quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:26 schreef Yankee het volgende:Ik heb overigens uit dubieuze bron vernomen dat Tommeke inmiddels van het tijdrijden overgestapt is op het laagvliegen, goed bezig baas
Thnx!

Ik ben zo naar de tyfus gegaan vanavond maar heb eindelijk de 40 per uur gemiddeld doorbroken! Ondanks dat ik ook ziek aan 't worden ben. Een beetje een virusje dat door de club waait want er lopen meer te snotteren. Je dubieuze bron had ook echt een goed gemiddelde kunnen rijden hier want 't was echt een heerlijk rondje!
Van te voren was de moraal laag. Ik had de hele week hier een beetje naartoe gewerkt en gister nog 50 km losgetrapt op m'n nieuwe tijdritfiets. Alleen begon ik gister wat te snotteren.
Toen ik vanochtend wakker werd voelde ik me echt verrot en ik dacht er aan om af te zeggen.
Ware het niet dat ik dolgraag op m'n TT-monstertje wilde knallen en dat we met een stuk of 9 man/vrouw van Tandje Hoger die kant op gingen. Dus eigenlijk voelde ik me wel verplicht.
Na het nodige intacxen, geouwehoer en een flinke lading zoutoplossing in m'n neus was het mijn tijd om te gaan. Ik had 't rondje van te voren verkend en goed in m'n hoofd opgeslagen. Ik kwam tot de conclusie dat het eigenlijk wel mijn rondje is. Makkelijke bochten, vrij lang (17km) en weinig wind. Ik ben niet te wild van start gegaan en eigenlijk ging 't best redelijk. Ik was gefocusd en kon goed snelheid houden, m'n fiets hield zich erg goed in de bochten en ik hield m'n cadans lekker hoog (103 rpm). Toch merkte ik wel dat ik net dat beetje miste. De scherpte en explosiviteit was minder dan normaal had ik het idee . Uiteindelijk was m'n eindtijd 24.29 wat een gemiddelde van 40,42 opleverde. Daar was ik uiteraard wel erg tevreden over! De vraag is alleen: komt het door m'n tijdritfiets, of is m'n vorm gewoon goed? Ik denk dat 't antwoord in het midden ligt want zonder m'n gesnotter was ik wel wat sneller geweest. Maar goed, ik moet niet zeuren en ben gewoon tevreden!
Morgen krijg ik van een clubgenoot een tijdritzadeltje (geruild voor 'n H&M zonnebril die al maanden in haar auto lag

) eens kijken of ik dan wat lekkerder zit want om 25 min lang op een punt zitten is niet fijn voor je mannelijkheid