Okee. Maar is het dan nog wel mogelijk om een heel exact sjabloon aan te brengen? Want ik kan niet precies de vorm van het sjabloon schuren, daar is het te gedetailleerd voor. Of moet ik sowieso steeds de hele body schuren?quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als je exact zo gaat doen, verneuk je je gitaar.
Je vergeet namelijk tussen de verflagen te schuren om maar iets te noemen.
En ik zou er een paar lagen blanke lak overheen doen want je gaat een patroon op een andere laag aanbrengen en je ondergrond is zwart, dus met 1 laag voor je patroon ben je er niet. Je ziet en voelt dan duidelijk een hoogteverschil. Een blanke laklaag kun je dan mooi gelijkmatig schuren.
Als het een heel erg gedetailleerd patroon is en je bent niet handig, kun je beter het hele idee van zelf gaan lakken uit je hoofd zetten en een vinylsticker nemen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:59 schreef Kaasje. het volgende:
[..]
Okee. Maar is het dan nog wel mogelijk om een heel exact sjabloon aan te brengen? Want ik kan niet precies de vorm van het sjabloon schuren, daar is het te gedetailleerd voor. Of moet ik sowieso steeds de hele body schuren?
Het spijt me als ik stomme vragen stel. Maar ik ben niet zo handig van huis uit opgevoed. En wil het gewoon goed doen als ik het doe.
Je kunt het eerst ook gewoon op een stuk hout proberen. Ben je tevreden over het resultaat, dan doe je het op je gitaar.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:13 schreef Kaasje. het volgende:
Spijtig.
Dan moet ik maar eens iemand vinden die het voor me wilt doen. Moet sowieso nog het ontwerp maken.
Niet helemaal, je moet natuurlijk wel goed schuren voordat je de grondlaag aanbrengt op het hout.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:43 schreef Kaasje. het volgende:
Dat is inderdaad geen slecht idee. Kan me straks een hoop geld uitsparen.
Maar dan heb je niet de situatie dat je het moet schuren.
Toch bedankt voor je hulp!
Inclusief of exclusief versterker?quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:57 schreef Trollface. het volgende:
Wat is een leuke elektrische beginnersgitaar voor rond de ¤200,-?
Exclusief.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:58 schreef blckbb het volgende:
[..]
Inclusief of exclusief versterker?
Precies het model die ik had, al was die van mij uit de 70`s en van Custom!quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:01 schreef VASND het volgende:
[ afbeelding ]
Is ze niet lief![]()
Epiphone Les Paul Standard Plus uit 1993 uit Tsjechie!
Nog slechter? Ik dacht dat dat bijna niet mogelijk was.quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:05 schreef Braddie het volgende:
Heb Last Horizon ook eens opgenomen op de Les Paul van een vriend van me(Motion) en het viel me op dat ik vèèèl meer fouten maakte, het benden ging op bepaalde stukken(die hele hoge noot waar je EIGENLIJK 24 frets voor nodig hebt) ging prima.
Maar het overall spel was slechter, sloeg vaker snaren aan die niet nodig waren, hield de noten korter aan etc etc...
Apart!
Prachtig, lijkt wel wat op Mark Knopfler's Les Paul (welke *&^%%duur zijn).quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:01 schreef VASND het volgende:
[ afbeelding ]
Is ze niet lief![]()
Epiphone Les Paul Standard Plus uit 1993 uit Tsjechie!
Kan je vast wel een leuk dingetje voor kopen. Kijk eens bij de lokale gitaarboer zou ik zeggen of op marktplaats, gewoon wat uittesten.quote:
Tenks, enig idee waar ik op moet letten?quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:12 schreef blckbb het volgende:
[..]
Kan je vast wel een leuk dingetje voor kopen. Kijk eens bij de lokale gitaarboer zou ik zeggen of op marktplaats, gewoon wat uittesten.
Blijkbaar wel dus.quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nog slechter? Ik dacht dat dat bijna niet mogelijk was.
of hij voor jóu goed speelt en klinkt en het vertrouwd aanvoelt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:17 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Tenks, enig idee waar ik op moet letten?
Stel je nie aan man.quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Blijkbaar wel dus.
Leuk he trouwens, beginnende gitaristen afzeiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |