Hum, ik krijg zo'n vermoeden dat ik geen 105 deraileur met m'n Sora shifters kan bedienen, dus die moeten samen in 1 klap, en dan heb ik minder tandwielen op de achtercassette dan schakel mogelikkheden...dus dat betekent deraileur+shifters+cassette+ketting moet tegelijk. En een nieuwe achternaaf denk ik? Stukje voor stukje gaat dus niet...jammer.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
1. derailleur
2. shifters
3. cassette en ketting
4. kabels
Het is dat je wat ver van me vandaan woont en ik niet zo erg aan het trainen ben momenteel, anders had ik het wel leuk gevonden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Trouwens, ik ben met 'n paar gasten een ploegentijdrit-team aan het formeren en zoek nog één iemand.
Is het ook. Vooral als je een van de betere bent.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:01 schreef Tommeke het volgende:
Mij lijkt 't ook echt een toffe ervaring!
Ik kan me voorstellen dat dat echt een kutervaring is. Ons team is tot nu toe vrij gelijkwaardig, ik denk niet dat ik de minste zal zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is het ook. Vooral als je een van de betere bent.
Als je een van de slechtere bent, is ook een ervaring om niet te vergeten (heb ik eens gehad, dat ik halverwege de tijdrit kapot zat, maar er waren nog maar 4 man over, dus ik moest bijblijven. Zelden zo afgezien).
Hip vooral! Lijkt me echt best tof, zo'n ding. Heb er alleen geen ruimte meer voorquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:11 schreef vault_tec het volgende:
wat vinden jij eigenlijk van fixed gear / fixed gear rijders?
Morgen wordt weer net als vandaag idd.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:55 schreef Marurk het volgende:
Fiets net terug van z'n eerste beurt en hij werkt nu echt super, beter dan ooit tevoren heb ik 't idee.Geen getik meer op het middenblad en alles loopt (eigenlijk voor het eerst) geheel soepel en zonder bijgeluid. Eindelijk! Dus morgen lekker fietsen, 't zou een goede dag worden niet?
Jockey wheels zijn dat officieel als ik me niet vergis. Ik ga ff luisteren, kom er zo op terug. Ik heb het idee dat wat ik hoor de bovenste jockey wheel is, die aanloopt tegen de cassette het freewheel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:01 schreef Zwansen het volgende:
Crosspost uit ander topic (excuses als dit echt te domme vragen zijn)
Even een noobvraag. Wat is dit voor geluid? Ik heb de (2e hands) racefiets nu een 1.5 week en toen ik hem kreeg liep ie als een zonnetje. Nu ratelt ie alsof ie 20 jaar oud (is ie ook btw)
Wat doe ik hieraan? Nadat ik die kleine tandwielen op het derailleur (hoe noem je die dingen?) had schoongemaakt en weer opnieuw had ingevet maakte ie juist nog meer geluid.
Voor de duidelijkheid, de fiets staat op zn kop, en het filmpje kan in HD.
Dan maakt ie hetzelfde geluid.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jockey wheels zijn dat officieel als ik me niet vergis. Ik ga ff luisteren, kom er zo op terug. Ik heb het idee dat wat ik hoor de bovenste jockey wheel is, die aanloopt tegen de cassette het freewheel.
Kun je hem eens rechtop zetten, en kijken of hij hetzelfde geluid maakt?
Zo op het oog ziet het er recht uit. Misschien dat het een klein beetje scheef staat, maar dat is echt millimeterwerk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:03 schreef Wombcat het volgende:
Staan de derailleurwieltjes wel recht onder het kransje waar de ketting op ligt?
Heb zelf geen 20 jaar oud bakkie meer staan dus kan ff niet verifieren, maar heeft jouw achterderailleur al een "B-tension screw"? (Google hem ff, heb er ff geen nederlandse vertaling voorquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dan maakt ie hetzelfde geluid.
[..]
Zo op het oog ziet het er recht uit. Misschien dat het een klein beetje scheef staat, maar dat is echt millimeterwerk.
Ik weet niet of ik specifiek een B-tension heb, maar er zitten wel wat schroefjes. Misschien daar maar eens mee spelen. Kijken of het helpt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:12 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb zelf geen 20 jaar oud bakkie meer staan dus kan ff niet verifieren, maar heeft jouw achterderailleur al een "B-tension screw"? (Google hem ff, heb er ff geen nederlandse vertaling voor)
Ja, volgens mij bij alle verzetten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:11 schreef Marurk het volgende:
@ Zwansen: Kijk eens of de ketting niet tegen de kooi van de voorderailleur aanloopt. En heb je dit bij alle verzetten (denk het nl. niet)?
Het is volgens mijn FM alleen de lak gelukkig. De laatste halve cm van de zadelbuis is niet doorgelakt en is denk ik ook een ander materiaal. Om dat stukje zit de zadelklem. En bij de aanhechting tussen de lak en dat randje waren rondom een paar puntjes lak/verf afgesprongen. Had ook aan de binnenkant gekeken, en dacht daar een klein haarbarstje te zien, maar is niets volgens mn FM. Was al bang dat ik (of mn FM) mn zadelklem te strak had aangetrokken. Zadel zat ook niet te hoog in het frame, dus dat was het ook niet.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:39 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is kut, al duidelijk wat het precies is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |