuis. Het gaat iets beter, maar beneden heeft hij pijn :X

En oh, bedankt voor de kooktips! :o :Y ^O^ Dat van Huup heb ik opgeschreven en Sorbo ik zou heel graag je recepten willen! *O*

Fijne dag! :W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_85501872
*O* *O* *O* ISABEAU! *O* *O* *O*

pi_85501942
Stiemie dat soort nachten zijn bijna dodelijk! :X

Asy, lekker zwemmen O+ maggik mee?

En ISABEAU! *O*

Rienk zelf staan al? :o Wat gaat hij snel ineens met gaan zitten en kruipen en staan en o, gróóót!

Hier was meneer om 5:00 even wakker, kan gebeuren, even gespeenplopt. Toen om 6:30 gewoon wakker. Dat is normaal, maar ik was duf, dus ik: doe er nog héél even een speen in? (snoozeknop) sliephij tot 7:15, werd toen héél vrolijk wakker en had niet eens echt woest honger :o Sabbelde een beetje op zijn fles en liet wat staan :?

En op de broccoli van gisteren lijkt hij niet te reageren O+ Eindelijk iets! *O* En we hebben gisteren ipv een papfles de helft van zijn fles in een bordje gedaan met de pap en de rest in de fles, maar dat maak qua hoeveelheden geen bal uit natuurlijk...
pi_85502017
Jeeeee Stiemie, ik hoop echt dat je nog wa hebt kunnen slapen. Dat soort nachten zijn zó slopend! Een keer een nachtje doorhalen omdat je iets leuks aan het doen bent is niet zo'n punt, maar met een krijsend kind kan het je zó aanvliegen! :*

Vlindur, klinkt goed meid! Onze kinders kúnnen het wel! Recepten krijg je van me, maar ik moet echt even tijd hebben.

Kersjes, wat naar van toby zeg!

Brengt me op een verhaal van een vriendin. Haar zoontje heeft van de week in het ziekenhuis gelegen met een allergische reactie op pinda. Ze hadden hem pindasaus gegeven op het kdv, terwijl ze wéten van zijn allergie. Vond het behoorlijk shocking.
pi_85502113
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 08:53 schreef Sorbootje het volgende:
Jeeeee Stiemie, ik hoop echt dat je nog wa hebt kunnen slapen. Dat soort nachten zijn zó slopend! Een keer een nachtje doorhalen omdat je iets leuks aan het doen bent is niet zo'n punt, maar met een krijsend kind kan het je zó aanvliegen! :*

Vlindur, klinkt goed meid! Onze kinders kúnnen het wel! Recepten krijg je van me, maar ik moet echt even tijd hebben.

Kersjes, wat naar van toby zeg!

Brengt me op een verhaal van een vriendin. Haar zoontje heeft van de week in het ziekenhuis gelegen met een allergische reactie op pinda. Ze hadden hem pindasaus gegeven op het kdv, terwijl ze wéten van zijn allergie. Vond het behoorlijk shocking.
Mag ik een CCtje? O-)
Lotte!
Noah!
pi_85502141
ik was gisteravond alle koters dusdanig beu dat ik het hele spul om 6 uur (al dan niet krijsend) op bed gemikt heb :@

het hele spul heeft vervolgens netjes geslapen tot vanochtend 7 uur *O*

en meer doorslapende kindjes en staande kindjes en eentje die tegen broccoli kan *O*
daar valt enkel voor te juichen *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85502146
Tuulk!
pi_85502147
Niet bijgelezen :O We mochten van Esmee van half 5 tot half 7 slapen en toen was het weer uit met de pret :O Ik doe het niet helemaal oke op maar 2 uur slaap geloof ik. Om half 10 afspraak bij de huisarts...
pi_85502165
Dat is inderdaad shocking :o
pi_85502182
Stiemie, succes straks.
pi_85502183
Stiemie -O- :*
Ik hoop voor je dat de huisarts iets vindt. Iets onschuldigs wat vrij veel pij doet en snel op te lossen is ofzo ;)

Simmu: lekker dat ze zo lekker sliepen :D
pi_85502317
Wow, Niels kan los staan! :o Wat een mijlpaal, Twinkly! Hij had het misschien zelf niet door, maar hij gaat het nu vast vaker doen.

En Rienk kan in de box staan! Gaaf, hè, Vlindur?

Wat fijn dat Isabeau goed heeft geslapen! Ivan sliep vandaag eindelijk eens langer dan tot 7 uur en toen ging om 7:15 uur onze rookmelder af. }:|

Lily, alvast een fijne vakantie gewenst!

Octo, welkom hier met Hannah!

Stiemie, wat een rotnacht. :{ Succes bij de huisarts straks. De enige tip die ik heb is diensten afwisselen met je man, maar ik weet niet of dat mogelijk is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:42:57 #19
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85502906
stiemie, succes bij de HA! :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_85502912
*O* *O* *O* voor alle goed slapende kids.

Jamie slaapt nog steeds sinds gister avond 8 uur, ik ga hem er zo wel ff uithalen :o Om 0700 was hij even wakker maar toen ik hem recht legde sliep hij gewoon weer verder.
Gister avond liet hij voor het eerst zien dat hij kan kruipen *O* en we hebben het nog op de film ook. Ik ben zo trots op mn mannetje O+
pi_85503112
Woehoe Jamie aan het kruipen! *O*
Succes bij de HA stiemie! :*

We hebben net ge-trap-trained :P oefenen met het zelf de trap op gaan. De eerste 4 treden heeft ze nu gedaan toen vond ze het wel best :+ maar het ging keigoed en ze was heel trots op zichzelf.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85503150
Oh wauw huup. dan wordt ze écht groot hè?! Zelf trap'lopen' :o

Ik denk niet dat ik dat hier ooit aan zal durven. Ik ga haar gewoon tot haar achttiende zelf naar boven tillen. We hebben zo'n enge open trap.
pi_85503720
Stiemie succes bij de HA.

En dat ik eerst het pak 1 kan opmaken snap ik ;) Maar het is al bijna op en dacht, moet ik nu weer een 1 halen of kan/moet ik al beginnen met 2. Mart is over iets minder dan 2 weken een half jaar. Vandaar :)
pi_85503754
Waarom zou je niet nog eerst een 1 halen? Dat pak gaat toch zo op.
pi_85503854
oh ik zou dan gewoon nog een pak 1 halen eigk Ymme. Een pak gaat makkelijk in 2 weken op toch?

Sorbo ja ze wordt keigroot! :o
ik moest van de fysio gaan oefenen met traplopen met haar want ik moet proberen om haar zo min mogelijk te dragen. Ze zei van ja ik weet heus dat je haar nu nog best vaak zult dragen, maar wacht maar, straks als je 30 weken bent ben je blij dat je geoefend hebt!

En op mijn jamaar jamaar! ze is nog keiklein!! Dat kan mn baby nog niet hoor! ;( :o moest ze heel hard lachen :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85503879
Volgens mij doe ik er 1,5 week mee Claudia. Dus denk nu nog eerst 1 keer 1 en daarna de 2 :)

Kom heel onzeker over qua sommige dingen merk ik nu door mijn postgedrag, maar probeer overal een mening van andere op te krijgen, zodat ik zeker weten het beste doe ;) Ook al doe je dat toch wel. Met gezond verstand.
pi_85504052
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 10:27 schreef huuphuup het volgende:

ik moest van de fysio gaan oefenen met traplopen met haar want ik moet proberen om haar zo min mogelijk te dragen. Ze zei van ja ik weet heus dat je haar nu nog best vaak zult dragen, maar wacht maar, straks als je 30 weken bent ben je blij dat je geoefend hebt!
Misschien moest ik Ivan maar alvast leren op de commode te klimmen. :7
pi_85504369
traplopen :o wat knap van je meisje huup

Jamie zat net in zn bed :o Wie heeft mijn baby gestolen en me dit jongetje gegeven? Binnen 1 week kan hij hiephiep hoera, zwaaien, van zn buik op zn billen gaan zitten, kruipen. Hij probeert zich op te trekken aan alles. En nu is hij aan t trommelen op de wasmand die hij zelf heeft omgedraaid :o
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:47:28 #29
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85504384
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 10:27 schreef ymme het volgende:
Volgens mij doe ik er 1,5 week mee Claudia. Dus denk nu nog eerst 1 keer 1 en daarna de 2 :)

Kom heel onzeker over qua sommige dingen merk ik nu door mijn postgedrag, maar probeer overal een mening van andere op te krijgen, zodat ik zeker weten het beste doe ;) Ook al doe je dat toch wel. Met gezond verstand.

ik weet niet hoe gevoelig mart is, maar je kan er ook nog voor kiezen om 1 en 2 te combineren. sommige kindjes reageren niet helemaal lekker op de overgang. dus per voeding 180/6 5 schepjes 1 en 1 schepje 2, en dat dan in 6 dagen (of langzamer) ombouwen.
tenminste, dat hebben wij gedaan met eli nadat ik hier eenpaar keer had gehoord/gelezen van kindjes die niet in 1 keer goed reageerden :)

kersjes, hebben toby's allergieën nou invloed op de bv? mag je nu zelf ook geen melk, pinda en ei meer eten?

leuk, he, martine, als ze ineens zoveel kunnen! *O*
pi_85504830
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 10:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien moest ik Ivan maar alvast leren op de commode te klimmen. :7
_O- _O-

Sorbo, is het geen plan om jullie trap van achteren dicht te timmeren? Of zou dat een heel dure grap worden? Ik vind open trappen ook zo eng :X

Stiemie, Inmiddels ben je denk ik al klaar bij de HA. Ik hoop dat je iets hebt nu waar je iets mee kunt.. :*

Ymme, ik deed en doe precies een week met een pak poeder, dus idd gewoon

Huup, wat goed dat ze dat al kan! :o *O* *O*

En Jamie kruipt en slaapt door! En de kinders van Simmu laten zien hoe het moet en Florian kan broccoli!

Wat lekker allemaal! ^O^ *O* *O*
pi_85505367
De huisarts heeft gewoon NIKS gevonden. Geen rode of geirriteerde trommelvliezen, geen doorkomende tanden, geen ontstoken keel, geen aanlopende hoest :{ Wat was er dan... Inmiddels heb ik haar wel naar de opvang gebracht want ze was helemaal de oude. Terwijl ze de afgelopen 24 uur maximaal 6 uur geslapen heeft ofzo. Ik snap er niks van...
pi_85505583
Vaag Stiemie! :{ Hopelijk haalt ze de schade vannacht in!
pi_85505701
He get stiemie wat naar. :{
het klinkt lulliger dan ik het bedoel maar eigenlijk hoop je bij zulke dingen altijd dat de HA gewoon iets simpels vindt.
Hopelijk was het een eenmalige uitbarsting en is Esmee vanavond gewoon zo moe dat ze lekker slaapt. Ik hoop het echt. :*

Claudia :D hahaha
zelf in en uit bed zou ook handig zijn :7

Ze kan het niet helemaal zelf hè, of nouja, t kan wel zelf, maar het is wel 4 tredes in een half uur of drie kwartier ofzo :') Gewoon het speeltje net iets buiten bereik leggen en dan vindt ze vanzelf wel een manier om omhoog te komen :P Net zolang oefenen tot het soepel gaat enzovoort.

Martine O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85505760
Ik had ook gehoopt dat het een beetje ontstoken oortjes waren ofzo. Nu weet ik gewoon echt niet wat ze vannacht had en of ze het vannacht weer heeft -O- Ik begrijp er helemaal niks van
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:10:08 #35
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85507041
Zwemmen was leuk! En blijkbaar ook vermoeiend want Harry ligt al 1,5 uur in zijn bed te maffen en ik heb nog geen piepje gehoord :D
Vlindur, waarom durf je niet alleen?
Freecell, we zijn al terug. Maar je mag volgende week mee! :)

Isabeau, wat goed! *O*
Kun je nu even aan o.a. Thomas en Harry uitleggen hoe het moet?

Fijn dat Rienk ook goed geslapen heeft. Hij gaat echt opeens met sprongen vooruit hè? :Y

Ooh, en Florian ook geod geslapen! *O* En hij kan tegen broccoli *O*

Het spul van simmu heeft ok goed doorgeslapen! :o

Arme Stiemie :*
Fijn dat ze niks mankeert, maar goed waar kwam opeens vannacht die hysterie vandaan? Nou ja, hopelijk een eenmalige actie van d'r...

och Claudia, zul je altijd zien hè :)

Jamie, slaapkoppie! En ook aan de kruip! *O*

Amélie, goed hoor! Je mag ook best trots wezen op jezelf! :Y
pi_85508662
Hallo, wij komen ons hier ook melden :D

Robin Janey Kathleen

Van:

Naar:
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:57:02 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85519815
Welkom Robin *O*

Wij zijn net terug van een wandeling op de Brunsummerhei. Harry heeft lekker op de rug in de doek gezeten. Heeft ie een uurtje geslapen O+

En ik heb vanmiddag proberen pap te geven maar dat was geen succes. Maar het broodkorstje was op een klein stukje na helemaal op! En boos worden als ik het laatste stukje uit zijn handjes proeer te halen om hem te geven :D
pi_85523173
Robin al weer een half jaar :o welkom hier!
pi_85523433
Stiemie, hoe gaat het met slapen vanavond? Ligt Esmee er al in?
pi_85523566
Lekker even wandelen Asy! Het was er ook prachtig weer voor

Robin welkom!

Esmee ligt er net in. Onder luid protest. Ze heeft de full treatment gehad voordat ze naar bed ging (eten, spelen, neusspray, stoombadje, paracetamol, fles, chamodent druppels). Bij de opvang heeft ze vanmiddag 2,5 uur geslapen (da's zelfs langer dan vannacht :( ) Mijn moeder heeft Linde opgehaald en die logeert daar een nachtje. Ze had al geklaagd bij oma over haar zusje:"ja en dan gaat Esmee heel hard huilen en dan kan ik niet slapen..."

Morgen komen mijn ouders (als het vannacht redelijk gaat) Esmee ophalen en dan blijven beide dames daar een nachtje slapen. Wel een fijn idee hoor. Gaan ze ook met opa naar de manege :P
pi_85523602
welkom Robin, ook alweer een half jaar!! *O* *O* *O*

Stiemie; hoe is het nu met je meisje? heeft ze vandaag al wat slaap ingehaald???

Sorboo; wat goed dat je meisje ineens doorslaapt joh! super!!!

Claudia; wat fijn dat het zo heerlijk gaat met jullie gezinnetje! helemaal met de 2e op komst; heerlijK!!!

Lijnloos en Vlindur (toch??) heel veel plezier dit weekend op Lowlands!! het weer is in elk geval goed!

vandaag lekker een beetje in en om het huis genoten. Ben blij dat ik lekker tijd heb voor mijn meisje nu ik vakantie heb. Geniet er echt van om lekker even samen te zijn.
Gisteren dus naar Ikea geweest en het loopdingetje gekocht; heel grappig; zet dr voor de lol dr achter, Evie doet dr handjes eromheen en stap stap stap...(wel met flinke ondersteuning natuurlijk, maar zo grappig dat ze direct begrijpt wat de bedoeling is :Y ).

nog even een vraagje; in de potjes met groente enzo; zit vaak 200 ml; eten jullie kids dat in 1 keer op???
Evie lang niet altijd zoveel namelijk; meestal net meer dan de helft..
(en daarna dan nog wel iets van 100 ml yoghurt ofzo; maar ze geeft aan dat ze dan niet meer wil.)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_85523800
Robin helemaal vergeten! Gefeliciteerd met haar halfverjaardag! Ongelooflijk hoe ze nog op haar pasgeborenefoto lijkt trouwens.

quote:
Esmee ligt er net in. Onder luid protest. Ze heeft de full treatment gehad voordat ze naar bed ging (eten, spelen, neusspray, stoombadje, paracetamol, fles, chamodent druppels). Bij de opvang heeft ze vanmiddag 2,5 uur geslapen (da's zelfs langer dan vannacht :( ) Mijn moeder heeft Linde opgehaald en die logeert daar een nachtje. Ze had al geklaagd bij oma over haar zusje:"ja en dan gaat Esmee heel hard huilen en dan kan ik niet slapen..."
Wat fijn dat Linde naar je ouders is! Het is natuurlijk ook wel sneu voor haar, maar ik vind het vooral rot voor jullie. Zulke avonden en nachten klinken heel zwaar. Dat ze maar gauw weer fijn met elkaar op één kamer slapen! Je gaat morgen toch hun kamer roze verven?

Als je het eens fijn vindt als iemand een middagje met Linde naar de kinderboerderij gaat of zo dan moet je dat gewoon zeggen. Lijkt me heel leuk om te doen. Linde zal het wel doodeng vinden met zo'n vreemde, maar die koop ik wel om met een Shetlandpony. :7
pi_85523898
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
vandaag lekker een beetje in en om het huis genoten. Ben blij dat ik lekker tijd heb voor mijn meisje nu ik vakantie heb. Geniet er echt van om lekker even samen te zijn.
Je hebt vakantie! *O* Dat had ik helemaal gemist. Nou, het is je echt gegund!

quote:
nog even een vraagje; in de potjes met groente enzo; zit vaak 200 ml; eten jullie kids dat in 1 keer op???
Evie lang niet altijd zoveel namelijk; meestal net meer dan de helft..
(en daarna dan nog wel iets van 100 ml yoghurt ofzo; maar ze geeft aan dat ze dan niet meer wil.)
Zou ik me niet druk om maken. Ivan eet wel alles op, maar dat is afhankelijk van of ik hem het eten geef of hem zelf laat eten.
pi_85524041
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
Robin helemaal vergeten! Gefeliciteerd met haar halfverjaardag! Ongelooflijk hoe ze nog op haar pasgeborenefoto lijkt trouwens.
[..]

Wat fijn dat Linde naar je ouders is! Het is natuurlijk ook wel sneu voor haar, maar ik vind het vooral rot voor jullie. Zulke avonden en nachten klinken heel zwaar. Dat ze maar gauw weer fijn met elkaar op één kamer slapen! Je gaat morgen toch hun kamer roze verven?

Als je het eens fijn vindt als iemand een middagje met Linde naar de kinderboerderij gaat of zo dan moet je dat gewoon zeggen. Lijkt me heel leuk om te doen. Linde zal het wel doodeng vinden met zo'n vreemde, maar die koop ik wel om met een Shetlandpony. :7
Momenteel is het stil, maar geen idee voor hoelang. Ik reken maar gewoon nergens op, dan kan het alleen maar meevallen :) Het verven wilde ik vandaag doen, maar nadat ik 3x iets dat ik in de magnetron had gestopt in plaats van in de koelkast heb ik maar besloten om ervanaf te zien :') Ik plan binnenkort wel weer een ander moment.

Enneh ik vind het ook wel leuk om mee te gaan naar de kinderboerderij :@ Eens een kinderboerderij-meet houden?
pi_85524052
BJ geen idee hoeveel Esmee eet. Ik maak zelf potjes of ze eet met ons mee en ik ben zo slecht in het inschatten van hoeveelheden :@
pi_85524238
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:30 schreef Stiemie het volgende:
Momenteel is het stil, maar geen idee voor hoelang. Ik reken maar gewoon nergens op, dan kan het alleen maar meevallen :) Het verven wilde ik vandaag doen, maar nadat ik 3x iets dat ik in de magnetron had gestopt in plaats van in de koelkast heb ik maar besloten om ervanaf te zien :') Ik plan binnenkort wel weer een ander moment.
Ja, je bent natuurlijk doodop. Morgen even bijtanken?

quote:
Enneh ik vind het ook wel leuk om mee te gaan naar de kinderboerderij :@ Eens een kinderboerderij-meet houden?
Leuk! Ik grijp sowieso elk excuus aan om Linde en Esmee weer eens te kunnen zien. O-)
pi_85525074
Ik had het verhaal niet helemaal mee gekregen over Esmee, maar wel iets over een zeer korte nacht, wat vervelend Stiemie. Hopelijk gaat het vannacht beter...

BJ vakantie! Lekker he?

Kinderboerderijen zijn okay toch? Ik mag er straks legaal heen :7

Ik weet niet wat Laura heeft vandaag, maar ik heb haar werkelijk niet 1 keer horen jammeren, ze ligt alleen maar vrolijk te babbelen en lief te zijn :o Echt zo geweldig. Heb haar net op bed gelegd en ze heeft geen kik meer gegeven. (nu slaapt ze sowieso erg goed, ik lees hier dus dat het ook anders kan...)

Wij hebben ook vakantie, morgen gaan we richting Kroatie. Spannend met de kleine in het vliegtuig, maar gaat vast goedkomen als ze net zo'n bui heeft als vandaag :)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:25:38 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85528286
oeh, leest mijn oog kinderboerderij-meet? mag ik ook mee? :)

robin, gefeli met je halfjaardag! *O* *O*

dames, geniet van jullie vakanties! :)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:55:10 #49
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85529423
Stiemie, ik duim voor je dat vannacht beter gaat :*

BJ, lekker genieten. En wat leuk dat ze meteen het karretje vastpakte!

Wat leuk dat Laura vandaag zo gezellig is! Een hele fijne vakantie toegewenst!
pi_85529944
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In het begin zeiden we ze heeft mama haar oren maar nu is toch wel duidelijk dat ze dat ook een beetje van papa heeft :D

pi_85531114
bj hier gaat nu alles schoon op. Wij hebben de potjes van olvarit en dan van +12 m. Wel eet ie dan daarna niet zo veel yoghurt meer.
Driekus ligt met een dosis paracetamol in bed, de prikken zorgen, zoals altijd, voor koorts. Cb stats waren keurig: 9950 gr en 77 cm.
Stiemie ik hoop op een betere nacht!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85537030
Het wordt toch een beetje vervelend hoor. Ik kan gewoon niet afbouwen met die nachtvoeding als ze de hele tijd blijft slapen....

Vannacht weer van 7 tot half 6. Toen een fles en toen nog tot 8 uur. Ze werkt ook totáál niet mee :(

:D :P O+ *O* :z
pi_85537104
Sorbootje wat fijn zeg *O*

Hier ook een supernacht: van 20.30 tot 8.30 *O* Heeeeeerlijk bij kunnen slapen. Maar nog steeds geen idee wat er nou was
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 08:47:42 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85537128
Waah, wat fijn al die goede slapers! *O*

Hier om 1, 3 en 6 een voeding en tussendoor nog 1 keertje wakker maar toen ging hij gewoon verder slapen na een kroel :?

En mijn baby is vanmorgen van het bed gevallen :@
Stomme ):O dat ik ben...
pi_85537147
*O* *O* *O*
jeujjjj voor Stiemie en Sorboo; wat heerlijk dat je meisjes zo lekker hebben geslapen!!!

Evie slaapt nog :Y Gister om 20u op bed gelegd. Maar meestal is ze rond deze tijd en soms een half uurtje later wel wakker...
(en mama werd wakker omdat papa zo snurkt....)
:@

vandaag lekker een dagje de zon in, gaan naar een strandjes om beachvolleybal te kijken en bij te kletsen met bekenden...
en natuuuuuuuurlijk stiekem ook om met mijn mooie meisje te showen haha O+
pi_85537166
Sorbo :D Lekker handig :P Ik kan haar wel even komen porren rond 3:00 's nachts? O-)

Stiemie, dat is goed nieuws! Misschien 'gewoon' buikpijn oid?

En Cool, ik zie de oren :+
pi_85537169
Oh Stiemie, wat heerlijk zeg! Wat zul jij je een ander mens voelen! En misschien kom je er wel nooit achter wat er was. Wie weet was het iets simpels als een heel enge droom waar ze zich bang door voelde?!

Asy, van bed vallen *check*.... is schrikken, maar je leert er wel van :*
pi_85537184
BJ, lekker showen :D

Free, als je het maar laat! o|O
pi_85537191
Wat geweldig, Stiemie! Het was dus gewoon een uitzondering? Of was ze de laatste tijd al wel hangerig/zeurderig/moeilijk?

Oef, Asy, hoe dat zo?

Ivan werd helaas vanochtend keurig om kwart voor 7 wakker. Ik heb dus al gestofzuigd, gedweild, gepoetst, bedden verschoond en een wasje gedraaid. Je wordt er wel productief van. :Y)
pi_85537252
Jee Claudia! Kom je eens hier logeren? O-)
pi_85537271
Ter troost: mijn oudste is toen hij een maand of 7 was van de commode gestuiterd :X
Volgens mij doet iedereen wel eens zoiets :Y

(mijn buurvrouw vertelde dat haar dochter (nu over de 30) bij 7 maanden zichzelf uit haar armen gegooid had. Gebroken bovenbeen, 4 weken tractie. Ze voelt zich er nog lullig over ;) )
pi_85537276
oeee Claudia; nu voel ik me bijna schuldig dat ik nog helemaal niets heb gedaan...
(en ws ook weinig ga doen verder vandaag..)

en idd Cool; je meisje heeft best veel van je hoor. Ik zie wel meer dan alleen de oren.... :Y
pi_85537387
Hey, goede nacht geweest voor veel mama's hoor ik *O*

Hier ook :Y Mijn man en mijn vader hebben gisteren bij de Ikea electrisch verstelbare lattenbodems (en matrassen) gehaald voor in het grote bed. Echt zalig O+ Ik kon namelijk niet goed slapen omdat helemaal plat op mijn rug liggen nog te veel druk op mijn buik(wond) gaf. Mijn vader was zo enthousiast dat hij het nu thuis in het Auping bed ook wil :D

De kleine heeft ook goed geslapen, wel even wakker geweest om een uur of 4, maar ze is al brabbelend weer in slaap gevallen tot 7 uur *O*

En nu liggen mijn 2 schatten samen in het grote bed een tukje te doen *; de rijkdom.

Ik zal vandaag eens even wat foto's van Hannah maken en posten. Ze heeft de laatste paar weken heel veel gezichtsuitdrukkingen erbij gekregen en babbelt nu de hele dag door 'tatatatatata' en 'dadadadada'.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:31:34 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85537426
Ja, ik weet dat iederen zoiets wel een keer gebeurd, maar toch voel ik me een stomme ):O
Zeker omdat ik tig keer per week tegen mijn man zeg: laat hem nooit alleen bladiebla...

Ik had hem op ons bed gelegd omdat ik me nog moest aankleden. Hij was lief aan het spelen mat zijn rammelkikkertje en ik dacht: stik, deo. Dus ik loop naar de badkamer (2,5m) spuit deo op, raap een broek van de grond en loop al terug met de gedachte 'je moet dat kind niet alleen op bed laten liggen' en nog voordat ik zicht op het bed heb, hoor ik 'bons' en begint Harry keihard te huilen. En ik wíst gewoon bij de bonk, nog voordat hij ging huilen dat hij van het bed gevallen was ;(
Hij lag achterover naast het bed. De bonk (en het krijsen) was zo hard dat zelfs papa boven kwam kijken :X

Maar goed, hij stuiterde net weer als vanouds rond en nu ligt hij te slapen...
waarop papa nog eens heel flauw zegt: platliggen is ook heel goed voor kindertjes met een hersenschudding :P o|O
pi_85537920
Ja dat voelt gewoon heel erg naar Asy. Maar het overkomt je geen tweede keer.
pi_85538192
Zo, er staat nu ook een taart in de oven. :7

Ik ben vandaag een prototypische huisvrouw, met een zwangere buik en een koter aan één been terwijl ik een taart aan het bakken ben. :')
pi_85538225
Ja hee, hou eens op! o|O

Ik heb de twee pubers aan het werk gezet in de tuin. (ze willen geld verdienen voor Uggs) Dus indirect ben ik ook goed bezig!

Isabeau ligt lekker te knorren... lekker even tijd voor mezelf O+
pi_85538340
Lekker is dat, even tijd voor jezelf. Ik neem er tegenwoordig ook weer de moeite voor om de kneuterige dingen te doen, zoals badderen met een bruistablet en nagels lakken. De badkamer is dan ook verboden terrein.
pi_85538388
Oh ja da's heerlijk Claudia. En dan kun je daarna zo'n op en top vrouwelijk gevoel hebben. Wil er ook voor waken om door het moederschap mijn eigen uiterlijke verzorging te laten verslonzen
pi_85538602
*O* Wat een heerlijke slaperds hier (inclusief Octopussy ;)) fijn!! Lena is normaal ook altijd rond 7 uur wakker, maar ze vakantie-t lekker met ons mee, heerlijk uitslapen tot half 9-9uur!

Ohhhh Asy, wat rot is dat he, ongemerkt wordt je toch wat gemakkelijker en minder strict, maar zo wordt je weer even goed met je neus op de feiten gewezen, dat gebeurt je geen 2e keer....of misschien ook wel, als het weer wat wegge-ebt is...het hoort erbij, samen groter worden met vallen en stoten. Zo was Lena 2 weken geleden al een paar nachten helemaal uit haar doen, wel heel erg moe, maar gewoon niet in haar eigen bedje willen slapen. Toen hebben we haar, zoals we dan wel eens vaker doen, gewoon lekker tussen ons in genomen. Maar ze ging al slapend steeds weer zitten om vervolgens doodop tegen 1 van ons aan te vallen.... blijkbaar zijn we alle 3 toch weer ni slaap gevallen, want we werden wakker van een hele harde bons...Ze was er al slapend aan het voeteneind uitgevallen. Ook dat is hier niet meer veilig dus...

Oh man, ik ben helemaal happy, ik krijg een dikke smak geld terug van de belasting, en na heel lang wikken en wegen of we nu in deze 3 weken nog op vakantie zouden gaan, hebben we gister gewoon acuut de knoop doorgehakt, in november gaan we gewoon alsnog een weekje weg, met zn 3tjes naar Egypte, waar t dan nog zo'n 26-28 graden is...heeeeerlijk! Ik tel nu al de dagen af!

En mn allerallerbeste O+ Ik had in mn hoofd een hele mooie taart die ik voor Lena's verjaardag wilde maken, veel te laat begonnen met het bestellen en oefenen, met als gevolg dat mn proefje volledig mislukt was en ik compleet in tranen was omdat mijn baby op dr 1e verjaardag niet de meest perfecte taart zou hebben... nou gaat Spuug m maken voor ons, écht ik ben zooo blij en vind t zoooo lief!! O+ O+ O+

Zo, en nou ga ik mijn prupke op bed gooien en ook maar es ff de huisvrouw uithangen, t wordt er niet beter op als ik lees dat mensen dat hier al zo structureel gedaan hebben vanochtend dat ze al met taarten bakken bezig zijn ;) Claudia, je hebt toch op z'n minst ook wel een schort om en een hoofddoekje op toch? O+

[ Bericht 39% gewijzigd door Poppedein op 21-08-2010 11:20:45 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_85538604
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 10:52 schreef Sorbootje het volgende:
Oh ja da's heerlijk Claudia. En dan kun je daarna zo'n op en top vrouwelijk gevoel hebben. Wil er ook voor waken om door het moederschap mijn eigen uiterlijke verzorging te laten verslonzen
Dat is hier echt grandioos mislukt :@
Gisteren wezen shoppen (voor het eerst sinds Florian geloof ik :o ) en ik keek in een spiegel en zag dat mijn broek me zó verschrikkelijk niet stond :') En ik heb hem best vaak aan en had dat nog nooit gezien...
Make-up: niet aanwezig....
En ik bedenk vaak pas tegen een uur of 12 dat ik mijn haar nog moet borstelen. Of ik bedenk het pas 's avonds :X
Vanmorgen wel heerlijk uitgebreid gedoucht met scrub enzo.... TARA had zich flink verslapen vanmorgen, dus was het daarna mijn beurt voor een flinke stapel mij-tijd ;)
pi_85538706
Welnee, freecell, dat komt wel weer. Als je op overlevingsstand staat heb je wel wat anders aan je hoofd. Misschien kun je er nu wat mee doen!

Ik merk dat ik het door de zwangerschap de moeite niet echt waard vind. Ik zie er toch niet uit, zeg maar. Maar als ik tessie bijvoorbeeld zie in het buiktopic dan wéét ik ook wel dat het anders kan. Ze ziet er altijd zo verzorgd uit. O+

Wat heerlijk dat Lena ook uitslaapt, Poppedein! Dat deed Ivan ook tijdens onze vakantie. Grappig.

Octo, geweldig dat ze een elektrische lattenbodem voor je geregeld hebben! Ik vind dat heel lief.
pi_85538742
Freecell, ik wilde je geen naar gevoel bezorgen met mijn opmerking! Het is wat Claudia zegt, er moet wel ruimte voor zijn! Ook, of misschien juist, in je hoofd!

Claudia, doe niet zo raar, er is no way dat jij er nu ineens niet uitziet.
pi_85538812
jullie gaan te snel, ik kan hier niet eens snel genoeg mn berichtje aftikken :o

En eensch Free... je moet er in je hoofd ook gewoon de zin in hebben om er aan toe te geven als je even die "zin in me-time" hebt! maar dan kan dat ook echt ff heerlijk zijn!
pi_85538833
Doe maar wat beter je best Poppedein! Doortypen! :P
pi_85538864
Claudia: zwanger zijn mensen júist mooi! O+ Lekker je buik insmeren!

Je bezorgde me geen naar gevoel Sorbo, ik constateerde alleen dat mijn uiterlijk echt op plaats 213 komt ongeveer :')
Mijn douche-sessie werd ook abrupt beëindigd doordat ik héél hard gekrijs van beneden hoorde komen en dus in een handdoekje naar beneden ben gerend ;)

Ik loop niet in een joggingbroek en t-shirt oid, maar echt aandacht voor mijn uiterlijk heb ik niet momenteel. En heel af en toe baal ik daar wel van, maar ik zie het ook niet echt veranderen nu _O-
pi_85538878
Ja, nou, ik chargeer wat. :+ Maar ik herken dat wel, van die broek die je zo vaak aan hebt en die eigenlijk niet zit zoals jij altijd in je hoofd hebt. Voor mij is dé oplossing... rokjes dragen!
pi_85538981
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:15 schreef Poppedein het volgende:
jullie gaan te snel, ik kan hier niet eens snel genoeg mn berichtje aftikken :o

Ik dacht al :D Zonet was hij korter :?

Van je bed af aan het voeteneinde is ook schrikken trouwens! :o

quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, nou, ik chargeer wat. :+ Maar ik herken dat wel, van die broek die je zo vaak aan hebt en die eigenlijk niet zit zoals jij altijd in je hoofd hebt. Voor mij is dé oplossing... rokjes dragen!
In rokjes heb ik altijd zo'n enorme buik :o
In broeken veel minder!

Maar ik heb gisteren wel de leukste jurk op aarde gekocht en daarin voelde ik me ook wel echt mooi O+ Dus het komt wel goed ooit ;)
pi_85538999
Oh, ik loop er in het weekend ook niet op m'n best bij. Dat moet voor mijn baan doordeweeks wel, dus niets zo lekker als mijn gympen aan in het weekend.
Driekus is wakker, eindelijk. En ik kan meteen zijn bed verschonen. Het manneke heeft enorm liggen zweten vannacht en speelt nu in bad. Hopelijk is het ergste voorbij, vandaag de paracetamolspiegel op peil houden, dan komt het vast goed. Hij wordt wel lekker knuffelig van koorts.
Oe, Asy, dan schrik je echt he...en ons bed is ook nog ruim 80cm hoog, moet je voorstellen. We hebben em nu telkens nog op tijd kunnen vangen, maar het gaat hier vast ook nog een keer gebeuren.
En het huishouden...daar heb ik nog geen klap aan gedaan vandaag. Taart bakken klinkt dan wel weer leuk...
pi_85539089
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:24 schreef freecell het volgende:

In rokjes heb ik altijd zo'n enorme buik :o
In broeken veel minder!
Corrigerende hemdjes! *O*
pi_85539093
Ach misschien ben ik ook wel gewoon een tutje ;)

Net Isabeau uit bed gehaald. Was wat pieperig, dus ik nam haar temp op. 38,8 :{
pi_85539121
Dat sowieso Sorboo :P Wat is die temp soms toch ook een raar 'ding' bij die ukkies he... hopelijk heeft ze er niet te veel last van vandaag en zet de trend niet door!

Mefke, mooie stats van Driekus trouwens, hij gaat inderdaad heel erg gelijk op met Lena!
pi_85539122
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Corrigerende hemdjes! *O*
Ademen FTW *O*

Die hemden zijn voor nood en voor temperaturen onder de 23 graden :D
pi_85539135
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ach misschien ben ik ook wel gewoon een tutje ;)

Net Isabeau uit bed gehaald. Was wat pieperig, dus ik nam haar temp op. 38,8 :{
Ach sneutje -O-
Wel logisch dat ze dan miept!
pi_85539158
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:03 schreef Poppedein het volgende:
Oh man, ik ben helemaal happy, ik krijg een dikke smak geld terug van de belasting, en na heel lang wikken en wegen of we nu in deze 3 weken nog op vakantie zouden gaan, hebben we gister gewoon acuut de knoop doorgehakt, in november gaan we gewoon alsnog een weekje weg, met zn 3tjes naar Egypte, waar t dan nog zo'n 26-28 graden is...heeeeerlijk! Ik tel nu al de dagen af!
Oh, wat heerlijk!
pi_85539351
Inderdaad, _O_ voor de figuurcorrectiehemden van de hema. Maar dan moet het onder de 25 graden zijn ja...tis anders niet te doen. En rokjes zijn heerlijk!
pi_85540249
Co_ol en Robin, welkom!!! Wat een grote meid is het alweer! O+
Een *O* voor Isabeau die het slapen helemaal door heeft, maar ook een :* voor de koorts.
Stiemie, voor jou een hele dikke vette :* en wat rot dat de ha geen oorzaak kan vinden. Hopelijk is het nu klaar...
Rienk, *O* goed bezig kereltje! Je wordt een grote vent zo.
Poppedein, wat lekker dat jullie toch nog op vakantie kkunnen/gaan! En tof dat Spuug een echte taart voor Lena gaat maken, superlief!

Verder heb ik neit heel goed bijgelezen, (iets met bandjes kijken, werken, slapen, biertjes drinken)... maar gistermiddag kregen we de volgende foto's door:

En vanochtend al het bericht dat ze ook al in de box staat met 1 handje los... Lever ik een baby af bij mijn schoonouders, krijgen we een dreumes terug ongeveer... Uitgerekend dit weekend |:( Maar straal volgens mij wel van trots.
Zo, nu ga ik weer verder banjeren over LL, vanavond effe een date met Trix pogen en morgen met Keshet en Trix en Minke *O*
pi_85540298
omg; figuurcorrigerende hemdjes *check*
:@
dikke buik *check*
enorme bovenbenen met cellilutis *check*
en ooo ik moet mijn uitgroei bijwerken en mijn wenkbrauwen epileren....
:@ :@ :@

wat doe ik wel:
douchen, makeup (bijna altijd), de spiegel checken voor ik de deur uitga, kleren shoppen...

maar het wordt hoog tijd dat ik weer fanatiek ga zijn in de sporthal...
vrijdag 3 september is het weer zover en dan zal deze mama ook eens wat gezonder gaan eten...

want het lijstje kan nog langer:
chocolade *check*
chips *check*
kaas *check*

etc etc :@
pi_85545650
Hallo! wij zijn weer terug uit zonnig Spanje. Het was ontzettend heerlijk, vliegen is hartstikke goed gegaan, een fijn ruim huisje (zelfs met wasmachine) zwembad,zee en plaatsjes bezocht en bekeken.
Reizen met baby toch best spannend, maar ging dus prima, Wolf was totaal niet onder de indruk van het vliegen en rijden in bussen.
Foto spam volgt nog in het fototopic, maar hier alvast een voorproefje

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_85546916
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 08:54 schreef Claudia_x het volgende:
Wat geweldig, Stiemie! Het was dus gewoon een uitzondering? Of was ze de laatste tijd al wel hangerig/zeurderig/moeilijk?

Oef, Asy, hoe dat zo?

Ivan werd helaas vanochtend keurig om kwart voor 7 wakker. Ik heb dus al gestofzuigd, gedweild, gepoetst, bedden verschoond en een wasje gedraaid. Je wordt er wel productief van. :Y)
Ik word er meestal alleen maar sacherijnig van :+
goed bezig geweest man!

Uiterlijk tsja, ik doe mn best heus hoor :Y maar ik was voor ik kinderen kreeg ook al een chaoot :P als ik naar foto's kijk heb ik niet het idee dat ik er veel op achteruit gegaan ben :')

Poppedein wat heerlijk van je vakantie!!! *O* *O* *O* super zeg!!! en ook van je taart! :D wat lief!
hier ook een taart-debacle :') ik had een taart gemaakt, die zou die vriezer ingaan... B. dacht hey!! we hebben taart!! :Y)

muh :') hij bood heel lief aan om nieuwe spullen te bestellen en mee te helpen met bakken maar meh hahaha ik moest er wel heel erg om lachen uiteindelijk.

Lijnloos wat goed!!! :o wat knap van je mupke!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85548092
Minke wat goed joh!!!! en dat stiekem even doen als papa en mama dr niet zijn! *O*

WB Wolf en Poppejans! fijn dat jullie vakantie leuk was *O*

Poppedein lekker vooruitzicht joh!

wij zijn lekker in de zon geweest vanmiddag; op het strand met een heleboel volleybalgenoten. Meeste van mijn nieuwe teamgenoten even bijgesproken, kheb dr weer zin in!
En Evie vond het ook leuk; die heeft gezellig met 2 kindjes gespeeld. De ene 3 weekjes ouder, de ander een weekje jonger... leuk zo samen O+
pi_85551334
Zo... dat was me het dagje wel. Isabeau ligt nu te slapen met 39 graden koorts. Heeft vanavond wel goed gegeten, maar wilde verder helemaal niets anders dan de fles vandaag... en mama-hangen (en dan nóg piepen) Sneu hoor, arm ding. Maar goed, ze ligt nu met een zetpil in d'r mandje. Hopelijk morgen beter.

Poppejans! Leuk dat je d'r weer bent! Ik wil verhalen!

Minke :o ^O^
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:26:48 #93
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85551383
Poppejans, je bent er weer *O*.

Die ene foto ziet er al meer dan heerlijk uit :D O+ . Wolf :W .
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:27:16 #94
313287 Groofsken3
pi_85551400
Minke wat knap ^O^ O+ .
pi_85551481
Arme Isabeau.....beterschap!

Minke, jij klimgeit, wat knap joh :D We hebben hier dezelfde kinderwagen, ik zal hm ook een keer voor zn neus neerzetten, wie weet gaat Dyon dan ook wat meer bewegen :P ;)

Wolf, relaxte vakantie gehad zo te zien! :)

Poppedein, heerlijk nog een vakantie in het vooruitzicht!

Ik lees af en toe wat mee, maar het gaat me gewoon ff te snel ;) Over een weekje vakantie, dus misschien iets meer tijd hihi.
pi_85555343
als het aan de kinderwagen ligt; dan zet ik die ook in de kamer :) die hebben wij ook namelijk haha

en Evie is ook aan het klimmen en klauteren de laatste weken; en dan vooral als ze op je arm zit... heeeeel druk en soms best zwaar :Y
pi_85558876
Heb zo mn best gedaan met bij lezen en proberen als te onthouden.... maar het lukt niet ;(
Isabeau met koorts op bed -O- snel weer beter worden meisje
Poppejans en Wolf weer terug van vakantie
Cool, je kunt goed zien dat het een kleine van jou is hoor ;) Ik zag de foto en dacht gelijk die lijkt op dr vader.
Asy kan me voorstellen dat je geschrokken bent maar kan iedereen overkomen :*

Jamie zat vanmiddag in zn box te spelen, in eens stond hij :o Echt ongeloofelijk hoe snel het gaat de laaste week hier.
Nu ga ik snel naar bed, want voel me niet echt super vanavond. Dikke keel, stem weg. Paracetemol en hup naar mn bedje. Hopelijk is het morgen weer oke.
  zondag 22 augustus 2010 @ 07:54:48 #98
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85563532
Thomas heeft gisteren alvast zijn eerste verjaardagskadootje gekregen van vrienden die hier kwamen barbecuen.
Aan het eind van de avond ben ik soort van gevallen toen ik opstond van het speelkleed van de kindjes, en ik ben een beetje raar op mijn arm terecht gekomen.
Mijn elleboog doet flink pijn maar het zijn alleen de aanhechtingen van de spieren dus ik moet er gewoon even doorheen bijten. Het komt wel vervelend uit met de verjaardag van Thomas enzo. Ik zie mezelf zo nog geen taart bakken... Nouja ik ben blij dat ik de traktaties alvast klaar had gemaakt. En in het ergste geval halen we een taart...
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85563537
Beterschap Martine! En Isabeau ook.

Poppedein, wat een heerlijk vooruitzicht dat jullie straks lekker naar de zon gaan *O*

Minke, goed hoor!

Welkom terug Poppejans :)

note to self: nooit meer boodschappen gaan doen zonder bril. De letters op die kloterige labels zijn KLEIN }:|
Confronterend hoor, midden in de supermarkt kreeg ik het toch even te kwaad. Melk en ei, het zit echt bijna overal in!
En op de meest onzinnige dingen staat dat het sporen kan bevatten van pinda. Gelukkig zijn er wel vervangers en op internet is ook veel te vinden, maar zomaar onvoorbereid de deur uit en 'we zien wel waar en wat we gaan eten' zit er gewoon niet meer in.
Het ergste vind ik nog dat allemaal dingen die hij altijd zo goed at en waar hij zo van smulde nu ineens op het verboden-lijstje staan. En ik moet er nog een beetje handigheid in krijgen, de aardappeltjes bakken in arachide-olie (gebruikTen we altijd om in te bakken) was weliswaar automatisme, maar is niet goed voor hem geweest :X

En wat verjaardagstaart betreft: hij krijgt zijn eigen kleine taartje!
Zonder ei, zonder melk... Maar als het goed is wel met soja-slagroom erop :D
.... met gevoel voor drama....
  zondag 22 augustus 2010 @ 07:58:55 #100
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85563539
Ai Ca.ra!
  zondag 22 augustus 2010 @ 08:20:48 #101
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85563571
Volgens mij zijn er toch boekjes te krijgen voor dat soort allergieën? Met lijstjes welke merken pindavrij zijn etc?
En AH heeft ook een boekje/lijst met hun eigen merk producten.

Maar ik kan me goed voorstellen dat het een hoop tijd kost zo. Zeker in het begin.
pi_85563987
Cara, hopelijk is je arm weer snel bruikbaar.

Kersjes, ik kan me voorstellen dat het je even benauwd nu je zo beperkt bent. Maar ja, misschien wel beter dat Tobias nog zo klein is dat hij nog geen ingesleten eetpatronen heeft.
Ik heb voor mijn schoonzus het boek "Smikkelen en smullen" gekocht van Anne Marie Reuzenaar. Dit is een kookboek speciaal voor ouders van kinderen met voedselallergieën. Misschien is dat wat voor je?
Ik heb het gevoel dat mijn schoonzusje haar kind ontzettend veel allergieën toebedeeld omdat ze zelf ook overal allergisch voor is. Mijn neefje mag echt bijna niets :{

En al die grote kinders die gaan staan en stappen enzo :D Ik moet er ontzettend aan wennen dat het verschil weer zo groot is tussen mijn beeb en de bijna dreumessen hier.
pi_85564099
Bah, da's idd niet fijn van je arm, Ca.ra. Wat gebeurde er dan? Gleed je uit?

Pfoe, Kers, dat lijkt mij ook erg lastig, hoor. Ik zou zo ook echt niet weten waar die ingredienten allemaal inzitten. Kan me voorstellen dat je er op voorhand al een beetje moedeoos van wordt. Maar ik weet zeker dat je er snel je weg in zult vinden; voor je het weet, weet je het van de meeste producten uit je hoofd. Sterkte!

Lente stapte gister zomaar mee aan één hand! Dat kon ze nog helemaal niet, maar dat wist een vriendin van ons, die op visite was, niet. Dus die pakte Lente met zoveel vanzelfsprekendheid aan het handje, dat ze moeiteloos meestapte! Nils had 's ochtends nog met d'r geoefend, maar toe deed ze het mooi niet. Grappig om te zien dat de aanpak zoveel verschil kan maken. :D
pi_85564155
Kersjes: lijkt me ook erg lastig als je er ineens op moet gaan letten. Kom je er ineens achters dat je wel erg beperkt wordt. Hopelijk wordt het snel makkelijker het boodschappen doen.

Lente wat goed!!
  zondag 22 augustus 2010 @ 11:06:43 #105
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85564763
We zaten met de kindjes op het grasveld en ik ging even binnen een speeltje pakken. En tijdens het opstaan bleef ik ergens aan haken met mijn voet. Ik heb me opgevangen met de arm waarmee ik me net opgeduwd had, maar ben een beetje raar terecht gekomen.
Als ik rustig zit gaat het prima, maar soms dan maak ik een beweging waarbij ik bijna door de grond ga.

Morgen komt mijn moeder in ieder geval helpen, cake bakken voor het kinderdagverblijf :)
pi_85567667
Serpente :D En dan kan ze het ineens wel :D Geeft natuurlijk ook vertrouwen, zoveel vanzelfsprekendheid :)

Kersjes: Bij de AH hebben ze iig melk ei en soja-vrij brood. (ga ik ook gebruiken hier wrs. IN ieder geval om mee te beginnen)
pi_85568062
BJ: Wolf eet zo'n potje van 200 gram helemaal op, evenals zo'n fruit potje. En dan soms nog met een beetje toetje daarna, maar ik geef niet altijd toetje omdat ik dat zelf ook niet elke dag eet. Geef ik alleen als hij nog honger lijkt te hebben na het eten.
Maar he, ieder kind is anders! Evie eet volgens mij prima hoor

Kersjes, ik had volgens mij nog helemaal niet gereageerd op de melk/ei allergie van Toby. Wat fijn dat er (volgens mij was jijzelf ook nog diegene die erachter kwam) toch een reden gevonden is van zijn exceem.
Maar ik snap wel dat je baalt, want volgens mij zit er in de raarste dingen waarvan je het niet verwacht zelfs nog melk en/of ei...
Hopelijk groeit hij er nog over heen

Wat knap van Lente! Ik vond die foto zo aandoenlijk waarbij ze het snoer van de stofzuiger nog vast hield :D O+

Dankjulliewel voor het warme welkom!
Wolf was gisteren en ook vandaag aan het bijkomen van de terugreis van Spanje. Veel huilen van moeheid gister (gelukkig 's nachts gewoon doorgeslapen) en hij ligt nu al sinds 10.45 te slapen :o en dat voor een jongetje wat hoogstens 3 kwartier achter elkaar slaapt overdag.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_85568456
Ja, dat is inderdaad bijkomen dan :D Vakantie was er toch om uit te rusten? :P

En... houd je vast, hier komtie....

Ik heb al een paar dagen een MAKKELIJKE baby! :o
Sinds hij goed rechtop kan zitten kan hij zichzelf vermaken in de box of in de kinderstoel. Als hij huilt heeft hij honger (fles) of is hij moe (bed) in bed huilt hij soms héél even en soms moet ik er drie keer heen, maar meestal niet. En 's avonds slaapt hij... En 's nachts ook al een week :o wakker ergens tussen 6 en 7...

HIJ IS MAKKELIJK *O* :o

* freecell haalt diep adem en is aan het bijkomen
  zondag 22 augustus 2010 @ 13:43:14 #109
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85568572
Goed zo Lente!
Toby loopt mee aan de handjes, je moet echt allebei z'n handjes vastpakken anders durft hij niet.

Octopussy, het gaat sneller dan je denkt, binnen no time doet Hannah straks ook allerlei nieuwe kunstjes :Y

Dank allemaal voor de tips :)
Ik krijg nu van alle kanten goede raad aangereikt, fijn dat zoveel mensen meedenken.
  zondag 22 augustus 2010 @ 13:45:05 #110
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85568626
Freecell, wat heerlijk, geniet ervan *O*

Wow, Wolf heeft vast zijn eigen bedje gemist :o
  zondag 22 augustus 2010 @ 16:23:28 #111
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85573517
Freecell wat klinkt dat lekker!

Thomas gaat ineens als een speer joh. Niet te geloven wat hij in een paar dagen tijd allemaal geleerd heeft weer.
Dinsdag begon hij met kruipen
Woensdag kon hij de ringen om de ringenpyramide doen
Gisteren was hij ineens aan het lopen op handen en voeten en het 'op het boze bolletje' gebaren bij 'klap eens in je handjes'
En vandaag kan hij met de blokjes stapelen (zie fototopic) en terwijl ik dit typ: zichzelf in nog benardere situaties werken dan we al gewend waren:

Meneer maakt nog even een eindspurtje voor zijn eerste verjaardag ;)
pi_85574079
hahaha Thomas toch :D O+

Vlindur!!
uit de categorie makkelijke recepten:
In de allerhande die nu in de winkel ligt staan tien hele makkelijke en vrij snelle receptjes voor tomaten-pastasaus. Ze zijn allemaal in te vriezen zodat je bijvoorbeeld ook een grote batch vers kunt maken en even snel wat uit de vriezer kunt trekken. :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 22 augustus 2010 @ 17:04:35 #113
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_85574656
Kersjes wat naar dat Toby een allergie blijkt te hebben joh! lastig en erg vervelend!

Freecell; ik jompel even enorm voor je makkelijke baby *O* *O* *O* lekker genieten en bijkomen hoor!

Poppejans; wat een onwijs leuke foto's van Wolf op vakantie en wat fijn dat jullie het leuk hebben gehad! Zijn julliie nu nog een paar dagen vrij?
En wat eet jullie mannetje goed zeg!

Ca.ra; wat is Thomas goed bezig zeg! klimmen, klauteren, kruipen, kletsen, super! *O*

Ik heb vandaag al 5 keer de wasmachine aan gehad; even de laatste puntjes op de i, voordat we op vakantie kunnen, maar OMG ik houd niet van inpakken; ben zo bang dat ik van alles vergeet! (naja scheelt dan dat we gewoon in nederland zijn en er winkels zijn :Y ).
Nu nog ff stressen dus, maar vanaf morgen lekker genieten!

Evie heeft vandaag flink dr hoofd gestoten met dr capriolen... zo zielig... :'( Gelukkig alleen een rode plek aan over gehouden...

en over het eten; Evie eet idd niet slecht hoor, maar ik vroeg me gewoon af wat gemiddelde is.
Evie eet nu per dag:
2 x fruit, totaal ongeveer 300-400 ml (zelf gemaakt)
1 x boterham
1 x warm eten ongeveer 100 ml
1x yoghurt ongeveer 50-100 ml
3x BV
1x papfles of BV
en in het weekend een halve liga :9~
pi_85574737
Haha, Ca.ra, waar zit Thomas op?

Ivan kan toch zo leuk spelen. Als hij een blokje of een bakje heeft sleept hij het het hele huis hoor. Dan moet het in de box, uit de box. Op de bank, van de bank. Achter het kussen, en hup weer tevoorschijn.

Het vallen lijkt trouwens z'n vruchten af te werpen, want ik merk dat hij voorzichtiger aan het worden is. Als hij bijvoorbeeld tegen de bank staat en weer wil gaan zitten dan zoekt hij eerst met een handje naar vaste grond terwijl hij zich met het andere handje aan de bank vasthoudt.
  zondag 22 augustus 2010 @ 17:19:59 #115
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85575052
Thomas eet:
2 boterhammen
meestal 2 keer fruit. Varieert van 1-2 appelpartjes tot een flinke hand vol druiven of een schijf meloen.
avondeten: afhankelijk van de trek tussen 1/2 avent potje en een heel. Als ik ongepureerd eten geef dan is de hoeveelheid voor mijn gevoel wat groter dan een aventpotje, maar daarvan belandt ook een deel op de grond.
Tussendoor: 1/2 cracker, soepstengel, 1 babykoekje/lange vinger (uitzondering)
2 of 3 flessen melk, ca 200 cc
ca 50 cc yoghurt of kwark, maar soms slaan we die over

Verder drinkt hij nog water of slappe roosvicee.

Ik vind wel dat de hoeveelheden per dag enórm kunnen verschillen. Maar ik sta achter het credo: papa en mama bepalen wat er op tafel komt, Thomas bepaalt hoe veel er gegeten wordt. Hoe lastig dat soms ook is als hij een dag of langer heel weinig eet. Maar het wordt altijd gecompenseerd door een (aantal) hongerige dag(en).

Thomas zit op die foto in de kast die mijn opa vroeger gemaakt heeft. Het is een type 'kaaskast', de onderste twee planken zijn dieper dan de hogere. Alles is met pinnen op hoogte verstelbaar. Nu staat hij zo dat Thomas er makkelijk zittend op zijn knieeën aan kon spelen, ivm de fysiotherapie. Maar het is dus ook de hoogte dat Thomas er heel makkelijk op kan klimmen, en hij heeft de achteruit nog niet ontdekt. Ik denk dat ik even wacht tot hij geleerd heeft dat hij er ook weer af kan, en daarna doen we de plank een gaatje hoger.
pi_85577443
Amélie zit momenteel vol overgave de allerhande aan stukken te scheuren _O- :D
en dan komt ze heel lief iedere keer een snipper bij mij brengen die ik dan weg mag gooien :')

Hier is het erg verschillend wat Amélie eet op een dag.
Als ze alles opeet dan kom ik gemiddeld genomen aan:

1 a 1,5 boterham
fruit, varieert van 1 tot 2 stuks (ook afhankelijk van hoeveel brood erin gaat ;) )
tussendoor: soepstengel, doosje rozijntjes sinds kort, yoghurt
avondeten

en overdag 2 tot 3 flessen, dat verschilt. 's nachts ook 1 a 2 flessen, afhankelijk van hoeveel ze overdag drinkt. Van de flessen drinkt ze anywhere tussen de 90 en 150 cc.
Verder drinkt ze erg veel water, zowel bij de maaltijden als tussendoor.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85577632
Wat eet Lotte dan veel als ik dat zo lees :o

3-4 boterhammen
3x bv
1x fruit
yoghurt met musli
avondeten
tussendoor: rijstwafel, soepstengels, popcorn (echt een hit hier!)
Lotte!
Noah!
  zondag 22 augustus 2010 @ 18:56:43 #118
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85577967
Oh popcorn.... dat heb ik nog nooit geprobeerd. Maar ik heb zelf zo'n popcornautomaat-dinges dus dat kan ik makkelijk eens proberen. Goeie tip!
Rozijntjes krijgt Thomas ook sinds vorige week. Die komen er geweld maar verder ongeschonden weer aan de achterkant uit :P
pi_85578035
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:56 schreef Ca.ra het volgende:
Oh popcorn.... dat heb ik nog nooit geprobeerd. Maar ik heb zelf zo'n popcornautomaat-dinges dus dat kan ik makkelijk eens proberen. Goeie tip!
Rozijntjes krijgt Thomas ook sinds vorige week. Die komen er geweld maar verder ongeschonden weer aan de achterkant uit :P
Lotte sabbelt aan ieder rozijntje en spuugt het dan vakkundig weer uit :') Daar wacht ik dus nog maar even mee. Maar popcorn vindt ze echt geweldig! Als we buiten zitten en ik heb het zakje mee, dan sleept ze dat naar me toe en gaat net zo lang zitten miepen tot ze wat krijgt O+
Lotte!
Noah!
pi_85578969
Net terug van weekendje bij mn ouders.. Dus helemaal niet bijgelezen.

Even alvast een klein vraagje. Mette heeft sinds gisteren kleine mini blaasjes, t zijn er nou een stuk of 15/20 over haar hele lichaam. en ze heeft 1 wat grotere op haar buik. Eerst dacht ik dat ze flink was toegetakeld door een mug maar de bultes werden steeds meer miniblaasjes (je ziet echt dat er vocht onder zit) Maar ze zijn zo mini, het valt bijna niet op. Ze was al een week snot verkouden, rode oogjes, kribbig en minder drinken. Maar niet echt koorst af en toe lichte verhoging, geen zieke indruk dus)
Nou na deze veelste lange inleiding... Zou dit waterpokken kunnen zijn? Dan moeten ze toch veel groter zijn en veel meer?
Ze is trouwens niet echt in de zon geweest en bij mn ouders was het lekker koel binnen.

Als ze waterpokken heeft mag ze morgen niet naar het KDV volgens mij en uitgerekend morgen heeft ze haar afscheid op het KDV...

Zo en nu bijlezen :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_85579890
Wick, de waterpokken begonnen bij Lente precies zo. Hier mogen ze wel gewoon naar het kdv (mits ze ziet niet ellendig voelen natuurlijk). De waterpokken zijn namelijk al besmettelijk voordat de blaasjes uitbreken.
pi_85580411
Ssserpente, dank voor je reactie. Vriendlief gaat morgen gewoon erheen en overlegd dan met de leidsters.
Ben benieuwd hoe het zal gaan van de week. We gaan vrijdag op vakantie....
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:13:35 #123
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85580527
Wickie, als het toch waterpokken zijn en ze voelt zich niet al te ziek, geen hoge koorts enzo, dan mag ze inderdaad gewoon naar het kdv morgen.

Rozijntjes zijn hier erg in trek, hij vindt ze heerlijk! Yoghurt-rozijntjes mag hij nu niet meer helaas...
Don't worry, ik zal er heus niet over blijven doorjammeren dat hij dit-of-dat niet mag.

We waren net boven aan het spelen en toen hij een knuffelpoes pakte zei hij "poesssss". Toeval toch, dat kan toch niet dat hij dat nu al zegt? We hebben niet eens een echte!
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:23:00 #124
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85580822
Kers, ik begrijp best dat het je momenteel allemaal erg bezig houdt. En ik weer zeker dat de rest t ook begrijpt hoor. Je wordt er steeds mee geconfronteerd als je weer iets tegen komt dat nu niet meer kan/mag. Ik heb hier toch ook geblaat van spalkjes zus en spalkjes zo... En niemand die daar over klaagde hoor.
Het is gewoon fijn als je dit soort zaken even kwijt kunt. Daar zijn we toch ook een beetje voor?
pi_85581039
Kers, lekker blijven 'klagen', hoor! Daar zijn we voor!

Pfoe, ik ben vanmiddag gewoon voor het eerst thuis geweest zonder Lente. :o Nils nam 'r mee naar vrienden en ik heb drie uur liggen pitten. :z Ik was er zooo aan toe, liep al dagen op m'n tandvlees.
Wel gek hoor, alleen thuis zijn. Ik had de hele tijd het idee dat ze lag te slapen of zo.

Wanneer gaan baby's ongeveer over op een slaapje ipv twee? Lente valt tegewoordig 's ochtend zo laat in slaap en slaat dan ook nog vaak d'r middagslaapje over, dat ik misschien maar eens ga proberen om 'r tot na de lunch wakker te houden.
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:43:25 #126
313287 Groofsken3
pi_85581541
Serpente, bij ons op het kdv zeiden ze dat de kinderen met ongeveer een jaar over gaan op één slaapje. De dochter van een vriendin doet het sinds kort en is 11 mnd. Mijn eigen dochter was bijna anderhalf. Ik zou het denk ik gewoon eens proberen. Wie weet. Ik vond het heerlijk, ik kon ineens weer veel langere uitstapjes maken. Een hele ochtend weg O+ . Of de hééééle middag mèt avondeten *O* .
pi_85581656
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:43 schreef Groofsken3 het volgende:
Serpente, bij ons op het kdv zeiden ze dat de kinderen met ongeveer een jaar over gaan op één slaapje. De dochter van een vriendin doet het sinds kort en is 11 mnd. Mijn eigen dochter was bijna anderhalf. Ik zou het denk ik gewoon eens proberen. Wie weet. Ik vond het heerlijk, ik kon ineens weer veel langere uitstapjes maken. Een hele ochtend weg O+ . Of de hééééle middag mèt avondeten *O* .
Dat lijkt mij ook fijn, Groof! Nu kun je er toch vaak maar effetjes tussenuit 's middags. Want eer ze geluncht heeft, ik de boel heb opgeruimd en ze goed en wel in de auto zit, is het alweer bijna tijd voor 'r middagslaapje.
pi_85581759
Volgens mij was het hier bij de oudste ook rond 1 jaar :)

Ga jij dan altijd tussen de slaapjes door weg Groof?
Ik doe eigenlijk ook gerust dingen met de kids als Dyon eigenlijk moet slapen. Hij slaapt dan onderweg wel of in de kinderwagen. Niet dat ik dat dagelijks doe.
pi_85581983
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:46 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook fijn, Groof! Nu kun je er toch vaak maar effetjes tussenuit 's middags. Want eer ze geluncht heeft, ik de boel heb opgeruimd en ze goed en wel in de auto zit, is het alweer bijna tijd voor 'r middagslaapje.
Nou dat dus...
Dan zou ik nooit meer boodschappen enzo kunnen doen :P
Dyon slaap ongeveer van 9.30-11.30 en 14.00-16.00. Rond 12 uur lunchen met de kids en als ik dan om 13 uur even boodschappen ga doen zodat hij wel om 14.00 uur thuis zou kunnen slapen dan slaapt hij geheit onderweg en wil dan toch niet meer thuis slapen ;)
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:55:38 #130
313287 Groofsken3
pi_85582049
De eerste maanden kon ik alles doen. Nu slaapt meneer alleen nog maar thuis :{w . Mevrouw deed een tweetal jaren terug precies hetzelfde dus ik had het kunnen bedenken. Maar op de een of andere manier ging ik er een tijdje vanuit dat dees anders was. Niet dus.

Helaas pindakaas, is van tijdelijke aard, liever twee gezellige kids dan drama... Tussen de slaapjes door dus ja. ;)
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:57:45 #131
313287 Groofsken3
pi_85582143
Ik vind trouwens dat ik nog best veel doe met ze, als je ziet hoegroot de beperkingen zijn wat dat betreft :P . Voor de grotere uitstapjes probeer ik het zo te timen dat ze in de auto slapen (of ten minste toch de jongste), maar die moet dan behoorlijk moe èn ontspannen zijn, want anders doet hij dat ook niet op commando, slapen in de auto.
pi_85582477
Je kan gewoon goed plannen Groof :P

Dyon valt juist net als Kyllian altijd wel in slaap in de auto.

Vanmiddag gingen we even naar een 'speelbos', nog geen 10 minuten rijden maar beiden waren zo vertrokken.
pi_85582532
Haha, meimel. Ze liggen ook synchroon in dezelfde houding, echt broers!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:13:10 #134
313287 Groofsken3
pi_85582741
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:05 schreef Meimeltje het volgende:
Je kan gewoon goed plannen Groof :P

Dyon valt juist net als Kyllian altijd wel in slaap in de auto.

Vanmiddag gingen we even naar een 'speelbos', nog geen 10 minuten rijden maar beiden waren zo vertrokken.
[ afbeelding ]
Haha, echt in 10 minuten ja? :D Lief! Mijn dochter kan ik tegenwoordig wel haar middagdut in de auto laten doen. Dan zeg ik 'probeer maar te gaan slapen, we doen het middagdutje in de auto' en dan gaat ze liggen, doet haar ogen dicht en valt twee van de drie keer meteen in slaap :o.

En goed plannen misschien, maar ik sleep wel altijd brood, fruit, drinken en weet ik het wat mee, om er zoveel mogelijk van te kunnen benutten, van de wakkere tijd. :)
pi_85582840
Uhm in 10 min? Ze kunnen beiden binnen een halve minuut in de auto in slaap vallen :P
Wat lief dat ze dan zelf dr oogjes dicht doet! :D Als ik Kyllian vraag 'ben je moe?' dan zegt hij standaard 'nee hoor' om een paar seconden daarna dus in slaap te vallen.
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:20:28 #136
313287 Groofsken3
pi_85583052
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:15 schreef Meimeltje het volgende:
Uhm in 10 min? Ze kunnen beiden binnen een halve minuut in de auto in slaap vallen :P
Wat lief dat ze dan zelf dr oogjes dicht doet! :D Als ik Kyllian vraag 'ben je moe?' dan zegt hij standaard 'nee hoor' om een paar seconden daarna dus in slaap te vallen.
Aaaah Kyllian :D , dat vind ik echt al zo'n grotejongensactie. Stug vol blijven houden dat je niet moe bent, maar ondertussen... O+ .

Ik ben weg :W , soms ben ik ineens moe en moet ik een nachtje bijtanken. :Z
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:21:45 #137
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85583128
Oh Meimeltje, wat een geweldig uitzicht zo op de achterbank :D
En ik hou ook nooit rekening met slaapjes van de jongens hoor.. Ze sliepen/slapen allebei zo onregelmatig! En in de wagen, draagdoek of auto slapen ze ook goed als het moet :Y

Dank dames, altijd fijn om je ei hier kwijt te kunnen!
pi_85583168
Truste Groof! Hopelijk een rustige nacht voor je!

Ik ga ook naar boven, maar helaas om te beginnen aan een hele berg strijk.
pi_85583833
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:21 schreef Kersjes het volgende:
Oh Meimeltje, wat een geweldig uitzicht zo op de achterbank :D
En ik hou ook nooit rekening met slaapjes van de jongens hoor.. Ze sliepen/slapen allebei zo onregelmatig! En in de wagen, draagdoek of auto slapen ze ook goed als het moet :Y

Dank dames, altijd fijn om je ei hier kwijt te kunnen!
Haha, geef dat ei maar aan ons idd, Kers. ;)
pi_85584595
Ssserpente, Lotte doet ook sinds een paar weken maar 1 slaapje. Soort van.. Op het KDV slaapt ze alleen van 12-2. Soms lukt dat niet zo goed, dus dan haal ik haar op en gaat ze meteen weer naar bed. Dat reken ik eigenlijk tot 1 slaapje. Als ze daar wel goed slaapt, dan trekt ze het ook tot 's avonds.

En Kersjes, ik weet niks anders te zeggen als, dikke kus voor jullie en maar hopen dat Toby nu snel van zn klachten af is
Lotte!
Noah!
pi_85584688
Leuke foto, Meimel! Lente blijft nu vrij wakker in de auto. Ze zit alleen maar naar buiten te kijken en 'da' te roepen.

Ik ga morgen maar proberen of ik 'r tot na de lunch wakker kan houden. Dan lunchen we maar wat vroeger en dan hoop ik dat ze het redt, ook tot 's avonds na het eten. Het gebeurt nu namelijk wel eensdat ze rond 1700 uur alnog d'r bedje in moet omdat er geen land meer me te bezeilen is door vermoeidheid.
Met dus als gevolg dat ze om 7 uur nog veel te veel energie heeft en niet wil slapen.

Morgen maar eens kijken wat er gaat werken. En anders houden we maar weer lekker d'r eigen ritme aan. :)
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:55:28 #142
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85585035
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:34 schreef Ssserpente het volgende:

[..]
:D

Hoe laat gaan jullie kindjes trouwens slapen? Als ik 7 uur lees van Serpente... Thomas ligt er meestal ergens tussen 8 en half 9 in. Soms nog later als hij echt niet moe is. Vandaag voor t eerst om 7 uur, het was vanmorgen redelijk vroeg en zijn ritme ligt dus ook al de hele dag een uur te vroeg.

[ Bericht 23% gewijzigd door Ca.ra op 22-08-2010 22:01:38 ]
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:56:17 #143
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_85585082
Kers gewoon lekker hier je hart luchten hoor; altijd fijn om je gevoelens te kunnen delen en van mekaar te kunnen leren.

Ssserpente; lekker bijgeslapen! wat fijn joh! voel je je nu weer een beetje fitter???

Groofs; slaap lekker!!! lekker nachtje bijtanken!

wat een lieve foto van de kids op de achterbank Meimel O+ O+ O+

Evie deed 1 slaapje eerst en juist sinds 2 maanden ofzo weer 2 slaapjes; en dat gaat heel goed. Vaak slaapt ze van 11-13 en van 16:30- 18 uur ongeveer. Alleen ergens anders slaapt ze niet zo goed.... dus ook wij zijn vaak aan tijd gebonden... maar soms lukt een dutje in de auto wel. Hoop dat het morgen ook gaat lukken als we richting Zeeland gaan vertrekken; wij gaan einde van de morgen die kant op; normaal gaat Evie dan ook ongeveer naar bed; dus ik hoop dat ze lekker onderweg gaat slapen...
pi_85585246
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:47 schreef Linda2205 het volgende:
Ssserpente, Lotte doet ook sinds een paar weken maar 1 slaapje. Soort van.. Op het KDV slaapt ze alleen van 12-2. Soms lukt dat niet zo goed, dus dan haal ik haar op en gaat ze meteen weer naar bed. Dat reken ik eigenlijk tot 1 slaapje. Als ze daar wel goed slaapt, dan trekt ze het ook tot 's avonds.

En Kersjes, ik weet niks anders te zeggen als, dikke kus voor jullie en maar hopen dat Toby nu snel van zn klachten af is
Hoe doe je dat dan met eten, als ze meteen naar bed gaat?

Ga je naar Zeeland, BJ? Waar ga je naar toe? Kom je een bakkie doen?
pi_85585312
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:58 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Welke maaltijd?
Lotte!
Noah!
pi_85585621
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:00 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Welke maaltijd?
Avondeten. Of gaat Lotte maar halve dagen naar het kdv?
  zondag 22 augustus 2010 @ 22:05:06 #147
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_85585625
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:58 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Wij gaan naar Bruinisse; ben nog nooit in Zeeland geweest... ben benieuwd! het weer is alleen niet zo super de komende dagen...

naja lekker uitwaaien op het strand dan maar; neem een draagdoek mee :Y

en waar woon je Ssserpente: wij zijn maar 5 dagen in Zeeland; daarna gaan we door richting Brabant.. :Y
pi_85585700
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:05 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Avondeten. Of gaat Lotte maar halve dagen naar het kdv?
Ja, ze eten warm om half 12, dan om 12u naar bed, om 2u eruit en dan haal ik haar op :)

En ze kan de stapeltoren bouwen *O*

dat was vanmorgen om 6u :O
Lotte!
Noah!
pi_85585814
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:05 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Wij gaan naar Bruinisse; ben nog nooit in Zeeland geweest... ben benieuwd! het weer is alleen niet zo super de komende dagen...

naja lekker uitwaaien op het strand dan maar; neem een draagdoek mee :Y

en waar woon je Ssserpente: wij zijn maar 5 dagen in Zeeland; daarna gaan we door richting Brabant.. :Y
Naar Bru! ;) Ik woon vlakbij Goes, da's zo'n 30 km van Bruinisse vandaan. Dat eiland onder Schouwen Duiveland. Laat maar weten als je toevallig die kant uitkomt en zin hebt natuurlijk, dan kunnen we de dametjes samen op de kiek zetten. O+ Ik heb ook vakantie.
pi_85585958
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:06 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja, ze eten warm om half 12, dan om 12u naar bed, om 2u eruit en dan haal ik haar op :)

En ze kan de stapeltoren bouwen *O*

dat was vanmorgen om 6u :O
Ach soooooo!

Wat goed van Lotte! Bedenk me nu pas dat ze tweetalig wordt opgevoed trouwens. Handig!
  zondag 22 augustus 2010 @ 22:11:21 #151
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_85585972
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:08 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Naar Bru! ;) Ik woon vlakbij Goes, da's zo'n 30 km van Bruinisse vandaan. Dat eiland onder Schouwen Duiveland. Laat maar weten als je toevallig die kant uitkomt en zin hebt natuurlijk, dan kunnen we de dametjes samen op de kiek zetten. O+ Ik heb ook vakantie.
ik neem de laptop mee; dus ik kom nog gewoon online; ligt even aan de planning en wat vriendlief allemaal wil doen enzo;
maar kan best dat ik nog op je aanbod inga; lijkt me leuk om jou en Lente te zien/ spreken :Y
pi_85586089
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:11 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ach soooooo!

Wat goed van Lotte! Bedenk me nu pas dat ze tweetalig wordt opgevoed trouwens. Handig!
Wrm bedenk je dat nu pas dan? Er zit geen woord Duits in dat filmpje :P
Lotte!
Noah!
pi_85586437
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:11 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik neem de laptop mee; dus ik kom nog gewoon online; ligt even aan de planning en wat vriendlief allemaal wil doen enzo;
maar kan best dat ik nog op je aanbod inga; lijkt me leuk om jou en Lente te zien/ spreken :Y
Is goed hoor, kijk maar. Fijne vakantie iig!

Linda, geen idee waarom ik me dat nu bedenk. :@
pi_85586656
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:19 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Is goed hoor, kijk maar. Fijne vakantie iig!

Linda, geen idee waarom ik me dat nu bedenk. :@

:*
Lotte!
Noah!
pi_85597108
Goedemorgen!

Martine, wat stoer dat Jamie ineens stond! Dan is het ineens geen baby meer he? Dat vind ik tenminste, dat ze al echt van die dreumesjes worden als ze eenmaal staan.

Ca.Ra, hoe is het met je arm? Wat vervelend dat dat juist zo voor de verjaardag van Thomas is gebeurd!

Kersjes, dat zal inderdaad een hoop aanpassingen vergen, die allergieën van Toby. Je vindt je weg er wel weer in, maar leuk is anders.

Lente gewoon aan één hand stappen. Doe es even normaal! :D En inderdaad grappig dat een aanpak zo kan verschillen. Hier kwam ik er achter dat Isabeau aan twee handen kon stappen, omdat haar zussen dat ineens met haar deden. Ik was nog niet eens op het idee gekomen. Ik stond wel even raar te kijken!

Poppejans, is Wolf inmiddels een beetje bijgekomen van de reis? En jij, alweer een beetje gewend?

Free, wat fijn dat Florian zo makkelijk is momenteel. Geniet ervan en inderdaad TANK BIJ ;)

Thomas, uitslovertje! Zit je zomaar ineens in de kast!

BJ, fijne vakantie! Lekker weer heb je erbij! :')

Claudia, fijn om te merken dat Ivan wat voorzichtiger wordt. Is het vallen niet helemaal voor niets geweest.

Haha Lotte aan de popcorn! Dat wordt vast een bioscoopliefhebster later, gewoon vanwege de popcorn.

Wickie, en? Is ze gewoon naar het KDV?

Kersjes, hier ook een baby die de hele dag poes poes poes zegt, kan gerust hoor :) En ok, wij hebben wel poezen, maar Isabeau is ook jonger, dus ik denk dat het gerust kan dat Toby het zei!

Dyon en Kyllian samen in slaap in de auto, wat een lief gezicht!.

Lotte, wat knap dat je die toren kunt bouwen. Ik vrees met grote vrees dat ik dat hier niet hoef te proberen. Mijn voorspelling is dat eerst de ringen met een grote boog door de kamer vliegen, gevolgd door het ding waar de ringen op moeten...

/Trikssessie

Ben zo trots op mijn kleine smurf! Ze slaapt nu al een week door! Gisteren gingen we bij mijn schoonouders bbq-en. Ze wonen in Noord-Holland en we moesten dus 's avonds laat de afsluitdijk nog weer over. Ik heb Isaeau bij mijn schoonouders naar bed gebracht; gaf geen kik! Vervolgens haar kort voor vertrek wakker gemaakt, we zijn naar huis gereden, vervolgens haar weer in bed gelegd; weer geen kik! En toen sliep ze gewoon door tot 7 uur. Gisterochtend sliep ze uit tot tien voor tien! Echt ik had nooit verwacht dat het toevoegen van een boterham en wat extra yoghurt en een cracker zo vreselijk veel resultaat zou geven. In een maand tijd zijn we van een probleemslaper naar een voorbeeldige schone slaapster gegaan. Ik heb mijn avonden én nachten terug en voel me een ander mens.

Tandje nummer acht komt door. Denk dat daar de koorts en het niet willen eten van zaterdag vandaan kwam. Gisteren was ze weer de oude.
pi_85597135
Oh en natuurlijk *O* *O* *O* *O* *O* voor Thomas en Evi!

Gefeliciteerd! Ook voor Ca.Ra, Duchess en Juup!
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:03:02 #157
313287 Groofsken3
pi_85597768
Thomas en Evi, gefeliciteerd *O* . 1 jaar oud, het blijft bijzonder.

Ongelooflijk Sorbo, hoe goed je dametje het heeft opgepakt. Is ze nu overdag ook anders? Meer uitgelspanen? Of merk je er verder overdag niet veel van?
pi_85597798
Wat fijn dat het slapen zo goed gaat Sorbootje. :)
pi_85597834
Ik merk overdag niet zo veel verschil eigenlijk. Het slapen ging overdag sowieso al wel prima en ze is meestal wel vrolijk. Momenteel is ze wel wat pieperig, maar er zit gewoon een tandje lelijk tegen haar tandvlees te duwen, dus ik denk dat dat daar aanligt.
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:10:49 #160
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85597905
groof uitgelspanen! :D geweldig! _O_ ik dacht dat ik de enige was die woorden zo briljant kon spellen! _O_ ik heb nog steeds moeite met het woord 'samen'. komt altijd als 'smane' uit mijn toetsenbord :P
(vind het oprecht grappig, niet lullig bedoeld of iets)

enniewee, thomas en evi, van harte met jullie eerste verjaardagen! *O* *O* *O*

aviva is naar het kdv, wennen. nu mag ze maar weer tot 1 uur blijven wennen, want het moet rustig opgebouwd worden. vorige keer was ze ook tot 1 uur, ksnap er niets van. maar kwas doorweekt tot op het bot, kvoel me kut, dus heb maar toegezegd haar te halen om 1 uur. daar gaat mn rust. daarvoor blijf je thuis :')
gingen ze fruithap eten, wilde ze aviva in de box leggen. uhm, het kind is bijna 8 mnd, die eet fruit?! keek ze me raar aan. ik wees op de stukjes peer, keek ze me nog raarder aan. 'dat is hard?!' ja, ze eet niet van een lepel. ze snapte er helemaal niets van, en wilde haar in de wipper leggen. uhm, ze kan al zitten, hoor!
'ja, ik heb de overdracht nog niet gelezen' nou, lekker is dat. en je weet wel dat het wennen vorige keer schijnbaar niet goed is gegaan? terwijl wij bij het ophalen geen onvertogen woord hoorden?

ach, kzal wel overgevoelig zijn nu, maar kvind t irritant. wellicht dat ik me bij het ophalen beter voel en wel ff met haar ga praten. zo gaan we het dus ff niet doen.

eerst koffie, dan ga ik teruglezen. kmoest het ff kwijt.
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:12:34 #161
313287 Groofsken3
pi_85597930
Haha Davinia, ik tiep met twee vingers maar weel héééél snel (uiteraard) en mijn rechterhand kan dat sneller dan mijn linkerhand dus dan krijg je hele vreemde comobinaties omdat mijn hersens denken dat links al in orde was, maar mijn hand nog bezig was enzo :P
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:13:59 #162
313287 Groofsken3
pi_85597960
En poeh Davinia, zelfs als ik stabiel zou zijn, zou ik daar boos van worden. Wat stom zeg.
pi_85597964
Pff Davinia, dat geeft geen lekker gevoel! Ik vind je niet overgevoelig, ik zou daar ook moeite mee hebben en ik heb nogal een olifantenhuid.
pi_85597972
nou davinia, klinkt anders niet alsof je overgevoelig bent, klinkt alsof ze er een zooitje van maken daar hoor! ga lekker eerst een tukkie doen!

en gefeliciteerd jarigen :)
pi_85597998
Thomas en Evi woehoeeee! gefeliciteerd met jullie eerste verjaardagen!!! *O* *O* *O*
wat bijzonder toch O+ het komt wel allemaal terug van vorig jaar nu merk ik :D dat had ik al toen Timo 1 werd, maar nu helemaal!

We zijn hier ook in de laatste voorbereidingen lees, er moet nu toch echt gepoetst worden ;( -O- ik vind het spannend!!!

Isabeau goed bezig meiske!!

Davinia dat is ook gek eigenlijk :?
het lijkt me niet dat zoiets met overgevoeligheid te maken heeft. Je kind is inderdaad 8 maanden, dan mag je er in goed vertrouwen vanuit gaan dat ze gewoon fruit en eten krijgt en niet in de box geparkeerd wordt terwijl de rest eet :? zelfs al eet ze het niet, het lijkt me dat het wel aangeboden moet worden.
Vervelend, misschien vanmiddag even ter sprake brengen? :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85598037
Dat heb ik ook Huup! Ik moet nu denken aan de downtime en de baby's die toen allemaal geboren werden. Ik vond het met m'n dikke buik allemaal zo spannend en nu kon ik het niet volgen AARGH!! En dat is nu alweer een jaar geleden. *zucht* :)
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:17:49 #167
313287 Groofsken3
pi_85598039
Wanneer is ze eigenlijk jarig Huup?
pi_85598173
Baby's die één jaar worden of bijna zijn. :)

Een veel te ver van mijn bed show ;)
pi_85598309
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:17 schreef Groofsken3 het volgende:
Wanneer is ze eigenlijk jarig Huup?
de 25e, as woensdag dus. nog laaaaaaaaang niet O-) :+

en deze krijgt ze van ons:

ik vind hem zo leuk O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:54:06 #170
313287 Groofsken3
pi_85598890
Héél erg mooi Huup. Ik koop zelf dat soort dingen altijd tweedehands. Maar hier ben ik toch wel een beetje jaloers op hoor :Y .

Ik heb me voorgenomen dat S als ze zonder zijwieltjes kan fietsen een nieuwe fiets krijgt, ook met slingers aan het stuur. Volgend jaar lente met haar verjaardag denk ik. ^O^
pi_85598921
Oh Huup wat een gewéldig fietsje!

Ik zit nog te piekeren wat wij aan Isabeau moeten geven. Maar gelukkig duurt dat nog eeuwen ;)
pi_85598967
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:54 schreef Groofsken3 het volgende:
Héél erg mooi Huup. Ik koop zelf dat soort dingen altijd tweedehands. Maar hier ben ik toch wel een beetje jaloers op hoor :Y .

Ik heb me voorgenomen dat S als ze zonder zijwieltjes kan fietsen een nieuwe fiets krijgt, ook met slingers aan het stuur. Volgend jaar lente met haar verjaardag denk ik. ^O^
ik ben ook niet vies van tweedehands :9
maar eerlijk, ik vind zo'n eerste verjaardag gewoon bijzonder, daar hoort een bijzonder cadeau bij vonden B. en ik dus ik heb niet eens de moeite genomen om er tweedehands naar te kijken :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85599051
Gefeliciteerd met Thomas en Evi! *O*

Wat heerlijk dat Isabeau nu zo goed slaapt 's nachts, Sorbo! Ivan kan overdag ineens wat eerder mopperig of zeurderig worden dan normaal. Mijn vermoeden is dat hij op zulke momenten alweer honger begint te krijgen. Hem wat extra's aanbieden werkt in de regel als een tierelier. Het is ook niet zo vreemd natuurlijk, want hij verbruikt nu heel veel energie.
pi_85599100
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:56 schreef huuphuup het volgende:

maar eerlijk, ik vind zo'n eerste verjaardag gewoon bijzonder, daar hoort een bijzonder cadeau bij vonden B. en ik dus ik heb niet eens de moeite genomen om er tweedehands naar te kijken :')
Ja, dat vind ik ook, al hoeft het wat mij betreft ook niet een duur cadeau te zijn.

Het is een drollig Améliefietsje!
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:02:13 #175
313287 Groofsken3
pi_85599142
Ik weet zo uit mijn hoofd niet eens meer wat ze voor haar eerste verjaardag heeft gekregen :o .
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:04:34 #176
313287 Groofsken3
pi_85599211
Oh jawel, ik had van een oudtante een antiek poppenbedje gekregen en zelf 'bekleed'. Ze heeft er toen nauwelijks naar omgekeken. De pop die ze voor haar tweede verjaardag heeft gekregen is wel een schot in de roos geweest. Die wordt 's nachts in bed gelegd (het eerder genoemde bedje, nu wel ^O^ :P ), gaat mee in bad (is een plaspop officieel), heeft een speen die een zeer grote aantrekkingskracht op mijn dochter uitoefent, enz... Die pop is echt een groot succes. :Y
pi_85599301
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook, al hoeft het wat mij betreft ook niet een duur cadeau te zijn.

Het is een drollig Améliefietsje!
oh nee prijs maakt me ook niet uit, het hoeft niet per se duur te zijn. Nou was deze dat wel :') _O-
maar we hadden hem zien staan in de etalage een paar maanden terug en we zijn er allebei op slag verliefd op geworden. Dus sja, dan kun je wel naar andere dingen kijken maar als dan steeds dat ene fietsje in je hoofd zit als vergelijkingsmateriaal dan moet je het misschien maar gewoon halen :') :D

Als ze niet dit fietsje had gekregen had ze wsl iets van little people gekregen van ons denk ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85599535
Ik zou wel zo'n stoffen pop met van die vlechten voor haar willen kopen denk ik. O+
pi_85599725
oh ja die zijn ook leuk!

we hebben ook gekeken naar poppen maar we vonden haar daar toen nog niet groot genoeg voor. Als in, ze knuffelde nog niet echt met haar knuffels, was er neit echt mee bezig. Maar nu sinds een week of wat doet ze dat wel dus eigenlijk had het best gekund.

Weet je wat truowens ook moeilijk was... beide opa's en oma's hadden een budget van ruim 100,- voor een kado. Das heel lief natuurlijk maar ze wilden per se iets kopen en liever niet op de spaarrekening storten. Ik vond dat echt heel moeilijk om iets voor 2 x 100,- te bedenken :X zonder dat je gelijk omkomt in de kubieke meters zooi :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:21:55 #180
313287 Groofsken3
pi_85599761
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:14 schreef Sorbootje het volgende:
Ik zou wel zo'n stoffen pop met van die vlechten voor haar willen kopen denk ik. O+
Ik denk dat ik weet welke je bedoelt, die hebben ze in R's groep bij het kdv ook. Die is ook leuk :Y O+ .

Voordeel van deze pop is wel dat hij dus mee in bad kan (niet van stof). Ze had al twee kleine babiepopjes met een stoffenlijfje en dat was wat we misten. Ze had bij een vriendinnetje de hele dag gesjouwd met een pop met speen. Dus dat waren mijn eisen toen ik ging zoeken. Geen stof en mèt speen.
pi_85599810
Sorbootje, wat fijn dat Isabeau nu zo goed slaapt *O* Had ze gewoon honger dan, dat ze het met wat extra eten nu wel goed doet?

Thomas en Evi, van harte gefeliciteerd *O* Ik vind het echt wel speciaal zo'n 1e verjaardag. Huup, groot gelijk dat je daar een speciaal cadeau voor wilt geven.
Mijn neefjes zijn volgende week ook 1 jaar en ik ben nog aan het bedenken wat leuk is om te geven. Ik heb al voor allebei een pakje met opdruk besteld van GoodMoodKids, maar wil ook nog wel een speeltje oid geven.

Davinia, het is wel een beetje een blunder van die KDV leidster. Ook niet leuk als je zoiets merkt (bij de wendagen notabene!).
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:23:58 #182
313287 Groofsken3
pi_85599826
Maar dan is dat bankje wel een heel slimme vondst dus. ^O^
pi_85599894
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:23 schreef Groofsken3 het volgende:
Maar dan is dat bankje wel een heel slimme vondst dus. ^O^
ja daar kwam mn moeder zelf mee :Y was ik erg blij mee. Ze zei toen ze zag dat ik niet zo goed wist wat te vragen van ja, je kunt ook bijvoorbeeld een meegroeibedje vragen, dat willen we ook best halen hoor!
Nou vonden we haar nog wel te klein voor een meegroeibed maar meubels was niet eens zo'n gek idee.

Dus zodoende. *O*
en nu heeft mn moeder geloof ik nog een kleine set van little people erbij gekocht om ook een klein kadootje te hebben op de dag zelf.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85599954
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:21 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik weet welke je bedoelt, die hebben ze in R's groep bij het kdv ook. Die is ook leuk :Y O+ .

Voordeel van deze pop is wel dat hij dus mee in bad kan (niet van stof). Ze had al twee kleine babiepopjes met een stoffenlijfje en dat was wat we misten. Ze had bij een vriendinnetje de hele dag gesjouwd met een pop met speen. Dus dat waren mijn eisen toen ik ging zoeken. Geen stof en mèt speen.
Nou er zijn veel van die stoffen poppen. Deze vind ik ook wel leuk:

En dan een bedje erbij ofzo...

Zo'n pop als jij omschrijft is ook heel leuk, gaat ook op het lijstje.nl ;) Maar ik wil zelf graag een geven waar ze ook mee kan slapen en knuffelen. O+ (zul je zien dat het helemaal geen poppenkind is en dat ze meer van de duplo is enzo :D
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:30:42 #185
313287 Groofsken3
pi_85600067
Superleuk Huup. :Y

En ja dat snap ik ook heel goed Sorbo, en die is ook heel lief O+ .
pi_85600345
Thomas en Evi gefeliciteerd! *O* *O*

Sorbo wat heerlijk dat ze zo goed doorslaapt! ^O^

Huup, wat een geweldig fietsje en bedankt voor de tip! We moeten vanavond boodschappen doen, dus ik neem gelijk de Allerhande mee! ^O^

Hier is het hek van de dam. Rienk kan alle kanten uit en doet dat dus ook, moet hem nu continu bij de Ficus en andere planten vandaan trekken en gebruikt alles om te staan. En daar gaat ie bij stappen en kukelt dan dus om -O- Best vermoeiend dit :)

En voor dit was ik ook grandioos te laat.. Het is een mobiel foto dus niet zo goed enzo, maar u begrijpt het idee.. En hij vond ze lekker ook :')

pi_85600427
hahahaha Rienk :D kijk hem triomfantelijk kijken _O-
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85600576
Rienk :D Stiekem moet ik er wel om lachen.
pi_85600690
Echt Rienk, je bent gewoon dé man!! HELD!! _O_ _O-
pi_85600841
Hihi, ik vind het nu ook wel grappig ja _O-
Hij zit echt geen seconde stil! Dan sjeest ie weer daar heen en dan zit hij hier weer klem dan gaat ie daar weer staan en dan dondert ie daar weer om :O

Mén wat een drukte ;)

Nu moppert ie in bed, dus hij zal wel een fles willen 8-) Nu nog praten, dan is het helemaal feest ;)
pi_85601034
Vlindur, het is idd vermoeiend. Hier is het steeds kruipkruipkruip......aan lamp trekken..........kruipkruipkruip........luidsprekers proberen te pakken............. kruipkruipkruip .........etensbakjes katten door de hal smijten............. kruikruipkruip....... stoelen aan eettafle verschuiven etc...etc..

De dingen die ik niet héél erg boeiend vind laat ik maar gewoon. Ik wil haar niet de hele dag beperken. Ze moet ook kunnen ontdekken, maar mán wat is dat soms vermoeiend :D

Maar ook leuk!
pi_85601098
Rienk! :o _O-
wacht maar tot ie loopt! Dan is niks meer veilig...
*plakband op laatjes heeft*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85601210
Hieperdepieperdepieperdepiep voor Thomas en Evi! Een heel vol jaar met jullie samen al achter de rug en hopelijk nog vele vele vele gezonde en fijne te gaan!! Een hele fijne dag vandaag! *O*
pi_85601349
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:54 schreef Sorbootje het volgende:
Vlindur, het is idd vermoeiend. Hier is het steeds kruipkruipkruip......aan lamp trekken..........kruipkruipkruip........luidsprekers proberen te pakken............. kruipkruipkruip .........etensbakjes katten door de hal smijten............. kruikruipkruip....... stoelen aan eettafle verschuiven etc...etc..

De dingen die ik niet héél erg boeiend vind laat ik maar gewoon. Ik wil haar niet de hele dag beperken. Ze moet ook kunnen ontdekken, maar mán wat is dat soms vermoeiend :D

Maar ook leuk!
hahahaha herkenbaar :P

hier heeft ze ontdekt dat de laatjes open kunnen. Manman, hilarisch om de hele inhoud eruit te gooien en speelgoedblokjes erin te doen :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85601391
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:03 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hahahaha herkenbaar :P

hier heeft ze ontdekt dat de laatjes open kunnen. Manman, hilarisch om de hele inhoud eruit te gooien en speelgoedblokjes erin te doen :D
Zoiets?

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85601434
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:54 schreef Sorbootje het volgende:

Maar ook leuk!
Opzich mag ie overal aan trekken en omgooien, maar niet mn 2 staande planten en de kattenbakjes en dat het niet mag lijkt ie nu al door te hebben }:| Want dan doen we het juist wel! *O*
Ik heb hem eigenlijk ook nooit in de box. Alleen als ik er heel flauw van ben ;)

De fles zit er in en het lijkt nu wel stil. Heb ik even een paar uurtjes rust :s)
pi_85601514
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:04 schreef Vicky het volgende:

[..]

Zoiets?

[ afbeelding ]
Whaha _O- Dat is me nu nog ff bespaard _O-
pi_85601530
Rienk _O-

Ik had alles hier babyproof, maar ik vrees dat ik wel weer moet gaan opruimen als Florian aan de hobbel gaat.
pi_85601566
Ficussen kunen al niet zoveel hebben, maar van aanraken en trekken gaan ze echt dood :') Ervaring.
pi_85601581
Die Rienk! :D

Hier vind ik het ineens veel minder vermoeiend worden nu hij zelf goed kan zitten/vallen/opstaan en weer doorgaan.
pi_85601645
Wij gaan vanavond een test doen met de fles een half-uurtje naar voren halen :) Naar 22:30 dus. Weekje aanhouden en dan naar 22:00...

Ben benieuwd!
pi_85601673
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:04 schreef Vicky het volgende:

[..]

Zoiets?

[ afbeelding ]
Ja dat werk ja :Y :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85601690
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
Die Rienk! :D

Hier vind ik het ineens veel minder vermoeiend worden nu hij zelf goed kan zitten/vallen/opstaan en weer doorgaan.
Maar jij hebt een boekenmuur, moet je niet Ivan continu bij de boeken vandaan plukken?
Rienk heeft het gelukkig nog niet ontdekt, mn boekenkast ^O^

pi_85601724
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:11 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ja dat werk ja :Y :P
Heerlijk he :D
whaha ach, zo af en toe vind ik het niet erg en als ik het echt zat ben plak ik de la gewoon dicht met tape :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_85601779
Thomas en Evi gefeliciteerd *O* *O* Maak er een mooie dag van ondanks de regen!

Rienk daar krijg je mooie glanzende haren van! (dat soort brokjes hebben wij in ieder geval :D )

Geweldig fietsje Huup! Wij hebben nu ook al bijna het wat-gaan-we-geven-probleem... en ik heb geen idee want we hebben alles al -O-

Davinia, volgens mij zou iedereen daar lichtelijk pissed van worden hoor :X Lekker dom zo van die leidster. En volgende keer gewoon zeggen dat ze langer mag wennen als het goed is gegaan. Kan jij even lekker bijkomen. alleen.

Hier is het sleep, sleep, sleep... heee zou die stekker die daar hangt in mijn mond passen? sleep, sleep, sleep... wat gebeurt er nou als ik hieraan trek (laptop dondert bijna van tafel) sleep, sleep, sleep...hmm zou ik dat duplo-blokje bij die plant kunnen begraven? etc
pi_85601801
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:08 schreef freecell het volgende:
Ficussen kunen al niet zoveel hebben, maar van aanraken en trekken gaan ze echt dood :') Ervaring.
Deze ficus is me echt heilig.. Vind hem zo mooi ook enzo O+

Succes met de fles van Florian! En meeten wil ik dus graag! :Y

Ik zal nog ff foto's uploaden. Ook van het kattenvoer staat op camera, komen er straks aan in het foto topic ;)
pi_85601875
oh ja stiemie dat lijkt me dus ook enorm lastig, voor je tweede als je bij je eerste al een hele bak speelgoed hebt gekregen en verzameld, wat ga je dan geven. Moeilijk.

Vicky ik vind het ook niet zo erg nee, ik heb de gevaarlijkere spullen maar uit de weg geruimd en ik wil inderdaad ook niet overal een punt van maken, dan blijf ik bezig :P
er zijn wel dingen waar ze gewoon niet aan mag komen, zoals de mappen van de administratie. Daar zat ze vorige keer heel blij mn verzekeringspapieren en loonstrookjes uit te trekken :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85601908
oh lekker dan Huup!
Dingen waar mevrouw echt neit aan mag komen staan in een kast die ze nog niet open krijgt.
Verder maak ik ook niet overal een punt van...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_85601933
Huup wij hebben dat fietsje, maar ik ben er helaas niet zo heel tevreden over. Bij ieder kind wat erop gaat zitten kiept ie om de haverklap. Of wij hebben gewoon een maandagmorgenmodelletje.
Buiten dat blijft ie übercute.
Het is wel een heel goed fietsje om op te leren fietsen, binnen een maand kon m'n oudste fietsen en weer een maand later sturen. Ze was 1 jaar en 9 maanden maar wel klein dus dat helpt niet mee.
pi_85601945
Esmee heeft trouwens een grote voorliefde voor de Ikea-gids in onze tijdschriftenbak... Zou dat genetisch zijn?
pi_85602021
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:18 schreef Sidn3y het volgende:
Huup wij hebben dat fietsje, maar ik ben er helaas niet zo heel tevreden over. Bij ieder kind wat erop gaat zitten kiept ie om de haverklap. Of wij hebben gewoon een maandagmorgenmodelletje.
Buiten dat blijft ie übercute.
Het is wel een heel goed fietsje om op te leren fietsen, binnen een maand kon m'n oudste fietsen en weer een maand later sturen. Ze was 1 jaar en 9 maanden maar wel klein dus dat helpt niet mee.
oh ik hoorde juist weer van anderen dat het zo'n fijn stevig fietsje is :D
nouja goed, we zien het wel :Y

@Vicks ja die administratie willen we in een dichte kast ook, maarja, eerst maar ns een dichte kast dan hè :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85602120
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:21 schreef huuphuup het volgende:
oh ik hoorde juist weer van anderen dat het zo'n fijn stevig fietsje is :D
nouja goed, we zien het wel :Y
Dat is exact wat ik ook gehoord had, ik snap er dan ook helemaal niks van. Maar ze doen het er hier maar gewoon mee ;)
pi_85602127
*O* *O* *O* Hoeraaa! Thomas en Evi zijn 1! Gefeliciteerd! *O* *O* *O*

Sorbo, wat goed en fijn dat ze doorslaapt! Echt Isabeau he? Maak je een heel stappenplan en stel je een volledige strategie op om 'r door te laten slapen, doet ze het uit zichzelf. Tuttebol! :') In de Vrouw, bijlage van de Telegraaf, staat trouwens een interview met een vrouw die draagmoeder werd voor d'r vriendin. Hebben? Ze kreeg wel een tweeling. ;)

Hier hebben we al maanden kinderhaakjes op de kasten en lades zitten. Het was niet te doen anders, ze is te volhardend om 'r keer op keer weg te trekken. Nu nog een traphekje, want ze is in no time bovenaan.

Ik heb Lente trouwens net pas in bed gelegd voor d'r eerste slaapje. We hebben vroeg geluncht (lees: een hapje brood en een likje meloen) en hierna werd ze moe. Ben benieuwd hoe lang ze slaapt of ze het volhoudt tot vanavond.
pi_85602285
Ja hebben! (ondanks die tweeling :') )

Lief van je dat je aan me dacht!

En idd, heel erg Isabeau. :') Ik kan er niks aan doen, maar soms bekruipt me het gevoel dat ze een loopje met me neemt. Kan natuurlijk niet, maar toch...
pi_85602360
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:28 schreef Sorbootje het volgende:
Ja hebben! (ondanks die tweeling :') )

Lief van je dat je aan me dacht!

En idd, heel erg Isabeau. :') Ik kan er niks aan doen, maar soms bekruipt me het gevoel dat ze een loopje met me neemt. Kan natuurlijk niet, maar toch...
Het is een complot 8-)
pi_85602417
En ik ben even kwijt wie het vroeg, maar ze had volgens mij overdag geen honger, maar werd 's nachts wel hongerig wakker. Nu ze overdag extra krijgt, wordt ze niet wakker voor een nachtfles. Zo eenvoudig, maar zo briljant. Echt, als ik OUD niet had :D

Free, succes met het vervroegen van de fles!

En Vlindur, Isabeau heeft hier al meerdere boeken gesloopt. Zo vond ze dat wij het handboek voor de beginnende tuinier wel weg konden doen (heeft ze zeker goed naar onze tuin gekeken en geconcludeerd dat het toch zinloos was). En iedere keer pakt ze een studieboek van B., 'volwassenheid in perspectief' en daar zit ze dan bloedserieus in te bladeren. Echt je lacht je slap! _O-
pi_85602508
Ow en vlindur? 'k ben het meetingtopic kwijt :@
pi_85602527
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:31 schreef Sorbootje het volgende:
En ik ben even kwijt wie het vroeg, maar ze had volgens mij overdag geen honger, maar werd 's nachts wel hongerig wakker. Nu ze overdag extra krijgt, wordt ze niet wakker voor een nachtfles. Zo eenvoudig, maar zo briljant. Echt, als ik OUD niet had :D

Free, succes met het vervroegen van de fles!

En Vlindur, Isabeau heeft hier al meerdere boeken gesloopt. Zo vond ze dat wij het handboek voor de beginnende tuinier wel weg konden doen (heeft ze zeker goed naar onze tuin gekeken en geconcludeerd dat het toch zinloos was). En iedere keer pakt ze een studieboek van B., 'volwassenheid in perspectief' en daar zit ze dan bloedserieus in te bladeren. Echt je lacht je slap! _O-
Klinkt super _O-

De vrouw heb ik online, dus ik kan het ook voor je knippen en plakken! :*

En OUD is fijn _O_ We zouden er een bedank topic voor moeten openen! :o :Y
pi_85602554
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:33 schreef freecell het volgende:
Ow en vlindur? 'k ben het meetingtopic kwijt :@
Hier :)
pi_85602655
Oh Vlindur, da's natuurlijk nog handiger. Scheelt Ssserpente weer moeite ^O^
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:48:23 #221
313287 Groofsken3
pi_85603032
Haha, mijn zoon ligt nog lekker op zijn vaste plek (al zag ik gisteren ineens een soort beginnend kruip-iets (opgetrokken knietje, kontje omhoog) O+ :X en mijn dochter is wat dat betreft in een hele brave fase. Die speelt gewoon met haar speelgoed ^O^ .
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:58:12 #222
313287 Groofsken3
pi_85603455
Kijk nou, mijn nieuwe zonnewering (én aan de voorkant dus ook, over de hele voortuin heen zo ongeveer :o ). Ik waan me in een strandhuis/paleis joh O+ . Het geeft zo'n fijne zomerse sfeer meteen ^O^ . Hier zijn trouwens de onderste drie planken steeds in gebruik voor de kinderen(zie je ook op deze foto's). Mijn boeken kunnen ze voorlopig niet bij ;) .

Dit is dus echt maar een gewoon klein volkshuisje hè. Ik vind het zelf ongelooflijk wat je daar dus van kan maken als er geld is.
pi_85603644
Oh wat mooi Groofsken, wat zul je daar blij mee zijn.

En wat heb je een sfeervol huis O+
pi_85603895
uhm, dames. jullie weten dat ficussen giftig zijn? ik heb geen idee in hoeverre voor babies, maar voor katten zijn ze giftig in de zin van dat poes er niet van doodgaat, wel moet spugen.
pi_85604133
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:09 schreef simmu het volgende:
uhm, dames. jullie weten dat ficussen giftig zijn? ik heb geen idee in hoeverre voor babies, maar voor katten zijn ze giftig in de zin van dat poes er niet van doodgaat, wel moet spugen.
De ficus staat niet in mn gifwijzer.. :N

Ik zal ff speuren op internet, moment
pi_85604163
oh groofs wat heb je een geweldig huisje!! O+ O+
je zonwering is super!

Je kasten zijn trouwens ook geweldig! :o oh als ik toch ns geld had! :X hier staan nog steeds twee van die 15,- gevallen die op instorten staan :') ze puilen helemaal uit, maarja er is altijd wel iets wat belangrijker is hahaha. We komen wel bij ons droominterieur uiteindelijk :7 alleen het gaat stukje bij beetje :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85604235
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:16 schreef Vlindur het volgende:

[..]

De ficus staat niet in mn gifwijzer.. :N

Ik zal ff speuren op internet, moment
het zwart witte monster heeft de mijne indertijd opgegeten. vandaar dat ik het weet :') er staat me bij dat de mate van giftigheid erg meevalt hoor, maar je zal net een gevoelig kindje hebben (narcissen trouwens ook.....)
pi_85604320
volgens google iig wel voor konijnen en dwergparkietjes :+
pi_85604387
De groep van de Ficus (Ficus benjamina, Ficus elastica of rubberplant...) bevat veel gekende kamerplanten. Het inslikken van een stukje ficusblad veroorzaakt een beetje diarree te wijten aan de laxerende eigenschappen van het melksap. Voor ficus werd nog geen enkele ernstige vergiftiging gemeld.

Bron

Een Dieffenbachia is giftig. Maar die hebben we niet!

pi_85604426
Ik zal er even een topic over openen (Over een algemene gifwijzer)
pi_85604500
volgens mij is het ook gewoon hoe je het definieerd. als ik plantjes in leven zou kunnen houden ( :') ) en geen zwart wit alle-planten-etend-monster in huis zou hebben ( :') ) zou ik zo'n ding iig gerust laten staan.
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:25:42 #232
313287 Groofsken3
pi_85604519
Huup,

Hier precies hetzelfde verhaal. Ik ging als arme net-student-af-volwassene in dit huisje wonen. Ik had allemaal oud en tweedehandsspul en net genoeg geld om zeg de helft van het huis een likkie verf te geven. Dat is nu ongeveer 10 jaar geleden. Heel langzaamaan begon het wat meer naar mijn (volwassen)zin te worden. En toen ineens kon ik het kopen voor 50% en bleek ik op mijn éénmanssalaris (0,8 fte)zelfs een bouwdepot te kunnen krijgen. Dat biedt mogelijkheden jongen dat is echt niet normaal. :o Omdat ik nog geen zin heb in de grootse verbouwingen met twee hele jonge kinderen zijn die nog even op de lnage baan geschoven. Maar de relatief kleinere dingen gebeuren dus deze zomer (keukenvloer, bad, voortuin, zonwering). En het zal nog wel een jaartje of 10 duren voordat ik echt alles naar mijn zin heb, maar een mens moet blijven dromen toch O+ . Als ik later groot ben zou ik ook wel eens een echt schilderij willen kopen, of een paar hele mooie lampen :Y .

En heel lang heb ik gedacht dat ik na 5 of 10 jaar door zou verhuizen, naar groter en mooier. Maar omdat dat gewoon geen optie is in mijn situtaie (twee kinderen, geen vetpot zeg maar ;) ), ga ik nu helemaal hiervoor. Dit kleine volkshuisje in dit gezellige achterbuurtje wordt gewoon mijn (en ik hoop ons!) droomhuisje. ^O^

Sorry voor het hele verhaal. Ik ben er gewoon week van dat het allemaal zo mooi uitpakt nu voor ons.
pi_85604579
O+ Groof.

Dat is toch ook helemaal geweldig! :D Zou ik ook helemaal happy mee zijn hoor!
pi_85604618
ahw groofs O+ dat is ook een mooi iets, je hebt gewoon helemaal je eigen plekje joh! heerlijk om je zo thuis te kunnen voelen ergens O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85604678
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:11 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Maar jij hebt een boekenmuur, moet je niet Ivan continu bij de boeken vandaan plukken?
Haha, ja, voortdurend! De box staat er voor een deel voor. Voor een ander deel heb ik vaak zijn loopkarretje staan, en het deel dat nog open is is in principe verboden terrein. Hij luistert best goed naar 'nee', dus zo heel vermoeiend is het niet. Ik geef hem ook altijd zijn eigen boekjes en vertel daarbij dat dat zijn boeken zijn en dat hij daar zoveel mee mag spelen als hij wil. Als dat niet zou werken zou ik onderin voor hem een hoekje maken met spullen waar hij wel aan mag zitten. Dat doen mijn schoonouders ook.

Ik las als tip in het dreumestopic om ervoor te zorgen dat je niet meer dan 3 (of waren het 5?) plekken in je woonkamer hebt waar hij niet mag komen of niet aan mag zitten. Pick your battles, zeg maar.
pi_85604977
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:25 schreef Groofsken3 het volgende:
Als ik later groot ben zou ik ook wel eens een echt schilderij willen kopen, of een paar hele mooie lampen :Y .
Wat heb jij een leuk huis, zeg! Die kleine verbouwingen zijn zo geslaagd!

Wij hebben een écht schilderij (van een voor ons onbekende kunstenaar) van mijn schoonouders gekregen. Daar ben ik ook zo blij mee!
pi_85605086
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, ja, voortdurend! De box staat er voor een deel voor. Voor een ander deel heb ik vaak zijn loopkarretje staan, en het deel dat nog open is is in principe verboden terrein. Hij luistert best goed naar 'nee', dus zo heel vermoeiend is het niet. Ik geef hem ook altijd zijn eigen boekjes en vertel daarbij dat dat zijn boeken zijn en dat hij daar zoveel mee mag spelen als hij wil. Als dat niet zou werken zou ik onderin voor hem een hoekje maken met spullen waar hij wel aan mag zitten. Dat doen mijn schoonouders ook.

Ik las als tip in het dreumestopic om ervoor te zorgen dat je niet meer dan 3 (of waren het 5?) plekken in je woonkamer hebt waar hij niet mag komen of niet aan mag zitten. Pick your battles, zeg maar.
Ja dat doen we hier ook in principe. Niet heel bewust maar gewoon, om niet de hele dag een strijd te hoeven maken zeg maar.
En bepaalde gevaarlijke situaties vermijd ik liever gewoon. Ik kreeg van mn irritante buurman commentaar omdat we een traphekje plaatsten, ja ze moet gewoon leren dat ze daar niet mag komen. Ja grapjurk, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb geen ogen in mn achterhoofd en ik moet ook wel eens koken...
zelfde geldt voor de onderste keukenkastjes. In principe mag ze daar niet in komen maar voor de zekerheid heb ik toch alle scherpe zooi daar weggehaald, mocht het een keer wel gebeuren dat ze er in komt dan is het ook niet heel erg.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85605205
Ik schoot hardop in de lach :D Waarom bemoeit jouw buurman zich sowieso met je traphekjes? :D Ik heb een hele leuke buurman, maar zodra hij zich met dat soort dingen zou gaan bemoeien zou ik echt :? doen :D
pi_85605206
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Op de onderste 2 planken staan ook de kinderboeken, dus hij mag in principe plukken wat hij wil :Y

Plekken waar Rienk niet aan mag komen?
-Ficus
-Herman Kardon (Herman O+ )
- Andere plant
- kattenvoer :')

Verder gaat ie zn gang maar :P Laden trekt ie al open en vingers komen er tussen. Nou ja, leert ie alleen maar van toch? ;) (ja, we moeten nog van die haken enzo kopen :Y )

En oh, als ik "nee Rienk, dat mag niet" zeg kijkt ie me aan met een grijns en doet het alsnog :|W
Maar dat komt vanzelf, toch? Toch?!
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:42:55 #240
313287 Groofsken3
pi_85605295
Wat cool Claudia :Y .

Hier ook hoor Huup, een traphekje boven en een keukenkastje beveiligd (met chemicaliën). Verder mogen ze niet aan de oven komen, niet aan het kattenvoer en niet aan snoeren (voor zover ze daarbij kunnen). De rest is gewoon zo ingericht dat er kinderspul staat eigenlijk, of dat het mij blijkbaar niet boeit als ermee gespeeld wordt.

Ik merk wel dat ik bij mijn dochter vaak moet zeggen tegenwoordig: Een bank is om op te zitten, een stoel is om op te zitten, enz... Die heeft nogal de neiging nu om overal een spring/dansfeestje op te bouwen. :')
pi_85605410
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:41 schreef freecell het volgende:
Ik schoot hardop in de lach :D Waarom bemoeit jouw buurman zich sowieso met je traphekjes? :D Ik heb een hele leuke buurman, maar zodra hij zich met dat soort dingen zou gaan bemoeien zou ik echt :? doen :D
zelf geen kinderen hè...
iets met beste stuurlui enzo :')

groofs dat kan ik me ook wel voorstellen hoor, op een gegeven moment ben je gewoon op een hele andere manier bezig met 'corrigeren' dan bij zo'n kleintje. Dan is het echt nog aanleren waar ze wel en niet mogen komen. Jouw dochter weet inmiddels waarschijnlijk best wel waar ze wel en niet aan mag zitten.

en over dat keukenkastje, ja ik heb daar dus een enorm scherp chinees koksmes liggen onder andere.
Ik zou het mezelf dus nooit vergeven als ze daar aan zou komen, ik krijg de rillingen als ik eraan denk wat daarmee zou kunnen gebeuren :X
daar ga ik dus gewoon niet mee gokken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:49:36 #242
313287 Groofsken3
pi_85605608
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:45 schreef huuphuup het volgende:

[..]

zelf geen kinderen hè...
iets met beste stuurlui enzo :')

groofs dat kan ik me ook wel voorstellen hoor, op een gegeven moment ben je gewoon op een hele andere manier bezig met 'corrigeren' dan bij zo'n kleintje. Dan is het echt nog aanleren waar ze wel en niet mogen komen. Jouw dochter weet inmiddels waarschijnlijk best wel waar ze wel en niet aan mag zitten.
Klopt. Maar ik kan me die fase wel nog goed herinneren. Inderdaad gewoon heel erg hard gaan lachen als er een nee kwam en gewoon toch doen. Of juist heel erg gaan huilen bij een nee, ook herkenbaar :Y :'( .

Nu gaat het er eigenlijk nog vergelijkbaar aan toe. Ze reageert meestal nog voordat ik mijn zin heb af kunnen maken met "bank isse oppe zitte hè mama? Magge nie springe nee". En dan vervolgens toch doen, bijna ondanks zichzelf. :o

Ze komt eigenlijk nauwelijks meer aan dingen waar ze niet aan mag komen. behalve het keukenkastje. Ze checkt toch regelmatig even in het voorbijgaan of ze hem nogsteeds niet openkrijgt _O- .
pi_85605681
hahahaha bijdehandje :D je weet nooit of ie ineens niet stiekem toch open gaat :Y)

en och, soms maak je dingen ook onnodig interessanter dan ze zijn voor zo'n kleintje als je ze er continu bij weg haalt. Dat is ook het idee achter die 5 dingen regel en het pick your battles gebeuren.

Hier trekt Amélie het mandje met slabbers overhoop (staat binnen grijpbereik) aan het eind van de dag is de keukenvloer bezaaid met slabbers :') vroeger gebeurde het dagelijks, inmiddels is het interessante eraf geloof ik. Als ik haar daar heel streng in had gewezen iedere keer dan blijft het waarschijnlijk interessant voor haar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:51:12 #244
313287 Groofsken3
pi_85605684
Dat vind ik ook hoor. Dingen die echt gevaarlijk zijn, daarvoor moeten ze gewoon beschermd worden. Natuurlijk!
pi_85605754
Oooh, Groof, wat heb jij een geweldig huisje, zeg! Wij hebben een groot en strak ingericht grotemensenhuis. Maar stiekem droom ik van een huisje zoals dat van jou. O+

quote:
Nu gaat het er eigenlijk nog vergelijkbaar aan toe. Ze reageert meestal nog voordat ik mijn zin heb af kunnen maken met "bank isse oppe zitte hè mama? Magge nie springe nee". En dan vervolgens toch doen, bijna ondanks zichzelf. :o
Wat schattig. Zo stond ik mezelf vroeger op m'n billen te slaan terwijl ik aan de knopjes van de radio zat. :')
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:57:04 #246
313287 Groofsken3
pi_85605986
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:52 schreef Ssserpente het volgende:
Wat schattig. Zo stond ik mezelf vroeger op m'n billen te slaan terwijl ik aan de knopjes van de radio zat. :')
:o _O- .

En wat leuk dat iedereen het zo 'mooi' vindt. Dankjulliewel :* .
pi_85606327
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:52 schreef Ssserpente het volgende:
Oooh, Groof, wat heb jij een geweldig huisje, zeg! Wij hebben een groot en strak ingericht grotemensenhuis. Maar stiekem droom ik van een huisje zoals dat van jou. O+
[..]

_O- _O-

Arme jij :D
Groof, ik beaam het ook, ziet er heerlijk uit, jou huis! Ben eigenlijk wel benieuwd naar meer foto's! :@
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:32:58 #248
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85607579
wij hebben maar 1 plek waar ze niet mogen komen, en dat is de keuken.
maar die is dan ook afgesloten met een traphekje, dus komen ze niet in.
behalve als ene domme muts het hekje open laat staan als ze de baby naar bed aan het bgrengen is.
kwam beneden, en meneer had de snoepla uitgemest :@ halve ontbijtkoek later hoefde hij geen middagslaapje meer :P

de boekenkast is afgesloten met kastdeuren. gewone billy's met halve deuren, een dan de knopjes naar binnen toe. werkt prima. :)

enneh, thx! ik ben dus niet helemaal gek. :P PR was nu mee aviva ophalen en het is allemaal goed afgelopen zo. maar ik was best nijdig eigenlijk :@
pi_85608723
Groofsken, ik ben ook heel benieuwd naar hoe je huis er verder uitziet! Misschien eens in de SC posten?

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar alle huizen. :D (Ssserpente! Vlindur!)
pi_85609210
Nou, je hebt echt zeeen van tijd over als je kind van twee slaapjes naar één slaapje gaat! Ze ligt al drie uur te pitten. :')
pi_85609341
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
Groofsken, ik ben ook heel benieuwd naar hoe je huis er verder uitziet! Misschien eens in de SC posten?

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar alle huizen. :D (Ssserpente! Vlindur!)
Ik ben ook altijd nieuwsgierig naar andere huizen! Ik wil wel showen *O* Ben ook zo blij met onze!

Davinia, je had groot gelijk vanochtend, dat wilde ik nog zeggen, het is gewoon stom van haar hoor! :*
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:11:33 #252
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_85609342
Jaaaa hallo. Jullie zullen me vast niet herinneren, maar ook wij zijn weer zuruck van vakantie!

Ik heb soms wat bijgelezen maar was vooral te lam om te reageren....

We hebben het heerlijk gehad en onze dame heeft veel geleerd. Sinds twee weken staat ze soms ook opeens los! <3. Tis wel een hele persoonlijkheid. Zowel vrolijkheid als boosheid wordt extreem uitgebeeld. Ik las iets van Sorbootje (of Sserpente, sorry ik onthoud het nooit goed) over een hevig extreem emo dochtertje. Je verhaal was iig heel herkenbaar hier!

Voor de rest ga ik vanaf nu weer lekker pogen mee te posten :D :')

Lekker diksapijsjes eten

En zo ben ik als ik mijn zin niet krijg
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_85611029
Hey Alexa! :W

Nou, foto's van Ssserpente's en mijn huis staan in het SC! Nu jullie! O+
pi_85611066
Takkembah, die kop :o _O-

Wat fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad.
Ik ga over 2 weekjes ook een midweekje naar Duitsland op vakantie (en de bruiloft van mijn zwager). Heb er zo'n zin in O+ Ik ben al anderhalf jaar niet op vakantie geweest en dit wordt de eerste keer met kind. We zullen wel de activiteiten aan moeten passen op mijn slakkentempo (ivm herstel operatie) maar toch kijk ik er enorm naar uit.
pi_85616236
Welkom terug, Takkembah, die onderste foto is geweldig!

Ivan kan kusjes geven! Als ik "Ivan, kusje" zeg dan doet hij zijn mond wagenwijd open en gooit hij zijn open mond vol op mijn mond. :D
pi_85616281
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:49 schreef Vlindur het volgende:

Nou, foto's van Ssserpente's en mijn huis staan in het SC! Nu jullie! O+
Vanavond!

Leuk, ik ga na het eten kijken.
  maandag 23 augustus 2010 @ 18:08:10 #257
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_85616469
Hoi :) Ik ben er ook weer, maar ik moet nog bijlezen.. Stef heeft zijn opa en oma enórm beziggehouden en wij onszelf :D Het ging allemaal zo goed!
3!
pi_85616843
Evi en Thomas Gefeliciteerd *O*

Jullie gaan echt veeeeel te snel }:|

Mette heeft echt waterpokken, er zijn er vannacht en vandaag weer een paar bijgekomen. Ze mocht wel naar de KDV, dus vandaag is haar afscheid gevierd (klinkt een beetje raar). Ze heeft nog geen jeuk en is ook niet echt ziek.... ben benieuwd hoe het verder verloopt...
  maandag 23 augustus 2010 @ 18:37:19 #259
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_85617460
ik ben gaaaaaaaaaaar; maar wij zijn in ons huisje; Evie doet een dutje en we hebben boodschappen gedaan en het eten op :Y
nu straks nog maar even sightseeing ;)
pi_85621029
BJ: jullie zijn met vakantie?

Van al die verhalen over kruipen en staan enzo word ik best jaloers ;) Ondanks dat je er misschien veel achteraan kunt lijkt me het zo heerlijk als hij zich daardoor beter kan vermaken.
pi_85621129
Even een hele snelle :W ! Heb een poging bijlezen gedaan, maar ben het weer helemaal kwijt. Morgen op werk maar een nieuwe poging wagen...
Maar:
Evi en Thomas *O* van harte gefeliciteerd met jullie allereerste verjaardagen!
pi_85621211
Evi en Thomas van mij ook nog van harte gefeliciteerd! *O*

En Amélie ook bijna jarig!!
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:25:15 #263
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85622062
heb even geen tijd om op de rest te reageren maar ik wilde Evi en Thomas een fijne verjaardag toewensen! :*
pi_85622196
Evi en Thomas gefeliciteerd *O* *O* *O* 1 jaar is toch wel hartstikke bijzonder

Groofsken, wat ziet dat eruit als een heerlijk huisje O+ en zelfs nog een tuintje wat er ook erg gezellig uit ziet.
Hie is het met R.? Kan hij inmiddels zelf omrollen?

BJ veel vakantieplezier, geniet van je vrije weekjes

Vlindur, ik blijf echt steeds mega verbaasd om wat Rienk al kan, eerst het snelle heel mooi rechtop zitten, toen kruipen en nu optrekken en dat allemaal binnen een paar weken :o _O_
Wolf zit al weken in zn frustratie periode, heel snel huilen als hij op de grond speelt. Het is jammer dat hij nog niet lang kan blijven zitten, misschien als hij stevig zit dat hij dan meer tevreden is.
pi_85622582
Evi en Thomas, hartelijk gefeliciteerd met jullie eerste echte verjaardag! Hopelijk was het een leuke dag.
pi_85622719
en omdat ik de stemming niet wil bederven in een aparte post:

Ik zoek de behangselplak en een enorme rol behang. NU. gaat dit over? Ik ben de hele dag alleen nog maar nee aan het zeggen. En dan kijkt er een snoetje van 11 maanden oud me aan, grijnst een keer en doet het vervolgens toch. En echt ik hou van em hoor, maar een vermoeide mama en een kind met teveel energie gaat gewoon niet samen.

Zo en nu ga ik de huizen van Ssserpente en Sorbo bekijken, dat is tenminste leuk. Driekus ligt op bed, effe rust.
pi_85622803
het wordt beter mefke. stug volhouden en als je het echt beu bent gewoon ff ergens parkeren. dat mag best :*
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:46:57 #268
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_85622954
Evi had ik in het foto-topic al gefeliciteerd; en Juup en Duch natuurlijk ook *O*

Maar Thomas had ik ff gemist; dus bij deze : gefeliciteerd!!!! *O* *O* *O*

en voor Mefke een dikke knuffel... :*

en wij zijn inderdaad vakantie aan het vieren; en ik ben heeeeeel moe en hang lekker met de laptop op de bank... vriendlief zit tv te kijken. En Evie slaapt inmiddels... gelukkig; is altijd afwachten in een vreemd bedje.
Evie zit ook sinds 2 weken heeeeel goed rechtop! ze gaat nu zelf ook zitten en zit dan kaarsrecht op dr kontje.. :Y
en ze ging stappen toen ik dr achter een loopkarretje zette :Y
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:20:47 #269
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85624254
Nu we alweer een jaar van ons mannetje aan het genieten zijn is het tijd om een topic door te schuiven. Allemaal bedankt voor de leuke verhalen, de tips en de leuke reacties. Ik ga jullie niet missen hoor, want ik blijf gewoon lekker meelezen.

Het kado van opa en oma viel in de smaak:

De andere oma had alvast een klein spek-taartje meegebracht, en het echte kado komt zaterdag op het feestje.

Lachen naar de slingers met oma

En de treincake voor de juffies van het kdv

[ Bericht 11% gewijzigd door Ca.ra op 25-08-2010 15:33:31 ]
pi_85624315
Ca.ra _O_ voor je treincake! Wauw!
En tot snel ziens in het volgende topic..ik kan me nog zo goed herinneren dat je 'ineens' bevallen was. Terwijl het nog helemaal geen tijd was voor ons, we waren half september pas aan de beurt. Wat vliegt de tijd!
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:35:55 #271
313287 Groofsken3
pi_85624878
Vlindur en Claudia, zie SC voor mijn huisje O-) .
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:37:32 #272
313287 Groofsken3
pi_85624939
Ca.ra, die treincake is inderdaad geweldig :o . Zelf gemaakt?

Veel plezier bij de dreumesjes. :W
pi_85625038
Wauww wat een leuke traktatie :D
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:57:28 #274
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_85625842
ligt het aan mij of is mijn baby ineens een klein meisje :@ ??

kiek tan hoe parmantig ze daar zit.. O+
pi_85626120
BJ, dat is inderdaad geen baby maar een mooi meisje!
pi_85626788
Cara! Van harte gefeliciteerd met Thomas zijn verjaardag! O+ Wat Mefke al zei; ineens "hoorde" je niet meer bij ons en had jij al zo'n prachtig ventje, waardoor wij ook wilden! En nu issie al 1! Je grote mooie vent! *O*

BJ, inderdaad, das een klein dreumesje in de dop :Y

Ik heb vandaag zo'n gaaf cadeau gekocht voor Lottes verjaardag *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lotte!
Noah!
pi_85626958
Oh BJ, wat een vrolijk moppie heb je toch O+ en Hannah heeft dat jurkje ook, maar volgens mij hebben Evie en Hannah heel veel dezelfde kleertjes :Y zelfde kleurtype enzo..

Ca.ra, heerlijk om Thomas zo te zien genieten van zijn verjaardag. Die treintjescake is gaaaaaf!
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:30:57 #278
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85627539
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:34 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Thomas, hartelijk gefeliciteeeeeerd *O* En wat een toffe cake _O_

En Evi is natuurlijk ook jarig, hoera hoera *O*

Leuke foto's kwamen er voorbij, wat worden onze baby's toch groot he? *zucht*

We zijn op dieet :)
Toby al sinds we donderdag het nieuws kregen en ik ben vandaag begonnen met producten die melk, ei en pinda bevatten te laten staan. Ehhh, eigenlijk van het weekend al, maar dat ging in mijn onoplettendheid een paar keer mis :@
Maar sinds vandaag dus echt streng, in ieder geval voor een paar weken zodat alle (voor hem) schadelijke stoffen uit zijn en mijn systeem verdwenen zijn. Dag 1 zit er alweer bijna op en het kostte weinig moeite, ben super gemotiveerd!

Vannacht amper 'n oog dichtgedaan, Toby heeft de halve nacht gehuild en letterlijk gepiept als een bejaarde met bronchitis. Gierende ademhaling en dat maakte me toch een herrie! Ik vond het doodeng en was op een gegeven moment echt bang dat hij zou stikken :{ Zelfs toen hij weer lag te slapen ging ik elke paar minuten even checken of hij het nog deed...
Vanmorgen naar de huisarts gegaan en het blijkt pseudokroep te zijn geweest. heel eng, maar gelukkig ook onschuldig.
pi_85627550
Linda! Gave kleren. Wanneer heb je gesprek? Succes!
pi_85627557
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
ligt het aan mij of is mijn baby ineens een klein meisje :@ ??

kiek tan hoe parmantig ze daar zit.. O+
[ afbeelding ]
BJ, elke keer als ik foto's van Evie zie moet ik aan Mette denken, ze hebben ook veel dezelfde kleertjes (dit jurkje heeft ze ook) Je praat ook altijd over je meisje zoals ik me ook voel. En volgens mij gaan ze qua ontwikkeling vrij gelijk op. Ik voel altijd herkenning.
Je hebt een geweldig meisje O+
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:33:15 #281
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85627619
Spannend Linda!

En Wickie, ik hoop dat Mette niet al te veel last zal hebben van de waterpokken.
pi_85627688
mooi zeg die kleding Linda!! Staat je goed!! En je ziet er slank uit zeg! O+
Die boerderij krijgt Amélie ook :D
ze heeft al een el cheapo versie staan op haar kamertje en ooooh wat een pret :o iedere keer als ze haar bedje uitkomt móet ze eerst even met de beestjes spelen, ik ben heel benieuwd hoe ze die grote boerderij vindt O+

Ca.ra gefeliciteerd met je kleine grote man! O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85627790
Linda, wat zie jij dr hartstikke goed uit man!! *O* :9~

Mijn mams heeft die boerderij, of eigenlijk degeen die Huup bedoelt ook voor Lena...ze viind m geweldig, kan er echt een uur onafgebroken mee spelen; hekje open, hekje dicht, hekje open, beestje op zn plek zetten, hekje dicht, hekje open, beestje eruit halen, hekje dicht...heuj! En elke keer als ze de koe of het schaap, of het paard :') in dr handen heeft steekt ze m hoog de lucht in en roept ze "Boeeeeeeeeeeeeeee" O+ Ik vind m echt geweldig!
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:41:53 #284
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85627975
Haha, hier is de boerderij ook een hit! Net als het Little People speelhuis. Dan drukt 'ie met dat kleine vingertje 30x achter elkaar op de deurbel enzo :D
pi_85628093

Ze heeft er niet zo veel op haar gezicht. Wel eentje in haar ooghoek bij haar traanbuisje. Wel een stuk of vier in haar nekplooi. Ze zitten vooral op andere plekken. Nu jeuken ze nog niet, maar wat niet is kan nog veranderen... Dus heb Calendulem gekocht. Vriendlief en ik zijn nu dus echt superverkouden....
pi_85628264
Tis geen echte Little People hoor :P

En Huups, zo ziet het er uit ja ;)

Mefke, woensdag :s)

Kersjes, je krijgt ook wel alles tegelijk he? :(
Lotte!
Noah!
pi_85628334
ah gos Mette ;(

fijn om te horen dat die boerderij zo'n hit is!! Ik kijk er naar uit!
Poppedein hahaha dat doet Amélie bij die cheapo boerderij ook, hekje open hekje dicht, open beestje erin, weer dicht enz. :D
en sinds ze ontdekt heeft dat laatjes ook open en dicht kunnen stopt ze daar een beestje in steeds om hem dicht te gooien en daarna steeds héél snel te gaan kijken of hij er nog in zit :D en ze is iedere keer weer verbaasd als ie er nog zit hahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:39:38 #288
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85630260
Bedankt voor de lieve felicitaties!

Het is een beetje een dubbele dag vandaag, de vader van mijn man is overleden. Of beter gezegd, de verwekker, want na zijn vijfde verjaardag heeft hij hem nog maar een keer gezien toen hij 20 was. Maar mijn man en zijn broer zijn de enige naaste familie, dus gaan we morgen die kant op om de begrafenis etc te regelen. Yay voor goede timing _O_

Met mijn arm gaat het langzaam wel wat beter, maar volgens de fysio heb ik toch wel degelijk een spiertje gescheurd. Thomas doet mee met de ziekenboeg, die heeft al sinds donderdag een loopoor, en lijkt er sinds vanavond ook weer pijn aan te hebben.

Enniewee, het ga julie allemaal goed en tot snel aan de overkant van de één!
pi_85635407
Oh Cara -O- Gecondoleerd :*

Is er iemand die me kan vertellen dat baby's ook tijden kennen dat ze weer langer slapen? :O Vandaag was het 5:30 en het wordt iedere dag vroeger lijkt het wel. Maakt niet uit of ik d'r om 18:00 of om 20:00 naar bed doe, ergens tussen 5 en 6 is ze Wakker *O* Alles al geprobeerd, bv en weer terug in bed, 's avonds langer wakker houden, flesje water geven, alleen toestoppen. D'r 's avonds helemaal volstouwen met eten, niks helpt. Nu loopt ze met mega-wallen :{
Lotte!
Noah!
pi_85635550
Oh Wat naar Linda -O- Gewoon negeren en wachten tot ze huilt is ook geen optie?
(Bij mij werkt dat ook niet hoor, je bent zelf ondertussen immers ook al wakker :') ) Ik hoop dat ze je binnenkort je rust weer gunt :*

Ca.ra soort van gecondoleerd dan zeg. Dubbele toestand zo!

Wickie, beterschap met Mette! :*

Incantrix, welkom terug! *O* :*

Jemig Kersjes, wat eng! Ik schrok weer heel erg toen ik het las, gelukkig goed afgelopen! :* En ik hoop ook heel erg dat het voor jullie straks beter gaat met Toby!

BJ, ze worden snel groot he?! Iemand heeft de tijd versneld! :X

Poppejans, Ook jij welkom terug! *O*
Wat apart dat Wolf het allemaal nog niet doet! Ik weet eigenlijk niet wanneer ze iets moeten kunnen, maar die ik-wil-wel-maar-lukt-niet periode is vreselijk -O- Ik heb hem weer, maar nu omdat hij bij alles wil staan, maar je op trekken aan een wiebelende wipstoel lukt niet :') Dus, wat doe je dan? Juist Mopperen! w/

En ieders huisje is super! Ssserpente, Gooit Lente jullie zuilen niet om?! :o Rienk zou ze gelijk allemaal af gaan _O-
Claudia, je weet het allang, maar jou boekenmuur :9~

Hier was het gister dramadag. Niks was goed en slapen wilde hij ook niet. Hij heeft alleen van 11:30 tot 15:00 geslapen en daarna niet meer. En moe dat hij was! Jemig. Alleen maar krijsen in bed en staan he, want als je staat dan kun je zelf niet meer zitten omdat je dat niet durft en dus ga je nog meer gillen en krijsen.. Poeh hee. Ik heb hem om 18:15 in de maxicosi voor het raam gezet en hij sliep binnen 3 minuten :')
Om 18:45 kwam mn vriend thuis en die wist dat dus niet dus die kwam lekker luid binnen en dus Rienk ook weer wakker. Maar toch een half uur geslapen *O* Hij wilde ook geen fles ofzo, dus het was echt gewoon dwarsigheid.
Daarna hebben we boodschappen gedaan (Rienk zit nu in de winkelwagen en dat is zo makkelijk en leuk! *O* ) En om 20:45 lag hij in bed na 2 slokken van zn papfles hij ging gelijk slapen......... Tot 07:00! :o *O* *O* *O*

Ik ben ook voor de verandering optijder naar bed gegaan en voor 00:00 sliepen we beide. Dus we hebben goed geslapen! J. staat nu onder de douche en gaat dan naar het werk. En wij zijn er ook uit. Ik denk dat ik morgen pap ga geven ipv een fles die ik nog steeds geef. Eens kijken of dat gaat.
pi_85635633
Goeie morgen!
Ca.ra, gecondoleerd... timing is niet fantastisch inderdaad.. :*
Vlindur, wat een gedoe met Rienk, maar wel top dat jullie eidnelijk weer es lekker lang hebben kunnen slapen! Daar knapt een mens van op! *O*
Linda :* voor de wallen... lastig als niks helpt. Minke wordt ook meestal tussen 5 en 6 wakker, maar is met haar speentje (die meestal ergens in de kamer ligt omdat ie uit bed is gevallen) dan wel weer snel vertrokken.

Wij hebben de laatste dagen steeds meer moeite met de overdag-flessen... Die willen er gewoon niet fatsoenlijk meer in. Minke wurmt zich alle kanten op, 3 slokken en dan duwt ze de fles weer weg om vervolgens na 10 seconden weer te gaan happen naar de speen. Gemiddeld duurt een fles dan echt onwijs lang, zolang als we volhouden... maar soms is het gewurm niet meer te houden en is ze weg (over de bank naar de andere kant toe... We hebben ook al de 1-2-3-speen geprobeerd zodat het misschien wat sneller gaat,maar dan gaat eht weer te snel waardoor ze zich hoestend en proestend verslikt. Iemand een idee of tip? :@
pi_85635695
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 07:46 schreef Lijnloos het volgende:
Goeie morgen!
Ca.ra, gecondoleerd... timing is niet fantastisch inderdaad.. :*
Vlindur, wat een gedoe met Rienk, maar wel top dat jullie eidnelijk weer es lekker lang hebben kunnen slapen! Daar knapt een mens van op! *O*
Linda :* voor de wallen... lastig als niks helpt. Minke wordt ook meestal tussen 5 en 6 wakker, maar is met haar speentje (die meestal ergens in de kamer ligt omdat ie uit bed is gevallen) dan wel weer snel vertrokken.

Wij hebben de laatste dagen steeds meer moeite met de overdag-flessen... Die willen er gewoon niet fatsoenlijk meer in. Minke wurmt zich alle kanten op, 3 slokken en dan duwt ze de fles weer weg om vervolgens na 10 seconden weer te gaan happen naar de speen. Gemiddeld duurt een fles dan echt onwijs lang, zolang als we volhouden... maar soms is het gewurm niet meer te houden en is ze weg (over de bank naar de andere kant toe... We hebben ook al de 1-2-3-speen geprobeerd zodat het misschien wat sneller gaat,maar dan gaat eht weer te snel waardoor ze zich hoestend en proestend verslikt. Iemand een idee of tip? :@
Geef jij de fles om een tijd of wanneer Minke er om vraagt?

Hier zitten we met flessen nu rond 07:00, rond 14:00 en rond 20:30! En hij vraagt er zelf om, ik geef niet meer. En ook drinkt hij ze meestal niet helemaal leeg meer :N

Ik kiep Rienk weer in bed en misschien ga ik er ook weer in :P Tot straks!
pi_85635721
Nou ja, een beetje van beide... Het is meestal dat ik wel kan merken wanneer ze honger krijgt (beetje miepen en zeuren) en dan valt ze ook echt de fles aan, maar na een paar slokken is het klaar en begint de worsteling... We zitten nu op 4 flessen in totaal, rond 7, rond 12.30, rond 17 en om 22.30 ...
pi_85635787
*O* Thomas en Evi gefeliciteerd met jullie eerste verjaardag!!!! *O*

Lijnloos dat klinkt als wat kindjes in deze fase ook doen aan de borst, best lastig he. Misschien helpt het om haar in een schemerige rustige kamer te voeden? Ik voed Niels nu ook altijd in onze slaapkamer.

Vlindur wat fijn dat Rienk zo lang doorgeslapen heeft! Hopelijk gaat hij dat vanaf nu na genoeg slaap overdag ook doen!

Linda heel herkenbaar, Niels wordt ook zo vroeg (en vaak }:| ) wakker :O Wat zie je er goed uit joh, heel veel succes met je sollicitatie!!! Ohh, van die gedachte kan ik ook zo blij worden: alleen nog een spijkerbroek in het weekend!

Ca.Ra gecondoleerd :* Sterkte de komende tijd. Beterschap voor Thomas oor en jouw arm.
Wat een prachtige treintaart heb je gemaakt!

Arme Mette met de waterpokken, ik hoop dat ze niet zoveel jeuk krijgt :* Ik vind haar soms ook wat weg hebben van Evie inderdaad :)

Kersjes sterkte met het dieet. Het allerergste vond ik dat ik geen chocola meer mocht, gelukkig bestaat er chocolademelk van sojamelk en rijstmelk.
Die pseudokroep aanval klinkt echt eng :X Hopelijk is hij er nu vanaf!

BJ Evie is echt al een echt groot en mooi meisje zo als ze daar zo parmantig zit O+

Poppejans welkom terug van jullie fijne vakantie!! *O* En tot donderdag!!! O+

Lijnloos en Icantrix hoe was Lowlands? Hebben jullie nog gemeet?

Niels heeft sinds zondag drie nieuwe tanden boven, alledrie tegelijk doorgebroken!
Vanmorgen was hij al super vroeg wakker en helemaal hyper blij en nu slaapt hij alweer een kwartier want hij was me toch chagrijnig aan het doen 8)7 Ik heb hem verteld dat hij beter door kan slapen als het zo vroeg is :P
Ik slaap zelf echt heel slecht de laatste tijd, ik zit ook wel een beetje in een dipje omdat het vinden van een baan nog steeds niet lukt. Maar nu de vakantieperiode zo goed als voorbij is zal het aantal vacatures wel weer toenemen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85635839
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 07:31 schreef Vlindur het volgende:
Oh Wat naar Linda -O- Gewoon negeren en wachten tot ze huilt is ook geen optie?
(Bij mij werkt dat ook niet hoor, je bent zelf ondertussen immers ook al wakker :') ) Ik hoop dat ze je binnenkort je rust weer gunt :*
Nouja, ik ben idd al wakker dan en zij ook al een tijdje blijkbaar, want ze zit te jammeren en gaat met dr speentjes gooien. Dan kan ik er meteen uit of na 5min, maar dat maakt dan ook geen verschil meer..

quote:
Hier was het gister dramadag. Niks was goed en slapen wilde hij ook niet. Hij heeft alleen van 11:30 tot 15:00 geslapen en daarna niet meer. En moe dat hij was! Jemig. Alleen maar krijsen in bed en staan he, want als je staat dan kun je zelf niet meer zitten omdat je dat niet durft en dus ga je nog meer gillen en krijsen.. Poeh hee. Ik heb hem om 18:15 in de maxicosi voor het raam gezet en hij sliep binnen 3 minuten :')
Om 18:45 kwam mn vriend thuis en die wist dat dus niet dus die kwam lekker luid binnen en dus Rienk ook weer wakker. Maar toch een half uur geslapen *O* Hij wilde ook geen fles ofzo, dus het was echt gewoon dwarsigheid.
Daarna hebben we boodschappen gedaan (Rienk zit nu in de winkelwagen en dat is zo makkelijk en leuk! *O* ) En om 20:45 lag hij in bed na 2 slokken van zn papfles hij ging gelijk slapen......... Tot 07:00! :o *O* *O* *O*

Ik ben ook voor de verandering optijder naar bed gegaan en voor 00:00 sliepen we beide. Dus we hebben goed geslapen! J. staat nu onder de douche en gaat dan naar het werk. En wij zijn er ook uit. Ik denk dat ik morgen pap ga geven ipv een fles die ik nog steeds geef. Eens kijken of dat gaat.
Hopelijk is Rienk vandaag een beetje beter te spreken. Fijn dat je in ieder geval goed hebt geslapen, vind ik altijd wel uitmaken! Als Lotte een echte zeurdag heeft, ga ik 's middags ook nog een uurtje slapen. Dan is de middag/avond net ff wat beter vol te houden!

Lijnloos, wat vervelend van die flessen...ik heb verder geen verstand van fv, maar toen Lotte zo deed met de BV heb ik vrij rigoreus afgebouwd van 6 fvoedingen naar 3. Misschien kan je een flesje minder geven en daardoor de rest anders verspreiden?
Lotte!
Noah!
pi_85636309
Mijn gejubel wordt saai, maar mèn wat heb ik momenteel een makkelijk kind. *O* Gisteravond waren we bij vrienden in NH (dus wéér de aflsuitdijk over). We waren daar een uurtje toen Isabeau moe werd. Flesje gegeven en in campingbedje gelegd. Metéén slapen. Echt zonder morren O+

Vervolgens toen we naar huis gingen wakker gemaakt. Ze ging meteen lachen en naar de POES! zwaaien en roepen. Toen in de auto naar huis, lekker slapen in de maxi cosi. Eenmaal thuis even een klein flesje gegeven en weer in d'r bedje. knor knor knor en vanmorgen heb ik haar wakker moeten maken.

Meteen weer vrolijk. O+ O+

juist omdat ik ook héél andere tijden heb meegemaakt met haar geniet ik hier zó van! O+
pi_85636365
OSCAR GEFELICITEERD! *O* *O* *O*

En jij ook BE, wat heeft Oscar van jullie gekregen?! Maak er een fijne dag van. :*
pi_85636388
Vlindur, vandaag gaat 't vast beter! :*
pi_85636466
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 08:11 schreef Twinkly het volgende:
Ik slaap zelf echt heel slecht de laatste tijd, ik zit ook wel een beetje in een dipje omdat het vinden van een baan nog steeds niet lukt. Maar nu de vakantieperiode zo goed als voorbij is zal het aantal vacatures wel weer toenemen.
Alles ligt ook zo op z'n gat in de vakantieperiode, hè? Ik hoop dat je snel gewoon eens op gesprek wordt gevraagd. Dat geeft je tenminste het gevoel dat je gehoord wordt en je het ergens voor doet.

:*
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:31:46 #300
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85636937
Oh Ca.ra, sterkte met het regelen van alles. Wel raar idee zeker, het is toch de biologische opa van Thomas die nu overleden is. Ook al hadden jullie geen band met hem, het is toch familie.

Linda, da's wel erg vroeg -O-

Sorbo, lekker hoor, geniet ervan! Totdat ze weer in een volgende fase belandt ;)

Twinkly :o :o
Ik doe m'n best om het hele bestaan van chocola te negeren.
Ben sinds zondag voor de 2e keer na de zwangerschap weer ongesteld, keer daarvoor was 3 weken geleden. Ik heb vannacht over chocola gedroomd :'(

Ik hoop dat de dames die ongewenst thuis zitten snel werk zullen vinden :*
Klinkt als een droom, elke dag lekker thuis met je kind(eren), maar er zijn natuurlijk ook genoeg sociale en financiële nadelen te bedenken.

Oscar is jarig, gefeliciteerd *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')