abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83926335
OMG, bij bol.com noemen ze Jan Eaton gewoon John Eaton. Geen wonder dat ik sommige dingen niet kan vinden daar. (het is me wel vaker opgevallen dat ze daar erg slordig gegevens invoeren, als ik filter op duitse romans ofzo, krijg ik iets van 1000 engelstalige wetenschppelijke boeken).

Ik vind het al een tijdje te warm om te haken, dus mijn projectjes liggen een beetje stil.
pi_83944354
quote:
Op zondag 11 juli 2010 19:13 schreef Doedezemaar het volgende:
OMG, bij bol.com noemen ze Jan Eaton gewoon John Eaton. Geen wonder dat ik sommige dingen niet kan vinden daar. (het is me wel vaker opgevallen dat ze daar erg slordig gegevens invoeren, als ik filter op duitse romans ofzo, krijg ik iets van 1000 engelstalige wetenschppelijke boeken).

Ik vind het al een tijdje te warm om te haken, dus mijn projectjes liggen een beetje stil.
Bij bol.com verwarden zij mij met een schrijver met dezelfde voorletter + achternaam. Werd mijn boekje plots gelinkt aan allerlei vage esotherische titels.
  maandag 12 juli 2010 @ 09:42:02 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83945753
haha arual, maar nu ben ik wel benieuwd naar jouw naam + boekje!

de 'ketting' die ik van die gehaakte balletjes gemaakt had is te zien op dit plaatje

en gisteren tijdens die veel te spannende voetbalwedstrijd heb ik het paddestoelen muziekdoosje afgemaakt voor die zwangere collega (waar ik eerst dat dekentje voor bedacht had). dit keer is het een gestreepte geworden:

dit is de onderkant:
in de haak.
pi_83947258
Mooi hoor trui!

Ik heb even geen tijd om te haken, druk druk druk! Maar vanaf morgen zal het wel weer gaan lukken!

Ik vind trouwens dat het forum hier raar doet, gisteren had k de nieuwe layout en nu is hij weer weg
pi_83947351
Wat gaan jullie hard en komen er weer mooie dingen voorbij!!!

Ik ben nog hard aan het werk aan mn ripple-blanket, heb er al één kussenhoesje bijgemaakt. Was even een leuk en koeler tussen-projectje.

@Trui: wat een gave bloemen, heb je daar een patroontje of linkje van??
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  maandag 12 juli 2010 @ 10:39:35 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83947455
bedoel je die hawaiiaanse? ja hoor. pm me je e-mail adres maar even, dan mail ik het je.
in de haak.
  maandag 12 juli 2010 @ 10:44:10 #157
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83947626
oh wacht ik heb de oorspronkelijke linkjes naar het patroon ook nog gevonden. het was ooit een 'mystery project' van sarah london:

ronde 1: ringetjes
ronde 2
ronde 3 (eigenlijk zijn ze zo ook al heel leuk! )
ronde 4

bedenk wel dat het UK termen zijn. dus double crochet = vasten!!! en die double trebles die ze beschrijft zijn dubbele stokjes, dus met 2x draad omslaan!
in de haak.
  maandag 12 juli 2010 @ 18:38:28 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83967764
het is af!!

woot woot!

Kwak
pi_83967902

Deze vind ik zo mooi, khoud niet eens van zoveel kleuren door elkaar en ook niet van bloemen, maar dit raakt me.

Swapze weer dames, hier is de start goed gemaakt.
pi_83967936
kwakz0r
Wat mooi en wat groot.
Respekt!
  maandag 12 juli 2010 @ 18:44:52 #161
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_83967974
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:38 schreef kwakz0r het volgende:
het is af!!

woot woot!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe groot issie?
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  maandag 12 juli 2010 @ 18:56:40 #162
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83968420
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:44 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Hoe groot issie?
mn dekbed is 2 bij 2, en hij is iets kleiner. ik denk 1,80 bij 1,70 ofzo
Kwak
  maandag 12 juli 2010 @ 18:59:33 #163
52016 Lyssa
music <3
pi_83968531
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:38 schreef kwakz0r het volgende:
het is af!!

woot woot!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
WOWOW Fantastisch Echt zo gaaf!!
pi_83969081
Hai meiden,

Mag ik aanhaken?

Ik ben nu 27 weken zwanger en ik heb t plan opgevat een baby blanket te haken met granny squares. Heb eigenlijk niet veel ervaring met haken. Wel ben ik creatief (schilderen, tekenen, naaien; voor geinteresseerden zie mijn blog ), dus ik hoop dat dit ook gaat lukken.

(mijn voor de deken hierboven, wat een werk!!)

De afgelopen dagen heb ik flink gegoogled... ik heb ook al een tas gezien die ik wel graag zou willen maken. Ik denk dat ik het beste met een katoen/acryl mengsel kan gaan haken, klopt dit?
Welk merk is dan goed, blijft lang mooi? Ik zou het zonde vinden als het vele werk na een paar keer wassen verlept eruit gaat zien.
Ik las dat wibra eva verkoopt, is dat wat? Die zit hier in het dorp, dus makkelijk. Of is dat rotzooi?
Ik las ook over scheepjeswol Soft fun. Gezien de prijs neem ik aan dat dit een betere kwaliteit is?

Ik heb zin om te beginnen, heb natuurlijk nog maar 13 weken te gaan
  maandag 12 juli 2010 @ 20:04:09 #165
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83971121
Wauw kwak, hij is zo nog mooier dan ik had verwacht.

Leuke paddestoel weer trui!

Welkom olijvenpopje, leuke blog heb je. Zelf gebruik ik catania, zit er wat betreft prijs tussenin en je hebt veel kleren (vind ik belangrijk). Saskia van wibra vind ik wat zachter. Soft fun heb ik bij trui gevoeld en dat is heerlijk zacht.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 12 juli 2010 @ 21:01:42 #166
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83973869
ik zou voor een dekentje idd geen volledig katoen gebruiken, beetje hard.

ik heb een babydekentje van de babywol van zeeman gemaakt (acryl) en hij is favoriet bij de kennissen voor wiens baby hij was... lekker zacht, niet te warm, wasbaar.

de baby-acryl kost ook maar 0,79 cent per 50 gram en is nú in de winkel (aanbod bij zeeman is heel wisselend, dus ik koop altijd meteen veel)
Kwak
pi_83974058
hallo olijvenpopje, ik vind je blog ook erg leuk om te zien!
qua granny squares vind ik die van attic24 heel erg mooi http://attic24.typepad.co(...)n-granny-square.html
en wat betreft wol/garen/draad... ik heb een dekentje gemaakt met de babywol van de zeeman, die is mooi en makkelijk in gebruik, verder heb ik niet heel veel ervaring nog met dekentjes...
ik ben wel benieuwd naar je resultaat straks
  maandag 12 juli 2010 @ 21:14:56 #168
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83974558
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:05 schreef mijsje het volgende:
hallo olijvenpopje, ik vind je blog ook erg leuk om te zien!
qua granny squares vind ik die van attic24 heel erg mooi http://attic24.typepad.co(...)n-granny-square.html
en wat betreft wol/garen/draad... ik heb een dekentje gemaakt met de babywol van de zeeman, die is mooi en makkelijk in gebruik, verder heb ik niet heel veel ervaring nog met dekentjes...
ik ben wel benieuwd naar je resultaat straks
die heb ik ook gebruikt, die squares, voor de deken die ik net postte
Kwak
pi_83977294
over het hoofd gezien!!! (of eronder, ik heb niet ver genoeg teruggelezen...) wat is hij mooi geworden Kwakz!!!
  maandag 12 juli 2010 @ 22:21:34 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83977862
kwakz0r, ik zag 't net op ravelry, leukleuk! en wat snel toch nog!!! tussen al je drukke bezigheden door, ik vind 't knap hoor. heel mooi geworden! de randen golven wel wat, (valt me op omdat ik dat ook had met de baby-deken). lastig om dat te voorkomen blijkbaar. heeft iemand daar een goede tip voor?

olijvenpopje, welkom hier! ik ben benieuwd wat voor baby-dekentje 't zal worden. ik heb inderdaad veel met soft-fun gewerkt, vind dat heel fijn spul. maar er zijn meer van dat soort meng-garens, en ook wel minder dure. zo hoor ik positieve verhalen over Balans, van Slot. die hebben in elk geval ook een ruime keuze aan kleuren, toch wel een belangrijk criterium voor mij.

ook de Donna van Scheepjeswol (50% merinowol en 50% acryl) vind ik fijn. die is iets dikker (naald 4) en dat heeft ook z'n voordelen.

mocht je toch voor puur katoen gaan, bij Hobbydoos is de Drops Paris momenteel in de aanbieding (voor 1,50 per bolletje). ook vrij dik garen, voor naald 5. 'karinaandehaak' haakt er momenteel een paar mooie dekens mee, bijvoorbeeld deze en deze

succes met kiezen en hou ons op de hoogte.

[ Bericht 29% gewijzigd door trui op 12-07-2010 22:31:25 ]
in de haak.
pi_83980898
Zo, weer even niet gepost hier..
Voor iedereen die een haaksel gepost heeft: Heb het allemaal gezien en er zitten hele leuke dingen bij!! Maar vooral die deken van kwakz0r Echt zoo mooi!!!

Vandaag een van de twee kraampakketjes eindelijk kunnen geven! Er zit dat groenachtige vestje in en een lichtgroen mutsje in.. Het pakketje van vandaag was voor mijn nichtje en achternichtje.. En morgen waarschijnlijk voor een studievriendinnetje en haar zoontje.. Benieuwd wat ze er morgen van vinden..
Ook nog bezig met een klein tunisch haaknaaldprojectje (25X25 steken..)
En hard opzoek naar een groot maar echt leuk project.. Kan alleen zo niets vinden, ga denk ik opzoek naar een kussenhoes ofzo.. Heb al vele leuke voorbij zien komen in dit topic.. Dus ga het toch nog maar eens goed doorbladeren!
pi_83987650
Kwakz0r, wat een geweldige deken!!!!

Olijvenpopje, welkom! Deze maand zijn veel garens van Drops 30% afgeprijsd, misschien zit er wat tussen? De Paris (katoen) haakt erg fijn, en ook de Cotton Light (acryl+katoen) is prettig.

Die Hawaiian flowers zijn ook erg gaaf! Die komen op mijn wishlist

Ik ben met allemaal half-af-dingen bezig. Enorm rommelig, maar vooruit, het moet een keer af. 16 squares voor een dekentje, 36 squares voor een ander project, patroon van weer iets anders waar ik ooit aan begonnen ben, en nog meer van die dingen. Zo vlak voor de vakantie is het tijd om dingen af te maken. Ik ben nu al aan het bedenken wat ik mee zal nemen...
pi_83989291
Dank allen voor de antwoorden!!

Ik vind het echt vreselijk moeilijk kiezen. daar heb ik wel vaker last van . Zit ik lang te dubben wat ik zou doen.
Ik ben erg geneigd om voor puur natuur te gaan, maar las dat met acryl toch wat sterker/vormvaster en zachter is. En dat katoen toch snel zwaar kan zijn?

Ik denk dat ik zo even langs een handwerkwinkel hier in de buurt fiets,wie weet hebben zij ook wat! Kan ik even voelen.
Anders wordt het denk ik toch scheepjeswol softfun, die kleuren vind ik toch wel echt YUMMIE
(waar bestel jij scheepjeswol Trui?)

Drops Paris heeft ook mooie kleuren!! Wat is het voordeel van een grovere haaknaald, sneller klaar?
En nu niet duur idd... hmmm.

Ik ga trouwens bijna scheel kijken van alle merken en soorten garens er zijn!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:16:45 #174
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83990954
Welkom, Olijvenpopje. Wanhoop niet, die keuze komt wel en anders begin je gewoon aan 5 dingen tegelijk

Ik lees met je mee want ik vraag me ook al een tijdje af hoe het zit met materiaalkeuze. Katoen is inderdaad zwaarder.
Mijn vraag, ik wil graag dingen die lekker zacht zijn. Vrij veel gebreide spullen uit de winkel prikken en daar heb ik een hekel aan. Mijn perzikhuidje trouwens ook

Ik ben nu een deken aan het breien van 100% scheerwol. DIe is redelijk maar niet perfect. Ik keek naar merino maar daar waren maar beperkte kleuren beschikbaar dus heb ik daar voor dit project niet mijn keuze op laten vallen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:05:00 #175
306586 Draadjes
draadloos
pi_83992568
Wow Kwakz0r, wat een mooie vrolijke deken! En Trui, je muziekdoosje is echt schattig. Ik wou dat ik eerder was begonnen met haken dan had ik er een jaar geleden eentje voor mijn zoontje gehaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')