abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83875723
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:57 schreef EilandjeOnline het volgende:
Ik koop mn acryl wol altijd bij wibra, ze hebben nooit de kleur geel of bruin daar :/
Is dat jullie ook opgevallen ?
Ik heb er vorig jaar en het jaar daarvoor heel veel donkerbruin kunnen kopen.
En geel heb ik ook, maar dat heb ik gekregen en dat is wat ouder. Elk jaar hebben ze weer andere kleurtjes. Ik vind de Wibra echt een uitkomst: goedkoop garen dat het hele jaar door verkrijgbaar is.
Zeeman daarentegen, dat is vaak een drama. Nu hebben ze wel weer wat, zowel een paar kleuren Royal als die Soft bolletjes van ¤0,79.
pi_83877033
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:57 schreef EilandjeOnline het volgende:
Ik koop mn acryl wol altijd bij wibra, ze hebben nooit de kleur geel of bruin daar :/
Is dat jullie ook opgevallen ?
Hier bij de Wibra (Gouda) hebben ze wel bruin, maar verder weinig andere kleuren. Momenteel alleen groen, rood en wit erbij. Dus.... Volgens mij is die distributie van acryl niet zo geweldig geregeld
pi_83877050
kwakz0r wat een gave gave deken!

mijn lekkernijen waren enthousiast ontvangen. Ze staan nu zo:

pi_83877315
och Lyssa, dat ziet er erg mooi uit! dat heb je mooi gemaakt!

Kwakzor wat geweldig die deken! ik snap je wel hoor, dat je de rand even zat bent... daar zie je ook het minst dat het werk groeit...

ik ben druk met m'n swap-project, dus ik kan nu niks showen... ik hoopte wel dat het een origineel project was, maar ik las laatst al dat iemand er ook mee bezig was... ik hoop dat mijn (toen ik begon nog origineel) niet te nadoenerig lijkt...
waar heb ik het over? we wachten op 1 september

en ik ben zo druk bezig met mijn swap-project, dat ik me niet eens zo veel afvraag wie mij dan wel niet heeft... dat komt wel als ik klaar ben met mijn projectje...
pi_83879918
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:03 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Hier bij de Wibra (Gouda) hebben ze wel bruin, maar verder weinig andere kleuren. Momenteel alleen groen, rood en wit erbij. Dus.... Volgens mij is die distributie van acryl niet zo geweldig geregeld
vervelend, kon ik mn wol maar bij een centrale distributeur van wibra halen
pi_83880235
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 09:43 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik vind de Wibra echt een uitkomst: goedkoop garen dat het hele jaar door verkrijgbaar is.
Zeeman daarentegen, dat is vaak een drama. Nu hebben ze wel weer wat, zowel een paar kleuren Royal als die Soft bolletjes van ¤0,79.

De wibra bij mij in de buurt verkoopt iid voor lange periodes een aantal vaste kleuren, er is genoeg aanbod.
Maar ik mis tussenkleurtjes , zoals lichtgroen, donkerbruin etc.
De standaardkleuren groen, blauw rood roze zwart wit en paars zijn hier wel aanwezig.
De Royal wol uit zeeman heb ik pas ontdekt, erg lekker om mee te haken vind ik, maar jammer dat het daar wisseld qua aanbod dan, want daar hebben ze wel weer de tussenkleur donkeroze die ik mis in de wibra.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 13:23:49 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83880530
is dat wol of acryl, of een mengsel?
ik hoor ook positieve verhalen over Balans garen, bijv. hier te verkrijgen. dat is een mengsel van katoen en acryl (50/50%). in heel veel kleuren verkrijgbaar.
in de haak.
pi_83881369
wibra wol is 100% acryl
ff spieken , zelf heb ik voorkeur aan 1 euro wol, lekker goedkoop
pi_83881535
Ik gebruik geen wol (allergie) en vind het altijd erg verwarrend als mensen het over wol hebben, terwijl ze acryl ofzo bedoelen. Zeeman Royal is volgens mij hetzelfde als het acryl van de wibra en Soft is ook acryl dus, soft is iets dunner en zachter
  zaterdag 10 juli 2010 @ 13:58:39 #85
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_83881548
Ah Wibra, daar komt mijn wol voor m'n dekentje ook vandaan. Waarvan ik sommige kleuren nu dus niet meer kan vinden. Maar dat komt vast nog wel goed. De Wibra hier vult namelijk voorlopig niets meer aan omdat ze gaan verbouwen. Als ze daar klaar mee zijn dan zullen ze de voorraad weer in orde brengen (volgens de Wibra-medewerkster)

Anyway, gisteren dan eindelijk maar eens aan het uitproberen gegaan betreft de granny squares. Na verschillende pogingen weer uitgehaald te hebben is dit mijn eerste resultaat geworden:
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_83881672
Goed gelukt Twisted!

Mijn vlaggenlijn is af!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 14:04:44 #87
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_83881729
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 14:02 schreef Hoothoot het volgende:
Goed gelukt Twisted!

Mijn vlaggenlijn is af!
[ afbeelding ]
Dank!
Je vlaggetjes zijn erg leuk. (mooie foto's aan je muur ook)
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  zaterdag 10 juli 2010 @ 14:21:02 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83882119
leuk hoothoot!
in de haak.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 14:23:27 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83882174
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik gebruik geen wol (allergie) en vind het altijd erg verwarrend als mensen het over wol hebben, terwijl ze acryl ofzo bedoelen.
mee eens, wol is wol!
in de haak.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 14:53:35 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83882930
trouwens, vraagje nog: waar halen jullie nou ook alweer je vulling? ik ben door m'n eerste enorme kilo-zak heen, wie had dat ooit gedacht. maar ik kan me vaag herinneren dat mensen hier ooit goede tips hadden voor (goedkope) vulling, alleen zie ik nu zo gauw niet meer waar dat was.
in de haak.
pi_83883074
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 14:53 schreef trui het volgende:
trouwens, vraagje nog: waar halen jullie nou ook alweer je vulling? ik ben door m'n eerste enorme kilo-zak heen, wie had dat ooit gedacht. maar ik kan me vaag herinneren dat mensen hier ooit goede tips hadden voor (goedkope) vulling, alleen zie ik nu zo gauw niet meer waar dat was.
Hema. Volgens mij groeit dat spul, gaat niet op. Pipoos is er duurder mee.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 15:01:44 #92
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_83883115
Ook Hema, stuk goedkoper idd.
pi_83883684
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:23 schreef trui het volgende:
is dat wol of acryl, of een mengsel?
ik hoor ook positieve verhalen over Balans garen, bijv. hier te verkrijgen. dat is een mengsel van katoen en acryl (50/50%). in heel veel kleuren verkrijgbaar.
op de site die je aanklikt van balans zeggen ze op de eerste site: 100% Katoen voor naalddikte 3 - 3,5, maar het is inderdaad 50% katoen en 50%acryl... ik vind dit hele fijne draad om mee te haken, die gebruik ik meestal. (tot nu toe in ieder geval, want het winkeltje waar ik het kocht, gaat over op een andere leverancier, en daarmee waarschijnlijk ook op een andere garen... zei de mevrouw van de winkel toen ik meer dan 8 weken op een kleur moest wachten terwijl ze die besteld hadden bij de leverancier zelf...)

qua vulling had ik een zak bij de leenbakker gehaald, die ik jaren lang gebruikt heb. (niet wekelijks ofzo hoor...) en ik heb een zak van de hema die ook prima werkt, lekker goedkoop en net wat Arual zegt, het gaat maar niet op...

Mooi lijntje geworden HootHoot!

Twisted Darling, dat ziet er mooi uit hoor! is het je allereerste granny ooit?
  zaterdag 10 juli 2010 @ 15:30:32 #94
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_83883803
Allereerste granny ooit idd. Vond het er altijd zo moeilijk uitzien, dus ik stelde het steeds maar uit. Dankzij de mensen in dit topic toch maar eens over die drempel heen gestapt. En als je het eenmaal een beetje door hebt is het idd heul zo moeilijk nog niet.
pi_83883884
leuk dat je dat nu doorhebt... en dat geldt ook voor allerlei projecten die je hier voorbij kunt zien komen... soms lijkt het heel moeilijk, maar meestal is dat het niet gelukkig
heb je je al aangemeld op www.ravelry.com ? is een geweldige site!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 15:42:09 #96
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_83884044
Ja, ook al aangemeld op ravelry. Er werd zo vaak naartoe gelinkt. En de Fokgroep ook gevonden.
Ik vind het leuk dat je daar ook voor breien terecht kunt, want dat doe ik ook graag.
pi_83884578
dat vind ik ook wel eens leuk om te doen maar ik haak liever
ik ga je even opzoeken daar gevonden en aangeklikt

ik heb trouwens m'n swapproject af, de grote delen zijn klaar, ik ben nu nog bezig met de afwerking...
pi_83884920
Ik gebruik IKEA kussen vulling als vulling Gewoon van die goedkope (1,50 per kussen) varianten: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10125306

werkt prima
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:53:11 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83887808
haha lyssa, da's inderdaad wel goedkoop! ik ben net nog door de hitte naar de Hema gefietst voor een zak vulling maar ik vond 't niet eens zo heel goedkoop: ze hadden alleen zakken van 500g voor 5 nog wat. ik heb er wel een gekocht, omdat ik er nou eenmaal een nodig had (en omdat ik er nou eenmaal helemaal naartoe gefietst was ) maar anders...
in de haak.
pi_83890060
Bij de Action hebben ze ook goedkope binnenkussens die je los kunt halen en als vulling kunt gebruiken. Zijn 1,69 dacht ik. Verder gebruik ik net als Lyssa vooral de Ikea hoodfkussen van 1,50 - ideaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')