abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85144179

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous Leeftijd:37 BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken Regio: Hilversum Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets) Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.

jpjedi Leeftijd: 32 Regio: Hoogstraten-Belgie Fiets: Specialized allez tripple Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep Leeftijd: 20 Regio: Amsterdam en Gouda Fiets: Stevens Aspin genaamd V2 Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen. Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.

marcodej Leeftijd: 25 Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010. Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0 Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo) Regio: Utrecht, Amersfoort Licentie: B Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200 Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke Leeftijd: 23 Regio: 't Noorden Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.

ultra_ivo Leeftijd: 42 Regio: Zuid-Limburg Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200

Wombcat Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81 Regio: Utrecht Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

FJD Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg) Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105 Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg) Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod Licentie? Neen Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

Gripper Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg) Regio: Utrecht Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning) Licentie: Nee Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.

Oksel Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee Leeftijd: 26 BMI: 22.8 Regio: Groningen Fiets: Wilier Izoard Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt Leeftijd: 22 Bmi: 20 Regio: Amsterdam Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76) Regio: Nijmegen/achterhoek Fiets: Concorde camp. mirage Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel

Jakkop Leeftijd: 18 BMI: 23 Regio: United Kingdom Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg ) Regio: Den Bosch Fiets: Merida Licentie: Nee Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets

Najr Leeftijd: 20 Regio: Rotterdam Fiets: Bulls Harrier Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent Leeftijd: 16 Regio: Midden-Limburg Fiets: Trek 1.2 Licentie: (nog) niet Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen

rockin_the_lowland Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m Regio: Weert Fiets: Trek 1200 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm) Regio: Midden-Delfland (Delft) Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon Leeftijd: 21 Bmi: 20 Regio: nijmegen Fiets: koga en gazelle Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg ) Regio: Dordrecht Fiets: Trek Madone 4.5 WSD Licentie: Ja Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg ) Regio: Dordrecht Fiets: 2002 Giant OCR Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen

Mascleta Leeftijd: 21 BMI: 19 (176cm, 59kg ) Regio: Zeeland Fiets: Mardini instapfietsje. Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik Leeftijd: 26 BMI: 27 (184cm, 91kg ) Regio: Utrecht Fiets: Moser instapfietsje Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber Leeftijd: 29 BMI: 24 (190 cm, 88 kg) Regio: Groningen Fiets: Cadex (tweedehands ex-studentenfiets, binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe) Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Marurk Leeftijd: 21 BMI: 20 (183 cm, 66 kg) Regio: Zuid-Limburg Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra Licentie: - Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging.

Aardengel Leeftijd: 24 BMI: 23 (186 cm, 81kg) Regio: Noord-Holland ('t Gooi) Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd Leeftijd: 31 BMI: 20.1 (184 cm, 68kg) Regio: Zuid-Holland Fiets: Ilson Dura-Ace Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:59:33 #2
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_85144211
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

1. derailleur
2. shifters
3. cassette en ketting
4. kabels
Hum, ik krijg zo'n vermoeden dat ik geen 105 deraileur met m'n Sora shifters kan bedienen, dus die moeten samen in 1 klap, en dan heb ik minder tandwielen op de achtercassette dan schakel mogelikkheden...dus dat betekent deraileur+shifters+cassette+ketting moet tegelijk. En een nieuwe achternaaf denk ik? Stukje voor stukje gaat dus niet...jammer.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_85144270
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Trouwens, ik ben met 'n paar gasten een ploegentijdrit-team aan het formeren en zoek nog één iemand.

Het is dat je wat ver van me vandaan woont en ik niet zo erg aan het trainen ben momenteel, anders had ik het wel leuk gevonden.
pi_85144309
Mij lijkt 't ook echt een toffe ervaring!
pi_85144392
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:01 schreef Tommeke het volgende:
Mij lijkt 't ook echt een toffe ervaring!
Is het ook. Vooral als je een van de betere bent.
Als je een van de slechtere bent, is ook een ervaring om niet te vergeten (heb ik eens gehad, dat ik halverwege de tijdrit kapot zat, maar er waren nog maar 4 man over, dus ik moest bijblijven. Zelden zo afgezien).
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:06:28 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_85144520
Ik heb al wat data voor volgend jaar in mijn agenda opgeschreven met een potlood.Meteen een goede reden om in de winter de conditie op peil te houden.

16 april: Amstel Gold Race toerversie
28 mei: Jean Nelissen Classic
25 juni: Limburgs Mooiste
pi_85144757
wat vinden jij eigenlijk van fixed gear / fixed gear rijders?
pi_85144891
Ik krijg het volgend jaar ook druk met fietsen. Ik ga voor een ander team rijden want mijn mix team houdt op te bestaan. Ik heb gelukkig al iets nieuws gevonden maar die rijden een heel druk programma.
Heb er wel zin in eigenlijk.
Haters gonna hate.
pi_85144998
Ik heb een kilometer teller en wil deze op mijn stuurpen vast zetten. Nu moet ik het houdertje losmaken en 90 graden draaien het zijn 4 kleine kruiskop schroefjes die los moeten.
Heb er inmiddels 2 los met ontzettende pijn in mijn handen. Iemand een andere manier dan een klein schroevendraaiertje waar ik geen grip op heb.... :( :(
pi_85145212
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Is het ook. Vooral als je een van de betere bent.
Als je een van de slechtere bent, is ook een ervaring om niet te vergeten (heb ik eens gehad, dat ik halverwege de tijdrit kapot zat, maar er waren nog maar 4 man over, dus ik moest bijblijven. Zelden zo afgezien).
Ik kan me voorstellen dat dat echt een kutervaring is. Ons team is tot nu toe vrij gelijkwaardig, ik denk niet dat ik de minste zal zijn.

quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:11 schreef vault_tec het volgende:
wat vinden jij eigenlijk van fixed gear / fixed gear rijders?
Hip vooral! Lijkt me echt best tof, zo'n ding. Heb er alleen geen ruimte meer voor ;)
pi_85146489
Vind het ook wel hip idd. Heb van Trek een mooie SS/FG (weet het verschil nooit) gezien met dropbar. Lijkt me vet voor korte stukjes de stad in en terug.
pi_85146870
Bij 'n singlespeed heb je 'n vrijloop. Bij 'n fixie moet je doortrappen.

Mij lijkt het ook echt handig voor in de stad.
pi_85146956
Fiets net terug van z'n eerste beurt en hij werkt nu echt super, beter dan ooit tevoren heb ik 't idee. :D Geen getik meer op het middenblad en alles loopt (eigenlijk voor het eerst) geheel soepel en zonder bijgeluid. Eindelijk! Dus morgen lekker fietsen, 't zou een goede dag worden niet? :D
pi_85146964
Singlespeed voor mij dus. Ben redelijk getraumatiseerd door een ongevalletje dat ik heb gezien destijds met een doortrapper :X
pi_85147142
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:55 schreef Marurk het volgende:
Fiets net terug van z'n eerste beurt en hij werkt nu echt super, beter dan ooit tevoren heb ik 't idee. :D Geen getik meer op het middenblad en alles loopt (eigenlijk voor het eerst) geheel soepel en zonder bijgeluid. Eindelijk! Dus morgen lekker fietsen, 't zou een goede dag worden niet? :D
Morgen wordt weer net als vandaag idd.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:01:12 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_85147242
Crosspost uit ander topic (excuses als dit echt te domme vragen zijn :D)

Even een noobvraag. Wat is dit voor geluid? Ik heb de (2e hands) racefiets nu een 1.5 week en toen ik hem kreeg liep ie als een zonnetje. Nu ratelt ie alsof ie 20 jaar oud (is ie ook btw :'))

Wat doe ik hieraan? Nadat ik die kleine tandwielen op het derailleur (hoe noem je die dingen?) had schoongemaakt en weer opnieuw had ingevet maakte ie juist nog meer geluid. :')

Voor de duidelijkheid, de fiets staat op zn kop, en het filmpje kan in HD. :+

pi_85147271
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:01 schreef Zwansen het volgende:
Crosspost uit ander topic (excuses als dit echt te domme vragen zijn :D)

Even een noobvraag. Wat is dit voor geluid? Ik heb de (2e hands) racefiets nu een 1.5 week en toen ik hem kreeg liep ie als een zonnetje. Nu ratelt ie alsof ie 20 jaar oud (is ie ook btw :'))

Wat doe ik hieraan? Nadat ik die kleine tandwielen op het derailleur (hoe noem je die dingen?) had schoongemaakt en weer opnieuw had ingevet maakte ie juist nog meer geluid. :')

Voor de duidelijkheid, de fiets staat op zn kop, en het filmpje kan in HD. :+

Jockey wheels zijn dat officieel als ik me niet vergis. Ik ga ff luisteren, kom er zo op terug. Ik heb het idee dat wat ik hoor de bovenste jockey wheel is, die aanloopt tegen de cassette het freewheel.
Kun je hem eens rechtop zetten, en kijken of hij hetzelfde geluid maakt?
pi_85147322
Staan de derailleurwieltjes wel recht onder het kransje waar de ketting op ligt?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:08:59 #19
68638 Zwansen
pi_85147533
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:02 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Jockey wheels zijn dat officieel als ik me niet vergis. Ik ga ff luisteren, kom er zo op terug. Ik heb het idee dat wat ik hoor de bovenste jockey wheel is, die aanloopt tegen de cassette het freewheel.
Kun je hem eens rechtop zetten, en kijken of hij hetzelfde geluid maakt?
Dan maakt ie hetzelfde geluid. :)

quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:03 schreef Wombcat het volgende:
Staan de derailleurwieltjes wel recht onder het kransje waar de ketting op ligt?
Zo op het oog ziet het er recht uit. Misschien dat het een klein beetje scheef staat, maar dat is echt millimeterwerk.
pi_85147629
@ Zwansen: Kijk eens of de ketting niet tegen de kooi van de voorderailleur aanloopt. En heb je dit bij alle verzetten (denk het nl. niet)?
pi_85147643
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dan maakt ie hetzelfde geluid. :)
[..]

Zo op het oog ziet het er recht uit. Misschien dat het een klein beetje scheef staat, maar dat is echt millimeterwerk.
Heb zelf geen 20 jaar oud bakkie meer staan dus kan ff niet verifieren, maar heeft jouw achterderailleur al een "B-tension screw"? (Google hem ff, heb er ff geen nederlandse vertaling voor :+ )
pi_85147644
mooi want ik ga op een fixed rijden en wil hier wel vragen blijven stellen O-)
pi_85147921
Hier in Eindhoven zie ik zeer regelmatig fixies voorbijkomen. Een tijdje terug was er zelfs een evenement voor fixies bij mij in de wijk.

Heb het idee dat fixies hier in eindhoven tamelijk hot zijn :)

Wat linkjes gevonden:
http://www.ehvfxd.net/
http://www.directeurenzonderderailleuren.nl/
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:21:54 #24
68638 Zwansen
pi_85148026
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:12 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Heb zelf geen 20 jaar oud bakkie meer staan dus kan ff niet verifieren, maar heeft jouw achterderailleur al een "B-tension screw"? (Google hem ff, heb er ff geen nederlandse vertaling voor :+ )
Ik weet niet of ik specifiek een B-tension heb, maar er zitten wel wat schroefjes. Misschien daar maar eens mee spelen. Kijken of het helpt. :)

quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:11 schreef Marurk het volgende:
@ Zwansen: Kijk eens of de ketting niet tegen de kooi van de voorderailleur aanloopt. En heb je dit bij alle verzetten (denk het nl. niet)?
Ja, volgens mij bij alle verzetten. :P
pi_85148480
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:39 schreef Yankee het volgende:

[..]

Dat is kut, al duidelijk wat het precies is?
Het is volgens mijn FM alleen de lak gelukkig. De laatste halve cm van de zadelbuis is niet doorgelakt en is denk ik ook een ander materiaal. Om dat stukje zit de zadelklem. En bij de aanhechting tussen de lak en dat randje waren rondom een paar puntjes lak/verf afgesprongen. Had ook aan de binnenkant gekeken, en dacht daar een klein haarbarstje te zien, maar is niets volgens mn FM. Was al bang dat ik (of mn FM) mn zadelklem te strak had aangetrokken. Zadel zat ook niet te hoog in het frame, dus dat was het ook niet.

Garantiegevalletje dus: foto en beschrijving worden opgestuurd naar Cube.

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 11-08-2010 17:48:57 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')