het zwart witte monster heeft de mijne indertijd opgegeten. vandaar dat ik het weetquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:16 schreef Vlindur het volgende:
[..]
De ficus staat niet in mn gifwijzer..![]()
Ik zal ff speuren op internet, moment
Haha, ja, voortdurend! De box staat er voor een deel voor. Voor een ander deel heb ik vaak zijn loopkarretje staan, en het deel dat nog open is is in principe verboden terrein. Hij luistert best goed naar 'nee', dus zo heel vermoeiend is het niet. Ik geef hem ook altijd zijn eigen boekjes en vertel daarbij dat dat zijn boeken zijn en dat hij daar zoveel mee mag spelen als hij wil. Als dat niet zou werken zou ik onderin voor hem een hoekje maken met spullen waar hij wel aan mag zitten. Dat doen mijn schoonouders ook.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:11 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Maar jij hebt een boekenmuur, moet je niet Ivan continu bij de boeken vandaan plukken?
Wat heb jij een leuk huis, zeg! Die kleine verbouwingen zijn zo geslaagd!quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:25 schreef Groofsken3 het volgende:
Als ik later groot ben zou ik ook wel eens een echt schilderij willen kopen, of een paar hele mooie lampen.
Ja dat doen we hier ook in principe. Niet heel bewust maar gewoon, om niet de hele dag een strijd te hoeven maken zeg maar.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, ja, voortdurend! De box staat er voor een deel voor. Voor een ander deel heb ik vaak zijn loopkarretje staan, en het deel dat nog open is is in principe verboden terrein. Hij luistert best goed naar 'nee', dus zo heel vermoeiend is het niet. Ik geef hem ook altijd zijn eigen boekjes en vertel daarbij dat dat zijn boeken zijn en dat hij daar zoveel mee mag spelen als hij wil. Als dat niet zou werken zou ik onderin voor hem een hoekje maken met spullen waar hij wel aan mag zitten. Dat doen mijn schoonouders ook.
Ik las als tip in het dreumestopic om ervoor te zorgen dat je niet meer dan 3 (of waren het 5?) plekken in je woonkamer hebt waar hij niet mag komen of niet aan mag zitten. Pick your battles, zeg maar.
Op de onderste 2 planken staan ook de kinderboeken, dus hij mag in principe plukken wat hij wilquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, ja, voortdurend! De box staat er voor een deel voor. Voor een ander deel heb ik vaak zijn loopkarretje staan, en het deel dat nog open is is in principe verboden terrein. Hij luistert best goed naar 'nee', dus zo heel vermoeiend is het niet. Ik geef hem ook altijd zijn eigen boekjes en vertel daarbij dat dat zijn boeken zijn en dat hij daar zoveel mee mag spelen als hij wil. Als dat niet zou werken zou ik onderin voor hem een hoekje maken met spullen waar hij wel aan mag zitten. Dat doen mijn schoonouders ook.
Ik las als tip in het dreumestopic om ervoor te zorgen dat je niet meer dan 3 (of waren het 5?) plekken in je woonkamer hebt waar hij niet mag komen of niet aan mag zitten. Pick your battles, zeg maar.
zelf geen kinderen hè...quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:41 schreef freecell het volgende:
Ik schoot hardop in de lachWaarom bemoeit jouw buurman zich sowieso met je traphekjes?
Ik heb een hele leuke buurman, maar zodra hij zich met dat soort dingen zou gaan bemoeien zou ik echt
doen
Klopt. Maar ik kan me die fase wel nog goed herinneren. Inderdaad gewoon heel erg hard gaan lachen als er een nee kwam en gewoon toch doen. Of juist heel erg gaan huilen bij een nee, ook herkenbaarquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:45 schreef huuphuup het volgende:
[..]
zelf geen kinderen hè...
iets met beste stuurlui enzo![]()
groofs dat kan ik me ook wel voorstellen hoor, op een gegeven moment ben je gewoon op een hele andere manier bezig met 'corrigeren' dan bij zo'n kleintje. Dan is het echt nog aanleren waar ze wel en niet mogen komen. Jouw dochter weet inmiddels waarschijnlijk best wel waar ze wel en niet aan mag zitten.
Wat schattig. Zo stond ik mezelf vroeger op m'n billen te slaan terwijl ik aan de knopjes van de radio zat.quote:Nu gaat het er eigenlijk nog vergelijkbaar aan toe. Ze reageert meestal nog voordat ik mijn zin heb af kunnen maken met "bank isse oppe zitte hè mama? Magge nie springe nee". En dan vervolgens toch doen, bijna ondanks zichzelf.![]()
quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:52 schreef Ssserpente het volgende:
Wat schattig. Zo stond ik mezelf vroeger op m'n billen te slaan terwijl ik aan de knopjes van de radio zat.![]()
quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:52 schreef Ssserpente het volgende:
Oooh, Groof, wat heb jij een geweldig huisje, zeg! Wij hebben een groot en strak ingericht grotemensenhuis. Maar stiekem droom ik van een huisje zoals dat van jou.
[..]
Wat schattig. Zo stond ik mezelf vroeger op m'n billen te slaan terwijl ik aan de knopjes van de radio zat.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |