Er is niks mis met een beetje geschiedenisles over je eigen land!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:42 schreef Holograph het volgende:
[..]
[..]
Ze gaan er wel vanuit dat alleen allochtonen 'allesverhullende' kleding dragen.
Wil je nu zeggen dat scientologie een minderwaardige godsdienst is?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Scientology is een sekte, geen eeuwenoude godsdienst, dat verschil zie je hopelijk zelf ook nog wel
helaas is tolerantie wat anders dan acceptatie. helaas ligt daar toch een wereld van verschil. ik dacht vroeger altijd dat wij een tolerant land waren en dús iedereen accepteerden, maar het tegendeel is waar. alles werd getolereerd, zolang je er zelf maar weinig van merkte. ja, dat is nog altijd beter dan veel andere landen waar dingen ook al niet getolereerd worden, maar het was toch een klap toen ik me bewust werd dat wij niet open-minded zijn en iedereen en alles goed en leuk vinden, maar dat het toch altijd bij een soort tollerantie bleef.. je mag het doen, maar alsjeblieft niet te opvallend.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Eh nee hoor, we hadden een eeuwenlange traditie van tolerantie op o.a. het gebied van godsdienst. Niet opgelet bij geschiedenis op school?
Waarom? Rare conclusie. Als je in Nederland een bepaald soort verkeersovertreding maakt, moet je ook op rijcursus. Gaan ze er dan van uit, dat alleen mensen zonder rijbewijs die overtreding begaan?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:42 schreef Holograph het volgende:
[..]
[..]
Ze gaan er wel vanuit dat alleen allochtonen 'allesverhullende' kleding dragen.
Nu ben je een beetje in de war met de VS, denk ik.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
We maken onszelf al jaren belachelijk door te denken dat we de in ons land geldende normen, waarden en vrijheden ook aan andere landen moeten opdringen.
Dan ken jij de eeuwen oude geschiedenis van multicultureel Nederland niet die alleen leefbaar is door elkaar te toleren en gedogen en waaruit ook het polderen ontstaan is. Dat is ook de reden waarom de islam geen bestaansrecht in Nederland heeft (tenzij zij zich aanpassen aan het Nederlandse model).quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:50 schreef Asphias het volgende:
[..]
helaas is tolerantie wat anders dan acceptatie. helaas ligt daar toch een wereld van verschil. ik dacht vroeger altijd dat wij een tolerant land waren en dús iedereen accepteerden, maar het tegendeel is waar. alles werd getolereerd, zolang je er zelf maar weinig van merkte. ja, dat is nog altijd beter dan veel andere landen waar dingen ook al niet getolereerd worden, maar het was toch een klap toen ik me bewust werd dat wij niet open-minded zijn en iedereen en alles goed en leuk vinden, maar dat het toch altijd bij een soort tollerantie bleef.. je mag het doen, maar alsjeblieft niet te opvallend.
Hoezo valt dat tegen? Wees er trots op dat Nederland een vrijhaven was en nog steeds is. Daarvoor moet iedereen wel een beetje inschikken en kunnen samenwerken.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:16 schreef Asphias het volgende:
i know, maar het viel me tegen... ik heb jaren gedacht dat nederland echt een land was wat iedereen gewoon kon accepteren. tot ik een jaar of 18 werd en me er ook echt in ging verdiepen..
En als je je niet normaal kleed (lees: gezichtsbedekkende kleding draagt) moet je een cursus over burgerschap volgen. Wacht... Wat hebben kleding en burgerschap ook alweer met elkaar te maken?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom? Rare conclusie. Als je in Nederland een bepaald soort verkeersovertreding maakt, moet je ook op rijcursus. Gaan ze er dan van uit, dat alleen mensen zonder rijbewijs die overtreding begaan?
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij spreek jij jezelf om de haverklap tegen. Of je bent een van die autistjes met een islamofobie. Dat kan ook natuurlijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:29 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Hoezo valt dat tegen? Wees er trots op dat Nederland een vrijhaven was en nog steeds is. Daarvoor moet iedereen wel een beetje inschikken en kunnen samenwerken.
Wie weet komt er nog eens een polder-islam versie. Meestal loop je in Nederland toch uiteindelijk vast in het poldermoeras.
Het maar allemaal net wat je met 'tolerantie' en 'openminded' precies bedoelt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:50 schreef Asphias het volgende:
[..]
helaas is tolerantie wat anders dan acceptatie. helaas ligt daar toch een wereld van verschil. ik dacht vroeger altijd dat wij een tolerant land waren en dús iedereen accepteerden, maar het tegendeel is waar. alles werd getolereerd, zolang je er zelf maar weinig van merkte. ja, dat is nog altijd beter dan veel andere landen waar dingen ook al niet getolereerd worden, maar het was toch een klap toen ik me bewust werd dat wij niet open-minded zijn en iedereen en alles goed en leuk vinden, maar dat het toch altijd bij een soort tollerantie bleef.. je mag het doen, maar alsjeblieft niet te opvallend.
Ben je net van het juk van het christendom verlost, krijgen we de islam er voor terug.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 01:51 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Het maar allemaal net wat je met 'tolerantie' en 'openminded' precies bedoelt.
9 van de 10 autochtonen zijn zeer openminded betrefd omgang met andere culturen en hun religie. Toch blijft het anti-islam sentiment groeien, rara hoe dat komt.
WILDERS!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 01:51 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Het maar allemaal net wat je met 'tolerantie' en 'openminded' precies bedoelt.
9 van de 10 autochtonen zijn zeer openminded betrefd omgang met andere culturen en hun religie. Toch blijft het anti-islam sentiment groeien, rara hoe dat komt.
Dat dus.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:29 schreef Gia het volgende:
Gezien de ontwikkelingen in andere landen, verwacht ik dat ook daar een verrechtsing plaats gaat vinden. Zal langzaamaan overal regelgeving komen over dubbele nationaliteiten, uitzetten, boerka's en immigratievoorwaarden.
Dus, ik verwacht dat andere Europese landen vol bewondering naar Nederland zullen kijken, zoals ze ook al doen naar Denemarken.
Ik denk dat we het eerder andersom moeten doen. Sarkozy heeft al aangekondigd wetten door te gaan voeren mbt. dubbele nationaliteiten. Iedereen die een dubbele nationaliteit heeft, en gewelddadig is tegen een autoriteit moet zijn nationaliteit inleveren. Ik wacht tot ze het hier gaan doenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat dus.
En Sarkozy komt hoogstpersoonlijk naar Nederland om te zien wat hij nog van ons kan leren. Om het daarna met dubbele effectiviteit in Frankrijk in te voeren.
NL is in vergelijking met een aantal andere europese landen en de VS eigenlijk best links, ook de huidige cda/vvd standpunten volgens mij.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:53 schreef AwesomeFace het volgende:
gast... kom er nou gewoon overheen dat nederlands rechts is![]()
het land die de ballen heeft immigranten eruit te knallen
maar geloof me wij zullen weer hulp nodig moeten hebben van andere landen o.a amerika duitsland
We hebben anders nu al (ja, na drie jaar met de PvdA in de regering) één van de strengste immigratie wetgevingen van Europa. En onze gevangenisstraffen zijn ondertussen ook al zwaarder dan gemiddeld in de EU.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:59 schreef Frano het volgende:
[..]
NL is in vergelijking met een aantal andere europese landen en de VS eigenlijk best links, ook de huidige cda/vvd standpunten volgens mij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |