Ik ben nu zo'n anderhalf jaar geleden een beetje serieus gaan spelen (daarvoor had ik in een jaar 5 akkoorden en een halve toonladder geleerd bij wijze van spreken dus dat tel ik niet mee). Echter eind vorig jaar flamenco ontdekt en daar niet meer vanaf gestapt. Ik neem aan dat ik dus wel een iets ander type speler ben dan de meesten hier.quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:16 schreef blckbb het volgende:
DrStench
Ik ging niet specifiek in op de speelkwaliteiten van Braddie, daar heb ik geloof ik geen woord over gerept, slechts dat als je een nummer nog niet helemaal goed hebt, ik van mening ben dat je deze niet openbaar moet laten zien in principe. Daarbij stoor ik me iedere keer weer erger aan Braddie met zijn topics waarin hij tot 10 meter in de grond afgezeikt word, eerder plaatsvervangende schaamte denk ik zo, maar laten we het daar niet over hebben.
Wees welkom, speel je zelf ook? Hoe lang? en heb je nog wat toffe spullen?
Ik probeerde het gister met een Pinpasquote:Op maandag 16 augustus 2010 04:51 schreef Ayca het volgende:
Toen ik even geen plectra had, heb ik wat dingen geprobeerd. Een muntje speelde ronduit kut. Mijn sdkaartje nog het lekkerst. Maar heb liever gewoon een plectrum.![]()
Ik gebruik een 1mm plectrum die wat verdund is waar je je vingers moet plaatsen als je begrijpt wat ik bedoel. Heb je goede houvast. Ik hou helemaal niet van compleet buigbare plectrums undso. Voor bassen gebruik ik 2mm.quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:51 schreef Ayca het volgende:
Toen ik even geen plectra had, heb ik wat dingen geprobeerd. Een muntje speelde ronduit kut. Mijn sdkaartje nog het lekkerst. Maar heb liever gewoon een plectrum.![]()
Aii das een tegenvaller.. Ben wel benieuwd naar je speelstijl, laat maar eens wat horen (ooitquote:Op maandag 16 augustus 2010 04:44 schreef DrStench het volgende:
[..]
Ik ben nu zo'n anderhalf jaar geleden een beetje serieus gaan spelen (daarvoor had ik in een jaar 5 akkoorden en een halve toonladder geleerd bij wijze van spreken dus dat tel ik niet mee). Echter eind vorig jaar flamenco ontdekt en daar niet meer vanaf gestapt. Ik neem aan dat ik dus wel een iets ander type speler ben dan de meesten hier.
Qua materiaal ben ik nog niet zo ver. Ik speel nog steeds op een goedkoop klassiek gitaartje. Ik ben nu dus ook op zoek naar die apparatuur waar ik het eerder over har en aan het sparen voor een redelijke flamencogitaar.
Momenteel speel ik helemaal niet aangezien ik 2 dagen terug mijn elleboog heb gebroken
Beterschap man, lijkt me erg kut en pijnlijkquote:Op maandag 16 augustus 2010 04:44 schreef DrStench het volgende:
Momenteel speel ik helemaal niet aangezien ik 2 dagen terug mijn elleboog heb gebroken
ik speel al jaren op 2MM plectrums. bevalt primaquote:Op maandag 16 augustus 2010 04:31 schreef blckbb het volgende:
Ohja, wel eens gedacht aan een 2mm of dikker plectrum?
Ja, dat is mijn nieuwe hobbyquote:Op maandag 16 augustus 2010 01:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Blijkbaar wel dus.
Leuk he trouwens, beginnende gitaristen afzeiken.
Nee, Crafter moet je hebbenquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:54 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
jojo, ik zit er aan te denken om een squier classic vibe telecaster (50 of 60ies) te kopen, iemand ervaring met deze gitaren? heb ze namelijk nog niet in de winkel gezien hier in arnhem. lees op het interweb wel goede dingen erover.
Nou nou Menno...quote:Op maandag 16 augustus 2010 03:29 schreef -Menn0- het volgende:
Wat een mongool![]()
Brian May Red special aangeschaft
http://forum.fok.nl/topic/1512831
Mijn basgitaar upload
[..]
[..]
Zou bijna zeggen dat ie het expres doet
quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:26 schreef BoerBert het volgende:
Uh, Braddieboy, zijn dit geen goede tabs dan![]()
quote:De Tab zegt:
My first tab. Warning: may be very inaccurate.
quote:
Ik weet verder ook niet hoe dat nummer gaat hoorquote:June 30 2009, 03:55 pm by R3d 5p3c14l |
Very nice! Extremely helpful and almost dead on (except for the fast part like you said) 5/5!!
quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die crafter is niet meer dan 175 euro waard en dat weet ik.
Maar ik heb het als VRAAGPRIJS!!, Als je 100euro bied mag je hem al mee nemen bij wijze van.
Sta ik om bekend inderdaad.quote:Je bent zielig
ik, en ik had dit al vaker gezegd, dat apparaat werkt enorm vaag. je had beter een andere kunnen kopen, heb ik ook gedaanquote:Op maandag 16 augustus 2010 12:49 schreef Gitaarmat het volgende:
Waren hier nog meer met een Boss RC-2? Ik kom er niet helemaal uit.
Wat heb je nu? Ik heb een tijdje aan een Digitech Jamman (Solo) zitten denken, maar de GAS om een looper te halen is een beetje weggezakt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:02 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
ik, en ik had dit al vaker gezegd, dat apparaat werkt enorm vaag. je had beter een andere kunnen kopen, heb ik ook gedaan
Houd je bek ik sloop je en speel je eruit!quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:49 schreef Dawnbreaker het volgende:
wat een vijandigheid in dit topic zeg... lekker gezellig
ik kan heel naar aan je oor trekkenquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:58 schreef KaMo het volgende:
[..]
Houd je bek ik sloop je en speel je eruit!
huh, wat, jij aan een pedalboard?quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:05 schreef The_Dean het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik toch eens wat een pedalboard wil gaan aanleggen
Ik ga eens op zoek naar een vette distortion, delay, noisegate, equalizer [wil zo'n MXR denk ik] en een boost [ik denk de LPB-1]...
Tips? Dan kan ik eens wat rondneuzen en testen, kan ik ondertussen mooi sparen, die krengen zijn duur
quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:01 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik kan heel naar aan je oor trekken
[..]
[..]
Leuk bezig jaquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:23 schreef blckbb het volgende:
Klik
Dagelijkse improvisatie oefening
Vind het wel aardig klinken, bij sommige gedeelten ook niet mja het is en blijft een oefening eh
Iemand tips/aanmerkingen?
Ah thanks, met dat soort tips kan ik wat mee, ga ik voortaan op letten en wat meer op oefenenquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Leuk bezig ja
Maar let op je bendsDat je die zuiver doet want die zijn nu heeeel erg vals
Werk vooral aan je timing en je toonladders. De rest komt later wel.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:23 schreef blckbb het volgende:
Klik
Dagelijkse improvisatie oefening
Vind het wel aardig klinken, bij sommige gedeelten ook niet mja het is en blijft een oefening eh
Iemand tips/aanmerkingen?
Kijk even wat youtube filmpjes hoe het precies moet, het is vrij simpel maar je moet het wel ff goed wetenquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:26 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ah thanks, met dat soort tips kan ik wat mee, ga ik voortaan op letten en wat meer op oefenen
Thanksquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Werk vooral aan je timing en je toonladders. De rest komt later wel.
Thanks voor de tips, hier heb ik echt wat aanquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:30 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Kijk even wat youtube filmpjes hoe het precies moet, het is vrij simpel maar je moet het wel ff goed weten![]()
En wat brother zegt, kies een toonladder (eerst een simpele) en blijf daar binnen want nu zweef je alle kanten op en dat klinkt raar samen
Niet met die ongein beginnen als je de basis nog niet kent, teveel hooi op je vorkquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:36 schreef BoerBert het volgende:
Ik heb er niet zo veel verstand van hoor, maar volgens mij mis ik nog een beetje vibrato bij wat noten. Hierdoor klinkt het wat lekkerder als je ze uit laat klinken.
Zelfs ik heb hemquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Gewoon simpel beginnen, wat ik je echt kan aan raden als je de blues kant op wil is dit boek:
http://www.huisvolmuziek.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=10573
Kost je 2 tientjes maar je hebt dan een boek waar alles vanaf niks wordt uitgelegd en steeds opgebwoud, en daarnaast heb je een cd met alle tracks uit het boekje die fungeren als backingtracks zodat je je oefeningen gelijk samen met ondersteunende muziek kunt uitvoeren.
Leuk en handig boek
Die staat op m'n verlanglijstje voor volgend salarisquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Gewoon simpel beginnen, wat ik je echt kan aan raden als je de blues kant op wil is dit boek:
http://www.huisvolmuziek.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=10573
Kost je 2 tientjes maar je hebt dan een boek waar alles vanaf niks wordt uitgelegd en steeds opgebwoud, en daarnaast heb je een cd met alle tracks uit het boekje die fungeren als backingtracks zodat je je oefeningen gelijk samen met ondersteunende muziek kunt uitvoeren.
Leuk en handig boek
Ik kon die ongein eerder dan dat kleine beetje theorie dat ik in m'n hoofd heb zittenquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Niet met die ongein beginnen als je de basis nog niet kent, teveel hooi op je vork
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |