quote:Roken.
Roken verbetert het verloop van de ziekte en vermindert de hoeveelheid corticosteroïden die voor de behandeling nodig is. Waarschijnlijk door een verhoogde mucine (beschermt de darmwand) productie en een afname van ontstekingsbevorderende stoffen.
'Zo is datquote:Op maandag 16 augustus 2010 10:01 schreef beequeen het volgende:
Even een kleine Update. Disana ligt nog steeds in het ziekenhuis en voelt zich erg moe en beroerd. Ze slikt Prednison en mag alleen maar vloeibaar voedsel (van die gore Nutrica shakes) waar ze kotsmisselijk van wordt. De ontstekingwaarden in haar bloed zijn wel wat afgenomen maar ze heeft nog een lange weg te gaan.
Ze heeft me gevraagd groeten over te brenge, bij deze.![]()
Voor de duidelijkheid: dit mankeert ze en het is idd begonnen nadat ze gestopt is met roken. Dit kun je ook lezen op Wiki,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Colitis_ulcerosa
[..]
Ziektes zijn ook niet simpel en prettig om te beschrijven.quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:39 schreef Teun_ZHV het volgende:
De diagnose is niet echt zuiver door mij vertaald richting Fok!
Ik kreeg het ook maar half mee,
ze is moe en kortademig.
Fijn om weer wat nieuws te horen...Sterkte voor jullie allebei!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:14 schreef DentalFloss het volgende:
Even een berichtje van haar vriend.
Dank jullie wel.
Disana krijgt nu prednisolon via het infuus, dat schijnt beter te en directer te werken. Ze voelt zich nog lang niet goed.
Thnx voor de update, en sterkte beiden!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:14 schreef DentalFloss het volgende:
Dank jullie wel.
Disana krijgt nu prednisolon via het infuus, dat schijnt beter en directer te werken. Ze voelt zich nog lang niet goed.
Heel veel beterschap! Ik hoop voor jullie dat ze snel weer beter is! Sterkte!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:14 schreef DentalFloss het volgende:
Dank jullie wel.
Disana krijgt nu prednisolon via het infuus, dat schijnt beter en directer te werken. Ze voelt zich nog lang niet goed.
dank je wel voor je berichtje, en ik hoop dat je je ook een beetje red zo thuis.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:14 schreef DentalFloss het volgende:
Dank jullie wel.
Hoe gaat ie inmiddels?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:14 schreef DentalFloss het volgende:
Dank jullie wel.
Die moet ik niet, ze komt ze zelf maar brengen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
Tot slot: ik moest iedereen de groeten doen van haar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat we zo goed op de hoogte worden gehouden!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
Met Disana gaat het, zo ze dat noemen, "op en neer". Ik vond haar op zich redelijk monter klinken. De bloedwaarden verbeteren echter niet meer en die belangrijke ontstekingswaarde blijft hangen ronde de 100-120.
Vanmorgen een röntgenfoto gehad, uitslag onbekend. Aanstaande maandag weer een darmonderzoek. Ze mag wel steeds meer dingen eten en inmiddels ook zo ongeveer alles van het ziekenhuis "à la carte menu" kiezen, waaronder lekkere toetjes.
Haar dagelijkse bezigheden bestaan uit het zitten op een balkon en kijken naar mensen die zich bevinden voor het ziekenhuis. Verder eigenlijk niets bekend, ook niet over de vervolgstappen.
Tot slot: ik moest iedereen de groeten doen van haar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |