abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 16:40:34 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84593836
Dat ze ook gelijk in alle conspiracies geloven, niet alleen chemtrails maar ook gelijk vaccin doemdenken, dat aids een gemaakt virus is, etc etc

Zijn er hier ook conspiracy-isten die alleen maar in 1 conspiracy geloven en niet in de rest?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:43:20 #2
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_84593947
De enige conspiracy waar ik in geloof is dat die conspiracies door de overheden in stand worden gehouden om groot en machtig te lijken :Y
I follow you......but not on Twitter
pi_84593972
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:43 schreef 1-of-6Billion het volgende:
De enige conspiracy waar ik in geloof is dat die conspiracies door de overheden in stand worden gehouden om groot en machtig te lijken :Y
it's a conspiracy conspiracy :')
.
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 16:44:53 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84594006
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:44 schreef Golden_Pauper het volgende:

[..]

it's a conspiracy conspiracy :')
:D
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 16:45:41 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84594037
Maar even serieus zijn er hier mensen die in chemtrails geloven en 9/11 een 'gewone' terroistische aanslag vinden? of vice versa
pi_84594069
Ik ervaar enkel gevoelens van medelijden bij conspiracy denkers.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_84594090
Niet elke neger is een rapper.

Gisteren is trouwens mijn portemonnee gestolen door een Marokkaan, alle Marokkanen zijn dieven. Zijn hier ook Marokkanen die nog nooit een portemonnee hebben gestolen?
Compenseer me uiterlijk met me inkomen
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:48:05 #8
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_84594126
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:46 schreef teknomist het volgende:
Ik ervaar enkel gevoelens van medelijden bij conspiracy denkers.
Dat denk je alleen maar. Die gevoelens worden veroorzaakt door de mindcontrol van de illuminati.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:49:16 #9
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84594178
Wat ik grappig vind is dat de meeste aaaahh :r [BNW]!!! schreeuwers hier doorgaans toch vaak posten omdat ze het wel interessant vinden.
Het enige wat dan jammer is is dat ze alleen de meest idiote topics eruit pikken en die belachelijk maken en vergeten dat er een hoop users zijn die een veel gematigder blik hebben en meer van de feiten dan van het geschreeuw zijn en toch hier posten omdat ze diep in hun hart weten dat er boven de politieke wereld die je op het RTL journaal ziet een veel grotere wereld zit, gerund door corporaties, geheime diensten en wellicht wat idioot rijke families die uiteindelijk de dienst uitmaken, en als je daarmee aankomt in een discussie als deze worden de chemtrails en de mind altering ELF waves uit de kast getrokken om alles maar weer te ridiculiseren :{
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:52:00 #10
311174 FopNegert
Van alle markten thuis.
pi_84594273
ik denk dat 9/11 gewoon door terroristen geklaart is maar er zijn zat mensen die denken dat amerika bewust een vliegtuig erin heeft laten vliegen zodat de terroristen harder aangepakt kunnen worden enz.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:52:13 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_84594282
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:49 schreef YuckFou het volgende:
-Goeie Post-
En zoals wel vaker het geval is... Ligt de waarheid ergens in het midden! w/
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 16:53:29 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84594335
quote:
Wat ik grappig vind is dat de meeste aaaahh :r [BNW]!!! schreeuwers hier doorgaans toch vaak posten omdat ze het wel interessant vinden.
Het enige wat dan jammer is is dat ze alleen de meest idiote topics eruit pikken en die belachelijk maken en vergeten dat er een hoop users zijn die een veel gematigder blik hebben en meer van de feiten dan van het geschreeuw zijn en toch hier posten omdat ze diep in hun hart weten dat er boven de politieke wereld die je op het RTL journaal ziet een veel grotere wereld zit, gerund door corporaties, geheime diensten en wellicht wat idioot rijke families die uiteindelijk de dienst uitmaken, en als je daarmee aankomt in een discussie als deze worden de chemtrails en de mind altering ELF waves uit de kast getrokken om alles maar weer te ridiculiseren :{
Nouja voor hun eigen gewin gaan :Y dat geloof ik graag.
pi_84594503
quote:
Goeie post! :Y

Ik geloof zelf ook wel dat er meer is dan we weten, wat dat rijke clubje machthebbers aangaat.
Daar ben ik zeker wel toe bereid me in te verdiepen. Maar feit blijft dat er hier in BNW ook veel belachelijke dingen besproken worden, over chemtrails, reptilians etc.
Ik kan het me voorstellen dat die schreeuwerige, ongelooflijke topics de aandacht opeisen, en de BNW'ers zo in een hokje geplaatst worden.
pi_84594631
Ik geloof tot nu toe alleen in het conspiracy verhaal van 9/11.
Heb niet echt verdiept in anderen..ze zijn of belachelijk(hitler leeft voort op een geheime basis op de Noordpool) of ze bezorgen me dagenlang slapeloze nachten en koppijn.
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:02:33 #15
236046 NotYou
tigerblood
pi_84594666
Sinterklaas is een reptilian evenals de zwarte pieten. Stoute kinderen die zij meenemen naar spanje gebruiken zij om een hybride slavenras te creëren dat hen - nadat de mensheid is weggevaagd - zal dienen.
Je suis Charlie Sheen
pi_84594708
TS hoe denk je zelf over gladio?
Compenseer me uiterlijk met me inkomen
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:06:24 #17
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84594841
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:58 schreef Brawler het volgende:
Maar feit blijft dat er hier in BNW ook veel belachelijke dingen besproken worden, over chemtrails, reptilians etc.
Tja daar is het [BNW] voor, hier mag dat, als elk topic hier dik onderbouwd met feiten zou kunnen worden kunnen we het beter [NWS] noemen en ik heb al eerder gemerkt met een paar topics dat die lijn soms dun is, INDECT staat nog immer in nieuws ookal heeft dat best wel een [BNW] sausje, maar omdat het volledig te onderbouwen is met PDF's vanaf hun eigen site en van de EU blijft ie lekker daar, HAARP is een andere die is ooit begonnen in [NWS] maar in overleg met de mods toch naar [BNW] gegaan omdat ie daar beter op z'n plek was, zeker toen er meer speculatieve posts in werden gezet die toch op hun plek waren.

[BNW] is voor mensen die ver buiten de doos durven te denken, en helaas ook een verzamelplaats voor mensen die er een sport van maken alles zo belachelijk mogelijk te maken en onderuit te trappen.
Mijn zegen hebben ze, ik post hier al lang niet meer zo veel als vroeger, als ik ergens tegenop stuit wat ik interessant vind en wil delen heb ik er geen behoefte aan om daarna dat met hand&tand te verdedigen, dan wil ik daar over kunnen denken, filosoferen en uiteindelijk na input van anderen een besluit over nemen of ik het geloof ja of nee, als er dan stoorzenders zijn die om het hardst JE LULT MAAR WAT JOH!!!!EINZZWEIKUTBNW staan te brullen dan ben ik al klaar voor ik het topic opende, jammer, maar dat is FOK! tegenwoordig...
pi_84595054
ik geloof alleen maar in het feit dat de reptilians bij een conspiracy betrokken zijn die conspiracies de wereld in gooit (via internet) die tot doel hebben regeringsconspiracies te verbergen.

een soort van contra conspiracy conspiracy conspiracy
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 17:12:26 #19
249559 crew  Lavenderr
pi_84595080
Laat BNW nu precies in het leven geroepen zijn om over complotten te praten?

Dus nee, mensen belachelijk maken is niet de bedoeling.

Als je flauwekul wilt ga je naar ONZ.
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:15:05 #20
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84595163
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat ze ook gelijk in alle conspiracies geloven, niet alleen chemtrails maar ook gelijk vaccin doemdenken, dat aids een gemaakt virus is, etc etc
Dan lees je echt te weinig in BNW, want wat je stelt is niet waar. Sommige BNW'ers geloven in van alles en nog wat en anderen alleen in een aantal dingen.

quote:
Zijn er hier ook conspiracy-isten die alleen maar in 1 conspiracy geloven en niet in de rest?
Je leest dus inderdaad te weinig in BNW of je leest alleen maar de posts van Lambiekje, anders zou je deze vraag niet stellen.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_84595701
Denk nou eens zelf na, TS.
pi_84595863
De meeste mensen die niet in sommige BNW-topics geloven moeten zich inlezen, en de artikelen, bronnen, papers en meer wat daarmee te maken heeft goed bekijken.

Dat is vaak een opdracht die voor de meeste niet 1-2-3 te doen is, vanwege tijd, zin, kunnen, etc

Dus lees je je niet in? Natuurlijk ga je dan ernstige twijfels trekken bij sommige zaken. :|W

(En ik zeg niet dat álle BNW-topics waar zijn, maar in sommige, en die kunnen best vervelend zijn zit echt een harde kern van waarheid)
pi_84595990
:') @ ts/topic.

TS vindt het grappig dat conspiracy denkers gelijk in alle conspiracies geloven en vraagt daar onder of elke conspiracy denker in alle conspiracies geloofd. Is dat niet nog 'grappiger'?

[ Bericht 23% gewijzigd door Trippii op 28-07-2010 17:46:44 ]
pi_84596144
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:06 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Tja daar is het [BNW] voor, hier mag dat, als elk topic hier dik onderbouwd met feiten zou kunnen worden kunnen we het beter [NWS] noemen en ik heb al eerder gemerkt met een paar topics dat die lijn soms dun is, INDECT staat nog immer in nieuws ookal heeft dat best wel een [BNW] sausje, maar omdat het volledig te onderbouwen is met PDF's vanaf hun eigen site en van de EU blijft ie lekker daar, HAARP is een andere die is ooit begonnen in [NWS] maar in overleg met de mods toch naar [BNW] gegaan omdat ie daar beter op z'n plek was, zeker toen er meer speculatieve posts in werden gezet die toch op hun plek waren.

[BNW] is voor mensen die ver buiten de doos durven te denken, en helaas ook een verzamelplaats voor mensen die er een sport van maken alles zo belachelijk mogelijk te maken en onderuit te trappen.
Mijn zegen hebben ze, ik post hier al lang niet meer zo veel als vroeger, als ik ergens tegenop stuit wat ik interessant vind en wil delen heb ik er geen behoefte aan om daarna dat met hand&tand te verdedigen, dan wil ik daar over kunnen denken, filosoferen en uiteindelijk na input van anderen een besluit over nemen of ik het geloof ja of nee, als er dan stoorzenders zijn die om het hardst JE LULT MAAR WAT JOH!!!!EINZZWEIKUTBNW staan te brullen dan ben ik al klaar voor ik het topic opende, jammer, maar dat is FOK! tegenwoordig...
hmm dat heb ik juist andersom. Dat als ik ook maar een keertje post dat ik iets idd nogal opvallend / vreemd vind er dan tien man je quoten en zeggen dat het dus idd wal aliens / overheid / ilumnatie moet zijn.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:48:10 #25
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84596178
quote:
Hulde voor deze inhoudelijk zeer sterke post _O_

Ik noem mijzelf vooral kritische. Ik vind het belangrijk om niet direct de voor de handliggende informatie als waarheid te beschouwen, daarom ga ik ook zelf opzoek naar informatie. Soms is die informatie nuttig dat je de reguliere informatie bron in twijfel trekt soms is het tegenovergestelde het geval.

Dit doe ik niet alleen bij nieuws items maar ook op mijn werk. Soms moet je iets verder kijken dan je neus lang is. Dat noem ik gewoon gezondverstand.

Weer ik een enorme aversie tegen heb zijn mensen die klakkeloos aannemen zonder daar zelf over na te denken of hokjes denkers zoals TS die ieder kritische geluid onder het kopje conspiracy scharen :r

Figuren zoals TS lijken wel de "applaus machines" van de vroegere USSR.

[ Bericht 23% gewijzigd door Revolution-NL op 28-07-2010 17:54:00 ]
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 17:49:51 #26
249559 crew  Lavenderr
pi_84596228
Gewoon eens een topic van Ticker lezen..
Dat raad ik mensen aan die meer willen weten over NWO, Reptillians, symbolen, geschiedenis en alle daaraan verwante onderwerpen.
En zo zijn er meer mensen op BNW die geweldige topics openen. Je moet alleen de tijd nemen en de moeite doen om je te verdiepen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:14:51 #27
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84596977
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:48 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik noem mijzelf vooral kritische. Ik vind het belangrijk om niet direct de voor de handliggende informatie als waarheid te beschouwen, daarom ga ik ook zelf opzoek naar informatie.
Ik moest toen ik dit las gelijk hieraan denken:
quote:

Gillette_M5
Nu scherper dan ooit! [] zondag 25 juli 2010 @ 01:08 (#241)
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:05 schreef Relko het volgende:
Misschien heeft hij die Nike daar zelf neergelegd om een goeie foto te hebben voor zijn krant.

Beste troll tot nu toe :')

Scheer je weg!

Harajuku.
C'est magnifique. [ Moderator ] zondag 25 juli 2010 @ 01:09 (#242)
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:08 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Nu, 't zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt hoor.

Let's make out, let's do something amazing.
Let's do something that's all the way.

Gillette_M5
Nu scherper dan ooit! [] zondag 25 juli 2010 @ 01:10 (#243)
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:09 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nu, 't zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt hoor.

Ach, schei toch uit. :{w

Scheer je weg!

yvonne
Kemalistische Bolsjewiek [ Admin ] zondag 25 juli 2010 @ 01:11 (#244)
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:08 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Niet echt fotografen ensceneren net zo goed, ook bij rampen
Gillette_M5
Nu scherper dan ooit! [] zondag 25 juli 2010 @ 01:20 (#255)
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:11 schreef yvonne het volgende:

Niet echt fotografen ensceneren net zo goed, ook bij rampen

Schande. :{

uit:Loveparade #4
Het is misschien moeilijk lezen maar GiletteM5 was verbaast dat fotograven foto's, of beter, nieuwsfoto's esceneren, m.a.w. opzettelijk veranderen om een mooier plaatje te krijgen.

Ik moet dan altijd (en ik heb dit al eens eerder geschreven) aan een vriend van me die in zijn studietijd stage liep bij de NOS en van een camaraman te horen kreeg dat het rijtje lijken in Palestinië voor $10,- daar was neergelegd, puur voor een beter plaatje, hij heeft sindsdien nooit meer nieuws gekeken en gelooft per definitie niks van wat je op tv ziet, wat me trouwens op t volgende brengt:

Ik heb errrgens in het XFA ooit een heel korte discussie met iemand gehad die beweerde voor TV te werken, dankzij google en de foksearch kan ik het niet terug vinden maar in grote lijnen viel hij uiteindelijk keihard door de mand met zo'n prachtige opmerking "en dan word het in voor TV te behappen brokken ge-edit" m.a.w. iemand in een edit suite zit te bepoalen wat jij wel en niet te zien krijgt, vrijwel elke tv show is gescript, ieder woord bedacht en elk beeld verzonnen, hang je dat aan als waarheid of kijk je verder dan dat scherm?
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:20:32 #28
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84597092
Die vage (naar mijn mening dan) ongein rondom 9/11 zorgden er wel voor dat ik met enig sceptisch het nieuws bekeek rondom die ellende, maar dat betekend nog niet dat ik direct overal maar iets achter zoek.
Maar als ik het idee krijg dat er iets niet kan kloppen dat vrij groots is, ben ik zeker geïnteresseerd en duik ik erin.
Al kan ik net zo goed zeggen, oke ik heb het verkeerd, sorry, next en daar hebben sommigen wat problemen mee geloof ik. :')
pi_84597809
Een vriend van me heeft meegedaan aan de vorige versie van xfactor waarin hij tijdens de theaterronde naar huis mocht. Hij heeft daarnaast aan meerdere (tv) audities meegedaan. Van hem heb ik gehoord dat de Nederlandse televisie eigenlijk helemaal nep is en dat weet je niet wanneer je thuis gezellig voor de buis zit. Zo weten veel mensen niet dat de jury die je ziet op tv ook echt een TV-jury is. Doe je mee aan xfactor dan moet je eerst langs een andere jury en die laat alleen de beste EN slechste kandidaten door. Daarnaast bemoeien de producers van dergelijke programma's zich erg veel met je act, moet je altijd doen wat zij zeggen/van je verlangen en heb je dus nauwelijks de mogelijkheid om je eigen ding te doen.

[ Bericht 51% gewijzigd door Baalhaar op 28-07-2010 19:15:09 ]
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:12:32 #30
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84601085
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:44 schreef Baalhaar het volgende:
x-factor verhaal
Bingo! En dat is iets wat weinig mensen (willen) weten, tv is scripted, het nieuws (voor 90% meestal afkomstig van 2 persburo's) is voorgekauwd, de krant? idem dito, naar maar waar, als je in deze wereld de waarheid wilt weten dan ben je het beste af met wikileaks, ongecensureerde documenten hatseflats op t net gekwakt, het is ff spitten maar echter kan je het niet krijgen.
De rest is bijna zoals "The Matrix" "a fake world, pulled over your eyes to deceive you from the thruth"

En wat die echte wereld is, tja, in [BNW] doen we ons best om de ellende en conspiracies te ontrafelen, te bekijken en te overdenken, en voor wie daar te nerveus of te laf voor is is er een duidelijke afleiding, om even bij The Matrix te blijven; "there is no spoon" je hoeft niet mee te lezen, je kan ook in [ONZ] of [SHO] blijven, lekker veilig en net zo echt als jij het wil, maar hier met een grote bek iedereen voor looney uitmaken omdat er zaken besproken worden die te idioot voor woorden zijn is ongepast, bedenk goed, niks is zo raar als de echte wereld.... oO<
pi_84601832
Hmmm... Ik voel me wel thuis op dit gedeelte van het forum. Na 2 dagen eindelijk een gedeelte gevonden dat ik vaker zal volgen.

Ik denk niet dat het nieuws 'fake' is om de menigte iets te laten denken. Dit omdat een nicht van me zorgt voor de informatiewerwerking van al het buitenlandse nieuws dat Servië binnenkomt.
Dat er verschil is in wat voor nieuws ze brengen en op wat voor manier is er zeker. (NOS journaal v.s. Hart van Nederland)
pi_84601961
The Matrix _O_

Lord of the Rings _O_
pi_84602015
Wie haalt daar nou niet ze levensfilosofieën vandaan?:D
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:48:43 #34
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84605203
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:31 schreef Baalhaar het volgende:
Hmmm... Ik voel me wel thuis op dit gedeelte van het forum. Na 2 dagen eindelijk een gedeelte gevonden dat ik vaker zal volgen.

Ik denk niet dat het nieuws 'fake' is om de menigte iets te laten denken. Dit omdat een nicht van me zorgt voor de informatiewerwerking van al het buitenlandse nieuws dat Servië binnenkomt.
Dat er verschil is in wat voor nieuws ze brengen en op wat voor manier is er zeker. (NOS journaal v.s. Hart van Nederland)
Vraag eens aan je nicht waar het buitenlandse nieuws wat ze brengen vandaan komt? niet de opvolg reportages van hun lokale correspondenten, maar de eerste nieuwsberichten die vanuit de hele wereld komen, 10 tegen 1 dat het net als bij ons van Reuters of Associated Press komt, net als heel veel van het buitenlandse nieuws hier, de schifting die daar gemaakt wordt, die bepaald ons wereldbeeld....
pi_84605936
Wat die nieuwsdingen betreft is een heel goed boek (imo) "flat earth news". Goed onderbouwd, goede bronnen en natuurlijk een heel pijnlijke conclusie.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84606726
Het is toch heel simpel jongens...
Hoe meer conspiracy theorieen er zijn hoe beter.
Tussen de honderden flat earth , hollow earth , 911, reptillian, nazi flying saucer weet ik wat, vallen de paar echte conspiracies niet zo snel op.
Het is gewoon een groot rookgordijn dat wordt opgetrokken door de echte shadowgovernment.
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 22:26:29 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84607068
en ik maar denken dat bnw iets met aldous huxley van doen had ;)
pi_84607330
Buitenlands nieuws wordt toch ook gewoon vaak door buitenlandse correspodenten gebracht?
Sorry maar vind het iets te ver gaan dat er met het nieuws gerommeld zou worden.
pi_84608561
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:31 schreef Baalhaar het volgende:

Buitenlands nieuws wordt toch ook gewoon vaak door buitenlandse correspodenten gebracht?
Sorry maar vind het iets te ver gaan dat er met het nieuws gerommeld zou worden.

Ehm wat ?
Je denk dat alle nieuws altijd accuraat en waarheidsgetrouw is ?
Onder welke steen leef jij ?
Dit is "by far "de stomste en meest naieve uitspraak die ik ooit in BNW ben tegengekomen.
Wel eens gehoord van propaganda ?
pi_84608801
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:31 schreef Baalhaar het volgende:

Wake up, Sir.
pi_84608836
Sorry na het lezen komt het idd zo over.
Wat ik bedoel te zeggen is dat de kern van nieuws wel waar is, dat er met de kern niet gerommeld wordt maar wel met de manier waarop het wordt overgebracht op het publiek.
Propaganda? In Nederland?
Dan heb jij zeker nooit in een communistische dictatuur geleefd.
pi_84608939
quote:

Nee, die zijn hier niet.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:03:45 #43
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84608964
Ik heb een open mind, dus ik neem ze dus nooit in de zeik...er kan altijd een kern van waarheid in zitten nml.
Waarom niet? En waarom wel?
Whatever maar erover nadenken kan geen kwaad...het maakt je bewust van het feit dat de wereld er wel eens heel anders uit kan zien dan we dachten.
Snollebolt
pi_84609016
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:03 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Nee, die zijn hier niet.
Jawel. Ik geloof tot nu toe alleen in 9/11.
Zal vast veranderen na een tijdje op dit forum rond gesnuffeld te hebben
pi_84609157
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:03 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ik heb een open mind, dus ik neem ze dus nooit in de zeik...er kan altijd een kern van waarheid in zitten nml.
Waarom niet? En waarom wel?
Whatever maar erover nadenken kan geen kwaad...het maakt je bewust van het feit dat de wereld er wel eens heel anders uit kan zien dan we dachten.
Klopt. Ik denk dan ook gewoon aan nieuws zoals het olielek. Als zij zeggen dat het plaatsen van een kap over de bron mislukt is dan kan ik dat toch gewoon zonder problemen geloven?
Of BP dat dan expres doet vanwege een of andere rede komt daarna dan weer(of helemaal niet)
pi_84610428
Er zijn natuurlijk meerdere manieren om de boel te bedonderen. Het gaat er niet alleen om dat bijvoorbeeld over bepaalde dingen gelogen wordt. Dingen kunnen op zo'n manier gedraaid worden dat van iets negatiefs iets positiefs gemaakt wordt. Zo zijn er talloze manieren te bedenken. Waarschijnlijk is nieuws achter houden één van de grootste manieren om de boel te bedonderen. Door wie/wat/waar/op welke manier dit gebeurd doet er niet zo toe. Punt is dat het gebeurd. Mijn eerdere post met 'wake up' is meer bedoelt om opzoek te gaan naar wat er allemaal wel niet achter gehouden wordt. Dat is voor de meesten belangrijker dan wat 'we' voorgeschoteld krijgen op TV.
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:40:31 #47
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84610586
Ik kreeg een mailtje over wat stichting directeuren verdienen.
Wie moet ik nu geloven? Dat mensen echt goede bedoelingen hebben en geld inzamelen voor mensen die in de shit zitten door een natuurramp whatever?
Of....moet ik nu geloven dat de mensheid doordrenkt is van slechtheid en geld roven van andere mensen om er zelf beter van te worden?

Ik geloof na die mail dus het laatste... :{
Instelling
Naam
Salaris in ¤

Unicef
Henk Franken
371.459

Rode Kruis
Cees Breederveld
198.000

Hartstichting
Hans Stam
181.119

Nierstichting
Paul Beerkens
177.249

Kerk in actie
Haaije Feenstra
176.000

KWF Kankerbestrijding
Ton Hanselaar
175.135

Artsen zonder Grenzen
Hans van de Weerd
174.000

Prins Bernard cult. fonds
Adriana Esmeijer
160.400

Natuurmonumenten
Jan Jaap de Graeff
154.000

Plan Nederland
Tjipke Bergsma
136.000

Wereld Natuur Fonds
Johan van de Gronden
129.498

Cordaid
René Grotenhuis
128.514

Greenpeace
Liesbeth van Tongeren
126.901

Woord en Daad
Jan Lock
125.361

Astma fonds
Michael Rutgers
125.000

Zonnebloem
Marijke van Eck
122.416

Terres des Hommes
Ron van Huizen
117.440

Amnesty
Eduard Nazarski
115.955

Oxfam/Novib
Farah Karimi
115.769

SOS Kinderdorp
Albert Jaap van Santbrink
103.164

Cliniclowns Nederland
Hans Geels
94.577

Liliane fonds
Kees van den Broek
92.016

War Child
Mark Vogt
87.600

Leger des Heils
geen jaarverslag

Reumafonds
geen jaarverslag
Snollebolt
pi_84610661
Goede doelen.. ik heb ook mijn twijfels.

Bijvoorbeeld dat gezeik met Haïti, het zou zo maar H.A.A.R.P. geweest kunnen zijn, en dan gaat het geld van burgers rechtstreeks naar de veroorzakers: de overheid. :')
pi_84610748
Do the research -edit-

Truth is stranger than fiction.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lavenderr op 29-07-2010 09:52:43 ]
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:45:59 #50
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84610777
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:42 schreef Orchestra. het volgende:
Goede doelen.. ik heb ook mijn twijfels.

Bijvoorbeeld dat gezeik met Haïti, het zou zo maar H.A.A.R.P. geweest kunnen zijn, en dan gaat het geld van burgers rechtstreeks naar de veroorzakers: de overheid. :')
Precies!

Opvallend is ook bv als je mensen om je heen hoort over een griepje oid met bv darmklachten oid, dat het wel heel vaak op tv is ineens...strooien ze iets in het drinkwater die farmaceutische bedrijven? :o :P
Hebben zij toegang tot dat drinkwaternetwerk om zo meer inkomsten te hebben?
Chemtrails het zou nml zo gemakkelijk zijn als je daar ergens verkeerd in die hogere regionen der maatschappij..

Maar ja het kan ook wel grote nonsens zijn? Wie zal het zeggen :)
Maar ja het kan vriezen het kan dooien...

Ik vind het altijd wel interessant om je fantasie te gebruiken om te filoseren over het leven en alles wat er gebeurd...stel dat dit en dat..
Snollebolt
pi_84611262
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:44 schreef Salvad0R het volgende:
Do the research

Truth is stranger than fiction.
Ik ben er van overtuigd, maar je moet het altijd aan de kaak stellen. In het geval van Haïti ben ik daar nog niet aan toegekomen. :)

En manipulatie door chemische stoffen zal ongetwijfeld gebeuren, alleen in welk opzicht? Welke gedachten kan je manipuleren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 29-07-2010 09:53:19 ]
pi_84611652
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:00 schreef Orchestra. het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd, maar je moet het altijd aan de kaak stellen. In het geval van Haïti ben ik daar nog niet aan toegekomen. :)

En manipulatie door chemische stoffen zal ongetwijfeld gebeuren, alleen in welk opzicht? Welke gedachten kan je manipuleren?
Google "Geld Haiti" resultaten van de afgelopen maand: Klik!

De manipulatie waar jij het over hebt gaat voornamelijk over het vernauwen van je bewustzijn. Stapsgewijs merk je er niet zoveel van. 'Wake up', ga opzoek en zie/voel/whatever het verschil.
pi_84611771
Nou die wake-up call heb ik onlangs wel gehad. :D

En tja, mijn vermoeden van Haïti wordt toch zo langzamerhand bevestigd. Triest.
pi_84613276
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:02 schreef NotYou het volgende:
Sinterklaas is een reptilian evenals de zwarte pieten. Stoute kinderen die zij meenemen naar spanje gebruiken zij om een hybride slavenras te creëren dat hen - nadat de mensheid is weggevaagd - zal dienen.
bron?
pi_84615299
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:52 schreef FopNegert het volgende:
ik denk dat 9/11 gewoon door terroristen geklaart is maar er zijn zat mensen die denken dat amerika bewust een vliegtuig erin heeft laten vliegen zodat de terroristen harder aangepakt kunnen worden enz.
Harder aangepakt worden?, wat is dat voor onzin.
Denk maar eens na om de olie en de stappen naar de vernietiging van de Islam. ;)
  donderdag 29 juli 2010 @ 04:54:56 #56
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84615306
quote:

Ja, al zou ik het niet direct "geloven" willen noemen. Niet eens een conspiracy eigenlijk.

Maar mensen zijn zich zo niet bewust van wat er dagelijks over ze uitgestort wordt, en dit gebeurt op een dusdanige manier dat het soms moeilijk te geloven is dat er geen groter doel achter zit.
Intelligent, but fucked up.
pi_84616417
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:40 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ik kreeg een mailtje over wat stichting directeuren verdienen.
Wie moet ik nu geloven? Dat mensen echt goede bedoelingen hebben en geld inzamelen voor mensen die in de shit zitten door een natuurramp whatever?
Of....moet ik nu geloven dat de mensheid doordrenkt is van slechtheid en geld roven van andere mensen om er zelf beter van te worden?

Ik geloof na die mail dus het laatste... :{
Instelling
Naam
Salaris in ¤

<knip>
Linkse propaganda..
Een "Goede doelen " stichting is in wezen gewoon een financiële instelling die grote geldstromen moet handelen.
Daar hoort gewoon een goeie financieel specialist aan het roer te staan anders wordt het helemaal niks.
Op Unicef na zit iedereen dan ook keurig rond de Balkenende norm.
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 09:30:51 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84617013
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Weer ik een enorme aversie tegen heb zijn mensen die klakkeloos aannemen zonder daar zelf over na te denken of hokjes denkers zoals TS die ieder kritische geluid onder het kopje conspiracy scharen :r

Figuren zoals TS lijken wel de "applaus machines" van de vroegere USSR.

ho ho! Ik schaar helemaal niet klakkeloos alles onder het kopje conspiracy. Ik heb hier vaak dingen op grondige wetenschappelijke wijze onderbouwd en dat werd gewoon weggewoven als "ja die wetenschappers zitten gewoon in het complot, kijk maar naar deze meneer wiens artikelen zijn afgewezen dankzij peer review, copy paste lap tekst" ik heb het over aids topics met lambiekje in deze :D

Wat ik ook wel leuk vind is dat er mensen zijn hier die deskundig zijn op elk mogelijk vlak! :o Het lukt mij met moeite om alleen deskundig te zijn in celbiologie maar hier lopen mensen rond die net zo makkelijk deskundig zijn in chemie, celbiologie, economie en meteorologie zonder daar ook maar een studie voor te doen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bosbeetle op 29-07-2010 09:43:50 ]
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 09:32:21 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84617050
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:41 schreef Trippii het volgende:
:') @ ts/topic.

TS vindt het grappig dat conspiracy denkers gelijk in alle conspiracies geloven en vraagt daar onder of elke conspiracy denker in alle conspiracies geloofd. Is dat niet nog 'grappiger'?
nee ik vroeg het me gewoon af omdat bijna alle conspiracy denker hier zich "kritisch" noemt en iedere niet conspiracy denker een meeloper en/of iemand die niet voor zichzelf kan nadenken.
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 09:39:07 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84617186
Het nieuws is altijd een afgeleide van wat er 'echt' gebeurd is en dat komt niet omdat er 'gerommeld' wordt met het nieuws maar door het feit dat mensen gewoon nogal wollig communiceren. Ga bij een brand staan en vraag iedereen een verslag te doen (zonder van te voren elkaar gesproken te hebben etc) dan krijg je tig keer een ander verhaal. Hetzelfde geld met verslaggeving over de wat moeilijker wetenschappelijke verslaggeving als je de volkskrant zaterdag editie leest (die over het algemeen een vrij goede wetenschaps katern heeft) en je leest daarna de bron artikelen dan kun je zo minsten 10 punten per verhaal aanwijzen die niet kloppen of waar de nodige nuance mist. Dit is geen onkunde of onwelwillendheid maar slechts een menselijke eigenschap.

Hetzelfde geld voor goede doelen, kijk als mevrouw caroline tensen weer eens naar een ramp gebied vliegt en daar in een hotel zit en gepassioneerde interviewtjes doet met stervende kindjes, dan denkt ze heus niet HAHA HEB IK ZE MOOI EVEN TE PAKKEN DIE LOSERS. Ze zal oprecht denken dat ze die kindertjes daar mee helpt al doet ze het niet.
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:20:35 #61
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84618207
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Nee ik vroeg het me gewoon af omdat bijna alle conspiracy denker hier zich "kritisch" noemt en iedere niet conspiracy denker een meeloper en/of iemand die niet voor zichzelf kan nadenken.
Je bent tot nu toe vooral goed in het over een kam scheren van alle users hier, de meest in het oog springende is uiteraard Lambiekske, die vrijwel elke conspiracy voor waar aanneemt en dat eindeloos weet te onderbouwen met YT filmpjes en wazige websites, zijn bezetenheid daarin tekend hem, en dat mag ook wel eens gezegd worden, zijn fanatisme andere te overtuigen maakt dat hij vaak een karrikatuur van zichzelf is.

Andere users zoals, ikzelf *) Resonancer _O_ Open_Your_Mind en meer van gelijke strekking, geloven niet klakkeloos alles, lezen zich dieper in dan menigeen en zijn voorzichtiger met de "absolute waarheid" verkondigen, en toch hebben we mensen als Lambiekje nodig, denk aan Alex Jones die inclusief megafoon z'n verhaal inmiddels wel aan een hoop mensen adresseert, en daar zit het belang, alleen kan je niks, maar gezamenlijk kunnen we misschien nog iets tegen de NWO doen, alhoewel ik voorlopig in vrolijke arrogantie achterover leun en het laat gebeuren,"you will know that you are wrong"

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Het nieuws is altijd een afgeleide van wat er 'echt' gebeurd is en dat komt niet omdat er 'gerommeld' wordt met het nieuws maar door het feit dat mensen gewoon nogal wollig communiceren.
Nee je begrijpt de impact van slechts 2 nieuwsagentschappen niet...
Als ik AP ben en ik heb 2 gebeurtenissen, bijv. honger in Somalië en oorlog in Bolivia en ik kies ervoor alleen de oorlog in Bolivia op de telex te zetten dan is het voor jou net alsof er geen honger in Somalië is omdat je het niet weet zie hier het gevaar van de eerste schifting van nieuws, zij bepalen voor 90% wat jij over de toestand in de wereld weet, de rest is aangevuld met locale correspondenten die ook wel eens een scoop brengen.
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 10:30:28 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84618482
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:20 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Nee je begrijpt de impact van slechts 2 nieuwsagentschappen niet...
Als ik AP ben en ik heb 2 gebeurtenissen, bijv. honger in Somalië en oorlog in Bolivia en ik kies ervoor alleen de oorlog in Bolivia op de telex te zetten dan is het voor jou net alsof er geen honger in Somalië is omdat je het niet weet zie hier het gevaar van de eerste schifting van nieuws, zij bepalen voor 90% wat jij over de toestand in de wereld weet, de rest is aangevuld met locale correspondenten die ook wel eens een scoop brengen.
Daar ben ik het mee eens. Alleen zou het wel moeilijk zijn om alles te verslaan in de wereld. Ik denk niet dat het nieuws nooit allesomvattend zal zijn.
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:01:25 #63
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84619344
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:44 schreef Baalhaar het volgende:
Een vriend van me heeft meegedaan aan de vorige versie van xfactor waarin hij tijdens de theaterronde naar huis mocht. Hij heeft daarnaast aan meerdere (tv) audities meegedaan. Van hem heb ik gehoord dat de Nederlandse televisie eigenlijk helemaal nep is en dat weet je niet wanneer je thuis gezellig voor de buis zit. Zo weten veel mensen niet dat de jury die je ziet op tv ook echt een TV-jury is. Doe je mee aan xfactor dan moet je eerst langs een andere jury en die laat alleen de beste EN slechste kandidaten door. Daarnaast bemoeien de producers van dergelijke programma's zich erg veel met je act, moet je altijd doen wat zij zeggen/van je verlangen en heb je dus nauwelijks de mogelijkheid om je eigen ding te doen.
Oh :D! Ik dacht dat het gewoon algemeen bekend was hoe ENTERTAINMENT op televisie ongeveer werkt.

Maar dat is dan waarschijnlijk wel de 'fout' die veel mensen maken. Sommige mensen nemen ENTERTAINMENT op televisie veel te serieus. Dat is niet alleen bij talentenshows, maar bijvoorbeeld ook bij een programma als Het Zesde Zintuig. En zo zijn er zelfs mensen die soaps serieus nemen :'). Ik weet bijvoorbeeld van iemand die jaren geleden de slechterik speelde in een Nederlandse dramaserie dat hij soms op straat werd aangesproken op zijn tv-gedrag :').

Verder, als je meedoet aan een talentenshow op tv en je hebt echt talent, en ook al word je niet nummer 1, dan zal het je ook geen windeieren leggen. Het levert je namelijk wel bekendheid op, waardoor je gigs kan binnenhalen :).
pi_84619494
Ik kijk al lang niet echt tv meer eigenlijk.

Alleen als ik een interessant of leuk programma heb gemist, of een voetbalwedstrijd ofzo, kijk ik het even na op internet.
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:39:59 #65
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_84620499
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:01 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Oh :D! Ik dacht dat het gewoon algemeen bekend was hoe ENTERTAINMENT op televisie ongeveer werkt.

Maar dat is dan waarschijnlijk wel de 'fout' die veel mensen maken. Sommige mensen nemen ENTERTAINMENT op televisie veel te serieus. (...)
Zelfs al weet je dat het "nep" en beperkt is. Het heeft wel veel invloed.
Reclame bijvoorbeeld: het werkt. Al zullen toch veel mensen zeggen/denken dat ze daar te slim voor zijn. Heeft het vrijwel niets met "slim" te maken.

En over BNW... hier wordt tenminste niet de hele tijd gezeurd over de waan van de dag. Of dat hele onzinnige links rechts gezanik in POL en NWS. *O*

En over "conspiracy denkers", dat is wat mij betreft een oneigenlijke en rare term: Wie ook wanneer achter welke aanslag zit..het gaat per definitie over een samenzwering, conspiracy. Tenzij iemand het in zijn eentje klaart.

Ow, en ik geloof nooit dat Lambiekje alles gelooft wat hij aantreft ookal lijkt dat zo. ;)
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 11:46:04 #66
249559 crew  Lavenderr
pi_84620711
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:39 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Reclame bijvoorbeeld: het werkt. Al zullen toch veel mensen zeggen/denken dat ze daar te slim voor zijn. Heeft het vrijwel niets met "slim" te maken.

En over BNW... hier wordt tenminste niet de hele tijd gezeurd over de waan van de dag. Of dat hele onzinnige links rechts gezanik in POL en NWS. *O*

En over "conspiracy denkers", dat is wat mij betreft een oneigenlijke en rare term: Wie ook wanneer achter welke aanslag zit..het gaat per definitie over een samenzwering, conspiracy. Tenzij iemand het in zijn eentje klaart.

Ow, en ik geloof nooit dat Lambiekje alles gelooft wat hij aantreft ookal lijkt dat zo. ;)
Eens met deze post.
BNW, beetje apart, maar wel lekker ^O^
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:11:38 #67
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84621583
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:39 schreef Odysseuzzz het volgende:
Ja maar, dat is gewoon marketing. En een essentieel onderdeel van marketing is psychologie. Maar dat heeft niks te maken met 'een hogere macht' (en dat is waar het in BNW over gaat).

Goede marketing is gewoon een vak hoor *O*! Mooi en boeiend vak ook, ik zit er zelf met 1 been in :).
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:16:55 #68
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_84621745
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:11 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja maar, dat is gewoon marketing. En een essentieel onderdeel van marketing is psychologie. Maar dat heeft niks te maken met 'een hogere macht' (en dat is waar het in BNW over gaat).

Goede marketing is gewoon een vak hoor *O*! Mooi en boeiend vak ook, ik zit er zelf met 1 been in :).
"gewoon marketing" :D
Ja, ik heb daar ook scholing in gehad. Misschien dat dergelijks bijdraagt aan een "andere" kijk, heh.
Manipulatie is manipulatie...of het nu voor geld is of voor je eigen ideeen of beide.
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:21:36 #69
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84621894
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:16 schreef Odysseuzzz het volgende:
"gewoon marketing" :D
Nou ja, met 'gewoon' bedoel ik dat er geen hogere macht achter zit die dat aanstuurt :).

quote:
Ja, ik heb daar ook scholing in gehad. Misschien dat dergelijks bijdraagt aan een "andere" kijk, heh.
Maniputalie is manipulatie...of het nu voor geld is of voor je eigen ideeen of beide.
Ja maar goed, manipulatie hoort natuurlijk ook gewoon bij overleven (en egoisme dus :P). Er zijn namelijk heel veel momenten dat jij jouw vrouw/man/kinderen/werkgever/moeder/whatever manipuleert om iets gedaan te krijgen, zodat je er zelf beter van wordt ;).
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:23:33 #70
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_84621961
OH NOES ! IS ALLES WAT WE OP TV ZIEN NEP ????

:')
zzz
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:45:13 #71
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_84622720
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:21 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nou ja, met 'gewoon' bedoel ik dat er geen hogere macht achter zit die dat aanstuurt :).
[..]

Ja maar goed, manipulatie hoort natuurlijk ook gewoon bij overleven (en egoisme dus :P). Er zijn namelijk heel veel momenten dat jij jouw vrouw/man/kinderen/werkgever/moeder/whatever manipuleert om iets gedaan te krijgen, zodat je er zelf beter van wordt ;).
Manipulatie hoeft an sich niet negatief te zijn, nee. Gewoon een deel van communicatie en overleven.
En wat ik van reclame vind zal ik maar even voor me houden.

Hogere macht...dat is zo'n vaag begrip.
Het idee van een hogere macht bestaat alleen door verhalen en beelden.
Wat mij betreft is "marketing" een soort nieuwe religie. Het heeft de zelfde eigenschappen en functie.
Vroeger had de kerk een monopolie op de verhalen en beelden die mensen overal zagen/hoorde.
Mensen geloofde er niet in maar toch werkte het.
Is dat dan uiteindelijk wat een "hogere macht" maakt of breekt? Of waar heb je het over?
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 13:01:53 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84623380
Ik ben altijd sceptisch over de voorbedachte rade die iedereen hierin legt. Ik denk dat het meer een samenloop van omstandigheden is dan een soort master plan.
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:07:47 #73
31101 _Led_
pi_84623586

"Hey, what are the odds -- five Ayn Rand fans on the same train! Must be going to a convention."
zzz
pi_84623699
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik ook wel leuk vind is dat er mensen zijn hier die deskundig zijn op elk mogelijk vlak! :o Het lukt mij met moeite om alleen deskundig te zijn in celbiologie maar hier lopen mensen rond die net zo makkelijk deskundig zijn in chemie, celbiologie, economie en meteorologie zonder daar ook maar een studie voor te doen.
Hahaha...inderdaad zeg. Voornamelijk zie je dat bij de mensen die niet in het betreffende complot geloven en dan dus ook helemaal niet voor open staan om er eens goed naar te kijken en het op zich in te laten werken. Deze mensen zijn zo'n beetje allemaal natuurkundigen, bouwtechnici, architecten, juristen en wetenschapper tegelijk. Sommigen zijn daar naast ook nog psycholoog en raden je dan aan psychische hulp te zoeken.

Het mooie daar aan is dat het keer op keer blijkt dat het allemaal wel mee vallt met die "kennis" die ze bezitten. Vaak zijn het gewoon studentjes die net komen kijken en nog geen cent in hun leven zelf hebben verdient. Hooguit bij C1000 of met een krantenwijk. :')
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:16:37 #75
31101 _Led_
pi_84623924
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hahaha...inderdaad zeg. Voornamelijk zie je dat bij de mensen die niet in het betreffende complot geloven en dan dus ook helemaal niet voor open staan om er eens goed naar te kijken en het op zich in te laten werken. Deze mensen zijn zo'n beetje allemaal natuurkundigen, bouwtechnici, architecten, juristen en wetenschapper tegelijk. Sommigen zijn daar naast ook nog psycholoog en raden je dan aan psychische hulp te zoeken.

Het mooie daar aan is dat het keer op keer blijkt dat het allemaal wel mee vallt met die "kennis" die ze bezitten. Vaak zijn het gewoon studentjes die net komen kijken en nog geen cent in hun leven zelf hebben verdient. Hooguit bij C1000 of met een krantenwijk. :')
...want die lui die niet in "het" complot geloven doen bijzondere beweringen die tegen de geldende ideeen ingaan en daarom hebben ze ook extra zware argumenten nodig ? Of hoe moet ik dat zien ? :?
zzz
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:20:48 #76
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_84624075
quote:
Vaak zijn het gewoon studentjes die net komen kijken
Daarmee is nog niet bewezen dat hun kennis gebrekkig is.

quote:
en nog geen cent in hun leven zelf hebben verdientd. Hooguit bij C1000 of met een krantenwijk.
Wat is dit nu weer voor oneigenlijk kapitalistisch argument?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_84624302
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Het nieuws is altijd een afgeleide van wat er 'echt' gebeurd is en dat komt niet omdat er 'gerommeld' wordt met het nieuws maar door het feit dat mensen gewoon nogal wollig communiceren.
Oooh dus Powells speech voor de UN heb ik gewoon verkeerd begrepen door z'n wollige taallgebruik.

Bush/Cheney probeerde natuurlijk niet te zeggen dat Sadamm vriendjes met Al Qaida was maar dat heb ik wederom verkeerd begrepen door het wollige taalgebruik.
Het verhaal uit 90 over de Iraakse babymoordenaars liep 'n beetje uit de hand door het wollige taalgebruik?
quote:
"Of all the accusations made against the dictator," MacArthur observed, "none had more impact on American public opinion than the one about Iraqi soldiers removing 312 babies from their incubators and leaving them to die on the cold hospital floors of Kuwait City."84

At the Human Rights Caucus, however, Hill & Knowlton and Congressman Lantos had failed to reveal that Nayirah was a member of the Kuwaiti Royal Family. Her father, in fact, was Saud Nasir al-Sabah, Kuwait's Ambassador to the US, who sat listening in the hearing room during her testimony. The Caucus also failed to reveal that H&K vice-president Lauri Fitz-Pegado had coached Nayirah in what even the Kuwaitis' own investigators later confirmed was false testimony.
http://www.prwatch.org/books/tsigfy10.html#83
Het neerhalen van het beeld van Sadam door de Iraqi's was natuurlijk zo geweldig, laten we de pret niet bederven door te meldde dat het ietjes anders ging:
http://www.globalresearch.ca/articles/NYI304A.html

Het Pentagon betaald "journalisten "om hun taalgebruik zo wollig mogelijk te houden ?
http://www.washingtonpost(...)AR2005120201454.html

Wel 's van Video News Releases gehoord ?
http://www.mathaba.net/news/?x=537932

Gek he, dat je sommige dingen niet hoort.
Wel in de maat blijven dansen.

Of na die tijd je excuses aan bieden:
" Journalisten " kunnen idd niet alles op waarheid checken, des te meer reden om alles met 'n zak zout te nemen.

quote:
"The Central Intelligence Agency owns everyone of any significance in the major media."

William Colby (1920-1996) former Director of the CIA
Source: in Derailing Democracy: The America the Media Don’t Want You to See (2000), by Dave McGowan

http://quotes.liberty-tree.ca/quote/william_colby_quote_5057
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_84624477
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:16 schreef _Led_ het volgende:

[..]

...want die lui die niet in "het" complot geloven doen bijzondere beweringen die tegen de geldende ideeen ingaan en daarom hebben ze ook extra zware argumenten nodig ? Of hoe moet ik dat zien ? :?
Nee... ze lullen vaak recht wat zo krom als een hoepel is en dat op een manier die is doorspekt van arrogantie. Daarnaast beroepen ze zich vaak op allerhande natuurwetten of weet ik veel wat, terwijl ze zelf niet eens weten waar ze het over hebben. Ook zeggen ze continu dat ze alles al zo'n beetje gedebunked hebben met een wetenschappelijke onderbouwing. Als je dan gaat zoeken wat dan zoal, dan blijkt dat er vrijwel nergens iets wetenschappelijk onderbouwd is. Ze kunnen alleen maar roepen en mooie onderwerpen om zeep helpen.

Jammer. Zelf sta ik nogal sceptisch tegenover de meeste complotten. Sterker nog, de meeste complotten beschouw ik als klinkklare onzin. Neemt niet weg dat ik dit verreweg het meest interessante sub-forum op FOK vind. Helaas zijn er mensen die dat niet vinden, maar stiekem toch, want je ziet ze hier continu terug. Deze zelfde mensen vinden het vaak nodig om de sfeer binnen topics kapot te maken.

Boodschap aan hen: Als je het onderwerp bull-shit vindt, zeg dat dan gerust, maar blijf niet zuigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2010 13:34:08 ]
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 13:32:05 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84624512
En nu filmpjes van NOS journaal :Y Maar je hebt gelijk dit soort dingen is natuurlijk schandalig. Sowieso het zoeken naar redenen voor oorlog etc Dit soort politieke spelletjes worden altijd gespeeld en zullen altijd gespeeld worden.

Ikzelf zie het ook wel in de wetenschap gebeuren hoor iemand met een goede naam kan 'hoger' publiceren omdat hij een goede naam heeft. Dingen worden achter gehouden, mooier gemaakt dan het is. Vooral als er een bedrijf achter zit dan komen zuivere wetenschappen nog wel eens in de problemen. Maar nogmaals geloof ik in deze niet in een soort overkoepelend 'master plan' eerder een machtsbeluste personen.
pi_84624583
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:20 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Daarmee is nog niet bewezen dat hun kennis gebrekkig is.
[..]

Wat is dit nu weer voor oneigenlijk kapitalistisch argument?
Gutteguttegut.... een typo. :o
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:35:51 #81
31101 _Led_
pi_84624676
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Gutteguttegut.... een typo. :o
Daar maakt ie toch helemaal geen opmerking over ?
Typisch dat z'n argument en vraag genegeerd worden maar je wel de moeite neemt om over zoiets te beginnen.
zzz
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 13:37:05 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84624745
Dit topic vind ik nog altijd wel een mooi voorbeeld dat er naar tegenargumenten gewoon niet geluisterd wordt

Vaccinatie is gevaarlijke onzin #3
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:37:32 #83
31101 _Led_
pi_84624762
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee... ze lullen vaak recht wat zo krom als een hoepel is
En dat is dus jouw subjectieve mening. Vervolgens hebben beide partijen argumenten en moet je die tegen elkaar afwegen.
Zo werkt een discussie nou eenmaal.
zzz
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:38:16 #84
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84624790
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:37 schreef _Led_ het volgende:
En dat is dus jouw subjectieve mening. Vervolgens hebben beide partijen argumenten en moet je die tegen elkaar afwegen.
_O_ 1337 _O_

Nu nog een keer zo mikken dat je om 14.34 uur post _Led_ ;).
pi_84624944
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:35 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Daar maakt ie toch helemaal geen opmerking over ?
Typisch dat z'n argument en vraag genegeerd worden maar je wel de moeite neemt om over zoiets te beginnen.
Nee, maar hij moet het wel ff demonstratief binnen de quote verbeteren.

Die andere zaken daar voelde ik me niet toe genoodzaakt op te reageren.
pi_84625005
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:37 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad.
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:45:58 #87
31101 _Led_
pi_84625097
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, maar hij moet het wel ff demonstratief binnen de quote verbeteren.

Die andere zaken daar voelde ik me niet toe genoodzaakt op te reageren.
Zoals ik zeg, typisch is dat, 'je niet genoodzaakt voelen om op vragen of argumenten te reageren' maar wel beginnen over 't feit dat ie even een spelfout verbetert zonder daar de aandacht op te vestigen.

Zo werkt een discussie dus niet.
zzz
pi_84625278
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:45 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Zoals ik zeg, typisch is dat, 'je niet genoodzaakt voelen om op vragen of argumenten te reageren' maar wel beginnen over 't feit dat ie even een spelfout verbetert zonder daar de aandacht op te vestigen.

Zo werkt een discussie dus niet.
Antwoorden op die zaken is verder niet echt on-topic. Je krijgt als ik ga antwoorden zo'n welles nietes touwtrek spelletje waar geflamed zal gaan worden. Geen zin in.
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 13:54:05 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84625411
Jokkebrok deed net terecht een omkering en zei als jij zegt "waarom blijken de conspiracy aanhangers altijd expert in alles" dan zeg ik "waarom blijken de conspiracy tegenhangers altijd expert in alles" en daar heb je compleet gelijk in. Maar er zijn er ook genoeg die juist alleen op het onderwerp reageren waar ze veel van afweten, ik noem een haushofer over natuurkunde en ik zei de gek over celbiologie. maar er wordt zelden of nooit iets als bewijslast gezien, laat staan dat er serieus aangedragen wordt wat er niet klopt aan een bepaalde methode. Nooit komt er iemand die tegen mij zegt maar bosbeetle in dat experiment mist een controle en wel de volgende.

Waarom is dat? Omdat er een soort wantrouwen in "het systeem" of "the man" aan ten grondslag ligt. Het kan niet zo zijn dat mensen die meer macht en/of meer geld en/of meer kennis hebben het gebruiken om iets te doen wat 'normaal' is, ze moeten het wel gebruiken voor en verkregen hebben door snode plannetjes dat is logisch.

Een ander ding wat ik vaak zie is een compleet overschatten van menselijk kunnen, dingen die een organisatie nodig hebben die zijn weerga niet kent. (het lukt al niet eens om the love parade goed te organiseren, maar wel kunnen er neppe terroristische aanslagen gepleegd worden die tot in het kleinste detail helemaal in scene gezet zijn waar honderden organisaties in het complot mee doen zonder morren)
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:57:47 #90
31101 _Led_
pi_84625555
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Antwoorden op die zaken is verder niet echt on-topic. Je krijgt als ik ga antwoorden zo'n welles nietes touwtrek spelletje waar geflamed zal gaan worden. Geen zin in.
Nonsens, je wil er niet op antwoorden omdat ie gewoon gelijk heeft.
Of iemand student is verandert niks aan de (in)validiteit van haar/zijn argumenten,
noch of iemand ooit 'geld verdiend heeft'.

Het waren loze kreten die nergens op sloegen.
Je bent natuurlijk welkom om het hier niet mee eens te zijn, maar dan gaarne argumenten posten - geen flames :)
zzz
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:58:52 #91
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84625614
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:54 schreef Bosbeetle het volgende:
laat staan dat er serieus aangedragen wordt wat er niet klopt aan een bepaalde methode.
:{w Puh bewijs genoeg hoor, maar jij kijkt zeker nooit naar de Youtube-filmpjes die er meestal bij gepost worden. Word wakker en open je ogen.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:00:17 #92
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_84625687
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Antwoorden op die zaken is verder niet echt on-topic.
Maar de oorspronkelijke sneer was dat wel?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_84625789
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:57 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nonsens, je wil er niet op antwoorden omdat ie gewoon gelijk heeft.
Of iemand student is verandert niks aan de (in)validiteit van haar/zijn argumenten,
noch of iemand ooit 'geld verdiend heeft'.

Het waren loze kreten die nergens op sloegen.
Je bent natuurlijk welkom om het hier niet mee eens te zijn, maar dan gaarne argumenten posten - geen flames :)
Ach... niets mis met studenten. Wel met studenten die continu pretenderen gelijk te hebben, "omdat ze student zijn". Dat bedoelde ik er mee te zeggen. Mannetjes die een grote bek hebben, maar zelf eigenlijk nog niets klaargespeeld hebben.

Dat bedoel ik dus. Het was niet bedoeld om studenten of mensen die bij de C1000 werken in het algemeen naar beneden te halen hoor :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2010 14:02:52 ]
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:03:01 #94
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_84625821
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

Vaak zijn het gewoon studentjes die net komen kijken en nog geen cent in hun leven zelf hebben verdient. Hooguit bij C1000 of met een krantenwijk. :')
*proest* u zegt?
Lees ff dat topic over 9/11 waar je zelf zo graag is post door, hoeveel kennis heb JIJ eigelijk?
Je bent gewoon de zoveelste domme troll die nablaat wat ie op youtube ziet en dan affikt wat hem niet aan staat :')

Er worden door genoeg mensen inhoudelijke argumenten gegeven waarom een samenzwering NIET zou kunnen kloppen. Of het nou chemtrails zijn of CD bij WTC7 of wat dan ook. Maar op een of andere manier wordt een discussie dan zo gedraaid dat de gematige mens een nonbeliever is die geen kennis van zaken heeft en moet opbokken want het is niet "hun" forum!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_84625864
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:00 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Maar de oorspronkelijke sneer was dat wel?
Zie hierboven.

Acceptabel antwoord, of moet je hier ook weer wat over weten?
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 14:03:49 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84625866
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:58 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

:{w Puh bewijs genoeg hoor, maar jij kijkt zeker nooit naar de Youtube-filmpjes die er meestal bij gepost worden. Word wakker en open je ogen.
Ja want ik heb ze ontzettend dicht zitten :Y Over de youtube filmpjes waarom kunnen mensen de dingen die daarin gezegd worden niet zelf uitleggen? Ik als wetenschapper wordt erg wantrouwig als mensen theoriën die ze aanhangen niet simpel zelf uit kunnen leggen.

Een groot nadeel in discussies die wel over mijn vakgebied gaan zijn de onzettende lappen copy paste teksten die ik voorgeschoteld krijg. Vaak zijn dit ook nog teksten waar een overlading dingen in zit die niks van doen hebben met het onderwerp, wollig taalgebruik en het door elkaar halen van termen op zo'n wijze dat ik het helemaal kwijt ben na 3 alinea's maar blijkbaar is het voor de leek prima te snappen zo'n tekst.

(lambiekje die celmembraan, EM, ELISA, eiwit, virus en vaccin soms gewoon voor elkaar inwisseld :D in het voorbeeld topic)
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:03:58 #97
31101 _Led_
pi_84625869
Ook een grote bek of "iets klaargespeeld hebben" doet niks af aan de (in)validiteit van argumenten.
Het zijn misschien punten die jou persoonlijk irriteren maar da's weer een heel ander verhaal ;)
zzz
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 14:06:50 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84625983
Eerst je CV posten en dan pas in discussie gaan! tenminste als je het niet met ons eens bent.
pi_84626029
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Eerst je CV posten en dan pas in discussie gaan! tenminste als je het niet met ons eens bent.
Begin maar eens dan.
pi_84626072
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:03 schreef Jumparound het volgende:

[..]

*proest* u zegt?
Lees ff dat topic over 9/11 waar je zelf zo graag is post door, hoeveel kennis heb JIJ eigelijk?
Je bent gewoon de zoveelste domme troll die nablaat wat ie op youtube ziet en dan affikt wat hem niet aan staat :')

Er worden door genoeg mensen inhoudelijke argumenten gegeven waarom een samenzwering NIET zou kunnen kloppen. Of het nou chemtrails zijn of CD bij WTC7 of wat dan ook. Maar op een of andere manier wordt een discussie dan zo gedraaid dat de gematige mens een nonbeliever is die geen kennis van zaken heeft en moet opbokken want het is niet "hun" forum!
Man man man.... waarom nu weer "domme troll"?

Als het goede argumenten zijn, dan ben ik zeker de beroerdste niet om dat toe te geven. Verder heb ik geen zin in deze flame discussie, die het nu dus allweer aan het worden is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')