abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83993666
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:16 schreef caroline88 het volgende:
Welkom, Olijvenpopje. Wanhoop niet, die keuze komt wel en anders begin je gewoon aan 5 dingen tegelijk

Ik lees met je mee want ik vraag me ook al een tijdje af hoe het zit met materiaalkeuze. Katoen is inderdaad zwaarder.
Mijn vraag, ik wil graag dingen die lekker zacht zijn. Vrij veel gebreide spullen uit de winkel prikken en daar heb ik een hekel aan. Mijn perzikhuidje trouwens ook

Ik ben nu een deken aan het breien van 100% scheerwol. DIe is redelijk maar niet perfect. Ik keek naar merino maar daar waren maar beperkte kleuren beschikbaar dus heb ik daar voor dit project niet mijn keuze op laten vallen.
Merinowol leek mij ook wel wat. Ik zag hele mooie bij Wolhalla. Maar wel wat duurder, kuch...
Schijnt lekker zacht te zijn...
Ik zag bij ravelry het profiel van Waldorfmama, zij breit veel met merinowol.. zo kwam ik op debbie bliss wol. Wie weet is er nog wel meer! Ga zo even googlen.

Mijn trip naar de handwerkwinkel heeft niet veel opgeleverd. Acrylwol of ik kon katoen bestellen, voor ongeveer 3 euro per bol. Kan ik beter via inet kijken.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:37:16 #177
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83993786
debbie bliss baby cashmerino heb ik ook, da's inderdaad heeeeerlijk zacht. maar wel erg duur ja.

mijn softfun bestel ik altijd bij 't Trendje (www.trendje.nl). een lay-out van niks maar verder is de service prima.

[ Bericht 21% gewijzigd door trui op 14-07-2010 09:39:32 ]
in de haak.
pi_83994701
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:18 schreef Olijvenpopje het volgende:
Drops Paris heeft ook mooie kleuren!! Wat is het voordeel van een grovere haaknaald, sneller klaar?
En nu niet duur idd... hmmm.

Ik ga trouwens bijna scheel kijken van alle merken en soorten garens er zijn!
Grotere naald = sneller klaar. Zeker bij grote projecten als een deken is dat erg fijn. Op naald 3 een deken haken zou niets voor mij zijn, lijkt geen einde aan te komen... dan slaat de verveling toe, ga ik aan iets anders beginnen, en dan komt het nooit af

Er is inderdaad heel veel keuze in garen, heerlijk vind ik dat! Elk project een andere soort!
pi_83995499
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:59 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Grotere naald = sneller klaar. Zeker bij grote projecten als een deken is dat erg fijn. Op naald 3 een deken haken zou niets voor mij zijn, lijkt geen einde aan te komen... dan slaat de verveling toe, ga ik aan iets anders beginnen, en dan komt het nooit af

Er is inderdaad heel veel keuze in garen, heerlijk vind ik dat! Elk project een andere soort!
Ik ben mijn visjesdeken idd aan het doen op naald 10 en die ligt al regelmatig een paar weken stil
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:20:25 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83995565
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:05 schreef Draadjes het volgende:
Wow Kwakz0r, wat een mooie vrolijke deken! En Trui, je muziekdoosje is echt schattig. Ik wou dat ik eerder was begonnen met haken dan had ik er een jaar geleden eentje voor mijn zoontje gehaakt
zelfs mijn zoon van 6 wilde er nog graag een, en hij heeft 'm bij z'n bed gehangen. soms is het ook voor grotere kinderen wel fijn om nog even klein te kunnen zijn.
in de haak.
pi_83998218
Hoe is het eigenlijk met het upje afgelopen in de verkiezingen? Ik weet eigenlijk niet eens meer wie die nou gemaakt had
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_83998582
dat was Lijnloos... ik weet niet of de verkiezingen al zijn afgelopen...
Lijnloos, kom eens vertellen!!! ik ben ook wel heel benieuwd!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:33:04 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83998625
als ik die link bekijk is de verkiezing nog niet afgelopen inderdaad.
in de haak.
pi_84000536
Thnx, ik moest er opeens aan denken, toen ik een paar granny's aan het aan elkaar zetten was.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:17:14 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84000714
ik heb overigens vernomen dat Rowan gaat stoppen met Rowan Pure Wool DK...
in de haak.
pi_84005440
mag ik u voorstellen: Jip:

detail van het gezicht:

detail van handje en voetje er rechts naast. die vingers en teentjes waren het ergst om te maken, zo priegelig klein...
pi_84005564
Jip is schattig mijsje!! Die handjes en voetjes zou ik idd ook niet zien zitten hoor, zo klein!
pi_84008234
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:47 schreef mijsje het volgende:
mag ik u voorstellen: Jip:

[ afbeelding ]

detail van het gezicht:
[ afbeelding ]
detail van handje en voetje er rechts naast. die vingers en teentjes waren het ergst om te maken, zo priegelig klein...
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Mijn Jipje is verliefd op jouw Jip
Love is for real, today!
pi_84008576
Kwakz0r, mijn vriend vroeg zich af hoelang je bezig bent geweest aan het deken, ik was aan het terug lezen maar vind het niet onmiddellijk Heb je er een idee van of niet?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:52:58 #190
52016 Lyssa
music <3
pi_84008668
Jip
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:42:40 #191
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84010555
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:15 schreef Olijvenpopje het volgende:
Hai meiden,

Mag ik aanhaken?

Ik ben nu 27 weken zwanger en ik heb t plan opgevat een baby blanket te haken met granny squares. Heb eigenlijk niet veel ervaring met haken. Wel ben ik creatief (schilderen, tekenen, naaien; voor geinteresseerden zie mijn blog ), dus ik hoop dat dit ook gaat lukken.

(mijn voor de deken hierboven, wat een werk!!)

De afgelopen dagen heb ik flink gegoogled... ik heb ook al een tas gezien die ik wel graag zou willen maken. Ik denk dat ik het beste met een katoen/acryl mengsel kan gaan haken, klopt dit?
Welk merk is dan goed, blijft lang mooi? Ik zou het zonde vinden als het vele werk na een paar keer wassen verlept eruit gaat zien.
Ik las dat wibra eva verkoopt, is dat wat? Die zit hier in het dorp, dus makkelijk. Of is dat rotzooi?
Ik las ook over scheepjeswol Soft fun. Gezien de prijs neem ik aan dat dit een betere kwaliteit is?

Ik heb zin om te beginnen, heb natuurlijk nog maar 13 weken te gaan
Ik ben een paar dagen geleden ook aan een babydekentje begonnen (voor een vriendin). Haak ook nog niet zolang, dus ik zo kan ik mooi oefenen met de net geleerde granny squares.

Drie keer raden wat het geslacht van de baby is.

16 squares verder (en nog veel meer te gaan) de boel vast aan elkaar gemaakt en draadjes weggewerkt, om te zien hoe het gaat worden.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_84011351
Twisted darling, wordt het een jongetje?
dat ziet er al heel erg mooi uit zo, met dat roze en rood

Jannuk, heb jij ook een Jip gemaakt? fotootje?

Jip is helemaal verlegen van die lieve reacties, begint bijna te blozen...
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:09:33 #193
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84011587
Jip is ook leuk. Wel een beetje een hebberig aapje, zo met z'n grote banaan.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:52:29 #194
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84013315
Kwakz0r Wat is díe mooi geworden

Ik wil een mobile gaan maken voor bij de box of het ledikant straks maar ik weet nog niet met wat voor figuurtje... heeft er iemand ideeen?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:08:51 #195
52016 Lyssa
music <3
pi_84014076
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:52 schreef Saffier het volgende:
Kwakz0r Wat is díe mooi geworden

Ik wil een mobile gaan maken voor bij de box of het ledikant straks maar ik weet nog niet met wat voor figuurtje... heeft er iemand ideeen?
Ik heb een boekje met erg leuke mobile erin!

http://www.ravelry.com/patterns/library/branch-mobile

Hij zit in het boekje Amigurumi Two! van Ana Paula Rimoli

Er staat er volgens mij ook eentje in Vrolijke beestjes haken, met vlinders en bloemen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:10:44 #196
1762 YPPY
Yppiaans
pi_84014163
Wat een leuke kleurtjes voor de deken, zou hier ook goedgekeurd worden.

Jip is echt geweldig!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_84016146
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:04 schreef mijsje het volgende:
Twisted darling, wordt het een jongetje?
dat ziet er al heel erg mooi uit zo, met dat roze en rood

Jannuk, heb jij ook een Jip gemaakt? fotootje?

Jip is helemaal verlegen van die lieve reacties, begint bijna te blozen...
Nee, mijn dwergpapegaaitje heet Jip(je) en die huppelde heel vrolijk over het toetsenbord toen ik de foto zag.
Love is for real, today!
pi_84017724
ow, dat kan natuurlijk ook... Jip is natuurlijk wel een dier uit zijn natuurlijke leefomgeving oorspronkelijk...
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:33:54 #199
52016 Lyssa
music <3
pi_84018240
2/4 swap projectjes zijn af
pi_84021848
Jeetje wat gaan jullie hard! Heb heel wat bij te lezen. Zal ik morgen eens doen en kijken wat voor moois er in de tussentijd is gehaakt.
Ik zag wel snel een hele mooie Jip voorbij komen. Leuk Mijsje!

Ik ben zelf bezig met een opdracht voor iemand om placemats van grannysquares te haken. Gelukkig komt het eind in zicht, want zoveel grannysquares is wat saai aan het worden
Hierna lekker aan de haak voor de swap! De wol is besteld en heb helemaal in mn hoofd zitten hoe het moet worden.

Nou morgen eerst maar weer eens bijlezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')