Beterschap Disanaquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
Net even gebeld met Disana, die ligt in het UMCG in Groningen met een heel vervelend na-effect van het stoppen met roken. Ben de naam al weer kwijt, maar iets met een door roken onderdrukte poliep die nu, na het stoppen opeens de kop heeft opgestoken. Daarnaast vonden ze en passant ook nog een hartafwijking.
Mochten er mensen zijn die een kaartje willen sturen, kamernr. ed zijn per PM bij mij te verkrijgen (en ook vast bij BQ, want die tipte mij). Overigens, één en ander met toestemming van Disaan zelf.
quote:
quote:Roken.
Roken verbetert het verloop van de ziekte en vermindert de hoeveelheid corticosteroïden die voor de behandeling nodig is. Waarschijnlijk door een verhoogde mucine (beschermt de darmwand) productie en een afname van ontstekingsbevorderende stoffen.
'Zo is datquote:Op maandag 16 augustus 2010 10:01 schreef beequeen het volgende:
Even een kleine Update. Disana ligt nog steeds in het ziekenhuis en voelt zich erg moe en beroerd. Ze slikt Prednison en mag alleen maar vloeibaar voedsel (van die gore Nutrica shakes) waar ze kotsmisselijk van wordt. De ontstekingwaarden in haar bloed zijn wel wat afgenomen maar ze heeft nog een lange weg te gaan.
Ze heeft me gevraagd groeten over te brenge, bij deze.![]()
Voor de duidelijkheid: dit mankeert ze en het is idd begonnen nadat ze gestopt is met roken. Dit kun je ook lezen op Wiki,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Colitis_ulcerosa
[..]
Ziektes zijn ook niet simpel en prettig om te beschrijven.quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:39 schreef Teun_ZHV het volgende:
De diagnose is niet echt zuiver door mij vertaald richting Fok!
Ik kreeg het ook maar half mee,
ze is moe en kortademig.
Fijn om weer wat nieuws te horen...Sterkte voor jullie allebei!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:14 schreef DentalFloss het volgende:
Even een berichtje van haar vriend.
Dank jullie wel.
Disana krijgt nu prednisolon via het infuus, dat schijnt beter te en directer te werken. Ze voelt zich nog lang niet goed.
Thnx voor de update, en sterkte beiden!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:14 schreef DentalFloss het volgende:
Dank jullie wel.
Disana krijgt nu prednisolon via het infuus, dat schijnt beter en directer te werken. Ze voelt zich nog lang niet goed.
Heel veel beterschap! Ik hoop voor jullie dat ze snel weer beter is! Sterkte!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:14 schreef DentalFloss het volgende:
Dank jullie wel.
Disana krijgt nu prednisolon via het infuus, dat schijnt beter en directer te werken. Ze voelt zich nog lang niet goed.
dank je wel voor je berichtje, en ik hoop dat je je ook een beetje red zo thuis.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:14 schreef DentalFloss het volgende:
Dank jullie wel.
Hoe gaat ie inmiddels?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:14 schreef DentalFloss het volgende:
Dank jullie wel.
Die moet ik niet, ze komt ze zelf maar brengen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
Tot slot: ik moest iedereen de groeten doen van haar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat we zo goed op de hoogte worden gehouden!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
Met Disana gaat het, zo ze dat noemen, "op en neer". Ik vond haar op zich redelijk monter klinken. De bloedwaarden verbeteren echter niet meer en die belangrijke ontstekingswaarde blijft hangen ronde de 100-120.
Vanmorgen een röntgenfoto gehad, uitslag onbekend. Aanstaande maandag weer een darmonderzoek. Ze mag wel steeds meer dingen eten en inmiddels ook zo ongeveer alles van het ziekenhuis "à la carte menu" kiezen, waaronder lekkere toetjes.
Haar dagelijkse bezigheden bestaan uit het zitten op een balkon en kijken naar mensen die zich bevinden voor het ziekenhuis. Verder eigenlijk niets bekend, ook niet over de vervolgstappen.
Voor zover mij bekend welquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:14 schreef liesje1979 het volgende:
Vandaag pas een kaartje gekocht
maar ik begrijp dat ze nog wel steeds in het ziekenhuis ligt op dezelfde kamer?
dank je wel Teunquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
Met Disana gaat het, zo ze dat noemen, "op en neer". Ik vond haar op zich redelijk monter klinken. De bloedwaarden verbeteren echter niet meer en die belangrijke ontstekingswaarde blijft hangen ronde de 100-120.
Vanmorgen een röntgenfoto gehad, uitslag onbekend. Aanstaande maandag weer een darmonderzoek. Ze mag wel steeds meer dingen eten en inmiddels ook zo ongeveer alles van het ziekenhuis "à la carte menu" kiezen, waaronder lekkere toetjes.
Haar dagelijkse bezigheden bestaan uit het zitten op een balkon en kijken naar mensen die zich bevinden voor het ziekenhuis. Verder eigenlijk niets bekend, ook niet over de vervolgstappen.
A gos, arme Disana, had zo gehoopt dat het een beetje beter met haar ging. Hoop voor haar dat het onderzoek meevalt. En als je haar vriend weer spreekt laat hem haar dan even een dikke knuffel geven zodat ze weet dat we aan haar denken! Klote toestand dit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:34 schreef beequeen het volgende:
Update: Net de vriend van Disana gesproken. Ze heeft inmiddels sonde-voeding en is dood- en doodmoe.
Morgen weer een darmonderzoek waar ze vreselijk tegenop ziet.
dank je wel BQ als je haar weer spreekt dikke kus en we denken aan haar.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:34 schreef beequeen het volgende:
Update: Net de vriend van Disana gesproken. Ze heeft inmiddels sonde-voeding en is dood- en doodmoe.
Wens haar en haar vriend maar sterkte!quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:34 schreef beequeen het volgende:
De juiste afdeling, kamernummer en naam van Disana komt hier denk ik ook niet staan.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:36 schreef spuitje het volgende:
Had ziekenhuis adres van Disana per PM gevraagd maar krijg het niet??
Nou nog maar een keer dan: mag ik haar adres zodat ik haar een opkikkertje kan sturen?
Sjezus, het zit ook allemaal niet meequote:Op zondag 22 augustus 2010 18:34 schreef beequeen het volgende:
Heb het adres inmiddels per PM gehad en Hallmark en TNT aan het werk gezetquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:34 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
De juiste afdeling, kamernummer en naam van Disana komt hier denk ik ook niet staan.
Je kan Teun een PM sturen, hij heeft het adres van Disana.
[ afbeelding ]
Lieve Disana,
Sterkte met het onderzoek en de uitslag.
Heel rot om je zo belabberd, moe en futloos te voelen.
Op een heel goed en snel herstel.
Lieve groeten van Tuinfluiter.
Jammer om te horen dat het middel niet zo goed werkt als verwacht. Ik hoop dat de nieuwe middelen beter werken. Heel veel sterkte voor jullie beiden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:22 schreef DentalFloss het volgende:
Weer een update van Disana's vriend.
De prednisolon werkt niet zo goed als verwacht. Daarom gaat ze straks over naar cyclosporine, samen met een soort antibiotica.
Sinds vandaag is ze over op sondevoeding, daarom moest gisteren eerder al een laxeermiddel, 4 zakken, worden toegediend. Daardoor konden nieuwe hapjes uithaar dikke darm worden genomen. Dat is haar zeer meegevallen met de nodige rouches en pijnstillende middelen.
Iedereen de hartelijke groeten van haar.
Tot zover maar weer.
dank je wel, en ik hoop dat jij het ook thuis red en dikke kus voor Disana.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:22 schreef DentalFloss het volgende:
De prednisolon werkt niet zo goed als verwacht. Daarom gaat ze straks over op cyclosporine, samen met een soort antibiotica.
Sinds vandaag is ze over op sondevoeding, daarom moest gisteren eerder al een laxeermiddel, 4 zakken, worden toegediend. Daardoor konden nieuwe hapjes uithaar dikke darm worden genomen. Dat is haar zeer meegevallen met de nodige rouches en pijnstillende middelen.
Tot zover maar weer.
Pfff.........ik vind het allemaal maar heftig. Hoop toch heel erg dat ze snel iets vinden wat haar weer oppept.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:22 schreef DentalFloss het volgende:
De prednisolon werkt niet zo goed als verwacht. Daarom gaat ze straks over op cyclosporine, samen met een soort antibiotica.
Tot zover maar weer.
Wat een ellende....Wens Disana heel veel sterkte en ook voor jou uiteraardquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:36 schreef DentalFloss het volgende:
Nieuw bericht van haar vriend.
De kaartjes zijn op die van spuitje na niet aangekomen. De postkamer wist niet wie Disana is en nu dus wel.
Onduidelijk is nog of de cyclosporine gaat werken, anders moet de dikke darm vrijdag operatief worden verwijderd omdat ze anders te zwak zou worden om dat later alsnog te doen.
Tot zover het laatste nieuws.
x2quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:44 schreef Laysa het volgende:
[..]
Wat een ellende....Wens Disana heel veel sterkte en ook voor jou uiteraard
Oh jongens wat een nare berichten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:36 schreef DentalFloss het volgende:
De kaartjes zijn op die van spuitje na niet aangekomen. De postkamer wist niet wie Disana is en nu dus wel.
Onduidelijk is nog of de cyclosporine gaat werken, anders moet de dikke darm vrijdag operatief worden verwijderd omdat ze anders te zwak zou worden om dat later alsnog te doen.
Och hemel, wat een ellende toch allemaal!!!!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:49 schreef beequeen het volgende:
Ik heb Disana zojuist gesproken. Als haar dikke darm vewijderd moet worden krijgt ze een stoma.
Ze blijft er vrij rustig onder maar heeft nog geen idee wat een inpact het op haar leven zal hebben.
Ze klonk echt doodmoe en berustend. Als dit is wat er nodig is, het zij zo. Aldus Disana.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:36 schreef DentalFloss het volgende:
ik knup me vast op het berustende ....................quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:49 schreef beequeen het volgende:
Ik heb Disana zojuist gesproken. Als haar dikke darm vewijderd moet worden krijgt ze een stoma.
Ze blijft er vrij rustig onder maar heeft nog geen idee wat een inpact het op haar leven zal hebben.
Ze klonk echt doodmoe en berustend. Als dit is wat er nodig is, het zij zo. Aldus Disana.
Jeetje zeg wat heftig allemaal.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:49 schreef beequeen het volgende:
Mooi!! En nu maar ff flink duimen dat het zo blijft gaan!!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:47 schreef Teun_ZHV het volgende:
Dan nu maar wat positief nieuws![]()
De ontstekingswaarden in het bloed zijn sterk gedaald, zo ook het aantal witte bloedlichaampjes. Het nieuwe medicijn lijkt dus aan te slaan.
Mooi, positief nieuws was inmiddels wel heel hard nodig.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:47 schreef Teun_ZHV het volgende:
De ontstekingswaarden in het bloed zijn sterk gedaald, zo ook het aantal witte bloedlichaampjes. Het nieuwe medicijn lijkt dus aan te slaan.
Operatie is voorlopig uitgesteld, in afwachting van verloop.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mooi, positief nieuws was inmiddels wel heel hard nodig.
Betekent dat ook dat de dikke darm mogelijk behouden kan worden?
Dus ik neem aan dat het goed nieuws is?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:04 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Operatie is voorlopig uitgesteld, in afwachting van verloop.
Jep, voorlopig welquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus ik neem aan dat het goed nieuws is?
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:36 schreef DentalFloss het volgende:
De kaartjes zijn op die van spuitje na niet aangekomen.
De postkamer wist niet wie Disana is en nu dus wel.
Nog een kaartje van jou aan Disana zal haar denk ik heel goed kunnen doen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:31 schreef spuitje het volgende:
kreeg door dat een naam niet nodig was omdat ze alleen lag.
Heb er toch maar Disana opgezet.
Ga gewoon nog maar weer Hallmark en TNT aan het werk zetten,
vind dit alles zo verschrikkelijk kut!!
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:47 schreef Teun_ZHV het volgende:
Het is nu wel bekend bij de postkamerquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:51 schreef spuitje het volgende:
Even voor de duidelijkheid: als jullie Disana iets willen sturen MOET er een naam op staan, alleen op kamernummer leveren ze niet af. De postkamer sorteert op achternaam, dus dat hebben ze eigenlijk het liefst.
oh, dus als ik Disana op de kaart schrijf komt ie wel aan, dus de mijne heeft ze nog niet gehad, nou vanmiddag een nieuwe op de bus, jammer want denk dat er dan heel veel kaarten al liggen daar in de postkamer van iedereen maar we hadden geen achternaam.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:18 schreef DentalFloss het volgende:
[..]
Het is nu wel bekend bij de postkamer
Hoe gaat het nu?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:18 schreef DentalFloss het volgende:
[..]
Het is nu wel bekend bij de postkamer
Tof nieuws en tof dat je ons op de hoogte houd.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:04 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Operatie is voorlopig uitgesteld, in afwachting van verloop.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:08 schreef DentalFloss het volgende:
Laatste update van haar vriend.
De ontstekingswaarden waren gedaald van 130 naar 100, vijf is normaal. Sinds vandaag scheidt ze geen bloed meer af. Maandag komen we meer te weten
Dat gaat de goede kans uit! Sterkte alle twee!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:08 schreef DentalFloss het volgende:
De ontstekingswaarden waren gedaald van 130 naar 100, vijf is normaal. Sinds vandaag scheidt ze geen bloed meer af. Maandag komen we meer te weten
Tofquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:08 schreef DentalFloss het volgende:
Ow bah....dan maak je jezelf al mega zorgen en voel je je zwaar ellendig...Zijn de heren artsen het niet met elkaar eens....Wel fijn dat haar ontstekingswaarde blijft dalen...Als je dr spreekt wens haar maar sterkte....en bedankt BQquote:Op maandag 30 augustus 2010 19:53 schreef beequeen het volgende:
Ik heb Disana vanmiddag gesproken en het is nogal verwarrend, vooral voor Disana.
De weekend-arts wil op korte termijn opereren (zo snel mogelijk), de doordeweek-arts wil het nog een paar dagen aankijken. Geen bloed meer in ontlasting, ontstekingswaarde in haar bloed blijft langzaam zakken en ze valt niet meer af.
Ze is nog steeds erg moe en is het meer dan zat.
dank je BQquote:Op maandag 30 augustus 2010 19:53 schreef beequeen het volgende:
Ik heb Disana vanmiddag gesproken en het is nogal verwarrend, vooral voor Disana.
De weekend-arts wil op korte termijn opereren (zo snel mogelijk), de doordeweek-arts wil het nog een paar dagen aankijken. Geen bloed meer in ontlasting, ontstekingswaarde in haar bloed blijft langzaam zakken en ze valt niet meer af.
Ze is nog steeds erg moe en is het meer dan zat.
Ik wens Disana en jou veel sterkte morgen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:11 schreef DentalFloss het volgende:
Bericht van haar vriend.
De dikkke darm gaat eruit, ondanks de medicatie, die niet heeft gewerktt. Eerst moet het ijzergehalte, door middel van bloedtransfusie, evenals het natriumgehalte omhoog. Waarschijnlijk vindt de operatie morgen plaats. Verdoving vindt plaats middels een ruggenprik.
Tot zover maaar weer.
pppfffttt schrikken zeg dit nieuws, ga heel hard aan haar denken morgen hoop dat jij ook de dag door komt en het thuis red, dank je wel voor de up-date.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:11 schreef DentalFloss het volgende:
Bericht van haar vriend.
De dikkke darm gaat eruit, ondanks de medicatie, die niet heeft gewerktt. Eerst moet het ijzergehalte, door middel van bloedtransfusie, evenals het natriumgehalte omhoog. Waarschijnlijk vindt de operatie morgen plaats. Verdoving vindt plaats middels een ruggenprik.
Tot zover maaar weer.
Gatverdamme, hier schrik ik ontzettend van, echt! Het leek toch beter te gaan en dan toch dit? Kan wel janken, echt......quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:11 schreef DentalFloss het volgende:
Bericht van haar vriend.
Tot zover maaar weer.
Heel veel sterkte voor beiden!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:11 schreef DentalFloss het volgende:
Bericht van haar vriend.
Tot zover maaar weer.
Ach nee toch, enorm veel sterkte.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:11 schreef DentalFloss het volgende:
Bericht van haar vriend.
Tot zover maaar weer.
quote:Op woensdag 1 september 2010 15:27 schreef DentalFloss het volgende:
Het gaat minimaal tot het einde van de week duren aleer er opereerd gaat worden. De natrium waarden zijn voorlopig te laag
godver, waarom zoveel pech waarom gewoon niet hoppa eruit dat ding en weer aansterken, ik denk aan jullie.quote:
Oh jongens, het zit ook niet mee hèquote:Op woensdag 1 september 2010 15:27 schreef DentalFloss het volgende:
Het gaat minimaal tot het einde van de week duren aleer er opereerd gaat worden. De natrium waarden zijn voorlopig te laag
quote:Op woensdag 1 september 2010 15:27 schreef DentalFloss het volgende:
Heel veel sterkte voor jullie!quote:Op woensdag 1 september 2010 20:56 schreef DentalFloss het volgende:
Vandaag een nieuw infuus via de nek geplaatst.
Allemaal ontzettend bedankt voor de kaartjes, tijgerleeuwen en de bloemen. Ze zijn echt een steun.
Tjee, verdomme, das toch het enige wat we kunnen doen? Vind dit echt zo verschrikkelijk shit he, dat wil je niet weten! Sterkte voor jullie samen!! En ooit he, ooit, hoop ik samen met Disana een broodje te gaan eten bij de Kosterij of de Drie Gezusters! Als Heineken die laatste tenminste tegen die tijd niet heeft leeg gehaald.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:56 schreef DentalFloss het volgende:
Vandaag een nieuw infuus via de nek geplaatst.
Allemaal ontzettend bedankt voor de kaartjes, tijgerleeuwen en de bloemen. Ze zijn echt een steun.
Dat is het ook, maar volgens de zaalarts kwam er een spoedoperatie tussen. Ik vind het maar een vreemd gedoe.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:30 schreef Leandra het volgende:
Wel hufterig trouwens, dat ze iemand 2 dagen nuchter houden voor een die dag plaats te vinden operatie en dan die operatie niet laten doorgaan![]()
Even een aantekening maken en naderhand even nazoeken in het patiëntendossier (van de afdeling en die van anesthesiologie), maar daar heb je dus nu even niets aan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:35 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dat is het ook, maar volgens de zaalarts kwam er een spoedoperatie tussen. Ik vind het maar een vreemd gedoe.
Als ze zo doorgaan dan wordt ze zelf een spoedoperatie die tussendoor moetquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:35 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dat is het ook, maar volgens de zaalarts kwam er een spoedoperatie tussen. Ik vind het maar een vreemd gedoe.
Dit ga je niet echt menen he?? Gaan ze daar zo met mensen om? Mensonterend!quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:26 schreef beequeen het volgende:
Ik heb Disana net gesproken. Ze was in tranen.
De hele dag wachten op de operatie en nu nog niks. Hopelijk morgen.
Ze heeft al 2 dagen niks gegeten, alleen sondevoeding en water omdat ze nuchter moet zijn voor de operatie.
Allemaal maar duimen dat morgen D-Day is.
Ik hoop voor d'r dat ze heel snel actie ondernemen, want dit lijkt een aardig drama te worden al met al.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:26 schreef beequeen het volgende:
Ik heb Disana net gesproken. Ze was in tranen.
De hele dag wachten op de operatie en nu nog niks. Hopelijk morgen.
Ze heeft al 2 dagen niks gegeten, alleen sondevoeding en water omdat ze nuchter moet zijn voor de operatie.
Allemaal maar duimen dat morgen D-Day is.
Heel veel sterkte voor je! Afwachten is een hel! Ook heel veel sterkte aan Disana gewenst!quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:21 schreef DentalFloss het volgende:
Operatie net begonnen. Hoop dat ze er goed uit komt.
Sterkte, jullie allebei!quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:21 schreef DentalFloss het volgende:
oh ben net thuis en lees dit, he he eindelijk nou hoop dat we gauw wat horen van jequote:Op zaterdag 4 september 2010 16:21 schreef DentalFloss het volgende:
Dank je wel voor het melden Dental. Ikquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:21 schreef DentalFloss het volgende:
Een voorspoedig herstel!quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:49 schreef DentalFloss het volgende:
Operatie succesvol. Dikke darm verwijderd, endeldarm kon worden gespaard. Het is nu vooral uitrusten. Het pijnlijke gevoel van haar darm is weg. Verder heeft ze genoeg goedwerkende pijnstillers.
Bedankt voor de update!quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:49 schreef DentalFloss het volgende:
Operatie succesvol. Dikke darm verwijderd, endeldarm kon worden gespaard. Het is nu vooral uitrusten. Het pijnlijke gevoel van haar darm is weg. Verder heeft ze genoeg goedwerkende pijnstillers.
quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:49 schreef DentalFloss het volgende:
Hoop dat ze nu snel opknapt. Sterkte voor jullie allebei!quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Spannend. Snel een kaarsje aansteken.
Dank je wel BQ, goed om weer wat te lezen over Disana, en geef haar kus terug van mij.quote:Op maandag 6 september 2010 19:59 schreef beequeen het volgende:
Ik heb vanmiddag Disana gesproken. De operatie is meegevallen, het herstel valt behoorlijk tegen.
Ze heeft idd een stoma maar dat vindt ze het ergst niet. Die kan op lange termijn misschien verwijderd worden. De pijn is het ergst, vooral maagpijn.
Nog steeds sondevoeding, vochtinfuus en via het ruggenprikinfuus, pijnstilling.
Ze is vandaag naar een andere afdeling verplaatst en ligt met 3 mannen op zaal. Ze weet nog niet wat ze daarvan moet vinden.
Slapen valt niet mee, ze kijkt veel tv 's nachts en overdag. Tussendoor is het wat dommelen.
Of ik de lieve groeten over wilde brengen aan iedereen. Bij deze dus.
Misschien dat Dental later nog komt met nadere info.
Nu is het hopen op een voorspoedig herstel en ik hoop voor Disana en Dental een wat minder spannende tijd.quote:Op maandag 6 september 2010 19:59 schreef beequeen het volgende:
Ik heb vanmiddag Disana gesproken. De operatie is meegevallen, het herstel valt behoorlijk tegen.
Ze heeft idd een stoma maar dat vindt ze het ergst niet. Die kan op lange termijn misschien verwijderd worden. De pijn is het ergst, vooral maagpijn.
Ze is vandaag naar een andere afdeling verplaatst en ligt met 3 mannen op zaal. Ze weet nog niet wat ze daarvan moet vinden.
Slapen valt niet mee, ze kijkt veel tv 's nachts en overdag. Tussendoor is het wat dommelen.
Wil je haar de hartelijke groeten terug doen? Ik hoop nog steeds dat ze toch snel wat op knapt, zich wat beter gaat voelen...........quote:Op maandag 6 september 2010 19:59 schreef beequeen het volgende:
Geen idee heksje. Als ik haar spreek vraag ik het wel.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:21 schreef Toverheks het volgende:
maar komen onze kaarten nu wel aan op de goede afdeling had er gisteren weer 1 op de bus voor Disana gedaan.
vast bedanktquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:25 schreef beequeen het volgende:
[..]
Geen idee heksje. Als ik haar spreek vraag ik het wel.
ik vloek even met de rest mee, Sterkte jullie 2 is allemaal niet niks.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:28 schreef DentalFloss het volgende:
Complicaties, veel en ernstige. Er komt nu geregeld een arts van de intensive care langs, waar ze eerst nog niet ligt. Moeilijkheden met ademen vooral vannacht. Hartfilmpje gemaakt,lijkt positief. Verder een beademingskapje en moeilijkheden met sondevoeding.
Tot zover maar weer.
Heel veel sterkte! Heb hoop!quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:28 schreef DentalFloss het volgende:
Complicaties, veel en ernstige. Er komt nu geregeld een arts van de intensive care langs, waar ze eerst nog niet ligt. Moeilijkheden met ademen vooral vannacht. Hartfilmpje gemaakt,lijkt positief. Verder een beademingskapje en moeilijkheden met sondevoeding.
Tot zover maar weer.
En morgen weer een beetje beter dan vandaag, hoop ik!quote:Op woensdag 8 september 2010 21:23 schreef DentalFloss het volgende:
Vandaag stukken beter, werd hoofdzakelijk veroorzaakt door verontreiniggde leidingen
Goed om te horen dat het vandaag beter gaat <insert opgeluchte smiley>quote:Op woensdag 8 september 2010 21:23 schreef DentalFloss het volgende:
Vandaag stukken beter, werd hoofdzakelijk veroorzaakt door verontreiniggde leidingen
Mooi!! En nu eindelijk alleen maar eens de goede kant op gaan! Wens jullie beiden nogmaals sterkte en voor Disana beterschap. Voor haar hoop ik dat ze snel naar huis mag want dat herstel je toch het beste volgens mij.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:23 schreef DentalFloss het volgende:
oh dat is minder, kan ze geen pijnstillingprik krijgen in het been Dentall, dat deden ze bij mij elke dag nadat ze die pomp uit me rug hadden verwijderd???/ geef haar dikke kus en hoop dat het ook met jou goed gaat en je het thuis red.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:46 schreef DentalFloss het volgende:
Vandaag veel slangen losgekoppeld, onder andere de ruggenprik hetgeen voor sterk verminderde pijnstilling zorgt
Darn, het valt ook niet mee.... sterktequote:Op vrijdag 10 september 2010 17:46 schreef DentalFloss het volgende:
Vandaag veel slangen losgekoppeld, onder andere de ruggenprik hetgeen voor sterk verminderde pijnstilling zorgt
quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:46 schreef DentalFloss het volgende:
Sterkte! Dat van heksje moet toch kunnen?quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:57 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh dat is minder, kan ze geen pijnstillingprik krijgen in het been Dentall, dat deden ze bij mij elke dag nadat ze die pomp uit me rug hadden verwijderd???/ geef haar dikke kus en hoop dat het ook met jou goed gaat en je het thuis red.
Waarom haar nu dan van die constante pijnstillers halen inderdaad?quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:52 schreef Scrutinizer het volgende:
Het zou toch niet nodig hoeven zijn om pijn te hebben?
Natuurlijk niet, maar dan komt er zo'n random figuur even bepalen dat het zonder pijnmedicatie ook wel kan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:52 schreef Scrutinizer het volgende:
Het zou toch niet nodig hoeven zijn om pijn te hebben?
hebben ze geen pijnbestrijdingsteam daar, het is toch van de gekke dat ze onnodig pijn moet lijden echt he BQ ben ook ff boos samen met jou.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:57 schreef beequeen het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar dan komt er zo'n random figuur even bepalen dat het zonder pijnmedicatie ook wel kan.
Ik ben bozer dan boos.
Daar heb je een bel voor en een pijnscore.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:57 schreef beequeen het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar dan komt er zo'n random figuur even bepalen dat het zonder pijnmedicatie ook wel kan.
Ik ben bozer dan boos.
Op verzoek: gelijk heb je.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:57 schreef beequeen het volgende:
[..]
Ik ben bozer dan boos.
Ik ga met je mee, heks!quote:
Doe ff normaal, wil je? Disana heeft het behoorlijk voor haar kiezen gehad en kan wat steun en medeleven goed gebruiken denk ik!quote:Op maandag 13 september 2010 15:55 schreef willem-jozef het volgende:
misschien een idee om een paar camera's op te hangen.
dit dagboek-topic zet ook geen zoden aan de dijk![]()
desalniettemin beterschap en slotjuh
Van de meeste slangen af, nog wel twee anti-biotica. Nog steeds erg moe, lopen zit er nog lang niet in, maar begint al wel weer een humeur te krijgen van alles wat ze moet eten, alles waar ze geen totaal smaak bij heeft.quote:Op maandag 13 september 2010 10:06 schreef Toverheks het volgende:
maandag de 13, hoop dat we vandaag weer iets horen over Disana
quote:Op maandag 13 september 2010 20:11 schreef DentalFloss het volgende:
[..]
Van de meeste slangen af, nog wel twee anti-biotica. Nog steeds erg moe, lopen zit er nog lang niet in, maar begint al wel weer een humeur te krijgen van alles wat ze moet eten, alles waar ze geen totaal smaak bij heeft.
x2!quote:Op maandag 13 september 2010 20:18 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Dank je wel, ja zat op nieuws te wachten, geef haar dikke kus van mij en dat lopen komt wel weer hoor, als ze maar weer aansterkt en zich een beetje beter gaat voelen, is niet niks wat ze allemaal over haar heen heeft gehad.
Ga ff weg hierquote:Op maandag 13 september 2010 15:55 schreef willem-jozef het volgende:
misschien een idee om een paar camera's op te hangen.
dit dagboek-topic zet ook geen zoden aan de dijk![]()
desalniettemin beterschap en slotjuh
oh wat een triest nieuws, wat kut allemaal en een verpleegtehuis oh dit vind ik zo erg, dank je wel BQquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:06 schreef beequeen het volgende:
Update:
Disana is ontzettend zwak, zonder hulp kan ze haar bed niet uit of zelfstandig rechtop zitten in haar bed.
Ze moet verplicht 3 maal daags haar bed uit en doet vervolgens een paar stapjes achter haar rollator begeleid door een verpleegkundige of fysio.
Ze houdt vocht vast, wrs door de prednison. De artsen weten het eigenlijk niiet.
Ook heeft ze nog steeds sondevoeding, wrs is dat ook de reden waarom ze geen zin heeft in eten. Niks smaakt, maar af en toe eet ze wat vast voedsel in de vorm van een beschuit met kaas.
Ze heeft te horen gekregen dat ze eventueel naar een verpleegtehuis moet als ze uit het ziekenhuis ontslagen wordt.
Al met al niet erg rooskleurig.![]()
Ze bedankt iedereen die een kaartje gestuurd heeft.
Heksje, ze heeft er twee van je ontvangen en is er erg blij mee.
Ooo wat erg !! Doe er ook van mij de groeten, vreselijk dit....quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:06 schreef beequeen het volgende:
Update:
Disana is ontzettend zwak, zonder hulp kan ze haar bed niet uit of zelfstandig rechtop zitten in haar bed.
Ze moet verplicht 3 maal daags haar bed uit en doet vervolgens een paar stapjes achter haar rollator begeleid door een verpleegkundige of fysio.
Ze houdt vocht vast, wrs door de prednison. De artsen weten het eigenlijk niiet.
Ook heeft ze nog steeds sondevoeding, wrs is dat ook de reden waarom ze geen zin heeft in eten. Niks smaakt, maar af en toe eet ze wat vast voedsel in de vorm van een beschuit met kaas.
Ze heeft te horen gekregen dat ze eventueel naar een verpleegtehuis moet als ze uit het ziekenhuis ontslagen wordt.
Ik ben dan wel geen RLS-er, maar doe graag met je meequote:Op vrijdag 17 september 2010 21:06 schreef liesje1979 het volgende:
Kunnen we niet samen een bloemetje sturen ofzo? Namens RLS?
Dat is toch niet wat je verwacht als het gaat om zoiets als een poliep, dit soort ellende.quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:06 schreef beequeen het volgende:
Update:
Ik doe mee! Laat maar weten hoe jullie het gaan regelen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:06 schreef liesje1979 het volgende:
Kunnen we niet samen een bloemetje sturen ofzo? Namens RLS?
K4 kamernr 39quote:Op zaterdag 18 september 2010 13:25 schreef spuitje het volgende:
Wat Heksje al zei, het best kun je post voor Disana naar onderstaand postbusnummer sturen. Post moet het liefst als volgt worden geadresseerd:
Postadres voor patiënten
Universitair Medisch Centrum Groningen,
Achternaam patiënt + voorletter
Verpleegafdeling en kamernummer
Postbus 11120
9700 CC Groningen
Dan maak je de meeste kans dat het aankomt, als naam is Disana prima, ze weten daar wie het is.
Met zijn allen keihard blijven hopen en leuke kaarten, briefjes etc. blijven sturen. Meer kunnen we niet denk ik, maar hoop zo verschrikkelijk dat alles zich heel snel ten goede keert!quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:11 schreef Ian_Nick het volgende:
Jezus, jongens... Wat een gekloot.
Ik hoop vurig op beter nieuws in de nabije toekomst.
Dat is normaal geworden sinds de ziekenhuizen een ander beleid cq telling voeren.quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:17 schreef Stali het volgende:
Wat enorm klote allemaal..
Misschien begrijp ik het niet goed. Maar is dit iets nieuws? Jonge mensen naar een verpleegtehuis sturen?
Ik heb daar echt heel nare gedachten bij. Hou me alsjeblieft ten goede.
P.S. Wij zouden ook graag iets willen sturen om haar een beetje op te monteren, voor zover dat kan.
Heb geen reply gekregen van de man/vriend van Disana. Kan me overigens voorstellen dat hij wel wat anders aan zijn hoofd heeft dan PMs op FOK! te beantwoorden hoor.
Postadres voor patiëntenquote:Op zaterdag 18 september 2010 20:09 schreef yvonne het volgende:
Daar heb je gelijk in Stali, ze was in NWS ook bekend natuurlijk!
Paddy heeft een post geplaats in de SC van NWS.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:59 schreef Stali het volgende:
Verder even een praktische vraag, dat adres in het ziekenhuis. Zou iemand zo lief willen zijn om aan te geven tot welke datum de post daarheen mag? En vervolgadres?
Zelf kennen wij hier (thuis) Disana enkel uit NWS waar ze veel gepost heeft. Denk dat er meer users zijn die Disana al een poos niet "gezien" hebben maar het simpelweg niet weten.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:47 schreef spapaars het volgende:
Veel beterschap en hoop je spoedig weer hier te zien/lezen .
-nee-
Goedmaak pmquote:Op zaterdag 18 september 2010 21:57 schreef liesje1979 het volgende:
Skippy ga ergens anders lopen baggeren.
Vroeger bleef je in de herstelperiode in het ziekenhuis liggen, tegenwoordig ga je daarvoor naar een verpleeghuis .. en daarna ga je gewoon naar huis. Wat ik ervan heb gezien/gehoord is het zelfs beter dan de herstelperiode in het ziekenhuis, de sfeer is een stuk 'leuker' omdat je met mensen zit die het ergste hebben gehad. En het tot vervelens toe met elkaar nababbelen over wat je is overkomen, de psychische verwerking zeg maar, blijkt zo ook een stuk beter te gaan.quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:17 schreef Stali het volgende:
Misschien begrijp ik het niet goed. Maar is dit iets nieuws? Jonge mensen naar een verpleegtehuis sturen?
Ik heb daar echt heel nare gedachten bij. Hou me alsjeblieft ten goede.
Dat ding zat daar blijkbaar al geruime tijd en is gaan opspelen nadat Disana gestopt is met roken. Zij is eerst behandeld met Prednison, maar dat heeft dus weinig tot niets geholpen, en de andere medicatie daarna wel iets maar nog onvoldoende. Ondertussen bleef de ontsteking zich uitbreiden en werd Disana zwakker, dus kan je op gegeven moment weinig anders meer dan het gehele ontstoken gedeelte weghalen, om haar leven te redden.quote:Op zondag 19 september 2010 14:37 schreef Marlan het volgende:
Ik heb de hele topic doorgelezen, maar ik snap nog steeds niet wat ze heeft.![]()
Een poliep is gemakkelijk weg te halen. Waarom is haar hele dikke darm verwijderd?
Uiteraard beterschap en veel succes gewenst.
Dan heb je dit gemist. Geen poliep dus.quote:Op zondag 19 september 2010 14:37 schreef Marlan het volgende:
Ik heb de hele topic doorgelezen, maar ik snap nog steeds niet wat ze heeft.![]()
quote:Op zondag 19 september 2010 23:48 schreef DentalFloss het volgende:
nog steeds kloten allemaal, vochtafdrijving lijkt iets vooruit te gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |