Ja, dat meen ik serieus. Ik heb wel gemerkt dat er niet veel mensen zijn die dat ook doen, maar ik vind dat verrekte fijn spelenquote:Op zondag 15 augustus 2010 14:50 schreef Lienzz het volgende:
Dean, meen jij dat nou serieus dat je je powerchords met wijs en pink speelt? Ik ben ermee aan het oefenen en het is gewoon echt kut, ik krijg te weinig druk en het blijft kutten om snel te wisselen op de nek.
Maar met de pink lijkt me nog moeilijker omdat dit vinger nog zwakker is...
Ben bezig met all along the watchtower met powerchords (op zich simpel als je powerchords beheerst maar die beheers ik nog niet
tips?
ja dit lijkt mij sowieso wel beter aangezien je dan het ware geluid echt opneemt hoe je het ook in het echt hoort. Met een element zou ik zeggen dat je trillingen mist.quote:Op zondag 15 augustus 2010 07:39 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
een betere oplossing is via een microfoon opnemen...
Wat voor verf kan ik daar het beste voor gebruiken? En wat wilt aflakken zeggen, wat heb ik daar voor nodig?quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:59 schreef The_Dean het volgende:
Sjabloon uitknippen, erop leggen en verfen/stempelen. Dan eventueel hele body aflakken.
Ik las solderenquote:Op zondag 15 augustus 2010 20:07 schreef Under_Score het volgende:
begin nu eindelijk vingervlugheid te krijgen om te solerennu de toonladders nog goed oefenen en alles wat soepeler maken
Wil je live spelen of opnemen?quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:59 schreef DrStench het volgende:
Maar any way, sorry voor mijn newbness betreffende geluidsapparatuur hoor: waar kan ik een beetje betaalbare mic en versterker vandaan halen?
Je verft op de bestaande lak/verflaag, dus je kan in principe elk blik verf van de Gamma wel kunnen pakken...quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:01 schreef Kaasje. het volgende:
[..]
Wat voor verf kan ik daar het beste voor gebruiken? En wat wilt aflakken zeggen, wat heb ik daar voor nodig?
Bij voorbaat dank!
Ik zou schoolbordverf nemen, dan kun je met krijt het patroon er op tekenen. Ben je het patroon zat, even met een natte spons er over heen en je kunt zo weer een nieuw patroon tekenen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:01 schreef Kaasje. het volgende:
[..]
Wat voor verf kan ik daar het beste voor gebruiken?
Wat is dan het voordeel an afwerken met lak? Dat ik 'm extra laat glimmen? Of is het dan ook echt steviger? Kan ik ook krasbestendige verf gebruiken en daar nog lak overheen doen. Dat er écht niks mee gebeurd?quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je verft op de bestaande lak/verflaag, dus je kan in principe elk blik verf van de Gamma wel kunnen pakken...
Als je er niet overheen lakt moet je wel wat een slagvaste of krasbestendige verf pakken.
Mocht je hem wel willen afwerken met lak, dan moet je alles demonteren en een spuitbus blanke lak halen en hem sproeien.
Er is verschil in lakken, van matte tot hoogglans, afhankelijk van wat je wil
ook leukquote:
Niet doen, aan mij geven!quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:55 schreef Kaasje. het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens zelf een gitaar geverfd?
Ik wou een Danelectro Longhorn Baritone voorzien van wat gare patronen mbv een mal/sjabloon.
[ afbeelding ]
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Je gaat ws zoiezo je nieuwe aanwinst verneuken. Gitaren verven is gewoon erg moeilijk en word onderschat.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:30 schreef Kaasje. het volgende:
[..]
Wat is dan het voordeel an afwerken met lak? Dat ik 'm extra laat glimmen? Of is het dan ook echt steviger? Kan ik ook krasbestendige verf gebruiken en daar nog lak overheen doen. Dat er écht niks mee gebeurd?
Excuses voor de vele vragen. Maar verneuk liever niet m'n nieuwste aanwinst
Solderenquote:Op zondag 15 augustus 2010 20:36 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ook leukmaar daar ben ik nóg slechter in dan in soleren
Je moet gewoon weten waar je mee bezig bent en je hebt goede spullen nodigquote:Op zondag 15 augustus 2010 20:38 schreef KaMo het volgende:
[..]
Je gaat ws zoiezo je nieuwe aanwinst verneuken. Gitaren verven is gewoon erg moeilijk en word onderschat.
Wat je het best kunt doen is de bovenste laklaag er af schuren, je patroon er op doen en dan afwerken met een blanke lak. Zo'n 12 laagjes zou genoeg moeten zijn. Tussendoor (om de 2 lagen) schuren met korrel 800 en voor de laatste laag me korrel 1000 of 1200. Na de laatste laag een week of 2 laten uitharden en dan schuren met korrel 1500 of 2000 en daarna polijsten.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:30 schreef Kaasje. het volgende:
[..]
Wat is dan het voordeel an afwerken met lak? Dat ik 'm extra laat glimmen? Of is het dan ook echt steviger? Kan ik ook krasbestendige verf gebruiken en daar nog lak overheen doen. Dat er écht niks mee gebeurd?
Excuses voor de vele vragen. Maar verneuk liever niet m'n nieuwste aanwinst
Dit dus. Het is enorm bewerkelijk en tijdrovend, maar het is zeker wel te doenquote:Op zondag 15 augustus 2010 20:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat je het best kunt doen is de bovenste laklaag er af schuren, je patroon er op doen en dan afwerken met een blanke lak. Zo'n 12 laagjes zou genoeg moeten zijn. Tussendoor (om de 2 lagen) schuren met korrel 800 en voor de laatste laag me korrel 1000 of 1200. Na de laatste laag een week of 2 laten uitharden en dan schuren met korrel 1500 of 2000 en daarna polijsten.
Daarvoor moet je wel je hele gitaar uit elkaar halen.
Als je exact zo gaat doen, verneuk je je gitaar.quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:40 schreef Kaasje. het volgende:
Persoonlijk vind ik stickers nogal verneukeratief. Toch bedankt voor het idee.. maar ik ga hem gewoon verven denk ik.
Misschien gewoon eerst flink schuren.. dan een 1K laag eroverheen. Dan zwart spuiten met autolak. Dat laten drogen, vervolgens die mallen erop spuiten in een andere kleur.
Wat voor resultaat zou dat geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |