abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85303524
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:42 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ok, heb ik met twee vingers dat ik heel snel de andere snaren indruk ipv mute. Zal nog eens proberen welke manier beter gaat, met drie vingers heb ik wel het ultieme recept voor kramp te pakken. :')

Power chords rammen is wel leuk. Veel nummers die vrij eenvoudig mee te spelen zijn. :)
Ik speel powerchords met de pink en wijsvinger :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_85303679
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 01:34 schreef Braddie het volgende:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-O7NKA3XSMNAA.mp3
Mijn versie van Last Horizon, ik speel voor het eerst met een 10 cent muntje, en heb het nummer op gehoor geoefend, ben er 3 weken terug mee begonnen.

Wees lief :)
Ik zou eerst eens beginnen dat muntje weg te gooien en een plectrum pakken. Dat jou grote held het kan wil niet zeggen dat jij het kan. Hij heeft een beetje meer ervaring.
Verder zitten je bends er vaak naast en klinkt het enorm houterig gespeeld.

Wel een goede poging, en ik denk zeker dat je er na veel oefenen echt wel wat van kan maken :Y
pi_85303740
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 01:37 schreef brother52 het volgende:

[..]

fixed :P
Je hebt wat gemist man :Y

Extreme metal op een Tele :o
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:17:50 #154
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_85305728
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 01:54 schreef brother52 het volgende:

[..]

Heb je Kamo wel eens horen zingen?
Zo te lezen niet. :P
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:22:26 #155
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_85305916
Ik speel btw mijn powerchords met 3 vingers, zo was voor mij de stap naar barré akkoorden veel makkelijker.
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:50:45 #156
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_85309126
Dean, meen jij dat nou serieus dat je je powerchords met wijs en pink speelt? Ik ben ermee aan het oefenen en het is gewoon echt kut, ik krijg te weinig druk en het blijft kutten om snel te wisselen op de nek.

Maar met de pink lijkt me nog moeilijker omdat dit vinger nog zwakker is...

Ben bezig met all along the watchtower met powerchords (op zich simpel als je powerchords beheerst maar die beheers ik nog niet :'(

tips?
En dat kan zomaar.....?
pi_85309256
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:45 schreef guitarist het volgende:

[..]

Ik heb een beetje het gevoel of ik naar een hele slecht Slager luister... Beetje ala zanger Rinus. Maar dat komt vast door de geweldige backing track.

Opzich is het best een begin gezien hoe lang je speelt. Maar oefen nog maar eventjes door voordat je weer dingen op gaat nemen! :P
De Backingttrack is officieel van Brian May.com.
Ik ben sowieso niet echt iemand die mieke heeft een lammetje wilt oefenen op gitaar.
Ik begon meteen met Allright now, daarna kwam Tie Your Mother Down en nu dan Last Horizon en de I`m Going Slightly Mad solo!
pi_85309689
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:54 schreef Braddie het volgende:

[..]

De Backingttrack is officieel van Brian May.com.
Ik ben sowieso niet echt iemand die mieke heeft een lammetje wilt oefenen op gitaar.
Ik begon meteen met Allright now, daarna kwam Tie Your Mother Down en nu dan Last Horizon en de I`m Going Slightly Mad solo!
Het is ook een kunst om zulke eenvoudige liedjes (mieke heeft een lammetje zoals jij al noemde) helemaal perfect te oefenen. Volgens mij leer je daar ook meer van dan de hele tijd liedjes te spelen die niet helemaal lekker gaan. Al vind ik die Last Horizon van je best wel knap voor iemand met 4 maanden les.

Maar echt, probeer 1 nummer eens helemaal perfect te spelen ;).
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:10:18 #159
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_85309845
mjah ik begrijp braddie wel, als je op gegeven moment 20 keer jingle bells achter elkaar moet spelen heb je het er ook wel weer mee gehad...
En dat kan zomaar.....?
pi_85310091
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:10 schreef Lienzz het volgende:
mjah ik begrijp braddie wel, als je op gegeven moment 20 keer jingle bells achter elkaar moet spelen heb je het er ook wel weer mee gehad...
Stapt Slash het podium op: "Ja jongens, nu ga ik eens wat anders spelen dan dat verdome Sweet Child O' Mine, ik heb 'm al veel te vaak gespeeld!".

Gitaarspelen is herhalen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:19:20 #161
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_85310168
helemaal gelijk in, alleen als je zo'n nummer echt tegenstaat ben je er niet zo bedreven in als een nummer waar je zin in hebt.
En dat kan zomaar.....?
pi_85310193
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:06 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Het is ook een kunst om zulke eenvoudige liedjes (mieke heeft een lammetje zoals jij al noemde) helemaal perfect te oefenen. Volgens mij leer je daar ook meer van dan de hele tijd liedjes te spelen die niet helemaal lekker gaan. Al vind ik die Last Horizon van je best wel knap voor iemand met 4 maanden les.

Maar echt, probeer 1 nummer eens helemaal perfect te spelen ;).
Ik heb geen les overigens.
Ik leer het mezelf aan met Guitar Pro en sinds een tijdje op gehoor(voor nummers waar geen tab voor is, Last Horizon/We Believe)
pi_85310255
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:10 schreef Lienzz het volgende:
Ik heb geen les dus in dat opzicht heb ik niet zoveel last.
Ik ben een beetje autodidact en ik ben al redelijk ver(vind ik zelf) met slechts 4 maanden gitaar spelen(Ik heb geen les gehad, alleen wat rommelen op gehoor en guitar pro soms).

En om een beetje gemotiveerd te blijven koop ik een Red Special. Ook omdat ik Queen fan ben, maar dat terzijde!
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:24:14 #164
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_85310332
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik heb geen les dus in dat opzicht heb ik niet zoveel last.
Ik ben een beetje autodidact en ik ben al redelijk ver(vind ik zelf) met slechts 4 maanden gitaar spelen(Ik heb geen les gehad, alleen wat rommelen op gehoor en guitar pro soms).

En om een beetje gemotiveerd te blijven koop ik een Red Special. Ook omdat ik Queen fan ben, maar dat terzijde!
hier eigenlijk hetzelfde, heb wel lessen gedownload waaraan ik bezig ben, maar daarnaast ook zelf oefenen vanaf tabs en veel op youtube naar uitleg kijken
En dat kan zomaar.....?
pi_85310418
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:24 schreef Lienzz het volgende:

[..]

hier eigenlijk hetzelfde, heb wel lessen gedownload waaraan ik bezig ben, maar daarnaast ook zelf oefenen vanaf tabs en veel op youtube naar uitleg kijken
Op youtube kijken en lessen downloaden doe ik dan weer niet :P
pi_85310420
Wat voor lessen heb je gedownload? Ik kon niet echt iets fatsoenlijks vinden vandaar..
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:29:06 #167
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_85310488
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:27 schreef Ayca het volgende:
Wat voor lessen heb je gedownload? Ik kon niet echt iets fatsoenlijks vinden vandaar..
je hebt pm
En dat kan zomaar.....?
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:30:47 #168
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_85310543
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:27 schreef Braddie het volgende:

[..]

Op youtube kijken en lessen downloaden doe ik dan weer niet :P
kijk dan wel uit dat je jezelf niets verkeerds aanleert, zoals verkeerde handpositie/duimpositie, verkeerd strummen, verkeerd chords pakken enzo...

in de lessen wordt het uitvoerig uitgelegd wat het beste is en waarom.
En dat kan zomaar.....?
pi_85310678
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:30 schreef Lienzz het volgende:

[..]

kijk dan wel uit dat je jezelf niets verkeerds aanleert, zoals verkeerde handpositie/duimpositie, verkeerd strummen, verkeerd chords pakken enzo...

in de lessen wordt het uitvoerig uitgelegd wat het beste is en waarom.
Ik heb heel erg in het begin Guitar For Dummys gekeken, 2 x.
En dat aws toen ik net 1 week begon.
Dus dat weet ik wel/
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:38:28 #170
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_85310780
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:57 schreef TeleluvR het volgende:
Zaterdagmiddag pimppost!

[ afbeelding ]
^O^
pi_85311021
Ik volg die lessen van justinguitar.com, op zich wel fijne lessen. Hij speelde die power chords ook met 3 vingers, terwijl ik het mezelf bij Paranoid met twee had geleerd, vandaar mijn vraag.

Ik speel nu zo'n 3 - 4 maanden, maar echt nummers spelen vind ik nog lastig. Van Hysteria van Muse kan ik nu wel de power chords van de chorus meespelen, maar de rest weer niet. Verder kan ik nog heel veel korte stukjes, maar geen enkel volledig nummer, best jammer. Hysteria wil ik wel helemaal gaan leren, al vind ik het best hoog gegrepen voor mij. :P

Die lessen beginnen allemaal met open chords, daar kan ik er inmiddels wel behoorlijk wat van, losse noten zijn nog helemaal niet aanbod gekomen.
pi_85311109
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:19 schreef Lienzz het volgende:
helemaal gelijk in, alleen als je zo'n nummer echt tegenstaat ben je er niet zo bedreven in als een nummer waar je zin in hebt.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat hij het bij één nummer moet houden.
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:49:04 #173
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_85311155
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:45 schreef Schuifpui het volgende:
Ik volg die lessen van justinguitar.com, op zich wel fijne lessen. Hij speelde die power chords ook met 3 vingers, terwijl ik het mezelf bij Paranoid met twee had geleerd, vandaar mijn vraag.

Ik speel nu zo'n 3 - 4 maanden, maar echt nummers spelen vind ik nog lastig. Van Hysteria van Muse kan ik nu wel de power chords van de chorus meespelen, maar de rest weer niet. Verder kan ik nog heel veel korte stukjes, maar geen enkel volledig nummer, best jammer. Hysteria wil ik wel helemaal gaan leren, al vind ik het best hoog gegrepen voor mij. :P

Die lessen beginnen allemaal met open chords, daar kan ik er inmiddels wel behoorlijk wat van, losse noten zijn nog helemaal niet aanbod gekomen.
Die lessen van L&M Guitar zijn net andersom, de eerste 5 lesson komen akkoorden helemaal niet voor. Maar JustinGuitar ken ik ook en best goede sjte.

Ikzelf speel nu 2,5 maand en ik kan wel akkoorden meespelen hele liedjes, en intro/solo stukjes van liedjes.
En dat kan zomaar.....?
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:50:29 #174
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85311208
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:54 schreef Braddie het volgende:

[..]

Superdik toch? :D
pi_85311258
LOL!.
Ik wil wel zo`n versie opnemen voor een vriend van me :D
Heb voor hem al een hele verneuqte versie van het Wilhelmus opgenomen!
pi_85315140
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:50 schreef Lienzz het volgende:
Dean, meen jij dat nou serieus dat je je powerchords met wijs en pink speelt? Ik ben ermee aan het oefenen en het is gewoon echt kut, ik krijg te weinig druk en het blijft kutten om snel te wisselen op de nek.

Maar met de pink lijkt me nog moeilijker omdat dit vinger nog zwakker is...

Ben bezig met all along the watchtower met powerchords (op zich simpel als je powerchords beheerst maar die beheers ik nog niet :'(

tips?
Ja, dat meen ik serieus. Ik heb wel gemerkt dat er niet veel mensen zijn die dat ook doen, maar ik vind dat verrekte fijn spelen :Y

Oud filmpje, maar denk dat je het hier wel kan zien:
  FOK!fotograaf zondag 15 augustus 2010 @ 17:57:57 #177
159915 -Menn0-
MNO
pi_85315450
Jep ik doe het ook, vooral met Metallica dingen.
,,/
pi_85319204
Heeft iemand van jullie wel eens zelf een gitaar geverfd?
Ik wou een Danelectro Longhorn Baritone voorzien van wat gare patronen mbv een mal/sjabloon.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
pi_85319369
Sjabloon uitknippen, erop leggen en verfen/stempelen. Dan eventueel hele body aflakken.
pi_85319375
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 07:39 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

een betere oplossing is via een microfoon opnemen...
ja dit lijkt mij sowieso wel beter aangezien je dan het ware geluid echt opneemt hoe je het ook in het echt hoort. Met een element zou ik zeggen dat je trillingen mist.

Maar any way, sorry voor mijn newbness betreffende geluidsapparatuur hoor: waar kan ik een beetje betaalbare mic en versterker vandaan halen?
Wie dit leest en begrijpt zal zich realiseren dat hij/zij toch wel aardig Nederlands kan. Mits de lezer in kwestie geen gebruik maakt van Google Translate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')