abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85604163
oh groofs wat heb je een geweldig huisje!! O+ O+
je zonwering is super!

Je kasten zijn trouwens ook geweldig! :o oh als ik toch ns geld had! :X hier staan nog steeds twee van die 15,- gevallen die op instorten staan :') ze puilen helemaal uit, maarja er is altijd wel iets wat belangrijker is hahaha. We komen wel bij ons droominterieur uiteindelijk :7 alleen het gaat stukje bij beetje :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85604235
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:16 schreef Vlindur het volgende:

[..]

De ficus staat niet in mn gifwijzer.. :N

Ik zal ff speuren op internet, moment
het zwart witte monster heeft de mijne indertijd opgegeten. vandaar dat ik het weet :') er staat me bij dat de mate van giftigheid erg meevalt hoor, maar je zal net een gevoelig kindje hebben (narcissen trouwens ook.....)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85604320
volgens google iig wel voor konijnen en dwergparkietjes :+
pi_85604387
De groep van de Ficus (Ficus benjamina, Ficus elastica of rubberplant...) bevat veel gekende kamerplanten. Het inslikken van een stukje ficusblad veroorzaakt een beetje diarree te wijten aan de laxerende eigenschappen van het melksap. Voor ficus werd nog geen enkele ernstige vergiftiging gemeld.

Bron

Een Dieffenbachia is giftig. Maar die hebben we niet!

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_85604426
Ik zal er even een topic over openen (Over een algemene gifwijzer)
pi_85604500
volgens mij is het ook gewoon hoe je het definieerd. als ik plantjes in leven zou kunnen houden ( :') ) en geen zwart wit alle-planten-etend-monster in huis zou hebben ( :') ) zou ik zo'n ding iig gerust laten staan.
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:25:42 #232
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85604519
Huup,

Hier precies hetzelfde verhaal. Ik ging als arme net-student-af-volwassene in dit huisje wonen. Ik had allemaal oud en tweedehandsspul en net genoeg geld om zeg de helft van het huis een likkie verf te geven. Dat is nu ongeveer 10 jaar geleden. Heel langzaamaan begon het wat meer naar mijn (volwassen)zin te worden. En toen ineens kon ik het kopen voor 50% en bleek ik op mijn éénmanssalaris (0,8 fte)zelfs een bouwdepot te kunnen krijgen. Dat biedt mogelijkheden jongen dat is echt niet normaal. :o Omdat ik nog geen zin heb in de grootse verbouwingen met twee hele jonge kinderen zijn die nog even op de lnage baan geschoven. Maar de relatief kleinere dingen gebeuren dus deze zomer (keukenvloer, bad, voortuin, zonwering). En het zal nog wel een jaartje of 10 duren voordat ik echt alles naar mijn zin heb, maar een mens moet blijven dromen toch O+ . Als ik later groot ben zou ik ook wel eens een echt schilderij willen kopen, of een paar hele mooie lampen :Y .

En heel lang heb ik gedacht dat ik na 5 of 10 jaar door zou verhuizen, naar groter en mooier. Maar omdat dat gewoon geen optie is in mijn situtaie (twee kinderen, geen vetpot zeg maar ;) ), ga ik nu helemaal hiervoor. Dit kleine volkshuisje in dit gezellige achterbuurtje wordt gewoon mijn (en ik hoop ons!) droomhuisje. ^O^

Sorry voor het hele verhaal. Ik ben er gewoon week van dat het allemaal zo mooi uitpakt nu voor ons.
pi_85604579
O+ Groof.

Dat is toch ook helemaal geweldig! :D Zou ik ook helemaal happy mee zijn hoor!
pi_85604618
ahw groofs O+ dat is ook een mooi iets, je hebt gewoon helemaal je eigen plekje joh! heerlijk om je zo thuis te kunnen voelen ergens O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85604678
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:11 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Maar jij hebt een boekenmuur, moet je niet Ivan continu bij de boeken vandaan plukken?
Haha, ja, voortdurend! De box staat er voor een deel voor. Voor een ander deel heb ik vaak zijn loopkarretje staan, en het deel dat nog open is is in principe verboden terrein. Hij luistert best goed naar 'nee', dus zo heel vermoeiend is het niet. Ik geef hem ook altijd zijn eigen boekjes en vertel daarbij dat dat zijn boeken zijn en dat hij daar zoveel mee mag spelen als hij wil. Als dat niet zou werken zou ik onderin voor hem een hoekje maken met spullen waar hij wel aan mag zitten. Dat doen mijn schoonouders ook.

Ik las als tip in het dreumestopic om ervoor te zorgen dat je niet meer dan 3 (of waren het 5?) plekken in je woonkamer hebt waar hij niet mag komen of niet aan mag zitten. Pick your battles, zeg maar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85604977
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:25 schreef Groofsken3 het volgende:
Als ik later groot ben zou ik ook wel eens een echt schilderij willen kopen, of een paar hele mooie lampen :Y .
Wat heb jij een leuk huis, zeg! Die kleine verbouwingen zijn zo geslaagd!

Wij hebben een écht schilderij (van een voor ons onbekende kunstenaar) van mijn schoonouders gekregen. Daar ben ik ook zo blij mee!
pi_85605086
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, ja, voortdurend! De box staat er voor een deel voor. Voor een ander deel heb ik vaak zijn loopkarretje staan, en het deel dat nog open is is in principe verboden terrein. Hij luistert best goed naar 'nee', dus zo heel vermoeiend is het niet. Ik geef hem ook altijd zijn eigen boekjes en vertel daarbij dat dat zijn boeken zijn en dat hij daar zoveel mee mag spelen als hij wil. Als dat niet zou werken zou ik onderin voor hem een hoekje maken met spullen waar hij wel aan mag zitten. Dat doen mijn schoonouders ook.

Ik las als tip in het dreumestopic om ervoor te zorgen dat je niet meer dan 3 (of waren het 5?) plekken in je woonkamer hebt waar hij niet mag komen of niet aan mag zitten. Pick your battles, zeg maar.
Ja dat doen we hier ook in principe. Niet heel bewust maar gewoon, om niet de hele dag een strijd te hoeven maken zeg maar.
En bepaalde gevaarlijke situaties vermijd ik liever gewoon. Ik kreeg van mn irritante buurman commentaar omdat we een traphekje plaatsten, ja ze moet gewoon leren dat ze daar niet mag komen. Ja grapjurk, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb geen ogen in mn achterhoofd en ik moet ook wel eens koken...
zelfde geldt voor de onderste keukenkastjes. In principe mag ze daar niet in komen maar voor de zekerheid heb ik toch alle scherpe zooi daar weggehaald, mocht het een keer wel gebeuren dat ze er in komt dan is het ook niet heel erg.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85605205
Ik schoot hardop in de lach :D Waarom bemoeit jouw buurman zich sowieso met je traphekjes? :D Ik heb een hele leuke buurman, maar zodra hij zich met dat soort dingen zou gaan bemoeien zou ik echt :? doen :D
pi_85605206
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Op de onderste 2 planken staan ook de kinderboeken, dus hij mag in principe plukken wat hij wil :Y

Plekken waar Rienk niet aan mag komen?
-Ficus
-Herman Kardon (Herman O+ )
- Andere plant
- kattenvoer :')

Verder gaat ie zn gang maar :P Laden trekt ie al open en vingers komen er tussen. Nou ja, leert ie alleen maar van toch? ;) (ja, we moeten nog van die haken enzo kopen :Y )

En oh, als ik "nee Rienk, dat mag niet" zeg kijkt ie me aan met een grijns en doet het alsnog :|W
Maar dat komt vanzelf, toch? Toch?!
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:42:55 #240
313287 Groofsken3
pi_85605295
Wat cool Claudia :Y .

Hier ook hoor Huup, een traphekje boven en een keukenkastje beveiligd (met chemicaliën). Verder mogen ze niet aan de oven komen, niet aan het kattenvoer en niet aan snoeren (voor zover ze daarbij kunnen). De rest is gewoon zo ingericht dat er kinderspul staat eigenlijk, of dat het mij blijkbaar niet boeit als ermee gespeeld wordt.

Ik merk wel dat ik bij mijn dochter vaak moet zeggen tegenwoordig: Een bank is om op te zitten, een stoel is om op te zitten, enz... Die heeft nogal de neiging nu om overal een spring/dansfeestje op te bouwen. :')
pi_85605410
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:41 schreef freecell het volgende:
Ik schoot hardop in de lach :D Waarom bemoeit jouw buurman zich sowieso met je traphekjes? :D Ik heb een hele leuke buurman, maar zodra hij zich met dat soort dingen zou gaan bemoeien zou ik echt :? doen :D
zelf geen kinderen hè...
iets met beste stuurlui enzo :')

groofs dat kan ik me ook wel voorstellen hoor, op een gegeven moment ben je gewoon op een hele andere manier bezig met 'corrigeren' dan bij zo'n kleintje. Dan is het echt nog aanleren waar ze wel en niet mogen komen. Jouw dochter weet inmiddels waarschijnlijk best wel waar ze wel en niet aan mag zitten.

en over dat keukenkastje, ja ik heb daar dus een enorm scherp chinees koksmes liggen onder andere.
Ik zou het mezelf dus nooit vergeven als ze daar aan zou komen, ik krijg de rillingen als ik eraan denk wat daarmee zou kunnen gebeuren :X
daar ga ik dus gewoon niet mee gokken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:49:36 #242
313287 Groofsken3
pi_85605608
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:45 schreef huuphuup het volgende:

[..]

zelf geen kinderen hè...
iets met beste stuurlui enzo :')

groofs dat kan ik me ook wel voorstellen hoor, op een gegeven moment ben je gewoon op een hele andere manier bezig met 'corrigeren' dan bij zo'n kleintje. Dan is het echt nog aanleren waar ze wel en niet mogen komen. Jouw dochter weet inmiddels waarschijnlijk best wel waar ze wel en niet aan mag zitten.
Klopt. Maar ik kan me die fase wel nog goed herinneren. Inderdaad gewoon heel erg hard gaan lachen als er een nee kwam en gewoon toch doen. Of juist heel erg gaan huilen bij een nee, ook herkenbaar :Y :'( .

Nu gaat het er eigenlijk nog vergelijkbaar aan toe. Ze reageert meestal nog voordat ik mijn zin heb af kunnen maken met "bank isse oppe zitte hè mama? Magge nie springe nee". En dan vervolgens toch doen, bijna ondanks zichzelf. :o

Ze komt eigenlijk nauwelijks meer aan dingen waar ze niet aan mag komen. behalve het keukenkastje. Ze checkt toch regelmatig even in het voorbijgaan of ze hem nogsteeds niet openkrijgt _O- .
pi_85605681
hahahaha bijdehandje :D je weet nooit of ie ineens niet stiekem toch open gaat :Y)

en och, soms maak je dingen ook onnodig interessanter dan ze zijn voor zo'n kleintje als je ze er continu bij weg haalt. Dat is ook het idee achter die 5 dingen regel en het pick your battles gebeuren.

Hier trekt Amélie het mandje met slabbers overhoop (staat binnen grijpbereik) aan het eind van de dag is de keukenvloer bezaaid met slabbers :') vroeger gebeurde het dagelijks, inmiddels is het interessante eraf geloof ik. Als ik haar daar heel streng in had gewezen iedere keer dan blijft het waarschijnlijk interessant voor haar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:51:12 #244
313287 Groofsken3
pi_85605684
Dat vind ik ook hoor. Dingen die echt gevaarlijk zijn, daarvoor moeten ze gewoon beschermd worden. Natuurlijk!
pi_85605754
Oooh, Groof, wat heb jij een geweldig huisje, zeg! Wij hebben een groot en strak ingericht grotemensenhuis. Maar stiekem droom ik van een huisje zoals dat van jou. O+

quote:
Nu gaat het er eigenlijk nog vergelijkbaar aan toe. Ze reageert meestal nog voordat ik mijn zin heb af kunnen maken met "bank isse oppe zitte hè mama? Magge nie springe nee". En dan vervolgens toch doen, bijna ondanks zichzelf. :o
Wat schattig. Zo stond ik mezelf vroeger op m'n billen te slaan terwijl ik aan de knopjes van de radio zat. :')
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:57:04 #246
313287 Groofsken3
pi_85605986
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:52 schreef Ssserpente het volgende:
Wat schattig. Zo stond ik mezelf vroeger op m'n billen te slaan terwijl ik aan de knopjes van de radio zat. :')
:o _O- .

En wat leuk dat iedereen het zo 'mooi' vindt. Dankjulliewel :* .
pi_85606327
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:52 schreef Ssserpente het volgende:
Oooh, Groof, wat heb jij een geweldig huisje, zeg! Wij hebben een groot en strak ingericht grotemensenhuis. Maar stiekem droom ik van een huisje zoals dat van jou. O+
[..]

_O- _O-

Arme jij :D
Groof, ik beaam het ook, ziet er heerlijk uit, jou huis! Ben eigenlijk wel benieuwd naar meer foto's! :@
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:32:58 #248
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85607579
wij hebben maar 1 plek waar ze niet mogen komen, en dat is de keuken.
maar die is dan ook afgesloten met een traphekje, dus komen ze niet in.
behalve als ene domme muts het hekje open laat staan als ze de baby naar bed aan het bgrengen is.
kwam beneden, en meneer had de snoepla uitgemest :@ halve ontbijtkoek later hoefde hij geen middagslaapje meer :P

de boekenkast is afgesloten met kastdeuren. gewone billy's met halve deuren, een dan de knopjes naar binnen toe. werkt prima. :)

enneh, thx! ik ben dus niet helemaal gek. :P PR was nu mee aviva ophalen en het is allemaal goed afgelopen zo. maar ik was best nijdig eigenlijk :@
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_85608723
Groofsken, ik ben ook heel benieuwd naar hoe je huis er verder uitziet! Misschien eens in de SC posten?

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar alle huizen. :D (Ssserpente! Vlindur!)
pi_85609210
Nou, je hebt echt zeeen van tijd over als je kind van twee slaapjes naar één slaapje gaat! Ze ligt al drie uur te pitten. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')