It begins...quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:19 schreef remlof het volgende:
Tsja... De kansen op deze coalitie nemen nu al af:
[ afbeelding ]
Ik vrees dat je gelijk hebt...quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nope. Ze kunnen niet meer terug. Rutte heeft de deur dichtgegooid voor andere coalities en zal nu op de blaren moeten zitten (beetje kromme beeldspraak, maar je begrijpt wat ik bedoel). Ongetwijfeld gaat Wilders zeggen wat hij wil, waarna VVD en CDA een beetje gaan grommen om vervolgens de excuses / uitleg van Wilders te aanvaarden, waarmee het incident gesloten is.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:40 schreef Boldface het volgende:
Wilders maalt niet om gevolgen voor Nederland. Het draait hem alleen om aandacht.
Dat dus. Het zal de rest van de wereld een zorg zijn wat er in Nederland gebeurd. (Als men het al weet te vinden)quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:43 schreef Boldface het volgende:
We vinden onszelf belangrijker dan anderen ons vinden.
quote:„Het zou wat ons betreft van een uiterst slechte smaak getuigen als iemand met Wilders’ reputatie uitgerekend 11 september in New York komt spreken om zijn boodschap van intolerantie en haat verder te verspreiden”, aldus Oren Segal, directeur onderzoek van de Anti-Defamation League in een gesprek met deze krant.
quote:nadat Wilders had aangekondigd dat hij zich op 11 september in New York tegen het plan zal uitspreken, neemt dezelfde ADL nadrukkelijk afstand van de Nederlandse politicus. Volgens de ADL is Wilders’ kritiek op de islam onbetamelijk en „in flagrante strijd met de vrijheid van godsdienst, een van de grondbeginselen van dit land”.
De organisatie die Wilders gevraagd heeft te spreken, Stop the Islamization of America, misbruikt volgens Segal zorgen over moslimextremisme „om meer onverdraagzaamheid te verspreiden”.
Segal spreekt daarom de hoop uit dat Wilders alsnog afziet van de toespraak. „Ik zou hopen dat hij de gevoelens van de families van de slachtoffers voor ogen houdt, en niet nog meer olie op het vuur komt gooien.”
Kom op HeatWave, een hele bevolkingsgroep rechten willen ontnemen "omdat ze moslim zijn" is wel degelijk haat zaaien. Tuurlijk zijn er problemen met marokkaanse school-dropouts, maar daar hoef je niet de islam de schuld van te geven.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:53 schreef HeatWave het volgende:
Ik word een beetje moe van dat "haatzaaien" gelul, ik heb Wilders nog nooit op een haatopmerking kunnen betrappen. Iedereen die zich aanpast is welkom, wat de neuk is daar haatdragend aan?
De enige die echt haat zaaien zijn zijn incompetente, met de vijandheulende tegenstanders.
Dan heb je wel een hele roze bril op als je naar Wilders kijktquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:53 schreef HeatWave het volgende:
Ik word een beetje moe van dat "haatzaaien" gelul, ik heb Wilders nog nooit op een haatopmerking kunnen betrappen. Iedereen die zich aanpast is welkom, wat de neuk is daar haatdragend aan?
De enige die echt haat zaaien zijn zijn incompetente, met de vijandheulende tegenstanders.
Als ik die laatste zin zo lees ben jij anders al behoorlijk verblind door zijn haatzaaierij, geen wonder dat je het niet meer ziet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:53 schreef HeatWave het volgende:
quote:Het grensoverschrijdende Euregio-samenwerkingsverband van het CDA en de Duitse zusterpartij CDU reageert in een open brief aan CDA-leider Maxime Verhagen vol verbazing en onbegrip op de onderhandelingen met de PVV.
„De schadelijke en vaak schandelijke uitspraken van leider Wilders staan volstrekt haaks op het gedachtegoed dat CDA en CDU delen en uitdragen binnen de Europese christendemocratie.” Dat schrijven voorzitter Bart van Winsen van het CDA-CDU Euregio Verband en zijn Duitse collega Franz-Josef Achterkamp in de open brief die zij maandag verstuurden.
De christelijke Euregio-coalitie vreest bovendien dat openbare optredens van Geert Wilders in het buitenland voor veel ongerustheid zorgen en schade veroorzaken.
Iedereen die zich aanpast en nadrukkelijk geen moslim is, inderdaad.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:53 schreef HeatWave het volgende:
Als dit in Duitsland zou gebeuren (coalitie-onderhandelingen met extreemrechts) zou heel Europa meteen -terecht- op haar achterste benen staan.quote:
Dan heb je de afgelopen jaren niet verschrikkelijk goed opgelet...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:53 schreef HeatWave het volgende:
Dit meen je niet serieus toch? Toch?!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:53 schreef HeatWave het volgende:
Nee. Maar Sarkozy is tegenwoordig ook Extreem-Rechts, ik heb Alexander Pechtold, Femke Halsema en andere politiek overcorrecte figuren er nog niet over gehoord, ook niet op internationaal niveau.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Als dit in Duitsland zou gebeuren (coalitie-onderhandelingen met extreemrechts) zou heel Europa meteen -terecht- op haar achterste benen staan.
Ik zeg: Veras ons.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:30 schreef n3z het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus toch? Toch?!
Niet alleen in 2006 hoor. Deze man en zijn ondemocratische partij is een schaamte voor ons Nederland.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:36 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik zeg: Verras ons.
Ik erken dat hij in 2006 niet de meest handige uitspraken heeft gedaan, maar als jij mij een recente uitspraak kunt geven dat Wilders haat aan het zaaien is ben ik zeer benieuwd.
Ik wens het ambassade-personeel veel succes met het uitleggen van de gedoogconstructiequote:Geert Wilders intussen, figureert steeds vaker en prominenter in de Arabische media sinds bekend is geworden dat hij verbonden zal zijn aan het een toekomstig Nederlandse kabinet. Hoe omstreden Wilders inmiddels is in de Arabische wereld blijkt wel uit het aantal reacties die een artikel in 'Al Arabiya'opleverde: Maar liefst 719.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |