quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:07 schreef YPPY het volgende:
Gelukkig weet ik inmiddels wel waarom ik m'n swap project nooit voor mezelf zou maken.
Ik had een kussen van de blokker. Zonder hoes, gewoon alleen de vulling. Gaat prima en kost 1,50 voor een standaardformaat kussen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:59 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Hema. Volgens mij groeit dat spul, gaat niet op. Pipoos is er duurder mee.
Wibra'wol' is heel goed aan te vullen met bravo van de pipoos, dat is er namelijk wel in geel en donkerblauw (ook niet bij wibra)quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:57 schreef EilandjeOnline het volgende:
Ik koop mn acryl wol altijd bij wibra, ze hebben nooit de kleur geel of bruin daar :/
Is dat jullie ook opgevallen ?
En wat dacht je van vulling via Marktplaats ?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:41 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik had een kussen van de blokker. Zonder hoes, gewoon alleen de vulling. Gaat prima en kost 1,50 voor een standaardformaat kussen.
[..]
Ja maar pipoos wol is dunner en duurder en je krijgt minder voor je geld. Ik heb overigens wel een paar pipoos bolletjes hier liggen.quote:Wibra'wol' is heel goed aan te vullen met bravo van de pipoos, dat is er namelijk wel in geel en donkerblauw (ook niet bij wibra)
Ik heb geen schaar nodig om een draad los te krijgen iig, ik trek het stuk als ik mn schaar niet snel genoeg vind ... mmmquote:Op zondag 11 juli 2010 13:45 schreef trui het volgende:
is acryl niet zo sterk dan? ik heb geen idee, maar zou denken dat 't vast wel kan!
lyssa, ik vind 'm leuk!
Die van mij is ook van acryl. Ik durf er zo 4 flessen cola in te vervoeren. Niet dat ik het dan nog kan tillen maar het kan wel!quote:Op zondag 11 juli 2010 11:07 schreef Inu het volgende:
Ik ben bezig met zo'n boodschappentas, maar ik had niet genoeg katoen, dus ben het nu aan het doen met acryl.. Wordt dat sterk genoeg?
Garen!quote:Op zondag 11 juli 2010 14:14 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
"ff een bolletje acryl bij de wibra/zeeman halen" klinkt alleen niet zo.
acrylwol misschien
correcte term wel, maar het doet mij altijd zo dun aan als ik het woord "garen" hoor...quote:Op zondag 11 juli 2010 14:48 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Garen!
Correcte term, lijkt mij.
En ik zeg gewoon "een bolletje acryl, een bolletje katoen"
Leuke mutsjes!
ja, maar dan heb je van die schuim-brokjes, dat vind ik te grof voor het vullen van knuffels/muziekdoosjes.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:04 schreef EilandjeOnline het volgende:
En wat dacht je van vulling via Marktplaats ?
Veel goedkoper en je krijgt veel meer.
wat grappig! heb ik geen last van. garen is garen. dat kan heel dun zijn, maar ook heel dik!quote:Op zondag 11 juli 2010 14:51 schreef mijsje het volgende:
correcte term wel, maar het doet mij altijd zo dun aan als ik het woord "garen" hoor...
Hier hebben ze echt superveel donkerblauw! En geen zwart meerquote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:41 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik had een kussen van de blokker. Zonder hoes, gewoon alleen de vulling. Gaat prima en kost 1,50 voor een standaardformaat kussen.
[..]
Wibra'wol' is heel goed aan te vullen met bravo van de pipoos, dat is er namelijk wel in geel en donkerblauw (ook niet bij wibra)
Oh, mooi! Dan maak ik hem afquote:Op zondag 11 juli 2010 14:44 schreef mmascha het volgende:
[..]
Die van mij is ook van acryl. Ik durf er zo 4 flessen cola in te vervoeren. Niet dat ik het dan nog kan tillen maar het kan wel!
thxquote:Op zondag 11 juli 2010 14:57 schreef trui het volgende:
[..]
ja, maar dan heb je van die schuim-brokjes, dat vind ik te grof voor het vullen van knuffels/muziekdoosjes.
leuke mutsen trouwens! en garen is toch een prima benaming, ipv wol?
die 3de muts heb ik uit een nederlandse boek, ik zal het zo ff halen,quote:Op zondag 11 juli 2010 14:41 schreef kruimel_20 het volgende:
leuke mutsjes EilandjeOnline! heb je dar een patroon of beschrijving van? (liefst NL)
ik kan geen duidelijke vinden...
dat komt misschien omdat (sommigen en) ik me niet zo lang bezig heb gehouden met textiel als de rest hier.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:24 schreef mijsje het volgende:
wel grappig dat iedereen z'n eigen interpretaties heeft met garen, wol, acryl, katoen, enz...
dat is volgens mij onzin, want garen hoeft helemaal niet per definitie een mengsel te zijn. het kan ook pure wol of puur katoen zijn, 't blijft allemaal garen. Het het equivalent van het engelse 'yarn'. hebben jullie daar dezelfde associaties bij?quote:Op zondag 11 juli 2010 15:29 schreef EilandjeOnline het volgende:
menggaren is denk ik de juiste benaming, daar toont google wel alleen dik materiaal
en kijk eens op google wat er dan wordt getoond bij "yarn", tis allemaal dik materiaal.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:31 schreef trui het volgende:
[..]
dat is volgens mij onzin, want garen hoeft helemaal niet per definitie een mengsel te zijn. het kan ook pure wol of puur katoen zijn, 't blijft allemaal garen. Het het equivalent van het engelse 'yarn'. hebben jullie daar dezelfde associaties bij?
dit zegt wikipedia erover
zelfs haakgaren kan zeer dun zijn, denk maar aan die witte omakleedjesquote:Op zondag 11 juli 2010 15:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[quote]Op zondag 11 juli 2010 15:45 schreef EilandjeOnline het volgende:
Dan zeg je breigaren, of haakgaren, maar nog steeds geen wol.
De Wibra verkoopt wel een menggaren met wolquote:Op zondag 11 juli 2010 15:48 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
zelfs haakgaren kan zeer dun zijn, denk maar aan die witte omakleedjes
ik hou het bij mn bolletje wol uit de wibra, aangezien ze daar toch geen wol verkopen![]()
Was het in Nederland maar net zo duidelijkquote:Thread is a type of yarn intended for sewing by hand or machine.
precies wat er staat: "Thread is a type of yarn"quote:Op zondag 11 juli 2010 15:57 schreef EilandjeOnline het volgende:
Btw, op de wiki over yarn wordt er een onderscheid gemaakt tussen yarn en thread
ja, en? dat is toch geen reden om 'garen' niet als overkoepelende term te mogen gebruiken?quote:Op zondag 11 juli 2010 15:48 schreef EilandjeOnline het volgende:
zelfs haakgaren kan zeer dun zijn, denk maar aan die witte omakleedjes
bij onze wibra hebben ze ook wel katoen hoor.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:57 schreef EilandjeOnline het volgende:
Btw, op de wiki over yarn wordt er een onderscheid gemaakt tussen yarn en thread
hier in de wibra is alles 100% acryl - ik heb van de week nog 11 bolletjes op voorraad gehaald .. tja verslaafd he.
taal is niet alleen mijn hobby maar ook mijn werk, en t zal mij eerlijk gezegd aan mn sluitspier oxideren hoe iemand zn wol noemtquote:Op zondag 11 juli 2010 15:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Echt, alle (brei/haak)garens wol noemen, is net zo gek als alle garens katoen noemen. Ik blijf maar navragen als ik het vermoeden heb dat mensen een andere term gebruiken. Op Marktplaats wordt ook veel garen als 'wol' aangeboden en als je dan navraagt blijkt het acryl of katoen te zijn. Ja hallo, zeg dat dan.....
Maar goed, taal is mijn 'hobby' en ik ben erg van de correcte termen, dat scheelt een boel onduidelijkheid.
Een vriendin vertelde mij dat ze elke week haar dekbed wast. Ik was helemaal verbaasd, totdat ik met wat navragen er achter kwam dat ze met 'dekbed' de dekbedhoes bedoelt.
Crobotje is leuk, en ik zie meteen mogelijkheden voor allerlei troepjes die ik in lades bewaar onder het mom van "misschien kan ik/iemand er ooit nog iets mee knutselen"
ja, dat moet ik nog doen, maar moet nog stof kopen en moed verzamelen (naaien is alweer even geleden...)quote:Op zondag 11 juli 2010 16:44 schreef mijsje het volgende:eind augustus dus...
ik wil het zo graag laten zien en op ravelry zetten...
(ik ben gewoon heel erg vergeetachtig op het moment, en ook met het traject waar we weer in zitten tegen die tijd, zou ik het pakje kunnen vergeten... maar ik ga het gewoon in m'n telefoon zetten met een alarmpje erbij, dus het moet gewoon helemaal goed komen...)
wow, leuk tasje Kwakz!ga je em nog voeren?
hij moest groter worden, ruim 30 bij 30 cm... alleen dan moest je super bulky garen en een 6,5 mm haaknaald. ik heb aran en 5 mm gebruiktquote:Op zondag 11 juli 2010 16:56 schreef trui het volgende:
boho bag? daar had ik nou nog nooit van gehoord. maar die is leuk!
Hier wordt geen Nova of Eva verkocht, alleen Sonja/Saskiaquote:Op zondag 11 juli 2010 16:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Je gaat nog steeds voorbij aan het feit dat het op zijn minst merkwaardig is om iets 'wol' te noemen dat geen wol bevat.
Wibra heeft Nova, 100% katoen en Eva (mengsel van acryl en wol), dus niet alleen acryl. Maar goed, het wordt oeverloos door allerlei dingen die je er bij haalt.
quote:Op zondag 11 juli 2010 14:41 schreef kruimel_20 het volgende:
leuke mutsjes EilandjeOnline! heb je dar een patroon of beschrijving van? (liefst NL)
ik kan geen duidelijke vinden...
Bij bol.com verwarden zij mij met een schrijver met dezelfde voorletter + achternaam. Werd mijn boekje plots gelinkt aan allerlei vage esotherische titels.quote:Op zondag 11 juli 2010 19:13 schreef Doedezemaar het volgende:
OMG, bij bol.com noemen ze Jan Eaton gewoon John Eaton. Geen wonder dat ik sommige dingen niet kan vinden daar. (het is me wel vaker opgevallen dat ze daar erg slordig gegevens invoeren, als ik filter op duitse romans ofzo, krijg ik iets van 1000 engelstalige wetenschppelijke boeken).
Ik vind het al een tijdje te warm om te haken, dus mijn projectjes liggen een beetje stil.
quote:Op maandag 12 juli 2010 18:38 schreef kwakz0r het volgende:
het is af!!
woot woot!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
WOWOWquote:Op maandag 12 juli 2010 18:38 schreef kwakz0r het volgende:
het is af!!
woot woot!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die heb ik ook gebruikt, die squares, voor de deken die ik net posttequote:Op maandag 12 juli 2010 21:05 schreef mijsje het volgende:
hallo olijvenpopje, ik vind je blog ook erg leuk om te zien!
qua granny squares vind ik die van attic24 heel erg mooihttp://attic24.typepad.co(...)n-granny-square.html
en wat betreft wol/garen/draad...ik heb een dekentje gemaakt met de babywol van de zeeman, die is mooi en makkelijk in gebruik, verder heb ik niet heel veel ervaring nog met dekentjes...
ik ben wel benieuwd naar je resultaat straks
Merinowol leek mij ook wel wat. Ik zag hele mooie bij Wolhalla. Maar wel wat duurder, kuch...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:16 schreef caroline88 het volgende:
Welkom, Olijvenpopje. Wanhoop niet, die keuze komt wel en anders begin je gewoon aan 5 dingen tegelijk![]()
Ik lees met je mee want ik vraag me ook al een tijdje af hoe het zit met materiaalkeuze. Katoen is inderdaad zwaarder.
Mijn vraag, ik wil graag dingen die lekker zacht zijn. Vrij veel gebreide spullen uit de winkel prikken en daar heb ik een hekel aan. Mijn perzikhuidje trouwens ook![]()
Ik ben nu een deken aan het breien van 100% scheerwol. DIe is redelijk maar niet perfect. Ik keek naar merino maar daar waren maar beperkte kleuren beschikbaar dus heb ik daar voor dit project niet mijn keuze op laten vallen.
Grotere naald = sneller klaar. Zeker bij grote projecten als een deken is dat erg fijn. Op naald 3 een deken haken zou niets voor mij zijn, lijkt geen einde aan te komen... dan slaat de verveling toe, ga ik aan iets anders beginnen, en dan komt het nooit afquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:18 schreef Olijvenpopje het volgende:
Drops Paris heeft ook mooie kleuren!! Wat is het voordeel van een grovere haaknaald, sneller klaar?
En nu niet duur idd... hmmm.
Ik ga trouwens bijna scheel kijken van alle merken en soorten garens er zijn!
Ik ben mijn visjesdeken idd aan het doen op naald 10 en die ligt al regelmatig een paar weken stilquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:59 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Grotere naald = sneller klaar. Zeker bij grote projecten als een deken is dat erg fijn. Op naald 3 een deken haken zou niets voor mij zijn, lijkt geen einde aan te komen... dan slaat de verveling toe, ga ik aan iets anders beginnen, en dan komt het nooit af![]()
Er is inderdaad heel veel keuze in garen, heerlijk vind ik dat! Elk project een andere soort!
zelfs mijn zoon van 6 wilde er nog graag een, en hij heeft 'm bij z'n bed gehangen. soms is het ook voor grotere kinderen wel fijn om nog even klein te kunnen zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:05 schreef Draadjes het volgende:
Wow Kwakz0r, wat een mooie vrolijke deken! En Trui, je muziekdoosje is echt schattig. Ik wou dat ik eerder was begonnen met haken dan had ik er een jaar geleden eentje voor mijn zoontje gehaakt
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:47 schreef mijsje het volgende:
mag ik u voorstellen: Jip:
[ afbeelding ]
detail van het gezicht:
[ afbeelding ]
detail van handje en voetje er rechts naast. die vingers en teentjes waren het ergst om te maken, zo priegelig klein...
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik ben een paar dagen geleden ook aan een babydekentje begonnen (voor een vriendin). Haak ook nog niet zolang, dus ik zo kan ik mooi oefenen met de net geleerde granny squares.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:15 schreef Olijvenpopje het volgende:
Hai meiden,
Mag ik aanhaken?
Ik ben nu 27 weken zwanger en ik heb t plan opgevat een baby blanket te haken met granny squares. Heb eigenlijk niet veel ervaring met haken. Wel ben ik creatief (schilderen, tekenen, naaien; voor geinteresseerden zie mijn blog ), dus ik hoop dat dit ook gaat lukken.
(mijnvoor de deken hierboven, wat een werk!!)
De afgelopen dagen heb ik flink gegoogled... ik heb ook al een tas gezien die ik wel graag zou willen maken. Ik denk dat ik het beste met een katoen/acryl mengsel kan gaan haken, klopt dit?
Welk merk is dan goed, blijft lang mooi? Ik zou het zonde vinden als het vele werk na een paar keer wassen verlept eruit gaat zien.
Ik las dat wibra eva verkoopt, is dat wat? Die zit hier in het dorp, dus makkelijk. Of is dat rotzooi?
Ik las ook over scheepjeswol Soft fun. Gezien de prijs neem ik aan dat dit een betere kwaliteit is?
Ik heb zin om te beginnen, heb natuurlijk nog maar 13 weken te gaan
Ik heb een boekje met erg leuke mobile erin!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:52 schreef Saffier het volgende:
Kwakz0rWat is díe mooi geworden
Ik wil een mobile gaan maken voor bij de box of het ledikant straks maar ik weet nog niet met wat voor figuurtje... heeft er iemand ideeen?
Nee, mijn dwergpapegaaitje heet Jip(je) en die huppelde heel vrolijk over het toetsenbord toen ik de foto zag.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:04 schreef mijsje het volgende:
Twisted darling, wordt het een jongetje?![]()
dat ziet er al heel erg mooi uit zo, met dat roze en rood
Jannuk, heb jij ook een Jip gemaakt? fotootje?
Jip is helemaal verlegen van die lieve reacties, begint bijna te blozen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |