dat is volgens mij onzin, want garen hoeft helemaal niet per definitie een mengsel te zijn. het kan ook pure wol of puur katoen zijn, 't blijft allemaal garen. Het het equivalent van het engelse 'yarn'. hebben jullie daar dezelfde associaties bij?quote:Op zondag 11 juli 2010 15:29 schreef EilandjeOnline het volgende:
menggaren is denk ik de juiste benaming, daar toont google wel alleen dik materiaal
en kijk eens op google wat er dan wordt getoond bij "yarn", tis allemaal dik materiaal.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:31 schreef trui het volgende:
[..]
dat is volgens mij onzin, want garen hoeft helemaal niet per definitie een mengsel te zijn. het kan ook pure wol of puur katoen zijn, 't blijft allemaal garen. Het het equivalent van het engelse 'yarn'. hebben jullie daar dezelfde associaties bij?
dit zegt wikipedia erover
zelfs haakgaren kan zeer dun zijn, denk maar aan die witte omakleedjesquote:Op zondag 11 juli 2010 15:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[quote]Op zondag 11 juli 2010 15:45 schreef EilandjeOnline het volgende:
Dan zeg je breigaren, of haakgaren, maar nog steeds geen wol.
De Wibra verkoopt wel een menggaren met wolquote:Op zondag 11 juli 2010 15:48 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
zelfs haakgaren kan zeer dun zijn, denk maar aan die witte omakleedjes
ik hou het bij mn bolletje wol uit de wibra, aangezien ze daar toch geen wol verkopen![]()
Was het in Nederland maar net zo duidelijkquote:Thread is a type of yarn intended for sewing by hand or machine.
precies wat er staat: "Thread is a type of yarn"quote:Op zondag 11 juli 2010 15:57 schreef EilandjeOnline het volgende:
Btw, op de wiki over yarn wordt er een onderscheid gemaakt tussen yarn en thread
ja, en? dat is toch geen reden om 'garen' niet als overkoepelende term te mogen gebruiken?quote:Op zondag 11 juli 2010 15:48 schreef EilandjeOnline het volgende:
zelfs haakgaren kan zeer dun zijn, denk maar aan die witte omakleedjes
bij onze wibra hebben ze ook wel katoen hoor.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:57 schreef EilandjeOnline het volgende:
Btw, op de wiki over yarn wordt er een onderscheid gemaakt tussen yarn en thread
hier in de wibra is alles 100% acryl - ik heb van de week nog 11 bolletjes op voorraad gehaald .. tja verslaafd he.
taal is niet alleen mijn hobby maar ook mijn werk, en t zal mij eerlijk gezegd aan mn sluitspier oxideren hoe iemand zn wol noemtquote:Op zondag 11 juli 2010 15:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Echt, alle (brei/haak)garens wol noemen, is net zo gek als alle garens katoen noemen. Ik blijf maar navragen als ik het vermoeden heb dat mensen een andere term gebruiken. Op Marktplaats wordt ook veel garen als 'wol' aangeboden en als je dan navraagt blijkt het acryl of katoen te zijn. Ja hallo, zeg dat dan.....
Maar goed, taal is mijn 'hobby' en ik ben erg van de correcte termen, dat scheelt een boel onduidelijkheid.
Een vriendin vertelde mij dat ze elke week haar dekbed wast. Ik was helemaal verbaasd, totdat ik met wat navragen er achter kwam dat ze met 'dekbed' de dekbedhoes bedoelt.
Crobotje is leuk, en ik zie meteen mogelijkheden voor allerlei troepjes die ik in lades bewaar onder het mom van "misschien kan ik/iemand er ooit nog iets mee knutselen"
ja, dat moet ik nog doen, maar moet nog stof kopen en moed verzamelen (naaien is alweer even geleden...)quote:Op zondag 11 juli 2010 16:44 schreef mijsje het volgende:eind augustus dus...
ik wil het zo graag laten zien en op ravelry zetten...
(ik ben gewoon heel erg vergeetachtig op het moment, en ook met het traject waar we weer in zitten tegen die tijd, zou ik het pakje kunnen vergeten... maar ik ga het gewoon in m'n telefoon zetten met een alarmpje erbij, dus het moet gewoon helemaal goed komen...)
wow, leuk tasje Kwakz!ga je em nog voeren?
hij moest groter worden, ruim 30 bij 30 cm... alleen dan moest je super bulky garen en een 6,5 mm haaknaald. ik heb aran en 5 mm gebruiktquote:Op zondag 11 juli 2010 16:56 schreef trui het volgende:
boho bag? daar had ik nou nog nooit van gehoord. maar die is leuk!
Hier wordt geen Nova of Eva verkocht, alleen Sonja/Saskiaquote:Op zondag 11 juli 2010 16:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Je gaat nog steeds voorbij aan het feit dat het op zijn minst merkwaardig is om iets 'wol' te noemen dat geen wol bevat.
Wibra heeft Nova, 100% katoen en Eva (mengsel van acryl en wol), dus niet alleen acryl. Maar goed, het wordt oeverloos door allerlei dingen die je er bij haalt.
quote:Op zondag 11 juli 2010 14:41 schreef kruimel_20 het volgende:
leuke mutsjes EilandjeOnline! heb je dar een patroon of beschrijving van? (liefst NL)
ik kan geen duidelijke vinden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |