abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84886228
....als straks dit minderheidskabinet een feit is?

TS begint: intolerant land in wording.

U bent aan zet. :)
pi_84886254
Net als destijds tegen Oostenrijk.... na 1 winter moeilijk doen over het feit dat Beatrix er toch gewoon ging skieën gingen we allemaal weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84886352
Nederland? Ligt dat niet in Amsterdam?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_84886419
Laten we nu niet doen alsof we ineens belangrijk zijn zeg. :')

Het boeit ze allemaal niks. We zijn al een land dat alleen bekend staat om de weed, hoeren en molens.
Ron Paul 2012
pi_84886423
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:42 schreef teknomist het volgende:
Nederland? Ligt dat niet in Amsterdam?
Nee joh, Amsterdam ligt in Denmark :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84886428
Net zoals tegen Denemarken. :)
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_84886465
Kan niemand uiteindelijk wat schelen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_84886473
Een puinhoop. En ik denk dat we een beetje belachelijk gemaakt zullen worden.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_84886479
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:38 schreef Leandra het volgende:
Net als destijds tegen Oostenrijk....
Dat was superschijnheilig inderdaad: Oostenrijkse politici die geen hand meer kregen, etc.
Democratie mag, zolang het maar links is :r
censuur :O
pi_84886514
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:

Laat dat in wording maar weg, we worden al intoleranter gevonden sinds de moorden op Fortuin en Theo van Gogh en dat 'geweldige' Wildersfilmpje. -O-
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:48:54 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84886552
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een puinhoop. En ik denk dat we een beetje belachelijk gemaakt zullen worden.
We maken onszelf al jaren belachelijk door te denken dat we de in ons land geldende normen, waarden en vrijheden ook aan andere landen moeten opdringen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:49:09 #12
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_84886555
Allemaal bangmakerij om niets, als dit kabinet gaat lukken, dan zeurt niemand meer binnen een jaar.
To doom or not to doom
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:50:02 #13
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_84886583
Hier in België vinden ze het een zeer goede ontwikkeling ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
pi_84886586
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:47 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Laat dat in wording maar weg, we worden al intoleranter gevonden sinds de moorden op Fortuin en Theo van Gogh en dat 'geweldige' Wildersfilmpje. -O-
:)
pi_84886633
Gaat geen problemen opleveren.
Zelfde als al die mensen die menen te willen emigreren als een bepaalde partij aan de macht komt, die blijven ook allemaal waar ze zitten.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:55:12 #16
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_84886738
Het buitenland zit vol met buitenlanders, en volgens Wilders heb je daar toch geen fuck aan, dus who cares!?!?

:P
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 augustus 2010 @ 10:58:52 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84886840
Net als tegen denemarken.
pi_84886887
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat was superschijnheilig inderdaad: Oostenrijkse politici die geen hand meer kregen, etc.
Democratie mag, zolang het maar links niet de haat tegen bepaalde bevolkingsgroepen propageert is :r
;)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:00:39 #19
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84886897
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Democratie mag, zolang het maar links is :r
Nee, democratie mag, zolang het maar niet extreem-rechts is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:02:08 #20
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_84886952
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:55 schreef Yi-Long het volgende:
Het buitenland zit vol met buitenlanders, en volgens Wilders heb je daar toch geen fuck aan, dus who cares!?!?

:P
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') x 1.000.000
pi_84887288
De kwalitatieve kranten in het buitenland hebben wel degelijke kritiek op hoe het er aan toe gaat in Nederland. Dat was al te zien nadat het kabinet viel over de Afghanistan kwestie en dat gezeik over Irak.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_84887332
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

:)
Wat bedoel je met die doorhaling, dat Fortuin niet vermoord is?
pi_84887356
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:44 schreef Supersoep het volgende:

Het boeit ze allemaal niks. We zijn al een land dat alleen bekend staat om de weed, hoeren en molens.
Nederland is een belangrijk exportland. We zijn voor 50% afhankelijk van het buitenland.

Niet voor niks dat VNO-NCW zich zo verzette tegen een kabinet met de PVV. :{
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:19:43 #24
104871 remlof
Europees federalist
pi_84887485
Als dit kabinet lang blijft zitten en Wilders gaat door met haatzaaien denk ik dat we o.a. het mensenrechtentribunaal in Den Haag wel eens kunnen gaan verliezen. En terecht.
pi_84887526
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:19 schreef remlof het volgende:
Als dit kabinet lang blijft zitten en Wilders gaat door met haatzaaien denk ik dat we o.a. het mensenrechtentribunaal in Den Haag wel eens kunnen gaan verliezen. En terecht.
^O^ En dat van een FA :P

Vraag is dan wel waar hij dan heen moet? :?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_84887573
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:19 schreef remlof het volgende:
Eens. Want als basale rechten van de mens niet meer gerespecteerd worden door een regering, dan is het end wel zoek.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:22:25 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84887584
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]

Wilders??
Naar Limburg en dan onafhankelijk maken of naar België. Of naar Limburg en dan Limburg aan België geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84887653
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:14 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Wat bedoel je met die doorhaling, dat Fortuin niet vermoord is?
Nee. Een vriendin van mij (hoogopgeleide Turkse, woonachtig in Istanbul, politiek gestudeerd in London) verbaasde zich erover hoe in een ontwikkeld, open en vrij land als Nederland een kortzichtige populist als Fortuin zo populair kon worden. Dat ging er bij haar, en veel andere, gewoon niet in.

(Dat zal met Wilders nog wel wat erger worden).
pi_84887822
Wellicht is Nederland een onbeduidend land en valt de schade voor Oostenrijk en Denemarken reuzemee. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik deze landen wel met een schuin oog heb bekeken. We slaan natuurlijk wel een pleefiguur als een regeringspartner zulke extreme dingen roept over de islam. En misschien is dat niet eens direct schadelijk voor ons land, maar ik schaam me wel de ogen uit de kop.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84887915
Als ze zich in de materie verdiepen, dan zien ze hopelijk een land, waar mensen krijgen waarvoor ze gestemd hebben.

Als ze niets anders zien dan een land waar een islamhater mee mag praten en dat op zichzelf al verwerpelijk vinden, dan is dat jammer, maar als ze niet verder kijken dan hun neus lang is, boeit het mij eigenlijk niets wat ze vinden.
pi_84888001
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:32 schreef Pandorado het volgende:
Als ze zich in de materie verdiepen, dan zien ze hopelijk een land, waar mensen krijgen waarvoor ze gestemd hebben.

Als ze niets anders zien dan een land waar een islamhater mee mag praten en dat op zichzelf al verwerpelijk vinden, dan is dat jammer, maar als ze niet verder kijken dan hun neus lang is, boeit het mij eigenlijk niets wat ze vinden.
Dat is natuurlijk onzin. Dus als een notoire jodenhater democratisch wordt gekozen dan mag men in het buitenland daar niet zijn bedenkingen bij hebben? Die persoon is immers democratisch gekozen.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:35:46 #32
13250 Lod
Sapere aude!
pi_84888028
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:47 schreef lurf_doctor het volgende:
Laat intolerant maar helemaal weg. We zijn nooit tolerant geweest, alleen ongeïnteresseerd in wat anderen doen en denken zolang wij er maar geen last van hebben.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:38:10 #33
104871 remlof
Europees federalist
pi_84888122
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:35 schreef Lod het volgende:

[..]

Laat intolerant maar helemaal weg. We zijn nooit tolerant geweest, alleen ongeïnteresseerd in wat anderen doen en denken zolang wij er maar geen last van hebben.
Eh nee hoor, we hadden een eeuwenlange traditie van tolerantie op o.a. het gebied van godsdienst. Niet opgelet bij geschiedenis op school?
pi_84888149
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:35 schreef Lod het volgende:We zijn nooit tolerant geweest, alleen ongeïnteresseerd in wat anderen doen en denken zolang wij er maar geen last van hebben.
Maar dat is toch precies wat tolerantie is?
pi_84888171
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Eh nee hoor, we hadden een eeuwenlange traditie van tolerantie op o.a. het gebied van godsdienst. Niet opgelet bij geschiedenis op school?
Inderdaad. Nederland was niet voor niets een HUB voor allerhande culturen. Mensen uit alle hoeken van de wereld konden hier vrijelijk handel bedrijven.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:43:21 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_84888315
Ik denk zo: :')
Niet zo moeilijk, want zo kijken ze al sinds 13 juli 1810. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_84888352
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:50 schreef Brerius het volgende:
Hier in België vinden ze het een zeer goede ontwikkeling ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
pi_84888397
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nee. Een vriendin van mij (hoogopgeleide Turkse, woonachtig in Istanbul, politiek gestudeerd in London) verbaasde zich erover hoe in een ontwikkeld, open en vrij land als Nederland een kortzichtige populist als Fortuin zo populair kon worden. Dat ging er bij haar, en veel andere, gewoon niet in.

OK. Je bent het dus met me eens, dat het beeld van het tolerante Nederland al een tijdje niet meer klopt, cq niet meer zo door het buitenland wordt gezien. :)
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:46:09 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84888413
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:32 schreef Pandorado het volgende:

Het probleem is dat mensen zich meestal niet in materie verdiepen, zeker niet van een ogenschijnlijk onbeduidend landje.

Ander probleem is dat een hoop landen helemaal geen politiek systeem kennen met een stuk of 20 partijen op een stembiljet, en 10 partijen in hun variant op de tweede kamer.

Als mensen als referentiekader een 2- of 3-partijen systeem hebben dan is het voor hen een stuk minder goed in te schatten hoe zo'n klein deel van de bevolking hier werkelijk op de PVV gestemd heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:49:20 #40
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_84888516
quote:

[..]

Zo 'tolerant', dat toen de Duitsers langskwamen om onze joden mee te nemen, we het ook allemaal wel best vonden. En vervolgens pikten we hun bezittingen in....

Zo 'tolerant' dat toen mijn oom hier kwam vanuit Suriname, hij niet eens bediend werd als hij op een terrasje ging zitten, want het was een neger... (en hij was zeer zeker geen uitzondering)

Wij zijn geen tolerant volkje. We zijn een arrogant asociaal hypocriet egoistisch volkje.
pi_84888603
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Dus als een notoire jodenhater democratisch wordt gekozen dan mag men in het buitenland daar niet zijn bedenkingen bij hebben? Die persoon is immers democratisch gekozen.
Hij is al gekozen, dus die schade, daar zitten we sowieso al mee.

Ik vind Wilders ook verwerpelijk en dat mag men in het buitenland van mij ook vinden. Ook mag men van mij vraagtekens stellen bij het gemiddelde denkpatroon van een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking.

Ik ben echter wel van mening dat voorzover de standpunten van Wilders en diens aanhang niet verwerpelijk zijn, er geen reden is om ze buiten te sluiten. Als men in het buitenland vraagtekens erbij zet dat een islamhater mee mag praten over ouderenzorg en veiligheid op straat, dan moeten ze echt een bril zonder vergrootglazen opzetten. en wat minder zout op hun slakken leggen. Kiezen ze daarentegen voor kortzichtigheid, dan is het jammer dat we er in het buitenland niet goed op staan, maar dan ligt dat echt aan de te gevoelige afstelling van hun eigen morele kompas en niet aan de foutieve afstelling van onze eigen kompassen.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:54:02 #42
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84888718
En hoe werd er gekeken n.a.v. het tolerante drugsbeleid? En wat een schade heeft dat toegebracht.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_84888992
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mekka? :P
pi_84889465
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:44 schreef Supersoep het volgende:

Inderdaad, slechter dan dat kan je het in sommige landen niet doen. :+
pi_84889512
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:54 schreef sunny16947 het volgende:
En hoe werd er gekeken n.a.v. het tolerante drugsbeleid? En wat een schade heeft dat toegebracht.
Schade? Welke schade? :)
pi_84894751
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:16 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Schade? Welke schade? :)
dat is denk ik net het punt wat die user wil maken..
Wilders levert geen schade op. Nederland boeit niemand wat, kleine pisvlek op de wereldbol.
Nederland wordt hetzelfde bekeken als Denemarken, geen verandering.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 14:49:51 #47
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_84895057
Ik zeg: Frankrijk 2.0, het nazi-land van 2010 waar men zowaar criminele allochtonen willen denaturaliseren.
pi_84895133
"Weer een land die naar rechts toe gaat, er is kennelijk wat misgegaan met het liberale beleid van vroeger."
pi_84899124
handel is handel
pi_84899256
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 14:51 schreef Diegast het volgende:
"Weer een land die naar rechts toe gaat, er is kennelijk wat misgegaan met het liberale beleid van vroeger."
Uuhm dat de kiezer naar rechts schuift heeft weinig met liberalisme te maken. De meeste rechtse partij van ons land staat bijvoorbeeld bekend als de liberalen. Dat zij dat niet laat blijken, is een ander verhaal.
pi_84899283
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 14:49 schreef Holograph het volgende:
Ik zeg: Frankrijk 2.0, het nazi-land van 2010 waar men zowaar criminele allochtonen willen denaturaliseren.
You say it like its a bad thing O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_84899365
Ik begrijp niet dat die nog niet afgeschoten is, het zou een hoop rust opleveren.
pi_84899578
quote:

[..]

Dan had ze zich dus niet goed genoeg verdiept..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_84900033
Negatief... De reactie zal behoorlijk vanzelfsprekend zijn.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_84900545
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:11 schreef Repelsteeltju het volgende:
Negatief... De reactie zal behoorlijk vanzelfsprekend zijn.
Inderdaad zie ook nu hoe de kranten in het buitenland vol staan van Wilders mogelijke deelname aan de regering. ;(

Of wilders wel / niet mee doet heeft amper effect.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 17:26:59 #56
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84900610
Gewoon een sterk en stabiel land waar een regering zit dat gedoogd wordt. Voor de rest helemaal niets. Of dacht TS dat wij nu allemaal kruisraketten op ons krijgen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_84901585
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:26 schreef phpmystyle het volgende:
Gewoon een sterk en stabiel land waar een regering zit dat gedoogd wordt. Voor de rest helemaal niets. Of dacht TS dat wij nu allemaal kruisraketten op ons krijgen?
Ik neem aan dat je ook buitenlandse kranten en dergelijke leest? Dit is wel erg naïef.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 18:00:20 #58
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_84901654
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je ook buitenlandse kranten en dergelijke leest? Dit is wel erg naïef.
In Frankrijk heeft met al geruime tijd een 'fascistisch' regime (iig in GroenLinks begrippen), en die hebben ook nog geen handelsboycots, en ze mogen gewoon meedoen met internationale conferenties zoals de G8, ik zie dus niet in waarom dat in Nederland anders zal lopen.
pi_84901681
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:00 schreef Holograph het volgende:

[..]

In Frankrijk heeft met al geruime tijd een 'fascistisch' regime (iig in GroenLinks begrippen), en die hebben ook nog geen handelsboycots, en ze mogen gewoon meedoen met internationale conferenties zoals de G8, ik zie dus niet in waarom dat in Nederland anders zal lopen.
Beschouwt de franse regering de islam dan ook als een minderwaardige cultuur, hmm?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 18:03:34 #60
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84901744
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 14:49 schreef Holograph het volgende:
Ook het land dat alle godsdiensten gelijk behandeld. Maar dat punt laat je nou weer net achterwege.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_84901869
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:01 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Beschouwt de franse regering de islam dan ook als een minderwaardige cultuur, hmm?
De Nederlandse overheid ook niet, ook niet als er ipv een minderheidskabinet een meerderheidskabinet met Wilders zou zijn.
pi_84902009
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:08 schreef eltopo2010 het volgende:

[..]

De Nederlandse overheid ook niet, ook niet als er ipv een minderheidskabinet een meerderheidskabinet met Wilders zou zijn.
Nog niet, de PVV wel. En of het nou een minderheids of meerderheidskabinet is, dat maakt voor het buitenland geen verschil. Een partij die exclusief moslims beperkingen oplegt is een gevaarlijke discriminerende partij. En dat wordt over het algemeen niet al te best gewaardeerd.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 18:14:23 #63
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_84902031
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:03 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ook het land dat alle godsdiensten gelijk behandeld. Maar dat punt laat je nou weer net achterwege.
Volgens mij hebben ze in Frankrijk de Burqa verboden (er was maar 1 parlementslid tegen het verbod). Ze verbieden dus Islamitische dingen, en behandelen daardoor niet alle godsdiensten gelijk.
pi_84902065
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:14 schreef Holograph het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze in Frankrijk de Burqa verboden (er was maar 1 parlementslid tegen het verbod). Ze verbieden dus Islamitische dingen, en behandelen daardoor niet alle godsdiensten gelijk.
Verboden, op grond waarvan?
pi_84902121
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:14 schreef Holograph het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de Fransen niet specifiek de burqa verboden, maar alle gezichtsbedekkende kleding.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 18:23:42 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_84902282
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:15 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Verboden, op grond waarvan?
Zeker niet op grond van het zijn van een islamitisch kledingstuk, want ook voor de franse grondwet zijn alle godsdiensten gelijk. Egalité, liberté, fraternité, weet je wel?
pi_84902285
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:13 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Nog niet, de PVV wel. En of het nou een minderheids of meerderheidskabinet is, dat maakt voor het buitenland geen verschil. Een partij die exclusief moslims beperkingen oplegt is een gevaarlijke discriminerende partij. En dat wordt over het algemeen niet al te best gewaardeerd.
Individuele partijstandpunten zijn iets anders dan een beleid van een regering regering.

En verder niets nieuws onder de zon..de wereld ligt echt niet wakker als Wilders wel of niet meeregeert.
Tuurlijk we zijn dan internationaal gezien mischien niet meer het braafste jongentje in de klas maar big deal.

Een hoofddoek is ook iets anders dan een klein kruisje. Moslims een beperking op leggen is gerechtvaardigd als moslims zich ook anders gedragen. Overigens erkennen we scientologie ook nog steeds niet als religie en daarom lopen ze miljoenen euro's aan subsidies mis elk jaar... die gasten worden terecht buitengesloten. Ik zie ook geen landen reppen over het verfoeilijke Nederland dat scientologie niet wil erkennen. En je snapt dat een discussie over wat minder achterlijk is Islam of Scientologie.. volkomen zinloos is.
pi_84902321
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de Fransen niet specifiek de burqa verboden, maar alle gezichtsbedekkende kleding.
Mooi kunnen ze hier ook gelijk invoeren. Wel jammer dat dit gelijk iedereen treft. Maarrja lieden zoals jou willen ook weer niet discrimineren.
pi_84902531
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:23 schreef eltopo2010 het volgende:

[..]

Individuele partijstandpunten zijn iets anders dan een beleid van een regering regering.
En jij denkt dat er in het buitenland onderscheid wordt gemaakt? Zoals Roemer al zei, voor elke extremistische uitspraak van Wilders houd ik de minister-president verantwoordelijk. En terecht.

Een hoofddoek is precies hetzelfde als een klein kruisje, er is niemand die er last van heeft. Dus nee, moslims beperkingen opleggen is nooit gerechtvaardigd, hoe vaak je ook blijft roepen dat moslims en niet-moslims niet gelijk zijn. En elke retard weet dat de islam een religie is, net zoals het christendom een religie is. Dan kan wilders, en z'n nsb-vriendjes duizend keer blijven roepen dat het niet zo is, maar dan ben je gewoon dom. Klaar.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 18:33:31 #70
104871 remlof
Europees federalist
pi_84902548
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:23 schreef eltopo2010 het volgende:

[..]

En verder niets nieuws onder de zon..de wereld ligt echt niet wakker als Wilders wel of niet meeregeert.
Tuurlijk we zijn dan internationaal gezien mischien niet meer het braafste jongentje in de klas maar big deal.

Een hoofddoek is ook iets anders dan een klein kruisje. Moslims een beperking op leggen is gerechtvaardigd als moslims zich ook anders gedragen. Overigens erkennen we scientologie ook nog steeds niet als religie en daarom lopen ze miljoenen euro's aan subsidies mis elk jaar... die gasten worden terecht buitengesloten. Ik zie ook geen landen reppen over het verfoeilijke Nederland dat scientologie niet wil erkennen. En je snapt dat een discussie over wat minder achterlijk is Islam of Scientologie.. volkomen zinloos is.
Scientology is een sekte, geen eeuwenoude godsdienst, dat verschil zie je hopelijk zelf ook nog wel :')
pi_84902599
Het staat overal in de kranten. Op alle voorpagina's Van Buenos Aires tot aan Tokyo. Nederland is nu officieel een Nationaal-Socialistisch land. De doodstreinen zullen weer gaan rijden richting de dodenkampen. Iedereen zal ons boycotten. De President van Brazilië roept "het is een schande!" en overweegt militair ingrijpen. De grenzen gaan dicht, onze enige bondgenoot wordt Noord-Korea. Daarna komt er een oorlog tegen België. Alle Belgische moslims worden vergast. De Nederlandse troepen zijn zo machtig dat ze heel Europa over weten te nemen. En WW3 is een feit.

:')

Maar even serieus. Zoveel veranderd er niet eens en bovendien is Nederland maar een klein landje die weinig voorstelt. Het gros van de wereldbevolking kan Nederland niet eens op de kaart aanwijzen, laat staan dat ze er wakker van liggen.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 18:37:13 #72
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84902662
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:35 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
Het staat overal in de kranten. Op alle voorpagina's Van Buenos Aires tot aan Tokyo. Nederland is nu officieel een Nationaal-Socialistisch land. De doodstreinen zullen weer gaan rijden richting de dodenkampen. Iedereen zal ons boycotten. De President van Brazilië roept "het is een schande!" en overweegt militair ingrijpen. De grenzen gaan dicht, onze enige bondgenoot wordt Noord-Korea. Daarna komt er een oorlog tegen België. Alle Belgische moslims worden vergast. De Nederlandse troepen zijn zo machtig dat ze heel Europa over weten te nemen. En WW3 is een feit.

Maar even serieus. Zoveel veranderd er niet eens en bovendien is Nederland maar een klein landje die weinig voorstelt. Het gros van de wereldbevolking kan Nederland niet eens op de kaart aanwijzen, laat staan dat ze er wakker van liggen.
Vergeet niet de schaarste naar het zyklon B goedje. En de NS is weer genationaliseerd :D
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 5 augustus 2010 @ 18:37:48 #73
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84902687
Heeft links wel weer haar zin dat er weer meer spoor komt :( __ :(
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 5 augustus 2010 @ 18:42:43 #74
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_84902820
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

quote:
Het wetsvoorstel om het dragen van allesverhullende kleding te verbieden in de openbare ruimte, is met een ruime meerderheid door het Franse parlement aangenomen. Wie wordt betrapt met een burqa aan, kan een boete van 150 euro krijgen en daarnaast verplicht een cursus over Frans burgerschap moeten volgen.
Ze gaan er wel vanuit dat alleen allochtonen 'allesverhullende' kleding dragen.
pi_84902954
Nederland heeft in vergelijking met andere landen ook nog niet echt een reputatie opgebouwd van een modder figuur slaan met een MP daar waar ze in andere Europese landen dat al wel doen. Italie bijv. Nederland heeft in die zin dus nog wel wat te verliezen.
pi_84902976
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:42 schreef Holograph het volgende:

[..]

[..]

Er is niks mis met een beetje geschiedenisles over je eigen land! :|W
pi_84904323
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Scientology is een sekte, geen eeuwenoude godsdienst, dat verschil zie je hopelijk zelf ook nog wel :')
Wil je nu zeggen dat scientologie een minderwaardige godsdienst is?
Net als islam minderwaardig is aan het christendom.
En het christendom uberhaubt een minderwaardige wijze van denken omhelst dan het rationele en wetenschappelijke.

En verder; wat voor de een een sekte voor de ander een geloof.
Zal mij een worst wezen of iemand in een sprookje geloofd...maar het ene sprookje is mij niets meer waard dan het andere.
pi_84905324
het verschil tussen scientology en de islam is dat er in de islam geen regels zijn over wie de baas is, en je hebt dus duizenden verschillende groeperingen, waar er best een paar achterlijke tussen zitten. maar dan is nog niet de hele islam achterlijk.

net als de westboro baptist church achterlijk is, maar niet het hele christendom.

echter, voorlopig heb je nog maar één groepering die scientology aanhangt, en die groepering doet aan uitbuiting, criminele activiteiten, zwendel, noem maar op, en is dus inderdaad achterlijk. op het moment dat er een "hervormde scientology", of "protestantse scientology", of w/e voor nieuwe groepering komt, die zich niet aan dit soort schandelijk gedrag schuldig maakt, kan je dus niet meer zeggen dat scientology achterlijk is, omdat het ook een vredelievende groep omvat.

OT:
ik denk dat het wel mee zal vallen hoe erg het beeld van het buitenland over NL zal veranderen. waarschijnlijk word het vooral gezien als helaas het zoveelste westeuropese land wat tegen moslims is.
pi_84905490
quote:

[..]

helaas is tolerantie wat anders dan acceptatie. helaas ligt daar toch een wereld van verschil. ik dacht vroeger altijd dat wij een tolerant land waren en dús iedereen accepteerden, maar het tegendeel is waar. alles werd getolereerd, zolang je er zelf maar weinig van merkte. ja, dat is nog altijd beter dan veel andere landen waar dingen ook al niet getolereerd worden, maar het was toch een klap toen ik me bewust werd dat wij niet open-minded zijn en iedereen en alles goed en leuk vinden, maar dat het toch altijd bij een soort tollerantie bleef.. je mag het doen, maar alsjeblieft niet te opvallend.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 19:57:49 #80
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84905801
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:42 schreef Holograph het volgende:

[..]

[..]

Waarom? Rare conclusie. Als je in Nederland een bepaald soort verkeersovertreding maakt, moet je ook op rijcursus. Gaan ze er dan van uit, dat alleen mensen zonder rijbewijs die overtreding begaan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 5 augustus 2010 @ 19:59:36 #81
66444 Lord_Vetinari
pi_84905870
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

We maken onszelf al jaren belachelijk door te denken dat we de in ons land geldende normen, waarden en vrijheden ook aan andere landen moeten opdringen.
Nu ben je een beetje in de war met de VS, denk ik.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 20:09:43 #82
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_84906326
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:50 schreef Asphias het volgende:

[..]

helaas is tolerantie wat anders dan acceptatie. helaas ligt daar toch een wereld van verschil. ik dacht vroeger altijd dat wij een tolerant land waren en dús iedereen accepteerden, maar het tegendeel is waar. alles werd getolereerd, zolang je er zelf maar weinig van merkte. ja, dat is nog altijd beter dan veel andere landen waar dingen ook al niet getolereerd worden, maar het was toch een klap toen ik me bewust werd dat wij niet open-minded zijn en iedereen en alles goed en leuk vinden, maar dat het toch altijd bij een soort tollerantie bleef.. je mag het doen, maar alsjeblieft niet te opvallend.
Dan ken jij de eeuwen oude geschiedenis van multicultureel Nederland niet die alleen leefbaar is door elkaar te toleren en gedogen en waaruit ook het polderen ontstaan is. Dat is ook de reden waarom de islam geen bestaansrecht in Nederland heeft (tenzij zij zich aanpassen aan het Nederlandse model).
Klopt, toleren staat niet gelijk aan accepteren.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_84913150
i know, maar het viel me tegen... ik heb jaren gedacht dat nederland echt een land was wat iedereen gewoon kon accepteren. tot ik een jaar of 18 werd en me er ook echt in ging verdiepen..
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:29:08 #84
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_84913871
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:16 schreef Asphias het volgende:
i know, maar het viel me tegen... ik heb jaren gedacht dat nederland echt een land was wat iedereen gewoon kon accepteren. tot ik een jaar of 18 werd en me er ook echt in ging verdiepen..
Hoezo valt dat tegen? Wees er trots op dat Nederland een vrijhaven was en nog steeds is. Daarvoor moet iedereen wel een beetje inschikken en kunnen samenwerken.
Wie weet komt er nog eens een polder-islam versie. Meestal loop je in Nederland toch uiteindelijk vast in het poldermoeras.
pi_84914195
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom? Rare conclusie. Als je in Nederland een bepaald soort verkeersovertreding maakt, moet je ook op rijcursus. Gaan ze er dan van uit, dat alleen mensen zonder rijbewijs die overtreding begaan?
En als je je niet normaal kleed (lees: gezichtsbedekkende kleding draagt) moet je een cursus over burgerschap volgen. Wacht... Wat hebben kleding en burgerschap ook alweer met elkaar te maken?
God, ik zie uit naar de dag dat de modepoltie verplichte cursussen mag opleggen. :')
pi_84914390
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:29 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Hoezo valt dat tegen? Wees er trots op dat Nederland een vrijhaven was en nog steeds is. Daarvoor moet iedereen wel een beetje inschikken en kunnen samenwerken.
Wie weet komt er nog eens een polder-islam versie. Meestal loop je in Nederland toch uiteindelijk vast in het poldermoeras.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij spreek jij jezelf om de haverklap tegen. Of je bent een van die autistjes met een islamofobie. Dat kan ook natuurlijk.
pi_84922959
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:50 schreef Asphias het volgende:

[..]

Het maar allemaal net wat je met 'tolerantie' en 'openminded' precies bedoelt.

9 van de 10 autochtonen zijn zeer openminded betrefd omgang met andere culturen en hun religie. Toch blijft het anti-islam sentiment groeien, rara hoe dat komt.
pi_84923409
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 01:51 schreef eltopo2010 het volgende:

[..]

9 van de 10 autochtonen zijn zeer openminded betrefd omgang met andere culturen en hun religie. Toch blijft het anti-islam sentiment groeien, rara hoe dat komt.
Ben je net van het juk van het christendom verlost, krijgen we de islam er voor terug.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:29:59 #89
3542 Gia
User under construction
pi_84930688
Gezien de ontwikkelingen in andere landen, verwacht ik dat ook daar een verrechtsing plaats gaat vinden. Zal langzaamaan overal regelgeving komen over dubbele nationaliteiten, uitzetten, boerka's en immigratievoorwaarden.

Dus, ik verwacht dat andere Europese landen vol bewondering naar Nederland zullen kijken, zoals ze ook al doen naar Denemarken.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:02:22 #90
297168 Kikopuz
I like goats
pi_84973586
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 01:51 schreef eltopo2010 het volgende:

[..]

WILDERS!
pi_84973781
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 11:29 schreef Gia het volgende:
Gezien de ontwikkelingen in andere landen, verwacht ik dat ook daar een verrechtsing plaats gaat vinden. Zal langzaamaan overal regelgeving komen over dubbele nationaliteiten, uitzetten, boerka's en immigratievoorwaarden.

Dus, ik verwacht dat andere Europese landen vol bewondering naar Nederland zullen kijken, zoals ze ook al doen naar Denemarken.
Dat dus.
En Sarkozy komt hoogstpersoonlijk naar Nederland om te zien wat hij nog van ons kan leren. Om het daarna met dubbele effectiviteit in Frankrijk in te voeren.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_84973883
Ze kijken steeds negatiever naar Nederland, alhoewel ik veel landen geen recht van spreken vind hebben, Frankrijk met hun eigenwijze kernproeven destijds, Italie met een clown aan de macht, Amerika die 8 jaar Bush heeft getolereerd.
Een land is niet enkel zijn regering, maar helaas word je er door kortzichtige mensen wel snel op afgerekend. :o
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:20:11 #93
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_84974067
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:09 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat dus.
En Sarkozy komt hoogstpersoonlijk naar Nederland om te zien wat hij nog van ons kan leren. Om het daarna met dubbele effectiviteit in Frankrijk in te voeren.
Ik denk dat we het eerder andersom moeten doen. Sarkozy heeft al aangekondigd wetten door te gaan voeren mbt. dubbele nationaliteiten. Iedereen die een dubbele nationaliteit heeft, en gewelddadig is tegen een autoriteit moet zijn nationaliteit inleveren. Ik wacht tot ze het hier gaan doen :)
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:45:35 #94
104871 remlof
Europees federalist
pi_84974846
Er is echt wel kritiek op Sarkozy in het buitenland hoor, zelfs uit conservatieve hoek:

Supporters of the EU can be as xenophobic as they like, and no one will call them extreme (telegraph.co.uk)
Sarkozy accused of pandering to far-right (irishtimes.com)

En dat zijn nog maar twee linkjes van de eerste pagina met Google zoekresultaten, ik heb niet verder gezocht.
pi_84977263
Ook genoeg racisten in het buitenland.

Ik denk dat Sarkozy het ook allemaal wel mooi vindt bijvoorbeeld.
pi_84977335
Als een zielig navelstaarderig landje.
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:53:59 #97
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_85012588
gast... kom er nou gewoon overheen dat nederlands rechts is :?

het land die de ballen heeft immigranten eruit te knallen

maar geloof me wij zullen weer hulp nodig moeten hebben van andere landen o.a amerika duitsland
Lost my ipod :`(
pi_85012797
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:53 schreef AwesomeFace het volgende:
gast... kom er nou gewoon overheen dat nederlands rechts is :?

het land die de ballen heeft immigranten eruit te knallen

maar geloof me wij zullen weer hulp nodig moeten hebben van andere landen o.a amerika duitsland
NL is in vergelijking met een aantal andere europese landen en de VS eigenlijk best links, ook de huidige cda/vvd standpunten volgens mij.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:18:38 #99
66444 Lord_Vetinari
pi_85013477
Ik denk dat we allang blij mogen zijn ALS ze ons nog aankijken }:|
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:22:21 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_85013618
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:59 schreef Frano het volgende:

[..]

NL is in vergelijking met een aantal andere europese landen en de VS eigenlijk best links, ook de huidige cda/vvd standpunten volgens mij.
We hebben anders nu al (ja, na drie jaar met de PvdA in de regering) één van de strengste immigratie wetgevingen van Europa. En onze gevangenisstraffen zijn ondertussen ook al zwaarder dan gemiddeld in de EU.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:28:16 #101
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_85013879
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:59 schreef Frano het volgende:

[..]

rechts goed praten ;)
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:29:03 #102
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85013909
Hoe zou het buitenland tegen Nederland aankijken als de PvdA en GL zouden meeregeren? Wel, gezien de onverantwoordelijke linkse politici die de problemen voor zich uit schuiven, zouden over 10 jaar al gauw dit soort berichten over Nederland verschijnen: EEN ECONOMISCHE PUINHOOP

Schuldencrisis eist tol in Griekenland
http://www.nu.nl/economie(...)-in-griekenland.html
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:30:51 #103
104871 remlof
Europees federalist
pi_85013977
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:29 schreef Linkerrijtje het volgende:
Hoe zou het buitenland tegen Nederland aankijken als de PvdA en GL zouden meeregeren? Wel, gezien de onverantwoordelijke linkse politici die de problemen voor zich uit schuiven, zouden over 10 jaar al gauw dit soort berichten over Nederland verschijnen: EEN ECONOMISCHE PUINHOOP

Schuldencrisis eist tol in Griekenland
http://www.nu.nl/economie(...)-in-griekenland.html
Moet je eens kijken hoe Italië ervoor staat onder leiding van de rechtse populist Berlusconi :')
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 augustus 2010 @ 17:32:06 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85014026
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Moet je eens kijken hoe Italië ervoor staat onder leiding van de rechtse populist Berlusconi :')
Italie is al sinds de middeleeuwen een corrupte teringbende. Linksom of rechtsom.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:33:01 #105
104871 remlof
Europees federalist
pi_85014066
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Italie is al sinds de middeleeuwen een corrupte teringbende. Linksom of rechtsom.
En dat geldt voor de meeste mediterrane landen. Dat heeft niets met de politieke kleur van de regering te maken.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 augustus 2010 @ 17:34:07 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85014100
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:33 schreef remlof het volgende:

[..]

En dat geldt voor de meeste mediterrane landen. Dat heeft niets met de politieke kleur van de regering te maken.
Precies... dus wat was precies je argument?
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:35:35 #107
104871 remlof
Europees federalist
pi_85014167
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Precies... dus wat was precies je argument?
Linkerrijtje betoogde dat de financiële wanstaat van Griekenland te danken is aan de linkse regering. Dat is dus niet zo.
pi_85014215
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Net als tegen denemarken.
Als een xenofobisch, bekrompen landje dat zo min mogelijk met de buitenwereld te maken wil hebben, waar de maakbaarheidsgedachte nog hoogtij viert en waar de tijd al 30 jaar stilstaat bedoel je?

Nou joepie, ik dacht dat we hier al 50 jaar verder waren in de tijd :').
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:37:42 #109
66444 Lord_Vetinari
pi_85014229
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Linkerrijtje betoogde dat de financiële wanstaat van Griekenland te danken wijten is aan de linkse regering. Dat is dus niet zo.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 augustus 2010 @ 17:38:41 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85014267
quote:

[..]

Linkerrijtje betoogde dat de financiële wanstaat van Griekenland te danken is aan de linkse regering. Dat is dus niet zo.
Nee, aan corruptie. Waar we met zijn allen in Europa voor mogen betalen. En waar de rest van de mediterrane landen waarschijnlijk zullen volgen of in ieder geval nog vele jaren een destructief economisch beleid zullen voeren. Je zou Wilders toch bijna gelijk moeten geven met zijn anti-europese houding.
pi_85014338
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:22 schreef remlof het volgende:

[..]

We hebben anders nu al (ja, na drie jaar met de PvdA in de regering) één van de strengste immigratie wetgevingen van Europa. En onze gevangenisstraffen zijn ondertussen ook al zwaarder dan gemiddeld in de EU.
Tja voor dat soort feiten doordringt tot de hoofden van de Wildersadepten zijn we 20 jaar verder vrees ik :').
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:40:33 #112
104871 remlof
Europees federalist
pi_85014341
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, aan corruptie. Waar we met zijn allen in Europa voor mogen betalen. En waar de rest van de mediterrane landen waarschijnlijk zullen volgen of in ieder geval nog vele jaren een destructief economisch beleid zullen voeren. Je zou Wilders toch bijna gelijk moeten geven met zijn anti-europese houding.
Ja Wilders houdt wel van het groter maken van verschillen. Maar dat is kortzichtig, want op den duur lijdt dat alleen maar tot nog grotere problemen.
pi_85014362
quote:

[..]

Het is zelfs eerder te danken aan de rechtse regering die vooraf ging aan de huidige regering die met alle macht probeert om orde op zaken te stellen...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 augustus 2010 @ 17:44:04 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85014450
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als een xenofobisch, bekrompen landje dat zo min mogelijk met de buitenwereld te maken wil hebben, waar de maakbaarheidsgedachte nog hoogtij viert en waar de tijd al 30 jaar stilstaat bedoel je?

Nou joepie, ik dacht dat we hier al 50 jaar verder waren in de tijd :').
Lekker belangrijk hoe de rest over je denkt:

quote:
Denmark has the best business climate in the world, according to the U.S. business magazine Forbes.[5] From 2006 to 2008, surveys[6] ranked Denmark as "the happiest place in the world", based on standards of health, welfare, and education. The 2009 Global Peace Index survey ranks Denmark as the second most peaceful country in the world, after New Zealand.[7] In 2009, Denmark was ranked as one of the least corrupt countries in the world according to the Corruption Perceptions Index, ranking second only to New Zealand.[8]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 augustus 2010 @ 17:44:54 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85014482
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja Wilders houdt wel van het groter maken van verschillen. Maar dat is kortzichtig, want op den duur lijdt dat alleen maar tot nog grotere problemen.
Ah, de "als je niet met europa meedoet ga je eraan!!!" angst retoriek.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:47:51 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_85014588
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah, de "als je niet met europa meedoet ga je eraan!!!" angst retoriek.
Op den duur zullen we er in ieder geval niet beter van worden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 augustus 2010 @ 17:51:13 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85014739
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Op den duur zullen we er in ieder geval niet beter van worden.
Voorlopig is het er beter van worden op zijn zachts gezegd discutabel als grootste netto betaler en instortende economieën langs de middelandse zeekust waar slechts wat onderbuik gevoelens tegenover staan dat we anders "niet zoveel handel" hadden kunnen drijven.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:54:06 #118
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85014855
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Italie wordt geregeerd door de mafia ... al 200 jaar. Heeft niks met links/ rechts te maken.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:54:33 #119
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85014870
quote:

[..]

Dat is wel zo.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:54:53 #120
104871 remlof
Europees federalist
pi_85014881
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:54 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Italie wordt geregeerd door de mafia ... al 200 jaar. Heeft niks met links/ rechts te maken.
Met dat verschil dat rechts over het algemeen wel wat meer banden met de mafia onderhoudt dan links :P
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:56:14 #121
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85014930
In ieder geval worden we met de PvdA het Griekenland aan de Noordzee.
pi_85014936
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Lekker belangrijk hoe de rest over je denkt:
[..]

Ik vind de positie van Nederland in de wereld wel degelijk van belang. Maar daar kunnen we inderdaad prima over van mening verschillen :)
pi_85014951
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voorlopig is het er beter van worden op zijn zachts gezegd discutabel als grootste netto betaler en instortende economieën langs de middelandse zeekust waar slechts wat onderbuik gevoelens tegenover staan dat we anders "niet zoveel handel" hadden kunnen drijven.
Er is meer dan enkel en alleen de directe geldstroom van en naar Brussel, =rest voegt niets toe=

[ Bericht 11% gewijzigd door Ferdo op 08-08-2010 23:08:26 ]
pi_85014957
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ach, als de selectieprocedure destijds wat strenger was geweest en Nederland niet meteen als voorloper erin was gedoken, maar even netjes had afgewacht, hadden wij nu steun gekregen van andere landen om erbij te komen. :D
pi_85014968
quote:

[..]

Dat is wel zo.
Bron, onderbouwing of iets in die richting?
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:58:55 #126
104871 remlof
Europees federalist
pi_85015010
quote:

[..]

Dat is wel zo.
Nee hoor, links is ongeveer net zoveel aan de macht geweest als rechts de laatste 36 jaar in Griekenland:

Greece has a two-party system, which means that there are two dominant political parties, the liberal-conservative New Democracy (ND) and the socialist PASOK, with extreme difficulty for anybody to achieve electoral success under the banner of any other party.
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:02:22 #127
66444 Lord_Vetinari
pi_85015126
quote:

[..]

Italië bestaat pas sinds 1870 en de Maffia niet veel langer.
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:03:28 #128
66444 Lord_Vetinari
pi_85015160
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:56 schreef Linkerrijtje het volgende:
In ieder geval worden we met de PvdA het Griekenland aan de Noordzee.
Yada, yada, yada....

Nog altijd beter dan met de PVV het Vierde Rijk aan de Noordzee.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 augustus 2010 @ 18:37:54 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85016330
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik vind de positie van Nederland in de wereld wel degelijk van belang. Maar daar kunnen we inderdaad prima over van mening verschillen :)
Voor het businessklimaat en levensgeluk van de Denen blijkt het niet uit te maken. Ben dus benieuwd naar wat jouw motivatie dan is.
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er is meer dan enkel en alleen de directe geldstroom van en naar Brussel, maar goed dat dit je boven de pet gaat mag niet verbazen inderdaad ;(.
Volgens mij heb ik dat 'meer' ook gewoon benoemd. Het probleem is alleen dat het nogal moeilijk inzichtelijk te maken of de stijging van de internationale handel er niet zou zijn geweest zonder dat we tot de EU behoorde. De directe kosten-baten analyse is heel simpel inzichtelijk te maken en kost ons 4 miljard per jaar. Gelet op de ontwikkelingen in de EU regio vraag ik me af waar je je optimisme op baseert.

En vermeende kennis over mijn intellect mag je gewoon voor jezelf houden, troll.
pi_85022295
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voor het businessklimaat en levensgeluk van de Denen blijkt het niet uit te maken. Ben dus benieuwd naar wat jouw motivatie dan is.
Vraag dat maar aan de Denen en Deense bedrijven die internationaal opereren. :')
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:03:37 #131
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_85022455
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vraag dat maar aan de Denen en Deense bedrijven die internationaal opereren. :')
Lego wordt nog altijd erg goed verkocht... :P
  maandag 9 augustus 2010 @ 01:42:42 #132
311589 SuperDrollie
Vanuit je pot, direct op Fok!
pi_85035607
Heb het er vandaag over gehad in de les op de universiteit in de VS, meeste mensen vinden ons vreemd en we worden beschreven als ondoordacht maar ze vinden ons drugs beleid fantastisch. :')
I'm like awesome.. but more awesome.
pi_85037093
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij heb ik dat 'meer' ook gewoon benoemd. Het probleem is alleen dat het nogal moeilijk inzichtelijk te maken of de stijging van de internationale handel er niet zou zijn geweest zonder dat we tot de EU behoorde. De directe kosten-baten analyse is heel simpel inzichtelijk te maken en kost ons 4 miljard per jaar. Gelet op de ontwikkelingen in de EU regio vraag ik me af waar je je optimisme op baseert.

En vermeende kennis over mijn intellect mag je gewoon voor jezelf houden, troll.
Geen troll hoor. Je komt gewoon laaggeschoold over.
pi_85037101
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Italië bestaat pas sinds 1870 en de Maffia niet veel langer.
_O-

Heb jij linkerrijtje al eens op intelligentie kunnen betrappen? Vast niet :D
Dat maakt 'discussieren' met rechts volk ook zo leuk. Ze weten zo weinig, maar willen we graag meepraten.
  maandag 9 augustus 2010 @ 08:18:06 #135
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_85038000
quote:

[..]

dan ze daar alleen heeft gestudeert is al bullshit if u know what i mean ;)
  maandag 9 augustus 2010 @ 08:23:33 #136
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_85038048
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 01:42 schreef SuperDrollie het volgende:
Heb het er vandaag over gehad in de les op de universiteit in de VS, meeste mensen vinden ons vreemd en we worden beschreven als ondoordacht maar ze vinden ons drugs beleid fantastisch. :')
bij california vinden ze ons fantastisch hoor ;P

heb er zelf gewoont en niet alleen met de drugs like 60 procent is NL daar man net zoals texas kijk hoeveel nederlanders ze daarvoor nodig hebben om een universiteit op te richten _O-
pi_85040313
Ik denk dat het heel gezellig gaat worden in de TK na 11 september als Rutte ter verantwoording wordt geroepen.
pi_85040492
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 08:18 schreef AwesomeFace het volgende:

[..]

dan ze daar alleen heeft gestudeert is al bullshit if u know what i mean ;)
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 08:23 schreef AwesomeFace het volgende:

[..]

heb er zelf gewoont en niet alleen met de drugs like 60 procent is NL daar man net zoals texas kijk hoeveel nederlanders ze daarvoor nodig hebben om een universiteit op te richten _O-
Zet op zijn minst even een spelling checker aan in je browser. Ik ben geen taal nazi maar constructief zoiets fout doen levert toch wat kromme tenen op. :@
pi_85042182
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik denk dat het heel gezellig gaat worden in de TK na 11 september als Rutte ter verantwoording wordt geroepen.
Daar verheug ik me nu ook al op ja.
pi_85042354
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:50 schreef jenna12893 het volgende:

[..]

Daar verheug ik me nu ook al op ja.
Ik ga er vanuit dat Rutte straks voor iedere scheet die Wilders laat naar de Kamer wordt geroepen. :Y)
pi_85042880
Verhagen waarschuwt Wilders nu al.. :')
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:19:27 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_85043108
Tsja... De kansen op deze coalitie nemen nu al af:

pi_85043202
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:19 schreef remlof het volgende:

Yep.
pi_85043212
quote:

[ afbeelding ]
*O*
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:51:44 #145
66444 Lord_Vetinari
pi_85055285
quote:

[ afbeelding ]
Nope. Ze kunnen niet meer terug. Rutte heeft de deur dichtgegooid voor andere coalities en zal nu op de blaren moeten zitten (beetje kromme beeldspraak, maar je begrijpt wat ik bedoel). Ongetwijfeld gaat Wilders zeggen wat hij wil, waarna VVD en CDA een beetje gaan grommen om vervolgens de excuses / uitleg van Wilders te aanvaarden, waarmee het incident gesloten is.
pi_85055993
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nope. Ze kunnen niet meer terug. Rutte heeft de deur dichtgegooid voor andere coalities en zal nu op de blaren moeten zitten (beetje kromme beeldspraak, maar je begrijpt wat ik bedoel). Ongetwijfeld gaat Wilders zeggen wat hij wil, waarna VVD en CDA een beetje gaan grommen om vervolgens de excuses / uitleg van Wilders te aanvaarden, waarmee het incident gesloten is.
en het stomme is dat juist Rutte dit van te voren had moeten weten. Wilders maakte zich in de VVD-fractie onmogelijk door steeds maar weer de afspraken die gemaakt werden na weer een incident te doorbreken...

Maar goed hij zal het wel lekker vinden :+
pi_85056264
quote:

[..]

En dat willen Rutte en vooral Verhagen 4 jaar gaan volhouden?? :D

Ik mag hopen dat vooral Verhagen wat meer hersens heeft en als Rutte zijn deurtjes niet meer wil openen, is er altijd nog een regering zonder PVV en zonder VVD mogelijk *O*
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:14:11 #148
311589 SuperDrollie
Vanuit je pot, direct op Fok!
pi_85056277
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 08:23 schreef AwesomeFace het volgende:

[..]

Hier in Massachusetts weet ik het niet echt, maar goed.
I'm like awesome.. but more awesome.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:37:14 #149
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_85057222
Griekenland zal tegen NL opkijken. Een goed voorbeeld hoe ze daar al die albanezen er uit kunnen krijgen.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_85057636
quote:

[ afbeelding ]
dat is een voorschot op de partijbijeenskomst van het CDA. Even laten zien dat het CDA niet blind de PVV volgt mbt de islam.
maw: niet teveel waarde aan hechten.
pi_85058887
quote:

[ afbeelding ]
It begins...

Sneller als ik had verwacht. Mensen die denken dat dit kabinet het zal halen :'(
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:34:21 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85062023
quote:

[..]

Ik vrees dat je gelijk hebt...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_85105687
We vinden onszelf belangrijker dan anderen ons vinden. Ik heb de laatste jaren maar weinig mensen gehoord over de politieke situatie in Denemarken, die precies overeenkomt met wat hier dreigt te gebeuren.
pi_85107216
Een dergelijke vraag is Wilders ook gesteld. Over de gevolgen van zijn handelen in verband met kabinetsdeelname. Hij zei: "Ik zit niet in het kabinet." Uit zo'n opmerking kun je twee conclusies trekken: hij misbruikt zijn positie en dat hij niet een partij voor staat. De PVV is "ineens" veranderd in: ik.
pi_85108075
Wilders maalt niet om gevolgen voor Nederland. Het draait hem alleen om aandacht.
pi_85115646
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:40 schreef Boldface het volgende:
Wilders maalt niet om gevolgen voor Nederland. Het draait hem alleen om aandacht.
pi_85142493
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:43 schreef Boldface het volgende:
We vinden onszelf belangrijker dan anderen ons vinden.
Dat dus. Het zal de rest van de wereld een zorg zijn wat er in Nederland gebeurd. (Als men het al weet te vinden)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_85208913
Weet niet of het hier al ergens gepost was: Joodse actiegroep V.S. hoopt dat Wilders thuisblijft

quote:
„Het zou wat ons betreft van een uiterst slechte smaak getuigen als iemand met Wilders’ reputatie uitgerekend 11 september in New York komt spreken om zijn boodschap van intolerantie en haat verder te verspreiden”, aldus Oren Segal, directeur onderzoek van de Anti-Defamation League in een gesprek met deze krant.
quote:
nadat Wilders had aangekondigd dat hij zich op 11 september in New York tegen het plan zal uitspreken, neemt dezelfde ADL nadrukkelijk afstand van de Nederlandse politicus. Volgens de ADL is Wilders’ kritiek op de islam onbetamelijk en „in flagrante strijd met de vrijheid van godsdienst, een van de grondbeginselen van dit land”.

De organisatie die Wilders gevraagd heeft te spreken, Stop the Islamization of America, misbruikt volgens Segal zorgen over moslimextremisme „om meer onverdraagzaamheid te verspreiden”.

Segal spreekt daarom de hoop uit dat Wilders alsnog afziet van de toespraak. „Ik zou hopen dat hij de gevoelens van de families van de slachtoffers voor ogen houdt, en niet nog meer olie op het vuur komt gooien.”
  donderdag 12 augustus 2010 @ 22:53:17 #160
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85209058
Ik word een beetje moe van dat "haatzaaien" gelul, ik heb Wilders nog nooit op een haatopmerking kunnen betrappen. Iedereen die zich aanpast is welkom, wat de neuk is daar haatdragend aan?

De enige die echt haat zaaien zijn zijn incompetente, met de vijandheulende tegenstanders.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 01:40:03 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_85215611
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:53 schreef HeatWave het volgende:
Ik word een beetje moe van dat "haatzaaien" gelul, ik heb Wilders nog nooit op een haatopmerking kunnen betrappen. Iedereen die zich aanpast is welkom, wat de neuk is daar haatdragend aan?

De enige die echt haat zaaien zijn zijn incompetente, met de vijandheulende tegenstanders.
Kom op HeatWave, een hele bevolkingsgroep rechten willen ontnemen "omdat ze moslim zijn" is wel degelijk haat zaaien. Tuurlijk zijn er problemen met marokkaanse school-dropouts, maar daar hoef je niet de islam de schuld van te geven.
pi_85219383
quote:

Dan heb je wel een hele roze bril op als je naar Wilders kijkt :).

Maar wie is die vijand precies waar mee geheuld wordt?
pi_85220839
quote:

Als ik die laatste zin zo lees ben jij anders al behoorlijk verblind door zijn haatzaaierij, geen wonder dat je het niet meer ziet.
pi_85348192
PVV schaadt Europees gedachtegoed

quote:
Het grensoverschrijdende Euregio-samenwerkingsverband van het CDA en de Duitse zusterpartij CDU reageert in een open brief aan CDA-leider Maxime Verhagen vol verbazing en onbegrip op de onderhandelingen met de PVV.

„De schadelijke en vaak schandelijke uitspraken van leider Wilders staan volstrekt haaks op het gedachtegoed dat CDA en CDU delen en uitdragen binnen de Europese christendemocratie.” Dat schrijven voorzitter Bart van Winsen van het CDA-CDU Euregio Verband en zijn Duitse collega Franz-Josef Achterkamp in de open brief die zij maandag verstuurden.

De christelijke Euregio-coalitie vreest bovendien dat openbare optredens van Geert Wilders in het buitenland voor veel ongerustheid zorgen en schade veroorzaken.
pi_85348375
^Ik denk dat Verhagen gevoeliger voor dit soort oproepen van belangrijke Europese 'broeders', dan voor een CDA-manifest met een paar honderd handtekeningen.
pi_85348462
quote:
Iedereen die zich aanpast en nadrukkelijk geen moslim is, inderdaad.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:08:37 #167
104871 remlof
Europees federalist
pi_85350407
quote:
Als dit in Duitsland zou gebeuren (coalitie-onderhandelingen met extreemrechts) zou heel Europa meteen -terecht- op haar achterste benen staan.
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:12:13 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85359978
quote:

Dan heb je de afgelopen jaren niet verschrikkelijk goed opgelet... ;)
Enne, hoe zou het dan komen dat hij nota bene vervolgd wordt voor haatzaaien?

En in dat verband is de zaak Feret ook interessant, o.a.:
http://www.ivir.nl/public(...)tie_NJ_2009_412.html
http://www.psw.ugent.be/C(...)HOOF.FINAL.10.10.pdf
pi_85366661
quote:

Dit meen je niet serieus toch? Toch?! ;(
pi_85366849
Als Wilders straks in New York gesproken heeft als een anti-islam land
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:35:02 #171
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85366877
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Als dit in Duitsland zou gebeuren (coalitie-onderhandelingen met extreemrechts) zou heel Europa meteen -terecht- op haar achterste benen staan.
Nee. Maar Sarkozy is tegenwoordig ook Extreem-Rechts, ik heb Alexander Pechtold, Femke Halsema en andere politiek overcorrecte figuren er nog niet over gehoord, ook niet op internationaal niveau.
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:36:28 #172
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85366950
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:30 schreef n3z het volgende:

[..]

Dit meen je niet serieus toch? Toch?! ;(
Ik zeg: Veras ons.

Ik erken dat hij in 2006 niet de meest handige uitspraken heeft gedaan, maar als jij mij een recente uitspraak kunt geven dat Wilders haat aan het zaaien is ben ik zeer benieuwd.
pi_85373884
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:36 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik zeg: Verras ons.

Ik erken dat hij in 2006 niet de meest handige uitspraken heeft gedaan, maar als jij mij een recente uitspraak kunt geven dat Wilders haat aan het zaaien is ben ik zeer benieuwd.
Niet alleen in 2006 hoor. Deze man en zijn ondemocratische partij is een schaamte voor ons Nederland.

"Artikel 23 van de grondwet blijft bestaan maar islamitische scholen mogen niet worden opgericht. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden."
Onafhankelijkheidsverklaring Groep Wilders, 13 maart 2005

-----------------------

"We lijden in dit land aan een gelijkheidssyndroom. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden behandeld. De islam is een ongelijk geval (..) Daarom behandelen we de islam anders. Ik wil niet toegeven aan een cultuur die ons wezensvreemd is. Geen islamonderwijs dus. Dat is het principe."
Geert Wilders, De Volkskrant, 13 maart 2005

-----------------------

"Wanneer meer mensen langer door moeten werken, zijn in de ogen van de PVV eerst de Turken en Marokkanen aan de beurt: In de leeftijd 55-64 werkt nog geen 10% van hen. Het is onaanvaardbaar de werkende Nederlanders daar de rekening voor te laten betalen door hen tot hun 67e te laten doorwerken, waarbij de pensioenopbouw zelfs wordt beperkt."
Reactie PVV op rapport van de commissie Bakker, 2 juli 2008

-----------------------

Zolang men geen Nederlander is kan geen beroep worden gedaan op sociale zekerheid."

-----------------------

"Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland."
Geert Wilders, Volkskrant, 7 oktober 2006

-----------------------

"Hij [Wilders] verklaart dat, als het aan de PVV ligt, in de toekomst geen straat of wijk meer in meerderheid uit allochtonen bestaat."
Persbericht PVV, 7 maart 2009

-----------------------

"Nieuw artikel 1 van de grondwet: Christelijk / joods / humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven."
Verkiezingspamflet PVV voor de Tweede Kamerverkiezingen van 25 augustus 2006

-----------------------

"Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen. Daarin staat precies wat je wel en niet mag doen. Als je daar niet aan voldoet, moet je het land verlaten."

-----------------------

"Het [is] volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5 (n.a.v. Kamervragen PVV),
22 augustus 2007

-----------------------

En de ergste van allemaal:

"Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004

Heb je serieus op zo'n man gestemd? En schaam je je niet als Nederlander tegenover je voorouders die dit land hebben gemaakt tot wat het is?
pi_85384826
CDA masseert lastpakken

quote:
Geert Wilders intussen, figureert steeds vaker en prominenter in de Arabische media sinds bekend is geworden dat hij verbonden zal zijn aan het een toekomstig Nederlandse kabinet. Hoe omstreden Wilders inmiddels is in de Arabische wereld blijkt wel uit het aantal reacties die een artikel in 'Al Arabiya'opleverde: Maar liefst 719.
Ik wens het ambassade-personeel veel succes met het uitleggen van de gedoogconstructie :{
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:17:16 #175
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85395543
foutje
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:55:48 #176
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85397089
Er zitten best wel een paar zaken tussen waar hij wel gelijk in heeft.

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:44 schreef n3z het volgende:

[..]

Niet alleen in 2006 hoor. Deze man en zijn ondemocratische partij is een schaamte voor ons Nederland.

"Artikel 23 van de grondwet blijft bestaan maar islamitische scholen mogen niet worden opgericht. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden."

-----------------------
Ik vind dat het niet mag omdat het de integratie belemmerd. Nu is het al een probleem dat kinderen thuis vaak niet nederlands spreken en daardoor nooit echt goed de taal leren. Als je dat op school dan vaak ook niet doet, schiet het helemaal niets op.
Hoewel ik ook wel tegen christelijke scholen ben trouwens. Godsdienst moet niets te maken hebben met scholen.

quote:
"We lijden in dit land aan een gelijkheidssyndroom. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden behandeld. De islam is een ongelijk geval (..) Daarom behandelen we de islam anders. Ik wil niet toegeven aan een cultuur die ons wezensvreemd is. Geen islamonderwijs dus. Dat is het principe."
Geert Wilders, De Volkskrant, 13 maart 2005

-----------------------
Dat mensen ongelijk zijn is onzin, slaat nergens op en is gewoon fout.

quote:
"Wanneer meer mensen langer door moeten werken, zijn in de ogen van de PVV eerst de Turken en Marokkanen aan de beurt: In de leeftijd 55-64 werkt nog geen 10% van hen. Het is onaanvaardbaar de werkende Nederlanders daar de rekening voor te laten betalen door hen tot hun 67e te laten doorwerken, waarbij de pensioenopbouw zelfs wordt beperkt."
Reactie PVV op rapport van de commissie Bakker, 2 juli 2008

-----------------------
Dat moet niet alleen met turken en marokkanen, maar met veel meer mensen. En er moet uitgezocht worden waarom dat percentage zo laag is, want het is natuurlijk belachelijk hoe weinig er dan werken.

quote:
Zolang men geen Nederlander is kan geen beroep worden gedaan op sociale zekerheid."

-----------------------
Ligt eraan welke sociale zekerheid. Als je niet nederlander bent moet je wel zorg kunnen krijgen bij ziekte en dergelijke, maar er zijn zaken die vreemd zijn dat ze die krijgen.

quote:
"Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland."

-----------------------
Hij heeft het hier over huwelijken die buiten Nederland worden geregeld (uithuwelijken) zodat de partner dan in Nederland kan verblijven. Iets wat belachelijk vaak gebeurd. 2 mensen die al in Nederland wonen en een nederlands paspoort hebben is er geen probleem.
Dat is toch niet eens zo vreemd als je de hoeveelheid immigranten wilt beperken?

quote:
"Hij [Wilders] verklaart dat, als het aan de PVV ligt, in de toekomst geen straat of wijk meer in meerderheid uit allochtonen bestaat."
Persbericht PVV, 7 maart 2009

-----------------------
Tja... veel nederlanders willen er niet naast wonen, dus dan krijg je dat. Is niet te voorkomen. Jammer, maar het is nou eenmaal zo.

quote:
"Nieuw artikel 1 van de grondwet: Christelijk / joods / humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven."
Verkiezingspamflet PVV voor de Tweede Kamerverkiezingen van 25 augustus 2006

-----------------------
Ik wil in ieder geval niet dat hij islamitisch wordt.

quote:
"Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen. Daarin staat precies wat je wel en niet mag doen. Als je daar niet aan voldoet, moet je het land verlaten."

-----------------------
Als iemand het land binnen komt ja!
Sterker nog, ik vind dit het beste wat ik uit Wilders mond heb gehoord. Iemand die ons land binnen komt moet zich gedragen en anders kan hij weer linea recta terug.

quote:
"Het [is] volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5 (n.a.v. Kamervragen PVV),
22 augustus 2007

-----------------------
Tja, dat is ook een reden waarom we het internationaal goed doen. Dat heeft zijn voordelen.

quote:
En de ergste van allemaal:

"Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004

Heb je serieus op zo'n man gestemd? En schaam je je niet als Nederlander tegenover je voorouders die dit land hebben gemaakt tot wat het is?
Dat is inderdaad iets wat nergens op slaat. Laten we het hopen dat het nooit zo ver komt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 18 augustus 2010 @ 17:43:56 #177
104871 remlof
Europees federalist
pi_85443879
Indonesië bezorgd over invloed Wilders

En nu maar hopen dat Wilders bij zijn kameraden in Israël zit als de Indonesische president een bezoek aan Nederland brengt in oktober.
pi_85444011
Het schijnt dat de Arabische mediaq ook behoorlijk zitten in te hakken op Wilders. Niet bijster vreemd, uiteraard.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 17:54:44 #179
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_85444176
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:48 schreef KoosVogels het volgende:
Het schijnt dat de Arabische mediaq ook behoorlijk zitten in te hakken op Wilders. Niet bijster vreemd, uiteraard.
Niet vreemd maar wel hypocriet en die haatbaarden zijn ook nog eens een slag erger dan Wilders maar de economische invloed zal 0,0 zijn. Wel een stelletje wereldvreemde boeren hier zeg.
pi_85444369
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:54 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Niet vreemd maar wel hypocriet en die haatbaarden zijn ook nog eens een slag erger dan Wilders maar de economische invloed zal 0,0 zijn. Wel een stelletje wereldvreemde boeren hier zeg.
Die haatbaarden worden daar ook bestreden, dus niets hypocriets aan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85444672
quote:

[..]

Over wereldvreemd gesproken, de tering zeg :')
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:16:31 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85444847
quote:

[..]

:?
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:18:16 #183
104871 remlof
Europees federalist
pi_85444883
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die haatbaarden worden daar ook bestreden, dus niets hypocriets aan.
Zegt ie nou dat de Arabische media haatbaarden zijn? :?
pi_85445230
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Zegt ie nou dat de Arabische media haatbaarden zijn? :?
:Y
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:34:09 #185
104871 remlof
Europees federalist
pi_85445277
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

:Y
Nou dat valt nog wel mee volgens mij. Ik kan iig op http://english.aljazeera.net/ niks haatdragends vinden.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:35:04 #186
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85445312
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou dat valt nog wel mee volgens mij. Ik kan iig op http://english.aljazeera.net/ niks haatdragends vinden.
Nee, Al-Jazeera lijkt me sterk dat die haat gaan zaaien, maar de de Iraanse staatstelevisie wel.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:36:36 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85445355
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:35 schreef Holograph het volgende:

[..]

De Iraanse staatstelevisie?
Nederlandse publieke omroep? Volgens jou dan? ;)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:36:46 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_85445361
quote:

[..]

Nee, Al-Jazeera lijkt me sterk dat die haat gaan zaaien, maar de de Iraanse staatstelevisie wel.
Dat is een propagandazender van een extremistisch bewind, dat weet je zelf ook wel :P
pi_85445368
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Niks mis met Al-Jazeera. Heb de eerste weken van het WK gevolgd via die zender ^O^
pi_85445538
quote:

[..]

Dat valt vooralsnog niet onder de "Arabische" media.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:43:23 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85445567
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Want? Ze zijn te redelijk in jouw ogen? :P
pi_85445589
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jahwel, want Wilders heeft ons geleerd dat we het hele Midden-Oosten (muv Israel) over een kam moeten scheren. Geen onderscheid! :(
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:44:15 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_85445590
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Want?
Omdat dat een propagandazender is.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:46:05 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85445638
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Al J had ik het over tegen hem..
pi_85445644
Ik vrees dat Europeanen geen hoge pet van ons op hebben. We komen met een draaiorgel aan op het songfestival, op het voetbalkampioenschap laten we alleen karatetrappen en anti-voetbal zien en nu krijgen we een extreem rechtse in de regering, of ja, zijn gedogen, maar leg dat eens uit aan een buitenlander.
pi_85445664
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Want? Ze zijn te redelijk in jouw ogen? :P
Want Iran is geen Arabisch land. :o
Allah Al Watan Al Malik
pi_85445708
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:46 schreef DrDentz het volgende:
Ik vrees dat Europeanen geen hoge pet van ons op hebben. We komen met een draaiorgel aan op het songfestival, op het voetbalkampioenschap laten we alleen karatetrappen en anti-voetbal zien en nu krijgen we een extreem rechtse in de regering, of ja, zijn gedogen, maar leg dat eens uit aan een buitenlander.
Ik heb mij dan ook voorgenomen of mijzelf in het buitenland voortaan voor te stellen als Duitser.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:49:55 #198
104871 remlof
Europees federalist
pi_85445731
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee ok, maar wel islamitisch en dat bedoelde ie vast :P
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:50:01 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85445736
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Al J had ik het over tegen hem.. NIET over een Iraanse staatszender...
pi_85630524
Ex-ministers beducht voor rol PVV

quote:
DEN HAAG - De voormalige ministers Ben Bot (CDA) en Joris Voorhoeve (VVD) waarschuwen voor de nadelige gevolgen voor Nederland in het buitenland als de PVV van Geert Wilders nauw betrokken wordt bij de nieuwe regering.

Ex-minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot heeft van Nederlandse bedrijven gehoord dat ze vrezen voor schade in islamitische landen, zei hij maandag in het televisieprogramma Nova.

Voormalig minister van Defensie Joris Voorhoeve is bang dat de rol van Nederland in bijvoorbeeld Europa en binnen de Verenigde Naties terug zal lopen als Nederland snijdt in ontwikkelingssamenwerking en niet meer meedoet aan missies in het buitenland.
pi_85630995
quote:
Ze hebben zeker een punt. Maar goed dat zal de lobby die voor samenwerking met extreem-rechts is wel niet inzien...
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:05:11 #202
104871 remlof
Europees federalist
pi_85631163
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 00:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze hebben zeker een punt. Maar goed dat zal de lobby die voor samenwerking met extreem-rechts is wel niet inzien...
Extreem-rechts heeft sowieso schijt aan het buitenland, Nederland boven alles, je weet wel :')
pi_85631369
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 00:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Extreem-rechts heeft sowieso schijt aan het buitenland, Nederland boven alles, je weet wel :')
Ja dat is waar ;(
pi_85631815
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 00:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Walgelijk kortzichtig inderdaad. Dergelijke mensen denken dat Nederland op een of ander eiland ligt dat geen enkel contact met het buitenland heeft. Totaal blind voor het feit dat Nederland het buitenland (en dus buitenlanders) nodig heeft om geld te verdienen. En dus ook blind voor de relaties die niet gebaat zijn bij anti-Islam retoriek.

Ik zoek nog steeds naar een beter woord maar ik noem het kortzichtig.
Wat is de vergrotende trap van kortzichtig?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:49:02 #205
104871 remlof
Europees federalist
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:58:14 #206
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85639168
Wilders wil op een aantal internationale zaken geld bezuinigen. Het wil niet zeggen dat hij zich van alles wat niet nederlands is wil afzetten.
Verhalen komen de wereld in en worden steeds meer opgeblazen.

Tevens is Wilders geen extreem-rechts. Extreem-rechts gaat veel verder dan hij wil gaan.
pi_85641170
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:58 schreef Komakie het volgende:
Wilders wil op een aantal internationale zaken geld bezuinigen. Het wil niet zeggen dat hij zich van alles wat niet nederlands is wil afzetten.
Verhalen komen de wereld in en worden steeds meer opgeblazen.
Een man met zeer bedenkelijke denkbeelden en een nogal onprettige stijl voor diplomaten krijgt een veel grotere rol in de Nederlandse politiek. Dat heeft wel degelijk invloed natuurlijk..
quote:
Tevens is Wilders geen extreem-rechts. Extreem-rechts gaat veel verder dan hij wil gaan.
Oh? Daarover verschillen de meningen dan nogal. Wilders is zeker niet minder extreem dan erkende extreem-rechtse bewegingen als FN, VB of FPÖ. Daarnaast past het kernthema van zijn verkiezingsprogramma, het van staatswege discrimineren van Moslims op basis van hun geloof uiteraard uitstekend in het extreem-rechtse gedachtegoed.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:33:03 #208
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85646912
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een man met zeer bedenkelijke denkbeelden en een nogal onprettige stijl voor diplomaten krijgt een veel grotere rol in de Nederlandse politiek. Dat heeft wel degelijk invloed natuurlijk..
[..]
Ligt eraan waarin. Zo verschrikkelijk principieel zijn mensen niet als het om geld gaat.
Daarnaast is hij maar een onderdeel van een veel groter geheel. Laten we het nou niet overdrijven.

Ongetwijfeld zullen er berichten in de media over komen, want het is lekker makkelijk scoren. Ondertussen valt het echt wel mee.

quote:
Oh? Daarover verschillen de meningen dan nogal. Wilders is zeker niet minder extreem dan erkende extreem-rechtse bewegingen als FN, VB of FPÖ. Daarnaast past het kernthema van zijn verkiezingsprogramma, het van staatswege discrimineren van Moslims op basis van hun geloof uiteraard uitstekend in het extreem-rechtse gedachtegoed.
De BZÖ komt voort uit de FPÖ en die vind ik nou niet extreem-rechts.

Btw de AIVD betitelt de PVV ook niet als extreem-rechts maar als rechts-populistisch en verschillende personen en organisaties die zowel bij de AIVD als in de wetenschap onbetwist als extreemrechts gelden, waaronder de NVU-leider Constant Kusters en de Nationale Socialistische Aktie/Autonome Nationale Socialisten (NSA/ANS), hebben middels demonstraties of anderszins juist hun afkeer van de PVV laten blijken.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:39:23 #209
104871 remlof
Europees federalist
pi_85647202
Nogmaals, de PVV voldoet aan bijna alle tien bestanddelen van rechtsextremisme volgens Altermatt:

1. een agressieve vorm van nationalisme en/of etnocentrisme;
2. racisme, doorgaans gefundeerd op een biologische wereldbeschouwing;
3. antisemitisme, uitgedrukt in een al dan niet openlijke vijandigheid tegenover Joden alsook een relativeringen van de nationaalsocialistische misdaden;
4. autoritarisme, streven naar een krachtige overheid met dito leider;
5. streven naar een hiërarchische maatschappij;
6. benadrukken van de homogeniteit van de eigen volksgemeenschap;
7. antipluralistische opvattingen over politiek en samenleving;
8. accepteren van geweld als middel om politieke doelen te bereiken;
9. verbaal besmeuren van politieke tegenstanders;
10. een absoluut waarheidsbeeld, waardoor een tolerante samenleving wordt bemoeilijkt.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:46:50 #210
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_85647488
Ik denk een storm in een glas water zolang Wilders zich koest houdt.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_85647710
Nogmaals, volgens Lucardie is de PVV niet extreemrechts en volgens Jaap van Donselaar is zij ten hoogste 'gematigd extreemrechts'.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:01:53 #212
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85650699
"gematigd extreemrechts" kan niet. Contradictie enzo :P

Trouwens, dat laatste heeft bijna iedereen tegenwoordig. Een aantal mensen die hier links stemmen denken ook dat het de enige mogelijkheid is op een normale samenleving en dat het enige wat rechts doet leugens verspreiden is.
pi_85652628
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:01 schreef Komakie het volgende:
"gematigd extreemrechts" kan niet. Contradictie enzo :P

Trouwens, dat laatste heeft bijna iedereen tegenwoordig. Een aantal mensen die hier links stemmen denken ook dat het de enige mogelijkheid is op een normale samenleving en dat het enige wat rechts doet leugens verspreiden is.
Ik heb het zelf niet verzonnen, maar ik wil alleen maar aangeven dat ik het nogal potsierlijk vind te pas en te onpas met een tienpuntenlijstje te wapperen alsof het hier exacte wetenschap zou betreffen en, omdat het eindoordeel toevallig in het straatje past, dit inzicht tot autoriteit te verheffen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_85652729
Echt zo'n topic waarin iedereen zijn eigen mening lekker gaat zitten projecteren.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_85652979
Ach, net of Wilders het ene reet kan roesten hoe het buitenland tegen Nederland aankijkt. Malle Geert wil enkel Israel en de VS te vriend houden, de rest kan wat hem betreft de tering krijgen. Ik vermoed dan ook dat zijn hersens zijn aangetast door dat bleekmiddel waar hij zijn haar mee plamuurt.
pi_85653089
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:39 schreef remlof het volgende:
Nogmaals, de PVV voldoet aan bijna alle tien bestanddelen van rechtsextremisme volgens Altermatt:

3. antisemitisme, uitgedrukt in een al dan niet openlijke vijandigheid tegenover Joden alsook een relativeringen van de nationaalsocialistische misdaden;
10. een absoluut waarheidsbeeld, waardoor een tolerante samenleving wordt bemoeilijkt.
De PVV voldoet redelijk aan punt 1 (bepaalde mate van 'eigen volk eerst'-denken), aan het tweede punt niet, aan het derde punt absoluut niet (integendeel), aan het vierde punt een beetje (law & order, profileren op veiligheid, politie, streng straffen, maar geen totalitaire neigingen of antidemocratische lange termijnplannen met een Grote Blonde Leider), vijfde punt helemaal niet, zesde een klein beetje (vastklampen aan bepaalde cultuur), zevende punt niet echt, achtste punt helemaal niet, negende punt komt wel degelijk voor (overigens lang niet zo erg als de meeste partijen bij Wilders doen), tiende punt lijkt af en toe sprake van te zijn (vinden dat de islam een gewelddadige politieke ideologie is en daar immigratiebeleid op afstemmen en godsdienstvrijheid willen beperken).

Een en ander is sowieso bijzonder aan interpretatie onderhevig, maar zonder het graag te willen en echt goed te zoeken voldoet de PVV hier niet meer aan dan de meeste andere partijen.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:04:07 #217
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85653393
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, net of Wilders het ene reet kan roesten hoe het buitenland tegen Nederland aankijkt. Malle Geert wil enkel Israel en de VS te vriend houden, de rest kan wat hem betreft de tering krijgen. Ik vermoed dan ook dat zijn hersens zijn aangetast door dat bleekmiddel waar hij zijn haar mee plamuurt.
Pardon? In Denemarken gedoogd een soort van PVV ook de regering. Raar maar waar is Denemarken nog steeds niet het zwarte schaap van de wereld, sterker nog: de oud-premier van Denemarken, Rasmussen, is nu Secretaris-generaal van de NAVO.

Kun jij mij uitleggen hoe dat mogelijk is? Want als ik links moet geloven zal Nederland het zwarte schaap van de wereld worden..
pi_85653468
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:45 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

OK. Je bent het dus met me eens, dat het beeld van het tolerante Nederland al een tijdje niet meer klopt, cq niet meer zo door het buitenland wordt gezien. :)
Niet geheel. Fortuin heeft wel de naam van "Nederland" over de grens geschaad denk ik zo. Maar -zeker als hij enige macht krijgt- niet zo erg als Wilders (dat gaat doen).
pi_85653498
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:04 schreef Holograph het volgende:

[..]

Pardon? In Denemarken gedoogd een soort van PVV ook de regering. Raar maar waar is Denemarken nog steeds niet het zwarte schaap van de wereld, sterker nog: de oud-premier van Denemarken, Rasmussen, is nu Secretaris-generaal van de NAVO.

Kun jij mij uitleggen hoe dat mogelijk is? Want als ik links moet geloven zal Nederland het zwarte schaap van de wereld worden..
Kun jij misschien uitleggen waar jij hebt leren lezen? Nergens beweer ik dat Nederland het zwarte schaap van de wereld gaat worden. Ik stel enkel dat Wilders geen reet geeft om wat het buitenland denkt.

Overigens zijn de maatregelen die Wilders voor ogen heeft wel een stukje extremer dan in Denemarken.
pi_85654092
Als nog steeds net zo onbelangrijk als altijd. En iets met blowen en hoeren.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:49:20 #221
104871 remlof
Europees federalist
pi_85696907
quote:
Duitse minister haalt uit naar Wilders
ANP op 25 augustus '10, 16:57, bijgewerkt 25 augustus '10, 17:40

BERLIJN - De Duitse minister van Financiën, Wolfgang Schäuble, heeft felle kritiek geleverd op Geert Wilders. In een gesprek met buitenlandse journalisten woensdagmiddag noemde hij diens politiek ‘de totaal verkeerde weg voor de wereld in de 21e eeuw’.
De bewindsman beloofde dat Duitsland zo goed mogelijk zal samenwerken met een nieuwe Nederlandse regering, ook als die afhankelijk is van steun van de PVV. Maar, zo voegde hij eraan toe: ‘Of het nou een Duitser of een ander is, we moeten iedere aanzet tot xenofobie bestrijden.’

Geen sancties

Europese sancties tegen Nederland sloot hij uit. Stappen zoals die in het verleden tegen Oostenrijk werden genomen, waar de rechtspopulische partij van Jörg Haider in de regering kwam, vindt Schäuble onjuist.
De christen-democraat Schaüble, die als een van de invloedrijkste politici in de Duitse regering geldt, ziet in de opkomst van Wilders een bewijs dat racisme een probleem is van alle landen. ‘Tien jaar geleden had niemand zo'n verkiezingsuitslag in Nederland voor mogelijk gehouden.’
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)alt_uit_naar_Wilders
pi_85697224
quote:
Als Duitsland niet gaat boycotten, dan zal de rest van Europa dat ook niet doen. Voor de rest is het natuurlijk een hoogst gênant situatie voor de Nederlanders die helemaal niets met de PVV hebben.
pi_85697860
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:58 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Als Duitsland niet gaat boycotten, dan zal de rest van Europa dat ook niet doen. Voor de rest is het natuurlijk een hoogst gênant situatie voor de Nederlanders die helemaal niets met de PVV hebben.
Ik verwacht ook niet dat we worden geboycot door andere landen. Echter, zoals je zelf al zegt, is het natuurlijk behoorlijk genant om zo'n figuur als Wilders in het kabinet te hebben zitten. Gedoogsteun of niet.
pi_85701943
Al die doemscenario's zijn hilarisch om te lezen. Alsof Nederland verantwoording aan het buitenland moet afleggen. :')
De een vindt het gênant, de ander juicht. En ze gaan weer verder met hun leven.

Het is maar wat je er zelf van maakt en in wilt zien.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:10:36 #225
104871 remlof
Europees federalist
pi_85704317
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:10 schreef Lekiamh het volgende:
Alsof Nederland verantwoording aan het buitenland moet afleggen.
Eh ja, dat moeten we, als we willen blijven deelnemen aan internationale organisaties als bijvoorbeeld de VN en de EU.
pi_85704687
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Eh ja, dat moeten we, als we willen blijven deelnemen aan internationale organisaties als bijvoorbeeld de VN en de EU.
Willen "we" dat eigenlijk wel?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:19:47 #227
104871 remlof
Europees federalist
pi_85704773
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:18 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker dat een overgrote meerderheid van de Nederlanders dat wil.
pi_85704869
quote:

[..]

Dat lijkt me wel inderdaad :).

Al was het maar omdat we aan IJsland hebben gezien wat kan gebeuren als een klein landje zich zoveel mogelijk aan dat soort clubs onttrekt...
pi_85704910
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:10 schreef Lekiamh het volgende:
Al die doemscenario's zijn hilarisch om te lezen. Alsof Nederland verantwoording aan het buitenland moet afleggen. :')
De een vindt het gênant, de ander juicht. En ze gaan weer verder met hun leven.

Het is maar wat je er zelf van maakt en in wilt zien.
We zijn op vijf landen na de grootste exporteur. Die vijf landen boven ons hebben allemaal een veelvoud van onze bevolking. Hoe verweven denk je dat Nederland met het buitenland is?

We hebben verdomme geen tijd, energie of geld om de kortzichtige spelletjes van de PVV te doen.
pi_85704935
quote:

[..]

Ja dat willen we.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:56:00 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85706634
http://www.telegraaf.nl/b(...)ilders__.html?p=20,1

Voorbeeldje van hoe "het buitenland" tegen het gedachtegoed van Wilders aankijkt...
pi_85706673
quote:
Spuit elf post.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:58:02 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85706738
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Spuit elf post.
Spuit elf opmerking
pi_85706751
pi_85708177
quote:

[..]

Uhhuh.

Omdat de PVV onze regering wellicht gedogen gaat, zal men ons uit de EU en de VN zetten.
pi_85708518
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:22 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Uhhuh.

Omdat de PVV onze regering wellicht gedogen gaat, zal men ons uit de EU en de VN zetten.
Dat is een vreemde conclusie op basis van de post van Remlof :)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:32:06 #237
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85708721
quote:

[..]

Heeft Denemarken ooit verantwoording moeten afleggen aan de EU vanwege haar immigratiebeleid?
pi_85709006
Gezien zijn antwoord op de post van Daffodil niet.

Hoe dan ook vind ik het een domme opmerking. Ga maar na wat voor een malloten/clowns landen leiden die lid zijn van de EU en de VN.
Wilders, die dus geen plaats krijgt in de regering, valt in het niet bij een Berlusconi of Ahmadinejad.
pi_85711111
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:22 schreef waht het volgende:

[..]

We zijn op vijf landen na de grootste exporteur. Die vijf landen boven ons hebben allemaal een veelvoud van onze bevolking. Hoe verweven denk je dat Nederland met het buitenland is?

We hebben verdomme geen tijd, energie of geld om de kortzichtige spelletjes van de PVV te doen.
Goeie post, en volledig mee eens. Wij hebben onze rijkdom te danken aan onze mega export. We zijn zo erg verweven met het buitenland dat we niet zomaar alles kunnen dicht timmeren.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:34:05 #240
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85711728
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:19 schreef n3z het volgende:

[..]

Goeie post, en volledig mee eens. Wij hebben onze rijkdom te danken aan onze mega export. We zijn zo erg verweven met het buitenland dat we niet zomaar alles kunnen dicht timmeren.
Waaruit blijkt dat mensen geen producten meer uit NL willen hebben als de PVV mee gaat regeren? Een onderbuikgevoeltje? Of hoop je dat dat gebeurt zodat je kunt zeggen: "Zie je nou wel"?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:34:27 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85711738
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:32 schreef Holograph het volgende:

[..]

Heeft Denemarken ooit verantwoording moeten afleggen aan de EU vanwege haar immigratiebeleid?
Nee, en dat is ook logisch. Denemarken heeft op het gebied van immigratiebeleid een optoutregeling bedongen bij het Verdrag van Lissabon. En Nederland NIET (en dan zit je dus wél vast aan de Europese regels daaromtrent):

In Denemarken kan het ook, hoor je vaak. Waarom dan hier niet? Omdat Nederland wél met Europese immigratieregels te maken heeft. ‘Dan moet je opnieuw onderhandelen’, zegt Nico Schrijver,
hoogleraar internationaal recht aan de Universiteit van Leiden. ‘Dan worden we helemaal gekke henkie.’
Het verschil met Denemarken is dat dat land een zogenoemde optoutregeling heeft bedongen bij het
Verdrag van Lissabon, waarin de landen van de Europese Unie dwingende afspraken hebben gemaakt, onder andere over immigratie. Denemarken mag, in tegenstelling tot Nederland, op immigratiegebied dus een
eigen koers blijven varen. ‘Nu gaat dat niet meer zomaar’, waarschuwt Schrijver de onderhandelende
partijen. ‘In het algemeen is de tendens dat er meer en meer Europees beleid ontstaat en dat je niet een
soort menu voor je hebt waaruit je gaat kiezen wat je wel en niet doet.’

Bron: http://www.depers.nl/User(...)ag13augustus2010.pdf

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-08-2010 09:12:21 ]
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:37:59 #242
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85711863
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, en dat is ook logisch. De,arken heeft op het gebied van immigratiebeleid een optoutregeling heeft bedongen bij het Verdrag van Lissabon. En Nederland NIET (en dan zit je dus wél vast aan de Europese regels daaromtrent):

In Denemarken kan het ook, hoor je vaak. Waarom dan hier niet? Omdat Nederland wél met Europese immigratieregels te maken heeft. ‘Dan moet je opnieuw onderhandelen’, zegt Nico Schrijver,
hoogleraar internationaal recht aan de Universiteit van Leiden. ‘Dan worden we helemaal gekke henkie.’
Het verschil met Denemarken is dat dat land een zogenoemde optoutregeling heeft bedongen bij het
Verdrag van Lissabon, waarin de landen van de Europese Unie dwingende afspraken hebben gemaakt, onder andere over immigratie. Denemarken mag, in tegenstelling tot Nederland, op immigratiegebied dus een
eigen koers blijven varen. ‘Nu gaat dat niet meer zomaar’, waarschuwt Schrijver de onderhandelende
partijen. ‘In het algemeen is de tendens dat er meer en meer Europees beleid ontstaat en dat je niet een
soort menu voor je hebt waaruit je gaat kiezen wat je wel en niet doet.’

Bron: http://www.depers.nl/User(...)ag13augustus2010.pdf
Frankrijk, GB en Italië (zwaargewichten binnen de EU) willen ook strengere immigratieregels. We kunnen die regels niet van de ene op de andere dag realiseren, maar in een periode van 4 jaar kan het best lukken.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:54:06 #243
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85712445
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:22 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Uhhuh.

Dat zou misschien wel goed zijn. Zeker de VN is een club die gedomineerd wordt door primaten, het is maar de vraag of je je daarmee wil encanailleren.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_85713358
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat zou misschien wel goed zijn. Zeker de VN is een club die gedomineerd wordt door primaten, het is maar de vraag of je je daarmee wil encanailleren.
Goede reactie. Puur en alleen om dat laatste woord. :D
  donderdag 26 augustus 2010 @ 00:37:59 #245
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85714229
quote:
Gezien de voordelen, denk ik dat "we" dat inderdaad willen. Niemand heeft zin om weer als vanouds bij Roosendaal in de file te gaan staan voor een dagje Antwerpen, en mensen willen gewoon lekker op een Duits boerderijtje kunnen wonen en gewoon in Nijmegen, Arnhem, Enschede, Maastricht, etc werken.....

Zeker met een haven als Rotterdam en onze enorme economische motor voor logistiek door HEEL Europa, is het voor Nederland veel prettiger als we zo'n beetje alle EU verdragen handhaven.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85715830
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:39 schreef remlof het volgende:

Ze voldoet ook aan Populisme, en ik wil het hier liever op houden, Extreem rechts is een achterhaalde term die eigenlijk helemaal geen basis heeft, dat kun je in hetzelfde artikel van Wiki lezen wat je toezond, zo kun je Hitler dus scharen onder de radicaal socialisten, en dat klopt, hun hanteerden dezelfde kleuren in de vlag Rood zwart, maar ik denk dat mensen het altijd willen afschuiven op de rijken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Populisme

Ik zie Wilders meer als populist, en nog meer als conservatist, dus die hele verwijzing naar de Nazi's etc is onzin om Liberalen in een kwaad daglicht te zetten, en altijd gedaan door mensen die altijd graag de tegenpartij aan het roer zien.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Conservatisme

Dat mensen niet willen meewerken aan de maakbaarheid van een samenleving, okay, maar laat ze dan ook geen gebruik ervan maken.

Zoals ik ooit in een liedje van Toontje lager hoorde...je kunt de auto niet accepteren, maar je rijdt er wel in mee..., zo is dat altijd ( niet soms of meestal ) bij die bevolkingsgroep.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clan op 26-08-2010 02:06:26 ]
pi_85716364
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De VN is op zichzelf al een gedrocht als je het mij vraagt, maakt niet uit wie er aan verbonden is. ;)
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:34 schreef Holograph het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat mensen geen producten meer uit NL willen hebben als de PVV mee gaat regeren? Een onderbuikgevoeltje? Of hoop je dat dat gebeurt zodat je kunt zeggen: "Zie je nou wel"?
Dat valt ook allemaal wel mee.

Paniekzaaierij die nergens voor nodig is. Laat je vooral niets wijsmaken.
pi_85716528
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker dat een overgrote meerderheid van de Nederlanders dat wil.
Onderbouw eens met feiten :)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 09:57:07 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85719747
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:19 schreef n3z het volgende:

[..]

Alsof Wilders ons land helemaal wil dicht timmeren voor export.
Daarnaast is het niet zo verschrikkelijk voor de export hoe het buitenland tegen ons aan kijkt. De mensen die zich daar druk om maken zijn voornamelijk politici. De gewone burger maakt zich daar niet zo druk om.

Gelukkig gaat het bij export voornamelijk om geld. Op het moment dat je goed in de markt ligt is het niet zo belangrijk of een knurft als Wilders als gedoger in een regering zit of niet.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:15:58 #250
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85727159
-

[ Bericht 50% gewijzigd door Holograph op 26-08-2010 13:16:59 ]
pi_85727682
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 02:22 schreef Clan het volgende:

[..]

Onderbouw eens met feiten :)
Misschien dat anderhalf miljoen Nederlanders uit de EU en de VN willen stappen, maar het overige deel van onze bevolking heeft toch wat meer verstand in zijn kop.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:28:04 #252
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85727700
quote:
Joris Voorhoeve :')

Mag ik hem eraan herinneren dat we met het Sebrenica-drama in 1995 ook niet veel aanzien hebben gekregen? En hij was nog wel minister van Defensie toentertijd.
pi_85727971
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:28 schreef Holograph het volgende:

[..]

Joris Voorhoeve :')

Mag ik hem eraan herinneren dat we met het Sebrenica-drama in 1995 ook niet veel aanzien hebben gekregen? En hij was nog wel minister van Defensie toentertijd.
En we gooien er maar weer een drogredenering tegenaan :')
pi_85735667
Als een minderwaardig land, en terecht, met die geblondeerde nageboorte van de PVV...
pi_85735877
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:
....als straks dit minderheidskabinet een feit is?

U bent aan zet. :)
Bull

Oostenrijk, Denemarken, Italie,.....
allemaal gewoon gewaardeerde landen die allemaal een soort gelijke situatie of achter de rug hebben of nog steeds meemaken.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:08:12 #256
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_85736663
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:48 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Bull

allemaal gewoon gewaardeerde landen die allemaal een soort gelijke situatie of achter de rug hebben of nog steeds meemaken.
Ik zit eerlijk gezegt niet te wachten op Italiaanse toestanden.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_85736703
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:48 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Bull

Italie :')
pi_85738238
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Italie :')
Dat mag dan wel zijn , maar het land neemt geen schade aan het feit das de Lega Nort mee regeert , en die zijn op 1 lijn te zetten met de PVV
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:06:10 #259
104871 remlof
Europees federalist
pi_85740571
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:57 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Dat mag dan wel zijn , maar het land neemt geen schade aan het feit das de Lega Nort mee regeert , en die zijn op 1 lijn te zetten met de PVV
Eh nee hoor, het eerste programmapunt van de Lega Nord is onafhankelijkheid van Padanië, het noorden van Italië. Al de rest is daar ondergeschikt aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')