Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.quote:property noPartialBackingStoreCopies false
Meest gevraagde Pluginsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik cre�er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Oudere versiequote:Op maandag 26 juli 2010 18:46 schreef Atreidez het volgende:
Torrent?
Ik hoopte al jij een nieuw topic ging openen ElmarO, thanks
Is inderdaad vervelend, maar je kan wel gelijk bij hele catalogus van sc4devotion. En daar staan meestal toch wel leuke dingen in.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:41 schreef Gamer_V het volgende:
Ik vind het zo stom dat je je moet registreren om NAM te downloaden
Had al zo'n vermoeden. En geen dank.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:46 schreef Atreidez het volgende:
Torrent?
Ik hoopte al jij een nieuw topic ging openen ElmarO, thanks
Ik heb er recent kennis mee gemaakt, maar ik heb het nog niet echt toegepast.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:28 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Gebruik je de NAM ? Heb alleen ff deze pagina gelezen, dus misschien heb je t er al eerder over gehad
Metro bouwen en eventueel tol gaan heffen op je wegen. Op die manier moet je ze proberen het OV in te dwingen. Zelf maak ik met amper tol over het algemeen winst op mijn OV.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:13 schreef ImMaxa het volgende:
Eenrichtingsverkeer helpt ook maar tijdelijk, op een gegeven moment moet je gewoon aan de hoofdstraten. Tot ze ook gaan zeuren dat die vol staan. Dan rest nog de snelweg (Al is dat vaak vrijwel onmogelijk als de boel al is volgebouwd) of het OV (Wat vervolgens vrijwel niemand gebruikt).
Nog aanraders op dit gebied? Bv. bus vs. trein vs. metro. En hoeveel levert een vliegveld nou op?
Zeker voor metro gaan. Beste vervoer in SC4. Probeer dan wel te gaan voor de ondergrondse i.p.v. de bovengrondse. De bovengrondse metro veroorzaakt vervuiling, terwijl de ondergrondse dit niet doet. Probeer je metronetwerk in combinatie met je busnetwerk te doen. Dan kunnen je Sims de bus pakken om naar het dichtstbijzijnde metrostation te gaan. Houd er wel rekening mee dat je Sims ontzettend lui zijn; ze lopen dus niet ver. Al kan je dit door middel van de NAM oprekken.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:19 schreef Gamer_V het volgende:
Nouja, onmogelijk... die snelweg hierboven is ook gewoon heel wat woonwijk voor gesloopt... verlicht meteen een beetje de druk, alhoewel je ten gevolge daarvan meestal gewoon veel meer hoogbouw krijgt. Trein is in ieder geval het meest onpraktisch voor lokaal vervoer. Bussen werken redelijk, maar je moet wel vrij veel haltes hebben. Metro's eigenlijk nooit echt geprobeerd.
Ik snap wel waarom het in eerste instantie lastig is om geld te verdienen. Hier een goede tutorial: http://www.simtropolis.co(...)The_Easy_Way:_Part_I .quote:Op maandag 26 juli 2010 23:19 schreef Yi-Long het volgende:
Ik krijg mijn steden eigenlijk ook altijd wel winstgevend met goede cijfers voor alles... dus ik snap niet zo goed waarom zoveel mensen hier steeds weer 'geldgebouwen' enzo willen gebruiken...
Blijft een leuke game om gewoon soms even 15 minuutjes te doen, of iets nieuws op te richten en uren in kwijt te zijn
Ik heb nog nooit tolwegen aangelegd in sim city, voornamelijk omdat ik de steden zo wil bouwen zoals ik ze in het echt ook zou willen bouwen, oftewel geen onnodige kosten voor de burgers om mezelf/de stad te verrijken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom het in eerste instantie lastig is om geld te verdienen. Hier een goede tutorial: http://www.simtropolis.co(...)The_Easy_Way:_Part_I .
Als je echt veel verkeer helpt kan je echt mega je zakken vullen door middel van tol. En daarmee kan je ze ook nog eens de OV inkrijgen.
Het ziet er tof uit, maar ik denk niet dat ik er zou willen wonenquote:Op woensdag 28 juli 2010 00:27 schreef Atreidez het volgende:
Heb tolwegen wel gebruikt om ze de snelweg op te dwingen ipv een shortcut door de stad te nemen, maar nooit echt voor geld redenen.
[ afbeelding ]
Begin van mijn nieuwe projectje, maak nu al winst
Zoals Atreidez al zegt, gewoon een metrostation downloaden met een grotere capaciteit. Er zijn stations met een capaciteit van 3000+, dus dat moet toch wel weer iets schelen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 03:05 schreef Gamer_V het volgende:
Oké, metro's zijn best tof. Kost me 600 aan onderhoud, 6000 aan winstProbleem 2: Ze nemen allemaal dezelfde overstap naar een treinstation, ondanks dat er legio mogelijkheden zijn. Ondergrondse overbezet. En ondergronds kan je niet eens de verkeersdruktelayer bekijken, grumf
Dat heb ik ongeveer ook gedaan, dus eerst wachten totdat ik zo'n grote school kon bouwen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:09 schreef Atreidez het volgende:
Je moet de properties van scholen goed in de gaten houden en ze regelmatig bijstellen aan het aantal leerlingen om niet overdreven veel geld onnodig uit te geven. Overigens moet je gewoon met basisscholen beginnen, dan highschools en dan pas een universiteit. Zelf wacht ik altijd met plaatsen eerste school tot ik de grote basisschool krijg, en same voor highschool. Universiteit gebruik ik alleen de stadsuniversiteit voor. Die grote is duurder, veels te log en een bron van criminaliteit
Daarom ook niet alles high res zones maken qua residental. Met medium krijg je ook al kleine appartementen. Zo is de bevolkingsgroei ook wat makkelijker bij te benen. Althans, dat is hoe ik het doe.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:51 schreef Atreidez het volgende:
Yep, school erbij bouwen en goed de cirkels in de gaten houden van het dekkingsgebied. Gebeurt veel als je low res zones vervangt door high res zones, waardoor het aantal inwoners per vierkante meter gigantisch stijgt. Is geen probleem als ze af en toe staken hoor, als je t maar aanpast daarna.. Anders gaan ze weg of blijven ze dom.
Yup, de intelligentie opkrikken van je Sims duurt gewoon een tijdje. Bij een library kan je trouwens ook het budget omlaag schroeven aan de hand van het aantal boeken dat wordt geleend.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:55 schreef Splobber het volgende:
[..]
Dat heb ik ongeveer ook gedaan, dus eerst wachten totdat ik zo'n grote school kon bouwen.
Ik kwam er ook achter dat ik in mijn hele stad nog maar 1 basisschool en 1 universiteit had staan, hehe.![]()
Nu heb ik wel een aantal scholen al bijgebouwd, ik zie al een heel klein beetje verschil dat er al een paar villa's bijkomen, maar de rest komt gewoon met de tijd?
Bedoel je zoiets als dit, of wil je gegevens van m'n inkomen etc hebben?quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Daarom ook niet alles high res zones maken qua residental. Met medium krijg je ook al kleine appartementen. Zo is de bevolkingsgroei ook wat makkelijker bij te benen. Althans, dat is hoe ik het doe.
[..]
Yup, de intelligentie opkrikken van je Sims duurt gewoon een tijdje. Bij een library kan je trouwens ook het budget omlaag schroeven aan de hand van het aantal boeken dat wordt geleend.
Met betrekking tot je hoeveelheid winst; zou je eens kunnen laten zien wat je allemaal hebt? Misschien zou ik of iemand anders zo kunnen zien of er ergens nog wat winst te pakken valt.
Ik gebruik altijd Houston en de Europese bouwstijl.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:12 schreef Cerbie het volgende:
Ik ben om, ben nu op simtropolis wat aan het opfrissen met de guides en de nodige plugins aan het downloaden. Daarna een leuke map en op papier de grove layout maken.
Wat is eigenlijk jullie favoriete bouwstijl? Ik weet niet meer welke ik eerst altijd gebruikte.
Hier kan ik wel wat mee. Wat ik zo snel zie:quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:51 schreef Splobber het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets als dit, of wil je gegevens van m'n inkomen etc hebben?
http://img227.imageshack.us/f/sim1n.png/
http://img716.imageshack.us/f/sim2.png/
Ik kon niet de hele stad 100% erop hebben, maar dit is toch wel het grootste gedeelte.
Een middelgroot vliegveld kon ik niet vinden. Maar dat lag vast en zeker aan mijquote:Op woensdag 28 juli 2010 17:16 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd Houston en de Europese bouwstijl.
[..]
Hier kan ik wel wat mee. Wat ik zo snel zie:
• Small International Airport: Ik weet niet hoeveel passagiers je hebt, maar anders kan je beter eens gaan kijken naar het middelgrote vliegveld. Mocht je net wat meer passagiers hebben dan zo'n klein middelgroot vliegveld aankan; geen nood. Je kan een vliegveld twee keer upgraden. De maandelijkse kosten stijgen, maar de capaciteit ook. En waarschijnlijk kan je op deze manier ook wat besparen.
• Elektriciteitsvoorziening: Ik zie dat je aardig wat windmolens hebt. Heb zelf het idee dat we hier iets kunnen besparen. Al dan niet met plugins die je eventueel kan downloaden. Dus als je me een totaaloverzicht zou kunnen geven van het soort centrales dat je hebt inclusief de hoeveelheid van die centrales, graag.
Ik heb mijn stad nog wel, maar niet de pluginsquote:Op woensdag 28 juli 2010 17:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Installeer ik de game weer eens, ben ik m'n stad kwijt
Heb op onderstaande screenshot aangegeven welke ik bedoel.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:28 schreef Splobber het volgende:
[..]
Een middelgroot vliegveld kon ik niet vinden. Maar dat lag vast en zeker aan mij![]()
Ik denk dat het beter is als ik deze nog laat staan, want veel passagiers heb ik niet...
Je kan in je statistieken zien wat je aan energie hebt en wat je nodig hebt. Als voorbeeld één van een stad van mij.quote:Windmolens heb ik veel ja, omdat er anders de hele tijd van die Elektriciteitstekentjes kwamen.
Hier de gegevens van m'n energie, als je dat bedoelt:
4 Aardgascentrales
93 Windmolencentrales (ik wist niet dat het zo veel waren)
3 Kolencentrales
Ik weet niet of ik veel centrales heb, maar die heb ik steeds gebouwd omdat er vaak een mafkees in beeld kwam met de tekst: OJEE TEVEEL ENERGIE! Wat een ramp! SCHNELL! Bouw een centrale!
Heb je een brakke CD maar wel een legale key? Dan kun je gewoon een image ergens downloaden en je eigen key gebruiken.quote:Op donderdag 29 juli 2010 03:35 schreef psaexorp het volgende:
ik wil het spelen maar hij wilt een of ander pakket niet uitpakken bij de installatie
Zat nog naar t plaatje te kijken, zag er netjes uitquote:Op donderdag 29 juli 2010 18:41 schreef Cerbie het volgende:
- De muren voor verzonken snelwegen zoals op deze foto uit een oud topic
Ik zie wel links naar Simcity Central gaan, maar ben me account kwijt van daar.quote:- De NS treinen van oppie, ik kan wel andere projecten van hem vinden maar niet de treinen?
Deze ?quote:- De smalle asfaltpaden waarmee je een park kan maken, in het midden van de foto hier. Of zitten die tegenwoordig in PEG's trailparks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |