Welkom!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:33 schreef RickL het volgende:
Heb ik me nou net voorgesteld in het laatste bericht van het vorige topic?Dat dit kan in Nederland?!
Mwa, ligt aan mijn momenten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:50 schreef RickL het volgende:
Dank u dank u![]()
Nog meer (hard)rock liefhebbers? Of zolang het maar herrie is. Of veel gitaristen die vooral op de techniek letten?
quote:
Ik ben meer van de simpele indie/Pop!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:50 schreef RickL het volgende:
Dank u dank u![]()
Nog meer (hard)rock liefhebbers? Of zolang het maar herrie is. Of veel gitaristen die vooral op de techniek letten?
Hardrock(QUEEN!!!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:50 schreef RickL het volgende:
Dank u dank u![]()
vooral herriequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:50 schreef RickL het volgende:
Dank u dank u![]()
Soort combinatie tussen doom en gothic.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:41 schreef Braddie het volgende:
Ik heb dat niet mee gekregen helaas, wat voor muziek maakte jou band?
Altijd klaar dudequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:33 schreef guitarist het volgende:
http://twitpic.com/2e8yk6
Jammer dat je niet zoveel tijd had, Dean.
Super bedankt iig.
waar werk jij eigenlijk?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:26 schreef Braddie het volgende:
Aha, het is niet geheel mijn smaak, maar het klinkt niet slecht!.
Ik ben bezig met de solo van I`m Going Slightly Mad, heb alleen geen bottleneck dus het is nu nog even simpel!
Jow!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:50 schreef RickL het volgende:
Dank u dank u![]()
Ah, zit jij in dat hokjequote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:05 schreef The_Dean het volgende:
Hey, is het vandaag niet de Dag van de Linkshandigheid ofzo?
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:30 schreef lifeblind het volgende:
Ondanks dat ik linkshandig ben, speel ik wel gewoon rechtshandig gitaar
Yepquote:
maar dna vraag je er ook om, dingen bij feedback bestellen...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:35 schreef BoerBert het volgende:
Klote Feedback, zit al tweeëneenhalve maand op m'n pakketje te wachten omdat ze geen Fuel Tank meer hebben. Vraag je hoe het daar ondertussen mee staat, blijkt het nog twee weken te durenLeuk als je je nieuwe speeltjes nou eigenlijk in de vakantie wilde proberen
kan je z'n gitaar niet ff jatten en aan mij geven?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Yep
Juj, zondag gratis festival hier letterlijk om de hoek met C-Mon & Kypski, Caro Emerald, Rigby en Stormrider met Marcel Coenen
Tsja, vorige keer had ik het binnen een week binnenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:34 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
maar dna vraag je er ook om, dingen bij feedback bestellen...
Feedback is dan ook een prutzaakquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:35 schreef BoerBert het volgende:
Klote Feedback, zit al tweeëneenhalve maand op m'n pakketje te wachten omdat ze geen Fuel Tank meer hebben. Vraag je hoe het daar ondertussen mee staat, blijkt het nog twee weken te durenLeuk als je je nieuwe speeltjes nou eigenlijk in de vakantie wilde proberen
Bevalt hij? Welke ingangen heeft hij?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:47 schreef guitarist het volgende:
Ik had een koptelefoon versterker bij de Feedback besteld, binnen 3 dagen binnen!
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:49 schreef Dawnbreaker het volgende:
ben me weer even op de theorie gaan storen en ben bezig met de schalen en de noten van de snaren
Ik snap je vraag nietquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:48 schreef Dawnbreaker het volgende:
even noob vraagje want kan dit nergens duidelijk vinden,
als je akkoorden speelt ,wanneer weet je dan wanneer je een schaal lager of hoger gaat
duidelijker:
In mijn lesvideo speelt die gast steeds de Csus beginnend op de 8e fret
Ik snap dat de 8e fret ook de C op de 6e snaar is, maar niet waarom je de C op de eerste speelt en de Csus op de 8e speelt.
[ afbeelding ]
iemand toelichting of waar ik hier meer over kan lezen?
1 steteo jack ingang 4 koptelefoon uitgangen!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:55 schreef KaMo het volgende:
[..]
Bevalt hij? Welke ingangen heeft hij?
Geloof me.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:31 schreef brother52 het volgende:
Dat zie je ook niet vaak samen in 1 zin, goede gitaar en squier telecaster.
Daar zijn het ook verkopers voorquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:50 schreef Gitaarmat het volgende:
De winkel is idd tof, en de pedalen zijn niet duurder, als ik naar zo'n winkel ga kijk ik eerst even op websites van Tonika en Musik-Produktiv en dan vergelijk ik. Als het bij en pedaal 10 eu scheelt ga ik net zo goed naar Tonika. Het commentaar is wel een beetje zo van dat ze je alles willen aansmeren, alles wat je gebruikt en naar kijkt: "Klinkt goed hoor, ja echt prima versterkertje, hier staat zijn grotere broertje, 8 tientjes meer. "
Ik weet niet wat voor referentiemateriaal je hebt maar ik heb wel eens op zo'n ding gespeeld en was er niet kapot van. Slecht afgewerkt, brakke pups. Voor hetzelfde geld is er veel beter te krijgen (vintage, london city)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Geloof me.
Dat ding is echt goed.
Goed gewicht(zo rond de 4 kilo schat ik) sustain is ook aardig.
En het is een mooie plank!
Waarom is Crafter dan een beter merk dan Squier?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:03 schreef Braddie het volgende:
Ik heb zelf een Crafter Cruiser ST-200 als referentie materiaal.
Crafter is sowieso wel een beter merk.
Ik wilde mijn gitaar ruilen tegen die Tele + Cash, toen zei de verkoper(is tevens mijn baas... laat wel de eerlijkheid zien van die winkel).
"niet doen, jou strat is veel beter WANT hij is misschien van een budget serie, maar het is en blijft een betere houtsoort/beter pickups(Ik heb een humbucker) en het is een Crafter).
Dustja.
Ik vind persoonlijk dat Crafter betere gitaren maken omdat ze overall wat bekender zijn, en ze komen qua geluid wel een beetje in de buurt bij een echte Strat, en die Squiers over het algemeen wat minder, die telecaster is prima, maar een Squier strat van rond de 200 klinkt gewoon niet fijn!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Waarom is Crafter dan een beter merk dan Squier?
En sowieso verstandig van je werkgever dat hij die ruil niet wilde. Een ST200 kost nieuw 150 euro, dan zou hij er behoorlijk op inleveren.
just wondering, had ook ergens anders kunnen zijn (eindhoven, breda, rotterdam, utrecht, amersfoort, noem maar op...)quote:
Crafter bekender dan Squier? Volgens mij niet hoor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat Crafter betere gitaren maken omdat ze overall wat bekender zijn.
Bekender qua prijs/kwaliteit ook niet echt. Dan kom je eerder op merken als London City en Vintage uit.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:59 schreef Braddie het volgende:
Bekender qua kwaliteit/prijs bedoel ik.
Squier levert prima gitaren, maar ik vind Crafter net even een tikkeltje beter, maar dat is denk ik ook omdat ik een ST-200 heb VAN Crafter(ben er al wel sinds dag 1 helemaal verliefd op, wat een top ding zeg)
Je kan mij meer vertellen. Voor dat geld heb je wel betere gitaren dan een Squier.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Geloof me.
Dat ding is echt goed.
Goed gewicht(zo rond de 4 kilo schat ik) sustain is ook aardig.
En het is een mooie plank!
Wat is dat voor een reden? Alleen omdat ze bekender zijn maken ze betere producten?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat Crafter betere gitaren maken omdat ze overall wat bekender zijn.
In de Promenade, naast de ABN AMRO. Mooie winkel, maar je moet de ingang wel even vindenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:24 schreef The_Dean het volgende:
Wel paar keer in Heerlen geweest, maar geen muziekzaak gevonden
Definitely een no!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:56 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Crafter bekender dan Squier? Volgens mij niet hoor.
Dan zou mijn Explorer dus ook een kutding zijnquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:12 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat is dat voor een reden? Alleen omdat ze bekender zijn maken ze betere producten?
Dus als ik zelf een gitaar bouw die elke Gibson het nakijken geeft is het een kutding want niemand heeft er ooit van gehoord?
Voor dat geld heb je ook een London City Comet, dat is pas waar voor je geld. Die zijn beter dan de meeste Squiers die deze dagen verkocht worden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:30 schreef Braddie het volgende:
Ik zou persoonlijk even wat geld bijleggen.
Voor een leuk bedrag(239euro) heb je een goede gitaar(Squier Telecaster).
Bij Kick Music.
Is online te bestellen, en wordt nog bezorgd ook!
Is het ookquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 09:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan zou mijn Explorer dus ook een kutding zijn
quote:
Zo, even verbeterd.quote:
Wat 'n herrie.quote:
Opschepperquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:57 schreef TeleluvR het volgende:
Zaterdagmiddag pimppost!
[ afbeelding ]
Iemand nog een ideetje?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:04 schreef Iemand91 het volgende:
Ey,
Electrisch gitaar spelen gaat z'n gangetje (ala Slakkengangetje)
Maar enkele jaartjes geleden kreeg ik een akoestische gitaar.
Wat ik kon vinden een: Hondo FG8500, made in Korea, met een ronde geel/goud kleurige sticker met daarop "Inspected by" met boven die tekst "6-2" en eronder (moeilijk te lezen) "1981" (maar dat kan ook iets anders zijn, zoals gezegd zeer moeilijk te lezen)
Is dus zoiets: Linkje
Heeft iemand een idee, wat over vertellen? Ben wel benieuwd.
Zag er in iedergeval uit alsof ie voor 2 tientjes op de rommelmarkt is gekocht
Ik heb andere verhalen gehoord.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:27 schreef KaMo het volgende:
Hondo is een best goed merk, wel oud, dus veel exemplaren zijn al in zo'n staat dat ze niet meer te bespelen zijn
Ow, ik zeg ook maar wat ik begrepen had van verhalen van internet. Wat had jij gehoord?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb andere verhalen gehoord.
Ik ken iemand die er vroeger eentje heeft gehad. Hij was er niet echt over te spreken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:41 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ow, ik zeg ook maar wat ik begrepen had van verhalen van internet. Wat had jij gehoord?
Zo, dat staat nu op internet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:04 schreef guitarist het volgende:
Squiers zijn veel beter dan Gibsons. Gibson is maar een B merk.
Die van mij is ook best oud, ik gok eind jaren '80. Gisteren gestemd (geweldige tuner, een app op HTC Desire) en (hoewel ik dus kan spelen als een kanarie) klinkt ie niet slecht ofzo.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:27 schreef KaMo het volgende:
Hondo is een best goed merk, wel oud, dus veel exemplaren zijn al in zo'n staat dat ze niet meer te bespelen zijn
Ik mag dat, want ik heb geen talent!quote:
Zal ik 'ns doen, 'k moet maar 'ns een Flickr account aanmaken. Je houdt ze tegoed!quote:
Doe tinypic danquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:34 schreef Iemand91 het volgende:
Flickr werkt niet goed, ik heb foto's geüpload maar als ik zoek op flickr naar een foto van mij vind ie niets...![]()
Heb liever niet overal een account op. Foto's staan gewoon op flickr, openbaar etc. Maar het wil gewoon niet! *Iemand91 zoekt/probeert verder...*quote:
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:59 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Heb liever niet overal een account op. Foto's staan gewoon op flickr, openbaar etc. Maar het wil gewoon niet! *Iemand91 zoekt/probeert verder...*
Edit: kan ze nog steeds niet vinden, maar ik kan ze hier wel laten zien:
Eerst de Hondo foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de hele set:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een foto gemaakt door een app op HTC Desire, Camer360. Gave app:
[ afbeelding ]
Beetje crappy foto's, maar ja...
Ziet er netjes uit dudequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:27 schreef guitarist het volgende:
Voorlopig even klaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je zou ook Schaller locking tuners kunnen nemen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:59 schreef -Menn0- het volgende:
Ga die kut dingen echt vervangen door Sperzel locking tuners!
Fender tuners
fixedquote:
Uhm, hoe zeg ik dit een beetje tactisch...quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:34 schreef Braddie het volgende:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-O7NKA3XSMNAA.mp3
Mijn versie van Last Horizon, ik speel voor het eerst met een 10 cent muntje, en heb het nummer op gehoor geoefend, ben er 3 weken terug mee begonnen.
Nee.quote:Wees lief
Bedanktquote:Op zondag 15 augustus 2010 01:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Uhm, hoe zeg ik dit een beetje tactisch...
Je speelt zoals Kamo zingt.
Oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Dan pas weer eens wat op gaan nemen en hier posten.
Over een jaartje of 3 of zo, wanneer je een beetje fatsoenlijk kunt spelen.
[..]
Nee.
Heb je Kamo wel eens horen zingen?quote:
Oh, die had ik niet gezien maar dat was inderdaad behoorlijk negatief.quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:56 schreef Braddie het volgende:
Nee, vandaar ook de smiley voor het bericht.
Was volgens mij vrij negatief of niet?
Wat waarschijnlijk een zeer goedkope oplossing is:quote:Op zondag 15 augustus 2010 05:14 schreef DrStench het volgende:
Kan iemand mij hier misschien vertellen wat voor troep ik allemaal nodig heb om op te nemen van een akoestische gitaar?
een betere oplossing is via een microfoon opnemen...quote:Op zondag 15 augustus 2010 05:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat waarschijnlijk een zeer goedkope oplossing is:
Koop een opplak element(Zo`n magnetisch ding wat je op de body van je gitaar stopt met een jack er aan) en een kleine simpele versterker, lus die door naar de lijningang van je computer en klaar!.
Element is niet duurder dan 15 euro, en een simpele versterker heb je ook al voor 30-40 euro schat ik.
Was ook weer niet zo slecht voor iemand die een paar maandjes speelt, maar de bends klinken nog niet zo zuiver enzo. Je moet gewoon flink oefenen ipv tijd besteden aan opnames maken en ze hier delen. Opnemen is wel goed om te kijken hoe je het zelf vindt klinken terwijl je niet speelt, dus dat is natuurlijk niet verkeerdquote:
Dat dus. Ik krijg echt een veel beter geluid via de microfoon dan via het (goedkope) element in mijn electro-akoestische gitaar. Niet dat ik veel opneem, maar goedquote:Op zondag 15 augustus 2010 07:39 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
een betere oplossing is via een microfoon opnemen...
Ok, heb ik met twee vingers dat ik heel snel de andere snaren indruk ipv mute. Zal nog eens proberen welke manier beter gaat, met drie vingers heb ik wel het ultieme recept voor kramp te pakken.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:37 schreef Metalfreak het volgende:
Ik speel ze altijd met alleen wijsvinger en ringvinger. Vroeger speelde ik ze met drie vingers, maar dat heb ik me afgeleerd.
Ik heb een beetje het gevoel of ik naar een hele slecht Slager luister... Beetje ala zanger Rinus. Maar dat komt vast door de geweldige backing track.quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:34 schreef Braddie het volgende:
Mijn versie van Last Horizon, ik speel voor het eerst met een 10 cent muntje, en heb het nummer op gehoor geoefend, ben er 3 weken terug mee begonnen.
Wees lief
Ik speel powerchords met de pink en wijsvingerquote:Op zondag 15 augustus 2010 11:42 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ok, heb ik met twee vingers dat ik heel snel de andere snaren indruk ipv mute. Zal nog eens proberen welke manier beter gaat, met drie vingers heb ik wel het ultieme recept voor kramp te pakken.![]()
Power chords rammen is wel leuk. Veel nummers die vrij eenvoudig mee te spelen zijn.
Ik zou eerst eens beginnen dat muntje weg te gooien en een plectrum pakken. Dat jou grote held het kan wil niet zeggen dat jij het kan. Hij heeft een beetje meer ervaring.quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:34 schreef Braddie het volgende:
Wees lief
Je hebt wat gemist manquote:
quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heb je Kamo wel eens horen zingen?
Zo te lezen niet.
De Backingttrack is officieel van Brian May.com.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:45 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik heb een beetje het gevoel of ik naar een hele slecht Slager luister... Beetje ala zanger Rinus. Maar dat komt vast door de geweldige backing track.
Opzich is het best een begin gezien hoe lang je speelt. Maar oefen nog maar eventjes door voordat je weer dingen op gaat nemen!
Het is ook een kunst om zulke eenvoudige liedjes (mieke heeft een lammetje zoals jij al noemde) helemaal perfect te oefenen. Volgens mij leer je daar ook meer van dan de hele tijd liedjes te spelen die niet helemaal lekker gaan. Al vind ik die Last Horizon van je best wel knap voor iemand met 4 maanden les.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:54 schreef Braddie het volgende:
[..]
De Backingttrack is officieel van Brian May.com.
Ik ben sowieso niet echt iemand die mieke heeft een lammetje wilt oefenen op gitaar.
Ik begon meteen met Allright now, daarna kwam Tie Your Mother Down en nu dan Last Horizon en de I`m Going Slightly Mad solo!
Stapt Slash het podium op: "Ja jongens, nu ga ik eens wat anders spelen dan dat verdome Sweet Child O' Mine, ik heb 'm al veel te vaak gespeeld!".quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:10 schreef Lienzz het volgende:
mjah ik begrijp braddie wel, als je op gegeven moment 20 keer jingle bells achter elkaar moet spelen heb je het er ook wel weer mee gehad...
Ik heb geen les overigens.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:06 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Het is ook een kunst om zulke eenvoudige liedjes (mieke heeft een lammetje zoals jij al noemde) helemaal perfect te oefenen. Volgens mij leer je daar ook meer van dan de hele tijd liedjes te spelen die niet helemaal lekker gaan. Al vind ik die Last Horizon van je best wel knap voor iemand met 4 maanden les.
Maar echt, probeer 1 nummer eens helemaal perfect te spelen.
Ik heb geen les dus in dat opzicht heb ik niet zoveel last.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:10 schreef Lienzz het volgende:
mjah ik begrijp braddie wel, als je op gegeven moment 20 keer jingle bells achter elkaar moet spelen heb je het er ook wel weer mee gehad...
hier eigenlijk hetzelfde, heb wel lessen gedownload waaraan ik bezig ben, maar daarnaast ook zelf oefenen vanaf tabs en veel op youtube naar uitleg kijkenquote:Op zondag 15 augustus 2010 15:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb geen les dus in dat opzicht heb ik niet zoveel last.
Ik ben een beetje autodidact en ik ben al redelijk ver(vind ik zelf) met slechts 4 maanden gitaar spelen(Ik heb geen les gehad, alleen wat rommelen op gehoor en guitar pro soms).
En om een beetje gemotiveerd te blijven koop ik een Red Special. Ook omdat ik Queen fan ben, maar dat terzijde!
Op youtube kijken en lessen downloaden doe ik dan weer nietquote:Op zondag 15 augustus 2010 15:24 schreef Lienzz het volgende:
[..]
hier eigenlijk hetzelfde, heb wel lessen gedownload waaraan ik bezig ben, maar daarnaast ook zelf oefenen vanaf tabs en veel op youtube naar uitleg kijken
je hebt pmquote:Op zondag 15 augustus 2010 15:27 schreef Ayca het volgende:
Wat voor lessen heb je gedownload? Ik kon niet echt iets fatsoenlijks vinden vandaar..
kijk dan wel uit dat je jezelf niets verkeerds aanleert, zoals verkeerde handpositie/duimpositie, verkeerd strummen, verkeerd chords pakken enzo...quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Op youtube kijken en lessen downloaden doe ik dan weer niet
Ik heb heel erg in het begin Guitar For Dummys gekeken, 2 x.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:30 schreef Lienzz het volgende:
[..]
kijk dan wel uit dat je jezelf niets verkeerds aanleert, zoals verkeerde handpositie/duimpositie, verkeerd strummen, verkeerd chords pakken enzo...
in de lessen wordt het uitvoerig uitgelegd wat het beste is en waarom.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:57 schreef TeleluvR het volgende:
Zaterdagmiddag pimppost!
[ afbeelding ]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat hij het bij één nummer moet houden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:19 schreef Lienzz het volgende:
helemaal gelijk in, alleen als je zo'n nummer echt tegenstaat ben je er niet zo bedreven in als een nummer waar je zin in hebt.
Die lessen van L&M Guitar zijn net andersom, de eerste 5 lesson komen akkoorden helemaal niet voor. Maar JustinGuitar ken ik ook en best goede sjte.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:45 schreef Schuifpui het volgende:
Ik volg die lessen van justinguitar.com, op zich wel fijne lessen. Hij speelde die power chords ook met 3 vingers, terwijl ik het mezelf bij Paranoid met twee had geleerd, vandaar mijn vraag.
Ik speel nu zo'n 3 - 4 maanden, maar echt nummers spelen vind ik nog lastig. Van Hysteria van Muse kan ik nu wel de power chords van de chorus meespelen, maar de rest weer niet. Verder kan ik nog heel veel korte stukjes, maar geen enkel volledig nummer, best jammer. Hysteria wil ik wel helemaal gaan leren, al vind ik het best hoog gegrepen voor mij.![]()
Die lessen beginnen allemaal met open chords, daar kan ik er inmiddels wel behoorlijk wat van, losse noten zijn nog helemaal niet aanbod gekomen.
Superdik toch?quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:54 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben sowieso niet echt iemand die mieke heeft een lammetje wilt oefenen op gitaar.
Ja, dat meen ik serieus. Ik heb wel gemerkt dat er niet veel mensen zijn die dat ook doen, maar ik vind dat verrekte fijn spelenquote:Op zondag 15 augustus 2010 14:50 schreef Lienzz het volgende:
Dean, meen jij dat nou serieus dat je je powerchords met wijs en pink speelt? Ik ben ermee aan het oefenen en het is gewoon echt kut, ik krijg te weinig druk en het blijft kutten om snel te wisselen op de nek.
Maar met de pink lijkt me nog moeilijker omdat dit vinger nog zwakker is...
Ben bezig met all along the watchtower met powerchords (op zich simpel als je powerchords beheerst maar die beheers ik nog niet
tips?
ja dit lijkt mij sowieso wel beter aangezien je dan het ware geluid echt opneemt hoe je het ook in het echt hoort. Met een element zou ik zeggen dat je trillingen mist.quote:Op zondag 15 augustus 2010 07:39 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
een betere oplossing is via een microfoon opnemen...
Wat voor verf kan ik daar het beste voor gebruiken? En wat wilt aflakken zeggen, wat heb ik daar voor nodig?quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:59 schreef The_Dean het volgende:
Sjabloon uitknippen, erop leggen en verfen/stempelen. Dan eventueel hele body aflakken.
Ik las solderenquote:Op zondag 15 augustus 2010 20:07 schreef Under_Score het volgende:
begin nu eindelijk vingervlugheid te krijgen om te solerennu de toonladders nog goed oefenen en alles wat soepeler maken
Wil je live spelen of opnemen?quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:59 schreef DrStench het volgende:
Maar any way, sorry voor mijn newbness betreffende geluidsapparatuur hoor: waar kan ik een beetje betaalbare mic en versterker vandaan halen?
Je verft op de bestaande lak/verflaag, dus je kan in principe elk blik verf van de Gamma wel kunnen pakken...quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:01 schreef Kaasje. het volgende:
[..]
Wat voor verf kan ik daar het beste voor gebruiken? En wat wilt aflakken zeggen, wat heb ik daar voor nodig?
Bij voorbaat dank!
Ik zou schoolbordverf nemen, dan kun je met krijt het patroon er op tekenen. Ben je het patroon zat, even met een natte spons er over heen en je kunt zo weer een nieuw patroon tekenen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:01 schreef Kaasje. het volgende:
[..]
Wat voor verf kan ik daar het beste voor gebruiken?
Wat is dan het voordeel an afwerken met lak? Dat ik 'm extra laat glimmen? Of is het dan ook echt steviger? Kan ik ook krasbestendige verf gebruiken en daar nog lak overheen doen. Dat er écht niks mee gebeurd?quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je verft op de bestaande lak/verflaag, dus je kan in principe elk blik verf van de Gamma wel kunnen pakken...
Als je er niet overheen lakt moet je wel wat een slagvaste of krasbestendige verf pakken.
Mocht je hem wel willen afwerken met lak, dan moet je alles demonteren en een spuitbus blanke lak halen en hem sproeien.
Er is verschil in lakken, van matte tot hoogglans, afhankelijk van wat je wil
ook leukquote:
Niet doen, aan mij geven!quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:55 schreef Kaasje. het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens zelf een gitaar geverfd?
Ik wou een Danelectro Longhorn Baritone voorzien van wat gare patronen mbv een mal/sjabloon.
[ afbeelding ]
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Je gaat ws zoiezo je nieuwe aanwinst verneuken. Gitaren verven is gewoon erg moeilijk en word onderschat.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:30 schreef Kaasje. het volgende:
[..]
Wat is dan het voordeel an afwerken met lak? Dat ik 'm extra laat glimmen? Of is het dan ook echt steviger? Kan ik ook krasbestendige verf gebruiken en daar nog lak overheen doen. Dat er écht niks mee gebeurd?
Excuses voor de vele vragen. Maar verneuk liever niet m'n nieuwste aanwinst
Solderenquote:Op zondag 15 augustus 2010 20:36 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ook leukmaar daar ben ik nóg slechter in dan in soleren
Je moet gewoon weten waar je mee bezig bent en je hebt goede spullen nodigquote:Op zondag 15 augustus 2010 20:38 schreef KaMo het volgende:
[..]
Je gaat ws zoiezo je nieuwe aanwinst verneuken. Gitaren verven is gewoon erg moeilijk en word onderschat.
Wat je het best kunt doen is de bovenste laklaag er af schuren, je patroon er op doen en dan afwerken met een blanke lak. Zo'n 12 laagjes zou genoeg moeten zijn. Tussendoor (om de 2 lagen) schuren met korrel 800 en voor de laatste laag me korrel 1000 of 1200. Na de laatste laag een week of 2 laten uitharden en dan schuren met korrel 1500 of 2000 en daarna polijsten.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:30 schreef Kaasje. het volgende:
[..]
Wat is dan het voordeel an afwerken met lak? Dat ik 'm extra laat glimmen? Of is het dan ook echt steviger? Kan ik ook krasbestendige verf gebruiken en daar nog lak overheen doen. Dat er écht niks mee gebeurd?
Excuses voor de vele vragen. Maar verneuk liever niet m'n nieuwste aanwinst
Dit dus. Het is enorm bewerkelijk en tijdrovend, maar het is zeker wel te doenquote:Op zondag 15 augustus 2010 20:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat je het best kunt doen is de bovenste laklaag er af schuren, je patroon er op doen en dan afwerken met een blanke lak. Zo'n 12 laagjes zou genoeg moeten zijn. Tussendoor (om de 2 lagen) schuren met korrel 800 en voor de laatste laag me korrel 1000 of 1200. Na de laatste laag een week of 2 laten uitharden en dan schuren met korrel 1500 of 2000 en daarna polijsten.
Daarvoor moet je wel je hele gitaar uit elkaar halen.
Als je exact zo gaat doen, verneuk je je gitaar.quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:40 schreef Kaasje. het volgende:
Persoonlijk vind ik stickers nogal verneukeratief. Toch bedankt voor het idee.. maar ik ga hem gewoon verven denk ik.
Misschien gewoon eerst flink schuren.. dan een 1K laag eroverheen. Dan zwart spuiten met autolak. Dat laten drogen, vervolgens die mallen erop spuiten in een andere kleur.
Wat voor resultaat zou dat geven?
Okee. Maar is het dan nog wel mogelijk om een heel exact sjabloon aan te brengen? Want ik kan niet precies de vorm van het sjabloon schuren, daar is het te gedetailleerd voor. Of moet ik sowieso steeds de hele body schuren?quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als je exact zo gaat doen, verneuk je je gitaar.
Je vergeet namelijk tussen de verflagen te schuren om maar iets te noemen.
En ik zou er een paar lagen blanke lak overheen doen want je gaat een patroon op een andere laag aanbrengen en je ondergrond is zwart, dus met 1 laag voor je patroon ben je er niet. Je ziet en voelt dan duidelijk een hoogteverschil. Een blanke laklaag kun je dan mooi gelijkmatig schuren.
Als het een heel erg gedetailleerd patroon is en je bent niet handig, kun je beter het hele idee van zelf gaan lakken uit je hoofd zetten en een vinylsticker nemen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:59 schreef Kaasje. het volgende:
[..]
Okee. Maar is het dan nog wel mogelijk om een heel exact sjabloon aan te brengen? Want ik kan niet precies de vorm van het sjabloon schuren, daar is het te gedetailleerd voor. Of moet ik sowieso steeds de hele body schuren?
Het spijt me als ik stomme vragen stel. Maar ik ben niet zo handig van huis uit opgevoed. En wil het gewoon goed doen als ik het doe.
Je kunt het eerst ook gewoon op een stuk hout proberen. Ben je tevreden over het resultaat, dan doe je het op je gitaar.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:13 schreef Kaasje. het volgende:
Spijtig.
Dan moet ik maar eens iemand vinden die het voor me wilt doen. Moet sowieso nog het ontwerp maken.
Niet helemaal, je moet natuurlijk wel goed schuren voordat je de grondlaag aanbrengt op het hout.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:43 schreef Kaasje. het volgende:
Dat is inderdaad geen slecht idee. Kan me straks een hoop geld uitsparen.
Maar dan heb je niet de situatie dat je het moet schuren.
Toch bedankt voor je hulp!
Inclusief of exclusief versterker?quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:57 schreef Trollface. het volgende:
Wat is een leuke elektrische beginnersgitaar voor rond de ¤200,-?
Exclusief.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:58 schreef blckbb het volgende:
[..]
Inclusief of exclusief versterker?
Precies het model die ik had, al was die van mij uit de 70`s en van Custom!quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:01 schreef VASND het volgende:
[ afbeelding ]
Is ze niet lief![]()
Epiphone Les Paul Standard Plus uit 1993 uit Tsjechie!
Nog slechter? Ik dacht dat dat bijna niet mogelijk was.quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:05 schreef Braddie het volgende:
Heb Last Horizon ook eens opgenomen op de Les Paul van een vriend van me(Motion) en het viel me op dat ik vèèèl meer fouten maakte, het benden ging op bepaalde stukken(die hele hoge noot waar je EIGENLIJK 24 frets voor nodig hebt) ging prima.
Maar het overall spel was slechter, sloeg vaker snaren aan die niet nodig waren, hield de noten korter aan etc etc...
Apart!
Prachtig, lijkt wel wat op Mark Knopfler's Les Paul (welke *&^%%duur zijn).quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:01 schreef VASND het volgende:
[ afbeelding ]
Is ze niet lief![]()
Epiphone Les Paul Standard Plus uit 1993 uit Tsjechie!
Kan je vast wel een leuk dingetje voor kopen. Kijk eens bij de lokale gitaarboer zou ik zeggen of op marktplaats, gewoon wat uittesten.quote:
Tenks, enig idee waar ik op moet letten?quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:12 schreef blckbb het volgende:
[..]
Kan je vast wel een leuk dingetje voor kopen. Kijk eens bij de lokale gitaarboer zou ik zeggen of op marktplaats, gewoon wat uittesten.
Blijkbaar wel dus.quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nog slechter? Ik dacht dat dat bijna niet mogelijk was.
of hij voor jóu goed speelt en klinkt en het vertrouwd aanvoelt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:17 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Tenks, enig idee waar ik op moet letten?
Stel je nie aan man.quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Blijkbaar wel dus.
Leuk he trouwens, beginnende gitaristen afzeiken.
Hoezo?quote:
Knopje op de tremolo ontbreekt inderdaad maar net alsof dat veel uitmaakt?.quote:Op maandag 16 augustus 2010 02:41 schreef blckbb het volgende:
Wait WHUT? Erg goede staat? Dude, het knopje op de tremelo ontbreekt, het knopje op de 5 way switch, de slagplaat ziet er niet uit en ik zie over krassen in de lak
Vind je het gek dat je winkel die niet wilde aannemen in ruil voor die Squier, heb je 'm uberhaupt nieuw gekocht
Wauwie, die is inderdaad ook erg leuk.quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Prachtig, lijkt wel wat op Mark Knopfler's Les Paul (welke *&^%%duur zijn).
Persoonlijk vind ik een Les Paul in Wine Red ook zeer smaakvol.
[ afbeelding ]Als het ooit wat (beter) wordt met mijn spel dan koop ik nog 'ns zo'n kit en dan in Wine Red verven. Niet direct gaan bashen, zo'n set is voor het geld best aardig en je ken altijd dingen vervangen, en het is natuurlijk gewoon leuk om te doen:
[ afbeelding ]
Mensen, ik ga slaapjes doen. Welterusten!
Durr durr, wat ziet mijn bakkes hier dan?quote:Op maandag 16 augustus 2010 02:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Knopje op de tremolo ontbreekt inderdaad maar net alsof dat veel uitmaakt?.
Het knopje op de 5 way switch is er al weer, heb hem vervangen.
Slagplaat is in prima staat, gitaar is namelijk helemaal schoongemaakt met Lijmverwijderaar(zaten stickers op).
Krassen?, dat is onzin. Hij heeft 2 beschadigingen aan de zeikanten, thats all.
Vandaar ook 175 euro als VRAAG, Hij mag voor een flink stuk minder weg, je moet alleen bieden offcourse!
quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:27 schreef Braddie het volgende:
Dat soort mensen ken ik.
Ik zei tegen zo`n gast dat ik een Red Special had besteld, toen was het "och, gast, dat moet je niet doen mongool" in plaats van "wow, nice man."
Zou bijna zeggen dat ie het expres doetquote:Op maandag 16 augustus 2010 00:02 schreef Braddie het volgende:
Er is geen animo voor hier?
Het is wat crappy gespeeld, maar goed... voor 3 weekjes oefenen(En niet eens elke dag overigens)
Hoezo nou weer een mongool?quote:Op maandag 16 augustus 2010 03:29 schreef -Menn0- het volgende:
Wat een mongool![]()
Brian May Red special aangeschaft
Red Special besteld
Mijn basgitaar upload
[..]
[..]
Zou bijna zeggen dat ie het expres doet
Ik wil hier in mijn kamertje gewoon ff kunnen opnemen. Om mijn vooruitgang te archiveren en te laten beoordelen door andere muzikanten. Het hoeft dus geen perfecte kwaliteit te zijn maar je moet wel alles goed kunnen horen om zodoende in staat te zijn het goed te beoordelen op de kwaliteit van mijn spel.quote:
Nee omdat je je als een mongool gedraagt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 03:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hoezo nou weer een mongool?
Omdat ik persoonlijk vind dat ik wel aardig kan spelen na 3 weken oefenen op 1 nummer(niet eens elke dag) en omdat ik een Red Special aanschaf?
Rot op vent.
quote:Omdat ik persoonlijk vind dat ik wel aardig kan spelen na 3 weken oefenen op 1 nummer(niet eens elke dag)
Dat is dus onzin he?quote:Op maandag 16 augustus 2010 03:34 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nee omdat je je als een mongool gedraagt.
[..]
![]()
Ik zeg net dat ik 3 weken heb geoefend, en ik ben nog steeds aan het oefenen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 03:44 schreef -Menn0- het volgende:
Nee man je speelt super! Echt top! Normaal moeten mensen oefenen maar jij kan het gewoon al, het klinkt echt briljant! Ben blij dat je dat ook steeds wilt delen met iedereen!
Trouwens die Crafter, ik zou er veel meer voor vragen. 300 euro ofzo. Dat is hij wel waard!
Hoop dat je me morgen weer trakteert op zo'n top filmpje!
Met een 10 eurocent muntjequote:Op maandag 16 augustus 2010 03:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is dus onzin he?
Ik speel net 4 maandjes gitaar, ik krijg geen les, en van Last Horizon is geen Tab van wat ik weet, ik speel pas 2 - 3 dagen met een 10 eurocent muntje.
Dus JA, Ik vind wel dat ik het aardig doe!
quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:32 schreef Braddie het volgende:
Wat?
Ik heb al een gitaar, een kloterige Crafter Cruiser.
Maar dat ding is niet echt motiverend om op te spelen.
En een Red Special wel!
quote:Op maandag 16 augustus 2010 03:44 schreef -Menn0- het volgende:
Nee man je speelt super! Echt top! Normaal moeten mensen oefenen maar jij kan het gewoon al, het klinkt echt briljant! Ben blij dat je dat ook steeds wilt delen met iedereen!
Trouwens die Crafter, ik zou er veel meer voor vragen. 300 euro ofzo. Dat is hij wel waard!
Hoop dat je me morgen weer trakteert op zo'n top filmpje!
Zet er dan ook 100 euro bijquote:Op maandag 16 augustus 2010 04:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zeg net dat ik 3 weken heb geoefend, en ik ben nog steeds aan het oefenen.
Tuurlijk zitten er wat fouten in maar hey, ik ben tenminste zo eerlijk om het toe te geven.
Die crafter is niet meer dan 175 euro waard en dat weet ik.
Maar ik heb het als VRAAGPRIJS!!, Als je 100euro bied mag je hem al mee nemen bij wijze van.
Je bent zielig
Ik ga wat nieuwe fototjes maken zsm.quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:05 schreef blckbb het volgende:
[..]
Zet er dan ook 100 euro bij
En sowieso, maak dan nieuwe foto's zonder die lijmresten, verkoopt beter of lijk ik nu gek
quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:04 schreef blckbb het volgende:
[..]
Met een 10 eurocent muntjeVoor die 10 eurocent koop je een fatsoenlijke plectrum weetje
[..]
Ik heb een plectrum of 30 liggen(Allemaal van m`n werk gekregen) maar ik vind 10eurocent fijner spelen.
Aii ik was net zo geinteresseerd in je Crafter
[..]
Tja, ik noem het een kloterige Crafter, omdat het een gitaar is puur voor het beginnende volk, of voor een jamsessie, maar niet voor het echte serieuze harde werk!
Het spelen met een 10eurocent muntje doe ik omdat er hier geen sixpence muntjes te krijgen zijn, en ik wil toch een beetje een Brian may gevoel benaderen... Ik heb hiervoor met een plectrum gespeeld maar speel net een kleine 3 dagen met een 10eurocent muntje, dus het niet leren spelen met een plectrum is onzin.quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:09 schreef DrStench het volgende:
Mag ik me trouwens even mengen in de spanning tussen braddie en medeforumgebruikers.
Ik vind ten eerste wel dat het onze plicht is om mede ambitieuze muzikanten de juiste kant op te leiden ipv hen demoraliseren. Ik heb bijvoorbeeld nog niemand gehoord met opbouwende kritiek. Kunnen jullie braddie bijvoorbeeld vertellen wat er specifiek fout is aan zijn spel? Hier heeft hij niets aan en hij zal hierdoor niets leren en volgende keer weer met een slechte cover op de proppen komen.
En Braddie, je praat heel hoog over je eigen kwaliteiten en bent zelfs een beetje arrogant over je spel. Het lijkt wel of je de ware rede vergeet waarom je muziek maakt. Vraag dat jezelf af. Als het is omdat je je eigen aanzien wilt vergroten en anderen laten horen hoe goed je wel niet bent, zal dat je er uiteindelijk van weerhouden om een hele goede muzikant te worden. Het is simpelweg niet de beste mentaliteit.
Jou editie van Last Horizon is inderdaad niet om over naar huis te schrijven. Al vind ik het origineel ook een piece of shit, ik kan begrijpen dat dit nummer bij mensen aanslaat. Probeer goed te luisteren naar het origineel en probeer het gevoel goed over te nemen. Gezien je nog een puik aantal technische fouten maakt en ritmisch het ook niet goed is, raad ik je aan met een metronoom te oefenen en HEEL langzaam beginnen, als je dat tempo perfect onder controle hebt het tempo iets verhogen; ga zo maar door. Altijd op die manier oefenen trouwens.
oja een 10 eurocent muntje? is dat iets nieuws? als je oefent met een 10 eurocent muntje leer je natuurlijk niet met een plectrum spelen.
Het lijkt me niet dat het spelen met een 10 eurocent muntje goed is voor de snaren ivm de scherpe zijkant.quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het spelen met een 10eurocent muntje doe ik omdat er hier geen sixpence muntjes te krijgen zijn, en ik wil toch een beetje een Brian may gevoel benaderen... Ik heb hiervoor met een plectrum gespeeld maar speel net een kleine 3 dagen met een 10eurocent muntje, dus het niet leren spelen met een plectrum is onzin.
Het is ook niet heel goed voor de snaren.quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:22 schreef blckbb het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat het spelen met een 10 eurocent muntje goed is voor de snaren ivm de scherpe zijkant.
Thanks. Het is opzich ook geen hele lelijke gitaar hoor.quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:30 schreef blckbb het volgende:
Ziet er al een stuk beter uit![]()
Maar wat een rare 5way knopOja er zit ook nog wat tussen je center en neck elementen.
Ik heb een hele collectie plectrums van die zeer dunne gele, tot die(ik geloof dat ze inderdaad 2 mm zijn) zwarte.quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:31 schreef blckbb het volgende:
Ohja, wel eens gedacht aan een 2mm of dikker plectrum?
Ik ben nu zo'n anderhalf jaar geleden een beetje serieus gaan spelen (daarvoor had ik in een jaar 5 akkoorden en een halve toonladder geleerd bij wijze van spreken dus dat tel ik niet mee). Echter eind vorig jaar flamenco ontdekt en daar niet meer vanaf gestapt. Ik neem aan dat ik dus wel een iets ander type speler ben dan de meesten hier.quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:16 schreef blckbb het volgende:
DrStench
Ik ging niet specifiek in op de speelkwaliteiten van Braddie, daar heb ik geloof ik geen woord over gerept, slechts dat als je een nummer nog niet helemaal goed hebt, ik van mening ben dat je deze niet openbaar moet laten zien in principe. Daarbij stoor ik me iedere keer weer erger aan Braddie met zijn topics waarin hij tot 10 meter in de grond afgezeikt word, eerder plaatsvervangende schaamte denk ik zo, maar laten we het daar niet over hebben.
Wees welkom, speel je zelf ook? Hoe lang? en heb je nog wat toffe spullen?
Ik probeerde het gister met een Pinpasquote:Op maandag 16 augustus 2010 04:51 schreef Ayca het volgende:
Toen ik even geen plectra had, heb ik wat dingen geprobeerd. Een muntje speelde ronduit kut. Mijn sdkaartje nog het lekkerst. Maar heb liever gewoon een plectrum.![]()
Ik gebruik een 1mm plectrum die wat verdund is waar je je vingers moet plaatsen als je begrijpt wat ik bedoel. Heb je goede houvast. Ik hou helemaal niet van compleet buigbare plectrums undso. Voor bassen gebruik ik 2mm.quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:51 schreef Ayca het volgende:
Toen ik even geen plectra had, heb ik wat dingen geprobeerd. Een muntje speelde ronduit kut. Mijn sdkaartje nog het lekkerst. Maar heb liever gewoon een plectrum.![]()
Aii das een tegenvaller.. Ben wel benieuwd naar je speelstijl, laat maar eens wat horen (ooitquote:Op maandag 16 augustus 2010 04:44 schreef DrStench het volgende:
[..]
Ik ben nu zo'n anderhalf jaar geleden een beetje serieus gaan spelen (daarvoor had ik in een jaar 5 akkoorden en een halve toonladder geleerd bij wijze van spreken dus dat tel ik niet mee). Echter eind vorig jaar flamenco ontdekt en daar niet meer vanaf gestapt. Ik neem aan dat ik dus wel een iets ander type speler ben dan de meesten hier.
Qua materiaal ben ik nog niet zo ver. Ik speel nog steeds op een goedkoop klassiek gitaartje. Ik ben nu dus ook op zoek naar die apparatuur waar ik het eerder over har en aan het sparen voor een redelijke flamencogitaar.
Momenteel speel ik helemaal niet aangezien ik 2 dagen terug mijn elleboog heb gebroken
Beterschap man, lijkt me erg kut en pijnlijkquote:Op maandag 16 augustus 2010 04:44 schreef DrStench het volgende:
Momenteel speel ik helemaal niet aangezien ik 2 dagen terug mijn elleboog heb gebroken
ik speel al jaren op 2MM plectrums. bevalt primaquote:Op maandag 16 augustus 2010 04:31 schreef blckbb het volgende:
Ohja, wel eens gedacht aan een 2mm of dikker plectrum?
Ja, dat is mijn nieuwe hobbyquote:Op maandag 16 augustus 2010 01:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Blijkbaar wel dus.
Leuk he trouwens, beginnende gitaristen afzeiken.
Nee, Crafter moet je hebbenquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:54 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
jojo, ik zit er aan te denken om een squier classic vibe telecaster (50 of 60ies) te kopen, iemand ervaring met deze gitaren? heb ze namelijk nog niet in de winkel gezien hier in arnhem. lees op het interweb wel goede dingen erover.
Nou nou Menno...quote:Op maandag 16 augustus 2010 03:29 schreef -Menn0- het volgende:
Wat een mongool![]()
Brian May Red special aangeschaft
http://forum.fok.nl/topic/1512831
Mijn basgitaar upload
[..]
[..]
Zou bijna zeggen dat ie het expres doet
quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:26 schreef BoerBert het volgende:
Uh, Braddieboy, zijn dit geen goede tabs dan![]()
quote:De Tab zegt:
My first tab. Warning: may be very inaccurate.
quote:
Ik weet verder ook niet hoe dat nummer gaat hoorquote:June 30 2009, 03:55 pm by R3d 5p3c14l |
Very nice! Extremely helpful and almost dead on (except for the fast part like you said) 5/5!!
quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die crafter is niet meer dan 175 euro waard en dat weet ik.
Maar ik heb het als VRAAGPRIJS!!, Als je 100euro bied mag je hem al mee nemen bij wijze van.
Sta ik om bekend inderdaad.quote:Je bent zielig
ik, en ik had dit al vaker gezegd, dat apparaat werkt enorm vaag. je had beter een andere kunnen kopen, heb ik ook gedaanquote:Op maandag 16 augustus 2010 12:49 schreef Gitaarmat het volgende:
Waren hier nog meer met een Boss RC-2? Ik kom er niet helemaal uit.
Wat heb je nu? Ik heb een tijdje aan een Digitech Jamman (Solo) zitten denken, maar de GAS om een looper te halen is een beetje weggezakt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:02 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
ik, en ik had dit al vaker gezegd, dat apparaat werkt enorm vaag. je had beter een andere kunnen kopen, heb ik ook gedaan
Houd je bek ik sloop je en speel je eruit!quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:49 schreef Dawnbreaker het volgende:
wat een vijandigheid in dit topic zeg... lekker gezellig
ik kan heel naar aan je oor trekkenquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:58 schreef KaMo het volgende:
[..]
Houd je bek ik sloop je en speel je eruit!
huh, wat, jij aan een pedalboard?quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:05 schreef The_Dean het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik toch eens wat een pedalboard wil gaan aanleggen
Ik ga eens op zoek naar een vette distortion, delay, noisegate, equalizer [wil zo'n MXR denk ik] en een boost [ik denk de LPB-1]...
Tips? Dan kan ik eens wat rondneuzen en testen, kan ik ondertussen mooi sparen, die krengen zijn duur
quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:01 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik kan heel naar aan je oor trekken
[..]
[..]
Leuk bezig jaquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:23 schreef blckbb het volgende:
Klik
Dagelijkse improvisatie oefening
Vind het wel aardig klinken, bij sommige gedeelten ook niet mja het is en blijft een oefening eh
Iemand tips/aanmerkingen?
Ah thanks, met dat soort tips kan ik wat mee, ga ik voortaan op letten en wat meer op oefenenquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Leuk bezig ja
Maar let op je bendsDat je die zuiver doet want die zijn nu heeeel erg vals
Werk vooral aan je timing en je toonladders. De rest komt later wel.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:23 schreef blckbb het volgende:
Klik
Dagelijkse improvisatie oefening
Vind het wel aardig klinken, bij sommige gedeelten ook niet mja het is en blijft een oefening eh
Iemand tips/aanmerkingen?
Kijk even wat youtube filmpjes hoe het precies moet, het is vrij simpel maar je moet het wel ff goed wetenquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:26 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ah thanks, met dat soort tips kan ik wat mee, ga ik voortaan op letten en wat meer op oefenen
Thanksquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Werk vooral aan je timing en je toonladders. De rest komt later wel.
Thanks voor de tips, hier heb ik echt wat aanquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:30 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Kijk even wat youtube filmpjes hoe het precies moet, het is vrij simpel maar je moet het wel ff goed weten![]()
En wat brother zegt, kies een toonladder (eerst een simpele) en blijf daar binnen want nu zweef je alle kanten op en dat klinkt raar samen
Niet met die ongein beginnen als je de basis nog niet kent, teveel hooi op je vorkquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:36 schreef BoerBert het volgende:
Ik heb er niet zo veel verstand van hoor, maar volgens mij mis ik nog een beetje vibrato bij wat noten. Hierdoor klinkt het wat lekkerder als je ze uit laat klinken.
Zelfs ik heb hemquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Gewoon simpel beginnen, wat ik je echt kan aan raden als je de blues kant op wil is dit boek:
http://www.huisvolmuziek.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=10573
Kost je 2 tientjes maar je hebt dan een boek waar alles vanaf niks wordt uitgelegd en steeds opgebwoud, en daarnaast heb je een cd met alle tracks uit het boekje die fungeren als backingtracks zodat je je oefeningen gelijk samen met ondersteunende muziek kunt uitvoeren.
Leuk en handig boek
Die staat op m'n verlanglijstje voor volgend salarisquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Gewoon simpel beginnen, wat ik je echt kan aan raden als je de blues kant op wil is dit boek:
http://www.huisvolmuziek.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=10573
Kost je 2 tientjes maar je hebt dan een boek waar alles vanaf niks wordt uitgelegd en steeds opgebwoud, en daarnaast heb je een cd met alle tracks uit het boekje die fungeren als backingtracks zodat je je oefeningen gelijk samen met ondersteunende muziek kunt uitvoeren.
Leuk en handig boek
Ik kon die ongein eerder dan dat kleine beetje theorie dat ik in m'n hoofd heb zittenquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Niet met die ongein beginnen als je de basis nog niet kent, teveel hooi op je vork
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |