ik vind het niet erg hoor, ik kan het zomerse er ook bijdenken...quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:11 schreef Yachiru het volgende:
Aww fladder is leuk geworden!![]()
Uhm.. ik las net ineens.. dat het thema zomer is, en nu was ik dat een ietsiepietsie klein beetje vergeten![]()
Ik heb namelijk al wel iets bedacht, maar dat is niet echt heel erg zomers.. ook niet anti-zomers hoor!
Maakt dat veel uit? Het past wel aardig goed bij de wensen van de persoon in kwestie..
Anders zal ik m'n best doen er een zomers tintje aan te geven (al zou ik niet weten hoe dat moet bij wat ik in gedachten heb) Of misschien iets met het thema erbij haken, als dat mag?
Geeft niks hoor! Ik zou niet het risico lopen dat je het verprutst omdat je je aan het thema moet houden.Het was meer het idee dan je niet een paar wanten maakt ofzo. Toch?!quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:11 schreef Yachiru het volgende:
Aww fladder is leuk geworden!![]()
Uhm.. ik las net ineens.. dat het thema zomer is, en nu was ik dat een ietsiepietsie klein beetje vergeten![]()
Ik heb namelijk al wel iets bedacht, maar dat is niet echt heel erg zomers.. ook niet anti-zomers hoor!
Maakt dat veel uit? Het past wel aardig goed bij de wensen van de persoon in kwestie..
Anders zal ik m'n best doen er een zomers tintje aan te geven (al zou ik niet weten hoe dat moet bij wat ik in gedachten heb) Of misschien iets met het thema erbij haken, als dat mag?
Ik heb dan eindelijk wol besteldquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:33 schreef Olijvenpopje het volgende:
[..]
Merinowol leek mij ook wel wat. Ik zag hele mooie bij Wolhalla. Maar wel wat duurder, kuch...
Schijnt lekker zacht te zijn...
Ik zag bij ravelry het profiel van Waldorfmama, zij breit veel met merinowol.. zo kwam ik op debbie bliss wol. Wie weet is er nog wel meer! Ga zo even googlen.
Mijn trip naar de handwerkwinkel heeft niet veel opgeleverd. Acrylwol of ik kon katoen bestellen, voor ongeveer 3 euro per bol. Kan ik beter via inet kijken.
leuk! heb je 'm al binnen? ik ben heel benieuwd of 't ook lekker zacht is en niet 'kriebelt'.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:20 schreef Olijvenpopje het volgende:
Drops fabel om precies te zijn MOOI...![]()
oeh de shell-bag! heb na veel zoeken het patroon ook gevonden vorige week, staat nu in mn "queue"... spannend! ga m deze zomer denk ik proberenquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:12 schreef Hopey het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik kom hier af en toe lurkenOver dit project heb ik meer dan een half jaar gedaan.
Het is de eerste keer dat ik met crochet symbols patroon heb gewerkt. En vond het niet echt makkelijk. Heb af en toe maar gewoon maar iets ervan gemaakt.
Ik moet het nog voeren van binnen. Maar heb totaal geen naai skills, dus dat gaat nog wat worden
Ik wil hem denk ik wel nog een keer maken. Maar dan maak ik hem de volgende keer wat groter en worden de hengsels wat langer. Eerst even moed verzamelen om ermee te gaan starten
ik kan m je mailen? t zijn japanse scans uit een blaadje...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:30 schreef trui het volgende:
ik vind 't ook een mooie tas hopey! ik ben ook wel benieuwd naar het patroon!
hahaha sorry maar dit vind ik wel erg grappig!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:30 schreef kwakz0r het volgende:
even eenik heb gisteren de voering, die toch al lelijk was (waarom ben ik zó slecht in mooie rechte zoompjes naaien??) per ongeluk aan de BUITENKANT op mn tas genaaid...
Mooi!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:48 schreef kwakz0r het volgende:
mn tas is af! heb de voering er helemaal met de hand weer opnieuw ingenaaid en ook opnieuw gezoomd. is veel netter geworden dan met de naaimachine. dat werkt gewoon niet zo lekker met al die bochtjes enzo...
wel jammer dat ie doordat ik m geblokt heb met stoomstrijkijzer niet alleen zachter en glanzender is geworden, maar ook slapper... nu zakt de boden een beetje uit omdat de voering íets kleiner is dan de tas (foto's van voor het blocken)... maar ben er wel blij mee, maak er nog weleens een in een andere kleur denk ik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hier moest ik een beetje smokkelen met een rimpeltje...
[ afbeelding ]
Als ik het goed heb is die kruk ooit gemaakt door een oudoom van m'n vaders kant. Handige gozer/amateur meubelmaker. Ben er nu erg blij mee dat ik dat ding ooit heb geclaimd.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:44 schreef Yachiru het volgende:
Wahahaa Lyssa, die had ik al gezien tijdens de E3, echt zoo schattig!![]()
Als k volgend jaar een Wii koop voor de nieuwe Zelda koop ik die er ook bij!
Edit: wat een leuke kruk/ opbergiets is dat trouwens!
Ik wil die Lama! Maar ik vind het wat aan de prijs, ze hebben wel acties voor 6 patronen, maar ik kan niet 6 kiezen (vind er niet 6 van 1 prijsklasse leuk) Misschien met iemand samen?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:59 schreef StefanieV het volgende:
Toffe tas Kwakzor!!
Ik heb net 4 patronen gekocht van DeliciousCrochet, oa deze
http://www.ravelry.com/pa(...)---amigurumi-pattern
Ook nog een slak, varken en leeuw!
De lama heeft een vriendin van me gekocht weet ik :-) (ze was hier vandaag en heeft nog wat wol van mij uitgekozen voor haar lama, daarom dus ;-) )quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:02 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ik wil die Lama! Maar ik vind het wat aan de prijs, ze hebben wel acties voor 6 patronen, maar ik kan niet 6 kiezen (vind er niet 6 van 1 prijsklasse leuk) Misschien met iemand samen?
Wat een tof sfeertje maken die kleurtjes bij elkaarquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:32 schreef trui het volgende:
appelfan, gewoon even vragen waar het ligt. de hema-dames weten 't wel!
succes met je kikker!![]()
hier m'n kleedje tot dusver:
[ afbeelding ]
Anders kan je bij de Xenos een goedkoop kussentje halen voor de vulling? Heb je eventueel nog een leuk stofje voor iets anders ookquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:34 schreef appelfan het volgende:
@ladyblack bedankt voor je supersnelle antwoord! Helaas heb ik geen oude kussens, maar die tip onthoud ik
@trui ik hoop dan dat het niet is uit verkocht. Maar anders voldoet een oud t-shirt toch wel?
Mooi kleedje!
ja, wel wat tegen 't hysterische aan weer he.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:37 schreef LadyBlack het volgende:
Wat een tof sfeertje maken die kleurtjes bij elkaar
Ik zou willen dat ik dat kleurcombinatievermogen had! (en die wolvoorraad en dat tempoquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:38 schreef trui het volgende:
[..]
ja, wel wat tegen 't hysterische aan weer he.ik kan nooit kiezen...
ja ik ga ze voor mezelf ook zonder buitenste randje maken.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:15 schreef mijsje het volgende:
Trui, je onderzetters zijn erg leuk geworden! het tuttige valt eigenlijk wel mee, al zou ik ze nog steeds zonder de rand maken voor mezelf denk ik
dat kleedje heb ik meteen opgeslagen, die vind ik ook helemaal geweldig! Is die ook via ravelry te vinden?
Wow Trui, jouw kleedje ziet er erg mooi uit met jouw kleuren!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:42 schreef trui het volgende:
[..]
ja ik ga ze voor mezelf ook zonder buitenste randje maken.
voor het kleedje heb ik ook een ravelry-link gevonden, althans, dat is dezelfde link als die Elizabeth Cat op haar weblog noemt. deze. er staat alleen een getekend patroon op (en tot nu toe vond ik dat altijd maar griezelig) maar het is heel duidelijk.
ik heb er expres een "clasp" met grote drukknoop aangehaakt, zodat ie beter dicht blijft zitten. maar ik zal m in gebruik voor je evalueren!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:18 schreef mijsje het volgende:
hey Twisted, dat is een handige opbergkruk! goed geclaimd!
Kwakz, mooie tas!Ik ben bij dat patroon een beetje bang dat het te laag is, en dat er dus van alles uit je tas kan vallen... laat je het weten als je hem gebruikt hebt? Ben wel benieuwd hoe hij bevalt...
[..]
Wow Trui, jouw kleedje ziet er erg mooi uit met jouw kleuren!
in de originele kleuren vind ik hem ook supermooi... wel erg tuttig en zoet, maar daar hou ik wel een beetje van...![]()
Ik had het maar meteen gedownload en ga dus nog op zoek naar passende draad...(zo glimmend met roze, oudroze en groen vind ik wel heel mooi...) en ik heb van manlief een verzamelmap (zo'n spaarsysteem) gekregen over haken, en daar heb ik ook getekende patronen mee leren lezen. (de patronen staan geschreven, met de tekening eronder, kun je precies volgen wat je moet doen...) en deze is inderdaad heel duidelijk!
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb er expres een "clasp" met grote drukknoop aangehaakt, zodat ie beter dicht blijft zitten. maar ik zal m in gebruik voor je evalueren!
ja, als ik knalroze had gehad in dit garen had ik dat er zeker in verwerkt!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:18 schreef mijsje het volgende:
Wow Trui, jouw kleedje ziet er erg mooi uit met jouw kleuren!
in de originele kleuren vind ik hem ook supermooi... wel erg tuttig en zoet, maar daar hou ik wel een beetje van...![]()
Nee hoor. Die kan ik bewaren voor later als ik groot ben en ik een auto en rijbewijs heb. Samen met de dobbelstenen voor aan mijn spiegeltjequote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:05 schreef trui het volgende:
ah gelukkig m@x, nu kan ik eindelijk aan de slag!!!![]()
alleen die autohoes, die moet ik dan maar voor iemand anders bewaren...
Oe, als je die vindt wil je dan een linkje geven? Zou heel goed passen in onze retro-wagenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:10 schreef trui het volgende:
OK! (snel een dobbelstenenpatroontje zoeken!)
Er is een wolwinkel in Arnhem "Steekje Los" http://www.dewolwinkel.nl/product_info.php?cPath=80&products_id=501&osCsid=c87fbc861bc3f57d6d100ee333045df2 Maar volgens mij ook redelijk aan de prijs. Misschien wel om te kijken en vervolgens elders online te bestellen misschien?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:18 schreef -Bubbles- het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen uit de omgeving van Nijmegen? Ben nog steeds op zoek naar leuke wol/hobbywinkeltjes in de buurt met natuurlijk goedkope wol en katoen. Ik rij nu telkens naar Apeldoorn maar dichterbij zou fijn zijn!
Je gaat echt supersnelquote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:44 schreef trui het volgende:
ik moet nog wat draadjes wegwerken en ik denk erover om er nog een randje omheen te maken, maar 't kleedje is al een heel end af:
[ afbeelding ]
In nijmegen heb je Pro art, ik weet niet of ze daar veel wol hebben maar het is wel een grote hobby winkel. Ook pipoos zit in Nijmegen...quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:18 schreef -Bubbles- het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen uit de omgeving van Nijmegen? Ben nog steeds op zoek naar leuke wol/hobbywinkeltjes in de buurt met natuurlijk goedkope wol en katoen. Ik rij nu telkens naar Apeldoorn maar dichterbij zou fijn zijn!
Leuke kleuren bij elkaarquote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:31 schreef mmascha het volgende:
Ik kom er voor uit: ik ben verslaafd aan GS!
Nog even eenvoor kwaz0r en meteen een excuus: ik heb een beetje jouw idee gejat.
Ik weet niet of ik er echt toe kom om um zo groot te maken als mijn hele bed of dat een op-de-bank-hang-formaat wordt.Maar kijk eens hoe leuk ie bij mijn dekbed kleurt:
[ afbeelding ]
Nu heeft Zeeman het groen niet meer. Dus ik moet eens een andere samenstelling van de kleuren bedenken voor volgende projecten. ik heb vandeweek zwart en wit gekocht. Misschien dat ik er meer zwart/wit van maak het een kleur als detail.
Net zoals de rest van ons moet je hoe dan ook wachten!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:09 schreef mijsje het volgende:
Ik had vanmorgen even een schrik momentje... de post kwam en ik kreeg een mooie bolle envelope. alleen m'n adres op de voorkant en er stond: ??? op de achterkant... ik niks vermoedend scheur de envelope open, maar ik zag wat waarvan ik niet zeker weet of ik het had mogen zien... het was namelijk van de secret swapper...
secret swapper, wil je via het lootje even laten weten of ik de inhoud echt in de envelope moet laten zitten tot 1 september, of dat ik dit uit de envelope mag nemen?
de visjes moeten los gehaakt worden en dan worden vastgenaaid (of met vasten gehaakt, maar dan gaat het toch altijd wel een beetje lubberen bij de naad...) maar squares maak ik eigenlijk ook alleen nog maar op die manier vastquote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:31 schreef mmascha het volgende:
Moet je alle visjes eerst los haken of kan het op de join-manier van Lucy? Dat vind ik nl echt een uitvinding!
Uitbuiten die goedkeuring! Er gaat echt heel veel garen inzitten in dat project!![]()
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:36 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Net zoals de rest van ons moet je hoe dan ook wachten!Ongeacht van wie het pakketje komt! Nu mogen we natuurlijk niets meer zeggen over swap-projecten, anders is het al duidelijk wie het iig niet was. Dus geen opmerkingen meer over "het is klaar" of "ik ga beginnen"
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:38 schreef mijsje het volgende:
[..]
de visjes moeten los gehaakt worden en dan worden vastgenaaid (of met vasten gehaakt, maar dan gaat het toch altijd wel een beetje lubberen bij de naad...) maar squares maak ik eigenlijk ook alleen nog maar op die manier vast(moet ik wel van te voren een tekeningetje maken, zodat ik niet per ongeluk met twee dezelfden naast elkaar zit, of ze moeten allemaal helemaal hetzelfde zijn...
)
lekker voorraadje weer Lyssa!(ff checken tussendoor, hoeduur is de "wol" van de zeeman en van de wibra ook alweer?)
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:40 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Grote bol wol 1 kleur = 0.99
kleine bol wol = 0,79
Grote bol meerdere kleuren = 1,49
fluffy = 0,99
1 a 1,5 euro per bol? Ligt eraan welk merk.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:38 schreef mijsje het volgende:
[..]
de visjes moeten los gehaakt worden en dan worden vastgenaaid (of met vasten gehaakt, maar dan gaat het toch altijd wel een beetje lubberen bij de naad...) maar squares maak ik eigenlijk ook alleen nog maar op die manier vast(moet ik wel van te voren een tekeningetje maken, zodat ik niet per ongeluk met twee dezelfden naast elkaar zit, of ze moeten allemaal helemaal hetzelfde zijn...
)
lekker voorraadje weer Lyssa!(ff checken tussendoor, hoeduur is de "wol" van de zeeman en van de wibra ook alweer?)
*voor de lol meedoet*quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:40 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik wil nie wachten, ik wil nie wachten, ik wil nie wachten... *zich op de grond laat vallen en een drama maakt*
Tuurlijk, volgens mij moeten we ook gaan raden van wie je het ontvangen hebtquote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:49 schreef TwistedDarling het volgende:
En als het dan eindelijk zover is, dan laten jullie me hier toch wel zien wat voor moois eenieder heeft gekregen?
Na al dat geouwehoer over die swap ben ik ook nieuwsgierig geworden.
Mooi, dan kan manlief helemaal zijn lol op, leuke deken en niet eens zo duur voor de "wol", of het nou van de zeeman komt of van de wibra...quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:42 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
1 a 1,5 euro per bol? Ligt eraan welk merk.
Vandaag iig een zooi van Saskia bij de Wibra ingeslagen voor 1 euro per stuk en de Royal bij de Zeeman gisteren was 0.99 per stuk. Nu heb ik, als het goed is, genoeg om de babydeken mee te maken.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:51 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Tuurlijk, volgens mij moeten we ook gaan raden van wie je het ontvangen hebtIk ben ook erg nieuwsgierig naar andere swaps
*nog even doorgaat en dan ook maar opstaat*quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:51 schreef mijsje het volgende:
[..]
Mooi, dan kan manlief helemaal zijn lol op, leuke deken en niet eens zo duur voor de "wol", of het nou van de zeeman komt of van de wibra...
*Lyssa verbaasd aankijkt en weer rustig opstaat*![]()
de swapdingetjes zelf opsturen eind augustus, helemaal mee eens... MAAR NU BEN IK WEL HEEL NIEUWSGIERIG NAAR WAT HET NOU PRECIES IS IN DIE LOSGEMAAKTE ENVELOPE...
Wat handig, zo'n overzichtje! Misschien moet ik dat ook maar eens maken, ik zit altijd te graven in mijn krat, hele inhoud eruit enzoquote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:41 schreef Rimketje het volgende:
Net ook weer ingeslagen..
Eergister in Utrecht Phildar Plaisance (twee kleuren Knalroze/Knal groen gemengd..)
Vandaag 2 bollen Bravo (Brandweerrood en blauw), 3 bollen Bravo Color (Gemengd gekleurd, rood/paarstinten, blauw/wittinten en oranje/bruintinten) en een bolletje Glanzperle color in blauwtinten..
Heb ff geteld... Heb nu 42 verschillende soorten kleuren etc.. (En van sommige meerdere bollen..)
Hier mijn overzichtje zonder de laatste 7 aankopen...
[ afbeelding ]
http://www.karpstyles.ca/crochet/hook-chart.htmlquote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:05 schreef StefanieV het volgende:
Weet iemand hoe die maten van de haaknaalden werkt? Ik zou iets gaan maken met naald G-6, hoeveel is dit dan bij ons?
SPOILERen erg offtopic maar wel trots... we hebben sinds gisteren eindelijk vissen in ons aquarium...
ik wil er wel een keertje voor gaan zitten hoor. maar nu komt 't niet zo goed uit, misschien morgenavond en anders na 't weekend.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:56 schreef SP22 het volgende:
@trui
heb je een misschien geschreven patroon van je kleedje? Ik kan die tekeningen nooit "lezen" :-( Maar ik vind hem zo leuheuk!!
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:09 schreef mijsje het volgende:
leuk Mmascha, dat dat wit steeds als detail terugkomt in alle vierkantjes! goed idee!
Ik had vanmorgen even een schrik momentje... de post kwam en ik kreeg een mooie bolle envelope. alleen m'n adres op de voorkant en er stond: ??? op de achterkant... ik niks vermoedend scheur de envelope open, maar ik zag wat waarvan ik niet zeker weet of ik het had mogen zien... het was namelijk van de secret swapper...
secret swapper, wil je via het lootje even laten weten of ik de inhoud echt in de envelope moet laten zitten tot 1 september, of dat ik dit uit de envelope mag nemen?
ik ga volgende week trouwens ook bij de zeeman of wibra garen meenemen, ik wil zo'n visjes deken zoals Inu had gemaakt ook gaan maken, en dan een beetje dit idee:
[ afbeelding ]
ik vraag me alleen nog af hoeveel draad ik nodig heb voor een bed van 1,80 X 2,00...lastig inschatten zo, maar ik wil niet tekort komen...
Hij is erg cutequote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:22 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb weer een nieuw ontwerp:
[ afbeelding ]
35 cent bij intratuin.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:56 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Hij is erg cute
Waar haal je die potjes? En hoe maak je ze vast in het potje?
Schattigquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:22 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
kan heel goed, phildar Coton 3 verschilt ook per bol en kleur. Heel irritant als je veel bollen nodig hebt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:08 schreef TwistedDarling het volgende:
Kan het dat het garen van hetzelfde merk (in dit geval Saskia) wel eens dikker of dunner uitvalt per bol? Ik heb net met m'n nieuwe bollen voor de babydeken een GS gemaakt, maar hij is dikker en groter dan de GS's die ik met de vorige bollen had gemaakt. Maar het was toch echt allemaal van Saskia en dezelfde kleuren.Wtf moet ik daar nu weer mee?
Onhandig, verdulleme.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:26 schreef AnitraX het volgende:
[..]
kan heel goed, phildar Coton 3 verschilt ook per bol en kleur. Heel irritant als je veel bollen nodig hebt.
Arual wat een leuke weer!!!
Ja, had dat met mijn babyvestjes.,.. Begon met een nieuw bolletje bij mouw 2.. Was die inene veel kleiner dan mouw 1... Heb de eerste toen maar uitgehaald en ze allebei met de nieuwe bol gehaakt..quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:08 schreef TwistedDarling het volgende:
Kan het dat het garen van hetzelfde merk (in dit geval Saskia) wel eens dikker of dunner uitvalt per bol? Ik heb net met m'n nieuwe bollen voor de babydeken een GS gemaakt, maar hij is dikker en groter dan de GS's die ik met de vorige bollen had gemaakt. Maar het was toch echt allemaal van Saskia en dezelfde kleuren.Wtf moet ik daar nu weer mee?
wat een leuke!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:22 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ontworpen is een groot woord voor de tel kwijtraken tijdens NL-Uruguay en dan opeens een langwerpige cactus hebben.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:45 schreef Niara het volgende:
[..]
wat een leuke!
heb je hem zelf ontworpen?
Ik kan geen plant in leven houden en heb op een dag heel veel echte cactussen gekocht. Die gingen allemaal dood, en toen had ik 100 cactuspotjes over of zo. En toen zag ik in dit topic een keer gehaakte cactussen voorbij komen. Daarom heb ik leren haken, wilde ik ook.quote:Op zondag 18 juli 2010 09:27 schreef StefanieV het volgende:
Arual die is schattig!! Jij houdt van (nep)cactussen precies?
Dat heb ik ook wel eens. Zelfs wel eens in 1 bol. Dat ie ineens dunner wordt. Heel irritant!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:08 schreef TwistedDarling het volgende:
Owjee, dan ben ik daar schuldig aan denk ik. Ik vind het een heel lief bloemetje met die speldjes!quote:Op zondag 18 juli 2010 10:35 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ontworpen is een groot woord voor de tel kwijtraken tijdens NL-Uruguay en dan opeens een langwerpige cactus hebben.![]()
[..]
Ik kan geen plant in leven houden en heb op een dag heel veel echte cactussen gekocht. Die gingen allemaal dood, en toen had ik 100 cactuspotjes over of zo. En toen zag ik in dit topic een keer gehaakte cactussen voorbij komen. Daarom heb ik leren haken, wilde ik ook.![]()
Ik ben nu trouwens bezig met een dekentje, dus de cactusbusiness staat even stil.
ik had het bij countrycrafts besteld en het Lucy pack was zo binnen van stylecraft, maar ik had nog meer besteld en het 2e deel was nooit aangekomen. Nu heeft ze een nieuwe opgestuurd.quote:Op zondag 18 juli 2010 12:31 schreef trui het volgende:
anitra, welkom terug! veel gehaakt op vakantie? en waar had je die stylecraft nou besteld eigenlijk? er was op ravelry nog iemand die problemen had met een stylecraft bestelling, maar dat was via Masons, geloof ik.
Ja! Dat was ik!quote:Op zondag 18 juli 2010 13:05 schreef Spiegelei het volgende:
Ezel nummer 2 is net klaar (foto volgt vanavond), nu eens kijken welke patroontjes ik nu wil maken.
Ik heb namelijk ook nog wat patroontjes van Delicous Crochet liggen die ik nog wil maken.
Hier was iemand die misschien samen wilde kopen?? Ik heb eventueel wel interesse.
Ik heb nou een paar keer wat gemaakt van haar en ik vind de patroontjes echt heel duidelijk, heel fijn met meerdere foto's enzo. Op zich gun ik haar het geld ook wel, maar ze heeft te veel leuke dingen en dan wordt het prijzig. Nou ja let me know!
Nu weer een nieuw projectje uitzoeken (ik heb zooooveel plannen...)
ooh leuk! Zeker die vinnetjesquote:Op zondag 18 juli 2010 13:41 schreef mijsje het volgende:
ik heb even een visje (twee dus) geprobeerd of het goed lukte (ik wilde persé met van die bolletjes die de vinnen werden) en hier het resultaat:
[ afbeelding ]
en omdat ik niet wilde dat ze zomaar weer weggegooid werden, heb ik er maar een knuffelvisje van gemaakt:
[ afbeelding ]
ik heb manlief er al op voorbereid dat we dus 30 bollen "wol" gaan halen en dat dat dus een deken van ongeveer 30 euro gaat worden...(zijn eerste reactie
, zijn uiteindelijke reactie: ik vind het prima...
)
je hebt een pm!quote:Op zondag 18 juli 2010 13:21 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ja! Dat was ik!Ik wil graag de lama, maar die is 6,20 en er is wel een pakket van 6 voor 32 dollar, maar ik had er geen zes die ik leuk vond
Naast lama vond ik ook het schaap en de draak erg leuk!
zeg m maar dat dat hartstikke goedkoop is voor zo'n mooie deken.quote:Op zondag 18 juli 2010 13:41 schreef mijsje het volgende:
ik heb even een visje (twee dus) geprobeerd of het goed lukte (ik wilde persé met van die bolletjes die de vinnen werden) en hier het resultaat:
[ afbeelding ]
en omdat ik niet wilde dat ze zomaar weer weggegooid werden, heb ik er maar een knuffelvisje van gemaakt:
[ afbeelding ]
ik heb manlief er al op voorbereid dat we dus 30 bollen "wol" gaan halen en dat dat dus een deken van ongeveer 30 euro gaat worden...(zijn eerste reactie
)
Ze zijn makkelijk he! Leuk!quote:Op zondag 18 juli 2010 13:41 schreef mijsje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
)
ik vind zoiets ook heel mooi:quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:31 schreef mmascha het volgende:
Ik kom er voor uit: ik ben verslaafd aan GS!
Nog even eenvoor kwaz0r en meteen een excuus: ik heb een beetje jouw idee gejat.
Ik weet niet of ik er echt toe kom om um zo groot te maken als mijn hele bed of dat een op-de-bank-hang-formaat wordt.Maar kijk eens hoe leuk ie bij mijn dekbed kleurt:
[ afbeelding ]
Nu heeft Zeeman het groen niet meer. Dus ik moet eens een andere samenstelling van de kleuren bedenken voor volgende projecten. ik heb vandeweek zwart en wit gekocht. Misschien dat ik er meer zwart/wit van maak het een kleur als detail.
Hij is net zoals de vorige erg mooiquote:Op zondag 18 juli 2010 23:04 schreef Spiegelei het volgende:
hier is ezel nummer 2. Hij is gelijk aan de eerste die ik heb gemaakt dus niets nieuws voor jullie, maar ja toch wel leuk om ff te showen haha:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik ben nog niet zo handig in 't uitschrijven van patronen, maar heb net even snel een poging gedaan. hier een wat erg uitvoerige versie van 't blok waar ik dat kleedje van gemaakt heb. het verdient denk ik wel aanbeveling om het plaatje van mypicot er naast te houden, dat maakt het volgens mij veel inzichtelijker. ik hoop dat je er wat mee kunt!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:56 schreef SP22 het volgende:
@trui
heb je een misschien geschreven patroon van je kleedje? Ik kan die tekeningen nooit "lezen" :-( Maar ik vind hem zo leuheuk!!
Oh nee, ze zijn expres zo losquote:Op zondag 18 juli 2010 22:05 schreef mijsje het volgende:
Mmascha, bedankt voor het meedenken! Ik ga zeker kijken voor die kleuren in de winkel. misschien meer met grijs dan met zwart en misschien wat meer als overgang van donker naar licht, maar ik snap je idee en denk er serieus over na
Inu, ze zijn zeker leuk!ze maken ook snel, waardoor ik het ook leuker vind omdat je sneller resultaat ziet
![]()
jammer dat je vissen te los zijn, komt het door de naald die je gebruikt had? ze zijn ook gigantisch vergeleken met de vissen die ik heb
Trui, je bent helemaal geweldig!!!quote:Op zondag 18 juli 2010 23:41 schreef trui het volgende:
[..]
ik ben nog niet zo handig in 't uitschrijven van patronen, maar heb net even snel een poging gedaan. hier een wat erg uitvoerige versie van 't blok waar ik dat kleedje van gemaakt heb. het verdient denk ik wel aanbeveling om het plaatje van mypicot er naast te houden, dat maakt het volgens mij veel inzichtelijker. ik hoop dat je er wat mee kunt!
wow... die is zeker heel mooi... maar goed, eerst de visjesdeken, en dan kijken of ik hem nog steeds zooooo mooi vindquote:Op zondag 18 juli 2010 22:52 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind zoiets ook heel mooi:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 18 juli 2010 23:41 schreef trui het volgende:
[..]wow, dat is pas uitgebreidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dan krijg je een heel mooi blokje
ik ben bezig nu uit de map die ik van mijn man heb gekregen. daar staan leuke dingen in, klassieke dingen... van alles wat... ik ben nu bezig met een kleedje (waarvan ik nog niet weet wat ik ermee ga doen) gewoon om als tijdsverdrijf...het heeft in de verste verte wel iets weg van die blokken die jij doet Trui, vooral door dat picot-randje en dat de blokken daarmee aan elkaar zitten...
en zo heb ik uit de map nog meer gemaakt, een bloem, een telefoontasje en datzelfde blok als hierboven, maar dan in het blauw...![]()
Ik had geen bruinquote:Op maandag 19 juli 2010 11:50 schreef mijsje het volgende:
klopt, ik denk ook niet dat hij zal eindigen op m'n eigen tafel... misschien wat voor schoonmoeder, die wil veel in lichte kleuren voor haar nieuwe inrichting...
leuke cactusik zou het onderste stukje alleen in het bruin gedaan hebben... het bloemetje bovenop vind ik wel weer helemaal leuk
Is hier een patroon van te vinden? Op Raverly bijv.? Vind dit echt heel mooi!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:09 schreef mijsje het volgende:
ik ga volgende week trouwens ook bij de zeeman of wibra garen meenemen, ik wil zo'n visjes deken zoals Inu had gemaakt ook gaan maken, en dan een beetje dit idee:
[ afbeelding ]
ik vraag me alleen nog af hoeveel draad ik nodig heb voor een bed van 1,80 X 2,00...lastig inschatten zo, maar ik wil niet tekort komen...
Ik heb een mix gebruikt en dat ging eigenlijk wel goed. Ik heb dubbele draad en dan naald 10quote:Op maandag 19 juli 2010 12:18 schreef mijsje het volgende:
Royal is inderdaad een heel stuk dikker
ik zit ook aan Royal of aan Saskia van de Wibra te denken voor m'n visjesdeken...
even kijken welke mooiere kleuren heeft. (meestal bij ons dan die van de Wibra. die is veel sprekender qua kleuren dan de zeeman in de stad...)
ja hoor, kijk hier maar: -klik-quote:Op maandag 19 juli 2010 14:43 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Is hier een patroon van te vinden? Op Raverly bijv.? Vind dit echt heel mooi!
vandaar dat je vissen zo gigantisch groot zijnquote:Op maandag 19 juli 2010 14:45 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik heb een mix gebruikt en dat ging eigenlijk wel goed. Ik heb dubbele draad en dan naald 10Het grijs wijkt wel wat af, maar die kon ik niet meer vinden van de Zeeman...
Ja ik had de kast al! Expedit, ook van IKEAquote:Op maandag 19 juli 2010 15:31 schreef mijsje het volgende:
[..]
ja hoor, kijk hier maar: -klik-
om de deken te maken gewoon heel veel visjes maken en aan elkaar maken...
[..]
vandaar dat je vissen zo gigantisch groot zijnwel mooi hoor, maar ik ga voor de iets kleinere vissen
mooie opbergdozen Lyssa, had je de kast al? staat mooi zo bij elkaar!
Dan ga ik dat doen! Dankjequote:Op maandag 19 juli 2010 15:34 schreef mijsje het volgende:
daar hebben meer mensen last van in het begin hooranders probeer je het eerst met een rijtje lossen van 4 of 6 lossen en dan de laatste aan de eerste met een halve vaste en dan in de ring vasten maken... dan heb je hetzelfde idee maar dan een beetje losser dan de magic ring...
quote:Op maandag 19 juli 2010 15:38 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ja ik had de kast al! Expedit, ook van IKEA![]()
Hoort dus wel bij elkaar, zijn speciale dozen voor in die kast-variant
quote:
Dit is een grote deken dus..quote:Op maandag 19 juli 2010 15:58 schreef mijsje het volgende:
SP, ik kom niet goed op de pagina... hij laadt niet goed... jammer, ik was wel nieuwsgierig... kun je niet een plaatje laten zien ipv linkje?
Dank!quote:Op maandag 19 juli 2010 15:31 schreef mijsje het volgende:
[..]
ja hoor, kijk hier maar: -klik-
om de deken te maken gewoon heel veel visjes maken en aan elkaar maken...
gelukkig ben ik niet de enige die het ff niet meer weetquote:Op maandag 19 juli 2010 19:27 schreef StefanieV het volgende:
Mooi Hoothoot!!
Ik was begonnen voor de swap maar net weer uitgehaald, het lijkt op niets. Ik weet echt niet wat ik moet gaan maken, ik zal het toch moeten gaan weten
Nou.. misschien doe ik ook wel iets verkeerd dan?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:38 schreef YPPY het volgende:
Gebruik vaak catania, maar de enige knopen die ik heb gehad, waren te wijten aan mijn eigen lompheid.
Kobaltblauw inderdaad, nummer 09.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:32 schreef Yachiru het volgende:
Mooie boodschappentas Hoothoot! Is dat koboltblauw van Drops Paris?
...
Alleen zat er net ineens een knoop in m'n garenDat heb ik vrij vaak met Catania, hebben jullie daar ook last van? Ik had toen meteen geen zin meer om verder te gaan, omdat een nieuwe draad inzetten niet mijn favo klusje is..
Mooie kleur, heb 'em in bestellingquote:Op woensdag 21 juli 2010 00:19 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Kobaltblauw inderdaad, nummer 09.
Ik heb dat met Catania ook regelmatig, En met de acryl van de Wibra ook trouwens.
YPPY misschien niet, maar mij wel. Wat een briljant idee. Voor iemand die geen ervaring met tassen voeren heeft... en trouwens ook een goed idee om een tas te recyclen die niet mooi is maar nog wel stevig.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:40 schreef mijsje het volgende:
Slim Yppy, hoef je alleen die tas erin te naaien(alleen wel de tas binnenstebuiten erin hangen, dan heb je geen naden in je tas... (ik vertel vast niks nieuws...)
)
gelukkig toch iemand kunnen helpenquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:31 schreef caroline88 het volgende:
[..]
YPPY misschien niet, maar mij wel. Wat een briljant idee. Voor iemand die geen ervaring met tassen voeren heeft... en trouwens ook een goed idee om een tas te recyclen die niet mooi is maar nog wel stevig.
Bergt dit op in de grijze celletjes in goede hoop dat het er op het juiste moment ook weer een keertje uitkomt
theorie? daar lijken me weinig andere verklaringen voor mogelijk, anders.quote:Op woensdag 21 juli 2010 03:14 schreef mijsje het volgende:
ik heb dat met de meeste wol en acryl en katoen waar ik ooit mee gewerkt heb... mijn theorie is dat ze in de fabriek de draad aan elkaar knopen als ze te kort komen voor het aantal meters, zodat ze toch bollen van genoeg meters kunnen leveren en niet met halve draden blijven zitten of teveel weg moeten gooien... maar dat is mijn idee alleen maar...
vertelvertel??? (ik ben noooooooooooit nieuwsgierigquote:
Egnie, dan zou ik het misschien wel verklappenquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:23 schreef Ilske het volgende:
[..]
vertelvertel??? (ik ben noooooooooooit nieuwsgierig)
[kleutermodus aan]quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:27 schreef m@x het volgende:
[..]
Egnie, dan zou ik het misschien wel verklappen
quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:23 schreef trui het volgende:
[..]
theorie? daar lijken me weinig andere verklaringen voor mogelijk, anders.
quote:
Mijsjequote:Op woensdag 21 juli 2010 16:35 schreef mijsje het volgende:
mijn swapprojectje staat al met een foto op m'n ravelry...ik kon het niet laten...
[..]
![]()
[..]
Och Ilske, wat lief, schattige kleurtjes zo samen en heel netjes afgewerkt!
quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:59 schreef Ilske het volgende:
[..]
Mijsje![]()
![]()
*direct Ravelry checken gaat* -> wow, wat maak je er veel werk van Mijsje, ik hoop dat jij mijn lootje hebt!![]()
Oh wauw, zo'n kom is mooiquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:59 schreef trui het volgende:
ik heb mijn swap deel 2 ook al uitgehaald want 't was te scheef geworden.
zulke kluwens garen heb ik gelukkig nog niet meegemaakt yachiru. maar dat van binnenuit pakken lijkt me ook iets knoopgevoeliger op de een of andere manier? het niet wegrollen lijkt me wel een handige bijkomstigheid. daar zijn evt ook van die mooie kommen voor. of gewoon een plastic bakje of zak.
Ik hik tegen hetzelfde aan. Ik heb gelukkig al wel voor elkaar gekregen om de draad door te voeren. Vraag niet hoe, maar het is gelukt. Nu nog een patroon overtekenen en dan kan ik echt beginnen. Maar ik pak toch liever nog even een haakwerkje, daarvan weet ik zeker dat het lukt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:31 schreef Ilske het volgende:
[..]
[kleutermodus aan]
Nouhouhou, niet leuk! *stampvoet*
[einde kleutermodus]
Ow ennu, ik wil mogelijk iets doen met een start van foundation single crochets, de tutorial van futuregirl (vooral het filmpje) is super duidelijk, ik vroeg me alleen af hoe strak of los je ze moet haken, en wat de bovenkant wordt?
En nu nog moed verzamelen te gaan experimenteren met mn naaimachine (nog even iets teveel klosje/doorhaalnaald/hevel/voet/stekenkiezer-terminologie), misschien als ik vakantie heb?
Schattig! en lief met dat gezichtjequote:Op woensdag 21 juli 2010 21:33 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, dat van binnenuit de draad halen is geloof ik nog niet helemaal aan mij besteedt... ik krijg dat niet te pakken en als ik hem dan heb is het een grote kluwe draad zonder begin of einde![]()
Maar... weer wat gehaakt:
[ afbeelding ]
Lekker blij
Mooie cactus weer... lijkt wel of ie uit een goochelhoedje komt!
die in je fravorieten mag je al niet meer maken hoor!quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:00 schreef Ilske het volgende:
en ik heb leuke plaatjes van mijn 1e swap-projectje, iemand al nieuwsgierig???
Nou zeg!quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:44 schreef trui het volgende:
[..]
die in je fravorieten mag je al niet meer maken hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |