ik vind het niet erg hoor, ik kan het zomerse er ook bijdenken...quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:11 schreef Yachiru het volgende:
Aww fladder is leuk geworden!![]()
Uhm.. ik las net ineens.. dat het thema zomer is, en nu was ik dat een ietsiepietsie klein beetje vergeten![]()
Ik heb namelijk al wel iets bedacht, maar dat is niet echt heel erg zomers.. ook niet anti-zomers hoor!
Maakt dat veel uit? Het past wel aardig goed bij de wensen van de persoon in kwestie..
Anders zal ik m'n best doen er een zomers tintje aan te geven (al zou ik niet weten hoe dat moet bij wat ik in gedachten heb) Of misschien iets met het thema erbij haken, als dat mag?
Geeft niks hoor! Ik zou niet het risico lopen dat je het verprutst omdat je je aan het thema moet houden.Het was meer het idee dan je niet een paar wanten maakt ofzo. Toch?!quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:11 schreef Yachiru het volgende:
Aww fladder is leuk geworden!![]()
Uhm.. ik las net ineens.. dat het thema zomer is, en nu was ik dat een ietsiepietsie klein beetje vergeten![]()
Ik heb namelijk al wel iets bedacht, maar dat is niet echt heel erg zomers.. ook niet anti-zomers hoor!
Maakt dat veel uit? Het past wel aardig goed bij de wensen van de persoon in kwestie..
Anders zal ik m'n best doen er een zomers tintje aan te geven (al zou ik niet weten hoe dat moet bij wat ik in gedachten heb) Of misschien iets met het thema erbij haken, als dat mag?
Ik heb dan eindelijk wol besteldquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:33 schreef Olijvenpopje het volgende:
[..]
Merinowol leek mij ook wel wat. Ik zag hele mooie bij Wolhalla. Maar wel wat duurder, kuch...
Schijnt lekker zacht te zijn...
Ik zag bij ravelry het profiel van Waldorfmama, zij breit veel met merinowol.. zo kwam ik op debbie bliss wol. Wie weet is er nog wel meer! Ga zo even googlen.
Mijn trip naar de handwerkwinkel heeft niet veel opgeleverd. Acrylwol of ik kon katoen bestellen, voor ongeveer 3 euro per bol. Kan ik beter via inet kijken.
leuk! heb je 'm al binnen? ik ben heel benieuwd of 't ook lekker zacht is en niet 'kriebelt'.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:20 schreef Olijvenpopje het volgende:
Drops fabel om precies te zijn MOOI...![]()
oeh de shell-bag! heb na veel zoeken het patroon ook gevonden vorige week, staat nu in mn "queue"... spannend! ga m deze zomer denk ik proberenquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:12 schreef Hopey het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik kom hier af en toe lurkenOver dit project heb ik meer dan een half jaar gedaan.
Het is de eerste keer dat ik met crochet symbols patroon heb gewerkt. En vond het niet echt makkelijk. Heb af en toe maar gewoon maar iets ervan gemaakt.
Ik moet het nog voeren van binnen. Maar heb totaal geen naai skills, dus dat gaat nog wat worden
Ik wil hem denk ik wel nog een keer maken. Maar dan maak ik hem de volgende keer wat groter en worden de hengsels wat langer. Eerst even moed verzamelen om ermee te gaan starten
ik kan m je mailen? t zijn japanse scans uit een blaadje...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:30 schreef trui het volgende:
ik vind 't ook een mooie tas hopey! ik ben ook wel benieuwd naar het patroon!
hahaha sorry maar dit vind ik wel erg grappig!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:30 schreef kwakz0r het volgende:
even eenik heb gisteren de voering, die toch al lelijk was (waarom ben ik zó slecht in mooie rechte zoompjes naaien??) per ongeluk aan de BUITENKANT op mn tas genaaid...
Mooi!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:48 schreef kwakz0r het volgende:
mn tas is af! heb de voering er helemaal met de hand weer opnieuw ingenaaid en ook opnieuw gezoomd. is veel netter geworden dan met de naaimachine. dat werkt gewoon niet zo lekker met al die bochtjes enzo...
wel jammer dat ie doordat ik m geblokt heb met stoomstrijkijzer niet alleen zachter en glanzender is geworden, maar ook slapper... nu zakt de boden een beetje uit omdat de voering íets kleiner is dan de tas (foto's van voor het blocken)... maar ben er wel blij mee, maak er nog weleens een in een andere kleur denk ik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hier moest ik een beetje smokkelen met een rimpeltje...
[ afbeelding ]
Als ik het goed heb is die kruk ooit gemaakt door een oudoom van m'n vaders kant. Handige gozer/amateur meubelmaker. Ben er nu erg blij mee dat ik dat ding ooit heb geclaimd.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:44 schreef Yachiru het volgende:
Wahahaa Lyssa, die had ik al gezien tijdens de E3, echt zoo schattig!![]()
Als k volgend jaar een Wii koop voor de nieuwe Zelda koop ik die er ook bij!
Edit: wat een leuke kruk/ opbergiets is dat trouwens!
Ik wil die Lama! Maar ik vind het wat aan de prijs, ze hebben wel acties voor 6 patronen, maar ik kan niet 6 kiezen (vind er niet 6 van 1 prijsklasse leuk) Misschien met iemand samen?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:59 schreef StefanieV het volgende:
Toffe tas Kwakzor!!
Ik heb net 4 patronen gekocht van DeliciousCrochet, oa deze
http://www.ravelry.com/pa(...)---amigurumi-pattern
Ook nog een slak, varken en leeuw!
De lama heeft een vriendin van me gekocht weet ik :-) (ze was hier vandaag en heeft nog wat wol van mij uitgekozen voor haar lama, daarom dus ;-) )quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:02 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ik wil die Lama! Maar ik vind het wat aan de prijs, ze hebben wel acties voor 6 patronen, maar ik kan niet 6 kiezen (vind er niet 6 van 1 prijsklasse leuk) Misschien met iemand samen?
Wat een tof sfeertje maken die kleurtjes bij elkaarquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:32 schreef trui het volgende:
appelfan, gewoon even vragen waar het ligt. de hema-dames weten 't wel!
succes met je kikker!![]()
hier m'n kleedje tot dusver:
[ afbeelding ]
Anders kan je bij de Xenos een goedkoop kussentje halen voor de vulling? Heb je eventueel nog een leuk stofje voor iets anders ookquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:34 schreef appelfan het volgende:
@ladyblack bedankt voor je supersnelle antwoord! Helaas heb ik geen oude kussens, maar die tip onthoud ik
@trui ik hoop dan dat het niet is uit verkocht. Maar anders voldoet een oud t-shirt toch wel?
Mooi kleedje!
ja, wel wat tegen 't hysterische aan weer he.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:37 schreef LadyBlack het volgende:
Wat een tof sfeertje maken die kleurtjes bij elkaar
Ik zou willen dat ik dat kleurcombinatievermogen had! (en die wolvoorraad en dat tempoquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:38 schreef trui het volgende:
[..]
ja, wel wat tegen 't hysterische aan weer he.ik kan nooit kiezen...
ja ik ga ze voor mezelf ook zonder buitenste randje maken.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:15 schreef mijsje het volgende:
Trui, je onderzetters zijn erg leuk geworden! het tuttige valt eigenlijk wel mee, al zou ik ze nog steeds zonder de rand maken voor mezelf denk ik
dat kleedje heb ik meteen opgeslagen, die vind ik ook helemaal geweldig! Is die ook via ravelry te vinden?
Wow Trui, jouw kleedje ziet er erg mooi uit met jouw kleuren!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:42 schreef trui het volgende:
[..]
ja ik ga ze voor mezelf ook zonder buitenste randje maken.
voor het kleedje heb ik ook een ravelry-link gevonden, althans, dat is dezelfde link als die Elizabeth Cat op haar weblog noemt. deze. er staat alleen een getekend patroon op (en tot nu toe vond ik dat altijd maar griezelig) maar het is heel duidelijk.
ik heb er expres een "clasp" met grote drukknoop aangehaakt, zodat ie beter dicht blijft zitten. maar ik zal m in gebruik voor je evalueren!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:18 schreef mijsje het volgende:
hey Twisted, dat is een handige opbergkruk! goed geclaimd!
Kwakz, mooie tas!Ik ben bij dat patroon een beetje bang dat het te laag is, en dat er dus van alles uit je tas kan vallen... laat je het weten als je hem gebruikt hebt? Ben wel benieuwd hoe hij bevalt...
[..]
Wow Trui, jouw kleedje ziet er erg mooi uit met jouw kleuren!
in de originele kleuren vind ik hem ook supermooi... wel erg tuttig en zoet, maar daar hou ik wel een beetje van...![]()
Ik had het maar meteen gedownload en ga dus nog op zoek naar passende draad...(zo glimmend met roze, oudroze en groen vind ik wel heel mooi...) en ik heb van manlief een verzamelmap (zo'n spaarsysteem) gekregen over haken, en daar heb ik ook getekende patronen mee leren lezen. (de patronen staan geschreven, met de tekening eronder, kun je precies volgen wat je moet doen...) en deze is inderdaad heel duidelijk!
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb er expres een "clasp" met grote drukknoop aangehaakt, zodat ie beter dicht blijft zitten. maar ik zal m in gebruik voor je evalueren!
ja, als ik knalroze had gehad in dit garen had ik dat er zeker in verwerkt!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:18 schreef mijsje het volgende:
Wow Trui, jouw kleedje ziet er erg mooi uit met jouw kleuren!
in de originele kleuren vind ik hem ook supermooi... wel erg tuttig en zoet, maar daar hou ik wel een beetje van...![]()
Nee hoor. Die kan ik bewaren voor later als ik groot ben en ik een auto en rijbewijs heb. Samen met de dobbelstenen voor aan mijn spiegeltjequote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:05 schreef trui het volgende:
ah gelukkig m@x, nu kan ik eindelijk aan de slag!!!![]()
alleen die autohoes, die moet ik dan maar voor iemand anders bewaren...
Oe, als je die vindt wil je dan een linkje geven? Zou heel goed passen in onze retro-wagenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:10 schreef trui het volgende:
OK! (snel een dobbelstenenpatroontje zoeken!)
Er is een wolwinkel in Arnhem "Steekje Los" http://www.dewolwinkel.nl/product_info.php?cPath=80&products_id=501&osCsid=c87fbc861bc3f57d6d100ee333045df2 Maar volgens mij ook redelijk aan de prijs. Misschien wel om te kijken en vervolgens elders online te bestellen misschien?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:18 schreef -Bubbles- het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen uit de omgeving van Nijmegen? Ben nog steeds op zoek naar leuke wol/hobbywinkeltjes in de buurt met natuurlijk goedkope wol en katoen. Ik rij nu telkens naar Apeldoorn maar dichterbij zou fijn zijn!
Je gaat echt supersnelquote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:44 schreef trui het volgende:
ik moet nog wat draadjes wegwerken en ik denk erover om er nog een randje omheen te maken, maar 't kleedje is al een heel end af:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |