Merinowol leek mij ook wel wat. Ik zag hele mooie bij Wolhalla. Maar wel wat duurder, kuch...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:16 schreef caroline88 het volgende:
Welkom, Olijvenpopje. Wanhoop niet, die keuze komt wel en anders begin je gewoon aan 5 dingen tegelijk![]()
Ik lees met je mee want ik vraag me ook al een tijdje af hoe het zit met materiaalkeuze. Katoen is inderdaad zwaarder.
Mijn vraag, ik wil graag dingen die lekker zacht zijn. Vrij veel gebreide spullen uit de winkel prikken en daar heb ik een hekel aan. Mijn perzikhuidje trouwens ook![]()
Ik ben nu een deken aan het breien van 100% scheerwol. DIe is redelijk maar niet perfect. Ik keek naar merino maar daar waren maar beperkte kleuren beschikbaar dus heb ik daar voor dit project niet mijn keuze op laten vallen.
Grotere naald = sneller klaar. Zeker bij grote projecten als een deken is dat erg fijn. Op naald 3 een deken haken zou niets voor mij zijn, lijkt geen einde aan te komen... dan slaat de verveling toe, ga ik aan iets anders beginnen, en dan komt het nooit afquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:18 schreef Olijvenpopje het volgende:
Drops Paris heeft ook mooie kleuren!! Wat is het voordeel van een grovere haaknaald, sneller klaar?
En nu niet duur idd... hmmm.
Ik ga trouwens bijna scheel kijken van alle merken en soorten garens er zijn!
Ik ben mijn visjesdeken idd aan het doen op naald 10 en die ligt al regelmatig een paar weken stilquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:59 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Grotere naald = sneller klaar. Zeker bij grote projecten als een deken is dat erg fijn. Op naald 3 een deken haken zou niets voor mij zijn, lijkt geen einde aan te komen... dan slaat de verveling toe, ga ik aan iets anders beginnen, en dan komt het nooit af![]()
Er is inderdaad heel veel keuze in garen, heerlijk vind ik dat! Elk project een andere soort!
zelfs mijn zoon van 6 wilde er nog graag een, en hij heeft 'm bij z'n bed gehangen. soms is het ook voor grotere kinderen wel fijn om nog even klein te kunnen zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:05 schreef Draadjes het volgende:
Wow Kwakz0r, wat een mooie vrolijke deken! En Trui, je muziekdoosje is echt schattig. Ik wou dat ik eerder was begonnen met haken dan had ik er een jaar geleden eentje voor mijn zoontje gehaakt
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:47 schreef mijsje het volgende:
mag ik u voorstellen: Jip:
[ afbeelding ]
detail van het gezicht:
[ afbeelding ]
detail van handje en voetje er rechts naast. die vingers en teentjes waren het ergst om te maken, zo priegelig klein...
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik ben een paar dagen geleden ook aan een babydekentje begonnen (voor een vriendin). Haak ook nog niet zolang, dus ik zo kan ik mooi oefenen met de net geleerde granny squares.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:15 schreef Olijvenpopje het volgende:
Hai meiden,
Mag ik aanhaken?
Ik ben nu 27 weken zwanger en ik heb t plan opgevat een baby blanket te haken met granny squares. Heb eigenlijk niet veel ervaring met haken. Wel ben ik creatief (schilderen, tekenen, naaien; voor geinteresseerden zie mijn blog ), dus ik hoop dat dit ook gaat lukken.
(mijnvoor de deken hierboven, wat een werk!!)
De afgelopen dagen heb ik flink gegoogled... ik heb ook al een tas gezien die ik wel graag zou willen maken. Ik denk dat ik het beste met een katoen/acryl mengsel kan gaan haken, klopt dit?
Welk merk is dan goed, blijft lang mooi? Ik zou het zonde vinden als het vele werk na een paar keer wassen verlept eruit gaat zien.
Ik las dat wibra eva verkoopt, is dat wat? Die zit hier in het dorp, dus makkelijk. Of is dat rotzooi?
Ik las ook over scheepjeswol Soft fun. Gezien de prijs neem ik aan dat dit een betere kwaliteit is?
Ik heb zin om te beginnen, heb natuurlijk nog maar 13 weken te gaan
Ik heb een boekje met erg leuke mobile erin!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:52 schreef Saffier het volgende:
Kwakz0rWat is díe mooi geworden
Ik wil een mobile gaan maken voor bij de box of het ledikant straks maar ik weet nog niet met wat voor figuurtje... heeft er iemand ideeen?
Nee, mijn dwergpapegaaitje heet Jip(je) en die huppelde heel vrolijk over het toetsenbord toen ik de foto zag.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:04 schreef mijsje het volgende:
Twisted darling, wordt het een jongetje?![]()
dat ziet er al heel erg mooi uit zo, met dat roze en rood
Jannuk, heb jij ook een Jip gemaakt? fotootje?
Jip is helemaal verlegen van die lieve reacties, begint bijna te blozen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |